Saccsiv – Weblog

DOSARUL ELECTRONIC DE SANATATE – OBLIGATORIU din noiembrie si pentru cei ce nu au card de sanatate, la orice medic public sau privat

Posted in Uncategorized by saccsiv on Noiembrie 4, 2016

După mai bine de un an de la introducerea obligativităţii cardului de sănătate în România, autorităţile introduc obligativitatea raportărilor în Dosarul Electronic de Sănătate (DES) al pacientului, o altă componentă a Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS). Spre deosebire de card, însă, dosarul electronic trebuie utilizat de toţi medicii, indiferent dacă lucrează în sistemul public sau în privat şi chiar de către cei care nu au contract cu Casele de asigurări de sănătate.

Dosarul electronic de sănătate este un sistem funcțional, pe care o parte dintre medici îl utilizează şi în prezent, dar până acum nu a fost obligatoriu. Regulile se vor schimba, însă, în câteva săptămâni, când raportările în Dosarul Electronic al Pacientului (DES) vor deveni obligatorii pentru toţi furnizorii de servicii medicale.

[…]

O prevedere interesantă a Ordinului amintit mai sus este că obligativitatea raportării în DES nu va fi doar a furnizorilor aflați în contract cu Casele de Asigurări de Sănătate, ci și a celor care nu au contract cu CAS, atât pentru pacienții asigurați, cât și pentru cei neasigurați. „Furnizorii de servicii medicale care nu se află în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate, precum şi medicii care îşi desfăşoară activitatea într-o formă legală la aceştia, în vederea utilizării sistemului DES, au obligaţia înrolării în platforma informatică din asigurările de sănătate”, se arată în document.

Cititi va rog mai multe la:

Dosarul Electronic de Sănătate, obligatoriu din noiembrie

Apoi se va urma exemplul Frantei:

Franta: GIGANTIC FISIER de date biometrice, adrese, e-mailuri, etc, pentru 60 milioane de cetateni (toti francezii de la 12 ani in sus). Adica buletinul, pasaportul si toate informatiile despre fiecare vor fi intr-un singur fisier

 

44 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. mircea.v said, on Noiembrie 4, 2016 at 12:20 pm

    Legat de subiectul sanatate, majoritatea bolilor apar pe fond de alimentatie nesanatoasa. Plus poluare aer.
    Cine vrea sa mai faca ceva legat de alimentatie, trebuie cat mai putine prajeli, cat mai putina carne, lapte, branza, oua, si cat mai multe legume, fructe si neprocesate termic. Nu alcool, nu zahar, nu cafea.

    A nu se uita, Adam si Eva au avut drept mancare verdeturi si fructe.
    Apoi, pana la Potop, timp de 2200 de ani, Dumnezeu a spus ca au hrana, la fel, verdeturi si fructe. Doar cei din seminitia lui Cain au mancat carne, ei au descoperit branza. Omul poate functiona si in modul „carne, lapte, branza, oua…”, dar, functioneaza cel mai bine in „modul” vegetal. Asa a fost facut de catre Creator.
    Apostolul Pavel spune „Bine este sa nu mancam carne si sa bem vin”

    A se vedea si subiectul alimente alcaline, alimente acide.

    Ideea e ca daca nu vrem sa dam pe la doctori, trebuie sa facem ceva. si acest ceva are numai avantaje. Adica, rezulta simplitate si cheltuieli mai mici.

    Apreciat de 2 persoane

    • tataia said, on Noiembrie 4, 2016 at 4:19 pm

      Ceea ce maninci este absolut irelavant in conditiile in care otrava este in aer….Poluarea aerului intentionat creata cu chemtrails…despre asta este vorba. De fapt din nefericire nu avem cum sa scapam de doctori in conditiile in care ei ne otravesc aerul. Si macar daca doctorii ne-ar putea face bine….dar nu pot. NU fac decit sa ne idosarieze electronic….

      Despre aia este vorba….astia ne otravesc ca apoi sa ne oblige sa ne indosariem electronic. Este strigator la cer dar nimeni nu face nimic. Cei mai multi nici macar nu vor sa accepte acest adevar….

      Apreciat de 2 persoane

      • cca70 said, on Noiembrie 4, 2016 at 7:29 pm

        excelent punctat…bravo…
        din pacate nici macar 1% din populatia asta bezmetica nu intelege ce i se pregateste, si daca incerci sa-i informezi se uita la tine ca la un balamuc ambulant

        Apreciat de 2 persoane

      • Mihail said, on Noiembrie 8, 2016 at 3:50 pm

        „cca70”, asa este. Si eu am probleme de genul asta.

        Apreciază

    • Riko said, on Noiembrie 4, 2016 at 9:53 pm

      tataia are dreptate. Oricum, daca am refuzat cardul si sistemul lor pentru mantuirea noastra, nici o boala nu ne mai poate biruii, decat cu voia Lui Dumnezeu.
      Chiar sunt curios de o intrebare, de cand ati refuzat cardul, cei care ati facut asta, v-ati mai imbolnavit sau ati avut vre-o racceala?
      Eu de cand eram mic, cand eram bolnav, mama cumpara medicamentele prescrise de medic dar nu mi le da decat foarte rar, si doar una-doua pastile cand eram foarte bolnav. Crescand mai mare nu am mai luat de loc, asa ca racesc destul de rar. Totusi cand e cineva racit langa mine racesc si eu imediat. Dar acum de exemplu stau in camin cu 4 in camera si colegii mei au racit toti trei, iar eu nu am avut nimic, chiar daca intr-o zi ploua si era foarte fric, iar eu nu am avut umbrela si am stat juma de ora in ploaie, apoi o ora jumate ud intr-o incapere. Si nu am mai racit de cand am refuzat cardul, de loc.

      A avut cineva nevoie de ingrijiri medicale si a recurs la adeverinta, sau cum ii spune la foaia aia?

      Apreciat de 1 persoană

      • cca70 said, on Noiembrie 4, 2016 at 10:29 pm

        sa stii ca ai dreptate..am observat si eu asta….ca pentru un mic gest impotriva celui rau…. Dumnezeu rasplateste cu generozitate…si te ocroteste

        .de cand am dat foc cardului de sanatate cu CIP…m-am imbolnavit f . f. rar, si doar raceli usoare care treceau repede de la sine…in rest nimica grav

        Slava Sfintei Treimi

        Apreciat de 1 persoană

      • Aurora said, on Noiembrie 5, 2016 at 12:32 pm

        Riko,
        Cred ca e ”de la caz la caz”, adica refuzul cardului nu presupune faptul ca nu mai ai nevoie de medicamentele pe care le luai inainte. Eu am cateva boli cronice si le tratez medicamentos de mai bine de 10 ani. Fara adeverinta, adica fara medicatie, probabil as muri. Si nu sunt pregatita sa mor. Nu pt. ca m-am atasat f. mult de lumea asta, dar am o familie care ma iubeste mult si nu i-ar fi usor sa traiasca fara mine. Eu mi-am educat vointa sa pot trai fara dragostea semenilor, apropiatilor mei. Sunt mai spartana, dar ei sunt cocolositi de mine si nu pot rezista fara mine. Pentru dragostea lor vreau sa mai traiesc. Dar nici asta nu e un argument care sa ma faca sa resping moartea. De moarte nu a scapat nimeni, fie genii, fie cersetori .Daca Dumnezeu are alt plan pentru mine zic :”Doamne, mie imi place aici, printre ai mei, dar daca Tu vrei altceva pentru mine, faca-se voia Ta, Doamne, nu a mea”. Deci pana cand Dumnezeu imi va descoperi voile Sale, imi iau tratamentele cu rigurozitate, caci daca nu le iau o zi, organismul trage din greu. Ma bucur insa pentru voi, cei tineri si mai vigurosi, ca puteti sa va lipsiti de pastilele din farmacii. E lucru mare. Dumnezeu va da rezistenta necesara ca sa puteti supravietui in munti sau pe coclauri, la o adica.

        Apreciază

      • tataia said, on Noiembrie 5, 2016 at 2:27 pm

        Nu mai stiu cind mi-a venit nenorocitul ala de card….dar cred ca tot cam de pe atunci am inceput sa ma mai imbolnavesc….Pina in 2013 eu nu stiam ce e aia sa fii bolnav…Deci nu e valabila chestia cu refuzarea cardului egal sanatate. Eu l-am refuzat…dar asta nu m-a ferit de raul provocat de chemtrails.

        Apreciază

      • ilioara said, on Noiembrie 5, 2016 at 9:18 pm

        Aurora, Maicuta Domnului sa-ti daruiasca mangaiere, intarire, bucurie si rabdare in aceasta incercare! La fel si fratelui Vasile. Multa sanatate si…mantuire!

        Apreciază

      • Riko said, on Noiembrie 6, 2016 at 10:28 pm

        Aurora
        Nu am vrut sa zic ca cine are nevoie de ingrijiri medicale sau tratament este defavorizat intr-un fel. Este normal ca mai ales daca avea cineva probleme si inainte de card sa nu se vindece peste noapte, mai ales de boli cronice. Sa nu te descurajezi, tine cont ca in vremurile din urma Dumnezeu va face asa mari minuni ca boala ta va fi o nimica toata. Cand nu vei mai putea sa ai acces la medicamentatie decat numai cu un card sa nu accepti pentru ca iti va strica judecata si mintea, e o mare inselatorie cu ele, un amarat de card bancar poate ingenunchia un colos al ortodoxiei. Si eu as vrea sa pot spune, imi fac card de biblioteca ca nu o sa patesc nimic, dar nu e asa. O data am deschis un cont bancar si operatoarea a inceput sa insiste cu un card pentru studenti, in momentrul acela am inceput sa simt o frica in burta si sa mi se faca rau, abia mai puteam sa vorbesc. Ori de cate ori ziceam nu, femeia aia nu se mai oprea, daca ziceam ca nu am timp, zicea doar 2 semnaturi pe niste foi care le scoatem acum la imprimanta, nu dureaza mult. Sau de ce nu vrei? De-aia. Nu vreau sa mai am deaface cu bancile niciodata, si cand mi-am inchis contul mai tarziu au insistat prea mult sa nu-l inchid ca o sa platesc taxa lor de 5 lei, ca se inchide singur in 6 luni daca nu are bani pe el, etc.
        Sfatul meu e sa incerci de acum cat mai ai timp sa gasesti tratamente alternative, oamenii nu stiu si medicina moderna nu vrea sa stie ca pana si burienile din curte sunt niste medicamente mult mai puternice decat cele de la farmacie. De exemplu usturoiul este un antibiotic mai puternic decat majoritatea antibioticelor. Daca vrei poti sa imi spui ce boli cronice ai, mai stiu si eu cate ceva si poate iti dau un sfat. Doamne ajuta.

        Apreciază

    • Manuel Transmission said, on Noiembrie 4, 2016 at 10:01 pm

      „A se vedea si subiectul alimente alcaline, alimente acide”

      Este bine sa tii cont de aceste lucruri dar sa nu exagerezi.
      Ceea ce deosebeste omul de celalalte vietuitoaoare este inteligenta care este data implicit de dimensiunea creiereului. Marimea creierului este data de consumul de alimente de origine animala, care pe langa faptul ca sunt bogate in proteine de foarte buna calitate, contin tot spectrul de vitamine B, iar in cazul carnii de peste gasim o cantitate mare de acizi grasi Omega 3.

      Proteinele au treaba cu muschii, iar complexul de vitamine B, in special B12, cu sistemul nervos.
      Proteinele de origine animala pot fi inlocuite doar partial cu proteine de origine vegetala, dar ai sa pierzi mult la partea de vitamine, minerale si grasimi (acizi grasi omega 3-6-9).
      Cand aud de cantitatile infime de B12 si de pretul astronomic din spirulina ma apuca rasul. Acelasi lucru este valabil si despre valoarea biologica si pretul semintelor de in sau a uleiului din seminte de in, fata de peste.

      Cea mai buna, mai ieftina si 100% biodisponibila sursa de acizi grasi Omega 3 este in peste si alte „fructe de mare”: raci, crustacei, scoici, plancton, etc. Vrei „Omega 3 concentrat”? Ia si consuma ulei sau untura de peste.
      Aviz viitoarelor mamici: daca vreti copii sanatosi si mai ales destepti incepeti consumul masiv de carne de peste (fiarta usor la foc moale sau la abur sau fripta, nu prajita) si consumul regulat de suplimente de ulei/untura de peste (minim 3 grame/zi) cu cel putin 3 luni inainte de perioada de graviditate si continuati inclusiv in perioada de alaptare. Mai consumati si carnuri de la animale crescute taraneste/natural pe pasune, in special de la animale „dietetice” iepure, capra, curcan si mai putin (dar nu exclus) de la animale cu cane grasa si foare bogata in acizi grasi Omega 6 si 9, in special porcul si mai ales oaia.

      Arunca o privire aici:
      http://aciziomega3.ro/

      Daca vrei un stil de viata sanatos, fa un „mix” si alterneaza in functie de nevoile tale „dietele” de mai jos. Nu e greu. Au foarte multe puncte comune.

      1.
      – DIETA ALCALINĂ – Regimul alimentar care salvează vieţi
      http://www.formula-as.ro/2013/1072/terapii-alternative-58/dieta-alcalina-regimul-alimentar-care-salveaza-vieti-16500

      – Dieta alcalină restabileşte ph-ul organismului, elimină kilogramele în plus şi creşte nivelul de energie
      http://www.csid.ro/diet-sport/dieta-si-nutritie/dieta-alcalina-restabileste-ph-ul-organismului-elimina-kilogramele-in-plus-si-creste-nivelul-de-energie-14965174/

      – carte: Formula sanatatii perfecte. Dieta alcalina – Theodore A. Baroody
      http://www.emag.ro/formula-sanatatii-perfecte-dieta-alcalina-theodore-a-baroody-9789731930176/pd/DFQGZ3BBM/

      2.
      – Dieta Mediteraneana – Prezentare
      https://dietamediteraneana.wordpress.com/2012/08/17/dieta-maediteraneana-prezentare/

      – carte: Totul despre dieta mediteraneana
      http://www.emag.ro/totul-despre-dieta-mediteraneana-9786068403243/pd/DX06QBBBM/

      3.
      – Dieta PALEO – Cea mai eficientă dietă de slăbit?
      http://www.csid.ro/diet-sport/dieta-si-nutritie/dieta-paleo-cea-mai-eficienta-dieta-de-slabit-11135307/

      http://www.emag.ro/search/paleo

      Apropo, poti face o legatura intre modul de alimentatie al asiaticilor si coeficientul lor de inteligenta? Ia arunca o privire aici:
      – Top 10 Countries by Highest Average IQ
      http://www.therichest.com/rich-list/top-10-countries-by-highest-average-iq/?view=all

      – World IQ Map
      http://www.washsummit.com/world-iq-map

      – World ranking of countries by their average IQ
      https://iq-research.info/en/page/average-iq-by-country

      Las-o mai moale cu buruienile si radacinile ca altfel ajungi ca africanii:
      – Race Differences In Intelligence
      http://niggermania.com/library/Race%20Differences%20In%20Intelligence.pdf

      – Rasa si realitate David Duke
      http://der-stuermer.com/romanian/Rasa%20si%20realitate%20David%20Duke.pdf

      Ce zici exista vreo influenta intre IQ-ul unei populatii si nivelul te trai, cultura, civilizatie, coruptie, etc?
      Exista vreo legatura intre IQ-ul populatiei din Romania si coruptia endemica „de la vladica pana la opinca” similar cu cea din „republici bananiere”? Daca (inca) nu ai gasit raspunsul in pdf-urile de mai sus, arunca o privire aici:
      https://iq-research.info/en/page/average-iq-by-country/ro-romania

      Apreciază

      • mircea.v said, on Noiembrie 5, 2016 at 12:40 am

        Fiecare cu parerea lui, santem liberi. Totusi vezi ce spune Dumnezeu. Ai grija cu pestele ca e plin de metale grele. Si vezi cum e cu uleiul de masline si cu nucile ref la omega 3,6…
        Si mai vezi sfintii ce fel de alimentatie au. Oare de ce? (a nu se intelge ca tot vegetarianul e si sfant)

        Apreciat de 1 persoană

      • tataia said, on Noiembrie 5, 2016 at 1:58 am

        In primul rind eu cred ca toata vrajeala asta cu „mincatul sanatos” este tot o chestie new age…Mie asa imi pute de la o posta. Sa maninci numai buruieni si radacini ca asa e bine…ca doar nu esti un criminal sa ucizi animale nu? O gramada de vegani din astia folosesc expresia „I don’t want SOMEBODY to die for me to have meat at dinner” – „NU vreau ca CINEVA sa moara pentru ca eu sa am carne la cina”. Dar de cind animalele sint CINEVA? Animalele sint doar ceva….pe aceeasi treapta cu lucrurile…

        Preocuparea pentru a te hrani sanatos este complet inutila in ziua de azi cind insasi aerul este otravit in mod sistematic…dar desigur multi inca cred ca se pot feri de boli mincind frunze si radacini…cind aerul pe care il respiram contine mercur, plumb, bariu, aluminiu, etc, etc…Evident se inseala. Mai intii ar trebui sa respiri un aer curat dupa aceea sa te procupi de ce maninci…

        Si as putea sa va dau un exemplu destul de graitor dupa mine…desigur cine nu vrea sa creada va gasi fel de fel de „iegzplicatii” doar ca singura explicatie plauzibila e numai una…Dupa ce v-am marturisit ca in cea mai mare parte a vietii mele am dormit intre orele 3.00-11.00 (stiu stiu…nu e un program bun…in felul acesta nu te odihnesti, blah, blah, blah) va marturisesc si faptul ca regimul meu alimentar este format, in proportie de 95%, din carne facuta pe gratar, cartofi prajiti si bere. Nu consum niciodata cafea. NU fumez si nu consum dulciuri. Dar daca tot veni vorba de zahar mai beau din cind in cind sucuri acidulate…Cei mai multi ar putea spune ca este un regim alimentar extrem de nesanatos…

        Maica-mea in schimb este foarte mare adepta new-age si pasionata de „mincatul sanatos”. Eu unul am mai avut ceva probleme de santate (nu foarte mari totusi) in ultimii trei ani. Trebuie sa mentionez ca inainte de 2013 nu mai avusesm vreo problema de santate de cel putin 10 ani. Nici macar o durere de cap, nici cea mai mica raceala, etc….Dar din 2013 s-a schimbat putin situatia…Insomnii, citeodata mai severe alteori mai usoare, palpitatii, cite o raceala pe ici pe colo, constipatie severa, dureri de cap, atacuri de panica, etc. Asta probabil pentru ca maninc nesanatos si ma culc tirziu si ma trezesc tirziu….Dar ce sa vezi….maica-mea are aceleasi probleme….iar ea nu s-a culcat niciodata in viata ei dupa ora 22.00 si maninca chiar numai buruieni si radacini….Ok….o sa imi spuneti ca e totusi din cauza diferentei de virsta…eu fiind incadrat in categoria 30-40 de ani iar maica-mea in categoria 60-70 de ani…Ei bine nu….pentru ca aceste probleme au aparut si la mine si la maica-mea aproape simultan….si mai ales sint aproape identice..dificultatea de a adormi, somn intrerupt de cite 3-4 ori pe noapte, palpitatii, constipatie severa, etc, etc….Deci trebuie cautata o cauza comuna.

        Vad ca sint unii pe aci care ne indeamna sa nu mai folosim masina ca e rea si polueaza…sa consumam cit mai putina apa, energie electrica, gaz, etc ca asa e bine…si apoi sa mincam numai buruieni si radacini ca asa o sa fim sanatosi pina la 120 de ani….Ma intreb si eu citeodata de partea cui sint astfel de persoane….ca imi pare tare dubios…Dar astea sint doar citeva ginduri…

        Oricum ce maninci nu are legatura nici cu coeficientul de inteligenta…Cu IQ-ul te nasti….si daca nu exersezi mintea poti sa il pierzi…dar nimanui nu i-a crescut IQ-ul o data cu virsta….doar a scazut. Deci nu are legatura cu ce maninci. Poti sa umbli cersetor in zdrente, lihnit de foame, IQ-ul nu il pierzi daca ii dai mintii de lucru, daca ai activitate intelectuala….iar chestia aia cum ca Germania are IQ-ul mediu mai mare decit Romania….ma indoiesc….daca „civilizatii” astia ar fi cit de cit inteligenti si-ar pune problema daca e moral sau nu sa platim impozite…dar din cite stiu eu „vesticii” ar plati taxele si impozitele cu doua miini daca ar putea….nu mi se pare ca ar fi semn de prea mare inteligenta…deci cu alte cuvinte nu cred in aceste „studii” si statistici…

        Dar revenind….probabil obiceiul de a minca produse de origine animala nu are o influenta prea mare asupra nivelului de inteligenta al individului. Dupa cum nu are o influenta prea mare nici asupra starii de sanatate a acestuia. Cel putin nu de cind aerul este otravit in mod sistematic prin chemtrails. Poate pe vremurile cind nu existau chemtrails conta….dar nu stiu cum sa spun…cind nu erau chemtrails oamenii erau oricum de cel putin 20 de ori mai sanatosi ca acum…acum sint prea bolnavi ca sa mai existe vreo diferenta intre vegetarieni si „carnivori”…

        Apreciază

      • mircea.v said, on Noiembrie 5, 2016 at 1:49 pm

        tataia,

        iar s-a umflat tarata in tine…🙂

        Pt cine nu stie, la mine face referire @tataia ref la economii de utilitati, si altele… Ca tataia zice ca prefera sa-si faca baie cu 300 litri de apa, eu imi fac cu 5 litri, si de aici e f suparat pe mine🙂.
        @tataia, stii f bine, sant securist, new age, din astea… asa ca ce pretentii sa ai.🙂
        tataia, probabil tu nu ai copii, si atunci ai doar responsabilitatea ta in carca. Daca ai avea copil, ia sa vezi ca te-ai stresa si tu pt ce ii dai sa manance. Si iti mai zic ca asta ar fi stresul cel mai mic in zilele astea si cele ce vor urma.
        Inca o data, ref la mancare, vezi Adam si Eva, pana la potop, ce spune Apostolul Pavel. Adica, vezi ce spune Dumnezeu, vezi la ce concluzii ajung sfintii.

        PS Nu m-a durut capu’, nu am avut ameteli sau alte semne de boala legate de dare albe pe cer, chiar si cand erau. Sa ma catar cu scara sa fac curatenie in darele de pe cer nu pot, dar sa fac ceva in privinta mancarii – aia pot, e in puterea mea.

        ––––––––––––––––––-

        Acuma serios, cel mai bun lucru este cel ce il spune ortodox☦traditionalist. Si asta e invatatura ortodoxa. Inamicul cel mai mare al omului este pacatul, si de pacat trebuie sa ne temem cel mai mult.

        Apreciat de 1 persoană

      • tataia said, on Noiembrie 5, 2016 at 2:23 pm

        Si in continuare….referitor la ce scriam mai sus: Uite aici un cetatean revoltat de preocuparea pentru „hrana sanatoasa” si lipsa totala de preocupare a omenirii pentru chemtrails. Adica chiar crezi ca poti fi sanatos pentru ca maninci „organic” cind aerul este OTRAVIT in mod sistematic si voit? Si asa de revoltata ar trebui sa fie toata lumea….dar din pacate…sincer nu reusesc sa ii inteleg pe oameni! Le spui ca toate problemele lor de sdantate vin de la ditrele alea de pe cer si se uita la tine ca la un nebun! Nu in mod sigur nu de acolo vin…e vina ta….ca nu maninci sanatos, ca nu ai un program de somn adecvat….etc,etc, blah, blah.

        Asa am fost spalati pe creier sa credem ca este vina noastra pentru tot ce ni se intimpla. Adica ei otravesc aerul…dar nu, e vina noastra ca mergem cu masinile. Ne imbolnavim de la otrava din aer, dar nu …e vina noastra pentru ca nu mincam sanatos…asa este!

        Apreciază

      • Raluca said, on Noiembrie 5, 2016 at 5:44 pm

        tataie, dacă tu mănânci în proporție de 95% carne și cartofi prăjiți și bei bere, înseamnă că în posturi, inclusiv miercurea și vinerea mănânci 95% cartofi prăjiți, sau îți mai diversifici meniul?
        Nu văd nici o legătură între a mânca sănătos și new-age, pentru că un creștin ortodox are voie să mănânce sănătos pur și simplu. Faptul că atmosfera e poluată cu chamtrails, nu ne împiedică să fim atenți la ce mâncăm, și pe cât posibil să nu mîncăm chiar toate porcăriile care se vând pe piață. Există și alternative mai puțin nocive, dacă vrei să le cauți, doar dacă nu ne gândim că oricum vor muri într-o zi, și ce să ne mai batem capul cu ce mâncăm … Cheers!

        Apreciat de 1 persoană

      • tataia said, on Noiembrie 5, 2016 at 7:14 pm

        @ Mircea V. Stimate Domn, eu nu am jignit pe nimeni….daca va simtiti cu musca pe caciula ca faceam referire la dvs atunci probabil stiti dvs ceva….oricum ar fi parerea mea a fost expusa in mai multe rinduri si nici nu am de gind sa retrag cele pe care le-am afirmat. Cind am fost de acord cu comentariile domniei voastre am fost de acord si am spus tuturor ca sint de acord. Cind nu sint de acord, nu sint….ce vreti acuma sa spun ca sint daca nu sint?

        Oricum apreciez contributia dvs referitoare la dezbaterea cu pamintul plat…apreciez efectuarea experiementului pe acel lac…apropos chiar imi mare rau ca v-a iesit pamintul rotund..aproape ca incepusem sa cred….pe undeva as fi vrut sa fie plat🙂 . In fine….destul cu gluma, probabil intr-o zi voi reface si eu experimentul ca sint tare curios…asta daca nu imi va fi prea lene..

        @Raluca. In general tin posturile..nu am reusit sa tin posturile mari in totalitate, dar cel putin ultimele 2-3 saptamini le tin. Cind e post carnea fripta si cartofii prajiti sint inlocuiti cu piine cu salata de vinete(fara maioneza), piine cu fasole batuta, etc. Iar locul berii e luat de Cola….desi probabil nici de aceea nu ar trebui sa beau.

        Desigur ca nu maninc NUMAI carne pe gratar si cartofi prajiti….mai adaug si cite o salata de rosii + castraveti…si alte maruntisuri pe acolo. Am spus doar ca 95% din hrana mea se bazeaza pe carne pe gratar si cartofi prajiti….restul de 5% sint altele.

        Apreciază

      • Manuel Transmission said, on Noiembrie 5, 2016 at 7:15 pm

        @tataia

        ” „mincatul sanatos” este tot o chestie new age…Mie asa imi pute de la o posta. ”

        Secretul este moderatia. Din toate cate putin si ceva mai mult din ceva anume atunci cand ai nevoie. Inainte de efort fizic intens ai nevoie de mai multi carbohidrati pentru mai multa energie, dupa efort fizic intens ai mai multa nevoie de proteina de buna calitate in special animala, nu idiotenii de genul soia sau ovaz, in perioadele de efort intelectual intens, ai mai multa nevoie de complexul de vitamine B si de grasimi sanatoase (in cantitate moderata), de peste, de avocado, de cocos, de masline, de nuci, alune, susan, etc nu se slana de porc sau margarina. In perioadele de repaus sau de activitate usoara mai putina mancare si mai usoara, multe salate sau „mix-uri” de vegetale si cantitati moderate de proteine si grasimi.
        Fiecare sa-si stabileasca alimentatia si cantitatea de alimente in functie de necesitatile lui.
        Cartile de mai sus reprezinta niste ghiduri si sunt foarte utile. Nu este obligatoriu pentru nimeni sa le cumpere sau sa urmeze sfaturile respective.

        –––––––>
        „…am dormit intre orele 3.00-11.00…regimul meu alimentar este format, in proportie de 95%, din carne facuta pe gratar, cartofi prajiti si bere”

        Ai niste conceptii si un stil de viata total „dupa ureche”. Banuiesc ca nu faci nici un sport si oricat as incerca eu sa explic cum stau lucrurile nu ne vom intelege pentru ca tu ai un mod de viata sedentar iar efortul fizic intens si alimentatia corecta pentru energie si mai ales pentru refacere iti sunt complet straine.
        Apuca-te sa practici un sport, chiar doua, la nivel de amator si mai vorbim pe urma. Sa-mi explici atunci cum stau lucrurile cu cartofii prajiti si berea. Combina un sport aerobic cu unul anaerobic.

        Alexandru Popa de la „Antrenorul Meu Personal” are niste programe foarte bune si destepte pentru toata lumea. Incepi cu:
        http://antrenorulmeupersonal.ro/secretele-masei-musculare/
        Continui cu:
        http://antrenorulmeupersonal.ro/omnifit/sistemul/
        Te „specializezi” cu:
        http://antrenorulmeupersonal.ro/piept-3d/
        http://antrenorulmeupersonal.ro/brate-uriase/
        http://antrenorulmeupersonal.ro/6-patratele-in-24-de-zile/

        Pentru inceput combini antrenamentul de forta cu un sport simplu ca boxul. Mai tarziu poti sa treci si la altceva mai complex, ca de ex kickboxing sau judo sau ce vrei tu.
        – Beginner Boxing – Are You Too Old to Box? 4 Reasons to Get Started

        – Never Too Old (to Box)

        –––––––>
        „Sa maninci numai buruieni si radacini ca asa e bine…”
        „si apoi sa mincam numai buruieni si radacini ca asa o sa fim sanatosi pina la 120 de ani…Ma intreb si eu citeodata de partea cui sint astfel de persoane”

        Nu te-ai prins pana acum care e ideea? De pe un hectar de pamant poti produce o vaca pe an, care are doar cateva sute de kilograme in viu si probabil doar jumatate carne. De pe un hectar de pamant poti produce multe tone sau chiar zeci de tone de graunte si buruieni ieftine pe care le vinzi la suprapret. Daca le spui prostilor ca sunt sanatoase si ii mai si imbrobodesti cu cruzimea fata de animale sau ca vacile se bashesc si distrug stratul de ozon, succesul este garantat.

        Cred ca este destul de clar explicat aici:
        – Cat de integrale sunt cerealele integrale?
        http://www.cristianmargarit.ro/2009/10/dieta/cat-de-integrale-sunt-cerealele-integrale

        – Ce am cu cerealele?
        http://www.cristianmargarit.ro/2010/10/dieta/ce-am-cu-cerealele

        – Cereale
        http://www.cristianmargarit.ro/2008/10/dieta/cereale

        –––––––>
        „Oricum ce maninci nu are legatura nici cu coeficientul de inteligenta…Cu IQ-ul te nasti”

        Ba are. Daca mama nu are in alimentatie anumite ingrediente (proteine, vitamine, minerale, grasimi), corpul copilului care se dezvolta in interiorul ei de unde vrei sa le ia? De la supermarket sau de la magazinul de suplimente nutritive?
        Creierul nu este ca muschiul sa il antrenezi si sa mananci mai multa proteina ca sa il cresti. Creierul se afla in interiorul cutiei craniene si are o dimensiune fixa. Te nasti cu o anumita cantitate si mai creste putin pe durata de dezvoltare fizica a copilului. Dupa ce dezvoltarea fizica s-a incheiat poti sa iti iei adio. Ca sa ai o dezvoltare fizica reala si armonioasa trebuie sa ai „combustibil” de calitate si in cantitati suficiente: proteine, vitamine, minerale, grasimi sanatase. Oamenii care sunt subnutriti sau au anumite deficiente nu au cum sa se dezvolte normal si nici nu are cum sa le creasca dimensiunea creierului. Creierul creste putin doar la copii nu la adulti.
        Nu in ultimul rand, asa cum exista mai multe rase de caini, vaci, oi, etc cu diferente majore intre ele asa exista mai multe rase de oameni. Fiecare rasa are caracteristicile ei definitorii, inclusiv marimea IQ-ului care este data in mod direct de dimensiunea creierului.

        –––––––>
        „…iar chestia aia cum ca Germania are IQ-ul mediu mai mare decit Romania…”

        Las-o mai moale ca nu tine. Fie ca iti convine fie ca nu germanii sunt mai destepti ca noi. Acest lucru se vede in ceea ce au creat ei pe perioade lungi de sute de ani. Cine a fost in Germania si a vizitat orasele si in special partile vechi istorice poate vedea cu ochiul liber care e diferenta reala intre ei si noi. Pe cand ei isi construiau o cultura, civilizatie, identitate, economie, etc noi eram cu oaia pe maidan si slugi la stapan la fel ca si astazi. Nu in ultimul rand, din cate stiu eu, noi suntem aia care ne ingramadim la ei sa le spalam vasele, wc-urile, mosii si babele de rahat la fund si sa le fim slugi in general, nu invers.
        Inca, mai ai intebari despre cine este prostul si cine desteptul?
        Eu stau si ma intreb daca ai iesit vreo data din tarcul asta comunist numit Romania si sa mergi macar in vizita pe la ei. Tu numesti asta prostie?
        – Beautiful Germany A Dream Country

        Ai vazut cum arata un sat la ei?
        – Walking in Europe. Episode 6.Germany Country Side

        Spre diferenta de astia care nu sunt nici macar prosti, sunt pur si simplu oligofreni:

        E clar acum cum sta treaba cu diferenta de IQ? Se vede foarte clar in REZULTATE: nivel de trai, civilizatie, cultura, etc.

        Din pacate nemtii ca popor sunt slugile jidanilor care ii distreg sistematic si vor sa ii extermine. De aia jidanca Merkel aduce „refugiati”.
        In cazul in care nu intelegi cum stau lucrurile si ca totul este un plan de exterminare bine pus la punct, arunca o privire aici:
        – Countryside-Dwelling, Environmentally-Friendly Families are Right Wing Extremists, Researchers Warn
        https://redice.tv/news/countryside-dwelling-environmentally-friendly-families-are-right-wing-extremists-researchers-warn

        – Jewish involvement in the promotion of ‘hate speech’ laws, multiculturalism, mass immigration, denationalization, subversion of traditional values, and related items.
        http://balder.org/judea/Hate-Speech-Laws-Immigration-Jewish-Influence-France.php

        Viitorul este clar:
        – Germany Crosses the Demographic RUBICON: 20-35’s a MINORITY by 2020

        Si la altii este la fel si in curand va veni „valul cu cote de refugiati” si in centrul si estul Europei:
        – The Truth About America’s Survival. Demographics and the 2016 Election

        Este clar ce vor sa faca si nici nu se mai ascund:

        – Sarkozy Calls For WHITE GENOCIDE!

        – Practical Idealism. The Racist and Supremacist Roots of the Ideology behind the European Union
        http://balder.org/judea/Richard-Coudenhove-Kalergi-Practical-Idealism-Vienna-1925.php

        –––––––>
        ‘…dar din cite stiu eu „vesticii” ar plati taxele si impozitele cu doua miini daca ar putea…nu mi se pare ca ar fi semn de prea mare inteligenta…”

        Din nou vorbesti doar ca sa te aflii in treaba!
        Este clar ca nu ai nici cele mai elementare notiuni despre economie.

        In primul rand, (toate )taxele sunt ILEGALE. Inclusiv la noi.
        Ai cateva detalii aici:
        – Impozitul pe venit, intre necesitate si japca
        http://www.bani-si-putere.ro/impozitul-pe-venit-intre-necesitate-si-japca/

        In al doilea rand, nu nemtii sau „vesticii” impun taxe si impozite ci jidanii paraziti care ii conduc si au preluat conducerea tarilor din Vest incepand cu lovitura de stat numita „Revolutie Franceza”.
        Jidanii sunt cei care au impus si impun utopiile egalitariste si falimentare cunoscute drept comunism si socialism. Utopii care au la baza redistribuirea fortata a veniturilor prin confiscare si inca multe alte chestiuni ca de ex: distrugerea familiei, distrugerea educatiei, internationalizare/globalism, „drepturile minoritatilor” inclusiv cele sexuale, etc Totul este ca la carte. Care carte? Cartea aia scrisa de doi jidani debili mintali ce se numeste „Manifestul Partidului Comunist”, carte pe care foarte putini oameni au citit-o. Din pacate!
        https://www.marxists.org/romana/m-e/desc/Marx_Engels_Manifestul_Partidului_Comunist.pdf

        In al treilea rand, arunca un ochi si spune-mi pe ce loc se afla Romania si pe ce loc se afla Germania in „topurile”:
        – Index of Economic Freedom
        http://www.heritage.org/index/

        – PWC – Paying Taxes 2016
        http://www.pwc.com/gx/en/services/tax/paying-taxes-2016.html

        In al patrulea rand, scoala economica germano-austriaca este foarte cunoscuta de oamenii care au ceva habar despre economie. Unul dintre reprezentanții de seama ai acestei scoli este Ludwig von Mises.

        Gasesti o gramada de carti gratuite aici:
        http://mises.ro/cuprins/
        https://mises.org/library
        https://mises.org/library/books

        Poti incepe cu asta:
        http://mises.ro/217/
        Sau cu asta:
        http://mises.ro/281/
        Sau cu asta:
        https://mises.org/library/road-serfdom-0

        –––––––>
        „Dar revenind…probabil obiceiul de a minca produse de origine animala nu are o influenta prea mare asupra nivelului de inteligenta al individului. Dupa cum nu are o influenta prea mare nici asupra starii de sanatate a acestuia.”

        Sa revin si eu…
        Sincer vorbind… rar mi-a fost dat sa vad un post cu atat de multe ineptii.
        Stimabile, ia o pauza, pune-te cu burta pe cate si nu mai bate campii ca te faci de ras.
        Ca iti faci rau tie, nu conteaza. Ce conteaza este faptul ca mai citesc alti naivi si neinformati tampeniile pe care le debitezi tu, le iau de bune si implicit le faci rau si lor. Poate ar fi cazul sa se trezeasca si sa nu mai inghita pe nemestecate ineptiile unor necunoscuti cu egoul unflat, intalniti aiurea pe internet.

        Apreciază

      • tataia said, on Noiembrie 5, 2016 at 9:33 pm

        @Manuel Transmission Maaaammmma cita romanu’ Sa ma ierti dar am citit in diagonala. In fine…Eu nu prea sint sportiv de felul meu….da’ pina la urma nu e treaba ta. Viata mea, sanatatea mea, etc. Imi plac si mie anumite sporturi….dar nu alea la care trebuiesc folositi muschii. Imi plac alea la care trebuie coordonare ochi-mina. Automobilism, tir, in fine ai priceput ideea.

        Sa zicem ca ai avea dreptate….ca tine coefiecientul de inteligenta de tipul de hrana….desi nu m-ai convins…Atit a timp cit nu esti subnutrit…dar in fine nu mai dezbat pe tema asta ca nu am chef. M-am plictisit.

        Cit despre aia ca nu am iesit din rahatul asta comunist de Romania….stimabile te inseli amarnic. Am vazut 95% din Europa. Si nu mi-a placut ce am vazut in vestul „civilizat” si „inteligent”. E ok?

        Apreciază

      • Cristinel said, on Noiembrie 6, 2016 at 12:42 pm

        Manuel ai uitat sa spui de statiile de metrou in jurul carora miroase a urina,la fel de mizeria din jurul lor(doar ca la ei se face curat si asa dispare).Ai uitat sa spui cat de zombie sunt pe strada si in mijloacele de transport.Omiti sa spui ca sunt „educati” de sute de ani sa se comporte ca o turma.Si sunt rasisti.Traiesc in Germania de 4 ani si vreau in fiecare zi acasa dar eu traiesc intr-un sat unde nu e mare lucru de facut si stau sa mai agonisesc ceva bani.

        Apreciază

      • tataia said, on Noiembrie 6, 2016 at 5:04 pm

        Si inca ceva referitor la subiectul chemtrails. Probabil va este cunoscut cazul sotilor Borcea care au descoperit ca sint intoxicati cu mercur.

        http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/cosmarul-sotilor-borcea-au-mercur-in-corp-de-9-ori-mai-mult-decat-normal.html

        Ia ginditi-va bine citi dintre voi nu aveti simptome asemanatoare sau chiar identice cu acestia! Dar daca veti merge la doctor oriunde in Romania veti fi diagnosticati cu „sindrom depresiv-anxios”. Adica cu alte cuvinte totul este in mintea vostra sau mai bine zis sinteti nebuni…Asta pentru ca la noi in Romania nu se fac analize pentru contaminarea cu metale grele. Iar analizele obisnuite nu arata niciodata nimic. Analize pentru contaminarea cu metale grele se fac cel mai aproape la Viena. Si oricum au preturi prohibitive pentru majoritatea romanilor de rind. De aceea contaminarea cu metale grele scapa nediagnosticata in cazul a 99% din romani. Dar daca si-ar face aceste analize marea majoritate a romanilor ar descoperi ca sintem toti intoxicati cu aceste nenorociri.

        Oficial nu s-a dat nici o explicatie asupra sursei intoxicatiei suferita de sotii Borcea, s-a vehiculat un zvon cum ca ar fi din cauza snobismului lor, snobism care i-ar fi determinat sa aiba o dieta bazata aproape in exclusivitate pe fructe de mare si peste. Evident o astfel de „explicatie” este o manevra tipica de dezinformare….doar nu era sa ne spuna ca e de la chemtrails si ca toti sintem intoxicati….doar ca numai unii au bani de analize la Viena. Daca pestele si fructele de mare ar contine atita mercur cit se spune ar trebui ca toti monahii din Athos sa fie deja morti. O caricatura pe tema aceasta:

        Da, da asa este…unii sint intoxicati cu mercur de la vechile plombe dentare. Dar problema e ca in ziua de azi sint persoane care nu si-au pus in viata lor o plomba si tot au simptome de intoxicatie cu metale grele.

        Si mai jos si o stire care s-a dat la TV..ca sa vedeti cit de nemernici si slugarnici sint astia de la televiziunile din Romania:

        Si acolo ne spun ei ca intoxicatia cu aluminiu este de la gatitul in vase de aluminiu sau de la consumul de sucuri sau bere amabalate in cutii de aluminiu, cea cu arsenic de la insectifide si fungicide, cea cu cadmiu de la fumat (cel putin asta e adevarata) si cea cu plumb de la gazele de esapament. Cum asa? NU cumva benzina cu plumb s-a scos din oferta benzinariilor de 20 de ani? Astia ne cred chiar prosti? Se pare ca da. Apoi spun si ca intoxicatia cu mercur e cea mai grava dar nu dau nici o explicatie de unde ar putea proveni mercurul acela. De fapt zic ceva cu pestele si plombele cu mercur….Neconcludent intrucit in ziua de azi nu se mai folosesc plombe cu mercur ci din acril…Daca sint mai sanatoase sau nu, nu stiu ce sa zic…oricum mai rau decit mercurul nu poate fi nimic. Si mai zic (de fapt este scris pe burtiera) ca Bucurestenii sint cei mai expusi la astfel de intoxicati. Oare de ce? Ca aici e mai poluat aerul.. evident asta toata lumea o stie. Dar de ce e mai poluat aici? Pai evident spreierile cu chemtrails sint cu atit mai intense cu cit zona este mai populata…asta din doua motive…o data ca interesul pentru depopulare este evident cu atit mai mare cu cit zona este mai populata si in acest fel se pastreaza si aparenta de „poluare” industriala, de la masini, de la centralele de incalzire de apartament si cine stie ce le-o mai trece lor prin cap in cele din urma…

        Si acum o chestie pentru Domnul MIrcea V. Sustineti ca nu ati observat nici o legatura intre starea generala de santate a dvs si direle de pe cer…eu am observat la mine insumi…dar sa ma exclud pe mine din ecuatie ca doar poate fi autosugestie nu e asa? Asa cum dvs ati facut experiementul acela cu luminile pe lac am facut si eu experimente….Si anume cind ma simteam mai rau intrebam fel de fel de oameni, cunoscuti sau necunoscuti, cu care intram ocazional in contact, inclusiv oameni de pe strada cum se simt, cum s-au simtit in ultimele zile, etc si cel putin 75% din cei intrebati spuneau ca se simt /s-au simtit rau in ultimele zile…ametela, greata, confuzie mentala, insomnie, lipsa de energie, oboseala cronica, etc, etc. Deci nu este autosugestie cu atit mai mult cu cit acei oameni habar nu aveau de existenta fenomenului chemtrails. Deci cind se intensifica direle chemtrails marea majoritate a populatie se simte rau…este un fenomen de netagaduit!

        Apreciază

  2. ortodox☦traditionalist said, on Noiembrie 4, 2016 at 1:14 pm

    Asigurarea de sanatate mi-o da Dumnezeu, nu niste oameni necunoscuti – atei materialisti si sclavi ai progresului stiintific fara divinitate.
    Ma feresc de pacat si Dumnezeu ma va feri de moarte. Iar daca sanatatea trupeasca imi va vatama sufletul, atunci mai bine sa nu o am.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Gabriel M. said, on Noiembrie 4, 2016 at 1:45 pm

    Bogdan Radulescu (hulitorul de la trupa epic) a fost dat afara din USR pt. hulele aduse Bisericii Ortodoxe, si vrea sa isi infiinteze propriul partid cu numele PAT (partidul anti trist)

    De la minutul 5:10:

    Apreciază

  4. mistero4u said, on Noiembrie 4, 2016 at 2:20 pm

    Cardul de sanatate este nimic in comparatie cu DES (Dosarul Electronic de Sanatate), obligatoriu incepand cu 12-11-2016, mai multe informatii aici: http://mistero4u.wordpress.com

    Apreciază

  5. elena said, on Noiembrie 4, 2016 at 2:38 pm

    Da… Eu nu stiu cum sa fac sa scap si de buletin si astia cica „ne obliga” dom’le. Apropo, mie si familiei mele ne expira CI in 2017 la toti, cu toate ca ne-o reinoisem in ani diferiti. As fi curioasa daca si voua tot la anul va expira, ca daca e asa, inseamna ca au astia ceva de gand.

    Apreciază

    • tataia said, on Noiembrie 4, 2016 at 5:30 pm

      A mea e pina in 2020

      Apreciază

    • Riko said, on Noiembrie 4, 2016 at 9:59 pm

      Si buletinl mei expira in 2017. Depinde cum va fi lumea si noul buletin, poate ca altul nici nu mai fac.

      Apreciază

    • Cristinel said, on Noiembrie 6, 2016 at 12:50 pm

      CI expira in 2022,carnetul de conducere in 2023.Altele nu mai scot.Am in cap sa cumpar un cal si o caruta.Pentru padurea din jurul satului si balta care e la 4 km consuma doar calul iarba🙂

      Apreciază

  6. tataia said, on Noiembrie 4, 2016 at 4:28 pm

    Si un pic off-topic ia uitati-va voi aici:

    http://www.globaltruth.net/bulgarian-presidential-candidate-says-check-on-chemtrails-possible/

    Apreciază

  7. Riko said, on Noiembrie 4, 2016 at 7:17 pm

    Apreciază

    • paul said, on Noiembrie 4, 2016 at 10:03 pm

      Agheasma unde sunt pomeniti episcopii ecumenisti care au semnat la sinodul din Creta se impute. Adica Radu- Voda si alte cateva biserici si manastiri
      https://ayeaye20.wordpress.com/2016/10/31/agheasma-sau-apa-puturoasa/

      Apreciază

      • Riko said, on Noiembrie 4, 2016 at 10:19 pm

        Chiar ar trebui sa faca mai multa lume testul acesta, pana nu se prinde BOR-ul ecumenist si incep sa bage ceva in apa, Poate ca si dupa ce or sa bage conservanti si clor o sa se strice.

        Apreciază

      • Iuliana said, on Noiembrie 5, 2016 at 1:16 pm

        Am si eu agheasma de la biserica din satul bunicilor, luata asta vara la Adormirea Maicii Domnului si una la Nasterea Maicii Domnului. N-am consumat din ele pentru ca avea si mama o sticla mai mare in casa, dar acum vreo doua saptamani am deschis sa beau intr-o dimineata din cele din sat si miroseau grav.

        Parintele din sat este ecumenist convins, pe multi batranei i-a indoctrinat deja cu ideea asta ca „e mai bine sa ne unim toti crestinii, indiferent ca suntem ortodocsi, catolici, protestanti, aventisti (!!!!), ca uite musulmanii ce puternici si multi sunt si noi suntem impartiti si divizati”. Multi din sat spun ca parintele are har special, ca plange la epicleza…

        dar tot acolo sunt incurajate si circula printre sateni carticele cu fenomenul Vladimiresti si parintele Nil Dorobantu – mare vedeta locala. …CE sa le spui? CUM?

        Apreciază

  8. Aurora said, on Noiembrie 5, 2016 at 12:45 pm

    @Tataia
    Sa stii ca nu sunt vegana si tin doar posturile de peste an, deci in rest, mananc de toate. Insa meniul tau este unul complet nesanatos, care conduce la : guta, cardiopatie, cancer de colon, pancreatita, arterita, ciroza si lista nu e completa. Nu recomand regimurile new-age, dar mai adauga niste morcovi, spanac, rosii si mere in meniul tau.

    Apreciază

  9. iustina lupascu said, on Noiembrie 5, 2016 at 2:00 pm

    S-o creada ei!

    Apreciat de 1 persoană

  10. mircea.v said, on Noiembrie 5, 2016 at 11:50 pm

    pt @tataia si pt cei ce au o slabiciune pt cartofii pai (si eu aici), o alternativa mult mai sanatoasa:

    Se fierb cartofi in coaja.(dupa ce incep sa fiarba, 30min pe foc si inca 10 min se lasa asa in apa, fara foc; sau cum stie fiecare)
    Se curata de coaja si se taie asa, ca pt salata orientala, sau rondele…
    Se pun intr-o tigaie cu mai putin sau mai mult ulei, dupa preferinte
    Se pune tigaia pe foc mediu, si cand incepe sa sfaraie uleiul se da focul la minim, si incepe sa se amestece in tigaie cartofii cu uleiul. Si asta timp de 1-2 min. Se stinge focul si inca 1-2 min se amesteca. Se pune sare.

    Si cartofii astia au gust cam 80% ca si cartofii pai, dar sant mult mai sanatosi pt ca uleiul ramane la o temp mica, cam 100-110grdC, si un timp mic, fata de 180-220grd in mod normal si 15-20 min. Si la final rezulta, cartoful este prelucrat termic doar la 100 grdC.
    Daca se pune si niste usturoi pisat peste, nici nu mai ai nevoie de carne.

    Alt avantaj, este ca se pot fierbe mai multi cartofi, se folosesc cati ai nevoie, restul la frigider, se pastreaza f bine. Pot sta si o saptamana. Si iei cand ai nevoie, cati ai nevoie. Si acum totul dureaza f putin.

    Apreciază

  11. Riko said, on Noiembrie 8, 2016 at 6:19 pm

    Dosar de organe disponibile.

    Apreciază

  12. discerne said, on Noiembrie 9, 2016 at 12:30 pm

    Cand vorbeam si scriam in 2013 in legatura cu cardurile de sanatate si cautam sa ma informeze pe la toate institutiile publice, unii apropiati se intrebau de ce ma agit atata, ca doar ei n-au primit niciun card de sanatate. degeaba le explicam eu ca este important sa faca in asa fel incat sa nu li se emita in prima instanta.
    Apoi, cand s-au emis, au avut oportunitatea sa il refuze si sa nu semneze pt primirea lui, care nu l-au primit fara semnatura prin „amabilitatea” postasului.
    Apoi, cand s-a dat posibilitatea returnarii, anularii lui si inlocuirii cu o adeverinta medicala, din apropiatii mei care l-au primit se intrebau de ce sa se chinuie ei sa se plimbe din 3 in 3 luni la CAS.
    Acum, cand se observa consecintele implematarii cretine a acestui sistem orwellian aplicat in sistem dambovitean, lucrurile s-au schimbat. Eu sunt linistit, ca n-am card, n-am dosar electronic de sanatate. In schimb ei se agita. De ce? Pai uite din cauza asta ca prostia-i mare:
    http://www.formaremedicala.ro/ai-n-ai-pias-merge-si-asa/
    Mai sunt unii care se mai agita ca sa faca rost de cardul de sanatate, ratacit prin sistemul CAS. Stiu pe cineva care trebuia sa-si ia reteta in fiecare luna si sa vezi ce comedie, ca medicamentele de care avea nevoie se terminau repede si nu se gaseau la orice farmacie, si daca la farmacia aia nu mergea PIAS sau i se citea cu erori cardul, nasol… E ridicol sa vezi oameni mari pierzandu-si timpul in jocuri de copii, insa statul de fapt asta vrea, statul ne crede copii mici, cretini, oligofreni si vai de steaua noastra daca nu ne ocroteste cu „binefacerile” lor…
    Cei care si-au luat cardul de sanatate nu stiu ce foc si-au aprins in cap, si asta-i numai inceputul… Intr-adevar, de ce sa ma agit? Lasa-i pe ei sa se agite.
    Diferenta mai sta si in calitatea actului medical: cei care sunt asigurati vor avea parte de un consult in care medicul va fi grabit, haituit sa tasteze date in calculator (ca doar de-asta a facut medicina, ca sa bifeze casute intr-un sistem informatic oligofren), iar cei care nu sunt asigurati vor plati linistiti (eventual la negru daca se ajunge la asta) o consultatie relaxata in care medicul isi va putea face treaba, dupa care omul se duce si isi cumpara integral medicamentele la farmacie, la casa mai libera.

    Apreciază

    • Raluca said, on Noiembrie 14, 2016 at 11:52 pm

      discerne,
      Ne-am străduit să scăpăm de cardul de sănătate și acum ne bagă pe gât dosarul electronic de sănătate?? Ce diferență există între acestea două? Sau reprezintă același lucru? Dacă cotizez la sistemul de sănătate și nu vreau dosar electronic, nu este dreptul meu constituțional să-l refuz? Sau dacă vreau să plătesc eu niște servicii în sănătate, ce-mi trebuie dosar electronic?? Este adeverința de asigurat valabilă în continuare?
      Te rog spune-mi tu cum procedezi? Ce e de făcut în continuare pentru ca să nu fi îndosariat electronic?

      Apreciază

      • discerne said, on Noiembrie 16, 2016 at 9:19 pm

        Dosarul electronic de sanatate este creat in cadrul SIUI, sistemul informatic al Casei de Asigurari si ar trebui teoretic accesat de catre medici ca sa completeze date in el. Tu, Raluca, drept cetatean roman care (teoretic) „beneficiaza” de institutiile publice ai dreptul de a cere informatii publice si informatii cu privire la cum sunt folosite datele tale private. Am scris aici cateva din demersurile facute https://discerne.wordpress.com/2014/02/09/institutiile-si-legile-statului-cu-privire-la-cardurile-biometrice-de-identitate-si-de-sanatate-partea-i-de-stefan-alexandrescu/ . Ideea este ca trebuie sa depui ceva munca birocratica, dar atat vreme cat cetateanul beneficiaza de conditia de asigurat in baza unui contract intocmit cu casa de asigurari, cetateanul are dreptul sa inceteze uniltaral contractul cu casa de asigurari si are dreptul sa se opuna prelucrarii datelor sale personale intr-un anumit format, de exemplu informatic. Astfel, cetateanul are dreptul sa ceara inchiderea dosarului sau electronic. Desigur, doar pt ca teoretic are dreptul, nu isneamna ca asta se si intampla. De ce? Pai, mai nou, pentru ca ANAF si CAS au acces comun la bazele de date si, din momentul in care tu platesti asigurari de sanatate sau ti se retin (de exemplu daca esti salariat), esti trecuta in sistem automat ca asigurat, ti se emite card si ti se face dosar electronic. Deci teoretic, ar trebui ca daca tu cotizezi la sanatate sa refuzi dosarul electronic, dar practic nu poti. Gresela pe care tu o faci este ca platesti in prima instanta asigurarile de sanatate. Realitatea este ca STATUL NU TE POATE OBLIGA SA PLATESTI ASIGURARILE DE SANATATE DACA NU BENEFICIEZI DE ELE. Astfel, daca eu sunt un cetatean sanatos, nu sunt angajat si sunt dispus sa scot bani din buzunar de fiecare data cand ma duc la medic, mi-am castigat dreptul sa nu fiu deranjat de stat cu dosar electronic, card, asigurari si alte porcarii din astea. este un drept care se castiga scump (si va fi si mai scump ca bani), deoarece chiar si sanatos, dai mai mult la medici pt controale si analize decat ai da in calitate de asigurat, dar macar esti liber si primesti servicii de calitate in privat decat sa te umilesti, sa fii tratat ca o carpa si sa ti se incalce drepturile.
        Deci, ca sa nu platesti asigurari medicale (care sunt sursa pt dosarul electronic de sanatate si card):
        – trebuie sa nu fii angajat
        – trebuie sa nu figurezi cu venituri ca persoana fizica
        – trebuie sa nu ai proprietati.
        Asta-i tot. lamurita?

        Apreciază

      • Raluca said, on Noiembrie 19, 2016 at 11:10 pm

        discerne,

        Ca toți cei care au un contract de muncă, firma la care lucrez plătește automat contribuția la asigurările de sănătate din salariul pe care mi-l dă. Tu spui că orice salariat are un contract cu casa de asigurări de sănătate, deși eu nu-mi amintesc să fi semnat niciodată așa ceva. Faptul că firma plătește în numele meu asigurarea de sănătate ține loc de contract între mine și casa de asigurări de sănătate? Pe mine nu m-a întrebat nimeni dacă sunt de acord să mi se deschidă un dosar electronic de sănătate. În așa numitul contract cu casa de asigurări nu este specificat așa ceva, deci asta ar fi o încălcare a legii de către ei.
        Dacă cineva plătește asigurarea de sănătate, dar deocamdată vrea să apeleze doar la serviciile de sănătate din sistemul privat, ce lege îl poate obliga să i se deschidă dosarul electronic de sănătate?
        Dacă cineva își permite să refuze asigurarea de sănătate, nu ar trebui să aibă niciun dosar electronic de sănătate.
        De asemenea nu văd ce legătură există între deținerea unei proprietăți, o casă de exemplu pentru care plătești impozitul aferent, și existența unui dosar electronic de sănătate.

        Apreciat de 1 persoană

      • discerne said, on Noiembrie 27, 2016 at 3:17 pm

        Raluca, inteleg ce spui si sunt de acord ca nu e drept. In acelasi timp, necunoasterea legilor nu scuza pe nimeni. Legile romanesti in general sunt strambe. Stiu ca legea reformei in sanatate, 95/2006 a fost peticita de multe ori, are vreo 250 de pagini si frecvent este important sa te tii la curent dar e cam greu de realizat. Asa ca am selectat eu din lege portiunile care iti raspund la intrebari.

        Art. 3. – Protectia sanatatii publice constituie o obligatie a autoritatilor administratiei publice centrale si locale, precum si a tuturor persoanelor fizice si juridice
        Art. 208 (3) Asigurarile sociale de sanatate sunt obligatorii
        (6) Asigurarea voluntara de sanatate nu exclude obligatia de a plati contributia pentru asigurarea sociala de sanatate.
        Art. 211. – (1) Sunt asigurati, potrivit prezentei legi, toti cetatenii romani cu domiciliul in tara […] si fac dovada platii contributiei la fond, in conditiile prezentei legi. In aceasta calitate, persoana in cauza incheie un contract de asigurare cu casele de asigurari de sanatate, direct sau prin angajator, […]
        Art 213 (3) Emiterea cardului electronic de asigurat se face numai prin sistemul informatic unic integrat al sistemului de asigurari sociale de sanatate

        Legatura este in felul urmator: chiar daca nu ai facut un contract cu casa de asigurari in mod direct, in mod indirect ai facut cand te-ai angajat. Angajatorul este obligat prin lege sa iti plateasca asigurarile de sanatate, adica sa le retina din partea ta si sa le vireze la bugetul de stat, fie ca tu vrei sa fii asigurata sau nu. Astfel, sarcina dovezii de plata a asigurarilor de sanatate pentru tine este a angajatorului. Daca ai fi liber-profesionist, cum sunt eu, ar cadea in sarcina ta.
        Plata CASS este reglementata in principal de doua legi: legea reformei in sanatate si Codul Fiscal. ANAF si CNAS au bazele de date interconectate din primavara anului acesta, am sunat eu la ANAF si m-am interesat si la CNAS si mi-au confirmat.
        Daca nu ai inregistrate venituri pe persoana fizica, atunci conform codului fiscal din 2016, nu esti neaparat obligata sa platesti asigurarea de stat decat daca folosesti serviile publice ca asigurat. Au fost multe articole pe marginea acestui subiect. Iti dau linkul la un articol gasit acum http://www.ziare.com/impozit/contributii/veste-buna-pentru-persoanele-fara-venituri-nu-mai-sunt-obligate-sa-plateasca-lunar-contributia-la-sanatate-1423842 (sunt multe, multe pe subiect, scrise de juristi). Adica principiul este ca statul spune asa: „tu, cetatean, daca vrei sa te tratam/analizam gratuit, ne datorezi bani. Daca nu vrei sa te tratam/analizam gratuit, atunci tot ne datorezi bani, ca scrie in lege ca e obligatoriu. Dar daca nu vrei, nu-i nimic, ca nu avem ce sa-ti facem.”.
        Codul fiscal precizeaza ca daca ai o proprietate, datorezi CASS. Daca ai venituri, datorezi CASS. Daca esti angajata, automat angajatorul palteste CASS pt tine. Din moment ce sa plateste CASS in contul tau, figurezi in SIUI (sistemul informatic unic integrat), care este radacina si a cardului electronic de asigurat, si a dosarului electronic de sanatate.
        Ce faci ca sa nu ai venituri pe persoana fizica?
        – poti sa infiintezi o companie si sa reinvestesti veniturile si profitul in companie, iar daca locuiesti in acelasi apartament cu sediul firmei, pe numele firmei se pot face majoritatea platilor de care ai nevoie pentru cheltuieli (sunt juristi si consultanti care te pot invata cum sa jonglezi cu cashflow-ul legal, cum este de exemplu Horatiu Sasu)
        – poti sa ai venituri in strainatate ca persoana fizica, care sunt impozitate sau impozitabile in acea tara, cu care Romania are un tratat de evitare a dublei impuneri. De exemplu, vinzi pe internet ceva sau faci tranzactii financiare in alta tara si ai venituri declarate in acea tara. Taxele le platesti acolo.
        – daca ai o proprietate, poti sa o vinzi firmei pe care o infiintezi, dar ca firma sa cumpere proprietate, tu o creditezi cu bani pe care apoi ii poti recupera din firma pe baza unui contract de creditare – astfel, poti sa scoti bani din firma legal pe numele tau, fara sa platesti impozit.
        „Dacă cineva își permite să refuze asigurarea de sănătate, nu ar trebui să aibă niciun dosar electronic de sănătate.”
        Nu e asa, pentru ca trebuie sa intelegi cum functioneaza legislatia si interoperabilitatea bazelor de date.
        Momentul cel mai potrivit in care cei care voiau sa evite dosarul de sanatate si cardul electronic era cel mai tarziu in 2013, prin inchiderea contului in SIUI, inainte sa se tipareasca inca vreun card de sanatate pe numele tau, cu datele tale.
        Deci, daca nu vrei DES, nu vrei card, e simplu:
        – vinde tot ce ai ca proprietate pe numele tau
        – da-ti demisia
        – renunta la orice surse de venit pe numele tau ca persoana fizica
        – inceteaza relatia contractuala cu CNAS si obliga-i sa-ti inchida contul in SIUI
        – pune-ti la punct un sistem profesional si financiar prin care sa iti desfasori activitatea profesionala si sa traiesti (sanatos) fara sa ai venituri ca persoana fizica in Romania.
        E o forma similara cu ce zice Mantuitorul in predica citita duminica asta la Biserica: „vinde tot ce ai si urmeaza-Mi Mie”
        Ce zici, esti pregatita?

        Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

