SACCSIV – blog ortodox

Biserica Ortodoxa Georgiana nu recunoaste botezul catolic. Papa se duce sa rezolve problema

Posted in Uncategorized by saccsiv on septembrie 30, 2016

Antonio Spadaro: „[…] Sfântul Părinte va atinge un loc ce este o sursă de istorie creștină; există o viață monastică încă activă, dar și în acest caz nu lipsesc problemele, întrucât raporturile cu Biserica Ortodoxă sunt complexe. Biserica Ortodoxă georgiană nu recunoaște de exemplu validitatea Botezului administrat de catolici, chiar dacă există un efort constant și continuu în relații. Așadar, dacă vrem, putem spune că prezența Papei înseamnă și un mesaj foarte clar de unitate a creștinilor, făcând apel la aceste rădăcini profunde pe care Georgia le păstrează cu strășnicie.”

Dar iata ce putem citi pe larg la Începe mâine călătoria apostolică a papei Francisc în Georgia și Azerbaidjan de pe Radio Vatican:

RV 29 sep 2016. Papa Francisc o efectuează o călătorie apostolică în Georgia și Azerbaidjan începând de vineri, 30 septembrie, până duminică, 2 octombrie a.c. În cadrul călătoriei Pontiful va prezenta discursurile sale în limba italiană și, potrivit obiceiului, va ține o conferință de presă la bordul avionului în timpul călătoriei de întoarcere de la Baku spre Roma, pe 2 octombrie.

Călătoria apostolică în Georgia (30 septembrie – 2 octombrie 2016) are un logo specific în care sunt reluate simbolurile importante ale țării. În centrul logo-ului se află tipica cruce georgiană albă, cu brațele înclinate în jos, încadrată pe de o parte de culoarea roșie, aluzie la drapelul țării, și de cealaltă, de culoarea galbenă, referință la steagul Sfântului Scaun. Motto-ul călătoriei este o invocație de pace în regiunea Caucazului, luată din cuvintele lui Cristos cel înviat: ”Pax vobis” – ”Pace vouă!” (In 20,19; 21,26). Papa Francisc va sosi în Georgia vineri, 30 septembrie, la ora locală 15.00, pe aeroportul internațional din Tbilisi. După vizita de curtoazie la președintele țării, are loc întâlnirea cu autoritățile, reprezentanții societății civile și membrii Corpului Diplomatic la Palatul Prezidențial. Succesiv, la 16.40, la Palatul Patriarhal al Bisericii ortodoxe georgiene, întâlnirea cu Beatitudinea Sa Ilia al II-lea, catholicos și patriarh al întregii Georgii, în cadrul căreia Pontiful va pronunța cel de-al doilea discurs al călătoriei. La ora 18.00, întâlnirea cu comunitatea siro-caldee în biserica catolică de rit caldeean, unde Sfântul Părinte va conduce un moment de rugăciune. Sâmbătă, 1 octombrie, la ora 10.00, papa Francisc prezidează Sfânta Liturghie și va ține predica celebrării euharistice pe stadionul M. Meskhi. La 15.45, întâlnirea Papei cu preoții, persoanele consacrate, seminariștii și operatorii pastorali în biserica ”Adormirea Maicii Domnului”, cu discursul Sfântului Părinte. La ora 17.00, întâlnirea cu persoanele care primesc asistență din partea asociațiilor de caritate la Centrul de asistență a misionarilor camilieni, unde este prevăzut un cuvânt de salut din partea papei. Agenda călătoriei apostolice în Georgia se încheie, practic, sâmbătă, la 18.15, cu vizita la catedrala patriarhală Svetitskhoveli, la Mtskheta, unde este prevăzut un scurt discurs al Sfântului Părinte și al patriarhului ortodox georgian. Duminică, 2 octombrie, papa Francisc pleacă din Georgia la ora locală 8.00 cu direcția Baku, în Azerbaidjan, a doua și ultima etapă a călătoriei sale în țările din regiunea Caucazului.

Călătoria papei în Georgia și Azerbaidjan completează în mod ideal proiectul vizitei în Caucaz, început în luna iunie prin călătoria în Armenia, subliniază pr. Antonio Spadaro, directorul revistei ”La Civiltà Cattolica”:
Pr. Antonio Spadaro: „Va fi o călătorie importantă pentru că va completa de fapt călătoria în Caucaz, care este o rană deschisă, adică un loc de bogății enorme în ceea ce privește creștinismul, dar un loc care a trăit și trăiește încă mari stări de conflict, cauzate de interesele de ordin economic și politic. Aș spune că Papa iubește mereu să atingă și să fie prezent în locurile în care există răni deschise ce trebuie vindecate: dimensiunea Bisericii ca spital de campanie înseamnă și dimensiunea terapeutică a lui Isus. Sfântul Părinte va atinge un loc ce este o sursă de istorie creștină; există o viață monastică încă activă, dar și în acest caz nu lipsesc problemele, întrucât raporturile cu Biserica Ortodoxă sunt complexe. Biserica Ortodoxă georgiană nu recunoaște de exemplu validitatea Botezului administrat de catolici, chiar dacă există un efort constant și continuu în relații. Așadar, dacă vrem, putem spune că prezența Papei înseamnă și un mesaj foarte clar de unitate a creștinilor, făcând apel la aceste rădăcini profunde pe care Georgia le păstrează cu strășnicie. În fond cultura și însăși limba poporului sunt plăsmuite de creștinism. Un alt element pe care îl rețin foarte important este faptul că aceasta este o zonă de graniță; evident vom spune Asia, dar în același timp este clar că există o cultură care face o referire clară la Europa. Așadar, în acest sens se prezintă ca o călătorie interesantă la rădăcinile creștine ale Europei”.

La rândul ei, călătoria apostolică în Azerbaidjan (2 octombrie 2016) are un logo caracteristic pentru ”Țara focului”. Emblema consfințește întâlnirea a trei limbi de foc, purtând culorile drapelului azer, cu simbolul Crucii, în galben, după steagul Sfântului Scaun. În centru, un soare care răspândește raze de milostivire, în Anul Sfânt al Milostivirii proclamat de papa Francisc. Motto-ul călătoriei, ”Suntem toți frați”, se inspiră din cuvintele lui Isus din Evanghelia după Matei (23,8). Papa Francisc ajunge în Azerbaidjan duminică, 2 octombrie, la ora locală 9.30, pe aeroportul internațional ”Heydar Aliyev” din Baku. După ceremonia de primire, Pontiful celebrează Sfânta Liturghie în biserica ”Neprihănita Zămislire” de la Centrul salezienilor din Baku, unde va ține omilia celebrării euharistice și va recita rugăciunea ”Angelus”. Papa stă la prânz împreună cu misionarii salezieni și cu membrii suitei papale. La 15.30 are loc ceremonia oficială de bun venit în Piața Palatului Prezidențial din Ganjlik, urmată de vizita protocolară la președintele Republicii. Succesiv, Papa aduce un omagiu la Monumentul celor căzuți pentru independență și are o întâlnire cu autoritățile țării, în cadrul căreia va ține primul discurs oficial în Azerbaidjan. La ora 17.45 papa Francisc are o întâlnire privată cu șeicul musulmanilor din Caucaz în moscheea ”Heydar Aliyev”, urmată de întâlnirea inter-religioasă cu șeicul musulmanilor și cu reprezentanții celorlalte religii, cu un nou discurs din partea Sfântului Părinte. În fine, la ora locală 19.00, ceremonia de plecare, pe aeroportul din Baku, și întoarcerea la Roma, unde sosirea este prevăzută la ora 22.00.

În Azerbaidjan condițiile libertății religioase nu au aceleași repere pe care le cunoaștem în alte țări, iar spațiul de libertate a Bisericii are alte coordonate, a remarcat fostul nunțiu apostolic în Irak, cardinalul Fernando Filoni, prefect al Congregației pentru evanghelizarea popoarelor:
Card. Fernando Filoni: „Spațiul actual este legat chiar de conceptul de libertate religioasă. Știm că în aceste țări este mai presus de orice libertatea de cult și a vorbi de toleranță este un aspect chiar nou. Noi, ca Biserică, preferăm să vorbim despre drepturi, pentru că face parte din însăși natura de a fi cetățeni a profesa propria credință. Dacă acest lucru ar fi respectat în toate țările, cred că ar exista mereu o posibilitate de dezvoltare, precum spune Papa, nu prin inducție, pentru a aduce prin intermediul mecanismelor la credință, cât prin contact, prin mărturisire. În Azerbaidjan trebuie să spunem că vorbim de câteva sute de catolici foarte vii, foarte frumoși, bine inserați în cadrul contextului”.

   Comentariu saccsiv:

Transmisiunea in direct incepand cu ora 14:

   Sa speram ca georgienii vor ramane pe pozitii si in continuare nu vor recunoaste validitatea botezului catolic.

Cititi va rog si:

Arhimandritul Lazar (Abashidze): “ANTIHRIST vine in GEORGIA” / In Romania a venit?

VIDEO: Cantari ortodoxe, imagini superbe si oameni din Georgia

Patriarhul GEORGIEI Ilia II RESPINGE documentul despre ECUMENISM pregatit pentru MARELE SINOD

Documentar despre Patriarhul Georgiei Ilia al II-lea. Ce iubit e de credinciosi

Patriarhul Georgiei a salvat ţara de la un declin demografic catastrofal

Video: GEORGIA – ID CARD. Prezentare – minunata lume a viitorului …

Pomenirea Sfintei marii Muceniţe Ketevan, regina Georgiei

De ce vizita papei in Georgia este prezentata de catolici ca fiind calatorie apostolica?

 

73 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Scutaru Mihai said, on septembrie 30, 2016 at 9:40 am

    Trimis din Yahoo Mail pe Android Pe Vin 30 sept. 2016 la 9:31 a.m., Saccsiv – Weblog a scris: | saccsiv a publicat:”Antonio Spadaro: „[…] Sfântul Părinte va atinge un loc ce este o sursă de istorie creștină; există o viață monastică încă activă, dar și în acest caz nu lipsesc problemele, întrucât raporturile cu Biserica Ortodoxă sunt complexe. Biserica Ortodoxă georgia” | |

    Apreciază

    • voda said, on septembrie 30, 2016 at 2:59 pm

      Papa Francisc muscat de un tantar georgian

      Apreciază

      • nikodim said, on octombrie 1, 2016 at 9:55 am

        Tantarul, probabil ca a decedat instantaneu in urma contactului cu trupul si sangele „infailibilului”…

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on octombrie 1, 2016 at 2:31 pm

        nikodim

        vezi de treaba OTRAVA DIAVOLEASCA din ei NIMIC NU POATE impotriva celor nevinovati si nici diavolul NU ARE PUTERE asupra vietii unui nevnovat , nici acar a unui animal.

        asta pot sa UCIDA cu MOARTEA VESNICA DOAR pe LEPADATI si pe LEPADATURI care SINGURI au ales sa fie sub puterea diavolului!

        asa ca NUMAI BINE tantzarului aceluia, n-a patit nimic, s-a dus bucuros inapoi si satul la familia lui ! 🙂
        tzantarul ala s-a ales cu mai multa LAUDA caci „l-a primt cum se cuvine” decat prostii care au primit pe diavolul kakapapa si MAI MULT FOLOS : o burta plina de mancare ! 🙂 🙂 🙂

        Apreciat de 1 persoană

      • ban said, on octombrie 2, 2016 at 6:12 pm

        Batea doar vantul, ce tantar?

        Apreciază

    • alex said, on septembrie 30, 2016 at 6:27 pm

      http://basilica.ro/patriarhul-catolicos-ilia-al-georgiei-s-a-intalnit-cu-papa-francisc-la-palatul-patriarhal-din-tbilisi-video/

      Vineri după-amiază, papa Francisc s-a întâlnit cu Preafericitul Părinte Ilia al II-lea, Patriarhul Catolicos al întregii Georgii, la Palatul Patriarhal din Tbilisi, transmite CTV.

      Papa Francisc a început astăzi, 30 septembrie 2016, vizita sa de trei zile în Caucaz.

      În jurul orei locale 15.00, papa Francisc a ajuns pe Aeroportul Internaţional din Tbilisi, unde a fost întâmpinat de Preşedintele Republicii Georgia şi de Patriarhul Georgiei.

      După ceremonia de primire de la aeroport, papa Francisc a fost primit de Președintele Georgiei, Excelența Sa Giorgi Margvelashvili, la palatul prezidențial din Tbilisi.

      În continuare, Patriarhul Ilia al Georgiei l-a primit, la palatul patriarhal din capitala Georgiei, pe papa Francisc. În cadrul întâlnirii, au fost transmise mesaje de pace. De asemenea, au fost evidenţiate aspecte din istoria creştinismului georgian şi au fost apreciate bunele relaţii între Biserica Ortodoxă Georgiană şi Biserica Romano-catolică. Cei prezenţi au audiat mai multe imne religioase compuse de Patriarhul Ilia.

      Sâmbătă seara, papa Francisc va merge la Mtskheta, unul dintre cele mai vechi oraşe georgiene, care se află în apropierea capitalei, pentru a vizita Catedrala Svetitskhoveli, care datează din secolul al XI-lea. Acolo va fi întâmpinat de Patriarhul Ilia al II-lea.

      Papa Francisc va petrece două zile în Georgia, iar duminică, 2 octombrie, va vizita Azerbaidjanul.

      Aceasta este a doua vizită a unui papă în Georgia. Papa Ioan Paul al II-lea a vizitat Tbilisi în noiembrie 1999, când s-a întâlnit cu Patriarhul Ilia al II-lea.

      În urmaunor contestări cu privire la vizita papei în Georgia, Patriarhia Georgiei a emis un comunicat miercuri, 28 septembrie 2016, în care spune că „Sanctitatea Sa Papa Francisc I va vizita Georgia la invitaţia Preşedintelui Georgiei şi a Patriarhului-Catolicos al întregii Georgii. Patriarhia Georgiei va primi oaspetele cu respect şi speră ca această vizită să contribuie la apropierea relaţiilor multilaterale şi promovarea păcii în regiune”.

      Apreciază

      • marinela said, on octombrie 1, 2016 at 2:55 pm

        Bietul tintar a murit otravit de singele acestui veninos papa.Bine era sa fi fost invers,dar …asta e !:)))Iertati-mi gluma cinica,dar a fost peste puteri sa ma abtin.

        Apreciat de 1 persoană

    • alex said, on septembrie 30, 2016 at 6:28 pm

      Apreciat de 1 persoană

    • alex said, on septembrie 30, 2016 at 10:11 pm

      Cand nesimtirea nu are limite, de fapt ce limite sa mai aibe in ziua de azi. Deci oameni buni acum pare de inteles de ce nebunia cu adunarea din Creta, si marea reclama facuta inainte cat si dupa cat de buna este acea adunare eretica.

      http://ro.radiovaticana.va/news/2016/09/30/papa_francisc_georgia_azerbaidjan_patriarhul_ilia_al_ii-lea/1261931

      RV 30 sep 2016. Un nou pas pe drumul ecumenic pentru a face mai strânse legăturile dintre Biserica catolică și Biserica ortodoxă georgiană. În acest spirit fratern s-a desfășurat vineri, 30 septembrie 2016, întâlnirea papei Francisc cu patriarhul ortodox al Georgiei, B. S. Ilia al II-lea, la sediul patriarhatului ortodox din Tbilisi. În cuvântul său, papa Francisc a îndemnat credincioșii catolici și ortodocși să dea o mărturie comună pentru Evanghelie într-o lume însetată de pace și milostivire. În timpul întrevederii, desfășurată în jurul orei locale 16.00, a avut loc și tradiționala oferire simbolică de ceai și cafea în semn de bun venit față de un oaspete care a venit de departe.
      Să rămânem ancorați în Domnul pentru a fi ”uniți frățește” în vestirea Evangheliei: a fost, în general, mesajul întâlnirii dintre papa Francisc și patriarhul Ilia al II-lea, care a compus un emoționant ”Ave Maria”, cântat la începutul ceremoniei de la sediul patriarhiei, compoziție care a trezit profunda admirație a Sfântului Părinte. Episcopul Romei a menționat momentele reprezentative care au marcat relațiile reînnoite dintre Biserica catolică și Biserica ortodoxă georgiană, care au ajuns la expresia lor culminantă la vizita istorică efectuată de Sfântul Ioan Paul al II-lea în Georgia în pragul Marelui Jubileu al anului 2000. Drumul ecumenic, însă, trebuie să meargă mai departe:
      Papa Francisc: ”Acum, Providența divină face să ne întâlnim din nou și, înaintea unei lumi însetate de milostivire, unitate și pace, ne cere ca acele legături dintre noi să primească un nou avânt, o reînnoită ardoare, pentru care sărutarea păcii și îmbrățișarea noastră fraternă sunt deja un semn grăitor”.
      Vestirea Evangheliei, a reluat Sfântul Părinte, dobândește o credibilitate mai mare dacă este făcută împreună, ideal în fața căruia dificultățile existente nu trebuie să devină insurmontabile: ”Pentru ca Evanghelia să aducă roade și în timpurile noastre”, a afirmat, ”se cere de la noi să rămânem și mai ancorați în Domnul și uniți între noi”. ”Mulțimea sfinților pe care această țară îi numără să ne încurajeze să punem Evanghelia mai presus de toate și să evangelizăm ca în trecut, mai mult ca în trecut, liberi de lațurile prejudecăților și deschiși la noutatea perenă a lui Dumnezeu. Dificultățile să nu fie impedimente, ci imbold la a ne cunoaște mai bine, a împărtăși limfa vitală a credinței, a intensifica rugăciunea unora pentru alții și a colabora cu caritate apostolică în mărturia comună, spre slava lui Dumnezeu în ceruri și slujirea păcii pe pământ”.
      Papa Francisc a evidențiat faptul că Biserica ortodoxă a Georgiei este înrădăcinată în mod special în mărturia Sfântului Apostol Andrei și, după cum Andrei era fratele lui Petru, tot la fel Biserica catolică și cea ortodoxă a Georgiei trebuie să reînnoiască ”fraternitatea apostolică”, lăsându-se privite de Domnul pentru a fi ”împreună vestitori ai prezenței sale”. În acest sens, Pontiful a pus accentul pe iubirea față de Cristos care ne înalță pentru că ”permite să ne înălțăm mai presus de neînțelegerile trecutului, de calculele prezentului și de temerile pentru viitor”. ”Poporul georgian a mărturisit în decursul secolelor măreția acestei iubiri. În această iubire și-a găsit puterea de a se ridica după nenumărate încercări, în aceeași iubire s-a ridicat până pe culmile unei frumuseți artistice extraordinare”.
      Sfântul Părinte a amintit, de asemenea, importanța patrimoniului cultural al Georgiei și în mod special pe Sfânta Nino, care a răspândit credința printre locuitorii acestei țări și, de aceea, este considerată una cu apostolii. În acest spirit, Pontiful și-a exprimat dorința de a fi prieten al tuturor georgienilor, adresând urarea cordială de pace pentru o țară rănită:
      Papa Francisc: ”Doresc să fiu prieten sincer al acestei țări și al acestei populații, care nu uită binele primit și a cărei ospitalitate se împletește cu un stil de viață bazat pe speranță genuină, chiar și în mijlocul greutăților care n-au lipsit niciodată. Această pozitivitate își găsește propriile rădăcini în credință, care îi face pe georgieni, așezați în jurul mesei, să ceară pacea pentru toți oamenii, pomenindu-i chiar și pe dușmani”.
      Papa Francisc a încheiat discursul său amintindu-i în mod special pe numeroșii creștini care și astăzi în lume ”suferă prigoană și ultraj”.
      La rândul său, patriarhul Ilia al II-lea a definit ”istorică” pentru toată Georgia vizita papei Francisc și a invocat asupra sa binecuvântarea Domnului.
      În cadrul schimbului de daruri, patriarhul a oferit papei Francisc o icoană din tradiția creștină georgiană, iar Sfântul Părinte i-a oferit prețiosul volum ”Codex Pauli”, editat cu ocazia bimilenarului nașterii Sfântului Apostol Paul, cu reproducerea unor manuscrise de la mănăstirea benedictină a bazilicii romane Sfântul Paul din Afara Zidurilor.
      (rv – A. Gisotti – A. Dancă)

      Apreciază

  2. voda said, on septembrie 30, 2016 at 10:20 am

    Apreciat de 2 persoane

  3. Apa trece, pietrele rămân. said, on septembrie 30, 2016 at 10:54 am

    Blasfemie! Cum poate fi numita călătoria papei în Georgia apostolică? Se denigrează însuși sensul cuvântului Apostol. Cred ca mai potrivit ar fi sa se numească aceasta călătorie antiapostolica. Cum mai vor sa ne însele!

    Apreciat de 1 persoană

  4. sv said, on septembrie 30, 2016 at 12:42 pm

    Sper ca gerogienii sa-l trateze ca si pe fostul papa cu „d-le Wojtyla”.Pina atunci cititi ce s-a intimplat in „Cizma”:

    http://www.evz.ro/doua-maicute-s-au-casatorit-in-italia.html

    ps:interesant este si felul cum prezinta „exkrementul silei” aceasta stire!S-au dat cu sodomitii cam toti jurnalistii nostri..

    Apreciază

    • Ionut said, on septembrie 30, 2016 at 2:40 pm

      Cam asta contine mai mult de jumatate din presa romaneasca: stiri de scandal, nenorociri si pacaleli.

      Apreciază

  5. Mirela said, on septembrie 30, 2016 at 1:01 pm

    Vă rog să îmi răspundă cineva în cunoştinţă de cauză: Mai avem vreun. episcop? Mai putem merge la vreo biserică unde e pomenit un episcop al BOR?
    Ne-am lămurit cu episcopii care au semnat în Creta că s-au lepădat de Hristos, acceptând erezii. Potrivit canoanelor, sunt eretici, acum pe faţă şi clar, deşi unii erau învechiţi în eres. Mai rămăseseră unii despre care auziserăm de bine: IPS Paisie Lugojanul, IPS Galaction al Alexandriei, dar vedem că, cel puţin după informarea Basilica, aceştia slujesc cu ereticii semnatari:

    http://basilica.ro/antiohia-romania-si-georgia-unite-in-rugaciune-liturgica-sfantul-antim-ivireanul-cinstit-la-bucuresti/

    Citisem într-un comentariu mai vechi că Părintele Antim (fost de la Bistriţa) le-a interzis ucenicilor să mai meargă la bisericile la care preoţii nu vorbesc împotriva siodului. Dar dacă preoţii vorbesc împotriva sinodului, însă pomenesc episcop ce se roagă cu ereticii? Ex: pr Aniţulesei şi pr. Mihai Valică. Amândoi îl pomenesc pe Pimen, care nu a semnat, dar slujeşte cu diverşi care au semnat.
    Putem să mai ignorăm cuvintele sfinţilor?:

    „Dușmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci și cei aflați în comuniune cu ei.” (Sf. Ioan Gură de Aur)
    ”Toți dascălii Bisericii, toate Sinoadele, toate Sfintele Scripturi, ne spun să ne ferim de acești eretici și de împărtășirea cu ei.” (Sf. Marcu Eugenicul)
    Sf. Ignatie Teoforul: ”De aceștia (de eretici) trebuie să fugiți ca de fiare (…). Trebuie să vă feriți de ei, fiindcă mușcăturile lor sunt greu de vindecat.”
    Sf. Vasile cel Mare: ”Trebuie să evităm orice părtășie cu ei (cu ereticii) și să le respingem cuvintele ca unele ce sunt otravă pentru suflete.”
    Sf Apostol Pavel: „Şi vă îndemn, fraţilor, să vă păziţi de cei ce fac dezbinări şi sminteli împotriva învăţăturii pe care aţi primit-o. Depărtaţi-vă de ei. Căci unii ca aceştia nu slujesc Domnului nostru Iisus Hristos, ci pântecelui lor, şi prin cuvinte bune si prin cuvantare de bine inseala inimile celor proşti”

    Apreciază

    • saccsiv said, on septembrie 30, 2016 at 2:01 pm

      Mirela

      Cred ca deocamdata e extrem de greu de gasit o astfel de biserica in intreaga lume ortodoxa. Ca pana la urma, cum necum, cineva tot pomeneste pe cine nu trebuie sau slujeste cu cine nu trebuie sau e in comuniune cu cine nu trebuie …

      Apreciat de 2 persoane

      • Mihai said, on septembrie 30, 2016 at 2:05 pm

        Saccsiv, ce părere ai despre grupul de preoți nepomenitori din Republica Moldova?

        Apreciază

      • saccsiv said, on septembrie 30, 2016 at 4:20 pm

        Mihai

        Care grup?

        Apreciază

      • Mirela said, on septembrie 30, 2016 at 2:39 pm

        Din câte am reţinut/înţeles eu, Sf. Teodor Studitul spune că se acceptă să mergi la preot neeretic, care pomeneşte episcop neeretic, deşi episcopul, de frică, pomeneşte un ierarh eretic. Cu condiţia ca episcopul neeretic să nu fi slujit cu ereticii.
        Pe de altă parte, teoretic (?), mai sunt preoţii care au întrerupt pomenirea ierarhilor eretici. Dar de unde să-i scoatem/ştim? Cum să facem? Putem să tot participăm la slujbe, pentru a ajunge să constatăm, mai devreme sau mai târziu, că avem o formă de comuniune cu erezia?
        Ştie cineva ce ne sfătuieşte să facem Părintele Antim, de exemplu? El a plecat în pădure, noi ce facem?

        Apreciat de 1 persoană

      • saccsiv said, on septembrie 30, 2016 at 4:35 pm

        Mirela

        Noi ce facem? Mergem dupa el. Preoti precum parintele Antim s-or mai gasi (sper ca mai multi dupa ce se vor dumiri ca au asteptat Sinodul BOR degeaba), biserici insa nu cred. Probabil la fel si in restul spatiului ortodox.

        Haosul asta demonstreaza inca o data ca vremurile apocaliptice bat la usi …

        Apreciat de 1 persoană

      • Mirela said, on septembrie 30, 2016 at 8:24 pm

        Ce fac ucenicii Pr. Antim? Dar cei ai Pr. Elefterie Tărcuţă? Ce sfaturi au primit? Ştie cineva dacă putem măcar să trimitem pomelnice undeva unde nu sunt pomeniţi ierarhi eretici? Nu vrem biserici/clădiri, dar Sf. Liturghie curată vrem!

        Apreciază

      • cosminmatiu said, on septembrie 30, 2016 at 9:48 pm

        @ Mirela, pomelnice poti trimite, de exemplu la Pr Ciprian Staicu

        Apreciat de 1 persoană

      • Mirela said, on octombrie 1, 2016 at 10:58 am

        Iată ce zice părintele Antim ucenicilor lui:

        P.A.:-”Unii,ca persoana mea sau altii,si sunt putini acestia in Romania,nu vor avea alta cale decat iesirea din manastire.Ca nici nu mai poti sta!Deci calea retragerii …!Daca am avea stareti care sa fie imoreuna cu obstile dupa gandirea sfintilor ar fi o lupta in comun ,dar asa nu este…!
        Si durerea mare…,inca sunt crestini care sunt framantati de lucrurile acestea sinceri pentru mantuire si intreaba :ce fom face,unde ne mai spovedim,unde ne mai impartasim,unde mai mergem la Liturghie?Asta-i durerea mare! Le-am spus :fratilor,daca o sa fie…,o sa ajungem ca Sf. Maria Egipteanca.Nu a avut nici icoana,nu a vut nici anafura,nici aghiasma,nici biserica ,nici preot,nici spovedanie,nici Liturghie ,nici …nimic!Pocainta ,lacrimile si celelalte ne uneste cu Hristos!Le-am spus si lucrurile acestea ,mai ales la ucenici de-ai mei.

        http://www.aparatorul.md/recomandam-parintele-hariton-din-muntele-athos-despre-soborul-de-la-creta-si-nepomenirea-ierarhului-iulie-2016/

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 1, 2016 at 2:00 pm

        cosminmatiu

        Mulţumesc. Poţi, te rog să îmi spui şi cum se procedează concret? Eventual, mai sunt alte variante?
        PS. Ca să fiu sinceră, am apreciat mult râvna şi curajul mărturisirii Ciprian Staici, dar m-a mâhnit aderarea la arsenism. Pot înţelege căderea în această înşelare a unui mirean nepriceput, dar la un teolog nu o înţeleg deloc: Pr. AB are prea multe probleme cu ortodoxia, acum sunt destule materiale care îi vădesc înşelarea, încât să mai susţină un dr. în teologie sfinţenia lui mi se pare SF. Dacă eşti neinformat asupra lui AB nu mi se pare normal să îl promovezi fix pe el, cum a făcut la acea conferinţă, iar dacă eşti informat şi îl consideri sfânt…
        Nu pot decât să sper că se va desprinde de această cale pierzătoare, căci orice înşelare e o poartă deschisă demonilor pentru a ne cuceri sufletele, iar după o înşelare urmează o alta.

        Apreciază

      • Ionut said, on octombrie 1, 2016 at 9:43 pm

        Mirela

        Sunt atat de multe informatii contradictorii in privinta Pr. Arsenie Boca incat eu insumi nu stiu ce sa mai cred. Mi-as dori sa fie cu adevarat sfant, si toate controversele sa aiba o explicatie.
        Ceea ce pot sa spun cu certitudine este ca multe materiale despre Pr. Arsenie Boca sunt absolut trase de par, adica presarate cu exagerari (adica interpretari si „stilizari” de fotografii) si scrise chiar cu un duh de ura, o atitudine securistica.
        In plus constat ca numerosi partizani ai curentului anti-Boca nu exceleaza in ceea ce priveste lupta impotriva avortului, lupta pentru respectarea familiei si tac in ceea priveste „sinodul” din Creta.
        Am nadejdea ca daca este cu adevarat o inselare in ceea ce il priveste pe Pr. Arsenie Boca, Dumnezeu va descoperi pana la urma aceasta celor ce Il slujesc cu atata ravna.

        Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 1, 2016 at 10:51 pm

        Ionut

        De unde ai mai scos si constatarea asta?

        Apreciază

      • Ionut said, on octombrie 2, 2016 at 12:11 am

        As prefera sa nu dau nume. Ma refeream la persoanele cunoscute, de notorietate publica, care au pornit campania anti-Boca, nu la simpli comentatori de pe blog. Sunt unii pe care eu i-am remarcat pentru prima data in urma luarii unei pozitii foarte dure impotriva Pr. Arsenie Boca, dar cam atat.
        Poate ca am gresit scriind „numerosi”. Mai corect ar fi fost sa scriu „cunoscuti”.

        Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 2, 2016 at 12:47 am

        Ionut

        Ba sa dai, daca tot te-ai apucat.

        Adevarul este insa ca ai dorit sa promovezi o ticalosie.

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 2, 2016 at 1:23 am

        Ionuţ

        Poate că tu eşti nelămurit în privinţa pr. AB, însă eu nu sunt şi cred că nici tu nu ai fi dacă argumentele împotriva sfinţeniei nu ar intra în contradicţie cu dorinţele şi aspiraţiile tale evidente.
        Este o vorbă valabilă: nu există orb mai mare decât cel care nu vrea să vadă. În plus, trebuie să ştii dogmatică ortodoxă şi canoane dacă vrei să analizezi corectitudinea credinţei cuiva.

        Apreciază

      • Ionut said, on octombrie 2, 2016 at 11:52 am

        Sunt un ticalos care ar trebui sa-si vada de pacatele lui, dar uneori mi-e greu sa tac. E dicutabil si daca am dreptul sa spun unui mirean ca mine ce are de facut, daramite unui preot sau unui arhiereu. Si daca tot mi-as spune parerea despre cum ar trebui sa procedeze un arhiereu, ar trebui s-o fac in duh de smerenie si de zidire, nu de cearta si de ciuda, asa cum in mod gresit am facut mai inainte (ceva de genul „na, ca v-am zis-o!”)
        Cred ca trebuie sa aparam si salvam padurea de la distrugere, iar padurile care au fost in proprietatea Bisericii sa revina in proprietatea Bisericii, care sa le exploateze cu toata chibzuinta. Dar mai important decat acest deziderat ar trebui sa fie salvarea celor nenascuti si apararea familiei, precum si apararea invataturii crestin-ortodoxe de disolutie si promovarea ei PRACTICA, nu numai teoretica, in randul credinciosilor.

        Apreciază

    • ayeaye20 said, on septembrie 30, 2016 at 3:42 pm

      Pai daca la intalnire anti cip Sf Justin a trimis un episcop de paie voi ce credeti , cati ani au trecut de la ultimu protest anticip????

      Apreciază

    • el said, on septembrie 30, 2016 at 4:37 pm

      Mirela

      „Nuanțări foarte importante sunt regăsite în multe dintre scrisorile Sf. Teodor Studitul, care răspunde adeseori la situații și probleme concrete: „(Dacă episcopul nu s-a aflat în sinodul adulter şi îl numeşte adunătură mincinoasă, dar îl pomeneşte pe mitropolitul său care s-a aflat în acel sinod, dacă deci trebuie să ne împărtăşim de la un preot al [acelui] episcop ortodox) am răspuns şi în alte [dăţi], în scrisorile către Evod, că:
      • Pentru iconomie, trebuie [să ne împărtăşim], numai el să nu liturghisească împreună cu ereticii. Căci nu e nimic, de vreme ce îl pomeneşte pe episcopul ortodox, chiar dacă acela, de frică, îl pomeneşte pe mitropolitul său eretic.
      • Dar dacă [preotul] pomeneşte vreun episcop eretic, chiar dacă [preotul] are vieţuire fericită, chiar dacă e ortodox, trebuie să ne depărtăm de dumnezeiasca împărtăşanie; dar când e vorba de masa de obşte – de vreme ce doar acolo [la liturghie], din frică, îl pomeneşte [pe episcopul eretic] -, ar putea fi acceptat [acel preot] să binecuvinteze şi să cânte cu noi, dar numai dacă nu a slujit, nici nu a avut conştient părtăşie nici cu eretic, nici cu episcopul său, nici cu vreun altul [de acest fel].”

      _______ vezi in Anexa 7 textul Sf Teodor Studitul care spune ca daca preotul NERETIC(NEECUMENIST) pomeneste un episcop NEERETIC se poate merge la Sf Liturghie acolo, CHIAR daca episcopul NEERETIC pomenit de preot POMENESTE la randul lui ( de frica) pe mitropolitul lui( patriarh, alti episcopi eretici).

      mai mult nu merge cu „pogoramantul”.

      asadar pararea mea e ca se poate merge la slujbele preotilor SIGUR NEECUMENISTI /Neeretici care pomenesc un episcop MUSAI neecumenist si el la randul lui, chirad daca episcopul neecumnesit inca pomeneste pe mitropolitul lui eretic.

      eu stiu cazul PS Galaction care SIGUR este IMPOTRIVA ecumenismului si a ratacirii de la Creta , desi din pacate NU marturiseste deschis( din slabiciune) , si care la randul lui din lasitate/frica/etc pomeneste( are comuniune cu) pe mitropolitul lui ARHIERETIC ecumenist ciobotea APOSTATUL.

      asadar daca gasesti in eparhia lui vreun preot SIGUR NEECUMENIST( ca popimea peste tot e stricata de mult si sunt ei insisi rataciti/proecumenisti parandu-li-se ca sunt drepti , chiar dinainte de sinodul talharesc) se poate merge la el, caci daca preotul e neecumenist/neeretic si pomeneste pe episcopul neecumenist/neeretic e destul, chiar daca episcopul din slabiciunie NU a rupt comuninuea cu mitropolitul lui eretic/ alti episcopi eretici dar el NU PRIMESTE EREZIA lor.

      si asa e un pogoramant IMENS !

      mai mult SA NU PRIMESTI !

      Apreciază

      • Mirela said, on septembrie 30, 2016 at 5:59 pm

        el,
        Mulţumesc mult pentru răspuns. Pe învăţătura Sf. Teodor Studitul m-am bazat când am scris primul comentariu. Insist, pentru că vreau să îmi fie clar.

        Aşa cum pricep eu, datele chstiunii sunt:
        1. Ierarhii din Creta au semnat erezii, deci sunt eretici indiferent de convingerile intime ale fiecăruia (ex. Irineu)
        2. Potrivit Sf. Teodor Studitul, ”cei care nu acceptă toate rânduielile canonice ale Sfintelor Sinoade, nu sunt pe deplin ortodocși, chiar dacă cred drept în toate dogmele ortodoxe.” ___________Altfel spus, eretic este nu doar cel care are o învăţătură de credinţă greşită, ci şi cel care nu respect canoanele sfintelor sinoade. Eu aşa înţeleg. Dacă nu e aşa, ce sunt cei care încalcă hotărârile canonice (slujiri cu eretici/păgâni, nebotezarea ereticilor care vor să vină la ortodoxie, căsătorii mixte etc.)???
        3. Canonul 45 al Sfinților Apostoli precizează: „Episcopul sau preotul sau diaconul, dacă numai s-ar ruga împreună cu ereticii să se afurisească; iar dacă le-a îngăduit acestora să săvârșească ceva ca și clerici (să săvârșescă cele sfinte) să se caterisească.”

        Din 2 şi 3 eu înţeleg că episcopul care crede ortodox, dar se roagă/slujeşte cu eretici este eretic întrucât nu respectă canoanele.

        Spui de IPS Galaction că e antiecumenist, dar slujeşte cu ereticii (presupunând că e adevărat ce scrie Basilica). Nu rezultă că e eretic, pentru încălcarea canoanelor? La fel IPS. Paisie şi IPS Pimen?
        De unde să ştim ce atitudine are episcopul faţă de sinod câtă vreme nu vorbeşte public? De pildă, ce să credem despre IPS Pimen? Credem comentariul de pe net că a vorbit de bine despre sinod într-o predică sau îl luăm drept bârfă? Îl considerăm eretic pentru că nu ia măsuri împotriva preoţilor care oficiază căsătorii mixte şi rugăciuni cu ereticii, aşa cum se precizează în scrisoarea deschisă care i-a fost adresată? Sau nu, ci îl considerăm neeretic?
        Faptul că cei trei episcopi români slujesc acum cu semnatarii din Creta nu arată mărturisirea lor că nu-i consideră eretici? Mai pot fi pomeniţi aceşti trei episcopi de către preoţi?
        Eu ştiu că nu contează doar ce crezi în adâncul sufletului, ci şi ceea ce mărturiseşti public, conform cuvintelor Mântuitorului: “Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri”.
        Dealtfel, în perioada persecuţiilor din primele secole, Biserica a considerat lepădare chiar şi obţinerea de către creştini a unor certificate că au jertfit idolilor, cu toate că nu au jertfit.
        Mărturisesc cei trei episcopi? Ce mărturisesc? Sunt eretici sau neeretici? Pot fi pomeniţi de către preoţi?

        Apreciază

      • el said, on septembrie 30, 2016 at 10:44 pm

        Mirela

        asa este.

        ca sa fii ortodox e ABSOLUT INDISPENSABIL, dar nu totdeauna si SUFICIENT ca sa te mantuiesti.
        adica pe de o parte avem nevoie sa fim in dreapta credinta si apoi de MARTURISIREA ei.
        episcopul si popa care e ortodox indeplinesc doar prima conditie, si in acest sens actele lor liturgice per se sunt valabile.
        dar daca ei NU marturisesc Dreapta lor credinta si nu rup comuniunea cu ereticii pun in pericol si Biserica si mantuirea lor prin comuninuea cu ereticii care nu duce decat la PERVRETIREA Credintei .

        acum daca Sf Teodor Studitul zice asa nu pot eu sa fiu mai riguros ca el.

        Bine ca sa fiu sigur eu personal NU MERG NICAIERI unde se pomenesc eretici( episcop) si in NICIUN Caz unde chiar popa primeste erezia ecumenista in vreun fel.

        Dar se intampla ca acesti episcopi drepti sa se afla INCA in comuniune cu cei ERETICITI de ecumenism, si asta e din pacate situatia generala DEPLORABILA a Bisericii azi pentru care au castiat diavolul DREPT sa-l aduca INDATA pe anticrist INSUSI , nu numai sa ii zideasca/pregateasca imparatia si GLOATA de apostati si cazaturi..

        Pana si IPS Serafim de Pireu NU a rupt EXPLICIT si AFIRMAT cum s-ar cadea comuniunea cu ereticul bartolomeu sau cu daniel ciobotea de pilda, in acest sens TOTI sunt „MANJITI” de EREZIE !!

        situatia Bisericii e DEPLORABILA azi !

        cea mai buna varianta : sa mergem DOAR la cei care AU RUPT COMUNIUNEA de orice fel cu ERETICII ecumenisti !

        dar asta e greu si aproape imposibil pentru majoritatea, incat Sf Teodor Studitul a lasat invatatura lui despre pogoramant.

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 1, 2016 at 12:07 am

        el,

        De acord cu tine că cea mai sigură variantă pare să mergem la preoţii care au intreupt pomenirea ierarhilor eretici, deci nu se mai află în comuniune cu ei şi cu erezia lor. Din păcate, se poate să nu-i ştim, iar cei pe care îi ştim să nu ne fie accesibili fie din cauza distanţei prea mari, fie pentru că s-au retras în munţi în locuri neştiute.

        În căutarea altei posibilităţi acceptabile, încercăm preot neeretic care pomeneşte episcop neeretic. Cu preotul ne lămurim mai uşor, îl vedem, îl auzim mai des, îl putem întreba şi vedem dacă e sau nu e eretic. Cu episcopul, însă, ce facem? Repet: IPS Galaction e sau nu eretic dacă se roagă/slujeşte cu eretici? IPS Pimen e sau nu eretic pentru că se roagă cu eretici şi nu-i cateriseşte pe preoţii care slujesc cu eretici şi pe cei care fac cununii mixte? Şi posibil să fi vorbit în favoarea sinodului?
        Pot fi pomeniţi ca ierarhi neeretici? Cu asta nu m-am lămurit. Teoria e clară, episcopul trebuie să nu fie eretic. Practica, însă, nu mi se mai pare la fel de clară: sunt sau nu eretici? Prea curaţi nu cred că sunt, din motivele precizate, cu atât mai mult cu cât episcopul are ca principală obligaţie paza/mărturisirea dreptei credinţe. Pot, însă, să fie pomeniţi? E acceptabil să mergem la slujbele preoţilor antiecumenişti care-i pomenesc? Asta vreau să ştiu, asta nu mi-e clar.
        Îmi pare rău că insist, dar chestiunea e prea importantă ca să o abandonez fără să mă lămuresc.

        Mihail,
        Pentru cine e în eparhia unui episcop eretic şi nu găseşte preot care să nu-l pomenească pe episcopul eretic, e clar că e mai bine să se roage acasă. Dar pentru cine găseşte o variantă de nepomenire de eretic (fie pentru că episcopul e neeretic, fie că e eretic, dar nu e pomenit de preot), e mai bine să nu stea acasă.
        Parcă nu putem să stăm acasă fără să insistăm să căutăm liturghie curată, nu?

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 1, 2016 at 10:40 am

        el,

        Sf. Teodor Studitul: “Dacă episcopul nu s-a aflat în sinodul adulter şi ÎL NUMEŞTE ADUNĂTURĂ MINCINOASĂ”…
        Deci, episcopul neeretic trebuie să se pronunţe împotriva sinodului apostat. IPS Galaction face asta? Nu ştiu. IPS Pimen nu face, deşi i s-a cerut explicit în acea scrisoare deschisă.
        Aşadar, Sf. Theodor Studitul pune o condiţie care nu e îndeplinită.
        Pe de altă parte, ştiu că IPS Pimen e mai puţin rău decât alţi episcopi (ex. Teofan, Ioachim, care au luat măsuri abuzive împotriva antiecumeniştilor), dar mă întreb dacă acea scrisoare deschisă în care era ameninţat cu nepomenirea a fost exagerată sau e generată de nereguli reale şi suficient de grave.
        În plus, nu înţeleg de ce faptul că Sofronie al Oradiei a făcut agheazmă cu un greco-catolic a fost considerat foarte grav, dar liturghisirea unui episcop cu Teofan sau cu Daniel ar fi mai puţin grav? Nu au semnat aceştia că ereticii sunt biserică, catolicii sunt biserică? Deci, nu recunosc ei ca fiind dreaptă credinţa greco-catolicilor? Nu a semnat Teofan la Chambesy că monofiziţii sunt ortodocşi?
        De ce Greco-catolicul e eretic cu care NU se poate sluji, dar Teofan e eretic cu care se poate sluji? De ce credem despre catolici că au pierdut harul din cauza ereziei, dar despre ereticii “noştri” credem că au har? Ne-a comunicat Dumnezeu că “preferă”/îngăduie erezia noastră sau de ce?
        Iar dacă în stabilirea ortodoxiei episcopului contează doar ortodoxia convingerilor lui, nu şi mărturisirea publică, de ce să nu-l considerăm ortodox şi pe Irineu al Olteniei, chiar dacă a mers la Hanuka şi a semnat în Creta? Faptul că a adăugat la semnătură acel text de “mărturisire ortodoxă” şi convingerea declarată că merge în Creta să îşi murdărească sufletul nu arată că, în forul lui interior, are credinţă ortodoxă?
        Erezia unora e gravă pentru că rupe de Dumnezeu, dar erezia altora nu rupe?

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 1, 2016 at 1:05 pm

        Fugim de stilişti şi-i considerăm nu doar schismatici (pentru întreruperea comuniunii euharistice), ci şi eretici, din cauza rebotezării ortodocşilor care vin la ei şi din cauza hirotonirii episcopului de către un singur episcop, nu de către minim 2, cum prevăd canoanele. Deci, pentru aceste încălcări de canoane (NU DE DOGME) îi considerăm eretici şi nu ne dorim vreo părtăşie cu ei.
        Totuşi, de ce încălcările multe, grave şi sistematice de canoane din curtea noastră ar fi acceptabile? Slujiri cu eretici şi cu păgâni, cununii mixte, primirea ereticilor la ortodoxie fără botez, calendarul nou, simonie generalizată etc., ba şi încălcări dogmatice, prin recunoaşterea drept biserici a ereticilor. Iar dacă ne uităm la apostazia patriarhilor ecumenici, care de un secol merg din ticăloşie în ticăloşie şi din cădere în cădere, ne înspăimântăm.
        Mă întreb: acuzându-i pe stilişti şi ferindu-ne de ei, dar acceptând comuniunea/slujirea cu ecumenişti înrăiţi şi învechiţi în rele (Teofan, Daniel) nu judecăm cu două măsuri???

        Apreciază

      • el said, on octombrie 1, 2016 at 2:40 pm

        Mirela

        nu stiu ce a facut/face explicit PS Galaction, stiu doar ca in privat e IMPOTRIVA adunaturii ereticesti de la Creta si a ecumenismului.

        din pacate raman doar episcopii greci/georgieni/bulgari/ etc care S-AU EXPRIMIAT EXPLICIT IMPOTRIVA adunaturii de la Creta si a ecumenismului, macar ca INCA NU au rupt comuniunea cu episcopii CAZUTI din tara lor si din alte parti.

        cam trista situatia Bisericii, dar nici noi suntem mai breji duhovniceste ca de aia am ajuns sa nu mai avem unde merge , ca macar DE MARE NEVOIE sa ajunge sa STRIGAM cu MULTE LACRIMI si SMERENIE la Dumnezeu pentru mantuirea noastra, ca moca … nu ne folosim.

        asa ca este vremea lui SCAPA CINE POATE ! … punctual, cate unul din gloate nesfrasite….

        Apreciază

    • Mihai said, on septembrie 30, 2016 at 4:55 pm

      http://www.aparatorul.md/moldova-kratkoe-istoriya-i-obrashenie-o-nepominanii/
      E in rusa, dar cred ca ai auzit de ei. Ei din februarie, anul curent nu mai pomenesc pe Patriarhul Chiril si Mitropolitul Moldovei(Basarabiei).

      Apreciază

      • saccsiv said, on septembrie 30, 2016 at 4:59 pm

        Mihai

        Si pe cine pomenesc?

        Apreciază

      • ban said, on septembrie 30, 2016 at 6:41 pm

        Probabil zic ”pe toti episcopii dreptcredinciosi”, cum se face la Oituz sau Lacu Frumos, nu trebui pomenit un episcop neaparat.

        Apreciat de 1 persoană

      • Mihail said, on septembrie 30, 2016 at 8:11 pm

        Mirela
        oare nu e mai bine sa te rogi cum poti tu acasa la tine?

        Apreciază

      • el said, on septembrie 30, 2016 at 10:49 pm

        saccsiv

        la vreme de mare nevoie NU trebuie sa pomeneasca pe un episcop musai, ci sa pomeneasca inaintea Lui Hristos pe episcopii ORTODOCSI chiar daca ei nu-i stiu exact/ nu au legatura canonica cu ei !
        asta cu pomenitul unui episcop MUSAI e o falsa poblema, ce noi cand ne rugam pt TOT neamul ortodox de pretutindeni trebuie MUASI sa ii pomenim pe nume pe toti ca altfel NU ar primi Hristos rugaciunea?

        e vreme de NEVOIE, NU POT FI POMENITI epscopii ERETICI ecumenisti , asta nu inseamna ca preotul NU mai poate sa faca Sf Liturgie fara sa pomeneasca MUSAI pe un episcop ANUME, harul nu vine de la arhiepiscopie ci de la HRISTOS !

        Apreciază

      • Mihail said, on octombrie 1, 2016 at 8:04 pm

        Mirela
        Din cate stiu eu adevarul e ca „stilistii” cum le zici tu NU BOTEAZA A DOUA OARA pe cei care sunt botezati corect adica in 3 afundari

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 1, 2016 at 9:13 pm

        Mihail

        Cum să le zic, dacă nu stilişti? Eu ştiu că acesta e termenul uzual la noi, deci le zic cum li se zice în general.
        Nu cunosc în detaliu ce fac ei, dar ţin minte că am citit că unul dintre argumentele că sunt eretici este acela că botează a doua oară. Oricum, nu problema lor mă frământă acum, ci problema noastră.

        Apreciază

    • Mihai said, on septembrie 30, 2016 at 7:28 pm

      Saccsiv,
      Fraza directa folosita în timpul slujbei este: „…pe tot episcopul ortodox care drept învăța cuvântul Adevărului …”.

      Apreciază

    • ilioara said, on octombrie 1, 2016 at 11:57 pm

      Mirela circula zvonul ca au fost pusi sa semneze ca accepta hotararile sinodului toti preotii deci ce sa mai credem despre episcopi…..Oricum e totul numai sminteala…Dumnezeu cu mila!

      Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 2, 2016 at 12:54 am

        ilioara

        Era acest zvon în curtea lui Sofronie, dar nu am auzit să fie peste tot şi parcă nu cred. Totuşi, mai există preoţi care vorbesc deschis în predici împotriva sinodului, a ecumenismului şi a ereziilor, chiar dacă ierarhii nu vorbesc. Astfel de preoţi, cel puţin, nu cred că au semnat şi cred că nici nu li s-a cerut. Dar se prea poate să fie cum spui prin eparhiile tartorilor care au luat măsuri abuzive împotriva mărturisitorilor antiecumenişti, cum ar fi Teofan, Irineu sau Ioachim Băcăoanul.
        Ticăloşia nu mai are limite, se lucrează perfid, aşa că nu ar fi de mirare să se fi aplicat în destule zone aşa o „poruncă”.

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 2, 2016 at 1:09 am

        ilioara,

        Amintindu-mi de controversatul punct 22 prin care se intenţiona reprimarea opoziţiei faţă de hotărârile sinodului, s-ar putea să fie cum zici, iar episcopii care nu i-au obligat pe preoţi să semneze să fie excepţii.

        Apreciază

      • ilioara said, on octombrie 2, 2016 at 12:19 pm

        Mirela iti raspund aici. Parea mea de fapt am exprimat-o destul de clar Dupa cum spuneam ai expus frumos pentru ca, cuvintele sfintilor sunt infinit mai dulci si mai frumoase decat ale noastre. Mirela, tu vii si spui ca sunt preoti care vorbesc impotriva sinodului dar…pomenesc…Parerea mea care de fapt nu este parerea mea ci a BISERICII este ca …nu merege cu compromisul, cu slujitul la doi domni….Daca este cineva care considera ca nu s-a atins „limita” ereziei in bor, ….in afara de faptul ca insasi exprimarea lasa de dorit..de fapt e gresita, deci daca vi se pare ca este normal in BISERICA lui DUMNEZEU sa ne manjim in felul asta si sa ne credem curati…….mie NU MI SE PARE. Daca cineva vrea sa marturiseasca atunci sa marturiseasca pana la capat altfel….mai rau sminteste…Deci verbal, scris sau pur si simplu prin tacere tot tradare este…Despre episcopi, in afara de faptul ca daca i-au pus pe preoti sa semneze….nu cred ca i-au iertat pe episcopi……..dar oricum eu NU AM AUZIT un episcpop care sa vorbeasca impotriva sinodului sau sa nu participe la slujbe cu ei…chiar daca pomeneste…deci daca auziti voi…imi spuneti si mie, va rog.
        Deci mie mi se para ca daca participam la caderea asta ne asemanam cu sotia care PARTICIPA la desfraul sotului…ca tot vorbeam despre Amfilohie….nu stiu ce sa-ti spun mai mult de atat..
        Exista o BISERICA a lui DUMNEZEU in care ESTE EL, sunt toti acolo…si avem si noi sansa sa fim……deci sa decida fiecare in dreptul constiintei lui care este „limita erezsiei”, care este POARTA pe care se intra daca ce ne-a lasat Dumnezeu nu este suficient.

        Apreciază

      • ilioara said, on octombrie 2, 2016 at 12:52 pm

        oricum am ajuns sa tocmim noi limite la BISERICA LUI DUMNEZEU…..sa trasam hotare……….

        Apreciază

      • Mirela said, on octombrie 2, 2016 at 4:48 pm

        ilioara

        Mulţumesc pentru răspuns.
        Ceea ce mă interesează nu este să descopăr limita ereziei „acceptabile”, ci să primesc sfat bun.
        Situaţia e ticăloasă, coabităm cu erezia de multă vreme (chiar dacă ea nu a fost atât de dată pe faţă ca acum, când e prezentată drept ortodoxie). Totuşi, am mers la slujbe, o formă de compromis am făcut de foarte multă vreme, iar marii duhovnici ne-au îndemnat să rămânem în BOR.
        Pentru situaţia actuală, cuvintele sfinţilor sunt clare şi, potrivit lor, înţeleg că nu mai putem merge la o slujbă unde este pomenit orice episcop al BOR, căci fiecare în parte e vinovat măcar de tăcere. Totuşi, şi Părintele Antim a fost la Athos să se sfătuiască, chiar dacă sunt sigură că ştia şi el ce spun Sfinţii Părinţi.
        În ceea ce mă priveşte, am întrebat pentru că situaţia mi se pare prea tulbure ca să fiu sigură că mă pot călăuzi după raţionamentele mele, chiar dacă ele se bazează pe scrierile sfinţilor.
        Te rog să mă ierţi dacă am fost prea insistentă sau te-am indispus.

        Apreciază

  6. ALINA said, on septembrie 30, 2016 at 1:23 pm

    http://www.petitieonline.com/spune_da_dreptului_la_educaie_a_copiilor_nevaccinai
    SUSTINEM COPIII NEVACCINATI!!!

    Apreciat de 1 persoană

  7. Sluga netrebnica said, on septembrie 30, 2016 at 2:07 pm

    Papa Francisc este „invitat” politic în Georgia împotriva voinţei populaţiei:

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/09/papa-francisc-este-invitat-politic-in.html

    Apreciază

  8. Ortodoxie_sau_moarte said, on septembrie 30, 2016 at 2:39 pm

    filmul Vaxxed tradus. Spor la vizionat.

    Apreciază

  9. drm said, on septembrie 30, 2016 at 2:40 pm

    Apreciază

  10. ayeaye20 said, on septembrie 30, 2016 at 3:45 pm

    Ptr toti pupatorii documentelor eretice din Creta care tot zic de unitatea crestinilor : ” prezența Papei înseamnă și un mesaj foarte clar de unitate a creștinilor,”

    Apreciat de 1 persoană

  11. ines said, on septembrie 30, 2016 at 3:51 pm

    Contestati decizia Ministerului Mediului-madam Palmer de a da ordin pentru impuscarea a 1691 animale protejate din padurile noastre. Pe lista se afla animale care nu fac nici o paguba. Sunt incurajati vanatorii straini sa vina la noi in tara si sa le ucida.

    http://www.activenews.ro/stiri-mediu/Decizie-controversata-Ministerul-Mediului-da-ordin-pentru-impuscarea-a-1.691-de-animale-protejate.-Pe-lista-se-afla-animale-care-nu-fac-nicio-paguba-136887

    Apreciat de 1 persoană

  12. Templier said, on septembrie 30, 2016 at 10:19 pm

    Banner afisat la sosirea Papei in Georgia:
    Pope Arch-heretic you are not welcome in Ortodox Georgia!
    Papa a criticat voalat Rusia atat cat sa nu-l supere pe Kirill
    http://www.reuters.com/article/us-pope-georgia-idUSKCN1201RG?utm_source=Facebook&utm_medium=Social

    Apreciază

  13. Mihai2016 said, on septembrie 30, 2016 at 10:42 pm

    Erdogan readuce în discuție problema trasării frontierei maritime dintre Grecia și Turcia! http://www.agerpres.ro/externe/2016/09/30/erdogan-readuce-in-discutie-problema-trasarii-frontierei-maritime-dintre-grecia-si-turcia-21-01-48!

    Apreciază

  14. […] Biserica Ortodoxa Georgiana nu recunoaste botezului catolic. Papa se duce sa rezolve problema […]

    Apreciază

  15. […] Biserica Ortodoxa Georgiana nu recunoaste botezului catolic. Papa se duce sa rezolve problema […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.