SACCSIV – blog ortodox

De ce bateriile de la telefon au un cip RFID cu antena? Cip care nu se alimenteaza din baterie

Posted in Uncategorized by saccsiv on noiembrie 25, 2016

Am primit pe e-mail:

De ce au introdus sistemul NFC de comunicare in bateriile de la telefoane?
Nu puteau comunica in mii de alte feluri intre ele? Era nevoie neaparat de acest sistem?
Pasaportul RFID este construit in felul urmator:

e-passport

https://www.corporatetravelsafety.com/catalog/images/e-passport.JPG
Al treilea strat din imaginea de mai sus, adica partea galbena arata asa:

1200px-biometric_passport_rfid_chip_high_res

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Biometric_passport_RFID_chip_high_res.png
Firul de cupru din imaginea de mai sus este antena iar patratelul negru
este cipul. Cipul se alimenteaza prin antena. Cititorul cipului trimite o
unda radio care induce o tensiune in antena iar in felul asta antena
alimenteaza cipul. Dupa aia cipul tot prin antena comunica cu cititorul
cipului. Ideea care trebuie retinuta este aceea ca nu este nevoie de vreo
baterie pentru alimentarea cipului.
La unele telefoane mobile au introdus pe baterie un cip RFID ca cel din
telefoane. Ironic cipul este pe baterie dar nu se alimenteaza din baterie
si se alimenteaza ca cel din pasaportul RFID, adica prin antena. Prin
urmare chiar daca bateria este consumata tot se poate comunica cu acest
cip. El arata asa, pe bateria de la telefon:

samsung-battery

http://www.snopes.com/wp-content/uploads/2015/06/samsung-battery.jpg
Acest sistem introdus pe baterii se numeste NFC (Near-field communication):
https://en.wikipedia.org/wiki/Near_field_communication

Aici o lista cu telefonanele care au implementat sistemul NFC:
http://www.nfcworld.com/nfc-phones-list/

 

22 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Matiu Cosmin said, on noiembrie 25, 2016 at 7:34 pm

    Da, asa este cu NFC-ul. Chiar am cerut unui coleg de lucru sa imi aduca pasaportul biometric, am instalat pe telefonul de firma, un smartphone cu NFC si android un soft si i-am citit de la o distanta de cativa cm cipul din pasaport. Probabil unele scanere performante citesc si de la distanta mai mare. Probabil NFC-ul din telefoane este pentru urmarire si acomodare cu tehnologia inainte de a fi introdusa in om.

    Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on noiembrie 25, 2016 at 7:37 pm

      CIpul NFC necesita o suprafata mare pentru ca antena sa poata capta semnalul scanerului si sa produca curent si de asemenea intre ea si scaner este preferabil sa nu fie un material care sa atenueze semnalul, de aceea au preferat sa il puna pe baterie.

      Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on noiembrie 25, 2016 at 7:38 pm

      Chiar daca stingi tetefonul si scoti bateria ei tot te pot localiza prin cipul cu NFC.

      Apreciază

      • el said, on noiembrie 25, 2016 at 9:01 pm

        Cosmin

        asa este!
        au nevoie de control total si ce nu pot dracii insisi caci sunt ingraditi de Dumnezeu , pot oamenii supusi lor cu tehnologia lor „mirifica” IT si dobitocia celor ce bicisnic si de buna voie isi VAND/ DAU gratis libertatea lor.

        nu ai ce sa le faci, DOBITOCI cu spume! si orice ca dobitoc se cere a fi STAPANIT !

        Doamne ajuta !

        noi NU PRIMIM acele lor nici tehnologia aceasta

        Apreciază

      • el said, on noiembrie 26, 2016 at 5:36 am

        comsin

        noi nu primim ACTELE lor, nici tehnologia lor … care culmineaza cu pecetea lui anticrist ( DEJA GATA pregatita pentru PROSTII „imparatiei „) !

        Apreciază

  2. Gabriel M. said, on noiembrie 25, 2016 at 7:47 pm

    Din cate stiu bobina aia e pt incarcarea telefonului in modul wireless. adica apropii telefonul de o sursa wireless de tensiune iar acea bobina preia campul electromagnetic din sursa si il transforma in tensiune electrica de 5v cat are nevoie acumulatorul sa se incarce. Bineinteles ca exista posibilitatea sa mai contina si alte functii acea bobina , fara discutie, de exemplu poate sa contina si o functie de localizare triangulara datorita bobinei receptoare formata din acea spirala din poza.

    In plus, vicleni sunt dar nu si prosti. De ce ar atasa cipul de o baterie care este o consumabila si majoritatea trebuie schimbate dupa o perioada in loc sa il introduca in telefon sau direct in cartela gsm?

    In fine…. in alta ordine de idei, va dau un film mai jos si minunati-va cat de putini marturisitori am ramas. Uitati-va :

    Apreciază

    • Mel said, on noiembrie 25, 2016 at 9:09 pm

      Bravo băiatului in albastru! Dumnezeu are scris numele tău in Cartea Vieții! Ai fost extraordinar si ai mai si stârnit interesul individului ăstuia! O singura întrebare daca o sa reusesti sa-i strecori in inima acestui Remus Cernea, cine știe poate se va îndura Dumnezeu de el si il va întoarce pe calea cea dreapta! Foarte foarte deștept băiatul cu albastru! Sa-l miluiasca Dumnezeu! Nu toata lumea poate mărturisi in acest mod pt ca ai totuși nevoie de un bagaj de cunoștințe deloc modest! Fiecare sa mărturisească pe Dumnezeu in felul lui! Oricum RESPECT!

      Apreciază

      • mircea.v said, on noiembrie 26, 2016 at 7:38 pm

        M-ati facut curios si m-am uitat si eu la filmulet. Mie mi s-a parut destul de slabut in argumente baiatul in albastru. Argumente stiintifice si teologice. Intr-o astfel de discutie sant doar cateva lucruri care trebuiesc spuse:
        1: stiinta postuleaza ca viul nu poate sa apara de la sine, adica principiul cauza-efect
        2. principiul 2 al termodinamicii – entropie (adica in mod natural si fara interventie din afara, in orice sistem dezordinea creste, pe cand viul este ceva super-ordonat; totul e stricacios )
        3. non-inteligenta la modul absolut (adica materia moarta) nu poate crea informatie-adn. adica mortul nu poate compune poezii, dar sa mai faca si programe de calculator – ca asta e adn-ul (intra la punctul 1, un lucru inteligent sau care contine f multa info, nu-l poate crea decat cineva si mai inteligent; in acest moment, inteligenta umana si toata stiinta, nu pot crea o singura celula vie plecand de la zero; deci, trebuie ceva mult mai inteligent decat omul si toata stiinta lui)
        4. stiinta inseamna a demonstra repetitiv o teorie. Nimeni nu a putut demonstra in laborator evolutionismul, aparitia viului, saltul de la o specie la alta. Nu numai ca nu se poate demonstra evolutia, dar e demonstrat ca la nivel de adn exista bariere clare ca sa nu permita modificarea (evolutia) adn-ului; ai stricat adn-ul, rezulta macel). Neputand fi demonstrata, teoria evolutionista devine o credinta. Atunci cand este posibila incrucisarea intre 2 specii diferite (dar apropiate) cal si magar de ex., rezulta ceva infertil, adica catar.
        5. telomerii (terminatia cromozomilor) – contorul vietii

        dpdv teologic (dar asta daca omul nu crede, nu ai ce sa discuti; totusi, Cernea a aratat ca stia de Iisus, de religii, de Noul Testament)
        „Eu sant Calea, Adevarul si Viata”
        „Cine nu e cu Mine e impotriva Mea”
        „Cine nu aduna cu Mine, risipeste”

        Argumentele aduse trebuie sa fie nimicitoare. Si mai ales pe partea de stiinta, ca asta cica e punctul lor forte.

        Apreciază

      • Gabriel M. said, on noiembrie 26, 2016 at 11:56 pm

        Mircea v e geeu pt noi ce spui. Nu toti pot rumega asemenea argumente. Mai ales cu remus cernea in public inconjurat de poponari nu ai cum sa discuti la nivelul asta la care spui tu. E foarte bun cum a argumentat tipul in albastru tinand cont de imprejurari. Sa mai fi fost 2-3 ca el acolo … bine era..

        Apreciază

    • Dan Sebastian Vacarciuc said, on noiembrie 25, 2016 at 11:17 pm

      Bravo! Bravo! Bravo domnule Bogdan Grama! – Petre Țuțea spunea: „Fără Dumnezeu, omul rămâne un biet animal rațional și vorbitor, care vine de nicăieri și merge spre nicăieri!” Vad că majoritatea celor ce au comentat atât de josnic vizavi de dumneavoastră și atât de elogios la adresa îndrăcitului R. Cernea sunt cam 99%. Din ce observ și simt în jurul meu, zi de zi, e foarte posibil ca acest procent de oameni „moderni” liber-cugetători ar putea fi extrapolat și la nivel de țară. Restul de unu la sută este Poporul Român Creștin-Ortodox! Aici ne-a adus libertinajul occidental și drepturile omului timp de 26 de ani. Dar nu-i nimic, cum ne spune Sfânta Biblie :”Nu te teme, turma mică, pentru că Tatăl vostru a binevoit să va dea vouă împărăția.”, noi cei puțini nu putem decât să ne rugăm pentru mântuirea lor și să așteptăm în trezvie – învierea morților și viața veacului ce va să vie! Și aș mai spune doar atât, că în anumite împrejurări e mai bine să aplicăm îndemnul biblic: „Nu daţi cele sfinte câinilor, nici nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor, ca nu cumva să le calce în picioare şi, întorcându-se, să vă sfâşie pe voi.” – Sfânta Evanghelie după Matei, capitolul 7.

      Apreciat de 1 persoană

    • Asin said, on noiembrie 26, 2016 at 12:55 am

      Da într-adevăr merita lauda fratele în albastru, și eu sunt un biet umil care oricât as fi de pacatos,slab sau uneori puternic îl vad pe Dumnezeu în toate,studiez de peste patru zeci de ani viata pe Terra de la religie la știință și invers și va spun ca nu exista alt adevăr mai mare decat existenta lui Dumnezeu Cel Adevarat slavit în Preasfanta treime. Pot sa contrazic pe cel mai inteligent ateu din lume cu argumente pur stiintifice extrem de solide de necontestat ca viata nu putea apare decât prin creația lui Dumnezeu asa ca cei rataciti care culmea se cred ca ar cunoaște și înțelege știință adevărată se ratacesc primind o știință falsa si trunchiata care duce la pieire.imi cer scuze tuturor celor de aici pt ca știu ca voi sunteți credincioși în Adevărul Lui Dumnezeu dar în ziua de azi pentru a combate ateismul,paganismul si știință falsa ne trebuie mai mult decât teologie (teologia ne ajuta mai mult pe noi cei deja credinciosi) dar nu are efect și nu da roade celor încăpățânați, poate multi atei se pot încă întoarce la Dumnezeu și pe alte cai ale științei adevărate care recunoaștel logic și experimental dovedit Existenta Lui Dumnezeu. Scuze pt. Indrazneala dar am intalnit și vazut mereu chiar mari credinciosi care nu au taria argumenentelor de combatere fara echivoc a celor rataciti. Cu respect

      Apreciat de 1 persoană

  3. Matiu Cosmin said, on noiembrie 25, 2016 at 8:41 pm

    Pentru ca dusmanii mantuirii sunt: lenea, nepasarea si uitarea sa ne reamintim:

    Apreciază

  4. […] Sursă: De ce bateriile de la telefon au un cip RFID cu antena? Cip care nu se alimenteaza din baterie […]

    Apreciază

  5. Marius Sebastian said, on noiembrie 26, 2016 at 2:07 am

    Nu are nevoie de baterie, sau acumulator. Ganditi-va doar la radio cu galena ! La genul asta de radio ascultau strabunicii nostrii stirile la in perioada interbelica si al doilea razboi mondial. Era conceput dintro antena (un fir lung 10-20 m) o casca telefonica, galena, sau o dioda detectoare gen EFD108 si legare la pamant. La cenul acesta de chip (tehnologia nanometrilor, cel mai mic tranzistor a ajuns la 1nm ! ) consumul e foarte redus de ordinul nano Amperilor. Acesta energie electrica poate fi captata din exterior (suntem inconjurati de campuri electromagnetice de la kHz pana la GHz), si transformata in energie electrica de curent continuu pentru alimentarea chipului. Chipul comunica cu receptorii exteriori, deci transmite datele stocate in memoria chipului tot prin aceiasi antena doar pe alta frecventa.

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 26, 2016 at 9:36 am

      Marius Sebastian

      Pentru un cip minuscul, antena cat de mare trebuie sa fie?

      Apreciază

      • Marius Sebastian said, on noiembrie 26, 2016 at 8:45 pm

        Asta depinde de consumul microcipului, dar mai ales de sensibilitatea receptorilor care primesc datele de la card/pasaport. Ca si in cazul chipului RFID care e de dimensiunea unui bob de orez, si acolo se vede o mica bobina, care are rol de antena. Dimensiunile antenei le vedeti mai sus, si sunt obtinute prin calcul matematic, experimente in laborator. Antenele din poza cu pasaportul si cu rigla sub ea, e destul de mare, are cam opt spire, si confectionata din aur sau argint placat cu aur. Aurul si argintul sunt foarte folosite in industria micro electronicii. Ganditi-va ca acum 2 luni o firma a produs cel mai mic tranzistor din lume, de dimensiunea 1 nano metru, adica de 50.000 ori mai subtire decat un fir de par. Intrun microchip de 1mm patrat folosind tehnologia de 1nm incap 1.000.000 x 1.000.000 tranzistori = 1000 miliarde tranzistori ! Se scrie un program in acel chip exact cum se scrie pe microcontrolerele Atmel, Microchip, Arduino etc. Iar acel chip devine practic un computer.

        Apreciază

    • Gabriel M. said, on noiembrie 26, 2016 at 10:01 am

      Galena aia nu avea si cristal de quart in ea? Parca asa imi amintesc.

      Apreciază

      • Marius Sebastian said, on noiembrie 26, 2016 at 8:22 pm

        Da.

        Apreciază

      • Gabriel M. said, on noiembrie 28, 2016 at 10:38 am

        Pai si cristalul de quart genereaza curent electric . De fapt converteste energia mecanica in en electrica. In fine. Nu mai retin exact e mult de atunci.

        Apreciază

  6. […] De ce bateriile de la telefon au un cip RFID cu antena? Cip care nu se alimenteaza din baterie […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.