SACCSIV – blog ortodox

INVITATIE LA DIALOG. Video – Ce spunea MONAHUL TEODOT, in IUNIE, despre Ierarhii ce au semnat in CRETA: “Cine-i va mai pomeni, se va face partas cu lepadare lor. Sa zici ca are Har, si fara Episcop nu se poate Mantuirea, cea mai mare prostie si greseala.” / MONAHUL TEODOT, in NOIEMBRIE: “Cine neaga harul in BOR inainte de caterisirea cretanilor de catre un Sinod special impotriva Cretei, face blasfemie”

Posted in Uncategorized by saccsiv on noiembrie 13, 2016

   Iata ce spunea monahul Teodot in iunie 2016:

Minutul 5:52:

“Cine va mai pomeni acesti Arhierei care au semnat apostazia, cine-i va mai pomeni, se va face partas cu lepadare lor. Cum a fost la Uniatie, la 1700, cine l-a pomenit pe Papa, s-a facut partas cu erezia lui, caderea. Dar se vor ridica si dintre credinciosi. […] Ierarhii n-au nici o legatura cu Dumnezeu, totul este o afacere.”

Minutul 8:03:

Este intrebat daca Harul il mai au.

Raspunde:

“Domnilor, Harul, Lucrarea Harului lui Dumnezeu ,,, Ei sunt sfintiti. Trebuie sa intelegem foarte bine un aspect si anume, preotul hirotonit nu primeste din Harul Episcopului, ceea ce este ca si papismul. Papismul crede ca tot Harul e intransul si care vrea el da Harul. Nu-i adevarat. Ei sunt sfintiti. Harul Duhului Sfant il are Duhul Sfant. Si-l da prin rugaciune cui stie El. Dar cu Harul se va vedea la Aghiazma. In momentul cand se va strica Aghiazma, se va vedea foarte clar ca acest om nu mai este ascultat de Dumnezeu. Ca ce Har au acesti masoni? Ce Har pot avea acesti compromisi, acesti iudaizati de Episcopi? Ce Har pot avea ei? Ei sunt sfintiti, au o sfintire de la Duhul Sfant. Dar sa zici ca are Har si fara el nu se poate Mantuirea, cea mai mare prostie si greseala. In momentul in care esti eretic, mai sta Harul lui Dumnezeu intr-o minte bolnava de erezie? Duhul Sfant nu sta acolo unde este pacat. Cel mai mare pacat este erezia. Ei sunt ingaduiti de Duhul Sfant sa faca slujbe pentru Mantuirea poporului, dar ei mai mare … cu fiecare Sfanta Liturghie pe care o slujesc acesti Arhierei apostati, eretici, cu fiecare Sfanta Liturghie se mantuiesc oamenii iar ei isi sporesc osanda in vecii vecilor. Si acuma cine va mai pomeni pe acesti Arhierei, se va pune problema daca si el va cadea daca-l va pomeni.

Minutul 13:

“In momentul in care Arhiereul calca Dogmele este sub anatema.”

Minutul 14:45:

“Ia sa nu se mai traga clopotele, ia sa nu se mai ia binecuvantare, ia sa nu se mai participle la slujbe! Slujeste ecumenismul? Nu mergem.”

In octombrie 2016, scria in articolul https://monahulteodot.wordpress.com/2016/10/11/pentru-cei-care-afirma-ca-in-bor-nu-mai-este-har-dupa-adunarea-de-la-creta/ de pe blogul sau:

[…]

Pe de alta parte, in aceasta lupta au aparut si unele voci care afirma ca, din iunie 2016, in BOR nu mai este har mantuitor acolo unde sunt pomeniti arhiereii care au semnat la Creta. Si de aceea, zic acestia, la acele biserici, nu mai are rost sa mergi la nici o slujba pentru ca Duhul Sfant lipseste, ca hirotoniile dupa luna iunie 2016 facute de ierarhii cretani nu mai sunt valide. Aceasta este o afirmatie destul de grava, care i-a pus pe multi pe ganduri, in indoiala, si pe unii chiar i-a determinat sa renunte la a mai merge la bisericile unde mergeau de multi ani, datorita pomenirii in continuare de catre preoti, a arhiereilor care au semnat la Creta.

Pe ce se intemeiaza ideea ca la slujbele unde sunt pomeniti cretanii nu mai este har, nu mai sunt Sf.Taine ?

Nimeni din Biserica nu a avut vreo descoperire in acest sens, si atunci trebuie aflat raspunsul privind in decursul istoriei luptele Bisericii cu ereziile si cu arhiereii eretici.

Istoria Sf Soboare ne invata ceva esential: Cand „s-a luat harul” (taine nevalide) de la episcopii arieni? – Cu SIGURANTA, DUPA sinodul (inteles nu ca adunare exclusivista a episcopilor ci ca pliroma treaza ortodoxa) de la anul 325 din Niceea. Au fost episcopii arieni eretici inainte de Sinodul Intai? Bineinteles. Dar cu CERTITUDINE, DUPA Soborul din anul 325, ierarhii arieni nu au mai avut Duhul Sfant intr-insii.

La fel putem judeca si Soborul II ecumenic din anul 381 impotriva hulitorilor de Duhul Sfant: cu CERTITUDINE, DUPA Soborul din anul 381, ierarhii pnevmatomahi au pierdut harul Duhului Sfant.

Aceeasi judecata a certitudinii o putem aplica si celorlate Soboare, culminand cu anul 783, cand la Niceea au fost anatematizati iconoclastii.

Observam ca Biserica a cantarit totdeauna si pretutindeni astfel episcopii eretici: pana la Sinod a folosit iconomia, legatura frateasca, epistolara, ca sa-i atraga, sa-i convinga; dar post-Sinod a folosit din plin acrivia ca sa pazeasca Turma de lupi. Aceasta a fost “strategia” Sfintilor Atanasie, Vasile, Grigorie, Chiril etc., pe care si noi trebuie sa o urmam in aceste vremuri tulburi.

Ideea cu „se va lua harul” ierarhilor cretani si celor care pomenesc ierarhii cretani, oricate citate favorabile am afla, trebuie inteleasa in duhul Bisericii, tocmai pentru ca poate fi (si a fost) interpretata subiectiv de catre schismatici si eretici.
Nu intamplator, aceleasi citate (de la Sf.Maxim Marturisitorul, Sf.Teodor Studitul, Sf.Teofan Zavoratul, S.Ciprian al Cartaginei … ) le folosesc si stilistii Slatioara, si stilistii mateiti, si Adevărata Biserică Ortodoxă Rusă din Catacombe (vezi cazul Preoteasa), si Mitropolia Moldovlahiei (Secuieni, mitr.Vasilache) etc. atunci cand reboteaza si recununa de zeci de ani ortodocsii din BOR.

Intr-adevar, am indemnat cu toata responsabilitatea pe cei drept-credinciosi sa nu mai mearga la slujbele arhiereilor cretani in semn de protest fata de erezie, pentru a nu se contamina cu duhul rau al ecumenismului pe acestia-l imprastie in predici, pentru trezvie, dar nu pentru ca la cretani nu ar mai fi Sf.Taine valide. Totodata, am lansat tuturor indemnul de a-si regasi in BOR duhovnici autentici anti-ecumenisti (si sunt multi, slava Domnului), tocmai pentru a se spovedi si impartasi in continuare cu constiinta curata. Lupta pentru adevar IN Biserica, pastreaza Harul Duhului Sfant. Cei care-si doresc o ALTA biserica ortodoxa, mai adevarata, mai perfecta, dupa cum au citit prin citate, “sa stea bine, sa stea cu frica, sa ia aminte” si sa caste bine ochii la lista din poza de mai jos.

grupari-eretice-schismatice

Ca sa intelegem mai bine ce inseamna “anti-ecumenismul”, va invit sa privim mai atent lupta istorica impotriva ereziei Filioque.

Pana in anul 850, grecii nu au dat nici o importanta problemei, considerand adaosul ca fiind “neautorizat”. Rasaritul si Apusul alcatuiau o singura Biserica.

In anul 858 vine Sf. Fotie ca Patriarh al Constantinopolului, in 863 este demis si incepe lupta marturisirii. In 867 scrie Enciclica denuntand Filioque ca erezie, urmata de un sinod in care-l excomunica pe papa Nicolae, facandu-l eretic. In 869-870 se tine “sinodul anti-fotian” (format din 12 episcopi) care-l anatemizeaza pe Sf.Fotie. In 877 Sf.Fotie redevine patriarh si in 879 convoaca un sinod la Constantinopol, la care participa 383 episcopi, unde se reconfirma crezul ortodox si hotararile acestui sinod sunt acceptate (temporar) din partea Romei.

Observam o lupta ortodoxa care s-a intins vreme de 14 ani, o inlantuire a iertarii cu marturisirea, incepand cu anul 863 – la 4 ani sinod ortodox, dupa 3 ani sinod talharesc, dupa 7 ani sinod ortodox.

La anul 1009 papa Sergius IV-lea trimite o scrisoare cu Filioque la Constantinopol. La anul 1014 papalitatea adopta oficial Filioque al Roma, iar in 1054 se arunca anatemele.

Daca citim intreaga viata a Sf Maxim Marturisitorul (+662) si nu doar citate, aflam ca pana la Sinodul VI Ecumenic din Constantinopol din 680-681 unde s-a condamnat oficial monotelismul, au fost cateva sinoade organizate chiar de Sf.Maxim, precum Sinodul din Ierusalim 634 (Sofronie Patriarhul), Sinoadele din Africa de Nord si in Insule 642-645, disputa din Cartagina din iulie 645 (impotriva lui Piros), Sinodul Lateran 649 (la Roma, participand 105 episcopi+papa Martin).

Deci pana la Sinodul VI din anul 680 au trecut 46 ani in care au mai fost cel putin 3-4 Sinoade care au anatemizat monotelismul. De aceea, si numai de aceea, Sf Maxim nu a vrut sa aiba partasie cu ierarhii ereticii anatematizati deja de sinoadele organizate chiar de dansul.

Daca am fi fost martorii vietii si mortii Sf. Maxim (+662) si a vitejilor dimpreuna cu dansul, in epoca monotelismului dominant in cetatile crestinismului, am fi gasit raspunsul la nedumerirea cu “logistica” si “milioanele de euro” necesare viitorului sinod anti-ecumenist: cele trei lumini aratate la mormantul Sfantului, adica lucrarea tainica a Harului Treimii, care intre 662 si 680, timp de 18 ani, a tot strans resursele necesare marturisirii adevarului in care noi credem astazi.

Iata in continuare, un citat anti-ecumenist, folosit de unii pentru a argumenta ca in BOR, dupa Creta, nu mai este har la slujbele unde sunt pomeniti arhiereii care au semnat acolo.
Sfantul Teofan Zăvorâtul spune: „Fie se pronunţă, fie nu se pronunţă asupra învăţăturii şi numelui tău anatema, tu deja eşti căzut sub ea atunci când cugeţi cele potrivnice Bisericii şi stărui în această cugetare.” (Sf. Teofan Zăvorâtul – Manuscrise din chilie, Cuvânt la Duminica Ortodoxiei)

Sfantul Teofan zice bine, insa trebuie sa deosebim un lucru – clericii si ierarhii ne-anatemizati de vreun sinod isi pierd automat harul dat la hirotonie in momentul in care au rostit prima fraza eretica? Istoria Bisericii invata ca nu.

Sa fim cu grija la ce inseamna “anatematizarea sinodala a ierarhului eretic”, nu vorbim aici de departarea harului Duhului Sfant, care vine din savarsirea pacatelor personale, ci de ceva mult mai adanc, de o pecete care nu mai poate imprima Chipul. In talcuirea din Pidalion la botez, acolo se vorbeste de un chip nedesavarsit in botezul ereticilor.
Pecetea, in cazul nostru, similara pecetluirii baptismale, este legata de acea vrednicie la arhierie ca o pecete (de-a doua, sa zicem, dupa botez) de nesters. Daca ierarhul devine eretic nu-si pierde „pecetea arhieriei”, nu devine mirean, ci doar Chipul (harul de a mai hirotoni) de pe pecete.

Chiar daca nu se pocaieste si nu se intoarce, ierarhul eretic va fi ierarh in vecie, va fi judecat ca ierarh, nu ca mirean, de catre Hristos la Judecata de apoi. De aceea si osanda lui va fi mai mare decat cea a vrajitorilor idolesti.

Si mai amintim un lucru: cand Sfintii Parinti vorbesc despre “ierarhi eretici” inseamna ca, acea erezie+eretici nominalizati, au fost deja condamnati de un Sinod Ortodox.

Din nefericire, dupa cum si Pr.Calciu remarca, exista la noi in tara o un puternic curent ecumenist, o majoritate semnificativa de teologi ortodocsi care au adoptat o atitudine mai “liberalista” privind “unitatea crestinilor”. Aici se detaseaza Facultatile din Sibiu si Cluj, varfuri in propovadurirea si practicarea ecumenismului eretic. Sa argumentam putin cuvantul.

  1. Facultatile din Sibiu si Cluj au fost primele care au primit (2009-2010) si apoi raspandit in toata tara, fara discernamant, ratacirile lui Klaus Kenneth.

Pr. Prof. Vasile Mihoc, “redutabilul” profesor de teologie de la Sibiu, chiar l-a invitat pe Klaus Kenneth în biserica sa pentru a tine predica. Iar un alt “redutabil” si excentric Pr. Conf. Univ. Dr. Constantin Necula i-a tinut microfonul.

In anul 2015, in octombrie, acelasi inselat (care se pozeaza cu toti duhovnicii pentru autenticitate) Klaus Kenneth a revenit in Ascor Cluj pentru re-lansarea invechitelor idei new-age.

https://saccsiv.wordpress.com/2010/05/12/articolul-zilei-12-05-2010-klaus-kenneth-un-ratacit/

si “raspunsul”

http://www.agnos.ro/blog/category/klaus-kenneth/

  1. Cand mitropolitul Corneanu s-a impartasit la catolici, NIMENI din Facultatile din Sibiu si Cluj nu a luat atitudine.
  2. In toata zona Ardealului sunt numerosi preoti ortodocsi care si acum boteaza prin stropire si cununa mixt. Cu siguranta, formatorii acestor preoti de la Facultatea de Teologie, printre care si Pr. Prof. Vasile Mihoc, nu au nici o problema cu aceasta practica impotriva Sfintelor Canoane. Aplicand Pidalionul, preotii ortodocsi care boteaza prin stropire sunt schismatici. La fel, dupa Pidalion, preotii ortodocsi care cununa mixt sunt schismatici.

Insa, de zeci de ani, preotii din Sibiu si Cluj aplica fara nici o jena hotararile ECUMENISTE de la Sinodul din Creta referitoare la botez si cununie.

Pana ce erezia s-a legiferat la Creta, vedeti cum ea s-a aplicat tacit in Biserica Ortodoxa la nivel de preoti pro-ecumenisti? Vedeti cum schismaticii de ieri au devenit ereticii cretani de astazi? Ar fi trebuit demult sa ne rupem de dansii si sa-i dam anatemei…

Totusi, fratilor, Parintele Justin nu-i reboteza pe cei botezati prin stropire si nici nu-i considera pe preotii savarsitori ca fiind lipsiti de har, desi canonic era indreptatit sa o faca. Parintele Justin nu-l considera pe pr. Vasile Mihoc schismatic, desi canonic era indreptatit sa o faca.

A gresit cumva P.Cleopa de la M-rea Sihastria, ca nu l-a dat anatemei pe actualul Patriarh Daniel, ucenicul sau, pentru ecumenism ?

A gresit oare Parintele Justin cand a “tolerat” schismele si ereziile preotilor din Ardeal si Banat, primindu-i ca frati ortodocsi, desi erau tradatori ai Ortodoxiei? A gresit oare Parintele Justin ca nu l-a dat anatemei pe Pr. Prof. Vasile Mihoc pentru generatiile de preoti de care si-a batut joc? Poate astazi nu ar mai fi propovaduit ecumenismul cretan in Biserica…

Nu, sa nu fie. Sfintii Parinti aveau o alta lucrare, cea a discernamantului, vazuta doar la UNII dintre anti-ecumenistii de astazi.

Cea a mustrarii care se impleteste cu intristarea. Cea a dreptatii care se tine de mana cu mila. Da, Sfintii anatemizau ereticii, dupa ce zeci de ani au plans si s-au rugat pentru dansii, le-au trimis epistole, iar cand ereticii anatemizati se intorceau la credinta, erau primiti ca fratii.

Sfintii nu fugeau din Biserica prin case particulare pentru a-si pastra neintinata propria credinta. Era taman invers. Sfintii paraseau pustia pentru lupta fatisa, cand Biserica era vatamata de eres. Nu propovaduiau propria ortodoxie, ci cea a sobornicitatii. Mustrau erezia pe fata, dar nu osandeau ereticii cu o inima lipsita de cea mai adanca mila.

Sa privim cu atentie la parintii duhovnicesti din Athos si Grecia, care se regrupeaza impotriva sinodului cretan, fara a-si anatematiza ierarhii. IPS Ieremia al Gortinei da anatemei pe papa francisc, condamna ecumenismul, dar n-a dat inca anatemei pe nici un ierarh grec care a semnat la Creta, nici chiar pe Patriarhul Bartolomeu, care este evident, ereziarh.
http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/10/08/mitropolitul-ieremia-de-gortina-anatematizeaza-panerezia-ecumenismului-semnata-de-tradatorii-ortodoxiei-participanti-la-adunarea-din-creta/

Fara a-si anatematiza ierarhii, Parintele athonit Ierom. Sava de la M-rea Marea Lavra, vorbeste de un alt sinod care să condamne acest sinod eretic de la Creta, precum si de faptul ca putem merge la slujbele unde sunt pomeniţi ierarhii eretici, pana cand vor fi condamnati de un nou Sinod.

Si stilistii, si mateitii si ceilalti ca dansii, au dorit sa pastreze propria credinta curata, dar cautand exclusiv adevarul, au pierdut harul, ajungand sa lupte impotriva ecumenismului DIN AFARA Bisericii. Singur adevarul, fara dragoste, naste schisme. Singura iubirea, fara adevar, zamisleste ecumenisme.

Aceste doua aripi, adevarul si mila, acrivia si iconomia, ne vor ajuta sa deosebim ortodox, caderile altora, de ispitele noastre.

Astazi, dupa ce am dat drumul la acest articol, am primit un comentariu interesant : ” sinodul bor va fi in ianuarie 2017.
nu mai e in octombrie 2016.
se asteapta documentele oficiale ale intrunirii din creta, apoi vor fi impuse in toate eparhiile, in parohii si manastiri, care nu va semna va fi caterisit sau afurisit. prigoana cea mare a început. popor roman ortodox, pregateste-te de mucenicie. Maica Domnului sa ne intareasca. ”

Am ajuns vremurile despre care vorbeste proorocia P.Adrian Fagetan, cu obligativitatea semnaturilor pro-creta.
Cei care credeau ca eresul cretan este doar o problema nesemnificativa, acum vor trebui sa-si marturiseasca fortat Ortodoxia.

Concluzionand, spunem ca, ceea ce s-a semnat la Creta, este clar erezie, dar Capul Bisericii fiind Insusi Hristos iar nu vreun arhiereu, prin iconomie, pana la un nou Sinod Ortodox – format din cei care nu au semnat la Creta, si poate si din unii din cei care nu au participat – care sa-i condamne pe cretani, inca mai este har in Biserica Ortodoxa Romana. Daca preotii se vor uni in nepomenirea cretanilor – care este acum indreptatita si nu constituie schisma – acestia vor da inapoi, cum au facut-o in cazul ereticilor N.Corneanu si S.Drincec.

Dumnezeu si Maica Domnului, pentru rugaciunile Tuturor Sfintilor Romani, sa ne ajute sa nu cadem in extreme, sa fie mai multa fratietate intre marturisitorii romani si sa mistuim “dragostea ecumenistilor” cu adevarul Ortodoxiei.

   Comentariu saccsiv:

Iata si ce scria in noiembrie intr-un comentariu de pe blogul sau:

Cine neaga harul in BOR inainte de caterisirea cretanilor de catre un Sinod special impotriva Cretei, face blasfemie, cu toate rugaciunile pacifiste.”

Cu parintele Ciprian Ioan Staicu m-am impacat:

https://saccsiv.wordpress.com/2016/11/10/video-parintele-amfilohie-branza-despre-marele-sinod-integritatea-teritoriala-e-mai-importanta-decat-adevarul/comment-page-1/#comment-333127

Sper sa ma impac si cu el. Dar ca sa ne impacam, trebuie sa comunicam.

Eu vad o schimbare majora intre discursul sau din iunie si cel recent. Dar poate gresesc. Asa ca il rog sa ma ierte si il invit cu smerenie sa-mi explice aici pe blog cum sta treaba, caci eu chiar nu-l mai inteleg deloc.

Si-l invit aici, deoarece blogul saccsiv are un trafic urias, deci si expunerea unor idei importante, precum Harul sau nepomenirea, este maxima.

Apoi, merit acest hatâr, caci eu l-am tot batut la cap sa-si faca blog si tot eu i l-am promovat.

Ii promit, iar eu cand promit chiar ma tin de cuvant, ca va fi tratat cu tot respectul cuvenit unui monah.

Sunt invitati si adeptii sai sa-si expuna parerea.

Desigur, se poate ajunge si la acuze de gen “schismaticule” sau invers, “ereticule”, dar asta e, pana la urma discutia e migaloasa si esentiala, deci si ravna pe masura.

O singura rugaminte am si de la cititorii sai si de la ai mei: sa ne abtinem cu totii la acest articol de la orice discutie pro sau anti Boca, caci creaza dezbinare maxima.

Intrusii insa n-o sa aiba acces. Si o paranteza importanta in acest sens. Adrian Grigoriu a scris o chestie esentiala intr-un comentariu, referitor la tehnicile utilizate de profesionistii serviciilor sau ai organizatiilor anti ortodoxe:

“Pasul TREI: Dușmanul crează false divergențe folosind agenţi din toate domeniile sociale, de diverse forme, funcţie de specificul organizaţiei atacate. Agenţii infiltraţi agravează, inflamează, alimentează divergențele sub pretextul binelui organizației.”

Care-i organizatia atacata? Tabara traditionalista ortodoxa anti ecumenista.

Care-i divergenta? Chestiuni legate de Har si nepomenire.

Ce fac agentii infiltrati? Au navalit nestingheriti pe blogul monahului Teodot cu calomnii ce depasesc cu mult limitele barfei, ce oricum te duce in iad:

Sfantul Ioan Gura de Aur: Despre BARFIRE si mancatorii de suflet de om …

Noi suntem niste minunati. Pe ceilalti sa-i judecam cu asprime …

Calomnii odioase la adresa Episcopului Longhin, a parintelui Antim, a marturisitorilor din Moldova, a cititorilor mei si a mea. Iar monahul Teodot nu le-a cerut nici o dovada … Dar eu il iert pe monahul Teodot, caci nu stie ce face. Apoi, imi amintesc ca mi-a fost drag inca de acum doi trei ani, cand, cazut fiind, mai sareau si ticalosii cu picioarele pe el, fix cu aceleasi calomnii, pana la nivel de virgula, precum calomniile ce acum le vantura acei intrusi pe blogul sau. Semn indubitabil ca ticalosii de atunci si cei de acum fac parte din aceeasi echipa, daca n-or fi chiar aceiasi indivizi. Iar saccsiv la acea vreme a fost singurul blog de mare trafic care i-a luat apararea.

Revenind la tema articolului, pana ce monahul Teodot ne explica care ii e pana la urma parerea despre Har si pomenire, cateva observatii pe marginea articolului sau:

Tema principala pare a fi bau bau-ul cu schisma. Si nu e drept. Asta e si in discursul ecumenistilor. Doar ca nimeni dintre anti ecumenistii pe care-i cunosc, si cunosc multi, n-are nici un gand de schisma.

Apoi, scrie la un moment dat monahul Teodot:

“Sa privim cu atentie la parintii duhovnicesti din Athos si Grecia, care se regrupeaza impotriva sinodului cretan, fara a-si anatematiza ierarhii. IPS Ieremia al Gortinei da anatemei pe papa francisc, condamna ecumenismul, dar n-a dat inca anatemei pe nici un ierarh grec care a semnat la Creta, nici chiar pe Patriarhul Bartolomeu, care este evident, ereziarh.”

   Comentariu saccsiv:

Despre aceasta anatema am scris si eu:

MITROPOLITUL Ieremia de Gortina ANATEMATIZEAZA panerezia ECUMENISMULUI semnata de tradatorii Ortodoxiei participanti la MARELE SINOD

Pe papa l-a anatematizat caci de el tine papismul. In general dai anatemei pe incepatorul unei erezii si pe cei ce-l urmeaza. Dar il numesti doar pe primul. Dar in cazul Marelui Sinod si al ecumenimului trebuie sa faci o lista nominala cu participantii si ecumenistii? Evident ca nu.

Nici Mitropolitul Serafim de Pireu n-a facut-o:

Video: IPS SERAFIM DE PIREU ROSTIND ANATEMA catre papa Benedict al XVI-lea, monofiziti, musulmani, rabini, iehovisti si ecumenisti

Mai zice monahul Teodot pe blogul sau:

“Fara a-si anatematiza ierarhii, Parintele athonit Ierom. Sava de la M-rea Marea Lavra, vorbeste de un alt sinod care să condamne acest sinod eretic de la Creta, precum si de faptul ca putem merge la slujbele unde sunt pomeniţi ierarhii eretici, pana cand vor fi condamnati de un nou Sinod.”

   Comentariu saccsiv:

Sa vedem ce spune Parintele Sava, conform TRANSCRIPTUL Conferintei de la Bucuresti a MONAHILOR DIN ATHOS.

Referitor la un sinod care sa condamne sinodul eretic de la Creta

Intrebarea 2:      

Crestinul , indiferent de rangul sau ierarhic care persista in erezie dupa prima si a doua mustrare este sau nu este eretic inainte de condamnarea sinodala sau de excomunicarea  oficiala a sa?

Pr Sava:

–          Trebuie sa fim atenti la ce spune Biserica nu la ce spunem noi. Deci, omul care predica dogme eretice este eretic. Trebuie insa daca este preot sau este episcop sa fie caterisit de sinod sau de o judecata sinodala pentru ca sa-si piarda valabilitatea lucrarii Harului. Asta nu inseamna ca nu o sa fie condamnat de Mantuitorul Hristos si nu-i eretic. Este eretic in ceea ce face dar nu este caterisit. Trebuie Sinodul sa-l cateriseasca, noi nu-l putem caterisi, este problema Sinodului. Este o problema sinodala. 

Intrebarea 3:

Daca 2, 3 sau mai multi episcopi ortodocsi intrerup comuniunea cu ecumenistii, au ei dreptul sa se intruneasca intr-un sinod ca sa condamne erezia ecumenista si pe ecumenisti ?

Daca se va intampla asa ceva, cum sa se raporteze crestinii de rand la hotararile acestui sinod mai ales ca ereticii din biserica oficiala i-ar prigonii pe acesti episcopi  numindu-I schismatici sau i-ar defaima in orice alt chip ?

Pr . Sava:

          Istoria Bisericii spune ca trebuie sa se organizeze un sinod mare ca sa poata lua o astfel de decizie, sa poata sa respinga un astfel de sinod (ca cel din Creta). Va trebui ca acesti episcopi care resping sinodul, sa-l respinga oficial, sa intrerupa comuniunea cu cei care au acceptat sinodul (cel fals) si sa faca astfel incat / sa faca tot ce pot pt.a provoca un sinod. Asa lucreaza Biserica.

Intrebarea 4:

Anatema din 1983 pronuntata de ROCOR (nu stiam ca are si aceasta denumire BORU, in fine) Cineva din sala: Biserica Ortodoxa Rusa din afara granitei …

Aha, deci, anatema data din 1983 de catre ROCOR impotriva ecumenismului si a celor ce constient sunt in comuniune cu ecumenistii o putem considera valabila? Cum sa ne raportam la hotararea acestui sinod?

Din pacate, Parintele Sava n-a stiut de existent acestui Sinod …

Dar acesta a existat:

ANATEMA data ECUMENISMULUI de catre canonicul SINOD al BISERICII ORTODOXE RUSE din afara Rusiei

Iar acesta rezolva chestiunea cu necesitatea Sinodului.

   Referitor la nepomenire

Parintele Sava:

“Episcopii spun ca, oricine nu pomeneste numele episcopului la Liturghie, Liturghia nu este valida . Asta este o blasfemie la adresa Duhului Sfant . Este una dintre CELE MAI MARI BLASFEMII. Asta este Papa: “daca nu ma pomenesti, nu esti in biserica“. Avem canoane f. stricte in biserica in care ne spun ca nu avem voie sa pomenim la Liturghie episcopul care nu marturiseste corect, clar, cuvantul adevarului. Aceasta teorie a episcopilor care spun ca nu este valida Sf. Liturghie se gaseste in teologia  pe care o invata Ioanes Zsizoulas  – episcopul de Pergam –  pe care a copiat-o din teologia papistasa. Asta ne conduce catre o alta teologie, eretica bineinteles, care se numeste episcopocentrism, adica Liturghia este episcopocentrica, adica au pe episcop in centru si nu pe Mantuitorul Hristos, adica nu ne rugam la Mantuitorul Hristos ne rugam la episcop. Intelegeti ce  BLASFEMIE  ESTE asta? Pe asta se sprijina tot papismul. Si primatul papal in acest lucru se sprijina / pe acest lucru se bazeaza. Asadar, este o mare binecuvantare sa ne cateriseasca ecumenistii.”

Iar la intrebarea “Ce vom face noi romanii daca nici un episcop nu se va dezice de aceste erezii si de hotararile acestui sinod eretic? In ce biserici vom merge si unde ne vom spovedi si impartasii? Nu vreau sa facem schisma dar ce vom face?”

   Parintele Sava raspunde:

Nimeni nu vrea sa faca schisma. Sf. Ioan Gura de Aur spune ca cine face schisma in Biserica nu se spala nici macar cu sangele de martir. Este ceva infricosator sa faci schisma in Biserica. Insa, Canonul 15 al Bisericii noastre, spune ca cei care inceteaza pomenirea episcopului  cand acestia propovaduiesc erezia in Biserica, inca de-ar face-o inainte de a fi condamnati de vreun sinod, nu numai ca nu fac schisma in Biserica pt ca s-au indepartat de acesti episcopi, observati, despartindu-se de acesti episcopi nu de Biserica dar de fapt ce elibereaza sau curata Biserica de schisma si de erezia acestui episcop mincinos, minciuno-episcop. Cine urmeaza acestui minciuno-episcop nu este in Biserica lui Hristos. Biserica lui Hristos are episcopi mincinosi? De ce nu-i urmam pe acestia? Pt ca Parintii ai numesc lupi. Poate cineva dintre dvs. sa stea langa un lup? Nu poate pentru ca il va manca . Ca sa nu ne manance, vasazica, ne indepartam de acestia. O sa gasim preoti care nu o sa pomeneasca si acolo vom merge  si vom urma lupta noastra  asa cum au facut si primii crestini atunci cand existau probleme in Biserica. V-am spus si mai inainte, ca nu ne cunoastem istoria Bisericii. Pana acuma toate au fost bune. In acest moment intram intr-o perioada dificila a Bisericii in care va trebui sa luptam pt credinta noastra asa cum au facut si Parintii si Sfintii din vechime de asta nu trebuie sa fim nici pesimisti, nici sa ne intrebam ce vom face, are grija Dumnezeu, Mantuitorul Hristos este cel care chiverniseste Biserica. Noi vom face ceea ce trebuie iar Mantuitorul Hristos ne va da solutia. Noi vom face cele omenesti iar Mantuitorul Hristos le va face pe cele ale lui Dumnezeu.

Iar la Intrebarea “Dar daca episcopul a cazut si nu cunoastem niciun preot care a interupt pomenirea ne mai impartasim sau mergem cu copii sute de km in alt judet sau suntem obligati sa mergem in alta parte ca sa nu cadem de la credinta?”

   Parintele Sava raspunde:

“Atunci vom merge la preoti care nu-l pomenesc si vom cauta acele biserici in care episcopul nu se pomeneste. Ortodoxia nu se raporteaza la multime, se raporteaza la Adevar. Sf. Maxim Marturisitorul a fost un singur calugar si atunci cand s-au apropiat de el oamenii patriarhului din Constantinopol care erau cazuti si l-au intrebat: “Tu de ce biserica apartii?” “Esti cu Constantinopolul, cu Alexandria, cu Ierusalimul, cu Roma?” “Toti acestia sunt cu noi. Tu de ce biserica apartii?” Si ne spune Sf Maxim: “Eu apartin de Biserica lui Hristos“. Vi-l inchipuiti pe Sf. Maxim, un monah, sa se intrebe “si eu ar trebui sa apartin de cineva“ – in zilele noastre nu am mai fi avut Biserica. Insa datorita faptului ca Mantuitorul Hristos este la carma Bisericii treaba noastra este sa ramanem credinciosi credintei noastre. De aici incolo ce se va intampla cu arhiereii, cu preotii, astea o sa le aranjeze Mantuitorul Hristos. Noi putem sa ne pastram credinta? Ca celelalte sunt treaba lui Dumnezeu, treaba Mantuitorului. Nu trebuie sa avem doar credinta in Mantuitorul Hristos dar sa avem si incredere in El. Sa fim convinsi ca portile iadului nu vor putea birui Biserica Mantuitorului Hristos asa cum ne-a spus Insusi Mantuitorul. A.i.(asa incat) n-ar trebui sa avem atata neliniste, noi vom face ce tine de noi, ducem lupta noastra, fiind constienti de faptul ca adevaratul biruitor este Mantuitorul Hristos.”

Cititi va rog si:
VIDEO (interviu): Parintele SAVA LAVRIOTUL despre Marele Sinod, OPRIREA POMENIRII, minciunile despre GHERONDA GAVRIIL, “teologia post patristica”

Sa nu uitam nici de:

VIDEO: Parintele IULIAN de la PRODROMUL despre MARELE SINOD / NU MAI TREBUIE POMENITI / Nu suntem schismatici, ci prigoniti / Nu-i valabila caterisirea / Nu avem voie sa tacem

Iar monahul Teodot incheie:

“Concluzionand, spunem ca, ceea ce s-a semnat la Creta, este clar erezie, dar Capul Bisericii fiind Insusi Hristos iar nu vreun arhiereu, prin iconomie, pana la un nou Sinod Ortodox – format din cei care nu au semnat la Creta, si poate si din unii din cei care nu au participat – care sa-i condamne pe cretani, inca mai este har in Biserica Ortodoxa Romana. Daca preotii se vor uni in nepomenirea cretanilor – care este acum indreptatita si nu constituie schisma – acestia vor da inapoi, cum au facut-o in cazul ereticilor N.Corneanu si S.Drincec.”

Comentariu saccsiv:

Pai asta spunem si noi pe aici, sa fie cat mai multi preoti care sa nu-i pomeneasca pe cretani. Si atunci ce tot are cu noi?

Pe de alta parte, tot monahul Teodot spunea in 2014:

ANTIHRISTUL se va face cunoscut in 2016? Asa spune monahul TEODOT ca i-a zis parintele JUSTIN PARVU

Daca e convins in continuare ca ANTIHRISTUL e pe aproape, cam ce nou mare Sinod mai asteapta el? In demonstratia sa din articol vorbea despre un trecut in care uneori treceau zeci de ani pana la un mare Sinod. Doar ca acum vremurile antihristice bat la usi. Despre ce zeci de ani sa mai vorbim?

Sau nu mai crede in treaba cu  ANTIHRISTUL?

Si oricum, de ce mai e nevoie de un Sinod care sa condamne ecumenismul, daca deja un asemenea Sinod a avut loc? Ca la Sinodul din Creta, despre ecumenism a fost vorba, nu despre altceva. La Sinodul din Creta doar l-au “oficializat”, n-au venit cu vreo erezie noua. Nici in vechime nu se tineau doua Sinoade impotriva aceleiasi erezii.

   In concluzie:

Eu nu vad rostul discutiilor despre Har. Dar le permit in speranta ca poate ajungem la un numitor comun.

Eu urmez si promovez invatatura canoanelor , ale Sfintilor Parinti si ale marilor duhovnici: preotul nu-l mai pomeneste pe eretic iar mireanul nu mai merge acolo unde ereticul este pomenit.

 

56 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ioan C.Ioan C. said, on noiembrie 13, 2016 at 11:45 pm

    Focul iadului să îţi fie culcuş, Vasile smintitorule!

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 13, 2016 at 11:52 pm

      Ioan C.Ioan C.

      Articolul l-am postat la 23:39.
      Tu ai postat comentariul la 23:45.
      Nu aveai cand sa-l citesti. Deci ce-ai scris tu e in loc de „buna seara”. Asa te manifesti si cand intri in casa unui om?

      Apreciază

      • STOP RFID ( Viorel Ghica ) said, on noiembrie 14, 2016 at 8:26 am

        saccsiv

        Pacaliciul de Ioan C si-a sters blogul cand erai in puscarie, l-am prins cu erezia, adica SOLA SCRIPTURA, a avut o ura viscerala pe mine. Avea relatii cu urmasii lui Luther, si-i pupa in bot, e normal sa reactioneze asa.

        Apreciază

      • Un oarecare said, on noiembrie 14, 2016 at 9:00 am

        Orele serverelor difera de la un rooter la altul chiar si cu decalaje de 2 ore uneori.

        Apreciază

      • saccsiv said, on noiembrie 14, 2016 at 9:54 am

        Un oarecare

        Iti bati joc de mine? A postat dupa cateva minute. Vezi orele din dreptul comentariilor. E ceasul blogului. Ce servere, ce rootere?

        Apreciat de 1 persoană

    • Riko said, on noiembrie 14, 2016 at 12:22 am

      Manca-v-ar raiul pe amandoi!, cu tot cu fulgi!

      Apreciază

    • octoviv said, on noiembrie 14, 2016 at 1:13 am

      Duhul Adevărului, Sfântul Duh, prin Sfântul Proroc și Împărat David:
      „Și a iubit blestemul, și-i va veni lui; și n’a voit binecuvântarea, și se va depărta de la dânsul. Și s’a îmbrăcat cu blestemul ca cu o haină, și a intrat ca apa în mațele lui, și ca untdelemnul în oasele lui.” (Psalmul 108, 16-17)

      Cuvântul Cel Veșnic Viu și Adevărat, Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, în Sfânta Evanghelie de la Sfântul Apostol și Evanghelist Matei:
      „Ați auzit că s-a zis: „Să iubești pe aproapele tău și să urăști pe vrăjmașul tău”. Iar Eu zic vouă: Iubiți pe vrăjmașii voștri, binecuvântați pe cei ce vă blestemă, faceți bine celor ce vă urăsc și rugați-vă pentru cei ce vă vatămă și vă prigonesc, ca să fiți fiii Tatălui vostru Celui din ceruri, că El face să răsară soarele și peste cei răi și peste cei buni și trimite ploaie peste cei drepți și peste cei nedrepți. Căci dacă iubiți pe cei ce vă iubesc, ce răsplată veți avea? Au nu fac și vameșii același lucru? Și dacă îmbrățișați numai pe frații voștri, ce faceți mai mult? Au nu fac și neamurile același lucru? Fiți, dar, voi desăvârșiți, precum Tatăl vostru Cel ceresc desăvârșit este.” (Matei 5, 43-48)

      Sfântul Părinte Ierarh Nicolae Velimirovici, Arhiepiscopul Ohridei și Jicei:
      Doamne binecuvântează pe vrăjmașii mei! Și eu îi binecuvântez și nu-i blestem!

      http://apologeticum.ro/2013/04/sa-ne-reamintim-rugaciunea-pentru-vrajmasi-a-sfantului-nicolae-velimirovici-ca-sprijin-pentru-incercarile-din-postul-mare/
      _________________________________________________________________________________________

      Iertați-mă.

      Sfârșit și lui Dumnezeu, în Preasfânta Treime închinat: Tatălui Atotțiitorul și Fiului, Domnului Iisus Hristos Mântuitorul și Sfântului Duh Mângâietorul, slavă pentru tot și pentru toate!

      „Bine ești cuvântat Doamne, învață-ne îndreptările Tale.
      Bine ești cuvântat Stăpâne, înțelepțește-ne cu îndreptările Tale.
      Bine ești cuvântat Sfinte, luminează-ne cu îndreptările Tale.”

      Doamne Dumnezeule și Mântuitorul nostru Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului Apostol Pavel, ale Sfântului Părinte Ierarh Nicolae Velimirovici Arhiepiscopul Ohridei și Jicei, ale Sfântului Părinte Cuvios Justin Popovici de la Celje, ale Sfântului Părinte Theodor Studitul, ale Sfântului Părinte Cuvios Maxim Mărturisitorul, ale Sfântului Părinte Cuvios Mărturisitor Visarion Sărai, ale Sfinților Mărturisitori Năsăudeni: Atanasie Todoran din Bichigiu, Vasile Dumitru din Mocod, Marin Grigore din Zagra și Vasile Oichi din Telciu, ale Sfântului Părinte Cuvios Iustin Pârvu de la Petru Vodă și ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Ta Biruitoare, cu Sfântă Crucea Ta, învață-ne, înțelepțește-ne, luminează-ne, întărește-ne ca să nu Te părăsim pe Tine și Sfânta Ta Biserică, iartă-ne pentru tot cât Te-am supărat și cât Te supărăm, apără-ne, păzește-ne, acoperă-ne cu acoperământul aripilor Tale, miluiește-ne și ne mântuiește pe noi.

      Apreciază

    • Sorin G said, on noiembrie 14, 2016 at 5:50 am

      Sa imi fie cu iertare,da nici celui mai mare dujman al tau sa nui doresti asa ceva.Doamne Ajuta

      Apreciat de 1 persoană

    • Apa trece, pietrele rămân. said, on noiembrie 14, 2016 at 7:53 am

      Nu e bine sa avem astfel de gânduri pentru nimeni.

      Pe de alta parte, așa cum am mai spus, nu trebuie sa ne lăsăm dezbinați ori sa folosim mijloace neortodoxe pentru a apăra ortodoxia. Nu monahul Teodot este un pericol pentru ortodoxie. De ce sa nu ne canalizam eforturile pentru ca lumea sa priceapă ce s-a întâmplat la Creta? Vine postul. Sa ne purtam creștinește.

      Apreciază

    • Aurora said, on noiembrie 14, 2016 at 10:28 am

      Ba vezi sa nu-ti fie tie, nebunule !!!

      Apreciază

    • marinela said, on noiembrie 14, 2016 at 5:18 pm

      Ioan C.
      Nu dori raul altuia ca vei cadea tu in el,mai bine roaga-te pt fratele tau , daca il crezi ca e-n greseala(ceea ce nu-i cazul lui Vasile),dar nu blestema cu obida,ca-i necrestinesc.Iarta-ma pt dojana si fii mai atent pe viitor ce scrii pe aici.Doamne ajuta si pocainta spre mintuire!

      Apreciază

  2. sorin said, on noiembrie 14, 2016 at 12:29 am

    Ioan C. cumva ai stat de vorba cu vrajitorul Boca?

    Apreciat de 1 persoană

  3. Daniela said, on noiembrie 14, 2016 at 12:55 am

    Multumim mult pt acest articol. Era necesara aceasta lamurire cu privire la Teodot marturisitorul, care se contrazice aproape in fiecare articol. Vad ca il urmeaza pe Danion, care nu sti niciodata, care e parerea lui reala. Eu ii recomand ca a inceput postul Craciunului sa isi ia vacanta de la a scrie pe blog, sa isi faca pravila de monah, sa se ocupe cu adevarat de lucruri duhovnicesti, nu de barfe, calomnii, sfaturi din burtica. A ametit destui nestiutori cu sfaturile lui de ucenic fidel a Pr Iustin, acuma ar trebui sa se pocaiasca, ca incet incet ajunge cu sfaturile imediat sa promoveze Patriarhia si pe Danut. Eu zic sa se smereasca si o sa isi revina, prea multe sfaturi pt altii, fara rugaciune duc la inselare.

    Apreciază

    • calin said, on noiembrie 14, 2016 at 12:05 pm

      @Daniela Ai dreptate in ce scrii.

      Pr Teodot face confuzie intre lipsa de dragoste si nepomenirea ereticilor. Nu e nicio contradictie, dimpotriva! Nu-i musai ca daca intrerupi comuniunea sa nu te rogi cu dragoste pentru cei aflati in inselare. Cat priveste minciuno-ierarhii eretici, sa luam aminte ca Mantuitorul Insusi nu s-a rugat pentru farisei, dara-mi-te sa pastreze vreo comuniune cu ei! Aceasta este si invatatura Sfintilor Parinti.

      Apoi nu spune nimic despre problema schimbarii calendarului, ca si cum aceasta ar fi fost justificata. Fratilor, daca vrem sa urmam Sfintilor Parinti, trebuie sa recuperam Calendarul Patristic, altfel ne vom lasa in continuare batjocoriti ascultand de masonii care l-au introdus din 1924 din ratiuni eretic-ecumeniste declarate si ca sa calce in picioare sfanta randuiala a Bisericii lui Hristos. Iar pentru calendarul papist exista cel putin o condamnare sinodala, Sigilionul din 1583: http://web.archive.org/web/20081121205343/http://sihastru.net/mirem/ceor/sinod_pecetluire.html
      Daca inaintasii nostri din bor nu erau informati, noi suntem si suntem raspunzatori inaintea lui Dumnezeu!

      Este o noua gaselnita sau inovatie absurda sa spui ca intreruperea comuniunii este conditionata de existenta sau ne-existenta harului: nicaieri in invatatura Parintilor nu se spune asa ceva, iar Canonul 15 de la Sinodul I-II nu doar ca nu scrie ca pentru a intrerupe comuniunea cu minciuno-ierarhii eretici ar trebui asteptata disparitia harului (ca si cum cineva ar detine un barometru pt har) ci ca nici macar nu trebuie asteptata o hotarare sinodala ulterioara!

      Cat despre discutia har si ne-har, poate tragem ceva invataminte de aici (in special notele): http://traditiaortodoxa.wordpress.com/2015/04/22/parintele-vasilie-sakkas-despre-harul-la-nou-calendaristi-dar-si-despre-manipularile-oficialilor-si-istoria-adevarata-a-bisericii/

      De fapt, nici nu stiu de ce vorbeste sau scrie atat de mult pr Teodot, fiindca pana la urma nu este nicio autoritate in materie, cum este de pilda eruditul parinte Theodor Zisis, ci se exprima doar ”urechistic’ sau mai degraba dupa cum bate vantul din Deal… Pr Zisis chiar daca nu a intrerupt comuniunea, macar are marea noblete de a recunoaste ca neintreruperea comuniunii cu ereticii pe motivul unei presupuse pierderi a credinciosilor sau un asa-numit ”tact pastoral” nu se justifica! Fiindca cea mai mare pierdere a credinciosilor este de a fi parte a corpului ereticilor!

      Apreciază

  4. Pr. Evghenie said, on noiembrie 14, 2016 at 12:58 am

    Urmaresc acest blog de cativa ani si vreau sa multumesc d-lui Vasile pentru efortul urias de a apara dreapta credinta. Insa referitor la pozitia dansului in legatura cu tema de fata vreau sa fac un mic comentariu.
    Erezia trebuie condamnata de un sinod mare, spune pr. Sava, in cazul de fata, cred ca e nevoie de un sinod ecumenic. Sinodul ROCOR condamna ecumenismul intr-o formulare scurta si concisa. Dar trebuie condamnata erezia la nivelul intregii Biserici prin vocea episcopilor din toate Bisericile nationale, sau cel putin toate Bisericile in care mai sunt episcopi dreptcredinciosi. Si banuiesc ca si in BOR s-ar gasi astfel de episcopi daca ar fi vorba de un sinod ecumenic. Trebuie condamnati incepatorii erezeiei ecumeniste si episcopii ecumenisti vaditi. Atunci toti preotii vor avea datoria de a nu-i mai pomeni, pentru ca episcopii dati anatemei nu vor mai face parte din Biserica. Insa pana atunci intreruperea pomenirii episcopului este extrem de greu de realizat. In primul rand episcopii eretici vor caterisi pe preotii care nu-i mai pomenesc, ceea ce este foarte pagubitor pentru turma cuvantatoare a Bisericii, pentru ca oamenii vor ramane fara catehizare ortodoxa. Acest lucru il spune clar pr. prof. Theodor Zisis in interviul cu pr. Ciprian Staicu. Pr. Sava Lavriotul spune ca a condamna aceasta erezie este problema sinodala. Preotii nu au aceasta putere. Deci, parerea mea este ca trebuie sa ascultam de glasul Bisericii. Preotii, in general, nu au grabit intreruperea pomenirii episcopului cand era vorba de erezii in istoria Bisericii, pentru ca nu s-a putut, nu aveau nici o baza sinodala. Desi este laudabil a se face acest lucru acolo unde se poate, cum ar fi la manastiri, mai ales daca intreaga obste este in acelasi cuget. Cred ca trebuie sa avem rabdare si sa asteptam un sinod panortodox, adica ecumenic. Ganditi-va ca preotul fara episcop nu are nici un drept. Daca Dumnezeu ii ingaduie inca pe episcopii ecumenisti in Biserica, nu trebuie noi sa fim mai buni decat Dumnezeu. Parerea mea este sa avem rabdare, pentru ca Dumnezeu va avea grija de toate. Insa monahul Teodot are dreptate cand spune ca harul inca este in Biserica si nu trebuie sa smintim lumea indemnand sa nu mearga la bisericile unde se pomeneste episcopul. Dar sa ne cautam un duhovnic antiecumenist, sunt mai multi decat se crede. Dumnezeu sa ne lumineze, ca dezbinarea aparatorilor de azi ai ortodoxiei nu este buna. Tocmai pentru asta s-a rugat Hristos, ca toti, si monahul Teodot si fratele Vasile si ceilalti apologeti, sa fie una in cugetul ortodox.

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 14, 2016 at 9:36 am

      Pr. Evghenie

      Tocmai pentru ca trebuie sa ascultam de glasul Bisericii, nu trebuie pomeniti ereticii. Cei din vechime sau chiliotii de acum, oare nu ascultau de glasul Bisericii, intrerupand pomenirea?

      Sa avem rabdare si sa asteptam un sinod panortodox anti ecumenist? Intr-un comentariu din octombrie, referitor la Sinaxa ce va avea loc in Grecia (unde vor anatematiza Marele Sinod), scriati ca “Totusi, sinaxa nu este Sinod”. Deci dv. chiar asteptati ceva mare. Eu consider ca asa ceva nu va fi, caci nu mai e mult pana la inscaunarea ANTIHRISTULUI, Ierarhii anti ecumenistii sunt extrem de putini, ba mai mult, profetiile spun clar ca un Patriarh va fi prezent la inscaunarea uraciunii.

      Spuneti ca “Ganditi-va ca preotul fara episcop nu are nici un drept.”. Dv. ati citit in articol ce spune parintele Sava despre episcopocentrism?

      Eu zic ca monahul Teodot avea dreptate in iunie.

      Apreciat de 2 persoane

      • Alex said, on noiembrie 14, 2016 at 11:00 am

        Pana la antihrist, vom fi oale si ulcele. Copiii nostri poate, numa’ daca apuca suta…
        Doamne iisuse Hristoase, miluieste-ma!

        Apreciază

      • saccsiv said, on noiembrie 14, 2016 at 11:43 am

        Alex

        Tu fiind dintre cei pro cip si care neaga ca vremurile apocaliptice sunt aproape. Adica il combati inclusiv pe monahul Teodot.

        Apreciază

      • calin said, on noiembrie 14, 2016 at 12:10 pm

        He, hee, toate bune si frumoase, si canonul 15 e bun, nicio problema, numai sa nu intereupem comuniunea cu ereticii!
        Ca in postarea https://saccsiv.wordpress.com/2016/11/06/luptatorii-anti-ecumenisti-si-fotbalul/

        Acuma, s-a mai scornit ceva si impotriva anatemizarii ereziei ecumenismului de catre ROCOR in 1983. Si poate se mai scorneste, ca deh, imaginatia cripto-ecumenistilor e bogata…

        Apreciază

    • Aurora said, on noiembrie 14, 2016 at 11:18 am

      Parinte Evghenie, ai grija ca zapacesti lumea ! Dumneata ne indemni sa mergem in continuare acolo unde sunt pomeniti hulitorii lui Hristos ! S-o luam altfel : daca unii cu influenta mare ar spune public ceva rau despre mama dumitale, ceva foarte rusinos si desigur neadevarat, iar d-ta, prin functia pe care o detii, ar trebui sa-i lauzi pe acei denigratori si sa-i mai pui si pe altii sa-i laude, oare cum s-ar simti mama dumitale ? Nu tradata de fiul ei minunat ? Dar constiinta d-tale cum ar fi cand ai face asemenea act de tradare si lasitate ? E grav sa-ti insulte cineva mama si sa te complaci,ba chiar sa aplauzi, dar e infinit mai grav sa asistam nepasatori si chiar sa participam la insultarera lui Hristos. Nu mai veni cu argumente din istoria ereziilor, caci nu se potrivesc. Ce se intampla acum e mult mai grav ca in perioada iconoclasmului, a uniatiei, a caderii din 1923. Acele samavolnicii s-au petrecut sub semnul violentei, dar acum se petrec in mod parsiv, cu blandete si binecuvantari, cu discursuri dulcege si indemnuri la rabdare, asteptare, ascultare. Ce sinod sa-i condamne pe ereziarhii din Creta ? Cati episcopi neecumenisti mai exista de ex. in tara noastra ? Sau in lume ? Cati mai sunt care nu apartin de o loja masonica ? Chiar nu intelegi ca summit-ul din Creta a fost o lucrare masonica (planuita de mai bine de 100 de ani !) de stricare a Ortodoxiei si orchestrata de ereticul Bartolomeu ?

      Apreciat de 4 persoane

    • sorin said, on noiembrie 14, 2016 at 11:44 am

      Pr Evghenie, Dumnezeu acum ingaduie pana si sodoma si gomora, ingaduie o multime de pacate pe care in vechime trimitea foc, trimitea cataclisme, ceea ce acum nu prea se mai intampla. Oare de ce?
      nu cumva din cauza ca ne pregateste ceva ce n-a mai fost? nu tocmai din acest motiv ingaduie fiindca aproape nimeni nu mai are nici o reactie? casa arde si noi spunem: aveti rabdare, nu aruncati cu prea multa apa ca inca nu e timpul. Sincer sunteti inconstienti toti care ganditi asa

      Apreciat de 6 persoane

      • octoviv said, on noiembrie 14, 2016 at 12:36 pm

        PSALMUL 13
        Întru sfârșit; Psalmul lui David.
        Zis-a cel nebun întru inima sa: nu este Dumnezeu. Strica-tu-s’au și urâți s’au făcut întru meșteșuguri; nu este cel ce face bunătate, nu este până la unul.
        2. Domnul din Cer a privit peste fiii oamenilor, ca să vadă de este cel ce înțelege, sau cel ce caută pe Dumnezeu.
        3. Toți s’au abătut, împreună netrebnici s’au făcut; nu este cel ce face bunătate, nu este până la unul.
        4. Au nu vor cunoaște toți cei ce lucrează fărădelegea? Cei ce mănâncă pe norodul Meu întru mâncare de pâine, pe Domnul nu L-au chemat.
        5. Acolo s’au temut de frică, unde nu era frică, că Domnul este în neamul drepților.
        6. Sfatul săracului l-ați rușinat, iar Domnul nădejdea lui este.
        7. Cine va da din Sion mântuirea lui Israil? Când va întoarce Domnul robia norodului Său, bucura-se-va Iacov și se va veseli Israil.

        Apreciază

    • pcmouse said, on noiembrie 14, 2016 at 12:01 pm

      Parinte antihristul este nascut deja,mai e un pic si vine la conducerea lumii asteia,profetul mincinos papa francisc este profetul mincincos al apocalipsei,TREZESTE-TE !!!!da ai putere sa intrerupi pomenirea!!fara frica !!cu deosebit respect

      Apreciază

    • Ioan 5 said, on noiembrie 14, 2016 at 5:16 pm

      Pr evghenie ai o gandire materiala groasa despre ortodoxie pt ca la tine ortodoxie inseamna sa ti iei salariu de la episcop

      Apreciat de 1 persoană

    • maxim said, on noiembrie 14, 2016 at 11:31 pm

      Esti un troll!

      Apreciază

  5. Cristinel said, on noiembrie 14, 2016 at 9:21 am

    cine e incornorata de sub iconuri-le de legatura cu platformele de socializare ?

    Apreciat de 1 persoană

  6. CREANGA TEOFIL said, on noiembrie 14, 2016 at 9:58 am

    În primul rând, trebuie realizat un sinod care să dea anatemei erezia ecumenistă, erezia semnată în Creta, papismul, masoneria, etc… Acesta este cel mai important punct și se va realiza în timp, mai degrabă sau mai târziu.
    Aici am să relatez o experiență proprie trăită în luna august, anul curent, deci, după eresul din Creta. Nu șiu dacă fac bine relatând-o, fiecare, însă, o va intrerpreta după cum va crede de cuviință.
    Eram la sfântul maslu. Icoana Maicii Domnului era în stânga mea, la câțiva metri în față. Și m-am rugat, în sinea mea, Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu, ce trebuie să fac în legătură cu acest așa-zis sinod din Creta, cum trebuie să procedez, să-mi descopere acest lucru.
    După puțin timp, am simțit aceasta: Trebuie să mă îngrădesc (acesta este cuvântul) de ereziile emise și semnate acolo, afurisându-le și dându-le anatemei (iată și modalitatea), lucru pe care l-am făcut. Iată o reacție rapidă, imediată, pe care trebuie s-o avem fiecare dintre noi, ca răspuns la acest eres, pentru protecția personală.
    Apoi, din nou m-am rugat: Da, dar, noi, în sens colectiv, ce trebuie să facem?
    Și după un oarecare timp, puțin mai mult ca înainte, am simțit aceasta: Trebuie un for bisericesc (atenție, n-a fost cuvântul sinod, dar cuvântul for bisericesc poate cuprinde și acest înțeles; probabil, în ideea că pe viitor, sinoade în adevăratul sens, după toate regulile și care să exprime adevărul, vor fi aproape imposibil de realizat și atunci un sinod de dimensiuni mai mici, o sinaxă, probabil, va fi suficient) care să dea anatemei acest eres din Creta.
    Pentru că am scris adineauri cuvântul colectiv mi-am amintit de tragedia de la Colectiv. Atunci, la vreo săptămână, două, eram la Sf. Liturghie și fără să vreau tot îmi venea în minte întrebarea: ce a fost acolo? Dar nu ca și când aș fi cerut de la Dumnezeu să aflu. La un moment dat am simțit: Da, a fost intenționat. Deci, acolo a fost un ritual, o jertfă adusă diavolului. Acest ritual a adus în văzduh mulți diavoli care au manipulat mulțimi mari de oameni care, ulterior au ieșit în stradă. Dacă nu era această ofrandă, diavolul n-avea puterea să facă aceasta: sa miste mase asa de mari de oameni la proteste (aceasta este o tehnica vrajitoreasca folosita de cei ce conduc lumea; vrajitoria este varful de lance al diavolului incepand de la pagani si pana la iluminati). Dar și acolo, în acel incendiu, în acele clipe groaznice pe care noi nu le putem pricepe, poate s-au mântuit unul, doi; pentru anumite persoane de acolo lucrurile au luat o întorsătură radicală, în cateva secunde.

    In legatura cu harul.
    Pentru mântuire trebuiesc trei lucruri: harul, faptele bune și dreapta credință (ortodoxia).
    Degeaba am harul și faptele bune, dacă n-am dreapta credință, deci una dintre acestea trei dacă lipsește, nu mă mântuiesc. Și preotul bețiv sau curvar are har, face aghiazmă, dar nu se mântuiește. După moarte i se ia harul și este trimis în iad. Cu atât mai mult dacă-s păcate dogmatice.
    Deci, nu-i suficient harul pentru mântuire.
    Harul exista. Dovada: la Petru Voda s-a facut aghiazma (si ni numai acolo). Dar ati citit ce concluzii au postat cei de la Petru Voda? Acei preoti si monahi de acolo care au scris acestea cu adevarat au gandit eretic. Acestia sunt mai periculosi decat ierarhii care au semnat eresul.
    Harul nu se ia printr-o simpla apasare de buton. Daca ar fi fost asa, harul s-ar fi luat din momentul semnarii in Creta, inainte de a se intoarce ierarhii in Romania. Ori nu este asa, pentru ca din dragoste Dumnezeu tine cont de mai multe aspecte. Dumneata daca iubesti pe cineva, dar din toata inima, si-ti face suparari, si chiar te inseala, o ierti pentru ca o iubesti, si iar te inseala si iar o ierti si tot asa de multe ori. Si sa zicem ca esti casatorit (a) cu ea si s-a ajuns ca ea sa bage divortul, si-o rogi sa se gandeasca bine, si ea nu vrea, si semneaza actele de divort, si chiar dupa toate acestea ii mai iesi in cale si-o implori si chiar alergi dupa ea, … si in cele din urma o abandonezi si-o lepezi. Vezi, foarte greu o parasesti, dupa ce ai incercat toate posibilitatile. Dar, cu atat mai mul Dumnezeu cu ai Sai. Pe langa aceasta Biserica nu inseamna numai preotii si ierarhii, ci si noi. Preotilor li s-a dat harul nu numai pentru ei, ci si pentru noi. Nicodim n-a facut parte din sinedriul? Si s-a temut de ceilalti si a venit pe ascuns la Hristos. Iar Hristos l-a ocarat si i-a cerut sa plece din sinedriu sa nu se intineze cu cei de acolo? Nu, pentru ca i-a vazut inima. L-a invatat si l-a lamurit. L-a tratat diferentiat de ceilalti, pentru ca avea ceva bun in el.
    De ce acești ierarhi au votat eresul sau au fost de acord cu el?
    Răspunsul este simplu: nu-L cunosc pe Dumnezeu, nici nu-L pun mai presus decat orice, deci nu-i dau toată slava și cinstea. Iar cine nu cunoaște pe Dumnezeu nu știe nici cine este vrăjmașul, adică diavolul. Ei nu cunosc că Dumnezeu este DUMNEZEUL ORTODOCȘILOR, Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac, Dumnezeul lui Iacob, PREASFÂNTA TREIME definită în Simbolul de credință ortodox.
    Nici catolicii, nici penticostalii, nici budiștii, nici musulmanii, nici evreii, nici idolatrii, etc. nu se închină Dumnezeului adevărat – Iisus Hristos, ci unor hristoși și dumnezei falși, mincinoși. Dacă s-ar fi închinat Dumnezeului adevărat, Sf. Apostoli n-ar fi trebuit să meargă pe la toate popoarele, semințiile, limbile și credințele să le propovăduiască pe Dumnezeul cel adevărat Iisus Hristos.
    De ce sfinții mucenici dărâmau idolii, incendiau capiștile, sfârâmau altarele lor de jertfă, dacă erau într-adevăr dumnezei. Oamenii, în nebunia lor, și-au făurit, plăsmuit dumnezei și hristoși falși. De ce proorocul Daniel a râs când regele Cirus Persul i-a spus că idolul Bel era dumnezeu, dacă acela ar fi fost dumnezeu? „Și era un idol la Babilonieni, pe care îl chema Bel, … Și regele îl cinstea pe el și mergea în toate zilele de i se închina; iar Daniel se închina Dumnezeului său. … Și a zis regele: Pentru ce nu te închini lui Bel? … nu ți se pare ție, că Bel este dumnezeu viu? Nu vezi câte mănâncă și bea în toate zilele? Și a zis Daniel râzând: Nu te înșela, stăpânia ta; acesta este de lut înăuntrul lui, și în afară de aramă, nici nu mănâncă și nici nu bea vreodată.” (Balaurul și Bel 1, 3-8).
    De ce David , referindu-se la cei se închină altor dumnezei spune în ps. 15: „Înmulțitu-s-au slăbiciunile celor ce aleargă după alți dumnezei. Nu voi lua parte la adunările lor cu jertfe de sânge, nici nu voi pomeni numele lor pe buzele mele.”. Iar ierarhii noștri și patriarhii noștri au participat la adunările lor, au fost afumați de fumul tămâierilor lor la CMB, etc. și cu buzele l-au sărutat pe ereticul papă încât au căzut în extaz, iar în Creta chiar i-au invitat pe eretici ca observatori. Iată, ce duh îi mână pe acești adevărați trădători, în comparație cu proorocul David care insuflat de Duhul Sfânt a scris cuvintele acestui psalm.
    Oare cum s-a rugat Iezechia în Templul Domnului, când Rabșache, fiind trimis cu oaste mare de Senaherib, regele Asiriei, împotriva Ierusalimului, și-a bătut joc de Domnul Dumnezeul cerului și pământului prin cuvintele: „Să nu te amăgească Dumnezeul tău, în care te încrezi, … Oare dumnezeii neamurilor pe care părinții mei le-au nimicit fost-au în stare să scape Gozanul și Haranul și Rețeful și pe fiii lui Eden care erau în Telasar?” (4 Rg 20, 10-19) … Iezechia „a zis: Doamne Dumnezeul lui Israel, Tu, Cel ce șezi pe heruvimi, doar Tu ești Dumnezeu în toate împărățiile pământului; Tu ești Cel ce ai făcut cerul și pământul. … auzi cuvintele lui Senaherib, pe care le-a trimis ca să-L ocărască pe Dumnezeul-Cel-Viu. Că într-adevăr, Doamne, regii Asirienilor au pustiit neamurile și pe dumnezeii lor i-au aruncat în foc; pentru că aceia nu sunt dumnezei, ci lucruri de mâini omenești, … ; și i-au nimicit. Dar acum, Doamne Dumnezeul nostru, scapă-ne din mâinile lor, pentru ca fiece împărăție de pe pământ să aibă cunoștință că Tu singur ești Dumnezeu.” (4 Rg 20, 15-19)
    Așa să cunoască toate neamurile că Acesta, Dumnezeul-Cel-Viu, căruia i se închină și se roagă Iezechia, este DUMNEZEUL ORTODOCȘILOR – PREASFÂNTA TREIME pe care l-au trădat ierahii și patriarhii ecumeniști în Creta, în CMB și în toatele întâlnirile ecumeniste unde se întâlnesc cu diavolul și slujitorii acestuia, în miros de tămâieri idolești și cântări eretice.
    Iată de ce acești ierarhi ecumeniști, dacă vor muri acum, nu vor vedea fața lui Dumnezeu?
    Pentru că, recunoscându-i biserici pe eretici, au recunoscut automat și botezul lor și pe dumnezeii lor, pentru că fiecare credință este legată indisolubil de dumnezeul pe care-l definește și-l propovăduiește. Și câte credințe sunt, atâția ,,dumnezei” sunt. Iar acești alți dumnezei sunt draci. Iată că au împlinit visul diavolului de a fi cinstit ca un dumnezeu. Să nu fie aceasta în veci! Ce vreți mai rău? La fel și ideea că toți avem același dumnezeu. Am ajuns țara aceasta un azil de nebuni încât să fim prostiți că Dumnezeul nostru, al ortodocșilor, Dumnezeul cel viu și adevărat este același cu dumnezeul ereticilor și păgânilor? Oare nu se gândesc că nu peste mult timp se vor prezenta înaintea Dreptului Judecător? …
    Noi ortodocșii suntem Israelul cel nou, noi îl avem pe Avraam ca părinte și pe Iisus Hristos ca Dumnezeu. Acesta este adevărul. N-o spun cu ură împotriva cuiva, dar pe cei de alte credințe îi invităm prin Sfântul Botez să intre în Biserica Ortodoxă, și să se lepede de dumnezeii lor falși pentru a câștiga fericirea veșnică.
    Și atenție! Am intrat în epoca vicleniei și a înșelării cu chipul binelui! Trebuie la sfârșit să se ajungă la un apogeu al acestora.
    Conluzie: Oricine, și orice ar zice, sinodul din Creta este un eres și nu poate fi trecut cu vederea cum s-a procedat și până acum cu alte întruniri și activități eretice. Cu putere trebuie dat anatemei acest eres!
    Neapărat trebuie alt sinod care să dea anatemei eresul din Creta. Trebuie să ne unim și să nu ne temem de pedepsele lor (care se vor întoarce pe capul lor) pentru că altfel vom fi înșelați în continuare și acești ierarhi ecumeniști ne vor vinde, negreșit. Trebuie să facem diferențe între ei, într-adevăr, dar nu negociem dreapta credință, nu cedăm nimic în fața lor și nu umblăm cu jumătăți de măsură. Nu trebuie să fim toleranți cu ei, chiar dacă și unii dintre ei sunt îngrijorați și-i doare sufletul, însă sunt fricoși, lași și delăsători. Dacă lăsăm situația la acest nivel, vor deveni mai periculoși și mai înrăiți decât papa și ceilalți eretici, inclusiv pentru copiii noștri (vezi noile manuale de religie ortodoxă de clasa a IV-a).

    Apreciat de 1 persoană

  7. Claudiu said, on noiembrie 14, 2016 at 10:28 am

    Nu avem ce sa mai asteptam! Cine sa mai faca acel Sinod Mare cum asteapta multi, caci majoritatea sunt ecumenisti! Eu sunt de acord ca inca sunt Taine in BOR, dar sa cautam precum ne indeamna Pr Sava, Pr Iulian, Pr Gavriil, preoti care nu mai pomenesc cretanii! Eu nu cred ca suntem chiar atat de saraci, ca sa nu putem merge la 100-200 km departare pentru o Liturghie curata! Daca nici macar atat nu putem face pentru Dumnezeu, cum vom face atunci cand va veni pecetea, astfel incat nimeni sa nu poata cumpara sau vinde! Si daca tot speram atat ca va fi un Mare Sinod sa anatemizeze Creta, cum se vor mai implini cuvintele Scripturii : dar cand va veni Fiul Omului, oare va mai gasi credinta pe pamant? Ne au avertizat Sfintii Parinti despre vremurile astea, ne au avertizat marii nostri duhovnici..zicea Pr Iustin Parvu, va vor vinde pastorii vostri..ce mai asteptam fratilor?..aaaa, va zic eu care e problema, suntem prea legati de lumea aceasta, de aceea nu acceptam ceea ce se intampla! Ma iertati daca am gresit cu ceva din comentariul meu! Post usor si binecuvantat! Cu noi este Dumnezeu!

    Apreciază

    • CREANGA TEOFIL said, on noiembrie 14, 2016 at 11:35 am

      Ati spus: Si daca tot speram atat ca va fi un Mare Sinod sa anatemizeze Creta, cum se vor mai implini cuvintele Scripturii : dar cand va veni Fiul Omului, oare va mai gasi credinta pe pamant?

      Raspuns: Sfarsitul nu va fi chiar acum. Inca se mai pot face unele lucruri. Depinde de noi. Dumnezeu asta asteapta, sa ne zbatem, sa luptam impotriva raului. Sfarsitul si proorocirile nu sunt batute in cuie! Noi le grabim sau le indepartam. Ganditi-va daca nu erau acele Biserici care n-au participat in Creta, acei ierarhi care n-au semnat, acei preoti care au intrerupt pomenirea, acei monahi din Sf. Munte care au cutreiarat tara, acele asociatii si acei blogheri care permanent au informat, dezbatut, etc., situatia era mult mai rea. Deci, cu mai multa ravna sa ne luptam.
      Trebuie concepută o structură bisericească cu preoți în frunte (care să-i cuprindă și pe cei care au fost în linia întâi și au intrerupt pomenirea, suferind în urma acestui fapt), chiar ierarhi (dacă este posibil) care să ne unească pe toți care am reacționat în vreun fel la această cădere a Bisericii.
      Deci este neapărată nevoie de unitate!
      Această structură, for bisericesc, trebuie să îndeplinească mai multe funcții:
      – să monitorizeze activitatea BOR, a sinodului, etc. și să reacționeze prompt la derapajul acestora de la ortodoxie, canoane, etc.;
      – să dialogheze cu ierarhii ecumeniști, în încercarea de a nu-i pierde pe cei care mai au ceva bun în ei și chiar de a-i coopta, etc.;
      – să fie în legătură cu alte structuri ortodoxe și să participe la realizarea unor sinoade și acțiuni antiecumeniste la nivel international, etc.;
      – să atragă în jurul ei cât mai mulți preoți și mireni;
      – să se constituie ca infrastructură, ca parte a Bisericii Ortodoxe din viitor, atunci când actualele biserici ortodoxe autocefale vor cădea în erezie unindu-se cu papistașii și ceilalți eretici.
      Această Biserică Ortodoxă viitoare nu va mai ține de un areal geografic, ea va fi constituită dintr-o mulțime de diaspore conduse de un sinod. Ea va fi în minoritate. Deci toate bisericile autocefale vor cădea în erezie. Dacă în fiecare din acestea vor fi structuri bisericești dinainte constituite, acestea vor juca un mare rol pentru că ele vor polariza mulțime de credincioși și din cler și se vor uni între ele pe plan internațional și vor alcătui adevărata Biserică Ortodoxă, despre care spuneam anterior.
      La începutul mileniului II din Biserica Ortodoxă s-a rupt o parte însemnată și a căzut în erezia papistașă (papistașii sunt în prezent peste un miliard).
      La începutul mileniului III se va mai rupe o parte însemnată din actuala Biserică Ortodoxă și va cădea în erezia ecumenistă (ce am spus mai sus).
      Deci rupere va fi. Nu trebuie să ne mirăm chiar așa de tare de aceasta. Să vedem cât se vor mai putea amâna lucrurile. Principalul lucru este să se constituie această structură care să mai țină unele lucruri in picioare.

      Apreciază

  8. ilioara said, on noiembrie 14, 2016 at 11:16 am

    Problema care ne preocupa pe noi este cea a mantuirii. Tin sa precizez ca nivelul ereziei la care ne aflam nu se compara nici cu arianismul, nici cu alte caderi din istoria Bisericii, iar faptul ca altii au luptat un nr de ani este irelevant atata timp cat noi ar fi trebuit sa ne apropiem de 100 de ani de lupta impotriva ereziei. Faptul ca nu s-a luat atitudine nu este nici pe departe laudabil, dimpotriva, si din pacate nu stapanim timpul, iar in cazul ereziei timpul COSTA SUFLETE. Imi este imposibil sa cred ca eu sunt singura perosna care a cunoscut oameni care au participat la manifestari eretice bor si au murit, de fapt nici nu cred ca sunt singura. Printre persoane mai mult sau mai putin apropiate se numara un om deosebit, un om care s-a dedicat trup si suflet bisericii, si care a lasat in urma o familie numeroasa si multa suferinta. Eu cred ca Dumnezeu l-a luat ca sa-l impiedice sa cada si mai mult, dar nu conteaza ce cred eu , insa as dori daca se poate o marturie video si scrisa cu semnatura din partea celor care sustin ca ne putem mantui participand la manifestari eretice impotriva canoanelor, deci doresc sa-si puna ei sufletele garantie, chiar daca nu este suficient, chiar daca prin marturiile lor oricum nu mai au ce pune garantie…Fara a mai enumera toate caderile bor de-a lungul timpului, amintim doar cateva: recunoasterea ereziei si suprematiei papale, pregatirea terenului lui antihrist si inchinarea la draci in cadrul cmb, prin liturghiile in comun cu pagani si restul lumii „crestine”, saptamana de rugaciune ecumenica si sinodul din creta fara a mai aminti sinodul bor din octombrie. Daca participarea la rugaciuni in comun, in afara Sfintei Liturghii, conform Invataturii Bisericii atrage OSANDA VESNICA, si daca vorbim despre ierarhi cazuti, rupti de Biserica, care ISI VAND PASTORITII si lupta PE FATA impotriva lui HRISTOS, pomenirea acestora in cadul Sfintei Liturghii, potrivit Invataturii Bisericii si a Sfintilor Parinti este cu mult mai grava pentru ca presupune incercarea de a impune in fata lui Dumnezeu niste reguli straine si CONTRARE deciziilor LUI.

    Apreciază

  9. theonlychurch said, on noiembrie 14, 2016 at 11:42 am

    Citind comentarille, am impresia ca toti ati ajuns la desavarsire, aveti rugaciune neincetata, sunteti facatori de minuni si acum va e teama ca nu mai aveti Taine valide. Anti-ecumenismul teoretic nu mantuieste, daca nu aveti si lucrarea mintii. Cititi-l, fratilor, pe Teofan Zavoratul, incepeti sa lucrati la mantuire concret. Oricum nu luati nici o masura la nelamuririle voastre. Daca ati fi mari marturisitori anti-ecumenisti, v-ati muta in alta tara, unde n-a semnat patriarhul actele si gata. Dar numai tulburare va provocati singuri. Daca vedeti ca oricum nu faceti nimic, ocupati-va si de lucrarea harului in voi pana va lamuriti cu restul.

    Apreciază

    • pcmouse said, on noiembrie 14, 2016 at 12:04 pm

      unde vezi tu „tulburare”eu vad marturisire de credinta,punerea in garda a celor ce sunt prostiti deja de catre ereticii ecumenisti fricosi,bineinteles ei aleg ce fac mai departe.

      Apreciază

    • ilioara said, on noiembrie 14, 2016 at 12:49 pm

      Daca te referi la scrierile Sf. Teofan Zavoratul privind raportarea crestinului la atacurile dusmanoase ale semenilor, asumarea nedreptatilor, jignirilor, loviturile pline de ura considerate de sfant ca si medicatie pentru vindecarea sufletului, pentru rascumpararea pacatelor, este admirabil sfatul de a le lua in considerare ca si cartea Sf Siluan Athonitul, „Dumnezeu este dragoste”, dar din pacate ai cam pierdut firul si ideea discutiei.
      – „anti-ecumenismul nu mantuieste” – probabil mantuieste ecumenismul si nu stim noi,
      – sa intelegem ca ai ajuns la rugaciunea inimii, faci minuni si de la nivelul desavarsirii ne recomanzi ca si mantuitoare erezia ecumenismului???

      Mie peronal mi se cam scurge timpul printre degete, sa zicem ca pentru mine a cam inceput numaratoarea inversa, deci nu imi permit sa ma joc cu Dumnezeu, dar nu va faceti iluzii nici voi cei care credeti ca aveti toata viata-nainte, au mai fost si altii care se asteptau sa plece dincolo semeni de-ai lor dar le-au luat-o ei inainte…..

      Apreciază

    • ban said, on noiembrie 14, 2016 at 12:50 pm

      Ai dreptate, noi nu suntem asa traitori ca tine, iarta-ne.

      Apreciază

    • Aurora said, on noiembrie 14, 2016 at 6:03 pm

      Mare destept si ”sfant” esti, theonlychurch ! Te deranjeaza lupta noastra pt. ca tu ai ales sa fii de partea cealalta. Se intelege ca nu lipsesti de la niciuna din liturghiile lor. Dar stii unde se vadeste viclenia ta cel mai bine ? Cand ne indemni sa ne mutam in alta tara ! Am crezut la inceputul discursului tau ca esti doar ironic, dar esti si nemernic ! Noi n-avem nevoie de alta tara, ci de a pastra curata si nestirbita credinta aici, in pamantul nostru ! Nu ne trimite tu in alta tara !

      Apreciază

  10. Constanta said, on noiembrie 14, 2016 at 12:41 pm

    Schimb de replici între IPS Laurentiu Streza si Pr. Ciprian Ioan Staicu :

    https://ganduridinortodoxie.wordpress.com/2016/11/13/inselari-si-inselati-raspuns-la-acuze-ecumeniste/

    Apreciază

  11. ilioara said, on noiembrie 14, 2016 at 1:03 pm

    intrebare:
    cate anateme au fost date ereziilor papistase de-a lungul timpului si CE VALOARE AU ELE???

    Apreciază

  12. Iones said, on noiembrie 14, 2016 at 1:29 pm

    Off-topic
    Basarabia: Socialistul Igor Dodon e noul presedinte, va interzice propaganda LGBT si „casatoriile” gay?

    Ce declara Igor Dodon in februarie-mai: „Nu paradelor NATO, NU paradelor și căsătoriilor gay în Moldova”
    http://a-tv.md/md/index.php?newsid=17829

    Propaganda homosexuală trebuie pedepsită prin lege. Încă o comisie parlamentară a susţinut proiectul socialiştilor
    http://unimedia.info/comunicate/propaganda-homosexuala-trebuie-pedepsita-prin-lege–inca-o-comisie-parlamentara-a-sustinut-proiectul-socialistilor-8857.html

    Apreciază

  13. RomeoB said, on noiembrie 14, 2016 at 1:30 pm

    In cartea cu Sfintii de la Olimpul Bithiniei (Episcopia Romanului 1994), unde sec vorbeste despre sfintii mucenici care aproape 200 de ani au luptat conta ereziei iconoclaste; exista o relatare din care aflam ca un mare sihastru, este invitat in Biserica Sf Sofia de catre patriarhul iconoclast.
    Cei doi slujesc impreuna Sf liturghie, iar la un moment dat perdeaua catapetesmei este data la o parte, si intregul popor vede buna intelegere si dragoste intre sihatrul cel cu bun renume si patriarhul iconoclast.
    Imediat, sihastrul intelege ispita in care a cazut; merge in pustie si isi petrece viata in adanca pocainta cu mare durere pt sminteala pe care a facut-o.

    ESTE BINE CA ACEASTA CARTE SA FIE CITITIA SI RASCITITA, PENTRU CA AVEM MULTE EXEMPLE ASUPRA FELULUI CUM SE LUPTA CU O EREZIE DIN INTERIORUL M BISERICII.

    Apreciat de 1 persoană

    • calin said, on noiembrie 14, 2016 at 2:20 pm

      Am cautat aceasta carte in anticariate si nu am mai gasit-o. N-ai putea te rog sa scanezi macar o parte mai importanta din ea si sa o postezi undeva pt descarcat spre folosul fratilor?

      Apreciază

  14. ilioara said, on noiembrie 14, 2016 at 2:53 pm

    sigur ca da, tineti-va bine sa vedeti cate carti vor aparea acum cu minunata convietuire cu erezia si cu desavarsita valoare mantuitoare a ereziei…..Noi nu scriem de la noi citire ci aducem marturie scrierile SFINTILOR, desavarsiti si facatori de minuni.
    Daca nu citeam si nu stiam nimic despre Ortodoxie si cum s-au raportat sfintii era una, dar ca sa trec acum peste tot ce am iubit si iubesc in Biserica mea, sa calc totul in picioare pentru pomenirea unor ierarhi care nu mai sunt ortodocsi, ierarhi care se roaga unui dumnezeu fals, vrajmas al lui Hristos este peste puterile mele, ar insemna sa-mi resetez creierul si sa sterg tot ce am inmagazinat pana acum si cred ca nici asa nu as putea…..si daca ar fi sa-mi pier mintile, Doamne, sa nu ma lasi!

    Apreciază

  15. Cristian said, on noiembrie 14, 2016 at 4:27 pm

    Președintele României e membru în consiliul unui think-tank fondat de George Soros. EXCLUSIVITATE
    http://www.activenews.ro/stiri-politic/Presedintele-Romaniei-e-membru-in-consiliul-unui-think-tank-fondat-de-George-Soros.-EXCLUSIVITATE-138236

    citat din articol:

    Președintele României, Klaus Iohannis, este membru în consiliul unui organism privat: European Council of Foreign Relations

    Apreciază

  16. Cristian said, on noiembrie 14, 2016 at 4:52 pm

    Anunțul care dovedește că participanții la mitingurile anti-Trump sunt PLĂTIȚI cu bani grei. Gheorghe Piperea: Credeam că asta a fost invenție românească, dar se întâmplă în locul unde s-a născut SUA

    http://www.activenews.ro/externe/Anuntul-care-dovedeste-ca-participantii-la-mitingurile-anti-Trump-sunt-PLATITI-cu-bani-grei.-Gheorghe-Piperea-Credeam-ca-asta-a-fost-inventie-romaneasca-dar-se-intampla-in-locul-unde-s-a-nascut-SUA-138244

    Apreciază

  17. IOAN said, on noiembrie 14, 2016 at 5:24 pm

    Întrebare

    Se mântuiesc cei care merg la ereticii Episcopi și preoții pomenitori de eretici care se fac părtași și ei ereziilor episcopale trădând întrun fel sau altul Biserica Ortodoxă și credincioșii ei ?

    Răspuns

    NU ! NICIODATĂ !

    ATENȚIE !!!

    BISERICA ORTODOXĂ ARE HAR ȘI VA EXISTA PÂNĂ LA A DOUA VENIRE A LUI HRISTOS dar DEPINDE CINE O PĂSTREAZĂ ȘI STĂ ÎN EA.

    Au har ereticii ? NU

    la asta ne răspunde și mai clar Sf. Lavrentie de Cernigovod

    Bisericile vor fi deschise, dar creştinul ortodox (trăitor, viu cu sufletul) nu va putea intra în ele să se roage, căci în ele nu se va mai aduce jertfa fără de sânge a lui Iisus Hristos. În ele va fi toată „adunarea satanică”.

    iată foarte clar că NU MAI EXISTĂ SFÂNTA ÎMPĂRTĂȘANIE… și deci HARUL la eretici numai există

    LEPĂDAREA DE BISERICA ORTODOXĂ ȘI DE HRISTOS AU FĂCUTO PE FAȚĂ la ”MARELE SINOD” din CRETA și asta după 100 de ani de pregatire și totul pentru venirea ANTICHRISTULUI LA CARMUIREA LUMII. ODATĂ CU CRETA SA CREAT OFICIAL NOUA BISERICA ORTODOXĂ de tip ECUMENISTĂ tocmai bună pentru acceptarea minciunii, înșelării și anticristului

    deci ereticii au facut schisma în mod oficial și sau rupt de BISERICA ORTODOXĂ tot în mod oficial deși se fac că plouă

    și apropo: Cine așteaptă în mod oficial caterisirea ereticilor așteaptă degeaba căci vor luați în rânjet de râs

    și apropo: De ce credeți că aproape toți clericii ERETICI nu au vorbit de ( SEMNUL FIAREI 666 ) cardurile cip și cipurile din mană și frunte ? simplu…erau înșelați și sunt în continuare ca și cu ereziile

    mai departe spune așa

    „Vine timpul, şi nu e departe, când foarte multe biserici şi mănăstiri se vor deschide în slujba Domnului şi se vor repara, le vor reface nu numai pe dinăuntru ci şi pe dinafară. Vor auri şi acoperişurile atât ale bisericilor, cât şi ale clopotniţelor, dar preoţimea nu va lucra la sufletul credinciosului ci numai la cărămizile lui Faraon. Preotul nu va mai face şi misiune. Când vor termina lucrările nu se vor putea bucura de slujbe duhovniceşti în ele că va veni vremea împărăţiei lui antihrist şi el va fi pus împărat„

    mai departe:

    Mulţi duhovnici şi slujitori ai Bisericii îşi vor pierde sufletul în vremea antihristului!

    În timpurile acelea nu vor mai fi draci în iad, ci toţi vor fi pe pământ şi în oameni.Va fi o mare calamitate atuncea pe pământ, nici măcar apă nu va mai fi, apoi va fi războiul mondial . Vor fi nişte bombe atât de puternice, încât şi fierul şi pietrele se vor topi. Focul şi fumul se vor ridica până la cer şi pământul va arde, vor rămâne foarte puţini oameni, şi atunci ei vor striga: „Terminaţi cu războiul şi să ne alegem un singur împărat pe tot globul!”

    deci acum are loc vremea antichristului și venirea acestuia în mod real după MARELE RĂZBOI

    și știm bine că vine RĂZBOIUL

    pentru cei care vor sa știe mai multe citiți aici Profețiile Sf Lavrentie https://saccsiv.wordpress.com/2010/06/14/profetia-sfantului-lavrentie-de-cernigov-despre-antihrist/

    deci ATENȚIE FOARTE MARE !!! SA CREAT O NOUĂ BISERICA OFICIALA de tip ECUMENISTĂ ȘI CINE NU PRICEPE CADE ÎN EREZIE și slujește slugilor antichriști și ANTICHRISTULUI care va veni oficial

    Episcopii șI Preoții eretici nu au HARUL să PROPOVĂDUIASCĂ CUVÂNTUL ADEVĂRULUI și prin urmare credincioșii să știe clar sa fugă de ei deoarece ei învață minciuna și duc la pierzare întreaga lume naivă

    NOI SĂ STĂM în UNICA SFANTA, APOSTOLEASCĂ ȘI SOBORNICEASCĂ BISERICA care e BISERICA ORTODOXĂ de 2000 de ani a SFINȚILOR PĂRINȚI și A TUTUROR SFINȚILOR CUVIOȘI, MUCENICI…etc

    creștinii ortodocși trebuie sa caute Episcopii și Preoții care nu sau lepădat de Biserica Ortodoxă ci păstrează cu frică de Dumnezeu și luare aminte toate TAINELE BISERICII și CUVÂNTUL ADEVĂRULUI ca toți care doresc salvarea sufletului să aibă posibilitatea să se mântuiască.

    Îndemn pentru toți creștinii cu intenții bune CITIȚI TOATE PROFEȚIILE SFINȚILOR

    Apreciază

  18. maxim said, on noiembrie 14, 2016 at 7:53 pm

    Fara suparare, dar cine-i monahul Teodot? Borna Crestinismului?!

    Apreciat de 1 persoană

  19. Timiana said, on noiembrie 14, 2016 at 8:23 pm

    Monahul Filoteu postat azi pe you tube: https://www.youtube.com/watch?v=CtWZMv5dh_g

    Apreciază

  20. Ioana said, on noiembrie 14, 2016 at 9:14 pm

    Apreciază

  21. mircea.v said, on noiembrie 15, 2016 at 12:11 am

    1. @Pr Evghenie e f alunecos. Are stilul unui trol. Acuma se poate sa nu fie trol, da multi sant troli si nici nu realizeaza asta.

    2. La articolul recent al monahului Teodot, i-am scris ca „vorbe, multe vorbe” si am dat citatul din Sfantul Apostol Pavel cu „Departati-va de ei”. 2 propozitii ale Apostolului.
    Si m Teodot nu a aprobat comentariul. L-a cenzurat pe Apostol.

    Ar mai fi ceva de comentat???

    Apreciază

  22. preotul said, on noiembrie 16, 2016 at 9:17 pm

    BA, pr. Iustin Parvu boteza pe cei ne-botezati prin stropire.

    Apreciază

  23. preotul said, on noiembrie 16, 2016 at 9:32 pm

    In cartea , Hrana Duhovniceasca , Buc. 1993, , de Sf. Ioan Hozevitul , pg. 262 , 263 se mentioneaza ca botezul prin stropire nu este valid , iar Sf. Nicodim Aghioritul care a alcatuit Pidalionul recomanda repetarea ne – botezului ,Oare cine intelege canoanele mai bine ca el, parintele dreptului canonic. ? Tot in aceasta carte se mentioneaza ca si Sf. Paisie de la Neamt facea la fel. Mentionarea facuta in aceasta carte de Sf. Ioan Hozevitul denota faptul ca si el impartasea aceiasi practica.

    Apreciază

  24. Maria said, on aprilie 26, 2017 at 10:58 am

    Hristos a Inviat! As dori daca este posibil sa-mi raspunda un parinte sau cineva care poate sa-mi dea un sfat mantuitor .Locuiasc in Torino ,m-am nascut duhovniceste in Biserica ortodoxa de aici .In ultima vreme se simte la predicile de la amvon un „miros” care vrea sa ne invalui cu acest accept pt. Sinodul din Creta . In postul Marelui Paste a venire in vizita un „mare teolog al zilele noastre prof” Necula .Am participat si eu cu mare interes dar am constatat ca acest teolog si-a desfasurat rolul unui mare actor de comedie .Nimic din c’è ma (ne) asteptam nu s-a vorbit de acea predica de a ne zidi sufleteste .Preotii nostri incearca sa ne explice ce inseamna canon ce inseamna canonicizare vrea sa ne familiarizam cu termenul ECUMENISM .Faptul ca traim intro tara catolica si in decursul anilor sa-au creat situatii de casatorii de botezuri ,episcopul nostru ortodox cu sediul la Roma , Siluan s-a vazut la Sindone di Torino impreuna cu alti ierarhi facand rugaciuni cu preoti catolici. Intrebare: Mergem la Biserica ortodoxa cea a lui Hristos apostoleasca si sfanta ??????????; Preotii nostri propovaduiesc Cuvantul Adevarului sau sunt „lupi imbracati in piei e oaie ” Maria

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.