SACCSIV – blog ortodox

Propunere de petitie: LASATI ORA ASA

Posted in Uncategorized by saccsiv on noiembrie 1, 2016

La cererea mai multor cititori, propun urmatoarea petitie. Rog sa va spuneti parerea. Ideea e buna? Daca da, ce mai punem, ce mai scoatem? Apoi s-o publicam si sa facem oleaca de galagie. Poate ne aude cineva.

Asadar, iata textul:

   LASATI ORA ASA

   Ei ii zic ORA DE IARNA. Dar de fapt s-a revenit la ora reala. Si e bine sa ramana asa. Definitiv. Sa nu ne mai zapaceasca iar la primavara cu … ORA DE VARA.

   Cica, pe perioada lunilor de vara, cand soarele rasare la ora 4.30 si apune la ora 20.00, s-a recurs la aceasta conventie, aplicata in Romania din 1979, pentru folosirea optima a luminii naturale si reducerea iluminatului artificial.

   Asta avea o oarece noima, fortata insa si ea, pe vremea cand industria duduia in tara asta. Dar acum, dupa ce-au pus-o pe butuci, ce rost mai are? Majoritatea incep lucrul la 8. Sau chiar la 9.

   Apoi, organismul are nevoie de cel putin o luna pentru a se adapta la ora de vara, iar medicii recomanda odihna si plimbari in aer liber, in primele doua saptamani de la schimbarea orei.
   De asemenea, ora de vara modifica si expunerea la soare; daca acest lucru este sau nu benefic, depinde de locatia si programul zilnic al fiecaruia. Lumina solara antreneaza sinteza vitaminei D in piele, dar expunerea prelungita la soare poate declansa diferite boli de piele.
   Lumina influenteaza si „dereglarile afective sezoniere”, precum astenia de primavara sau depresiile. Psihologii atrag atentia ca modificarea bioritmului poate provoca tulburari grave si recomanda cat mai multe activitati de relaxare.

   Unele manastiri traditionaliste nici nu tin cont de “ora de vara”. Merg dupa timpul real. Firesc, caci daca ai o rugaciunea de facut la o anumita ora, cum s-o faci la o alta ora, doar pentru ca asa li s-a nazarit unor efemeri ce-si inchipuie ca sunt conducatori?

   Si nici macar nu schimba toate tarile ora.

   Iata o harta:

oradevaraglob_66911900

Foto: Ce ţară nu schimbă ora pentru a nu-şi stresa cetăţenii.
Ţările colorate în albastru reprezintă ţările în care se observă ora de vară, cele în portocaliu sunt ţări care au renunţat la acest sistem, iar cele în roşu nu l-au folosit niciodată.

 

60 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ovidiu said, on noiembrie 1, 2016 at 5:25 pm

    Cand va fi gata ,o voi semna sigur !

    Apreciază

  2. SAVONAROLA said, on noiembrie 1, 2016 at 5:31 pm

    Nota 10 Frate Vasile! Iti multumesc ca ai luat în seamă propunerea mea. Doamne ajuta!

    Apreciază

  3. Ionuț said, on noiembrie 1, 2016 at 6:57 pm

    De asemenea sunt foarte afectate activitățile agricole și gospodărești de zi cu zi. De exemplu, cei care au de muls vaca dimineața (câteva milioane în toată țara, nu 2-3 răzleți) știu cel mai bine ce înseamnă să întârzii ”la program” o oră sau să te duci mai devreme cu o oră… Înseamnă scăderea productivității, afectarea bioritmului vacii și a sănătății ei în general. Sunt necesare poate chiar câteva săptămâni pentru readaptare….

    Apreciat de 2 persoane

  4. Bulbasaur said, on noiembrie 1, 2016 at 7:13 pm

    „Organismul are nevoie de cel putin o luna pentru a se adapta la ora de vara”… cam tras de par. Este doar o ora pana la urma. Si apoi ce sa mai zica cei care zboara mult, in interes de serviciu si au diferente de +/- 10 ore, din care isi revin in 2 zile?

    Apreciază

    • Timiana said, on noiembrie 1, 2016 at 8:32 pm

      Bulbasaur, daca tu nu esti afectat de schimbarea bioritmului provocat de masura asta administrativa fara nicio noima, nu te pune nimeni sa semnezi petitia. Noi, cei mai multi chiar suferim de aceasta manipulare a timpului fara niciun folos decat cel de a mai da o masura care sa streseze oamenii.

      Apreciat de 3 persoane

    • Cosmin said, on noiembrie 2, 2016 at 12:07 am

      @Bulbasaur

      Tu oare realizezi ca schimbarea orei nu are absolut nici macar un argument logic?

      Apreciat de 1 persoană

    • N said, on noiembrie 3, 2016 at 1:27 pm

      Eu incep programul la ora 6. Intrega perioada in care este utilizata ora de vara, ma trezesc greu. Dupa trecerea la ora de iarna, imi este mai usor. Deci, nu este „tras de par” termenul de o luna pentru adaptare. Unora ca mine nu le este suficienta nici macar intreaga perioada de utilizare a orei „fortate”.

      Apreciat de 2 persoane

  5. Alexandru said, on noiembrie 1, 2016 at 7:14 pm

    recomand cartea: Apocalipsa – planul de salvare a lumii in 7 etape (Arhim. Mina Dobzeu).
    mai recomand sa nu mai judecam aproapele.
    si ultimul lucru: mai putin interes pt treburile lumesti

    Doamne ajuta!

