SACCSIV – blog ortodox

VIDEO: De ce COMETA de gheata LOVEJOY a trecut prin ATMOSFERA SOARELUI (temperaturi de 1 000 000 de grade) si A SUPRAVIETUIT? De ce coada ei se manifesta altfel decat am invatat la scoala?

Posted in Uncategorized by saccsiv on octombrie 14, 2016

Iata si ce putem citi la Cometa Lovejoy a trecut prin Soare şi a supravieţuit de pe Financiarul:

Astronomii se aşteptau ca în momentul în care se va apropia de Soare, cometa Lovejoy să aibă parte de o „moarte groaznică” şi aveau un motiv serios să creadă aşa ceva. Aceasta se apropia atmosfera Soarelui unde temperaturile ating 1,1 milioane de grade Celsius.

Cometa Kreutz, desemnată oficial cu numele de C/2011 W3 sau Lovejoy, a supravieţuit temperaturilor infernale după ce a făcut saltul solar sfidând „moartea”.

Roca de gheaţă cu un diamtreu de 201 metri a dispărut în partea din spate a Soarelui, la o distanţă de fotosfera astrului de doar 140 de mii de kilometri, însă a ieşit triumfătoare pe partea cealaltă, continuându-şi drumul în spaţiu.

Cometa descoperită anul acesta pe 27 noiembrie, numită după astronomul care a observat-o, Terry Lovejoy, a fost „cea care a supravieţuit”.

Acest lucru demonstrează că, în spaţiu, nu putem lua nimic de sigur.

Observatorul de Dinamică Solară a NASA a reuşit să surprindă în imagini „evadarea” incredibilă din temperaturile incredibile ale Soarelui.

Comentariu saccsiv:

   La scoala invatam asa:

“Coada cometei este indreptata intodeanua in directie opusa Soarelui. De aceea, cand o cometa se apropie de Soare, coada o urmeaza iar cand se departeaza de Soare, coada este cea care merge in fata.” 

Cititi va rog mai multe la:

http://crisstm.3x.ro/ro/gra/astronomie/comete/frames/page.htm

Dupa cum observati in filmare, cand intra in Soare, coada e in urma ei. Ca la scoala. Dar cand iese din Soare insa, coada ei e … tot in urma ei. De ce?

Cititi va rog si:

VIDEO si FOTO: Ati vazut vreodata CALEA LACTEE din salbaticie? De ce imaginile din spatiu ne arata o mare bezna?

PAMANTUL PLAT …

 

Tagged with: , , ,

35 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ionut said, on octombrie 14, 2016 at 10:17 pm

    Da, asta e intr-adevar o stire!…

    Apreciază

    • Daniel said, on mai 17, 2019 at 10:01 am

      Ar fi trebuit sã fie resimtita ca un uragan de comunitatea stiintifica, sa rastoarne teorii fundamentale ale acestei comunitati. Sa fie difuzata pe toate canalele media ca stire de prima pagina. Cand colo, niciunul dintre cunoscutii mei nu a auzit de cometa Lovejoy sau de acest eveniment. Clar, de ce ! Iar problemele create de acest eveniment sunt mult mai mari decât cele ce reies din postarea fratelui Saccsiv. Cometa trebuia să se topescă, chiar evapore, iar dacă nu, cel puțin să cadă în Soare sub acțiunea „imensei atracții gravitaționale a Soarelui care ține captive planete ca Jupiter, Neptun, Pluto” Deci nici teoria gravitaționistă nu a funcționat. Apoi se vede în clipurile ce redau în timelapse filmările efectuate de observatorul/telescopul LASCO că coada cometei, la care și fratele Saccsiv face referire, nu doar că are o orientare ciudată la ieșire, dar are o dimensiune și mai ciudată, adică este lungä cât diametrul soarelui, dacă nu chiar mai lungă. Conform datelor „științifice” cometa Lovejoy este un bulgăre de praf stelar, gheață și materii organice cu un diametru de câteva sute de metri. Poate un astfel de corp să lase în urmă o coadă de cristale de gheață lungă de 1.392.000 km (diametrul oficial al soarelui) timp de zeci, sute de ani ? Fără ca nucleul să se consume ? Concluziile acestui eveniment sunt evidente : Soarele nu are 1.392.000 km diametru. Nu are o temperatură de milioane de grade, nici măcar de mii de grade (pe la 3000 de grade se topește oțelul). Atracția gravitațională e pură ficțiune, corpurile nu se atrag unul pe celălalt cu o forță proporțională cu masa lor. Consecința ? Întreg sistemul heliocentric se prăbușește, sistemul terracentric, prezentat de Scriptură revine în prim plan. Convine asta celor ce ne conduc ? Culmea, deși se trâmbițează tot mai tare că religia este doar un mijloc prin care masele de oameni sunt controlate, iată că cei care conduc nu sunt defel dornici de a se confirma, întării, religia ! Și dacă tot suntem la capitolul atacuri împotriva religiei, întreb : A auzit cineva să se spună că budismul e o formă de control a maselor ? Că e pentru proști și că o persoană educată, inteligentă, nu poate să creadă așa ceva ? Că ar constitui o o piedică în evoluția umanității și că ar trebui eliminat ?
      Frica de Domnul e începutul înțelepciunii. Doamne ajută !

      Apreciază

  2. Paul222 said, on octombrie 14, 2016 at 10:18 pm

    In modelul Pamantului plat, pe care tind sa-l cred, soarele este mult mai mic si la o distanta de 3000km de suprafata. De la unii parinti stim ca ingerii cazuti isi au „casa” in vazduhul cerului si de aici as putea sa zic ca aceasta cometa poate sa fie un „joc” sau un spectacol al unui inger cazut cum de altfel tind sa cred ca sunt si toate fenomele UFO din ultima vreme.

    Apreciază

  3. mircea.v said, on octombrie 14, 2016 at 10:57 pm

    In cazul ei, pt ca a supravietuit, a primit premiu dreptul ca la departarea de soare coada sa ramana tot spre in spate, ca sa dea bine la imagine…:)

    Cred ca am lipsit la lectia asta. Cica e vantul solar… O fi avut viteza mai mare ca vantul asta solar, si atunci de aia.

    Apreciază

  4. vaska said, on octombrie 14, 2016 at 11:09 pm

    Luna si soarele ce sunt, cercuri sau sfere?

    Apreciază

    • gheorghi said, on octombrie 15, 2016 at 1:09 pm

      Eric Dollard – The Sun is not what we have been told.

      Apreciază

  5. vaska said, on octombrie 14, 2016 at 11:13 pm

    Ne pierdem vremea cu astfel de discutii. Razboiul bate la usa si oamenii nu mai stiu unde sa caute Biserica, cei care o cauta.

    Apreciază

  6. vaska said, on octombrie 14, 2016 at 11:40 pm

    Stiu ca e esentiala, tocmai Sfintii Parinti nu spun ca e plat, din contra.

    Apreciază

    • saccsiv said, on octombrie 14, 2016 at 11:43 pm

      vaska

      Nu stiu ce tot te faci ca nu pricepi. Sau ai treaba? Pana la discutii despre Pamantul plat sau sferic, seria asta de articole demonstreaza altceva: ca modelul oficial e un mare fals.

      Apreciază

  7. Alexandru(Fulger) said, on octombrie 15, 2016 at 2:04 am

    Tot am un dubiu fata de teoria pamantului plat , cum de se manifesta anotimpurile daca soarele se afla mereu la aceiasi distanta , iar despre spatiul fara stele cum se explica prezenta asteroizilor ? Nu intreb in nume de rau dar in acelasi timp trebuie sa analizam bine aceste teori pentru a nu cadea in capcana conspiratiei fabricate.

    Apreciază

  8. Ovidiu Nicolae said, on octombrie 15, 2016 at 2:35 am

    Citesc acest blog de când cu acest aşa zis sinod din Creta ; se spun multe lucruri folositoare. În legătură cu homeopatia s-a spus că este o inselare din cauză că Hanneman a fost mason, este vorba de vrajitorie prin dinamizarea şi diluarea repetată a substantelor etc. ; nu se vorbeşte de medicina alopata unde întâlnim mulţi masoni, medicamente de sinteză, ecografii etc. În producerea medicamentelor se folosesc de multe ori dinamizari ale substantelor. Mă întreb, oare ce domeniu al medicinei este bun din punct de vedere ortodox? Desigur, cea mai importantă este rugăciunea în vindecarea bolilor care tot de la păcate vin. Am citit că Sfinţii Ignatie Briacianinov şi Teofan Zavoratul ar fi folosit homeopatia ; ştie cineva dacă e adevărat? Sfinţii Părinţi se vindecau de boli prin rugăciune dar noi n-am ajuns la măsura lor. Fitoterapia este bună dar, uneori, nu e suficientă pentru vindecare. Adevărul este că nu suntem pregătiţi să producem alimente ecologice în horticultura ( domeniul meu ) agricultură la nivel de conştiinţă a producătorilor, conjugat cu oferta de produse chimice de sinteză a concernelor agrofarmaceutice. Ştie cineva un preot care s-a dezis de sinodul din Creta în zona Ilfov-Bucureşti ? În zonă eu n-am auzit niciun preot vorbind despre sinod. Întrebarea este, la care biserică mai poate merge un om în condiţiile astea? Sper să nu fiu judecat şi să primesc răspunsuri în duhul Ortodoxiei. Doamne ajută!

    Apreciază

    • saccsiv said, on octombrie 15, 2016 at 8:46 am

      Ovidiu Nicolae

      Blogul acesta este urias. N-ai avut timp sa-l citesti in cateva luni. Vorbim si despre Big Pharma.

      Apreciază

      • Ovidiu Nicolae said, on octombrie 17, 2016 at 2:01 am

        Mulțumesc pentru răspuns. ” saccsiv ” înseamnă inițialele numelor unor persoane importante pentru dvs. ? N-am apucat să citesc tot interviul din cartea ” Evadarea ” ; oricum ați trecut prin multe greutăți, cât pentru mai multe vieți. Doamne ajută!

        Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 17, 2016 at 2:27 am

        Ovidiu Nicolae

        Da.

        Apreciază

    • octoviv said, on octombrie 15, 2016 at 1:08 pm

      Sfântul Ignatie Briancianinov nu a folosit homeopatia. Sfântul Teofan Zăvorâtul a folosit homeopatia.

      Oana Iftime, Alexandru Iftime, HOMEOPATIA. Știință? Credință? Medicină? Magie? Ediția a doua, Editura Evanghelismos, București, 2014, p. 71, 73-79:
      […]
      Homeopatia și sfinții [34]. „Cazul” Rusiei.
      […]
      Susținătorii homeopatiei îi invocă pe unii sfinți ruși – Sfântul Serafim de Virița, Sfântul Ignatie Brianceaninov, Sfântul Teofan Zăvorâtul, Sfântul Ioan de Kronstadt, Sfântul Serafim Ciceagov, ca susținători sau chiar practicanți ai homeopatiei. „Cazul Rusiei” merită examinat, și ar trebui să încercăm să separăm pe cât de bine se poate datele istorice de exagerările homeopaților, de dragul adevărului și din respect față de memoria sfinților amintiți.

      Sfântul Serafim de Virița (Vârița). Povestea din edițiile curente ale Patericului Viriței despre cum Sfântul Serafim de Virița a vindecat pe o homeopată care orbise după ce a refuzat să își mai trateze pacienții când autoritățile au interzis homeopatia [35] pare să fie apocrifă. Viața sfântului în versiunea rusă oficială [XXV] nu menționează această minune. Susținătorii ruși ai homeopatiei o citează după un articol de revistă [XXVI] care nu are referințe (ei propagă și faptul că Sfântul Serafim a fost duhovnicul lui S.S. Favorski, un medic care era și homeopat [36]). De asemenea, în introducerea la Pateric se menționează că „Descrierea vieții starețului este alcătuită pe baza amintirilor fiilor săi duhovnicești și, de asemenea, din povestirile orale ale celor ce au vorbit cu cei ce l-au cercetat pe stareț”. Nu poate fi exclusă posibilitatea ca unele întâmplări să fi fost denaturate pe parcursul transmiterii orale. Totuși, pare decent a conchide că pe baza acestui gen de dovezi nu se poate distinge care era, de fapt, atitudinea Sfântului Serafim față de homeopatie.

      Sfântul Ignatie Brianceaninov. După biografia Sfântului Ignatie, atașată la operele sale complete, leacurile pe care le prepara sfântul ar fi fost „homeopate” [XXVII], termenul apărând între paranteze. Afirmația nu este, însă, consistentă cu conținutul scrierilor aparținând Sfântului Ignatie însuși. În scrisorile trimise către prietenul său, arhimandritul Ignatie Vasiliev [XXVIII], Sfântul Ignatie vorbește despre preparatele pe care le folosea pentru sine și pentru ceilalți [37] – acestea nu erau homeopate, ci fitoterapeutice, adică făcute din plante prin mijloace obișnuite”, fără a implica „forțe”. El folosea infuzii și tincturi din diverse plante – hrean (Armoracia rusticana), sarsaparilla (Smilax sp.), pelin (Artemisia sp.), salvie (Salvia sp.), și, de asemenea, pomada vezicatorie [38], cu toatele „alopate”. În scrisoarea 43 (Paști, 1848), Sfântul Ignatie îi trimite prietenului său rețeta pentru o tinctură folosită de el: doi funți [39] de salvie, un funt de pelin și doi funți de sarsaparilla bine tocate și mojarate, la o vadră [40] de vin. Nu spune absolut nimic despre diluție sau dinamizare. Cel mai probabil, confuzia clasică între homeopatie și fitoterapie (promovată deliberat de către unii homeopați și sinceră în mințile multor profani) a dus la atribuirea practicilor homeopatice Sfântului Ignatie. Faptul că utiliza tincturi poate să fi contribuit la aceasta, căci tincturile sunt primul pas în obținerea a numeroase remedii homeopate. Diferența semnificativă este că, după cum rezultă din scrisori, Sfântul Ignatie nu proceda ulterior la diluarea și dinamizarea tincturilor, ci le folosea ca atare, în cel mai pur mod „alopat”.

      Sfântul Teofan Zăvorâtul a promovat, într-adevăr, homeopatia. În scrisorile sale [XXIX] el descrie tratamentele homeopate pe care le-a urmat, și recomandă remedii homeopate altor persoane, pe baza experienței personale și a informației cuprinse în cărți ale vremii. A exprimat opinia că homeopatia ar merita să i se înalțe un monument [XXX]. Și s-a opus, chiar, prudenței schimonahiei Magdalena, care considera homeopatia a fi aidoma magnetismului [41] în privința recursului la puteri necurate: Dumneavoastră socotiți magnetismul ca fiind lucrarea puterilor necurate. Considerând că magnetismul este implicat în homeopatie, atunci ele aparțin aceleiași categorii. Aceasta este incorect. Magnetismul nu intervine în prepararea remediilor homeopate. Aici totul se face pe față și simplu, și toată lumea poate vedea ce se întâmplă. Nu trebuie considerat că intervine vreo forță ocultă, aici. Puteți să vă tratați cu ajutorul homeopatiei, sau nu; dar nu gândiți în acest mod despre ea [XXXI] [42]. Sfântul Teofan urmează, în discuția cu schimonahia Magdalena, printr-un comentariu despre magnetism, pe care îl consideră în mod eronat a face uz de o energie naturală, așadar curată și acceptabilă, versus spiritism, pe care îl respinge, identificând corect, în acest caz, originile întunecate ale respectivei practici.

      Având în vedere detaliile amintite mai sus despre magie, devine evident că perspectiva Sfântului Teofan era afectată de aceeași anume naivitate, devenită larg răspândită printre ortodocșii de astăzi, în privința anumitor aspecte ale interacțiunii cu duhurile necurate. În opinia sa, ceva care „se face pe față și simplu” nu poate implica pe cel rău. La fel de naivă este și ideea că „toată lumea poate vedea ce se întâmplă”, ca și cum implicarea demonilor ar fi în ceva vizibil în acținnile practicantului de magie. Cât despre opinia favorabilă a Sfântului Teofan asupra magnetismului, era comună în epocă și poate fi atribuită lipsei cunoștințelor adecvate și a unei examinări mai profunde a subiectului. Singurul lucru realmente regretabil este că fireasca rezervă manifestată de alți ortodocși față de „forțele vindecătoare nevăzute” nu a găsit ecou la Sfântul Teofan.

      [34] În precedentă noastră carte (Iftime O., Iftime Al., 2012, Homeopatia, o abordare științifică și spirituală, Ed. Lucman, București, 304 p.) am comentat doar pe scurt acest subiect. Deoarece pare să constituie un „argument” favorit al „homeopaților ortodocși” și motiv de dileme pentru multe persoane, vom dezvolta, corespunzător, comentariile, în prezenta ediție prescurtată.

      [35] Patericul Viriței, Ed. Cartea Ortodoxă-Egumenița, 2003, p. 7.

      [36] Viața Sfântului Serafim (citată mai sus) îl numește pe Favorski воспитанник al sfântului, ceea ce poate însemna și ucenic în sensul de fiu duhovnicesc, dar și numai următor, sau discipol, ucenic în sens larg. Relația lor, așa cum este descrisă acolo, implică faptul că Favorski – probabil la îndemnul sau cu binecuvântarea Sfântului Serafim – recurgea la pacienții săi „influenți” (era și medic militar) pentru a ajuta pe credincioșii „aflați în situații dificile și periculoase”. Vezi și sursa serafim.com.ru/site/ nstr_1_1.html. După mărturia fiului lui Favorski, părinții lui (mai ales mama) veneau la Sfântul Serafim pentru sfaturi duhovnicești, ca mulți alții; nu reiese explicit că Sfântul Serafim era și duhovnicul lui S. S. Favorski.

      [37] În Scrisoarea 39 din 9 Mar. 1847 el spune: Cu bolnavii cheltuiesc foarte mult. Îi țin aici, îi tratez și am angajat o infirmieră pentru ei și pentru mine (trad. cit. A. Iftime). Cantitățile mari de leacuri despre care vorbește în scrisori trebuie să fi fost folosite nu doar pentru tratamentul său propriu ci și pentru cel al pacienților săraci de care avea grijă.

      [38] Помада визикатуар – pomadă vezicatorie (Scrisoarea 39 din 9 Mar. 1847). Termenul se referă la medicamentul clasic, pe atunci foarte popular, conținând praf de cantaridă (Lytta vesicatoria) ce avea un efect iritant, congestiv, ducând la vezicarea locală. Era folosită, printre altele, la reducerea inflamării datorate condițiilor reumatice. Termenul „pomadă” indică în mod clar un produs „alopat”.

      [39] Un funt sau o livră rusească echivalează cu circa 409,51718 grame.

      [40] Ведро – vadră, unitate de volum corespunzând cu 12,299 litri.

      [41] Termenul nu se referă la magnetism ca fenomen fizic, ci la așa-numitul „magnetism animal”, nume atribuit de către F. Mesmer în secolul al XVIII-lea la ceea ce el considera a fi o forță naturală invizibilă, exercitată de către ființele vii. Teoriile lui Mesmer și practicile rezultante (mesmerismul) erau foarte populare pe vremea Sfântului Teofan. Ca multe alte sisteme ce vorbesc despre „forțe nevăzute” implicate în vindecare, mesmerismul nu are o bază științifică și ar fi trebuit privit de către ortodocși cu mult mai multă precauție, datorită conținutului său teoretic și practic de natură păgână. Astăzi, magnetismul este utilizat sporadic în medicina alternativă, fără a fi recunoscut ca metodă medicală sau sistem
      medical nicăieri în lume.

      [42] Urmează afirmând că magnetismul este o forță naturală și că numai în anumite cazuri demonii interferă cu această putere naturală a vindecătorului.
      […]

      Apreciază

      • gheorghi said, on octombrie 16, 2016 at 3:23 am

        Ai vazut „Dictionarul koine-romin”?
        Daca nu, uite unde l-am gasit:
        Document .pdf , partea a III-a, „sarind” la pag. 156
        … si pana acolo este de citit:
        http://documents.tips/download/link/evanghelia-de-cata-ioan
        Se ocupa de textul „Evangheliei lui Ioan” abordandu-l filologic, nu am sesizat abordare teologica; sper ca voi reusi sa parcurg documentul, si eu am remarcat cu ani in urma, fara a fi studiat greaca, un fel de imprumut convertit din expresii, cuvinte si – mai ales! – forme si semnificatii arhaice. Mi-am spus: „grecizare” dar nici asta nu e chiar corect.
        In fine, daca vezi ce „oo” a devenit „ω” dare doar un „o” spre deosebire de citit „oo” (sau „u” .. ca in engleza
        Daca afli ca „Þ” a devenit cand „Θ”, cand „Ψ”, cand „Τ”, cand „Φ” …
        Poate ca nu e cel mai fidel sa trecem prin engleza; este artificiala si saraca in forme descriptive si lipsite de sens spiritual, sufletesc – ca orice limbaj artificial.

        Apreciază

      • Ovidiu Nicolae said, on octombrie 17, 2016 at 1:29 am

        Mulțumesc pentru răspunsul detaliat si documentat! La un moment dat ați spus despre cartea editată de editura Lucman în 2012 că ar fi ” cartea noastră” . Sunteți cumva autorii cărții sau am înțeles eu greșit? Oricum , cred că am cartea dar n-am putut să o citesc încă în întregime. Referitor strict la compoziția chimică a remediilor homeopate si a celor de sinteză chimică, se constată o nocivitate mare a acestora din urmă tocmai prin dozele si efectele secundare ale substanțelor active ; în acest, din punct de vedere ortodox, care domeniu al medicinei în afară de fitoterapie, mai rămâne valabil pentru tratamentul bolilor?
        Referitor la implicarea unor energii necurate în producerea remediilor homeopate, da, aici ar fi o mare problemă de care trebuie ținut cont, având în vedere că producătorii mari de remedii homeopate sunt din țări neortodoxe. Marii duhovnici ne spun cum sunt atrase energiile necurate către oameni ( descântece, incantații etc.) ; în procesul de producție a remediilor homeopate, a văzut cineva, în mod concret, cum sunt atrase aceste energii necurate? Aici mă gândesc și la producători mici de remedii homeopate din România, dintre care unii sunt credincioși ortodocși.
        Doamne ajută!

        Apreciază

      • octoviv said, on octombrie 17, 2016 at 5:16 pm

        Nu aveți pentru ce să îmi mulțumiți mie, mulțumiți Domnului Dumnezeului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria și Sfântului Ignatie Briancianinov, Sfântului Teofan Zăvorâtul dacă v-ați folosit de cuvintele, pe care le-am reprodus asemenea unui papagal (ca în: „Repetiția este mama învățăturii”), din cartea doamnei Oana și domnului Alexandru Iftime.

        Legat de compoziția chimică a remediilor homeopate vă recomand un articol interesant postat pe aici, acum doi ani de zile, unde un teolog încercat în cele duhovnicești (vedeți mărturia convertirii lui aici: https://youtube.com/watch?v=wH0QQ-TKY9I), vă răspunde în cunoștință de cauză:
        https://saccsiv.wordpress.com/2014/03/13/legatura-dintre-homeopatie-si-teosofie-adica-satanism/

        Părerea dreaptă a unui mare duhovnic al neamului românesc o redau în cele ce urmează:

        Părintele Adrian Făgețeanu, Viața mea. Mărturia mea. Interviuri de Andrei Dârlău. Volum coordonat de Ciprian Voicilă, Editura Areopag, Editura Meditații, București, 2011, pp. 122 – 126:

        […]
        Despre vindecările înșelătoare

        [Andrei Dârlău:] Părinte, revenind la problemele lumii de astăzi, poate să lipsească Dumnezeu dintr-o vindecare? Poate să se facă o vindecare unde să nu fie Dumnezeu?

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Dumneata ce profesiune ai?

        [Andrei Dârlău:] Profesor de religie.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] De religie… Dintre dumneavoastră cine știe să conducă mașina?

        [Andrei Dârlău:] Dumnealui. Și maica.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] De ce, dacă vrei să cumperi de la farmacie ceva, ai voie să oprești la farmacie un minut, cât intri și ieși, să cumperi medicamentul?

        [Andrei Dârlău:] Păi, dacă e interzis, n-ai voie.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Păi, acuma, pentru un minut…

        [Andrei Dârlău:] Nu, după noul cod rutier, n-ai voie. Dacă pe strada aia e interzis, nu se mai poate. Dacă pe strada aia e voie, poți să oprești.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Dar sunt atâtea mașini lângă farmacie, nu?

        [Andrei Dârlău:] Da, da.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Și intri într-un loc unde nu e altă mașină, nu?

        [Andrei Dârlău:] Da.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Dumnezeu face la fel. Dacă o inimă sau mașină, un suflet nu-i ocupat de diavolul, El intră. Dacă-i ocupat, nu poate să intre.

        [Andrei Dârlău:] Sunt atâtea terapii complementare, părinte.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Sunt. Dar și diavolul face minuni. Și spune Mântuitorul, Domnul nostru Iisus Hristos, în Matei 24, că antihriștii vor veni în epoca modernă, unde tehnica a ajuns la o perfecțiune neobișnuită, se fac numai convorbirile telefonice prin satelit, se vor face proiecții și alte minuni care vor păcăli toți gură-cască, chiar din cei aleși. De aceea, trebuie să fim atenți, că vor veni mulți prooroci mincinoși și hristoși mincinoși și vor face minuni. Vă dau un exemplu naiv și o să mă înțelegeți mai bine. Un sectar spune unui bolnav: „Vezi că tu ai fost la biserica ortodoxă și nu te-au vindecat popii. Vino la noi, că noi ne rugăm toată comunitatea, și-ai să vezi că te faci bine”. Deci, diavolul îi ajută dacă își părăsește credința. Însă aparent! Nu mai simte durere, nu mai simte amețeli, nu mai simte cutare, dar cade în altă stare și dă vina pe necazuri și ajunge la deznădejde, la sinucidere. Și dă vina și pe Dumnezeu.

        [Andrei Dârlău:] Ați scris o carte despre semne, minuni și vindecări paranormale, împreună cu ieromonahul Mihail.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Da, am scris.

        [Andrei Dârlău:] Despre yoga ce ne puteți spune, părinte?

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Același lucru pe care vi-l spun și alții.

        [Andrei Dârlău:] Și radiestezia?

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Este tot, tot, tot, numai de la diavol. Și yoga, și radiestezia…

        [Andrei Dârlău:] Și homeopatia? Și acupunctura?

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Nu (în sensul că nu sunt de acord cu homeopatia, cu medicamentele homeopate – nota mea), eu am încredere în medicina clasică, și Dumnezeu la fel. Dumnezeu îndeamnă să mergi la medic, când ești bolnav, dar nu la ăla care vindecă cu formule și cu știu eu ce pase și cu știu eu ce medicamente, nici măcar astea naturiste.

        [Andrei Dârlău:] Dar nu erau tot din plante, la început?

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Nu, astea naturiste nu pot să-ți facă rău, dar ideea că numai acestea te salvează nu e de la Dumnezeu.

        [Andrei Dârlău:] O formă de vrăjitorie este bioenergia, radiestezia.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Da, da. Și toate influențele din Extremul Orient, și yoga, și toate astea.

        [Andrei Dârlău:] Dar ei se pretind ortodocși. Claudian Dimitriu, dacă-l știți… Ați auzit de Claudian Dimitriu?

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Nu numai de ăsta.

        [Andrei Dârlău:] Ei zic că sunt ortodocși.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Prima dată am auzit de Bivolaru. S-a dat drept Dumnezeu și a spus unor tineri – erau la etajul IX, undeva în București –, zice: „Uitați-vă, eu, ca să vă dovedesc că-s Dumnezeu, dacă vă aruncați pe fereastră, eu poruncesc la îngeri să vă păzească, să nu se lovească de piatră piciorul vostru. Voi aruncați-vă pe fereastră!” Noroc că nu s-au aruncat. Dar el a spus: „Eu sunt Dumnezeu și eu le dictez la îngeri să vă păzească”.

        [Andrei Dârlău:] Acolo înșelăciunea e mai limpede. Dar la radiestezie ei pretind că sunt chiar ortodocși. Acolo e mai greu de sesizat.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Da. Adică sunt mai camuflați, mai… Și înșală mai ușor, spunând că sunt ortodocși.

        [Andrei Dârlău:] Da, da, da! Fac vindecări în numele Sfintei Treimi.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Da… și unii sectari spun: „Uite, vezi că Biserica ta nu-ți ajută? Vino la noi, că ne rugăm noi toți, toți din sectă ne rugăm, și ai să vezi că te vindeci!” Și, într-adevăr, acela are senzația că nu-l mai doare. Pentru că dacă unui om îi spui: „Nu te mai doare, nu te mai doare, nu te mai doare!”, îl influențezi, în sensul că nu mai simte.

        [Andrei Dârlău:] Psihic!

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Psihic, da. Ăștia care hipnotizează: „Ai să adormi… ai să adormi… ai să adormi…”, până ce asculți.

        [Andrei Dârlău:] Dar, părinte, cum îi convingi că greșesc? Că ei nu ascultă! Cum îi convingi că sunt în erezie?

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] La mine au venit mulți, chiar mulți, care mi-au spus ce-a făcut Bivolaru. Și mi-au spus că multe lucruri au ascultat. După ce s-au lepădat, i-am primit ca fii duhovnicești, însă le-am pus condiții grele, foarte grele. Că e mai mare păcatul ăsta, când crezi că altul e dumnezeu, nu?

        [Andrei Dârlău:] O persoană care a făcut yoga poate fi hirotonită, chiar dacă se întoarce?

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Da… oricine se leapădă… așa cum la botez spui: Mă lepăd de satana și mă unesc cu Hristos, așa oricine se leapădă de diavol – nu? –, și se unește pentru veșnicie cu Hristos, și nu numai că nu mai crede, nu mai face nicio practică și nu mai…

        [Andrei Dârlău:] Da, tocmai asta este problema, că voiam să vă întreb, că poate… Am văzut la cineva, am văzut un caz așa și… Cum să zic eu? Încă manipulează, încă… cum să zic? Se folosește, practic, de taina Sfintei Spovedanii pentru a manipula, ca nimeni să nu… să nu iasă…

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Atunci, nu. Dacă el numai teoretic s-a lepădat și practic nu, atunci nu. Cunosc și eu un preot care are lipsă ceva la degete, care deschide cartea… Nu s-a lepădat decât spunând că s-a lepădat, dar, în practică, el face tot ce-i spune diavolul.

        [Andrei Dârlău:] A recidivat. Combină. Anumite reminiscențe de acolo, cu spovedanie și cu… De aceea și interzice celor care se spovedesc la el să meargă la alți duhovnici.

        [Părintele Adrian Făgețeanu:] Da, e adevărat ce spuneți. V-am spus și de ăsta care are ceva lipsă la degete… Deschide cartea, spune viitorul și interzice să mergi la alți duhovnici.
        […]

        Închei răspunsul meu cu un cuvânt de care s-au folosit și alții înaintea mea, de care, cu ajutorul Domnului Dumnezeului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Sale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria și ale Sfântului Teofan Zăvorâtul, mă folosesc și eu și de care, dacă veți vrea, vă puteți folosi și dumneavoastră și toți cei care vor citi acest comentariu.

        Sfântul Teofan Zăvorâtul, Tâlcuiri din Sfânta Scriptură pentru fiecare zi din an, Editura Sophia, București, 2006, pp. 104-105:
        https://scribd.com/document/327883456/Sfantul-Parinte-Ierarh-Teofan-Zavoratul-Talcuiri-din-Sfanta-Scriptura-pentru-fiecare-zi-din-an-scan
        […]
        Duminica a treia după Cincizecime

        [Rom. 5,1-10; Mt. 6, 22-33]. „De va fi ochiul tău curat, tot trupul tău va fi luminat; iar de va fi ochiul tău rău, tot trupul tău va fi întunecat.” „Ochi” este numită aici mintea, iar trup întreaga alcătuire a sufletului. Astfel, dacă mintea e simplă, în suflet e lumină; dacă mintea este vicleană, în suflet va fi întuneric. Dar ce este mintea simplă și ce este mintea vicleană ? Mintea simplă este aceea care primește tot ce este scris în cuvântul lui Dumnezeu cu credința nestrămutată că totul este așa cum se spune acolo: în ea nu este loc pentru nici un fel de vicleșug sau îndoială. Mintea vicleană este aceea care se apropie de cuvântul lui Dumnezeu cu viclenie, cercetând și iscodind cu gând fățarnic. Ea nu poate să creadă de-a dreptul, ci supune cuvântul lui Dumnezeu filozofărilor sale, apropiindu-se de el nu ca un ucenic, ci ca un judecător și critic, verificându-l; iar apoi fie că îl ia în râs, fie că spune cu superioritate: „da, nu e rău”. Acest fel de minte nu are niciodată o atitudine fermă, fiindcă ea nu crede – lucru limpede – în cuvântul lui Dumnezeu, iar filozofările sale simt totdeauna lipsite de statornicie: azi așa, mâine altfel. Ca atare, în ea nu-s decât îndoieli, nedumeriri, întrebări rămase fără răspuns; nimic nu e la locul său acolo și e silită să umble în întuneric, pe pipăite. Mintea simplă, în schimb, vede totul limpede: pentru ea fiecare lucru are un caracter definit de cuvântul lui Dumnezeu; de aceea, totul este în ea la locul său și ea știe întocmai cum să se poarte în orice împrejurare – umblă, care va să zică, pe drumuri netede, luminate, cu deplina încredințare că acestea duc la ținta cea bună.
        […]

        Sfârșit și lui Dumnezeu, în Preasfânta Treime închinat: Tatălui Atotțiitorul și Fiului, Domnului Iisus Hristos Mântuitorul și Sfântului Duh Mângâietorul, slavă pentru tot și pentru toate!

        Iertați-mă și Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Sale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului Părinte Ierarh Nicolae, Arhiepiscopul Mirelor Lichiei, ale Sfântului Părinte Ierarh Ignatie Briancianinov, ale Sfântului Părinte Ierarh Teofan Zăvorâtul și ale tuturor Sfinților Săi din Biserica Biruitoare, cu Sfântă Crucea Sa, să ne învețe, să ne înțelepțească, să ne lumineze, să ne întărească ca să nu-L părăsim pe El și Sfânta Sa Biserică, să ne ierte pentru tot cât îl supărăm, să ne apere, să ne păzească, să ne acopere cu acoperământul aripilor Sale, să ne miluiască și să ne mântuiască.

        Apreciază

    • octoviv said, on octombrie 15, 2016 at 1:11 pm

      Oana Iftime, Alexandru Iftime, HOMEOPATIA. Știință? Credință? Medicină? Magie? Ediția a doua, Editura Evanghelismos, București, 2014:

      Dă clic pentru a accesa iftime-homeopatia-evanghelismos-2014.pdf

      Apreciază

    • Metatron said, on octombrie 15, 2016 at 6:18 pm

      Ovidiule da Ignatie Briacianiov si Teofan Zavaoratul nu au folosit homeopatia, au folosit fitoterapia si rugaciunile, bineinteles astia cu homeopatia „sau dat pe langa ortodocsi” au facut un lobby sa zic asa dar nu le-a reusit, oricum homeopatia e inselare diavoleasca, am o carte despre care e dezbatuta homepatia si ortodoxismul in care se explica niste chestii acolo.

      Apreciază

      • Ovidiu Nicolae said, on octombrie 17, 2016 at 2:12 am

        Mulțumesc pentru răspuns. Despre care carte referitoare la homeopatie si ortodoxism este vorba și unde se poate citi? Doamne ajută!

        Apreciază

  9. Mihai Titi said, on octombrie 15, 2016 at 8:34 am

    Ai dreptate frate Vasile(saccsiv), tot invatamantul actual este un mare fals,exact cum au planuit sionistii(protocoalele inteleptilor sionului).Sf. Otroc Veaceslav radea cu lacrimi cand invata la scoala despre forma pamantului si despre toate falsurile din invatamant.

    Apreciază

    • octoviv said, on octombrie 15, 2016 at 3:29 pm

      ATENȚIE !!!

      Otroc Veaceslav Kraseninnikov – “INGERUL” Rus este eretic:
      https://cetateanortodox.wordpress.com/2016/10/13/otroc-veaceslav-kraseninnikov-ingerul-rus-este-eretic/
      https://saccsiv.wordpress.com/2016/02/06/video-mugur-vasiliu-teoria-conspiratiei-realitatea-conspiratiei-protocoalele-inteleptilor-sionului-protocoalele-de-la-toronto/#comment-302397
      […]
      Nu stiu daca intereseaza prea mult, insa vad ca in ultimul timp abunda si in spatiul nostru ortodox tot felul de rataciri, cu acest „inger rus” – Otroc Veaceslav Kraseninnikov – declarat eretic de BORu. Se pare ca exista un cult in jurul acestui personaj, cult intretinut de mama acestuia, propovaduind mari rataciri. As aminti aici de erezia pre-existenței sufletului omenesc. Acest Veaceslav spunea intr-o carte ca el e foarte batran si isi aduce aminte de el, inainte de nastere (?). De asemenea, o alta erezie de care este acuzat, e cea despre predestinul (predeterminarea) existenței umane. Si multe, multe fabulatii. Se pare ca avea o imaginatie destul de bogata. Am aici un link, in rusa din pacate, dar cu traducerea din google se poate citi destul de usor. Poate se gaseste cineva sa traduca textul respectiv si cred ca ar fi bine sa fie si postat si aici, pentru a nu vedea sfinti si citi acatiste acolo unde nu e cazul. (aici e link-ul: http://www.rodon.org/other/zkropovk.htm – e raportul comisiei de experți al Departamentului Misionar al Diecezei Chelyabinsk a Bisericii Ortodoxe Ruse)

      Doamne, ajuta!
      […]

      Părintele Adrian Făgețeanu, Viața mea. Mărturia mea. Interviuri de Andrei Dârlău. Volum coordonat de Ciprian Voicilă, Editura Areopag, Editura Meditații, București, 2011, pp. 81 – 84:

      […]
      Despre canonizarea noilor mărturisitori

      [Andrei Dârlău:] Părinte, vă rugăm să ne vorbiți puțin despre Imnul Acatist la Rugul Aprins al Maicii Domnului.

      [Părintele Adrian Făgețeanu:] Vă spun ceva: dintre toate acatistele pe care le-am citit în viața mea, este cel mai cizelat, cel mai cult, cel mai subtil.

      [Andrei Dârlău:] Așa este!

      [Părintele Adrian Făgețeanu:] Eu am fost foarte apropiat de părintele Daniil, foarte apropiat, și îl cunosc mai bine decât l-au cunoscut toți. Mulți nu l-au iubit pentru că era foarte pretențios, adică pretindea ca fiecare să fie foarte corect în ceea ce vorbește și gândește, dar el era cel mai pretențios cu el însuși. Nu era iubit pentru că făcea observații mereu, și la cucoane, și la toți, că vorbesc prea mult.

      [Andrei Dârlău:] Vorbiți-ne un pic despre părintele Daniil.

      [Părintele Adrian Făgețeanu:] El era foarte pregătit din punct de vedere literar, să stea de vorbă, încât mulți vlădici de pe vremea lui îl chemau ca el să le cizeleze cărțile pe care trebuiau să le tipărească. Am fost de față, martor, și la Firmilian al Craiovei, și la alții, când stătea noaptea întreagă și lucrau cu el, nopți întregi, să le refacă cărțile, să fie mai literare. El a pornit la Sfântul Munte cu un gând perfiiiid!!! Dacă un Pitigrilli sau un Damian Stănoiu au câștigat bani cu Alegere de stareță și alte cărți pornografice, el va câștiga de o mie de ori mai mult, cu stilul lui, nu? Dar când a ajuns acolo și făcea observații fraților de la unele mănăstiri: „Asta-i haină, ce ți-a dat starețul? Asta-i mâncare, ce-ți dă starețul? Asta-i comportare omenească? Ăsta-i pesimism!” Și frații i-au răspuns cum nu se aștepta nici el, nici nimeni de pe lume: „Ăsta-i starețul meu, în care am încredere, și Dumnezeu prin el mă va mântui!” N-a putut să mai răspundă nimic! A vrut să-i instige pe toți împotriva stareților și, dimpotrivă, frații l-au pus la punct și atunci s-a întors în țară smerit. S-a întâlnit cu Tit Simedrea, mitropolitul cel mai cult, și acesta i-a spus: „Au dreptate frații, nu tu. Smerește-te tu!” Și atunci el s-a transformat cu totul din gândurile pe care le aveau pitigriliciștii, damianstănoicii – să fie smerit, să se închine, să se jertfească pentru credință, pentru biserică, și de asta a fost bătut mai rău decât toți la Aiud și de asta l-au omorât în bătăi.

      [Andrei Dârlău:] A murit martir, da.

      [Părintele Adrian Făgețeanu:] Da.

      [Andrei Dârlău:] Și ar putea fi sanctificat, părinte? Ar putea fi canonizat?

      [Părintele Adrian Făgețeanu:] Dar de ce puneți problemele astea? Cine are dreptul, cine are inițiativa la canonizare?

      [Andrei Dârlău:]Sfântul Sinod.

      [Părintele Adrian Făgețeanu:] Nu-i adevărat!

      [Andrei Dârlău:] Puterea poporului, iubirea poporului…

      [Părintele Adrian Făgețeanu:] Nu-i adevărat! Fals, minciună, fals, fals! Numai Dumnezeu! Dumnezeu, când a vrut să arate că nădejdea unor creștini a slăbit în înviere, după trei sute și atâția ani, la Efes, a desfăcut peștera în care a arătat că aceia erau sfinți, pentru că au crezut în înviere. Numai când se întâmplă ca la mănăstirea Neamț, când merg părinții la miezonoptică și se roagă, se roagă, se roagă, și când ies din biserică, văd că s-a întâmplat ceva afară: trotuarul s-a ridicat. Și atunci au săpat și au dat de niște oseminte. Or, osemintele nu puteau să ridice trotuarul. Deci, numai Dumnezeu are inițiativa. Numai când Dumnezeu are inițiativa, atunci se canonizează. În privința asta, vă spun foarte sincer și cu frica lui Dumnezeu adevărul, nu-i aprob nici pe legionarii care vor să-l canonizeze pe Codreanu, dacă Dumnezeu încă n-a hotărât. Am să vă spun ceva ce nu vă place celor care l-ați iubit sau îl iubiți pe cine-am iubit eu cel mai mult în viață, pe Corneliu. Am să vă spun că Corneliu nu-i de acord cu cei care vor să-l canonizeze. Numai Dumnezeu trebuie să ia inițiativa, la timpul potrivit…

      [Andrei Dârlău:] De ce nu e de acord?

      [Părintele Adrian Făgețeanu:] Pentru că nu e timpul pentru așa ceva. V-am spus că pe cei șapte tineri din Efes, abia după 378 de ani… Deci, Dumnezeu știe când trebuie să…

      [Andrei Dârlău:] Și cum ne arată Dumnezeu că trebuie canonizat cineva?

      [Părintele Adrian Făgețeanu:] Cum a arătat la Neamț, când s-a ridicat pământul.

      [Andrei Dârlău:] Dar, de pildă, la Ștefan cel Mare cum a arătat?

      [Părintele Adrian Făgețeanu:] A arătat prin alte fapte. N-aș vrea să intru în amănunte acuma. Pot să intru, dar nu e momentul, pentru că și părinți buni, buni, buni, chiar prieteni de-ai mei, arhimandriți, au fost împotriva canonizării lui Ștefan, pentru că a trăit cu cutare femeie sau cutare, nu?

      [Andrei Dârlău:] Da, și Petre Țuțea…

      [Părintele Adrian Făgețeanu:] Dar Constantin a fost mai păcătos ca Ștefan, și Dumnezeu a hotărât canonizarea lui. David a curvit și apoi l-a ucis pe soțul curvei, nu? Și e mai sfânt ca alții. Deci, Dumnezeu, când face socoteala minus și plus, trage linie și spune: „Nu, binele pe care l-a făcut e mult mai mare decât răul”. De aceea am spus că la Ștefan a intervenit Dumnezeu, pentru binele pe care l-a făcut el în țara noastră – nu numai în țara noastră! A făcut biserici și în Grecia, și în Sfântul Munte și în multe locuri…
      […]

      Păcatul grav al canonizării unui nesfânt:

      Dă clic pentru a accesa pc483catul-grav-al-canonizc483rii-unui-nesfc3a2nt.pdf

      _________________________________________________________________________________________

      Sfârșit și lui Dumnezeu, în Preasfânta Treime închinat: Tatălui Atotțiitorul și Fiului, Domnului Iisus Hristos Mântuitorul și Sfântului Duh Mângâietorul, slavă pentru tot și pentru toate!

      „Bine ești cuvântat Doamne, învață-ne îndreptările Tale.
      Bine ești cuvântat Stăpâne, înțelepțește-ne cu îndreptările Tale.
      Bine ești cuvântat Sfinte, luminează-ne cu îndreptările Tale.”

      Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria și ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Biruitoare, cu Sfântă Crucea Ta, iartă-ne, apără-ne, acoperă-ne cu acoperământul aripilor Tale, ajută-ne, învață-ne, înțelepțește-ne, luminează-ne, întărește-ne ca să nu Te părăsim pe Tine și Sfântă Biserica Ta, miluiește-ne și ne mântuiește pe noi.

      Apreciază

      • alex said, on octombrie 15, 2016 at 9:48 pm

        Am mai zis si eu o data de Otroc, dar pe atunci nu aveam dovezi decat wikipedia si filmele , in care povestea mama lui ca cica vazuse dinozauri si alte lucruri. Tot acolo daca imi amintesc bine zicea ca o sa vedem multi vrajitori sfinti si multi dintre cei care ii credeam sfinti ca o sa fie de fapt ai diavolului, nu am reprodus exact faza dar sper sa se inteleaga.

        Apreciază

      • safimvigilenti said, on octombrie 16, 2016 at 11:38 pm

        octoviv, nu sari pe biet micutul Otroc, era un copil doar, fara studii teologice, ingaduie-i si lui unele greseli inerente firii umane; daca vei reusi si dta macar 1% din performantele lui si vei sti macar 1% din cate stia el fara sa fi studiat pe undeva, atunci sa ii ceri lui perfectiune

        Apreciază

    • octoviv said, on octombrie 17, 2016 at 3:09 pm

      safimvigilenti

      Nu am nimic cu copilul, ci cu învățătura lui transmisă nouă prin mama lui, învățătură care se pare că nu prea este ortodoxă și atunci dacă ai fi citit cuvintele Părintelui Cuvios Adrian Făgețeanu sau, dacă, să zicem că te-ai fi îndoit de cuvintele Părintelui Adrian Făgețeanu, care a pătimit în închisorile comuniste pentru Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, deci pentru Adevăr, ai fi avut curiozitatea să citești documentul acela, care nu este scris de mine, despre Păcatul grav al canonizării unui nesfânt ai fi văzut că este o problemă să cinstești ca sfânt, pe cineva necanonizat de Biserică ca fiind sfânt.

      Iartă-mă și Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Sale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria și ale tuturor Sfinților Săi din Biserica Biruitoare, cu Sfântă Crucea Sa, să ne învețe, să ne înțelepțească, să ne lumineze, să ne întărească să rămânem cu El și în Biserica Sa cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolică, să ne apere, să ne păzească, să ne acopere cu acoperământul aripilor Sale, să ne miluiască și să ne mântuiască.

      Apreciază

  10. Carstea said, on octombrie 15, 2016 at 8:11 pm

    Dupa cate stiu la suprafata soarelui sunt 6.000 de grade. La 140000 Km sunt si mai putine.
    Problema este intr-adevar cu coada. Dar cum spune un comentator acceleratia capatata de la soare, prin forta centrifuga, banuiesc ca este mare si coada nu a mai avut timp sa fie in partea cealalta.

    Apreciază

  11. […] VIDEO: De ce COMETA de gheata LOVEJOY a trecut prin ATMOSFERA SOARELUI (temperaturi de 1 000 000 de … […]

    Apreciază

  12. […] VIDEO: De ce COMETA de gheata LOVEJOY a trecut prin ATMOSFERA SOARELUI (temperaturi de 1 000 000 de … […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.