Saccsiv – Weblog

La Sfintele Slujbe, preotul care intrerupe pomenirea Episcopului ecumenist spune urmatoarele

Posted in Uncategorized by saccsiv on Noiembrie 18, 2016

În cazul în care prezbiterul întrerupe pomenirea numelui episcopului local, nu va trebui ca în locul acestuia să pomenească alt Arhiereu sau pe Sfântul Sinod sau pe Hristos sau pe oricare alții. Trebuie să lase loc liber la pomenirea numelui Arhiereului până când se va soluționa problema. La sfintele slujbe și la Dumnezeiasca Liturghie spune cererea” pentru cinstita preoțime și cea întru Hristos diaconime, și pentru tot clerul și poporul, Domnului să ne rugăm”, lăsând loc liber la numele Arhiereului(Pentru episcopul nostru) adica taind prima parte a cererii ce se refera la episcop. Ecfonisul Dumnezeieștii Liturghii ”Întâi pomenește, Doamne, pe Arhiepiscopul nostru… pe care-l dăruiește sfintelor Tale biserici în pace, întreg, cinstit, sănătos, îndelungat în zile, drept învățând cuvântul adevărului Tău” se spune în felul următor:”Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău”. În acest mod săvârșeau sfintele slujbe și Dumnezeiasca Liturghie Părinții Aghioriți ai celor opt Sfinte Mănăstiri, ai schiturilor și chiliilor Sfântului Munte, precum și cei trei Preasfințiți Mitropoliți ai Țărilor Noii – Augustin Kantiotis al Florinei4, Pavlos al Paramithiei și Ambrozie al Eleftheropolei, care au întrerupt pomenirea numelui marelui Patriarh Ecumenic ecumenist, Atenagora, pe durata a trei ani, 1970-19735.

   Cititi va rog mai multe la:

http://www.aparatorul.md/recomandam-muntele-athos-partea-practica-a-aplicarii-canonului-15-de-la-sinodul-i-ii-constantinopol-861/

 

31 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. diogene said, on Noiembrie 18, 2016 at 5:45 pm

    De acord,insa nu e gresit nici daca se spune:Întâi pomenește, Doamne, pe toti ierahii dreptcredinciosi care tin dreapta credinta,toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău”Prin asta nu poate spune nici ierarhul ca nu este pomenit decat daca se simte ca nu tine dreapta credinta.De fapt aici nu inteleg eu ce are Sfantul Sinod cu cei care au ales aceasta forma de pomenire?Cu ce ii afecteaza pe dansii aceasta daca nu se simt vinovati?Pana la urma sa il lasam pe Bunul Dumnezeu sa îi aleaga pe cei care întradevăr țin dreapta credință,fără ca să judecăm sau să acuzăm că există grupuri schismatice,etc,etc…

    Apreciază

    • Pąʍvo said, on Noiembrie 18, 2016 at 10:02 pm

      Precum spunea parintele Antim bazat pe scrierile Sf. Teodor Studitul, Sf. Fotie cel Mare, Sf. Grigorie Palama si Sf. Chiril al Ierusalimului, in amorteala duhovniceasca sunt si acei preoti ce pomenesc pe episcopii care desi nu au semnat la Creta, tac si nu marturisesc tradarea sfintei credinte de anul acesta. Mai mult de atat, Varsanufie Gogescu este pomenit zilnic la Frasinei, si dupa sinodul BOR din octombrie, stiut fiind ca el este cel care a destituit monahii marturisitori de la Lacul Frumos printr-un comunicat semnat obligatoriu de toti staretii si staretele din Oltenia. Irineu semnatar deplin si dublu ereziarh, care se incadreaza perfect in cuvantul Sf. Ap. Pavel meritand doua mustrari si apoi indepartare – este pomenit doar cand vine sa ia malaiul de bani si branza de la SMF. Nu toata ziua, ce-i drept, ci o data pe saptamana. Se pare ca in final, cu relatiile de la sinagoga, susnumitul a fentat si DNA-ul luna trecuta.

      Apreciază

    • calin said, on Noiembrie 21, 2016 at 9:30 am

      ”În cazul în care prezbiterul întrerupe pomenirea numelui episcopului local, nu va trebui ca în locul acestuia să pomenească alt Arhiereu sau pe Sfântul Sinod sau pe Hristos sau pe oricare alții. Trebuie să lase loc liber la pomenirea numelui Arhiereului până când se va soluționa problema.”

      Aici este problema:

      Intelegem din cele de mai sus ca intreruperea pomenii este temporara, pana la solutionarea problemei de catre un sobor ortodox. Canonul 15 a fost deci dat in cazul existentei unui sau unor minciuno-ierarhi eretici, deci in vremea in care -ca sa zic asa raportul era 1 iuda la 11 apostoli; dar ce te faci in ziua de astazi cand avem 11 iude la 1 apostol, mai exact avem sinoade intregi eretice?! (Sau care chiar daca declara ca nu sunt de acord cu erezia, continua sa fie in comuniune cu ereticii numindu-i frati). Cine va judeca deci minciuno-ierarhii ereticii si ce solutionare a problemei mai putem noi astepta si de la cine? Fiindca noi suntem in plina erezie ecumenista de peste 90 de ani (din 1924, de cand masonii au schimbat calendarul) si atata vreme nu s-a solutionat nimic. Lucrurile s-ar rezolva daca s-ar gasi acum unul sau mai multi ierarhi care sa condamne in sobor pe eretici si sa intrerupa comuniunea cu ei – dar ereticii ecumenisti au fost deja condamnati de ROCOR in 1983!

      Deci daca acel sau acei ierarhi drept-cedinciosi (minoritari) nu vor fi luati in seama, ei vor anatemiza pe minciuno-ierarhii eretici si vor intrerupe orice comuniune cu ei. Astfel, gogorita cu ”ierarhia paralela” care nu ar fi legitima se va vadi, caci o astfel de ”ierarhia paralela” se face in mod firesc, ierarhii ortodocsi minoritari reprezentand Biserica, iar nu minciuno-ierarhii eretici majoritari anatemizati, chiar daca continua sa-si puna firma de ortodocsi. Asta s-a vazut si in cazul Bisericii de Catacombe din Rusia (a se citi cartea Sfintii Catacombelor Rusiei). Trebuie vazut in si Istoria Bisericii (necenzurata) cum s-a procedat in vremea ereziilor de dinaintea Sinoadelor Ecumenice care le-au anatemizat, dar stiu ca au existat si sinoade locale care anatemizau erezia (puteau fi si 2-3 episcopi, nu conta numarul), iar ereticii veneau si-i prigoneau facand sinoade talharesti, etc.

      Si inca: chiar daca ierarhii ortodocsi ramasi ar fi razleti, unul dintr-o tara, altul intr-alta, ei ar trebui sa comunice si sa intre in comuniune daca pastreaza aceiasi credinta ortodoxa curata. Iar cand se intalnesc si iau hotarari se cheama ca formeaza un sinod. Un sinod este deci o adunare de episcopi drept-credinciosi, si cred ca la fel ca in cazul antimisului, am fost invatati de ereticii ecumenisti sa privim prea juridicist ceea ce ar inseamna un sinod. La fel ni s-a agitat si sperietoarea ”sinoadelor paralele”. Sigur ca pot exista ”sinoade paralele” impostoare, si chiar exista, dar asta nu legitimeaza cu nimic pretinsa canonicitate a sinoadelor oficiale eretice!

      Daca nu vine antihristul asa curand, copii nostri vor avea nevoie de taine, caci preotii care s-au ingradit acum nu vor trai o vesnicie. Preotii nu pot sa hirotoneasca singuri pentru mai departe, asa ca, pe viitor, ar fi necesar cel putin un episcop. Dar aici trebuie foarte, foarte mare atentie! Trebuie ales foarte, foarte bine acel episcop, dupa criterii ortodoxe, patristice, fiindca exista si vor exista foarte multi impostori!

      Apreciat de 1 persoană

  2. maxim said, on Noiembrie 18, 2016 at 6:01 pm

    Exact asa trebuie zis! Liturghia este sfintita de Hristos, nu de antimisul juridic al episcopului, nu de decizia juridica semnata de episcop si nu de stampila juridica a episcopului. Daca era pe asa, ca Biserica sa insemne ziduri si chestii juridice, Biserica era lichidata de mult de Cezari, de otomani, de cainii-eretici, de toti paganii, de comunisti, de masoni si de toti debilii acestei lumi!

    Apreciază

  3. Pąʍvo said, on Noiembrie 18, 2016 at 6:30 pm

    Parintele Antim – Apostolul actual al Romaniei Ortodoxe !

