Saccsiv – Weblog

Parintele ARSENIE BOCA. Noutati Comisia de canonizare

Posted in Uncategorized by saccsiv on Noiembrie 2, 2016

arseni_boca_in-_mijloc

Foto: http://www.spiritus.ro/SPIRITISM/spiritul_parintelui_arsenie_boca.htm

Am promis ca voi mai scrie pe tema parintele Arsenie Boca doar in cazul in care mai apare vreo noua inregistrare in care un mare duhovnic spune ceva despre el sau daca se intampla ceva important in cadrul lucrarilor Comisiei de canonizare.

Si pare ca se intampla.

Iata ce putem citi la Mănăstirea Prislop: Întrunirea comisiei de canonizare a părintelui Arsenie Boca de pe Basilica:

Luni, 31 octombrie 2016, la Mănăstirea Prislop, sub președinția Înaltpreasfințitului Părinte Laurențiu, Mitropolitul Ardealului, s-au desfășurat lucrările Comisiei speciale teologice mitropolitane, în vederea întocmirii dosarului pentru propunerea de canonizare a părintelui Arsenie Boca, ne-a precizat Adrian Nicolae Petcu, membru în comisia de canonizare.

Lucrările comisiei s-au concretizat într-o sistematizare teologico-științifică a scrierilor Părintelui Arsenie Boca, a documentelor de arhivă, precum și a diverselor publicații apărute de-a lungul timpului cu privire la viața și activitatea duhovnicului de la Mănăstirile Sâmbăta și Prislop.

Ședința a început prin rostirea rugăciunii Împărate Ceresc. În continuare, membrii Comisiei au întocmit referatele primite în ședința de lucru ce avut loc în data de 16 aprilie 2016.

Primul referat a fost prezentat de părintele profesor Mircea Păcurariu, intitulat Părintele Arsenie Boca de la mănăstirile Sâmbăta de Sus și Prislop. În referat se prezintă date biografice, pe baza documentelor aflate în arhiva Institutului Teologic din Sibiu, respectiv copilăria, perioada studiilor, perioada atonită, perioada de la Mănăstirea Sâmbăta, prigoana autorităților comuniste, perioada de la Mănăstirea Prislop. Perioada de prigoană, respectiv prima și a doua arestare a părintelui sunt prezentate pe baza declarațiilor părintelui în faza de cercetare. Părintele a efectuat 525 zile de închisoare. A fost prezentată apoi perioada de la Drăgănescu, iar, în cele din urmă, sfârșitul părintelui Arsenie de la Sinaia din 28 noiembrie 1989.

În cadrul ședinței, Mitropolitul Ardealului a declarat că cele mai relevante date despre părintele Arsenie sunt cele autobiografice, mărturiile proprii care se regăsesc în declarțiile Părintelui în fața organelor securității.

A urmat apoi prezentarea recenziei celor opt materiale (șapte cărți și filmul documentar Părintele Arsenie Boca-omul lui Dumnezeu, în regia lui Nicolae Mărgineanu) primite înspre analiză. În cadrul ședinței, s-a realizat o prezentare critică și succintă a acestor opt materiale.

De asemenea, în cadrul ședinței a fost propusă alcătuirea unei cronologii a activității părintelui Arsenie, precum și stabilirea exactă a surselor autentice referitoare la viața și activitatea părintelui Arsenie.

Pentru o mai bună documentare au fost efectuate cercetări și în arhiva Arhiepiscopiei Aradului, analizând dosarul de corespondență dintre Episcopia Aradului și Mănăstirea Prislop. Cercetările din arhiva Arhiepiscopiei Aradului vor continua, urmând  a fi sistematizate și prezentate într-un referat întocmit ulterior de  Adrian Nicolae Petcu. Totodată a fost propusă o documentare  în arhiva Arhiepiscopiei Sibiului, Arhiepiscopiei Râmnicului, și în arhiva Mănăstirii Sâmbăta. În urma cercetărilor s-ar urmări activitatea pastoral-misionară și de apărare a dreptei credințe a părintelui Arsenie Boca.

Referitor la scoaterea părintelui Arsenie din mănăstire, a fost menționat faptul că Părintele Arsenie a fost silit a părăsi mănăstirea pe baza unor tabele întocmite de autoritățile comuniste centrale, la începutul anului 1959 și nu în urma Decretului nr. 410, care a fost emis ulterior.

La rândul său, părintele profesor Vasile Vlad a prezentat referatul întocmit, în cuprinsul căruia a analizat memoriul Andreei Neacșu, lector la Universitatea de Arhitectură din București, adresat Preafericitului Părinte Patriarh în care face anumite mențiuni critice la adresa părintelui Arsenie, asemănându-l cu Inochentie de Balta, aducând argumentând ca neîntemeiate și  tendențioase acuzele la adresa părintelui.

S-a realizat apoi, în cuprinsul referatului, o analiză comparativă între părintele Arsenie și Rudolf Steiener.

În cea de-a treia parte a referatului, a fost analizată lucrarea Cărarea Împărăției, autorul argumentând ortodoxia învățăturii părintelui Arsenie care reiese cu putere din această lucrare, urmând a întocmi un referat sinteză cuprinzând argumentele care pot fi folosite în vederea propunerii de canonizare, care vor fi incluse în studiul document

Părintele profesor Simion Todoran a prezentat referatul întocmit, în cuprinsul căruia a analizat șapte scrieri despre Părintele Arsenie. Accentul referatului  a fost pus pe minunile atribuite părintelui Arsenie.

Preasfințitul Părinte Daniil a prezentat referatul în care analizează trei scrieri, respectiv volumul album Biserica de la Drăgănescu – Capela Sixtină a Ortodoxiei româneștiPărintele Arsenie Omul îmbrăcat în haină de in și Îngerul cu cădelnița de aur, Arhanghelul de la Prislop.

Membrii Comisiei au categorisit literatura legată de Părintele Arsenie astfel:

  • Lucrări autentice ale Părintelui Arsenie: Cărarea Împărăției, Cuvinte Vii, manuscrisele autentice publicate în cartea Omul îmbrăcat în haină de in și Îngerul cu cădelnița de aur,albumul Biserica de la Drăgănescu – Capela Sixtină a Ortodoxiei românești.
  • Mărturii și documente despre viața și activitatea părintelui Arsenie din dosarele securității, regăsite în cărțile tipărite la Editura Agnos, respectiv Părintele Arsenie Boca în Arhivele Securității, vol. I (Sâmbăta de Sus, 1943-1949), Sibiu, Editura Agnos, 2013, 298 p. cu anexe foto; vol. II (Prislop, 1950-1959), Sibiu, Editura Agnos, 2014, 703 p, cu foto, editori Florian Bichir, Romeo Petrașciuc și Raluca Todorel.
  • Cărți de evlavie la adresa Părintelui Arsenie.

Referatele elaborate au fost centralizate la secretariatul Comisiei. Adrian Nicolae Petcu a fost delegat de către comisie să redacteze un referat de specialitate care să evidențieze personalitatea duhovnicească a părintelui așa după cum se poate desprinde din documentele fostei securități.

   Comentariu saccsiv:

Daca gresesc, va rog sa ma corectati, dar eu inteleg din textul de mai sus ca nu exista obiectii la desenele de la Draganescu. Ceea ce este extrem de grav. Iata de ce:

FOTO: De ce a pictat parintele ARSENIE BOCA Biserca Ortodoxa si Erezia Catolica in acelasi semicerc de raze la Biserica Draganescu?

FOTO: De ce l-a pictat parintele ARSENIE BOCA pe ereticul ULFILA in biserica DRAGANESCU? Sau nu era eretic?

De ce parintele Arsenie Boca l-a pictat pe ereticul Francisc printre Sfinti?

DE CE parintele ARSENIE BOCA si-a pictat PROPIUL CHIP in reprezentarea Sfantului IOAN BOTEZATORUL de la Biserica din Draganescu?

Altfel spus, dupa ce parintele Arsenie Boca va fi declarat Sfant, desenele alea hulitoare vor fi promovate la maxim, ceea ce va produce o sminteala teribila. Dar poate chiar asta si doreste acest Sinod eretic. Si este Sinod eretic deoarece:

“SFANTUL SINOD” BOR despre SINODUL DIN CRETA / Adica ii doare-n echer si compas de scrisori / Teofan ne-a aburit / Ne-au declarat oficial schismatici

Sunt foarte curios ce scrie in acea “analiză comparativă între părintele Arsenie și Rudolf Steiener.”

Cititi va rog si:

AUDIO: Parintele ADRIAN FAGETEANU despre parintele ARSENIE BOCA, despre MISCAREA LEGIONARA, despre VERONICA de la Vladimiresti si alte amintiri din viata sa

 

283 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Maria said, on Noiembrie 5, 2016 at 12:07 am

    intrebati pe pr. Serafim Badila de Arsenie Boca ?! Veți descoperi o mare legătură frumoasă între Pr. Iustin Pârvu și Pr. Arsenie Boca !

    Apreciază

    • ortodox☦traditionalist said, on Noiembrie 5, 2016 at 1:57 am

      Parintele Iustin si-a dat seama la sfarsit de ratacirea lui Boca.

      Apreciază

  2. Ioana said, on Noiembrie 5, 2016 at 12:41 am

    Apreciază

  3. Ioana said, on Noiembrie 5, 2016 at 3:13 am

    http://newsbv.ro/2016/08/05/osemintele-lui-mihai-viteazu-au-fost-descoperit-dupa-cateva-secole-in-care-au-fost-date-disparute/

    sfintii adevarati ai acestei tari CARE SI-AU DAT VIATA PENTRU CREDINTA SI PENTRU NEAM, zac in uitare cu sutele de ani, pe cand la inselatul Boca alearga oile bolunde, sa le dea vrajitorul prosperitate…

    „Hai la popa-vrajitoru” era o vorba care circula printre cei care il frecventau…

    Vai tie natiune! Vai tie!

    Apreciază

    • ortodox☦traditionalist said, on Noiembrie 5, 2016 at 1:06 pm

      Supravenerarea lui Boca poate fi asemanata cu innebunirea poporului Israel care si-a facut idol in pustia neajunsurilor trupesti.

      Apreciază

  4. Cristian Vodă said, on Noiembrie 5, 2016 at 1:28 pm

    Arsenismul a luat amploare relativ recent si s-a folosit de disperarea si confortul unora de a gasi un idol care sa combine fizicul cu senzationalul si credinta.

    Apreciat de 1 persoană

  5. ortodox☦traditionalist said, on Noiembrie 5, 2016 at 1:55 pm

    Tinand cont ca icoanele au infatisat pe sfinti asa cum aratau in ultimii ani din viata, e de urmarit cum va hotara BOR-ul eretic sa fie pictata ”icoana” lui Boca. Pentru ca trebuie sa se orienteze si dupa manifestarile gloatei… Tinerel cu ochi albastri electrici, ca un mucenic ucis de atei la varsta frageda de 79 de ani cu Julieta la picioare intinzandu-i isterica manastirea Prislop sau batranel cu ochelari fumurii tinand in brate javra flocoasa si neagra ? Eu unul as propune s-o canonizeze si pe Julieta, fiindca aceasta e fiinta mult iubita care a contribuit la ”sfintenia” guru-lui de Romania.

    Apreciază

    • el said, on Noiembrie 5, 2016 at 7:45 pm

      ortodox

      ” Eu unul as propune s-o canonizeze si pe Julieta, fiindca aceasta e fiinta mult iubita care a contribuit la ”sfintenia” guru-lui de Romania.” _____– !!! 🙂 🙂 🙂
      guru zian si muza julieta.

      Apreciat de 1 persoană

  6. Cristian Vodă said, on Noiembrie 12, 2016 at 4:04 pm

    Apreciat de 1 persoană

  7. Mihai said, on Noiembrie 14, 2016 at 9:48 pm

    Oare ati inebunit cu totii? Credinta e doar pentru cine vrea sa creada FIE CATOLIC..ORTODOX..PROTESTANT TIGAN..CHINEZ S.A.M.D. TOTI SUNTEM COPII DOMNULUI .Se prra poate sa fi facut greseli si Sfantul Ardealului.Eu va propun sa o scoateti si pe Sfanta Maria Magdalena dintre sfinti ca si ea a avut greseli…voi…pui de naparci sau FATARNICILOR..spune Psalmul 142 nimeni nu.i drept inaintea Ta…dar voi? Sa moara capra vecinului ..avea dreptate Sf.Ardealului (Dumnezeu cauta o fapta buna la un nemernic,ticalos etc.fie ea cat de mica pentru a il mantuii pe cand oamenii (adica voi) cauta(acul in carul cu fan) pentru a osandi pe cineva. Se prea poate la o varsta inaintata sa nu mai fi lucid 100% dar asta nu inseamna ca omul e nebun…sa zic oare (sa va fie rusine?) Probabil ati face teoria conspiratiei si oe subiectul Rusine daca e legat strict de Sfantul Ardealului..Mai lasa.ti Omul jn pace sa aibe parte de Linistea cea Mai mare si vedeti.va de treaba…sau mergeti oe urmele lui Diaconescu si Elodia ca finalul sa vazut…asa o sa fie si finalul vostru…al gandurilor voastre de fapt….ce va mai place sa aruncati cu pietre Voi PUI DE NAPARCI…nu mai intreb care din voi se considera cel mai pacatos si care se considera superior,mantuire sau osandire…care din voi a facut o fapta buna si nu ati spus nimanui si care din voi va laudati cu ce ati facut..sau care din voi nu judecati ca sa nu fiti judecati si care judecati si mai si mediatizati conceptele voastre….perfectilor (FATARNICILOR)

    Apreciază

    • Pąʍvo said, on Noiembrie 18, 2016 at 4:53 pm

      Tu compari pe Sf. Maria Magdalena cu Boca ? Vezi ce fel de viata si sfarsit a avut sfanta si cerceteaza mai bine sfarsitul lui Rasputin de Romania.

      Apreciază

  8. Asla said, on Noiembrie 16, 2016 at 3:58 pm

    Vedeți câte argumente pertinente s-au adus împotriva învățăturilor acestui Părinte, pe care adepții lui l-au transformat in supraom (asemenea celui descris de Nietzsche); adică cineva cu puteri supranaturale – de aici aceeași îndreptățire a sfințeniei sale dată de minuni; cel care pretinde venerație – așa cum însuși afirma despre sine cum că dacă se roagă doi sau trei „in numele lui” el va fi acolo între ei; ghicitor al gândurilor, văzător al celor viitoare, „născut sfânt din pântecele maicii sale.”

    Dar nu asta înseamnă sfânt la noi în ortodoxie! Termenul de sfânt provine de la Duhul Sfânt, de la harul Său care sălășluiește in oamenii care s-au învrednicit să-l dobândească. A fi sfânt, în credință noastră strămoșească, înseamnă a crede după dreptar, a avea dreapta credință, o condiție sine qua non. Apoi sunt faptele și învățătura conforme cu aceasta.

    Cine afirmă că „Părintele putea să mai aibă și greșeli…” (punând în aceeași oală erezia cu păcatul) se vădește pe sine că nu are dreapta credință. Or, este de o asemenea rea-credință, că nu mai ține cont nici de dogme, nici de nimic.

    Mulți însă și-l vor sfânt pentru unul din următoarele motive: „dacă Părintele a făcut și a dres și s-a putut, dacă a trecut peste dogmă și a ajuns sfânt, atunci și la noi se poate”. Să ne ferească Dumnezeu de așa ceva!

    Dar cel mai grav este când anumiți preoți, cu oarecare priză la public, susțin sfințenia lui Boca, aducând argumente din cele mai puerile, și anume că avea predici frumoase, sau că nu și-a dat seama că Assisi era eretic, sau că pseudo-credința generată in jurul mormântului său ar aduce tot mai mulți oameni la credință…

    De multe ori mă intreb, ei chiar nu-și dau seama de rătăcirile acestui preot, care a renunțat la preoție, și care in mod normal nu mai avea voie să predice, oricât de frumos ar fi făcut-o? Poate mulți iși dau seama, dar de teama repercursiunilor, se dau in lături când e să mărturisească. Iar de cei care nici măcar nu-și dau seama, nici nu știu ce să mai spun! De la ăștia se pleacă de la spovedanie „la raiu’ cu pătura in cap!” cum spunea Părintele Proclu.

    Așa că frate Vasile, nu te teme! Tocmai de aceea a apărut necazul, pentru că ai sprijinit apărarea Adevărului, a lui Hristos care este batjocorit in toate scrierile lui Boca și in pictura sa de la Drăgănescu.

    Cum nu este? Ar intreba fanii săi. Atunci când e pictat desprins de pe cruce, sau fără barbă, sau când a Sa Maică e înfățișată ca o madonă! Asta nu e batjocură? Dar ce e? Noi nu facem artă in Biserică!

    Nu sunt cărțile lui cele care sugerează ideea de metempsihoză, ideea de androginitate, sau cea prin care susținea că doar cei „aleși” sunt sfătuiți să se înhame la războiul nevăzut?
    Apoi, că femeile sunt dependente de „combustibilul masculin”!

    Ce Sfânt Părinte a mai spus vreodată așa ceva?

    Asta ca să nu mai intrebe fanii lui cu nerușinare ..”unde, unde a greșit părintele, mai exact?” El, „Infailibilul”, „Arhanghelul”, „Alesul”.

    Apreciază

  9. Marian said, on Noiembrie 22, 2016 at 6:05 pm

    Fatarnici suntem multi dintre noi. Un sfant se simte pur si simplu. Nu este nevoie de studii de teologie sau te miri ce alte scoli inalte. Imparatul ceresc, Mangaietorul lucreaza in sufletele oamenilor. Iar sufletele romanilor simt ca parintele Arsenie este sfant. Puteti sa combateti acest fapt cat doriti, puteti sa faceti bascalie cat vreti. Asa trebuie sa se intample. Uni vor fi pro si altii contra. Dumnezeu va decide atunci cand si cum va voi El.

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: