COMUNICATUL Protosinghelului IERONIM COZMA despre Parintele SIMEON
Dupa cum stiti, in august, parintele Simeon semnase:
Apoi, spre bucuria Ierarhilor ecumenisti si a armatei lor de intrusi, s-a retras:
ANALIZA raspunsului MITROPOLITULUI TEOFAN la SCRISOAREA CELOR 4500
Dar iata ca ieri a revenit:
Importante sunt si explicatiile de la Comunicat al protosinghelului Ieronim, duhovnicul părintelui Simeon de pe Aparam Ortodoxia:
În urma filmului apărut pe internet cu părintele Simeon azi, 30 noiembrie 2016, ca duhovnic a părintelui și ca semnatar al scrisorii adresate IPS Teofan , din 11 august 2016, am avut o mare bucurie în suflet și doresc să aduc câteva precizari legate de părintele:
– această atitudine fermă a părintelui este de fapt poziția cea adevarată pe care a avut-o încă de când a luat cunoștință de proiectele document ale sinodului și până la întâlnirea cu IPS Teofan. De multe ori când mă întâlneam cu părintele îmi cerea informații, neavând acces la internet, despre alte poziții ale părinților din biserica universală.
– părintele Simeon mi-a dat binecuvântare din toată inima pentru scrisoarea „Reactia pliromei la sinodul din Creta“, îndemnând ucenicii să semneze zicând că „în aceasta stă mântuirea voastră”.
– părintele a semnat scrisoarea respectivă în deplină cunoștință, citind integral textul unde era menționat și oprirea pomenirii ierarhului, eu fiind martorul acestui fapt.
– poziția părintelui s-a schimbat în urma întilnirii cu IPS Teofan și a altor întilniri cu pr. exarh Nechifor, pr. stareț Arsenie și cu pr. stareț Hariton de la Petru Vodă, când i s-a cerut prin declarație scrisă să intre în biserica ortodoxă, ca și cum prin semnarea acestei scrisori a ieșit din biserică.
– această schimbare de atitudine a părintelui a fost pentru mine cea mai mare durere pe care am avut-o vreodată, avându-l ca duhovnic aproximatix 23 de ani și avându-l la epitrahil de aproximativ 10 ani. De aceea mă bucur enorm de mult pentru revenirea părintelui și doresc să rămână statornic în această poziție până la ultima suflare a vieții lui.
Nădăjduiesc că și părintele stareț al mănăstirii Sihăstria, care în viața civila a fost ucenic al părintelui Arsenie Papacioc, precum și alți fii duhovnicești ai părintelui Simeon din mănăstire vor urma poziția adevarată a părintelui.
Protosinghel Ieronim Cozma
Nu mi-e clar care părinte e duhovnicul celuilalt. Pr. Ieronim zice: „avându-l ca duhovnic aproximatix 23 de ani și avându-l la epitrahil de aproximativ 10 ani.”
ApreciazăApreciază
s-au inversat rolurile.duhovnicul i-a devenit fiu duhovnicesc
ApreciazăApreciază
Mirela,
După cum reiese din text, Părintele Simeon e duhovnicul Părintelui Ieronim.
ApreciazăApreciază
Deci ei se spovesesc unul altuia.Pr.Ieronim il are ca duhovnic pe pr.Simeon de 23 de ani…si invers de 10 ani …cei asa greu.
ApreciazăApreciază
Se spovedesc unul pe altul, după cum e scris în text.
ApreciazăApreciază
Părintele Ieronim l-a avut ca duhovnic pe pr. Simeon de 23 de ani, iar după 13 ani pr. Simeon a început să se spovedească la pr. Ieronim (în același timp pr. Ieronim se spovedea în continuare la pr. Simeon).
Adica mai pe scurt: de 10 ani se spovedesc unul la altul.
Doamne ajută!
ApreciazăApreciază
Mulţumesc pentru răspunsuri. Nu am mai auzit până acum de cazuri de spovedire reciprocă, de unde şi neînţelegerea mea.
ApreciazăApreciază
Hristos in mijlocul nostru!
Vreau sa postez aici un extras din Sfintii Catacombelor Rusiei care, cred eu ca aduce lumina si ne ajuta sa ne definim mai bine pozitia fata de situatia actuala din Biserica, dupa sinodul talharesc din Creta.
Sper sa fie de folos mai ales credinciosilor simpli care au ales sa protesteze nemaiparticipand la slujbele unde se pomeneste ierarhul eretic si sufera neavand alternativa.
Este marturisirea mitropolitului mucenic Chiril fata de serghianism la momentul acela dupa declaratia de la 1927…
„Eu nu mă separ de nimic sfânt, de
nimic ce aparţine în mod real
Bisericii. Mă tem doar să mă apropii
şi să mă agăţ de ceea ce recunosc ca
fiind păcătos la origine şi, prin
urmare, mă abţin de la comuniunea
frăţească cu Mitropolitul Serghie şi
cu arhipăstorii care sunt în acelaşi gâ
nd cu dânsul, de vreme ce nu am
alte metode de a acuza un frate care
greşeşte. Multe încercări (pe care le
cunosc) de îndemnuri frăţeşti
adresate Mitropolitului Serghie
personal de către răposatul
Mitropolit Agatanghel, de
Mitropolitul Iosif şi de către cei doi
vicari ai săi, de arhiepiscopul Serafim de Uglich şi de episcopul Victor de Viatka, nu au
reuşit să-l întoarcă pe Mitropolitul
Serghie la locul său şi către o
manieră de acţionare potrivită.
Repetarea acestei încercări de a
convinge prin cuvinte ar fi inutilă.
Prin urmare, eu consider că îndepă
rtarea de la comuniunea cu
Mitropolitul Serghie şi cu acei
arhipăstori care sunt de un cuget
cu dânsul este o împlinire a datoriei
pastorale de către toţi arhipăstorii şi
de către toţi cei care consideră
instituirea aşa numitului „sinod
patriarhal temporar” ca fiind greşit.
În ceea ce mă priveşte, prin această îndepărtare nici nu afirm şi nici nu bănuiesc că ar lipsi harul în acţiunile sfinte şi
în Tainele săvârşite de serghianişti (să ne păzească Dumnezeu pe toţi de
un astfel de gând!), ci subliniez doar dezacordul meu şi refuzul de a
participa la păcatele altora.
Prin urmare, nu voi liturghisi cu Mitropolitul Serghie şi cu arhipăstorii de acelaşi cuget cu dânsul. Dar, în caz de pericol de moarte, cu o
conştiinţă împăcată voi primi miruirea şi rugăciunile dinaintea morţii de
la un preot numit de Serghie sau care se supune sinodului stabilit de dânsul, dacă nu este prezent un preot care împărtăşeşte aceeaşi relaţie pe care
o am eu cu Mitropolitul Serghie şi cu aşa numitul „sinod patriarhal temporar”. În acelaşi mod, dacă mă găsesc într-o localitate unde toate bisericile se află sub „sinodul patriarhal temporar”, nu voi intra în ele ca să mă
rog la sfintele slujbe publice, dar admit ca posibil, fără sfinţirea prealabilă
a bisericii, să slujesc Liturghia într-una dintre acestea – fie singur, fie cu
participarea clerului şi a laicilor credincioşi de acelaşi cuget cu mine –,
dacă se va întâmpla ca unii ca aceştia să fie acolo. În opinia mea, fiecare
cleric care împărtăşeşte atitudinea mea faţă de Mitropolitul Serghie şi
faţă de sinodul stabilit de el poate să acţioneze în acelaşi mod.
În ceea ce îi priveşte pe laici, cu toată conştiinţa nu ar trebui să
participe activ la viaţa bisericească în parohiile care pomenesc numele
Mitropolitului Serghie la sfintele slujbe ca prim arhipăstor. Dar, în sine,
o astfel de pomenire a numelui Mitropolitului Serghie nu poate fi socotită responsabilitatea laicilor şi nu ar trebui să constituie pentru ei un obstacol în a participa la sfintele slujbe şi a primi Sfintele Taine în bisericile care se supun Mitropolitului Serghie, dacă în acea localitate nu se gă-
seşte nicio biserică ortodoxă care să păstreze nevătămată relaţia ei canonică faţă de locţiitorului tronului patriarhal. Şi faptul de a se ruga
pentru Mitropolitul Serghie, împreună cu alţi arhipăstori şi creştini ortodocşi în general (pe listele de pomenire la Proscomidie şi la alte slujbe),
nu este păcat. Aceasta este datoria tuturor creştinilor ortodocşi, până
când o excomunicare bisericească generală nu va declara abuzul făcut de
Mitropolitul Serghie faţă de autoritatea bisericească încredinţată lui ca
fiind păcat de moarte (cf. Matei 18: 15-17; I Ioan 5: 16)… „
ApreciazăApreciază
Dar dacă un serghianist de-ăsta iți spune că toate bisericile creștine sunt surori, că ascultarea de inintestătător e mai mare? Că Boca e sfânt? Că acum sunt alte timpuri?
Ce facem, ne mai spovedim la unul ca acesta?
ApreciazăApreciază
18 ani de la plecarea la Domnul a par CLEOPA.
ApreciazăApreciază
de pe blogul apologeticum.
„Prigoană asupra ierom. Pamvo la schitul Rădeni, jud. Neamț
La schitul Rădeni, ce ține administrativ de măn. Petru Vodă, ierom. Pamvo nu l-a mai pomenit pe pan-ereziarhul Teofan după trădarea din Creta. În nenumărate rânduri, stărețoiul Haritont a fost să facă presiuni asupra părintelui Pamvo, ca să reia pomenirea ierarhului. La marile sărbători și în duminici, sute de oameni merg la schitul Rădeni să se împărtășească de Cuvântul lui Dumnezeu, nepătat de niciun compromis. De fiecare dată, stărețoiul Hariton a plecat cu coada între picioare, atrăgându-i-se atenția că poate răspunde penal pentru interzicerea dreptului la servicii religioase, garantat de Constituție pentru orice cetățean român.
Joi, 24 noiembrie 2016, ziua neagra a Ortodoxiei din judetul Neamt. La ora 13.00 Arhim. Hariton Negrea, staretul de la M-rea Petru Voda si Arhim. Nichifor Horia, exarhul de Iasi, au dat un ultimatum celor 16 maici de la M-rea Varatec, ca in zece zile sa paraseasca chiliile de langa manastire, daca nu renunta la nepomenirea ierarhului cretan Teofan.
Satisfacuti, precum tractoristii care bat femeile cu levierul, Nechifor si Hariton, acesti Turcanu si Nicolschi ai Ecumenismului, la ora 18.00 au descins in forta la schitul Radeni (din Neamt) pentru schimbarea egumenului din motive de nepomenire a ierarhului eretic, Teofan. Dupa numeroase amenintari si presiuni desprinse parca din reeducarea de la Pitesti, vazand ca nu pot cu nici un chip sa-l infricoseze pe preotul nepomenitor ierom. Pamvu J., au plecat racnind: „Noi suntem stapanii Ortodoxiei. Va vom nimici pana la unul”, parafrazandu-i pe calaii indraciti care urlau la fel si acum 64 de ani: „Noi suntem adevarata evanghelie! Noi o scriem acum pe starvurile voastre!” (sursa)” _____
APOSTATII in actiunea de EXTERMINARE a elementelor „reactionare” = pastratorii neabatuti ai Ortodoxiei Sf Parinti ! ( APOSTATII despre ei insisi: „Noi suntem stapanii Ortodoxiei. Va vom nimici pana la unul”, parafrazandu-i pe calaii indraciti care urlau la fel si acum 64 de ani: „Noi suntem adevarata evanghelie! Noi o scriem acum pe starvurile voastre!” (sursa)” !) !!!____ NO COMMENT !
ApreciazăApreciază
Dumnezeu IL PAZESTE si IL VA PAZI NEBIRUIT pe Par Pamvo !
..iar apostate si prigonitoare li s-a pregatit FOCUL CEL VESNIC si CEL MAI CUMPLIT al AFANIEI !
ApreciazăApreciază
„Dupa numeroase amenintari si presiuni desprinse parca din reeducarea de la Pitesti, vazand ca nu pot cu nici un chip sa-l infricoseze pe preotul nepomenitor ierom. Pamvo J., au plecat racnind: „Noi suntem stapanii Ortodoxiei. Va vom nimici pana la unul”____________Chiar mai putem crede că prin astfel de duşmani făţişi ai lui Hristos lucrează încă Duhul Sfânt? Scriptura vorbeşte despre Duhul Sfânt ca având alte roade:
„Iar roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, îndelungă-răbdarea, bunătatea, facerea de bine, credinţa,
Blândeţea, înfrânarea, curăţia; împotriva unora ca acestea nu este lege.
Iar cei ce sunt ai lui Hristos Iisus şi-au răstignit trupul împreună cu patimile şi cu poftele.
Dacă trăim în Duhul, în Duhul să şi umblăm.”_______________Vedem aşa ceva la pretinşii „stăpâni ai ortodoxiei”? E roada Duhului „Va vom nimici pana la unul”????
Cu ce e diferită lucrarea acestor apostaţi de lucrarea satanei? E logic ca, având Duh Sfânt, să facă lucrările satanei? Cum să îndrăzneşti să lupţi cu atâta ferocitate împotriva puţinilor slujitori care l-au ales pe Hristos? Ce dumnezeu au aceşti satanişti?
ApreciazăApreciază
https://monahulteodot.wordpress.com/2016/12/02/casatoriile-mixte-un-cal-troian-al-intercomuniunii-euharistice/
ApreciazăApreciază
Pacat ca pr. Pamvo ca si Macarie de la Oituz sunt arsenisti infocati. Am trimis un crestin din Brasov la Oituz si a ramas dezamagit de mandria lui, si ca este arsenist , cu Nil Dorobantu si Veronica Vladimiresti. Spunea crestinul ca aproape era sa-l bata pentru ca ia spus ca acestia sunt rataciti. Asa ca bagati de seama ca lucrurile sunt foarte amestecate , crezand ca scapati de o mreaja puteti intra in alta si tot acolo ajungeti.
ApreciazăApreciază
preotul
Parintele Macarie e activist Nil Dorobantu, dar nu cred ca parintele Pamvo e activist arsenist.
ApreciazăApreciază
la faza cu par Macarie , preotul are dreptate, nu ca i-as lua apararea. Acelasi lucru a patit si o cunostinta de a mea foarte buna acu 2 luni. A fost la Macarie sa se spovedeasca, iar Macarie a inceput sa il promoveze pe Dorobantu, dar crestinul a inceput sa se intereseze cine este acest Dorobantu si cand a aflat ca e un mare ratacit i-a spus cu dragoste par Macarie, iar acesta din urma s-a enervat si i-a zis sa nu mai vina la el. Cu un asemenea parinte se poate merge la lupta? Nu era o problema faptul ca Macarie e inselat, dar pe deasupra promoveaza inselarea si devine violent daca nu esti deacord cu el. Asta inseamna ca nu vrea sa afle adevarul, deci la un momentdat va pati ca Par Amfilohie Branza . Si stii si tu cine este par Staicu frate Vasile, nu vreau sa zic aici ca nu smintesc . Deci din toti parintii marturisitori faceti o selectie drastica si veti vedea cu cati ramanem. Cu mantuirea nu e de joaca
ApreciazăApreciază
Sorin
Da, parintele Macarie are o mare problema cu ratacirea Nil Dorobantu.
Nu stiu cine e parintele Staicu si nu-mi plac calomniile.
ApreciazăApreciază
Pr. Pamvo are lucrare de liceenta despre Boca. Are evlavie la Boca stiu din discutie personala cu el.
ApreciazăApreciază
preotul
Ce facea inainte nu ma intereseaza, ce face acum conteaza.
N-ai ce-i face parinte, ati ramas corigent la examenul cu Marele Sinod. V-au luat-o multi cu mult in fata, degeaba imi spuneti acum ca din discutie pesonala stiti ca are evlavie la parintele Arsenie Boca.
ApreciazăApreciază
parintele Pamvo nu e arsenist stiu din sursa sigura , a spus despre arsenie boca doar atat daca ,, e sfant , sa–l dezgroape si daca are sfinte moaste sau se fac minuni atunci sa vedem e sfant sau nu,, nu mai vorbiti aiurea sa denigrati pe toata lumea .
ApreciazăApreciază
nevrednicul
m-as bucura MULT sa fie cum zici tu.
dar premisa à priori ” e sfant” cu care isi incepe fraza citata de tine nu suna a bine. daca nu esti sigur spui DACA … nu afirmi o varianta din start si ceri sa fie ACEEA dovedita
sfintii NU se cauta (doar) la Moaste si „minuni” ci INTAI la Dreapta Credinta fata de care zian INSELATUL era HULITOR VADIT din faptele si vorbele sale.
si iata Sf Nicolae are Moaste oasele sale si MINUNI cat a UMPLUT intreaga lume pe parcursul multor sute de ani … dar SFANT l-au aratat VIATA si INVATAURA SA INCA din timpul vietii lui.
dar azi GLOATA ahitiata de semne si minui FALSE a UITAT pe ADEVARATII Taumaturigi care sfintesc pe om si alearga cu balele curgand dupa maimutarelile de „sfintenie” ale diavolului din INSELATI !
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Frate Vasile , bine daca a spune adevarul e calomnie, atunci mergeti mai departe asa. Nu am nimic cu nimeni, dar daca vrem sa ne mantuim trebuie sa fim desavarsiti. Par Amfilohie Branza oare cum era la inceput? Oare daca atunci venea cineva si ne spunea ca sa nu avem incredere in el, nu sareau toti pe acel cineva? Si unii parinti au incercat sa lupte alaturi de par Macarie, desi acestia nu erau deacord cu el ca pana la urma sa vada ca parintele Macarie si cu parintele Ciprian Staicu au inceput sa il atace.
ApreciazăApreciază
sorin
Cand nu exista dovezi, pentru mine e calomnie. Pe cine au inceput sa-l atace?
ApreciazăApreciază
are cineva inregistrarea ultimei Sf.Liturghii de la codrii pascanilor? de pe 29 august?
ApreciazăApreciază
Nici Parintele Antim Gadioi nu e deacord cu pr Boca.
ApreciazăApreciază