SACCSIV – blog ortodox

De ce au tacut preotii si monahii anti ecumenisti?

Posted in Uncategorized by saccsiv on octombrie 2, 2016

   Raspuns scurt:

Pentru a nu ajunge asa:

b689fad0280b286c898256c8d3b6ee9e_m

Foto: http://www.gareggys.com/faith-matters/theological-issues-mm/item/501-aftos-opou-den-logariazei-ton-eafto-tou-me-gnosi-ekplironei-oli-ti-grafi

   Raspuns complex:

Asadar, de ce au tacut preotii si monahii anti ecumenisti?

Caci, cu cateva remarcabile exceptii, restul au tacut sau au inceput sa vada tocmai in diversi Ierarhi ecumenisti niste repere de lupta ortodoxa tradionalista sau mai rau, au inceput a-i ataca … tocmai pe cei ramasi pe baricade.

Procentual, raportat la intreaga masa de romani botezati ortodox (dar care au treaba cu biserica doar la vreun botez sau inmormantare), e mic, insa numeric erau destul de multi preotii si monahii anti ecumenisti din Romania. Iar pe majoritatea ii stim chiar de ani de zile. Si au luptat frumos chiar si o scurta perioada dupa ce Marele Sinod din Creta se incheiase. Apoi brusc …

Am discutat cu cativa dintre cei ramasi pe pozitii iar concluziile lor sau ale mele la intrebarea din titlu ar fi:

SCHISMA

Cum necum, vicleni Ierarhi sau activisti cu o incredibila putere de influenta asupra mintii multora, au inceput a vantura un cuvant teribil: schisma. Cu toate ca a fi anti ecumenist nu are absolut nici o treaba cu vreo schisma, ba nici macar atunci cand nu-l mai pomenesti pe Ierarhul tradator nu are vreo treaba cu vreo schisma.

Ca serpii ecumenisti au venit cu gaselnita asta nu ma mira. De mare mirare pare insa a fi cum de doar atat ii duce mintea pe nefericitii anti ecumenisti ce au pus botul la asa ceva. Ca daca esti anti ecumenist se cheama ca ai citit mult mai multe decat gloata tembela sau decat preotii ce-si vad parohia ca fiind un simplu mijloc de inavutire. Cum atunci sa cada intr-o asa lesne de vazut capcana? Probabil pentru ca cei mai multi … vor sa cada in ea. De ce ar dori asa ceva? Pentru ca le ofera o scuza la cele ce veti citi mai jos.

   TRAIUL BUN   

   Monahii n-au neveste de intretinut, nici copii de crescut si nici altfel de astfel de griji, caci:

Aceia se numesc cu adevărat şi sunt călugări de obşte cu fapta, care, lăsând lumea, primesc sărăcia de bunăvoie şi se gătesc spre toată scârba a o suferi pentru mântuirea sufletelor şi, pentru dragostea lui Hristos.

Asta in teorie, caci in practica s-au obisnuit cu … traiul bun. Iar daca vocifereaza careva, ajunge ca in poza de mai sus.

   PREOTUL DE MIR, PAROHIA, SOTIA SI COPIII

Daca vocifereaza un preot de mir, il lasa ecumenistii fara parohie si are varianta taximetriei sau ce o mai putea. Iar daca totusi va continua, va ajunge si el precum in fotografia de mai sus. Si poate ca va fi dispus la asa marturisire, insa sotia? Copiii? E evident deci ca se va gandi temeinic inainte de a continua sa mai lupte pe frontul asta. Il putem acuza? Eu nu pot s-o fac. Si gandesc ca nimeni nu are dreptul sa-l acuze inainte de a avea deja mana pe portofel. Iertare, asta-i parerea mea. Vrem preoti marturisitori? Obligatoriu trebuie sa ne implicam. Ei trebuie sa stie ca nu sunt singuri, ca in caz de prigoana sunt sprijiniti inclusiv financiar.

 

74 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vali said, on octombrie 2, 2016 at 5:48 pm

    Foarte buna analiza!
    Si cum sa-i sustinem daca ei nu se fac cunoscuti…..

    Apreciat de 2 persoane

  2. pcmouse said, on octombrie 2, 2016 at 6:22 pm

    Apreciază

  3. maxim said, on octombrie 2, 2016 at 6:34 pm

    Perfect adevarat! Insa, frate Vasile, e o problema, copiii si nevasta nu sunt mai presus de Hristos! Cand te botezi si mai ales cand te hirotonesti, nu te hirotonesti ca sa ai copii si nevasta blonda, te hirotonesti sa iti asumi vremurile, crucea si apararea lui Hristos. Adevarat, nu este usor sa-ti sacrifici copiii pentru Hristos, nevasta, nu toti suntem CONSTANTIN BRANCOVEANU, nu toti suntem lesne iubitori de mucenicire, dar frate Vasile, tacerea lor este TOTALA, si s-a impamantenit ideea ca daca spui si o vorbulita contra episcopului tau, sau contra ecumenismului, sau numesti pe eretici eretic si necrestini, deja e talibanism! De unde strechea asta dracesca?! Dar nu-l pune nimeni pe un preot de azi, neecumenist, sa alerge cu cutitul dupa adventisti prin sat, sau dupa papistasi, nu-i cere nimeni sa puna bombe prin tamplele lor pagane. Insa, nici sa spui lumii in predici, enoriasilor? Nici sa spui lumii la coada la cartofi unde esti ca preot intr-un moment? Nici sa-ti pui in garda familia ta? Nici sa spui pe contul tau de facebook, sau pe site-ul tau personal?! Ba, inca nici pe la spovedanii, deci tainic, nu spun acestia. In fine, eu am mai spus, romanii ortodocsi sunt distrusi doar de tv, preoti si episcopi. Daca vor sa sfarseasca asa, n-au decat!

    Apreciat de 5 persoane

    • saccsiv said, on octombrie 2, 2016 at 6:57 pm

      maxim

      Cand va fi prigonit un astfel de preot tu sigur il vei ajuta, nu-i asa?

      Apreciază

      • maxim said, on octombrie 2, 2016 at 7:29 pm

        Frate Vasile, eu sunt deja ajutat…

        Apreciat de 1 persoană

      • sorin said, on octombrie 2, 2016 at 9:24 pm

        Frate Vasile te contrrazic cu preeotii de mir. Cunosc n cazuri in care eu personal am discutat cu dansii si sunt dispus sa ajut in masura posibilitatilor. Ei refuza sa marturiseasca, ba mai mult improasca si cu noroi in noi.

        Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 3, 2016 at 1:24 am

        sorin

        Subiectul propozitiei: preotii anti ecumenisti.

        Apreciază

    • cosminmatiu said, on octombrie 2, 2016 at 7:58 pm

      Maxim, noi sa avem grija de preotii marturisitori ramasi, restul au finantare de la milioanele de ortodocsi doar cu numele si au grija unii de altii reciproc dupa mintea si noua lor credinta eretica.

      Apreciază

    • Cristian said, on octombrie 2, 2016 at 10:06 pm

      „Piotr, Piotr, tu esti o mladita tanara si atat de fragila… Cred lui Dumnezeu ca El Se va ingriji de tine ca sa nu te rupi sub vanturile ce vor veni.
      Cum ne vom mantui noi?, adesea ma intrebau multi si in Rusia despre aceasta. Iar eu le raspundeam asa: Care dintre voi are copii si familie sa-i creasca in frica lui Dumnezeu si sa tina poruncile. Domnul nu le va insela asteptarile.
      Celor ca tine, asa, inima mea dulce, care simteau mai adanc dulceata harului, le recomandam cu tarie cuvantul Sfintei Scripturi de a vietui nelegat de femeie si cu deasa spovedanie, iar de pot sa intre in manastiri, sa intre.” (Batranul Selafiil Siberianul)

      Apreciat de 1 persoană

    • tibi said, on octombrie 2, 2016 at 10:36 pm

      Perfect adevarat!

      Apreciază

    • alex said, on octombrie 3, 2016 at 1:00 am

      Si eu cand am vazut comentariul fratelui Vasile prima oara m-am gandit in sinea mea „oare de ce il ia peste picior pe maxim”. Dar dupa, cum eu procesez mai greu, mi-am dat seama. Nu poti sa ii ceri preotului sa sacrifice tot de la familie la o casuta, sa doarma sub cerul liber si noi toti sa nu facem nimic. Ori il ajutam noi deci lucram ca un tot unitar, ori nu o sa mearga mai nimic. Vremurile de sacrificiu sunt pentru toti nu doar pentru preot, inclusiv sacrificiile banesti. Ca asa noi iesim la un protest in strada, sa zicem pe viitor, poate mai luam amenzi pe diverse motive (nu ca am sari la bataie,dar cand vor politistii iti gasesc nod in papura si ca nu ai avea nu stiu ce aprobare), dar surpriza cine ramane pe drumuri, doar preotii caci noi ne intoarcem fiecare la ale sale, multumiti ca am protestat. De aici intervin sacrificiile noastre, noi sa ii sustinem financiar pe preotii care marturisesc Dreapta Credinta, pentru ca si ei au guri de hranit, si ei simt frica zilei de maine. Cati dintre voi nu o simtiti, mai ales cei cu copii. Trebuie sa ajungem ca in primele veacuri ale credintei cand puneau toti la comun, altfel desigur o sa mai apara vreun preot cu ravna si o sa sacrifice tot dar o sa faca multi tot posibilul sa fie un exemplu de ASA NU CACI RAMANETI FARA PAPICA, si o sa bage si mai rau frica in restu.

      Apreciază

      • Mihail said, on octombrie 3, 2016 at 2:51 pm

        Eu stiu preot care a stat chiar in Muntele Athos. Si inca unul care toata viata lui a plans dupa calugarie, ca nu i-a dat voie duhovnicul sa se calugareasca cand era tanar. Si ce sa vezi? Unul este arhimandrit si sta cu capul in nisip, iar pe celalalt, cu familie si copii, il gasesti in acelasi mod. Asa ca, n-are nici o treaba ca ai sau nu ai familie si copii. Petru cand s-a dezis de Hristos era casatorit? Nu. Frica este de la diavol. La fel si tradarea.
        Mai stiu si barbati din Ucraina si RP Moldova care au ramas fara sotie si copii – cu sau fara voie – pentru ca au ales calea muceniciei. Traim vremuri grele. Si inca la noi nu a ajuns „tornada”. Asta nu inseamna ca ii judec eu pe preoti pentru ceea ce fac. Ii va judeca Dumnezeu. Eu doar relatez faptele asa cum le-am vazut si auzit.

        Nu stiu cum ar putea sa ajunga cineva in Rai fara sa treaca si prin mlastina deznadejdii…, padurea cu fiare salbatice…, muntele suferintei…

        Dumnezeu sa ne lumineze pe toti sa facem ceea ce trebuie pentru mantuirea noastra.

        Apreciat de 3 persoane

    • Mihail said, on octombrie 3, 2016 at 2:56 pm

      Maxim, multumesc.

      Apreciază

  4. Raluca said, on octombrie 2, 2016 at 6:54 pm

    Părintele Hariton din Muntele Athos de vorbă cu părintele Antim Gâdioi despre soborul de la Creta și nepomenirea ierarhului. Iulie 2016.

    Pr.A.:-Părinte Hariton, fiindcă Sfinții Părinți spun că ”cel ce vrea să se mântuiască, cu întrebarea să călătorească, atunci și noi, mânați de acest îndemn pentru mântuire am venit să întrebăm lucruri duhovnicești privitoare la situația care s-a creat acum în Biserica Ortodoxă și în fiecare Biserică locală. În Biserica Română toată ierarhia care a participat la acest Sinod au semnat. Noi nu mai avem de cine ne mai lega acum. Ei, cei care au semnat, s-au coalizat cu cei care au rămas în țară, ceilalți sinodali episcopi, și acum pur și simplu nu ai de cine te lega. Asta-i frământarea noastră. Noi știm că ereziile au fost în decursul veacurilor, dar acum ecumenismul, cum spune și Sf. Iustin Popovici, le face vârf la toate ereziile. Ceea ce s-a întâmplat, cum știe și sf. voastră și cum am aflat, ceea ce s-a întâmplat în Creta, ei au atacat dogma privitor la Biserică. Pentru că în Simbolul de Credință în ultimile articole de la 7 la 12 este și textul ”Una Sfântă, Sobornicească, Apostolească Biserică”. Indiferent de forma pe care au dat-o ei, că zice ”Ortodoxia acceptă denumirea istorică a altor biserici și confesiuni creștine eterodoxe. Deci așa considerăm, și așa cum spun mai mulți, și ierarhii Hierotheos Vlachos sau Serafim de Pireu, sau Athanasie de Limasol, Ieremia de Gortina, spun destul de clar că indiferent de contextul care a fost, nu trebuiau numite biserici. Pentru că biserica așa cum spun Sfinții Părinți, este Una! Celelalte sunt erezii!
    Însă ei acum vor să ne ia prin învăluire, că ei totuși au luptat, mai ales ai noștri din țară, ierarhii noștri, că au luptat pentru Ortodoxie și că nu au schimbat dogme, nu au schimbat nimic. La toate Sinoadele, cum știm, ecumenice, lucrurile au fost destul de clare și precise. Și atunci, când vedem această confuzie și, mai știu eu…, o lucrare duplicitară, nu ne rămâne decât să stăm pe poziția Sfinților și Hotărârilor Sinoadelor, eu ca persoană, pentru că eu mă gândesc și cei care sincer doresc mântuirea, se tem de acel mare blestem al anatemei. Asta ar fi așa, în mare, referitor la problema bisericii, greșeala care s-a facut acolo. Apoi, în acest sinod s-a hotărât și referitor la acest for omenesc, pământesc care este CMB, care este numit for fundamental în care bisericile care au intrat în el trebuie să facă tot ce este posibil pentru a ajunge la unitate. Dar noi știm, și noi și sf.voastră și toți…, că Biserica nu a pierdut niciodată unitatea cu capul ei care este Hristos. Întodeauna a fost unită. Idiferent de numărul credincioșilor, că-s mai mulți, că-s mai puțini, întodeauna a avut această unitate. Socotim că și aceasta este o greseală socotindu-l un for fundamental. Biserica Ortodoxă nici nu ar avea ce căuta acolo, pentru că ea este, cum știm, o instituție divino-umană, Dumnezească și omenească și atunci ea nu trebuie să se supună unei organizații pământești, unui for pământesc. Cu atât mai mult, să stea în această organizație, să se supună și în final să caute ”unitatea pierdută”.
    Pr.H. :-Precum spune sf.voastră, așa stând lucrurile, Biserica în istoria ei de 2000 de ani, nu s-a înspăimântat niciodată mai mult decât de eres. Nu s-a înfricoșat de prigoană, nici de idolatri, nici de turci, cât s-a înfricoșat întotdeauna de eretici și de erezii. Prigonitorii scot mucenici, în timp ce eresurile, și când sunt eretici în mijlocul bisericii și nu-i acuză Biserica, ci îi lasă…, e un rău foarte, foarte mare. Pentru că spune un proverb: ”toate cetățile cad din interior”. Sunt legături foarte clare cu New Age. Ecumenismul este o ramură a New Age, noua epocă. Vor să unească toate religiile. S-a întemeiat în 1938, dar scopul lor, ținta lor, să se unească toți creștinii și pe urmă cu celelalte religii, a fost cu mult mai în urmă. De pe timpul lui Ieremia al III-lea s-a făcut o enciclică, o scrisoare patriarhală către toate Bisericile autocefale: România, Bulgaria,Rusia …, ca toate Bisericile să înceapă legăturile către unire.
    Prima scrisoare a fost in 1902. În 1920 Patriarhia de Constantinopol a făcut încă o scrisoare de genul acesta. În această a doua scrisoare în 1920, i-au numit deja pe anglicani, pe protestanți, pe catolici, i-au numit biserici. În 1923 a apărut schimbarea de calendar. Nu s-a făcut în toate patriarhiile ortodoxe, din 14 numai 6 au ajuns să schimbe. Schimbarea calendarului a fost primul pas în desfășurarea ecumenismului. S-au împarțit de atunci cu noul și cu vechiul calendar. Nu se consideră vechiul-noul calendar ca dogmă, dar a creat ruptura, împărțirea Bisericilor, a Patriarhiilor pe vechi, pe nou…, de exemplu când noi avem Crăciunul, ceilalți au Sf.Spiridon… Ecumenismul a produs împarțirea Bisericii Ortodoxe. Alți pași care au fost în program să-i faca, au fost să facă rugăciunile în comun, căsătoriile mixte, schimbul de studenți, să meargă de la noi la ei, de la ei la ortodocsi …
    Pr.A.: La noi, în România, cam din 2000 este în fiecare an săptămâna de rugăciune ecumenică. Cred că suntem singura țară din Ortodoxie cu astfel de lucrare care nu-i după Sfinții Părinți. Acum continuați, că v-am întrerupt…!
    Pr.H.:-De o sută de ani se străduiesc să facă unirea aceasta cu papa, cu ”biserica” catolică. Sinodul acesta din Creta ce înțeles are pentru noi? Are mare greutate pentru noi, pentru că sinodul acesta se consideră legal pentru noi. Până în prezent făcea fiecare episcop în felul lui… rugăciunea… veneau aici…, dar acum… La sinodul acesta, s-au recunoscut ca biserici și catolicii și protestanții, si care mai sunt…! Ca să ne încurce însă, textul spune prima data că se referă la numirea istorică, ca și cum ar spune ca papa a fost episcopul Romei, o știm asta! Până în secolul zece a fost, știm, dar dupa aceea nu a mai fost. Când devine eretic cineva, iese din trupul Bisericii, nu este nici episcop, nici biserică nu are, nici sfințenie, preoție nu are. De zece secole nu există pentru noi episcopul Romei. Noi nu primim această numire istorică. Pentru noi nu există așa ceva! Spun că nu au comuniune cu noi nici catolicii, nici protestanții și sunt eterodocși, adică au alte dogme, dar le recunosc ca biserici.
    Pr.A.:- Când le recunoști așa ceva, le recunoști implicit taine, preoție, succesiune apostolică … Nu-i o formulare clară! Ca sa le cadă bine lor…!
    Pr.H.:- Ăsta nu-i duhul lui Hristos, ăsta numai duh dracesc poate să fie! Dacă e biserică, nu e eterodoxă, dacă e eterodoxă nu e biserică! Nu poate fi și una și alta! Simplu de înțeles! Problema noastră este că sinodul acesta a recunoscut că toți aceștia din Apus sunt biserici. Asta înseamnă ca toți cei care primesc aceste hotărâri ale sinodului, nu cred în Simbolul Credinței Ortodoxe. Ca avem o singură Biserică! Cine nu crede că e o singură Biserică nu crede că este un singur Hristos! Hristos în care credem noi nu e acelalși Hristos de care vorbesc anglicanii, protestanții și alții…
    Pr.A.: – Nu mai are Adevărul! Hristos este cu Adevărul și Adevărul este cu Hristos!
    Pr.H.:- Ei nu cred în același Hristos al nostru! Cu aceștia nu avem nici un hristos, nici o biserică! Așadar cei care cred în aceste hotărâri ale sinodului, devin eretici! Pentru că nu cred în Simbolul de Credință Ortodoxă. Noi ce să facem? Trebuie să spunem, ca suflete în primul rând, pr.Antim, pr. Flavian, pr. Hariton, primim sau nu primim!? Fiindcă în Biserică suntem un singur trup: călugari, clerici, mireni, trebuie să urmărim ordinea bisericească, firească. Așadar noi ca și monahi, ca și preoți, trebuie să ne adresăm, trebuie să cerem socoteală episcopilor, și la cei care au semnat, și la cei care nu au semnat. Să spunem: ”Părinți Sfințiți, s-a întâmplat aceasta! Să ne spuneți, pentru dv. cum a fost acest sinod? Ortodox sau neortodox?” Noi, ca aghioriți, asta am făcut! Am făcut o scrisoare către Sfânta Chinotită, și după sinod să faceți și dvs sinaxe (duble) și să ne spuneți.
    Pr.A.:- Dar, stați, aici e vorba de o parte din mănăstiri, sau toate mănăstirile, sau numai o parte din chilioți, cine a făcut această scrisoare?
    Pr.H.:-Chilioții au făcut! În Sf. Munte cei mai mulți sunt chilioți! Întodeauna a fost așa.
    Pr.A.:- Dar ei pot să spună: noi oficial recunoaștem numai cele 20 de mănăstiri, și ceilalți îs niște răzvrătiți, fanatici …!
    Pr.H.:- Ca om construiesc aici, în minte …, dar în fața lui Dumnezeu și în Biserică nu există așa ceva! Și Sf. Nicodim Aghioritul chiliot a fost!
    Pr.A.:-Știu asta, dar am pus întrebarea tocmai pentru că văd, în ansamblu, cum se întamplă! Că lupta-i mai mult de la chilioți! Aici încă, sa ajute Dumnezeu și să vă întărească, încă duceți lupta cea bună! La noi aproape îs adormiți toți! Călugări, maici, egumeni! O frământare mai serioasă este mai mult la laici, la mireni. Acum reluați…!
    P.H.:-Da, să nu adăugăm de la noi nimic, conform Sf. Părinți! Spune și Sf. Evanghelie, dacă ai ceva cu fratele tău să mergi și să-i spui: am ceva cu tine! Dacă nu te aude să mai iei unul cu tine ca să ai martor. Dacă nici așa, spune-l în sobor. Și noi facem la fel! În scrisoarea asta nu suntem numai chilioți, sunt și din chinovii din mănăstiri. Exprimăm toți Sf. Munte. Și dacă nu suntem nimic ca organizare, suntem membrii Bisericii! Avem datoria și dreptul să le cerem păstorilor noștri să ne spună dacă mai cred drept sau nu! Asta cerem, nu cerem nimic altceva!
    Pr.A.:-Și dacă ne duc pe calea mântuirii!
    Pr.H.:-Ăsta-i drumul Sf.Părinți! Au răspundere în credință toți membrii Bisericii, și un copil mic! Ne-am străduit să facem aceasta, asteptăm chinotita să facă sinaxa dublă, toți stareții, reprezentanții mănăstirilor, să ne spună după sinaxa asta dacă sinodul a fost corect, ortodox sau nu. Însă precum vedem că se clatină lucrurile și în afară și înăuntru, lăsăm o perioadă de timp, cam o lună de zile. Dacă nu iau nici o hotărâre …, tăcerea lor înseamnă ca au primit hotărârile sinodului. După aceasta noi vom fi obligați să aplicăm canoanele Sf. Părinți de la sinoadele ecumenice. Sfintele canoane ale Bisericii spun că toți Sfinții Părinți ai Bisericii când existau erezii au făcut sinoade, și după aceea au scos canoane. Au spus: ăsta-i ortodox, ăsta-i eretic! Sunt canoane care ne spun ce trebuie să facem cu un episcop care a primit erezia. Așadar noi nu facem nimic de la noi, fiecare dintre noi nu poate să spună ca eu vreau să fac așa, eu vreau să fac altfel… Facem ascultare de Sfinții Părinți în Biserică. Exista un canon în Biserică al Sf. Fotie cel Mare, canonul 15, acest canon vorbește foarte clar: când un episcop propovăduiește public erezia, atunci preotul sau păstorul, înainte de judecata sinodului, poate să întrerupă pomenirea respectivului. Și spune canonul că cel care va înceta pomenirea episcopului este vrednic de laudă în Biserică și nu face schismă pentru că se desparte de episcop, ci dimpotrivă pazește Biserica de schismă pentru că desparte Biserica de erezie.
    Pr.A.:-Ei or să ne acuze că am rupt Biserica, or să vină și cu acuze de astea!
    Pr.H.-Pot sa spună ce vor…, nu ne interesează ce spun ei, ne interesează ce spune Biserica! De fiecare dată când mergem la Constantinopol, l-au pomenit ca epicop al Romei (pe papa), unitatea ei au făcut-o, rămâne problema cu poporul acuma să o facă!
    Pr.A.-La noi la Iași (întrerupem oleacă…), cand a murit papa Paul Ioan al Ilea, Mitropolitul Iașilor la Liturghie i-a facut veșnica pomenire și Trisaghion.
    Pr.H.- Pentru asta… deci ei îl socotesc episcop al Romei, s-a facut unirea! Adică în epoca noastră este foarte grosolan eresul. Și noi de un secol, ca să nu facem probleme Bisericii, tot așteptăm, poate nu-i greșeala, poate,…hai să mai așteptăm…! Ne îndreptățim, sau îi îndreptățim pe ei! Nu-i corect așa! Pentru că sfinții niciodată nu au facut asa! Când există eres, rapid trebuie… Un exemplu ca să înțelegem: o mâncare stricată care ne otrăvește înăuntru, ne întreabă trupul nostru dacă să vomităm sau nu? Imediat o scoate afară! Dacă nu scoate afară otrava, merge în sânge, merge la inimă și moare! Când intră un eres în Biserică nu trebuie să-ți spună episcopul sau patriarhul: stați, așteptați să analizăm noi, să hotărâm noi, să vedem noi dacă e bine sau nu-i bine! Pentru aceasta Dumnezeu și Duhul Sfânt au prevăzut canoanele Bisericii să fie scrise, ștampilate de Sfinții Părinți, de la Sfântul Duh adică, ca să nu vină vreun episcop să ne spună: ce să facem acum? Ce spune Biserica, ce spun canoanele, asta vom face!
    ”P. H.:-Există acum și o altă înșelare. Zic :”de ce strigați acestea ? Vreți informații directe de la Dumnezeu?”Aceștia, care spun lucrurile acestea, înseamnă că ei nu au citit și ei nu știu ce înseamnă Biserica. Când apare câte un eres de acesta nu o să stea Dumnezeu în fața mea, sau să-mi trimită vreun înger să-mi spună stai să-ți arăt eu cum să faci! Fă ascultare de Biserică, ce spun Sfintele Canoane!
    P.A.:-De Sfinți! Că ei pot să zică că ei sunt Biserica! Episcopii pot să zică: dar noi suntem Biserica!
    P.H.:-Când spune un episcop: ”eu sunt Biserica!”, este papist! Sfinții Părinți niciodată nu au spus că ei sunt Biserica, ci au spus Hristos este Biserica! Episcopul e icoana lui Hristos. Este icoana lui Hristos atunci când aplică Simbolul de Credință. Nu spunem nimic de la noi, ce spune Biserica.
    P.A.:-Ei, și cu CMB, și aceea o mare greșeală …ce s-a hotărât acolo! I-am cerut Mitropolitului nostru să facem niște demersuri ca să ieșim, ca și Biserică, din acest for omenesc. Și i-am spus de Georgia, de Bulgaria, cum s-a întâmplat în Georgia cu stareți care au întrerupt pomenirea Patriarhului … Și a spus că … încet, să mai avem răbdare! Câtă răbdare? Zice: o să iasă Grecia și pe urmă poate o să ieșim și noi… Numai presați din spate dacă s-ar putea…!
    P.H.:-Cine să-i preseze?
    PA.-Masele, credincioșii! Ei sunt presați din spate de alte… de forurile acestea oculte ca să rămână acolo! Deci, în concluzie, la noi e critică situația. În România nu avem de cine ne lipi, de un episcop! Eu i-am spus Starețului și Mitropolitului că dacă nu se dezic de hotărârile sinodului din Creta nu o să-i mai pomenesc, nici pe el nici pe Mitropolit, și răspunsul lor a fost, mai ales al Mitropolitului a fost: ”vedeți ce spun athoniții, vedeți ce spun ierarhii care nu au semnat, cum este Hieroteos Vlachos, și dacă ei vor întrerupe pomenirea Patriarhului Constantinopolului, atunci mă dezic și eu de ceea ce am semnat acolo! ”Eu i-am spus Mitropolitului: ”Î.P. Sfințite, acum, să-mi fie cu iertare, în Athos nu mai este un Sf. Nicodim Aghioritul, nu mai este un Sf. Grigorie Palama, nu mai este un Sf. Paisie Aghioritul, sunt și ei … părinți, și nu mai sunt un reper. Dacă ei nu vor întrerupe pomenirea noi ce facem? Nu trebuie să vedem asta în lumina învățăturilor Sf. Părinți?” Și el a zis: ”dar voi, după cum văd, îi cinstiți numai pe sfinții din vechime!” Și i-am spus: ”Î.P.Sfințite, dar Sf.Iustin Popovici e sfânt din vechime? El spune despre ecumenism că e erezia tuturor ereziilor! Și ceea ce s-a întâmplat la Creta a legalizat Ecumenismul! Sau ce spune, de la noi Sf. Paisie Velicikovschi, la fel înfierează pe papistași!”
    P.H.:-Asta să împrăștiați la oameni, să știe poporul!
    P.A.:-Cu ce?
    P.H.:-Lucrurilea acestea, și contra papei, și ce spun Sf. Părinți…!
    P.A.:-Am spus de astea… de ani de zile, și în Sihăstria, acum de 8 ani de zile de când sunt în Bistrița, am pus pliante de acestea gratuite, așa…!
    P.H.:-De aici începe…de la popor!
    P.A.:-Poporul e cam adormit! Știți ce se întâmplă? Mitropolitul a zis așa: ”hotărârile de la sinodul din Creta vor fi preluate de pliroma Bisericii, adică de creștini, le vor asimila în 6-7-8 ani!” Dar zic: ”ÎPSfințite, pliroma e adormită! La Radio Trinitas, la TV Trinitas se dă Liturghia în fiecare zi. La terminarea Liturghiei spune: astăzi în Biserica Ortodoxă se prăznuiesc sfinții cutare, cutare…! În biserica catolică se prăznuiesc sfinții cutare, cutare…! Ce reacție să mai aibă pliroma? Ei deja zic: păi și catolicii îs biserică, și ei au sfinți! ”Și a spus: ”nu am știut, o să spun la București! ”Pe urmă i-am zis: suntem singura țară cu săptămâna de rugăciune ecumenică unde se roagă ortodocșii cu catolicii, reformații, monofiziții, anglicanii…, și atunci dacă creștinii văd la televizor lucrurile acestea spun: ”da’ce-i rău să ne unim?” Și apoi zic, ÎPSfințite, în facultăți de teologie se predă din manual de ecumenism! Ora de Ecumenism! Și atunci, însăși preoțimea este adormită pe tema asta! Și atunci pliroma dimpreună cu preoții ce vor accepta? Ecumenismul! Unirea!
    P.H.:-Au lucrat foarte mult, mare pagubă…! Dacă vrem, în fața lui Dumnezeu, să nu ne judece, și să nu ne judece și Sfinții, noi trebuie să spunem: GATA! S-A TERMINAT! Trebuie să urmăm numai pe Sf.Părinți, canoanele sfintelor sinoade!
    P.A.:-”Unii, ca persoana mea sau alții, și sunt puțini aceștia în România, nu vor avea altă cale decât ieșirea din mănăstire. Că nici nu mai poți sta! Deci calea retragerii …! Dacă am avea stareți care să fie împreună cu obștile după gândirea sfinților, ar fi o luptă în comun, dar așa nu este…! Și durerea mare…, încă sunt creștini care sunt frământați de lucrurile acestea sinceri pentru mântuire și întreabă: ce vom face, unde ne mai spovedim, unde ne mai împărtășim, unde mai mergem la Liturghie? Asta-i durerea mare! Le-am spus: fraților, dacă o să fie…, o să ajungem ca Sf. Maria Egipteanca. Nu a avut nici icoană, nu a avut nici anafură, nici aghiasmă, nici biserică, nici preot, nici spovedanie, nici Liturghie, nici …nimic! Pocăința, lacrimile și celelalte ne unește cu Hristos! Le-am spus și lucrurile acestea, mai ales la ucenici de-ai mei.
    P.H.:-În aceeași idee suntem, cu aceleași probleme, în aceeași situație suntem și noi! Romania, Grecia, suntem în unire din punctul acesta de vedere. Biserica acum… Să vă spun ceva frumos de le la Sf. Grigorie Teologul: După Sf.Constantin, a venit la domnie fiul lui, Constanțiu. Aproximativ 20 de ani după primul sinod, când l-au acuzat pe Arie. În Constantinopol, pentru 50 de ani, nu au existat ortodocși. Nici episcop, nici preot, erau puține familii… Nu numai Constantinopolul, ci și Asia Mica. Deci inima Ortodoxiei a fost Capadochia, Sf. Vasile cel Mare, pentru aceasta acum înțelegem de ce în timpul Sf. Vasile cel Mare mulți nu voiau să se facă episcopi, a fost Sf. Grigorie Teologul care a vrut să se facă isihast, pustnic. Să nu ia satele și zona aceea, să nu le ia arienii. După Constanțiu a fost Wuoales care a fost arian, și a trimis un general la Sf. Vasile să-l preseze să devină arian. I-a zis:
    ”-De ce nu ții credința împăratului?”
    ”-Pentru că eu sunt ortodox!”
    -”Nu te înfricoșezi că pot să-ți iau toată bogăția ta?”
    ”-Înainte să mi le iei tu, le-am dat pe toate! Am rasa asta și puține cărți”
    ”–Nu te înfricoșezi că te trimit în exod?”
    ”–Unde voi pleca, există Dumnezeu!”
    ”–Nu ti-e frică, că am să-ți tai capul?”
    ”–Așa de bolnav sunt și de slab, că dacă numai așa îmi faci, cad jos și mor!’
    A zis apoi:”-Măi, pentru prima dată îmi vorbește astfel un episcop!”.
    ”-Prima dată vorbești cu episcopul!”
    Asta lipsește astăzi: episcopii lipsesc! Când a murit Sf. Vasile, a dat poruncă Sf. Grigorie Teologul să nu plece în pustie, să plece în Constantinopol să învie Ortodoxia. Și a făcut ascultare. A plecat în Constantinopol. Acolo era numai o familie cunoscută, o verișoară de-a lui căsătorită cu cineva din autorități. A mers acolo, l-au primit și îl întreabă unde vom face Sf. Liturghie? Nu avem nimic aici, nici biserică…! Le-a zis: trebuie să facem Sf. Liturghie! În afara casei aveau o gradină. Vede acolo un depozit de lemne. Zice: acolo ce-i? Zice: ”un depozit de lemne! Zice: ”Curățați-o să devina biserică!” Și au făcut Liturghia acolo! Acolo se numește Biserica Sf. Anastasia. În depozitul acela de lemne s-au pus bazele, cumva, ale teologiei pe care o citim noi astăzi. Pentru Sf. Treime, pentru Sfantul Duh… Încet, încet creștinii au prins curaj și s-au adunat.
    ”-Nu avem nimic, toate ni le-au luat ereticii!”
    ”-Nu vă supărați, nu vă neliniștiți, ereticii au bisericile, ca și clădiri, nu au pe Duhul Sfant! Noi Îl avem pe Hristos! ”Adică ei au luat cladirile, și noi Îl avem pe Hristos!
    P.A.:-Din Cer nu te poate scoate nimeni!
    P.H.:-Să nu ne uităm ca ne dă afară, că nu avem unde ne duce! Să nu ne uităm la asta! Hristos ne va călăuzi, în mâinile Lui suntem! Biserica a trecut de foarte multe ori prin ceea ce trecem noi astăzi și au rămas foarte puțini ortodocși. Și cu iconoclaștii, cei mai mulți episcopi au fost… Să nu ne înfricoșăm, să nu ne înfricoșeze nimeni că unde vom merge, nu am mănăstire, pentru că bucuria pe care o avem…, nu ne mai trebuie nimic!
    P.A.:-Pentru noi e mai simplu! Creștinii se frământă, cine le va mai boteza copiii, cine va mai cununa tinerii, cine le va mai îngropa morții. Asta-i frământarea lor! Deci, orice ar fi, acesta este și un îndemn de la sf. voastră, să mergem cu Hristos înainte!
    P.H.:-Da părinte! Să avansăm conform Sfinților Părinți! Eu personal nu pomenesc Patriarhul de trei ani la chilie! După sinod nu merg nicăieri! Dacă ma duc, nu voi pomeni! Sf. Părinți spun clar, nu că aș vrea sau n-aș vrea să o fac! La 1274 Mihail Veckos a vrut să facă unirea la Lion cu catolicii și părinții aghioriți au scris o scrisoare de 21 pagini, toate le-au spus după Sf. Părinți, toate le-au scris acolo. Atunci pomenea pe împărat și pe urmă pe Patriarh! Au zis: vom opri să vă pomenim pentru ceea ce faci cu papa, și au scris în scrisoare când pomenim noi pe episcop ce însemnătate are. Și poporul, și preotul! Din început, de la Sfinții Apostoli, pomenirea episcopului, a ierarhului, înăuntu, la Sf. Masă este comuniunea cu credința episcopului! O considerau comuniune cu credința ierarhului! De exemplu eu când îl pomenesc pe Bartolomeu înseamnă ca eu am aceeași credință cu Bartolomeu! Nu există să explici altfel! E idee absolută, clară, nu există alt înțeles! Absolut înseamnă perfect, nu există alt înțeles, nu poți să o dai stânga, dreapta! Nu există! Deci, încă o dată, pomenirea Patriarhului de către preot și de către popor în Biserică reprezintă, eu ca preot și ca popor, sunt în aceeași credință cu ierarhul pe care îl pomenesc.
    P.A.:-Daca el are o credință dreaptă sunt în comuniune adevărata cu el și cu Cerul, dacă are o credință rea, sunt în aceeași credință cu el spre pierzare!
    P.H.:-Da, mă molipsesc și eu de la el! Cum spunem noi acum în Sf. Munte: îl pomenesc, nu am treabă cu el da îl pomenesc! Sfinții Părinți nu binecuvântează acest lucru! Când pomenesc numele lui, sunt în același nume cu el, am aceeași credință cu el! Dupa axion, întâi pomenește Doamne… episcopul nostru care mărturisește Adevărul! Acolo sunt îngerii… întreabă: măi preote, dar care episcop spune Adevărul de care spui tu aici? Eu să fac ascultare!?
    P.A.:-Ascultarea-i de Hristos! Cum au spus Sf. Apostoli: ascultarea e mai mult de Dumnezeu decât de oameni.
    P.H.:-Zice și o istorioară: în 1924 când a fost schimbarea de calendar, au oprit pomenirea Patriarhului de atunci tot Sf. Munte, numai o mănăstire a mers pe nou, Vatopedu! Au început încet, încet să trimită Patriarhului câte o scrisoare, să trimită comisii încoace și încet, încet câte o mănăstire, câte o mănăstire, au ajuns, nu toate, dar majoritatea s-a întors. Noi spunem către Europa: noi nu trădăm Ortodoxia, noi spunem despre Ortodoxie în Europa! 50 de ani, pana în’ 74 nu au pomenit pe Patriarh. Zicea Pr. Paisie când a ajuns la Esfigmenu spunea numai de trei ani, dar el nu pomenea mai de mult, la Esfigmenu nu au pomenit deloc… Nu o să vorbim numai de Sf. Paisie Aghioritul, Sf. Munte era plin de sfinți atunci. Toate Liturghiile săvârșite 50 de ani aici, nu au fost valabile? Mulți spun că dacă nu pomenești Patriarhul nu-i valabilă Liturghia. Înțelegeți? E vrăjmășească treaba asta! Ca să se teamă preoții și să-l pomenească! Pr. Dionisie…
    P.A.:-Știu! Chiar eu am slujit acolo o dată sau de două ori, și mi-a zis: părinte, te rog să nu pomenești pe nume pe Patriarh!
    P.H.: Când au mers tinerii la Vatoped, Efrem egumenul și cu Iosif, printr-o poruncă de la Constantinopol, pentru că pr. Dionisie avea un nume bun, i-a spus ca din momentul acela să-l pomenească pe Patriarh. Adică au găsit un moment potrivit, și de atunci pomenesc. Pe timpul pr. Dionisie, l-a chemat la mănăstire și a început să-i spună și starețul Efrem, ca să nu se scandalizeze părinții, să avem pace aici… să începeți să-l pomeniți pe Patriarh. Și i-a zis pr. Dionisie: am frații acolo, o să discut cu ei și o să vă anunț. Nu a spus ca o să-l pomenească. Și i-a zis părintelui Ioan Șova, părinte uite mi-a zis mănăstirea să-l pomenim pe Patriarh, și îl intreabă: părinte ce spui? – ”Nuuu,bree!”
    CONVORBIREA (2)
    ”Pr H.:-A plecat în altă zi la mănăstire și îi zice: ”să-ți spun despre asta, ce mai întrebat! (Și Efrem era bucuros, că o să-i spună da!) Am gândit și am analizat despre asta, cu pomenirea…!” Și scoate din buzunar cheia mare de la Chilie, și îi zice: ia cheile, noi nu-l pomenim! Și Efrem zice: nuu, Gheronda, stai liniștit, lasă…!
    Pr.A.:-Ai văzut hotărâre?
    Pr.H:-Mulți români au fost în Kapsalla, pr. Fanurie, pr.Trifon, pr. Mina…, și nici unul nu a pomenit! Azi am pierdut Tradiția …și le e frică…!
    Pr.A.:-Dar cu nădejdea tot Sus!
    Pr.H.:-Și asta a fost pentru calendar! Dar dacă ar fi fost situația asta…, ce ar fi făcut astăzi ?
    Pr.A.:-Și calendarul nu-i dogmă! Părinte, mulțumim din suflet! Cu smerenie vă spun, m-am folosit de poziția fermă și să ajute bunul Dumnezeu să ridice mai mulți! Nu vă spun pentru slavă deșartă, să ridice mai mulți din Athos așa, cu gândirea și poziția pe care o aveți! Să ajute Dumnezeu și în România să se ridice oameni care să se lupte. Am cam murit! Vă spun, e un duh de amorțire…de…!
    Pr.H.:-Credință și dragoste! Pentru Dumnezeu și Biserică! Nimic altceva! Pentru slava lui Dumnezeu și pentru Ortodoxie! Asta ne dă putere să mărturisim! Și nu te înfricoșa de nimic! Nu fac nimic pentru mine, sunt obligat să fac asta! Credința e temelia!
    Pr.A.:-Și încă o rugăminte! Pentru Dumnezeu, să nu mă uitați și pe mine păcătosul, o să vă pomenesc și eu în slabele mele rugaciuni! Antim! Să ne iertați că v-am răpit din timpul…
    Pr.H.:-Când mai veniți în Sfantul Munte, să treceți iar pe aici!”
    Sfârșit și lui Dumnezeu laudă!
    http://www.aparatorul.md/recomandam-parintele-hariton-din-muntele-athos-despre-soborul-de-la-creta-si-nepomenirea-ierarhului-iulie-2016/

    Apreciat de 7 persoane

    • Pąʍvo said, on octombrie 2, 2016 at 8:41 pm

      Binecuvantata treaba ai facut cu transcrierea acestei convorbiri. Dumnezeu sa-ti rasplateasca osteneala.

      Apreciat de 1 persoană

      • Raluca said, on octombrie 3, 2016 at 9:09 am

        Am preluat traducerea de pe aparatorul.md și am specificat și link-ul. Am adăugat doar diacriticele.

        Apreciat de 1 persoană

    • ilioara said, on octombrie 3, 2016 at 10:21 am

      ..chiar daca par a fi acelasi lucru totusi eretic si eterodox sunt doua chestii diferite cu definitii diferire…eterodox inseamna alta credinta, alta optiune…deci….biserici eterodoxe……..Fratilor Duhul Sfant nu poate sa fie in doua locuri, si la eretici si la cei care refuza erezia..deci e o hula aici…..
      Vezi Mirela, p Antim s-a dus acolo cu ideile deja formate, si nu s-a dus la cei care pomenesc sa ceara sfat…..el a facut asta pt noi, sa ne intareasca pe noi…..iar faptul ca pana acum s-a mers impotriva Bisericii ESTE GRESIT.
      Referitor la articol stiu familie care a renuntat la Coasta de Azur, la Cinque Terre, la firma ca sa vina undeva la tara intr-o casuta darapanata….si copiii au fost cei mai incantati…copiii se adapteaza mult mai usor si nu sunt atat de legati de material…pt ei este suficient sa vada parintii hotarati…ar fi fost bn sa fi obisnuit copiii la tara….macar in vacante…
      „imbarbatati-va si sa se intareasca inimile voastre toti cei ce nadajduiti in Domnul”.

      Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 3, 2016 at 11:27 am

        ilioara

        Pr. Antim a avut la cine să meargă, eu nu am. Pr. Antim a plecat în munţi, în locuri neştiute, pr. Elefterie e exilat, încât nu ştiu la ce îndrumători să mai găsim sfat mântuitor. Şi nu am apelat nici eu la vreun pomenitor, ci la unii comentatori de aici mai pricepuţi decât mine.

        Apreciază

      • ilioara said, on octombrie 3, 2016 at 3:39 pm

        Mirela tot ce stiu in momentul asta este faptul ca a venit timpul sa ne ridicam in picioare si sa stam drepti cu ajutorul lui Dumnezeu. Poate sa se rastoarne muntii in inima marilor eu asa sper sa mor…Incearca sa citesti acatisttul Mantuitorului sau al Maicii Domnului sau al vreunui sfant..nu stiu ce sa zic…in afara de rabdare…si gandeste-te ca acum tot mai avem net-ul asta…dar probabil va veni timpul cand nu-l vom mai avea…
        Sa ma ierti….!

        Apreciat de 1 persoană

    • Alexa said, on octombrie 3, 2016 at 8:29 pm

      Multumesc pentru postarea transcrierii, Raluca. Maica Domnului sa te ocroteasca!

      Apreciază

  5. pcmouse said, on octombrie 2, 2016 at 7:08 pm

    urmariti sa vedeti cum in acest videoclip Monahul descrie ce scrie in cartile de religie incepand aproximativ cu min 11 sectantii(ereticii) sunt numiti biserici crestine!!!in manual pagina 10!

    Apreciază

  6. Stefan said, on octombrie 2, 2016 at 7:15 pm

    Pai acu vreo 3,4 saptamani lansasei un apel sau o ideie de organizare si de a aduna chiar si bani.In ce stadiu mai este acest proiect? Atunci nimeni nu a prea aparut cu vreo idee sau cu vreo completare !! Ba unii,probabil sunt prea ,,saraci” ,iar altii postasera sau comentasera ( ca de multe ori) pe langa subiect. E simplu sa hulim ,sa aruncam cu noroi ,daca nu suntem noi implicati direct .Ai dreptate sa spui ca si partea FINANCIARA in lumea lui 2016 face parte in procent zdrobitor din viata de familie mai ales a fiecarui om.Pe scurt fara bani nu poti nici macar sa te trezesti din somn dimineata ,altminteri sa nu pici in ispita sau chiar in cazul preotilor sa faci anumite concesii.A spune ca pleci in munti cu familia si copiii inseamna a fi nebun sa consideri ca familia te va urma si nu stii ce inseamna sa stai in salbaticie sau sa devii una cu animalele ,iar astea nu sunt solutii ptr vremurile de azi.Cati dintre noi care avem familii ,daca suntem amenintati cu concedierea sau suntem dati afara (pa diferite criterii) de la servici ,mai ramanem aceiasi viteji ? Nu trebuie sa ne pierdem luciditatea ci trebuie sa avem solutii practice.Daca Biserica ,prin preotii ei (buni sau rai )a strans in jurul sau totdeauna poporul in decursul timpului, poate acum e randul inca o data (si in viata noastra )a celor VII de astazi sa venim cu solutii practice si chiar sa facem un fond financiar ptr a sustine chiar si material preotii care vor marturisi si vor ramane curati in ADEVARUL ORTODOX.Care are alte idei decat Saccsiv ,sa le expuna .Doamne ajuta!!

    Apreciază

    • saccsiv said, on octombrie 3, 2016 at 1:02 am

      Stefan

      In acelasi stadiu …

      Apreciază

    • Ionut said, on octombrie 3, 2016 at 9:40 am

      Nu prea ma pricep eu la legislatie, dar ca sa poti strange bani fara sa ai probleme ulterior, e nevoie sa infiintezi o asociatie non-profit cu un anumit obiect de activitate care sa justifice strangerea si distribuirea fondurilor.
      Ma gandesc eventual la finantarea a unei asociatii care deja exista, care are in componenta atat clerici si mireni si care, eventual, sa-si adauge la obiectul de activitate ceea ce e necesar. Initial mi-a trecut prin minte numele unei comunitati monahale care desfasoara si activitati culturale, dar lucrurile sunt problematice, pentru ca se poate ajunge la desfiintarea comunitatii respective si n-am facut nimic.
      Se poate finanta, de exemplu, o revista (tiparita si online) in care preotii marturisitori sa publice articole si sa fie remunerati pentru aceasta.
      Pana la urma trebuie vazut daca exista un astfel de ONG, avand in componenta persoane cunoscute si „calite” in lupta de uzura si care sa fie dispuse sa preia aceasta responsabilitate. Vor urma probabil provocari, donatii de la diversi „binevoitori”, controale fiscale, amenintarea clericilor care fac parte din asociatie, dar daca ne gandim la toate posibilele obstacole, nu mai facem nimic.
      Daca o mie de oameni doneaza cate 10 lei pe luna, deja poti asigura salariile (plus contributii) pentru 3 persoane, iar apoi lucrurile se pot extinde.
      Cand e vorba de bani, lucrurile sunt complicate. Daca vinzi o companie unor straini la un pret de 10 de ori mai mic deccat cel real, nu patesti nimic, daca iei bani fara sa dai chitanta, e jale. Dar trebuie sa fim perseverenti. Exista si oameni credinciosi care au pregatire de avocati sau contabili si pentru care lucrurile astea sunt ceva de rutina, iar pentru un ONG deja infiintat proceduile acestea sunt clare.

      Apreciază

      • costel said, on octombrie 3, 2016 at 1:38 pm

        @Ionut
        atentie, din cate stiu, banii trimisi catre o manastire nu ajung direct la manastire, ci merg intr-un cont al mitropoliei si abia apoi se directioneaza (daca si cat…) catre staretul acelei manastiri

        Apreciază

  7. Daniel said, on octombrie 2, 2016 at 7:18 pm

    Doamnă/domnule sacciv, va trebui să folosiți diacritice. Este vorba despre limba română. Nu romana și nu mai mai folosiți cuvantul „căci”!

    Apreciază

    • voda said, on octombrie 3, 2016 at 7:53 pm

      Ce esti tu? Profesor de gramatica?
      Nu de alta, dar decat destept CA CAtolicul, mai bine prost ca bunica, CACI bunica sfanta este pe langa imputiciunile (cuvant romanesc) astea de arhierei, morminte varuite pline de ”shit” prin interior.

      Apreciază

  8. cosminmatiu said, on octombrie 2, 2016 at 7:47 pm

    De pe facebook:
    „Frati crestini , azi am fost la Parintele Grigore de la Lacul Frumos. Ii multumesc Imparatesei Cerului ca ma invrednicit sa cunosc ,,crestini adevarati ” ,erau in jur de 80 de frati si surori. Au venit din : Arad ,Focsani ,Rm.Sarat , Sibiu ,Bucuresti si Valcea. PARINTELE GRIGORE A FOST ANUNTAT VERBAL DE CATRE I.P.S.LOVISTEANU CA NU MAI ARE VOIE SA SLUJEASCA ,IAR ACTUALUL STARET NE- A SPUS CA ESTE MANASTIREA LUI SI SA NU MAI VENIM PE- ACOLO. Vedeti frati crestini ce inseamna in ziua de astazi sa fi Pastor cu frica de Dumnezeu !? Esti prigonit. Canonul 15 de la Sinodul I- II Constantinopol din Pidalion ne spune ca cei ( Preotul) care opresc pomenirea pt.ca episcopul este in erezie, nu numai ca nu se fac vinovati de schisma ,ci si de mare cinste sunt invredniciti, ca unii care au ferit Biserica de schisma, tocmai prin oprirea pomenirii si ingradirea de episcopul ce invata erezia. Vrednic este Parintele Grigore ! Vrednic este, vrednic este !”

    Apreciat de 2 persoane

  9. cosminmatiu said, on octombrie 2, 2016 at 7:55 pm

    Spunea Pr Arsenie Papacioc ca te faci calugar dupa ce ai biruit lumea, nu dupa ce te-a facul lumea praf si te retragi ca un mielusel invins la manastire. De asta avem asa calugari mai legati de lume ca si noi mirenii

    Preotii ramasi trebuie sprijiniti financiar, putin cate putin se aduna

    Apreciază

  10. mishuleu said, on octombrie 2, 2016 at 8:00 pm

    Raspunsul ala scurt e complex si destul de cuprinzator de fapt. Doamne ajuta!

    Apreciază

  11. Gherasim Danut said, on octombrie 2, 2016 at 8:05 pm

    Sa nu-i judecăm, sunt oameni ! Sa ne rugam pt intarirea lor !

    Apreciază

  12. Apa trece, pietrele raman. said, on octombrie 2, 2016 at 8:15 pm

    Eu cred ca daca ne dau binecuvatare sa spunem ce trebuie este bine. Nu trebuie sa asteptam sa marturiseasca doar ei. Fiecare, indiferent daca este mirean, preot ori calugar martuirseste in primul rand pentru el insusi. Daca Il marturisim pe Hristos cu vorba si cu fapta, si El marturiseste despre noi. In aceste vremuri vor exista pustnici in mijlocul multimii. Unii preoti pot sa lucreze in ascuns marturisirea adevarului. In zilele noastre nici nu stii cu cine stai de vorba. E normal sa le fie frica de intrusi.

    Apreciază

  13. mihai said, on octombrie 2, 2016 at 8:15 pm

    De mult asteptam un subiect de genul acesta, caci este valabil si pt cei care refuza pecetluirea, vor/vom ajunge ca in poza de mai sus, si mai avem exemple in istorie ca de pilda Iov, probabil ca monahul din poza de sus este dintr-o tara mediteraneeana unde clima este mai blanda, insa la noi va fi mai crunt decat acolo avind in vedere conditiile climatice din timpul Ierni

    Apreciază

  14. Apa trece, pietrele raman said, on octombrie 2, 2016 at 8:41 pm

    Iata o discutie despre crucea lui Baphomet pe un forum ortodox:
    http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=18636

    Apreciază

  15. IOAN said, on octombrie 2, 2016 at 8:53 pm

    Lupta a fost pierdută de cand au introdus cardurile cip în aproape toate documentele oficiale și sa vazut ca aproape tot clerul bisericesc cu mici excepții au trădat la greu. La fel se întâmplă și cu Ecumenismul. Aproape tot clerul bisericesc trădează acum pentru ca majoritatea au fost nevrednici de la inceput.
    Majoritatea clericilor au dat averi ca sa aibe un post bun…. și prin urmare se vede clar de ce sunt RĂI ȘI NECREDINCIOȘI așa cum a proorocit Sf. Cosma Etolul. Pentru mulți conteaza banii și confortul lumii acesteia și apoi ceva credință daca o exista…de aceea sunt orbi duhovnicește și indruma și pe alții tot la orbire.
    Nu putem să ne așteptăm acum decat la PEDEPSELE DUMNEZEȘTI … astfel încât 2/3 din oameni vor muri.

    Apreciat de 1 persoană

  16. marian said, on octombrie 2, 2016 at 9:02 pm

    40 de milioane de ruși sunt chemați de către Putin mâine să umple în 13 minute adăposturile anti-atac nuclear.
    Sunt presupuneri că așa ceva nu e ceva obișnuit, ci, mai degrabă, se presupune că va fi război.
    Doamne iartă!

    Apreciază

  17. ban said, on octombrie 2, 2016 at 9:17 pm

    Cred ca e de datoria oricui sa marturiseasca, caci si mirenii au familii si copiii, nu doar preotii. Si mai tre’ sa ne rugam sa ne tina Dumnezeu tari si neschimbati in marturisire.

    Apreciază

  18. mihai said, on octombrie 2, 2016 at 9:45 pm

    Ma uitam si pe blogul atitudini si din cate am observat acestia cam aluneca si ei catre ecumenism, cel putin asa mia dat impresia citind ultimul articol postat acolo, nustiu poate ma insel eu, cuvantul kakadox nu mai vorbim ca acestia facuse un articol pe tema georgia si cat de bine se intelegeau patriarhul ilia cu kaka francisc si cum ai cantase ilias al ll- lea lui francisc ave maria,

    Apreciază

  19. Raluca said, on octombrie 2, 2016 at 10:02 pm

    Care este misiunea unui preot? Să facă cunoscut cuvânul Lui Dumnezeu oamenilor. A fi preot nu e o profesie, ci o vocație. Dacă unii s-au făcut preoți pentru ca să o ducă mai bine, n-au înțeles nimic, și mai bine ar fi renunțat. Credeți că dacă preoții ar fi explicat oamenilor din timp ce este acela ecumenism, credincioșii n-ar fi înțeles? Părintele Eftimie Mitra de exemplu a ținut o predică foarte bine argumentată, clară și pe înțelesul tuturor despre sinodul din Creta. Dacă și alți preoți ar fi făcut la fel, lumea ar fi fost bine informată, și în momentul mărturisirii preoții ar fi avut cel puțin o parte dintre credincioși alături de ei.
    Sunt convinsă că dacă MAJORITATEA preoților ar fi mărturisit credința adevărată, ierarhii ecumeniști nu ar fi avut ce să le facă. Dar și puțini dacă ar fi avut curajul mărturisirii, Dumnezeu i-ar fi ajutat. Nu i-ar fi lăsat de izbeliște. Și credincioșii le-ar fi fost de asemenea alături. N-a existat însă nici măcar schițarea unei rezistențe antiecumeniste. Iar responsabilitatea preoțior era să-i informeze pe oameni despre ce se întâmplă în Biserică și cu Biserica, pentru ca să nu se trezească într-o zi că nu mai au Biserică.

    Apreciat de 1 persoană

  20. Ioan said, on octombrie 2, 2016 at 10:08 pm

    Apreciază

    • Partizanu said, on octombrie 3, 2016 at 5:44 am

      Din pacate sunt in ultima peroada foarte multe orgi in BISERICILE ORTODOXE. Noi preferam traditia BIZANTINA si bineinteles si invatatura SFINTILOR PARINTI.

      Apreciază

    • Mirela said, on octombrie 3, 2016 at 11:03 am

      Poate că prin aceste spectacole din biserici Dumnezeu îngăduie oamenilor să vadă că, prin acceptarea ereziei drept ortodoxie, harul a plecat şi, în bisericile unde sunt preoţi eretici sau sunt pomeniţi ierarhi eretici, nu mai avem decât simplu spectacol/mimare de „ortodoxie”, forme fără fond. Tot aşa cum avem haine de episcopi, dan nu şi episcopi.

      Apreciat de 1 persoană

  21. Cristiana said, on octombrie 2, 2016 at 10:36 pm

    Saccsiv,
    Am trimis un e-mail

    Apreciază

  22. Ionut said, on octombrie 2, 2016 at 10:45 pm

    Cred ca era bine ca macar un arhiereu sa se fi pronuntat impotriva „sinodulului”. Lucrurile ar fi fost mult mai simple si nu putea fi depus din treapta cu una, cu doua.
    Gandesc in prostia mea ca secolele de stapaniri straine, de domnii fanariote si cei 50 de ani de comunism ne-au modificat in asa masura codul genetic incat nu mai reactionam cum ar trebui.
    Din Romania emigreaza oamenii ca in timpul unui razboi, are a doua cea mai mare rata de emigrare dupa Siria. Asta spune multe. Spune si faptul ca preferam sa fugim de probleme in loc sa le infruntam. Numeri pe degetele de la o mana cucernicii si cuviosii preoti care au avut ceva de spus. E normal? Nu e normal. Sunt ei nebuni? Nu, mai degraba noi, care tacem.
    In fine, mai cred ca un duhovnic bun nu va fi niciodata parasit de fiii sai duhovnicesti, se vor gasi mereu 10-20 dintre ei care sa-i poarte de grija, dar nadejdea nu trebuie sa ne fie la oameni, ci la Dumnezeu.

    Apreciază

    • Mirela said, on octombrie 3, 2016 at 11:08 am

      Dar sfinţii închisorilor? Mii! La ei cum e cu codul genetic alterat?
      Nu mai bine recunoaştem că suntem noi alteraţi de necredinţă, de patimi, de slăbiciuni, şi că suntem supuşi lumii acesteia prin proprie alegere?

      Apreciat de 1 persoană

    • Muritor said, on octombrie 4, 2016 at 1:06 am

      nu da vina pe codul genetic (corect ar fi fondul genetic – adică bagajul de gene al omului/speciei, nu codul genetic – care nu e decît alfabetul, adică decodificarea tripletelor de nucleotide ADN în aminoacizi utilizat la translarea genelor în proteine). Vinovată e voinţa omului şi lipsa lui de credinţă.

      Apreciază

  23. nikodim said, on octombrie 2, 2016 at 10:56 pm

    Defapt stim foarte bine ca se vor putea mantui doar dintre cei foarte putini care vor fi capabili sa renunte la partea materiala a vietii si sa traiasca, sa existe, ca cel din poza…si chiar si dintre aceea foarte putini, doar o mica parte vor reusi. Pentru noi „luptatorii” din fotoliu si un simplu post ( macar ca simplu regim alimentar ) este o prea-grea povara de dus de la un capat la altul, d’apoi sa mai renuntam la toate: casa, masa, confort…

    Apreciază

  24. marian said, on octombrie 2, 2016 at 11:33 pm

    Dupa unele surse, rușii vor face manevra cu 40 de milioane de locuitori in adaposturi de pe 4 pana pe 7.
    De pe WSJ cred ca e ziarul Wall Street Journal, soros in regim de traducere automata. Sunt coplesit de scarba si de ura la adresa acestui gunoi satanic.
    George Soros a face o ucidere După ce a investit 500 $ M în migrație europeană forțată
    „Filantropul George Soros a publicat recent o scrisoare în Wall Street Journal intitulat” De ce eu sunt Investiția de 500 de milioane de dolari în Migranților.în acest articol, voi fi uitat la acea scrisoare și separare ce înseamnă de la ceea ce pare să spună.

    scrisoare Soros începe: „Lumea a fost perturbată de o creștere a migrației forțate. Zeci de milioane de oameni sunt în mișcare, fugind țările lor de origine în căutarea unei vieți mai bune în străinătate.unii scapă de război civil sau un regim opresiv; altele sunt forțați de sărăcie extremă, atrași de posibilitatea de a progresului economic pentru ei și familiile lor. ”
    Acest lucru este destul de adevărat. Iar Soros ar trebui să știe de când butelia cred că este pe deplin la bord cu faptul că „migrația forțată”.el a fie a inițiat sau facilitat-o ​​și, în conformitate cu Viktor Orban, prim-ministru al Ungariei (care deține în prezent un referendum dacă să accepte cote de migranti impuse de UE), citat de Bloomberg: „Numele lui este, probabil, cel mai puternic exemplu al celor care susțin ceva ce slăbește statele-națiune, ei susțin tot ceea ce schimbă stilul de viață tradițional european […] Acești activiști care susțin imigranții devin din neatenție parte a acestei rețele umane-contrabandă internațională. ”
    Soros continuă: „Ca răspuns, am decis să aloce 500 milioane $ pentru investiții care se adresează în mod specific nevoilor migranților, refugiaților și a comunităților gazdă.i se va investi în startup-uri, companii înființate, inițiative sociale de impact și întreprinderilor fondate de migranți și refugiați înșiși.cu toate că principala mea preocupare este de a ajuta migranții și refugiații care sosesc în Europa, voi fi în căutarea de idei bune de investiții, care vor beneficia de migranți în întreaga lume. ”
    Voi traduce: „Acum, că afluxul de imigranți a fost înființat, am de gând să investească 500 de milioane de $ pentru a face procesul de neoprit, fără sfârșit și auto-finanțare, și să facă o mulțime de bani pentru mine, în același timp.și din moment ce acest lucru este îmbrăcat în limba de compasiune, nu există nimic ce se poate spune împotriva lui. ”
    Aceasta este cultural- și etnic-curățare într-un costum de afaceri; este uzurparea de facto a statului național ca un construct social pentru popoarele Europei, ca parte a unui război multi-scop – unul proiectat pentru a distruge statele bogate în petrol și orice stat cu nici o bancă centrală, în timp ce în colaps simultan state suverane. „

    Apreciază

  25. oarecare said, on octombrie 3, 2016 at 1:51 am

    Sacciv,

    Felicitari !!! Ai pus punctul pe i cu postul acesta !
    Daca am trai o secunda in rai ca sa vedem cum e acolo, ne-am dori cu ardoare sa aratam asa ca in poza de mai sus… 🙂

    ”Fericiţi cei ce n-au văzut şi au crezut!” ( Ioan 20, 29)

    Apreciat de 1 persoană

  26. H said, on octombrie 3, 2016 at 3:07 am

    Sa primim aceasta mustrare din gura Domnului si sa ne umilim pentru necredinta noastra in cuvintele Lui!

    „Vă rătăciţi neştiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.” (Matei 22, 29)

    „Nu vă îngrijiţi pentru sufletul vostru ce veţi mânca, nici pentru trupul vostru cu ce vă veţi îmbrăca;

    Priviţi la păsările cerului, că nu seamănă, nici nu seceră, nici nu adună în jitniţe, şi Tatăl vostru Cel ceresc le hrăneşte. Oare nu sunteţi voi cu mult mai presus decât ele?

    Iar de îmbrăcăminte de ce vă îngrijiţi? Luaţi seama la crinii câmpului cum cresc: nu se ostenesc, nici nu torc.

    Iar dacă iarba câmpului, care astăzi este şi mâine se aruncă în cuptor, Dumnezeu […] o îmbracă, oare nu cu mult mai mult pe voi, puţin credincioşilor?

    Deci, nu duceţi grijă, spunând: Ce vom mânca, ori ce vom bea, ori cu ce ne vom îmbrăca?

    Că după toate acestea se străduiesc neamurile; ştie doar Tatăl vostru Cel ceresc că aveţi nevoie de ele.

    Căutaţi mai întâi împărăţia lui Dumnezeu şi dreptatea Lui şi toate acestea se vor adăuga vouă.” (Matei 6; 25,26, 28, 30, 31-33)

    „Oricine voieşte să vină după Mine să se lepede de sine, să-şi ia crucea şi să-Mi urmeze Mie.

    Căci cine va voi să-şi scape sufletul îl va pierde, iar cine va pierde sufletul Său pentru Mine şi pentru Evanghelie, acela îl va scăpa.

    Căci ce-i foloseşte omului să câştige […], dacă-şi pierde sufletul? Sau ce ar putea să dea omul, în schimb, pentru sufletul său?” (Marcu 8, 34-37)

    Apreciază

    • saccsiv said, on octombrie 3, 2016 at 8:27 am

      H

      Pentru nemilostivirea ta draceasca, dupa cuvintele de mai sus vei fi judecat. Caci ai vorbit pentru ca te ingrijesti ce vei mai manca si vei mai imbraca daca vei da …

      Apreciază

      • Muritor said, on octombrie 4, 2016 at 1:59 am

        Frate Vasile, cred că nedrept te porţi cu H. El nu a zis nimic de la sine, ci doar a reprodus doar ceea ce e scris în Sfintele Scripturi, ceea ce sîntem toţi creştinii obligaţi să cunoaştem şi să procedăm în viaţă. Astea sînt fundamentele credinţei noastre. Oare nu tot acolo scrie să căutăm mai întîi Împărăţia Cerurilor, iar toate celelalte se vor adăuga vouă?
        H nu a chemat ca preoţii care mărturisesc să nu fie ajutaţi, inclusiv financiar.
        Sincer vorbind – subiectul articolului este cumva banal şi într-o oarecare măsură absurd. Mărturisirea credinţei nu este ca o nuntă în care părinţii celor căsătoriţi tre’ să se îngrijească unde va dormi şi ce va mînca nou-înfiinţata familie a doua zi după nuntă.
        Nu încerca să pui hăţurile în faţa boului/calului, căci nu va duce căruţa şi nu va ara. Aşa şi aici – nu o să ai alţi preoţi mărturisitori decît cei care sînt acum, chiar dacă ar avea atîţia fii duhovniceşti cît să-i asigure 5000 de euro lunar (de care nu are nevoie). Încercînd să asiguri partea materială a lor, nu o să întorci aparenţii antiecumenişti care au dezertat în adevăraţi antiecumenişti.
        Adevăraţii creştini ortodocşi mereu vor căuta adevăraţii păstori duhovniceşti, de aceea ei sînt mereu căutaţi – mai ales acum cînd erezia e pe faţă.
        Oare ce, pînă la sinodul din Creta creştinii nu-şi asigurau păstorii lor cu cele materiale? Dacă acest lucru nu se realiza deja, atunci cum îşi demonstrau ei dragostea faţă de păstor?
        Oare pe părinţii Elefterie, Macarie de la Oituz, Grigorie de la Lacul Frumos nu-i asigură nimeni din punct de vedere financiar şi material, mai ales acum cînd sînt prigoniţi, dar sînt şi cei mai căutaţi preoţi de creştinii doritori de mîntuire? Cine erau Macarie de la Oituz, Grigorie de la Lacul Frumos, Elefterie Tărcuţă înainte de a mărturisi public în contra ecumenismului? Dar cine sînt acuma cînd s-a vădit erezia mai mult şi cînd ei şi-au mărturisit credinţa ortodoxă despărţindu-se de părtăşia cu erezia? De ei ştiu acum toată suflarea românească din România şi din afara ei, de aceea şi sînt căutaţi de creştinii de peste tot din ţară.
        Mai pe scurt, nu căuta justificări pentru fricele omeneşti şi comodităţile unora, chiar de ar fi ei majoritatea, căci nu în majorităţi stă Adevărul şi, cu atît mai mult, nu în bani, soţie, copii sau chilie comodă de la mănăstire. Acum este timpul mărturisirii, nu atunci cînd încă era comod şi nici mîine, acum fiecare e chemat să-şi vădească credinţa, acum se despart oile de capre, acum sîntem chemaţi să ieşim din rîndul necredincioşilor, iar ceea ce e mai tîrziu nu este al nostru, căci totul e în mîinile Domnului, iar mîine poate fi prea tîrziu pentru fricoşii care au dezertat.
        Sîntem datori a face ceea ce se cuvine, iar restul nu este în mîinile noastre. Dacă Domnul va da aşa precum cerem – e bine, dacă nu va da – tot e bine, căci toate sînt în mîinile Lui, cu excepţia unui lucru – voinţa omului, de aceea nici Dumnezeu nu mîntuieşte cu forţa contra voinţei omului.
        Acum fiecare îşi alege partea sa, după credinţa care o are. Şi noi alegem acum, nu doar preoţii: pîinea sau Crucea. Nimeni nu poate sluji la doi stăpîni!

        Apreciază

      • Muritor said, on octombrie 6, 2016 at 3:14 pm

        @saccsiv,
        De ce nu aprobi comentariul meu?

        Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 6, 2016 at 4:32 pm

        Muritor

        Inainte de a intreba „de ce?”, poti te rog mai intai sa semnalizezi ca nu ti-a aparut un comentariu? Ca poate nu l-am vazut sau e la spam sau nici nu e.

        Apreciază

      • Muritor said, on octombrie 6, 2016 at 5:45 pm

        Frate Vasile, cu iertare!
        Am vazut ca nu ai aprobat acest comentariu spre deosebire de altele 2 de pe aceeasi pagina care fusesera aprobate, de aceea am si banuit ca nu vrei sa-l aprobi. De asta am si intrebat. Banuiala mea era intarita si de faptul ca in alte cazuri anterioare tot nu aprobasei comentariile mele si nici nu raspundeai de ce nu aprobi.
        Acest comentariu e pentru tine personal, deci poti sa nu-l aprobi.
        Dar te-as ruga sa-mi trimiti o adresa de-a ta de email pe care o folosesti, pentru orice eventualitate.

        Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 6, 2016 at 6:42 pm

        Muritor

        Pe la inceputul anului ti-am banat o serie de comentarii caci ma acuzai ca nu sunt suficient de anti ecumenist.

        saccsivnousaccsivnou@yahoo.com

        Apreciază

      • Muritor said, on octombrie 6, 2016 at 7:30 pm

        @saccsiv
        sa stii ca e un pic nostim.
        Nu te-am acuzat concret de ceva anume, cu exceptia faptului ca imi cenzurai comentariile. Eram indignat de atitudinea ta selectiva. Imi cenzurai comentariile care tineau anume de intreruperea pomenirii ierarhilor apostati in baza canonului 15 de la Sinodul I-II, dar si in baza Predaniei.
        Acum vezi si singur ca aceasta atitudine nu e gresita, fiind azi de acord si tu cu ea, ba mai mult, e unica atitudine ortodoxa in lupta cu ereticii imbracati in vesminte ortodoxe, adica cu lupii in piei de oaie care ravasesc si sfisie turma lui Hristos.
        Te-am facut responsabil de ceea ce cenzurezi, pentru ca daca ai fi aprobat acele comentarii la timpul lor, astazi, posibil, ar fi mai putine rezerve fata de aceasta atitudine (pro-canonul 15) din partea clerului antiecumenist, care poate nu stiau atunci ce sa faca pe moment. Astazi, precum vezi, acel cler antiecumenist s-a impartit in 2: una care a ramas antiecumenista si a incetat pomenirea ierarhilor apostati si alta care a dezertat si-i ponegresc pe primii acuzindu-i de schisma.
        Aceste lucruri erau de asteptat odata ce s-au mai intimplat de multe ori pe parcursul istoriei Bisericii, vezi chiar recenta istorie din secolul XX cu Biserica din catacombe si Biserica Rusa din Diaspora de exemplu (cartea lui Ivan Andreev – Sfintii catacombelor Rusiei).
        Nu te acuz de nimic altceva concret decit de aceasta cenzura selectiva care nu admitea atunci nepomenirea. Si nici nu-mi raspundeai de ce nu vrei sa le aprobi, adica nici nu te interesa subiectul. Dar asta era si este, de fapt, ecleziologia Bisericii Ortodoxe, invatatura Sfintilor Parinti.
        Inteleg ca fiecare om este limitat in puterile sale, admit ca acest lucru ar fi o neputinta personala. Insa blogul tau, fiind un canal de comunicare in masa pentru o potentiala rezistenta ortodoxa, te faci responsabil si de cit de deschis esti tu personal fata de invatatura Bisericii Ortodoxe.
        Iti dau un exemplu: Sfintul Chiril al Alexandriei astazi nu ar fi fost considerat sfint daca nu ar fi admis la rindul sau ca Ioan Gura de Aur este sfint. Cum anume? Sfintul Ioan Gura de Aur era foarte clevetit in mass media contemporana sustinuta de statul roman de Rasarit, pentru ca era in conflict cu imparateasa si cu ierarhii iubitori de cele lumesti. Astfel, Chiril al Alexandriei a crezut birfelor si era de acord cu exilarea Sfintului Ioan Gura de Aur. Insa, ulterior, Chiril al Alexandriei a fost oprit cu rugaminti de unchiul sau sa-si revizuiasca pozitia fata de Ioan Gura de Aur, caci acesta este hulit pe nedrept, prezentindu-i citeva argumente. Chiril a admis ca a facut o greseala, s-a pocait de aceasta si a putut declara la rindu-i ca Ioan Gura de Aur a fost prigonit pe nedrept. Cu toata invatatura lasata noua mostenire de Chiril al Alexandriei, daca acesta era sa ramina in greseala fata de Ioan Gura de Aur, chiar daca a fost credul pe moment si nu se pocaia, respingind persoana si invatatura lui Ioan Gura de Aur, Chiril al Alexandriei nu ar fi fost azi considerat sfint, ci poate, cel mult, Fericit, precum Fericitul Augustin al Hipponei sau Fericitul Teodoret al Kirului, care are invataturi condamnate de un sinod ecumenic, sau doar Parinte al Bisericii, precum sint ereticii Origen, Evagrie Ponticul sau Tertulian.
        N.B. Biserica Ortodoxa recunoaste ca Parinti ai Bisericii 6 oameni care au cazut in erezie (printr-o revelatie s-a aflat ca acestia sint in iad) si nu s-au pocait pina la sfirsitul vietii, acceptind contributia lor scriitoriceasca si erudita pentru intarirea credintei prin invataturile ortodoxe pe care ei le-au transmis, insa respingind alte invataturi de-ale lor care sint eretice, printre cei 6 fiind cei 3 mentionati anterior: Tertulian, Origen, Evagrie Ponticul.

        @saccsiv,
        Iti multumesc ca azi esti mai receptiv. Fara ironie.

        Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 6, 2016 at 7:55 pm

        Muritor

        Sunt foarte obosit, nu-ti citesc tot acest comentariu acum, insa trebuie sa stii ca n-am mereu rabdare. Daca de exemplu incepi cu „nu esti anti ecumenist”, atunci se poate intampla sa nici nu mai citesc in continuare restul comenariului si sa ramai banat multa vreme mai apoi, indiferent ce scrii, caci oricum nu mai citesc.

        Apreciază

  27. H said, on octombrie 3, 2016 at 10:07 am

    Aveti perfecta dreptate, caci eu, cel nemilostiv si fatarnic, din cuvintele mele voi fi judecat.

    Iertati-ma!

    Apreciază

  28. Mirela said, on octombrie 3, 2016 at 7:09 pm

    Părerea mea este că acest OM este o frumuseţe.
    Ne place sau nu, recunoaştem sau nu, trăim vremurile apocaliptice, în care suntem obligaţi să alegem între Hristos şi antihrist. Iar a-L alege pe Hristos înseamnă peşteri şi crăpăturile pământului, nu hotel de 5 stele şi nici „duhul lumii”.
    Întotdeauna au fot vremuri în care a-L alege pe Hristos a însemnat să te răstigneşti împreună cu El. Nu ne place ideea, căci ne iubim prea tare trupul şi dorim mângâierea lui. Totuşi, o minimă raţiune ne spune că mai bine alegem jertfa decât trădarea, căci jertfa pentru Hristos ne asigură o veşnicie în Împărăţia lui Dumnezeu, în timp ce trădarea lui Hristos ne oferă o clipă de confort şi o VEŞNICIE ÎN IAD!
    Cine se teme de o oră de suferinţă aici cum va suporta o veşnicie chinurile iadului?

    Apreciat de 2 persoane

  29. Alexa said, on octombrie 3, 2016 at 8:38 pm

    Frate Vasile, ca de obicei ai pus degetul pe rana. Bine e sa nu fie facute publice numele acestor preoti anti-ecumenisti, pe de alta parte se vede nevoia de organizare a unui nucleu de rezistenta, care sa uneasca toate punctele razlete dar in cine sa ai incredere? Chiar daca s-ar face o fundatie care sa faciliteze sa zicem trimiterea de ajutor dintr-o parte in alta ma gandesc la ce zicea Avva Adrian Fageteanu ca romanii nu se pot uni doi sau trei pt o idee….

    Apreciază

  30. H said, on octombrie 4, 2016 at 11:25 pm

    Unii dintre iudei nu L-au marturisit pe Hristos si L-au tradat

    „Aceia [evreii] L-au tradat […] Ei stiau ca Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu Cel Unic, dar nu L-au marturisit din teama de mai marii lor, si pentru a nu fi aruncati din sinagoga”

    Sfantul Ioan Gura de Aur, Comentariu la Evanghelia de la Ioan, Omilia VIII

    Apreciază

  31. H said, on octombrie 7, 2016 at 10:05 am

    @ Muritor
    In ceea ce priveste persoana mea, admin a observat si punctat bine patimile de care sunt stapanit.

    Iar ca sa nu credem cumva ca milostivul Dumnezeu nu S-a ingrijit sau nu Se ingrijeste si de cele cu adevarat trebuincioase spre vietuirea in aceasta lume, gasim cateva lamuriri in cele de mai jos, si acestea pe langa preainteleapta Sa randuiala a tuturor celor de pe pamant pe care o savarseste intr-un chip nepatruns noua, dupa cuvantul: “ Eu lucrez un lucru, în zilele voastre, un lucru pe care nu-l veţi crede, dacă vă va spune cineva” (Fapte 13, 41).

    “Zeciuiala fiilor lui Israel, pe care aceştia o aduc dar Domnului, am dat-o leviţilor moştenire.
    Vorbeşte leviţilor şi le zi: Când veţi lua de la fiii lui Israel zeciuiala, pe care v-am dat-o ca moştenire, să înălţaţi din ea dar Domnului a zecea parte, ca zeciuială.” (vezi Numerii 18, 24, 26)

    “Să nu socotiţi că am venit să stric Legea sau proorocii.” (Matei 5, 17)

    “Vrednic este lucrătorul de plata sa.” (cf. Luca 10, 7)

    “Cine slujeşte vreodată, în oaste, cu solda lui? Cine sădeşte vie şi nu mănâncă din roada ei? Sau cine paşte o turmă şi nu mănâncă din laptele turmei?
    Căci în Legea lui Moise este scris: „Să nu legi gura boului care treieră”. Oare de boi se îngrijeşte Dumnezeu?
    Sau în adevăr pentru noi zice? Căci pentru noi s-a scris: „Cel ce ară trebuie să are cu nădejde, şi cel ce treieră, cu nădejdea că va avea parte de roade”.
    Dacă noi am semănat la voi cele duhovniceşti, este, oare, mare lucru dacă noi vom secera cele pământeşti ale voastre?
    Au nu ştiţi că cei ce săvârşesc cele sfinte mănâncă de la templu şi cei ce slujesc altarului au parte de la altar?
    Tot aşa a poruncit şi Domnul celor ce propovăduiesc Evanghelia, ca să trăiască din Evanghelie.” (I Cor 9; 7, 9-11, 13, 14)

    in cele ce urmeaza sunt reproduse cateva pasaje din Constitutiile Sfintilor Apostoli:

    «Cei ce se ocupa de Biserica trebuie sa fie hraniti de Biserica: preoti, leviti, intai-statatori, liturgi ai lui Dumnezeu, cum sta scris in cartea Numerelor […] “Iata, Eu am dat in seama voastra pârga Mea din toate cele-nchinate Mie de la fiii lui Israel: tie ti le-am dat pe acestea […]” (Nm 18, 8)»
    Canonul Ortodoxiei Vol I, Editura Deisis/Stavropoleos, Sibiu, 2008, pp.626-627

    «Trebuie sa stiti ca daca Domnul v-a izbavit din lanturile adaugate pe deasupra ale sclaviei [n.n. mortii si pacatului] si v-a scos la racoare, nemailasandu-va sa jertfiti animale necuvantatoare pentru pacate si curatire, pentru indepartarea relelor, pentru bai si ablațiuni [n.n. aici cu sens de spalari] continue, El nu v-a eliberat insa de daniile pe care le datorati preotilor, nici de binefacerile fata de cei lipsiti. Caci zice Domnul in Evanghelie: “De nu va prisosi dreptatea voastră mai mult decât a cărturarilor şi a fariseilor, nu veţi intra în Impărăţia cerurilor.” (Matei 5, 20) Dreptatea voastra sa se inmulteasca astfel in aceea ca aveti mai multa grija de preoti, orfani si vaduve, cum sta scris: “A risipit, a dat saracilor; dreptatea lui ramane in veacul veacului” (Psalm 111, 9) Si iarasi: “Prin fapte de milostenie si de credinta sunt curatite pacatele” (Psalm 15, 27)»
    Ibidem, pp.632-633.

    Sau macar aceasta porunca sa ne îndemne la întrajutorarea adevaratilor slujitori ai lui Dumnezeu: Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi; astfel incat:
    «împartașește cele ale vietii celor lipsiti. […] Nu te arǎta preotilor cu mâna goalǎ (Iș 23, 15) si adu incontinuu Domnului cele ale tale de bunavoie; […] Trudeste-te, lucreaza, osteneste-te, adu Domnului cele ale tale de bunavoie, caci se spune: “Cinsteste-L pe Domnul din ostenelile tale cele drepte” (Pilde 3, 9) Aruncand in visteria templului (Matei 27, 6) ce poti, da celor straini un banut, sau doi sau cinci;»
    Ibidem, p.633.

    Apreciază

  32. H said, on octombrie 7, 2016 at 10:52 am

    Dar fondul problemei este insa altul:

    „Zic vouă: Dacă vor tăcea aceştia, pietrele vor striga.” (Luca 19, 40)

    Apreciază

  33. […] Iata si comentariul cititorului H postat la De ce au tacut preotii si monahii anti ecumenisti?: […]

    Apreciază

  34. H said, on octombrie 7, 2016 at 6:16 pm

    “Tu ai luat priceperea din inima lor, de aceea Tu nu-i vei ridica” (Iov 17, 4) la marturisire.

    Pentru ca e adevarat, “Dumnezeu este Cel ce lucrează în voi şi ca să voiţi şi ca să săvârşiţi, după a Lui bunăvoinţă.” (Filip. 2, 13)

    ”Mila şi adevărul să nu te părăsească;
    Atunci vei afla har şi bunăvoinţă înaintea lui Dumnezeu şi a oamenilor.
    Pune-ţi nădejdea în Domnul din toată inima ta şi nu te bizui pe priceperea ta.” (Pilde 3, 3-4)

    “Cel ce este drept se ţine însă de calea sa şi cine este cu mâinile curate e din ce în ce mai tare.
    Cât despre voi ceilalţi, voi toţi daţi înapoi […].” (Iov 17, 9-10)

    Dar “Cuvântul lui Dumnezeu nu se leagă” (cf.II Tim. 2, 9) si “scut este El pentru cei ce caută la El scăparea.” (Pilde 30, 5)

    Apreciază

  35. […] De ce au tacut preotii si monahii anti ecumenisti? […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.