SACCSIV – blog ortodox

IERARHUL ECUMENIST degeaba CATERISESTE pe PREOTUL ANTI ECUMENIST, caci NU ESTE VALABILA acea caterisire

Posted in Uncategorized by saccsiv on octombrie 26, 2016

Iata un fragment din TRANSCRIPTUL Conferintei de la Bucuresti a MONAHILOR DIN ATHOS:

Intrebare:

Sunt preot de manastire, nu mai vreau sa pomenesc episcopul ecumenist sau ateu conform Sf. Palama. Daca plec din manastire voi fi caterisit. Este valida aceasta caterisire? Pot sa mai savarsesc Sfanta Liturghie? Este canonic? Episcopii romani mai pot caterisi pe cineva?

Pr. Sava:

Episcopii pot caterisii pe oricine / pe cineva. De asta sunt si canoane, dar primii care trebuiesc caterisiti sunt episcopii si in primul rand Bartolomeu care a incalcat toate canoanele Bisericii, toate sfintele canoane.
Pe parintele si daca l-ar caterisi pt credinta nu este valabil. Si nu o spun eu, o spun chiar Sfintii Parinti. Cine este caterisit pt credinta lui nu este valabila acea caterisire si va trebui sa continue sa savarseasca Sf. Liturghie pt ca Sf. Liturghie este canonica.
Episcopii spun ca, oricine nu pomeneste numele episcopului la Liturghie, Liturghia nu este valida . Asta este o blasfemie la adresa Duhului Sfant . Este una dintre CELE MAI MARI BLASFEMII. Asta este Papa: “daca nu ma pomenesti, nu esti in biserica“. Avem canoane f. stricte in biserica in care ne spun ca nu avem voie sa pomenim la Liturghie episcopul care nu marturiseste corect, clar, cuvantul adevarului.
Aceasta teorie a episcopilor care spun ca nu este valida Sf. Liturghie se gaseste in teologia pe care o invata Ioanes Zsizoulas – episcopul de Pergam – pe care a copiat-o din teologia papistasa. Asta ne conduce catre o alta teologie, eretica bineinteles, care se numeste episcopocentrism, adica Liturghia este episcopocentrica, adica au pe episcop in centru si nu pe Mantuitorul Hristos, adica nu ne rugam la Mantuitorul Hristos ne rugam la episcop.
Intelegeti ce BLASFEMIE ESTE asta? Pe asta se sprijina tot papismul. Si primatul papal in acest lucru se sprijina / pe acest lucru se bazeaza.
Asadar, este o mare binecuvantare sa ne cateriseasca ecumenistii.

   Comentariu saccsiv:

Asadar:

“nu este valabila acea caterisire”

Si:

“este o mare binecuvantare sa ne cateriseasca ecumenistii.”

Sa ne amintim si ca:

Sfântul Grigorie, din cauza cugetelor eretice ale Patriarhului Ioannis Kalekas, a întrerupt pomenirea acestuia înainte de judecata lui sinodală. Aceasta a fost una din cauzele pentru care a fost emisă împotriva Sfântului Grigorie Palama o anatemă, ”pentru că a îndrăznit ca în mod necanonic și fără de judecată să întrerupă pomenirea mea…”. Trebuie semnalat că, atunci când Sfântul Grigorie a întrerupt pomeniea Patriarhului, Kalekas nu fusese încă condamnat de Sinod, în timp ce Sfântul nu era încă hirotonit Episcop, ci era simplu ieromonah în Sfântul Munte. Se pare că această hotărâre de anatematizare a Sfâtului Grigorie Palama au semnat-o și alți Episcopi, printre care și Patriarhul Antiohiei, Ignatie, iar Sfântul Grigorie, în ce-l privește, nu a respectat această hotărâre și a continuat să liturghisească pe cont propriu. Citim enciclica lui Kalekas: ”Palama, începătorul și apărătorul blasfemiilor, fiind condamnat și el și cei dimpreună cu el în același mod, (căci nici nu a cedat hotărârii, nici nu a renunțat în vreun fel sau altul la vorbăria [lui] cea fără de rațiune), este alungat și din Biserica lui Dumnezeu, și din preoție, după cum reiese din memoriile despre el, aduse la cunoștință de Patriarhul de atunci al împărătesei cetăților, de Patriarhul Antiohiei, cetatea lui Dumnezeu, și de fiecare dintre Arhiereii, cei care au fost acum aici prezenți, și cei care au participat la voturi.Pe de o parte, în felul acesta, [demersurile lor] devin impediment și [motiv de] încetare a slujirii [preoțești], cu toate că, întru nimic considerând pedeapsa [cei în cauză], își țin cu tărie preoția, cu îndrăzneală săvârșind jertfele de taină în ascuns”7.

Cititi va rog mai multe la:

UNU – Preotul Ortodox nu-l mai pomeneste pe Ierarhul ecumenist / DOI – Ierarhul ecumenist il cateriseste / TREI – Ii ia si Antimisul / PATRU – ce va face Preotul Ortodox? Ce Antimis va mai folosi? In ce loc va mai sluji? EXEMPLIFICARE – Cum a procedat Sfantul Grigore Palama?

Cititi va rog si:

FOARTE IMPORTANT: Preotii CATERISITI deoarece refuza CIPUL, NU ISI VOR PIERDE CAPABILITATEA HARICA. Ei vor putea savarsi lucrari valide in Biserica

 

41 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. pcmouse said, on octombrie 26, 2016 at 1:58 pm

    problema e ca ramane fara salariu!sa ii ajutam cu BANI

    Apreciază

    • Mihai2016 said, on octombrie 26, 2016 at 5:40 pm

      Asa sa zic si eu sai ajutam pe cei prigoniti cu cat putem!

      Apreciază

    • cca70 said, on octombrie 26, 2016 at 7:40 pm

      Eu de mult am propus ca sa intemeiem o echipa de incredere..( Vasile poate stie 2-3 oameni de incredere si priceputi in contabilitate) si sa contribuie la crearea unui fond al ortodocsilor…si noi ceilalti de aici sa contribuim cu o suma lunara la acel fond ( fiecare dupa puterile lui)

      Eu bucuros as participa cu 50 de lei lunar iarna si cu 100 de lei vara , pentru a sustine putinii marturistori

      Apreciat de 2 persoane

      • schiraples said, on octombrie 27, 2016 at 3:45 pm

        Cand se va intemeia acest grup voi cotiza si eu cu toata inima .

        Apreciază

  2. octoviv said, on octombrie 26, 2016 at 2:30 pm

    DESPRE CATERISIREA CLERICILOR ÎN BISERICA ORTODOXĂ – PRAVILA BISERICEASCĂ:
    http://catehetica.ro/despre-caterisirea-clericilor-in-biserica-ortodoxa-pravila-bisericeasca

    Ieromonah Nicodim Sachelarie, Pravila Bisericească. Ediția a III-a. Editată de Parohia Valea Plopului, Jud. Prahova, 1999:
    https://scribd.com/document/327810748/Ieromonah-Nicodim-Sachelarie-Pravila-Bisericeasca-scan
    p. 76:
    […]
    XXXVII.
    CATERISIREA CLERICILOR

    […]
    309. – Caterisirea pronunțată de judecata bisericească eterodoxă (de un sinod alcătuit din ereziarhi; vezi https://dexonline.ro/definitie/eterodox/581122 – nota mea) asupra vreunui cleric ortodox, nu are nici-o valoare (III ec. 3) (III ec. 3 = Sinodul III Ecumenic, Canonul 3 – nota mea).
    […]

    ……..

    p. 77:
    […]
    312. – […] Dar dacă vreun episcop a fost înlăturat pe nedrept de slujba sa, atunci el trebuie să-și reia demnitatea sa de episcop. (IV ec. 29) (IV ec. 29 = Sinodul IV Ecumenic, Canonul 29 – nota mea)
    […]
    _______________________________________________________________________________

    PIDALION sau Cârma Bisericii Ortodoxe. Reproducere diortosită după originalul tipărit la Mănăstirea Neamțu în anul 1844, sub blagoslovenia Mitropolitului Veniamin al Moldovei:

    Dă clic pentru a accesa pidalionul.pdf

    pp. 149, 150-151:
    […]
    CELE 8 CANOANE
    ALE SFÂNTULUI ȘI ECUMENICULUI AL TREILEA SINOD TÂLCUITE

    […]
    CANONUL 3
    Iar dacă oarecare din clericii ce se află în fiecare cetate, sau sat, de către Nestorie, și de cei ce sunt împreună cu el, de preoție s-au oprit pentru că cugetă drept, i-am îndreptuit și pe aceștia a-și lua iarăși treapta lor. Și în de obște clericilor celor ce împreună cugetă cu ortodoxul și ecumenicul sinodul acesta, le poruncim ca episcopilor celor ce au apostat (revoltat), sau s-au depărtat, nici decât să se supuie, sub nici un fel de chip.

    TÂLCUIRE
    De vreme ce patriarh al Constantinopolului fiind Nestorie, a afurisit, și a caterisit pe clericii aceia ce nu erau de o cugetare cu el, dar și episcopii cei de o socoteală cu el printr-alte țări aceastași o au făcut. Pentru aceasta canonul acesta a judecat cu dreptul ca acești caterisiți să-și dobândească iarăși treapta lor. Și totalicește zicând au poruncit ca după nici un chip să fie supuși apostaților episcopi, clericii aceia ce sunt de o cugetare cu dreptslăvitorul și ecumenicul sinodul acesta.
    […]

    ……….

    pp. 160, 180-181:
    […]
    CELE 30 DE CANOANE
    ALE SFÂNTULUI ŞI ECUMENICULUI AL PATRULEA SINOD TÂLCUITE

    […]
    CANONUL 29
    Pe episcop a-l aduce în treapta prezbiterului este ierosilie. Iar dacă pe aceia vreo pricină dreaptă îi depărtează din lucrarea episcopiei, nici loc de prezbiter a ținea le este iertat. Iar dacă afară de vreo vinovăție s-au scos din dregătorie, către vrednicia episcopiei iarăși se vor întoarce.

    TÂLCUIRE
    Într-a patra praxă a sinodului acestuia al 4-lea este scris (foia 150 tom 2 al adunării sinoadelor) că Fotie episcopul Tirului, a jeluit împăratului Marchian, că Eustatie episcopul Viritului (sau după alții Evsevie al Tirului; dar cea mai dintâi este și mai adevărată) a rupt de la Tir câteva episcopii, Vivlon, zic, Votri, și Tripoli, Ortosiada, Arcada, și Antarandul, și pe episcopii cei de sub dânsul hirotonisiți stricându-i, în treaptă de prezbiteri i-au pogorât. Deci această pricină o au înfățoșat la sinod singlitul boierilor, la care pricină atât locțiitorii papei, cât și patriarhul Constantinopolului, și tot sinodul răspunzând, au dat canonul acesta, zicând, că este ierosilie (adică jefuire de cele sfinte) a pogorî cineva pe episcop în treapta și în locul prezbiterului. Căci, dacă pentru vreo oarecare vinovăție se caterisește, și din lucrările arhieriei se scoate cineva, unul ca acesta, nici preot poate fi, nici a lucra lucrurile preotului. Iar dacă și fără a avea vreo opritoare vinovăție s-a scos din arhierie, aceasta ca unul ce cu nedreptate a căzut din dregătoria ce avea, va primi iarăși, după tot cuvântul dreptății, locul său, și va fi iarăși episcop. Iar Zonara zice, că, a se pogorî cu nedreptate episcopul în treaptă de presbiter, este mai mare decât sfințit. Pentru că prin chemarea arhiereului, cu venirea Sfântului Duh și Bisericile, și cele sfințite, se catierosesc și se sfințesc; și cu adevărat mai mare este cel ce sfințește decât cele ce se sfințesc. Pentru ce însă canonul acesta oprește această faptă, iar cel al 20-lea al sinodului 6 în locul prezbiterului pogoară, pe episcopul cel ce învață peste hotare fără de voia episcopului celui de loc? Vezi dezlegarea nedumeririi acesteia la apostolescul canon 35.
    […]
    _______________________________________________________________________________

    Iertați-mă.

    Sfârșit și lui Dumnezeu, în Preasfânta Treime închinat: Tatălui Atotțiitorul și Fiului, Domnului Iisus Hristos Mântuitorul și Sfântului Duh Mângâietorul, slavă pentru tot și pentru toate!

    „Bine ești cuvântat Doamne, învață-ne îndreptările Tale.
    Bine ești cuvântat Stăpâne, înțelepțește-ne cu îndreptările Tale.
    Bine ești cuvântat Sfinte, luminează-ne cu îndreptările Tale.”

    Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale tuturor Sfinților Părinți noștri celor prezenți la cele Șapte Sfinte Sinoade Ecumenice și ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Ta Biruitoare, cu Sfântă Crucea Ta, învață-ne, înțelepțește-ne, luminează-ne, întărește-ne ca să nu Te părăsim pe Tine și Sfânta Ta Biserică, iartă-ne pentru tot cât Te-am supărat și cât Te supărăm, apără-ne, păzește-ne, acoperă-ne cu acoperământul aripilor Tale, miluiește-ne și ne mântuiește pe noi.

    Apreciază

  3. Cristian Vodă said, on octombrie 26, 2016 at 2:58 pm

    O nelamurire… ­

    Daca paganii nu pot f­i numiti eretici fiin­dca ei s-au nascut as­a, pe acelasi conside­rent si unii protesta­nti sau catolici ar p­utea fi nedrept sa-i ­numim rataciti (chiar­ daca religia lor est­e istoric ratacita) p­entru ca nasterea lor­ a fost in aceasta cr­edinta si inca nu li ­s-a revelat sau nu in­teleg ortodoxia. Mai ­ales daca acestia isi­ vad linistiti de via­ta lor, fac bine dupa­ constiinta si nu jud­eca pe nimeni.