    Titlul l-am pus, pagina e doar o fotografie care spune totul, iar editura se numeste:
    ”Dupa roadele lor ii veti cunoaste !” (Matei 7, 16)

    Pazeste-te sa nu citesti dogmele si invataturile ereticilor, caci aceasta inarmeaza cel mai mult asupra ta duhul hulei.
    Sf. Isaac Sirul ( Filocalia, vol. X, Cuvantul XXIII, pagina. 151, alineat 1, randul 8)

    Apreciat de 3 persoane

  4. STOP RFID ( Viorel Ghica ) said, on Noiembrie 18, 2016 at 6:52 pm

    Apreciază

  5. mishuleu said, on Noiembrie 18, 2016 at 7:49 pm

    DE LA PERSOANE LA FIINȚE SUVERANE http://fymaaa.blogspot.ro/2016/10/de-la-persoane-la-fiinte-suverane.html?m=1

    Apreciază

    • gheorghi said, on Noiembrie 20, 2016 at 10:59 am

      Nu pot aprecia favorabil ce scrie acolo.
      Vorbind despre „suveranitate” in termeni aparent-idealisti insa in afara unei realitati accesibile stadiului in care se afla omenirea…
      Cine poate infiinta un „spatiu vital” unde nu doar sa supravietuiasca – desigur, nu singur-cuc.. dar sa isi procure cele necesare si sa apere fara a putea fi omorat…
      Aratand elemente juridice, legislative, filozofice, istorice care exista, nu sint minciuni insa corelate pentru a genera revolta impotriva sistemulu nu este foarte intelept.
      Freeman on the land…
      Un fel de animal dotat cu ratiune pentru care nu opereaza protectia biologica macar – ca la speciile pe cale de disparitie.
      De fapt, daca esti anti-sistem actionezi in cadrul regulilor existente sa aduci modificari, sa schimbi…
      Schimbarea „individuala” prin luarea in brate a lui „NU” denota neintelegerea si deconectarea de la realitate.
      Oricum, mentorii sint din armada New Age, partea/aripa care „deconspira” si care are rol de a agita oamenii prin tulburarea mintii. Un fel de filozofie sociala, ca sa treaca timpul. .. il mai citeaza si pe Rapcea…
      Am postat niste comentarii acoo, nu prea cred ca le vor „aproba”.
      E greu sa fii indragostit de propria „creatie” si cineva sa nu fie la fel de incantat.
      Tema am studiat-o mai in detaliu cu ani in urma si puteti sa vedeti niste aspecte interesante cautand pe youtube si chiar pe google „I do not consent”. Nu este o recomandare de a urma „logica”, la „ei” opereaza alt sistem juridic!

      Apreciază

  6. Constanta said, on Noiembrie 18, 2016 at 8:26 pm

    Părintele Sava Lavriotul în conferință la Bănceni :

    http://sinodultalharesc.tk/parintele-sava-lavriotul-conferinta-la-ps-longhin-jar-la-banceni/

    Apreciază

  7. el said, on Noiembrie 18, 2016 at 9:10 pm

    de pe blogul sinodultalharesc :

    Celor care pretind ca pot fi pomeniti ERETICII ecumenisti prin „iconomie ” !!!
    Sa ia aminte si NOU CAZUTUL ieroteos vlahos cel PRETINS teologal !

    Pomenirea ERETICILOR e MOARTE duhovniceaca si TRADARE a Lui Hristos si lipseste pe om de mantuire !

    Fragment din Epistola Părinţilor Aghioriţi către împăratul Mihail Paleologul cu mărturisirea de credinţă împotriva uniaţiei de la Lyon (1272-74)

    […] Dar ce este în comun între comuniune şi pomenirea numelui? Foarte multe, după cum vom arăta […]

    Sfinte stăpâne, ascultă mărturia cuvintelor Atotsfântului Duh, din care nici un corn de literă nu poate să cadă (Lc. 16:17). Marele apostol al Domnului şi evanghelist Ioan Teologul spune: Dacă cineva vine la voi şi nu aduce învăţătura aceasta, să nu-l primiţi în casă şi să nu-i ziceţi: Bun venit! Căci cel ce-i zice: Bun venit! se face părtaş la faptele lui cele rele (II In. 10-11). Dar dacă ni se interzice măcar să-l salutăm în cale, dacă se interzice să-l aducem într-o casă obişnuită, atunci cum să-l primim nu în casă, ci în biserica lui Dumnezeu, în însuşi altarul, la tainica şi înfricoşata cină a Fiului lui Dumnezeu, care Se aduce în jertfă nesângeroasă? Întâi ca Dumnezeu, apoi ca miel neprihănit, pentru a ne împăca cu Tatăl şi cu Sine şi a curăţi păcatele noastre cu sângele Său, ca unul fără de păcat.

    Ce om întunecat va zbiera pomenirea celui pe care l-a vărsat pe bună dreptate Duhul Sfânt, ca pe unul ce s-a ridicat împotriva lui Dumnezeu şi a sfinţilor, şi prin asta se va face [acel om] vrăjmaş al lui Dumnezeu? Căci dacă numai cuvântul de „Bun venit!” te face părtaş la faptele cele viclene, atunci cu atât mai mult înseamnă pomenirea sa răsunătoare, când stau înainte înfricoşatele taine dumnezeieşti. Iar dacă Cel ce stă înainte este Însuşi Adevărul, atunci cum să primeşti ca adevăr această mare minciună – să-l socoţi ca patriarh ortodox? [1] Săvârşind înfricoşatele Taine vei glumi ca pe o scenă? Cum să rabde acestea sufletul ortodox, cum să nu se depărteze îndată de cei ce pomenesc, cum să nu-i socoată drept vânzători de cele sfinte? Căci dintru început Biserica Ortodoxă a lui Dumnezeu socotea pomenirea numelui arhiereului în timpul sfintelor slujbe drept comuniune desăvârşită. Căci este scris în Tâlcuirea Dumnezeieştii Liturghii (a sf. Gherman): „cel ce slujeşte cele sfinte rosteşte numele arhiereului, arătând şi supunerea sa faţă de cel de mai sus, şi comuniunea cu el, şi succesiunea credinţei acestuia şi a celor sfinte”. Şi marele părinte al nostru şi mărturisitor Teodor Studitul aşa spune într-o scumpă scrisoarea a sa: „Mi-ai spus că te-ai temut să-i faci observaţie presbiterului tău să nu pomenească numele ereziarhului, iar eu nu găsesc ce să-ţi spun acum despre asta altceva decât că comuniunea prin singură pomenirea lui întinează, chiar dacă cel ce pomeneşte ar fi ortodox”. Aşa spune acest părinte. Dar mai înaintea lui şi Dumnezeu a indicat asta, spunând: Preoţii lui calcă legea Mea şi pângăresc lucrurile sfinte ale Mele. Cum? Nu osebesc ce este sfânt de ce nu este sfânt (Iez. 22:26), ci totul era la ei fără deosebire. Ce este mai limpede şi mai adevărat decât asta?

    Dar să îngăduim asta ca o iconomie cumpătată? Cum să îngădui o iconomie care pângăreşte sfânta slujbă, după cum s-a spus, şi alungă Duhul Sfânt de acolo şi de aceea îi face pe credincioşi să nu fie părtaşi la iertarea păcatelor şi la înfiere? Şi ce ar putea fi mai vătămător decât o asemenea iconomie? Acea comuniune chiar şi într-un singur punct este o pierdere vădită şi o stricare a toată dreptatea. Căci cel ce-l primeşte pe eretic se supune aceleaşi osândiri ca şi acela; şi cel ce intră în comuniune cu cel afurisit să fie afurisit, ca unul ce încalcă canonul bisericesc.

    Şi aşa încât aceşti binecunoscuţi, nerespectând rânduielile bisericeşti, intră în comuniune şi cu iudeii, şi cu armenii, şi cu iacobiţii, şi cu nestorienii, şi cu monoteliţii, şi, mai pe scurt, cu toţi ereticii, atunci măcar pentru asta, dacă nu pentru altceva, fără îndoială că nu merită iertare şi comuniune, ci se fac vinovaţi de toate ereziile potrivnice lui Dumnezeu ale acelora. Şi se pare că din cauza aceasta, adică din nedeosebirea ereticilor după rânduiala Bisericii şi după legea de sus a lui Dumnezeu, ei au început să se umple de tot felul de erezii – nu din altă cauză.

    Iar să-i dai întâietatea asupra întregii Biserici ortodoxe a lui Hristos unui om eretic este drept? Aceasta e o desăvârşită trădare, iar nu iconomie. El acum nu e vrednic nici de locul cel din urmă. Căci marele nostru părinte, Grigorie Teologul, vorbind despre cei ce se pocăiesc, spune în cuvântul său sfânt: „dacă pe cei ce se pocăiesc (nu-i primea Novat), nici eu nu-i primesc pe cei ce fie sunt neclintiţi, fie nu se îmblânzesc destul şi nu răsplătesc lucrul rău cu îndreptare. Iar dacă îi voi primi, le voi indica un loc după cuviinţă”. Unde este îndreptarea la el şi la cei dimpreună cu el? Unde este răsplata pentru fapta rea? Desigur că nu sunt vrednici nici de locul cel din urmă, dar cum să aibă întâietate? Şi dacă vor avea putere asupra uneia din dumnezeieştile biserici, vai! Oare cei călăuziţi de cârmuitori orbi nu vor cădea în cursele iadului, după cum ne previne nemincinoasa gură (Lc. 6:39)? Şi dacă lumina este întuneric, atunci e limpede ce urmează (Mt. 6:23; Lc. 11:34-36). Şi iarăşi după marele teolog Grigorie, fiecare supus se aseamănă celui ce-l stăpâneşte.

    Şi după care rânduieli bisericeşti va judeca el însuşi şi mai marii săi? Lepădând cu totul dumnezeieştile canoane ale sfintelor soboare, neavând nici urmă sau pomină de viaţă duhovnicească, ci fiind eretici în multe lucruri, ei vor umple cu adevărat Biserica de tulburare şi sminteli. Căci cele de neunit nu pot fi unite, nici cele de nelegat nu pot avea legătură. Căci ce însoţire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtăşire are lumina cu întunericul, după dumnezeiescul cuvânt (II Cor. 6:14), sau ortodocşii cu ereticii, de care, dimpotrivă, ni s-a poruncit să ne despărţim cu totul.

    Şi mai presus de toate Dumnezeu ne-a poruncit, spunând: Scoateţi afară dintre voi pe cel rău (Deut. 13:5, I Cor. 5:18). Şi în multe alte locuri, precum acesta din Noul Testament: „de te sminteşte ochiul tău, scoate-l” (Mc. 9:47) şi altele despre mădularele ce smintesc la cine se referă, dacă nu la aceştia? Şi marele Pavel, prin Însuşi Domnul ce grăia întru dânsul (II Cor. 13:3), spune limpede unele ca acestea: de omul eretic, după întâia şi a doua mustrare, depărtează-te, ştiind că unul ca acesta s-a abătut şi a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit (Tit 3:10-11). Şi iarăşi îndeamnă să ne ferim de orice frate care umblă fără rânduială şi nu după predania pe care aţi primit-o de la noi (II Tes. 3:6). Şi în alte locuri ne porunceşte cu unii ca aceştia nici măcar să nu şedem la masă (I Cor. 5:11, II Tes. 3:14). Asemenea şi marele părinte al nostru de Dumnezeu purtător Ignatie, ferindu-ne de dobitoacele cele cu chip de om – ereticii, ne porunceşte nu numai să nu îi primim, ci după putinţă nici să nu ne întâlnim cu ei. Iar pe cei cu care nu ni se îngăduie nici să şedem la masă, nici să îi salutăm nu ni se îngăduie din cauza necomuniunii desăvârşite şi cu care, după putinţă, trebuie să evităm chiar a ne întâlni, cum să îi recunoaştem pe unii ca aceştia drept întâistătători şi judecători ai bisericilor ortodoxe şi cum să pronunţăm pomenirea lor ca ortodocşi în biserică şi la însăşi cina cea de taină, aşa încât să o lăsăm pe ea să ne sfinţească neprihănit?

    [1] E vorba de patriarhul uniat Ioan XI Vekkos (1275-1282)

    sursa: ortho-hetero.ru

    Apreciat de 1 persoană

  8. calin said, on Noiembrie 18, 2016 at 9:53 pm

    Aceasta trebuie sa faca preotii, iar noi mirenii sau monahii care nu avem mereu preotii langa noi (fiziceste):

    Randuiala de slujba pentru cei ingraditi (sau cand nu exista preot)

    Noi cei ingraditi (canon 15 Sinodul I-II) care alcatuim de facto rezistenta ortodoxa bineplacuta lui Dumnezeu (Sf. Theodor Studitul), nu mai mergem in bisericile cazute in mainile ereticilor ecumenisti, masoni si antihristi. (Multe dintre aceste biserici sunt istorice, ridicate de inaintasii nostri dreptcredinciosi, iar acesti eretici anatemizati le uzurpa). De aceea m-am gandit sa scriu si celor ce nu stiu, care este tipicul bisericesc pentru aceste situatii, anume randuiala de slujba ce se face de credinciosi acasa, in lipsa preotului, fiindca probabil cei mai multi dintre noi nu avem prin apropiere nici macar un preot de incredere care a oprit comuniunea (pomenirea si impartasirea) cu ereticii.

    De citit aici: ‘When No Priest is Available, Reading the Service Books While Traveling or at Home’ http://orthodoxinfo.com/praxis/services_nopriest.aspx

    Duminica este vorba de ceea ce se cheama ‘Typica’ (probabil o traducere romaneasca ar fi Tipicul sau randuiala de duminica), adica Obednita precedata de Ceasurile 3 si 6. Desigur se poate citi inaintea Obednitei si Utrenia, dupa ravna fiecaruia, sau macar canonul din Octoih pe glasul din duminica respectiva, iar sambata de cu seara se poate citi Vecernia si inceputul Utreniei pana la canon. Cine stie sa cante pe glasuri, va canta, iar cine nu, va citi, caci bineinteles Utrenia sau Vecernia se pot citi si fara a se canta.

    Dupa cum veti observa cand veti citi, Obednita are rugaciuni din Sfanta Liturghie urmand randuiala acesteia. Dealtfel aceasta este randuiala obisnuita si in manastiri in zilele in care nu exista preot care sa savarseasca sfanta Liturghie. La Obednita se adauga Apostolul si Evanghelia zilei imediat dupa citirea Fericirilor; ele se gasesc scrise in calendar alaturi de glasul duminicii respective, sau le putem gasi pe net. Momentele ecteniilor rostite de preot sunt inlocuite in aceasta randuiala citita de mireni sau monahi cu ‘Doamne miluieste’: de 12 ori in locul Ecteniei Mari si de 3 ori in locul Ecteniei Mici. Cititi la ‘How Laymen Read Service Books’ din ‘When No Priest is Available, Reading the Service Books While Traveling or at Home’ http://orthodoxinfo.com/praxis/services_nopriest.aspx Poate o traduce cineva ca sa fie postata integral, fiindca cuprinde si celelalte indicatii tipiconale.

    Este necesar ca fiecare dintre noi sa aiba cateva carti de slujba de baza, in primul rand Ceaslovul (care cuprinde slujbele de peste zi, Ceasurile; se poate si acela in format mai mic, Micul Ceaslov), apoi Mineele, Octoihul, Catavasierul, Penticostarul, Psaltirea, Sfanta Scriptura, Canoanele Maicii Domnului (ce se pun la Pavecernita). Se folosesc atunci cand este necesar in randuiala, dar si potrivit evlaviei noastre. Toate se gasesc de descarcat pe internet in format pdf, in diverse vaiante si editii. Sigur ca in lipsa unei imprimante se poate citi si de pe tableta sau telefon smart, laptop. Cine doreste isi poate cumpara si ceva de genul unui pupitru portabil pentru partituri muzicale…

    Este bine sa avem si icoanele praznicale si ale sfintilor, pe care sa le punem la inchinare in coltul nostru de rugaciune potrivit praznicului in care ne vom gasi. Slava Domnului, se gasesc destule fisiere cu icoane pe internet, le putem scoate la imprimanta. Sa cumparam si lumanari de ceara (stiu cateva surse bune de lumanari de ceara care se vand la kilogram mult mai convenabil decat cele amestecate sau falsificate vandute oficial la bucata de ereticii ecumenisti).

    Poate unii se vor gandi cu oarecare nostalgie la slujbele din biserica. Sa fie statornici si sa nu uite niciun moment ca ereticii raman doar cu formele. Si aici mai trebuie stiut ca pe langa a nu fi partasi la erezie, mai este si un alt aspect, anume acela ca atunci cand citim randuiala acasa, fie singuri, fie impreuna cu ceilalti membri ai familiei sau frati in credinta, putem lua aminte mai usor la intelesurile textelor slujbelor, care sunt foarte bogate teologic, ar putea fi si un prilej spre a invata mai bine glasurile bisericesti, etc. Deci aceasta intimitate ne ajuta mai mult decat daca atentia ne-ar fi distrasa intr-o biserica in care se petrec neorinduieli: lume care se vanzoleste sau vorbeste aflandu-se pe-acolo nu se stie pentru ce, strana dezorganizata care rage intr-aiurea sau se crede la opera, etc. Cu alte cuvinte, prin aceasta randuiala de slujbe acasa ne putem folosi mai mult si putem sa ne luam mai in serios credinta. Depinde de evlavia fiecaruia.

    Cat va dura aceasta stare de lucruri? Daca ne gandim de pilda ca de-a lungul istoriei Bisericii diferite erezii au durat sute de ani, iar mai aproape de noi, sunt deja 90 de ani de cand inaintasii acelorasi eretici ecumenisti masoni au schimbat calendarul patristic cu cel papist, este foarte posibil ca mult timp de-acum inainte sa ramanem in aceiasi stare de ingraditi. Si este bine intr-adevar de citit cartea Sfintii Catacombelor Rusiei.

    Apreciat de 1 persoană

  9. Templier said, on Noiembrie 18, 2016 at 11:42 pm

    Intr-un interviu publicat vineri,rabinul sef al Ierusalimului,Shlomo Amar,a criticat comunitatea gay din Israel, numind homosexualitatea o „urâciune”
    https://templierblog.wordpress.com/2016/11/18/rabinul-sef-al-ierusalimuluihomosexualitatea-este-o-uraciune/

    Apreciază

    • Mirela said, on Noiembrie 19, 2016 at 10:59 am

      Ia să vedem cine sare să-l ameninţe pe rabinul şef că discriminează comunitatea sodomiţilor? Oare o să mai auzim bâzîielile lui reMUS(CA) cernea?

      Apreciat de 1 persoană

      • el said, on Noiembrie 19, 2016 at 11:55 am

        Mirela

        ar trebui sa mearga la emisiunea pederastului aluia si sa ii citeze explicit cuvintele rabinului !!
        le-ar face un SHOW( SOC) PERFECT la dobitoacele astea vandute si ieftine din mass media de CACASTOARE care isi cunosc stapanii si NU pot sa muste mana care ii furajeaza ! 🙂 🙂 🙂

        e culmea ipocriziei, azi nu mai poti sa citezi pe Dumnezeu si Scriptura ca te acuza de fundamentalist, ….dar poti sa-ti bati joc de ei citandu-le de la „stapanii” lor „absoluti” !!! …. 🙂

        Apreciază

    • NIMENI said, on Noiembrie 20, 2016 at 3:23 pm

      Homo is for the gois …

      Apreciază

  10. Adi said, on Noiembrie 19, 2016 at 7:26 am

    De ce nu este bine sa il pomenesc pe Hristos in locul ereticului?

    Apreciază

    • maxim said, on Noiembrie 19, 2016 at 1:06 pm

      ”Intai pomeneste Doamne (Iisuse Hristoase), pe Domnul Iisus Hristos, Vesnicul nostru Arhiereu…” Cum ar suna? In plus, Domnul este savarsitorul nevazut al tuturor slujbelor…

      Apreciat de 1 persoană

      • Adi said, on Noiembrie 19, 2016 at 7:29 pm

        Da🙂

        Apreciază

      • gheorghi said, on Noiembrie 20, 2016 at 9:07 am

        Cred ca glumesti…
        „Pomeneste-Te Doamne…”
        Ce ar fi asta? Un fel de „indrumare” data lui Dumnezeu sa se roage pentru Sine..
        … mai e putin si repetam „sa se salveze singur”…

        Apreciază

    • el said, on Noiembrie 19, 2016 at 7:55 pm

      Adi

      Hristos e DUMNEZEU CARUIA te rogi/ se roaga !
      intaistaatorul omului pus de Hristos ca ierarhie dupa modelul Ierarhiilor ceresti este EPISCOPUL , care e tot un om!… dar daca episcopul e CAZUT din Dreapta Credinta devine doar o FATZADA, ca diavolul care a fost aruncat cu RUSINE din dregatoria lui de FOST inger !

      Apreciază

  11. Sfantul ANTIMIS | Saccsiv - Weblog said, on Noiembrie 19, 2016 at 9:42 am

    […] La Sfintele Slujbe, preotul care intrerupe pomenirea Episcopului ecumenist spune urmatoarele […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: