SACCSIV – blog ortodox

Cum au reactionat grecii cand Sinodul lor le-a interzis preotilor sa critice pe internet

Posted in Uncategorized by saccsiv on septembrie 21, 2016

Dupa cum stiti, anul trecut Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane a hotarat cum ca:

BOTNITA: Preotii si monahii nu vor mai scrie in spatiul virtual decat ceea ce e pe linia trasata de Patriarhul Daniel …

O asemenea hotarare nu s-a luat doar in BOR, ci si in Grecia, tot anul trecut. Doar ca grecii au reactionat, ba mai mult, Sinodul lor a renuntat.

Iata ce putem citi la Abuz sub ”umbrela” ascultării. Pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu – Răspuns la un început de prigoană… de pe Graiul Ortodox:

Anul trecut, în aceeași perioadă, ianuarie-martie 2015, în România și Grecia s-au emis două circulare prin care li se interzicea preoților atitudinea în presă, pe site-uri sau pe facebook-ul personal. Această decizie a cutremurat ”subteran” preoțimea de pe cuprinsul celor două țări. În România monahii, diaconii și preoții au  fost obligați prin decizii Chiriarhale să-și declare la sediile protoierești (protopopești) propriile site-uri, facebook-ul personal și angajamentul că nu vor  posta articole, declarații sau aprecieri personale în spațiul virtual sub semnătura de diacon sau preot fără acordul Chiriarhului. În România numai după 19 luni de la emiterea circularei un singur preot ( căsătorit, cu copii) a luat indirect atitudine referitor la această interdicție a BOR, este vorba de Pr. Ciprian-Ioan Staicu; pe când în Grecia cutremurul s-a liniștit rapid și ușor când sinaxa clericilor și a monahilor a intervenit, sinodul renunțând la enciclică. In presa elenă se  afirmă următoarele: ”printr-un comunicat de mare anvergură și bine argumentat patristic și constituțional, Sinaxa clericilor și monahilor ortodocși din Grecia acuza Sfântul Sinod, care prin enciclica sa nu recunoaște din punct de vedere constituțional dreptul statornicit de „exprimare” al cetățenilor, implicit al clericilor și monahilor. Prin enciclică se interzice, în fond, critica împotriva mitropoliților, arhiepiscopilor și a patriarhilor în ceea ce privește hotărârile lor administrative sau bisericești. 

Întrebări dure despre enciclică. Sinaxa clericilor și monahilor ortodocși solicită Sfântului Sinod să-și retragă enciclica. Se întreabă:  Dacă ar mai trăi, oare, Sfinții: Marcu Evghenicul, Ioan Gură de Aur, Teodor Studitul etc., ar trebui să obțină mai întâi permisiunea Sfântului Sinod și a patriarhilor ca să predice, să combată ereziile, să-i critice pe împărați și fărădelegile sau patimile lor trupești?

            Prin acest comunicat se demonstrează cu argumente bine documentate că recenta enciclică a Sfântului Sinod, ce cuprinde termenii și condițiile de funcționare ale site-urilor enoriilor, mănăstirilor, clericilor și monahilor, este fascistă și în nici un caz bisericească. Este fascistă pentru că încearcă să anuleze cuvântul viu teologic și controlul celor care îl folosesc greșit în Biserică. Încearcă, de asemenea, să anuleze controlul și critica împotriva abaterilor bisericești ale Patriarhiei Ecumenice și arhiereilor în cadrul dezbaterilor lor teologice cu eterodocșii, împotriva părerilor opuse Ortodoxiei din cadrul întrunirilor Consiliului Mondial al Bisericilor eretice la care participă și arhierei ortodocși etc. Prin enciclică, Sfântul Sinod urmărește să manipuleze prin Biserica Conducătoare site-urile bisericești inofensive și să-i transforme pe mitropoliți din părinți duhovnicești în întâistătători administrativi, de vreme ce toți clericii și monahii care vor încălca Enciclica vor fi trimiși disciplinar în tribunalele episcopale locale sau sinodale. Prin enciclică sunt încălcate drepturile constituționale ale clericilor și monahilor, pentru că Sfântul Sinod contestă implicit dreptul lor de a-și exprima energic pozițiile teologice și de a critica acțiunile mitropoliților, arhiereilor sau a patriarhilor. Această poziție a Sfântului Sinod echivalează cu „cenzura”, se subliniază în comunicat. Sinaxa clericilor și a monahilor solicită Sfântului Sinod să-și retragă enciclica. Se întreabă: dacă ar mai trăi Sfântul Marcu EvgheniculSfântul Vasile cel MareSfântul Teodor StuditulSfântul Ioan Botezătorul sau Părinții contemporani, cum ar fi Sfântul Paisie sau Arhimadritul Epifanie Theodoropulos, oare ar trebui să ceară permisiunea Ierarhiei ca să predice poporului sau să lupte împotriva ereziilor, a împăratului sau împărătesei și a „doamnelor” fărădelegii, care o înconjurau etc., să propovăduiască Ortodoxia prin internet? În sfârșit, în comunicat se face și o aluzie clară la faptul că enciclica poate avea ca țintă și pe mitropoliții (cum ar fi Mitropolitul Ambrozie al Kalavrítei și Eghialíei ) care îl critică pe Patriarhul Ecumenic în ceea ce privește doctrina și activitatea lui elaborată de control, prin intermediul internetului.

Comunicat – Textul integral al comunicatului Sinaxei clericilor și a monahilor este următorul și îl puteți citi aici → https://graiulortodox.wordpress.com/2015/04/03/240-cenzurarea-tuturor-clericilor-si-monahilor-antipapistasi-de-pe-facebook/

[…]

 

20 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Scutaru Mihai said, on septembrie 21, 2016 at 10:15 am

    Trimis din Yahoo Mail pe Android Pe Mie 21 sept. 2016 la 9:00 a.m., Saccsiv – Weblog a scris: | saccsiv a publicat:”Dupa cum stiti, anul trecut Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane a hotarat cum ca:BOTNITA: Preotii si monahii nu vor mai scrie in spatiul virtual decat ceea ce e pe linia trasata de Patriarhul Daniel …O asemenea hotarare nu s-a luat doar in ” | |

    Apreciază

  2. Templier said, on septembrie 21, 2016 at 10:24 am

    Cantecul de lebadă a lui Obama la ONU-Guvern Mondial
    https://templierblog.wordpress.com/2016/09/21/cantecul-de-lebada-a-lui-obama-la-onu-guvern-mondial/

    Apreciază

  3. Mirela said, on septembrie 21, 2016 at 11:51 am

    Cred că astea sunt roadele comunismului. După 50 de ani de stat în colivie/cuşcă, mai ştie privighetoarea să cânte? Mai ştie vulturul să zboare? Mai ştie tigrul să se lupte? Numai târârea de şarpe a rămas, exersată până la realizări artistice „virtuoase”, capul plecat, tăcerea, „ascultarea”.

    Apreciat de 2 persoane

  4. ayeaye20 said, on septembrie 21, 2016 at 2:15 pm

    Apreciază

  5. elena said, on septembrie 21, 2016 at 3:25 pm

    Oare noi mirenii ce-o sa facem fara povetile marilor duhovnici sau al preotilor marturisitori, daca nu mai au voie in spatiul virtual sa-si exprime opiniile despre tilharii calcatori de cele sfinte???Oare noi mirenii trebuie sa-i lasam pe acesti dictatori comunisti, ecumenisti din dealul mitropoliei sa faca ei legile dupa capatinile lor???La acesti lingai de cele sfinte nu le este frica de acesti vrednici marturisitori care au rugaciuni curate si-i pot smeri??Dumnezeu sa-i lumineze pe acesti vicleni si sa-i aduca la pocainta mare!!!

    Apreciază

  6. Cristian said, on septembrie 21, 2016 at 3:28 pm

    Oare ce inseamna „de 10 ori mai multi refugiati decat in 2015”?! Oficial Romania nu prea a primit refugiati… Nu s-a scris mai nimic despre asa ceva. S-a scris doar de un singur avion de linie, cu vreo 20 de refugiati sau asa ceva. In rest… SILENTIUM STAMPA!! Sa inteleg oare ca „de 10 ori mai multi refugiati” inseamna 20 x 10 = 200?! Ar fi culmea…

    Intre timp se pot observa pe strazile oraselor romanesti cum tot apar grupuri-grupuri de musulmani. Or fi sau nu refugiati… nimeni nu stie sigur! Chiar zilele trecute treceam pe str. Eugen Carada, pe langa BNR, si observam niste femei musulmane, cu voalul lor specific, cu niste carucioare cu copii, vorbeau in araba…

    Deocamdata nu cred ca refugiatii sunt o problema. Dar nu stiu ce s-ar putea intampla in viitor, iar exemplul altor tari ne cam ofera motive de ingrijorare (violuri prin Germania, atacuri impotriva fortelor de ordine prin tarile nordice gen Danemarca, cartierele lor speciale de prin UK sau Bruxelles, unde nici politia nu intra etc.).

    E interesant ca acum vin alegerile… 🙂

    Își deschide România granițele pentru imigranți? România și alte 6 țări promit că primesc de 10 ori mai mulți refugiați decât în 2015
    http://www.activenews.ro/stiri-politic/Isi-deschide-Romania-granitele-pentru-imigranti-Romania-si-alte-6-tari-promit-ca-primesc-de-10-ori-mai-multi-refugiati-decat-in-2015-136657

    Apreciază

  7. Vasile said, on septembrie 21, 2016 at 7:52 pm

    Exemplu sa avem pe parintele Gh Calciu Dumitreasa, un mare marturisitor, care nu a facut „ascultare” (ascultare fata de regimul comunist facea atunci toata ierarhia BOR) ci a avut CURAJ si a marturisit ADEVARUL, facand ascultare de Iisus Hristos si nu de iudele vandute. Este cel mai bun exemplu daca va intrebati cata ascultare trebuie facuta.
    Se despart apele, tot mai clar.

    Apreciază

  8. Apa trece, pietrele raman said, on septembrie 21, 2016 at 8:31 pm

    Avem nevoie de glasul monahilor si al preotilor pe internet. Asta e clar. Cine si cum o va face este o alta problema. Exista o jertfa pentru adevar. Cine a mers la manastire ca sa moara pentru Hristos nu se va teme de persecutii. Exista oameni care simt ca au ceva de spus si spun asumandu-si riscurile. Eu cred ca preotii si monahii care vor simti ca au ceva de spus vor spune.

    Apreciază

  9. Adi said, on septembrie 21, 2016 at 9:01 pm

    Au voie sa promoveze asa ceva ca reclama?

    Apreciază

  10. dante said, on septembrie 21, 2016 at 9:14 pm

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21304363-epidemie-rujeola-romania-din-cauza-nevaccinarii-3-copii-murit-675-cazuri-inregistrate-primele-opt-luni-ale-anului-fata-doar-sapte-cazuri-inregistrate-anul-trecut.htm?nomobile=

    Gata, a inceput scoala, incepe si propaganda provaccin. Cica 3 copii au murit anul acesta de rujeola, adica de pojar…trist. Dar daca vrei sa fii putin malitios si sa intri in logica de propaganda a sistemului putem analiza un pic aceasta stire. 3 copii au murit….foarte mult, numai parinte sa nu fii in aceasta situatie, insa 3 copii din cite milioane? Cit la suta reprezinta acest numar de copii, unu la un milion? Pai daca e asa atunci sa analizam un pic si cit la suta reprezinta eficienta vaccinarii, si cit la suta din copii vaccinati mor sau ramin mutilati pe viata in urma vaccinarii? Nu cumva procentul mortalitatii este mai mare in cazul celor vaccinati fata de cei nevaccinati, adica riscul de a sucomba este mai mare la cei asazis imunizati.
    Au uitat dragii nosti propagandisti lătrăi de copilasii morti in primavara la Arges, copii care au murit in urma unui vaccin, și stiu ca nu se va recunoaste lucrul acesta nici impuscati, insa faptul ca au stopat campania de obligativitate a vaccinarii care se derula exact atunci spune TOT. Restul e bla bla bla.
    Acest sistem medical este in stare ca nici mort cu seringa in trup sa nu recunoasca ca este din cauza vaccinarii, implicit a lor.
    Mai e o chestiune: ni se spune ca eficienta este de 99%, deci se admite admite ca 1% e cu probleme. Atunci eu intreb: daca acel 1% este copilul meu mai conteaza ceva?
    Dar de bolile autoimune care au explodat in ultimii zeci de ani raspunde cineva, le asociaza cu vaccinarea, sau nu e voie?
    Binele facut cu forta este RAU!

    Apreciază

  11. ilioara said, on septembrie 22, 2016 at 9:48 am

    Fotios Kontoglos – Despre susţinătorii unirii
    (Această epistolă a fost trimisă patriarhului Atenagoras şi celor împreună cu el)
    Dorinţa Preafericirii Voastre şi a celor ce vă însoţesc de a supune Biserica Ortodoxă Papei şi graba pe care o arătaţi spre a face asta ne-a sădit în inimă tristeţe nesfârşită şi am avut impresia că Legea lui Dumnezeu este călcată. Urechile încă ne vuiesc de când am auzit acele veşti îngrozitoare.
    Turma ortodoxă s-a despărţit. Unii vă urmează pe calea largă care duce la pierzanie, iar alţii au rămas statornici şi neclintiţi în Credinţa Ortodoxă a Părinţilor lor, întorcându-şi faţa chiar şi la gândul că patriarhul ecumenic s-a sărutat şi s-a îmbrăţişat cu papa cel eretic şi s-a molipsit de această necuvioşie.
    Cei care v-au urmat se ştia că au să vă urmeze, pentru că sunt materialişti, iubitori de slavă deşartă, necredincioşi, mândri, robi pe moşia altora şi linguşitori. S-au grăbit să se amestece cu „lumea”, cu lumea cea păcătoasă a huzurului pământesc, a unei vieţi lipsite de suferinţe şi lupte.
    Iar voi, ca Păstori ai poporului, ce fel de Păstori sunteţi? Oile pe care vi le-a încredinţat Domnul le-aţi predat lupilor. V-aţi adunat împreună cu stăpânitorii acestei lumi zadarnice, fiindcă aţi râvnit la slava lor, nu la slava lui Dumnezeu. Aţi aruncat credinţa către oamenii păcătoşi ai lumii poftelor, care-l au călăuzitor pe satana. Aţi predat oile stăpânitorului lumii acesteia, care deţine putera materială, aurul, născocirile şi uneltirile, cu care uimeşte mulţimile, fiind minuni ale antihristului. Aţi predat oile cunoaşterii mincinoase, „amăgirii de obşte”, învăţată în ţara ateismului şi necunoaşterii, unde nu există nici măcar mirosul vieţii veşnice şi a cunoaşterii adevărate, a cunoaşterii lui Dumnezeu.
    „Ascultaţi acestea, voi, preoţilor, şi luaţi aminte…, şi plecaţi urechea, căci către voi se îndreaptă hotărârea…” (Osea 5,1) „Păstorii tăi dorm… poporul s-a împrăştiat şi nu are cine să-l adune!” (Naum 3,18)
    Şi asta pentru că nu sunteţi Păstori buni, care-şi jertfesc viaţa pentru turmă şi o conduc pe aceasta la limanul liniştit al vieţii veşnice. Voi sunteţi „păstorii plătiţi”, şi după cuvântul sfânt al Domnului, „păstorul plătit nu este păstor” (Ioan 10, 12). Sunteţi plătiţi de stăpânitorii lumii acesteia şi lucraţi pentru slava şi bogăţia lor. Şi, fiind robii acestor stăpânitori, sunteţi înarmaţi cu armele violenţei, cu care ameninţaţi oile credincioase ale lui Hristos, spre a le obliga să vă urmeze.
    Dar aceste fericite oi primesc mucenicia ca izbăvire şi ca semn nemincinos că vor lua cununa neofilită de la Domnul Iisus Hristos. Suntem gata să mucenicim cu bucurie pentru Credinţa Ortodoxă, pe care o păstrăm ca pe o mare comoară. Suntem gata să ne lăsăm prigoniţi şi să murim pentru Credinţă şi Adevăr.
    Aţi ascuţit sabia ruşinii. Aţi trimis uneltele violenţei, pe care le mânuiţi şi care au ca armă apostazia. Deja a apărut cuţitul însângerat al violenţei, pentru a răspândi frică în inimile părinţilor, asceţilor şi pustnicilor, care trăiesc în încercări, în lipsuri, în lepădare de cele trupeşti, pentru a se face plăcuţi Domnului. Chipul înfiorător al violenţei apare, precum capul legendar al Meduzei, în grădina sfinţită a Maicii Domnului. Şi în spatele acestei groaze vă aflaţi voi, „păstorii plătiţi” , robii stăpânitorilor lumii întunecate a banului, a ateismului, a depravărilor.
    Aţi risipit Mărturisitorii nevinovaţi şi Sfinţi, căci voi înşivă, Preoţii, v-aţi făcut lupi. Aţi risipit Sfânta Ortodoxie în Colosseum, unde apar Cezarii nelegiuirii ateiste de astăzi.
    Nu va trece mult timp până ce va apărea rezultatele ticăloase ale călcării Sfintelor Canoane , după cum apar simptomele unei otrăviri lente. Deja aceste simptome sunt vizibile pentru cei care vor să le vadă. Un potop de necredinţă va urma acestei cedări a Bisericii ortodoxe.
    Sursa: Măreţia Ortodoxiei, Editura Egumeniţa, 2009

    Apreciază

  12. Pąʍvo said, on septembrie 22, 2016 at 11:41 am

    La Frasinei, IPS Irineu a oprit recent prin blestem ca nimeni dintre monahi sa nu mai aiba telefon. Doar ereziarhia sa este indreptatita „canonic” sa detina celular, maica Miriam povatuitoarea sa nedespartita si cateii infiltrati in spatiul monastic care il instiinteaza frecvent despre mersul treburilor prin manastire. Totusi, parafrazandu’l pe parintele Staicu, cinste lui pentru ca la insistentele mele smerite a convins pe teoOlogul Damian sa’si lepede automobilul din incinta sfantului locas, bineinteles afara fiind sofer activ, devotat in continuare dialogului „ecumenic” cu mitropolitul de la Craiova, prin cele trei smartphone’uri pe care le detine.

    „…Arhiereul lui Dumnezeu schita alene cu mana dreapta un ciudat semn, palma sa bleaga cazand de sus in jos, apoi finaliza crucea cu o trimitere a lehamite spre usa dinspre care tocmai venisem.
    – Stai si tu pe acolo, undeva…
    Ridicandu-ma demn, fara sa-i mai sarut mana, indignat de comportamentul sau stapanitor, ma sprijin undeva langa usa de un dulap, in picioare, cu toate ca era un scaun liber aproape. Niciunul din preotii prezenti nu mi-au zis sa ma asez.
    Mitropolitul ma privea cu un aer turmentat, cu ochii intredeschisi, masurandu-ma de la un cap al mesei la celalalt.
    – Am auzit vorbe ca nu faci ascultare, esti de negasit si ai mai facut si ceva probleme pe aici…
    – Daca va luati dupa vorbe, ar trebui sa aveti mai multa deschidere spre cele bune.
    Il intrerup eu. Si continui:
    – Pentru ca sunt destui parinti aici care ma admira si ma vorbesc de bine.
    – Mai, parintii mi-au spus ca faci ce vrei, dispari si nu faci ascultare…
    – Eu intotdeauna am facut ascultare. Niciodata nu am refuzat, dar nici n-am cerut…
    – Trebuie sa ceri !
    – Activitatea de baza a unui monah e sa stea in liniste si la rugaciune. Asa zisele ascultari muncitoresti se dau de catre econom sau staret atunci cand e nevoie. Mai ales ca manastirea aceasta are si destui mireni angajati…
    In dreapta mitropolitului se aud vociferari neclare ale parintelui Ioanichie in timp ce IPS Irineu usor surprins si enervat de atitudinea mea constata:
    – Esti obraznic ! Trebuie sa ceri in fiecare zi ascultare ! Unde umbli, ca esti de negasit !?
    – Prin padure… Cei ce vor sa ma gaseasca ma pot gasi.
    – Cum, daca nu spui unde te duci…?
    In acel moment in care speram sa aflu parerea ierarhului asupra unui aspect si sa mut ca la sah o piesa care sa capteze atentia, se baga in seama parintele Onisifor:
    – Hai, IPS-voastra, lasati-l ca n-avem cu cine discuta.
    Usor indignat de atitudinea lui mi-am propus pentru moment sa-l las in pace pregatind pentru sfarsit o replica decenta si acestuia.
    Divagand de la subiect, ierarhul incearca sa fie mai domol si incepe o prelegere plictisitoare despre viata monahala, printre care spune:
    – Eu in 50 de ani de calugarie am invatat atata experienta si nu intamplator am fost randuit de Dumnezeu sa ajung aici…
    Vazand in fata mea pe toti supusi, cu capurile plecate si tacuti, nu am putut sa nu intervin:
    – 50 de ani unde, IPS-voastra ? La Geneva, in Franta, In UE’ul antihristic ? Pentru ca in Frasinei nu ati stat decat un an si sapte luni.
    Priviri mirate, soapte ale celor de pe scaune, dar niciun cuvant concret, semn al supunerii oarbe aplicate din respect pentru ierarh. Parca de la cineva se intrezarea un zambet, distrat poate de anvergura discutiei.
    Arhiereul nu se astepta la aceasta replica. Surprins bine, se uita la mine, apoi la parintele Chiril:
    – Imi spui ca am facut calugaria la fara frecventa…? Parinte, de maine il pui de ascultare la grajd, singur ! Tu chiar esti obraznic !
    In gandul meu ma amuzam de socoteala fara discernamant a ierarhului, pentru ca pe vremea cand facusem ascultare doi ani la vaci, ne era foarte greu 3 calugari sa facem fata cu toata trebaluiala de acolo: mers cu vitele in padure, facut branza, curatenie, pregatit tain pentru 10 vaci cate aveam in 1996 si mi-am adus brusc aminte de singura discutie cu episcopul Irineu, pe atunci vicar la Valcea, care m-a facut ce-i drept inca de pe atunci sa nu-l agreez:
    – Ce scoala ai facut, frate ?
    – Am lasat liceul la cateva saptamani de absolvire.
    La afirmatia mea, ierarhul se intoarse catre parintele Vlasie cu care eram in ascultare si-i zise:
    – Cu din astia nu facem treaba.
    M-am mirat desigur de convingerea sa idolatrica pentru studiu. Stiam ca cel care vrea sa se faca calugar trebuie sa se lepede de toate ale lumii. De ce ar mai astepta sa termine scoala? Mai plauzibil ar fi sa termine tot ce ii cer parintii trupesti. Pentru ca de mama si de tata te lepezi cel mai greu…
    Anii au trecut si viitorul mitropolit dobandise obsesia, dealtfel realista, ca mai toti calugarii din Frasinei se feresc de el.
    Au aparut si caruntetele si iata-l pentru a doua oara in 20 de ani, fata in fata cu mine.
    Dupa cateva cuvinte lipsite de har carora nu le vedeam rostul si cerinta acestuia catre parintele Chiril ca sa fie responsabil direct de faptele mele, nu am putut din nou sa nu intervin:
    – De ce sa fie raspunzator altcineva de faptele mele ? Am gresit cu ceva, ma intrebati personal…
    Am adus apoi discutia iar la ideea ce fusese intrerupta de Onisifor remarcand totodata, cert si dezamagit, lipsa de autoritate duhovniceasca a mitropolitului care nu s’a prins de pasul repetitiv al discutiei.
    – Cum te gasesc parintii sa te puna la ascultare ?
    – Foarte simplu. Avem telefoane. Suntem in secolul modernitatii…
    – Nu ! Telefoanele trebuie aruncate in foc !
    – Cu cea mai mare placere. Le aruncati intai IPS-voastra si apoi urmandu-va exemplul o vom face si noi. Asa sa lumineze lumina voastra…
    Imediat am observat in stanga mea expresia de satisfactie a parintelui Daniil, dar si zambetul de uimire al parintelui Ioachim. In timp ce IPS-sa isi continua discursul:
    – Numai episcopul, staretul si economul sa aibe telefoane ! Ca ei au nevoie…
    – Dar de ce sa nu le lepede si ei ? Pana in 1999 cand au aparut celularele, noi toti ne descurcam absolut fara telefon. Datorita parintelui staret Neonil, in manastirea Frasinei nu a existat nici macar telefon fix.”

    fragment din cartea – O ORA LA SINEDRIU 2016
    de Calinic monahul

    Apreciază

    • Mihail said, on septembrie 22, 2016 at 6:54 pm

      Doamne ajuta, „Pąʍvo”. Te rog din suflet, de unde iau si eu cartea asta? Multumesc.

      Apreciază

      • Pąʍvo said, on septembrie 22, 2016 at 8:35 pm

        Trimite-mi o adresa de email ca sa stabilim detaliile de livrare.

        Apreciază

  13. Mihail said, on septembrie 22, 2016 at 7:34 pm

    Sa explice cineva preotilor ortodocsi romani cum sta treaba cu ascultarea de stapanire. Ascultarea era pentru stapanirea regilor unsi de Dumnezeu, si nu pentru stapanii (fara suflete) pusi la loc de cinste de locotenentii iadului.

    Apreciază

    • Mirela said, on septembrie 23, 2016 at 8:08 am

      Nici ascultarea faţă de regii unşi de Dumnzeu nu e necondiţionată, ci şi cu aceştia trebuie respectat principiul biblic rostit de Sf. Ap. Petru: „Se cuvine să ascultăm de Dumnezeu mai mult decât de oameni”.

      Apreciază

  14. Pąʍvo said, on septembrie 23, 2016 at 9:10 am

    Este lucru normal, vrednic si laudabil ca monahii sa nu aibe telefon sau alte aparaturi moderne, mai ales daca in aceste vremuri grele arhiereii si preotii de mir si-ar face mai toti datoria drept invatand pe credinciosi cuvantul adevarului.
    Dar sa li se impuna de mai mari prin amenintari si blesteme, mai ales ca ei nici cu degetul nu voiesc să le miste (Matei 23,4) inseamna dictatura, o astfel de ascultare numindu-se de fapt lasitate, stiind ca smerenia intotdeauna a avut la baza demnitatea de persoana.
    Dumnezeu a lasat libertate omului, iar omul ingradeste semet libertatea celuilat semen.
    Ascultarea se face numai de bunavoie ! Si o faci natural astfel cand esti inteles, sprijinit, ajutat, invatat si iubit in Adevar. (Ioan 14,6) Ascultam de Dumnezeu, de sfinti, de cineva care si viata si-ar da pentru noi.
    Ascultatea neconditionata e un termen aparut in miscarea comunista si dezvoltat cu viclenie in capitalism, acum cand creierele sunt reeducate si cipate cu iluzia ca totul e in aureola de perfectiune: ue, nato, masonerie, sionism, ecumenism, stiinta, dna, presedinti, cancelari, patroni, profesori, arhierei, stareti, etc.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.