SACCSIV – blog ortodox

Varianta OFICIALA in engleza, SEMNATA la Creta, a ARTICOLULUI 22, este MAI DURA decat traducerea de pe site-ul Basilica …

Posted in Uncategorized by saccsiv on noiembrie 27, 2016

Iata comentariul fratelui Theodor L. postat la SINAXA DE LA VOLOS ii apreciaza pe cei care AU INTRERUPT POMENIREA IERARHILOR ECUMENISTI si cere Bisericii Greciei sa nu cedeze in fata presiunilor globaliste:

Ai mare dreptate, Maxim

Si ca sa vezi ce ticalosi au fost, e de ajuns sa compari traducerea romaneasca a acelui celebru aliniat 22 (parca-mi aminteste de absurditatile din filmul lui Mike Nichols „Catch 22”) cu textul englezesc al aliniatului.

Textul englezesc pe care l-au semnat baietii lui Ciobotea in bloc este urmatorul:

„The Orthodox Church considers all efforts to break the unity of the Church, undertaken by individuals or groups under the pretext of maintaining or allegedly defending true Orthodoxy, as being worthy of condemnation.”

care se traduce corect mot a mot:

„Biserica Ortodoxă consideră toate eforturile de a rupe unitatea Bisericii, asumate de persoane sau grupuri sub pretextul păstrării sau chipurile al apărării adevăratei Ortodoxii, ca fiind vrednice de osândire.”

Bazilicienii au tradus pentru prosti:

„Biserica Ortodoxă condamnă orice tentativă de dezbinare a unităţii Bisericii, din partea unor persoane individuale sau a unor grupuri, sub pretextul păstrării sau a unei presupuse apărări a Ortodoxiei autentice.”

Ai zice ca nu e mare diferenta, dar e. In textul romanesc zice doar asa ca Biserica Ortodoxa condamna ca si cum ar fi luat doar act la reflex si nu ar putea face nimic, dar nu e de acord. In textul englezesc semnat de baietii nostri se spune clar ca daca aperi adevarata ortodoxie, vei fi considerat fanatic si vei fi osandit. Cum? Asta o vor lamuri baietii cu timpul: afurisenie, anatema, inchisoare, linsaj etc. Doar esti dusman al poporului Organizatiei Bisericilor Unite care este Biserica conform Marelui si Sfantului Sinod din Creta si de aceea Biserica Ortodoxa in calitate de membru al acestei organizatii, va lua toate masurile necesare care se impun. Probabil in stransa cooperare cu Statul.
Aaa, vei spune, eu nu am inteles din traducerea Bazilica lui Ciobotea asa ceva. Ups, vor spune ei, noi ne luam dupa textul englezesc ca pe acela l-ati semnat si e aprobat in UE.

 

 

 

48 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Raluca said, on noiembrie 27, 2016 at 7:25 pm

    Poate cineva să ne dea link-ul cu documentele finale din Creta, varianta oficială in limba engleză? Mulțumesc.

    Apreciază

    • H said, on noiembrie 28, 2016 at 1:27 am

      Motto: “Nu este pace, zice Domnul, pentru cei fără de lege!” (Isaia 48, 22)

      Imediat dupa sinodul anti-patristic din Creta, trimisul special al domnului Daniel Ciobotea, pseudo-episcopul Ioan Selejan – fost “al muntilor”, actual din Banat -, a executat o misiune mult mai complexa in Italia, la Assisi, pe linia implementarii ECUMENISMULUI INTER-RELIGII.

      Mai jos, de la min. 3:15, putem vedea festivitatea de inchidere a manifestarilor din 20 septembrie 2016, iar de la min. 1:20:41 este momentul smintitoarei aprinderi de catre liderii religiosi prezenti a unui foc sacru al asa-zisului candelabru al pacii.


      Aici e o scurta relatare a papistrasilor:
      http://ro.radiovaticana.va/news/2016/09/20/apelul_la_pace_assisi_ziua_mondial%C4%83_rug%C4%83ciune_pentru_pace/1259555

      In continuare sunt redate cateva fragmente despre ceea ce s-a petrecut tot acolo in 2002; modelul de acum, din 2016, a fost bineinteles croit pe acelasi calapod, implementat inca din 1986; sursa: http://wol.jw.org/ro/wol/d/r34/lp-m/102002762?q=Matei+6%3A7&p=par :

      “Au fost rostite rugăciuni pentru pace de către reprezentanţii multor religii: cele ale creştinătăţii (printre care amintim reprezentanţi catolici, luterani, anglicani, ortodocşi, metodişti, baptişti, penticostali, menoniţi, quakeri şi alţii), islamismul, hinduismul, confucianismul, sikhismul, jainismul, tenrikyo, budismul, iudaismul, religiile africane tradiţionale, shintoismul şi zoroastrismul. Au fost prezente şi delegaţii ale altor religii, precum şi un reprezentant al Consiliului Mondial al Bisericilor.
      […]
      Rugăciuni pentru pace
      Reprezentanţii religiilor creştine s-au rugat împreună în partea aflată la sud de Bazilica Sf. Francisc, în apropiere de mormântul Sfântului Francisc. Serviciul religios a început cu o „invocare trinitariană“ rostită de papă şi de alţi trei delegaţi. Printre rugăciuni au fost intercalate imnuri şi invocări care preamăreau pacea, precum şi pasaje din Biblie pe aceeaşi temă. Într-una din rugăciuni se cerea instituirea unei „credinţe neîmpărţite“. În încheierea ceremoniei, participanţii au cântat Tatăl nostru în latină, bazat pe Matei capitolul 6, versetele de la 9 la 13.
      În tot acest timp, delegaţii celorlalte grupări religioase s-au rugat în alte locuri. Într-o sală cu faţa spre Mecca, musulmanii îngenuncheaţi pe covoare se rugau la Allah. Delegaţii zoroastrismului, care se rugau în apropiere de delegaţia jainistă şi de cea confucianistă, au aprins un foc sacru. Membrii delegaţiei religiilor africane tradiţionale s-au rugat spiritelor strămoşilor lor. Hinduşii s-au rugat pentru pace zeilor lor. Cu toţii şi-au implorat divinităţile potrivit ritualurilor lor.”
      Fara cuvinte…
      Din ceea ce am vazut, domnul Ioan Selejan nu a apucat sa il urmeze pe domnul Bartolomeu din Constantinopol, in a primi in mana torta pentru a avea si dansul ocazia sa aprinda o lumanare in acel candelabru al razvratitilor, desi probabil ca si-a dorit foarte mult, avand in vedere ca intr-un cadru este surprins ca aproape se ridica in picioare, crezand cumva ca hostessul venea sa il invite pentru aceasta.

      Insa conform https://ortodoxiadreaptacredinta.wordpress.com/2016/09/23/mai-putem-sa-primim-binecuvantare-de-la-ierarhii-romani-care-au-participat-la-curvia-spirituala-numita-intalnirea-pentru-pace-de-la-sarajevo/, ce a preluat un articol din 2012 de pe blogul ortodoxiacatholica.wordpress.com, domnului Ioan Salajan i s-a oferit alta data cinstea aceasta, de a aprinde probabil chiar acelasi candelabru, in 2012, cand “intre 9 şi 11 septembrie, la Sarajevo, în Bosnia-Herţegovina, sub genericul „A trăi împreună este viitorul. Religii şi culturi în dialog (Live togheter is the future. Religions and Cultures in dialogue)”” a avut loc “„Întâlnirea internaţională pentru pace” organizată de Comunitatea Sant’Egidio (aparţinând Bisericii Romano-Catolice), cu sprijinul Bisericii Ortodoxe Sârbe (!!!), al Arhiepiscopiei Romano-Catolice de Vrhbosna-Sarajevo, al Comunităţii Islamice şi al celei Evreieşti din Bosnia-Herţegovina.”
      Acolo “Cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel şi reprezentând Biserica Ortodoxă Română, la această manifestare a participat Preasfinţitul Părinte Siluan, Episcopul Eparhiei Ortodoxe Române din Ungaria. Tot din cadrul Patriarhiei Române, au mai participatÎnaltpreasfinţitul Părinte Serafim,Arhiepiscopul Ortodox Român al Germaniei, Austriei şi Luxemburgului şi Mitropolitul Ortodox Român al Germaniei, Europei Centrale şi de Nord şi Înaltpreasfinţitul Părinte Arhiepiscop Onorific Ioan, Episcopul Covasnei şi Harghitei.”


      Aici de la min. 56:46 incepe momentul aprinderii acestui adevarat foc sacru al idolatrilor

      “În cadrul acestei manifestări, sâmbătă seara, 8 septembrie 2012, a avut loc o rugăciune făcută de către romano-catolici în Catedrala lor din Sarajevo, la care au asistat ortodocşii, în frunte cu Preafericitul Părinte Irineu, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Sârbe, dar şi alţi invitaţi.
      În Duminica dinaintea Înălţării Sfintei Cruci (9 septembrie 2012), în Catedrala Ortodoxă cu hramul „Naşterea Maicii Domnului” din Sarajevo, sub protia Preafericitului Părinte Patriarh Irineu a fost săvârşită Sfânta Liturghie Arhierească de un sobor de 9 Ierarhi Ortodocşi, între care s-au numărat Înaltpreasfinţitul Părinte Serafim, Mitropolitul Ortodox Român al Germaniei, Europei Centrale şi de Nord şi Preasfinţitul Părinte Siluan, Episcopul Eparhiei Ortodoxe Române din Ungaria. Din partea celorlalte Biserici Ortodoxe Autocefale au coliturghisit: ÎPS Policarp de Spania şi Portugalia şi ÎPS Serafim de Zimbabwe şi Angola, reprezentând Patriarhia Ecumenică; ÎPS Kiril de Ekaterinburg şi Verhotursk şi PS Episcop Serafim de Bobruj şi Bihovsk, reprezentând Patriarhia Moscovei şi patru Ierarhi din Patriarhia Sârbă (PS Vasile de Zvornik şi Tuzla; PS Pahomie de Vranie, PS Sava al Slavoniei şi PS Grigorie al Zahumiului şi Herţegovinei). Din partea Patriarhiei Sârbe au mai asistat şi alţi Ierarhi, între care s-a numărat şi ÎPS Nicolae al Dabro-Bosniei, iar cuvântul de învăţătură al zile a fost rostit de către PF Patriarh Irineu.”

      Si acum cativa ierarhi sarbi, oricare ar fi aceia, chiar neparticipanti la respectiva uraciune de la Sarajevo, ce pastreaza inca – pe ce temei?- legatura euharistica in neadevar cu marii ereziarhi, au indraznit sa pozeze in mari aparatori ai Ortodoxiei in Creta, desi de atatia ani, prin nepasarea lor fata de asezamintele Bisericii, i-au creditat pe acesti ultra-eretici in fata poporului credincios si, inca mai mult, desi nu au cerut cu putere in acest pseudo-sinod cretan condamnarea acestor vrajmasi ai Ortodoxiei ?! Lipsa semnaturii lor de pe acele documente vadeste mai degraba lepadarea de Hristos prin tacere, decfat sa le fie spre lauda.

      Tot atunci, la Sarajevo, “după citirea mesajului Papei Benedict al XVI-lea adresat participanţilor la reuniune, a avut loc un gest simbolic pentru reconcilierea petrecută între diferitele confesiuni din Sarajevo: înmânarea către Oded Wiener, Şef-Rabinul Israelului, a unei cărţi, numită „Haggadah”, cuprinzând reproducerea unui text evreiesc din secolul al XIV-lea care a fost păstrat cu multă grijă de-a lungul veacurilor în acest oraş, fiind ferit de la distrugere.”
      _______________________________________________________________________________________

      «Aşa grăieşte Domnul, Izbăvitorul tău, Sfântul lui Israel: […] „Ieşiţi din Babilon, fugiţi din Caldeea cu cântece de veselie! Vestiţi, faceţi cunoscută ştirea, duceţi-o până la marginile pământului!”». (Isaia 48;17, 20)

      Apreciază

      • Raluca said, on noiembrie 28, 2016 at 9:04 pm

        H, în afară de mitropoliții Longhin Jar și Ieremia de Gortina, ce alți ierarhi de oriunde din lume nu au trădat dreapta credință?

        Apreciază

      • H said, on noiembrie 29, 2016 at 3:53 am

        Raluca,

        Referitor la episcopul Longhin Jar este un comentariu la articolul „Mitropolitului Serafim de Pireu s-a intalnit la Moscova cu Patriarhul Kirill… ” in care se trateaza si situatia sa.

        E evident ca prin toate Dumnezeu incearca sa ii sprijine si sa ii intareasca pe amandoi in marturisire, doar ca atat acestia, cat si altii asemenea lor, ce sincer sunt framantati de propaganda ecumenistilor, trebuie sa isi raspunda la o intrebare fundamentala:

        „SUNT SAU NU SUNT ERETICI SI DECI VRAJMASI AI LUI DUMNEZEU RESPECTIVII IERARHI?”
        Iar in functie de raspunsul dat, vor actiona in consecinta dupa sfatuirea Sfantului Teodor Studitul… pastreaza sau nu comuniunea la potir cu acesti ereziarhi si cei aflati unire cu ei. Tocmai de aceasta alti ierei, mari pseudo-stalpi, evita intr-un mod atat de diplomatic si sofistic sa ii numeasca eretici pe cei care isi duc turmele pastorite spre iad, deoarece stiu ca daca recunosc aceasta se osandesc pe sine.
        A vorbi astazi doar despre erezia ecumenismului, nu si despre ereticii ecumenisti este asemenea cu actiunea de condamnare a comunismului, fara a-i condamna si pe comunisti.

        Iar referitor la „alți ierarhi de oriunde din lume [care] nu au trădat dreapta credință”, acestia nu fac parte din „Ortodoxia” oficiala căzută.

        Apreciază

    • Mina said, on noiembrie 28, 2016 at 11:57 pm

      Intrând pe situl vostru am văzut că textul documentelor oficiale de la sinod a fost tradus greșit din engleză în română. Așa că m-am hotărât să fac corectura pe text, marcând cu bold acolo unde diferențele sunt pregnante. Momentan, am reușit să traduc doar jumătate din al patrulea doc, cred, Relațiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine. Mâine îl veți avea pe tot pentru a-l putea posta pe site.

      Am tradus multe documente la viața mea ale Uniunii Europene, și acesta mi se pare foarte asemănător cu acelea. Observ o mare apropiere la idei, de obiective. Mi se pare că ei văd Biserica, în general, ca pe o formă de administrație, care trebuie condusă de cineva. Asta n-ar fi rău în principiu, dacă n-ar exista Dumnezeu. Pentru că, în momentul în care se va vedea dat la o parte, s-ar putea să se supere rău de tot.

      Ce mă uimește pe mine la Dumnezeu, dacă îmi permit să spun așa, este smerenia Sa. Cum poate El, ca și Dumnezeu, care are în mâini toată Împărăția Cerurilor, să se ascundă în cele mici? Să aleagă pentru Sine, doar „o turmă mică”? Asta e misterul și întrebarea…

      RELAȚIILE BISERICII ORTODOXE CU RESTUL LUMII CREȘTINE
      CORECTAREA VARIANTEI TRADUSE DE PE BASILICA.RO
      Sursa http://holycouncil.org/-/encyclical -holy-council
      *corecturile traducerii de pe basilica.ro apar bolduite în textul de mai jos:

      1. Biserica Ortodoxă, ca Una Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică, crede cu tărie, în conștiința ei profund eclezială, că ocupă un loc central în promovarea unității creștine în lumea de azi.
      2. Biserica Ortodoxă își fundamentează unitatea Bisericii pe aceea că a fost întemeiată de Domnul nostru Iisus Hristos, și pe comuniunea în Sfânta Treime și în Sfintele Taine. Această unitate este exprimată prin succesiunea apostolică şi prin tradiţia patristică şi este trăită în sânul ei până în ziua de azi. Biserica Ortodoxă are misiunea şi datoria să transmită şi să propovăduiască întregul adevăr cuprins în Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie, ceea ce conferă totodată Bisericii caracterul ei universal.
      3. Responsabilitatea Bisericii Ortodoxe pentru unitate, precum şi misiunea ei universală, au fost clar formulate de către Sinoadele Ecumenice. Acestea au pus accentul mai ales pe legătura indisolubilă dintre dreapta credinţă şi comuniunea sacramentală.
      4. Biserica Ortodoxă, care se roagă neîncetat „pentru unirea tuturor”, a cultivat întotdeauna dialogul cu cei care s-au îndepărtat de ea, cu cei de aproape şi cu cei de departe. Îndeosebi ea a a jucat rolul principal în căutarea contemporană a căilor și mijloacelor de de restaurare a unității celor care cred în Hristos, și a participat la Mișcarea Ecumenică încă de la apariţia acesteia, contribuind la formarea şi dezvoltarea ei ulterioară. De altfel, datorită spiritului ecumenic şi filantropic care o caracterizează, cerând conform poruncii divine, „ca toţi oamenii să se mântuiască şi la cunoştinţa adevărului să vină” (1 Timotei 2, 4), Biserica Ortodoxă s-a străduit întotdeauna pentru refacerea unităţii creştine. Astfel, participarea ortodoxă la mişcarea pentru restaurarea unităţii cu ceilalţi creştini într-una Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească Biserică nu este deloc străină firii şi istoriei Bisericii Ortodoxe, ci mai degrabă constituie o expresie logică a credinţei şi a tradiţiei apostolice în noile condiţii istorice.
      5. Dialogurile teologice bilaterale actuale ale Bisericii Ortodoxe şi participarea sa la Mişcarea Ecumenică se sprijină pe chiar conştiinţa Ortodoxiei şi pe spiritul ei ecumenic, cu scopul de a căuta unitatea tuturor creştinilor, pe baza adevărului credinței și tradiției Bisericii primare a celor şapte Sinoade Ecumenice.
      6. Potrivit naturii ontologice a Bisericii, unitatea sa nu poate fi nicicând perturbată. Cu toate acestea, Biserica Ortodoxă acceptă denumirea istorică a altor biserici şi confesiuni creştine eterodoxe, fără a fi în comuniune cu ele, dar crede că relaţiile ei cu acestea trebuie să se sprijine pe clarificarea cât mai rapidă și obiectivă cu putință a întregii probleme ecleziologice, şi mai ales a învăţăturii lor generale despre Taine, har, preoţie şi succesiune apostolică. Așadar, ea are o abordare favorabilă, atât din motive teologice cât şi pastorale, faţă de dialogul teologic la nivel bilateral şi multilateral cu ceilalţi creştini şi, faţă de participarea mai generală la Mişcarea Ecumenică contemporană, având convingerea că pe calea dialogului va da o mărturie dinamică despre plenitudinea adevărului în Hristos şi despre comorile sale duhovniceşti celor din în afara ei, cu scopul de a netezi calea spre unitate.
      7. În spiritul celor de mai sus, toate Sfintele Biserici Ortodoxe locale participă astăzi activ la dialogurile teologice oficiale şi, majoritatea dintre ele, în diferite organisme intercreştine naţionale, regionale şi internaţionale, în pofida crizei profunde prin care trece Mişcarea Ecumenică. Această activitate multidimensională a Bisericii Ortodoxe izvorăşte dintr-un sentiment al responsabilităţii şi din convingerea că înţelegerea reciprocă şi cooperarea sunt de o importanță fundamentală „pentru a nu pune piedică Evangheliei lui Hristos” (1 Corinteni 9, 12).
      8. Desigur, purtând dialoguri cu ceilalţi creştini, Biserica Ortodoxă nu subestimează dificultăţile inerente ale unei asemenea acţiuni; mai mult, ea recunoaşte obstacolele ce se ridică în calea către o înţelegere comune a tradiţiei Bisericii primare şi nădăjduieşte că Sfântul Duh, care ține unită întreaga Biserică (stihira vecerniei Rusaliilor), va plini cele ce lipsesc (rugăciune la hirotonie). În acest sens, Biserica Ortodoxă, în relaţiile sale cu restul lumii creştine, nu se sprijină numai pe strădaniile omeneşti ale celor implicați în dialoguri, ci mai ales pe călăuzirea Sfântului Duh în harul Domnului, Care S-a rugat „ca…toţi să fie una” (Ioan 17, 21).
      9. Dialogurile teologice bilaterale actuale, anunţate de către Conferinţele panortodoxe, exprimă decizia unanimă a tuturor Preasfintelor Biserici Ortodoxe locale, care sunt chemate să participe activ şi neîntrerupt la desfăşurarea lor, astfel ca mărturia unanimă a Ortodoxiei spre slava lui Dumnezeu Celui în Treime să nu fie împiedicată. În cazul în care o Biserică locală decide să nu-şi desemneze reprezentaţi la un dialog anume sau la o sesiune a sa, dacă această decizie nu este luată la nivel panortodox, dialogul va continua oricum. Înainte de începerea dialogului sau a sesiunii, absența oricărei Biserici locale trebuie oricum discutată în cadrul unei comisii ortodoxe pentru dialog pentru a fi exprimată solidaritatea şi unitatea Bisericii Ortodoxe. Dialogurile teologice bilaterale și multilaterale trebuie să se supună evaluărilor periodice la nivel panortodox.
      10. Problemele care apar pe parcursul discuţiilor teologice din Comisiile Teologice Mixte nu constituie întotdeauna temei suficient pentru a-și rechema unilateral reprezentanții sau pentru a-i retrage definitiv de la dialog. De regulă, retragerea de la dialog a oricărei Biserici trebuie evitată; în caz contrar, trebuie depuse eforturi la nivel interortodox pentru restabilirea reprezentativității complete la Comisia Teologică Ortodoxă angajată în dialog. Dacă una sau mai multe Biserici Ortodoxe locale refuză să participe la întrunirile Comisiei Teologice Mixte a unui dialog anume, invocând serioave motive eclesiologice, canonice, pastorale sau morale, Biserica sau acele Biserici trebuie să comunice în scris refuzul lor Patriarhului Ecumenic şi tuturor Bisericilor Ortodoxe, potrivit practicii panortodoxe. Pe parcursul consultării panortodoxe ulterioare, Patriarhul Ecumenic va urmări să se ajungă la un singur consens între Bisericile Ortodoxe privind eventualele cursuri ale acțiunii, care pot cuprinde – dacă aceasta este considerată în mod unanim necesar – o reevaluare a progresului dialogului teologic în cauză.
      11. Metodologia urmărită pe parcursul dialogurilor teologice are ca scop rezolvarea diferențelor teologice primite sau a eventualelor noi discrepanțe, şi căutarea elementelor comune ale credinţei creştine. Acest proces presupune ca întreaga Biserică să fie mereu informată cu privire la diferitele stadii ale dialogului. În cazul în care nu este posibil să se depășească o anume diferență teologică, dialogul teologic va putea continua doar după ce dezacordul constatat cu privire la acea problemă va fi fost înregistrat și adus în atenția tuturor Bisericilor Ortodoxe Locale în vederea luării măsurilor care se impun.
      12. Este evident că la dialogurile teologice, scopul comun al tuturor prezenți este restabilirea finală a unităţii în credinţa cea adevărată şi în dragoste. Însă diferențele teologice şi eclesiologice existente permit o anumită ierarhizare a provocărilor ce stau în calea atingerii obiectivului stabilit la nivel panortodox. Problemele specifice fiecărui dialog bilateral presupun o diferenţiere a metodologiei ce îi urmează; dar nu şi o diferenţiere în ceea ce priveşte scopul, dat fiind faptul că scopul este unic în toate dialogurile.
      13. Cu toate acestea, dacă situația o cere, este imperios necesar să se încerce o coordonare a activității diferitelor Comisii teologice interortodoxe, ținând cont că în această zonă a dialogului trebuie totodată să se descopere și să se arăte unitatea Bisericii Ortodoxe.

      Apreciază

      • H said, on noiembrie 29, 2016 at 2:01 am

        „marcând cu bold acolo unde diferențele sunt pregnante” si „corecturile traducerii de pe basilica.ro apar bolduite în textul de mai jos”

        Avand in vedere ca nu sunt vizualizate bold-uirile, o varianta acceptabila cred ca ar fi scrierea pasajelor respective cu majuscule Dar poate si mai indicat este sfatul lui admin privind modul in care puteti proceda pentru ca aceste ingrosari sa apara.

        Apreciază

      • Mina said, on noiembrie 29, 2016 at 10:46 am

        Saccsiv, văd că nu apar in text bolduirile care indică diferențele de traducere.
        Ce fac, iți mai trimit și restul textului?
        Nu de alta, dar nu vreau să muncesc degeaba. E o muncă voluntară pe care o fac acum, dar tot o muncă e.

        Am mai lucrat și la primul doc. „Enciclica… ” Tot așa pe basilica sunt greșeli mari de traducere.

        Aștept răspunsul tău.

        Apreciază

      • saccsiv said, on noiembrie 29, 2016 at 11:29 am

        Mina

        Pune tot ce doresti inlocuind blodurile cu majuscule.

        Apreciază

    • Asla said, on noiembrie 29, 2016 at 6:32 pm

      ROG DISTRIBUIRE: NOUA TRADUCERE A DOCUMETULUI OFICIAL DIN CRETA „RELAȚIILE BISERICII ORTODOXE CU RESTUL LUMII CREȘTINE”
      cf variantei în engleză publicată pe siteul http://holycouncil.org/-/encyclical -holy-council
      *diferențele față de textul de pe basilica.ro sunt marcate cu majuscule:

      1. Biserica Ortodoxă, ca Una Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică, CREDE CU TĂRIE, ÎN CONȘTIINȚA SA PROFUND ECLEZIALĂ, CĂ OCUPĂ UN LOC CENTRAL ÎN PROMOVAREA UNITĂȚII CREȘTINE ÎN LUMEA contemporană.
      2. Biserica Ortodoxă își fundamentează unitatea Bisericii pe aceea că a fost întemeiată de Domnul nostru Iisus Hristos, și pe comuniunea cu Sfânta Treime și în Sfintele Taine. Această unitate este exprimată prin succesiunea apostolică şi prin tradiţia patristică şi este trăită în sânul ei până în ziua de azi. Biserica Ortodoxă are misiunea şi datoria să transmită şi să propovăduiască întregul adevăr cuprins în Sfânta Scriptură şi în Sfânta Tradiţie, ceea ce conferă totodată Bisericii caracterul ei universal.
      3. Responsabilitatea Bisericii Ortodoxe pentru unitate, precum şi misiunea ei universală, au fost CLAR FORMULATE de Sinoadele Ecumenice. Acestea AU PUS ACCENTUL mai ales pe legătura indisolubilă dintre dreapta credinţă şi comuniunea sacramentală.
      4. Biserica Ortodoxă, care se roagă neîncetat „pentru unirea tuturor”, a cultivat întotdeauna dialogul cu cei care s-au ÎNDEPĂRTAT de ea, atât cu cei de aproape cât şi cu cei de departe.
      EA A JUCAT ROLUL PRINCIPAL ÎNDEOSEBI ÎN CĂUTAREA CONTEMPORANĂ a căilor și mijloacelor de de restaurare a unității celor care cred în Hristos, și a participat la Mișcarea Ecumenică încă de la apariţia acesteia, contribuind la formarea şi dezvoltarea ei ulterioară. De altfel, datorită spiritului ecumenic şi filantropic care o caracterizează, pretinzând conform poruncii divine, „ca toţi oamenii să se mântuiască şi la cunoştinţa adevărului să vină” (1 Timotei 2, 4), Biserica Ortodoxă s-a străduit întotdeauna să REFACĂ unitatea creştină. Astfel, participarea ortodoxă la mişcarea pentru restaurarea unităţii cu ceilalţi creştini într-Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească Biserică nu este deloc străină FIRII și istoriei Bisericii Ortodoxe, ci mai degrabă constituie o expresie LOGICĂ a credinţei şi a tradiţiei apostolice în noile condiţii istorice.
      5. Dialogurile teologice bilaterale actuale ale Bisericii Ortodoxe şi participarea sa la Mişcarea Ecumenică se sprijină pe însăși conştiinţa Ortodoxiei şi pe spiritul ei ecumenic, cu scopul de a căuta unitatea TUTUROR creştinilor, pe baza ADEVĂRULUI credinței și a tradiției Bisericii primare a celor şapte Sinoade Ecumenice.
      6. Potrivit naturii ontologice a Bisericii, unitatea sa nu poate fi NICICÂND PERTURBATĂ. CU TOATE ACESTEA, Biserica Ortodoxă acceptă denumirea istorică a altor biserici şi confesiuni creştine eterodoxe, fără a fi în comuniune cu ele, dar crede că relaţiile ei cu acestea trebuie să se sprijine pe clarificarea cât mai rapidă și obiectivă cu putință a întregii PROBLEME ECLEZIOLOGICE, şi mai ales a învăţăturii lor generale ASUPRA Tainelor, harului, preoţiei şi succesiunii apostolice. Așadar, ea are o abordare favorabilă, atât din motive teologice cât şi pastorale, faţă de dialogul teologic la nivel bilateral şi multilateral cu ceilalţi creştini şi, faţă DE PARTICIPAREA CEVA MAI GENERALĂ la Mişcarea Ecumenică contemporană, având convingerea că pe calea dialogului va da o mărturie dinamică despre plenitudinea adevărului în Hristos şi despre comorile sale duhovniceşti CELOR DIN AFARA EI, cu scopul de a netezi calea spre unitate.
      7. În spiritul celor de mai sus, toate Sfintele Biserici Ortodoxe locale participă astăzi activ la dialogurile teologice oficiale şi, majoritatea dintre ele, în diferite organisme intercreştine naţionale, regionale şi internaţionale, în pofida crizei profunde prin care trece Mişcarea Ecumenică. Această activitate multidimensională a Bisericii Ortodoxe izvorăşte dintr-un sentiment al responsabilităţii şi din convingerea că înţelegerea reciprocă şi cooperarea sunt de o importanță MAJORĂ„pentru a nu pune piedică Evangheliei lui Hristos” (1 Corinteni 9, 12).
      8. Desigur, purtând dialoguri cu ceilalţi creştini, Biserica Ortodoxă nu SUBESTIMEAZĂ dificultăţile INERENTE unei asemenea acţiuni; BA mai mult, ea recunoaşte obstacolele ce STAU în calea către o înţelegere comună a tradiţiei Bisericii primare şi nădăjduieşte ca Sfântul Duh, care ȚINE UNITĂ ÎNTREAGA BISERICĂ (stihira vecerniei Rusaliilor), va plini cele cu lipsă (rugăciune la hirotonie). În acest sens, Biserica Ortodoxă, în relaţiile sale cu RESTUL lumii creştine, nu se sprijină numai pe strădaniile omeneşti ale celor IMPLICAȚI ÎN DIALOGURI, ci mai ales pe călăuzirea Sfântului Duh în harul Domnului, Care S-a rugat „ca…toţi să fie una” (Ioan 17, 21).
      9. Dialogurile teologice bilaterale actuale, anunţate de către Conferinţele panortodoxe, EXPRIMĂ DECIZIA UNANIMĂ a tuturor Preasfintelor Biserici Ortodoxe locale, care sunt chemate să participe activ şi neîntrerupt la derularea lor, astfel ca mărturia unanimă a Ortodoxiei spre slava lui Dumnezeu Celui în Treime să nu fie împiedicată. În cazul în care o Biserică locală decide să nu-şi desemneze reprezentaţii la un dialog anume sau la o sesiune a sa, DACĂ ACEASTĂ DECIZIE NU ESTE LUATĂ LA NIVEL PANORTODOX, DIALOGUL VA CONTINUA ORCUM. ÎNAINTE DE ÎNCEPEREA DIALOGULUI SAU A SESIUNII, ABSENȚA ORICĂREI BISERICI LOCALE VA TREBUI DISCUTATĂ ORICUM în cadrul unei comisii ortodoxe pentru dialog, pentru a fi exprimată solidaritatea şi unitatea Bisericii Ortodoxe. Dialogurile teologice bilaterale și multilaterale trebuie să se supună evaluărilor periodice la nivel panortodox.
      10. Problemele care apar pe parcursul discuţiilor teologice din Comisiile Teologice Mixte nu constituie întotdeauna TEMEI SUFICIENT PENTRU A-ȘI RECHEMA UNILATERAL REPREZENTANȚII SAU PENTRU A-I RETRAGE DEFINITIV DE LA DIALOG. De regulă, retragerea de la dialog a oricărei Biserici trebuie evitată; în CAZ CONTRAR, TREBUIE DEPUSE EFORTURI LA NIVEL INTERORTODOX PENTRU A SE RESTABILI REPREZENTATIVITATEA COMPLETĂ ÎN COMISIA TEOLOGICĂ ORTODOXĂ ANGAJATĂ ÎN DIALOG.Dacă una sau mai multe Biserici Ortodoxe locale refuză să participe la întrunirile Comisiei Teologice Mixte a unui dialog anume, INVOCÂND SERIOASE motive eclesiologice, canonice, pastorale sau morale, Biserica sau acele Biserici trebuie să comunice în scris refuzul lor Patriarhului Ecumenic şi tuturor Bisericilor Ortodoxe, potrivit practicii panortodoxe. Pe parcursul consultării panortodoxe ulterioare, Patriarhul Ecumenic va urmări SĂ SE AJUNGĂ LA UN CONSENS UNIC ÎNTRE BISERICILE ORTODOXE PRIVIND EVENTUALELE CURSURI DE ACȚIUNE, CARE POT CUPRINDE – DACĂ ACEASTA ESTE CONSIDERATĂ UNANIM NECESAR – O REEVALUARE A PROGRESULUI DIALOGULUI TEOLOGIC ÎN CAUZĂ.
      11. Metodologia URMĂRITĂ PE PARCURSUL dialogurilor teologice are ca scop rezolvarea diferențelor teologice primite sau a eventualelor noi diferențe, şi căutarea elementelor comune ale credinţei creştine. ACEST PROCES PRESUPUNE CA ÎNTREAGA BISERICĂ SĂ FIE MEREU INFORMATĂ CU PRIVIRE LA DIFERITELE STADII ALE DIALOGULUI. ÎN CAZUL ÎN CARE NU ESTE POSIBIL SĂ SE DEPĂȘASCĂ O ANUMITĂ DIFERENȚĂ TEOLOGICĂ, DIALOGUL VA PUTEA CONTINUA DOAR DUPĂ CE DEZACORDUL CONSTATAT CU PRIVIRE LA ACEA PROBLEMĂ VA FI ÎNREGISTRAT ȘI ADUS ÎN ATENȚIA TUTUROR BISERICILOR ORTODOXE LOCALE, în vederea luării de măsuri ce se impun.
      12. Este evident că LA DIALOGURILE TEOLOGICE, scopul comun al tuturor celor prezenți este dat de restabilirea finală a unităţii în credinţa cea adevărată şi în dragoste. Însă diferențele teologice şi eclesiologice existente permit o anumită ierarhizare a provocărilor ce stau în calea ATINGERII OBIECTIVULUI stabilit la nivel panortodox. PROBLEMELE SPECIFICE fiecărui dialog bilateral presupun o diferenţiere a metodologiei CE ÎI URMEAZĂ; dar nu şi o diferenţiere în ceea ce priveşte scopul, dat fiind faptul că acest scop este unic pentru toate dialogurile.
      13. Cu toate acestea, DACĂ SITUAȚIA O CERE, ESTE IMPERIOS NECESAR SĂ SE ÎNCERCE O COORDONARE A ACTIVITĂȚII diferitelor Comisii teologice interortodoxe, ȚINÂNDU-SE CONT CĂ ÎN ACEASTĂ ZONĂ A DIALOGULUI TREBUIE TOTODATĂ DESCOPERITĂ ȘI ARĂTATĂ UNITATEA BISERICII ORTODOXE.
      14. Concluderea oricărui dialog teologic oficial ARE LOC ODATĂ CU ÎNCHEIEREA lucrării Comisiei teologice mixte aferente. ÎN ACEL MOMENT, Preşedintele Comisiei Interortodoxe înaintează un raport Patriarhului Ecumenic, care, CU CONSIMȚĂMÂNTUL Întâistătătorilor Bisericilor Ortodoxe locale, anunţă încheierea dialogului. Niciun dialog nu poate fi considerat încheiat înainte de a fi anunţat printr-o atare hotărâre panortodoxă.
      15. HOTĂRÂREA LA NIVEL PAN-ORTODOX PRIVIND RESTAURAREA COMUNIUNII ELCEZIALE TREBUIE SĂ SE BAZEZE, ÎN ORICE CAZ, PE UNANIMITATEA TUTUROR BISERICILOR ORTODOXE LOCALE, DE CARE VA DEPINDE SUCCESUL FINALIZĂRII DIALOGULUI TEOLOGIC.
      16. Unul din principalele organisme ale Mişcării Ecumenice contemporane este Consiliul Mondial al Bisericilor (CMB). Anumite Biserici Ortodoxe s-au numărat printre membrele fondatoare ale acestui Consiliu şi, mai apoi, toate Bisericile Ortodoxe locale au devenit membre. CMB este un organism intercreştin structurat, în pofida faptului că nu ARE ÎN COMPONENȚA SA toate bisericile şi confesiunile creştine eterodoxe. În acelaşi timp, există şi alte organizaţii intercreştine şi organisme regionale, precum Conferinţa Bisericilor Europene (KEK), Consiliul Ecumenic al Bisericilor din Orientul Mijlociu şi Consiliul Panafrican al Bisericilor. Acestea, alături de CMB, îndeplinesc o misiune importantă pentru promovarea unităţii lumii creştine. Biserica Ortodoxă a Georgiei şi cea a Bulgariei s-au retras din Consiliul Mondial al Bisericilor, prima în 1997, iar a doua în 1998. Acestea AU o părere proprie despre activitatea Consiliului Mondial al Bisericilor şi, drept urmare, nu participă la activităţile acesteia și la ale altor organizaţii intercreştine.
      17. Bisericile Ortodoxe locale, membre ale CMB, participă deplin și egal la organismul Consiliului Mondial al Bisericilor contribuind, prin toate mijloacele care le stau la dispoziţie, la promovarea coexistenţei paşnice şi a colaborării cu privire la principalele provocări socio-politice. Biserica Ortodoxă a primit CU BUCURIE decizia CMB de a răspunde la solicitarea sa privind constituirea unei Comisii Speciale privind participarea ortodoxă la CMB, ÎMPUTERNCITĂ prin Conferinţa Interortodoxă de la Tesalonic (1998). Criteriile stabilite de către Comisia Specială, propuse de ortodocşi şi acceptate de către CMB, au dus la constituirea unui Comitet Permanent de ACORD și Colaborare. CRITERIILE AU FOST ratificate şi încorporate în Statutul şi Regulamentul de funcţionare ale CMB.
      18. RĂMÂNÂND fidelă eclesiologiei sale, dar și identităţii structurii sale interne şi învăţăturii Bisericii primare a celor Șapte Sinaode Ecumenice, PARTICIPAREA BISERICII ORTODOXE la organismul Consiliului Mondial al Bisericilor, NU PRESUPUNE ACCEPTAREA NOȚIUNII DE „EGALITATE A CONFESIUNILOR”, şi în niciun caz nu poate ACCEPTA unitatea Bisericii ca pe un compromis interconfesional. În acest spirit, unitatea căutată în cadrul CMB nu poate fi PUR ȘI SIMPLU PRODUSUL acordurilor teologice, ci TREBUIE SĂ SE BAZEZE PE UNITATEA CREDINȚEI, păstrată în Sfintele Taine şi trăită în Biserica Ortodoxă.
      19. Bisericile Ortodoxe membre CMB consideră drept condiţie INDISPENSABILĂ PENTRU PARTICIPAREA LOR la CMB ARTICOLUL DE BAZĂ al Constituţiei CMB, potrivit căruia MEMBRII SĂI POT FI DOAR ACEIA care cred în Domnul Iisus Hristos ca Dumnezeu şi Mântuitor, potrivit Scripturilor, şi CARE IL mărturisesc pe Dumnezeu în Treime, Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt, potrivit Simbolului Niceo-constantinopolitan. Acestea au convingerea profundă că premisele eclesiologice ale Declaraţiei de la Toronto (1950), intitulată „Biserica, bisericile şi Consiliul Mondial al Bisericilor”, sunt de o importanţă majoră pentru participarea ortodoxă la acest Consiliu. Este de la sine înţeles, prin urmare, că CMB NU REPREZINTĂ SUB NICIO FORMĂ o „supra-biserică”. „Scopul Consiliului Mondial al Bisericilor nu este acela de a negocia unirea între biserici – lucru ce-l pot face numai bisericile însele din proprie iniţiativă – ci să realizeze un contact viu între biserici, să promoveze studiul şi dezbaterea problemelor ce privesc unitatea Bisericii. Nicio biserică nu este obligată să îşi schimbe eclesiologia, după accederea la Consiliu… Mai mult, din includerea în Consiliu, nu rezultă că fiecare Biserică este obligată să vadă celelalte biserici ca biserici în adevăratul şi deplinul sens al cuvântului” (Declaraţia de la Toronto, §2).
      20. Perspectivele dialogurilor teologice DINTRE Bisericile Ortodoxe și RESTUL lumii creştine sunt întotdeauna determinate pe baza principiilor eclesiologiei ortodoxe şi a criteriilor canonice ale tradiţiei bisericeşti deja constituite. (CANONUL 7 AL CELUI DE-AL DOILEA SINOD ECUMENIC ȘI CANONUL 95 AL SINODULUI ECUMENIC QUINISEXT).
      21. Biserica Ortodoxă doreşte să SPRIJINE lucrarea „Comisiei pentru Credinţă şi RÂNDUIALĂ” şi urmăreşte cu interes contribuţia teologică a acesteia până în ziua de astăzi. ACEASTA ARE O VIZIUNE FAVORABILĂ ASUPRA DOCUMENTELOR COMISIEI TEOLOGICE, FORMULATE prin PARTICIPAREA DE ÎNSEMNĂTATE a teologilor ortodocşi, REPREZENTÂND UN PAS VREDNIC DE LAUDĂ în Mişcarea Ecumenică pentru apropierea dintre creştini. CU TOATE ACESTEA, Biserica Ortodoxă are rezerve LEGATE DE anumite aspecte VITALE PRIVIND credinţa şi RÂNDUIALA, DEOARECE bisericile şi confesiunile non-ortodoxe s-au abătut de la adevărata credinţă a UNEIA SFINTE, SOBORNICEȘTI ȘI APOSTOLEȘTI BISERICI.
      22. BISERICA ORTODOXĂ CONSIDERĂ TOATE TENTATIVELE DE RUPERE A UNITĂȚII BISERICII, ÎNTREPRINSE DE INDIVIZI SAU GRUPURI DE INDIVIZI, sub pretextul păstrării sau presupusei apărări a Ortodoxiei autentice, CA FIIND VREDNICE DE OSÂNDĂ. AȘA CUM S-A DOVEDIT DE-A LUNGUL ISTORIEI BISERICII ORTODOXE, păstrarea credinţei ortodoxe autentice este asigurată numai prin sistemul sinodal, care A REPREZENTAT ÎNTOTDEAUNA cea mai înaltă autoritate A BISERICII în PROBLEME de credinţă şi reguli canonice (canonul 6 al Sinodului II Ecumenic).
      23. Biserica Ortodoxă are o conştiinţă comună a necesităţii dialogului teologic intercreştin. De aceea ea CREDE că acest dialog TREBUIE totdeauna să fie însoţit de mărturia în lume date de FAPTELE CARE SĂ EXPRIME ÎNȚELEGEREA RECIPROCĂ ȘI DRAGOSTEA, care să exprime „bucuria negrăită a Evangheliei” (1 Petru 1, 8), EVITÂND orice act de prozelitism, uniaţie sau altă acţiune de antagonism confesional provocator. În acest spirit, Biserica Ortodoxă consideră important ca toţi creştinii, inspiraţi de principiile fundamentale comune Evangheliei, să încerce să ofere CU RÂVNĂ ȘI SOLIDARITATE un răspuns la problemele spinoase ale lumii contemporane, BAZAT PE MODELUL OMULUI NOU ÎN HRISTOS.
      24. Biserica Ortodoxă este conştientă de faptul că mişcarea pentru restaurarea unităţii creştinilor ia forme noi, pentru a putea răspunde noilor situaţii şi pentru a face faţă noilor provocări ale lumii contemporane. ESTE IMPERIOS NECESAR CA TRADIȚIA APOSTOLICĂ ȘI A CREDINȚA SĂ STEA LA BAZA MĂRTURIEI NEÎNTRERUPTE A BISERICII ORTODOXE ÎN LUMEA CREȘTINĂ DIVIZATĂ.
      Ne rugăm ca TOȚI creştinii să CONLUCREZE PENTRU CA ZIUA în care Domnul va PLINI DORINȚA Bisericilor Ortodoxe de a „fi o turmă şi un păstor” (Ioan 10, 16) SĂ VINĂ CÂT MAI CURÂND.

      Semnatarii,

      Apreciază

      • Mina said, on noiembrie 29, 2016 at 8:32 pm

        SACCSIV

        Am muncit o groază ca să fac corectura la textul sinodului!
        VROIAM SA LUCREZ SI LA CELELALTE dar nu mai fac nimic. Pentru ce? ca sa vada DOAR 2-3 persoane, nu are sens. Pentru ce atata munca!?
        AM CERUT CA ORICARE CITITOR SA FIE POSTAT PE BLOG!

        Apreciază

      • saccsiv said, on noiembrie 29, 2016 at 8:56 pm

        Mina

        Nu stiu ce zici.

        Iar la final, ce-ai cerut?

        Apreciază

    • Mina said, on noiembrie 29, 2016 at 9:10 pm

      Saccsiv,

      Am spus că vreau să il distribui pe blog, ca să il citească toată lumea. Insă dacă nu ți se pare de interes, il trimit si la alte situri ortodoxe, ca nu l-am tradus doar ca să-l vad eu și câțiva.

      Apreciază

      • saccsiv said, on noiembrie 29, 2016 at 9:35 pm

        Mina

        Vrei sa-l postez intr-un articol? Daca da, ai rabdare.

        Apreciază

  2. Dorel said, on noiembrie 27, 2016 at 7:38 pm

    http://www.activenews.ro/stiri-educatie/Cei-mici-invata-de-la-gradinita-despre-bani-card-si-P.O.S.-%E2%80%9Eurmarindu-se-ca-pana-in-2020-fiecare-copil-sa-detina-un-cont-bancar-.-57-dintre-adolescentii-romani-sunt-clienti-ai-unei-banci-138655

    Pentru ca elevii să participe la ora de religie, părinților lor li se cere să-și exprime în scris consimțământul. Pentru cursuri de educație financiară, părinților li se solicită acordul doar pentru utilizarea imaginii copiilor în materialele publicitare. Noua religie este banul. Iar tânăra generație trebuie educată în acest cult.

    Ȋn octombrie 2015, Ministerul Educației și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) au semnat un protocol de colaborare „având drept scop îmbunătățirea nivelului de educație financiară în învățământul național preuniversitar”. Prin acest parteneriat instituțional, ASF desfășoară, în școli și în licee, prezentări cu caracter educațional în domeniul financiar și organizează, în colaborare cu inspectoratele școlare și/sau unitățile de învățământ preuniversitar, concursuri tematice de educație financiară.

    De asemenea, experții din cadrul ASF se implică în dezbaterea proiectelor de programe școlare de la nivelul învățământului preuniversitar, referitoare la educația economică și financiară.

    Protocolul de colaborare a fost semnat de Sorin Cîmpeanu, pe atunci ministru al Educației, și Mișu Negrițoiu, președintele ASF.

    Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) este instituția care autorizează, reglementează, supraveghează și controlează entitățile care activează pe piața financiară non-bancară din România.

    De ce trebuie îmbunătățit nivelului de educație financiară al copiilor

    Pentru lărgirea orizontului de cunoaștere și pentru o mai bună pregătire a lor pentru lume și viață. Acesta este răspunsul stardard. De fapt…

    Ȋn luna iunie a vara acestui an, fundația Child & Youth Finance International, împreună cu ASF, BNR și Ministerul Educației și Cercetării, au organizat la București al patrulea summit internațional „Child & Youth Finance International”, care a avut ca punct central lansarea strategiei organizației pentru perioada 2016-2020.

    Conform ASF, „obiectivul acestei strategii este acela de a dezvolta o serie de colaborări în domeniu, de a oferi partenerilor asistența tehnică și strategii inovatoare, concepute pentru a asigura un proces continuu de potentare reciprocă și un schimb de experiență și de a scala incluziunea financiară, urmărindu-se ca, până în 2020, fiecare copil să dețină un cont bancar”.

    De ce? Pentru că băncile se gândesc la viitor. Mai degrabă la viitorul lor, decât la viitorul copiilor. La școală, elevii învață și despre asigurări, inclusiv despre RCA, despre piața de capital, despre tipuri de investiții și despre sistemul pensiilor private.

    Ȋn perioada 2015 – 2016, ASF a susținut peste 300 de ore de cursuri în școli, licee și universități din toată țara, la care au participat peste 5000 de elevi și studenți.

    „Banii înseamnă muncă,/ Cu bani iau ce doresc”

    Educația financiară a fost introdusă ca și curs opțional pentru clasa a III-a și a IV-a, încă din 2013. În cadrul acestor, copiii învață ce este un cont, cum se folosește un card, ce este un P.O.S.. Toate auxiliarele curriculare (cartea „Educație financiară prin joc”, destinată pentru cls. pregatitoare/cls.I/cls.a II-a, cât și setul „Educație financiară – Banii pe înțelesul copiilor” – manual, caietul elevului și ghidul învățătorului +CD, pentru cls. a III-a si/sau a IV-a) sunt asigurate de BNR, în regim de gratuitate. În decursul celor trei ani de derulare a proiectului, au fost înscriși un număr de 112.000 de elevi din toate județele țării și municipiul București.

    Ȋn luna aprilie a acestui an, Banca Comercială Română (BCR), Asociația pentru Promovarea Performanței în Educație (APPE), Ministerul Educației și Infomedia România au lansat programul „De la Joc la Educație Financiară”, prin intermediul căruia 23.000 de preșcolari din șapte județe (București, Sibiu, Dolj, Constanța, Cluj, Timiș, Iași) vor primi gratuit suportul de curs (manuale și software), iar 7000 de educatori vor fi formați pentru a susține lecții de educație financiară în grădinițe.

    Pe vremuri era valabil „Azi la CEC un leu depui/ Mâine leul face pui”. Cum băncile s-au înmulțit, iar conturile s-au diversificat, poezia a suferit și ea modificări: „Banii înseamnă muncă,/ Cu bani iau ce doresc,/ Banii îmi aduc dobândă,/ Dacă îi economisesc”. Unde?! Nu cotează, bancă să fie!

    BCR, membră a Erste Group, a investit în acest proiect 30.000 de euro.

    45% dintre tinerii cu vârsta între 14 și 25 de ani au deja un card de debit

    57% dintre tinerii de 14-19 ani din România sunt clienți ai unei bănci, relevă studiul „Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România”, realizat de BCR în luna august a acestui an.

    63% dintre tinerii de 14-19 ani au călcat pragul unei bănci în ultimele trei luni.

    66% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 14 și 25 de ani dețin un cont curent la o bancă din România, iar 45% sunt titulari ai unui card de debit.

    44% dintre cei de 20-25 de ani folosesc internet banking-ul, procent care scade la numai 14% pentru 14-19 ani.

    59% fac diverse achiziții online, procent care se situează la o cotă de 40% în cazul adolescenților (14-19 ani).

    Dacă ar putea pune bani deoparte, tinerii ar economisii pentru vacanțe (67%), studii sau cursuri specializate (44,5%) și îmbrăcăminte (37,7%).

    În ceea ce privește sursa veniturilor, 74% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 14 și 25 de ani încă mai primesc bani de la familie, iar 81% încasează aceste fonduri cash.

    Indiferent de sursă, banii sunt cheltuiți, în principal, pe haine și încălțăminte (82% în cazul grupei de vârstă 14-19 ani, 81% pentru 20-25 de ani), ieșiri în oraș (81% – 14-19 ani, 84% – 20-25 ani) sau nevoi personale de îngrijire (74% – 14-19 ani, 80% – 20-25 ani).

    Apreciază

  3. Mihai said, on noiembrie 27, 2016 at 7:51 pm

    Pai nu degeaba au fost ei școliți în epoca de aur bolșevică, numai că acum ei sunt perfecționări, si vor proceda aidoma celor de atunci, c.v-urile dumnealor spun multe

    Apreciază

  4. Aurora said, on noiembrie 27, 2016 at 8:04 pm

    Cat de vicleni, acesti serpi !!! Cat efort au depus pentru a aranja cuvintele ca sa sune cat mai bland, cand , de fapt e vorba de OSANDIRE ! Ce ciocoi atei, vanduti, hulitori si netrebnici ! Doamne, nu-i lasa sa-si faca jocul !

    Apreciază

  5. Constanta said, on noiembrie 27, 2016 at 8:28 pm

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.fr/2016/11/ierarhii-bor-pregatesc-o-noua-prigoana.html

    „Ierarhii BOR pregătesc o nouă prigoană împotriva clericilor care nu vor să recunoască documentele eretice semnate în Creta, în timp ce, în faţa enoriaşilor se victimizează. Exemplificăm cazul episcopului Sofronie Drincec de la Oradea”.

    Apreciază

  6. Constanta said, on noiembrie 27, 2016 at 8:29 pm

    Apreciază

    • ion hodor, said, on noiembrie 27, 2016 at 9:27 pm

      Am ascultat doar 2,5 min i-mi face greata,cum rastalmacesc Sf Scriptura in folosul lor personal…..vicleni rau!si fara frica,

      Apreciază

    • H said, on noiembrie 28, 2016 at 2:10 am

      Pentru ecumenisti si filo-ecumenisti, mai importanta este unitatea lor chiar si in neadevar, decat implinirea voii sfinte a lui Dumnezeu si apararea adevarului de credinta !

      Apreciat de 2 persoane

  7. Apa trece, pietrele raman said, on noiembrie 27, 2016 at 9:06 pm

    Exista un material video in care un rabin se lauda ca PS Sofronie este omul lor.

    Apreciază

  8. Sluga netrebnica said, on noiembrie 27, 2016 at 9:57 pm

    Chiar formularea vicleana, care s-a folosit la intocmirea documentelor sinodului talharesc din Creta, arata ca ceea ce s-a semnat acolo este de la diavol.
    Sfanta Scriptura, mai ales Psaltirea, precum si invataturile sfintilor Parinti ne arata ca nu exista viclenie in gura dreptilor, iar pe cei vicleni ii va pierde Dumnezeu.

    Textele intocmite in Creta sunt pline de formulari viclene, unde putin adevar este amestecat cu minciuna, unde sunt aprobate ca mai apoi sa fie desfiintate hotararile celor 7 Sfinte Sinoade Ecumenice. Au fost scrise in asa fel incat sa poata insela poporul binecredincios, iar acolo unde nu tine viclenia lor, incearca sa ameninte cu ascultarea prosteasca, afurisirea, caterisirea.
    Si ei, pseudo-patriarhii si pseudo-episcopii stiu ca, in plan duhovnicesc, nu sunt valide afurisirile si caterisirile lor. Doar in plan administrativ pot lua masuri valide, caci statul mamona este cu ei si ii sprijina 100%.

    Aceasta intalnire talhareasca si ecumenista din Creta a scos la lumina toate faradelegile pe care le lucrau „papii” ortodocsi in ascuns.

    Apreciază

  9. Alex said, on noiembrie 27, 2016 at 10:11 pm

    Dar cum de stiau ei eretici ca vor exista „persoane sau grupuri care sub pretextul păstrării sau chipurile al apărării adevăratei Ortodoxii” ?
    Sigur ca stiau, fiindca stiau ca ce ceea ce fac nu-i decat o vanzare a credintei ortodoxe, o lupta impotriva Dumnezeului Cel Viu.

    Apreciază

  10. Nico said, on noiembrie 27, 2016 at 10:28 pm

    Dumnezeu sa ne apere si sa ne ajute prin rugaciunile Sfintilor Romani si tuturor sfintilor sa ne ierte si sa ne ajute.Hristos in mijlocul nostru!

    Apreciază

    • ovidiu said, on decembrie 1, 2016 at 7:51 pm

      SFANT ROMAN, dar nu de genul pacaliciului de arsenie boca!

      Apreciază

  11. Mihai said, on noiembrie 27, 2016 at 11:44 pm

    Ehei, dumnealor au deja proiecte de viitor răsunătoare http://www.teologie.eu/programe-de-studiu/introducere-in-teologia-ortodoxa/
    La Teodosie pe la malul marii conferințe peste conferințe http://www.arhiepiscopiatomisului.ro/index.php/stiri/970-conferinta-pe-tema-interreligioasa-la-constanta si surprizele nu se opresc aici, ia priviti si pe blogul aservit crestinortodox https://m.crestinortodox.ro/biserica-lume/manastirea-taize-67505.html

    Apreciază

    • pcmouse said, on noiembrie 28, 2016 at 9:10 am

      spalare pe creier newage in dobrogea…mama lor de apostati eretici…

      Apreciază

      • ban said, on noiembrie 28, 2016 at 4:17 pm

        Asa e, plus pelerinajele la ”sfinti” inca…nesfinti!

        Apreciază

  12. H said, on noiembrie 28, 2016 at 1:39 am

    Se acuza pe sine prin foarte multe pe care le graieste.

    Apreciază

  13. RomeoB said, on noiembrie 28, 2016 at 2:07 am

    http://www.rostonline.ro/2016/11/semnificatia-copertii-publicatiei-the-economist/

    O interpretare a copertitii din The Economist 2017 – Rotschild.

    Apreciază

  14. RomeoB said, on noiembrie 28, 2016 at 2:09 am

    Un articol din revista Atitudini atragea atentia ca este o practica curenta in diplomatia religioasa de azu, ca un text sa insemne ceva intr-o limba si altceva in engleza. La noi specialista in domeniu este UDMR.

    Apreciază

  15. melitina said, on noiembrie 28, 2016 at 9:50 am

    Pr. Patriciu Vlaicu – despre Sinod . https://www.youtube.com/watch?v=y2Awipcfk7M&t=352s

    Apreciază

    • H said, on noiembrie 29, 2016 at 12:20 am

      Va aduc aminte faptul ca, folosind un limbaj de lemn in cadrul conferintei de la Piatra-Neamt, acolo unde in mod cu totul magistral „a fost pus la zid si imobilizat” de catre domnul Mihai Silviu Chirila, domnul Patriciu Vlaicu s-a exprimat de nenumarate ori cu o insistenta metodica (reluând mereu aceeasi idee) pe parcursul a doua reprize de doar cateva minute privind necesitatea “evaluarii” documentelor cretane sau a dialogului ecumenist, asa cum arata aceste transcrieri din cuvantarea sa:

      “Patriarhia Romana a cerut ca dialogul SA FIE EVALUAT oficial, SA EVALUAM daca mai suntem in dialog sau nu mai sustem in dialog” [n.m. sau am trecut deja la faza urmatoare], “acest sinod, pentru prima data, arata ca dialogurile, nu ca pot fi, TREBUIE SA FIE EVALUATE” , “IPS Teofan […] dansul considera ca trebuie sa se iasa din CMB sau SA FIE REEVALUATA aceasta pozitie, ca sfantul sinod va fi sesizat pentru A EVALUA aceasta pozitie”, “IPS Teofan poate ridica in sinodul BOR aceasta posibilitate de EVALUARE a retragerii”, “sinodul din Creta a subliniat ca EVALUEAZA fiecare etapa”, “daca Dumneavoastra aveti pretentia ca in sinodul din Creta sa se faca o EVALUARE a celor peste 50 de ani de activitate in CMB”, “daca credeti ca acuma noi putem sa EVALUAM consiliul mondial al bisericilor aici, inseamna ca eu n-am ce sa spun”, “eu pot doar sa va spun ca, biserica, in sinodul din Creta, a creat un instrument prin care obliga biserica SA EVALUEZE. TREBUIE SA EVALUEZE dialogul! Rezultatele EVALUARII vor fi… [n.n. ezita] in viitor”, “avem instrumente de EVALUARE si va cer sa aveti rabdare ca investigatia sa fie facuta”.
      Total de neînteles acest limbaj.
      Si imediat continua domnul Patriciu Vlaicu: “Daca ma duc la domnul doctor [Pavel Chirila] si ii spun domnului doctor ca eu stiu ce boli am si, desi ma pune la scanner si ma pune la investigatii, eu spun: Domnule doctor, eu sunt bolnav si cu asta si cu asta si cu asta, stiti ce face cu mine ? Mǎ gandesc eu [cǎ] ma trimite si la psihiatru”

      “Tu zici”

      Iar acum, continuand si eu respectiva idee sacadatǎ, le propun “acestor evaluatori sǎ evalueze” mai intai daca au vreo legatura cu Ortodoxia, in afara unor simple atingeri tangentiale.
      Exact acelasi tip de fixații si stereotipii verbale pot fi observate si la alte persoane (educate dupa modelul de gandire impus de la Bruxelles, culmea chiar orasul in care isi are parohia domnul Patriciu Vlaicu) ce uziteaza foarte des termeni ca “sustenabil/sustenabilitate” sau “acquis comunitar”.

      Mai mult, domnul Patriciu Vlaicu a ajuns si la sustinerea implicita, potrivit careia crestinismul si la cea explicita, potrivit careia nationalismul sunt considerate de catre dansul niste ideologii condamnabile (!!!), numai pentru faptul ca se termina in sufixul –ism. (a se vedea partea I a conferintei de la min. 36:20)

      Iar daca despre ereziarhul de la Iasi a aparut mai sus mentiunea: “IPS Teofan […] considera ca trebuie sa se iasa din CMB sau sa fie reevaluata aceasta pozitie” si pentru ca nu cumva cineva sa fie amagit de o asemenea miscare tactica a ereticilor, trebuie sa ne sprijinim chiar pe ceea ce bine a subliniat domnul Patriciu Vlaicu, si anume: “biserica Georgiei este parte in dialogul cu biserica romano-catolica” [n.n. cu ereticii], ceea ce demonstreaza jocul dublu pe care il face sinodul oficial din Georgia, asemenea altor paruti aparatori ai Traditiei.

      Apreciază

      • neolia said, on noiembrie 29, 2016 at 5:42 pm

        Multumim ptr. evaluare la Pr. Patriciu Vlaicu.

        Apreciază

  16. Templier said, on noiembrie 28, 2016 at 11:37 am

    „Nu s-a făcut nimic pe linie de vânzare a Ortodoxiei, spune Rafail Noica. Din contră, găsesc acest sinod ca un început bun. El trebuie urmat de alte sinoade care să precizeze anumite lucruri şi asta toţi o spun.”
    http://www.napocanews.ro/2016/11/parintele-rafail-noica-despre-sfantul-si-marele-sinod-creta-nu-s-a-facut-nimic-pe-linie-de-vanzare-a-ortodoxiei.html

    Apreciază

  17. Mina said, on noiembrie 28, 2016 at 11:57 am

    Traducerea voastră este corectă, vă spune un traducător autorizat in lb engleză.
    Cealălaltă variantă, tradusă de ei in lb română ar fi sunat in engleză in felul următor:

    „The Orthodox Church condemns any attempt to break the unity of the Church undertaken by individuals or groups under the pretext of maintaining or allegedly defending true Orthodoxy.”

    Diferența e majoră. Aceasta ține de predicatul verbal care dă acțiunea, care este pur și simplu inlocuit la traducerea in lb română. Adică acesta, dat de locuțiunea „to be worthy of condemnation” care se ințelege „a fi vrednic de osândă, a fi condamnabil” care a fost pur și simplu inlocuit la traducere cu un alt predicat verbal, și anume „to condemn” având sensul de „a condamna, a găsi vinovat [jur], a dezabroba [fig]. Ceea ce a schimbat total sensul frazei.

    Apreciat de 1 persoană

  18. Ovidiu said, on noiembrie 28, 2016 at 1:50 pm

    Dorim să cunoaștem oficial poziția B.O.R. despre ecumenism, Consiliul Mondial al Bisericilor, masonerie, sionism, noua ordine mondială, new-age, naționalism și ce hotărâri sinodale se cuvine a fi luate:

    Dă clic pentru a accesa Mesaj%20duhonicesc%20către%20Sinodul%20BOR.pdf

    Apreciat de 1 persoană

    • mircea.v said, on noiembrie 28, 2016 at 6:40 pm

      Lupul arata de mult timp ca e lup; prin vorbe si fapte.
      „Dorim sa cunoastem oficial pozitia lupului despre faptele ce il arata a fi lup.”:)

      Ce sa mai vrei bre oficial? E super-mega oficiala toata tradarea BOR.
      Sant in cmb, au semnat la creta, tac toti ailalti, au zis da la cipuri/biometrii…

      Apreciat de 1 persoană

  19. Apa trece, pietrele rămân. said, on noiembrie 28, 2016 at 7:09 pm

    Unii spun ca au intrat militari în Athos, alții spun ca acesti militari efectuează niște lucrări pe acolo. Cine știe adevărul? Care e poziția oficiala a Athosului fata de sinod?

    Apreciază

  20. Sluga netrebnica said, on noiembrie 28, 2016 at 10:36 pm

    @ Apa trece, pietrele rămân

    Pozitia oficiala a Athosului ar fi ceva de genul: sa ne gandim, s-o sucim, s-o mai invartim, sa fie bine ca sa nu fie rau …”
    Neoficial, multi monahi nu mai pomenesc nici pe ereticul Bartolomeu si nici pe ceilalti episcopi eretici.

    Apreciază

  21. Sluga netrebnica said, on noiembrie 28, 2016 at 11:18 pm

    „În fine, să remarcăm și ceva care este important. Știți care este ierarhul responsabil cu comunicatele de presă ale ierarhiei? Înaltpreasfințitul Mitropolit Ignatie al Dimitriadei. Acest lucru spune multe (este cel care a înființat Academia Teologică din Volos, de fapt un cuib de ecumeniști, care au formulat acolo și teologia postpatristică, în fapt o erezie – demascată de prof. Dimitrie Tseleggidis și de pr prof. Theodoros Zisis – care încearcă să surpe întreaga învățătură a Sfinților Părinți; chiar și despre Sfântul Marcu Eugenicul au spus ecumeniști că a fost un fel de ecumenist la vremea lui, lucru total opus realității – n.trad.)”

    Integral la sursa: http://sinodultalharesc.tk/urma-sinodului-din-grecia-oamenii-lui-bartolomeu-de-istanbul-au-dat-voit-un-comunicat-eronat/

    Apreciază

  22. maxim said, on noiembrie 29, 2016 at 5:25 am

    Frate Vasile, asta e ROCORUL ? https://pravoslavia.wordpress.com/

    Apreciază

  23. Mina said, on noiembrie 29, 2016 at 6:44 pm

    Saccsiv,
    Am trimis textul „Relațiilor” tradus conform originalului, marcat cu diacritice acolo unde diferă față de textul tradus in română pe basilica.
    Anumite propoziții sau fraze sunt schimbate complet sau parțial vezi art. 9, art. 10, art. 11, art. 13, art. 15 (complet) și art. 22 (cel pe care l-ati menționat și voi la această postare)

    Apreciază

  24. ortodoxia2013 said, on noiembrie 30, 2016 at 12:51 am

    Reblogged this on Ortodoxia -singura Biserica adevarata.

    Apreciază

  25. […] formata in jurul acestor adevarati stalpi ai Ortodoxiei ar fi fost atat de mare, incat, cu tot articolul lor 22, greu le-ar fi fost sa-si impuna directivele intr-o proportie satisfacatoare in randul maselor de […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.