SACCSIV – blog ortodox

Video. FELIX KOPPELMAN (presedintele comunitatii evreiesti Oradea): “Capii Bisericii trebuie sa decida. Nu conteaza parerile unor …” / Si ceva despre Episcopul SOFRONIE DRINCEC

Posted in Uncategorized by saccsiv on noiembrie 30, 2016

Foto: http://bihorstiri.ro/gitenstein-a-venit-cu-cecul-pentru-sinagoga-dar-si-cu-mesaje-politice/

Acum 7 ani postasem:

VIDEO – Felix Koppelman, presedintele comunitatii evreiesti Oradea: IMPLANTUL CU CIP ESTE NECESAR

L-am revizionat si unele idei de acolo despre cipuri sunt perfect aplicabile si in chestiunea ecumenismului:

La minutul 2:15, de exemplu, zice:

“Capii Bisericii trebuie sa decida. Nu conteaza parerile unor …”  

Iar la minutul 2:28 il lauda pe Episcopul Sofronie Drincec.

 

80 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mihai said, on noiembrie 30, 2016 at 8:45 am

    Pai cu astfel de specimene sau înhăitat ai ,,noștri ierarhi „

    Apreciază

  2. Cristina said, on noiembrie 30, 2016 at 8:45 am

    Traiasca Capitanul Corneliu Zelea Codreanu ! Traiasca Legiunea ! Capitane iubit , n-ai fost si nu vei fi uitat ! Mormantul tau in inimi ni-i sapat ! Te iubim Capitane ! Te iubim Sfinte Mucenic Corneliu Zelea Codreanu ! Dusmanii tai sunt acum dusmanii nostri ! Cei care te-au urat pe tine , ne urasc acum pe noi .Roaga-te pentru noi, poporul roman las si fricos , Capitane iubit! Capitane , Capitane , neamul plange cu amar , Capitane , Capitane , Tara mi te cheama iar ! ,

    Apreciază

    • ortodox☦traditionalist said, on noiembrie 30, 2016 at 3:55 pm

      Vezi ca te aud arsenistii si o sa moara de gelozie…
      Mai terminati cu idolatria asta !

      Apreciază

      • Cristina said, on noiembrie 30, 2016 at 9:02 pm

        Ortodox traditionalist spalat pe creier , ori Mai bine zis , pe. INLOCUITORUL de creier pe care il ai din nefericire..Nu intelegi Valoarea , pentru ca esti Total lipsit de valoare . Si Romania este plina cu de astia ca tine. ….. Si mai te si numesti ortodox…..

        Apreciază

      • ban said, on noiembrie 30, 2016 at 9:54 pm

        Ortodocsi-traditionalisti isi zic schismaticii stilisti. Esti cumva de la Slatioara?

        Apreciază

    • Neica nimeni said, on noiembrie 30, 2016 at 7:44 pm

      Nu-i faci si o statuie? Ca vad ca ode ii dai la greu…
      Atentie mare: una e respectul pentru amintirea unui om si alta este sa spui ca sa traiasca unul care…a murit de ceva vreme. Nu te mai increde atat in acel capitan si nici nu-l mai chema cu sarg…Dumnezeu spune ca cel ce cheama mortii nu-i este pe plac…Asta e pur si simplu fanatism si o deraiere serioasa…Pai ce, am ajuns sa ne rugam la….capitan? Pai atunci roaga-te si la Decemviri…si la Horia Sima…
      Poporul roman nu este las si fricos. Este manipulat, mintit, pacalit, supravegheat, strans cu usa amenintat si saracit. Aia care fac treburile astea trebuie pusi la zid, dar asat n-o va face in nici un caz capitanul raposat acum zeci de ani…Nu. Asta o vor face unii dintre lasii si fricosii de romani, asa cum ii numesti tu…
      Dar unii legionari nu au fost lasi? Executiile unor oameni poitici ai vremii ( Duca, Iorga, Calinescu) au fost cumva in duel corect sau o sleahta de haidamaci au omorat un batranel neajutorat( Iorga) intr-o padure, noaptea, pe ascuns? De ce va place sa va faceti idoli ? De ce va rugati la umbre? Pai mai ramane sa zici: hai capitane, vino si rezolv-o si pe aia cu sinodu din Creta, ca astia nu sunt in stare de nimic.. Te iubim, capitane???? N-as prea crede…

      Apreciază

      • Aly Aly said, on decembrie 1, 2016 at 1:12 am

        In mare parte ai dreptate , dar sa nu uitam ca Iorga nu a fost usa de biserica in acest conflict. Romanii erau storsi efectiv economic de evrei , iar replica lui Iorga a fost catre Codreanu : ” faceti si voi afaceri”. Dupa care securitatea si politia le-au inchis afacerile deschise de legionari. Drept pt care Codreanu l-a facut pe Iorga ” necinstit sufleteste”. De aici au inceput problemele si s-a terminat cu asasinarea Capitanului. Ba chiar Iorga a fost instiintat ca va urma asasinarea Capitanului. De ce nu a oprit-o ?
        A doua chestiune care se trece cu vederea este rolul major pe care l-a avut Codreanu in momentul cand Garda de Fier a fost desfiintata . Datorita lui in Romania nu a fost razboi civil , ba inca unul sangeros.
        Si a treia chestiune verifica mata cati legionari au fost omorati intai si lasate cadavrele in strada si dupa aceea sa mi-i insiri pe aia care i-ai insirat mai sus. Parintele Iustin Parvu a zis ca Legiunea a fost de la Dumnezeu , dar ca s-au facut si greseli.
        Personal cred ca ML e unica in lume. Eminescu si Codreanu au fost omorati pt ca si-au iubit prea mult tara si au crezut in ea.
        Bolsevici si-au atins scopul prin Pitesti, Gherla , Aiud . Generatii de aur s-au pierdut . Tinerii nostrii sunt odrasle de comunisti , cine sa mai iubeasca tara? Toata lumea se cara afara . Patriotism nexam.

        Apreciază

      • Rozalia said, on decembrie 1, 2016 at 1:31 am

        Neica nimeni, nu mai vorbi prostii! Istoria ne-a fost deformata si desi exista posibilitatea sa cunosti istoria adevarata, nu te obosesti sa o faci. Caci dac-ai fi facut-o ai fi stiut ce model de om a fost Corneliu Zelea Codreanu si cum printre legionari s-au infiltrat asa-zisii legionari (printre care si Horia Sima) care au facut nelegiuiri si din care cauza s-a dus vestea ca erau cu totii ,,rai”. Si s-a avut grija sa le ramana numele patat in istorie, ca nu cumva sa fie bine in tara asta!!
        Corneliu Zelea Codreanu, mare iubitor de Hristos, de neam si tara – roman adevarat! Dumnezeu sa-l odihneasca in pace, la loc bine placut Lui!

        Apreciază

    • Neica nimeni said, on noiembrie 30, 2016 at 8:02 pm

      Una din cele 10 porunci: sa nu ucizi. Codreanu a ucis. Intr-o sala de tribunal. A ucis. Sfinte Mucenic?????
      26/27 noiembrie 1940. ASASINATI la Jilava:
      Gheorghe Argeşeanu, fost prim-ministru
      Victor Iamandi, fost ministru de Justiţie
      Gabriel Marinescu, fost ministru de Interne, fost prefect al Poliţiei Capitalei
      Mihail Moruzov, fost şef al Serviciului Secret de Informaţii
      Ion Bengliu, fost comandant al Jandarmeriei
      Ştefan Gherovici, fost comandant al Jandarmeriei
      Nicolae Ştefănescu, subdirector la SSI
      foşti agenţi de poliţie: Gavrilă Ichim, Eugeniu Zugravu, Coman Paraschiv, Ion Balint, Stanciu Lolescu, Gheorghe Comşa, Olimpiu Mărculeţ, Miah Radu, Nicolau Bărbulescu, Gheorghe Boghici, Marin Dumitru, Ion Panova (chestor), N. Bonea, Otto Reiner, Constantin Laurenţiu, P. Malinschi, N. Găman, I. I. Iordache, I. Horwath, V. Horwath, Constantin Bouleţ, P. Patriciu, N. Lescenco, M. Boţu, T. Miron, Dumitru Bilea, Constantin Culeţcu, Spiridon Dumitrescu, N. Bălănuţă
      foşti jandarmi: Iosif Dinulescu, I. Stănciuc, Constantin Sorbu, V. Taşcă, N. Zăinescu, Ştefan Niţu, V. Moisescu, N. Bularda, Gheorghe Niculescu, C. Popescu, Gheorghe Oancea, N. Crăciun, P. Gheorghiu.

      Pai daca asta este sfant mucenic, inseamna ca in curand va fi sanctificat si Stalin….
      Crima nu este permisa in nici o imprejurare.
      Spuneti-mi , unde a permis Domnul Iisus Hristos uciderea????
      Unde???
      Fericiti cei care….Unde se incadreaza Codreanu la aceste fericiri?

      Capitane iubit???Eu nu pot sa iubesc un om care a apasat pe un tragaci de pistol pentru a ucide un alt om…
      Razbunare?” Al Meu este a razbuna, spune Domnul”.
      Las si fricos este acal care a impuscat cu sange rece niste detinuti lipsiti de aparare. Fie ca au fost legionari, comunisti, nazisti, teroristi sau orice ideologie au avut. Sa nu ucizi.
      Sfintii Parinti ai Apostoli NU au consolidat si raspandit crestinismul prin ucidere. Ci prein rabdare si sacrificiu si iubire.
      Cum puteti sa credeti ca Duhul Sfant ar putea calauzi vreodata un om spre o crima? Cine este ucigas de oameni? Cand Codreanu l-a impuscat mortal pe Manciu, a actionat cumva sub obladuirea Duhului Sfant???
      Sau sub obladuirea cui? Pana unde mergeti cu blasfemia si cu nebunia asta??? Sfinte mucenic CZC????
      Ia pune mana si citeste, cucuoana, care sunt roadele Duhului Sfant si dupa ce se cunosc oamenii sfinti? Sunt acolo niste semne, atat morale cat si fizice…Purtarea. Dar CRIMA???? Crima nu poate fi justificata in nici un fel. Sa nu ucizi. E o porunca. Deci acel calcator de porunca dumnezeiasca este numit acum…sfant mucenic???
      Glumesti…

      Apreciază

      • carlos said, on decembrie 1, 2016 at 9:01 am

        Sfantul Mercurie? asa primul care vine in minte.

        Apreciază

  3. Ionut said, on noiembrie 30, 2016 at 9:17 am

    Mai, da’ cine-s astia doi? Ytzic si Strul, cumva?

    Mi-a placut: intr-o religie „democratica” trebuie sa decida capii bisericii!…
    In afara de faptul ca capii nu sunt de capul lor, fiindca n-au intemeiat ei Biserica, ce te faci daca respectivii nu au nici vointa libera, adica sunt supusi la santaj si presiuni oculte?! Cum pot sa decida liber?

    Apreciază

  4. Cristina said, on noiembrie 30, 2016 at 9:27 am

    Avem aceiasi dusmani , dar nu-l mai avem pe Capitan ! Te iubim , Capitane, Corneliu Zelea Codreanu ! Traiasca Capitanul si Legiunea Arhanghelului Mihail !

    Apreciază

    • Ioan said, on noiembrie 30, 2016 at 4:07 pm

      „Traiasca Capitanul”?! Ce aiureli scrii tu aici?

      Apreciază

      • Cristina said, on noiembrie 30, 2016 at 9:20 pm

        @ Ioan. , Este plina biata noastra Tara de neispraviti ca tine… Nu vom reusi niciodata sa ne invingem Dusmanii , daca nu ne cinstim Martirii neamului …..nici macar de ziua lor …..

        Apreciază

  5. Ortodoxia neschimbata said, on noiembrie 30, 2016 at 10:29 am

    Ce aberatii cu capitanul…dispari de aici cu inselarile asta

    Apreciază

    • Ionut said, on noiembrie 30, 2016 at 8:18 pm

      Ni se pune pumnul in gura ca sa nu vorbim in sens laudativ (dar nu inseamna ca nu putem gandi) despre anumite personaje istorice (C.Z.Codreanu, Ion Antonescu). Dar nu cred ca ar fi vreo problema PENALA daca l-am lauda pe Stalin, pe Mao, Garda Maghiara etc. Sau daca am spune ca a fost bine ca au fost bombardate orasele Hiroshima si Nagasaki, intrucat a fost „scurtat” razboiul. Nici daca am nega masacrele de la Ip si Treznea nu cred ca ar fi o problema penala.
      Daca noi ascultam de Dumnezeu, CU SIGURANTA vom scapa de GUNOAIE.
      SIngurul HOLOCAUST de care e vinovat poporul roman este HOLOCAUSTUL CELOR NENASCUTI, ADEVARAT HOLOCAUST (holocaust = incinerare completa).

      Sfatul meu: nu scrieti NIMIC care sa poata fi folosit de catre JIGODII pentru a va face rau. Amintiti-va cuvintele „Cautau sa-L prinda in cuvant, ca sa aiba de ce sa-L invinuiasca” si „Iar ieşind El de acolo, cărturarii şi fariseii au început să-L urască groaznic şi să-L silească să vorbească despre multe, pândindu-L şi căutând să prindă ceva din gura Lui, ca să-I găsească vină.”

      Daca e vreun roman botezat crestin-ortodox sau vreun om care se considera crestin sau vreun om oarecare care inca nu si-a inteles rostul pe lumea asta, care urmareste ce spun altii pentru a-i pârâ, asa cum s-a intamplat pe vremea comunistilor, pentru a-i baga la inchisoare pentru CATEVA CUVINTE, sa-i fie RUSINE!

      Iata ce scrie pe Descopera.ro:

      „În 1923, Codreanu fondează, împreună cu A. C. Cuza, Liga Apărării Naţionale Creştine (L.A.N.C.), partid antidemocrat şi antisemit. Din cauza unor disensiuni apărute în L.A.N.C., Corneliu Zelea Codreanu se desprinde de mişcare şi, împreună cu Ion Moţa, Corneliu Georgescu, Ilie Gârneaţă şi Radu Mironovici, fondează în 1927, mişcarea paramilitară „Legiunea Arhanghelul Mihail”, fiind inspirat de o icoană din închisoarea Văcăreşti.

      În urma acuzaţiilor făcute de Nicolae Iorga, Codreanu este trimis în instanţă pentru ultraj adus unui demnitar în exerciţiul funcţiunii. Condamnat la şase luni de detenţie, în luna mai 1938 este rejudecat şi condamnat la zece ani de muncă forţată.

      În noaptea de 29 spre 30 noiembrie 1938 Codreanu este omorât, împreună cu alţi 13 legionari (Nicadorii şi Decemvirii), de jandarmii care i-au transportat pe deţinuţi la închisoarea Jilava. Incidentul a avut loc în pădurea Tâncăbeşti, din apropierea Capitalei. Motivul oficial invocat a fost încercarea de evadare, dar din mărturiile participanţilor reiese că asasinarea celor 14 legionari a fost executarea unui ordin dat de Carol al II-lea, fapt care face din acest asasinat o crimă de stat. Trupurile neînsufleţite au fost arse cu acid şi înhumate în fortul Jilava.”

      Apreciază

  6. Sluga netrebnica said, on noiembrie 30, 2016 at 11:26 am

    Un comentariu de pe net, care in cuvinte simple, clare, arata foarte limpede duplicitatea, parodia si apostazia clerului semnatar la sinodul talharesc din Creta, precum si a clericilor sustinatori sau „neutri”, precum si a ierarhilor intruniti de curand in Sinodul Greciei.
    Dupa parerea mea, acest comentariu ar trebui postat ca si articol.

    „Ne ametesca cu fum ca pe albine.
    In Creatie, in Biserica, in societate, in politica, nu exista pozitie neutra. Nu poti sa te plasezi pe o pozitie neutra, pentru ca nu exista neutralitate in materie de constiinta. Declarandu-te neutru defapt iti tainuiesti pozitia, apartenenta, gandul ascuns al inimii.

    Cine se declara neutru sau indiferent, e asemenea celui ce cu viclenie incearca sa slujeasca la doi domni. Neutru inseamna caldicel, iar caldicel inseamna viclean. Exista lumina si intuneric, bine si rau. Nu exista „mai putin rau” sau „mai mult bine”.
    Spune Mantuitorul: „Ci cuvantul vostru sa fie: Ceea ce este da, da; si ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decat acestea, de la cel rau este.”

    Deci, esti cu Hristos sau cu diavolul. Iar cand te declari neutru (indiferent, nepasator) esti cu diavolul, pentru ca „cine nu aduna cu Mine risipeste!”. Risipeste tot, toate si pe toti. Risipeste, pierde, se pierde si ii pierde si pe altii.

    In spatiul militar, dar si in lupta duhovniceasca sunt doar doi termeni care definesc un lucru sau o persoana – amic sau inamic. Oricine se defineste ca fiind neutru este socotit drept inamic.
    Ca ierarh, preot, calugar sau mirean sa spui ca nu ai o pozitie clara sau ca nu sti ce sa zici in cazul „Creta”, inseamna ca inca nu te-ai hotarat daca sa ii slujesti lui Hristos sau sa-l alegi pe diavolul. Deci, inca de pe aceasta pozitie de „neutralitate” ii slujesti defapt diavolului.
    Cand incepi sa il „masori ganditor din ochi” pe Hristos sa vezi daca „merita” si cand incepi sa te gandesti la o modalitate de compromis, inseamna ca vrei sa cauti sa fi neutru, sa incerci sa slujesti la doi domni, deci esti viclean si ii slujesti diavolului dar ca si Iuda te dai prieten, simulezi virtutea si in inima ta esti vanzator de Hristos.
    Spunea cineva ca trei pacate ii vor duce pe oameni la iad: indiferenta, nestiinta si necredinta. Cine are minte sa inteleaga!

    Orice Sinod local sau ecumenic care nu isi formuleaza deciziile limpede cu „da” sau „nu”, ci incearca sa camufleze profanul prin cuvinte sacre sau prin tehnici lingvistice este de la cel rau, face cu buna stiinta lucrarea diavolului.
    Tot ce e de la Dumnezeu e limpede, se intelege limpede, e exprimat limpede.

    Tot ceea ce se vorbeste acum de catre diferiti ierarhi este doar un labirint lingvistic menit sa te piarda inainte sa ii gasesti iesirea, intelesul. Nu ne poate nimeni acuza ca suntem prosti si nu intelegem „inaltimea” cuvintelor lor. E limpede ca totul e tulbure. Se folosesc tehnici de psihologie inversa. Ni se sugereaza raspunsurile, ni se sugereaza reactiile. Se cauta sa ne scoata din transee individual pentru a nu reprezenta un pericol de resuscitare in masa.
    Totul e alambicat cu buna stiinta ca sa te plaseze in zugzwang inainte sa faci prima miscare. Cauta sa te plaseze, cauta sa te impinga pe pozitia de indiferenta prin faptul ca iti prezinta totul neclar, hipnotic, mefistofelic, de neinteles. Deci, cauta sa ne anihileze vointa, reactia. Cauta sa te forteze sa te dai batut. Si toate astea prin tehnci lingvistice, prin tehnici de persuasiune, prin tehnici psihologice. Cascam gura si ochii la ei cautand raspunsuri, dar acest lucru ne consuma, ne baga si mai mult in ceata.

    Reactia sinodului din Grecia este duplicitara, de compromis, nu de marturisire. Nu e „da” sau „nu”, ci „poate” si „ne mai gandim daca Hristos merita sau diavolul e o solutie mai buna”. Se leapada de Hristos pe ascuns de privirea si intelegerea noastra asa cum majoritatea Bisericilor Ortodoxe au facut.

    Daca noi nu cadem, nu ne clatinam, atunci lucrarea lor ramane desarta. Pentru 10 oameni care cred ortodox si nu eretic, Dumnezeu poate n-o sa piarda cetatea. Noi trebuie sa mergem pe linia Sfintilor Parinti si pe Sfintele Canoane.
    Oare nu e limpede ca ierarhii cauta sa ne convinga ca noi am ratacit si nu ei?
    Conferinte cu parintele Rafail Noica, conferinte cu preoti ecumenisti, cu personalitati ecumeniste, predici mefistofelice, toate cauta sa ne faca sa ne clatinam.

    De ce suntem asa de importanti si de ce se duce atata lupta sa ne convinga? Pentru ca diavolul nu are putere pana nu se va ridica harul, mila lui Dumnezeu de la noi, de la turma mica.”

    Sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/11/28/inaltpreasfintitul-mitropolit-serafim-de-kythira-ia-atitudine-fata-de-comunicatul-de-presa-gresit-al-ierarhiei-grecesti/#comment-4020

    Apreciază

  7. Mihai Titi said, on noiembrie 30, 2016 at 12:06 pm

    Cauza tuturor relelor, crimelor, de pe pamant sunt „fii satanei”,evreii sionisti care acum 78 de ani l-au ucis prin ritual talmudic pe Corneliu Zelea Codreanu.Vesnica pomenire a tuturor martirilor si mucenicilor neamului romanesc!!!

    Apreciat de 1 persoană

  8. alin craioveanul said, on noiembrie 30, 2016 at 12:39 pm

    Ortodoxia neschimbata sau kakadoxie schimbata ce esti!!!!! Capitanul Codreanu este aberatie pt tine????
    femeia lauda un Sfant mucenic si tu dai cu oala in strachini, prietenas de al cui esti matale?ML este si va fii intotdeuna o miscare de inviere a neamului romanesc crestin ortodox ! iarta-i Doamne ca nu stiu ce zic

    Apreciază

    • Ionut said, on noiembrie 30, 2016 at 8:40 pm

      Nu stii c-a zis „stapanirea” sa ne tinem gura ca altfel se lasa cu puscarie? Nu stii ca nici macar de Ceausescu n-avem voie sa zicem de bine?
      Trebuie sa ne reeducam in spiritul globalismului si europenismului corect politic.
      Fratilor, vremuri de-astea am mai prins pe vremea comunismului. Da, doar atunci. „Sa nu vorbesti ca te leaga, te inchide, iti face si-ti drege”.
      Mi-e scarba! Am voie sa-mi fie scarba? Sau si asta e interzis?

      Apreciază

  9. maxim said, on noiembrie 30, 2016 at 1:48 pm

    Si pe noi ne doare la basca de perciunati, de bolsevismul lor, de nazismul lor, de fascismul lor, de indracirea lor, de lacomia lor, de prostia lor, de faptul ca vor sa conduca (in zadar) cerul si pamantul, de faptul ca-l vor pe diavol pe post de dumnezeu, etc. Perciunatilor, iadul scrie pe voi!

    Apreciat de 1 persoană

    • Ionut said, on noiembrie 30, 2016 at 8:27 pm

      Lasa-i ca poate se trezesc, ar putea sa-l ia ca model pe par. Nicolae Steinhardt. Oricum, e scris ca pana la sfarsit se vor trezi macar o parte dintre ei.

      „Iată, casa voastră vi se lasă pustie;
      Căci vă zic vouă: De acum nu Mă veţi mai vedea, până când nu veţi zice: Binecuvântat este Cel ce vine întru numele Domnului.” (Matei 23, 38-39)

      Apreciază

  10. maxim said, on noiembrie 30, 2016 at 1:51 pm

    Apreciază

  11. maxim said, on noiembrie 30, 2016 at 1:52 pm

    Apreciază

  12. pitaru said, on noiembrie 30, 2016 at 2:41 pm

    Astazi se manaca peste?Intreb pentru ca am consultat pravila lui si acolo scrie asa:
    -Noiembrie are dezlegări: 8 -Sf. Arhangheli Mihail şi Gaviiil,
    vin şi untdelemn; 14 -Sf. Apostol Filip, dezlegare la peşte pentru
    lăsatul de carne şi începutul postului Naşterii Domnului; 16 -Sf. Ap.
    Matei dezlegare la vin şi untdelemn, marţi şi joi, iar sîmbăta şi
    duminică la peşte; 21 -Intrarea în Biserică a Maicii Domnului,
    dezlegme Ia peşte; 24 -Sf. Muceniţă Ecaterina, vin şi untdelemn.
    1611. -„Postul Crăciunului şi al Sfinţilor Apostoli se posteşte lunea,
    miercurea şi vinerea fără peşte, vin şi ulei afară de cei bolnavi. Cei ce vor să
    placă mai mult lui Dumnezeu mănîncă peşte numai sîmbăta şi duminica”. -I

    Apreciază

    • ban said, on noiembrie 30, 2016 at 10:29 pm

      Nu. In postul asta doar de intrarea Maicii Domnului in biserica si in Sa si Du, iar marti si joi e permis si vin si ulei, pana in 20 Dec, iar intre 20-24 Dec. post fara ulei. Restul adaugirilor de dezlegari la peste sunt ”modernisme”.

      Apreciază

      • ban said, on decembrie 1, 2016 at 8:13 am

        Erata: intre 20-24 dec. nu se mananca peste chiar daca e Sa. sau Du. E luat dintr-o carte de rugaciuni a pr. Nicodim Mandita, de pe la 1940

        Apreciază

      • pitaru said, on decembrie 1, 2016 at 6:06 pm

        Multumesc

        Apreciază

  13. Luca de Dacia said, on noiembrie 30, 2016 at 3:13 pm

    Domnule Bogdan Duca,va rog sa l pomeniti si pe Marele Erou Valeriu Carp care a dat ordin Personal ca Putna sa fie ultima reduta. Va multumesc din inima

    Apreciază

  14. evtodiev said, on noiembrie 30, 2016 at 3:48 pm

    off topic:
    30 noiembrie – Sfântul Apostol Andrei cel întâi chemat

    Apreciază

  15. geo said, on noiembrie 30, 2016 at 4:48 pm

    Juncker ORDERS Europe: Don’t hold any more referendums as voters will choose to LEAVE

    http://www.express.co.uk/news/world/737493/Jean-Claude-Juncker-EU-referendum-voters-choose-Leave-eurosceptism

    Apreciază

  16. el said, on noiembrie 30, 2016 at 5:15 pm

    ce sa zica altceva azi urmasul UCIGASILOR lui Hristos , la fel ca inaintasii lui care hotarasera INCALCAREA LEGII si UCIDEREA Lui Mesia , asa si zice el azi :

    „48. Nu cumva a crezut în El cineva dintre căpetenii sau dintre farisei?
    49. Dar mulţimea aceasta, care nu cunoaşte Legea, este blestemată! ”

    adica „prostii” , multimea care nu (RE)cunoaste „legea” APOSTATILOR e „blestemata” si „ignoranta”, asa ca decid capeteniile ei dracesti pentru ea !

    Apreciază

  17. B. said, on noiembrie 30, 2016 at 5:41 pm

    https://youtu.be/W8cc4xJH-iw Doamne ajută! Cine știe sa traducă? e vb despre o demonizata care vb de actele cu cip si de antihrist.

    Apreciază

  18. Maresalul said, on noiembrie 30, 2016 at 6:59 pm

    Pai NORMAL))) eu am spus-o si o repet criminalii sionisti is de o smecherie iesita din común si genii in ale pshiologiei umane.Sa conduci o tara o institutie si sa-ti indeplinesti planul un e nimic mai usor decat sa-ti plaseszi slugiile acolo in capul institutiilor.Cine sant slugiile., TRADATORII,IUBITORII DE ARGINTI SI FUNCTII Ei stiu ca natura umana e debila in ultímele doua ,,calitati,,Biserica Ortodoxa de la cap se va strica aici ma refer un la capul ei Iisus ci al celor care o coordoneaza factorii de decizie.

    Apreciază

  19. geo said, on noiembrie 30, 2016 at 8:21 pm

    The project called the Trump Presidency has just two months before its formal beginning. Yet already the hopes and fantasies of much of the world are making him into something and someone Donald Trump most definitely is not. Donald Trump is yet another project of the same bo2ring old patriarchs who try again and again to create a one world order that they control absolutely, a New World Order that one close Trump backer once referred to as universal fascism. Ignore the sometimes fine rhetoric in some of his speeches. Talk is cheap. If we consider rather the agenda that’s taking form even in these very early days of cabinet naming, we can see that Donald Trump is the same agenda of war and global empire as Obama, as Bush before him, as Bill Clinton and Clinton’s “tutor”, George H.W. Bush before him. There is no good side to what the world is about to experience with President Trump

    http://www.williamengdahl.com/englishNEO25Nov2016.php

    The Euro is murdering the nations and economies of the EU quite literally. Since the fixed currency regime came into effect, replacing national currencies in transactions in 2002, the fixed exchange rate regime has devastated industry in the periphery states of the 19 Euro members while giving disproportionate benefit to Germany. The consequence has been a little-noted industrial contraction and lack of possibility to deal with resulting banking crises. The Euro is a monetarist disaster and the EU dissolution is now pre-programmed as just one consequence.

    http://www.williamengdahl.com/englishNEO12Nov2016.php

    Apreciază

  20. Matiu Cosmin said, on noiembrie 30, 2016 at 8:49 pm

    Din cartea : Sfintii Catacombelor Rusiei pe care stilistii ce au postat la articolele anterioare o invoca si se cred in comuniune.

    „Înainte de moartea Patriarhului Tihon, episcopul Andrei
    unise cu Biserica Ortodoxă mai multe grupuri de credincioşi de rit vechi,
    şi acum şi aceştia se alăturaseră Bisericii din catacombe, care, fiind
    liberă duhovniceşte, a continuat să crească, spre tulburarea duşmanilor
    ei. „Mulţi nu cred că există catacombe”, spunea un martor din Ufa. „Lasă
    să nu creadă! Existenţa lumii spirituale este şi ea negată de cei
    neştiutori, dar din această cauză nu încetează să existe. Se pare că
    persecutarea creştinilor din urmă o depăşeşte pe cea a primilor creştini”. (pag.286)

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 1, 2016 at 4:18 am

      calin

      De care biserica ai zis ca apartii?

      Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on decembrie 1, 2016 at 8:43 am

        Am mai avut ieri discutii pe facebook cu unii. Dupa cum stim si noi ecumenismul a inceput acum 100 de ani cu schimbarea calendarului si s-au tot semnat tot felul de hartii si compromisuri spe ecumenism, biserica Rusa a intrat in catacombe. Ei spun ca slatioara era in comuniune cu ROCOR (Biserica Rusa din afara granitelor). Daca a fost sau nu asa nu stiu dar daca a fost atunci au avut succesiune apostolica. Noi am intrerupt comuniunea cu ierarhii bor abia dupa semnarea lor in Creta, dar putregaiul ecumenist exista de multa vreme.

        EI spun ca au fost in comuniune cu acest mitropolit, daca este asa atunci la noi nu a fost roz treaba:

        https://veniaminilie.wordpress.com/category/mitropolitul-vitalie-ustinov/

        Ar fi de mare folos saccsiv, un articol in care sa apara toate intrunirile pe care le-au avut ierarhii bor in ultima 100 de ani, ce au semnat ei acolo si ce sinoade ecumenice au incalcat, sa avem istoria caderii treptate a adoptarii ereziei ecumenismului careia i-a fost pusa coroana la sinodul din Creta.

        Ei considera ca sunt urmasii directi ai bisericii din catacombele Rusiei si pana si pe Pr Longhin nu il considera bun pentru ca face parte din biserica oficiala a Rusiei pe care ei si acum o considera apostata.

        Mai ramane totusi problema Harului care nu este omeneasca ci dumnezeiasca si nu este in masura noastra sau a lor sa spunem daca in Bor a fost har in ultima suta de ani sau nu.

        Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on decembrie 1, 2016 at 11:27 am

        Am recitit comentariul acela lung. Ei condamna toate modificarile incepand cu schimbarea calendarului, condamna de asemenea si pe Sf Paisie Aghioritul si pe ceilalti sfinti enumerati in comentariu, pentru iconomie ca sa nu se faca schisma. Nu stiu ce sa zic, Athosul chiar si azi inca mai asteapta sa intrerupa comuniunea cu ereticul Bartolomeu dar nu stiu de ce.
        Diavolul a lucrat foarte fin si le-a incalcit rau de tot pe toate.

        Daca schimbarea calendarului este erezie si ei s-au separat pe acest motiv, in rest pastrand toata predania si invataturile bisericii ortodoxe nemodificate, atunci nu sunt schismatici. Daca schimbarea calendarului nu este erezie atunci sunt schismatici. Una este intreruperea comuniunii conform canoanelor de la Constantinopol pe motiv de erezie cand aceste ase aplica si alta intreruperea fara motiv de erezie care este schisma.

        Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on decembrie 1, 2016 at 12:03 pm

        Am cautat in pidalion si nu am vazut referire ca schimbarea calendarului ar fi erezie. Singurul canon este referitor la data Pastilor:

        „CANONUL 7
        Dacă vreun episcop ori prezbiter, ori diacon, Sfânta zi a Paştilor mai-nainte de
        primăvăreasca isimerie cu iudeii o va săvârşi, să se caterisească.
        [Apostolic, can. 70, 71; Sinod 6 can. 11; Antiohia, can. 1; Laodiceea, can. 37, 38; Cartagina,
        can. 60, 81, 117]”

        Apreciază

      • ban said, on decembrie 1, 2016 at 12:59 pm

        Cosmin
        Ei au hirotonit episcop doar cu un episcop, dar canonic e cel putin cu 2, sau cu unul si al doilea trimite scrisoare de accept. Si: daca sinodul a hotarat calendar nou, tii sinodul, nu faci schisma. Caci calendarul nu e dogma, s-au tot schimbat calendare, asa zicea sf. Paisie Agh. aici intr-un comentariu.

        Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on decembrie 1, 2016 at 1:57 pm

        Da, pornind de la schimbarea calendarului care clar nu a fost buna, au facut schisma. Intreruperea comuniunii fiind permisa conform canoanelor doar in caz de erezie.

        Apreciază

      • calin said, on decembrie 5, 2016 at 10:19 am

        Sunt ingradit de Patriarhie, asta am spus si intr-unul din cele doua comentarii pe care le-am scris. Atat; doar ca am cautat si studiat mai mult decat altii si nu m-am multumit cu gogosile unora sau altora ca sa esuez prin a face in chip nedrept politica vre unei ”gasti”, deoarece reperul este invatatura patristica, iar nu imaginea confectionata de diversele grupari prin diverse mijloace. Cum pot sau ce pot sa fac ca sa ma crezi? Chiar nu ma asteptam sa nu imi publici comentariie, fiindca chiar te cred sincer. Daca am fost prea caustic sau acid imi cer iertare, sunt si eu un patimas necuratit.

        Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 5, 2016 at 11:50 am

        calin

        Pana nu-mi raspundeai, era evident ca nu-ti mai aprobam vreun comentariu.

        Cum adica „ingradit de Patriarhie”?

        Apreciază

      • calin said, on decembrie 5, 2016 at 12:25 pm

        „cum adica ingradit de Patriarhie”

        Asa:

        Noi cei ingraditi (canon 15 Sinodul I-II) care alcatuim de facto rezistenta ortodoxa bineplacuta lui Dumnezeu (Sf. Theodor Studitul), nu mai mergem in bisericile cazute in mainile ereticilor ecumenisti, masoni si antihristi. (Multe dintre aceste biserici sunt istorice, ridicate de inaintasii nostri dreptcredinciosi, iar acesti eretici anatemizati le uzurpa). De aceea m-am gandit sa scriu si celor ce nu stiu, care este tipicul bisericesc pentru aceste situatii, anume randuiala de slujba ce se face de credinciosi acasa, in lipsa preotului, fiindca probabil cei mai multi dintre noi nu avem prin apropiere nici macar un preot de incredere care a oprit comuniunea (pomenirea si impartasirea) cu ereticii.

        https://saccsiv.wordpress.com/2016/11/18/la-sfintele-slujbe-preotul-care-intrerupe-pomenirea-episcopului-ecumenist-spune-urmatoarele/#comment-334231

        Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 5, 2016 at 4:35 pm

        calin

        De cand nu mai mergeti, unde mai exact nu mergeti si unde mergeti?

        Apreciază

      • calin said, on decembrie 6, 2016 at 10:45 am

        ’’De cand nu mai mergeti, unde mai exact nu mergeti si unde mergeti?’’

        M-am referit la modul general, la toti cei care au intrerupt comuniunea cu Patriarhia Romana pe teritoriul Romaniei si in afara Romaniei. Aceasta este rezistenta. A, daca e si vre unul de la Slatioara sau de la altii care sa se dumireasca cum e cu ei si sa faca acelasi lucru, cred ca este la fel de OK.

        De cand? Dintotdeauna, pentru motive dogmatice. Motive de ingradire au tot fost din ’24 incoace de cand erezia ecumenismului a inceput sa se intinda ca un cancer si a ajuns sa faca ravagii: schimbarea calendarului (care a fost prima manifestare concreta a ereziei ecumenismului -a se vedea enciclica eretica a Constantinopolului de la 1920 http://lumea-ortodoxa.ro/enciclica-patriarhala-si-sinodala-patriarhiei-ecumenice-din-1920/ dar si alte linkuri: anatema Sigilion asupra calendarului papist de la 1583 http://web.archive.org/web/20081121205343/http://sihastru.net/mirem/ceor/sinod_pecetluire.html , cartea din anii ’70 a unui preot ROCOR, Vasil Sakkas http://traditiaortodoxa.files.wordpress.com/2009/01/the-calendar-question-by-fr-basil-sakkas.pdf ) – atunci au plecat din Romania Parintele Dionisie Ignat si Ioan Iacob. Apoi a urmat ’’ridicarea anatemelor’’ dintre ereticii Atenagoras si papa – parintii aghioriti au reactionat (dar majoritatea erau deja ingraditi pe problema calendarului), mai tarziu Assisi, Balamandul, Chambessy-ul, Ravenna, etc. Iar Patriarhia Romania a fost dintotdeauna o campioana a ereziei ecumenismului (asta ne mai vorbind de erezia serghianismului comunist!); de exemplu ereticul papa venea atunci pentru prima data intr-o tara ortodoxa, in Romania, iar BOR se falea cu asta ca o mare realizare. Intrunirea San Egidio unde s-au facut ritualuri paganesti de invocare cu focuri pe strazile Bucurestiului iar Teoctist cot la cot cu toti samanii si vrajitorii pamantului a aprins lumanare in menora instalata in Piata Universitatii (nu mai vorbesc de ce se intampla si se intampla in episcopiile BOR din afara Romaniei). Si toate astea in conditiile in care in Grecia mai existau ierarhi care se opuneau ereziei ecumenismului (de ex. Augustin Kandiotis (despre care am citit ca avea legaturi si in miscarea vechilor calendaristi din Grecia). Dupa cum s-a scris si pe alte site-uri, doar semnarea acordului eretic cu ereticii monofiziti in anii ’90 era un motiv de ajuns -si inca unul foarte important- pentru ruperea comuniunii cu Patriarhia. Atunci a semnat ca vicar patriarhal pseudo-episcopul Teofan, care mai si poza in traditionalist! Din cate stiu, prin acei ani a incercat ceva in Romania, cu mentalitatea un pic naiva de atunci, doar un grup minuscul de tineri monahi cu legaturi in mediile academice teologice din Grecia, care se numeau MIREM (a se vedea ’’proclamatia oficiala’’ http://mirem.8k.com/proclam.html si tot siteul http://mirem.8k.com/ ), dar n-a iesit nimic… Constiinta dogmatica la romani n-a functionat. Dar, mai bine mai tarziu decat niciodata. Sa speram…

        Unde mergem? Deocamdata cred ca toti cei ingraditi stam si facem slujbele acasa. Problema e ce facem pe viitor, fiindca unii dintre noi avem copii, preotii ingraditi acum de Patriarhie, daca vor mai rezista pe baricade, nu sunt nemuritori, ar fi deci nevoie de episcopi care sa dea succesiune pe mai departe (asta daca va mai tine Dumnezeu lumea). Bine ar fi sa n-am dreptate, dar personal nu cred ca mai putem astepta ceva de la oficiali fiindca am vazut ce au facut: Ierotei de Nafpaktos, caruia, desi n-a intrerupt comuniunea cu ereticii, i se face o imagine de traditionalist in Grecia, vine in Romania sa ia apararea ereticilor (e ca in bancul cu politica interna si politica externa a lui Ceausescu, numai ca pe invers), iar ultima intrunire de sinod din Grecia a fost un fiasco; de Romania nici nu mai vorbim! S-a dat liber la prigoana prin manastiri -un deziderat al adunaturii de la Creta si al ereziarhului mason Bartolomeu, s-o termine cu oponentii, dizidentii, sau ”schismaticii” cum le place sa zica acestor ighemoni.

        In ultima vreme ma gandeam sa iau legatura cu grupul IPS Aretemie de Kosovo – asta daca nu se va intampla nimic notabil. Pare un grup integru si as vrea sa ii cunosc pt a vedea mai indeaproape cum sunt. (Asta o zic fiindca si in acest domeniu -ca sa zic asa- sunt destui impostori! Falsi ierarhi, false sinoade, unele facute de masonerie, altele doar ale unor panarame gretzoase aparute de te miri unde care n-au nici o treaba cu ortodoxia patristica indiferent de ce imagine isi fac pe internet). Nu stiu nici eu exact cat o sa mai astept daca voi ajunge la concluzia ca ar fi OK sa trec sub omoforul acestui ierarh, dar poate ca ar trebui sa incep cautarile inca de pe-acum. Una peste alta, din lipsa banilor, probabil ca voi ajunge in cel mai fericit caz odata pe an acolo. Asta daca nu ar veni din cand in cand vre un preot de acolo aici (dar tot ar trebui platit). Asta o spun personal, nu vreau sa induc nimanui nimic sau sa influentez pe nimeni legat de vre o eventuala alegere, este foarte greu si fiecare are constiinta lui, dar s-ar parea ca este asa cum spunea un comentator ’’de acum suntem pe cont propriu’’.

        Bine ar fi ca in Romania sa facem ceva impreuna, noi toti cei ingraditi, dar unii mi-au sarit in cap ca sunt stilist fiindca am vorbit de schimabrea masonica a Calendarului Patristic (pe care trebuie sa-l recuparam pentru a fi ortodocsi pana la capat!) sau de situatii tulburi din istoria Bisericii legate de canonicitate (dar asta e realitatea istorica, fie ca convine sau nu unora sau altora), altii nu sunt lamuriti cum e cu harul ca si cum numai asa s-ar pune problema, altii sunt anti-Creta dar neaga mai mult sau mai putin vadit anatema ROCOR din 1983… Sunt convins ca incet-incet, unii se vor intoarce inapoi la oficialii eretici ecumenisti care nu doar ii vor presa, dar ii vor imbrobodi in fel si chip -doar sunt experti in asta (ar fi oricum mai comod pentru ei asa si chiar li se va crea iluzia ca tin credinta). Fiindca dupa cum spunea Parintele Hariton chiliotul athonit in discutia cu Parintele Antim (fost la Bistrita), asa s-a intamplat si in Athos cu marile manastiri, care pana la urma au redevenit comemorationiste. (Ar fi posibil si ca daca ’’se ingroasa gluma’’ sa se creze structuri ’’paralele’’ controlate tot de ei. Si in Rusia de pilda, multe dintre grupurile de catacombnici au fost penetrate de KGB). Probabil ca vom trai pe propria piele ceea ce spunea un sfant ierarh luptator contra ereziei iconoclaste, Sfantul Teofan Marturisitorul: ”Erezia este groaznica nu doar fiindca ii desparte pe eretici de Biserica, ci fiindca atzatza la dezbinari si in sanul nostru, al celor ce pazim Credinta cea Adevarata.” Si asta era intr-o vreme in care cetatenii Imperiului (romeii) cunosteau incomparabil mai multa teologie si istorie a Bisericii decat mai stim noi astazi… Deci cred ca pana la urma se va ajunge cum spunea Parintele Serafim Rose, care cita un ierarh inaintevazator al Bisericii de Catacombe, ca la sfarsitul lumii vor fi cete raslete foarte mici de adevarati ortodocsi care vor tine credinta (probabil unii cu episcop, iar altii fara) si care nici macar nu vor sti unele de altele. Si chiar daca nu va fi o comuniune constienta intre ele, va exista o comuniune tainica in Hristos. Cineva folosea si o imagine pentru asta, nu stiu cat este de corecta dar ar putea fi adevarat: Biserica Ortodoxa este Corabia Mantuirii care navigheaza spre tarmul mantuirii. Dar aceasta corabie s-a ciocnit de muntele ereziei ecumenismului. Fiindca n-a mai avut carmaci iscusiti (ierarhi buni) a inceput sa ia apa si sa se scufunde; cei care au inteles ca trebuie sa se salveze (mantuiasca), au luat barcile de salvare sau chiar niste bucati rupte din corabie pentru a putea ajunge la limanul mantuirii. Aceasta ar fi deci Biserica vremurilor de pe urma.

        Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 6, 2016 at 11:57 am

        calin

        Tu esti preot?

        La cei precum parintele Pamvo de la Radeni te duci?

        Apreciază

      • calin said, on decembrie 6, 2016 at 12:58 pm

        ”Tu esti preot?

        La cei precum parintele Pamvo de la Radeni te duci?”

        Nu.

        M-as duce (dar nu stau in Moldova), de ce nu, ca doar nu e spurcat 🙂

        Daca e sincer in credinta, el si altii ca el, vor intelege si mai multe, de pilda ca ar trebui sa se intoarca si la calendarul patristic – fara ca asta sa insemne ca trece la stilisti, si ca pe viitor e foarte posibil sa fie nevoie si de un episcop dreptcredincios, pentru succesiune, daca va fi urmat de credinciosi care la randul lor au copii.

        Iar daca tot e vorba sa invatam din greselile stilistilor, stim ca Hrisostom de Florina, episcop ingradit din Biserica oficiala din Grecia dupa schimbarea calendarului, adica cel care a condus aripa asa-zisa ”florinita” a miscarii vechilor calendaristi greci, a sperat pana inainte de moarte ca Biserica oficiala se va reintoarce la calendarul patristic; de aceea nu si-a facut sinod separat. Dupa moartea lui, urmasii lui au luat succesiunea apostolica de la ROCOR, cu care au fost si in comuniune (atat ei cat si mateitii). Asta s-ar traduce pentru noi asa: daca atata amar de vreme acest episcop a asteptat o reintoarcere a ecumenistilor la Adevar, acum, dupa 90 si ceva de ani de la schimbarea calendarului cand erezia ecumenismului este mult mai inaintata, ce asteptari mai putem avea de la ierarhii tradatori?

        Apreciază

  21. Doru said, on noiembrie 30, 2016 at 9:07 pm

    Doamne ajuta! Ma poate ajuta cineva cu Sfanta Scriptura in limba engleza.
    Multumesc anticipat.

    Apreciază

  22. Cristina said, on noiembrie 30, 2016 at 9:09 pm

    @ Ortodoxia Neschimbata , Tu dispari de aici, neiubitorule de Martirii neamului Romanesc ! ( Just get lost )

    Apreciază

  23. Cristina said, on noiembrie 30, 2016 at 9:13 pm

    @ Alin craioveanul. , In numele Capitanului , iti multumesc !

    Apreciază

  24. Cristina said, on noiembrie 30, 2016 at 10:33 pm

    @Neica Nimeni , Nici ca ti-ai fi putut alege un nume sa ti se potriveasca Mai Bine …..Esti sarac cu duhul , Nu ai nici creier , nici inima…Si de parca, asta nu ar fi destul, mai esti si las si ipocrit . Esti bun sa latri aici , Pe site , sub un anonimat ce ti se potriveste ca o manusa , dar ia sa te vedem ca te duci in strada si spui spus si tare dusmanilor Romaniei ce tradatori de neam sunt . Hai arata-ne curajul cu care te lauzi, ca pentru latrat , avem cainii ….Nu esti in stare sa Il apreciezi pe Capitan , pentru ca doar aspirantii catre Valoare pot intelege Valoarea , Iar despre tine , nou stim déjà ca esti un Neica Nimeni ,cum o spui tu insuti…..Iar Nulitatile acestui popor nu au stiut altceva , decat sa improaste cu noroi in Eroii martiri ai neamului . ….Parintele Iustin Parvu l-a adorat pe Capitanul Zelea Codreanu , dovada este fotografia Capitanului pe care poate sa o vada orisicine pe internet, pe care Parintele Iustin o tinea linga icoane ..Asa incat , sa te cred pe tine , un Neica Nimeni, ori pe Sfantul Parinte Iustin Parvu , care a facut ani grei de puscarie , pentru ca I-a iubit pe legionari si pe Iisus Hristos ? Toata lumea a vazut pe you tube , cum Parintele Iustin a fost impresionat pana la lacrimi, dupa cum zice chiar el, cand maicutele I-au cantat Sfanta Tinerete Legionara de ziua lui ? Deci tu, Neica Nimeni, ma iei in bataie de joc pentru ca iubesc pe cine iubea Parintele Iustin Parvu ….

    Apreciază

    • Mihai said, on decembrie 1, 2016 at 6:19 am

      Cristina sunt si niste blogurile aservite ce ai denigrează atît pe legionari cât și pe Sf inchisorilor

      Apreciază

    • Ioan said, on decembrie 1, 2016 at 10:54 am

      .”Parintele Iustin Parvu l-a adorat pe Capitanul Zelea Codreanu”. CZC nu era divinitate sa il adore Parintele Justin.

      Da, Parintele era legat afectiv de aceasta miscare deoarece facea parte din tineretea lui.

      Citez din refrenul imnulului „Sfanta Tinerete Legionara”:

      „Zidim biserici, stam viteji în închisori,
      În prigoana orisicât de–amara
      Cântam si ne gândim la Nicadori.
      Purtam în crivat si în soare,
      Lumini pentru biruitori,
      Pentru cei viteji zidim altare,
      Si avem doar gloante pentru tradatori.”

      „Si avem doar gloante pentru tradatori” – indemn la crima.

      Sfantul Teofan Zavoratul spune:

      „Cum să ne purtăm cu necredincioşii ce nu-L mărturisesc pe Domnul? La fel cum S-a purtat Domnul cu satul care nu L-a primit. Râvna tinerească, dovedind multă înfierbântare, ar fi vrut să pogoare foc din cer asupra lor; Domnul însă o înfrânează:

      „Nu ştiţi fiii cărui duh sunteţi…”.

      Domnul Mântuitorul, în a Cărui primire stă însăşi mântuirea, nu le-a făcut nimic celor care nu L-au primit; însă trecând pe lângă ei, i-a lăsat în voia lor. Aşa se cuvine şi acum: necredincioşii să meargă în calea lor, iar credincioşii aşijderea. Este Dumnezeu, Care va pune toate în rânduială la vremea potrivită.

      Pentru necredincioşi trebuie să ne pară rău şi să ne rugăm; trebuie să dorim ca ei să cunoască adevărul; iar dacă vor grăi împotriva credinţei, să le răspundem cu dragoste, dar şi cu hotărâre – nu e nevoie de mai mult.”

      (Sfântul Teofan Zăvorâtul, Tâlcuiri din Sfânta Scriptură pentru fiecare zi din an, Editura Sophia, București, p. 197)

      Sfantul Ioan Iacob de la Neamt scrie:

      „În scrisoarea lui către Dimofil, spune că mergând el, odată, în insula Creta, a fost găzduit de Sf. Apostol Carp (unul din cei 70 de Apostoli).
      Acesta i-a povestit cum a avut el o mare supărare, din cauza unui Elin (adică necredincios), care înşelase pe un creştin ca să-şi lepede Sfânta Credinţă şi să primească înşelăciune idolească.
      Atunci dumnezeiescul Carp, fiind copleşit de multă întristare nu şi-a dat bine seama ce face. Căci el, în loc să se roage lui Dumnezeu pentru întoarcerea celui pierdut, precum şi pentru luminarea păgânului, s-a lăsat biruit de mânie şi de amărăciune împotriva acestor doi ticăloşi. Fiind seară, a adormit Sfântul cu duhul tulburat şi cu inima plină de mânie. La miezul nopţii s-a sculat la rugăciune ca de obicei. În vremea rugăciunii avea inima amărâtă de întristare, ceea ce nu se cuvenea unui slujitor şi ucenic al lui Hristos.
      În starea aceasta de turburare zicea în mintea lui că nu merită să mai trăiască acei oameni fără Dumnezeu, care duc în rătăcire pe alţii. Cugetând el acestea, se ruga lui Dumnezeu ca să-i lovească cu trăznet pe amândoi ticăloşii.
      Îndată ce a cugetat aceasta, i se părea că se cutremură locul unde se afla, iar cerul s-a deschis. Prin o deschizătură a cerului a văzut pe Domnul nostru Iisus Hristos împreună cu negrăită mulţime de îngeri, cari erau în chip de oameni.
      Văzând aceasta, Fericitul Carp, se mira foarte mult şi uitându-se apoi în jos, a văzut temelia casei desfăcută în două şi s-a arătat acolo o prăpastie adâncă şi prea întunecoasă. Iar la marginea prăpastiei a văzut pe cei doi oameni pe care îi blestemase, fiind cuprinşi de frică şi cutremur mare. De frica lor cea mare le tremurau picioarele şi neputând a se stăpâni, erau gata să cadă în prăpastie. Din fundul gropii vedea Fericitul Carp cum se ridicau şerpii, cari se agăţau de picioarele lor. Acum îi vedea că fluieră, acum îi vedea cum îi muşcă de picioare, trăgându-i în groapă. Deci se vedeau sărmanii că sunt gata să cadă de silă în prăpastie.
      În vremea aceasta Fericitul Carp nu mai vroia ca să privească în sus, către Domnul, ci se necăjea cu mintea pentru ce nu cad mai repede în prăpastie ticăloşii aceia. Căuta chiar de multe ori ca să-i împingă singur în groapă. Dar neputând să-i arunce, se întrista şi blestema.
      La urmă s-a uitat în sus şi a văzut ca şi mai înainte cerurile deschise, iar pe Domnul L-a văzut cum I s-a făcut milă de cei doi osândiţi, cari se primejduiau şi sculându-se Domnul de pe tronul Său, s-a apropiat de ei şi le întindea mâna ca să-i scape. Împreună cu Domnul se sârguiau şi Sfintii Îngeri ca să scape din primejdie pe cei doi oameni.

      Cum şedea Domnul cu mâna întinsă spre oameni, a rostit către Fericitul Carp aceste cuvinte:

      “Loveşte-Mă acum pe mine, că iarăşi Eu sunt gata ca să pătimesc de multe ori pentru mântuirea oamenilor. Şi plăcut îmi este ca să pătimesc iarăşi şi să mor pentru aceştia, ca să nu se osândească, chiar dacă alţi oameni nu sunt vinovaţi (ca să mă răstignesc pentru ei). Însă gândeşte-te bine dacă îţi convine oare şi ţie ca să schimbi prietenia cea cu Dumnezeu şi cu Îngerii cei buni şi să primeşti în schimb pe cea de-a pururea prietenie cu şerpii şi cu demonii!”(Vezi Sinaxarul cel mare, la 3 Octombrie, Viaţa Sf. Sfinţit Dionisie Areopagitul).

      Atunci a cunoscut Sfantul Carp că nu este plăcută lui Dumnezeu mânia cea fără socoteală.”(Sfatul Ioan Iacob Hozevitul, Din Ierihon catre Sion)

      Apreciază

      • el said, on decembrie 1, 2016 at 7:04 pm

        Ioan

        ML i se potrivesc cuvintele inteleptului Gamaliil :

        „34. Dar un fariseu, numit Gamaliel, un invatator al Legii pretuit de tot norodul, s-a sculat in picioare in sobor si a poruncit sa scoata putin afara pe apostoli.

        35. Apoi le-a zis: „Barbati israeliti, luati seama bine ce aveti de gand sa faceti oamenilor acestora.

        36. Caci nu demult s-a ivit Teuda, care zicea ca el este ceva, si la care s-au alipit aproape patru sute de barbati. El a fost omorat, si toti cei ce il urmasera au fost risipiti si nimiciti.

        37. Dupa el s-a ivit Iuda galileeanul, pe vremea inscrierii, si a tras mult norod de partea lui: a pierit si el, si toti cei ce-l urmasera au fost risipiti.

        38. Si acum eu va spun: „Nu mai necajiti pe oamenii acestia, si lasati-i in pace! Daca incercarea sau lucrarea aceasta este de la oameni, se va nimici;

        39. dar daca este de la Dumnezeu, n-o veti putea nimici. Sa nu va pomeniti ca luptati impotriva lui Dumnezeu.”

        judecand upa judecata Duhlui Sfant numita aici de Gamaliel :

        asadar faptul ca ML a fost NIMICITA insemana ca NU era de la Dumnezeu desi oamenii incadrati in ea erau buni( OMENSTE buni ) dar NU se aflau pe calea cea corecta ca sa isi atinga telurile lor idealiste !..

        iar lucararea Sf Apostoli DAINUIE VESNIC in lume pana azi si ei erau la inceput NFINIT mai putini fata de LUMEA care petrecea in intuneric in comparatie numarul leginarilor fata de poporul roman!

        aceasta se petrece toate cu cele ce NU sunt de la Dumnezeu !.. ci iesite din entuziasme si minti copilaresti oricat ar fi ele de sincere in nedesavrasirea lor !
        ca NU se potrivesc altele decat ASCEZA celui nedeasavrsit, iar ei au iesit la lupta cu DEMONII unui neam inca NESFINTITI fiind si neevoluati duhovniceste si mai mult NETRIMISI de Dumnezeu ( CE MARE Sfant i-a binecuvantat pe ei la „lupta” ML?) !… ca s-au sfintit UNII,APOIe altceva , DOAR cei care au avut buna credinta si buna lupta !

        Apreciat de 1 persoană

    • el said, on decembrie 1, 2016 at 6:37 pm

      Ioan

      eu personal NU am si nu am avut niciodata atractie sau interes pentru ML. Pur si simplu ar fi incompatibila cu mine si feul meu de a fi si a actiona.
      Pentru mine omul TREBUIE intai sa se ocupe de sfintirea proprie( INTAI aband grija sa se afle in DREAPTA CREDINTA si sa se lepede de orice INSELARE) si cu cat sunt mai multi Sfinti care sunt aproape de Dumnezeu intr-un neam cu atat DESTINUL /VIITORUL acelui neam va prospera, cai acesti Sfinti vor mijloci neincetat pentru fratii si rudele lor, pentru neamul lor .
      Asta e LEGE DUHOVNICEASCA si e SINGURA care lucreaza EFECTIV si in cele omenesti.

      ostenelile si opintelile LUMESTI OMENESTI oricat de bine intentionate si sincere ar fi ele, fie ele si cu coloratura crestin ortodoxa dar alcatuite/efectuate dinsi de oameni PACATOSI/ CU GRESELA NEDESAVRASITI ( asa cum suntem noi toti ) sunt OBLIGATORIU sortite ESECULUI, caci NU au urmat legea INTAIETATII duhovnicesti a ostenelilor dupa cuvantul : „cautati INTAI IMparatia Cerurilor si TOATE vi se vor adauga voua !”
      asa a procedat ML, LUMESTE icerand sa schimbe destinu unuei tari cu OPINTELI sociale/LUMESTI si dispretuind implicit faptul ca DOAR SFINTENIA aduce prosperitatea unui neam, iar ei si-au concentrat in mod sincer si desigur bine intentionat macar la mult dintre ei eforturile in LUCRARE OMENEASCA !… si au lasat in plan secund SFINTIREA, SINGURA ocupatie care se cere de la om spre UNIREA lui cu Dumnezeu !… dupa cuvantul : Marto. Marto te silesti si te ngrijesti d eMULTE , dar Maria PARTEA CEA BUNA sia ales, care NU SE VA LUA de la ea!”. De la ei s-a luat lucrarea lor cac era lucrarea Martei !.. cu ravna omeneasca !
      Desigur ca multi pentru sinceritatea lor apoi s-au mantuit si prn sfintirea lor au adus mare folos neamulúi , daa sta a fost DUPA, cand au inceput sa fie incercati ca argintul in prigoane!

      asadar eu NU CRED ca o miscare gen ML ar schimba ceva in LEPADATA Romanie plina de apostati, insleati si oameni nepocaiti dupa generatii de curvii si ucideri cumplite si PERVERSE a MILIOANE de prunci fara aparare

      desigur ca multi din ei au ajuns apoi oameni demni de toata cinstea , dar au pornit cu HEI RUP omenesc si Dumnezeu a SCHIMBAT ( prin prigoana/ asceza ) osteneala lor DESARTA ( ML) ca sa ajunga sa le fie cu adevarat de folos( lor si altora) .

      ca sa pricepeti ce zic aici COMPARATI lucrarea Sf Apostoli care au pornit o mana de oameni singuri in LUME si pentru ca ALTFEL era lucarrea si asezarea lor si MODUL lor de a SCHIMBA lumea , AU BIRUIT !
      si vedeti prin comparatie lucarrea ML in poporul roman cu lucrarea Sf Apostoli !
      si vedeti DEOSEBIRILE !

      inatid e CEHMARE , la asa lucare NU SE PLEACA decat cu instiintare de sus , iar NU dupa vreo „Intelepciune” si „iubire de neam” omeneasca oricatd e bun sid e sincer ar fo omul acela , d eNU te trimite Dumnezeu la sa asa ceva SPEICIAL NU te duce de capul tau ca esti LIPSIT de puterea de a birui si vei sfrasi dupa puterie tale lumesti.

      apoi finalitatea ESECUL ML care sa nu credeti ca a fost FARA stirea /Voia Lui DUmnezeu ! …. fata de BIRUINTA VESNICA a lucrarii Sf Apostoli si a ucencilor lor !

      asadar incercati sa DEMITIZATI si sa reveniti la valorile Lui Hristos SINGURLE VREDNICE de cinste de urmat TOTDEAUNA.

      Iar ucenici Lui Hristos Sf Apostoli si ai lor NU au facut „partide” , nici „miscari” de innoire in popor… cum au procedat ML care erau LUMESTI si cu MIJLOACE LUMESTI voiau s abirziasca capenetiile si domniile de sub cer si rautatea oameneasca !

      Apreciat de 1 persoană

      • Ioan said, on decembrie 2, 2016 at 12:35 am

        Bravo @ „el” – ai scris bine. Si eu am aceeasi parere.

        Apreciază

      • Cristian said, on decembrie 2, 2016 at 6:19 pm

        „Adevarul ortodox este simplu, lim­pede, il inteleg pana si copiii. Cine il intelege si il primeste cu inima, acela vorbeste intotdeauna simplu, fara impletituri smechere de idei si de vorbe.” (Sf. Teofan Zavoratul)

        La fel este si cu adevarul despre Miscarea Legionara – ea este, conform definitiei data de Zelea-Codreanu – o scoala spirituala creatoare a eroului social, ADICA EREZIE CAT CUPRINDE:
        „In acest om nou, vor trebui sã învieze toate virtutile sufletului omenesc. Toate calitãtile rasei noastre. In acest om nou, vor trebui ucise toate defectele si toate pornirile spre rãu. In acest tip de erou, erou în sens rãzboinic, pentru ca sã poatã prin luptã sã-si impunã puterea, erou în sens social: incapabil dupã victorie de a exploata munca altuia; erou al muncii: uriasul creator prin muncã al tãrii sale, trebuie sã fie concentrat tot ce a putut strânge mai bun în timpul miilor de ani poporul român. Pe acest om îl asteptãm, pe acest erou, pe acest urias. Pe el se va baza statul cel nou, România de mâine. Mişcarea legionarã, înainte de a fi o miscare politicã, teoreticã, financiarã, economicã, etc., de formule, este o şcoalã spiritualã în care dacã va intra un om, la celãlalt capãt va trebui sã iasã un erou.”

        Virgil Maxim, atat de invocat cand vine vorba despre ML, intareste acest adevar: „”Mişcarea Legionară a epuizat din toate punctele de vedere, doctrinar, formativ-educaţional, metodologic şi organizatoric, toate aspectele şi datele în procesul de devenire a omului nou creştin-legionar, singurul care poate rezolva toate problemele de viaţă materială şi spirituală în acest veac demonizat.” (Virgil Maxim, „Imn pentru crucea purtată”) – CAREVASAZICA IN VEACUL ASTA DEMONIZAT HRISTOS A DEVENIT INSUFICIENT.

        Si ne mai miram ca azi suntem letargici in lupta cu erezia. Pai daca dormim de 90 de ani.

        Apreciază

  25. Sluga netrebnica said, on noiembrie 30, 2016 at 11:43 pm

    „Toţi credincioşii vor trebui să înţeleagă că Biserica nu este acolo unde pare a fi. Liturghiile se vor oficia în continuare, bisericile vor fi pline de oameni, însă Biserica nu va avea nici o legătură cu acele biserici, acei preoţi ori acei credincioşi.

    Biserica este acolo unde este Adevărul. Credincioşii sunt aceia care continuă Tradiţia neîntreruptă a Ortodoxiei, lucrare a Sfântului Duh. Preoţii adevăraţi sunt aceia care gândesc, trăiesc şi propovăduiesc aşa cum au făcut Părinţii şi Sfinţii Bisericii, sau care cel puţin nu îi resping în învăţăturile lor. Unde această continuitate a gândirii şi a vieţii nu există, acolo este o înşelătorie să se vorbească despre Biserică, chiar dacă toate semnele exterioare par să o ateste.

    Are să se găsească întotdeauna un preot canonic, hirotonisit de un episcop canonic, care va urma Tradiţia, în jurul unor astfel se preoţi se vor aduna grupurile mici de credincioşi, care vor rămâne până în zilele din urmă. Fiecare dintre aceste grupuri mici va fi o Biserică locală sobornicească a lui Dumnezeu.”
    […]
    „Ucenicii îi cer Domnului să le spună care va fi semnul venirii Lui şi al sfârşitului veacului; iar Hristos, răspunzându-le, începe cu cuvintele: „Vedeţi să nu vă amăgească cineva”.

    Aşadar, pericolul amăgirii va fi cumplit în zilele de pe urmă; şi aceasta întrucât „mulţi vor veni în numele Meu, zicând: Eu sunt Hristos, şi pe mulţi îi vor amăgi”. Mulţi vor veni spunând că ei sunt Hristos ori că sunt reprezentanţii Lui, ori că au fost trimişi de El, ori că propovăduiesc creştinismul – oameni care vor pretinde că sunt creştini tară a fi cu adevărat creştini. Şi vor găsi răspuns în inimile oamenilor, şi vor amăgi pe mulţi.

    Prin urmare, Hristos nu vorbeşte despre cei care sunt în mod evident duşmani ai lui Dumnezeu; El nu vorbeşte despre materialişti, despre comunişti, despre atei, ci despre cei care par a fi prieteni ai lui Dumnezeu, care par a fi creştini tară a fi astfel cu adevărat. De ei vrea Hristos să-i ferească pe credincioşi, căci aceştia sunt duşmanii Lui, făţarnicii, „cei ce ştiu să amăgească”.
    […]
    „Şi atunci, unde este optimismul în privinţa zilelor de pe urmă? Când Domnul prezice că înşelăciunea va cuprinde întregul pământ, în asemenea măsură încât până şi cei aleşi se vor afla în primejdia de a fi amăgiţi la fiecare pas de creştini mincinoşi şi de hristoşi mincinoşi, care se vor afla peste tot, cum putem fi optimişti în privinţa viitorului? Cum putem fi încrezători, când Domnul prezice înmulţirea fărădelegii şi răcirea dragostei oamenilor unii faţă de alţii?

    Există, desigur, proorociri despre unirea bisericilor, despre unirea tuturor acelora care vor veni în numele Lui şi vor amăgi pe mulţi. Dar, vedeţi să nu vă amăgească cineva. Iată, v-am spus de mai înainte”.
    Unirea pe care o caută falşii creştini (ecumenistii n.r.) din vremurile noastre este una dintre feţele cele mai pregnante ale făţărniciei, o capcană de cucernicie ipocrită de care Domnul vrea să ne ferească, făcându-ne prevăzători.
    Dacă unitatea şi extinderea creştinismului în lumea întreagă este destinul final al omenirii, aşa cum susţin ei, atunci de ce le prevesteşte Hristos aleşilor Săi nenorociri în acele zile?
    Dacă Evanghelia va fi acceptată şi trăită de toate neamurile pământului, atunci de ce spune Hristos că zilele sfârşitului veacului vor fi asemenea zilelor lui Noe, când apostazia a cuprins pământul şi doar o mână de oameni au rămas credincioşi lui Dumnezeu si au intrat în arcă, simbol al Bisericii?

    Dacă zilele de pe urmă ale pământului se caracterizează prin imaginea idilică la care visează creştinii sentimentali, „spiritualii” veacului acestuia, cum se face că Apostolul Pavel îi scrie aceste cuvinte lui Timotei: „Şi aceasta să ştii că, în zilele din urmă, vor veni vremuri grele; că vor fi oameni iubitori de sine, iubitori de arginţi, lăudăroşi, trufaşi, hulitori, neascultători de părinţi, nemulţumitori, fără cucernicie, lipsiţi de dragoste, neînduplecaţi, clevetitori, neînfrânaţi, cruzi, neiubitori de bine, trădători, necuviincioşi, îngâmfaţi, iubitori de desfătări mai mult decât iubitori de Dumnezeu, având înfăţişarea adevăratei credinţe, dar tăgăduind puterea ei” (II Timotei 3, 1-5)?
    […]

    Integral la sursa: http://www.glasulstramosesc.ro/blog/despre_biserica_in_vremea_de_acum_falsa_unire_iubirea_ecumenista_smiorcaita_optimismul_amagitor_apostazie_si_fiul_pierzarii/2016-11-15-204

    Apreciază

  26. Liviu said, on decembrie 1, 2016 at 2:05 am

    pr. Simeon de la Sihastria- Sinodul din Creta a fost talharesc. Am sa intrerup pomenirea mitr. Teofan Savu

    Apreciază

    • Popsy said, on decembrie 1, 2016 at 8:31 am

      De ce imi apare „This video is private”?
      Nu-l pot urmari nici aici, nici pe YouTube.
      Doamne-ajuta!

      Apreciază

  27. Liviu said, on decembrie 1, 2016 at 2:46 am

    In 1997 Parintele Justin vorbea despre 666 in buletine la minutul 11:25 :

    Apreciază

    • el said, on decembrie 1, 2016 at 11:07 pm

      Liviu

      preia invataturi din Cartea Sf Paisie Aghioritul ” Cu durere si cu dragoste pt oul contemporan” si „Oglinda duhovniceasca” …aparute in traducere ro cam prin ani aceeia….

      Par Justin avea MARE sensibilitate duhovniceasca si a „percutat” IMEDIAT la aceste invataturi al Sf Paisie Aghioritul !… a reactionat cum se cade crestinului cu simtirea Duhului Sfant atunci cand intalneste Cuvintele Duhului Sfant !

      Apreciat de 1 persoană

  28. maxim said, on decembrie 1, 2016 at 5:26 am

    ” Ecumenismul este viclenie nemaiauzita, schizofrenie teologica si erezia tuturor ereziilor. Nu este DOAR erezie ecleziologica, cum au spus unii. Este cea mai perfida erezie si cea mai mare, caci demoleaza toate dogmele, toate canoanele si toate randuielile lui Dumnezeu! Fereasca Acest Dumnezeu de asa ceva, Dumnezeul dumnezeilor si Izvorul Nemuririi, al Vesniciei si al Sfinteniei!

    Dar ce este erezia?

    Erezia (oricare ar fi ea) este inversunarea creaturilor impotriva Creatorului, demolarea Cerului si a Celui ce sade in Ceruri, dorinta de a-L ucide si de a-L desfiinta vesnic pe Cel Atotputernic. Este fapta care are asemanare cu fapta lui Lucifer si a ingerilor din ceata a noua, fapta cu mult mai grava decat a Evei si a lui Adam. In erezie, Dumnezeu te lasa prada diavolilor si Lucifer iti devine stapan, el si ceata lui de demoni, devii locatar al iadului, frate al intunericului si rupt total de Dumnezeu. Daca nu apuci sa te intorci din erezie pana in clipa mortii trupului tau, nici iertare si nici odihna nu vei avea in vecii vecilor in spaima iadului celui neinchipuit.

    Sa iei aminte botezatule, unsule, mirunsule, hirotonitule, calugaritule, cununatule:

    SA NU FUGI DE VREUN PACAT MAI MULT DECAT DE EREZIE SI SINUCIDERE! ”

    Apreciază

  29. Cristina said, on decembrie 1, 2016 at 8:15 am

    Vai de neamul care nu-si iubeste Martirii neamului sau ! Acel neam va fi greu pedepsit…… Destinul unei tari nu se construieste din vorbarie goala pe internet si ura intre noi si frica sa ne cinstim Eroii . .In felul acesta, doar il bucuram pe Satana si pe dusman … Trebuie sa fim uniti si sa ne respectam unii pe altii pentru a-I tine piept dusmanului comun.. Pana ce poporul roman nu va intelege acest lucru, si va prefera doar sa fie carcotas si las si neunit , vom ramane sclavii dusmanului , care stie ca unirea face puterea. Martirii neamului romanesc, sunt imediat dupa Sfinti.. De ce trebuie sa fim ironizati ca -i iubim ? De ce sa ne fie teama sa-i cinstim ? Lor nu le-a fost teama sa moara pentru ca urmasii lor sa aibe o viata mai buna . Cu cat ne va fi mai teama sa vorbim, cu atat tradatorii de la conducerea tarii ne vor ingradi si mai mult libertatile. .. si vor strange si vor strange tot mai mult latul , pana ne vor sugruma , iar atunci ne va parea atat de rau ca nu am vorbit , cat inca se putea. Ca sa parafrazam un intelept sfat , am putea spune asa : intai au venit dupa legionari, si nu am sarit in apararea lor , pentru ca nu eram legionar , apoi au venit dupa Sfintii inchisorilor, si nu am sarit in apararea lor, caci nu i-am cunoscut , iar apoi au venit dupa mine , caci eram ortodox, si n-a mai ramas Nimeni sa ma apere…. Post Scriptum: Sfantul Arhanghel Mihail a trebuit sa si ucida pentru Dreptate, iar Dumnezeu nu l-a iubit mai putin din cauza asta , de aceea , el a si fost numit , Slujitorul Legii. ..Stefan cel Mare , a ucis multi turci si tradatori, si totusi , a fost iubit ca un Sfant ….Vlad Tepes , a tras in teapa multi tradatori, iar tot ce putem spune acum este : pacat ca nu a trait pana in zilele noastre, ca sa-i traga si pe tradatorii actuali in teapa ……. Doamne ajuta !

    Apreciat de 1 persoană

  30. sorin said, on decembrie 1, 2016 at 8:31 am

    Maxim scrieti putin si cum se ajunge in erezie si cine se afla. ma refer din mireni. Ca multi nu stiu. Adica ei cred ca daca nu te intereseaza acest subiect ai scapat. Si sunt extraordinar de multi care gandesc asa. Plus ca trebuie sa respectam cu strictete canoanele chiar daca suntem antiecumenisti. Iar, multi cred ca a fi antiecumenist s-au mantuit. e fals. Cam toti antiecumenistii sunt virusati cu aceasta idee. Trebuie definit si ce inseamna sa fii antiecumenist. Cunosc persoane care mi au spus in fata ca ei lupta doar impotriva ecumenismului, dar ii idolatrizeaza pe Boca pe Par Iustin, trateaza cu indiferenta problema cipurilor, se impartasesc des. Toate aceste lucruri duc la iad. Trebuie sa luptam cu tot raul nu doar cu o parte. Mantuitorul ne invata ca trebuie sa fim desavarsiti si nu cu sferturi de masura. Frate Vasile ar trebui sa faci un articol cu o asemenea tema fiindca majoritatea antiecumenistilor sunt virusati cu acest duh de delasare si de neascultare al sfintilor parinti.

    Apreciază

  31. mircea.v said, on decembrie 1, 2016 at 6:48 pm

    La cei gen „neica nimeni” ref la CZ Codreanu, vorbeste gura fara creier. Cam asa au vorbit si comunistii despre legionari. Ei stiu istorie din manualele comuniste sau lucrari istorice evreiesti, sau filmele lui S Nicolaescu.
    Nu ati inteles nimic.

    Doar un aspect minor vreau sa va semnalez:
    In timpul rascoalelor lui Horia Closca si Crisan, 1907, in timpul razboaielor de aparare s-a ucis de catre aia buni? Un Sfantul Stefan cel Mare…?
    Daca da, de ce pe ei ii laudam si zicem ca era normal asa ceva? E clar ca omorul in situatiile normale nu e bun, dar sant situatii exceptionale cand este ingaduit. Ia vedeti voi cum era Romania acelor ani. Era sub stare de asediu datorita evreilor, bolsevicilor, erau tradatori peste tot si la nivel inalt. ML era in razboi cu acestia. Dar un raboi pe care unii nici atunci si nici acum nu l-au inteles. Timpul a aratat ca ML a avut dreptate.
    Pe Iorga nu ML l-a omorat. ML i-a prins pe faptasi, si Antonescu le-a dat drumul. Armand Calinescu era un criminal. IG Duca vroia sa bage 300mii de evrei in tara, dar pe aromanii din grecia nu a vrut sa-i primeasca.
    Si, ML a decis sa omoare 4 oameni. Din randul lor au fost omoriti vreo 300. De catre stat, si fara judecata, si lasati prin raspantii cu zilele… De ce nu le dati numele si la acestia, si sa spuneti si vina lor.
    La Jilava e cu semnul intrebarii cine a comis crimele. Cei 64 omorati erau dintre cei cu responsabilitati in omorarea celor 300 de legionari si responsabili pt prigoana carlista…. A fost o ancheta in 1941 si a rezultat cam ceata. A rezultat ca nu Horia Sima a dat vreun ordin, ca nu se stie cum s-a actionat, cine a dat ordinul, cine a participat exact… Si ancheta era facuta de dusmanii ML.

    Asa ca, baieti, mana pe cartile adevarate, lasati filmele lui Sergiu Nicolaescu si manualele de istorie comuniste.

    Fara CZ Codreanu nu era ML, fara ML nu erau Sfintii Inchisorilor, care in proportie de 99% au fost din randurile ML sau simpatizanti.
    Ce parere aveti de Parintii Ilie lacatusu, Justin Parvu, Adrian Fageteanu, Arsenie Papacioc, Calciu…?
    De Gafencu, Ianolide, Virgil Maxim, Constantin Oprisan, de Pitesti, Aiud…? Stiti ca fara ML nu ar fi fost Pitesti si Aiud? De ce oare? La Pitesti au fost 90% tineri legionari, iar la Aiud 95% legionari. Ati mai auzit de procentele astea pana acum?

    Se vede ca nu nu ati citit, dar in desteptacinea paruta a voastra, vorbiti. Si vorbiti tampenii.

    Apreciază

  32. Corneliu said, on decembrie 2, 2016 at 10:31 am

    Doamnae ajuta!
    @mircea v.
    Corect. Subscriu in totalitate. Iti urmaresc cu interes postarile. Ai tot respectul si toata dragostea mea frateasca!

    Apreciază

  33. Cristina said, on decembrie 3, 2016 at 12:25 am

    @Mircea .V. Si @ Cristian , @Rozalia si pentru ceilalti care il cinstesc pe Capitan. , Tare intelept ati definit Miscarea Legionara, asa cum a conceput-o si a condus-o Capitanul Corneliu Zelea Codreanu. Noi nu vorbim aici despre Miscarea Legionara de dupa moartea Capitanului, pentru ca stim foarte bine ca multi spioni bolsevici s-au infiltrat in timpul lui Horia Sima, care a fost de calitate indoielnica, cu scopul de a o denigra. .Un lucru stim sigur : Capitanul a fost un Om Ales , care si-a depasit conditia umana egoista, s-a lepadat pe sine, a trait uneori in crunta saracie, a muncit cot la cot cu oamenii lui ,cu unicul scop de a crea un Om nou cu Constiinta , de a crea o Tara mandra ca un soare…. Nu s-a nascut vreodata si nu se va mai naste un alt Capitan Corneliu Zelea Codreanu . De ce sa ne fie frica sa vorbim? Noi nu intentionam aici sa ne facem un partid legionar , de fapt, cred ca exista un astfel de partid in tara si nici unul din noi nu suntem membri . Tot ce dorim este doar sa ne cinstim Martirii neamului romanesc , fie ei legionari , sau doar simpatizanti legionari , dupa cum au fost toti marii duhovnici ai Romaniei, ca Parintele Iustin Parvu, Arsenie Papacioc, Cleopa si multi altii . Cat despre neispravitii care Isi bat joc de Capitan, ei bine, ce poti cere de la niste neispraviti fara minte, a caror inima nu bate Romaneste ? De ce credeti ca Romania a ajuns atat de rau ? Pentru ca neispravitii ca acestia, alcatuiesc Majoritatea …. Dumnezeu sa ne ajute pe toti !

    Apreciază

    • Cristian said, on decembrie 3, 2016 at 10:35 am

      @Cristina

      Intrucat sunt singurul @Cristian dela comentarii, va rog mai cititi inca o data comentariul meu. Eu NU-l cinstesc pe niciun „capitan” – am spus limpede ca ML a fost o scoala spirituala ERETICA.

      Apreciază

  34. Cristina said, on decembrie 3, 2016 at 1:20 pm

    @Cristian , Am gresit numele, scuza-ma . Acum vad ca Tu esti doar unul dintre Ceilalti , din gasca lui Neica Nimeni ……. Intr-adevar , mare greseala am facut asociindu-te cu cei doi Patrioti , iubitori de Martirii neamului , cum sunt @ Mircea V si. @ Rozalia . Te rog sa ma scuzi inca o data . Am intentionat sa scriu @Alin Craioveanul , .de fapt .

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.