SACCSIV – blog ortodox

Scurt rezumat despre CONFERINTA DE LA ORADEA / „Este singurul sinod care nu a condamnat vreo erezie” … / „Sinodul a fost pus la cale de catre CIA”

Posted in Uncategorized by saccsiv on octombrie 11, 2016

Dupa cum probabil deja stiti, la Oradea a inceput seria conferintelor MONAHILOR ATHONITI:

Martor: “Conferinta de la Oradea a fost foarte tare. Oamenii au ramas cu gura cascata” / Panica in randul ecumenistilor din cauza seriei de conferinte in intreaga tara a Monahilor Athoniti / Deja acestia lanseaza zvonuri / Ce vor mai pune la cale?

Ieri a fost si:

Atentie: MONAHII ATHONITI vor fi si la BEIUS, dar luni, 10 octombrie

Urmeaza:

ATENTIE: MONAHII ATHONITI vor fi si la PIATRA NEAMT, marti, 11 octombrie, ora 18, Teatrul Tineretului

Atentie: MONAHII ATHONITI vor fi si la IASI, miercuri, 12 octombrie

Atentie: MONAHII ATHONITI vor fi si la ROMAN, joi, 13 octombrie, ora 18, Casa de Cultura

Atentie: MONAHII ATHONITI vor fi si la BRASOV, vineri, 14 octombrie, ora 18, Sala Europa, hotel Aro Palace

Ultima va fi sambata, la Bucuresti. Voi anunta detalii in timp util.

Conferintele vor fi inregistrate si vor fi postate pe youtube incepand cu sambata. Totusi, va rog sa fiti prezenti la aceste intalniri in numar cat mai mare.

Pana atunci, iata ce putem citi la Mărturie de credinţă ortodoxă a părintelui Sava Lavriotul la Oradea. O demascare curajoasă a sinodului din Creta şi a oficializării ecumenismului globalizant. de pe Astradrom:

Conferinţa de la Oradea: Părinţii athoniţi au impresionat publicul orădean prin sinceritate, curaj şi smerenie.

Monahii athoniţi au fost duminică (9 oct. 2016) seara la Oradea întâlnindu-se cu credincioşi ortodocşi din oraş. Într-o atmosferă autentic ortodoxă, monahii au mărturisit în duhul dragostei şi al smereniei învăţătura Bisericii aşa cum o făceau Sfinţii Părinţi în vremurile de restrişte. Participanţii i-au oprit pe monahi la ieşire pentru a mai pune întrebări legate de subiectul conferinţei, parcă nedorind să se despartă de ei. Bihorenii i-au asemănat pe monahii athoniţi cu Sfântul Visarion Sarai care a mărturisit prin satele din Ardeal îndemnându-i pe oameni la păstrarea dreptei credinţe în perioada uniatismului impus de Habsburgi.

Părintele Sava de la Mănăstirea Marea Lavră din Sfântul Munte (însoţit de monahi de la schitul Prodromu) a conferenţiat orădenilor despre sinoadele din istoria Bisericii Ortodoxe şi mântuirea pe care Dumnezeu a lăsat-o celor care au botezul autentic. S-a discutat şi despre sinodul care recent a avut loc în Creta, sinod contestat de către o parte însemnată a pleromei Bisericii Ortodoxe, dar şi de câteva patriarhii autocefale. Despre acest sinod IPS Hierotheos Vlachos a făcut referiri teologice care urmează să fie traduse şi în limba română. Prin aceste studii, mitropolitul grec arată devierile de la dreapta credinţă şi caracterul apostat al lucrărilor respectivului sinod.

În acest context, părintele Sava Lavriotul amintea că „În istoria Bisericii noastre au existat mai multe sinoade la care, deşi au participat episcopi ortodocşi, conţinutul lor nu a fost ortodox. După studierea documentelor de la acest sinod s-a constatat că acesta nu a fost unul ortodox ci unul tâlhăresc”. Monahul athonit exemplifică câteva motive pentru care numeşte acest sinod tâlhăresc: acceptarea ereticilor (catolici şi protestanţi) ca biserici, neadoptarea tradiţiei patristice, procedurile organizării şi adoptării documentelor finale ale sinodului şi altele. S-a mai amintit că „Este singurul sinod care nu a condamnat vreo erezie, ci chiar dimpotrivă le acceptă prin câteva articole dintre care şi articolul 6”, referindu-se la documentul cel mai controversat intitulat „Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creştine”.

Invitaţii conferinţei au vorbit şi despre unirea bisericilor pe care o pregăteşte sinodul din Creta: „Unirea Bisericii nu este o unire în duhul ortodox. Şi noi vrem o unire şi ne rugăm pentru asta, dar să fie în duhul Sfinţilor Părinţi şi cei care s-au rupt să revină în Biserica de unde au plecat”. În acest sens s-a menţionat că prin sinodul din Creta s-a întărit aderarea Bisericii Ortodoxe la platforma protestantă numită „Consiliul Mondial al Bisericilor” (CMB). Ideile protagoniştilor acestui sinod, cei doi ierarhi ecumenişti, IPS Ziziulas al Pergamului şi ale patriarhului Bartolomeu de la Constantinopol, au fost regăsite în mare parte în deciziile finale: ecumenismul la nivelul familiei, teoria ramificaţiilor, teoria baptismală, oferirea posibilităţii schimbării posturilor conform unor decizii locale şi alte argumente teologice referitor la subiect.

Despre intenţiile şi motivaţiile patriarhului Bartolomeu de a schimba canoanele Bisericii Ortodoxe, detalii în limba romana se pot găsi aici:

http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/08/de-la-athenagora-la-bartolomeu-pe-calea.html

https://www.youtube.com/watch?v=umj7VMXwtL0

În prezentarea sa, monahul Sava Lavriotul a amintit că una dintre noutăţile aduse de acest sinod în istoria Bisericii este impunerea silită a deciziilor luate de către participanţii în Creta prin articolul 22, mult contestat de către o parte a pleromei Bisericii. Prin acest articol, cei care se împotrivesc deciziilor ecumeniste sunt consideraţi schismatici, chiar dacă rămân membri ai Bisericii Ortodoxe nedorind să părăsească Biserica.

În contradicţie cu tema principală a sinodului din Creta, invitaţii susţin că într-un sinod de asemenea anvergură trebuiau discutate probleme importante ale Bisericii în contextul zilelor noastre cum ar fi: New Age, ezoterism, masonerie, secularism şi altele care sapă la temelia învăţăturii ortodoxe: „Aceste subiecte – spun monahii athoniţi – au fost evitate cu desăvârşire de către ierarhii care au mers în Creta. Chiar dimpotrivă au deschis uşile Bisericii spre concepţiile religioase globaliste”.

În încheierea cuvântării, monahul Lavriot a făcut o comparaţie între sinoadele din vechime şi acest sinod, citind şi din Enciclica celor patru patriarhi din 1848, care aveau o poziţie fermă în apărarea ortodoxiei, total diferită cu patriarhii actuali care au semnat în Creta. Astfel părintele Sava spunea: „Unde se schimbă învăţătura se schimbă şi credinţa, iar erezia este blasfemie la adresa Duhului Sfânt. Credinţa nu avem voie să o schimbăm. Trebuie să o lăsăm urmaşilor noştri fără să schimbăm nimic”.

Între întrebările din sală (scris şi verbal) s-a evidenţiat interes faţă de subiectul autorităţii duhovniceşti cum ar fi al PS Longhin Jar, episcop de Bănceni, de naţionalitate română, dar şi legat de validarea botezului la eretici, autoritatea ierarhilor şi lucrarea harului la aceştia în condiţiile căderii lor în apostazie, mântuirea în Biserica Ortodoxă şi altele. În continuare vom puncta câteva dintre răspunsurile invitaţilor (detalii se vor putea găsi direct din înregistrările video):

–       PS Longhin este om duhovnicesc şi mărturisitor. Din punct de vedere canonic a luat o decizie corectă.

–        Botezul eretic nu trebuie recunoscut chiar dacă e în numele Sfintei Treimi pentru că este eretic: „Sfântul Nicodim Aghioritul spune că botezul latinilor nu este valid. Nu are har. Dacă un papistaş vrea să vină la ortodoxie trebuie să se boteze. Ei nu au Botez, au stropire”. La una dintre întrebări părintele Sava face o diferenţiere între botezul din necesitate, în caz de prigoană sau conjuncturi dificile în care botezul nu poate fi administrat canonic, şi vremurile de pace în Biserică când nu sunt motive canonice să se generalizeze excepţiile, din comoditate sau influienţe străine de învăţătura Bisericii Ortodoxe.

–          „Ierarhii care au participat la sinod au har, din moment ce încă nu au fost caterisiţi

–         „Au existat mulţi episcopi eretici. Imaginaţi-vă ce s-ar fi întâmplat dacă lumea i-ar fi urmat. Unde un episcop mărturiseşte Adevărul acolo este Biserica”.

–         „Să nu avem răutate, să nu fim fanatici, să mărturisim din dragoste pentru Dumnezeu şi pentru oamenii care caută Adevărul

–         Despre tăcerea preoţilor în biserici spune că aceasta rămâne la conştiinţa fiecăruia: „Sinodul ne obligă să recunoaştem ecumenismul oficial. Preoţii ar trebui să nu recunoască acest sinod, să-l respingă

–          „Cerem un alt sinod care să condamne acest sinod eretic”.

–     Referitor la nepomenirea ierarhilor care au mărturisit ecumenismul, prin viu grai, fapte şi semnătură, parintele Sava spune că aceasta este o măsură de apărare a credinţei şi delimitare de erezie: „Să o facem în scop mărturisitor. Preoţii care pomenesc ierarhii eretici admit ca erezia ierarhului respectiv să se răsfrângă şi asupra credincioşilor pe care îi păstoreşte, iar aceştia, în timp vor adopta şi ei aceste erezii”. Monahii atoniţi au amintit şi de canoanele bisericeşti explicând în ce condiţii se poate opri pomenirea superiorilor ierarhici. În acest sens a amintit de canonul 15 de la sinodul I-II (anul 861) al Sfântului Fotie cel Mare, patriarh al Constantinopolului.

–       „Dumnezeu vrea mântuirea tuturor. Dumnezeu dă posibilitatea tuturor să se mântuiască. În Sfânta Evanghelie spune că cine nu se botează nu se poate mântui. Hristos a dat posibilitatea tuturor să se boteze ortodox. Aceasta este lucrarea lui Dumnezeu, nu a noastră

–     „Principiul de primat papal în Biserica Ortodoxă a fost introdus de episcopul Ziziulas al Pergamului, o teologie papistă, nepatristică. În mare parte ideile lui au fost regăsite în documentele finale semnate de unii ierarhi care au participat în Creta”. Acest principiu al primatului patriarhilor se regăseşte şi în unele articole a documentului „Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creştine” fiind unul dintre motivele pentru care papa Francisc a felicitat lucrările sinodului din Creta. (Menţionăm că la lucrările acestui sinod au participat, ca observatori, reprezentanţi ai Vaticanului şi a unor secte protestante –n.n.)

–          „Acest sinod este legat de conceptul de globalizare, de o nouă ordine mondială, de antihrist”.

–         „Nu locul, ci fapta ne mântuieşte”.

–         „Sinodul a fost pus la cale de către CIA (serviciile secrete americane)”.

–       A vorbit şi despre prigoana celor care se împotrivesc sinodului din Creta: „Cei care se împotrivesc sunt pe calea cea bună. Cei care acceptă nu au dovezi teologice. De aceea, în loc să dea răspuns concret, aruncă cu noroi în noi spunând că suntem fanatici, extermişti, schismatici. PS Longhin e denigrat deşi are o viaţă sfântă”.

–         „Schisma o crează cei care au schimbat dogmele”

–         „Mărturisirea credinţei este obligatorie. Pentru asta nu e nevoie de binecuvântare”.

–       „Suntem într-o epocă în care doar ortodocşii sunt prigoniţi. Toţi ceilalţi au drepturi, dar noi nu”.

–         „Până la o condamnare oficială, putem merge la slujbe unde sunt pomeniţi ierarhi eretici”.

–    „Hristos este dragoste şi Adevăr. Să iubim întreaga lume, dar în Duhul Adevărului, nu să schimbăm adevărul pentru o dragoste privită cu ochi lumeşti. Chiar de ne vor numi fanatici, extremişti sau schismatici. Noi trebuie să spunem Adevărul din dragoste pentru Hristos!”.

Reprezentanţii ASTRADROM aflaţi la locul evenimentului au anunţat că există o scrisoare adresată Sinodului BOR şi episcopului locului prin care se cere o revizuire a deciziilor delegaţiei române prezente în Creta. Scrisoarea este susţinută de credincioşi ortodocşi din Eparhia Oradiei prin semnătură. Tabelele de semnături vor fi înaintate public conducerii Episcopiei Oradiei. Până în prezent s-a depăşit numărul de 1.000 de semnatari.

Săptămâna care urmează, părinţii athoniţi vor merge la Piatra Neamţ (marţi), Iaşi (miercuri), Roman (joi), Braşov (vineri) şi Bucureşti (sâmbătă). Duminică se vor întoarce în Grecia, mergând la mănăstirile lor din Sfântul Munte Athos. Părinţii români au adus cu ei binecuvântarea lui gheronda Gavriil (urmaş al părintelui Paisie Aghioritul), al părintelui Iulian de la Prodromu şi a altor părinţi athoniţi, mari duhovnici ai Athosului, care au decis să mărturisească Adevărul lui Hristos, acum în vremurile când ni se impune „tăcere”. Referitor la aceasta doresc să fac remarca unei doctoriţe aflate în sală, care la sfârşitul conferinţei mi-a spus: „Dacă nu-l mai avem pe părintele Iustin Parvu, Dumnezeu ne trimite alţi părinţi din afară”.

prof. Cristian Marc

Din paretea organizatorilor de la Oradea:

Datorită faptului că sala a fost plină, unii dintre cei care au dorit să participe la conferinţă nu au reuşit să intre. Numărul participanţilor fiind peste aşteptările noastre şi posibilităţile financiare pentru închirierea unei săli mai mari au fost motivele pentru care am ales această sală. Ne cerem scuze, şi promitem că, în curând vom pune pe internet înregistrarea integrală a conferinţei. Părinţii athoniţi au promis că vor mai veni la Oradea. Pe viitor vom încerca să găsim posibilităţi de a obţine o sală mai încăpătoare. Mulţumim pentru înţelegere.

   Comentariu saccsiv:

   Rezumatul de mai sus este util si pentru a va putea formula viitoarele intrebari.

Asadar, ce zic Monahii din Muntele Athos?

  • Bine fac cei ce nu mai pomenesc Ierarhii ecumenisti
  • Bine fac insa si cei ce inca ii mai pomenesc pana la o condamnare oficiala

Am si eu o parere dar o voi detalia intr-un articol separat.

Pana atunci, sa ne amintim de indemnul parintelui Sava Lavriotul din iulie, anume: “NU MAI MERGETI la bisericile unde Episcopii primesc acest Sinod”

Cititi va rog mai multe la:

VIDEO. Gheron Sava Lavriotul: SINODUL DIN CRETA ESTE ERETIC / Un exemplu – ne baga ecumenismul in familie prin CASATORIILE MIXTE / Consiliul Mondial al Bisericilor trebuie ANATEMATIZAT / Si un MESAJ CATRE ROMANI – NU MAI MERGETI la bisericile unde Episcopii primesc acest Sinod

Sa tinem cont si de faptul ca Gheronda Gavriil, urmasul parintelui Paisie Aghioritul, nu-l mai pomeneste de Patriarhul Bartolomeu inca din iulie sau de faptul ca chiar si Parintele Sava Lavriotul a oprit pomenirea.

Cititi va rog mai multe la:

VIDEO (interviu): Parintele SAVA LAVRIOTUL despre Marele Sinod, OPRIREA POMENIRII, minciunile despre GHERONDA GAVRIIL, “teologia post patristica”

 

65 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. isa said, on octombrie 11, 2016 at 9:22 am

    Doamne fereste! Nu credeam ca o sa aflu de asa ceva in tarisoara noastra: http://adevarul.ro/news/societate/sfidarea-fobiilor-musulmana-trans-romania-ma-identific-femeie-trans-nu-vad-incompatibilitate-islamul-1_57fbf13e5ab6550cb86ff4ee/index.html
    De fapt, de multe credeam ca nu o sa aud, dar in ultimii ani parca e din rau in mai rau … Dumnezeu sa aiba mila de noi !
    Si inca o stire: http://www.romaniatv.net/jurnalistul-vlad-mixich-va-fi-vicepresedinte-al-agentiei-nationale-a-medicamentului_319136.html. Acesta e pro-vaccinist inrait.

    Apreciază

  2. alex said, on octombrie 11, 2016 at 9:46 am

    Sunt un pic bulversat de 2 lucruri…
    Acesta „Ierarhii care au participat la sinod au har, din moment ce încă nu au fost caterisiţi”
    si acesta „Până la o condamnare oficială, putem merge la slujbe unde sunt pomeniţi ierarhi eretici”.
    Poate primul este cu semnul intrebarii pentru multi, eu cred ca nu mai au har, dar asta este doar parerea mea. Dar al doilea ma cam dat peste cap, nu cred ca o sa existe o condamnare oficiala, chiar ei zic ca CIA a pus la cale tot si pot avea mare dreptate in privinta asta, avand in vedere ca Bartolomeu s-a intalnit cu Hillary (https://saccsiv.wordpress.com/2016/07/01/hillary-clinton-despre-marele-sinod/), deci orice incercare de a face un nou sinod pentru a condamna adunarea aia eretica va fi inabusit instant de serviciile secrete. Ei spun undeva ca cer un alt sinod care sa il condamne pe acesta. Ok si daca o sa le zica NU, ce facem continuam asa, fara sa avem o delimitare?

    Apreciază

    • saccsiv said, on octombrie 11, 2016 at 9:58 am

      alex

      Aceste nedumeriri trebuie spuse de public la urmatoarele conferinte.

      Apreciază

      • alex said, on octombrie 11, 2016 at 10:55 am

        Cu ajutorul Lui Dumnezeu o sa ajung si eu sambata sa ii intreb. In alta ordine de idei stiu ca sunt mai conspirationist, dar si ei ne repeta aceias placa ca sa ecumenistii mascati: asteptati un sinod sa ii condamne. Sper sa nu fie pusi de aceiasi oameni care au incercat sa convinga lumea ca e bun sinodul, dar din alta perspectiva. Adica vin ca niste luptatori anti-sinod si la final arunca bomba. Chiar sper sa nu am dreptate la faza asta.

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 11, 2016 at 5:57 pm

        alex,

        Citind unele afirmaţii de la conferinţă, mi-au trecut şi mie prin cap aceleaşi gânduri ca şi ţie.
        În orice caz, să spui că e în regulă să mergem la slujbele unde sunt pomeniţi trădătorii din Creta nu e de natură să îi facă pe toţi să meargă la ce biserică o fi? De ce să mai mergi sute de kilometri ca să găseşti un nepomenitor, când e foarte OK să mergi şi la un pomenitor?
        De ce să mai întrerupă cineva pomenirea, asumându-şi atâtea greutăţi şi riscuri: caterisire, ameninţări, prigoană, depunere din stăreţie, alungare din mănăstire etc., dacă e la fel de bine în faţa lui Dumnezeu să pomeneşti eretici?
        Deci, tot înainte cu erezia, căci e plină de har!

        Apreciat de 2 persoane

    • Mirela said, on octombrie 11, 2016 at 12:29 pm

      Mă întreb şi eu: cine să-i caterisească la noi pe episcopii eretici? Care sinod? Al lui Daniel? Al lui Frunzăvede? Al episcopilor care au semnat în Creta şi al celor care tac mâlc? Nici cel mai mare naiv care mai raţionează nu poate să creadă aşa ceva!
      „Până la o condamnare oficială, putem merge la slujbe unde sunt pomeniţi ierarhi eretici”. Deci, ni se spune că în România vom putea merge la slujbe până la venirea nu a lui antihrist, ci a lui Hristos, căci o condamnare oficială nu are cine să facă. Doar câte un izolat, ca IPS Longhin, a cărui opinie nu e considerată de „oficiali” „condamnare oficială”, ci înşelare personală.
      Şi mă mai întreb: dacă în bisericile unde sunt pomeniţi eretici există har şi sfinţenie, cum de Sf. Ciprian şi Sf. Ignatie Teoforul ne spun că oamenii care merg acolo vor ajunge în iad? Adică, mergi să te sfinţeşti, dar finalul e iadul?

      Sf. Ciprian al Cartaginei: „Oricine se împărtășește intr-o biserică unde este pomenit un episcop eretic, chiar dacă preotul acelei biserici învață ortodox, o astfel de împărtășire nu rămâne fără urmări. Acel om va avea parte la Judecata de Apoi cu episcopul eretic, in fundul iadului.”
      Sfântul Ignatie Teoforul în cuvântările sale afirmă: ”Un episcop care a devenit eretic nu mai este episcop, dar dacă credincioșii continuă să-l considere pe el episcop ortodox, dacă continuă să vină la slujbele din bisericile ce îl pomenesc pe el, să primească “darurile” sau „binecuvântările” lui, atunci vor cădea cu toții în afara Bisericii.”

      Ce înţelegem din cuvintele Sf. Ioan Gură de Aur, care a spus că „dușmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci și cei aflați în comuniune cu ei.”
      Pomenirea ierarhului eretic nu mai e comuniune cu el şi cu credinţa lui? Ne ducem la bisericile unde sunt pomeniţi eretici, deşi Sf. Ioan Gură de Aur ne avertizează că prin asta devenim duşmani ai lui Hristos???

      Ce înţelegem din cuvintele atâtor sfinţi, care ne avertizează să fugim ca de fiare de eretici şi de orice legătură cu ei? Să mergem la slujbele unde „întâi” (Întâi pomeneşte Doamne pe X) sunt pomeniţi eretici?

      Apreciat de 1 persoană

      • tibi said, on octombrie 11, 2016 at 1:46 pm

        De unde sunt citatele din sf.Ciprian, Ignatie si sf.Ioan?

        Apreciază

      • octoviv said, on octombrie 11, 2016 at 2:50 pm

        tibi

        Sfântul Ignatie Teoforul:
        https://saccsiv.wordpress.com/2016/08/01/manastirea-lacul-frumos-din-valcea-intrerupe-pomenirea-ierarhului-ips-varsanufie/comment-page-1/#comment-325046

        SFÂNTUL IOAN GURĂ DE AUR, Cuvânt despre prorocii mincinoși și dascălii mincinoși și lipsiții de Dumnezeu eretici și despre semnele sfârșitului veacului acestuia, în cartea Dreapta credință în scrierile Sfinților Părinți. SFÂNTUL THEODOR STUDITUL. SFÂNTUL IOAN GURĂ DE AUR. SFÂNTUL AMFILOHIE DE ICONIUM. Vol. 1, Editura Sophia, București, 2006, pp. 160-214:

        p. 170:

        […]
        Iacov a zis: „Cel care se arată că este prieten al lor [al ereticilor] vrăjmaș al lui Dumnezeu este” (cf. Iac. 4, 4). Auziți toți care mâncați împreună cu ereticii hotărâre dureroasă: sunteți vrăjmași ai lui Hristos. Căci nici cel ce este prieten cu vrăjmașii împăratului nu poate să fie prieten al împăratului; și nu se învrednicește de viață, ci piere împreună cu vrăjmașii și suferă și mai rele.
        […]

        Celor ce spun că pomenirea ecumeniştilor se poate face din iconomie: mărturia Părinţilor Aghioriţi din sec. XIII:
        http://lumea-ortodoxa.ro/celor-ce-spun-ca-pomenirea-ecumenistilor-se-poate-face-din-iconomie-marturia-parintilor-aghioriti-din-sec-xiii/
        _________________________________________________________________________________________

        Sfârșit și lui Dumnezeu, în Preasfânta Treime închinat: Tatălui Atotțiitorul și Fiului, Domnului Iisus Hristos Mântuitorul și Sfântului Duh Mângâietorul, slavă pentru tot și pentru toate!

        Bine ești cuvântat Doamne, învață-ne îndreptările Tale!
        Bine ești cuvântat Stăpâne, înțelepțește-ne cu îndreptările Tale!
        Bine ești cuvântat Sfinte, luminează-ne cu îndreptările Tale!

        Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului Theodor Studitul, ale Sfântului Ioan Gură de Aur, ale Sfântului Amfilohie de Iconium, ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Biruitoare, iartă-ne, apără-ne, acoperă-ne cu acoperământul aripilor Tale, învață-ne, înțelepțește-ne, luminează-ne, întărește-ne ca să nu te părăsim pe Tine și Sfântă Biserica, miluiește și ne mântuiește pe noi.

        Apreciat de 1 persoană

      • H said, on octombrie 11, 2016 at 3:21 pm

        @Mirela

        „Să mergem la slujbele unde „întâi” (Întâi pomeneşte Doamne pe X) sunt pomeniţi eretici?”
        Cred ca intrebarea Dvs. este doar retorica.

        Oare nu va tuna in urechi cuvintele sfintilor? Asa usor va clatinati, la prima adiere de vant?

        „Puţin credinciosule, pentru ce te-ai îndoit?” (Matei 14. 31)

        Apreciază

      • tibi said, on octombrie 11, 2016 at 3:24 pm

        va multumesc!

        Apreciază

      • Pąʍvo said, on octombrie 11, 2016 at 3:40 pm

        A întrebat unul dintre ucenici pe avva Antim:
        – Părinte, trăim vremurile de pe urmă, unde vom merge de acum la biserică ?
        – Să mergem acolo unde nu este pomenit ierarh eretic-ecumenist.
        – Şi unde altundeva nu este pomenit, decât în pustie ?
        – Atunci la pustie să mergem.

        Apreciat de 2 persoane

      • Mirela said, on octombrie 11, 2016 at 3:48 pm

        octoviv

        Mulţumesc!

        celor care aşteaptă sinod BOR de condamnare a ecumenismului şi a sinodului tâlhăresc

        Fragmente din răspunsul dat de Iustin al Maramureşului şi Sătmarului, în care unii îşi pun nădejde că e evlavios şi antiecumenist:

        „La sinodul din Creta nu s-au proclamat dogme noi, nu s-a amendat nici una din învăţăturile şi dogmele Bisericii lui Hristos…”
        „dialogul intercreştin nu ne pune în primejdie mântuirea, este o exagerare!”
        „Oare cei care contestă sinodul din Creta cunosc faptul că românii ortodocşi din diaspora…se roagă în bisericici împrumutate de Romano-catolici şi protestanţi?”
        „la întrunirea de la Piatra Neamţ, care deşi nu s-a desfăşurat, cred, cu binecuvântarea ierarhului locului aşa cum putem constata din luările de poziţie critice ale participanţilor, faţă de Sinodul Panortodox din Creta, şi unde aţi fost prezent pentru a oferi lămuriri competente având în vedere pregătirea teologică şi canonică pe care o aveţi (laudele îi sunt aduse popei Vlaicu), nu cred că puteaţi face mai mult, decât să constataţi puţina cunoaştere şi dorinţa superortodocşilor, cum îi numeşte pe aceştia Părintele Serafim Rose…”
        „Oare episcopii ortodocşi ai României, Greciei, Serbiei… (peste 250), toţi au semnat şi au trădat?”

        Şi altele, cu shisma, manipulare diversiune etc., la https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=596274313886023&substory_index=0&id=268992186614239

        Deci, cică să aşteptăm sinod de condamnare a sinodului sau de caterisire a ierarhilor ecumenişti!!!

        Apreciază

      • octoviv said, on octombrie 11, 2016 at 5:26 pm

        Mirela și tibi


        Slavă lui Dumnezeu, în Preasfânta Treime închinat: Tatălui Atotțiitorul și Fiului, Domnului Iisus Hristos Mântuitorul și Sfântului Duh Mângâietorul, pentru tot și pentru toate!

        Bine ești cuvântat Doamne, învață-ne îndreptările Tale!
        Bine ești cuvântat Stăpâne, înțelepțește-ne cu îndreptările Tale!
        Bine ești cuvântat Sfinte, luminează-ne cu îndreptările Tale!

        Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului Theodor Studitul, ale Sfântului Ioan Gură de Aur, ale Sfântului Amfilohie de Iconium, ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Biruitoare, iartă-ne, apără-ne, acoperă-ne cu acoperământul aripilor Tale, învață-ne, înțelepțește-ne, luminează-ne, întărește-ne ca să nu te părăsim pe Tine și Sfântă Biserica, miluiește și ne mântuiește pe noi.

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 11, 2016 at 5:48 pm

        H

        Ai înţeles greşit ceea ce am spus.
        Repet: „Ce înţelegem din cuvintele atâtor sfinţi, care ne avertizează să fugim ca de fiare de eretici şi de orice legătură cu ei? Să mergem la slujbele unde „întâi” (Întâi pomeneşte Doamne pe X) sunt pomeniţi eretici?”

        Nu am crezut că cineva ar putea înţelege că răspunsul e altul decât NU.
        Mai explicit, afirm că din învăţătura sfinţilor, care ne avertizează să fugim de eretici ca de fiare, reiese că nu putem merge la slujbele unde sunt pomeniţi eretici, căci asta înseamnă comuniune cu erezia.
        Acum e clar?

        Apreciază

      • Angela said, on octombrie 11, 2016 at 6:17 pm

        Aveti putintica rabdare. Daca va fi nevoie, in toata lumea ortodoxa s-or gasi cativa marturisitori care sa faca un sinod prin care sa condamne erezia. Suntem totusi UNA, SFANTA SI SOBORNICEASCA BISERICA. Vedeti cata acrivie are IPS Ierotheos Vlachos si totusi n-a intrerupt pomenirea. La fel si in Sf Munte. Chiar credeti ca au innebunit cu totii si sunt in inselare?
        Biserica ortodoxa va ramane pana la sfarsitul veacurilor.

        Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 11, 2016 at 10:05 pm

        Angela

        Pai daca asta-i definitia sinodului, atunci avem deja in toata lumea ortodoxa cativa marturisitori care au condamnat erezia. Asteptam sa se mai si stranga la un loc?

        Apreciază

      • sorin said, on octombrie 11, 2016 at 10:08 pm

        Asta este ideea. Pe vremea sfintilor Parinti existau un numar mare de ierarhi in duh ortodox si faceau contrasinoade, dar acum este o situatie nemaintalnita si nu mai are cine sa faca sinod si sa ii cateriseasca. Am vb cu un parinte si acelasi lucru mi a spus . Chiar de ar avea har, noi trebuie sa rupem orice legatura cu ei.

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 11, 2016 at 10:58 pm

        Angela,
        Mai exact, ce înseamnă “puţintică răbdare”? Un an, doi, 22, 122? Cam cât?
        Că, în trei luni şi jumătate, nu am văzut de la ierarhii noştri decât coalizarea prosindod şi persecutarea RAPIDĂ a mărturisitorilor antiecumenişti.
        Spui că “Suntem totusi UNA, SFANTA SI SOBORNICEASCA BISERICA”. Ştii că acelaşi lucru îl spun şi catolicii, şi toţi protestanţii şi neoprotestanţii despre ei înşişi?
        Ce crezi? Noi suntem în Biserică, în pofida ereziilor (poate zici că în Creta nu s-au semnat erezii?), deşi spunem despre ceilalţi că nu-s în Biserică din cauza ereziilor lor? Ce argumente ai? A fi în BOR garantează că eşti în Biserica lui Hristos, sau a fi în Adevărul propovăduit de Hristos?
        Iar despre mulţimea de sfinţi care ne spun să fugim de eretici şi să nu avem nici o comuniune cu ei ce zici? Au “înnebunit”, sunt “în înşelare”, nu au “puţintică răbdare”?

        Apreciază

    • gheorghi said, on octombrie 11, 2016 at 3:39 pm

      Poate cineva sa arate, sa citeze invatatura din care sa reiasa cum ar „asculta” Harul de actiunea omeneasca 9totusi) de caterisire?
      Cred ca e o forma de exprimarea sperantei nascute din frica sau neintelegere; daca hulesti, stii ca vei cadea din Har, stii ca Duhul Sfant nu pogoara in sufletul tau.

      Apreciază

    • H said, on octombrie 11, 2016 at 4:16 pm

      Va reproduc cateva pasaje din cartea “Stalpii Ortodoxiei – Sfantul Fotie cel Mare, Sfantul Marcu Evghenicul, Sfantul Grigorie Palama” despre cele intamplate imediat dupa sinodul talharesc de la Ferrara-Florenta, in vederea contracararii principalelor doua puncte promovate in conferinta si care, daca vor fi asimilate, vor ruina incet, incet orice stradanie a celor bine intentionati de a urma Adevarul: (citez) „Ierarhii care au participat la sinod au har, din moment ce încă nu au fost caterisiţi” si „Până la o condamnare oficială, putem merge la slujbe unde sunt pomeniţi ierarhi eretici”.

      “La 1 Februarie, 1440, corabiile ce ii aduceau pe greci au intrat in Cornul de Aur.”
      „Ingroziti, credinciosii ii ocoleau pe episcopii care semnasera. Clericii ramasi in Constantinopol nu voiau sa mai slujeasca cu unionistii”.
      „O tacere aproape dureroasa invaluia Biserica atunci cand, in vremea Postului Mare din 1440, bisericile au fost goale si nu s-au tinut slujbe . Nimeni nu voia sa slujeasca cu episcopii care semnasera. Cu toate acestea, aproape intreaga curte si intregul episcopat era in mainile unionistilor ”.
      „La 4 Mai, 1440, praznicul Inaltarii Domnului, Mitrofan al Kizicului (1440-1443), cel ce semnase Actul de Unire […] s-a urcat pe scaunul patriarhal.[…]
      La 15 Mai, 1440, la Sfanta Liturghie de inscaunare a lui Mitrofan, Mitropolitul Marcu nu a luat parte. El nu dorea sa slujeasca impreuna cu latino-cugetatorul Mitrofan. El nu-l recunostea nici pe Mitrofan, nici pe adeptii lui. Dar nu numai sfantul Marcu a lipsit de la Liturghie, ci si Antonie al Iracliei si Mihail Valsamon, ca si multi dintre mireni. […] Curand dupa ridicarea sa in scaun Mitrofan a incercat sa-i sileasca pe episcopii potrivnici unirii sa slujeasca cu el.”

      Mai mult, intaia condamnare a pretinsei unirii de la Ferrara-Florenta s-a intamplat abia in 1443, in al patrulea de îngradire a ortodocșilor de ereticii filopapistasi :

      „Luna Aprilie, 1443, a marcat prima judecata oficiala impotriva mincinosului sinod de la Ferrara-Florenta, judecata inceputa de Patriarhul Ioachim al Ierusalimului. La Ierusalim el s-a intalnit cu Patriarhul Dorothei al Antiohiei si cu Mitropolitul Arsenie al Chesariei Cappadochiei si au osandit Sinodul Florentin.”

      Slava lui Dumnezeu, Celui in Treime laudat si inchinat!

      Apreciază

      • ilioara said, on octombrie 11, 2016 at 6:30 pm

        Multumim. Bisericile erau goale, nu se tineau slujbe si nimeni nu mai voia sa slujeasca cu ei. Sfantul Marcu al Efesului nu a vrut sa ia parte la nici un amestec cu ei. Oare mai era Harul la unionisti????

        Apreciat de 1 persoană

    • alex said, on octombrie 12, 2016 at 1:09 am

      Unele lucruri nu se „pupa” deloc de exemplu:
      „Să o facem în scop mărturisitor. Preoţii care pomenesc ierarhii eretici admit ca erezia ierarhului respectiv să se răsfrângă şi asupra credincioşilor pe care îi păstoreşte, iar aceştia, în timp vor adopta şi ei aceste erezii”.
      PS Longhin este om duhovnicesc şi mărturisitor. Din punct de vedere canonic a luat o decizie corectă.
      si dupa vine exact contrariul. Caci stim ca PS Longhin zice ca nu mai e har in BOR la ierarhii cazuti si cei ce le urmeaza.

      „Ierarhii care au participat la sinod au har, din moment ce încă nu au fost caterisiţi”
      „Până la o condamnare oficială, putem merge la slujbe unde sunt pomeniţi ierarhi eretici”.

      Inclusiv lucrul acesta spus cu doua sensuri
      Despre tăcerea preoţilor în biserici spune că aceasta rămâne la conştiinţa fiecăruia: „Sinodul ne obligă să recunoaştem ecumenismul oficial. Preoţii ar trebui să nu recunoască acest sinod, să-l respingă”

      Apreciază

  3. Gabriel said, on octombrie 11, 2016 at 9:47 am

    Cum adica: „Ierarhii care au participat la sinod au har, din moment ce încă nu au fost caterisiţi”? Sau: „Până la o condamnare oficială, putem merge la slujbe unde sunt pomeniţi ierarhi eretici”. Cine a spus asta? Gheron Sava?

    Apreciază

    • H said, on octombrie 11, 2016 at 3:29 pm

      Da, apar o serie de contradictii si absurditati in urma acestor sustineri.

      In scurt… (citez) „Ierarhii care au participat la sinod au har, din moment ce încă nu au fost caterisiţi”, adica cei ce au marturisit si marturisesc in continuare minciuna, datorita faptului ca au har, sunt in Biserica, cum de altfel si (citez) “Unde un episcop mărturiseşte Adevărul acolo este Biserica”. Pe cale de consecinta logica, Biserica ar putea fi astazi gasita acolo unde se marturiseste minciuna, dar si acolo unde se marturiseste Adevarul. Ambele variante in care s-ar manifesta Biserica ar fi mantuitoare!

      Apreciază

      • el said, on octombrie 11, 2016 at 10:31 pm

        H

        „„Ierarhii care au participat la sinod au har, din moment ce încă nu au fost caterisiţi”____
        NO COMMENT!

        si eu sunt uimit de afirmatia aceasta, ANULEAZA TOT restul de lucruri bune pe care le spun/invata.
        eu MENTIN pozita de a merge la preot NEecumenist care pomeneste episcop NEecumenist indiferet ca acesta din urma INCA NU a rupt pomenirea colegilor lui ERETICI ecumenisti, macar in eparhia lui e pomenit un episcop NEERETIC

        mai mult NU CRED ca e bine sa primim !

        si daca meregm gaga in continuare la APOSTATI si asteptam Sinoade hocus-pocus facute de CINE ( de noi si aia ca noi care se furajeaza linisiti la ERETICI?) NU SUNTEM VREDNICI sa mai primim INDERPARE si Hristos ne va lasa la ALEGEREA si justficarea noastra VICLEANA cu care ne-am linsitit contiinta PERVERTITA.

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 12, 2016 at 1:02 am

        el,

        Ce episcop neeretic mai are BOR? Unii au semnat, alţii fac declaraţii prosinod (până şi Iustin al Maramureşului), şi toţi se roagă împreună. Iar dacă liturghiseşti cu ereticul nu eşti eretic?
        Pr. Antim spunea, în convorbirea cu Pr. Hariton de la Athos, că toţi ierarhii s-au coalizat prosinod:

        „În Biserica Română toată ierarhia care a participat la acest Sinod a semnat. Noi nu mai avem de cine ne mai lega acum. Ei, cei care au semnat, s-au coalizat cu cei care au rămas în țară, ceilalți sinodali episcopi, și acum pur și simplu nu ai de cine te lega. Asta-i frământarea noastră.”

        Pare să fie aşa cum spune Pr. Antim, care cred că nu degeaba a plecat în munţi şi nu la o mănăstire din altă eparhie.

        Apreciază

      • el said, on octombrie 12, 2016 at 5:28 pm

        Mirela

        „toţi se roagă împreună. Iar dacă liturghiseşti cu ereticul nu eşti eretic?”_____ eu am citat pe Sf Teodor Studitul care spune ca daca ai episcop NEeretic care din slabicune INCA pomeneste pe superiorul lui administrativ (mitropolit) ERETIC dar el inussi NU PRIMESTE erezia lui inca poti merge la acel episcop si la preotii lui daca si aceia sunt CURATI de erezie.
        NU eu am pus aici limita pogoramantului.

        ce episcop NEecumenist mai are azi bor oficiala NU STIU, stiam doar de PS Galaction ca NU PRIMESTE erezia ecumenista desi tace si il pomeneste pe ERETICUL NOTORIU daniel ciobotea.

        sigur ca BINE AR FI ca TOTI episcopii care sunt IMPOTRIVA ereziei ecumeniste ca Ieremia de Gortina sa NU MAI POMENEASCA /recunoasca pe NICIUNL din episcopii cu „vederi” ecumeniste.
        de altfel NU POT sa pricep DE UNDE atata „sfiala” la ei (episcopi) , un episcop , chiar si cel mai mic si neinsemnat, din cel mai „neimportant” cotlon din lume daca este Ortodox are PUTERE DEPLINA, NU ARE PE NIMENI DEASUPRA lui decat pe Hristos Insusi si NU ARE a da socoteala in ce priveste Dreapta Credinta gastii de episcopi ERETICI care formeaza „Sinodul” locului aceluia

        iata cam asa sta treaba , RARI sunt episcopii aceia care NU pomenesc pe vreun „coleg” eretic, din care Motiv nici NU se curata Biserica de EREZIE/INSELARI.

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 12, 2016 at 9:10 pm

        el.

        Din ceea ce spune Sf. Theodor Studitul eu înţeleg că s-ar fi putut merge la preoţii IPS Galaction (care are convingeri intime antiecumeniste), dar cu două condiţii:
        1. IPS Galaction să vorbească împotriva sinodului („Daca episcopul nu s-a aflat in sinodul adulter ŞI ÎL NUMEŞTE ADUNĂTURĂ MINCINOASĂ, dar il pomeneste pe mitropolitul sau care s-a aflat in acel sinod…”
        2. IPS. Galaction să nu liturghisească împreună cu eretici. Ceea ce el a făcut, după Creta, când cu aniversarea Sf. Antim Ivireanu.

        Eu aşa înţeleg. Şi nu pricep de ce ar fi mai gravă sfinţirea apei de către Sofronie la comun cu un greco-catolic decât liturghisirea lui Galaction cu Daniel, cu Teofan, cu Irineu (ăla cu Hanuka) şi cu toată şleahta de trădători ai ortodoxiei în fel şi chip.

        Apreciază

      • el said, on octombrie 13, 2016 at 12:23 am

        Mirela

        eu nu sunt la curent cu ce face EFECTIV PS Galaction, vorbesc din cele ce stiam de la el ca marturiseste in PRIVAT!
        Dumnezeu sa ma ierte daca gresesc!

        Apreciază

  4. geo said, on octombrie 11, 2016 at 10:38 am

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21342496-incepe-cel-mai-mare-pelerinaj-ortodox-din-tara-noastra-peste-200-000-crestini-sunt-asteptati-iasi-moastele-sfintei-parascheva.htm

    in avalansa de comentarii, de faptr zoaie, unul lucid:

    sa mergi la parada cururilor goale, a indecentei, a grotescului, desfasurata in fiecare an in capitala (si peste tot in lume) e progres si civilizatie.
    Sa mergi sa cinstesti un Sfant e ev mediu si prostie.

    Apreciază

  5. Anonim said, on octombrie 11, 2016 at 10:47 am

    Nu stiu daca este corect spus ca a fost pus la cale de C.I.A…A fost intre timp sustinut de C.I.A. este foarte probabil, dar pus la cale nu…Putem mult mai bine sa afirmam ca a fost pus la cale de cei ce l-au introdus si sustinut si pe Cuza(francmasonii), dar nu C.I.A, deoarece nu exista cand a fost pus la cale acest sinod…

    Apreciază

  6. mircea.v said, on octombrie 11, 2016 at 11:20 am

    Pe pr cele mai arzatoare au dat-o cotita. Nu ma intereseaza de cia, si altele care seamana cu faptul divers.
    Vreau concluzia finala.

    Pr e concluzia. Fara concluzia/finalitatea corecta poti aduce toate argumentele din lume, toate citatele din lume.

    Mai se merge la bisericile unde se tace?
    Raspuns: abur

    In cazul de fata, si ca in cazul monahului Teodot, se incalca porunca sf Apostol Pavel.
    Au har, nu au har nu stiu, stiu ce spune Apostolul. Departati-va de ei!
    Apostolul nu spune:”cu exceptia cretanilor, pana la sinodul ereticilor care se vor condamna pe ei, pana ei pe ei se vor caterisi”…. Chiar sant de revista urzica explicatiile astea.

    Apreciază

  7. ilioara said, on octombrie 11, 2016 at 11:36 am

    „Daca Biserica Soborniceasca este Universala, universalitatea ei nu este o universalitate geografica, nici jurisdictionala sau de autoritate, ci o universalitate care inglobeaza, in timp si spatiu, ansamblul adevarurilor care totdeauna si pretutindeni constituie Credinta Ortodoxa….si, de asemenea, pe toti cei care oriunde si oricand continua sa marturiseasca aceasta Credinta. Numai aceasta Marturisire comuna a aceleiasi Credinte in aceeasi Treime si acelasi Hristos, Bisericile Locale si credinciosii lor sunt uniti in aceeasi Biserica Soborniceasca. Doar prin aceasta Marturisire care uneste crestinii de peste tot din intreaga lume si de peste timp, Biserica Soborniceasca aduna „tot pamantul de sub cer…” si a aratat ca unul este sufletul si una limba tuturor de la o margine a pamantului pana la alta prin Duhul Sfant, in unitatea de cuget si de grai a Credintei.(pag 207-209)
    Daca „portile iadului nu vor putea birui Biserica” intemeiata de Hristos, aceasta nu inseamna ca o anumita Biserica Locala nu ar putea cadea niciodata in erezie, din pricina unei harisme, unei puteri sau unui privilegiu, pentru ca nici o biserica particulara nu se identifica „a priori” si definitiv cu Biserica.(pag 211)
    Toate bisericile au cazut la un moment dat in erezie si deci s-au aflat in afara Bisericii Sobornicesti. In anumite momente chiar toate bisericile au cazut in erezie, si Biserica Soborniceasca n-a mai existat decat prin cativa credinciosi care nu incetau a marturisi Credinta Ortodoxa. (pag 211)” – Larchet, Jean-Claude – Sf Maxim Marturisitorul. Mediator intre Rasarit si Apus
    Fratilor in Pidalion scrie clar ca preotii nu mai au har din momentul in care au gresit, caterisirea insemnand inlaturarea lor, intreb si eu pt toate caderilor lor pentru care ei AR FI TREBUIT SA FIE CATERISITI SI NU AU FOST, cine raspunde???? Ce reguli se aplica??? Prin caderea in erezie ne rupem de Biserica cea Una, nu mai apartinem de Ea. Fratilor daca ai mortul in casa astepti certificatul de deces ca sa-l consideri mort si sa-l plangi????????????daca ai facut accident astepti procesul vb de constatare sa afli ce ai patit???????????????Am pus problema si la un alt articol cu mucenicii ucisi de catolici in frunte cu patriarhul vekkos inaintea unui sinod de anatemizare. Unde era HARUL??????????????La cei care au marturisit sau la vekkos????????????Fratilor in momentul de fata cei care au mai ramas in Bor si implicit in Biserica cea Una al carei cap este Hristos sunt prin munti, prin paduri si pe acolo acum ninge…si despre ei nu vorbeste nimeni……….Intre ei si bor-ul al carei cap este papa exista o ruptura deci va rog sa raspundeti la aceasta intrebare????????????Unde este Harul? La ei sau la cei cazuti in erezie? Fratilor pt voi caderea in erezie a bor-ului va fi cand vor face sinod de anatemizare??????????????????? SI DACA NU VOR FACE ACEST SINOD????????????AU FACUT SINOD DE ANATEMIZARE A cmb-ului SI NU STIM NOI????????????
    SA MERGEM PE INCREDERE????????????????????????????
    Ce au zis ei acum ca putem sa mergem, mai departe, ca mai au Har inseamna sssssssstt, liniste, somn usor puisor…e totul in regula……

    Apreciat de 1 persoană

    • trovant said, on octombrie 12, 2016 at 8:10 am

      In Athos este framantare pe subiectul sinod.
      In ceea ce priveste pomenirea arhiereului parerilesunt impartite: la manastiri (mai putin Esfigmenu) este pomenit Bartolomeu – de acolo vin si conferentiarii; la chilii unii il pomenesc altii nu il pomenesc.
      Bunul Dumnezeu prin sfintii Sai ne-a avertizat asupra acestor vremuri si fara indoiala ne va ajuta sa nu fim inselati daca Ii urmam.
      Nu avem ce sinod sa asteptam. In conditiile actuale numai Rusia ar mai putea organiza asa ceva, BORu a semnat documentele sinodului ( chiar daca ulterior nu a participat ) iar clerul anti-sinod este prigonit. Patriarhul Kiril s-a intalnit cu papa si se pare ca s-a discutat subiectul. Pe de alta parte in Creta s-au pus bazele pentru un tip de sinod permanent care sa ia decizii chiar si privitor la dogma, se neglijeaza sobornicitatea si se urmareste clericalismul.
      Afirmatia ca „Ierarhii care au participat la sinod au har, din moment ce încă nu au fost caterisiţi” este cel putin nepotrivita. Parca L-am subordona pe Dumnezeu, harul este de la El, cum si cui il da si il ia numai El stie.
      Avem exemple de preoti si ierarhi ( chiar si in sec XX in Rusia sau Romania ) care au avut har si dupa caterisire, poate mai mult ca inainte.
      Bunul Dumnezeu sa ne lumineze in aceasta framantare sa alegem calea dreapta !

      Apreciază

  8. ilioara said, on octombrie 11, 2016 at 11:46 am

    Rog insistent raspuns la aceasta intrebare: daca eu merg si sarut mainile cele care L-au tradat pe HRISTOS si mor inainte de sinodul de anatemizare ce se intampla cu sufletul meu?????????????????????DECI PUTEM MERGE LINISTITI????????????????

    Apreciază

  9. ilioara said, on octombrie 11, 2016 at 12:00 pm

    Ce legatura mai poate sa existe intre ierahii bor apostati si Biserica Soborniceasca cea Una pe care nici portile iadului nu o vor birui si in care SUNT TOTI SFINTII MUCENICI SI SI MARTURISITORI AI ADEVARULUI???????

    Apreciază

  10. iulian said, on octombrie 11, 2016 at 12:47 pm

    not so off topic : https://en.wikipedia.org/wiki/Massacre_of_the_Latins

    Apreciază

  11. […] Scurt rezumat despre CONFERINTA DE LA ORADEA / „Este singurul sinod care nu a condamnat vreo erezi… […]

    Apreciază

  12. ilioara said, on octombrie 11, 2016 at 2:46 pm

    fratilor ce s-a intamplat cu sinodul din grecia ca ziceau ca ei fac si dreg sau asteptam antihristul? Ca ei avand taine…cand il vor incorona tre sa fie in „legalitate”…, deci ne putem inchina linistiti, ei au taine si tot ce fac ei e bun, mergem dupa ei………o dar stati linistiti, va puteti inchina la antihrist linistiti ca vor da anatema in sinod,dupa…si se rezolva problema…..

    Apreciază

  13. kosma said, on octombrie 11, 2016 at 7:21 pm

    Parerea mea, cel putin una dintre urmatoarele propozitii referitoare la afirmatiile atribuite monahilor despre harul pseudoarhiereilor si participarea la pseudoslujbe le celor ce-i pomenesc , este adevarata:
    1. Traducatorul minte
    2. Cel ce a scris rezumatul preluat de saccsiv minte=ASTRADROM?
    3. Atonitii s-au vandut intre timp (aproape exclus)
    Este sigur o MANIPULARE!
    CINEVA DE BUNA CREDINTA SA PUNA ACESTE INTREBARI LA O VIITOARE CONFERINTA DIRECT GHERONDEI SAVA SA CEARA RASPUNSUL INTR-O LIMBA DE CIRCULATIE INTERNATIONALA, VA ROG FRUMOS, GANDITI-VA LA ASTA.

    Apreciază

    • el said, on octombrie 11, 2016 at 10:41 pm

      kosma

      trebuie sa marturisesc ca si eu sunt UIMIT de asta.
      treaba lor, si in Athos MAJORITATEA MAn mari POMENESC pe bartolomeu in continuare… si asteapta Parusia sa le indrepeteze Hristos INSUSI STRMBATATEA.

      adica CONTRAZICEM Dogma ( cel ERETIC A CAZUT din HAR si se afla IN AFARA Bisericii) ca sa credem ca aceiasi ERETICI au inca har …. cu „iconomia” … si se poate merge la ei ca vezi Domne NU i-a anatematizat Sinodul OMENESC , ca Duhul Sfant DEMULT a lasat In Biserica/lume INVATAURA DREAPTA e care se departeaza ei …

      asdar Sinodul e hocus -pocus DISPUNE si de Duhul Sfant Inusis si PORUNCESTE Lui Dumnezeu…. ca din „intamplare” TAMAN EXACT ce sustin si ERETICII ecumenisti STRICATORII Ortodoxiei.

      am MARI REZERVE ca e corect ce sun ei, oricum EU NU PRIMESC !

      Apreciază

    • Raluca said, on octombrie 11, 2016 at 11:39 pm

      În înregistrarea conferinței de la Oradea care va fi postată – sperăm integral! – pe internet, se va vedea care a fost răspunsul lui gheron Sava, deoarece există creștini cunoscători ai limbii grecești care pot confirma dacă traducerea a fost corect făcută cu privire la harul pe care-l mai pot avea ierarhii ecumeniști, și la participarea creștinilor la slujbele la care sunt pomeniți aceștia.

      Apreciază

    • Mirela said, on octombrie 12, 2016 at 10:01 am

      kosma

      4. Athoniţii nu erau ceea ce credeam noi, ci pozau în antiecumenişti şi antisinod pentru a strecura erezia în curtea celor care se opun sinodului.
      Înclin să cred că e posibilă această variantă, mai ales dacă ţinem cont că monahii conferenţiari sunt de la mănăstiri/ schituri care pomenesc. Iar să-l pomeneşti e un eretic învechit şi înrăit ca Bartholomeu la nesfârşit, în pofida tuturor ticăloşiilor lui (între care şi patronarea asltului contra monahilor de la Esfigmenu, soldat cu morţi şi răniţi) mie mi se pare SF.

      Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 12, 2016 at 10:12 am

        Mirela

        Si totusi parintele Sava nu-l pomeneste.

        Apoi, de exemplu, la Piatra Neamt s-au facut mari presiuni sa nu se poata tine conferinta, anulandu-se pe rand contractele cu primele doua locatii.

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 12, 2016 at 12:40 pm

        saccsiv

        Faptul că părintele Sava nu-l pomeneşte pe Bartholomeu nu mi se mai pare aşa de semnificativ, câtă vreme ne spune că e în regulă să mergem la bisericile unde sunt pomeniţi eretici. Şi să aşteptăm caterisirea lor făcută de cine? De eretici înşişi?

        Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 12, 2016 at 3:08 pm

        Mirela

        Asta era ca argument ca n-or fi intrusi. Adica sper. Ar fi o mare dezamagire sa fie altfel.

        Apreciază

      • alex said, on octombrie 12, 2016 at 3:04 pm

        E asa o nebunie cu tot ce se intampla. Dar imi permit sa spun si eu o ipoteza. Daca totu a fost de forma cu anularea contractelor. Nu stiu, nu vreau sa o zic de rau dar totul se transforma incet incet intr-un film cu spioni si contra spioni, numai ca de data asta se petrece in curtea Bisericii.

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 12, 2016 at 7:28 pm

        saccsiv

        Mai ales pentru nişte mărturisitori care ţin conferinţe de apărare a ortodoxiei, mie mi se par în MARE NEREGULĂ unele afirmaţii:
        1. că putem merge la ierahi eretici până vor fi caterisiţi (ignorând realitatea EVIDENTĂ că în BOR nu are cine să facă sinod de caterisire).
        Cum vine asta? Ştim din Pateric acea istorisire cu avva care a acceptat să i se spună că e desfrânat, flecar, ticălos etc., dar să fie eretic nu a primit deloc, pentru că –zicea el– erezia este despărţire de Dumnezeu. La fel, o mulţime de Sfinţi Părinţi ne spun să fugim de erezie şi să nu avem nici o părtăşie/comuniune/prietenie cu ereticii, ba nici să mâncăm cu ei. Oare conferenţiarii cu pricina nu au auzit de îndemnurile la unison ale sfinţilor? Care sfânt ne zice că e în regulă pomenirea ierarhilor eretici învechiţi în eres, care canon?
        2. Că e la conştiinţa fiecarui preot să vorbească împotriva sinodului.
        Eu ştiu că e o obligaţie, mai ales că de atitudinea faţă de sinod depinde plasarea în Biserica lui Hristos sau în afara ei. Asta cu conştiinţa e o exprimare politicoasă, eufemistică, sugerând că e la libertatea fiecărui cleric de a alege dacă vorbeşte sau nu împotriva ecumenismului, ambele alegeri având consecinţe similare. De fapt, diferenţa e foarte mare şi nu degeaba Părintele Justin Pârvu spunea că, dacă la predică preotul nu a vorbit împotriva cipurilor şi a ecumenismului, a vorbit degeaba.
        Dealtfel, chiar athoniţii au afirmat, în alt loc, că „mărturisirea credinţei este obligatorie”. Păi, să vorbeşti împotriva sinodului nu ţine de mărturisirea credinţei, mai ales că apostazia şi erezia se impun în forţă drept ortodoxie tocmai din interior?

        Că sinodul e eretic ştim şi noi, la fel ştiam că botezul eretic nu e valid, după cum cunoaştem şi alte date dintre cele expuse de aghoriţi.
        Miza nu e expunerea unor evidenţe, ci CE FACEM? Asta vrem să aflăm de la ei. Ce facem/trebuie să facem ca să RĂMÂNEM ÎN BISERICA LUI HRISTOS?
        Aici e BĂTĂLIA. Iar ei ce zic să facem? Să mergem în continuare la eretici, că până când vor fi caterisiţi au har.
        Adică aproape exact ce spun cei de la ric şi alţii care vor să îi prindă în plasă pe antiecumenişti: sinodul nu e prea ortodox, dar pomenim şi aşteptăm. Singura diferenţă e argumentul: cei de la ric& comp. zic să nu facem schismă, iar cei de la Athos spun că ereticii au har.
        Cică să aşteptăm sinodul antiecumenist, dar de fapt aşteptăm Parusia.
        M-am bucurat iniţial de aceste conferinţe, dar acum mă întristează şi chiar mi se par periculoase. Dacă omul de rând înţelege din ele că e OK să meargă în continuare la bisericile ereticilor, mai contează că ştie sau nu ştie despre sinod că e eretic? Finalitatea practică nu e tot împărtăşirea cu erezia, adică agonisirea iadului?
        Participantul la aceste conferinţe care, văzând agitaţia din Biserică (scrisorile deschise, situaţia Pr. Antim etc.), avea îndoieli, nu va pleca cu convingerea că e bine să meargă la biserici, indiferent ce e acolo, indiferent cine e pomenit, căci harul lucrează în continuare? Doar i-au zis-o lui monahi aghioriţi, persoane din locul cel mai sfânt de pe pământ, care sunt plini de Duh Sfânt şi ştiu ei ce vorbesc!!!
        Şi ce vor crede despre cei ca Pr. Antim şi ca noi? Nu că suntem extremişti, că facem schismă şi nu avem duh de iubire şi de pace?
        E acesta un rod bun? Nu se cunoaşte pomul după roade?

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 23, 2016 at 10:06 pm

        5. Monahii athoniţi nu cunoşteau toate realităţile şi au făcut unele afirmaţii eronate din nepricepere/neştiinţă.
        Faptul că le-au retractat în ultima conferinţă, cea de la Bucureşti, arată buna lor intenţie, deci retractez ipoteza anterioară (4) că au scopuri necurate.

        Apreciază

  14. H said, on octombrie 12, 2016 at 12:25 am

    @Mirela

    M-a bucurat foarte mult raspunsul Dvs.

    Astfel de cuvinte ale sfintilor (cum sunt cele pe care le-ati postat) reprezinta lumina ce calauzeste in aceasta perioada de semanare a confuziei.

    Va reproduc si un scurt fragment dintr-o scrisoare a Sfantului Teodor Studitul ce apare in cartea recomandata mai sus de octoviv – “Dreapta Credinta in scrierile Sfintilor Parinti, Vol. I”:

    “Fii bucuroasa, imputerniceste-te, intareste-te intru Hristos Cel Ce-ti da putere nu numai in cele in care te afli acum, ci si in cate va ingadui sa vina spre incercarea credintei tale celei nefatarnice. Sa nu spui: «S-au impotmolit ierarhi, preoti, egumeni, iar eu, o femeie, avand fire neputincioasa, ce voi face? Cum voi suferi?» Nicidecum, maica! Fiecare dintre noi a luat putere de la Dumnezeu – si barbat si femeie, si tanar si batran – ca sa lupte pana la sange pentru dumnezeiasca lege si pentru credinta noastra ortodoxa. Si nu ne va fi de ajuns spre apararea noastra caderea aproapelui.”

    Apreciază

    • H said, on octombrie 12, 2016 at 12:28 pm

      Raspunsul pe care l-ati dat si la care am facut referire este acesta: „Mirela said, on octombrie 11, 2016 at 5:48 pm”

      Apreciază

  15. H said, on octombrie 12, 2016 at 1:43 am

    Nu este vorba doar despre o singura afirmatie gresita in acea conferinta, sunt mai multe rupte de invatatura Bisericii. Si se sustin una pe alta. Tragic, dar se pare ca totul e adevarat.

    (Citez, de pilda) “Despre tăcerea preoţilor în biserici spune că aceasta rămâne la conştiinţa fiecăruia”
    Nici aceasta afirmatie nu poate fi primita, ci trebuie cu necessitate a fi respinsa. Toti stim prea bine vorbele clare ale Sfantului Grigorie Palama potrivit carora „tacerea legata de problemele credintei este al treilea tip de ateism si de aceea atunci cand e in pericol credinta, tacerea e vinovata”.

    “Se aduce oare făclia ca să fie pusă sub obroc sau sub pat? Oare nu ca să fie pusă în sfeşnic?” (Marcu 4, 21) şi “luminează tuturor celor din casă. Aşa să lumineze lumina voastră înaintea oamenilor” (Matei 5, 15-16)

    “Cuvantul lui Dumnezeu nu se leaga” (II Tim. 2, 9) si “dacă vor tăcea aceştia, pietrele vor striga.” (Luca 19, 40) .

    Si “Râuri de apă vie vor curge din pântecele lui” (Ioan 7, 38), in cazul nostru, al preotului ce ii slujeste cu adevarat lui Dumnezeu spre luminarea turmei.

    Nu stim oare cum il judeca Domnul pe “cel ce luand un talant, a săpat o groapă în pământ şi a ascuns argintul stăpânului său” (conform Matei 25, 18)?

    Cu parere de rau, dar se ofera doar un surogat de Ortodoxie. Tot demersul lor este de fapt un mare balon de sapun! Argumentatia nu este tare ca piatra, ci sadeste doar confuzie printre cei cu adevarat preocupati de ingradire. Impresionati sunt poate doar cei care nu detineau informatii.

    Conform celor citite, monahul Sava ar fi afirmat ca poporul poate merge in continuare și pastrand comuniunea euharistica cu ereziarhii, impotrivindu-se astfel direct cuvintelor lui Dumnezeu din Evanghelie, ce sunt lipsite de orice echivoc:
    “Feriţi-vă de proorocii mincinoşi, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori.” (Matei 7, 15)

    Sfantul Apostol Pavel graieste, referindu-se inclusiv si la respectivul monah: “Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o – să fie anatema!” (Gal. 1, 8).

    Acesti athoniti nu au reusit sa depaseasca argumentele aduse si in secolul trecut de cei ce sustineau pastrarea comuniunii cu ereziarhii oficiali – a se vedea polemica din perioada anilor ’20 –’30 , cat si a anilor ’70 – in Athos, Grecia, Romania, Rusia. Cati ani au trecut de atunci? A venit condamnarea mult asteptata? Cate suflete s-au pierdut oare in iad datorita comuniunii constiente cu ereticii? Si oare despre ce vorbim… acesti monahi sunt rupti de realitate si nu pot aprecia spre ce se indreapta azi, in 2016, “Ortodoxia” oficiala? Acum se lucreaza deja la radicalizarea ecumenismului − comuniunea inter-religioasa −, iar acesti naivi [chiar sper sa fie vorba doar de naivitate in cazul lor] mai asteapta „o condamnare oficială” a ereticilor ecumenisti?

    La un articol precedent, la comentarii, ieri am inserat un citat al Sf.Ep. Damaschin de Glukhov din “Sfintii catacombelor Rusiei”, scriind totodata: “Cu adevarat se poate implini acest cuvant”. Acum insa, se vede ca nu se poate implini in urma acestor conferinte.

    Nu am vrut sa scriu de aseara, atunci cand aparuse materialul pe Astradrom, pentru a nu va speria. Dar oricum totul iesea la lumina.

    Aceasta este rezistenta controlata, nimic mai mult… chiar daca monahii athoniti nu constientizeaza ca fac jocul ereticilor pe care ii contesta.
    Un prim rezultat: însǎmânțarea indoielii printre cei ingraditi.
    Dovada: spusele unui comentator precedent – “Poate primul [argument] este
    cu semnul intrebarii pentru multi […] Dar al doilea m-a cam dat peste cap”
    Finalul: e de prisos sa mai vorbesc despre acesta, fiecare il preconizeaza.

    Prin indoiala a fost ispitita si Eva. E greu sa intelegem care duhuri slujesc unei asemenea lucrari?

    Apreciază

  16. H said, on octombrie 12, 2016 at 2:30 am

    Tot legat de punctul in care se face referire la posibila tacere a preotilor in biserici [“Despre tăcerea preoţilor în biserici spune că aceasta rămâne la conştiinţa fiecăruia”], reproduc dintr-un paragraf extrem de edificator ce apare trecut in viata Sfantului Maxim Marturisitorul:

    « Grăit-a Părintele Maxim: „[…] tot omul se sfinţeşte prin mărturisirea credinţei”
    […]
    „A trece sub tăcere cuvîntul, este a-l lepăda, fiindcă grăieşte Sfîntul Duh prin proorocul: Nu sînt graiuri, nici cuvinte, a căror glasuri să nu se audă. Pentru aceasta, de nu se grăieşte vreun cuvînt, cuvîntul acela nu este adevărat”. Troil zise: „Ai în inima ta precum voieşti, nimeni nu te opreşte”. Grăit-a Sfîntul Maxim: „Pe a tuturor mîntuire nu a hotărît-o Dumnezeu în inima unui om, zicînd: Cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor, Mă voi lepăda şi Eu de el înainte Tatălui Meu cel din ceruri. Iar dumnezeiescul Apostol ne învaţă, zicînd: Cu inima se crede întru dreptate, iar cu gura se mărturiseşte spre mîntuire. Drept aceea, dacă Dumnezeu şi dumnezeieştii prooroci, cum şi Apostolii, poruncesc să mărturisim cu cuvintele şi cu glasurile taina credinţei, care aduce la toată lumea mîntuire, apoi nu este de folos ca să punem asupra acelei mărturisiri tăcere, ca să nu se împuţineze mîntuirea oamenilor”.»

    Apreciază

  17. H said, on octombrie 12, 2016 at 3:52 am

    Legat de faptul ca prin mesajul transmis in conferinta este nesocotit cuvantul precis al lui Hristos, Dumnezeu-Omul [“Feriţi-vă de proorocii mincinoşi, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori.” (Matei 7, 15)], sa ascultam glasul Sfantului Teodor Studitul − adevarat dreptar al Ortodoxiei in orice polemica despre erezie si eretici −, ale carui invataturi privind Dreapta Credinta sunt de o importanta capitala, Biserica recunoscandu-le autoritatea prin randuirea lor a fi citite in toata perioada Postului Mare dupa priveghere, la finalul Ceasului I (corform “Triodului”):

    “Asadar, daca monahi sunt unii in vremurile de acum, sa arate prin fapte. Iar fapta monahului este ca nici din intamplare sa nu sufere innoirea Evangheliei, ca nu cumva, punand inaintea mirenilor pilda sa, sa le dea motiv pentru erezie si pentru impartasirea cu ereticii, spre a lor pierzare”
    Sursa: aceeasi carte “Dreapta Credinta in scrierile Sfintilor Parinti, Vol. I”

    O distanta ca de la cer la pamant este intre aceste cuvinte ale Sfantului Teodor si cuvintele din conferinta ale monahului Sava!

    Apreciază

    • octoviv said, on octombrie 12, 2016 at 1:24 pm

      […]
      Monahii athoniți au fost duminică (9 oct. 2016) seara la Oradea întâlnindu-se cu credincioși ortodocși din oraș. Într-o atmosferă autentic ortodoxă, monahii au mărturisit în duhul dragostei și al smereniei învățătura Bisericii așa cum o făceau Sfinții Părinți în vremurile de restriște. Participanții i-au oprit pe monahi la ieșire pentru a mai pune întrebări legate de subiectul conferinței, parcă nedorind să se despartă de ei. Bihorenii i-au asemănat pe monahii athoniți cu Sfântul Visarion Sarai care a mărturisit prin satele din Ardeal îndemnându-i pe oameni la păstrarea dreptei credințe în perioada uniatismului impus de Habsburgi.

      […]
      „Ierarhii care au participat la sinod au har, din moment ce încă nu au fost caterisiţi”

      […]
      „Până la o condamnare oficială, putem merge la slujbe unde sunt pomeniţi ierarhi eretici”.

      […]

      Despre Cuviosul Mărturisitor Visarion Sărai din cartea Pr. Prof. Dr. Mircea Păcurariu, Sfinți daco-romani și români, Editura Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, Iași, 1994, Ediție electronică, APOLOGETICUM, 2006, pp. 70-71:

      https://scribd.com/document/32977/Pr-Prof-Dr-P%C4%83curariu-Mircea-Sfin%C5%A3i-daco-romani-%C5%9Fi-romani

      Cuviosul mărturisitor Visarion Sărai

      Cuviosul mărturisitor Visarion Ieromonahul

      Pe la mijlocul veacului al XVIII-lea, din rândul preoților și credincioșilor ortodocși români din Transilvania, s-au ridicat nenumărați apărători ai dreptei credințe, în fața încercărilor autori­tăților habsburgice – care stăpâneau Transilvania din 1688 – de a-i trece cu forța la unirea cu Biserica Romei. Între aceștia se numără cuvioșii ieromonahi Visarion Sărai, Sofronie de la Cioara și Nicodim, protopopul Nicolae Pop din Balomir, preoții Moise Măcinic din Sibiel, Ioan din Galeș, Ioan din Aciliu, Ioan din Poiana Sibiului, Ioan și Oprea din Săliște, Ioan Pinariu din Sadu, preotesele din Tilișca, din Poiana Sibiului și din Deal, credincioșii țărani Oprea Miclăuș din Săliște, Ioan Oancea din Făgăraș, Constantin Petric din Jina, Ioan Crăciun din Cărpiniș, Toma Maier din Răhău, Tănase Todoran din Bichigiu (în părțile Bistriței). Istoria a păstrat, însă, și alte multe nume de preoți și credincioși, bărbați, femei și chiar copii din satele Săliște, Tilișca, Poiana Sibiului, Jina, Deal, Cărpiniș, Colun, Cuzdrioara (lân­gă Dej) etc., uciși sau morți în urma suferințelor îndurate, bătuți până la sânge, întemnițați sau alungați din satele lor.

      Șirul acestor mărturisitori ai dreptei credințe, începe cu ieromo­nahul Visarion Sărai, venit în Transilvania în anul 1744. Acest Visa­rion, numit din botez Nicolae, era născut în Bosnia, părinții săi, Maxim și Maria, stabilindu-se apoi în localitatea Kostainița în Croația. Mulți istorici l-au considerat sârb. Mai nou s-a dovedit că se trăgea din „vlahii” din Bosnia, din familia Chircea sau Tiurcia. Chiar și într-un act emis de autoritățile militare din Timișoara era numit „eremitul valah”.

      Nu știm când a ajuns în Țara Sfântă. În anul 1738 a fost călugărit în mănăstirea Sfântul Sava de lângă Ierusalim, sub numele Visarion. Cercetează apoi mănăstirile din Muntele Athos, după care se sta­bilește în mănăstirea Pakra din Slavonia. Apreciat de mitropolitul Arsenie Ioanovici Șacabent de la Karloviț, în 1744 acesta îi dă binecuvântarea să plece în Banat, iar de aici în Transilvania, spre a lucra în vederea întăririi Ortodoxiei, amenințată de uniatism. Trece prin Timișoara și pe la unele mănăstiri bănățene, făcând un popas mai îndelungat la Lipova, în martie 1744. În apropierea orașului a ridicat o cruce, din fața căreia predica mulțimilor de credincioși români din împrejurimi, veniți aici mai cu seamă cu prilejul târgurilor săptămânale. Aceste lucruri le scrie protopopul Nicolae Stoica de Hațeg în Cronica Banatului. La această cruce s-au făcut apoi adevărate pelerinaje, încât autoritățile de stat au fost nevoite, în mai multe rânduri, să ia măsuri pentru împiedicarea lor.

      Părăsind Lipova, s-a îndreptat, pe Valea Mureșului, spre Dobra (jud. Hunedoara), însoțit de un mare număr de credincioși, precum și de trei negustori „greci” din Lipova (deci, macedo-români), Dima Nino, Gheorghe Nicola și Gavrila Bistro. La Dobra a ținut credin­cioșilor aceleași predici simple, prin care îi îndemna să nu asculte de preoții uniți, ci să rămână statornici în credința ortodoxă.

      De aici, înconjurat de mulțimi, s-a îndreptat spre Deva și Orăștie, ajungând apoi la Săliștea Sibiului. Pretutindeni era întâmpinat de mii de credincioși, se trăgeau clopotele bisericilor din satele prin care trecea. Iar prin cuvintele sale mobiliza pe ascultători, întărindu-i în credința strămoșească. Efectul predicilor sale a fost uluitor, încât episcopul unit Inonchetie Micu relata: „La îndemnul lui (al Sfântului Visarion Sărai – nota mea), în multe locuri poporul nu mai merge la biserică, nu se servește de preoții uniți, morții și-i îngroapă fără prohod și fără mângâierile duhov­nicești, copiii și-i botează prin femei bătrâne și se întâmplă și alte pagube duhovnicești de felul acesta”.

      A rămas câteva zile la Săliște, unde a izbutit să întărească în legea străbună pe credincioșii din Mărginimea Sibiului, care au devenit apoi cei mai înflăcărați apărători ai ortodoxiei. Pe locul unde a propovăduit la Săliște s-a ridicat mai târziu schitul numit „de la Fântâna Foiții”, cu hramul Izvorul Maicii Domnului.

      Și-a continuat drumul spre Sibiu, dar autoritățile – informate de succesul predicilor sale – au dispus arestarea lui și a celor trei negustori care îl însoțeau. Închiși la Sibiu, lui Visarion i s-a luat un lung interogatoriu, din care se desprind și câteva din datele biografice pe care le-am notat aici. La întrebările puse în legătură cu predica sa împotriva uniației – principala acuză ce i se aducea – a refuzat să răspundă. Cu aceasta, misiunea lui Visarion poate fi socotită ca în­cheiată. Ea a declanșat însă o adevărată mișcare de rezistență în fața uniației în toată Transilvania, care a durat mai bine de 15 ani și în cursul căreia nenumărați preoți și credincioși au îndurat suferințe fizice și morale, iar unii au primit cununile muceniciei pentru apăra­rea dreptei credințe.

      Din Sibiu, Visarion a fost trimis în închisoarea din Deva, de acolo la Timișoara, Osiek (în Croația) și Raab (azi Gyor, în Ungaria), ca, în cele din urmă, să fie închis în fioroasa temniță de la Kufstein, în Munții Tirolului. Aici se crede că a și murit, ca sfânt mărturisitor pentru Ortodoxie. Cei trei însoțitori ai săi au fost închiși la Sibiu și Timișoara, fiind eliberați numai după un an. Marele cărturar Samuil Micu scria că lui Visarion „îi ieșise vestea că e sfânt”. Poporul dreptcredincios din Transilvania așa l-a socotit întotdeauna. A dobândit sfințenie prin moartea lui mucenicească la Kufstein. Drept aceea, Sfântul Sinod al Bisericii noastre în ședința sa din 28 februarie 1950, a hotărât ca ieromonahul Visarion să se numească cu sfinții și să se cinstească după toată pravila sa ca sfânt mărturisitor, alături de cuviosul ieromonah Sofronie de la Cioara și credinciosul țăran Oprea Miclăuș din Săliște. Canonizarea lor solem­nă s-a făcut în Catredala din Alba lulia, la 21 octombrie 1955; de atunci, ei sunt cinstiți după cuviință în această zi, ca oricare din sfinții și mucenicii bine plăcuți lui Dumnezeu, căci prin jertfa vieții lor, ca și mulți alți preoți și credincioși transilvăneni, a supraviețuit Biserica Ortodoxă românească.

      „Izvor de lumină și de dreaptă credință te-ai arătat, Cuvioase Visarioane, și facerile tale de bine peste toți s-au revărsat; iar noi laudă aducem Atotputernicului Dumnezeu și cântăm: Aliluia” (Din Acatis­tul Sfinților Mărturisitori Visarion, Sofronie și Oprea, condacul 8).

      Vă rog frumos să mă iertați, i-aș întreba și eu atât pe participanții bihoreni la conferință, cât și pe monahul Sava Lavriotul împreună cu ceilalți monahi conferențiari cât și pe monahul Teodot
      (

      https://monahulteodot.wordpress.com/2016/10/11/pentru-cei-care-afirma-ca-in-bor-nu-mai-este-har-dupa-adunarea-de-la-creta/comment-page-1/#comment-4370

      Nu stii ce a confirmat P.Sava Lavriotul la ultimele trei conferinte ?
      „BOR are har pana la caterisirea cretanilor de catre un nou Sinod.
      Pierderea intr-o clipa a harului prin care se slujesc Sf.Taine, chiar de catre cretani este o erezie papista.

      ) :

      Oare de ce, la îndemnul Sfântului Visarion Sărai, „poporul nu mai merge la biserică, nu se servește de preoții uniți, morții și-i îngroapă fără prohod și fără mângâierile duhov­nicești, copiii și-i botează prin femei bătrâne și se întâmplă și alte pagube duhovnicești de felul acesta”, pentru că mai aveau preoții uniți Harul Duhului Sfânt???

      „Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte!”

      „De aceea, cel căruia i se pare că stă neclintit să ia seama să nu cadă.” (1 Corinteni 10, 12)

      „Bine ești cuvântat Doamne, învață-ne îndreptările Tale!
      Bine ești cuvântat Stăpâne, înțelepțește-ne cu îndreptările Tale!
      Bine ești cuvântat Sfinte, luminează-ne cu îndreptările Tale!”

      Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Sale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului Părinte Cuvios Mărturisitor Visarion Sărai, ale tuturor Sfinților Tăi Mucenici, ale tuturor Sfintelor Tale Mucenițe și ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Biruitoare iartă-ne, apără-ne, păzește-ne, acoperă-ne cu acoperământul aripilor Tale, învață-ne, înțelepțește-ne, luminează-ne, întărește-ne ca să nu Te părăsim pe Tine și Sfânta Ta Biserică, miluiește-ne și ne mântuiește și pe noi.

      Apreciază

  18. octoviv said, on octombrie 12, 2016 at 3:53 am

    Mesaj subliminal de la „Un Ieromonah din România” via Athos (Mărturie Athonită):
    http://marturieathonita.ro/comentariu-pe-larg-despre-noua-vedeta-athonita-youtubista-protestantii-ortodocsi-si-nu-numai/

    […]
    Evident, unii formatori de opinie (guru-și) zis „ortodocși”, ascunși adesea sub protecția anonimatului/avatarului de pe net (dar dumneavoastră domnule „Un Ieromonah din România” de ce v-ați ascuns sub protecția anonimatului??? – nota mea), știu să-i învenineze periodic pe acoliții/cititorii lor fideli cu mesaje calomnioase total necreștine[9] ca să le întrețină sevrajul (precum drogul) „antisistem” și, mai nou, starea de răzvrătire contra ierarhiei bisericești sub pretextul „îngrădirii” față de „erezie și apostazie” (cu sau fără calendarul vechi, cu sau fără cip/supraveghere, cu sau fără vaccinuri, cu sau fără politică, cu sau fără sinod, motive se găsesc destule[10]).
    […]

    [9] Ca să nu zic incitante la ură, neîncredere și dispreț față de semenii lor (dar mesajul dumneavoastră la ce incită domnule „Un Ieromonah din România”??? dar ce ziceți de această atitudine a Sfântului Apostol și Evanghelist Ioan Teologul – „Apostolul Iubirii”, față de eretici, cum categorisiți acest mesaj: „Dacă cineva vine la voi și nu aduce învățătura aceasta, să nu-l primiți în casă și să nu-i ziceți: Bun venit! Căci cel ce-i zice: Bun venit! se face părtaș la faptele lui cele rele.” – 2 Ioan 1, 10-11, domnule „Un Ieromonah din România” ??? – nota mea), în totală opoziție cu îndemnul Mântuitorului la iubire și trezvie în Duhul Sfânt (domnule „Un Ieromonah din România” cine a rostit și cum tâlcuiesc Sfinții Părinți ai Bisericii Celei Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolică, ca de exemplu Sfinții Părinți Ierarhi Ioan Gură de Aur Arhiepiscopul Constantinopolului și Teofilact Arhiepiscopul Ohridei, cuvintele următoare: „Iar dacă ochiul tău cel drept te smintește pe tine, scoate-l și aruncă-l de la tine, căci mai de folos îți este să piară unul din mădularele tale, decât tot trupul să fie aruncat în gheenă. Și dacă mâna ta cea dreaptă te smintește pe tine, taie-o și o aruncă de la tine, căci mai de folos îți este să piară unul din mădularele tale, decât tot trupul tău să fie aruncat în gheenă.” (Matei 5, 29, 30; Matei 5, 29 trimite la Deuteronom 13, 5-10) sau „Iar cine va sminti pe unul dintr-aceștia mici care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui să i se atârne de gât o piatră de moară și să fie afundat în adâncul mării. Vai lumii, din pricina smintelilor! Că smintelile trebuie să vină, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala. Iar dacă mâna ta sau piciorul tău te smintește, taie-l și aruncă-l de la tine, că este bine pentru tine să intri în viață ciung sau șchiop, decât, având amândouă mâinile sau amândouă picioarele, să fii aruncat în focul cel veșnic. Și dacă ochiul tău te smintește, scoate-l și aruncă-l de la tine, că mai bine este pentru tine să intri în viață cu un singur ochi, decât, având amândoi ochii, să fii aruncat în gheena focului. Vedeți să nu disprețuiți pe vreunul din aceștia mici, că zic vouă: Că îngerii lor, în ceruri, pururea văd fața Tatălui Meu, Care este în ceruri.” (Matei 18, 6-10; Matei 18, 9 trimite la Deuteronom 13, 5-10)??? – nota mea).

    [10] Toți știm prea bine că nu trebuie acceptate compromisurile cu nici o intervenție agresivă și abuzivă a cezarului în viața/credința/sănătatea și intimitatea omului, dar, totodată, demnitatea noastră trebuie susținută în societate cu fermitate și înțelepciune, nu cu isterie și fără pricepere. De asemenea, trebuie să luăm exemplu de la creștinii ortodocși greci care știu să echilibreze balanța în dialogul cler/ierarhie și laicat, ascultarea și conlucrarea armonios împletite putând aduce roade bogate în Biserică, ferind și ierarhia de abuzuri papaliste, dar și laicatul de răzvrătiri protestante, ambele rătăciri fiind la fel de păguboase pentru Biserică.
    […]

    Bine ești cuvântat Doamne, învață-ne îndreptările Tale!
    Bine ești cuvântat Stăpâne, înțelepțește-ne cu îndreptările Tale!
    Bine ești cuvântat Sfinte, luminează-ne cu îndreptările Tale!

    Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului Theodor Studitul, ale Sfântului Ioan Gură de Aur, ale Sfântului Teofilact, ale Sfântului Amfilohie de Iconium, și ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Biruitoare, iartă-ne, apără-ne, acoperă-ne cu acoperământul aripilor Tale, învață-ne, înțelepțește-ne, luminează-ne, întărește-ne ca să nu te părăsim pe Tine și Sfântă Biserica Ta, miluiește-ne și ne mântuiește pe noi.

    Apreciază

  19. H said, on octombrie 12, 2016 at 5:01 am

    “Cine Mă nesocoteşte pe Mine şi nu primeşte cuvintele Mele are judecător ca să-l judece: cuvântul pe care l-am spus acela îl va judeca în ziua cea de apoi.” (Ioan 12, 48)

    Apreciază

  20. H said, on octombrie 12, 2016 at 5:36 am

    “Cel care este de la Dumnezeu ascultă cuvintele lui Dumnezeu; de aceea voi nu ascultaţi pentru că nu sunteţi de la Dumnezeu.” (Ioan 8, 47)

    Apreciază

  21. Marian said, on octombrie 12, 2016 at 11:48 am

    Mesajul este diabolic.. părinților învățați poporul sa se roage.. nu sa ia din duhul vostru.. „răzvrătire „.. oare cum o sa va dezvinovatiti de sminteala..

    Apreciază

  22. H said, on octombrie 12, 2016 at 1:55 pm

    @ilioara

    Harul este al lui Dumnezeu.
    Prorocul mânat de Duhul marturiseste cǎ:

    “Nu vor sta călcătorii de lege în preajma ochilor Tăi. Urât-ai pe toţi cei ce lucrează fără de lege. Cǎ Tu eşti Dumnezeu, Care nu voieşti fărădelegea” (Psalm 5; 5, 4) si “Pierde-vei pe toţi cei ce grăiesc minciuna” (Psalm 5, 6).

    La acest ultim stih 6 al Psalmului 5 se da urmatoarea talcuire de catre Cuv. Eftimie Zigabenul si Sf. Nicodim Aghioritul: “Aceasta o zice Prorocul mai intai pentru pagani, care cred in alt Dumnezeu, deosebit de Cel adevarat; asemenea si pentru ereticii cei rǎu credinciosi si care slavesc minciuna; precum si pentru oamenii aceia ce spun minciuni in tot chipul, fiindca acestia sunt slujitori ai diavolului, ai parintelui minciunii, fie ei iudei, fie pagani. […]”
    Sursa: “Psaltirea in talcuirile Sfintilor Parinti”, Editura Cartea Romaneasca/Editura Egumenita, pp. 90-91.

    Indeobste este recunoscut ca ereticii sunt propovaduitori ai minciunii nu din momentul unei potentiale condamnari, ci mai de dinainte, caci doar aceastǎ minciuna si incercare a lor de a cǎlca in picioare Dreapta Slavire este si cauza ce determina a lor condamnare.

    Iar daca acestia sunt unii dintre cei ce nesocotesc legea adevǎrului prin a lor mincinoase invataturi, lucrând astfel fără de legea, si sunt urâți de Dumnezeu, dupa cum am vazut cǎ o marturiseste Psalmistul, atunci despre ce har al Duhului Sǎu mai putem vorbi ca este prezent in tainele savarsite de eretici, inainte sau dupa vreo condamnare?

    Cat priveste lucrarea celor ce singuri s-au blestemat prin partasia cu erezia, Sf. Maxim Marturisitorul se intreba retoric:

    “Aceia ce fel de taină săvîrşesc? Apoi ce duh vine asupra acelora care se hirotonisesc de unii ca aceia?” (Sursa: Viata Sf.Maxim)

    Apreciază

  23. kosma said, on octombrie 12, 2016 at 7:15 pm

    Mai sus am enumerat 3 variante de raspuns, si Mirela o a 4-a, posibil corecta.
    Vreau sa mai spun doar cam atat: sa ne amintim despre ce scrie in Pateric, precum ca cei mantuiti in vremurile de pe urma nu vor avea vre-o virtute, ci numai ca vor reusi sa ramana in sfanta credinta ortodoxa… impotriva tuturor ispitirilor.
    O fi aceata explicatia-noi suntem aceia supusi la aceste incercari!

    Apreciază

  24. […] Scurt rezumat despre CONFERINTA DE LA ORADEA / „Este singurul sinod care nu a condamnat vreo erezi… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.