Saccsiv – Weblog

Mitropolitul IEROTHEOS VLACHOS a fost la MANASTIREA DIACONESTI de unde ne-a spus ce le-a spus maicilor de la MANASTIREA PALTIN PETRU VODA: “ASCULTATI DE MITROPOLIT”

Posted in Uncategorized by saccsiv on Noiembrie 17, 2016

Parintele Amfilohie Branza este fericit:

dsc02611

Mitropolit Ierόtheos Vlachos s-a aflat în data de 16 noiembrie în mijlocul obștei monahale de la Mănăstirea Diaconești si a spus:

“Mitropolitul Teofan m-a rugat, la Mănăstirea Neamț fiind, să port o discuție cu maicile de la Mănăstirea Petru Vodă. Printre altele, le-am spus: Trebuie să îl respectați și să îl ascultați pe Mitropolitul vostru. Puteți să aveți dragostea și ajutorul tuturor, al întregii lumi, dar dacă nu aveți ocrotirea Ierarhului  vostru, atunci nu aveți nimic.

Biserica este un sfânt așezământ și în această instituție există o ierarhie! Creștinul trebuie să respecte acest sfânt așezământ! Sfântul Nicolae Cabasila, după cum știți foarte bine, în cartea sa „Despre viața în Hristos” are un capitol în care descrie cum se sfințește Sfântul Altar și spune că acesta se sfințește de episcop cu sfintele moaște. Prin urmare, trei sunt polii vieții duhovnicești: Episcopul, Sfânta Masă și Sfinții Bisericii. Nu poate spune cineva: eu cinstesc biserica, dar nu cinstesc Episcopul! Dacă face acest lucru, înseamnă că nu are cuget bisericesc și nu primește binecuvântare de la Dumnezeu!“

Iata si pe larg ce putem citi la Înaltpreasfințitul Părinte Ierόtheos Vlachos a fost prezent în Eparhia Romanului și Bacăului de pe site-ul Arhiepiscopiei Romanului si Bacaului:

Cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel și la invitația Înaltpreasfințitului Părinte Ioachim, Arhiepiscopul Romanului și Bacăului, Înaltpreasfințitul Părinte Ierόtheos Vlachos, Mitropolit de Nefpaktos și Sfântul Vlassios s-a aflat în data de 16 noiembrie în mijlocul obștei monahale de la Mănăstirea Diaconești.

Înaltpreasfințitul Părinte Ierotheos Vlachos a fost, cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel și la invitația Înaltpreasfințitului Părinte Teofan, în Mitropolia Moldovei și Bucovinei, unul dintre  cei invitați pentru a participa la manifestările cultural-religioase dedicate unei personalități de prim rang a vieții spirituale ortodoxe, Arhimandritul Sofronie Saharov, în cadrul celei de-a V-a ediții a Colocviului Internațional „Întâlnire cu Duhovnicul” desfășurate la Iași și Mănăstirea Neamț, în perioada 13-15 noiembrie.

După ce a participat la ultima sesiune de comunicări dedicate Arhimandritului Sofronie Saharov, desfășurată la mănăstirea Neamț, în ziua de prăznuire a Sf. Paisie Velicikovski, Înaltpresfințitul Părinte Ierόtheos Vlachos a poposit în Arhiepiscopia Romanului și Bacăului pentru a vizita Mănăstirea Diaconești, la invitația Înaltpreasfințitului Părinte Ioachim.

Astfel, astăzi, 16 noiembrie, la primele ore ale dimineții, cei doi ierarhi, însoţiţi de soborul maicilor, s-au închinat în sfântul locaș monahal așezat sub ocrotirea Maicii Domnului, apoi au asistat la slujba Polihroniului săvârșită de către un sobor de preoți şi diaconi cu ocazia acestui eveniment.

Înaltpreasfințitul Părinte Ioachim, în calitate de gazdă, a mulțumit distinsului oaspete din Biserica Soră a Greciei pentru că a acceptat invitația de a fi în mijlocul obștei acestei mănăstiri, făcând totodată o scurtă prezentare a vieții monahale din Arhiepiscopia Romanului și Bacăului:

“În Eparhia noastră avem 33 de mănăstiri și schituri în care își duc viața peste 420 de călugări și călugărițe, care dau viabilitate acestora. Acestea dovedesc dimensiunea harică a poporului  român și faptul că tinerii noștri încă se angajează la viața aceasta consacrată de mănăstire.

Dacă acum mai bine de 25 de ani, în  Eparhia aceasta nu exista practic nicio mănăstire deschisă, ei bine, toate acestea s-au reorganizat și s-au deschis în ultimul timp, ceea ce dovedește că poporul moldav  are încă resurse, are vocații și sperăm că Dumnezeu se uită în inimile acestor tineri și tinere, care se angajează la viața aceasta. Așa cum vă este cunoscut, Moldova este pomul spiritual al Ortodoxiei Românești, dat fiind faptul că mulți călugări și călugărițe și-au afierosit viața trăirii în și cu Hristos. Mănăstirea de la Diaconești aduce o mărturie clară că se poate trăi cu Hristos și în epoca aceasta super secularizată și sofisticată, ceea ce înseamnă că Dumnezeu are prietenii săi și caută oile cele pierdute și le adună în oaze spirituale, adică în mănăstiri unde se slăvește Numele Lui”.

La rândul său, invitatul a făcut cunoscut ierarhului romașcan contextul în care s-a întâlnit cu o parte dintre viețuitoarele Mănăstirii Diaconești și motivul care l-a determinat să poposească în mijlocul acestei obști monahale.

„Am venit aici după un important simpozion dedicat Părintelui Sofronie Saharov, care a fost organizat la Iași și după un strălucit praznic închinat Sfântului Paisie Velicikovski , care a avut loc la Mănăstirea Neamț. Îi cunosc de mult timp pe Maica Stareță și pe Părintele duhovnic Amfilohie. I-am întâlnit la București la diferite manifestări, prima dată, acum ceva ani, la un congres dedicat Sfântului Vasile cel Mare organizat de PF Patriarh Daniel și de atunci s-a legat între noi o prietenie specială. Eu nu le sunt decât un frate duhovnicesc.”

De asemenea, ierarhul grec a rostit un cuvânt de învăţătură pentru folosul duhovnicesc al vieţuitoarelor mănăstirii, precum și al tuturor monahilor, monahiilor, fiilor și fiicelor duhovnicești ai Eparhiei Roamanului și Bacăului, în care a subliniat câteva aspecte referitoare la necesitatea păstrării unității Bisericii, a respectării ierarhiei bisericeşti, în contextul ultimelor evenimente care au încercat să provoace tulburări şi neorânduieli în Biserica Ortodoxă Română .

„Atunci când un om este teolog, el trebuie să îi păstorească pe oameni, iar păstorul la rândul lui trebuie să fie un teolog. Oamenii au astăzi nevoie de teologie în toate aspectele vieții lor, iar teologia Bisericii nu este fanatică și fundamentalistă, ci dimpotrivă este foarte echilibrată. Am venit în România și am participat la mai multe conferințe. Cunosc evlavia și credința poporului român. Mulți români, din propria inițiativă, au tradus din cărțile mele și consider acest lucru foarte important, o legătura foarte strânsă care s-a creat între mine și poporul român. Ne leagă aceeași biserică, aceeași teologie și aceleași tradiții și cultură. Am trecut prin aceleași probleme și neliniști. Suntem popoare care au suferit mult și suportăm presiuni din  toate părțile din această lume, dar noi rămânem credincioși tradiției și culturii noastre .

Consider că Biserica este mai presus de țările noastre. De altfel, pe toți ne unește tradiția Imperiului roman creștin. Mitropolitul Teofan m-a rugat, la Mănăstirea Neamț fiind, să port o discuție cu maicile de la Mănăstirea Petru Vodă. Printre altele, le-am spus: Trebuie să îl respectați și să îl ascultați pe Mitropolitul vostru. Puteți să aveți dragostea și ajutorul tuturor, al întregii lumi, dar dacă nu aveți ocrotirea Ierarhului  vostru, atunci nu aveți nimic.

Biserica este un sfânt așezământ și în această instituție există o ierarhie! Creștinul trebuie să respecte acest sfânt așezământ! Sfântul Nicolae Cabasila, după cum știți foarte bine, în cartea sa „Despre viața în Hristos” are un capitol în care descrie cum se sfințește Sfântul Altar și spune că acesta se sfințește de episcop cu sfintele moaște. Prin urmare, trei sunt polii vieții duhovnicești: Episcopul, Sfânta Masă și Sfinții Bisericii. Nu poate spune cineva: eu cinstesc biserica, dar nu cinstesc Episcopul! Dacă face acest lucru, înseamnă că nu are cuget bisericesc și nu primește binecuvântare de la Dumnezeu!“

La final, Înaltpreasfințitul Părinte Ioachim a mulțumit încă o dată ierarhului Ierόtheos Vlachos pentru că a răspuns invitației de a fi prezent în Arhiepiscopia Romanului și Bacăului și a dăruit acestuia, în semn de prețuire, câteva cărţi reprezentative, care reliefează viața spirituală a viețuitorilor din mănăstirile eparhiei, tipărite la Editura „Filocalia”.

   Comentariu saccsiv:

Iata insa ce ne spune Gheron Sava Lavriotul despre episcopocentrism:

“Episcopii spun ca, oricine nu pomeneste numele episcopului la Liturghie, Liturghia nu este valida . Asta este o blasfemie la adresa Duhului Sfant . Este una dintre CELE MAI MARI BLASFEMII. Asta este Papa: “daca nu ma pomenesti, nu esti in biserica“. Avem canoane f. stricte in biserica in care ne spun ca nu avem voie sa pomenim la Liturghie episcopul care nu marturiseste corect, clar, cuvantul adevarului. Aceasta teorie a episcopilor care spun ca nu este valida Sf. Liturghie se gaseste in teologia  pe care o invata Ioanes Zsizoulas  – episcopul de Pergam –  pe care a copiat-o din teologia papistasa. Asta ne conduce catre o alta teologie, eretica bineinteles, care se numeste episcopocentrism, adica Liturghia este episcopocentrica, adica au pe episcop in centru si nu pe Mantuitorul Hristos, adica nu ne rugam la Mantuitorul Hristos ne rugam la episcop. Intelegeti ce  BLASFEMIE  ESTE asta? Pe asta se sprijina tot papismul. Si primatul papal in acest lucru se sprijina / pe acest lucru se bazeaza. Asadar, este o mare binecuvantare sa ne cateriseasca ecumenistii.”

Cititi va rog mai multe la:

TRANSCRIPTUL Conferintei de la Bucuresti a MONAHILOR DIN ATHOS

Cititi va rog si:

VIDEO: Parintele IULIAN de la PRODROMUL despre MARELE SINOD / NU MAI TREBUIE POMENITI / Nu suntem schismatici, ci prigoniti / Nu-i valabila caterisirea / Nu avem voie sa tacem

Cat despre Arhiepiscopul Ioachim Giosanu Bacauanul, cititi va rog:

A doua scrisoare a Protos. ELEFTERIE TARCUTA catre IPS IOACHIM BACAUANUL: Dvs. pregatiti instalarea ANTIHRISTULUI

Asadar, parintele Amfilohie Branza este fericit. Ierarhii lucreaza in continuare eficient pentru evitarea destramarii teritoriale a tarii:

VIDEO: Parintele AMFILOHIE BRANZA despre MARELE SINOD. Integritatea teritoriala e mai importanta decat Adevarul …

 

44 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pąʍvo said, on Noiembrie 17, 2016 at 2:07 pm

    Daca marea majoritate a credinciosilor si-ar da seama de gravitatea situatiei si nu s-ar mai duce la bisericile unde se pomenesc ierarhii tradatori… Poate asta i-ar trezi. Formalismul insa e produsul ecumenismului.

    Apreciat de 2 persoane

    • octoviv said, on Noiembrie 17, 2016 at 4:14 pm

      Sfântul Arhanghel Mihail: „Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte!”:
      http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/11/17/spre-luare-aminte/

      Apreciază

      • Pąʍvo said, on Noiembrie 17, 2016 at 6:37 pm

        Daca zicem ca ”Harul Dumnezeiesc este prezent și lucrător în Biserica Ortodoxă Română, spre mântuirea poporului dreptcredincios, în pofida abaterilor dogmatice inadmisibile ale unora dintre păstorii ei” la unison si nu prin iconomie pentru oamenii simpli care nu inteleg gravitatea ereziei, atunci noi vom ramane o minoritate, vom fi considerati mereu schismatici, iar ierarhii semnatari nu se vor mai indrepta niciodata. Deci, nepomenirea va ramane un protest fara a mai putea trezi constiinta poporului.

        Apreciază

    • el said, on Noiembrie 17, 2016 at 5:49 pm

      l-au tampit si pe Ieroteos Vlachos,ca preitesugul, impreuna slujirea cu ERETICII si NEDELIMITAREA de erezie si de eretici SCHIMBA mintea omului care se deprinde cu COMPROMISUL DOGMATIC …pana ajunge si el ERETIC!

      TRIST!
      macar celofan savu&gasca sunt TRADATORI STIUTI, dar unul ca Ierotei sa ajunga la asemenea RATACIRE … e JALNIC!

      Apreciat de 1 persoană

      • Muritor said, on Noiembrie 18, 2016 at 3:04 am

        Propun să scriem o petiţie online adresată Patriarhiei Ecumenice, mai exact ereziarhului Bartolomeu ca la anul să ofere premiul Athenagora (vrednicul de toată scîrba şi jalea eretic) ereziarhului Teofan Savu al Moldovei şi ucenicului său de credinţă kakodoxă Amfilohie Brînză pentru vrednica şi sincera mărturisire de-o credinţă ecumenistă şi să-l înmîne cu prima ocazie cu care mai revine în România însuşi kakodoxul Ieroteos Vlahos.
        Iar pe Filoteu Bălan să-l facă arhonte al ereticei Patriarhii Ecumenice (cine se mai gîndeşte că aceasta reprezintă Biserica Ortodoxă canonică? Canonică pe ce criteriu?) pentru deplinul aport în debitarea aberaţiilor ecumeniste şi a producţiei în linie industrială a gogoaşelor otrăvite băgate pe urechi şi pe gît credincioşilor începători şi creduli de la Petru Vodă.
        Vai de cei prin care vine sminteala! E jale mare!

        Apreciază

      • calin said, on Noiembrie 18, 2016 at 8:25 am

        I-a dat lui celofan frate-sau o mana de ajutor la greu… Aceasta este politica popeasca fratilor, plina de viclenie! Ieroteos, teolog, deci foarte stiutor, s-a pus in rand cu filetistii, cu idolatrii care se inchina la Rasputin de Romania (Zian Boca), cu ecumenistii si serghianistii. Ce se poate oare spune despre astfel de oameni care stiu foarte bine cum stau lucrurile si se pun de voie pe sine sub anatema ROCOR 1983, stand in deplina cunostinta de cauza in comuniune cu ereticii?

        Sa lasam cuvantul sfintilor, mai precis unui sfant contemporan, intamplator -sau nu- vechi-calendarist, Parintele Ieronim Sihastrul din Insula Eghina (Autor Petros Botsis, ed. Bunavestire Galati, 2003), un cuvant adresat unui teolog:

        Esti teolog si stii carte, fara a avea insa frica de Dumnezeu? Asta inseamna ca ai invatat doar un mestesug. Baga de seama ca sunt multi teologi priceputi in a manui cuvintele, care insa nu-L au pe Dumnezeu cu ei.
        Sfintii traiau ceea ce scriau si ceea ce ii invatau pe altii. Nu se teme iepurele de traznetul cazut din cer, cum se teme diavolul de cuvantul apostolilor. Propovaduirea e lucru bun! Ingrijeste-te sa studiezi mult si orice carte citesti intreaba-te: ”Oare fac eu aceasta, despre care sta scris aici?” Daca nu faptuiesti cele scrise, sterpe iti sunt cunoasterea si stiinta. Oare daca nu ai gustat zahar niciodata, esti in stare a spune ce gust are? Teologia nu doar se studiaza, ci se si traieste.

        Nu ferici si nu lauda pe nimeni pana la moarte, fiindca poate sa cada! Si totodata, nu-l face pe pacatos sa cada in deznadejde, fiindca are nadejde sa se mantuiasca! Urmati-I Domnului nostru Iisus Hristos!

        Apreciază

      • elena popescu said, on Noiembrie 18, 2016 at 3:46 pm

        Duhul eretic e ca un magnet, se lipeste de toate mintile. De aceea SF.parinti au spus: nici sa nu stam la masa cu ereticii, nici presa mult sa nu vorbim cu ei. Ma intrebam cu ani in urma, de ce? Acum imi dau seama cat de puternica este relatia (contaminarea) cu ei. Era o vorba: „intri la un sef cu ideile tale si iesi cu ale lui”. Exact asa se intampla cu ereticii. Cine incearca sa le explice ortodoxia, pleaca cu ideile lor eretice. La ce a folosit explicatia IPS Daniel la sinodul din Creta, cand dupa aceea a semnat. Au revenit ereticii la ortodoxie? NU. Au semnat ortodocsii documentele eretice.

        Apreciat de 1 persoană

  2. ortodox☦traditionalist said, on Noiembrie 17, 2016 at 2:12 pm

    Amphilohie e tot un zambet… Tara este asigurata teritorial cu implicita colaborare a ierarhilor semnatari la Creta.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Lumi said, on Noiembrie 17, 2016 at 2:41 pm

    „Prin urmare, trei sunt polii vieții duhovnicești: Episcopul, Sfânta Masă și Sfinții Bisericii” Despre HRISTOS nu mai vorbim?

    Apreciază

    • Muritor said, on Noiembrie 17, 2016 at 9:52 pm

      Hristos nu încape în ecuaţia episcopocentrismului, El a fost exilat în Cer de către aceşti episcopi, noii farisei, cu alte cuvinte – pseudoierarhi.

      Apreciază

  4. ilioara said, on Noiembrie 17, 2016 at 2:54 pm

    S-a spus ca la noi e mai grav decat la greci. Grecii fiind mai nationalisti, mai uniti, mai curajosi, ies in strada, striga, si intamplator, fix pentru linistirea lor au fost scosi la inaintare ierarhi cu multa pregatire, multe studii si scrieri, sa vorbeasca impotriva ereziei si vorbesc oamenii astia…. te ung pe suflet discursurile lor, din pacate totul este pana la masuri concrete de aparare impotriva ereziei. Grecii o scalda ca au ierarhi neparticipanti care numesc sinodul „adunare mincinoasa”, dar in realitate….cu cat vorbesc mai bine despre gravitatea ereziei cu atat insista mai mult asupra ramanerii in ascultare, deci erezia si ascultarea de erezie sunt direct proportionale….o fi bine si asa..ca totusi vorbesc impotriva, nu stiu sa-i judece Dumnezeu !!!
    Prin faptele „ierarhilor” si mai ales prin sinodul din Creta, s-a modificat statutul legal al bisericii. Se vorbeste despre o „biserica”, care nu IL mai marturiseste pe Hristos, si care dimpotriva, sustine ca Hristos nu este Calea, Adevarul si Viata, nu este Mesia, dimpotriva aceasta „biserica”, il recunoaste pe papa ca si dumnezeu, cu mult mai important decat IISUS HRISTOS.
    Fratilor, daca o biserica, prin statutul ei de functionare si faptele ierarhilor ei, nu IL are pe Hristos in centrul ei, nu IL are pe HRISTOS ca si CAP al ei, ce biserica ortodoxa poate sa fie???Ce legatura putem sa avem noi, cei care ne consideram ortodocsi cu o astfel de biserica, si ce legatura poate avea o astfel de biserica cu Biserica cea Una Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca???
    Astia vorbesc deja despre biserica lor „cea una” dar biserica lor cu toate ca se vrea universala IL exclude PE HRISTOS, si intreb si eu ca prostu: suntem cu ei???
    Preotii care pomenesc si cei care sfatuiesc oamenii sa mearga mai departe la eretici vor da raspuns greu si inainte de a iesi sa se laude si sa invete oamenii cat de buna e ascultarea si lupta pentru biserica sa nu uite pentru care biserica lupta si sa stie ca banii aia pe care ii castiga pomenind eretici sunt PRETUL TRADARII LUI HRISTOS.

    Apreciat de 2 persoane

  5. ilioara said, on Noiembrie 17, 2016 at 3:15 pm

    amfilohie e fericit, a venit ierotheos vlachos in persoana sa-i spele obrazul , intamplator a venit tocmai acum dupa marea „martuisire” publica, politic corecta….daca nu se sustin ei intre ei….cine s-o mai faca, dar sa vedem cine o sa-i sustina pe ei in fata lui HRISTOS…

    Apreciat de 1 persoană

  6. Ionut said, on Noiembrie 17, 2016 at 3:38 pm

    De acord ca pot sa asculte de mitropolit, dar PANA LA PACAT.
    Marea responsabilitate apasa insa nu atat pe umerii maicutelor, ci pe umerii preotului care slujeste Sf. Liturghie si care poate decide daca sa-l pomeneasca sau nu pe mitropolit.
    Se va vedea ce va decide Biserica Greciei. Pe oameni poti sa-i pacalesti, dar pe serpi, nu.

    Apreciază

    • el said, on Noiembrie 17, 2016 at 5:55 pm

      Ionut

      da ca maicutele „sarmanele” sunt „nevinovate” daca merg la slujba POMENITORULUI DE ERETIC nu?
      CINE le leaga de EREZIE daca nu PACATUL LOR?

      daca fiecare si-ar face datoria acolo unde e el( : mireanul sa NU MAI MEARGA la slujbele popilor pomenitori de eretici, preotii sa NU MAI POMENEASCA episcopi eretici, episcopii sa se delimiteze de „confratii” ERETICI), fiecare pe treapta sa, Biserica s-a CURATA RAPID de EREZIE.

      dar asa fiecare FACE PACTUL cu EREZIA si se uita sa vada ce face ALTUL, ALTUL INTAI MUSAI sa faca ceva…. si apoi mai vedem (daca?) se indreapta si el tradatorul de rand….

      Apreciază

    • Muritor said, on Noiembrie 17, 2016 at 10:00 pm

      Vlahos vorbeşte foarte clar de ascultare de ierarh cu tot cu păcat, adică de ascultare de pseudoierarh, adică de un kakodox, de un eretic.
      Fiecare creştin este responsabil de propria sa credinţă de la ultimul cerşetor pînă la împărat, aici se includ, evident, şi măicuţele. Ele sînt responsabile mai întîi de toate de propria lor credinţă.
      Monahismul ortodox e cale îngerească spre mîntuire. Monahismul kakodox e sclavagism şi cale drăcească spre iad. Fiecare monah decide pentru sine de cine să dea ascultare, căci şi îngerii din Cer care au ascultat de Lucifer, au parte de aceeaşi osîndă cu satan.

      Apreciază

  7. Ionut said, on Noiembrie 17, 2016 at 3:46 pm

    Cred ca ar trebuit intrebati si IPS Ierotheos si IPS Teofan ce parere au despre faptul ca IPS Justinian a suferit un infarct chiar in ziua in care s-a tinut Sinodul si a doua zi a plecat dintre noi. Cum isi explica aceasta „coincidenta”?

    Apreciază

  8. Theodor L. said, on Noiembrie 17, 2016 at 4:08 pm

    Perla a la grec:

    „Prin urmare, trei sunt polii vieții duhovnicești: Episcopul, Sfânta Masă și Sfinții Bisericii.“

    Din cate stiu eu, atunci cand vorbim de poli sunt cu necesitate numai 2, un pol si polul opus.

    Iar daca „Episcopul” e la polul opus Domnului Iisus Hristos, atunci se comporta si vorbeste turmei pastorite ca un lup in piele de oaie, adica exact ca Ierotheos Vlachos. Numai niste oi capiate pot cinsti haita de lupi care s-a abatut asupra lor din toate partile, ca asa fac lupii atunci cand ataca. O fac in haita. Iar la noi haita de lupi e completa si n-are niciunul mila de oi, ca asa au fost crescuti. Scapa cine poate…

    Apreciat de 2 persoane

  9. ion hodor, said, on Noiembrie 17, 2016 at 4:14 pm

    Trist si dezgustator,adica faptul ca Ierotheos nu a semnat e egal cu zero,el tot ecumenist este,deci fara episcop santem morti,ce HULA!

    Apreciat de 2 persoane

    • el said, on Noiembrie 17, 2016 at 5:56 pm

      ion hodor

      EXACT !

      Apreciază

    • el said, on Noiembrie 17, 2016 at 9:37 pm

      ei sunt MORTI fara episcopi, ca Hristos NU LE TREBUIE daca au „episcop” !
      invataturi iesite direct din iad

      Apreciază

  10. ion hodor, said, on Noiembrie 17, 2016 at 4:22 pm

    Iar Amfilohie e un tradator ordinar,sarmanul P Iustin,l–au tradat toti,toti,si mai grav ptr a sta la caldurica,ghiliute bune pomelnice multe mancarica ,vinut,si pe Hristos….ia mai lasa-l incolo….avem timp….hai mai da o dusca,la multi ani,hapy barthday….ca nu se mai spune Nasterea Domnului….acum dupa Creta o zas bacauanu dumnezeul nostru!

    Apreciază

  11. Iustin said, on Noiembrie 17, 2016 at 4:52 pm

    TRADUS IN ROMANA

    Trump despre LGBT Q

    Apreciază

  12. Neica nimeni said, on Noiembrie 17, 2016 at 6:03 pm

    Sfarsitul povestii: si au trait fericiti pana la adanci batranete. Ma refer la cei din poza articolului….

    Apreciază

    • Muritor said, on Noiembrie 17, 2016 at 10:18 pm

      spre osînda lor, au îmbătrînit în rele. Să le ajute Dumnezeu să-şi revină aceştia în fire! Să le lumineze Dumnezeu întunericul minţii lor!

      Apreciază

  13. cosminmatiu said, on Noiembrie 17, 2016 at 7:13 pm

    Dumnezeu nu se lasa batjocorit, El vede inima fiecaruia, cu ce motiv si cu ce scop face ceea ce face.
    Pe cei smeriti ii intareste si ii inalta iar pe ceilalti ii prabuseste.
    Daca nu te delimitezi de erezie, poti tine post negru 40 zile, poti sa te rogi zi si noapte, poti sa iti imparti averile la saraci, poti sa faci orice nevointa ca tot zero esti, nu ai nici o valoare.

    Apreciat de 3 persoane

  14. Mirela said, on Noiembrie 17, 2016 at 9:08 pm

    Ne-am lămurit şi cu Ierotheos Vlachos. Aşa cum dracii se adună ca să biruiască un credincios care le dă de furcă, aşa şi apostaţii din Creta se adună în legiuni, să-şi ofere credibilitate unul altuia.
    După ce nu semnezi în Creta, să îndemni la ascultare faţă de episcopi eretici învechiţi e o cădere uriaşă, parcă mai rea decât dacă ar fi semnat. Mă gândesc la două posibile cauze ale unei astfel de apostazii a lui Ierotheos. Prima variantă este că această cădere este rodul pomenirii ereticilor şi al rugăciunilor cu ereticii, caz în care ar trebui să ia aminte toţi cei care continuă să frecventeze bisericile ereticilor/pomenitorilor de eretici. Crezi că dacă gândeşti ortodox nu are cum să te afecteze erezia episcopului, că te sfinţeşti cu harul existent în biserica apostată prin iconomie, dar iată că porneşti ca apărător al drepte credinţe şi în 4 luni de pomenire de eretici devii eretic.
    A doua posibilă explicaţie mi se pare aceea că ortodoxia de până acum a lui Ierotheos Vlachos a fost una de faţadă, ce a avut drept scop câştigarea încrederii tradiţionaliştilor, pe model ric, pentru ca în momentul unei decizii fundamentale, cea a nepomenirii, să îi tragă cu el pe cei nedumeriţi. Văzând halul în care aberează cu ascultarea de episcop, fără să pomenească vreo clipă de ascultarea de Hristos, nu am putut să nu mă gândesc că poate tocmai pentru trădarea cu care ne dezgustă acum a fost pregătit înainte. Deci, nu semnează în Creta şi vorbeşte despre neortodoxia actelor adunăturii, neortodoxie EVIDENTĂ pentru orice nechior, dar apoi pomeneşte eretici, se roagă cu eretici, ba chiar îndeamnă la ascultare de eretici!!!
    Cică dacă cineva nu-l cinsteşte pe un episcop eretic, „înseamnă că nu are cuget bisericesc și nu primește binecuvântare de la Dumnezeu!“ Rămâi mut de uimire, cum nu i-o fi fost jenă să rostească aşa o gogomănie?
    Adică toţi Sfinţii Părinţi care ne-au spus să fugim de minciuno-episcopi, să ne ferim de ei, să nu avem nici o părtăşie cu ei etc. nu au cuget bisericesc şi nici binecuvântare de la Dumnezeu! HALAL! Ştiţi discuţia de acum vreo două luni că Ierotheos Vlachos o fi român. Cred că este.
    Ascultarea de ierarh trebuie să ia locul ascultării de Hristos, după apostaţii români. Ce ruşine! Maicilor de la Paltin şi de la Diaconeşti le-a zis să asculte de ierahi. Părintelui Antim şi monahilor alungaţi prin păduri ce le-ar fi zis? Că „nu au cuget bisericesc şi nici binecuvântare de la Dumnezeu”? De la care Dumnezeu, al apostaţilor? Că pe Hristos e clar că l-au lepădat.
    Pe de altă parte, insistenţa apostaţilor români de a ne aduce în faţă ierarhi „curaţi” (Ierotheos Vlachos, Athanasie de Limassol, patriarhii Georgiei şi Antiohiei), care nu se sfiesc să se pupe şi să liturghisească alături de trădătorii bor, mă face să bănuiesc că reacţia anticreta în popor e mult mai amplă decât ceea ce vedem noi, iar ei ştiu asta. Altfel, nu cred că s-ar mai obosi cu invitaţiile şi conferinţele, ci ar trece Creta sub preş şi doar ne-ar plasa tacit ereziile drept ortodoxie şi călcarea canoanelor drept iconomie.
    Păcat, însă, că dintre cei care pricep că adunătura din Creta a fost eretică, nu pricep că participarea la slujbele ereticilor şi ale pomenitorilor de eretici te strămbă duhovniceşte şi te face eretic chiar şi în gândire.
    Vedem că variante de înşelare şi de înşelători au fost pregătite pentru noi toţi:
    1. Cea mai grosieră e cea a „Sfântului Şi Marelui Sinod”, care nu a schimbat nimic, ci a apărat ortodoxia şi a făcut-o mai strălucitoare. În asta pică cei care nu au habar de ortodoxie, de dogme şi de canoane şi se dau duhovniceşti în „ascultare” şi „pace”.
    2. Mai sunt şi câteva chestii în neregulă cu sinodul, dar nu ne rupem de biserică, nu facem schismă, stăm cuminţi, aşteptăm sinoade de clarificare, aşteptăm să rezolve Dumnezeu etc.. Asta e varianta pentru cei care ştiu ceva dogme şi canoane şi nu pot fi minţiţi că documentele semnate în Creta au fost foarte ortodoxe.
    3. În Creta s-au semnat erezii, dar ascultaţi de episcop, că cine nu-l cinsteşte pe episcop „nu are cuget bisericesc și nu primește binecuvântare de la Dumnezeu!“ Acesta e modelul propus de Ierotheos Vlachos, ierarh văzut drept unul viteaz şi necorupt pentru că a refuzat să semneze în Creta. Iar pe calea asta se pierd cei care ştiu clar că adunătura a fost eretică, au auzit de măsura întreruperii pomenirii, dar nu au curaj să o aplice ca preoţi, iar ca mireni nu ştiu de să facă din cauză că nu găsesc preoţi nepomenitori şi nu pricep că e OBLIGATORIU să te rupi de erezie şi că mai bine stai acasă decât să mergi la slujbe eretice.
    4. În Creta a fost foarte rău, s-au semnat mulţimi de erezii, ierarhii sunt apostaţi, nu mergeţi la cei care au semnat, nu mergeţi nici la episcopii care au legiferat erezia din Creta la Bucureşti, nu trebuie pomeniţi, sunt eretici, dar în bor e har prin iconomie. Asta e calea monahului Teodot. Vrei să te duci la nepomenitori, dar dacă ei nu-s şi nu găseşti, ce să faci? În acest caz, o să înţeleagă Dumnezeu că tu te-ai silit, dar n-ai găsit şi cum să stai acasă??? Nu, nu poţi să stai acasă, te duci la pomenitorii de eretic, că tu ştii unde e erezia, nu o crezi şi nu te afectează, dar te împărtăşeşti de har.
    Mai rămân cei care ştiu că adunătura a fost eretică, ştiu că trebuie să se rupă prin nepomenire şi se rup. Împotriva acestora sunt puse tunurile „bisericii”, pentru aceştia nu există nici cea mai mică înţelegere, aceştia trebuie vânaţi, anihilaţi, terminaţi. Aceştia sunt „duşmanii” „ortodoxiei”, fanaticii, talibanii de care bor trebuie să se cureţe, indiferent de credinţa lor că în bor mai e sau nu mai e har.
    Turma lui Hristos devine tot mai mică, iar duşmanii şi trădătorii tot mai mulţi şi mai nesimţitori.

    Apreciat de 3 persoane

    • saccsiv said, on Noiembrie 17, 2016 at 10:53 pm

      Mirela

      Iar impotriva ultimilor se napustesc furibund nu doar ecumenistii, ci si multi din celelalte grupe de neecumenisti.

      Apreciat de 2 persoane

      • Mirela said, on Noiembrie 17, 2016 at 11:19 pm

        Da, şi nu e ceva nefiresc, tocmai pentru că dacă vrei să rămâi în Biserica lui Hristos TREBUIE să te rupi de erezie. În afară de ultimii, toţi au părtăşie cu erezia (chiar dacă nu cred), ceea ce îi transformă pe nesimţite în cinstitori ai celui care vrea să îl înlocuiască pe Hristos. Deci, trec de cealaltă parte a baricadei.
        Apare o nouă categorie în ortodoxie”: cea a ereticilor neecumenişti.

        Apreciat de 3 persoane

      • Muritor said, on Noiembrie 18, 2016 at 1:32 am

        @Mirela,
        Foarte exact şi la ţanc comentariile tale.
        Bravo!
        Doamne ajută!

        Apreciază

    • calin said, on Noiembrie 18, 2016 at 8:50 am

      ”A doua posibilă explicaţie mi se pare aceea că ortodoxia de până acum a lui Ierotheos Vlachos a fost una de faţadă, ce a avut drept scop câştigarea încrederii tradiţionaliştilor, pe model ric, pentru ca în momentul unei decizii fundamentale, cea a nepomenirii, să îi tragă cu el pe cei nedumeriţi.”

      Asta cred si eu. Dupa ceea ce fac si cum fac se cunosc. E ca si aici https://saccsiv.wordpress.com/2016/11/06/luptatorii-anti-ecumenisti-si-fotbalul/ Atentie si la ”leul ortodoxiei” din Pireu (care si-ar putea arata fata reala de pisica oricand -sper sa gresesc!): ciudate linguseli avea fata de Dan-Ilie Ciobotea si spagoveanu, in conditiile in care stia foarte bine cat de ecumenisti sunt. Pai tu zici ca lupti contra ecumenismului ba mai si dai anatema in biserica, dar scrii scrisori de lingusire fata de ecumenisti… Se pare ca politica popeasca conteaza mai mult decat mantuirea sufletelor!

      Filoteu a spus-o clar: acum avem de luptat si impotriva schismaticilor. Vedeti fratilor ca nu exista cale de mijloc? Desi pare ilogic: de ce sa lovesti in cei care vor sa pastreze dreapta credinta daca si tu zici ca esti antiecumenist? Inseamna ca nu esti decat criptoecumenist!

      Apreciază

    • tanase said, on Noiembrie 18, 2016 at 9:09 am

      Mirela, l-ai omis pe;

      5. Lucrurile nu sunt deloc simple, suntem in pericol sa ne dezmembram ca stat, rușii, ungurii, vulgarii etc. așteaptă doar un semn, o portița .

      Apreciază

  15. geo said, on Noiembrie 17, 2016 at 9:15 pm

    fiind o declaratie in tara straina si intre eretici, eu inteleg ca IPS Ierotheos ar fi zis cu subinteles asa: Episcopul, Sfânta Masă și Sfinții Bisericii, inseamna Hristos, Sfanta Impartasanie si Sfintii Parinti. avand preot neecumenist hirotonit de un episcop avem pe Hristos, avand preot neecumenist liturghisitor oriunde pe camp, in pestera, in padure, avem Sfanta Impartasanie, ce trebuie sa fie cat mai deasa, iar Sfintii Parinti sunt oriunde cautam si intrebam, in vechile carti, la parintii neecumenisti. daca nu a zis asa cum cred eu, apoi sa treaca si la bulgari sa-i lamureasca si pe ei.

    Apreciază

  16. Andrei Creacico said, on Noiembrie 17, 2016 at 9:23 pm

    Când a avut mitr. Ierotheos Vlachos o poziţie verticală? Mereu a fost mai mult diplomat în afirmaţii decât anti-ecumenist. Nu înţelegeam de ce e atât de ridicat în slăvi de unii anti-ecumenişti. Acum s-au mai limpezit lucrurile. Diplomatul a rămas diplomat, cred că nu în zadar l-au inclus în delegaţia greacă pentru Creta.
    Cine s-a dezamăgit acum acela s-a amăgit până acum.
    Doar mărturisirea autentică, fără virgule şi paranteze, este calea de urmat.

    Apreciat de 2 persoane

  17. Andrei Creacico said, on Noiembrie 17, 2016 at 9:32 pm

    Din nefericire nici de la ÎPS Serafim de Pireu nu ne putem aştepta la nimic în condiţiile de faţă. Pr. Zisis spune că ÎPS Serafim nu are de gând să întrerupă pomenirea, căci „nu s-a trecut linia roşie”, adică nu s-au recunoscut tainele ereticilor (pe când de fapt sunt recunoscute de decenii bune deja).

    Apreciat de 2 persoane

  18. Raluca said, on Noiembrie 17, 2016 at 9:44 pm

    Amfilohie e tot un zâmbet slugarnic. N-a ajuns Ierotheos întâmplător tocmai la Diaconești la capătul lumii pe frigul ăsta. Asta e susținere pe față. Așadar Ierotheos lucrează la două capete: unul comuniunea deplină cu ierarhii apostați, alta, la derută, nesemnarea documentelor eretice din Creta, pentru înșelarea credulilor. E în același cuget cu Teofan care l-a păzit (flancat) foarte bine în timpul conferinței, ca nu cumva să scape ceva incorrect politic. Fiecare cu conștiința lui.

    Apreciat de 2 persoane

  19. pcmouse said, on Noiembrie 17, 2016 at 10:38 pm

    iaa..ce zambete la amfilohie..

    Apreciază

  20. valentin said, on Noiembrie 17, 2016 at 11:30 pm

    dacă ierarhul are credința dreaptă ascultăm de el
    Teofan nu are dreapta credință, el a semnat o mulțime de acte eretice și a slujit cu eretici , i-a recunoscut ca biserici, nu mai e ortodox.

    asta e apostazie.

    e eretic. nu mai e ierarh.

    ascultăm de ierarhi, dar numai ierarhii care mărturisesc pe Hristos sunt ierarhi adevărați.

    ierarhii adevărați au combătut erezia, de ei ascultăm.

    Preasfințitul Iustinian înainte de a trece la Domnul a lăsat un cuvânt să nu ascultăm de ierarhii care au semnat la Creta, Preasfințitul Longhin trăiește (nu știm cât) dar a spus la fel,
    ei sunt ierarhi, au spus adevărul, conform canoanelor Bisericii , de ei ascultăm

    nu pot să ascult de ieroteos vlachos și de teofan sau daniel

    Apreciat de 1 persoană

  21. octoviv said, on Noiembrie 18, 2016 at 9:12 am

    Scandal de proporții în SUA: 10 bebeluși au murit din cauza produselor homeopatice pentru dentiție:
    http://aparatorul.md/scandal-de-proportii-in-sua-10-bebelusi-au-murit-din-cauza-produselor-homeopatice-pentru-dentitie/

    Apreciază

  22. kosma said, on Noiembrie 18, 2016 at 8:20 pm

    Cand v-am relatat in august despre Diaconesti deja intelegeam ca pentru A. nu mai e probabil cale de intoarcere spre Adevar. Il credeam un urmas al parintelui Justin , insa e doar un epigon eretic, MAI PERICULOS DECAT CEI DECLARATI ECUMENISTI cacil prin el dusmanul mantuirii incearca inselarea si a celor alesi. Este un adevarat lup in blana de oaie . Cine a poposit acolo stie ca peste Trotus ca sa traversezi cu autoturismul era o intreaga aventura, treceai cu rugaciunea pe buze ca sa simti bustenii trosnind sub anvelopa. Cand iarna trecuta, surpriza… dupa ce mergi pe o sosea de munte ca vai de ea, in locul bustenilor… o frumusete de pod, spre manastire, precum cel din povestea porcului. Apoi de Pasti, a doua zi, dupa slujba… ce masa praznicala… la iesirea din biserica …un pahar de vin , o bucata prajitura si acasa baieti… sa nu se vada poate fundatiile… apoi de Sfanta Maria Mare… deja un duh muncitoresc, un mare corp de cladire cu multe sute de mp deja finalizate la rosu…
    pe masura ce acestea se intamplau,
    duhul ortodox vizibil pierdeau,
    si inimile noastre de la ei plecau.
    PS si toata ierarhia sa mearga la Diaconesti, eu acolo NU.

    Apreciază

  23. Irina said, on Noiembrie 19, 2016 at 3:44 pm

    Ba eu cred ca ce importantă pomenirea unui ierarh la Liturghie. Dacă nu-ti convine ce spune ierarhul de care tii poti apela la alt ierarh . Pt ca fara ierarh nu pot exista preoți, Antimis fara de care nu poate fisăvârșită Sf Liturghie si nici alte Taine.

    Apreciază

    • saccsiv said, on Noiembrie 19, 2016 at 4:15 pm

      Irina

      N-ai inteles cum e cu Antimisul.

      Cum adica „Dacă nu-ti convine ce spune ierarhul de care tii poti apela la alt ierarh”?

      Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: