SACCSIV – blog ortodox

Foto: CHILIA parintelui RAFAIL NOICA

Posted in Uncategorized by saccsiv on decembrie 4, 2016

4521-288408-casaparinte

De atunci stă singur, acolo sus, n-a mai coborât printre oameni. Nici nu prea are nevoie, că e ajutat de o măicuţă la treburi, iar când se mai duce la vreo conferinţă la oraş, vin nişte prieteni şi-l iau cu maşina chiar de sub deal.

[…]

Băiatul lui Constantin Noica, Rafail, s-a născut în 1942 şi a părăsit România la vârsta de 13 ani, alături de mama sa englezoaică, Wendy Muston, şi de sora sa, Alexandra. Ajuns în Marea Britanie, tânărul Răzvan, numele de botez al lui Rafail, a încearcat să se apropie de mai multe culte religioase, trecând, pe rând, la anglicani, penticostali, baptişti şi protestanţi. Întâlnirea decisivă a vieţii băiatului lui Constantin Noica a fost cea cu părintele Sofronie, povăţuitorul duhovnicesc al mănăstirii ortodoxe din Essex, cel care l-a inspirat, în 1961, când avea 19 ani, să treacă la ortodoxie.

În 1965 a devenit călugăr, cu numele de Rafail, la mânăstirea din Essex, dar în 1993 s-a întors în România, iniţial pentru o scurtă vizită. A ajuns însă în munţii Apuseni, unde a decis să rămână definitiv într-o sihăstrie îndepărtată din satul Lăzeşti.

Cititi va rog mai multe la:

http://www.libertatea.ro/stiri/baiatul-lui-noica-este-calugar-in-apuseni-500985

Cititi va rog si:

Video nou: PARINTELE RAFAIL NOICA – DESPRE SINODUL DIN CRETA

Foto: CHILIA Monahului FILOTHEU BALAN

Iata si chilia Sfantului Nicodim Aghioritul:

ag-niko

Foto: https://proskynitis.blogspot.ro/2011/07/blog-post_9457.html

Iata si chilia Cuviosului Paisie Aghioritul:

254656-99

Foto: http://agiosmgefiras.blogspot.ro/2012_03_01_archive.html

 

60 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Delia said, on decembrie 4, 2016 at 8:40 am

    Am o întrebare par.Rafaîl Noica….Nu e prosinod?

    Apreciat de 1 persoană

    • ortodox☦traditionalist said, on decembrie 4, 2016 at 2:11 pm

      E diplomat. Sa nu cumva sa supere pe cineva.

      Apreciază

      • el said, on decembrie 4, 2016 at 5:25 pm

        orthodox

        cu Dreapta Credinta NU incape TRADAREA „diplomatica” si chiar Tacerea e TRADARE dupa Sf Grigorie de Nazianz.

        dar razvanel noica nu numai ca tace „diplomatic” de atata amar de ani, dar si GRAIESTE „filosofic” PRO-EREZIE in neaosul „duh” apostat al politicului corect cand de intrebat de catre „intatistatatorii” lui ecumenisti !

        Apreciază

      • neolia said, on decembrie 4, 2016 at 6:34 pm

        Diplomatia este viclenie lumeasca . Nu are loc in Biserica . ,, Cuvantul vostru sa fie ce este da – da …,,

        Apreciază

    • el said, on decembrie 4, 2016 at 4:34 pm

      Delia

      BA DA din pacate!
      e PROsinod si a afirmat-o recent FATIS la conferinta aceea si cele ce i-au urmat.
      si nici fata de cip, actele noi NU a avut nici o pozitie contra.
      asadar SE VEDE ce „duh” mut si surd il mana si pe „pustnicul neamului ” razvan noica…

      Apreciază

    • safimvigilenti said, on decembrie 5, 2016 at 10:12 pm

      eu am alta intrebare: se vede o mare parte din curtea modestei chilii a nevoitorului monah si nu e un fir de ceapa , nu e o tufa de mure, ce mananca sfintia sa???oare cumpara totul de la Billa ? ca monahii nu au bani.
      iar daca gradina si porumb nu are, la ce ii trebuie ditamai terenul, ca numai sarma ghimpata cred ca a consumat o tona ca sa imprejmuiasca ? de cine se teme si la ce ii trebuie atatea etaje si camere unui monah autentic??? oare adaposteste in ele saraci si copii fara parinti ?
      totodata….monahul nu sta de obicei in manastire sau in schit ??? sau casoaia asta e vreun schit si nu stie nimeni ce hram poarta….

      Apreciază

    • Florina said, on decembrie 6, 2016 at 3:26 pm

      @Delia : este PRO-SINOD, din păcate…
      e un trădător deși la facultățile de Teologie ortodoxă ii se face o reclamă buna.I n Cluj la o conferință a fost întrebat de cipuri si răspunsul lui a fost de doi bani : SUS SA AVEM INIMILE. Multi au înțeles că trebuie să acceptăm cipul care e lepădare. Din păcate l- a trădat pe Sf.Sofronie si pe Dumnezeu.

      Apreciază

  2. Iustin said, on decembrie 4, 2016 at 8:51 am

    Da, traieste intr-un lux debordant, probabil ca are net si tv, frigider plin cu bere, abonament la digisport, poate si ceva pornache. Esti penibil si pervers in acelasi timp saccsiv

    Apreciat de 1 persoană

    • David said, on decembrie 4, 2016 at 1:17 pm

      Iustin,

      Și dacă le are pe toate astea? Net, frigider, si celelalte. Pare că incap in mini căsuța de vacanță. Așa și menajera, să nu uit. 😎

      Apreciază

      • ortodox☦traditionalist said, on decembrie 4, 2016 at 2:15 pm

        „Femeie soră” se zice scripturistic. 🙂

        Apreciază

      • mircea.v said, on decembrie 4, 2016 at 6:48 pm

        „Agapeta” se zice, bre…
        Mult mai frumos asa … si mai filosofic, si mai pe neintelesul „prostilor”.
        Si cu cat mai pe neinteles e, cu atat mai „mare” e cel ce vorbeste neintelesul

        🙂

        Apreciază

    • Florina said, on decembrie 6, 2016 at 3:20 pm

      Chiar să nu dețină tv., frigider,net, el ca monah ar trebui să fie intr-o chilie așa cum e a Sf.Paisie Aghioritul,nu cu etaj.Viloca aia arată că și-a trădat Mantuitorul . Unde-i votul sărăciei? Pe deasupra e si ditamai ecumenistu trădător al Ortodoxiei în frunte cu dl.prof.Vasile Mihoc.

      Apreciază

  3. David said, on decembrie 4, 2016 at 8:53 am

    Mulțumim pentru poză, frate Saccsiv

    Exact ce spuneam: ce le mai place ecumeniștilor ăstora traiul pe vătrai! Așa ii identifici: viață lipsită de griji, vreo vilișoară, vreun palat, vreo casă de cinci stele la munte. Ca să nu li se ofilească cumva inteligența de la atâtea lipsuri.

    Daa… Să vadă toți fanii lui inraiti cine e „părintele” lor.

    Apreciază

  4. Matiu Cosmin said, on decembrie 4, 2016 at 9:29 am

    AM primit de la cineva acest comentariu

    „Luati bine aminte, fratilor.
    Acest parinte monahul Pimen Vlad este ecumenist convins, la venirea sa recenta in Romania a declarat ca hotararile de la Creta sunt ortodoxe, si ca nepomenirea ierarhilor cretani este schisma in Biserica.
    A reusit sa stranga sute de mii de euro pentru construirea chiliei „Intrarea Maicii Domnului in Biserica” ce tine de Schitul Lacu din Sf. Munte Athos. Si a construit-o si arata frumos, bravo lui. Insa ceea ce bietii donatori nu stiu este ca Monahul Pimen Vlad este agentul lui Stefan Nutescu, ecumenist convins si dansul.
    Acest cuib de ecumenisti din Athos si-a aratat adevarata fata atunci cand la conferintele din Romania a pr. Sava Lavriotul dimpreuna cu Nicodim si Efrem Prodromitul, pr. Stefan Nutescu de la Schitul Lacu i-a discreditat pe toate fronturile (ca nu au binecuvantare, ca nu sunt din Athos) la comanda PF Daniel de la Bucuresti.
    Atentie parinti si frati, monahul Pimen Vlad doreste avansarea in grad, si ca agent al ecumenistilor umbla prin toata Romania sa stranga informatii de la (si din jurul) preotilor care nu pomenesc, pentru a raporta la Patriarhie.
    Rog din tot sufletul romanii ortodocsi antiecumenisti sa nu mai mearga sau sa mai doneze bani tradatorilor de credinta Pimen Vlad si Stefan Nutescu din Sf. Munte Athos. Pe munca si sudoarea voastra, a simplilor romani, ecumenistii si-au ridicat palate in Athos din care denigreaza pe marturisitorii ortodocsi. Priviti si judecati faptele, nu va mai lasati amagiti de falsa smerenie si barbile lungi.
    Hristos Dumnezeu-Omul sa ne daruiasca la toti pocainta cu lacrimi si harul marturisirii Drepte Credinte.”

    Apreciat de 1 persoană

    • Eugen said, on decembrie 4, 2016 at 2:41 pm

      Aveti dreptate!si eu am vazut chiliile de lux,iar in schimb un alt monah M.,facea ascultare si dormea intr-un cort la Schitul Lacu

      Apreciază

    • cca70 said, on decembrie 4, 2016 at 5:12 pm

      pentru mine parintele Stefan de la Schitul Lacu …este o mare deceptie…si cu atit mai mult cu cat am avut incredere in el , in ceea ce zice ca intentioneza sa faca….dar cand i-am cerut parerea despre Creta….s-a spart balonul …si a aparut intr-o ” lumina” noua …acea de ecumenist

      Apreciază

  5. ortodoxia2013 said, on decembrie 4, 2016 at 9:41 am

    Reblogged this on Ortodoxia -singura Biserica adevarata.

    Apreciază

  6. mihai444 said, on decembrie 4, 2016 at 9:54 am

    hai ca e frumoasa! ofera perspectiva si te indeamna si la citit din ”cultura” universala.

    Apreciat de 1 persoană

  7. Pąʍvo said, on decembrie 4, 2016 at 11:37 am

    Monahul Trifon Românul, pustnic în Kapsala

    Pe acest ascet l-a cunoscut fericitul părinte Paisie [Aghioritul] care mi-a şi povestit cele ce urmează în legătură cu viaţa acestuia în Grădina sfântă a Maicii Domnului.

    Părintele Trifon s-a născut în România, iar la înce­putul secolului XX a venit în Sfântul Munte împre­ună cu alţi români. S-a aşezat în chiliile din Kapsala, zona pustnicească ce se întinde între Mă­năstirile Pantokrator şi Stavronikita. Acolo a trăit aproape 40 de ani singur cu desăvârşire, fără obşte, fără ajutorul vreunui ucenic. A adormit la 15 august 1978.

    Gheron Trifon, îmi spunea Părintele Paisie, se dispreţuia pe sine în mod desăvârşit. Preţ de 20 de ani a purtat o dulamă, o rasă, un pantalon şi un fes. Spăla pantalonul şi-şi acoperea goliciunea cu dulama. Spăla dulama şi rămânea în pantaloni. Când erau lunile de iarnă sau ploua mult, nu-şi mai spăla hainele pentru că nu putea să le mai usuce. Aşa că le purta luni de-a rândul, deşi puţeau de la un timp. Îndura cu răbdarea lui Iov toate lipsurile vieţii pentru a dobândi bunurile cereşti.

    În ultimii 20 de ani ai vieţii a orbit aproape desă­vârşit. Nu a acceptat însă să fie îngrijit de vreo chi­lie sau Mănăstire. Colibioara sa era zidită din piatră şi era acoperită cu paie. Acolo trăia ca un exilat neavând legături, cunoştinţe şi întâlniri cu alţi Pă­rinţi aghioriţi. Acolo a trăit cercetări cereşti ale Sfinţilor şi a produs ca o albină mierea isihiei şi a virtuţilor. Preţ de 40 de ani s-a luptat cu trupul, cu diavolul şi cu patimile, ieşind biruitor. Hristos i-a dăruit harisme, mai ales cea a rugăciunii şi a nepătimirii. Nu-l interesa nimic, în afară de a-şi îm­plini legătura şi comunicarea cu Dumnezeu prin rugăciunea minţii. Deşi prin acoperiş picura apă, totuşi nu s-a îngrijit să-l repare, pentru că avea mintea şi vieţuirea în cer. De mai multe ori părintele Paisie i-a spus să-l lase să-i repare acoperişul.

    – Unde dormi, binecuvântatule, când e vreme rea şi ploaie?

    – Pe bătrânul Trifon nu-l deranjează ploaia. Când mă udă leoarcă pe o parte, mă întorc pe cealaltă. Nu-i nevoie să-mi faci nimic. Bine e aşa. Vai mie, oare m-am îngrijit să-mi fac chilia din cer?

    Lângă căsuţă îşi săpase o groapă ca să adune apa de ploaie. Odată părintele Paisie i-a spus:

    – Părinte Trifon, o să cazi în groapa asta într-o zi, când o să mergi să scoţi apă şi cine o să te mai scoată?

    – Dumnezeu nu lasă pe Trifon să cadă în groapă. Dacă o să cad înăuntru, Dumnezeu o să mă scoată afară.

    Îşi lăsase cu desăvârşire viaţa în mâinile lui Dumnezeu. Nu-l mai interesa nimic pământesc. Îşi amintea neîncetat de moarte, de chinurile iadului, de judecată. Toate acestea îi curăţiseră inima şi mintea şi îi aduceau belşug de lacrimi în ochi.

    Părintele Xenofont, un român care trăia în veci­nătate, l-a rugat de mai multe ori să vină la el la chilie, să trăiască împreună. Părintele Trifon îi răs­punsese însă:

    – Bătrânul Trifon, părinte Xenofont, a lăsat pă­rinţi, fraţi, ţară, rude, prieteni, a lăsat lumea şi s-a făcut monah. Toate le-a lăsat, ca să-l iconomisească părintele Xenofont sau Dumnezeu? Deci, dacă nu mă iconomiseşte Dumnezeu, cum o să mă mai iconomisească părintele Xenofont? Nu. Trifon nu acceptă iconomii. O să rămână în chilia lui până la moarte.

    – Pot să vin să te văd? Să-ţi aduc pâine, măsline, verdeţuri, posmagi?

    – Să vii. Da să nu stai mult. Puţin şi apoi să pleci. Să vii o dată la două săptămâni. Nu vreau să văd om des, pentru că îmi pleacă Hristos sau îngerul.

    Părintele Paisie l-a întrebat:

    – Când nu vine părintele Xenofont să-ţi aducă mâncare, ce mănânci?

    – Eu sunt oiţă. Mănânc ierburi. Scurm jos şi mă­nânc.

    Avea atâta smerenie şi dispreţ pentru trupul său, încât credeai că vorbeşte de altcineva. Rugăciunea lui se înălţa la înălţimi de nebănuit. Chipul nu-i mai era atunci acelaşi. Neîncetat suferea schimbări bune şi adăuga har peste har. Deoarece atinsese fericita nepătimire, trăia ca un mic copil, fără răutate şi fără curiozitate. Simplu la vorbă, simplu la mers, simplu în purtare. Când odată lucra în grădină cu părintele Paisie, i s-a dezvelit goliciunea, dar el nu s-a ruşi­nat. Nici nu se gândea că ar putea să-l smintească pe celălalt. Şi-a acoperit golătatea cu naturaleţe, ca şi cum nu s-ar fi întâmplat nimic.

    Cu puţine luni înainte de a muri l-a vizitat un tâ­năr monah, cunoscut de-al meu, părintele D. Iată ce mi-a povestit la întoarcere:

    În coliba lui, părintele Trifon nu are nici pat, nici scaun, nici masă. În curte sunt aruncate conserve goale pe care le-a adunat de pe aiurea ca să dea im­presia că mănâncă peşte şi alte delicatesuri. Foarte puţine haine am văzut atârnate în chilie. Într-un in­terval scurt de timp l-am vizitat de trei ori. Se pre­face nebun, dar în nebuniile pe care le spune îţi aruncă tot felul de adevăruri. De aceea, trebuie să fii atent când vorbeşte pentru că poate spune lucruri mari descoperite lui de Dumnezeu, dar în cuvinte ce par fără noimă.

    Mie mi-a spus toate problemele pe care le am şi ce trebuie să fac ca să le depăşesc, fără ca eu să-i fi spus ceva. Mi-a spus şi de ce boli sufăr. Când l-am întâlnit prima oară în curtea chiliei sale, îşi acope­rise goliciunea cu o haină, în timp ce pe cap purta un ciorap.

    – Blagosloviţi, părinte!

    – Domnul !

    Când ne-a văzut (mai eram cu câţiva fraţi), s-a ri­dicat încet-încet, că era bătrân, şi, cu un baston, s-a îndreptat spre căsuţă bombănind. Noi îl urmam şi auzeam:

    – Eu nu ştiu nimic. Toate sunt scrise în cărţi. Monahul trebuie să facă 3000 de metanii. E interzis să se fotografieze. Doar lui Dumnezeu i se aduce închinare. Eu am avut 3000 de drahme. A venit hoţul şi mi le-a furat. Cu geamul închis, cum a in­trat şi m-a furat?

    Şi-a întors privirea spre mine, m-a privit fix şi şi-a continuat nebuniile:

    – Fratele meu, nu le bea pe toate. Boul bea, bea, bea, dar apoi crapă. Eu stăpânesc toate. Zbor în Anglia, Franţa şi Cipru şi oriunde vreau. Merg şi în Cipru.
    M-a privit dulce şi a zâmbit, pentru că [știa că] eu sunt cipriot.

    Cu ocazia altei vizite l-am heretisit şi l-am între­bat:

    – Ce faci?

    – Lupt, frate.

    Apoi a început iarăşi să vorbească în mod nebu­nesc:

    – Să mergi să spui la toţi binecuvântaţi. Lasă-i să zică ce vor. Nu lua aminte la ce zic alţii.

    Într-adevăr, eu aveam o ispită cu un frate din Mănăstire, iar Părintele Trifon îmi spunea ce să fac, fără ca eu să-i fi descoperit ceva. Mi-a mai spus şi ce ascultare avea respectivul frate şi ce ascultare am eu şi în ce fel să o împlinesc mai bine. Orice aş fi vrut să-l întreb, puneam întrebarea în minte iar el începea să-mi răspundă printre tot felul de nebunii.

    A treia oară m-am dus împreună cu trei creştini. El era îmbrăcat ca de obicei. Mă privea doar pe mine, ca şi cum ceilalţi nici nu ar fi existat. Mă sfătuia duhovniceşte:

    – Nu te îngrijora. Fă ascultare, iubire şi smerenie. Pentru problema ta, nu te necăji. O să trimit eu un om ca să vorbească cu părintele stareţ al tău, ca să se bucure şi mama ta care te priveşte din cer şi se mândreşte cu tine.

    Mama mea într-adevăr murise de câţiva ani, iar părintele Trifon ştia. Şi creştinilor cu care eram le-a descoperit dezlegarea la diferite probleme. Nu m-a impresionat doar harisma sa de înainte-vedere, ci şi sfaturile lui. Dacă ar fi fost rătăcit şi înşelat cum spuneau unii, cum ar fi putut să-mi dea sfaturi du­hovniceşti foarte bune?

    Ucenicul unui bătrân din vecinătate a mers, din dragoste, să-i pună două foi de tablă pe acoperişul coridorului ca să aibă bietul părinte Trifon unde să se adăpostească de ploaie. Acesta fără nici un cu­vânt i-a dat de înţeles că foile sunt de prisos: de dimineaţă până seara a stat afară în picioare, ne­mişcat, sprijinit în baston. Tânărul l-a întrebat de ce stă aşa. El a răspuns:

    – Meditez la numele lui Iisus.

    Ca să mă încredinţez şi mai desăvârşit despre sfinţenia părintelui Trifon, a continuat părintele D., am mai întrebat despre el pe încă un vecin de-al său, monah zelotist, care mi-a spus:

    – Omul acesta e un mister. Ce să-ţi zic? Nu l-am auzit niciodată să judece. Când vrea puţin posmag, vine şi-mi zice: „Dă-mi puţin pesmet şi-ţi aduc ver­deţuri”. Altă dată mi-a zis: „Coase-mi dulama şi o să-ţi sap în grădină”. Niciodată nu a luat şi nu mi-a cerut nimic fără să facă ceva în schimb. Este aproape zăvorât şi nu ştiu unde se împărtăşeşte.

    Eu, continuă părintele D., l-am întrebat unde merge să se împărtăşească şi mi-a răspuns:

    – De unde ştii tu, poate că sunt preot!

    Altui frate care l-a vizitat, i-a spus următoarele: „Am ascultare. Plec la Atena. Du-te, du-te acum”. De aceea stau şi mă întreb dacă nu cumva este unul din cei 12 sfinţi pustnici atoniţi care se nevoiesc goi, pentru că sărăcia, golătatea şi harismele lui te îndeamnă să te gândeşti la aşa ceva.

    Odată a făcut cangrenă la un picior, iar vecinul l-a dus la medic. Părintele Trifon şi-a început iarăşi nebuniile lui, zicând lucruri dezlânate. Fără să-l cu­noască pe medic îi zise:

    – Panaiotis, fă tu ce ştii, şi Panaghía (Maica Domnului) va face res­tul.

    Medicul s-a pierdut cu firea pentru că-i spusese pe nume, fără să se cunoască dinainte. Situaţia pici­orului era foarte gravă. Ar fi trebuit ca Părintele Trifon să fie trimis la spital pentru a-i tăia piciorul. Bătrâ­nul însă a refuzat şi s-a întors la chilie. A luat de la medic doar o alifie ca să nu se pună muştele pe rană. Dimineaţa următoare vecinul l-a vizitat ca să vadă ce mai face. Îşi pusese o plantă sălbatică pe rană, iar în câteva zile se însănătoşi cu desăvârşire.

    Aici se termină şi istorisirile părintelui D., care a avut bunătatea de a mi le spune.

    Bătrânul Trifon a adormit somnul drepţilor înco­lăcit ca un şarpe într-un colţ al chiliei, învelit în zdrenţele lui. Trupul i-a rămas acolo 15 zile, fără ca cineva să ştie de cuvioasa lui mutare, atât era de dezlipit de oameni, dar unit cu Dumnezeu şi cu lu­mea cerului. Vesnica lui pomenire.

    Sursa: Monahul Damaschin Grigoriatul, Părinţi athoniţi pe care i-am cunoscut, Ed. Sf. Nectarie, Arad 2005

    VEZI SI: https://patericul.wordpress.com/2006/07/04/batranul-trifon/

    Chilia Cuviosilor Parinti Mihail si Trifon (romani) cea mai indepartata din pustia Kapsala – Athos
    (15 minute mai sus de chilia Sf. Nicodim Aghioritul)

    Pana in 2010, inca neatinsa de duhul modernist.
    In acest loc (dupa ce s-a distrus complet coliba) s-a construit recent o chilie tip nou (vila)…
    N-am sa atasez fotografie, nici n-am sa mai zic altceva.

    Apreciat de 1 persoană

  8. stone said, on decembrie 4, 2016 at 11:44 am

    Ce putem citi în Viziunile Starețului Antonie despre Apocalipsă : De aceea, se şi spune că se va întrona necuratul în orice biserică şi nici un cuvânt despre cei care au slujit acolo mai înainte.

    Apreciază

  9. Alex said, on decembrie 4, 2016 at 1:12 pm

    Vasile,
    Sunt din Ardeal, in aceasta regiune crestinii sunt botezati in marea majoritate prin stropire, adica fara intreita scufundare. Inteleg ca acesta practica nu-i cea corecta prin faptul ca nu respecta canoanele Biserici dar din cate am citit botezul este valid, nu-i complet, dar conform canoanelor Biserici nu este voie sa se mai faca inca odata.
    Ce-i de facut pentru desavarsirea acestei mari Taine a Bisericii ?
    Rog preotii si fratii sa imi zica ce ar fi de facut.
    Deschide un subiect pe aceasta tema.

    Apreciază

    • Ieromonah. said, on decembrie 4, 2016 at 1:53 pm

      A boteza înseamnă a afunda. Botez = Afundare. Cine poate spune ca botezul prin stropire este valid, dacă el nu exista? Nici un canon nu specifica ca ritualul stropirii nu poate fi urmat de Botez. Grecii ( re) boteaza pe cei cu stropire fara drept de apel. Trebuie săvârșit Botezul, părea mea.

      Apreciază

      • eu sunt said, on decembrie 9, 2016 at 12:05 pm

        chiar esti Ieromonah? Chiar nu stii ca oamenii nu se pot re-boteza, botezul se completeaza daca a fost facut pe bucati.

        Apreciază

    • Mihail said, on decembrie 4, 2016 at 2:24 pm

      Aceeasi cerere o am si eu. Multumesc pentru osteneala.

      Apreciază

    • anca said, on decembrie 4, 2016 at 2:28 pm

      Se fac/repeta doar scufundarile. Un preot din jud Iasi repeta scufundarile facute incorect sau deloc. Si mie mi a recomandat repetarea lor pt una din fetite, dar mi a sugerat sa astept sa mai creasca (are 2 ani).Nu i stiu pozitia fata de sinodul din Creta, dar mie mi s a parut un preot deosebit si interesat de mantuirea oamenilor.

      Apreciază

      • Otilia said, on decembrie 5, 2016 at 11:42 am

        Anca, unde il gasesc?

        Apreciază

    • Ionut said, on decembrie 4, 2016 at 2:58 pm

      Iarta-ma ca sunt repezit si bagacios, ma gandesc sa lamuresc o dilema, subiectul e foarte important si sper ca oamenii induhovniciti sa dea raspunsul potrivit.
      Eu mi-am amintit de situatia in care se boteaza un copil orfan de varsta scolara (de la casa de copii) si nu se stie daca a fost botezat sau nu inainte (ca si nou-nascut). Stiu ca preotul foloseste expresia „daca nu a fost botezat, se boteaza robul lui Dumnezeu…”.

      Apreciază

    • vaska said, on decembrie 4, 2016 at 3:08 pm

      Nu se repeta botezul , doar afundarile. Nu are cum sa fie valid fara cele trei afundari.

      Apreciază

      • calin said, on decembrie 5, 2016 at 10:53 am

        Neaparat gaseste un preot ca sa faca cele trei afundari! Sf Ioan Gura de Aur spune ca daca o mica particica a corpului nu este acoperita de apa, pe acolo poate lucra satana. (Imi pare rau ca nu mai stiu locul de unde sa iti dau sitatul exact.)

        Apreciază

      • calin said, on decembrie 5, 2016 at 12:05 pm

        In Athos stiu ca pana si comemorationistii ereziarhului Bartolomeu fac intreita afundare celor stropiti sau ‘turnati’.

        Apreciază

  10. Matiu Cosmin said, on decembrie 4, 2016 at 2:17 pm

    Nu chilia este problema ci faptul ca pentru ei sinodul este bun.

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 4, 2016 at 4:02 pm

      Matiu Cosmin

      Orice monah sta intr-o asemenea chilie, nu are cum fi real traditionalist.

      Apreciază

      • calin said, on decembrie 5, 2016 at 10:51 am

        Vila sau ”fortareata” se afla deasupra satului Lazesti, com Albac, in Apuseni. Nu primeste lume la spovedit, poate doar pe ucenicii lui de la Man. Lupsa, desi cred ca mai mult se duce el la ei. Teoretic se ocupa cu traduceri, dar nu situ de ce nu le publica. Singura carte publicata a fost Psaltirea, usor diortosita dupa editia de referinta a Sfantei Scripturi, cea din 1914 -cea mai buna in lb. romana. Din cate stiu a fost tras un singur tiraj si nu s-a mai gasit apoi pe piata. Poate nu le publica fiindca considera ca ”face sminteala” daca contrazice editiile oficiale ale cartilor de cult scoase de Patriarhie. Traducerile lui -de calitate de altfel- au un caracter inchis, circuland doar intre ucenici, intretinand in acest fel un duh elitist, ca si cum ar fi accesibile doar ‘initiatilor’. Asta nu imi place deloc, fiindca lumina nu trebuie pusa sub obroc.

        Desi sta retras, vedem ca n-a ezitat nici o clipa sa vina ca sa rapunda apelului ereziarhilor pt a le lua apararea.

        „e ajutat de o măicuţă la treburi”

        He, hee, am cunoscut acea persoana intr-o imprejurare. Credeti-ma, desi vrea sa para simpla, acea persoana este ‘unsa cu toate alifiile’…

        Apreciază

  11. valentinortodoxblog said, on decembrie 4, 2016 at 2:49 pm

    Scumpul nostru Vasile mă alătur comentariului făcut de Alex privind Botezul făcut prin stropire. De mult ajutor ar fi dacă ai alcatui un articol despre subiect și care ar soluția. Multumesc frumos

    Apreciază

  12. eulescu said, on decembrie 4, 2016 at 3:17 pm

    Dupa parerea mea, este posibil sa aiba amenajata o capela de rugaciune. Mai cred ca acest spatiu este amenajat in special pentru diverse persoane care vin la dansul pentru spovedanie. Nu trebuie sa traiasca nimeni in mizerie.

    Personal am cunoscut un calugar care locuia in 2 camere si nu se evidentia prin nimic… insa nu avea pat in nici una din camere. Avea trei scaune lipite de un perete. Si un scaun la biroul lui doar din placaj.

    Nimeni nu stia lucrarea lui !!! SI l-am intrebat „parinte dar eu nu am vazut nici un pat la dvs. mi-a raspuns, dar ce tu daca te faci calugar, crezi ca ai sa ai timp sa dormi?” :)))
    Are telefon mobil, merge cu masini cand e cazul. Este un calugar de oras. Nu mai spun ca pomeneste Ierarhul. Unul pe care Saccsiv il critica !

    Cred ca s-a depasit limita !!! Hai sa denigram pe oricine nu are opinia noastra, nu-i asa Saccsiv?

    In acelasi timp, in multe demersuri Saccsiv se documenteaza, nimic de zis. Insa am inceput sa am o indoiala in suflet. Fereasca Dumnezeu, am ajuns ca sa ne denigram si duhovnicii pe care-i mai avem? Numai noi suntem destepti, Numai noi suntem in dreapta asculta. Restul sunt praf?!!!

    Daca parintele Proclu a spus ca este schima daca nu se pomenesc Ierarhi !!!

    MI SE PARE FOARTE GRAV CA AM AJUNS SA NU TINEM CONT DE OPNIILE MARILOR DUHOVNICI ATUNCI CAND SUNT DE ALTA PARERE?! INCEPEM SA -I PUNEM LA INDOIALA, DAR CU CE INDRAZNEALA??? CA AU ALTA OPINIE? DACA PARINTELE RAFAIL ERA IMPOTRIVA SINODULUI.. MAI ARATA CINEVA CAUTA ASTA??? Parca undeva greseste si Sacsiv…

    Trebuie sa fim foarte delicati… si in acelasi timp trebuie sa spunem Ierarhilor ca avem indoiala asupra hotararilor lor. Poporul trebuie sa-i traga de maneca daca gresesc. Greu !!!

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 4, 2016 at 4:21 pm

      eulescu

      Marii duhovnici au fost la unison anti cip si anti ecumenism. Si sunt absolut sigur ca si acum ar fi fost anti Sinodul din Creta. Toti cei care au ascultat in mod real de ei, acum sunt anti Marele Sinod.
      Parintele Rafail Noica nu e mare duhovnic.
      Intrebi daca mai puneam fotografia chiliei in caz ca ar fi fost anti ecumenist? Eu iti zic: un calugar ce sta intr-o astfel de chilie, nu poate fi traditionalist.
      Fotografiile de la finalul articolului le-ai vazut?

      Apreciază

    • Raluca said, on decembrie 4, 2016 at 6:57 pm

      ”Mai cred ca acest spatiu este amenajat in special pentru diverse persoane care vin la dansul pentru spovedanie.”
      Din câte știu pr. Rafail Noica și-a exprimat de mai mult timp și foarte explicit dorința de a nu mai primi pe NIMENI nici la spovedanie și nici pentru sfaturi, așa că spații amenajate pentru diverse persoane nu și-ar avea rostul. Poate că mai face FOARTE RAR și excepții doar pentru cine vrea el.

      Apreciază

    • safimvigilenti said, on decembrie 5, 2016 at 10:19 pm

      mai eulescu, de cand si de ce e Rafail Noica mare duhovnic ??? mie mi se pare ca bate apa-n piua si ca sa nu adoarma lumea cand vorbeste el, mai scoate una cu par Sofronie, nici nu stim daca o fi adevarata

      Apreciază

  13. Sluga netrebnica said, on decembrie 4, 2016 at 3:33 pm

    „Un frate, dupa ce s-a lepadat de lume si a impartit averile sale saracilor, tinand putine pentru sine, a mers la avva Antonie.
    Si de aceasta instiintandu-se batranul, a zis lui:

    De voiesti sa te faci calugar, mergi in satul acela si cumpara carne, si pune-o imprejurul trupului tau gol si vino aici.

    Si facand fratele asa, cainii si pasarile ii rupeau trupul lui. Si venind el la batranul, il intreba de a facut cum l-a sfatuit. Iar acela. aratandu-i trupul lui rupt, sfantul Antonie i-a zis:

    Cei ce se leapada de lume si voiesc sa aiba bani, asa fiind luptati de draci, se rup.”
    ( Patericul Egiptean, pag.11 – 22 )

    „Povestit-a unul din parinti ca a fost un batran care se invrednicise de mari daruri de la Dumnezeu si era vestit pentru viata lui cea cu fapte bune. Si a ajuns numele lui pana la imparat si a trimis imparatul de l-a chemat ca sa se invredniceasca de rugaciunile lui.
    Deci vorbind cu el si folosindu-se, i-a adus aur iar el l-a primit si intorcandu-se la ale sale, a inceput a agonisi tarina si avere.

    Tot asa, dupa obicei i-au adus lui un indracit si a zis dracului batranul: iesi din zidirea lui Dumnezeu!
    Iar dracul a zis: nu te ascult pe tine.
    Zis-a batranul: pentru ce?
    Dracul i-a raspuns: pentru ca te-ai facut ca unul din noi, lasand grija cea catre Dumnezeu si indeletnicindu-te cu grija pamanteasca.”
    ( Patericul Egiptean, pag.377 – 24 )

    Apreciază

    • ortodox☦traditionalist said, on decembrie 4, 2016 at 5:56 pm

      Zis-a avva Pamvo:
      Acest fel de haină trebuie să poarte călugărul: să o pună afară din chilia lui trei zile şi nimeni să nu o ia.

      Apreciat de 1 persoană

  14. alex said, on decembrie 4, 2016 at 6:53 pm

    Despre parintele Rafail pot spune doar ca este impotriva cardului de sanatate pentru ca o prietena care merge la dansul a primit acest sfat si l-a urmat. Deci sigur va pot spune asta este impotriva actelor cu cip de orice fel. Sigur este asa si sfatul lui a fost sa nu fie luate astfel de acte sub nicio forma.

    Apreciază

  15. mircea.v said, on decembrie 4, 2016 at 7:04 pm

    Si un mic sfat pt cei ce nu sant lamuriti.
    Sa citeasca in vol 1 Cuvinte duhovnicesti – Sfantul Paisie Aghioritul
    pg 151..210 – Monahul si mijloacele moderne si inclusiv „Simplificati-va viata”

    Doar un scurt paragraf:
    „Noi, monahii, in mod normal ar fi trebuit sa avem nu cele pe care le arunca oamenii de azi, ci cele nefolositoare, care erau aruncate de bogatii vremii de demult”

    Si, pozele cu colibele Parintilor si Sfintilor de la Athos, arata ca vorba si fapta merg mana in mana in cazul lor.

    Apreciază

  16. Onel said, on decembrie 4, 2016 at 9:27 pm

    Urmează să ne arăți viloiul PS Hierothei.

    Apreciază

  17. bunea radu said, on decembrie 4, 2016 at 10:42 pm

    Iertati-ma !
    Aveam o parere buna despre parintele Rafail.
    S-a lipit de el cate ceva din cunoasterea parintelui Sofronie.
    Dar recunosc ca aveam si unele rezerve, nelamuriri cu privire la persoana sa.
    Vila desi nu e opulenta, e chiar frumoasa si se incadreaza frumos in peisaj, avand un aer de inspiratie (doar) din arhitectura de lemn din satele noastre. Este evident ca a interpretat-o vre-un arhitect.
    Bineinteles ca e o cladire nu pentru o persoana ci cat pentru un schit intreg.
    Ceea ce ma nedumereste, si imi displace total este gardul de sarma inghimpata care imprejmuieste un teritoriu ce ar trebui sa fie primitor. In Apuseni se obisnuieste imprejmuirea cu barne de lemn. Si sunt atat de frumoase si deloc agresive.
    Simbolistica acestui gard de sarma inghimpata ma impresioneaza absolut neplacut si acest fapt spune mult de „proprietarul” tarinei !

    Apreciază

  18. Mihail B. said, on decembrie 5, 2016 at 1:19 am

    Asta nu arată a chilie e mai degrabă vilă. Oare ce-i trebuie o așa casoaie ? E loc de 10 persoane aici nu de una…

    Apreciază

  19. Ionut said, on decembrie 5, 2016 at 3:09 pm

    Am stat si m-am gandit ca prostul si am ajuns la concluzia ca e bine sau, cum se spune, „tot raul spre bine”.
    Pai daca pr. Rafail Noica si monahul Filotheu au reusit, probabil din banii castigati din munca onesta, sa ridice niste case hai sa le zicem decente, inseamna ca sunt pe picioarele lor. Si daca respectivele case sunt pe persoana fizica, e si mai bine, ca nu-i poate da nimeni afara din ele. Nici chiar daca se ridica impotriva „sinodului”. Nu-i asa?

    Apreciază

  20. […] Sursă: Foto: CHILIA parintelui RAFAIL NOICA […]

    Apreciază

  21. Raluca said, on decembrie 7, 2016 at 12:27 am

    Un arc peste timp: trei vile, trei generații de monahi. Cea mai luxoasă, elegantă, impunătoare, în stil neoromânesc, cu balcoane, cu porți de lemn maramureșene, împrejmuire cu gard solid, și situată în cea mai ”regală” locație e vila lui Arsenie Boca. Cea a lui Rafail Noica în stil rustic țărănesc cu aer ușor boem și impecis, cerdacuri mari și împrejmuire cu sârmă ghimpată, își ridică ușor stingheră multele-i caturi în peisajul mirific uitat de lume. Cea a lui Filotheu Bălan în stil modern, solidă, masivă, de o eleganță austeră dar bine afirmată, neîmprejmită pentru încă nu e gata, e situată în pădurile cu aer rece și tăios din inima munților. Fiecare casă seamănă cu aparținătorul, fie că a fos atent construită sau a fost primită, și este etalată lumii cu multă naturalețe și firesc.

    Apreciază

  22. Ionut said, on decembrie 7, 2016 at 11:53 am

    Sunt niste controverse legate de Pr. Arsenie Boca si trebuie neaparat lamurite, fiindca sunt de natura a sminti.
    Pot sa inteleg ca a dus ascultarea pana la limita. Se spune ca l-a rugat cineva sa savarseasca Sf. Liturghie si, oprit fiind de la slujire, i-a raspuns „Eu sunt calugar si cu ascultarea nu ma joc”. Pot sa inteleg ca i s-a spus sa paraseasca manastirea si a parasit-o. Pot sa inteleg ca i s-a cerut sa se rada si sa nu mai poarte haine monahale si s-a conformat. Pot sa inteleg ca i s-a cerut sa se casatoreasca (e si asta posibil, nu stiu) si se poate sa se fi casatorit doar civil.
    Dar trebuie lamurite detalii ce tin de constructia vilei, de unde au provenit fondurile (ca sub nasul Securitatii era imposibil sa faci asa ceva de capul tau). E posibil ca si asta sa-i fi fost impus „Pleci de la Prislop, iti faci casa si stai acolo”, dar trebuie lamurit si acest lucru.
    Tot cautand pe internet am dat de un articol care ne arata ca trebuie sa avem discernamant, adica nu tot ce se spune ca a spus Pr. Arsenie Boca e litera de Evanghelie, si chiar daca ar fi spus, trebuie date la o parte. Problema e ca aceste lucruri (dupa parerea mea sunt inventii intrucat contrazic cele afirmate chiar de Pr. Arsenie in cartile scrise de el) sunt consemnate de catre unii care ar fi sustinatori. De-asta spun: MARE ATENTIE! Iar credinta si nadejdea sa ne fie la Dumnezeu si la Maica Domnului.

    E vorba de acest articol:

    http://www.arsenieboca.ro/ai-grija-ca-pe-el-l-a-castigat-diavolul

    Analiza trebuie facuta FARA dusmanie si partinire, neaparat in Duhul Adevarului.

    In primul rand mi se pare absurd sa spui „l-a castigat cel rau” si sa nu faci nimic. Iisus n-a zis niciodata asa ceva celor ce cautau vindecare. „De poti crede, toate sunt cu putinta celui ce crede”.
    In al doilea rand, nu mi se pare in regula sa trimita cineva un pomelnic si dupa trei zile sa se aleaga praful de familia aceea, din motiv ca ar avea blestem pana la al saptelea neam. Nu se spune clar ce s-a intamplat cu membrii familiei, dar, din cate se intelege, acela ar fi fost ultimul neam. Deci, cum ramane cu blestemul pana la al saptelea neam? Mai mult, aceasta afirmatie contrazice Scriptura, unde scrie:

    „Să nu-ţi faci chip cioplit şi nici un fel de asemănare a nici unui lucru din câte sunt în cer, sus, şi din câte sunt pe pământ, jos, şi din câte sunt în apele de sub pământ!
    Să nu te închini lor, nici să le slujeşti, că Eu, Domnul Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu zelos, care pedepsesc pe copii pentru vina părinţilor ce Mă urăsc pe Mine, până la al treilea şi al patrulea neam,
    Şi Mă milostivesc până la al miilea neam către cei ce Mă iubesc şi păzesc poruncile Mele.” (Iesirea 20, 4-6)

    Deci sunt niste controverse care trebuie neaparat lamurite, altfel pot sminti. Si spun din nou: MARE ATENTIE! E nevoie de discernamant.
    Am mai scris si repet: cuvintele scrise de Pr. Arsenie Boca mi-au fost un puternic sprijin moral in cateva momente ale vietii. Cand e de bine, e de bine. Dar nici cand e ceva in neregula nu trebuie sa tacem.

    Apreciază

  23. […] oleaca “chilia”, tot atunci Ieromonahul Rafail Noica a tinut sa ne explice si el, intr-o inregistrare speciala, […]

    Apreciază

  24. Silviu said, on martie 20, 2019 at 10:47 pm

    Fratilor va rog sa nu judecati pe cineva daca nu ati stat in rugaciune cu el,la manastirea Ioan Botezatorul din Essex,unde a fost calugar,fratele Rafail avandul duhovnic pe parintele Sofronie ,pravila este de 4 ore de rugaciunea inimii in fiecare zi plus incercarea rugaciunii neincetate,sa ne ajunte si pe noi Dumnezeu sa ajungem la aceasta masura,Doamne Ajuta.

    Apreciază

  25. Ioan C. said, on iulie 20, 2021 at 10:27 pm

    Noul Testament și Psaltirea în traducerea părintelui Rafail Noica (PDF). După vechile ediții
    https://cititorul.home.blog/2021/07/20/noul-testament-si-psaltirea-in-traducerea-parintelui-rafail-noica-pdf-dupa-vechile-editii/

    Nu necesită logare pentru a descărca.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.