SACCSIV – blog ortodox

PS Longhin catre Ierarhii BOR: „OPRITI PRIGOANA!” / Si un cuvant de mangaiere si intarire fratilor ortodocsi romani prigoniti

Posted in Uncategorized by saccsiv on noiembrie 29, 2016

   Iata ce putem citi la PS Longhin adreseaza cuvant de mangaiere si intarire fratilor ortodocsi romani prigoniti si mustra pe prigonitori de pe Aparam Ortodoxia:

Înalt Preasfinţia Voastră,

Înalt Preasfinţite Mitropolit Teofan,

Îndurerat şi prigonit popor ortodox român,

Noi, românii ortodocşi din Ucraina, avem sufletele pline de durere pentru voi toţi: preoţi, monahi, monahii şi credincioşi din România, care mărturisiţi Dreapta Credinţă, fiind fii adevăraţi ai Bisericii noastre ortodoxe, păstrând cu sfinţenie tot ce aţi primit de la Sfinţii Părinţi prin cele şapte Sinoade Ecumenice: dogme, canoane, Tradiţie, şi iubindu-vă mult Biserica-mamă. Voi, cei ce vreţi să rămâneţi statornici în credinţa strămoşească, sunteți astăzi tratați cu atâta răutate şi prigoniri, sunteţi alungaţi şi scoşi în drum, din mănăstiri şi biserici!

Acestea le pătimiți pentru că nu recunoaşteţi ereziile blestemate, nu sunteţi de acord cu sinodul tâlhăresc şi eretic din Creta. Aţi ajuns astăzi să fiţi loviţi chiar de arhiereii și preoţii voştri, mai rău decât în vremurile comuniste.

Preasfințiți arhierei, nu V-aţi săturat să vărsaţi sângele creştinilor noştri, sau vreţi să-i asemănaţi mai mult cu Mântuitorul nostru Iisus Hristos?

Se ştie destul de bine că Voi, toţi cei ce aţi semnat documentele eretice din Creta şi toate nebuniile cu care V-aţi dus la acest sinod (de care ne e ruşine să pomenim), aţi mers împotriva Adevărului Domnului nostru Iisus Hristos; dar dacă sunteţi sinceri, descoperiţi-le Voi înşivă creştinilor aceasta!

Acceptând acest sinod tâlhăresc, aţi renunţat la tot ce am avut mai sfânt până acum, aţi batjocorit învăţăturile Sfintei Biserici, Una, Sobornicească şi Apostolească, singura mântuitoare, pe care ne-a lăsat-o Mântuitorul Hristos, şi vă închinaţi „bisericilor” eretice.

De multe ori m-am întrebat: De ce oare e pedepsit în continuare poporul nostru român, care a trecut prin atâtea suferinţe, răbdând prigoane şi ani grei de închisoare? Căci sângele mărturisitorilor nu s-a uscat nici până acum de pe pereţii închisorilor.

Dar astăzi înţeleg că nu e pedeapsă, ci e o mare binecuvântare ca cei care doresc să-L urmeze curat pe Mântuitorul Hristos să fie prigoniţi, loviţi şi urâţi chiar de păstorii lor, care au lăsat calea spre Hristos şi au luat drumul blestemat al ereziei ecumeniste.

Iubite suflete îndurerat, ce doreşti să păşeşti pe urmele  Domnului nostru Iisus Hristos, vreau să-ţi spun că a venit vremea de a mărturisi Adevărul!

Să nu vă înspăimânte nimic! Loc pentru Sfânta Liturghie veţi găsi sub cer, prin case, păduri, peşteri sau catacombe, dar să rămâneţi mărturisitori, statornici şi neclintiţi în dreapta Credinţă Ortodoxă!

Iar Voi, „ierarhilor”, cei care aţi început să loviţi fără îndurare în copiii lui Dumnezeu şi ai Maicii Preasfinte, de ce Vă bateţi joc şi prigoniţi preoţii, monahii şi monahiile, şi-i scoateţi în drum? Chiar nu Vă este milă, V-aţi pierdut chiar şi bunul-simţ omenesc?

            Înalt Preasfinţia Voastră, cu ce scop aţi venit să slujiţi în Ucraina?

Ca să arătaţi lumii dreptatea Voastră şi să spurcaţi şi aici turma lui Hristos cu învăţăturile Voastre eretice? Poate aţi uitat cuvintele Prea Fericitului Mitropolit Onufrie, când V-a spus la Mănăstirea din Cernăuţi: „să păstraţi Credinţa Ortodoxă curată”? Dar Înalt Prea Sfinţia Voastră nu-i lăsaţi nici pe alţii să-L urmeze pe Hristos şi să se mântuiască.

Opriţi-Vă din drumul nebun al ecumenismului! Renunţaţi la sinodul eretic din Creta!

            Aduceţi pocăinţă lui Dumnezeu!

Îmbrăţişaţi poporul român mult încercat, căruia nu i-a fost uşor să treacă prin tot ce-a trecut de-a lungul istoriei!

Iubitul meu popor ortodox, fraţi şi surori întru Domnul, toţi cei ce păstraţi curăţia Ortodoxiei, ştiu că Dumnezeu n-o să vă lase niciodată!

Eu, păcătosul şi nevrednicul, vreau să vă rămân alături în această vreme de grea încercare, vreau să sufăr cu voi, să rabd, să plâng cu voi,  să ne rugăm unii pentru alţii. Deoarece, chiar dacă am fost înstrăinaţi, am suferit mult unii fără alţii, ne-a fost tare greu, dar ne-a întărit și unit Adevărul Sfânt, căci avem aceeaşi credinţă, avem acelaşi sânge şi suntem acelaşi neam. Vreau să vă slujesc pe toţi care sunteţi prigoniţi pentru Adevărul Sfânt şi să vă rog: păstraţi Dreapta Credinţă, chiar dacă va trebui să plătiţi cu preţul vieţii voastre.

În vremurile acestea atât de dificile pentru credincioşi să ne aducem aminte de cuvintele Mântuitorului nostru: „Şi veţi fi urâţi de toţi pentru numele Meu; iar cel ce va răbda până la urmă, acela se va mântui” (Marcu 13,13).

Înalt Preasfinţia Voastră, am scris aceste cuvinte cu durere, din suflet, dorind să ştiţi că poporul de aici suferă împreună cu credincioşii de dincolo.

Rugăm să opriţi prigoana împotriva celor ce-şi iubesc Biserica, Adevărul şi singura credinţă mântuitoare, Credinţa Ortodoxă.

Şi pentru Voi, cei ce aţi luat parte la sinodul mincinos din Creta, este o şansă de a Vă întoarce de la rătăcirile ecumeniste, aducând pocăinţă în faţa lui Dumnezeu, ca să putem merge cu toţii spre Cerul Sfânt.

Şi dacă-i numiţi pe aceşti fii „fanatici”, „schismatici”, „neascultători”, cum numiţi atunci cele patru Biserici care nu au luat parte la sinodul mincinos din Creta şi pe cei treizeci şi trei de arhierei prezenţi la sinod, dar care nu au semnat şi nu au fost de acord cu hotărârile de acolo?

Şi atunci de ce aveţi atâta râvnă şi evlavie să slujiţi împreună cu cei ce au fost împotrivă???

Opriţi-Vă! Căci dacă nu, Vă opreşte Dumnezeu.

Întoarceţi-Vă la altarul Ortodoxiei şi aduceţi jertfa curată pe care ne-a lăsat-o Domnul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos.

Ne cerem iertare, dacă V-am greşit cu ceva.

Iar pentru poporul nostru creştin ortodox român, rugăm pe Bunul Dumnezeu în Treime Slăvit, Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh, pe Preasfânta Născătoare de Dumnezeu, pe toate Puterile Cereşti şi pe toţi Sfinţii, să vă dea puterea de a rămâne tari şi statornici în sfânta noastră Credinţă Ortodoxă, de a mărturisi Adevărul până Ia sfârşit! Fiţi binecuvântaţi, şi Harul Ceresc să vă întărească pentru a merge curat pe această Cale. Amin!

Cu dragoste în Hristos şi multă durere în suflet,

păcătosul Longhin, Episcop de Bănceni

Download (DOCX, 67KB)

 

Tagged with:

50 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. schiraples said, on noiembrie 29, 2016 at 2:49 pm

    Sufletu mi l-a hranit si mangaiat ! Amin, amin ,amin !!!

    Apreciat de 1 persoană

  2. parastaki_dany said, on noiembrie 29, 2016 at 2:50 pm

    La umilit pe TEOFAN CU ACEST MESAJ bravo LONGHIN sa-ti dea DUMNEZEU har si putere multa .CE bine ati spus . ACESTA ESTE ADEVARUL PRIGONITORII SINT BOR SI TOATA SLEAPCA DE LUPI PREFACUTI

    Apreciază

  3. Matiu Cosmin said, on noiembrie 29, 2016 at 3:08 pm

    Mare bucurie sunt cuvintele acestul episcop. Multumesc Doamne

    Apreciat de 1 persoană

  4. calin said, on noiembrie 29, 2016 at 3:15 pm

    ”Şi dacă-i numiţi pe aceşti fii „fanatici”, „schismatici”, „neascultători”, cum numiţi atunci cele patru Biserici care nu au luat parte la sinodul mincinos din Creta şi pe cei treizeci şi trei de arhierei prezenţi la sinod, dar care nu au semnat şi nu au fost de acord cu hotărârile de acolo?”

    – Impreuna-pomenitoare . . .

    Apreciat de 1 persoană

  5. ion hodor, said, on noiembrie 29, 2016 at 4:07 pm

    Bunul Dumnezeu sa va aiba in paza,iar numele Prea Sfintiei Voastre sa fie scris in Cartea Vietii,sunteti unicul nostru Ierarh roman ortodox,cu siguranta noi romanii prigoniti va vom cauta!

    Apreciat de 2 persoane

  6. el said, on noiembrie 29, 2016 at 4:16 pm

    maicutele de la Varatec, in caz ca sunt alungate din manasirea lor, vor gasi totdeauna un loc de ocrotire in eparhia IPS Jar ! .. iar de va fi nevoie de bani de calatorie/ cheltuiele necesare le va trimite Maica Domnului de la mirenii drept credinciosi.

    VREDNIC ESTE !

    Apreciat de 5 persoane

  7. Anca Maria said, on noiembrie 29, 2016 at 4:43 pm

    In veci fie binecuvantat iubitul nostru Longhin, episcop de Banceni si al Intregii Romanii Marturisitoare ! Va multumim ca ne iubiti, Parinte Longhin ! Viata noastra este mangaiata si posibila si fericita pentru ca ne iubiti ! Si noi, romanii din Romania, VA IUBIM !

    Apreciat de 2 persoane

  8. Matiu Cosmin said, on noiembrie 29, 2016 at 6:53 pm

    Duhul Sfant vorbeste prin acest episcop. Eu cred ca este un sfant in viata

    Apreciat de 2 persoane

  9. ovidiu said, on noiembrie 29, 2016 at 7:56 pm

    AXIOS!AXIOS!AXIOS!
    PREA CUCERNICE PARINTE ,cuvintele sunt de prisos in fata UNEI ASTFEL DE MARTURISIRI! VA MULTUMIM SI VA RUGAM SA NU NE ABANDONATI PANA NU VOM TAIA capul ecumenismului eretic ,aducator de moarte duhovniceasca.SLAVA VESNICA PREA SFANTEI TREIMI ,MAICII DOMNULUI SI TUTUROR SFANTILOR ORTODOXI ,DREPT MARITORI DE DUMNEZEU CEL INVIAT!

    Apreciat de 2 persoane

  10. kosma said, on noiembrie 29, 2016 at 8:41 pm

    P.S. Longhin Jar: singur- arhiereul neamului romanesc. Acum este inca protejat de fiara apocaliptica in aparenta enclava Bucovina de nord. De fapt doar acolo sunt” romanii liberi” -atat cat inseamna libertatea exterioara astazi, iar noi suntem in „Romania Felix”. Urmeaza „retragerea aureliana” si „migratia”?

    Apreciat de 1 persoană

  11. Mina said, on noiembrie 29, 2016 at 9:01 pm

    Sa se duca-n fundul iadului cu sinodul lor cu tot! Ce mai conteaza ce au semnat acolo, noi ne stresam atata sa aratam adevarul…Ma doare sufletul ca au distrus poporul asta, si acum vor sa ne ia si credinta.

    Nici nu vreau sa mai traiesc! Pentru ce? Ca sa vad atâta corupere de suflete, sa vad cum ne ducem toți pe copca. Mi-e ciuda ca suntem fraieri, ne fraieresc in față, voi nu vedeți? Pentru ca știu că suntem slabi și nepăsători.
    Probabil s-au gândit când au dat traducerea la textul ăla al sinodului: „lasă bă că ăștia habar n-au engleză, n-o să-și dea ei seama de diferențe!!
    Și incet, incet ne impunem regulile noastre.”
    Voi chiar nu vă dați seama că nu se poate să fim și ortodocși să fim și cu americanii? DEMULT S-A VRUT TRECEREA LA CATOLICISM, DE CÂND S-AU DESCHIS GRANIȚELE. AA! NOI VREM SĂ FIM ȘI POPĂ ȘI HOȚ…

    SACCSIV,

    am și eu o intrebare că sunt atâția care știu teologie aici pe blog: e păcat să imi doresc să mor decât să ajung o papistașă ordinară, o atee, o new-age-istă șamd? Nu mai sunt duhovnici, nu mai avem tăria să luptăm cu riscul de a pierde tot. Așa, și ce o să ne facă? Deplâng țara asta. E sărăcită și material și mai nou și spiritual…

    Dacă nu vrei să postezi doc pe care le-am tradus in română, treaba ta! Am văzut că oamenii au cerut să vadă doc, și m-am gândit că pot și eu să fac treaba asta, că mie mi-e ușor să sesizez diferențele și să le vadă și alții.
    Dar nu mai muncesc in van. Cine imi răsplătește munca asta? Mi-e ciudă că am muncit atât, puteam să fac alte traduceri pe care sunt plătită, mă ințelegi? Altă dată nu mai fac muncă voluntară.

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 29, 2016 at 9:32 pm

      Mina

      Nu inteleg ultima parte a comentariului tau. Ce vrei tu?

      Apreciază

    • tudor said, on noiembrie 29, 2016 at 11:31 pm

      Rabdare, rabdare, rabdare…
      nu pana la prasit ci pana la sfarsit (parintele Cleopa).
      „Daca cineva va pazi Cuvantul Meu nu va vedea moartea in veac” zice Domnul.
      Toti de ar cadea si de-a stanga si de-a dreapta ta, tu nu te vei clatina de vei pazi poruncile Domnului. Iar sfantului Siluan Athonitul ii spune „mintea la iad si nadejdea la Mine”. Iata ca Mantuitorul Iisus Hristos nicidecum nu ne invata sa ne pierdem nadejdea, ci sa ne intarim cu rugaciune. Cel rau vrea sa deznadajduim, asa ca atentie de unde vin gandurile. Sa nu uitam ca fara Domnul nu se misca fir de par, iar pentru placutii Lui coboara liniste in suflete chiar de afara e furtuna. Asa ca indrazneste si nu confunda bunatatea cu slabiciunea.

      Cu drag,
      tudor

      Apreciat de 1 persoană

      • Mina said, on decembrie 1, 2016 at 8:12 pm

        Mulțumesc pt răspuns!

        Apreciază

    • Mihai said, on noiembrie 30, 2016 at 9:16 am

      Doamna/domnișoară Mina dece scoți ochii pt niște chestii pe care nu ti le-a cerut nimeni?!

      Apreciază

      • Mina said, on decembrie 1, 2016 at 8:14 pm

        Așa este. Altă dată nu mai fac nimic fără să mi se ceară. Ce-mi pasă mie?

        Apreciază

    • Theodor L. said, on decembrie 5, 2016 at 3:17 pm

      Mina,

      Tu nu ai muncit de pomana. E foarte important ce ai facut. Eu am luat deja traducerea facuta de tine si am printat-o dimpreuna cu traducerea eronata Basilica pentru a le compara litera cu litera. Munca ta va fi folosita. Daca ai mai tradus din documente, in plus fata de ce ai pus cu majuscule pe blog la Saccsiv, te rog pune-le pe un document Word in care sa apara italicele si bolduirile si, daca vrei, sa mi le trimiti pe adresa mea de mail:

      docanf@yahoo.com

      Singurul mod in care pot sa te rasplatesc pentru efortul tau, pe langa faptul ca iti pot trimite, daca vrei, carti pe care le-am scris, va fi sa ma rog sa devii o buna luptatoare pentru Domnul nostru Iisus Hristos si pentru Ortodoxie. Ai inceput foarte bine. De astfel de oameni, ca tine, care sar sa arate adevarul din proprie chemare sufleteasca este nevoie. Nu lua in seama ce a spus Mihai.
      Acum un raspuns teologic la intrebarea ta.
      Pe de-o parte, atunci cand sufletul vede aceasta uraciune a pustiirii pe care apostatii care ne conduc au declansat-o atat de usor in Creta, asa doar din pix cum se spune caci cu pixul au semnat, cu siguranta ca nu-si doreste sa traiasca intr-o astfel de lume urata. Ori de aceasta Vale a Plangerii, care este lumea aceasta in realitatea ei cotidiana, e limpede ca nu vom scapa decat prin moartea trupeasca mai de vreme sau mai tarziu.
      Pe de alta parte, cand Il ai in suflet pe Domnul nostru Iisus Hristos Imparatul tuturor, atunci, in ciuda vicisitudinilor din afara, Imparatia Sa se instaureaza inca din aceasta viata in sufletul tau. Atunci incepe lupta. In suflet ai Imparatia, afara este uraciunea care ameninta sa-ti distruga Imparatia din suflet. In acest caz e bine sa nu-ti doresti sa mori mai repede, ci mai degraba sa te lupti cu toate puterile tale sa pastrezi Imparatia din suflet si sa o impartasesti prin exemplul tau si celorlalti. Accepta lupta chiar in mijlocul uraciunii. Domnul nostru Iisus Hristos este prin excelenta Viata, iar lupta pentru Viata va fi deosebit de frumoasa si iti va da viata. Nu o rata dorind sa mori fara sa lupti pentru Viata.

      Apreciază

  12. Corneliu said, on noiembrie 29, 2016 at 9:43 pm

    Domnul nostru Iisus Hristos si Preacurata Maica Sa, sa te ocroteasca blandule episcop Longhin!

    Apreciază

  13. mircea.v said, on noiembrie 29, 2016 at 9:46 pm

    Mie mi-au dat lacrimile in timp ce citeam…
    Cu adevarat mangaierea sufletului aceste cuvinte.
    Dumnezeu si Maica Domnului sa-l aiba in paza pe Episcopul Longhin Jar, ca sa ne mai intareasca si pe noi, pacatosii, prin astfel de cuvinte.

    Apreciază

  14. Manuel Transmission said, on noiembrie 29, 2016 at 10:12 pm

    Important!
    – Accept Inevitable Servitude – Banker
    http://www.savethemales.ca/001544.html

    – What is „Communism” ?
    „Communism is a State monopoly over everything, including thought.
    The State is a front for the Illuminati Jewish central bankers who own its debt.
    Anything that increases „State” power is Communist.
    World government will take this to the next level.

    Any ideology that further concentrates wealth and power in the hands of the „State” is Communism in another guise. These ideologies – socialism, liberalism, fascism, neo-conservatism, zionism and feminism – are fronts for „Communism,” and are organized and funded by the central banking cartel. Current events are all designed by the central bankers to increase government power. ”

    http://henrymakow.com/what_is_communism.html

    – 1938 Interrogation Bared Illuminati Jewish Conspiracy
    http://www.savethemales.ca/000275.html

    – The Aim of Freemasonry is the Triumph of Communism
    http://www.savethemales.ca/000280.html

    – Central Bankers Seek Totalitarian Power
    http://www.savethemales.ca/001830.html

    – Red Symphony
    http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/red_symphony.htm

    Apreciază

  15. Geo said, on noiembrie 29, 2016 at 10:16 pm

    Nu am cuvinte ca să-mi exprim recunoștința și nădejdea în Prea Sfințitul Episcop Longhin. Pot acum să mărturisesc că nu mă mai simt abandonat, lăsat în voia celui rău de către ierarhii noștrii înpreună cu marea majoritate a clerului. A mai rămas unul prin care vorbește Duhul Sfânt, PS Longhin, un adevărat mărturisitor care împlinește golul lăsat de ereziarhii noștrii și care nu-și pleacă genunchii în fața lui Anticrist și a slugilor lui. Ce binecuvântare, ce bucurie, ce mângâiere ! În sfârșit putem spune că mai avem Biserică (pe care-o credeam pierdută), chiar dacă ea este prezentă în catacombe sau în alte locuri binecuvântate. Mulțumim bunului Dumnezeu și Maicii Domnului pentru toate. Doamne, cât de bun ești cu noi. Nu ne mai rămâne decât să plângem și să ne rugăm neîncetat ca să rămânem în Dreapta Credință că timpurile sunt rele.

    Apreciază

  16. Manuel Transmission said, on noiembrie 29, 2016 at 10:27 pm

    The Red Symphony:

    „In Moscow there is Communism: in New York capitalism. It is all the same as thesis and antithesis. Analyze both. Moscow is subjective Communism but [objectively] State capitalism. New York: Capitalism subjective, but Communism objective. A personal synthesis, truth: the Financial International, the Capitalist Communist one. And above all, ‘They.’ ”

    In the case of Communism, the State owns the corporations, and the bankers own the State. In the case of Capitalism, the bankers control the corporations, and the corporations control the State. In each case, you have monopoly capitalism with increasing political and cultural monopoly in the West resembling that of Soviet Russia.

    Moreover, he confirmed that the goal of the Masonic Jewish central bankers is worldwide Communism, i.e. The New World Order. „There is only one aim, one single aim: the triumph of Communism. It is not Moscow which will impose its will on the democracies but New York, not the „Comintern” but the „Capintern” on Wall Street.”

    Apreciază

  17. Spyridon said, on noiembrie 29, 2016 at 10:32 pm

    Postez un video înfricoșător , tehnologia va schimba în viitor percepția realității ,nu vei mai ști ce este real și ce este fals.

    Apreciază

  18. maxim said, on noiembrie 29, 2016 at 10:48 pm

    ” Ne ametesca cu fum ca pe albine.
    In Creatie, in Biserica, in societate, in politica, nu exista pozitie neutra. Nu poti sa te plasezi pe o pozitie neutra, pentru ca nu exista neutralitate in materie de constiinta. Declarandu-te neutru defapt iti tainuiesti pozitia, apartenenta, gandul ascuns al inimii.
    Cine se declara neutru sau indiferent, e asemenea celui ce cu viclenie incearca sa slujeasca la doi domni. Neutru inseamna caldicel, iar caldicel inseamna viclean. Exista lumina si intuneric, bine si rau. Nu exista „mai putin rau” sau „mai mult bine”.
    Spune Mantuitorul: „Ci cuvantul vostru sa fie: Ceea ce este da, da; si ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decat acestea, de la cel rau este.”
    Deci, esti cu Hristos sau cu diavolul. Iar cand te declari neutru (indiferent, nepasator) esti cu diavolul, pentru ca „cine nu aduna cu Mine risipeste!”. Risipeste tot, toate si pe toti. Risipeste, pierde, se pierde si ii pierde si pe altii.
    In spatiul militar, dar si in lupta duhovniceasca sunt doar doi termeni care definesc un lucru sau o persoana – amic sau inamic. Oricine se defineste ca fiind neutru este socotit drept inamic.
    Ca ierarh, preot, calugar sau mirean sa spui ca nu ai o pozitie clara sau ca nu sti ce sa zici in cazul „Creta”, inseamna ca inca nu te-ai hotarat daca sa ii slujesti lui Hristos sau sa-l alegi pe diavolul. Deci, inca de pe aceasta pozitie de „neutralitate” ii slujesti defapt diavolului.
    Cand incepi sa il „masori ganditor din ochi” pe Hristos sa vezi daca „merita” si cand incepi sa te gandesti la o modalitate de compromis, inseamna ca vrei sa cauti sa fi neutru, sa incerci sa slujesti la doi domni, deci esti viclean si ii slujesti diavolului dar ca si Iuda te dai prieten, simulezi virtutea si in inima ta esti vanzator de Hristos.
    Spunea cineva ca trei pacate ii vor duce pe oameni la iad: indiferenta, nestiinta si necredinta. Cine are minte sa inteleaga!
    Orice Sinod local sau ecumenic care nu isi formuleaza deciziile limpede cu „da” sau „nu”, ci incearca sa camufleze profanul prin cuvinte sacre sau prin tehnici lingvistice este de la cel rau, face cu buna stiinta lucrarea diavolului.
    Tot ce e de la Dumnezeu e limpede, se intelege limpede, e exprimat limpede.
    Tot ceea ce se vorbeste acum de catre diferiti ierarhi este doar un labirint lingvistic menit sa te piarda inainte sa ii gasesti iesirea, intelesul. Nu ne poate nimeni acuza ca suntem prosti si nu intelegem „inaltimea” cuvintelor lor. E limpede ca totul e tulbure. Se folosesc tehnici de psihologie inversa. Ni se sugereaza raspunsurile, ni se sugereaza reactiile. Se cauta sa ne scoata din transee individual pentru a nu reprezenta un pericol de resuscitare in massa. Totul e alambicat cu buna stiinta ca sa te plaseze in zugzwang inainte sa faci prima miscare. Cauta sa te plaseze, cauta sa te impinga pe pozitia de indiferenta prin faptul ca iti prezinta totul neclar, hipnotic, mefistofelic, de neinteles. Deci, cauta sa ne anihileze vointa, reactia. Cauta sa te forteze sa te dai batut. Si toate astea prin tehnci lingvistice, prin tehnici de persuasiune, prin tehnici psihologice. Cascam gura si ochii la ei cautand raspunsuri, dar acest lucru ne consuma, ne baga si mai mult in ceata.
    Reactia sinodului din Grecia este duplicitara, de compromis, nu de marturisire. Nu e „da” sau „nu”, ci „poate” si „ne mai gandim daca Hristos merita sau diavolul e o solutie mai buna”. Se leapada de Hristos pe ascuns de privirea si intelegerea noastra asa cum majoritatea Bisericilor Ortodoxe au facut.
    Daca noi nu cadem, nu ne clatinam, atunci lucrarea lor ramene desarta. Pentru 10 oameni care cred ortodox si nu eretic, Dumnezeu poate n-o sa piarda cetatea. Noi trebuie sa mergem pe linia Sfintilor Parinti si pe Sfintele Canoane.
    Oare nu e limpede ca ierarhii cauta sa ne convinga ca noi am ratacit si nu ei?
    Conferinte cu parintele Rafail Noica, conferinte cu preoti ecumenisti, cu personalitati ecumeniste, predici mefistofelice, toate cauta sa ne faca sa ne clatinam.
    De ce suntem asa de importanti si de ce se duce atata lupta sa ne convinga? Pentru ca diavolul nu are putere pana nu se va ridica harul, mila lui Dumnezeu de la noi, de la turma mica.”

    http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/11/28/inaltpreasfintitul-mitropolit-serafim-de-kythira-ia-atitudine-fata-de-comunicatul-de-presa-gresit-al-ierarhiei-grecesti/#comments

    Apreciat de 1 persoană

  19. paul said, on noiembrie 29, 2016 at 11:56 pm

    Iata ce demersuri trebuie facute impotriva dosarului electronic de sanatate ne sfatuieste blogul Asociatia pt. libertatea romanilor

    http://asociatialibertatearomanilor.ro/atentionare-in-privinta-indosarierii-electronice-dosarul-electronic-de-sanatate-des-un-risc-la-adresa-drepturilor-si-libertatilor-fundamentale/

    Apreciază

  20. Iulian said, on noiembrie 30, 2016 at 12:05 am

    E interesant de la minutul 6:32

    Apreciază

  21. Sluga netrebnica said, on noiembrie 30, 2016 at 10:38 am

    Arhimandritul Athanasie Anastasiou, fost stareț al Mănăstirii Marea Meteoră, despre Sfântul Sinod al Ierarhiei Bisericii Greciei, intrunit in 23 și 24 noiembrie 2016:

    […]
    „Din păcate, în pofida gravității problemei care s-a discutat, ierarhii noștri nu s-au ridicat la înălțimea situației și nu au luat hotărârea potrivită. Într-o exprimare mai precisă, putem spune că de fapt este vorba de ne-hotărâre, nu de vreo hotărâre în adevăratul sens al cuvântului. Este vorba de o hotărâre în mod deliberat șovăitoare, care oferă posibilitatea unor înțelegeri diverse și a unor interpretări variate.

    Este o hotărâre diplomatică și unilaterală, fără sinceritate și fără o poziție clară, care are ca unic scop numai a potoli reacțiile potrivnice și a păstra un echilibru între reacționari (episcopi, clerici, monahi și credincioși mireni) și apărătorii Sinodului din Creta și ai patriarhului ecumenic, trimițând în fond problema în viitor.
    Această hotărâre provoacă tulburare sufletească și confuzie și înșeală turma, și aceasta pentru că pe de o parte dă posibilitatea apărătorilor Sinodului din Creta să invoce faptul că nu au fost condamnate textele din Creta, iar pe de alta, cei care pe bună dreptate sunt împotriva hotărârilor din Creta invocă faptul că ierarhia într-adevăr nu a condamnat Sinodul din Creta, dar nici nu a confirmat și nu a acceptat textele lui.
    Este vorba în realitate de acțiuni pregătite sistematic, care nu sunt oneste și drepte și nu se potrivesc în nici un caz cu niște ierarhi ortodocși. Mai mult, ele denotă faptul că nu izvorăsc și nu sunt rod al Duhului Sfânt, Care se exprimă direct și clar.
    De fapt se acceptă Sinodul din Creta și este tolerată, chiar și numai indirect, toată patologia după care el s-a desfășurat.”
    […]
    „Însă, pe baza eclesiologiei ortodoxe, poporul credincios al lui Dumnezeu, în totalitatea lui – și nu numai Sinodul episcopilor – care împreună cu episcopii, cu preoții și cu monahii alcătuiesc Trupul Bisericii, este cel care are nu numai dreptul, ci și datoria de a judeca și a confirma sau nu hotărârile sinoadelor, chiar și ale celor ecumenice.
    Așa cum subliniază în acest sens părintele Gheorghe Florovsky: ”Întregul trup al Bisericii are dreptul de a adeveri sau, ca să fie mai exacți, are nu numai dreptul, ci și datoria ”adeveririi”.
    În acest sens Patriarhii Răsăritului au scris în cunoscuta Enciclică din anul 1848 că doar poporul însuși a fost apărătorul credinței” (Teme de teologie ortodoxă, Editura Pâinea Vieții, Atena, 1989, p. 207).

    Și în alt loc el completează că: ” episcopul nu a primit puterea deplină de a învăța de la turma sa, ci de la Hristos, prin succesiunea apostolică. Însă această putere deplină, care i s-a dat lui, este puterea de a purta mărturia experienței sobornicești a Bisericii. Ea se limitează la această experiență.
    Prin urmare, în probleme despre credință poporul trebuie să îl judece în funcție de învățătura lui. Datoria ascultării încetează să mai fie valabilă atunci când episcopul se abate de la modelul sobornicesc, deci poporul are atunci dreptul să îl condamne, chiar și să îl caterisească” (părintele Gheorghe Florovsky, Trupul lui Dumnezeu Cel Viu, O tâlcuire ortodoxă a Bisericii, Editura Armos, Atena, 1999, pp. 80-83).

    Următoare a Sfinților Părinți, conștiința dogmatică a poporului lui Dumnezeu judecă, evaluează și respinge ca inacceptabile atât hotărârile Sinodului din Creta, cât și cea a întrunirii sinodale recente a ierarhiei Bisericii Greciei.
    Ne simțim foarte îndurerați și cu totul dezamăgiți de ierarhii noștri, care în momente atât de critice pentru Biserica și pentru țara noastră, zdruncină prin asemenea hotărâri inacceptabile încrederea poporului în persoanele lor și creează motive pentru dezbinări și schisme în Biserică.
    Din păcate, ierarhii noștri preferă pentru încă o dată iubirea între ei decât iubirea de Dumnezeu. Ei aleg o înțelegere prefăcută în dauna adevărului și sub pretextul așa-zisei unități a Sinodului Bisericii Greciei și al bunei înțelegeri din cadrul lui ei ajung în final la o hotărâre anormală și la o parodie.”
    […]
    „De aceea și Sfântul Grigorie Teologul ne învață că ”este mai bun dezacordul și despărțirea de dragul credinței adevărate decât buna înțelegere care este plină de patimi” (Cuvântul al șaselea, în EPE 1, 246; BEPES 59, 17; PG 35, 736 C).”

    Integral la sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/11/30/un-prim-comentariu-al-hotararii-ierarhiei-grecesti-din-23-24-noiembrie-2016/

    Apreciază

  22. ioana said, on noiembrie 30, 2016 at 12:00 pm

    Am si eu o intrebare. Cand se mananca peste in Postul Craciunului? Eu stiam ca sambata si duminica si la sarbatori gen sf Andrei sau Nicolae. Pe crestinortodox.ro , in calendar e trecuta dezlegarea sambata si lunea, iar de sf Nicolae post fara peste. Eu nu stiu ce sa mai cred. Ma lamuriti si pe mine?

    Apreciază

    • el said, on noiembrie 30, 2016 at 5:07 pm

      ioana

      se mananca peste in Postul Craciunului DOAR de Praznicul Intrarii in Biserica a Maicii Domnului si de Sf Nicolae.
      ( …. eventual de ziua Sfantului Patron al Bisericii locale daca are zi de praznuire in aceasta perioada si NU cade mirecurea sau vinerea acea zi__de ex. Sf Andrei, Sf Spiridon,Sf Filofteia,etc___ si aceasta au voie DOAR enoriasii Parohiei care serbeaza hramul respectiv si DOAR DACA dezleaga arhiereul pentru bucuria Praznicului).

      in rest e POST ( FARA peste deci) si sambetele si duminicile si nu mai vorbim de luni.

      calendarul acesta este calendarul MASLUIT al ERETICILOR ecu-KAKA-menisti care SCHIMONOSESC de atatea zeci de ani incoace si FALSIFICA treptat ( ca sa nu observe gloata de prosti si sa obisnuiasca cu „innoirile” lor) si Randuielile Bisericicesti si DOGMA !

      tu posteste dupa randuiala Sf Parinti si nu a INDRACITILOR APOSTATI de episcopi ERETICI actuali care CAZUTI si VANDUTI fiind ei insisi, TRAG si Turma dupa ei in IAD !

      o HULA e „calendarul” acela daca scrie asa ceva !

      Apreciat de 1 persoană

      • Constanta said, on decembrie 1, 2016 at 11:44 pm

        El

        Numai un singur lucru mai adaug la ce am spus, postul cere sa ne abtinem si de la rautati !

        Apreciază

    • Constanta said, on noiembrie 30, 2016 at 5:14 pm

      Ioana

      Informatiile pe care le aveai sunt cele bune !

      Apreciază

      • el said, on noiembrie 30, 2016 at 6:38 pm

        Constanta

        ma tem ca si tu te calauzesti dupa randuielile APOSTATILOR..

        ia pune mana si citeste cum au randuit Sf Parinti sa fie postit postul Craciunului si cum au postit crestinii pana la aparitia acestor FALSIFICATORI nerusinati ai Ortodoxiei !

        Apreciază

      • el said, on noiembrie 30, 2016 at 6:46 pm

        ioana si Constanta

        https://saccsiv.wordpress.com/2011/03/06/despre-post-cand-postim-cum-postim/

        Ce este postul Craciunului?
        Postul Craciunului este postul dinaintea Nasterii Domnului. Tine 40 de zile (15 noiembrie – 25 decembrie). Lasam sec in seara de 14 noiembrie (ziua Sf. Filip); iar daca aceasta zi cade miercuri sau vineri, incepem postul cu o zi mai inainte. E asezat pentru a ne pregati spre cuviincioasa intampinare a Nasterii Domnului si inchipuie noaptea in care traia omenirea dinainte de Mantuitorul, cand Patriarhii si Dreptii Legii vechi asteptau venirea Lui, cu post si rugaciune. Ne aduce aminte indeosebi de postul de 40 de zile al lui Moise in pustie, inainte de primirea Legii (les. 34, 28). Se dezleaga la peste in ziua de 21 noiembrie (Intrarea in Biserica a Maicii Domnului), fiind praznic mare. In ziua cea din urma a acestui post (Ajunul Craciunului) se ajuneaza, adica nu se mananca nimic pana la ivirea luceafarului de seara, care inchipuie steaua Magilor; apoi mancam uscat: seminte, poame, turte sau covrigi. Tot in aceasta seara, pe alocuri, slujitorii Bisericii umbla cu Icoana Nasterii, cantand troparul Craciunului si aducand astfel, in casele crestinilor, vestea cea buna a marii sarbatori din ziua urmatoare. In ziua Craciunului, in orice zi ar cadea, mancam de dulce.

        ….asadar chiar si de Sf Nicolae se posteste, dar din Traditie e dezlegare la peste pentru DRAGOSTEA pe care o avea odinioara poporul pravoslavnic pentru acest MARE FACATOR de Minuni si MARE AJUTATOR … azi uitat de inchinatorii la INSELATI (vezi bocolatria desantzata care a inlocuit azi inchinarea la SFINTII Lui Hristos)

        Apreciază

      • Constanta said, on noiembrie 30, 2016 at 10:52 pm

        El

        Multumesc pentru informatii dar mi pare rau sa te dezamagesc. Eu ma uit pur si simplu pe calendarul publicat de Manastirea Saint Herman din California (Platina). Nu cred ca sunt apostati, dat fiind ca sunt pe linia Sfântului Ioan Maximovici si a Parintelui Serafim Rose.

        Dar nu e interzis nimanui sa faca si nevointe in plus, dupa râvna pe care o are.

        Apreciază

      • el said, on decembrie 1, 2016 at 8:41 pm

        Constanta

        INDIFERENT ce zic ALTII decat Sf Parinti, inclusiv aia laudati de tine ca „infailibili” si despre care tu PRESUPUI ca ar fi pe linia Sf Ioan Maximovici eu NU PRIMESC!

        si nici nu ma dezamageste APOSTAZIA nici PROSTIA hoardelor de increzuti carora li se pare a ceea ce stiu ei/ li se pare ca stiu ar fi ABSOLUTUL !… PUTE pamantul de asmenea specimene , Parintele Vasile Novikv ii numea DUCATORII DEGEABA la Biserica!

        se pare deci ca si tu faci parte dintre ei.
        Posteste cum vrei dar NU invata si pe altii INSELARILE la care ai aderat tu !

        ceea ce spui tu aici E FALS ,ca sa-ti fie clar, indiferent daca vrei sa primesti sau nu CUVANTUL Sf Parinti !

        citeste DOgma si Randuielile bisericesti, vezi CUM postesc si athonitii si altii care NU AU FALSIFICAT Ortodoxia … si daca NU STII : MUCLES

        ..ca Ortodoxia nu e democratie americaneasca pentru emancipate!

        Apreciază

      • el said, on decembrie 1, 2016 at 8:45 pm

        Constanta

        „Dar nu e interzis nimanui sa faca si nevointe in plus, dupa râvna pe care o are.”____ SA TII ceea ce au randuit Sf Parinti e DATORIE nu ravna in plus si cand vei implini TOATA drepatatea( de care tu HABAR NU AI care este!!!… dar esti atat de sigura de „intelepcoinea ta „infalibilo-californiana” ) sa zici ca SLUGA NEVREDNICA esti, caci ai facut ceea ce erai DATOARE sa faci! ( dar tu NU FACI !)

        insa nu e cazul tau , „innoito”… tu traiesti HUOrtodoxia ta din vis …

        Apreciază

      • caldiceiimerginiad said, on decembrie 2, 2016 at 2:44 am

        Însemnare: Se cuvine să ştim că în Postul Sfintilor Apostoli şi în cel al Naşterii Domnului Hristos, marţi şi joi nu mâncăm peşte ci numai untdelemn şi vin, iar luni, miercuri şi vineri nu mâncăm nici untdelemn şi nici vin, ci postim până la ceasul al nouălea şi mâncăm în acele zile numai mâncare uscată. Sâmbetele şi duminicile mâncăm peşte, iar dacă se întâmplă să cadă un Sfânt marti sau joi, se întâmplă să fie un Sfânt care să aibă Doxologie mare, atunci mâncăm peşte. Şi dacă se va întâmpla luni, de asemeni mâncăm peşte. Iar dacă se va întâmpla miercuri sau vineri, dezlegăm numai la untdelemn şi la vin şi mâncăm o singură dată în zi. Iar dacă s-ar întâmpla miercuri sau vineri să cadă un Sfânt care are Priveghere, dezlegăm la untdelemn, la vin şi la peşte. Şi dacă se va întâmpla Pomenirea Sfântului al căruia este Hramul Bisericii, miercuri sau vineri, de asemeni facem dezlegare la untdelemn, vin şi peşte. Din Tipicul Sfantului Sava cel Mare: http://www.romarch.org/arhiva/Tipic.html#_Toc47274514 Frate el, si eu sunt de acord sa se manance peste doar de Intrarea in Biserica a Maicii Domnului si de Sfantul Nicolae, sau daca s-ar putea chiar deloc, dar iata ce zice Tipicul…Oricum cred ca trebuie avut in vedere si faptul ca in trecut pestele era o mancare usor de procurat, la indemana oricui, acum cred ca nu poate nimeni sa spuna ca nu are ce pune pe masa, si trebuie avut in vedere si faptul ca pestele e mai scump decat alte produse de post, daca eu in ziua cand e dezlegare la peste in loc sa dau nu stiu cat pe peste iau niste cartofi si fac o salata cu untdelemn gresesc? Trebuie avut in vedere si ca dupa tipic se mananca luni, miercuri si vineri odata in zi, iar probabil s-a dat dezlegare pentru a prinde puteri dupa postul de o zi, insa acum si prin manastiri si majoritatea oamenilor mananca de 2 ori pe zi…Cred ca daca unii crestini in zilele in care e dezlegare la peste dezleaga doar la untdelemn nu e greseala, dar nici daca dezleaga dupa tipic, nu trebuie huliti, a stiut Sfantul Sava ce a stiut cand a alcatuit Tipicul!

        Apreciază

      • el said, on decembrie 2, 2016 at 8:04 pm

        caldiceiimerginiad

        si de cand e „traducerea” citata de tine a randuilelor Sf Sava .. nu cumva asta e versiunea(produsul) „diortorisitorilor” (FALSIFICATORILOR = producatori de „artefacte” „credibile „) recenti?

        si daca chiar ASA SCRIE Tipicul Sf Sava DE CE se posteste ALTFEL in Athos si in Sinai si in cele mai multe locuri Tara Sfanta care sunt Manastiri care TIN TOCMAI Tipicul Sf Sava, sau in Georgia si Rusia ?…. la fel si in alte locuri unde n-a patruns „versiunea” asta a „Tipicului Sf Sava”????

        frate MARE ATENTIE la FALSIFICATORI si la „INTERPOLARILE” ( falsificarile) recente ( si evident FALS prezentate ca „varianta ” veche/originala) ale Scrierilor Sf Parinti !!!!

        Sau crezi ca se jeneaza APOSTATII si VANZATORII nerusinati ai Lui Hristos sa SCHIMBE Tipicul Sf Sava cand ei AU SCHIMONOSIT pana si Dogma si Sf Liturghie?

        Apreciază

    • Alt Aly said, on noiembrie 30, 2016 at 4:31 pm

      Prostii deastea am mai citit eu. Mai au putin sa spuna ca si mama vrea sa-mi ia banii. Pana la urma de ce-l acuza pe Saccsiv ca ne i-a banii? Prostii.
      Politicienii ne iau banii in fiecare zi prin impozite , astia sunt buni?
      Cred ca ii deranjeaza ca ne descopera adevarul.

      Apreciază

  23. vio said, on noiembrie 30, 2016 at 12:44 pm

    VREDNIC ESTE.
    Avem un episcop.
    VREDNIC ESTE.

    Apreciază

  24. Sluga netrebnica said, on noiembrie 30, 2016 at 4:31 pm

    @ Ioana

    Zilele de post ale crestinilor sunt:

    1. Miercuri si Vineri de peste an ( + Luni )

    2. Cele 4 posturi mari: Postul Nasterii Domnului Iisus Hristos, Sfantul si Marele Post al Pastilor, Postul Sfintilor Apostoli Petru si Pavel si Postul Adormirii Maicii Domnului.

    3. In ziua ajunului înaintea Botezului Domnului, aducătoare aminte de postul catehumenilor care se botezau în această zi.

    Ziua Tăierii Capului Sfântului Ioan Botezătorul, căci fapta lui Irod Antipa, care a poruncit tăierea capului, a fost o fărădelege şi a adus întristare Mântuitorului. Afară de aceasta Ioan Botezătorul a fost cel mai mare postitor al timpului său, hrănindu-se în pustia Iordanului numai cu acride (lăcuste) şi miere sălbatecă (must din coaja arborilor).

    Ziua Inălţării Sfintei Cruci, pentru că ne aminteşte de patimile Domnului, răstignirea sa pe cruce şi alte evenimente petrecute cu crucea Mântuitorului.

    Miercuri si Vineri

    Miercuri a fost sfatul iudeilor de a omorî pe Hristos.
    Vineri s-a îndeplinit acest sfat cu răstignirea pe cruce a Domnului.
    Prin urmare Biserica trebuia să venereze aceste două zile cu post şi rugăciune, cum a şi făcut şi a poruncit aceasta şi fiilor ei.
    Miercurea se citeste Acatistul Sfintei Cruci (si unul din Acatistele Maicii Domnului)
    Vinerea se citeste Acatistul Sfintei Cruci
    Miercurea si vinerea sunt posturi obligatorii pentru toti crestinii.

    Luni ( post facultativ pentru mireni )

    In Pidalion (Canoanele Sfintilor Apostoli si ale Sfintilor Parinti) citim că postul de luni este cuviincios şi cu drept cuvânt.
    Iar în Pravila cea mare se hotărăşte : Călugării şi lunile să le postească în tot anul ca şi miercurile şi vinerile, cum am luat de la Sfinţii Părinţi.
    Lunea se citeste Acatistul Sfinţilor Arhangheli Mihail şi Gavril.
    Postul de luni este cuviincios, dar nu este obligatoriu pentru mireni.

    Postul este de 2 feluri:

    1. Post desavarsit sau ajunare (post negru) – nu se mananca nimic si nu se bea apa cel putin o zi intreaga ( de la ora 12 noaptea pana a doua zi la 12 noaptea. ).

    2. Post aspru sau uscat – se mananca o singura data in zi, dupa ora 15.00, doar paine si apa.

    Nu se tine niciodata post in zilele de sambata si Duminica, cu o singura exceptie: in Sambata Mare, cand toti credinciosii, dupa masura credintei si puterea trupeasca, trebuie sa tina post negru, incepand cu joi noaptea de la ora 24.00 si pana sambata noaptea dupa ora 24.00 , cat mai spre dimineata Duminicii Invierii Domnului nostru Iisus Hristos.
    Zilele de sambata amintesc de facerea lumii, iar zilele de Duminica de Invierea Domnului.

    Pentru zilele de sambata si Duminica care cad in posturi, este dezlegare a postului si se poate manca, dar fara carne, peste, lapte, branza, oua (sau alte produse obtinute din acestea).

    Canonul 64 Apostolic: (Pidalion, editia 1844)

    „Daca un cleric s-ar afla postind in ziua Duminicii sau a sambetei (afara numai de una), sa se cateriseasca; iar daca va fi laic, sa se afuriseasca.”

    Talcuire
    “Alt lucru este postul, altul dezlegarea postului, şi altul stricarea postului. Şi postul chiar este desăvârşita nemâncare, sau şi a mânca cineva o dată în zi, întru al nouălea ceas, cu mâncare uscată, adică numai de pâine şi apă.

    Iar dezlegarea postului este, a mânca cineva mai-nainte de al nouălea ceas, ori smochine, ori stafide, sau altceva de acest fel. Sau şi a mânca afară de pâine, şi de apă, şi alte oarecare feluri de mâncăruri proaste: precum de pildă, legumi, vin, sau unt de lemn, sau raci, scoici, şi alte de acest fel.

    Iar stricarea postului este când mănâncă cineva din toate de mâncare, şi carne adică, şi peşte, şi lapte, şi brânză, şi celelalte.

    Deci în canonul acesta rânduiesc dumnezeieştii apostoli, că oricare cleric, s-ar afla postind în ziua Duminicii sau a sâmbetei, cu deplinită nemâncare, sau şi cu mâncare uscată întru al nouălea ceas, afară de o singură sâmbătă: adică de Sâmbăta cea Mare, întru care se afla Trupul Domnului în mormânt. şi întru care şi toţi dreptslăvitorii postim, după Glasul Domnului ce a zis: ,,Iar vor veni zile când se va lua de la dânşii Mirele, şi atunci vor posti” (Matei 9, 15)
    Un cleric ca acesta, zic, să se caterisească, iar de va fi mirean unul ca acesta să se afurisească”.

    Canonul 69 Apostolic: (Pidalion, editia 1844)

    “Daca vreun episcop, prezbiter, diacon, citet sau cantaret nu posteste Sfantul si Marele Post al Pastilor sau miercurea, sau vinerea, sa se cateriseasca, afara de cazul cand este impiedicat de slabiciunea trupeasca. Iar de va fi mirean, sa se afuriseasca”.

    Talcuire
    “Tuturor împreună, şi celor bisericeşti, şi celor lumeşti, le porunceşte canonul acesta să postească întocmai şi asemenea, atât Postul cel mare, cât şi toate miercurile, şi vinerile, zicând acestea anume: Oricare episcop, sau prezbiter, sau diacon, sau citeţ, sau cântăreţ, nu posteşte sfântul marele Post, sau fiecare miercuri, şi vineri, să se caterisească.
    Afară numai de nu poate a posti pentru vreo boală trupească. Iar de este mirean cel ce nu le posteşte acestea, să se afurisească.

    Că sfântul marele Post îl postim, după Dumnezeiescul Hrisostom (în cuvântul la cei ce posteau primele Paşti) ce zice nu pentru Paşti, nu pentru Cruce, ci pentru păcatele noastre… Fiindcă Paştile nu sunt pricină de post şi de plâns, ci de veselie şi de bucurie.
    Drept aceea nu se cuvine să zicem că plângem pentru Cruce. Că nu plângem pentru aceea, să nu fie! Ci pentru păcatele noastre. Postim însă marele Post, după urmarea Domnului, care a postit în munte 40 de zile. Iar cele două zile ale săptămânii le postim, miercurea adică, căci întru această zi, s-a făcut sfatul pentru vânzarea Domnului nostru, iar vinerea, căci întru această zi a pătimit cu Trupul moartea cea pentru mântuirea noastră “…

    . „Drept aceea, precum Timotei în canonul 8 şi 10 al lui, iartă pe muierea cea lehuză, ca în Postul cel mare să bea vin, şi să mănânce îndestulă hrană, încât să se poată ţine, iară pe cel tare uscat de vreo covârşitoare boală îl iartă a mânca unt de lemn în Postul cel mare. Întru asemenea chip se cade a se ierta să mănânce numai unt de lemn, şi să bea vin miercurea şi vinerea cel ce s-a uscat de o mare boală.
    Asemenea zice şi Dumnezeiescul Ieronim, că întru aceste două zile nu trebuie a se dezlega postul fără
    de mare nevoie”…

    Se osebesc miercurile şi vinerile Luminatei săptămâni, şi a săptămânii celei după Cincizecime, întru care stricăm cele ale săptămânii celei Luminate pentru bucuria Învierii Fiului şi Cuvântului lui Dumnezeu, iar cele ale săptămânii celei după Cincizecime, pentru bucuria Pogorârii Sfântului Duh, ca şi după aceasta să se arate că Sfântul Duh este de o fiinţă cu Fiul, şi cu nimic este mai jos decât acela, precum zice Chitrul în canonul 25 al său.

    Iar stricarea postului miercurilor sau a vinerilor ce o facem, când se întâmplă Praznicele Naşterii lui Hristos şi ale Dumnezeieştilor Arătări, se vede că o vindecă postul cel ce a apucat mai-nainte al ajunului, care este rânduit în Tipic a se face totdeauna la praznicele acestea, pentru această pricină socotesc.

    Iar stricarea postului ce se face miercurile şi vinerile în cele douăsprezece zile după Naşterea Domnului, şi înainte de lăsatul de carne, şi în săptămâna mâncării de brânză, nici de o parte poate a se vindeca”…

    „De aici se cunoaşte cât sunt vrednici de osândă aceia, ce au umplut ceasloavele cele din nou tipărite de dezlegări la vin şi la unt de lemn, puse nu numai la sfinţii cei mari ci şi la cei mici, şi în scurt a zice la cei fără doxologii, sau (slavocântare) care acestea nu le au vechile scrise cu mâna, şi tipărite ceasloave care se află.
    Pentru aceasta cei ce s-au înştiinţat de aceasta îndreptează-se; şi urmeze mai bine celor vechi, decât celor noi.

    Iar pentru ca să deplinim cuvântul cel pentru Posturi, adăugăm aici şi aceasta, că, cele trei Posturi, al Naşterii Mântuitorului, al Sfinţilor Apostoli, şi al lui August, le întăresc încă, şi Simeon al Tesalonicului (în răspunsul 54) şi aşezămintele cele din început, şi obşteştile Tipice ale Ierusalimiţilor şi ale Studiţilor, şi în scurt toate osebitele Tipice ale împărăteştilor mănăstiri din Sfântul Munte. Ci şi însuşi aceasta că Postul cel dinaintea Sfintelor Paşti se numeşte mare, arată, că sunt şi alte posturi, acesta însă covârşeşte, precum aceasta descoperit o încheie Simeon al Tesalonicului (în răspunsul 56).

    Deci în Posturile Naşterii Domnului, şi al Sfinţilor Apostoli, Marţea şi Joia, se face dezlegare la unt de lemn şi la vin, nu şi la peşte, după Tipice; iar Lunea, miercurea, şi vinerea postim de unt de lemn şi de vin, şi întru acestea de se va întâmpla Alliluia, adică sfânt neslavocuvântat se face la al 9-lea ceas o mâncare şi uscată mâncarea; iar de se va întâmpla sfânt slavocuvântat se face de două ori mâncare”.

    Canonul 70 Apostolic: (Pidalion, editia 1844)

    „Daca un episcop, sau presbiter, sau diacon, sau oricine din ceata clericilor, ar posti impreuna cu iudeii, sau ar tine sarbatorile impreuna cu dansii, sau ar primi de la dansii daruri de sarbatori, precum azime, sau ceva de acest fel, sa se cateriseasca; iar daca va fi mirean, sa se afuriseasca.”

    Talcuire
    „Dacă cel ce numai se roagă împreună cu cei afurisiţi, se afuriseşte, sau cu cei caterisiţi numai, împreună se cateriseşte. Cu mult mai vârtos cel ce posteşte şi serbează împreună cu Iudeii ucigaşii lui Hristos, cleric fiind se cateriseşte, iar mirean se afuriseşte.

    Pentru aceasta şi canonul acesta rânduieşte, că oricare episcop, sau prezbiter, sau diacon, sau oricare fiind din catalogul clericilor, posteşte cu Iudeii, sau serbează cu dânşii Paştile, sau alte sărbători, sau primeşte de la dânşii daruri de ospăţ ale sărbătorii lor, precum sunt azimile (pe care ei la zilele pascăi lor le mănâncă, şi la toată sărbătoarea lor, şi la toată jertfa azimele proaduce), sau altceva ca acestea, primind să se caterisească.
    Iar de va fi mirean să se afurisească.

    Căci măcar deşi cei ce primesc unele ca acestea, şi împreună postesc şi împreună prăznuiesc, nu sunt de o cugetare cu Iudeii, dar însă dau prilej de sminteală, şi prepus că cinstesc slujbele Iudeilor, care lucru este străin de Dreptslăvitori. Las a zice, că şi se spurcă unii ca aceştia cu împreună petrecerea ucigaşilor de Hristos. Către care zice Dumnezeu, postul şi nelucrarea şi sărbătorile voastre le urăşte sufletul meu”.

    “Dar chiar daca noi sau un inger din cer v-ar vesti alta Evanghelie decat aceea pe care v-am vestit-o noi, sa fie anatema.
    Cum v-am spus mai inainte, si acum va spun iarasi: daca va propovaduieste cineva alta Evanghelie decat ceea ce ati primit, sa fie anatema.” (Galateni 1, 8 – 9)

    Apreciat de 1 persoană

  25. acelas said, on noiembrie 30, 2016 at 5:24 pm

    napraznic. Precum erau odinioara raspunsurile sfintilor. Ii sarut si picioarele. Cuvant concis, clar, percutant si mai mult decat orice, direct la subiect, fara poliloghie. Astfel se marcheaza, se lasa o urma adanca pe constiinta subiectilor, care ii va vadi si ii va lasa fara cuvant de aparare la Judecata.

    dintre cele mai satisfacatoare momente de cand m-am intors Acasa, in Biserica, in Ortodoxie. Sarut mana, sa ne traiesti Parinte!

    .

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.