Saccsiv – Weblog

Blogul “Lumea Ortodoxa” PROPUNE 7 intrebari catre MONAHII ATHONITI invitati de ASTRADROM in Romania

Posted in Uncategorized by saccsiv on Octombrie 8, 2016

Iata ce putem citi la IMPORTANT! 7 întrebări adresate monahilor aghioriţi invitaţi de ASTRADROM în România de pe Lumea Ortodoxa:

Am rămas plăcut surprinşi de iniţiativa asociaţiei ASTRADROM de a-i invita pe monahii aghioriţi, Sava Lavriotul, Flavian Xiropotamul, Efrem şi Nicodim Prodromitul, să ţină conferinţe la Oradea şi Beiuş pe 9 şi 10 octombrie 2016.

În urma tulburărilor provocate de oficializarea ecumenismului în Biserica Ortodoxă prin desfăşurarea aşa numitului Sinod din Creta din anul curent, asemenea conferinţe sînt binevenite dacă au drept scop informarea creştinilor şi lupta cu erezia ecumenistă conform Predaniei Bisericii.

Datorită distanţei mari de deplasare, dar şi a unui interes sporit al creştinilor ce nu vor putea participa fizic la aceste evenimente, rugăm organizatorii conferinţelor să asigure înregistrarea video a acestora şi difuzarea lor pe internet în cel mai scurt timp posibil.

În acest context am dori să adresăm cîteva întrebări monahilor aghioriţi ce au întrerupt deja pomenirea Patriarhului Bartolomeu al Constantinopolului, în special monahului Sava Lavriotul, pentru a aduce lumină asupra unor nelămuriri ce le avem.

Rugăm cunoscătorii de limbă greacă, eventual – monahii români aghioriţi, să adreseze aceste întrebări în timpul conferinţei din Oradea, astfel ca să putem afla răspunsurile prin înregistrarea video.

Rămînînd recunoscători organizatorilor şi rugîndu-ne Domnului nostru Iisus Hristos pentru buna desfăşurare a acestor conferinţe, adresăm următoarele întrebări:

  1. În opinia anumitor teologi, aplicarea canonului 15 de la Sinodul I-II Constantinopol(861 d.Hr.) ar fi un protest faţă de ierarh. Înţelegem prin acest lucru că ierarhul care afirmă erezii în public şi persistă îndărătnic în ele, alături de ierarhii ce îngăduie ereziile acestuia şi păstrează comuniunea cu el, nu sînt pseudo-episcopi, minciuno-episcopi precum spune canonul şi interpretarea acestuia, ci ierarhi ortodocşi care pe alocuri sau la moment au greşit. Întrebarea noastră este: Încetarea pomenirii ierarhilor ecumenişti şi a celor în comuniune cu ei în baza canonului 15 de la Sinodul I-II Constantinopol este doar un protest faţă de aceştia, o exprimare a dezacordului cu erezia lor sau este o îngrădire de erezia lor, o despărţire de erezie şi rămînere în Trupul Bisericii lui Hristos, recunoscîndu-i pe aceştia ca nemaiavînd autoritate ierarhică?
  2. Creştinul, indiferent de rangul său ierarhic, care persistă în erezie după prima şi a doua mustrare, este sau nu este eretic înainte de condamnarea sinodală sau de excomunicarea oficială a sa?
  3. Canoanele, ce interzic împreună-rugăciunea cu ereticii şi participarea la slujbele săvîrşite de ei, inclusiv cele ce interzic primirea ereticilor în Biserică pentru slujire ca şi clerici, se aplică şi în cazul ereticilor ecumenişti?
  4. Dacă 2, 3 sau mai mulţi episcopi ortodocşi întrerup comuniunea cu ecumeniştii, au ei dreptul să se întrunească într-un sinod ca să condamne erezia ecumenistă şi pe ecumenişti? Dacă se va întîmpla aşa ceva, cum să se raporteze creştinii de rînd la hotărîrile acestui sinod, mai ales că ereticii din Biserica oficială i-ar prigoni pe aceşti episcopi, numindu-i schismatici sau i-ar defăima în orice alt chip?
  5. Anatema din 1983 pronunţată de BORuD[1] împotriva ecumenismului şi a celor ce conştient sînt în comuniune cu ecumeniştii o putem considera valabilă? Cum să ne raportăm la hotărîrea acestui sinod?
  6. În enciclica Patriarhiei Ecumenice din 1920se spune că primul pas de apropiere de eterodocşi este adoptarea unui calendar comun cu aceştia. Consideraţi că reforma calendarului savîrşită în 1923-1924 în Biserica Ortodoxă este o manifestare a ecumenismului?
  7. Mănăstirea Esfigmenu de pe muntele Athos nu mai este în comuniune cu Patriarhia Ecumenică de cîteva decenii, tot din motiv de erezie ecumenistă, în baza aplicării canonului 15 de la Sinodul I-II Constantinopol. Poziţia ecleziologică a mănăstirii Esfigmenu este sau nu este diferită de cea a monahilor aghioriţi ce au încetat comuniunea cu ecumenismul mai recent? Ce-i împiedică pe monahii aghioriţi nepomenitori să fie în comuniune cu monahii aghioriţi de la Esfigmenu? 

 [1] Anatema contra ecumenismului pronunţată în 1983 de ierarhii Bisericii Ortodoxe Ruse din Diaspora este, de cele mai dese ori, ignorată. Înţelegem că acest lucru se petrece, cel mai probabil, din motiv că vreme îndelungată  – pînă în 2007 – Biserica Ortodoxă Rusă din Diasporă (BORuD) nu a fost în comuniune euharistică cu Patriarhia Moscovei (PM), din motiv de erezie serghianistă şi ecumenistă, şi nici nu făcea parte din aşa numita „Ortodoxie Mondială”, PM considerînd BORuD o structură ecleziastică schismatică. Cu toate acestea, activitatea diferitor reprezentanţi ai BORuD, cum ar fi scrierile ierahilor Ioan (Maximovici) de San Francisco, Averchie (Tauşev) de Jordanville, Filaret (Voznesenski) al New Yorkului, ale Cuviosului Serafim (Rose) de la Platina, au fost pe larg raspîndite şi receptate de creştinii ortodocşi din întreaga lume înainte de 2007, fiind astăzi arhicunoscuţi. Acest fapt a determinat şi decizia PM de a canoniza oficial, după 1990, pe Sfintii Ioan de Kronstadt (ce fusese multă vreme blasfemiat în perioada sovietică de însăşi PM), Noii mucenici şi mărturisitori ai Rusiei, Mucenicul Ţar Nicolae al II-lea cu familia sa, sfinţi ce fuseseră canonizaţi de BORuD cu mult timp înainte.

Trimitem aceste întrebări pe adresa de email a asociaţiei ASTRADROM şi rugăm respectuos ca acestea să fie difuzate în timpul conferinţei de la Oradea din 9 octombrie 2016.

Vă mulţumim anticipat!

Dumnezeu să Vă ajute şi să ne întărească!

Redacţia Lumea Ortodoxă,

8 octombrie 2016

 

Anunțuri

9 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. mihai said, on Octombrie 8, 2016 at 7:07 pm

    Capsali este pe cai mari, a intrat in partidul lui marian munteanu si dupa cate se pare candideaza pt parlamentare , a se vedea pe blogul activenews.ro

    Apreciază

  2. maxim said, on Octombrie 8, 2016 at 8:14 pm

    parerea mea:

    1. ” Este o îngrădire de erezia lor, o despărţire de erezie şi rămînere în Trupul Bisericii lui Hristos, recunoscîndu-i pe aceştia ca nemaiavînd autoritate ierarhică! ” Acesta este raspunsul. Caterisirea lor viitoare, posibila sau neposibila vreoadata, ar fi doar o pedeapsa juridica prin care mirenii si preotii ar vedea deslusit ca au fost dati din scaune. Dar cum asa ceva nu mai este posibil azi, caci ereticii nu caterisesc eretici (ca n-or fi prosti), e limpede ca trebuie socotiti FALSI EPISCOPI!
    2. Este eretic, doar ca excomunicarea ar fi tot o pedeapsa juridica. Daca eu sunt preot, azi, si maine-mi dau demisia, ies din structura BOR, si de poimaine ma duc la adventisti, credeti ca BOR mai are vreo treaba cu mine, unde m-am dus eu, ce am facut eu de poimaine? La fel si ca mirean, daca eu de azi parasesc BOR, si ma mut la luterani, credeti ca BOR are treaba cu mine? Deci de cand am devenit eretic, nu din clipa in care m-am inscris la luterani?
    3. Daca ecumenistii sunt eretici si ecumenismul este erezie, se aplica TUTUROR ecumenistilor.
    4. Au dreptul sa faca un sinod, cine-i tine? Crestinii autentici se raporteaza la episcopii neecumenisti, ca la episcopii lui Hristos, cum sa se raporteze?
    5. Anatema e valabila! Dar Scriptura nu spune ANATEMA cui invata altceva decat au invatat Apostolii si toti Sfintii? Nu spune ANATEMA aceluia chiar si inger din cer de ar fi?
    6. A fost o manifestare ecumenista. Tot ce s-a infaptuit in sprijinul rupetii calendaristice si liturgice, a fost in sprijinul ecumenismului.
    7. Noi trebuia sa oprim pomenirea episcopilor si patriarhilor ecumenisti din clipa in care BOR a intrat in CMB, dar pana la Creta, doar ca avertisment, ca semnal de alarma. Insa din momentul Creta-2016, avertismentul ar fi trebuit sa inceteze caci slujbele ecumeniste au devenit NULE 100%! (pana la Creta-2016 fiind nule doar slujbele mixte la care participau Papa, cardinali, popi papistasi, luterani sau alti eretici ai acestei lumi.

    Apreciază

    • Mirela said, on Octombrie 9, 2016 at 12:43 pm

      Sunt destui ortodocşi care, din obişnuinţă şi poate din evlavie, continuă să meargă la biserici unde sunt pomeniţi ierarhi ecumenişti, chiar dacă au citit materiale antisinod şi afirmaţii ale Sfinţilor Părinţi despre comuniunea cu ereticii. Unii nu pot să creadă că la biserica unde s-au sfinţit până acum nu se mai sfinţesc. Poate cred că s-o mai fi împuţinat harul, dar că mai bine mai puţin decât deloc.

      Dar Sfântul Marcu al Efesului spune: ”Fugiţi, fraţilor! Fugiţi de părtăşia cu cele de neîmpărtăşit, şi de pomenirea celor de nepomenit! Iată eu, Marcu păcătosul, vă spun că oricine pomeneşte pe papa ca pe un ierarh ortodox este vinovat. Iar cel ce cugetă dogmele latinilor (papistaşilor), cu latinii se va judeca şi se va socoti vânzător al Credinţei.” La fel, Sf. Ciprian al Cartaginei: “Dacă episcopul care este pomenit in Biserica este eretic, dar oamenii nu-l consideră astfel, atunci o astfel de rugăciune Îl insultă pe Hristos Domnul, care nu poate fi parte din minciună. Oricine se împărtășește intr-o biserică unde este pomenit un episcop eretic, chiar dacă preotul acelei biserici învață ortodox, o astfel de împărtășire nu rămâne fără urmări. Acel om va avea parte la Judecata de Apoi cu episcopul eretic, in fundul iadului.”

      Reiese că participarea la slujbe bisericeşti la care credinciosul are o formă de comuniune cu erezia (prin preotul eretic sau prin pomenirea episcopului eretic) nu doar că nu sfinţeşte deloc, nu doar că nu e inutilă, ci E DĂUNĂTOARE, e PIERZĂTOARE DE SUFLET.
      Asta sunt destui care nu pricep.

      Apreciază

  3. STOP RFID ( Viorel Ghica ) said, on Octombrie 8, 2016 at 9:17 pm

    Apreciază

  4. Raluca said, on Octombrie 8, 2016 at 11:36 pm

    Întrebare pentru preoții care postează comentarii pe acest blog, sau care citesc acest blog: în situația în care nu îi pomeniți pe ierarhii ecumeniști la slujbe, ați fost amenințați în vreun fel? Și dacă da, ce fel de presiuni s-au făcut?

    Apreciat de 1 persoană

    • maxim said, on Octombrie 9, 2016 at 10:22 pm

      Pe ‘ierarh’ eretic poti sa nu-l pomenesti in biserici pana in momentul in care afla, pana in momentul in care un con-frate preot te paraste, cantaretul, epitropul sau vreun consilier din biserica. Atunci cand afla, desigur ca tu ii vei spune motivatia ta si vei zbura din parohie si din orice biserica a sistemului. Ce faci din acel moment? Iti faci antimis, cauti la vreun preot neecumenist o particica de Sfinte Moaste si o bagi in antimis. Nu gasesti antimis? Mergi pe internet, si cu 600 de lei iti iei epitaf nou, faci intr-un colt un buzunarel si pui Sfintele Moaste acolo, il intinzi pe Masa unde vrei sa liturghisesti, si gata! Si daca totusi nu gasesti pe pamant o particica de Sfinte Moaste, nu ar exista, pui in buzunarel putina Euharistie uscata din cutiuta pentru bolnavi, caci Biserica a fost intemeiata de Hristos si Trupul Sau este baza Bisericii si a Muceniciei. El a fost primul martirizat si mucenicit pentru Biserica Sa Sfanta! Mai usor de explicat, nici ca s-ar putea explica tot nucleul Bisericii, al Liturghiei si al Preotiei!!!

      Apreciază

  5. […] Blogul “Lumea Ortodoxa” PROPUNE 7 intrebari catre MONAHII ATHONITI invitati de ASTRADROM in Rom… […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: