Saccsiv – Weblog

BRAVO POPOR GEORGIAN. Extrem de putini s-au dus pe stadion la “slujba” oficiata de Papa Francisc. Biserica Ortodoxa Georgiana n-a trimis reprezentanti

Posted in Uncategorized by saccsiv on Octombrie 2, 2016

   Iata si ce putem citi la Prezenţă redusă la slujba oficiată de Papa Francisc în Georgia de pe Adevarul:

Papa Francisc, aflat în turneu în Caucaz, a ţinut sâmbătă o slujbă în aer liber pe stadionul Mikheil Meskhi din Tbilisi, la care au participat în jur de 3.000 de persoane. La eveniment nu au fost prezenţi şi reprezentanţi ai bisericii ortodoxe georgiene, relevă DPA.

De altfel, încă de la începutul acestei săptămâni, Patriarhia a transmis că reprezentanţii săi nu pot lua parte la slujbele catolice „din cauza diferenţelor dogmatice“ care datează din Evul Mediu.

Chiar şi aşa, Vaticanul s-a aşteptat ca Biserica Ortodoxă din Georgia să trimită o delegaţie la acest eveniment, însă, în cele din urmă, purtătorul de cuvânt al Vaticanului, Greg Burke, a confirmat faptul că nici un episcop ortodox nu a participat.

În Georgia, ţară majoritar ortodoxă, numărul catolicilor este, potrivit Vaticanului, de 112.000, adică 2,5% din populaţie. Guvernul georgian estimează însă numărul acestora la numai 20.000, notează agenţia germană de presă citată.

„Mică şi dragă adunare din Georgia, atât de devotată gesturilor caritabile şi educaţiei, primeşte încurajarea Bunului Dumnezeu, ai încredere în Cel care te ia pe umerii Săi şi te consolează“, a spus Suveranul Pontif în predica sa.

„Consolarea este cea de care avem nevoie, pe fondul evenimentelor tumultoase ale vieţii, ea este cu adevărat prezenţa lui Dumnezeu în inima noastră“, a mai spus Papa Francisc.

La eveniment a luat parte şi preşedintele Georgiei, Ghiorghi Margvelaşvili.

La încheierea slujbei, Suveranul Pontif  s-a abătut de la discursul scris şi le-a mulţumit ortodocşilor de rând pentru participarea la eveniment. „Nu sunt catolic, dar am venit pentru că mă interesează Papa, ne place de Franciscus“, a afirmat Tazo Mintiaşvili, un tânăr de 20 de ani. „Suntem cu toţii creştini“, a spus, la rândul său, Nata Koridze, o femeie în vârstă de 40 de ani.

Sâmbătă dimineaţă, Papa a avut o întrevedere cu Patriarhul ortodox georgian Ilia al II-lea şi urmează să se mai întâlnească o dată cu acesta la Catedrala Svetyskhoveli din Mtskheta, la 22 de kilometri nord-vest de capitală.

Turneul Papei în Caucaz se va încheia duminică, în Azerbaidjan.

Comentariu saccsiv:

   Aproape sigur majoritatea celor 3 000 au fost catolici.

Pe de alta parte, oriunde pe Pamant exista habauci gura casca, deci si in Georgia. Asa ca printre acestia au fost si “ortodocsi” cu mintea imbacsita de lozinci de genul „Suntem cu toţii creştini“, ce s-au dus sa-l vada pe papa. Imbucurator este insa faptul ca au fost extrem de putini, ceea ce demonstreaza faptul ca indoctrinarea NOII ORDINI MONDIALE inca n-a facut ravagii in Georgia, spre deosebire de Romania, de exemplu.

Evident, imbucuratoare este si neprezenta reprezentantilor Bisericii Ortodoxe Georgiene

Cititi va rog si:

Biserica Ortodoxa Georgiana nu recunoaste botezului catolic. Papa se duce sa rezolve problema

Arhimandritul Lazar (Abashidze): “ANTIHRIST vine in GEORGIA” / In Romania a venit?

VIDEO: Cantari ortodoxe, imagini superbe si oameni din Georgia

Patriarhul GEORGIEI Ilia II RESPINGE documentul despre ECUMENISM pregatit pentru MARELE SINOD

Documentar despre Patriarhul Georgiei Ilia al II-lea. Ce iubit e de credinciosi

Patriarhul Georgiei a salvat ţara de la un declin demografic catastrofal

Video: GEORGIA – ID CARD. Prezentare – minunata lume a viitorului …

Pomenirea Sfintei marii Muceniţe Ketevan, regina Georgiei

 

Anunțuri

27 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Adi said, on Octombrie 2, 2016 at 10:02 am

    Cine sunt Gog si Magog?
    Nu prea inteleg e sunt si de unde vine numele acesta, cine ma ajuta?

    Apreciază

    • Metatron said, on Octombrie 2, 2016 at 6:26 pm

      Gog fiul lui Ros(adca rusia) si magog ar putea fii vestul adica nato sau china.
      Numele vine de-la stramosi acestor tari, pai si romania noastra a avut stramosi de acum mii de ani cand erau dacii si inaintea lor au fost tracii si inaintea tracilor a fost alt popor, asa si rusia a avut stramosi mama 😀
      Israelul e denumit fii lui Avram sau a lui Iacov (iacov find fiul lui Avram), turci a lui Izmael sau agarieni , Agar find mama lui izmael.

      Apreciază

    • aliona said, on Octombrie 2, 2016 at 8:15 pm

      Citeşte Facere 10:2. Gog (Gomer) şi Magog sunt fiii lui Iafet, fiul lui Noe. Sunt studii care demonstrează că ei sunt cei care au locuit ţinuturile noastre.

      Apreciază

  2. cosminmatiu said, on Octombrie 2, 2016 at 10:40 am

    Sfintii catacombelor Rusiei (extrase):

    Şi nu cu mult înainte de moartea sa, patriarhul şi-a exprimat gândul că
    în aparenţă singura modalitate ca Biserica Ortodoxă Rusă să-şi păstreze
    credinţa faţă de Hristos ar fi, în viitorul apropiat, să meargă în catacombe.
    Prin urmare, Patriarhul Tihon l-a binecuvântat pe doctorul Zizilenko
    să accepte tunderea monahală în secret şi apoi, în caz că în viitorul apropiat
    înalta ierarhie bisericească avea să-L trădeze pe Hristos şi să cedeze
    puterii sovietice libertatea Bisericii, să devină episcop în secret.
    În timp ce ne spunea nouă, medicilor închişi la Solovki şi adevăraţi

    Vlădica Maxim ne-a spus în detaliu despre numeroasele încercări de
    a-l omorî pe Patriarhul Tihon. Odată, un nebun închipuit s-a aruncat
    asupra patriarhului cu un cuţit, când acesta ieşea din altar. În mod neaşteptat,
    totuşi, în locul Patriarhului Tihon a ieşit altcineva din altar, iar
    „nebunul”, fiind „surprins în mod raţional”, nu i-a făcut nicio rană celui
    care a ieşit. Altădată, când ucenicul de chilie al patriarhului a fost omorât,
    ucigaşul alerga prin camerele patriarhului fără a-l observa pe Patriarhul
    Tihon stând într-un fotoliu. Numeroase încercări de a-l otrăvi pe Preafericitul
    au fost făcute cu ajutorul medicamentelor care i se trimiteau.
    Mihail Alexandrovici a împlinit voia Patriarhului Tihon şi, în 1927,
    când Mitropolitul Serghie a publicat bine cunoscuta sa Declaraţie, el a
    primit tunderea în secret cu numele de Maxim şi a devenit primul episcop
    secret din catacombe.
    Când noul episcop ilegal a apărut în secret în Serpuhov, fiind hirotonit
    în Petrograd de către „rebelul” şi „suspendatul din funcţie” episcop
    Dimitrie Gdov, care atunci, ca succesor al Mitropolitului Iosif, conducea
    întreaga opoziţie faţă de Mitropolitul Serghie, şi când credincioşii din
    Moscova au recunoscut în persoana noului episcop pe doctorul din Taganka,
    acest eveniment a produs o impresie puternică. În Serpuhov, în
    foarte scurt timp, toate cele optsprezece parohii s-au supus noului episcop,
    adică opoziţiei. În Kolomna vecină s-a întâmplat acelaşi lucru. În
    Zvenigorod, Volokolamsk, Pereyaslav Zadesski şi în alte oraşe, un număr
    semnificativ de parohii au urmat exemplul din Serpuhov.
    De mare interes este următorul document: o declaraţie trimisă Mitropolitului
    Serghie de către clerul şi mirenii din Serpuhov la 30 decembrie
    1927, care cu certitudine a fost scrisă nu fără influenţa, editarea sau
    chiar paternitatea episcopului Maxim.
    „În numele Tatălui şi al Fiului şi al Duhului Sfânt. Amin.
    Nemaigăsind posibilă rămânerea noastră pe calea alunecoasă şi
    ambiguă pe care Înaltpreasfinţia Voastră, prin Declaraţia şi prin decretele
    voastre, aţi adus întreaga Biserică Ortodoxă şi supunându-ne vocii
    conştiinţei şi a datoriei înaintea lui Dumnezeu şi înaintea credincioşilor,
    noi, subsemnaţii, rupem comuniunea canonică şi de rugăciune cu Înaltpreasfinţia
    Voastră şi cu aşa numitul «sinod patriarhal» şi refuzăm să vă
    recunoaştem pe Înaltpreasfinţia Voastră ca locţiitor al scaunului patriarhal,
    pentru următoarele motive:
    Declaraţia Înaltpreasfinţiei Voastre din 6 iulie, ukazul din 20 octombrie
    şi tot ceea ce este cunoscut despre conducerea Bisericii de către
    Înaltpreasfinţia Voastră vorbesc în mod manifest despre faptul că aţi poziţionat
    Biserica în dependenţă faţă de autoritatea civilă şi aţi privat-o de
    libertatea internă şi de independenţă, prin urmare, violând, de asemenea,
    canoanele bisericeşti şi mergând şi împotriva decretelor autorităţii
    civile.
    1. Astfel, nu sunteţi altceva decât un continuator al aşa numitei
    mişcări «renovaţioniste» (Biserica Vie), doar într-o formă mai rafinată şi
    foarte periculoasă, deoarece, în timp ce vă declaraţi ataşamentul faţă de
    ortodoxie şi menţinerea canonicităţii, înceţoşaţi minţile credincioşilor şi
    în mod conştient ascundeţi de privirile lor prăpastia către care toate decretele
    Înaltpreasfinţiei Voastre conduc în mod iminent Biserica.
    2. Rezultatele politicii Înaltpreasfinţiei Voastre sunt înaintea noastră.
    Credincioşii oraşului Serpuhov, tulburaţi de decretele Înaltpreasfinţiei
    Voastre, sunt impacientaţi şi stupefiaţi de schimbările cu privire la
    destinul Sfintei Biserici Ortodoxe. Noi, păstorii ei, puşi de către Înaltpreasfinţia
    Voastră pe un drum ambiguu, nu doar că nu le putem linişti minţile
    şi inimile, ci mai degrabă suntem suspectaţi de trădare a lucrării ortodoxiei
    şi trecerea în tabăra «renovaţionismului».
    Toate acestea ne obligă în mod imperativ să ne ridicăm vocile cu
    curaj şi să încetăm criminala trecere sub tăcere a greşelilor Înaltpreasfinţiei
    Voastre şi a acţiunilor incorecte şi, cu binecuvântarea episcopului
    Dimitrie al Gdovului, să ne disociem de Înaltpreasfinţia Voastră şi de
    cei care vă înconjoară. Părăsindu-vă, noi nu ne despărţim de locţiitorul
    legitim, Mitropolitul Petru, şi ne vom supune judecăţii unui viitor sinod.
    Fie ca acest dorit sinod, singurul nostru judecător competent, să nu considere
    curajul nostru drept vină. Fie ca el să ne judece nu ca dispreţuitori
    ai sfintelor canoane ale Sfinţilor Părinţi, ci doar ca temători de a nu le
    încălca.”

    Apreciat de 1 persoană

    • cosminmatiu said, on Octombrie 2, 2016 at 10:59 am

      Venirea Vlădicăi Maxim la Solovki a produs o mare schimbare în
      atitudinea clerului care era închis. În această perioadă, în Secţia 4 a lagărelor
      de la Solovki (adică, pe insula Solovki), printre episcopii şi preoţii
      închişi a fost observată aceeaşi schismă care avusese loc şi în „libertate”
      după bine cunoscuta Declaraţie a Mitropolitului Serghie. O parte
      din episcopi şi din cler rupsese complet comuniunea cu Mitropolitul Serghie,
      rămânând credincioşi poziţiei neschimbătoare a Mitropoliţilor Petru,
      Chiril, Agatanghel şi Iosif, a arhiepiscopilor Serafim de Uglich şi a
      multor altora, care dădeau mărturie de credinţă faţă de Hristos şi faţă de
      Biserică prin mărturisire şi mucenicie. Ceilalţi, deveniţi „serghianişti”,
      au acceptat aşa-numita „nouă politică bisericească” a Mitropolitului Serghie,
      care a fondat Biserica sovietică şi a produs o schismă neo-renovaţionistă.
      Dacă la început majoritatea deţinuţilor care au ajuns la Solovki
      înainte de publicarea Declaraţiei Mitropolitului Serghie erau „serghianişti”,
      în rândul noilor deţinuţi, care au venit după Declaraţie, dimpotrivă,
      predominau aşa numiţii „iozefiţi”, numiţi după Mitropolitul Iosif, în
      jurul căruia s-a grupat cea mai mare parte a fiilor de neclintit şi credincioşi
      ai Bisericii. Odată cu sosirea unor noi deţinuţi, numărul celor din
      urmă creştea din ce în ce mai mult.
      Chiar înaintea sosirii Vlădicăi Maxim, la Solovki erau următorii
      episcopi „iozefiţi”: episcopul Victor Glazovski (primul care a înaintat o
      epistolă de acuzare împotriva Declaraţiei Mitropolitului Serghie), episcopul
      Ilarion, vicar de Smolensk, şi episcopul Nectarie Trezvinski. Apar49
      ţineau „serghianiştilor” următorii: ÎPS Antonie de Mariupol şi PS Ioasaf
      (prinţul Jevakov). Mai puţin violent, dar cu toate acestea „serghianist”,
      era ÎPS Ilarion Troiţki, care condamnase Declaraţia Mitropolitului Serghie,
      dar nu rupsese comuniunea cu el, considerându-l întâi-stătătorul
      „corect din punct de vedere canonic” al Bisericii ruse.
      Venirea Vlădicăi Maxim a crescut mult influenţa „iozefiţilor” (care
      deja prevala şi înainte de aceasta).
      Când, după severele interdicţii impuse de către Mitropolitul Serghie
      asupra „neascultătorilor”, aceştia din urmă au început să fie arestaţi
      şi executaţi, atunci adevărata Biserică Ortodoxă Rusă a început să meargă
      în catacombe. Mitropolitul Serghie şi toţi „serghianiştii” au negat categoric
      existenţa Bisericii din catacombe. „Serghianiştii” de la Solovki,
      bineînţeles, nici ei nu credeau în existenţa acesteia. Şi, dintr-odată, un
      martor viu: primul episcop din catacombe, Maxim de Serpuhov, a venit
      la Solovki.

      Apreciază

    • cosminmatiu said, on Octombrie 2, 2016 at 11:01 am

      Pe de altă parte, episcopii Victor, Ilarion de
      Smolensk şi Nectarie au găsit repede posibilitatea nu doar de a se întâlni,
      ci şi de a sluji împreună cu Vlădica Maxim slujbe secrete în catacombe,
      în adâncurile pădurilor din Solovki.

      Apreciat de 1 persoană

      • Aurora said, on Octombrie 2, 2016 at 9:48 pm

        Desi nici o perioada din istorie nu seamana cu alta, eu zic ca ceea ce ni se intampla astazi este oarecum asemanator cu perioada serghianista din Rusia. Poate ar fi cazul sa avem si noi episcopi de catacomba, alesi chiar dintre ieromonahii vrednici care au parasit sistemul.

        Apreciat de 1 persoană

    • cosminmatiu said, on Octombrie 2, 2016 at 11:04 am

      Negând Biserica din catacombe, „serghianiştii” din Solovki negau
      şi „zvonurile” că s-ar fi scris epistole acuzatorii şi că la Mitropolitul Serghie
      ar fi ajuns delegaţii protestatare din eparhie. Descoperind că eu, un
      laic, participasem personal într-o astfel de delegaţie, o dată, ÎPS Antonie
      de Mariupol, fiind bolnav la infirmerie, şi-a exprimat dorinţa de a-mi
      asculta relatarea despre vizita mea la Mitropolitul Serghie împreună cu
      reprezentanţi ai episcopatului şi ai clerului. Vlădicii Victor şi Maxim
      m-au binecuvântat să merg la infirmerie, unde se afla ÎPS Antonie, şi
      să-i povestesc despre această vizită. În caz că el, după relatarea mea, ar
      50
      arăta solidaritate faţă de cei care au protestat împotriva „noii politici bisericeşti”,
      mi se permitea să primesc binecuvântarea lui. Dar, dacă el avea
      să persiste în „serghianism”, nu trebuia să-i primesc binecuvântarea.

      Apreciat de 1 persoană

    • cosminmatiu said, on Octombrie 2, 2016 at 11:05 am

      Apoi, dintr-odată, a spus decisiv: „Cu toate acestea, voi rămâne cu Mitropolitul Serghie”.
      Eu m-am ridicat, i-am pus plecăciune şi eram gata să plec. El şi-a
      ridicat mâna pentru binecuvântare, dar eu, amintindu-mi de dispoziţia
      Vlădicilor Victor şi Maxim, am evitat să primesc binecuvântarea şi am
      plecat.

      Apreciat de 2 persoane

      • cosminmatiu said, on Octombrie 2, 2016 at 11:07 am

        Când i-am povestit Vlădicăi Maxim ceea ce se întâmplase, el a
        afirmat din nou că nu trebuie să iau niciodată binecuvântare de la „serghianiştii”
        îndârjiţi. „Biserica sovietică şi cea din catacombe sunt incompatibile”,
        a accentuat Vlădica Maxim, cu fermitate şi convingere, şi, după
        o tăcere, a adăugat încet: „Biserica secretă din catacombe, din sălbăticie,
        i-a anatemizat pe «serghianişti» şi pe cei care sunt cu ei”.

        Apreciat de 2 persoane

    • cosminmatiu said, on Octombrie 2, 2016 at 11:08 am

      În ciuda stricteţii extreme a disciplinei de la Solovki, ceea ce înseamnă
      că ei riscau să fie torturaţi şi împuşcaţi, Vlădicii Victor, Ilarion,
      Nectarie şi Maxim nu doar că slujeau adesea împreună în secret în pădurile
      insulei, dar săvârşeau şi numeroase noi hirotonii întru episcop.
      Ele se săvârşeau păstrând desăvârşită discreţie chiar şi faţă de persoanele
      cele mai apropiate de candidaţi, astfel încât, în caz de arest sau
      tortură, să nu dea în mâinile GPU-ului episcopi cu adevărat secreţi. Abia
      în ajunul plecării mele de la Solovki am aflat de la prietenul meu
      apropiat, un preot celibatar, că el nu mai era preot, ci episcop secret.

      Apreciat de 2 persoane

    • cosminmatiu said, on Octombrie 2, 2016 at 11:18 am

      Episcopul Maxim a fost împuşcat pe 6 iulie, de către
      bolşevici, pentru faptul de a fi refuzat recunoaşterea Mitropolitului Serghie,
      care, după cum se ştie, s-a pus în acord cu autoritatea sovietică”.

      Apreciat de 1 persoană

      • Aurora said, on Octombrie 2, 2016 at 10:01 pm

        Sfinte Mucenice si Ierarhe Maxim, roaga-te si pentru noi, pacatosii !

        Apreciază

      • Muritor said, on Octombrie 4, 2016 at 12:18 am

        este adevărat Aurora. Perioada serghianistă e foarte asemănătoare cu cea în care trăim noi, în sens că unica atitudine ortodoxă de despărţire de episcopii eretici şi de încetarea a comuniunii cu erezia este nepomenirea episcopului eretic. Precum se spune: Catolicii îl pomenesc pe papa, căci sînt de o credinţă cu el, armenii monofiziţi – pe episcopul monofizit, baptiştii – pe episcopul lor baptist, greco-catolicii – pe papa, iar ecumeniştii – pe episcopul/patriarhul lor ecumenist. Însă Biserica Rusă din catacombe, la fel ca şi Biserica Rusă din Diasporă care era în comuniune cu aceasta şi nu cu Patriarhia Moscovei, aşa cum s-a întîmplat din 2007 încoace, nu sînt unicele care au acţionat astfel. Asemenea acte de despărţire de erezie s-au petrecut şi ulterior, ba chiar după 2000 încoace. Păcat e că acum nici un episcop din Biserica oficială nu vrea să se rupă de comuniunea cu erezia, chiar dacă aparent se arată antiecumenist, însă de facto duhovniceşte e invers.

        Apreciază

  3. Templier said, on Octombrie 2, 2016 at 11:02 am

    Papa , întâmpinat cu proteste la Tbilisi. Biserica Ortodoxă a Georgiei a cerut credincioșilor să-l boicoteze, iar slujba a fost oficiată pe un stadion aproape gol..atunci care este adevaratul scop al vizitei ?
    http://www.bbc.com/news/world-europe-37530407

    Apreciază

    • Muritor said, on Octombrie 4, 2016 at 1:22 am

      E fals. Biserica Ortodoxă a Georgiei nu a cerut credincioşilor să-l boicoteze pe papă. Ba mai mult, după primul protest al credincioşilor la 21 septembrie în faţa ambasadei Vaticanului la Tbilisi, Patrarhia Georgiei a emis un comunicat în care îî condamnă pe preoţii care tulbură apele şi instigă la ură organizînd proteste. Tot Patriarhia în comunicat afirmase că papa trebuie primit cu toleranţă, liniştit în Georgia.

      Apreciază

  4. cosminmatiu said, on Octombrie 2, 2016 at 11:13 am

    La Solovki aveam numeroase „biserici”-catacombe secrete, dar
    „preferatele” noastre erau două: „Catedrala” Sfintei Treimi şi Biserica
    Sfântul Nicolae făcătorul de minuni. Prima era un mic luminiş în mijlocul
    unei păduri dese, în direcţia Ariei de verificare „Savvati”. Acoperişul
    acestei biserici era cerul. Pereţii erau pădurea de mesteacăn. Biserica
    Sfântul Nicolae se afla în pădurea adâncă, spre Aria de verificare „Muksolm”.
    Era un desiş format natural din şapte molizi mari. Cel mai adesea
    slujbele secrete se săvârşeau aici, în Biserica Sfântul Nicolae. În „Catedrala
    Sfânta Treime”, slujbele se săvârşeau doar vara, la marile sărbători
    şi, cu deosebită solemnitate, în ziua Pogorârii Duhului Sfânt. Dar
    câteodată, în funcţie de circumstanţe, slujbe cu mult mai secrete se
    săvârşeau şi în alte locuri. Astfel, de exemplu, în Joia Mare din 1929,
    slujba citirii celor douăsprezece Evanghelii s-a ţinut în celula medicilor
    din Tabăra 10. Vlădica Victor şi părintele Nicolae au venit la noi, ca
    pentru dezinfecţie. Apoi, în stilul specific catacombelor, ei au ţinut
    slujba cu uşa încuiată. În Vinerea Mare s-a citit un ordin în toate
    taberele prin care se informa că pentru următoarele trei zile nimănui nu
    i se permitea să părăsească taberele după ora 8 p.m., cu excepţia unor
    circumstanţe extraordinare şi printr-un permis special, scris de
    comandantul de tabără.
    Vineri la 7 p.m., când noi, medicii, tocmai ne întorseserăm în celulele
    noastre după ziua de muncă de 12 ore, părintele Nicolae a venit la
    noi şi ne-a spus că un epitaf (un giulgiu cu imaginea lui Hristos pe el) de
    mărimea unei palme fusese pictat de artistul R. Slujba – prohodul –
    avea să se facă şi avea să înceapă într-o oră. „Unde?” – a întrebat Vlădica
    Maxim. „În marea cutie pentru uscat peşte care se găseşte aproape de
    pădure, lângă tabăra N. Parola: trei ciocănituri şi apoi două. Este mai
    bine să se vină câte unul o dată”.
    Într-o jumătate de oră, Vlădica Maxim şi cu mine am părăsit tabăra
    şi am pornit spre „adresa” indicată. De două ori cei care patrulau
    ne-au cerut permisele. Noi, ca medici, le aveam. Dar ceilalţi: Vlădica
    Victor, Vlădica Ilarion, Vlădica Nectarie şi părintele Nicolae? Vlădica
    Victor era contabil la fabrica de funii. Vlădica Nectarie era pescar; iar
    ceilalţi ţeseau plase… Aici era capătul pădurii. Aici se afla cutia, de aproximativ
    zece metri lungime, fără ferestre, uşa abia vizibilă. Lumină de
    amurg, cerul acoperit cu nori negri. Ciocănim de trei ori şi apoi de două
    ori. Părintele Nicolae deschide. Vlădica Victor şi Vlădica Ilarion sunt
    deja aici… În câteva minute vine şi Vlădica Nectarie. Interiorul cutiei a
    fost transformat în biserică. Pe podea, pe pereţi, crengi de molid. Câteva
    lumânări pâlpâiau. Mici icoane de hârtie. Micul epitaf este acoperit de
    crengi verzi. Zece oameni au venit să se roage. Mai târziu vin alţi patru
    52
    sau cinci, dintre care doi sunt călugări. Slujba începe, în şoaptă. Părea că
    nu avem trupuri, ci că eram doar suflete. Nimic nu distrăgea sau nu se
    interfera cu rugăciunea… Nu îmi amintesc cum ne-am dus „acasă”, adică
    la taberele noastre. Domnul ne-a acoperit!
    Turele de control ale taberei noastre erau făcute de către comandantul
    taberei înainte şi după slujbe, la 11 p.m. şi la 4 a.m. Găsindu-ne
    pe noi, patru medici în frunte cu Vlădica Maxim, în ultima lui tură, comandantul
    a spus: „Ce este, doctorilor, nu dormiţi?” Şi imediat a adăugat:
    „Aşa noapte… şi să nu vrei să dormi!” Şi a plecat.
    „Doamne Iisuse Hristoase! Îţi mulţumim pentru minunea milei şi
    a puterii Tale”, a spus cu emoţie Vlădica Maxim, exprimând sentimentele
    noastre comune.

    Apreciază

  5. Scutaru Mihai said, on Octombrie 2, 2016 at 12:21 pm

    Trimis din Yahoo Mail pe Android Pe Dum 2 oct. 2016 la 8:36 a.m., Saccsiv – Weblog a scris: | saccsiv a publicat:”   Iata si ce putem citi la Prezenţă redusă la slujba oficiată de Papa Francisc în Georgia de pe Adevarul:Papa Francisc, aflat în turneu în Caucaz, a ţinut sâmbătă o slujbă în aer liber pe stadionul Mikheil Meskhi din Tbilisi, la care au parti” | |

    Apreciază

  6. AKRITAS said, on Octombrie 2, 2016 at 3:43 pm

    Cine are curajul, tupeul, obraznicia, sa conteste realitatea, situatia catastrofala in care se afla tara dupa atita amar de „binefaceri” occidentale ???
    Bineinteles, aceia care au si generat o astfel de stare anormala de 27 de ani, adica strainii care au acaparat institutiile statului ca lupii la oi, cozile de topor, propagandistii, spalatii pe creier cu „valorile” occidentale care urla demonic „vrem o tara ca afara”, care ne mint si inseala zi si noapte, ne jefuiesc si ne exploateaza pas cu pas ca un lucru bine facut !!!
    Asta fac dintotdeauna, de secole, occidentalii nelegiuiti, apostati, stapanti de iudeomasonerie, invadeaza teritorii straine, intra peste popoare pasnice ca lupii la oi, prin minciuna si viclenie, prin violenta si varsare de sange, cu sabia cu tunul si cu racheta(popoarele din America din Africa, Asia stiu foarte bine, stim si noi de tunurile lui Bucow) cu politica „corecta”, cu stat de „drept”, cu privatizari, liberalizari si „investitori” (adica hoti, zisele corporatii, care acapareaza si pun monopol pe resurse, aparati de sistemul corupt patronat de ei) cu „revolutii” portocalii, euromaidane, „primaveri” arabe…..(provocarea mahomedanilor pentru invazie planificata pentru distrugerea civilizatiei crestine!)
    Cel mai recent exemplu de invadare, de influenta negativa, nedorita occidentala :

    Papa Francisc, întâmpinat cu proteste la Tbilisi. Biserica Ortodoxă a Georgiei a cerut credincioșilor să-l boicoteze, iar slujba a fost oficiată pe un stadion aproape gol
    http://m.activenews.ro/externe/Papa-Francisc-intampinat-cu-proteste-la-Tbilisi.-Biserica-Ortodoxa-a-Georgiei-a-cerut-credinciosilor-sa-l-boicoteze-iar-slujba-a-fost-oficiata-pe-un-stadion-aproape-gol-136969
    Ce cauta papa, occidentul apostat de fapt, intr-o tara ortodoxa unde stie ca nu e bine primit ?(abuzand de bunavointa ortodoxa)

    Si….e bine sa stim de alti „români”, bine primiti de noi ca asa ne e felul(dar abuzand de bunavoina nostra ortodoxa): froim bernard, un individ care „munceste” din greu, 70 de ore la tvr….la zisa „revolutie”, deci cu misiune speciala, strain de neamul românesc, asemenea „românilor” : ivanovici iliescu, bruckner, neulander…. care au generat de 27 de ani, cu ajutorul occidentului iudeomason genocidul asupra poporului român :

    VIDEO/ TVR îl spală pe diversionistul șef din decembrie 1989: AntiCeaușescu egal antiRomânia
    http://www.flux24.ro/video-tvr-il-spala-pe-diversionistul-sef-din-decembrie-1989-anticeausescu-egal-antiromania/

    Apreciază

  7. NIMENI said, on Octombrie 2, 2016 at 4:29 pm

    Parafrazand, BRAVO POPOR ROMAN ca stai in casa cu ochii in tembelizor si nimic nu te intereseaza din jurul tau, ci doar matul …si astepti para malaiata in gura ta de natafleata ….!!!

    Apreciat de 1 persoană

  8. Spaceman said, on Octombrie 2, 2016 at 7:31 pm

    Papa Francisc la vizita sa în Georgia din data de 01 Octombrie 2016, a fost întâmpinat cu proteste pașnice de către un grup de preoți și enoriași ortodocși georgieni, numindu-l pe Francisc un papă arhi-eretic. Iată ce spune un preot ortodox protestatar: „Când șeful romano-catolicilor ne spune nouă creștinilor, că ar trebui să cerem iertare homosexualilor, asta înseamnă că este potrivnic lui Hristos.”
    Patriarhul Georgiei Ilia II, dezicându-se de acest grup protestatar, îl primește călduros pe papa Francisc.

    Presa internațională descrie protestatarii ortodocși georgieni ca fiind niște:

    „fanatici intoleranți atât în religie cât și în politică, ancorați în mentalitatea secolului 11, care cred că papa Francisc vrea să-i convertească la catolicism.”

    Apreciat de 1 persoană

  9. Templier said, on Octombrie 2, 2016 at 10:07 pm

    Avertizarea de la un rabin prvind Profetia din Isaia 60:
    2. Căci iată întunericul acoperă pământul, şi bezna, popoarele; iar peste tine răsare Domnul, şi slava Lui străluceşte peste tine.
    3. Şi vor umbla regi întru lumina ta şi neamuri întru strălucirea ta.
    https://templierblog.wordpress.com/2016/10/02/lumineaza-te-lumineaza-te-ierusalime-ca-vine-lumina-ta/

    Apreciază

  10. […] BRAVO POPOR GEORGIAN. Extrem de putini s-au dus pe stadion la “slujba” oficiata de Papa Francisc… […]

    Apreciază

  11. Mihail said, on Octombrie 4, 2016 at 9:06 am

    Intreb si eu, ca un om nestiutor…, nu vi se pare ca ereticul sef si-a pus cruci pe carpa cu care este imbracat, ca sa semene cu preotii ortodocsi? Ca eu nu am mai vazut pana acum asa ceva. Vedeti primul video, la 1:19:52.

    Apreciază

  12. […] BRAVO POPOR GEORGIAN. Extrem de putini s-au dus pe stadion la “slujba” oficiata de Papa Francisc… […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: