SACCSIV – blog ortodox

CUM O FI? Teologul Dimitrios Tselenghidis ESTE sau NU ESTE de acord cu INTRERUPEREA SOLITARA A POMENIRII EPISCOPILOR?

Posted in Uncategorized by saccsiv on octombrie 12, 2016

tseleggidis

Foto: http://www.romfea.gr/diafora/7771-apantisi-kathigiti-tseleggidi-ston-mitropoliti-messinias

Pe vreo doua trei site-uri au aparut titluri de genul “Teologul DIMITRIOS TSELENGHIDIS isi retrage semnatura de pe SCRISOAREA DESCHISĂ-MĂRTURISIRE DESPRE SINODUL DIN CRETA. Motivul revocarii: NU ESTE DE ACORD CU INTRERUPEREA SOLITARA A POMENIRII EPISCOPILOR

Cred ca este vorba despre aceasta scrisoare:

IMPOTRIVA MARELUI SINOD – Sinaxa Clericilor si a Monahilor Ortodocsi din Volos

Iata insa ce putem citi la Teologul Tselenghidis va veni cu un comunicat referitor la semnatura sa de pe documentul de la Volos

Preotul Matei Vulcanescu sustine ca teologul grec Dimitrios Tselenghidis nu si-a retras semnatura de pe intreg documentul de la Volos ci doar de pe punctul 7-8. In acest sens va veni cu un comunicat in care sa explice detalii despre aceasta situatie.

Pentru ca unele titluri exprima in mod exagerat situatia, doreste ca acestea sa fie schimbate, spune preotul Vulcanescu in comunicatul sau.

Preotul Matei Vulcanescu ne informeaza ca teologul grec Dimitrios Tselenghidis nu a retras semnatura de pe intreg documentul de la Volos, ci doar de pe un anume punct. In acest context, colaboratorul sau Matei Vulcanescu spune ca a avut o discutie telefonica cu acesta si ca in viitor va aduce lamuriri scrise: “Domnul Tseleneghidis nu si-a revocat semnatura de pe textul Sinaxei de la Volos, asa cum gresit s-a inteles ci numai de pe paragraful 7-8, nu este deacord cu cei care intrerup pomenirea episcopului locului fara discernamant, acolo unde episcopul nu e eretic, unde cei care intrerup pomenirea nu au maturitate duhovniceasca, ci o fac din teribilism, asa mi-a confirmat domnul Dimitrie Tselenghidis prin telefon azi. Si eu sunt deacord cu colaboratorul meu apropiat, domnul Dimitrie Tselenghidis, in ideea ca intreruperea pomenirii nu se face din teribilism si pentru scopuri patimase, ci numai in caz de erezie! Urmeaza ca domnul Tsleneghidis sa arate clar pozitia sa, care in nici un caz nu este impotriva intreruperii pomenirii, ci arata pericolul folosirii acestei arme de catre oameni neduhovnicesti! Domnul Dimitrie Tslenenghidis a aratat clar ca „Sinodul” din Creta este eretic de la A la Z!

Referitor la unele titluri eronate legate de acest subiect, preotul Matei Vulcanescu, mai spune ca “Domnul Tslenghidis cere ca titlul folosit de anumite bloguri sau siteuri sa fie schimbat pentru ca nu exprima realitatea!

Comunicatul a fost transmis pe adresa electronica a redactiei,

Marius Pop

59 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. evtodiev said, on octombrie 12, 2016 at 10:22 am

    off topic:
    Sf. Nicolae Velimirovici – scrisori misionare
    Unui tânăr care suferă mult

    Apreciază

    • alex said, on octombrie 12, 2016 at 1:24 pm

      https://monahulteodot.wordpress.com/2016/10/11/pentru-cei-care-afirma-ca-in-bor-nu-mai-este-har-dupa-adunarea-de-la-creta/
      Este trist ce vad scris de monahul Teodot acolo. Cand toti anti-ecumenistii se agita sa gaseasca o solutie de a extirpa cancerul din Biserica, vad ca pentru unii este mai simplu sa se faca ca ploua 😦

      Apreciază

      • Paul222 said, on octombrie 13, 2016 at 9:12 am

        Ti se pare ca a scris acel lung articol ca urmare a faptului ca se facea ca ploua? Sau esti tu mai ortodox ca el si ca P. Sava de la Athos? Trebuie foarte mult discernamant. Eu personal tind sa cred ce spune P. Sava nu cativa comentatorii anonimi de pe bloguri si nu cred ca nu mai este har in tot BOR-ul, poate ca cretanii nu mai au har, nu stiu, dar nu cred ca parintii care inca mai pomenesc cretanii si-au pierdut harul.

        Apreciază

      • alex said, on octombrie 13, 2016 at 10:14 am

        Se cade sa ascultam mai mult de Dumnezeu decat de oameni. Atat am spus si punct nu stau sa iti mai raspund. Ai o groaza de commenturi pe sitte sa iti arate unde gresesti. Viclenesti mult. Citez si mai de jos dintr-un coment tot de al tau
        „Pai cum putea Dumnezeu sa ia harul sau de la 99% din preotii din Romania si sa lase 99% din mireni fara Taina Spovedaniei, fara Impartasanie?”
        Sti cum la fel cum a luat-o de la toti ereticii, care numeric vorbind sunt mai multi ca noi. Si da cand aia mari cad mai ramanem noi aia mici sa marturisim. SI gata am zis ca nu mai raspund.

        Apreciază

      • Paul222 said, on octombrie 13, 2016 at 2:55 pm

        Viclenesc? Deci daca am o parere diferita de a ta automat viclenesc. Vai de capul meu…

        Apreciază

  2. Aurora said, on octombrie 12, 2016 at 10:46 am

    Cred ca dl.Tselenghidis a trecut de partea ecumenistilor.

    Apreciat de 1 persoană

    • calin said, on octombrie 12, 2016 at 12:36 pm

      Nu stiu de ce unii considera ca acest canon 15 de la Sinodul I-II se refera doar la mireni si eventual si la preoti sau calugari, dar la episcopi nu… Daca tu ca mirean sau ca preot sau calugar esti in comuniune cu vreun episcop care nu sustine public invataturi eretice DAR acest episcop pastreaza comuniunea cu minciuno-ierarhi care invata cu capul descoperit erezii (conf. Canon 15), ce-ai facut?

      Deci un ierarh drept-credincios sau mai multi care intrerup comuniunea cu acei pseudo-ierarhi care invata erezii, nu formeaza sau trebuie sa formeze si de facto si de iure un sinod care sa anatematizeze pe episcopii eretici?

      Mai spun unii ca intrerup comuniunea conform canonului 15 in asteaptarea unei condamnari sinodale a ereziei ecumenismului (inainte de, sau pana la, aceasta presupusa adunare sinodala care sa condamne erezia respectiva). Altii, invocand tot o ipotetica adunare sinodala care sa condamne erezia, nu o intrerup deloc, nesocotind astfel canonul 15; nu stiu insa de ce nimeni nu ia in considerare faptul ca exista deja o condamnare sinodala a ereziei ecumenismului si a ereticilor ecumenisti, anatematizati de catre ROCOR inca din 1983, imediat dupa blestematiile ecumeniste petrecute atunci la Vancouver. Deci este deja o condamnare sinodala. Iar daca cineva crede ca minciuno-episcopii eretici de azi se vor condamna pe sine, inseamna ca este un mare naiv…

      Apreciază

  3. Vali said, on octombrie 12, 2016 at 11:01 am

    Mama mea e la Iasi si à fost azi dimineata in recunoastere, sa vada unde este sala Eminescu là Grand Hôtel Traian si nimeni nu stie nimic de nici o conferinta, la receptie nu i-au spus unde este sala asta Eminescu, s-a invartit pe-acolo fara sa gaseasca absolut nici o informatie!!!! Are 80 de ani si se pare ca nimeni nu à luat-o in seama….. Poate cineva sa-mi dea niste informatii mai clare, va rog frumos? Ea e foarte dezamagita, chiar a incercat sa afle unde este…. Un barbat i-a spus ca diseara vor veni niste sectanti (????) dar nu la hotelul Traian, ci la Continetal. Eu locuiesc ffffffff departe, n-am cum s-o ajut 😦 Poate cineva sa ne spuna, va rog frumos, unde este sala Eminescu? Conferinta se mai tine? Va multumesc

    Apreciază

    • Paul222 said, on octombrie 13, 2016 at 9:14 am

      A fost mutata la Cinema Republica, la 1 minut distanta. Pe mine m-au intampinat 2 domni in fata la Hotel Traian si m-au trimis acolo. Au fost peste 300 de oameni la inceput dar apoi au mai plecat unii.

      Apreciat de 1 persoană

  4. Cristian said, on octombrie 12, 2016 at 11:02 am

    Conform cuvant-ortodox, este vorba de o scrisoare din septembrie 2016, nu de cea din iulie de pe atitudini, respectiv:
    http://aktines.blogspot.ro/2016/09/blog-post_318.html

    Apreciază

  5. Prahovean said, on octombrie 12, 2016 at 11:23 am

    Nu putem spune că tomos-ul sinodului ar conține numai erezii, mai ales că sunt menționate niște chestii de transumanism. Adică, nu este numai documentul cu așa numitele relații ale lumii creștine. Cred că aici preotul Matei Vulcănescu își exprimă poziția procip. Asta o zic fără a fi ecumenist sau un aplaudaci prosinod.

    Apreciază

  6. alex said, on octombrie 12, 2016 at 11:29 am

    Mie imi pare cam evreu dupa lobii urechiilor si chiar si nas desi nasu nu este asa de mare. Astea sunt semne distinctive la evrei. Plus fruntea mai lata specifica tot lor. Poate nu vad eu bine din poza.

    Apreciază

  7. Gabriel said, on octombrie 12, 2016 at 11:37 am

    Acelasi Vulcanescu l-a „informat” pe dl. TSELENGHIDIS in legatura cu conferinta care trebuia sa aiba loc inainte de sinodul din Creta. https://saccsiv.wordpress.com/2016/06/01/comunicat-nu-mai-e-conferinta-de-joi-2-iunie-cu-pr-prof-dr-theodoros-zisis-se-amana/ spunandu-le celor 2 invitati ca organizatorul are o asociatie nationalista de factura legionara si ca isi vor afecta imaginea daca vor veni in Romania. Sa vedem ce se va intampla cu conferinta de sambata, intrucat va avea loc in aceeasi sala in care trebuia sa se desfasoare si cealalta 🙂

    Apreciază

  8. sorin said, on octombrie 12, 2016 at 11:53 am

    Treaba suna cam asa: Daca eu sunt preot si nu prea sunt duhovnicesc, chiar daca ierarhii sunt ereticii eu nu am voie sa intrerup pomenirea fiindca eu o fac patimas. E de rasu plansu. Daca asa o zice acest domn , el nu este mai presus de sfintii parinti. Fratilor, tot ce vedem in aceste zile sunt diversiuni, chiar si acesti monahi veniti din Atos nu sunt sfintii parinti. NOi trebuie sa ascultam de sfintii parintii nicidecum de oameni, oricare ar fii ei si orice ne-ar vorbi. Daca ar fii trait acum un sfant parinte nicidecum nu ar fi avut atitudinea acesto monahi ci una cu mult mai clara si marturisitoae chiar daca ar fii taiat in carne vie. Vremurile in care ne aflam sunt groaznice si nu se mai permite a te comporta ca si cum ai avea in fata un bibelou, se vorbeste din ce in ce mai mult de razboi si nu mai este timp de a sta sa conferentiezi. Situatia este foarte clara pentru cei care vor sa asculte de sfintii parinti. Hristos ne invata ca de-ar veni inger din cer si ne-ar spune altceva decat invatatura LUI , sa nu ascultam, dapa i de acesti 3 monahi , Vulcanescu sau Tselenghires, sau altii. Se vede la unii o oarecare frica si nu putem sa ne bazam in totalitate de ceea ce spun. Un om cu viata sfanta isi pune pe tava propria viata si marturiseste drept credinta. nU azi semneaza si maine retrage. LA toti ierarhii trebuie intrerupa pomenirea fiindca tac. Cu foarte mici exceptii se mai pomenesc. Cu cat o sa asteptati pe cineva sa va zica ceva cocret cu atat va veti afunda si mai mult in ceata. Hristos ne-a aratat adevarul si punct. MArea majoritate sunt inselati.

    Apreciat de 1 persoană

  9. RomeoB said, on octombrie 12, 2016 at 12:34 pm

    Off topic

    Tânărul şi-a luxat glezna la fotbal şi a mers la spital. Medicii i-au pus piciorul în ghips şi l-au trimis acasă. După câteva zile, a mers din nou la spital, pentru că se sufoca şi avea dureri puternice în piept.

    Nimeni nu şi-a dat seama, când tânărul a mers prima oară la spital, că în urma loviturii, s-a format un cheag de sânge, care a dus, în cele din urmă, la embolie pulmonară şi l-a ucis.

    De parcă şi-ar fi presimţit sfârşitul, Ionuţ a postat pe facebook versuri cu mesaj trist.

    „Dracu ştie cum de am rămas fără şanse. Ce ironic, pare că am în frunte 6-6-6. Dacă tu eşti îngerul, atunci port eu coarnele. Mă întorc unde demonii mă aşteaptă cu goarnele…”, a scris tânărul pe pagina sa de facebook.

    Reprezentanţii spitalului spun că nu poate fi vorba de un caz de malpraxis, pentru că i-au aplicat tânărului tratamentul corect.

    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/un-tanar-din-gorj-a-murit-in-spital-din-cauza-unei-entorse_319372.html#ixzz4MrVC3nvQ

    Apreciază

  10. Templier said, on octombrie 12, 2016 at 12:42 pm

    Off,ce ne mai pregatesc oare”baietii cu sortulete”?
    Sute de masoni vin la București pentru a stabili soarta României și a țărilor din Balcani
    http://www.activenews.ro/stiri-social/Intalnire-de-gradul-zero-Sute-de-masoni-vin-la-Bucuresti-pentru-a-stabili-soarta-Romaniei-si-a-tarilor-din-Balcani-137216

    Apreciază

  11. gheorghi said, on octombrie 12, 2016 at 12:43 pm

    Frica mintii….
    Cum sa rationezi iubirea de Dumnezeu?
    Nu cred ca poti „preda” Teologia fara sa o traiesti si nu o traieti daca o „formalizezi”, adica o faci stiinta lumeasc, cu logica si reprezentari concrete.
    … si asta a semnat fara sa stie ce semneaza?
    Asa se „acopera” toti apostaziatii, ca sa „dea bine” si sa cada „in picioare”.
    Cu cat se interpreteaza mai divers sensurile CLARE, cu atat ratacirea duce pe individ in eres, il dovedeste apostaziat, din pacate.

    O fi roman… doar pe aici se vde cum se semneaza „la misto”… daca citesti declaratiile lui Teofan vezi cum se contrazice saracul…. albu-i negru, intunericul e lumina, minciuna este adevar… canoanele sint pentru fraieri si … „schismatici”…
    Vai de sufletul lor ca nici mintea nu ii mai ajuta…

    Apreciază

  12. alex said, on octombrie 12, 2016 at 1:10 pm

    Offtopic.
    Omenirea ce visatoare, le mai arunca cate o momeala sa doarma linistiti. Deh o sa ajungem pe marte ce ne mai pasa de noua ordine mondiala sau de antihrist.
    http://stirileprotv.ro/stiri/international/barack-obama-a-facut-un-anunt-istoric-intr-un-editorial-scris-pentru-cnn-vom-trimite-oameni-pe-marte-pana-in-2030.html

    Apreciază

  13. Pąʍvo said, on octombrie 12, 2016 at 1:11 pm

    Nu stă ortodoxia în din ăştia imberbi şi cu cravată la gât !

    Apreciază

  14. alex said, on octombrie 12, 2016 at 1:12 pm

    Iar aici in ce hal a ajuns omenirea.
    http://stirileprotv.ro/ilikeit/smart-things/gestul-banal-pentru-care-un-barbat-plateste-cu-100-de-dolari-pe-luna-o-femeie-pe-care-nu-a-intalnit-o-niciodata.html

    Ben, in varsta de 28 de ani, a povestit pentru publicatia The Independent ca a plateste o femeie pe care nu a cunoscut-o niciodata fata in fata pentru a-i trimite mailuri, fotografii si mesaje pe diverse aplicatii de smartphone. Practic a angajat-o sa fie iubita lui virtuala.
    Ben, IT-ist de profesie, sustine ca nu si-a dorit niciodata mesaje sau fotografii cu caracter sexual de la tanara careia ii da 100 de dolari pe luna.
    Ba mai mult, acum simte ca a format o legatura cu „falsa iubita”. „Dimineata imi trimite un selfie cu mesajul ‘Buna dimineata, iubitule’, apoi seara imi povesteste cum a fost ziua ei. Nu e nimic iesit din comun. Nu e vorba de nimic sexual” a povestit el.
    Barbatul sustine ca nu a avut nicodata o iubita pentru ca era era prea ocupat si ca prin acesta metoda se simte mai „normal”.
    Solutia aleasa de Ben nu este una total iesit din comun. Afacerile cu iubite virtuale sunt din ce in ce mai populare in ultimii doi ani. Tinerele sunt de obicei modele part time iar clientii lor sunt tineri flamanzi de atentie, prea ocupati pentru o relatie normala.

    Apreciază

    • mircea.v said, on octombrie 12, 2016 at 6:23 pm

      Ii vor pune pe preoti sa marturiseasca ecumenismul. Nici tacerea nu le mai convine. Da asta e bine, ca si lucrarea asta va limpezi apele si mai mult. Trebuie sa fie pe fata si f clar totul. Ori cu Dumnezeu, ori cu ecumenism/diavol.

      Apreciat de 3 persoane

      • scortisoara said, on octombrie 13, 2016 at 10:55 am

        DA! Subscriu la ceea ce ai scris . E mai clar asa si mai bine . Nu va exista un sinod care sa condamne momentul din Creta . Asta e solutia pe care au gasit-o ei . Un sinod care sa ne oblige pe noi sa ne semnam „condamnarea” ….Pai , asta e eliberare . Nu ne trebuie „binecuvantarea” satanei .

        Apreciază

      • H said, on octombrie 13, 2016 at 11:58 am

        Si aceasta impingere fortata la marturisire, ce va duce inevitabil la excluderea din jurisdictia ecumenista a celor nesupusi, vine tot din mila lui Dumnezeu, spre a nu-i lasa sa se piarda pe cei ce inca mai pastreaza comuniunea la ora actuala. E o impingere de la spate si sprijinire a celor ce inca nu sunt intariti sau convinsi de justetea unei cai posibile: ruperea de erezirhii ce incearca sa-i traga pe toti in iad, dupa ei.

        Apreciază

      • H said, on octombrie 13, 2016 at 1:45 pm

        @ H
        ERATA

        „unicei cai posibile”, NU „unei cai posibile”.
        Eu am gresit. Insa fara erata este denaturat tot mesajul.

        Apreciază

    • calin said, on octombrie 13, 2016 at 8:16 am

      Aceasta este ”sinodiceasca judecata” pe care o mai asteapta ”antiecumenistii” care nu s-au ingradit. Cea a ereticilor ecumenisti.

      Apreciază

  15. maxim said, on octombrie 12, 2016 at 2:17 pm

    Eu cred ca dl Tselenghidis a spus asa: nu trebuie sa nu-ti pomenesti episcopul gen Galaction, care nu a fost vazut niciodata facand ecumenism, nu a fost in Creta si nu a predicat si laudat vreodata ecumenismul, papismul, etc. Fratele ‘el’ a explicat intr-un comentariu de aci, de pe saccsiv, ca Sfantul Teodor Studitul explica cel mai simplu pana unde se poate pomeni episcopul si la care preot se mai poate merge: (citez din memorie)

    Daca preotul este neecumenist si are tot episcop neecumenist, dar episcopul neecumenist din frica pomeneste inca mitropolit sau patriarh ecumenist, la acel preot se poate merge, fiind ultima limita de ingaduire.

    Desigur, daca un episcop ca Galaction o sa trimita de la anul vreo hartie patriarhala pe la toti preotii, prin care acestia trebuie sa semneze pentru apartenenta la ecumenism, la daniel si la hotararile lui de aiatolah, atunci si Galaction trebuie intrerupt in pomeniri. Ceva de genul…

    Apreciat de 1 persoană

    • sorin said, on octombrie 12, 2016 at 5:24 pm

      maxim, stii cumva daca cei ca Galaction zic public ca sunt impotriva sinodului? Eu nu stiu. Ba mai mult stiu ca recent Galaction a zis unor parinti referitor la manualul de religie cu ecumenismul ca nu e chiar grav. Ba mai mult acesti episcopi tac malc, inseamna ca is impotriva?

      Apreciază

    • Mirela said, on octombrie 12, 2016 at 8:59 pm

      maxim

      1. O cerinţă enunţată de Sf. Theodor Studitul este ca episcopul neeretic să se pronunţe împotriva sinodului tâlhăresc:
      „„Daca episcopul nu s-a aflat in sinodul adulter si il numeste adunatura mincinoasa, dar il pomeneste pe mitropolitul sau care s-a aflat in acel sinod…”_____Nu ştiu dacă IPS Galaction respectă această cerinţă a pronunţării împotriva sinodului din Creta.
      2. Cu ocazia aniversării Sf. Antim Ivireanu, IPS Galaction a liturghisit cu semnatarii din Creta. Asta nu înseamnă rugăciune cu ereticii, de unde decurg consecinţe canonice? Mai este neeretic un astfel de episcop?

      Apreciază

      • maxim said, on octombrie 12, 2016 at 11:54 pm

        Daca ar fi sa ne luam dupa spusele de mai jos ale parintelui Theodoros Zisis, ateismul este erezie, si asta e limpede! Problema sta in faptul ca episcopul teleormanean si tace, si pomeneste eretici si masoni in slujbe: miron, nicodim, iustinian, iustin, teoctist, daniel, etc. Din aceste motive eu am incetat sa mai pomenesc inca din 2007 pe raposatii patriarhi si pe actualul daniel, pe care eu nu am putut sa-l pomenesc niciodata, pentru ca nu l-am recunoscut ca patriarh… La situatia care este astazi, si la tacerea-ateism a ierarhilor romani actuali, eu recomand incetarea pomenirii lor din momentul Creta-2016, pentru cei care au sange in vene, sau din momentul Ianuarie 2017, de la pseudo-sinodul BORâtilor (vorba cuiva) . Asta pot eu sa spun la aceasta ora…

        Apreciază

      • maxim said, on octombrie 12, 2016 at 11:56 pm

        „Credinţa se alienează, dogmele ortodoxe nu sunt băgate în seamă, rătăcirea triumfă şi cei mai mulţi tac. Însă această tăcere, cum de multe ori am scris, este – după marele sfânt Grigorie Palama, cel care l-a învins definitiv pe monahul apusean Varlaam Calabrezul şi teologia scolastică papistaşă – al treilea tip de ateism. Primul este negarea existenţei lui Dumnezeu, al doilea este erezia, care desfigurează adevărul despre Dumnezeu, iar al treilea liniştirea (ἐφησυχασμός = relaxare), tăcerea care contribuie la răspândirea celorlalte două tipuri de ateism.” — Pr. prof. Theodoros Zisis

        Apreciază

      • maxim said, on octombrie 13, 2016 at 12:26 am

        DAR SFINTII SI SCRIPTURA SFANTA SPUN CEL MAI CLAR:

        ” Daca episcopul sau preotul este viclean in chestiunile credintei, atunci fugi si leapada-te de el, nu numai ca de un om, ci chiar si inger din cer de-ar fi.” (Sfantul Ioan Gura de Aur)

        ” Trebuie a asculta de invățători și de preoți, și a nu-i judeca, chiar de ar avea o viață urâtă; dacă însă credința le e greșită, atunci nu trebuie doar să nu-i ascultăm, ci și să fugim de ei, și să-i judecăm ” (Sfântul Ioan Gură de Aur)

        “ Oricine se abate şi nu rămâne în învăţătura lui Hristos nu are pe Dumnezeu; cel ce rămâne în învăţătura Lui, acela are şi pe Tatăl şi pe Fiul.” (II Ioan 1, 9)

        ” Dacă vă propovăduieşte cineva altceva decât aţi primit – să fie anatema! ” (Galateni I-9)

        ” Dacă cineva vine la voi şi nu aduce învăţătura aceasta, să nu-l primiţi în casă şi să nu-i ziceţi: Bun venit!” (II Ioan 1, 9-10)

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 13, 2016 at 9:04 pm

        Maxim

        Mulţumesc pentru răspunsuri. Precizez că de multe ori, când erau pomeniţi patriarhii români, îmi venea în gând legătura cu masoneria şi simţeam o crispare. Una şi mai mare simţeam când preotul se ruga pentru unitatea credinţei, formulare pe care o aşteptam cu încordare. Iar acum… nici nu mai ştim unde/dacă să mergem…
        Cât despre marea trădare a clerului de toate nivelele, sunt de aceeaşi părere cu Mircea V.: un moment esenţial a fost căderea prin acceptarea actelor cu cip, pe care foarte mulţi preoţi le-au luat fără opoziţie şi mustrări de conştiinţă, cu un lejer “ce să facem”!, cu aceeaşi uşurătate cu care Esau şi-a vândut dreptul de întâi născut pentru un blid de linte.
        Acum să zicem că mulţi riscă pierderea serviciului, a statutului, caterisirea etc., dar prin refuzul paşaportului biometric şi a cardului de sănătate ce riscau? Riscau clericii mai mult decât noi, mirenii?
        Nu! Nici măcar de Părintele Justin şi de eforturile lui şi ale altor mari duhovnici nu au ţinut cont, ci le-au luat, deşi s-ar fi putut lipsi de ele sau aveau alternativa fără cip. Foarte tristă cădere! Iar cea de acum nu e decât o continuare firească, revelată de profeţiile care spun că cei care vor primi actele cu cip nu se vor mai putea opune etapelor următoare.
        Apocalipsa e în plină desfăşurare, apostazia e generalizată şi pe faţă, iar nouă ni se zice să aşteptăm în linişte sinodul (îngerilor?)

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 13, 2016 at 9:09 pm

        Maxim,

        Te rog să îmi spui şi care e părerea ta: un episcop neecumenist în convingeri intime, dar care liturghiseşte cu eretici precum Teofan, Daniel, Irineu etc. mai e ortodox? Câtă vreme CANONUL 45 apostolic zice: “Episcopul sau presbiterul sau diaconul, dacă numai s-a rugat împreună cu ereticii, să se afurisească; iar dacă le-a permis acestora să săvârşească ceva ca clerici (să săvârşească cele sfinte), să se caterisească.”, un astfel de episcope mai e ortodox?
        E mai grav faptul că Sofronie al Oradiei a sfinţit apa cu un greco-catolic decât este să liturghiseşti cu toţi trădătorii eretici din Creta (şi nu numai din Creta)?

        Apreciază

  16. Mirean said, on octombrie 12, 2016 at 2:26 pm

    @Vali,
    Te rog daca afli ceva exact despre conferinta de la Iasi,sa scrii pe blog,pt.ca si sora mea din Iasi este in alerta;mai are si un copil mic care tre sa il ia si m-ai ajuta mult.Multumesc anticipat!
    Auzi,cica sectanti.Au avut grija sa mearga ecumenistii mai inainte sa deruteze /devalorizeze lucrarea.Sa le fie rusine!Nu le este frica de Dumnezeu…
    Si teologul acesta…este un fricos

    Apreciază

    • Vali said, on octombrie 12, 2016 at 4:23 pm

      @Mirean
      nu, nu am aflat nimic nou. Mama se duce totusi si spera ca vor fi mai multi oameni dupa care sa se ia… Hotelul nu e chiar atat de mare! sper sa gaseasca… Imi pare rau ca nu pot sa te ajut….

      Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 12, 2016 at 5:10 pm

        Vali

        Stati prin zona hotelului, caci, precum la Piatra Neamt, vor veni sa va zica noua locatie.
        Organizatorii n-au mai vrut sa spuna public noua locatie, ca sa nu pateasca precum ieri, cand dupa mari presiuni li s-au anulat DOUA contracte cu doua locatii diferite.

        Apreciat de 1 persoană

      • Vali said, on octombrie 12, 2016 at 5:17 pm

        OK, multumesc Saccsiv!

        Apreciază

  17. mircea.v said, on octombrie 12, 2016 at 2:57 pm

    Monahului Teodot nu i-a placut commentul de mai jos, si nu l-a aprobat. Doar aproximativ reproduc.
    E prea simplu si clar :).
    Am vrut sa mai zic acolo ceva, pt ca m-a suparat ca zice ca santem schismatici, extremisti, avem spirit sectar…. din astea.

    ––––––––––––-
    Vorbe multe, pt ceva ce este f simplu.
    Ne lamureste Sf Apostol Pavel. Cu har sau fara har, „indepartati-va de ei!”

    „17. Şi vă îndemn, fraţilor, să vă păziţi de cei ce fac dezbinări şi sminteli împotriva învăţăturii pe care aţi primit-o. Depărtaţi-vă de ei.
    18. Căci unii ca aceştia nu slujesc Domnului nostru Iisus Hristos, ci pântecelui lor, şi prin cuvinte bune si prin cuvantare de bine inseala inimile celor prosti”
    Romani 16
    Biblia 1914

    Nu exista exceptii mentionate, sau situatii speciale care sa constituie exceptii.
    Indepartarea prin apropiere e nonsens total.

    –––––––––––––––

    Simplitatea, criteriul simplu este distrugatoare si naucitoare pt cel ce vrea sa argumenteze ceva gresit.
    Cel ce vrea sa demonstreze greseala are nevoie de pagini intregi. „si prin cuvinte bune si prin cuvantare de bine inseala inimile celor prosti”
    Cine tace e de acord cu erezia = e ateu = face dezbinari = face sminteli. „Departati-va de ei!”

    Apreciază

    • cosminmatiu said, on octombrie 12, 2016 at 4:05 pm

      La fel spun si eu, in ortodoxie nu are loc indoiala ci „da” si „nu”. Au incalcat canoanele, noi trebuie sa ne departam. Cum se vor separa oile de capre daca stau mereu impreuna?

      Apreciat de 1 persoană

    • el said, on octombrie 12, 2016 at 5:43 pm

      Mircea.v

      teodot e un INSELAT !
      o sa merga si el cu turma dar pozand mereu in „dizident”.

      lasa-i , treci pe alaturi, crede-ma ca NU MAI E VREME de lamurit incapatanatii, astia si asa „stiu tot”…
      destul sa ne pazim noi DESAVRASIT de ORICE comuniune cu ereticii ecumenisti si asta nu e treaba usoara azi cand preotii curati LIPSESC aproape cu desavrasire in lumea asta stricata.

      Ortodoxia NU VA PIERI, vor dispare GLOATELE ei, se va reduce DOAR la cei ce sa afla in Duh si in Adevar caci nici Dumnezeu Tatal NU DORESTE altfel de inchinatori Lui!

      Problema este ca „marturisitorii” de azi care trancanesc dupa aproximarile mintii lor NU AU CUVANT DAT LOR de Sus, si nici ACRVIE DEPLINA la Dreapta Credinta,
      de aici cacialmaua asta , uite-o ( EREZIA ecumenista , CADREA DIN HAR ; APOSTAZIA) nu e( stai ca „Mai au har” ….ca nu i-a anatematizat gasca ….. ca Duhul Sfant I-A ANATEMATIZAT DEMULT !) , alba-neagra, nici pe Duhul Sfant NU il au sa aibe cuvant de la El, nici CREDINTA NU au sa creada Dogmei care a fost FOARTE CLAR lasata in Biserica pana acum de Duhul Sfant.

      asta e „peisajul” „Marturisitorilor ” de azi… pestitz si cu incertitudini

      Apreciază

      • ilioara said, on octombrie 12, 2016 at 10:11 pm

        el
        pisajul e pestrit si cu incertitudini..ca nu stiu ce vorbesc si nici descoperiri nu au….in sf, frate acum vin tot felul de manipulari si intoxicatii, noi nu suntem teologi si nici nu e nevoie sa fim……a venit vremea sa ne judece inima si faptele noastre…..om trai si-om vedea cum vom fi judecati……recunosc ca nici eu nu stiu cat ar trebui sa stiu, stiam esentialul sa zicem asa, istoria prescurtata de la inceput si pana azi dar sunt atatea lucruri minunate pe care le descopar si pe care nu le stiam. Azi am citit ceva cutremurator despre Sf Fotie in ce hal a fost batjocorit si prigonit,l-au anatemizat si l-au numit in toate felurile….”lui iuda Fotie, anatema”, deci…..fara cuvinte.
        Deci daca cineva stie mai bine poate sa invete si pe cei mai nepriceputi, nu cei care nu stiu si isi pun intrebari sunt problema…..

        Apreciază

      • Paul222 said, on octombrie 13, 2016 at 9:23 am

        Eu nu cred ca e inselat. Sa analizam putin, cu atentie, ce a scris in ultimul sau articol:

        „A gresit cumva P.Cleopa de la M-rea Sihastria, ca nu l-a dat anatemei pe actualul Patriarh Daniel, ucenicul sau, pentru ecumenism ?

        A gresit oare Parintele Justin cand a “tolerat” schismele si ereziile preotilor din Ardeal si Banat, primindu-i ca frati ortodocsi, desi erau tradatori ai Ortodoxiei? A gresit oare Parintele Justin ca nu l-a dat anatemei pe Pr. Prof. Vasile Mihoc pentru generatiile de preoti de care si-a batut joc? Poate astazi nu ar mai fi propovaduit ecumenismul cretan in Biserica…

        Nu, sa nu fie. Sfintii Parinti aveau o alta lucrare, cea a discernamantului, vazuta doar la UNII dintre anti-ecumenistii de astazi.

        Cea a mustrarii care se impleteste cu intristarea. Cea a dreptatii care se tine de mana cu mila. Da, Sfintii anatemizau ereticii, dupa ce zeci de ani au plans si s-au rugat pentru dansii, le-au trimis epistole, iar cand ereticii anatemizati se intorceau la credinta, erau primiti ca fratii.

        Sfintii nu fugeau din Biserica prin case particulare pentru a-si pastra neintinata propria credinta. Era taman invers. Sfintii paraseau pustia pentru lupta fatisa, cand Biserica era vatamata de eres. Nu propovaduiau propria ortodoxie, ci cea a sobornicitatii. Mustrau erezia pe fata, dar nu osandeau ereticii cu o inima lipsita de cea mai adanca mila.

        Sa privim cu atentie la parintii duhovnicesti din Athos si Grecia, care se regrupeaza impotriva sinodului cretan, fara a-si anatematiza ierarhii. IPS Ieremia al Gortinei da anatemei pe papa francisc, condamna ecumenismul, dar n-a dat inca anatemei pe nici un ierarh grec care a semnat la Creta, nici chiar pe Patriarhul Bartolomeu, care este evident, ereziarh.
        http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/10/08/mitropolitul-ieremia-de-gortina-anatematizeaza-panerezia-ecumenismului-semnata-de-tradatorii-ortodoxiei-participanti-la-adunarea-din-creta/

        Fara a-si anatematiza ierarhii, Parintele athonit Ierom. Sava de la M-rea Marea Lavra, vorbeste de un alt sinod care să condamne acest sinod eretic de la Creta, precum si de faptul ca putem merge la slujbele unde sunt pomeniţi ierarhii eretici, pana cand vor fi condamnati de un nou Sinod.

        Si stilistii, si mateitii si ceilalti ca dansii, au dorit sa pastreze propria credinta curata, dar cautand exclusiv adevarul, au pierdut harul, ajungand sa lupte impotriva ecumenismului DIN AFARA Bisericii. Singur adevarul, fara dragoste, naste schisme. Singura iubirea, fara adevar, zamisleste ecumenisme.

        Aceste doua aripi, adevarul si mila, acrivia si iconomia, ne vor ajuta sa deosebim ortodox, caderile altora, de ispitele noastre.”

        Sincer il simt pe parinte mai tare in duh ortodox decat pe tine.
        Crezi tu ca esti vrednic cu adevarat sa decizi cine mai are har si cine nu?
        Pai cum putea Dumnezeu sa ia harul sau de la 99% din preotii din Romania si sa lase 99% din mireni fara Taina Spovedaniei, fara Impartasanie?

        Trebuie rabdare si mult discernamant, nu impulsivitate si pe alocuri fanatism.
        Parerea mea.

        Apreciază

      • el said, on octombrie 13, 2016 at 6:14 pm

        Paul222

        eu nu sunt in concurs de intrecere cu nimeni si ce „simti” despre teodot e IRELEVANT pentru Adevar.

        ce au facut ATUNCI Par Cleopa si Par Justin era ATUNCI!
        Ce ar fi ZIS/FACUT ei AZI NU stii tu.
        Ti se pare ca danutz sarpele iesit din ou care abia isi aratase „pielicica” demoniceasca pe vermea cand era „ucenicul” P Cleopa era la fel de INAINTAT in rele ca acum?

        PANA CAND tolerezi tu cu „Mila ” ta EREZIA ?

        ce face teodot e MINCIUNA si el o face pentru ca INSELAT.
        CARE dintre SF Parinti AU RAMAS in COMUNIUNE cu vreo EREZIE chiar si INAINTE de a fi ea anatematizata, asa cum te invata pe tine „milostivul” teodot?

        CARE sunt MODELELE tale?
        si daca Par Cleopa A INGADUIT mica fiara vicleana fatranicind „evlavia” ciobotea, NU poti tu sajudeci si sa extrapolezi la ce se petrece acum cu ALTII ( de alt calibru si anvergura ca Par Cleopa si aflati in cu totul ALT CONTEXT) , asa cum NU POTI sa judeci nici pe Hristos care STIIND CADEREA si TRADAREA viitoare a lui iuda, L-A PRIMIT ca Apostol si i-a dat aceeasi cinste/har ca celorlati Apostoli.

        ca parintii Duhovnicii Neamului NU au luat atitudine impotriva unuia sau altuia din SEPRARIA beserica.srl NU INSEMANA ca noi TREBUIE sa PRIMIM LA NESFARSIT APOSTAZIA lor, … doar pt ca NU au fost aratati cu degetul si combatuti mai devreme de unii Parinti, care aveau poate o ALTA CHEMARE de la DUmnezeu in CAZATURA de popor Roman TAMAN iesit din cacastoarea ateista si ORB COMPLET dupa atatea UCIDERI si PACATE NEPOCAITE.

        nici tu cand erai IGNORANT NU ai fi priceput NIMIC din Dreapta Credinta, intai a trebuit SA TE CURETI de MIZERIA de pe ochiul mintii si sa ranesti BALEGARUL din sufletul tau … ca sa POTI PRICEPE calea duhovniceasca.
        Asta au facut ca niste VAJNICI curatatori ai GRADJURILOPR lui Augiasalepoporului Roman cel RATACIT acesti Duhovnici ai Neamnului, ei SI-AU FACUT DATORIA DATA LOR!

        e randul TAU acum sa te pozitionezi drept fata de Credinta… si pana una alta tu dai vina pe altii VREDNICI ca NU au facut-o mai devreme.

        fiearui Parinte se da o MISIUNE de la Dumnezeu in neamul sau, generatia aceea au avut MUNCA GREA a TREZIRII la Credinta a constiintelor unui poporINDOBITOCIT, UCIGAS si SPURCAT de 45 ani de comunism in pacatele cele mai GROSOLANE. unui asemnea popor NU POTI sa-i vorbesti despre subtirimile Credintei cata vreme el e INGROPAT PANAIN GAT in KAKATUL NEPOCAIT al faptelor lui GROSOLANE.

        intai cvioasele” umblatoare azi pe la besericile APOSTAILOR TREBUOIAU CURATATE de SNAGELE celor cate 10-20 prunci facuti in CURVIE si OMORATI IN PANTECE … si abia apoi le putea vorbi despre Dreapta Credinta…. par exemple, poti sa aplici exemplul si la alte cazuri particulare

        in fine draga Paul222 su sunt SCRABIT PESTE MASRURA de PERVERTIREA si SETEA de INSELARE a contemporanilor nostri „evlaviosi” ca sa ma mai ostenesc sa lamuresc pe cineva cu ceva, acum cad TOATE SUNT DEJA CLARE cui are ochid e vazut si urcehid e auzit.

        tu crezi ce vrei, urmeaza pe cine vrei si asteapta Sinoade hocus-pocus facute de ALTII in vreme ce tu te duci sa te furajezi constiincios din potireleERETICILOR cu „dezlegare” /incurajare de la teodot … si asta cu „constiinta impacata” ca esti „drept „.

        Apreciază

    • ilioara said, on octombrie 13, 2016 at 10:06 am

      mai Paul, ia mai si citeste nu te lua dupa capul tau sau al altora…citeste mai cum au reactionat sfintii, ca asta e regula de baza, uita-te ma ce au facut catolicii din 1054 si pana acum cata batjocura , cata crima…ia ma si citeste la noi la romani uniatia din 1701 incolo daca toata lupta celor din bizant nu-ti ajunge, luipta care nu a fost sa introduca ei ceva de la sine in biserica pur si simplu s-au lupatat nici mai mult nici mai putin decat sa apere biserica de….papa. Vezi mai la noi la romani cata bataie de joc, cate crime…toate organizate militar, politic si administrativ…Frate suntem copii mici, ne-mbatam cu apa rece, ce sinod de anatemizare, mai fratilor chiar in halul asta am ajuns. Ce nu va e clar trebuie desenat ca la gradinita? Astia lupta acum pt taine deci cei din Athos e clar ca daca spun altceva nu se mai intorc acolo….ei incearca acum sa salveze Athosul, nu pe ei insisi..Ce nu intelegeti au inceput cu represaliile, Se zvoneste ca si cei de la Lacul Frumos si p Macarie inclusiv Presfintitul Longhin are de gand sa-si retraga cuvintele cum ca astia ar mai avea Har……DE CE OARE????????????? Nu vreau sa judec acum decizia calugarilor din Athos dar stiu cu siguranta ca nu vor salva nimic………Realitaea trista care transpare este ca nu suntem pregatiti pt ceea ce urmeaza…….si asa suntem putini……mergi tu pe blog la monahul t si adoarme-ti constiinta, lasa, nu-ti mai bate capul……..

      Apreciază

  18. mircea.v said, on octombrie 12, 2016 at 3:23 pm

    off

    Nu mai stiu daca s-a tras vreo concluzie la articolul cu vazutul stelelor din spatiu.
    La link, niste poze facute cica HD de catre japonezi. La fel, nu este vizibila nici o stea.

    https://www.rt.com/viral/362434-rare-hd-images-moon-japan/

    saccsiv,
    am un coment ref la monahul Teodot.

    Apreciază

  19. victor s. said, on octombrie 12, 2016 at 4:19 pm

    nu stiu ce sa cred in privinta parinteui teodot ; ca sa-l parafrazez pe fratele vasile : traseul parintelui teodot-antiecumenist , anti moschee anti sinod creta dat afara de la petru-voda ,disparut o perioada ,apoi apare din nou isi face blog ,merge oricand la petru-voda ! …si incepe sa spuna altceva. traseul parintelui tarcuta ,al parintilor de la lacul frumos, al parintilor de la codrii pascanilor-necunoscuti pana la sinod , apoi cand a venit raul si au luat masuri au fost caterisit ,i destituiti, mutati in alta parte si nu mai stie nimeni de ei. cu adevarat prigoniti.

    Apreciază

  20. gheorghe said, on octombrie 12, 2016 at 9:36 pm

    se stie ceva sigur de parintii de la schitul SF Teodora de la Codrii Pascanilor?au fost mutati sau e doar un zvon?

    Apreciază

  21. ilioara said, on octombrie 12, 2016 at 9:38 pm

    nu inteleg de ce ii acordati atata atentie monahului teodot. Frate e limpede ca ierahii nostri s-au lepadat de Hristos si e si mai limpede cui slujesc. Deci daca ei au har si noi suntem liberi sa mergem la slujbele lor inseamna ca putem sa participam la lepadare linistiti, adica sa mergem la rugaciuni impreuna, slujiri impreuna, sa le sarutam labele, ba dupa sfatul lor induhovnicit putem sa mergem la eretici nu linistiti si ci pur si simplu fericiti. Frate daca preotul ala se leapada de Hristos o data ca pomeste si dupa cand se apuca sa-si predice public lepadarea deci nici nu conteaza cum , daca SE LEAPADA, tu ca participant ca minima reactie pe care trebuie sa o ai este SA TE RIDICI SI SA PLECI. Dar ce sa zicem de monahul t care ne face iscoade. Deci cica sa ne ducem noi frumos si sa incepem sa iscodim preotii cum ca bre preotule tu cam de ce zici ca te-ai lepadat, deci cam din ce motiv zici ca L-ai tradat pe Hristos. Si atunci preotul vine si zice aaa pai stii eu nu am facut-o din placere am facut-o din interes material, de frica sa nu-mi pierd confortul ei bine si in momentul ala noi ca niste invingatori tre sa ne bucuram ca am gasit preot bun…bre, am inteles ca la conoane se face diferenta intre lepadare din placere, din interes si de frica sa nu-ti pierzi viata dar totusi …chiar in halul asta???

    Apreciază

  22. ingrid said, on octombrie 12, 2016 at 11:31 pm

    Conferinta de la Iasi a avut loc la Cinema Republica, au fost persoane care au indrumat pe doritori in fata Hotelului Traian.

    Apreciază

  23. Raluca said, on octombrie 13, 2016 at 1:03 am

    ”Dogmele eretice nu sunt simple enunţuri, ci PUTERI, care, odată acceptate, se dezvoltă şi TRANSFORMĂ încet- încet omul, fără ca acesta să-şi dea seama. De aceea interziceau sfinţii orice părtăşie, fie şi banală, cu ereticii, mai ales pentru cei neîntăriţi în dreapta credinţă.”
    http://www.ioanguradeaur.ro/421/cuvant-despre-prorocii-mincinosi-si-dascalii-mincinosi/

    Apreciat de 1 persoană

  24. gheorghi said, on octombrie 13, 2016 at 11:07 am

    @paul222
    Spui „Pai cum putea Dumnezeu sa ia harul sau de la 99% din preotii din Romania si sa lase 99% din mireni fara Taina Spovedaniei, fara Impartasanie?”
    Consider ca este logica nepotrivita: nu ti se ia harul ci il alungi chiar tu.
    Asa cum raul este lipsa binelui, intunericul este lipsa luminii, tot asa lipsa harului este respingerea orimirii.
    Doar nu crezi ca cineva ar fi putea fi posesor de har si vine altul mai tare sa-l deposedeze… ca vine seful sa-l sanctioneze.

    Apreciază

    • el said, on octombrie 13, 2016 at 6:16 pm

      gheorghi

      pe aceeasi „logica”ar putea sa se intrebe „generosul” si „milostivul” Paul DE CE a lasat Dumnezeu atata CARNET de popoare si oamenire IN BEZNA Necredintei pana acum…

      Apreciază

    • el said, on octombrie 13, 2016 at 6:20 pm

      paul222

      99% din omenire si dintre ortodocsi NU SE MANTUIESC…. o fi si pt asta „vina” Lui Dumnezeu ca i-a lasat sramanii „nestinutori” si ?

      Paul draga omul care NU se mantuieste o face pt ca NU VREA sa se mantuiasca.
      Dumnezeu NU primeste NIMIC NECURAT in Imparatia Cerurilor, iar daca omul e NECURAT NU e pt ca e „nedreptatit” de ceva DIN AFARA lui ci din propria LIBERTATE si ALEGERE

      Apreciază

  25. scortisoara said, on octombrie 13, 2016 at 11:32 am

    Ma gandeam asa , la cat de tarziu e …totul. Momentul Creta a fost punctul de soc pentru multi insa nu primul . Momentul aderarii BOR la CMB ( consiliul …etc) ar fi trebuit sa fie socul cel mare .Din 1961 pana astazi am dormit si ne-am trezit acuma ecumenisti de-a gata .Adica din 1961 ne-au pus astia la „fiert” la foc mic . Acum BOR vrea sa ne invite sa sarim din oala . E …..frumos din partea lor . Pai iesim , abia ma conserv nervos . De doua duminici nici nu m-am mai dus la biserica , am facut rugaciune acasa . Cand vad reactiile BOR imi dau seama de intuitia pe care am avut-o in tot ceea ce am spus in scrisoarea pe care am trimis-o la Arhiepiepiscopie in august : chiar au „confiscat” Ortodoxia , adica asta e atitudinea lor .

    Apreciază

    • Cristian said, on octombrie 14, 2016 at 12:48 am

      @scortisoara

      Ne-au pus la fiert cel putin dela 1848 incoace, nicidecum din 1961. Dar, desigur, intrarea in CMB a fost un pas important.
      Sa nu uitam ca, de expl., in Bulgaria comunista a anilor ’60, arhim. Serafim Alexiev s-a retras din toate functiile pe care le avea in semn de protest fata de intrarea Bisericii Bulgare in CMB si schimbarii calendarului. La noi, nimic. „Sfanta” si reaua ascultare functionau deja foarte bine.
      Si daca atunci putea fi invocata teroarea comunismului (desi pr. Alexiev a „trecut” si peste acest obstacol), dupa ’89 aceeasi rea ascultare si tacere in fata ereziei a fost dusa „pe noi culmi”. Pr. Staniloae, in schimb, a participat la 2 intalniri cu monofizitii in anii 70, si a mai trait peste 2 ani dela semnarea acordului dela Chambesy 1990. A condamnat cumva documentul ca eretic? Din cate stiu, nicidecum. Si exemplele pot continua.

      Apreciază

  26. […] Iata comentariul sorei Mirela postat la CUM O FI? Teologul Dimitrios Tselenghidis ESTE sau NU ESTE de acord cu INTRERUPEREA SOLITARA A POMEN…: […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.