SACCSIV – blog ortodox

COMUNICATUL Protosinghelului IERONIM COZMA despre Parintele SIMEON

Posted in Uncategorized by saccsiv on decembrie 2, 2016

Dupa cum stiti, in august, parintele Simeon semnase:

Peste 4500 de preoti, calugari si mireni au semnat o scrisoare catre Mitropolitul Teofan, referitoare la MARELE SINOD …

Apoi, spre bucuria Ierarhilor ecumenisti si a armatei lor de intrusi, s-a retras:

ANALIZA raspunsului MITROPOLITULUI TEOFAN la SCRISOAREA CELOR 4500

Dar iata ca ieri a revenit:

Video. PARINTELE SIMEON: Cand va veni la mine, ii voi cere MITROPOLITULUI TEOFAN sa renunte la semnatura din Creta, altfel VOI INTRERUPE POMENIREA LUI

Importante sunt si explicatiile de la Comunicat al protosinghelului Ieronim, duhovnicul părintelui Simeon de pe Aparam Ortodoxia:

pr-ieronim

În urma filmului apărut pe internet cu părintele Simeon azi, 30 noiembrie 2016, ca duhovnic a părintelui și ca semnatar al scrisorii adresate IPS Teofan , din 11 august 2016, am avut o mare bucurie în suflet și doresc să aduc câteva precizari legate de părintele:

– această atitudine fermă a părintelui este de fapt poziția cea adevarată pe care a avut-o încă de când a luat cunoștință de proiectele document ale sinodului și până la întâlnirea cu IPS Teofan. De multe ori când mă întâlneam cu părintele îmi cerea informații, neavând acces la internet, despre alte poziții ale părinților din biserica universală.

– părintele Simeon mi-a dat binecuvântare din toată inima pentru scrisoarea „Reactia pliromei la sinodul din Creta“, îndemnând ucenicii să semneze zicând că „în aceasta stă mântuirea voastră”.

– părintele a semnat scrisoarea respectivă în deplină cunoștință, citind integral textul unde era menționat și oprirea pomenirii ierarhului, eu fiind martorul acestui fapt.

– poziția părintelui s-a schimbat în urma întilnirii cu IPS Teofan și a altor întilniri cu pr. exarh Nechifor, pr. stareț Arsenie și cu pr. stareț Hariton de la Petru Vodă, când i s-a cerut prin declarație scrisă să intre în biserica ortodoxă, ca și cum prin semnarea acestei scrisori a ieșit din biserică.

– această schimbare de atitudine a părintelui a fost pentru mine cea mai mare durere pe care am avut-o vreodată, avându-l ca duhovnic aproximatix 23 de ani și avându-l la epitrahil de aproximativ 10 ani. De aceea mă bucur enorm de mult pentru revenirea părintelui și doresc să rămână statornic în această poziție până la ultima suflare a vieții lui.

Nădăjduiesc că și părintele stareț al mănăstirii Sihăstria, care în viața civila a fost ucenic al părintelui Arsenie Papacioc, precum și alți fii duhovnicești ai părintelui Simeon din mănăstire vor urma poziția adevarată a părintelui.

Protosinghel Ieronim Cozma

 

 

26 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mirela said, on decembrie 2, 2016 at 1:28 pm

    Nu mi-e clar care părinte e duhovnicul celuilalt. Pr. Ieronim zice: „avându-l ca duhovnic aproximatix 23 de ani și avându-l la epitrahil de aproximativ 10 ani.”

    Apreciază

    • iRINA said, on decembrie 2, 2016 at 3:13 pm

      s-au inversat rolurile.duhovnicul i-a devenit fiu duhovnicesc

      Apreciază

    • Asla said, on decembrie 2, 2016 at 3:27 pm

      Mirela,

      După cum reiese din text, Părintele Simeon e duhovnicul Părintelui Ieronim.

      Apreciază

    • Tschus said, on decembrie 2, 2016 at 5:44 pm

      Deci ei se spovesesc unul altuia.Pr.Ieronim il are ca duhovnic pe pr.Simeon de 23 de ani…si invers de 10 ani …cei asa greu.

      Apreciază

    • gelu said, on decembrie 2, 2016 at 6:57 pm

      Se spovedesc unul pe altul, după cum e scris în text.

      Apreciază

    • ortodox said, on decembrie 2, 2016 at 6:57 pm

      Părintele Ieronim l-a avut ca duhovnic pe pr. Simeon de 23 de ani, iar după 13 ani pr. Simeon a început să se spovedească la pr. Ieronim (în același timp pr. Ieronim se spovedea în continuare la pr. Simeon).
      Adica mai pe scurt: de 10 ani se spovedesc unul la altul.

      Doamne ajută!

      Apreciază

    • Mirela said, on decembrie 2, 2016 at 8:49 pm

      Mulţumesc pentru răspunsuri. Nu am mai auzit până acum de cazuri de spovedire reciprocă, de unde şi neînţelegerea mea.

      Apreciază

  2. Constantin said, on decembrie 2, 2016 at 2:13 pm

    Hristos in mijlocul nostru!

    Vreau sa postez aici un extras din Sfintii Catacombelor Rusiei care, cred eu ca aduce lumina si ne ajuta sa ne definim mai bine pozitia fata de situatia actuala din Biserica, dupa sinodul talharesc din Creta.
    Sper sa fie de folos mai ales credinciosilor simpli care au ales sa protesteze nemaiparticipand la slujbele unde se pomeneste ierarhul eretic si sufera neavand alternativa.
    Este marturisirea mitropolitului mucenic Chiril fata de serghianism la momentul acela dupa declaratia de la 1927…

    „Eu nu mă separ de nimic sfânt, de
    nimic ce aparţine în mod real
    Bisericii. Mă tem doar să mă apropii
    şi să mă agăţ de ceea ce recunosc ca
    fiind păcătos la origine şi, prin
    urmare, mă abţin de la comuniunea
    frăţească cu Mitropolitul Serghie şi
    cu arhipăstorii care sunt în acelaşi gâ
    nd cu dânsul, de vreme ce nu am
    alte metode de a acuza un frate care
    greşeşte. Multe încercări (pe care le
    cunosc) de îndemnuri frăţeşti
    adresate Mitropolitului Serghie
    personal de către răposatul
    Mitropolit Agatanghel, de
    Mitropolitul Iosif şi de către cei doi
    vicari ai săi, de arhiepiscopul Serafim de Uglich şi de episcopul Victor de Viatka, nu au
    reuşit să-l întoarcă pe Mitropolitul
    Serghie la locul său şi către o
    manieră de acţionare potrivită.
    Repetarea acestei încercări de a
    convinge prin cuvinte ar fi inutilă.
    Prin urmare, eu consider că îndepă
    rtarea de la comuniunea cu
    Mitropolitul Serghie şi cu acei
    arhipăstori care sunt de un cuget
    cu dânsul este o împlinire a datoriei
    pastorale de către toţi arhipăstorii şi
    de către toţi cei care consideră
    instituirea aşa numitului „sinod
    patriarhal temporar” ca fiind greşit.
    În ceea ce mă priveşte, prin această îndepărta￾re nici nu afirm şi nici nu bănuiesc că ar lipsi harul în acţiunile sfinte şi
    în Tainele săvârşite de serghianişti (să ne păzească Dumnezeu pe toţi de
    un astfel de gând!), ci subliniez doar dezacordul meu şi refuzul de a
    participa la păcatele altora.
    Prin urmare, nu voi liturghisi cu Mitropolitul Serghie şi cu arhipăs￾torii de acelaşi cuget cu dânsul. Dar, în caz de pericol de moarte, cu o
    conştiinţă împăcată voi primi miruirea şi rugăciunile dinaintea morţii de
    la un preot numit de Serghie sau care se supune sinodului stabilit de dân￾sul, dacă nu este prezent un preot care împărtăşeşte aceeaşi relaţie pe care
    o am eu cu Mitropolitul Serghie şi cu aşa numitul „sinod patriarhal tem￾porar”. În acelaşi mod, dacă mă găsesc într-o localitate unde toate biseri￾cile se află sub „sinodul patriarhal temporar”, nu voi intra în ele ca să mă
    rog la sfintele slujbe publice, dar admit ca posibil, fără sfinţirea prealabilă
    a bisericii, să slujesc Liturghia într-una dintre acestea – fie singur, fie cu
    participarea clerului şi a laicilor credincioşi de acelaşi cuget cu mine –,
    dacă se va întâmpla ca unii ca aceştia să fie acolo. În opinia mea, fiecare
    cleric care împărtăşeşte atitudinea mea faţă de Mitropolitul Serghie şi
    faţă de sinodul stabilit de el poate să acţioneze în acelaşi mod.
    În ceea ce îi priveşte pe laici, cu toată conştiinţa nu ar trebui să
    participe activ la viaţa bisericească în parohiile care pomenesc numele
    Mitropolitului Serghie la sfintele slujbe ca prim arhipăstor. Dar, în sine,
    o astfel de pomenire a numelui Mitropolitului Serghie nu poate fi socoti￾tă responsabilitatea laicilor şi nu ar trebui să constituie pentru ei un ob￾stacol în a participa la sfintele slujbe şi a primi Sfintele Taine în biserici￾le care se supun Mitropolitului Serghie, dacă în acea localitate nu se gă-
    seşte nicio biserică ortodoxă care să păstreze nevătămată relaţia ei ca￾nonică faţă de locţiitorului tronului patriarhal. Şi faptul de a se ruga
    pentru Mitropolitul Serghie, împreună cu alţi arhipăstori şi creştini orto￾docşi în general (pe listele de pomenire la Proscomidie şi la alte slujbe),
    nu este păcat. Aceasta este datoria tuturor creştinilor ortodocşi, până
    când o excomunicare bisericească generală nu va declara abuzul făcut de
    Mitropolitul Serghie faţă de autoritatea bisericească încredinţată lui ca
    fiind păcat de moarte (cf. Matei 18: 15-17; I Ioan 5: 16)… „

    Apreciază

    • David said, on decembrie 2, 2016 at 4:19 pm

      Dar dacă un serghianist de-ăsta iți spune că toate bisericile creștine sunt surori, că ascultarea de inintestătător e mai mare? Că Boca e sfânt? Că acum sunt alte timpuri?
      Ce facem, ne mai spovedim la unul ca acesta?

      Apreciază

  3. elenaadriana popa said, on decembrie 2, 2016 at 3:32 pm

    18 ani de la plecarea la Domnul a par CLEOPA.

    Apreciază

  4. el said, on decembrie 2, 2016 at 7:07 pm

    de pe blogul apologeticum.

    „Prigoană asupra ierom. Pamvo la schitul Rădeni, jud. Neamț

    La schitul Rădeni, ce ține administrativ de măn. Petru Vodă, ierom. Pamvo nu l-a mai pomenit pe pan-ereziarhul Teofan după trădarea din Creta. În nenumărate rânduri, stărețoiul Haritont a fost să facă presiuni asupra părintelui Pamvo, ca să reia pomenirea ierarhului. La marile sărbători și în duminici, sute de oameni merg la schitul Rădeni să se împărtășească de Cuvântul lui Dumnezeu, nepătat de niciun compromis. De fiecare dată, stărețoiul Hariton a plecat cu coada între picioare, atrăgându-i-se atenția că poate răspunde penal pentru interzicerea dreptului la servicii religioase, garantat de Constituție pentru orice cetățean român.

    Joi, 24 noiembrie 2016, ziua neagra a Ortodoxiei din judetul Neamt. La ora 13.00 Arhim. Hariton Negrea, staretul de la M-rea Petru Voda si Arhim. Nichifor Horia, exarhul de Iasi, au dat un ultimatum celor 16 maici de la M-rea Varatec, ca in zece zile sa paraseasca chiliile de langa manastire, daca nu renunta la nepomenirea ierarhului cretan Teofan.
    Satisfacuti, precum tractoristii care bat femeile cu levierul, Nechifor si Hariton, acesti Turcanu si Nicolschi ai Ecumenismului, la ora 18.00 au descins in forta la schitul Radeni (din Neamt) pentru schimbarea egumenului din motive de nepomenire a ierarhului eretic, Teofan. Dupa numeroase amenintari si presiuni desprinse parca din reeducarea de la Pitesti, vazand ca nu pot cu nici un chip sa-l infricoseze pe preotul nepomenitor ierom. Pamvu J., au plecat racnind: „Noi suntem stapanii Ortodoxiei. Va vom nimici pana la unul”, parafrazandu-i pe calaii indraciti care urlau la fel si acum 64 de ani: „Noi suntem adevarata evanghelie! Noi o scriem acum pe starvurile voastre!” (sursa)” _____

    APOSTATII in actiunea de EXTERMINARE a elementelor „reactionare” = pastratorii neabatuti ai Ortodoxiei Sf Parinti ! ( APOSTATII despre ei insisi: „Noi suntem stapanii Ortodoxiei. Va vom nimici pana la unul”, parafrazandu-i pe calaii indraciti care urlau la fel si acum 64 de ani: „Noi suntem adevarata evanghelie! Noi o scriem acum pe starvurile voastre!” (sursa)” !) !!!____ NO COMMENT !

    Apreciază

    • el said, on decembrie 2, 2016 at 8:09 pm

      Dumnezeu IL PAZESTE si IL VA PAZI NEBIRUIT pe Par Pamvo !

      ..iar apostate si prigonitoare li s-a pregatit FOCUL CEL VESNIC si CEL MAI CUMPLIT al AFANIEI !

      Apreciază

    • Mirela said, on decembrie 2, 2016 at 9:06 pm

      „Dupa numeroase amenintari si presiuni desprinse parca din reeducarea de la Pitesti, vazand ca nu pot cu nici un chip sa-l infricoseze pe preotul nepomenitor ierom. Pamvo J., au plecat racnind: „Noi suntem stapanii Ortodoxiei. Va vom nimici pana la unul”____________Chiar mai putem crede că prin astfel de duşmani făţişi ai lui Hristos lucrează încă Duhul Sfânt? Scriptura vorbeşte despre Duhul Sfânt ca având alte roade:

      „Iar roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, îndelungă-răbdarea, bunătatea, facerea de bine, credinţa,
      Blândeţea, înfrânarea, curăţia; împotriva unora ca acestea nu este lege.
      Iar cei ce sunt ai lui Hristos Iisus şi-au răstignit trupul împreună cu patimile şi cu poftele.
      Dacă trăim în Duhul, în Duhul să şi umblăm.”_______________Vedem aşa ceva la pretinşii „stăpâni ai ortodoxiei”? E roada Duhului „Va vom nimici pana la unul”????
      Cu ce e diferită lucrarea acestor apostaţi de lucrarea satanei? E logic ca, având Duh Sfânt, să facă lucrările satanei? Cum să îndrăzneşti să lupţi cu atâta ferocitate împotriva puţinilor slujitori care l-au ales pe Hristos? Ce dumnezeu au aceşti satanişti?

      Apreciază

  5. preotul said, on decembrie 2, 2016 at 9:48 pm

    Pacat ca pr. Pamvo ca si Macarie de la Oituz sunt arsenisti infocati. Am trimis un crestin din Brasov la Oituz si a ramas dezamagit de mandria lui, si ca este arsenist , cu Nil Dorobantu si Veronica Vladimiresti. Spunea crestinul ca aproape era sa-l bata pentru ca ia spus ca acestia sunt rataciti. Asa ca bagati de seama ca lucrurile sunt foarte amestecate , crezand ca scapati de o mreaja puteti intra in alta si tot acolo ajungeti.

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 2, 2016 at 10:31 pm

      preotul

      Parintele Macarie e activist Nil Dorobantu, dar nu cred ca parintele Pamvo e activist arsenist.

      Apreciază

      • Sorin said, on decembrie 3, 2016 at 7:17 am

        la faza cu par Macarie , preotul are dreptate, nu ca i-as lua apararea. Acelasi lucru a patit si o cunostinta de a mea foarte buna acu 2 luni. A fost la Macarie sa se spovedeasca, iar Macarie a inceput sa il promoveze pe Dorobantu, dar crestinul a inceput sa se intereseze cine este acest Dorobantu si cand a aflat ca e un mare ratacit i-a spus cu dragoste par Macarie, iar acesta din urma s-a enervat si i-a zis sa nu mai vina la el. Cu un asemenea parinte se poate merge la lupta? Nu era o problema faptul ca Macarie e inselat, dar pe deasupra promoveaza inselarea si devine violent daca nu esti deacord cu el. Asta inseamna ca nu vrea sa afle adevarul, deci la un momentdat va pati ca Par Amfilohie Branza . Si stii si tu cine este par Staicu frate Vasile, nu vreau sa zic aici ca nu smintesc . Deci din toti parintii marturisitori faceti o selectie drastica si veti vedea cu cati ramanem. Cu mantuirea nu e de joaca

        Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 3, 2016 at 7:40 am

        Sorin

        Da, parintele Macarie are o mare problema cu ratacirea Nil Dorobantu.
        Nu stiu cine e parintele Staicu si nu-mi plac calomniile.

        Apreciază

  6. preotul said, on decembrie 2, 2016 at 11:16 pm

    Pr. Pamvo are lucrare de liceenta despre Boca. Are evlavie la Boca stiu din discutie personala cu el.

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 2, 2016 at 11:43 pm

      preotul

      Ce facea inainte nu ma intereseaza, ce face acum conteaza.
      N-ai ce-i face parinte, ati ramas corigent la examenul cu Marele Sinod. V-au luat-o multi cu mult in fata, degeaba imi spuneti acum ca din discutie pesonala stiti ca are evlavie la parintele Arsenie Boca.

      Apreciază

  7. nevrednicul said, on decembrie 3, 2016 at 6:57 am

    parintele Pamvo nu e arsenist stiu din sursa sigura , a spus despre arsenie boca doar atat daca ,, e sfant , sa–l dezgroape si daca are sfinte moaste sau se fac minuni atunci sa vedem e sfant sau nu,, nu mai vorbiti aiurea sa denigrati pe toata lumea .

    Apreciază

    • el said, on decembrie 3, 2016 at 11:34 am

      nevrednicul

      m-as bucura MULT sa fie cum zici tu.
      dar premisa à priori ” e sfant” cu care isi incepe fraza citata de tine nu suna a bine. daca nu esti sigur spui DACA … nu afirmi o varianta din start si ceri sa fie ACEEA dovedita
      sfintii NU se cauta (doar) la Moaste si „minuni” ci INTAI la Dreapta Credinta fata de care zian INSELATUL era HULITOR VADIT din faptele si vorbele sale.

      si iata Sf Nicolae are Moaste oasele sale si MINUNI cat a UMPLUT intreaga lume pe parcursul multor sute de ani … dar SFANT l-au aratat VIATA si INVATAURA SA INCA din timpul vietii lui.
      dar azi GLOATA ahitiata de semne si minui FALSE a UITAT pe ADEVARATII Taumaturigi care sfintesc pe om si alearga cu balele curgand dupa maimutarelile de „sfintenie” ale diavolului din INSELATI !

      Apreciat de 1 persoană

  8. sorin said, on decembrie 3, 2016 at 11:38 am

    Frate Vasile , bine daca a spune adevarul e calomnie, atunci mergeti mai departe asa. Nu am nimic cu nimeni, dar daca vrem sa ne mantuim trebuie sa fim desavarsiti. Par Amfilohie Branza oare cum era la inceput? Oare daca atunci venea cineva si ne spunea ca sa nu avem incredere in el, nu sareau toti pe acel cineva? Si unii parinti au incercat sa lupte alaturi de par Macarie, desi acestia nu erau deacord cu el ca pana la urma sa vada ca parintele Macarie si cu parintele Ciprian Staicu au inceput sa il atace.

    Apreciază

  9. iRINA said, on decembrie 4, 2016 at 5:27 pm

    are cineva inregistrarea ultimei Sf.Liturghii de la codrii pascanilor? de pe 29 august?

    Apreciază

  10. Pacatosul said, on aprilie 14, 2020 at 8:20 pm

    Nici Parintele Antim Gadioi nu e deacord cu pr Boca.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.