    Apreciat de 2 persoane

  6. X said, on noiembrie 1, 2016 at 7:38 pm

    Ora buna este cea care nu demult sa schimbat pentru a ne bucura de mai multa lumina si soare trebuia lăsată ora cum a fost. Bravo si Turciei care a ramas la ora de vara pentru a se bucura de soare mai mult oameni.

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 1, 2016 at 8:14 pm

      X

      Tu stii ce zici.

      Apreciat de 1 persoană

      • marinela said, on noiembrie 1, 2016 at 9:40 pm

        Mai x-ule,ce spui acolo,te auzi cind gindesti asa enormitati…ce vara ,ce lumina visezi tu?Pai,eu sufar ca un ciine cind se schimba ora aia blestemata de vara,iar ca mine majoritatea oamenilor,iar tu pretinzi contrariul?!Da,Vasile,voi semna cu doua miini aceasta petitie,ca e pe gustul meu si Dumnezeu sa te miluiasca pt aceasta initiativa!Iertare pt iesirea mea din pepeni,dar…asta e!

        Apreciat de 3 persoane

      • X said, on octombrie 29, 2017 at 8:17 pm

        X are dreptate

        Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 29, 2017 at 8:26 pm

        X

        De unde s-a plecat?

        Apreciază

    • Timiana said, on noiembrie 1, 2016 at 8:38 pm

      X, nu stiu cand ai facut tu scoala si ce ti s-a spus acolo, dar eu tin si acum minte ca la ora 12 soarele cade perpendicular pe pamant, astfel ca cele existente pe pamant nu arunca nicio umbra in nicio directie, umbra fiind chiar sub vietatea, obiectul de pe pamant. Dupa ora de vara momentul in care soarele arunca razele perpendicular pe pamant este ora 13 si nu 12. Pai daca masuratoarea timpului a stabilit-o cineva dupa felul cum lumineaza soarele pamantul de ce sa nu se masoare mai departe tot asa?

      Apreciat de 3 persoane

    • tataia said, on noiembrie 2, 2016 at 4:50 am

      Imi spui si mie cum te bucuri mai mult de soare daca ceasul este dat inainte sau in urma cu o ora? Ziua tot atita dureaza, nu se schimba nimic in realitate….in timpul real cel dat de Dumnezeu. Doar ceasurile se schimba…si iti spun sa te trezesti mai devreme, sa pleci la serviciu mai devreme, etc. Si pentru ce? Pentru timpenia unora?

      Asta cu mai multa lumina de zi si mai putina energie electrica consumata e vrajeala de doi lei. Hai sa facem niste calcule. Dupa ora de iarna, in luna decembrie soarele rasare cam in jur de ora 8 si apune in jur de 16…ZIua are 8 ore iar noaptea are 16 ore…Din motive lesne de inteles s-a stabilit inceperea programului de lucru la ora 8.00. Ma rog lesne de inteles -pentru ei…ca poate omul obsnuit ar vrea si el sa mai doarma 2-3 ore dupa rasaritul soarelui sa se trezeasca pe la 10-11…dar asta este alta poveste. Stapinirea a stabilit ca nu exista loc sub soare pentru „lenesi” deci toti trebuie sa fie la lucru o data cu rasaritul soarelui…Deci iarna lucrul se incepe oricum o data cu rasaritul soarelui…iar cel mai devreme programul se termina la 17.00 (cu pauza de masa). La 17 oricum este deja intuneric deci am folosit la maximum lumina solara. Vara insa….daca am ramine la ora de „iarna”, ora reala in fapt, soarele ar rasari la 4.00 si ar apune la 20. Ziua are 16 ore iar noaptea 8 ore. Trecind la ora de vara noi facem in asa fel incit soarele sa rasara la 5.00 si sa apuna la 21.00…Acuma….programul de lucru incepe tot de la 8….deci soarele este rasarit deja de 3 ore cind incepem lucrul. Daca intreprinderea/instirutia/uzina in care muncim lucreaza intr-o singura tura oricum terminam la 17.00 cind inca este lumina naturala. Si tot lumina naturala ar fi si in cazul in care nu am trece la ora de vara drept urmare soarele ar apune la 20.00….cind am termina programul ar mai fi inca trei ore de lumina….deci nici vorba sa fie nevoie sa aprindem lumina si sa praduim pretioasele resurse ale planetei care nu mai poate rabda atitia risipitori ca noi. Iar daca se lucreaza in trei schimburi….non stop….ce mai conteza ora de iarna ora de vara….tot 16 ore de lumina naturala vom avea urmate de 8 ore de intuneric si asa mai departe. Sa mai vorbesc si de faptul ca multe hipermarketuri, hale indutriale, etc oricum sint iluminate artificial 24 din 24? Poate doar daca se lucreaza in doua ture…gen posta romana 8-20….Iarna prindem 4 ore de intuneric, iar vara avem sansa sa nu prindem apusul soareleui la serviciu daca se trece la ora de „vara”..dar este un caz irelevant….in general nu se face nici o economie de nici un fel trecind la ora de vara…atita doar ca stapinirea nu suporta ca scalvii sa nu fie la munca in momentul in care soarele a rasarit deja….despre aia e vorba….nu are nici o legatura cu economia de energie electrica sau alte prostii.

      Apreciat de 1 persoană

      • el said, on noiembrie 2, 2016 at 11:39 pm

        tataia

        eu las lumina aprinsa pt motan TOATA ZIUA NON STOP !… MAXIMAL !
        SA CRAPE „economisatorii „si „economistii” anticristului !
        curentul electric consumat de oamenii de rand NIMIC !

        Apreciază

  7. sv said, on noiembrie 1, 2016 at 8:43 pm

    Sclavii trebuie sa munceasca sa nu aiba timp sa gandeasca sa vada realitatea,minciuna zilnica,sarlatanismul devenit moda,etc.Cred ca e o idee buna ptr. a controla cireada.Vad ca republicile bananiere n-au schimbat ora niciodata,aia oricum stau la umbra tot timpul asa ca nu-i mare diferenta.

    Apreciază

    • tataia said, on noiembrie 2, 2016 at 4:52 am

      Nu s-a folosit niciodata ora de vara in zona ecuatoriala, dar e oarecum normal….acolo nu exista anotimpuri deci ziua si noaptea sint la fel de lungi tot timpul anului.

      Apreciază

  8. cosminmatiu said, on noiembrie 1, 2016 at 9:00 pm

    Marturisirea adevarul se face foarte simplu.

    „„Ce părere aveţi despre Declaraţia Mitropolitului Serghie?”
    Dacă episcopul răspundea că nu o acceptă, atunci agentul conchidea:
    „Acest lucru înseamnă că sunteţi un contra-revoluţionar”. Şi episcopul
    era arestat în mod automat. Astfel au pierit toţi cei care îşi ridicau
    vocea pentru a protesta.” ( pag. 179)

    SI azi peste 99% din preoti considera ecumenismul bun

    Apreciat de 1 persoană

  9. Riko said, on noiembrie 1, 2016 at 9:03 pm

    Eu cred ca e mult mai naturala faza cu schimbatul orei. Fara ceas, ne-am fi trezit cand era lumina afara. Si ca timpul de adaptare nu e mai mult de o saptamana jumate. Eu a treia dimineata deja m-am trezit fara ceas cu 5 minute inainte, prima dimineata cu o ora si ceva inainte.

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 1, 2016 at 9:45 pm

      Riko

      E mai natural schimbatul orei. Incredibil …

      Apreciat de 1 persoană

      • NIMENI said, on noiembrie 1, 2016 at 10:29 pm

        O sa fie si mai rau, o sa vina un nor de gaz cosmic care se indreapta spre galaxia noastra, iar cercetatorii de la NASA au estimat deja data impactului.

        Apreciat de 1 persoană

      • pcmouse said, on noiembrie 2, 2016 at 10:01 am

        „NIMENI”nasa e al ocultei tu ii crezi pe mincinosii aia?

        Apreciază

      • el said, on noiembrie 3, 2016 at 10:12 pm

        RikoKOKORIKO

        CUCURIGU !!! striga Riko fudul la Cer de pe gramada lui de gunoi…

        bravo baiet, esti REEDUCATUL cu succes al DEMONOLOGIEI actuale, sclavul fericit al INSELARII confortabile si.. cica cu „argumente”…

        ok, bucura-te,…. dar ACUM, REPEDE , ca mai traziu… pur si simplu NU vei mai fi !….

        si CARE OARE va fi vesnicia ta, a IDOLATRULUI lui zian boca fericit 100% cu schimbarea orei de vara ?

        Apreciat de 2 persoane

    • Timiana said, on noiembrie 1, 2016 at 9:56 pm

      Riko, tu te gandesti ca oamenii maturi au o mare problema cu schimbatul orei, cum crezi ca-i afecteaza pe copilasii de scoala, te-ai gandit, ce stres este pe ei bietii sa se scoale cu o ora mai devreme? De crezi ca e bine sa-ti stresezi creierul cu ce nu-i cazul si nu aduce niciun folos?

      Apreciat de 1 persoană

    • tataia said, on noiembrie 2, 2016 at 1:13 pm

      Daca pe tine te trezeste lumina soarelul nu inseamna ca toata lumea e ca tine…Pentru mine somnul e cel mai dulce intre orele 8-10….asa ca vorbeste in numele tau. Nu stabili tu ce e natural pentru toata lumea.

      Apreciat de 1 persoană

    • Riko said, on noiembrie 3, 2016 at 7:14 pm

      Oamenii pe masura ce inainteaza in varsta nu mai au nevoie de asa multe ore de somn (in general). Daca ii este cuiva greu sa se trezeasca la ora 6 in loc de 7 e din cauza ca se culca prea tarziu, dupa ora 22 deja e tarziu si e pe propria ta raspundere daca iti e difiil sa te trezesti. Lumina artificiala, mai ales de la ecrane inhiba producerea de somnifere si devine dificil ca oamenii sa se culce de exemplu la ora 21. Trebuie sa calculezi in jur de 7-8 ore de somn, daca esti tanar chiar 9-12 ore.
      Si mie imi e cel mai dulce somnul intre orele 8-10, asta pentru ca dupa 3-4 ore de somn sistemul nervos e aproape odihnit in totalitate, de la ora 8 e doar rasfat.
      Si eu cand eram copil imi era greu sa ma trezesc cu o ora mai devreme, dar imi era greu si asa sa ma trezesc dimineata. Nu cred ca era stres in plus, daca nu ar sti ca s-a schimbat ora, nici nu si-ar da seama.
      Nu afecteaza sanatatea nimanui. Si in plus din cand in cand, schimbari de genul ajuta la mentinerea sanatatii mintale. Orice lucru neobijnuit nou si cu un impact cat mai mare mentine creierul treaz. Cainii militare de cand sunt catelusi mici si inca sug, sunt luati si supusi la tot felul deschimbari de genul pentru ca sa isi dezvolte simturile si creierul cat mai mult posibil. Cum ar fi de exemplu ca sunt tinuti cu capul in jos sau le pune un cub de geata pe ei. Nici vorba de a avea un program fix de acelasi tip de antrenament zilnic de la aceiasi ora. Nenorocirea vine de la progremele lungi si monotone de lucru.
      Eu cand se schimba ceasul ma adaptam destuld e repede, trezindu-ma inaintea soneriei cu cateva minute. Desigur ca daca ma pun iar la somn mai dorm 3-4 ore.
      Nu cred ca e chiar asa de incredibil ca oamenii sa se trezeasca daca e lumina multa afara, cum e vara. SAu sa fie dificil sa te trezesti daca e intuneric afara.
      Acum cand s-a schimbat ora am vorbit cu niste prieteni care nu au stiut ca s-a schimbat, si au fost ceva de genul, Da?, Cand? Asta find la ora 8 dimineata.
      O petitie pentru asa ceva mi se pare o prostie si o pierdere de timp. + ca nu o sa semneze nici in 10 ani suficienti oameni cat sa fie luat in considerare.

      Apreciază

      • tataia said, on noiembrie 3, 2016 at 9:32 pm

        Fiecare om are alt bioritm…In momentul in care tu imi spui mie ca la ora 22 ar trebui sa ma duc deja la culcare faci exact ceea ce fac si oamenii sistemului. Incearca sa imi impuna ceea ce vor ei….sau ceea ce „cred” ei ca este mai bine pentru mine. Nici macar cind eram adolescent nu puteam sa adorm inainte de ora 23.00-23.30….acum nu imi aduc aminte cind am adormit ultima oara inainte de 0.00. De regula adorm pe la orele 2.00-3.00. Deci dupa cum vezi este perfect normal sa dorm pina la 10.00-11.00. Eu nu dorm pentru a ma rasfata. Dorm ca sa ma odihnesc…Pe mine nu ma streseza in mod deosebit acesta schimbare a orei deoarece nu am un serviciu obisnuit..la care sa fiu la ora 8.00 la program…dar spre deosebire de tine eu ma gindesc si la altii…nu doar la mine. Pentru ca am avut si eu astfel de serviciu care imi cerea la ora 8.00 fix sa fiu la birou. Si imi era cumplit de greu.

        Schimbarea orei nu are nici o justificare, nici economica nici de alta natura….este doar dorinta nebuna a unor „conducatori” sa vada oamenii la munca cit mai devreme….nici o alta justificare. Si pina la urma cu ce drept se amesteca ei in timpul stabilit de Dumnezeu?

        Mie mi-au spus sute de persoane cum ca programul meu nu e bun….ca omul trebuie sa adoarma inainte de 0.00 ca numai pina la ora 0.00 se secrete in organism nu stiu ce substante care ajuta la refacere…ca oamenii matinali traiesc mai mult….blah, blah blah si alte balarii. Ce e bun pentru unul nu e bun pentru altul. Bioritmul meu este de asa natura incit pentru mine cel mai bine este sa dorm de la 3.00 la 11.00. Si nu ma poate convinge nimeni de contrariu. Nu ma intereseaza nici la ce ora rasare soarele nici la ce ora apune…Schimbarea orei nu are nici o justificare…De la asta trebuie sa pornim….Sa presupunem ca nu afecteaza negativ sanatatea omului…asa cum afirmi tu. Dar asta inseamna ca trebuie sa o facem doar pentru ca nu afecteaza in mod negativ sanatatea? Este absurd!

        Apreciat de 1 persoană

      • Riko said, on noiembrie 3, 2016 at 10:43 pm

        tataia
        Cred ca in cazul tau cu culcatul la ore tarzii, nu tine de bioritm ci de obisnuinta. Pai ai dreptate ca schimbatul orei nu are nici o justificare buna.

        Apreciază

  10. Relu said, on noiembrie 1, 2016 at 9:25 pm

    E o propunere foarte buna sa renuntam la ora de vara.Si eu ma gandisem demult la asta si ma bucur ca sunt si altii care gandesc la fel.Voi semna petitia.

    Apreciat de 2 persoane

  11. acelas said, on noiembrie 1, 2016 at 9:54 pm

    si multe alte materiale legate de aceste carti care prezic de la moartea printesei Diana pana la atentatul din maratonul boston, trump f posibil viitor presedinte, care probabil se va „razvrati” impotriva „astora” (enough is enough) care ne conduc pe nevazute, dar care pare-se poate fi asasinat.

    .

    Apreciază

  12. cosminmatiu said, on noiembrie 1, 2016 at 9:54 pm

    ÎNGRĂDIREA PROTOIEREULUI VALENTIN SVENTIŢKI
    Document din decembrie 1927
    Mitropolitului Serghie.
    În numele Tatălui şi al Fiului şi al Duhului Sfânt.
    Înţelegând întreaga responsabilitate pe care o am înaintea lui
    Dumnezeu în ceea ce priveşte propriul meu suflet, dar şi mântuirea sufletelor
    turmei încredinţată mie, şi cu binecuvântarea episcopului Dimitrie
    al Gdovului, rup comuniunea canonică şi de rugăciune cu Înaltpreasfinţia
    Voastră, cel care v-aţi folosit în mod ilegal de titlul de „sinod patriarhal”,
    precum şi cu cei care se află în comuniune canonică cu Înaltpreasfinţia
    Voastră; şi nu vă mai consider de acum înainte înlocuitor al
    locţiitorului tronului patriarhal, din următoarele motive:
    Declaraţia Înaltpreasfinţiei Voastre din 16/29 iulie, precum şi tot
    ceea ce este cunoscut în general ca ocârmuire a Bisericii de către Înaltpreasfinţia
    Voastră din momentul publicării Declaraţiei, stabileşte fără
    îndoială faptul că Înaltpreasfinţia Voastră plasaţi Biserica în aceeaşi dependenţă
    faţă de guvern în care au dorit să o plaseze şi primele două
    „Reînnoiri”, în dezacord cu sfintele canoane ale Bisericii şi cu decretele
    autorităţii civile însăşi.
    Atât „Biserica Vie”, care îşi însuşise autoritatea patriarhului, cât şi
    „gregorianismul”, care îşi însuşise autoritatea locţiitorului patriarhal, şi
    acum Înaltpreasfinţia Voastră, care aţi abuzat de încrederea celui din urmă
    – toţi faceţi aceeaşi lucrare anti-bisericească, renovaţionistă; dar
    Înaltpreasfinţia Voastră sunteţi fondatorul celei mai periculoase forme a
    acesteia, deoarece, în timp ce vă lepădaţi de libertatea eclezială, păstraţi
    ficţiunea canonicităţii şi a ortodoxiei. Acest lucru este mai rău decât încălcarea
    unor canoane.
    Eu nu creez o nouă schismă şi nu rup unitatea Bisericii; eu fug împreună
    cu turma pe care o conduc de subtila capcană a reînnoirii – „ca
    să nu pierdem pe nesimţite, încetul cu încetul, libertatea pe care Domnul
    nostru Iisus Hristos, Izbăvitorul tuturor oamenilor, ne-a dat-o ca un dar
    prin propriul Său sânge” (Canonul 8, Sinodul al treilea Ecumenic).
    Rămânând un fiu credincios şi ascultător al Bisericii celei Una,
    Sfinte şi Ortodoxe, eu îl recunosc în calitate de locţiitor al tronului patriarhal
    pe Mitropolitul Petru; îi recunosc, de asemenea, şi pe acei episcopi
    care, neatribuindu-şi în mod arbitrar autoritatea bisericească generală,
    au rupt deja legăturile canonice cu Înaltpreasfinţia Voastră, urmând
    mărturisirea lor: „până la judecata unui sinod local deplin”, adică a unui
    sinod la care să participe toţi episcopii ortodocşi, sau până la căinţa
    sinceră şi desăvârşită înaintea Sfintei Biserici a Mitropolitului însuşi.
    Protoiereul Valentin Sventiţki (Pag 180)

    Apreciat de 1 persoană

    • Cristian said, on noiembrie 2, 2016 at 3:59 pm

      Da, sunt de acord. Un NU hotarat orei de vara, in Romania.

      Apreciază

  13. Spyridon said, on noiembrie 1, 2016 at 10:11 pm

    Vă rog să urmăriți acest video :

    Apreciat de 1 persoană

    • Cosmin said, on noiembrie 2, 2016 at 11:10 pm

      @ Saccsiv

      Frate Vasile, acorda putina atentie video-ului postat de Spyridon. Am auzit si eu de chestiunea aceasta acum vreo 10 ani la un deconspirationist pe nume Jordan Maxwell. Nu am dat importanta, dar acum vazand acest video, si actele eliberate ulterior fara cnp, aici la noi in Romania, mi-a atras atentia.

      Probabil ar trebui sa luam legatura cu respectivul si sa tratam problema putin mai elaborat.

      Doamne ajuta!

      Apreciat de 1 persoană

    • Cosmin said, on noiembrie 3, 2016 at 12:20 pm

      Referitor la Cetatenia Suverana, caci asa se numeste conceptul, am gasit un articol pe pagina FBI-ului si un articol romanesc care este o recenzie a paginii FBI-ului.

      Link-uri:

      https://leb.fbi.gov/2011/september/sovereign-citizens-a-growing-domestic-threat-to-law-enforcement

      http://www.ziare.com/international/america/cetatenii-suverani-teroristii-de-care-se-tem-americanii-cel-mai-tare-documentar-1329081

      Dupa analiza celor doua link-uri concluzionam ca, cetatenii suverani, constituie o amenintare la adresa stabilimentului, prin faptul ca se sustrag legilor statului si comit delicte grave. Sunt catalogati ca si miscare terorista sau potential terorista. Sunt denumiti de catre FBI „cetateni suverani extremisti”.

      Imi suna foarte cunoscut acest tip de catalogare, e un cliseu parca, motiv pentru care am sa incep sa investighez mai in profunzime subiectul.

      PS: in analiza mea, am sa tin cont si de faptul ca e posibil ca aceasta miscare a „cetatenilor suverani”, sa fie un imbold al fNOM, de a impinge lucrurile spre anarhie si destabilizare sociala, element esential in implementarea realei NOM.

      Apreciat de 1 persoană

      • Haiduc said, on noiembrie 3, 2016 at 2:39 pm

        Se poate si este perfect legitim si legal. Gândiți-va ffoarte simplu, Dumnezeu a creat omul, omul a înființat statul, iar statul la randu-i a creat un avatar in sistem pentru fiecare om, leit cu identitatea sa nominala:PERSOANA, care in greaca inseamna masca. a nu se confunda cu persoana teologică, ci e vorba de persoana fizica (omul lipsit de suflet, doar fizic), necesar sistemului antihristic ca punte spre chipul lui Dumnezeu. Daca statul este creatia omului, cum poate dar creatia sa ordone creatorului cum sa trăiască? Limbajul pe care.l folosesc si termenii juridice cu inteles ambiguu si echivoc face parte din vorbirea legaleza, comun întregului sistem politic mondial.

        Apreciat de 1 persoană

      • Cosmin said, on noiembrie 3, 2016 at 3:59 pm

        @ Haiduc

        Ai perfecta dreptate.

        Pe mine ma obsedeaza de ceva ani, ideea de a plati taxe si impozite. Nu reusesc sa inteleg in ce baza, am obligativitatea de a plati niste bani, fara a exista o intelegere prealabila, un contract semnat, un angajament, in baza caruia eu ma oblig sa platesc periodic sau ocazional, sume de bani ale caror cuantum nu il stabilesc eu si indiferent de posibilitatile mele materiale.

        Se presupune ca in orice relatie de schimb, unde se foloseste ca si parte de schimb o unitate monetara, trebuie in mod obligatoriu sa existe o intelegere prealabila intre partile implicate in acel act de schimb. Trebuie sa existe un acord comun intre parti. Platesc intotdeauna pentru ceva primit in schimbul banilor. Eu nu imi amintesc sa fi avut vreo intelegere cu nici o institutie a statului roman de exemplu, cu privire la plata vreunei taxe sau impozit.

        Revenind la conceptul de „cetatean suveran”, daca de actualul sistem sa zicem ca reusim sa ne eschivam, prin a reglementa statutul nostru la cel natural, la cel dat de Dumnezeu, ma-ndoiesc ca antihrist cand va veni, va tine cont de acest aspect, caci e scris: „Şi ea îi sileşte pe toţi, pe cei mici şi pe cei mari, şi pe cei bogaţi şi pe cei săraci, şi pe cei slobozi şi pe cei robi, ca să-şi pună semn pe mâna lor cea dreaptă sau pe frunte.” – si aici ma refer mai exact la: „…şi pe cei slobozi şi pe cei robi…”

        Incerc sa-l contactez pe autorul filmuletului, inca nu am reusit, i-am lasat un mesaj pe skype.

        Ma preocupa doua intrebari in ceea ce-l priveste:

        1. Ce autoritate ia eliberat noile documente fara CNP si cum sunt ele interpretate de catre functionarii dintr-o unitate portuara sau vamala de exemplu ?

        Ma-ndoiesc ca functionarii statului, incepand de la politie, jandarmerie si alti asemenea, sunt in cunostita de existenta cetatenilor suverani; ma-ndoiesc ca daca prezint un act de identitate de cetatean suveran unui agent de politie care ma opreste in trafic la un control de rutina, acesta isi cere scuze si imi da voie sa plec mai departe ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

        2. In ce masura ma pot folosi de bunurile asa zis ale „statului” in calitate de Cetatean Suveran, aici exemplific infrastructura rutiera; mai pot sa conduc un vehicul pe un „drum public” ? Pot sa mai culeg ciuperci din „padurea statului”?

        Apreciat de 1 persoană

      • haiduc said, on noiembrie 3, 2016 at 11:11 pm

        Cosmin
        Hai ca esti comic…. mai pot sa culeg ciuperci..
        In primul rand unde ai neintelegiri in privinta taxelor? Atata timp cat tu folosesti avatarul statului pentru a te identifica, iar doi pe actele de proprietate ai citit atent ce scrie? Titlu de …. cunosti ce intelege sistemul juridic prin notiunea te titular? Dar cea de cetatean? Cetatean sinonim supus de aceea te indemn fugi de oximoronul cetatean suveran… este capcana. Apoi ai citit codul rutier sa vezi ce definitie ii dau cuv vehicul? Ai sa ramai surprins sa afli ca daca nu te angajezi in transportul marfii, persoanelor sau in oferta de servicii, mai scurt comert, mijlocul tau de calatorie nu este vehicul si nici tu nu ai nevoie de PERMISunea statului in afaceri personale gen calatorit la biserica.
        Cred ca ti.am starnit interesul. PS urmaresc aceste informatii din 2009, eu incerc alte metode mai ortodoxe decat burebista, cu toate ca si varianta lui e valida.
        Legat de versetul apocaliptic slobozi sau robi, asa e antihristul nu va intreba, dar mai grav va intreba Domnul la judecata! Fiindca aceste acte inclusiv cetatenia cu sensul de supusenie nu sunt altceva decat SCLAVIE VOLUNTARA!!! cea fortata a fost abrogata, chipurile nu e UMAN.

        Apreciat de 1 persoană

      • Cosmin said, on noiembrie 4, 2016 at 10:31 pm

        @ haiduc

        Da, mi-ai starnit interesul.

        Intrebare: Ai demarat ceva demersuri in vederea obtinerii libertatii de sub semnatura statului?

        Apreciază

      • haiduc said, on noiembrie 5, 2016 at 1:06 pm

        Intampin foarte multe piedici. La mine situatia e mai complicata. Dar daca vrei sa.ti explic da.mi un nr de tel si te sun, sau cauta.ma pe facebook cu HaiDuh svoboda. Doamne ajuta

        Apreciază

      • Cosmin said, on noiembrie 7, 2016 at 11:16 am

        @ haiduc

        Roaga-l pe fratele Vasile sa-ti dea adresa mea de mail. Prefer sa vorbim pe mail, deoarece cu telefoanele am niste experiente neplacute.

        Frate Vasile, furnizeaza te rog adresa mea de mail lui haiduc daca ti-o cere, sau da-mi adresa de mail a lui, daca este de acord sa mi-o dea.

        Doamne ajuta.

        Apreciază

  14. Mary said, on noiembrie 1, 2016 at 10:28 pm

    Ora de vara e absolut inutila dpdv al luminiu ziua s-a lungit deja cand este trecerea. Singurele socuri sunt la ora de vara – te trezesti mai devreme, la ora de iarna, cel mai stresant pt mine, se face bezna mai devreme brusc. E o prostie gandita de niste hartogari cu minte … nu pot spune ca nu cred in teoria evolutionista 😄.

    Apreciat de 1 persoană

  15. Maria Nastac said, on noiembrie 1, 2016 at 10:49 pm

    Sa dea Dumnezeu sa ajute la ceva initiativa aceasta. Sunt alături de dvs.

    Apreciază

  16. Ioana said, on noiembrie 1, 2016 at 11:22 pm

    Sistemul prefera sa sacrifice oamenii si sanatatea lor degeaba. Vara oricum e suficienta lumina si nu e nevoie sa dai organismul degeaba peste cap doar pentru ca asa li s-a nazarit unora ca e bine. Pe sistem il deranjeaza ca vara te trezesti mai devreme datorita rasaritului si ai mai mult timp pentru gospodarie. Urmaresc sa fii o oaie cat mai dresata, care alearga pe branci sa joace cum ii canta sistemul. Chiar nu vad rostul orei de vara e o mare aberatie. Acum nu mai are nici macar o utilitate, macar cum spunea Saccsiv, pe vremea cand industria era pe turatie se profita mai mult de lumina soarelui, desi nici atunci nu era nevoie de ora de vara. Se putea face un program de vara, in functie de institutie, intreprindere, fie care dupa nevoile ei. Dar sistemul ne vrea pe toti aliniati ca niste vite, in functie de cifrele pe care le dicteaza ei! Sanu cumva sa se ia vreo initiativa particulara, sa nu-si bata ei capul cu programul, cu eficienta. Mai simplu, dam toata suflarea peste cap fara sa ne deranjam noi cu organizarea… Sa speram ca se va renunta la ora de vara, sa nu se mai oftice atata ca avem vara mai mult timp cu soare dimineata. Vor sa rationalizeze si lumina soarelui… Mie acuma sincer mi se pare o minciuna gogonata treaba cu ora de vara la momentul actual. E indobitocire si subjugare pe fata, te vor cat mai buimac, stresat si hipnotizat de sistem…

    Apreciat de 3 persoane

  17. Ioana said, on noiembrie 2, 2016 at 12:05 am

    Din cauza orei de vara cei nascuti intre 12.00 am si 1.00 am li se schimba si ziua nasterii nu numai ora. E chiar e nedrept si abuziv din partea sistemului sa isi bata asa joc de oameni. Poate ar trebui sa se ceara si daune. In fine, o uraciune toata aceasta treaba cu ora de vara, s-o schimbe daca vor sa faca rabat si sa ne bage in seama petitiile. Altfel, oricum sistemul urmareste distrugerea noastra sufleteasca si chiar supunere totala…

    Apreciat de 2 persoane

  18. e-maria said, on noiembrie 2, 2016 at 1:45 am

    Doamne ajuta!

    Felicitari pentru initiativa, frate Vasile!
    Sanatate si mult bine in viata lui @SAVONAROLA!
    Este adevarat ca trecerea la ora de vara afecteaza foarte mult bioritmul organismului uman si nu numai.
    Cu ce ma ajuta sfatul medicului , din moment ce stiu si eu ca este nevoie de mai multa odihna si relaxare.
    Dar cum se le implinesti pe acestea de vreme ce esti nevoit si obligat sa muncesti cate 9-10 ore la serviciu. Sunt persoane care muncesc si mai mult si exista situatii cand se depaseste, depinde de domeniu.
    Si daca se munceste 9 ore la care adaugam si timpul pentru naveta, la ce rezultat ajungem ??
    Cine face naveta, fie si in oras , sub 30 min nu poti ajunge acasa si asta se intampla daca locuiesti intr-un oras de marime mica sau mijlocie. Are sens sa intram in amanunte: cu masina, fara amsina, sau ca eu stau la 5-10 min de locul de munca?! Nu asta! Aceste exmple nu reprezinta majoritatea. Sa nu mai zicem de persoanele care locuiesc in orasele mari sau fac naveta la 20km, 30km,45 km de oras si chiar mai mult in prezentul nostru. Timpul pierdut este de peste o ora si ceva de mers cu automobilul personal sau de naveta. Suficient sa lucrezi 9-10 ore pe zi 3 zile pe saptamana si este de suficient ca organsimul sa se resimte.
    Este nevoie sa mai amintim si de schimbarile climatice. Observam bine ce se intampla in ultimii ani , sa luam in calcul ultimii 5 ani. Cate ar fi de scris la capitolul acesta? – un referat!
    Nu mai spunem ca sunt multe indatoriri de dus la bun sfarsit acasa, si daca ai fi si singur nu faci fata; nici timp nu-ti mai ramane de citit o carte, de scris un mail, sa simti ca mergi la somn si nu esti epuizat. Ziua urmatoare, dupa o zi anterioasa epuizanta, in ziua respectiva iti doresti sa-ti fie putin mai usor la munca ca sa iti revi incet incet. Si sa nu se gandeasca cineva ca ma refer numai la munca fizica , eu am trait-o pe cealalta si poti continua munca si acasa daca mai ai ceva programat….Am trait si experienta navetei la 55 km. Nu mai era nevoie de sala de sport.!!!!!!! 🙂 Fiecare om are traita istoria lui!
    Chiar daca reusesti sa citesti o carte si uiti sa te mai opresti, organismul isi respecta bioritmul, si orele 24 sau 1Am sosesc foarte repede. Doresc sa mentionez ca, chiar daca mi s-a intamplat sa ma hotarasc sa dorm la ora 23, organismul nu raspunde la somn, deoarece biorimul sau natural este pe ora 22 si exemplele pot continua. Fiecare cu experientrele sale! Dupa cateva ore de somn urmeaza –trezireaaa!!! Ceasul de desteptare suna la ora 5.30 sau 6 Am. Un chin si mai mult. Este o realitate pentru majoritatea dintre oamenii care traiesc in Romania. Aceasta este realitatea realitate! Nu vorbesc de realitati inventate.
    Realitate traita de mine si scrisa in cuvinte. Am trait si realitatea de 5-7 min. de mers pana la locul de munca, dar nu m-a ajutat cu nimic trecerea la ora de vara. Organismul meu se chinuia 3 saptamani si mai mult. Sa fiu eu o exceptie, dar cu ora de vara teoria ramane valabila, aduce dereglari multor organisme umane si nu numai. Nu am fost niciodata in viata mea de acord cu trecerea la ora de vara si au trecut cateva decenii! 🙂
    Am auzit multe persoane nemultumite.
    Bioritmul natural al organismului este pe ora de iarna si este foarte adevarat!
    Semnez petitia cu cea mai mare placere. Astept!
    Sa ne ajute Dumnezeu sa luam si noi exemplul bun al unor vecini ai tarii Romania!

    Doamne, ajuta-ne!

    Apreciat de 2 persoane

  19. […] La Propunere de petitie: LASATI ORA ASA au fost multe comentarii interesante. Va rog sa le postati si la […]

    Apreciază

  20. Ionut said, on noiembrie 2, 2016 at 10:25 am

    Problema e mai complicata. Modificarile bruste, oricare ar fi ele, streseaza organismul. Atunci cand esti tanar, sanatos (si odihnit), nu prea le simti, dar odata cu inaintarea in varsta sau in momente de oboseala, lucrurile se schimba.
    Problema legata de schimbarea orei tine de modificarea brusca. Probabil daca s-ar face etapizat, in 4 saptamani, cu 15 min pe saptamana, ar fi altceva, dar atunci ar aparea discordante fata de celelalte fusuri orare.
    Ziua are rostul ei pentru organism, iar noaptea la fel.Trecerea de la zi la noapte, si invers, se face treptat, nu brusc, soarele nici nu rasare, nici nu apune dintr-odata. Folosirea luminii artificiale perturba organismul. Se recomanda de asemenea ca dimineata, reluarea activitatii dupa trezire sa se faca progresiv.
    Din punctul asta de vedere, cred ca mai intelept era taranul roman, care se culca odata cu gainile si se trezea la cantatul cocosilor.

    Apreciat de 1 persoană

  21. NIMENI said, on noiembrie 2, 2016 at 2:20 pm

    pcmouse,
    am prezentat stirea ca pe o gluma, ca sa ne radem, nu te-ai prins?

    Apreciază

  22. Luca de Dacia said, on noiembrie 3, 2016 at 7:17 am

    Cred ca este mult mai profunda si cred ca are mai multe aplicatii aceasta ora pe care o pierdem sau o cistigam. Da.Da.Da si eu o semnez

    Apreciază

  23. timisorean1 said, on noiembrie 4, 2016 at 11:16 pm

    Este clar ca aceasta schimbre de ora nu e buna. Dar, spre deosebire de majoritatea care a comentat inaintea mea, eu ma resimt mai mult la trecerea la ora de iarna! Poate si din cauza ca am un program de lucru flexibil si doar o data sau de doua ori pe saptamana trebuie sa fiu la lucru pe la 8-8.30. E bine sa fie doar o ora pentru tot anul dar de ce e mai buna ora de iarna?(daca ai putea tataia sa-mi explici, iti multumesc anticipat 🙂 )

    Apreciat de 1 persoană

  24. Ioana said, on noiembrie 5, 2016 at 10:06 pm

    Ora „de iarna” este ora reala, ora astronomica. Conform acesteia la ora 12 pm razele soarelui cad perpendicular pe pamant, soarele este deasupra capului. Bineinteles ca este mai buna aceasta ora, pentru ca este cea corecta. Daca unii au anumite neplaceri, fiecare are bioritmul lui, poate trebuie umblat la orarul zilnic, nu sa se schimbe ora pentru toata lumea, intr-un mod care nu corespunde cu realitatile fizice, cu pozitia soarelui!

    Apreciat de 1 persoană

  25. Sebi bossu said, on aprilie 8, 2017 at 9:36 pm

    Bioritmul este grav afectat….

    Apreciază

  26. […] La Propunere de petitie: LASATI ORA ASA au fost multe comentarii interesante. […]

    Apreciază

  27. gsu said, on martie 5, 2018 at 9:22 pm

    pentru populatie si omul de rand cel m-ai bine si corect este sa ramanem la ora de vara . Dar daca in parlament toti dorm si fura , pe iei nu ii intereseaza de populatie si oamenii simpli . Rusine pentru Romania . Sincer imi este scarba sa spun ca sunt roman .

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.