SACCSIV – blog ortodox

O IDEE EXCEPTIONALA: Tematica Sinodului din Grecia (cel traditionalist din ianuarie) trebuie sa fie extinsa: ECUMENISM/ CIPURI / NEW AGE / MASONERIE

Posted in Uncategorized by saccsiv on noiembrie 20, 2016

Dupa cum stiti:

La SINAXA PAN ORTODOXA, din ianuarie 2017, din Grecia, VOR ANATEMATIZA Marele Sinod

De fapt se spera sa fie un Sinod cu minim zece Episcopi si sute de preoti, teologi, mireni. Adica o suflare ortodoxa de minim 1 000 de persoane, evident, si in functie de posibilitatile organizatorice.

O idee excelenta, la care ader total, a venit din parte parintelui Sava Lavriotul si a teologului Mihai Silviu Chirila: cea din titlu.

Si, dupa puterile mele, cu ajutorul bunului Dumnezeu, ma voi stradui pentru crearea unui curent de opinie favorabil acestei idei in randurile traditionalistilor din Romania.

 

18 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gabriel said, on noiembrie 20, 2016 at 3:45 pm

    Dar masoneria e deja data anatemei de episcopul Ciprian al Ciprului de pe la 1815, deci de 200 de ani. Dar n-ar fi rau sa mai reinnoiasca anatema. Dar cipurile cum pot fi anatemizate, ele sunt niste obiecte, sunt tehnologie. Zic si eu

    Apreciază

    • calin said, on noiembrie 20, 2016 at 8:13 pm

      Ar trebui adoptata si reintroducerea Calendarului liturgic Patristic (asa-zisul calendar vechi). Este o batjocura asupra credintei ortodoxe si a Bisericii ceea ce au facut masonii din 1924 pana astazi!

      Apreciat de 2 persoane

      • Muritor said, on noiembrie 21, 2016 at 9:11 pm

        Ba mai mult, adoptarea calendarului papisto-mamonic de către anumite biserici locale (a Greciei, Alexandriei, României din 1924, ulterior Bulgariei din 1968) în contra calendarului ortodox patristic (ce e parte a Sfintei Tradiţii, Sfintei Predanii) a fost făcut după acel Congres „panortodox” din 1923, de facto kakodox, organizat de masonul şi ereziarhul Meletie Metaxakis al Constantinopolului. După cum vedem şi azi, linia apostaţilor de Constantinopol are continuitate prin actualul ereziarh Bartolomeu.
        Congresul kakodox din 1923 a fost perceput de ierarhia de atunci a bisericilor locale ca un adevărat sinod „panortodox” întocmai ca acesta care s-a petrecut anul acesta, 2016, însă nu şi de poporul ortodox. Să nu uităm ce s-a întîmplat după: reforma calendarului s-a produs de sus în jos – de la ierarhie la popor – cu forţa statului, adică poliţie şi jandarmerie, iar acolo unde nu s-a putut face vreun compromis s-a ajuns la crimă: mii de credincioşi omorîţi sau închişi pentru păstrarea calendarului ortodox, biserici dărîmate, preoţi caterisiţi, iar cei rămaşi vii numiţi de către avocaţii (diavolului/dezbinătorului) reformiştilor (în speţă Miron Cristea, cel de un duh şi de-o frăţie cu Metaxakis) schismatici, întocmai precum face astăzi Filoteu Bălan faţă de nepomenitori.
        Nemaivorbind de alte consecinţe care persistă şi astăzi: despărţirea pleromei ortodoxe în 2 tabere – de stil nou şi de stil vechi – uneori războindu-se între ele cu diverse etichete pe problema calendarului şi slăbirea rezistenţei faţă de reala problemă infiltrată în Biserică de acelaşi duşman, erezia ecumenismului.
        Basarabenii nu au uitat de prigoana de atunci între 1924-1937 dusă de statul român cu consimţămîntul BOR contra credincioşilor ce au păstrat calendarul bisericesc patristic, de aceea astăzi (scriu în cunoştinţă de cauză şi de la faţa locului) majoritatea moldovenilor din Republica Moldova care nu se consideră români (iar ei reprezintă majoritatea conservatoare a populaţiei, fiind contra reformelor şi tendinţelor occidentale de gen LGBT) o spun pentru că îi consideră pe români mai degrabă „catolici” (citez), pentru că au schimbat calendarul. De aici şi deosebirea de termen în mentalitatea lor: „moldovean” e cel care a păstrat calendarul bisericesc, iar „român” e cel de pe stil nou, cel care s-a catolicizat, care a acceptat schimbarea calendarului. De aceea „moldoveanul” nu poate fi „român”, dacă acesta ţine calendarul bisericesc. Cît despre celelalte lucruri: denumirea limbii (că ar fi moldovenească şi nu română), istoria (că Moldova e mai veche, de la 1359, decît România, de la 1859) sau altele, nu sînt decît argumente auxiliare care derivă din cel mai important dezbinător, argumentul duhovnicesc – reforna calendarului. Dacă argumentele auxiliare pot fi uşor combătute într-o dezbatere cu aceştia şi acceptate ca atare de către ei, atunci argumentul duhovnicesc este practic de necombătut. Cu alte cuvinte, românii nu vor mai fi „catolici” din momentul în care vor reveni la calendarul bisericesc şi atunci moldovenii nu vor mai avea nici o reţinere în a se numi români şi a se identifica ca atare.
        Dacă cineva luptă pentru unitatea neamului românesc, dar nu luptă pentru curăţia credinţei ortodoxe a poporului (adică contra reformei calendarului bisericesc şi contra ecumenismului, care şi este, de fapt, realul scop al schimbării calendarului) este un nefericit ostaş dezarmat, un prizonier înşelat de un fals ideal lumesc, ce este lipsit chiar de conştiinţa existenţei armei duhovniceşti.
        Combaterea ereziei ecumeniste trebuie făcută în România alături de combaterea stilului nou, iar dacă la nivel de ierarhie nu poate fi făcut nimic, atunci poate fi început de la nivelul de jos, de la popor, iar în condiţiile de azi – de la preoţii nepomenitori şi comunităţile pe care le păstoresc duhovniceşte. Acceptarea calendarului bisericesc nu poate fi nici dureroasă, nici schismatică, odată ce este parte integrantă a Predaniei bisericeşti moştenită de la Sfinţii Părinţi, iar preoţii nepomenitori au cea mai bună pregătire pentru acest lucru.
        Dacă argumentul duhovnicesc ce se repetă anual, cel puţin de 3 ori pe an, conform calendarului bisericesc, nu e suficient: Lumina Sfîntă în Sîmbăta Mare, întoarcerea Iordanului de Bobotează (pe 19 ianuarie stil nou/6 ianuarie caledar bisericesc), pogorîrea norului luminos de Schimbarea la Faţă pe muntele Tabor (19 august stil nou/6 august calendar bisericesc), atunci poate faptul că Biserica Ortodoxă a Poloniei a trecut oficial de la stilul nou la calendarul bisericesc va fi un argument puternic: http://www.eparhia-edinet.md/2014/04/04/biserica-ortodoxa-a-poloniei-revine-la-calendarul-vechi-iulian/

        Apreciază

  2. mihai said, on noiembrie 20, 2016 at 4:10 pm

    episcopii serafim de pireu si ambrozie de kalavria amenintati de bartolomeu sa accepte sinodul din creta, sursa http://www.romfea.gr si sinodul tilharesc

    Apreciază

    • calin said, on noiembrie 22, 2016 at 1:07 pm

      @Muritor
      Eu sunt român si sustin Calendarul Patristic -nu „stilul vechi” cum spun cei needucati sau limitati in intelegere ortodoxa. Dar dansii in Basarabia de ce nu se uita si in ograda lor, la serghianismul si ecumenismul care ii mananca? Stiu, este mai usor sa arati cu degetul la altii decat sa iti vezi barna din propriul ochi, anume ca faci parte dintr-o structura a lui Stalin si ai un ”patriarh” ultraecumenist, adica esti in acelasi rahat ca si cei cu calendarul papistasesc. Sau poate li se pare ca nu exista nicio incompatibilitate dintre comunism si ortodoxie! Cred ca asta cu calendarul este si speculata de moscoviti, adica face parte din propaganda lor. Cat priveste Romania, propaganda si manipularea au avut un efect la fel de mare, incat daca spui ceva astazi despre Calendarul cel sfant (fiindca daca avem sfanta masa, sfanta copie, sfanta icoana, nu este deloc gresit sa numim Calendarul Patristic sfantul calendar), toti iti striga ca esti stilist!… Eu unul am scris cat am putut prin comentarii, ca degeaba ne numim traditionalisti daca ne lasam in continuare batjocoriti de masoni, noi si credinta noastra, si nu recuperam sfantul calendar, Calendarul Parintilor. Si am mai spus ca istoria nu incepe cu sau de la noi!

      Apreciază

  3. mircea.v said, on noiembrie 20, 2016 at 4:37 pm

    saccsiv,

    apropo de televiziune si vremurile de acum. Foarte buna asociatia si toate celelalte, dar nu televiziune. Adica este o risipa de resurse umane si materiale pt f putin spre deloc.
    Se stie ca televiziunea este puternica prin imagine. Imaginea impresioneaza si produce efect.
    Cartea este puternica prin cuvant, un blog e puternic prin cuvant.

    „La inceput era Cuvantul si Cuvantul era la Dumnezeu si Dumnezeu era Cuvantul”

    Matematica e destul de simpla.
    Se mai stie ca imaginatia, imaginea sant unele din armele preferate ale diavolului.

    Cine vrea sa cunoasca Adevarul, prin cuvant il va cunoaste.

    –––––––––––––-

    F buna ideea din articol. Cred ca e prima data cand se propune tratarea acestor subiecte impreuna, la un Sinod.
    Imi doresc sa fie abordate de o maniera corecta, dar am anumite retineri ca se va realiza.

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 20, 2016 at 6:10 pm

      mircea.v

      De la televiziune a repornit ideea asociatiei. Insa televiziunea va fi doar o componenta secundara in activitatile ei. Pe aceasta linie, in primul rand ma intereseaza portalul si cartile.

      Apreciat de 1 persoană

  4. Pąʍvo said, on noiembrie 20, 2016 at 4:42 pm

    Cateva CANOANE de Actualitate
    ce ar trebui hotarate la un Sinod cu adevarat Ortodox:

    ”Cine luandu-se dupa stiinta doctorilor celor fara de Dumnezeu va zice sau numai va crede ca eutanasia oamenilor bolnavi este indreptatita, morala si necesara sa fie anatema ! ”

    ”Hacuirea de organe umane singulare si vitale numita transplant sa fie oprita cu desavarsire, pentru ca crestinismul nu este o credinta a disperarii bazata pe o viata materialist trecatoare, care reneaga prin acest fapt viata sufletului si a trupului in vesnicie. Doctorilor care vor practica aceasta urgie, omorand vieti pentru a salva aparent alte vieti, si celor in acord cu aceasta faradelege sa li se aplice canonul pentru ucidere cu voie. Iar cei care vor accepta aceasta constienti pe trupul lor sa fie canonisiti ca si sinucigasii.”

    ”Fiindca muzica rock aduce tulburare sufletului prin zgomotul strident, iar unii o recunosc si o arata in ramificatie imn adus direct satanei – hotaram ca cei care o canta sa fie considerati ca niste apostati si satanisti, iar cei care o asculta sa cada sub afurisenia noastra si sa fie opriti 3 ani de la Sf. Impartasanie.”

    „Cel ce zice sau numai crede ca harul preotului de mir este mai putin lucrator decat al preotului calugar sa fie anatema”.

    „Hotaram ca taxele pe slujbe din sfintele Lui Dumnezeu Biserici sa fie oprite cu desavarsire. Iar cine dintre clerici va mai indrazni sa slujeasca Sfintele Taine si orice alta slujba pe bani – sa se cateriseasca, fiindca acest pacat impotriva Duhului Sfant simonie se numeste. Episcopul sau preotul care nu va savarsi credinciosilor Botezul, Mirungerea, Cununia, Spovedania, Impartasanie, Maslul si Inmormantarea pe motiv ca laicii sunt datori cu taxe in bani, hotaram sa fie opriti de la aceasta nelegiure, iar daca vor continua astfel atunci sa fie caterisiti. Pentru ca Domnul a zis: „In dar ati luat, in dar sa dati.” (Matei 10; 8)
    Si nu: „In dar ati luat, cu taxa sa dati.”

    „Initiatorilor tehnologiilor de urmarire digitala care submineaza personalitatea omului dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, catalogandu-l astfel un suspect si posibil infractor inainte de actiune si celor care sub pretextul sigurantei publice implanteaza cip-uri pe corpul uman care este templu al Duhului Sfant (Corinteni I 6,19), hotaram anatema, ca pentru unii care folosindu-se de stiinta se inalta asemenea lui Lucifer privand dreptul lui Dumnezeu, singurul si Unicul ocrotitor al zidirii Sale. Iar pentru cei care chinuie animalele cu astfel de metode, hotaram sa cada sub afurisenie.”

    „Cei ce curvesc cu copii sa sa canoniseasca 50 de ani oprire de la Sfanta Impartasanie sau sa fie castrati ca niste animale spurcate si abia inainte de moarte sa fie iertati dupa ce s-a adus marturie pocainta lor cu lacrimi amare. Iar cei ce vor tainui astfel de oameni si vor fi in acord cu nelegiurea lor sa li se aplice canonul pe jumatate (castrati la un singur testicul). Pentru ca mare urgie strigatoare la cer este a cadea cu ingeri in trup nevinovati, nestiutori si neajutorati !”

    „Celor ce atacă Biserica lui Hristos învăţând că Biserica Sa este împărţită în aşa-zise ”ramuri” ce se deosebesc în doctrină şi în felul de viaţă, sau că Biserica nu există în chip văzut, ci va fi alcătuită în viitor când toate ”ramurile” – sectele, denominaţiunile şi chiar religiile – vor fi unite într-un singur trup, şi care nu deosebesc Preoţia şi Tainele Bisericii de cele ale ereticilor, ci spun că botezul şi euharistia ereticilor sunt valabile pentru mântuire; prin urmare, celor ce cu bună-ştiinţă sunt în comuniune cu aceşti eretici mai-nainte-pomeniţi sau celor ce susţin, răspândesc sau păzesc erezia lor ecumenistă sub pretextul dragostei frăţeşti sau al presupusei uniri a creştinilor despărţiţi, ANATEMA!”

    Apreciat de 2 persoane

  5. schiraples said, on noiembrie 20, 2016 at 4:43 pm

    http://corortodox.blogspot.it/2016/11/exemplu-de-dialog-intre-ortodocsi-si.
    Exemplu de dialog între ortodocși și catolici. Sfințenia Sfântului Nicolae Velimirovici pusă la îndoială de către Arhiepiscopul romano-catolic, Stanislav Hocevar
    Arhiepiscopul romano-catolic al Belgradului nu este obligat să cunoască lucrarea pastorală și spirituală a Sfântului Ierarh de Ohrid, Bitola și Zica, nici activitatea sa internațională inter-eclesială. El nu are nevoie, mai ales, să se intereseze de lucrările sale teologice și literare, inclusiv „Centenar de caritate” și experiența sa cu inamicul, ca „un prieten brutal”, spre deosebire de Stepinac, care a scris că „Ortodoxia bizantină” este „blestemul Europei” și că croații și sârbii, în consecință, sunt două lumi incompatibile. Nu este obligat să cunoască, faptul că, spre deosebire de Stepinac, Sfântul Nicolae a fost internat în timpul celui de-al doilea război mondial, la Ljubostinja, Vojvolica și în cele din urmă în lagărul de trista amintire de la Dachau.

    Apreciază

    • el said, on noiembrie 20, 2016 at 6:54 pm

      schiraples

      nu are ce discuta despre Sfintii Lui Hristos NEBOTEZATUL asta de „cardinal” al IADULUI !

      asa ca MUCLES lui neica sttanislav !

      Apreciază

    • maxim said, on noiembrie 20, 2016 at 7:18 pm

      Pana una-alta, cladirile bisericesti (parohiale si manastiresti) sunt ale sistemului, ale ‘patriarhului’ si ale ‘episcopilor’, atat in drept, cat si in fapt. Iar sistemul are de partea sa majoritatea ‘preotilor’ si ‘credinciosilor ortodocsi’… Ramane ca parintele sa slujeasca unde o sa poata, in casa sa, in casa unei babute, in padure sau pe vreo pajiste. Hristos cu noi!

      Apreciază

  6. Tarnacop said, on noiembrie 20, 2016 at 6:58 pm

    Fratilor ,
    Poate ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat intr o problema foarte delicata.Prietena mea este catolica si vrea sa treaca la ortodoxie.nu stiu unde sa merg cu ea sa se boteze.Traim intr o tara straina si aici in nici un caz nu se poate deoarece parintele il pomeneste la Liturghie pe Mitropolitul Serafim care din cate stiu a semnat la Creta.vreau neaparat sa fie botezata de un preot antiecumenist.vreau sa fiu sigur ca Taina va fi valabila.sunt gata sa merg cu ea in Bulgaria,Rusia sau chiar Georgia daca in Romania nu se mai poate.Adresa mea de mail: dnneagu@yahoo.com

    Apreciază

  7. acelas said, on noiembrie 22, 2016 at 12:22 pm

    exact ceea ce trebuia! multumim si slava Domnului!

    .

    Apreciază

  8. acelas said, on noiembrie 22, 2016 at 12:37 pm

    e clar ca puterea cuvantului e de necontestat, cea mai mare. Televiziunea insa poate merge nu in profunzime, calitate, ci in cantitate. Adica prin modul de functionare a ei, un cuvant, o informatie mai degraba (cum ar fi realitatile de la sinodul din creta si compromisuri de neacceptat ce s-au petrecut) s-ar disemina f repede si la fel de eficient. Mai ales la cum e croit omul astazi, „consuma” avid informatia servita pe pixeli. Trebuie si o informare buna si eficienta cred. Ce ma tem eu e ca prin televiziune expunerea este aproape maxima, iar asta poate aduce o iritare a nebunilor, care pot periclita sever si poate prea timpuriu lupta de rezistenta impotriva sistemului ecumenist, masonic, globalist, satanic. Ma refer strict la televiziune si noutatea adusa de ea.

    .

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.