    Eretici adevarati, in­ cazul acesta, se par­e ca sunt doar cei ca­re au apostat de la d­reapta credinta si ac­ei care lupta pentru ­distrugerea crestinis­mului autentic lasat de Domnul Iisus Hrist­os prin Sfintii Apost­oli si Sfintii Parint­i !
    Este eretic si ecume­nistul ortodox care a­dapteza dreapta credi­nta dupa duhul lumesc­ schimband intelesuri­ si dogme, reeducat d­e religiile care l-au­ contaminat deoarece ­le-a cercetat prea mu­lt prin studiu si dia­log – virtutea instra­inarii, dupa invatatur­a patristica fiind o ­marturie in plus ca u­n adevarat ortodox e ­convins de credinta s­a si cunoaste sigur c­e are de facut. Fara ­sa mai piarda timpul ­in cautarea asa zisei­ unitati, atitudine c­are denota indoiala i­n propria credinta.

    Nu omul sfinteste ori­cat s-ar stradui, ci ­Dumnezeu cu judecatil­e sale nepatrunse de ­mintea omeneasca.

    Deci, sunt doua aspec­te:

    Ortodoxul autentic z­ice ca credinta sa ii­ da totul si-l face f­ericit, asa ca nu-l i­ntereseaza mistica si­ viata altor religii.­ (Genial)
    Ortodoxul marturisit­or nu incearca sa con­vinga pe nimeni de cr­edinta sa decat cand i se cere, dar isi ap­ara cu strasnicie cre­zul cand acesta este ­atacat. (Genial)
    Ortodoxul slab conda­mna unanim toti paganii, eterodocsii si ereti­icii, netinand seama de­ iconomia lui Dumneze­u care pe unele neamu­ri le va judeca dupa ­legea constiintei sau­ legea zidirii. (Cond­amnabil)


    Cel de alta credinta­ care s-a nascut fara­ voie asa, considera ­ca este fericit in re­ligia parintilor sai,­ asa ca nu-l interese­aza, la fel, mistica ­si viata altor religi­i. (Cuminte)
    Cel de alta credinta­ isi apara si el reli­gia cand aceasta ii e­ste atacata, fara sa ­fie razbunator. (Logi­c)
    Cel de alta credinta­ condamna si lupta pe­ntru destramarea unei­ religii sau a unui c­oncept de viata prin ­orice mijloace. (Cond­amnabil)

    Iata cum unii ortodoc­si se pot osandi, iar­ unii pagani si alte ­religii pot obtine pr­in iconomie – desigur­, darul mantuirii.

    Credintele care s-au ­desprins din crestini­smul autentic drept m­aritor sunt categoric­ erezii. Dar oamenii ­care s-au nascut in a­ceste religii, fara v­oia lor, traind linis­titi si nejudecand pe­ nimeni pot fi consid­erati eretici ?
    E totusi o diferenta­ intre acestia si apo­statii care au cunosc­ut adevarul si lupta ­pentru distrugerea Or­todoxiei.

    Daca gresesc, va rog ­corectati-ma…
    Demult am aceasta ne­dumerire.

    Maica Domnului sa va ­ocroteasca !

    Apreciază

    • ioan said, on octombrie 26, 2016 at 5:22 pm

      @Cristian. un OM a sadit o vie. a imprejmuit.o cu gard, asapat un teasc si a zidit un turn (ev. Matei, rep. din memorie). cine este vita? Iisus Hristos (Eu sunt vita, voi sunteti mladitele … ev.Matei). ce reprezinta turnul? … biserica zidita de Dumnezeu. (atentie. a fost zidit un singur turn, nu mai multe). ce reprezinta teascul?e teascul maniei lui Dumnezeu (apoc. 14.19). deci a fost sapat un singur teasc nu mai multe. deci nu exista si purgatoriu, ci numai iad. deci toate celelalte turnuri (biserici) ce s.au zidit, nu au fost zidite de Dumnezeu ci de satan. (vrajmasul care a sadit sdminte de neghina ). cat despre pagani, i.ti voi da urmatorul ex. un spin, sa nascut spin, urat, noduros, plin de tepi. dar, daca ajunge la varsta maturitatii face niste flori frumoase care sunt cautate de toate insectele. la fel, un trandafir. s.a nascut trandafir, dar daca nu ajunge la varsta maturitatii si sa faca flori binemirositoare, ramane un ciot noduros plin de tepi, la nimic folositor. la fel si cu oamenii. degeaba te.ai nascut in dreapta credinta, daca nu ai ajuns la … varsta barbatului desavarsit (vezi ep. ap. Pavel) si te.a prins moartea plin de pacate si patimi. iar unul nascut pagan poate sa ajunga (ca spinul) sa faca rod vrednic de inparatia cerurilor. dealtfel, la a doua venire, nu se vor mantui numai crestinii ortodocsi, ci si din celelalte neamuri (evrei etc). vezi art. pe tema asta sunt si aici pe blog

      Apreciază

    • ban said, on octombrie 26, 2016 at 7:35 pm

      Dupa legea firii sau a constiintei vor fi judecati cei care au trait pana la intruparea Mantuitorului. Dupa asta, se judeca dupa dreapta-credinta, caci altfel nu ar mai fi avut rost intruparea Domnului Iisus Hristos (sa nu fie!). Asa am citit undeva o talcuire, dar nu mai tin minte unde, o sa caut.

      Apreciază

    • mircea.v said, on octombrie 26, 2016 at 9:36 pm

      Cristian Voda,

      Intrebari de acest gen nu isi gasesc raspunsul in 2-3 vorbe pe net. Cine crede ca e ca la retetele de mancare – ba, cine stie cum se fac ciuperci sote?, da dovada de o f mare naivitate.

      Citeste de exemplu „Singur Ortodoxia” – Parintele Papacioc, Cele 6 volume de Cuvinte Duhovnicesti – Sfantul Paisie Aghioritul si cu siguranta toate intrebarile tale vor primi raspuns.

      Apoi nu uita, problema ta esti tu, nu hinduistul, islamistul sau protestantul.
      Fiecare va fi judecat cu circumstantele lui atenuante. Pt ortodox nu mai exista circumstante atenuante.

      Apreciază

  4. Theodor L. said, on octombrie 26, 2016 at 4:06 pm

    Dupa cum aflam de pe blogul Glasul Stramosesc:

    Ereticul Ioachim Băcăuanul l-a oprit de la slujire pe părintele MACARIE de la Oituz pe motiv de… „schismă”

    Zilele trecute, părintele Macarie Banu, stareţul Schitului Oituz – Bacău, a primit o scrisoare de la Arhiepiscopia Romanului şi Bacăului prin care era anunţat că a fost „oprit de la cele sfinte”, făcându-se vinovat de „schismă”.

    Pe blog e si instintarea de oprire a slujirii.

    Iata ca am ajuns la punctul esential al lucrurilor care ne arata ce actiuni trebuie facute impotriva ereticilor.
    Daca, de pilda, astfel de preoti adevarati precum Parintele Macarie de la Oituz
    „întru nimic considerând pedeapsa [cei în cauză], își țin cu tărie preoția, cu îndrăzneală săvârșind jertfele de taină in ascuns”
    ce poate sa-i mai faca un sinodal eretic?
    sa-i ia antimisul sa nu mai slujeasca? Se poate face rost de antimis. Parintele Arsenie a facut rost de antimis in gulag si sub supraveghere. Preotii nostri inchisi de comunisti au reusit sa slujeasca Sfanta Liturghie in inchisori.
    Sa vina intr-un oras mare sa tina Sfanta Liturghie chiar si in sali inchiriate ca sunt o multime de credinciosi mireni care de-abia asteapta sa gaseasca un preot adevarat care nu devine eretic prin pomenirea ereticilor.
    Daca as sti ca Parintele Macarie vine la Bucuresti sa tina Sfanta Liturghie chiar si intr-o sala de conferinta, acolo as veni ca altundeva nu prea am. Si ar veni multi alti credinciosi care am fi in jurul lui iar Biserica cea Una Sfanta, Apostoleasca si Soborniceasca ar fi acolo.
    Preotii marturisitori care vor fi „caterisiti” de catre sinodalii eretici ar trebui sa urmeze fara teama exemplul Sfantului Grigorie Palama, caci sinodalii eretici nici nu pot obliga credinciosii sa vina la preoti eretici si nici nu nu-i pot impiedica sa nu vina la preoti adevarati.

    Apreciază

  5. ion hodor, said, on octombrie 26, 2016 at 4:13 pm

    Auzi sa te cateriseasca ptr ca nu esti de acord cu IUDA care la vandut pe Hristos,deci ierarhul care cateriseste in acel moment in spate are Legiune(si se da bun)!!

    Apreciază

  6. valentin said, on octombrie 26, 2016 at 7:39 pm

    Dintr-un ziar din judetul Vaslui vad…
    Si la Husi cei de la Episcopia Husilor, s-au pronuntat : se dezic printr-un comunicat oficial de calugarii de la Athos.
    Aici e continutul articolului :

    luni, octombrie 24th, 2016 | Scris de Daniel TANASUC

    Episcopia Husilor avertizeazã asupra unor popi care umblã “dezlegati”

    Episcopia Husilor avertizeazã asupra “provenientei” conferentiarilor, care nu sunt de pe muntele Athos, asa cum se recomandã. În primele douã sãptãmâni din luna octombrie, în mai multe judete din tarã au avut loc o serie de conferinte organizate si popularizate de anumite asociatii laice (Oradea, Beius, Piatra Neamt). Aceste conferinte vor fi organizate si în zilele ce urmeazã în alte orase ale tãrii.
    “Conferentiari sunt patru monahi aghioriti despre care se afirmã faptul cã„monahii pe care i-am invitat sunt vietuitori din Sfântul Munte, aflati în delegatie oficialã iar cuvintele lor de învãtãturã sunt în duh ortodox”. În realitate, acestia sunt veniti în nume propriu, fãrã înstiintarea sau încuviintarea mãnãstirilor din care fac parte. Staretul Schitului Prodromu a confirmat faptul cã cei doi monahi apartinãtori (români), Efrem si Nicodim, nu au nici un mandat de a exprima pozitia Schitului în legãturã cu Sfântul si Marele Sinod al Bisericii Ortodoxe, cu atât mai putin a Sfântului Munte. Acestia nu au binecuvântarea de a sustine conferinte, au plecat din mãnãstire la propria initiativã motivând medical decizia. Sava „lavriotul” (grec) este un monah scos din Consiliul de conducere al Marii Lavresi din obste aflându-se în perioadã de penitentã la un schit din insula Creta. Nici acest monah nu are vreun mandat de reprezentare a punctelor de vedere ale Sfântului Munte sau al Marii Lavre, deciziile si comunicatele Sfintei Chinotite fiind singurul mod prin care Sfântul Munte îsi exprimã pozitiile oficiale. Monahul Flavian (român de origine) nu face parte din obstea mãnãstirii Xiropotamu, asa cum se pretinde, ci locuieste de sine într-o chilie de pe teritoriul acesteia. La fel, acesta nu are nicio binecuvântare. Acesti monahi nu au nicio binecuvântare din partea vreunui episcop din Biserica Ortodoxã Românã si nici din partea mãnãstirilor pe care pretind cã le reprezintã. Acest fapt negativ se adaugã la îndemnurile lor la schismã prin nepomenirea ierarhilor si aratã cã monahii nu sunt „mãrturisitori”, ci neascultãtori si dezbinãtori”, se aratã în comunicatul semnat de PS Corneliu, Episcopul Husilor.

    Apreciază

    • Liliana said, on octombrie 26, 2016 at 9:09 pm

      Ce figura vicleana are acest corneliu , episcop al husilor! Vorbele -i sint precum fata.
      Intoarce-l ,Doamne,la bunatate,rugaciune si drepta marturisire a Ortodoxiei.

      Apreciază

    • el said, on octombrie 26, 2016 at 9:17 pm

      valentin

      popii burtosi, nesimiti si APOSTATI a iesit la „propovaduirea” MINCIUNII/ BARFEI in locul Adevarului de la care au APOSTAZIAT !
      … si URASC DE MOARTE pe cei CURATI/ SFINTI care NU SUNT CAZUTI ca ei !!!

      …INVIDIA , INVIDIA, PIZMA DRACEASCA…. care a facut pe fariseii ( MULT mai invatati ca LEPADATURILE astea de popi de KAKA.o) sa UCIDA pe Hristos !!

      adica CUM sa nu ucida acum INVIDIA ( din cei INCOMPARABIL MAI PROSTI decat fariseii si carturarii vremii Lui Hristos, dar INFINIT MAI RAI ca aceia ) din ei pe Robii Lui Hristos?

      .. lasa-i : se duce PE FATA RAZBOI intre Fii Luminii si fii intunericului ( slugile DIAVOLULUI !)

      ANATEMA POPILOR MINCINOSI SI ERETICI !

      Apreciat de 1 persoană

      • cosminmatiu said, on octombrie 27, 2016 at 8:27 am

        Desi au functii si conturi grase in banci si tot ce isi doresc lumesc, nu au pace si liniste pentru ca ii mustra constiinta. Pe masura ce se apropie de moarte incep sa inebuneasca.

        Apreciază

  7. Teolog said, on octombrie 26, 2016 at 10:58 pm

    Mare greseala spuneti. Ierarhul ecumenist pana nu este caterisit de un sinod bisericesc ( ortodox ), chiar daca spune si face erezii, daca acesta cateriseste pe cineva atunci este valabil si tainele pe care acesta le savarseste sunt valabile. El isi va lua plata de la D-zeu dupa faptele lui. Fiti foarte atenti sa nu cadeti in protestantism cu avantul vostru impotriva ereziilor. Numai un sinod poate hotari taierea din sanul bisericii a unui ierarh si abia atunci caterisirea de catre el nu mai este valabila, dar pana atunci nu, aveti mare grija pe ce cai apucati. Cititi toate canoanele si nu mai duceti oile in eroare.

    Apreciază

    • saccsiv said, on octombrie 26, 2016 at 11:36 pm

      Teolog

      Ce serpoaica esti.
      Spui o minciuna stiind bine ca Sinodul BOR nu va lua vreo masura impotriva vreunui Ierarh ecumenist.
      Si e o minciuna caci chiar Sfantul Grigore Palama, despre care scrie in articol, din cauza cugetelor eretice ale Patriarhului Ioannis Kalekas, a întrerupt pomenirea acestuia înainte de judecata lui sinodală.

      Apreciat de 1 persoană

    • valentin said, on octombrie 27, 2016 at 2:13 am

      pana la sinod care trebuie sa condamne erezia si pe cei care vor ramane eretici si atunci(daca vor alege ei sa ramana) eu nu ascult de eretici, dovediti eretici cu numele si semnaturile lor.

      Apreciază

    • cosminmatiu said, on octombrie 27, 2016 at 8:25 am

      Tocmai ca despre canoane este vorba, tu cum le-ai citit :”random”.

      Scrie aici tot: https://extraterestriidemascati.wordpress.com/opriti-comuniunea-cu-ierarhii-ecumenisti/

      Apreciază

    • ilioara said, on octombrie 27, 2016 at 9:21 am

      ba, esti prost?! Esti tot numai o constiinta, din cap pana-n picioare, pacat ca….intinata….Daca astia in fata lui Dumnezeu sunt niste hoituri imputite care duhnesc si imprastie cu spurcaciune de ce trebuie sa-i consider eu „PREOTI” si sa ma apropi de ei ?????????????

      Apreciază

    • ilioara said, on octombrie 27, 2016 at 9:56 am

      de la dumnezeul vostru papa vi se trage…ca sunteti in comuniune deplina cu el si in ascultare oarba…..

      Apreciază

    • mircea.v said, on octombrie 27, 2016 at 10:31 am

      teolog,

      uite ce spun sfintii:

      Despre comuniunea cu cel eretic, despre sinodul asteptat care sa condamne….

      Din „Sfintii Catacombelor Rusiei”

      Dă clic pentru a accesa sfintii-catacombelor-rusiei.pdf

      Pg 122; 127

      Fie ca Domnul să nu împietrească inimile celor care au semnat Declaraţia,
      ci fie ca ei să se căiască şi să se întoarcă şi fie ca păcatele lor să
      fie şterse. Dar, dacă nu va fi astfel, atunci să ne păzim de comuniunea cu
      ei, ştiind că starea de comuniune cu cei care au căzut este propria noastră
      renunţare la Hristos Domnul.

      Pentru aceasta, Sfântul Maxim Mărturisitorul, când s-a făcut o
      încercare de a-l convinge şi de a-l forţa prin torturi groaznice să intre în
      comuniune de rugăciune cu patriarhul aflat în înşelare, a exclamat:
      „Chiar dacă întregul univers ar intra în comuniune cu patriarhul, eu singur
      nu voi face aceasta”. De ce? Deoarece se temea să nu-şi piardă sufletul
      prin comuniunea cu un patriarh care fusese atras în rătăcire, chiar
      dacă pe atunci nu fusese condamnat de un sinod, ci dimpotrivă, fusese
      apărat de o majoritate de episcopi. Deoarece autoritatea administrativă
      a Bisericii, chiar şi în sinoadele timpurii, nu a apărat întotdeauna adevărul,
      fapt despre care există mărturii clare – la Sfântul Atanasie cel Mare,
      Sfântul Ioan Hrisostom, Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Teodor Studitul
      şi alţii. Cum aş putea să rămân cu totul indiferent de acum înainte?
      Aceasta nu poate să se întâmple. Şi de aceea ne-am îndreptat pe singura
      cale posibilă pentru a ieşi din situaţia prezentă: calea mărturisirii Adevărului
      mântuirii. Această cale este dificilă, este o cale de luptă; dar noi nu
      nădăjduim în puterile noastre, ci mai degrabă ne uităm la Iisus, începătorul
      şi plinitorul credinţei (Evr. 12: 2), şi lucrarea noastră nu este o separare
      de Biserică, ci o apărare a Adevărului şi o justificare a Poruncilor
      dumnezeieşti, sau, şi mai bine, păzirea întregii iconomii a mântuirii
      noastre. De aceea, mulţime de arhipăstori au ieşit în faţă acuzându-l pe
      Mitropolitul Serghie: Mitropoliţi (Iosif, Agatanghel, Arsenie), arhiepiscopi,
      episcopi şi o mulţime de păstori individuali, care îi declară Mitropolitului
      Serghie că nu îl mai pot recunoaşte ca povăţuitor al Bisericii
      Ortodoxe, ci, pentru moment, se vor conduce în mod independent.
      Deci, luaţi aminte, prieteni şi fraţi păstori, ca să nu fiţi atraşi de fiare
      duhovniceşti. Căderea de dinainte, nu cu mult timp în urmă, este suficientă;
      acum trebuie să mergem cu prudenţă. Fie ca pacea lui Dumnezeu
      care covârşeşte orice minte (Fil. 4: 7) să vă umple inimile şi minţile şi să
      vă îndrepte calea în Iisus Hristos, Domnul nostru. Amin.

      Episcopul Victor (sigiliu cu iniţiale)

      –––––––––

      Biserica din catacombe s-a separat de biserica sovietica si nu au mai primit nici un cuvant/decizie a lor, si fara a fi vreun sinod bla, bla, bla

      Si Biserica din catacombe a dat multime de sfinti, iar ailalti au ajuns de rasul diavolilor.
      Asa ca, lasa-ne cu tampeniile pe care le debitezi cu f mare nesimtire.

      Apreciază

    • mircea.v said, on octombrie 27, 2016 at 10:43 am

      teolog,

      vezi si cat a fost de valabila caterisirea Parintelui Calciu.
      Bre teologule, la sapa bre…

      Apreciază

      • el said, on octombrie 27, 2016 at 9:11 pm

        mircea.v

        astia nici la sapa NU sunt buni bre! 🙂
        pana si plantele sunt DEASUPRA lor … CAZATURILE IADULUI au salase DEDESUBTUL pamantului , si NU sunt vrednice nici sa scurme la suprafata lui …

        Apreciază

    • el said, on octombrie 27, 2016 at 11:04 am

      TeHUO-loaga

      HAI SICTIR !

      asta e „valabil” DOAR la voi, la APOSTATI, ca „justificare” a APOSTAZIEI, iar NU in Biserica Lui Hristos din care VOI NU MAI FACETI PARTE !

      Apreciază

    • ban said, on octombrie 27, 2016 at 2:34 pm

      Aveti fracturi de logica? Daca caterisirea e facuta pe nedrept, pe ”motivul” respectarii ortodoxiei, nu are nici o valoare.

      Apreciază

      • el said, on octombrie 27, 2016 at 9:09 pm

        ban

        nu au fracturi … ci FACATURI de PSEUDOlogica!…. din aia cu care i-au indoctrinat de scoala de teHUOlaogie KAKOdoxa APOSTATII si la care s-au raliat de buna voie si din CONVINGERE dupa mintea lor SPURCATA de demoni si si dupa sufletele lor PUTREZITE in PATIMI de OCARA !

        Apreciază

    • maxim said, on octombrie 27, 2016 at 6:50 pm

      Caterisirea-STRICT PEDEAPSA JURIDICA

      Pedeapsa cea mai grava pe care o poate primi clericul este caterisirea. Prin caterisire intelegem pierderea dreptului de a invata, sfinti si pastori.
      Trebuie stiut ca o persoana poate sa ocupe o pozitie de slujitor bisericesc prin doua acte: o Taina, Hirotonia, prin care i se da persoanei respective harul pentru treapta in care este hirotonit si un act juridic. Daca ne intrebam de ce si de un act juridic, raspunsul e simplu. Prin acest act se acorda indreptatirea exercitarii puterii bisericesti, intr-o anumita unitate teritoriala. Daca cineva are numai hirotonia, el poate savarsi in mod valid lucrurile care revin treptei lui ierarhice, insa, aceste lucrari sunt ilegale pentru ca nu are autorizatie legala de a le face. S-a spus ca atunci cand o persoana este indepartata din cler, vorbim doar de un act juridic. Iar caterisirea fiind un act juridic, ea nu va putea sa anuleze decat ceea ce s-a acordat tot printr-un act juridic.

      Apreciază

  8. nastasevalentin996@yahoo.com said, on octombrie 27, 2016 at 8:18 am

    Un duhovnic spunea,cum poti afla daca e valabila aceea caterisire foarte simplu „fa aghiasma” daca tine si nu se strica caterisirea e degeab

    Trimis de pe HTC

    Apreciază

  9. Felix Kalos Gheron said, on octombrie 27, 2016 at 11:13 am

    Cristian Voda – măria ta,

    Spui : „Iata cum unii ortodoc­si se pot osandi, iar­ unii pagani si alte ­religii pot obtine pr­in iconomie – desigur­, darul mantuirii”. – Acele lucruri care sunt bune, în cazuri rare [excepţionale] nu trebuie să constituie o lege pentru cei mulţi – Sfântul Grigorie Teologul
    „Cel de alta credinta­ care s-a nascut fara­ voie asa, considera ­ca este fericit in re­ligia parintilor sai,­ asa ca nu-l interese­aza, la fel, mistica ­si viata altor religi­i. (Cuminte)” – Cu minte întunecată

    Păi sunt chemați [prin pronia divină dacă sunt sinceri] la botez în Biserica Ortodoxă toți păgânii până la un timp cum spune Sfântul Nicolae Velimirovici: „Şi va fi timpul când în primul rând se vor împlini cuvintele pline de mânie ale Domnului: „Cine este nedrept, să nedreptăţească înainte. Cine este spurcat, să se spurce încă” (Apoc. 22, 11), fiindcă şi chemarea la pocăinţă a păgânilor va înceta”.

    „Şi le-a zis: Mergeţi în toată lumea şi propovăduiţi Evanghelia la toată făptura. Cel ce va crede şi se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi” (Marcu 16,15-16).
    „Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. Învăţându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, şi iată Eu cu voi sunt în toate zilele până la sfârşitul veacului. Amin.”(Matei 28,19-20)
    „Și le-a zis (Iisus): Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toate neamurile” (Marcu 16:15)
    „Și să se propovăduiască în numele Său pocăința spre iertarea păcatelor la toate neamurile, începând de la Ierusalim” (Luca 24:47).
    „Dacă vestesc Evanghelia nu-mi este laudă, pentru că stă asupra mea datoria. Dar vai mie, dacă nu voi binevesti! (1Cor. 9,16).
    Şi se va propovădui această Evanghelie a împărăţiei în toată lumea spre mărturie la toate neamurile; şi atunci va veni sfârşitul” (Matei 24:14).

    Numai acei păgâni care nu au avut prilejuri, căi, modalități, șanse să primească prin alți oameni (nu prin revelație) cuvânt despre Vestea Bucuriei – Evanghelia (Ortodoxia) vor fi mântuiți la Judecată prin iconomie așa cum spune Sfântul Nifon:
    „[…] După aceştia a intrat marea mulţime de păgâni, care nu au cunoscut legea lui Hristos, dar din fire au ţinut o, ascultând de glasul conştiinţei lor. Mulţi străluceau ca soarele de nevinovăţia şi curăţia lor şi Domnul le a dat Paradisul şi cununi luminoase şi împletite cu trandafiri şi crini. Dar pentru că au fost lipsiţi de Dumnezeiescul Botez erau orbi. Pentru că Sfântul Botez este lumina şi ochiul sufletului. Şi nu vedeau deloc slava lui Dumnezeu. De aceea, cine nu este botezat, deşi moşteneşte bucuria Raiului şi simte ceva din mireasma şi dulceaţa lui, nu vede nimic” – Viaţa Sfântului Ierarh Nifon, Editura Episcopiei Romanului şi Huşilor, 1993, p. 74.

    Părintele Arsenie Papacioc:
    Împăratului Traian i se dusese vestea, şi a rămas vorba: „Bun ca Traian.” Era un suflet bun, drept, nu i se cerea mai mult decât să fie drept. Sfântul Grigorie Dialogul, văzând atâtea lucruri făcute de Traian şi că a avut un nume aşa de consacrat, s-a rugat lui Dumnezeu pentru el ca să-l ierte. Sfântul Grigorie a trăit în anul 500, de când avem Sfânta Liturghie a Sfântului Grigorie Dialogul. Şi s-a rugat lui Dumnezeu să-l ierte pe Traian. Deci a intrat într-un dialog cu cerul şi a auzit un glas: „Dumnezeu ţi-a auzit rugăciunea, dar mai mult să nu te rogi pentru păgâni.” Sfântul Grigorie Dialogul a intrat într-un dialog cu Cel Ce mântuieşte şi i-a dat putinţa lui Traian să fie şi el în Împărăţia mântuiţilor. Al doilea caz pe care-l cunoaștem referitor la mântuirea unui suflet nebotezat este acela în care Sfânta Tecla se roagă lui Hristos să mântuiască o fată păgână. Dar acestea sunt excepții [de păgâni mântuiți fără botez înainte de Judecata de Apoi]. Cuvântul de foc rămâne: „Cine nu se va boteza nu se va mântui” (Marcu 16, 16).

    Dacă ești receptiv te vei lămuri din cuvintele Părinților Bisericii:

    În afara Bisericii nu este mântuire. Hristos dăruieşte tuturor oamenilor harul mântuitor. Când cineva este mântuit în afara Bisericii vizibile, aceasta înseamnă că Hristos Însuşi l-a mântuit. Chiar dacă o astfel de persoană este un eterodox, el este totuşi mântuit datorită lui Hristos şi nu a „facţiunii desprinse” din care face parte. În acest caz, mântuirea nu este acordată de «biserica» de care aparţine, deoarece una este Biserica care mântuieşte, şi anume, Hristos – Părintele Ioannis Romanidis

    Părintele Sofronie Saharov:
    Pentru mântuire neapărat trebuie să fim mădulare ale adevăratei Biserici, în afara căreia nu este cu putință omului a primi nici harul, nici cunoașterea Adevărului – Arhimandritul Sofronie, Nevoinţa cunoaşterii lui Dumnezeu, Scrisori de la Athos către D. Balfour, nr. 3, Editura Reîntregirea, Alba lulia, 2006, p. 338.

    Sfântul Teofan Zăvorâtul:

    Întrebaţi dacă heterodocşii se vor mântui. (…) De ce te îngrijeşti de ei? Ei au un Mântuitor care voieşte mântuirea fiecărei fiinţe umane. El va avea grijă de ei. Tu şi cu mine nu trebuie să ne împovărăm cu o grijă de acest fel. Cercetează-te pe tine şi păcatele tale. (…) Totuşi, îţi voi spune un sigur lucru: dacă tu, ca ortodox, ca deţinător al Adevărului în plinătatea lui, ai trăda Ortodoxia, aderând la o credinţă diferită, ţi-ai pierde sufletul pentru totdeauna.

    Sfântul Nicolae Velimirovici

    / Egalizarea oamenilor, popoarelor şi uniformizarea credinţei va afla un impediment în Hristos, Cel Ce este Neunificat şi de Neegalat. Cum s-ar putea egala adevărul cu minciuna?

    Îmi aduceţi la cunoştinţă că aţi avut o viziune neobişnuită în biserică la rugăciune. Aţi văzut cum Hristos a ieşit din altar şi s-a oprit. După aceea a ieşit cineva ca un rabin evreu şi a stat de-a dreapta lui Hristos. Apoi a mai ieşit cineva cu o cealma pe cap și a stat de-a stânga lui Hristos. Atunci au întins amândoi mâinile şi s-au luat de mână cu El. Iar ca tâlcuire de la tâlcuitorii mincinoşi îmi aduceţi la cunoştinţă următoarele: Dumnezeu vrea ca toate credinţele să se împace şi să se facă o singură credinţă în toată lumea! Oricine este iniţiat în tainele împărăţiei lui Dumnezeu vă poate spune că şi viziunea este mincinoasă, şi tâlcuirea e mincinoasă.
    Iudeii zic: „Moise este temelia”. Musulmanii zic: „Mahomed este temelia”. Iscoditorii firii cei slabi de vedere zic: „Firea este temelia”. Noi întrebăm: Oare Moise a înviat din morţi? Înălţatu-s-a Mahomed la ceruri? Purcede oare firea pe Duhul Sfânt, Mângâietorul? Moise nu a înviat. Mahomed nu s-a suit la ceruri. Firea nu doar că nu le-a trimis oamenilor pe Duhul Sfânt Mângâietorul, ba încă suflă urâciune împotriva lor, mârâie şi îşi arată ghearele înaintea lor.
    Nu poate fi temelie a lumii unul ce a fost zămislit în păcat, care a păcătuit, a fost şovăielnic şi a cerut povaţă de la femei; care prin puterea altuia a săvârşit oarecare fapte, care s-a risipit în mormânt, iar numele lui a pus în umbră calea, adevărul şi viaţa. Mahomed şi Moise au fost zămisliţi în păcat şi au păcătuit ei înşişi. Au cerut povaţă de la femei, faptele lor le-au săvârşit cu puterea altuia, zac risipiţi în mormânt, iar numele lor îi lasă nelămuriţi pe oamenii ce caută calea, adevărul şi viaţa.
    Drept aceea, fraţilor, nu trebuie să ne întoarcem nicăieri în istorie pentru a căuta alt temei decât Iisus Hristos Domnul, Care a fost zămislit fără păcat, Care păcat nu a avut, nu a fost şovăielnic şi nu a cerut nimănui povaţă, Care prin puterea Sa a săvârşit fapte mari, Care nu a putrezit în mormânt şi al Cărui Nume nu-i lasă nelămuriţi pe oamenii ce vor să afle calea, adevărul şi viaţa. Şi va fi timpul când în primul rând se vor împlini cuvintele pline de mânie ale Domnului: „Cine este nedrept, să nedreptăţească înainte. Cine este spurcat, să se spurce încă” (Apoc. 22, 11), fiindcă şi chemarea la pocăinţă a păgânilor va înceta.
    Apostolii nu spun că Hristos ar fi pus vreo temelie, ci că El însuşi este temelia cea neclătinată. El este toată dreptatea, pentru aceea şi este temeiul oricărei dreptăţi. El este tot adevărul, pentru aceea şi este temeiul oricărui adevăr. El este toată înţelepciunea, pentru aceea este temeiul oricărei înţelepciuni. El este toată puterea, pentru aceea este şi temeiul oricărei puteri. El este tot binele, pentru aceea este temeiul oricărui bine. El este toată viaţa, pentru aceea şi este temeiul vieţii din lumea aceasta şi din cea care va să fie.
    Nălucirea pe care aţi văzut-o înaintea dumneavoastră nu este de la Dumnezeu, ci de la cel ce întotdeauna îşi ridică coarnele împotriva credinţei lui Hristos. «Tatăl nostru» se încheie cu rugăciunea către Dumnezeu ca El să ne izbăvească de cel viclean. Omul lui Dumnezeu, cine se poate ţine de mână cu Hristos? Cine poate sta alături de Hristos? Nu le-a grăit Hristos evreilor: iată, se va lăsa casa voastră pustie (Matei 23, 38)? Prorocia s-a împlinit. Evreii nu au nici jertfe nici preoţie. Amândouă au trecut la cei botezaţi în acel ceas când catapeteasma Templului s-a rupt de sus până jos. Nici musulmanii nu au jertfe, nici preoţie. Nu le spune, oare, evreilor evreul Pavel, apostolul lui Dumnezeu: Hristos e sfârşitul Legii (Romani 10, 4)? Aşadar, cum se poate ca ceea ce este pustiit, ceea ce este lepădat şi înlocuit cu altceva nou, să fie pus pe picior de egalitate şi să se ţină de mână cu credinţa vie a lui Hristos? Şi Mahomed însuşi, cu toată duşmănia sa faţă de creştini, recunoaşte şi pune în Coran faptul că Iisus, fiul Mariei, va judeca lumea, prin urmare şi pe Mahomed însuşi. Şi atunci, de unde această nivelare şi egalizare? De unde poate veni o asemenea viziune, întrebaţi? De la ispititorul. Cercetaţi-vă viaţa şi cugetaţi la ea şi veţi vedea. În zilele noastre se vorbeşte mult – de către cei slabi în credinţă, fireşte – despre împăcarea şi egalizarea tuturor credinţelor. Una este pacea socială şi politică, alta e împăcarea credinţelor. Şi una este egalitatea în drepturile şi îndatoririle cetăţeneşti, şi alta este egalizarea credinţelor. Creştinilor li s-a poruncit cu stricteţe să fie milostivi faţă de toţi oamenii, fără deosebire de credinţă, dar, în acelaşi timp, şi ţinerea cu stricteţe a credinţei lui Hristos. În calitate de creştin, vă puteţi jertfi pentru cei de altă credinţă atât averea, cât şi viaţa, dar nicidecum şi adevărul lui Hristos – fiindcă averea şi viaţa sunt proprietatea dumneavoastră, iar adevărul lui Hristos, nu. Când citim Sfânta Scriptură, trebuie să fim cu luare aminte la fiecare cuvânt. Cel ce citeşte în grabă nu va băga de seamă, de pildă, deosebirea pe care o face evanghelistul între Treimea Cerească şi treimea pământească. Căci despre Treimea Cerească spune: şi Aceştia Trei sunt Una, iar despre treimea cea pământească spune: şi aceştia trei laolaltă sunt. Este mare deosebire între „a fi Una” şi „a fi laolaltă”. Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh sunt Una, în vreme ce duhul, apa şi sângele sunt laolaltă, însă nu sunt una. Încă şi vrăjmaşii pot sta laolaltă, dar nu sunt una. Toţi oamenii de pe pământ sunt laolaltă, însă nu sunt una. Apa şi sângele alcătuiesc trupul omenesc şi duhul este duh. Căci trupul pofteşte împotriva duhului şi duhul împotriva trupului (Galateni 5, 17). Ele nu sunt una, dar sunt încă laolaltă. Când omul moare, legătura se rupe şi încetează a mai fi. Sângele şi apa merg într-o parte, iar duhul merge în altă parte. în vreme ce Persoanele Treimii celei dumnezeieşti din ceruri nu sunt doar împreună, ci sunt şi Una.

    Părintele Cleopa Ilie:
    Sfântul Grigorie de Nyssa spune că după patru legi vor fi judecaţi oamenii la înfricoşata Judecată de apoi:
    Cei care au trăit de la Adam până la darea legii pe Muntele Sinai, vor fi judecaţi de Hristos după legea conştiinţei dată omului din naştere, numită şi legea morală sau legea firii. Prin conştiinţă, care este glasul lui Dumnezeu în om, fiecare ştie ce este bine şi ce este rău. După această lege s-a condus lumea până la Moise (Romani 2, 14-15). A doua lege după care se vor judeca oamenii dinainte de Hristos şi toţi cei ce nu cred în Hristos, este legea zidirilor, a întregii creaţii care ne stă pururi în faţă şi ne spune că este făcută atât de minunat de un Creator nevăzut, de Dumnezeu. „Lumea văzută, spune Sfântul Vasile cel mare, este şcoală a sufletelor celor cuvântătoare”, este Biblia nescrisă a tuturor oamenilor (Romani 1,20). A treia lege, după care se vor judeca numai evreii, este legea scrisă a lui Moise, care s-a dat pe Muntele Sinai (Romani 2,12). A patra lege este legea darului sau Evanghelia, dată nouă de Hristos, după care se vor judeca toate popoarele creştine (Ioan 12, 48). Dacă cineva se leapădă de botezul creştin este un apostat, adică lepădat de Dumnezeu şi nu are iertare în veci, iar la judecată va fi mai greu pedepsit decât un păgân care nu a ştiut pe Hristos. Sfinţii Părinţi spun că păgânii nu se pot întoarce uşor la credinţa în Hristos pentru că n-au cunoscut pe Dumnezeu. Tot ei spun că cei ce au greşit în Legea darului, ca creştini, mai greu şi mai tare se vor pedepsi decât păgânii care au greşit după legea firii.
    (Arhim. Cleopa Ilie, Arhim Ioanichie Bălan, Lumina şi faptele credinţei, Editura Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, 1994, p. 172)

    Părintele Arsenie Papacioc:

    Domnul Hristos ne-a arătat cu însuşi Scump Sângele Lui şi glas dumnezeiesc calea spre mântuire. La întrebarea: «dacă se mântuiesc cei ce nu sunt ortodocşi»?, răspund: Noi urmăm calea arătată de El – Ortodoxia. Dacă Bunul Dumnezeu în iconomia Lui Divină îi va salva şi pe non-ortodocşi… aceasta nu ne priveşte pe noi, pentru că nu ne târguim cu marele Adevăr…

    Apreciază

    • Cristian Vodă said, on octombrie 28, 2016 at 12:45 am

      In cazul asta exista posibilitatea ca si Origen sa se fi mantuit pentru ca tatal sau a fost mucenic, un calugar bun sa scoata din iad pana la al saptelea neam din care unii posibili atei sau eretici si astfel exemplele ar putea continua.
      Convinsi ca Ortodoxia traita prezinta siguranta mantuitoare, ne smerim cugetul si admitem ca parintele Arsenie Papacioc ca nepatrunse si tainice sunt judecatile Domnului.
      Daca as fi intr-adevar voievod te-as face kalos gheron al meu sa aibe cine sa se roage pentru mine. 🙂

      Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

      Apreciază

      • el said, on octombrie 28, 2016 at 9:53 pm

        Cristian Voda

        nu mai delira cu floricele. voi incepatorii cautati/predicati „exceptia” inainte de a pricepe/cunoaste/RESPECTA REGULA /CANON) generala= DOGMA !

        „In cazul asta exista posibilitatea ca si Origen sa se fi mantuit pentru ca tatal sau a fost mucenic,”____ vezi sa NU POATA ! acela abia si-a mantuit sufletul lui !

        si tatal cazaturii de isav a fost MARELE Patriarh Isaac si la ce i-a folosit fiului sau IMPUTIT de draci?
        sau LEPADATURII de Ham ca avea tata pe DREPTUL PARINTE Noe ?
        si tatal CURVARULUI INCESTUOS abesalom a fost Proorocul David, si la ce i-a folosit LEPADATURII?
        pe Arhiereul DREPT Eli l-au POGORAT IN IAD( NU s-a mantuit si NU din vina vietii sale cat a SLABICIUNII de la TAIA RAUL din fii lui crescuti prost) copiii lui NESTAPANITI pe care NU I-A CERTAT si NU I-A OPRIT de la faradelegi !
        etc . exempele pot continua!

        NIMENI SI NIMIC NU TRECE PESTE alegerea LIBERA a omului ! Nici Dumnezeu ! NICIODATA !

        Apreciază

  10. […] IERARHUL ECUMENIST degeaba CATERISESTE pe PREOTUL ANTI ECUMENIST, caci NU ESTE VALABILA acea cateri… […]

    Apreciază

  11. […] IERARHUL ECUMENIST degeaba CATERISESTE pe PREOTUL ANTI ECUMENIST, caci NU ESTE VALABILA acea cateri… […]

    Apreciază

  12. […] IERARHUL ECUMENIST degeaba CATERISESTE pe PREOTUL ANTI ECUMENIST, caci NU ESTE VALABILA acea cateri… […]

    Apreciază

  13. […] IERARHUL ECUMENIST degeaba CATERISESTE pe PREOTUL ANTI ECUMENIST, caci NU ESTE VALABILA acea cateri… […]

    Apreciază

  14. […] IERARHUL ECUMENIST degeaba CATERISESTE pe PREOTUL ANTI ECUMENIST, caci NU ESTE VALABILA acea cateri… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.