Saccsiv – Weblog

Ecumenism in manualul de religie de clasa a IV a?

Posted in Uncategorized by saccsiv on Septembrie 19, 2016

Iata comentariul cititoarei Mihaela postat la CA SA NE IUBIM, Papa zice asa: Sunteti ortodocsi dar nu aveti preot ortodox pe langa voi ca sa botezati copilul? Il botezati la catolici si apoi, cand puteti, duceti certificatul de botez la parohia ortodoxa si … gata:

Ecumenismul intercrestin si interreligios este promovat de anul acesta si in manualele de religie de clasa a IV a. Copiii vor fi insotiti pe parcursul lectiilor din manual, cel putin in unele dintre ele, de patru personaje:o fetita ortodoxa, o fetita baptista, un baiat evreu si un baiat musulman. Chiar din prima lectie de predare se vorbeste despre unirea lor in fata lui Dumnezeu.. Se dau explicatii incredibile, de ex.cuv. pastor = preot protestant. Si altele…M-am ingrozit.

 

Anunțuri

38 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mirela said, on Septembrie 19, 2016 at 12:40 pm

    Trista realitate de care ne lovim arată cât de fidel şi cu succes au fost urmate directivele lui Beria şi cât de actuale sunt:

    „Daca vrem sa reformam episcopiile, trebuie sa studiem cu grija care sunt acelea ce detin puterea, sa ducem o activitate energica pe langa episcopii care urmeaza linia de adaptare la timpurile noi si pe langa cei care urmeaza linia progresista,sa-i atragem de partea noastra pe cei ce sunt inca nehotarati, sa-i atacam si sa-i izolam pe cei cativa episcopi care inca mai au o atitudine si un comportament reactionar, insolent sau dusmanos”.

    http://www.apologeticum.ro/2016/05/transumanism-va-vom-muta-constiinta-pe-un-cip-iar-trupul-il-vom-putea-fabrica-prin-nano-bio-tehnologii-planurile-ocultei-evreiesti-pentru-venirea-lui-antihrist/

    Tot la adresa de mai sus:

    „Strategia de asimilare a Bisericii actualului globalism, ce reprezinta conform logicii iudaice marea sinteza mi-a fost confirmata chiar de reprezentantii poporului ales, a caror activitate curenta in Romania si nu numai este de a anihila centrele reactionare crestine ce se opun valului sincretist.
    In plan crestin, se doreste in primul rand o dogma reformata, adusa la zi, pe aceeasi logica sintetica descrisa mai sus. Controlul acestui proces este unul drastic, nefiind permise abateri de la foaia de parcurs.
    Trebuie mereu reiterat faptul ca cei ce dirijeaza sistemul au o motivatie aproape fanatica, pe care numai un sentiment religios pervertit o poate da. Esenta noului crestinism va fi cel mult de factura social-filantropica, un fel de anexa sau brigada de morala publica aflata la dispozitia si comandamentul laboratoarelor din strainatae, a caror descriere si doctrina au fost doar succint descrise mai sus. Partea dogmatica cea mai importanta va fi reformata astfel incat sa corespunda legilor noahide evreiesti, o serie de comandamente de ordin moral de factura celor 10 Porunci Vechi Testamenatare,fiind nici mai mult nici mai putin decat un iudaism cu elemente crestine, apte insa sa incorporeze elemente defactura cabalistica,ezoterica. In fond, a nu fura, a nu minti, etc…este de un real folos si sistemului. Acest lucru este necesar din acelasi considerent sincretist: O data incheiata sinteza intercrestina-ecumenismul, aceasta trebuie sa fuzioneze cu o alta sinteza, de data aceasta interreligioasa, rezultanta fiind religia pansincretica, in fond „un iudaism adus la zi”, asa cum afirma Isaac M Wise in articolul „ Iudaismul triumfant”-1982, AJS Review.
    Tinta primordiala, cel putin pe Romania este monahismul ortodox. Terminologia folosita pentru a o discredita in randul comuniatii stiitifice si publicului larg neavizat este cea de „ Recluziune patologica”. Cu alte cuvinte retragerea din corpul social- a se citi rezistenta la reeducare va insemna un soi de patologie sociala, cu atat mai mult cu cat efortul va fi dublat de incercarea de a face din Hristos, un simplu om, eventual un extraordinar predicator si moralizator public, insa in nici un caz, Fiul lui Dumnezeu devenit si Om. Iar marea demonstratie va fi „descoperirea trupului lui Hristos”, prezentata ca proba indubitabila in ochii intregii omeniri. Se va incerca astfel incheierea civilizatiei bazinului mediteranean –arealul preponderent de evanghelizare din primul secol. Vina asupra cruficicarii Mantuitorului va fi pusa exlusiv asupra romanilor, evreii fiind astfel exonerati de deicid.
    Eforturile sunt in plina desfasurare in cadrul tuturor societatilor crestine, preponderent ortodoxe si nu numai, iar calul troian folosit este cel al nondiscriminarii grupurilor defavorizate- in speta comunitatile si ideologia LGBT, ce nu vor mai putea fi atacate din perspectiva noului crestinism. Vechiul determinism economic este deci inlocuit cu unul cultural, minoritatile de perversiuni sexuale avand rolul de face mai ‚toleranta” turma crestina.”

    Apreciat de 1 persoană

  2. sorin said, on Septembrie 19, 2016 at 12:44 pm

    ecumenismul in scoala tot timpul a fost predat. Nu mai fiti naivi. Nu vedeti ce generatii de tineri au iesit? Acum baietii au trecut la o noua etapa. Nu va mai dati copii la scoala daca vreti sa va mantuiti

    Apreciat de 1 persoană

  3. luc said, on Septembrie 19, 2016 at 1:38 pm

    Daca e adevarat cred ca e mai bine fara religie in scoli .

    Apreciat de 1 persoană

    • Mihaela said, on Septembrie 19, 2016 at 9:43 pm

      Ar fi o solutie prea radicala…Totusi un profesor de religie bine ancorat in ORTODOXIE, poate sa explice, cu tact si intelepciune ce este sau ce nu este bine cand vine vorba de astfel de subiecte delicate. Altfel le taiem copiilor sansa de a mai cunoaste cate ceva despre credinta ortodoxa, mai ales ca multi parinti sunt fie foarte ocupati, fie nu au prea multa treaba cu Biserica …

      Apreciază

      • jijicamatraguna said, on Septembrie 20, 2016 at 9:16 am

        daca profesorii de religie sunt ancorati in ortodoxie, atunci isi vor da demisia. dar nu se va inatmpla asta, pt ca au familii, au copii de crescut. sunt nevoiti sa predea ce este in structura educationala. la fel se intampla si cu preotii mireni. sunt care stiu ca ce s-a semnat la Creta e jale, dar nu au cum sa spuna la mai inaltii bisericii, deoarece ii da afara. Calugarii nu au patit la fel? Sau te arunca intr-o manastire departe de populatie, pt a nu baga vrajba, a nu-l detrona pe mai marele.

        Concluzie: Tinerii si asa sunt departe de biserica. Cu acest ecumenism, vor fi aproape de alte culte mai inspirate si mai motivanta, deoarece se spune ca ortodoxia e plictisitoare. acesta e motivul pt care vor sa se uneasca…si o sa fie un singur conducator peste toate: Anticristul, iar mai marii o sa se distruga singuri. Bunica imi povestea de el, dar nu voiam sa cred………am ajuns zilele alea.

        Sunt oamenii care cred in ce spune biserica: ecumenism inseamna o fortareata pt ortodoxie. sa o facem mai puternica. si saracii oameni cred. nu ii condamn, pt ca nu stiu sa se documenteze. dar noi, cei de pe acest site, stim ca nu e adevarat. dar nu avem nicio putere. suntem la mana lor. dar d-zeu ne va ajuta daca suntem cu el. asa scrie in apocalipsa. Doamen ajuta sa avem puterea de a trece peste tot si sa ajungem sa ne manance Raiul, cum spunea parintele Cleopa.

        Apreciază

  4. jijicamatraguna said, on Septembrie 19, 2016 at 1:59 pm

    exact. fara religie in scoli. si cand stiu ca am semnat pt pastrarea acesteia. eu nu vreau sa ajung sa ma rog la ALLAH

    Apreciat de 1 persoană

  5. Ionut said, on Septembrie 19, 2016 at 2:55 pm

    Eu zic ca e bine, cu conditia ca, pana la sfarsitul manualului, ceilalti trei copii sa (re)vina la Adevar.

    „Iar Iisus i-a chemat la Sine, zicând: Lăsaţi copii să vină la Mine şi nu-i opriţi, căci împărăţia lui Dumnezeu este a unora ca aceştia.” (Luca 18,16)

    „Iar cine va sminti pe unul dintr-aceştia mici care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui să i se atârne de gât o piatră de moară şi să fie afundat în adâncul mării.” (Matei, 18;6)

    Deci, ce sa-l inveti pe copil? Ca nu are dreptul la botez pana la varsta majoratului sau adolescentei, in cel mai bun caz? Sau ca restul oamenilor sunt inferiori si poti sa-i pacalesti si poti profita de naivitatea lor dupa bunul plac? Sau ca e normal sa zbori capete si sa impui taxe celorlalti?

    ” Iar Iisus, ştiind toate cele ce erau să vină asupra Lui, a ieşit şi le-a zis: Pe cine căutaţi?
    Răspuns-au Lui: Pe Iisus Nazarineanul. El le-a zis: Eu sunt. Iar Iuda vânzătorul era şi el cu ei.
    Atunci când le-a spus: Eu sunt, ei s-au dat înapoi şi au căzut la pământ.
    Şi iarăşi i-a întrebat: Pe cine căutaţi? Iar ei au zis: Pe Iisus Nazarineanul.
    Răspuns-a Iisus: V-am spus că Eu sunt. Deci, dacă Mă căutaţi pe Mine, lăsaţi pe aceştia să se ducă;” (Ioan 18, 4;8)

    Sa retinem: „au cazut la pamant”… Deci n-a avut nevoie de o gasca de taietori de capete pentru a-i face una cu pamantul pe dusmani…

    Ce e intolerant in Crestin-Ortodoxie (zic asa ca unii folosesc gresit cuvinte asemanatoare, gen „ultraortodocsi”)? Ne invata Hristos sa omoram sau sa-l ucidem pe pacatos, pe cel de alt neam sau pe cel necredincios? Cu cine sa fim toleranti? Cu pacatul si necredinta? Sa-i spunem unui om bolnav: „stai linistit ca n-ai nimic, nu te trata, esti sanatos tun”? Ce-ti ofera societatea globalizata? Iti ofera modele? Iti ofera speranta? Iti ofera principii? Care principiu? Al agonisirii banului cu nemiluita si al risipirii acestui ban in placeri goale de continut, care nu satura nici macar pantecele, daramite sufletul?
    Sa-mi fie cu iertare mie, fariseului, ca vorbesc ca unul care le-a implinit pe toate, dar daca am tacea, ar vorbi pietrele…

    Apreciază

    • Marius said, on Septembrie 19, 2016 at 8:34 pm

      „Cu cine sa fim toleranti? Cu pacatul si necredinta?”

      Da, din afara asa se presupune ca trebuie. Cam la asta se refera ideea de libertate religioasa si/sau de constiinta care apare in legile statului. Din punct de vedere legal, un baptist sau un musulman sunt cetateni perfect egali, nu oameni bolnavi.

      Apreciază

      • Ionut said, on Septembrie 19, 2016 at 11:09 pm

        In primul rand, nu am pus in discutie drepturile cetatenesti.
        In al doilea rand, ca si comunitate crestin-ortodoxa, nu impunem altora credinta noastra, deci e de dorit ca nici altii sa nu ne impuna noua necredinta lor. Pana la urma, manualele de religie crestin-ortodoxa trebuie sa contina principiile credintei crestine (ortodoxe), nu altceva.
        In al treilea rand, prin „om bolnav” am inteles in primul rand omul aflat sub influenta pacatului, fie ca e vorba de o deviatie sau exagerare de natura sexuala, de dragostea de bani, de aroganta etc., dar si de principiile gresite dupa care ne conducem uneori in viata.
        Da, pot fi injurat, dar e o problema mare cu islamul, atat timp cat poate duce la grozaviile pe care le stim. Si daca rasplata paradisiaca pentru teroristii barbati care mor ca „martiri” e aia pe care o cunoastem, care e rasplata pentru femei? Nu e asta o intoxicare spirituala?
        Daca vor sa fie pace si iubire in lume, de ce nu vin cu totii la Hristos? Oare nu e bolnava lumea in care traim?
        N-am nici o problema cu ideea de libertate religioasa, Hristos n-a chemat pe nimeni cu forta.

        „Iată, stau la uşă şi bat; de va auzi cineva glasul Meu şi va deschide uşa, voi intra la el şi voi cina cu el şi el cu Mine.”

        Dar, intreb si eu: daca am aplica libertatea totala la vanzarea si cumpararea de droguri, si nu numai la comert, ci si la publicitate, ar fi bine?
        Daca am aplica libertatea totala in ceea ce priveste practicarea medicinei, ar fi bine?
        Oare, omul e numai trup, o bucata de carne sortita in final stricaciunii? Daca avem atata grija de trup, nu e normal sa purtam de grija si sufletului?

        Hristos nu ne invata sa omoram cu pietre pe cineva, nici n-a zis ca daca nu crede cineva in El sa-i zburam capul sau sa-l punem sa plateasca taxe.

        In plus, eu insumi nu am cum sa fiu un om 100% sanatos, pentru ca asta ar insemna ca am atins perfectiunea morala si mai mult decat atat, asta ar insemna ca ma lepad de Hristos.

        „Nu cei sanatosi au nevoie de doctor, ci cei bolnavi, ca n-am venit sa chem pe cei drepti, ci pe cei pacatosi la pocainta”.

        Apreciază

  6. Iones said, on Septembrie 19, 2016 at 4:06 pm

    Confirm, am gasit acest text in manualul respectiv la pagina 10. Il puteti citi la link-ul urmator, dupa ce va faceti cont de utilizator.
    https://www.manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20IV-a/Religie%20Cultul%20Ortodox/Corint/Partea%20I/#Manual/

    Apreciază

  7. mircea.v said, on Septembrie 19, 2016 at 4:34 pm

    Nu e chiar asa. Din contra, poate sa fie o lectie buna pt copil in privinta ecumenismului.

    „Uite mama, asta e ecumenism, si e rau pt ca….”
    Religia nu se invata la scoala, ci se preda de catre parinti acasa. Cu exemple, cu Sfintii Inchisorilor, cu vieti de sfinti din vechime, cu Parinti de acum ce vorbesc impotriva ecumenismului si cipurilor, cu Sf Brancoveni, asa e rau – de ce e rau, asa e bine-de ce e bine.

    Copilul trebuie sa fie format de acasa in asa fel incat sa fie ca apa si uleiul cu ceea ce vrea sa-i bage in cap sistemul. SI, copilul avand suflet curat, va intelege mult mai repede decat adultul, si va incepe sa vada si el cu ochii lui cele ce se intampla in jurul sau. Apoi lecturi cu pilde ortodoxe, mai creste, merge un Sf Paisie ca vorbeste sfantul simplu si pe intelesul tuturor, niste vieti de sfinti…

    Cine asteapta de la scoala/sistem sa-i educe corect copilul inseamna ca e pe aratura.
    Si, cand educatia pe care o primeste acasa e corecta, mersul la scoala sistemului este ca un fel de antrenament pt atunci dand tanarul va intra chiar in sistem, sau va avea tangenete cu el.
    Mergi la scoala, incepi sa cunosti sistemul. Nu te poti lupta cu un adversar daca nu il cunosti.

    Apreciază

    • rozalia said, on Septembrie 20, 2016 at 12:51 am

      @Mircea V.
      da, este bine sa-ti cunosti adversarul cand esti bine ”cladit” de acasa, doar ca parintii acestia de acum sunt luati puternic de val. Nu am intalnit NICI UNUL care sa puna o problema corect, sanatos, de bun simt, ce sa mai vorbim de ce se invata acum la scoala…? Sunt parinti obsedati de material si de Occident. Obsedati de a-si educa odraslele si de a le pregati pentru a pune mana pe burse sa plece afara. Asta e scopul lor. In acest lucru vad ei implinirea copilului. Il ingramadesc in sistem. Am vazut o mama (de fapt mai multe) care m-a ingrozit prin felul in care se adresa copilului de vreo 4 ani. Ii explica intr-un limbaj de ”prezentatoare tv”, curat lemn, ca nu stiu ce…Era evidenta relatia de ” plastic” dintre ea si copil. Si daca nu as fi auzit-o, mi-as fi inchipuit atitudinea de robot si de fals pe care-o afisa. Cel mai grav este ca aceste mame sunt convinse ca procedeaza corect si ca in sfarsit, s-au occidentalizat si ele. Alearga toate la fel de fel de instruiri, cursuri de ,, dezvoltare personala”, e o nebunie cu povestea asta, nu mai stie nimeni de suflet, Dumnezeu este uitat, i-a luat locul psihologul (S-A UMPLUT TARA DE PSIHOLOGI!!!) si atunci ce poate sa iasa din acesti copii mutilati, sexualizati si robotizati?Da, este adevarat ca totul se preda de catre parinti acasa. Numai ca parintii care sa faca acest lucru au cam disparut!

      Apreciază

    • gheorghi said, on Septembrie 20, 2016 at 8:57 am

      Domnu’ Mircea,
      Intai sa le spunem ce este de stiut ca e BUN si PLACUT LUI DUMNEZEU.
      Apoi…. dezvaluim si celelalte; copilul nu are experienta de viata sa jongleze cu concepte, simboluri, elemnte stiintifice…
      Sint convins ca invatarea prin descriere, aratarea Adevarului reprezinta o metoda mai buna de cat enuntarea aspectelor negative…
      Daca ii pui copilului ca „asa este bine” ori „as se cuvine”, ori „asa este frumos” el va rexeptiona foarte usor si nu se va incurca in interpretari cu simpla ori dubla negatie.
      Sigur ca nu intotdeauna gasim elementul cel mai potrivit sa fie opus „raului” si cel mai direct este sa fie aratat ca .. „asta/asa ceva nu e bine”…

      Apreciază

      • mircea.v said, on Septembrie 20, 2016 at 9:48 am

        @gheorghi,

        pai daca vorbim de ortodoxie, normal ca totul se spune copilului ca e bun sau rau dpdv ortodox, adica bun sau rau dpdv al invataturii lui Dumnezeu.

        Nu am prea inteles ce vrei sa spui.

        Si normal, exista o gradare a ceea ce spui/explici copilului pe masura ce creste.
        Trebuie invatat cu nefrica de moarte, trebuie pregatit pt martiraj. martiraj „soft” si poate si „hard”.
        Intelege ideea, nu te mai lega de detalii/forma. Si daca nu iti place ce spun, citeste vol4 Sf Paisie – Viata de familie.

        @rozalia

        mergem pe procente de 0,5% si mai mici, si in pr asta. E asa cum zici, daca parintele nu e pus la punct el, la revedere. Doar vreo minune a lui Dumnezeu il mai poate aduce pe copil pe drumul cel bun. Se poate si asta. Sant multi care au crescut in ateism, cu educatie fara de Dumnezeu acasa, si apoi L-au descoperit pe Dumnezeu.

        Apreciază

      • alex said, on Septembrie 20, 2016 at 7:06 pm

        @mircea.v ai citit cartea macar? Acolo e plin de viclenie, unde se incearca sa arate ca toate religiile sunt bune. Un copil necopt la minte o sa ajunga sa creada toate nebuniile de acolo.

        Apreciază

      • mircea.v said, on Septembrie 21, 2016 at 12:05 am

        alex,

        pai de ce sa creada nebuniile din carte? Copilul crede ce ii spun eu acasa. Nu? Adica, una dintre religii trebuie sa fie adevarata, ca adevarul e unul singur, si daca una e adevarata, inseamna ca aia nu e religie, ci chiar Adevarul. Restul sant religii. Si un copil de clasa a 4-a intelege lucrul asta.

        Apreciază

  8. Paul222 said, on Septembrie 19, 2016 at 6:06 pm

    Dati va rog mai multe detalii, la ce editura a aparut acest manual? Ca sa pot cumpara si eu unul pentru a-l studia mai cu atentie.

    Apreciază

  9. Daniel said, on Septembrie 19, 2016 at 8:02 pm

    Acesta este manualul.
    https://drive.google.com/file/d/0B8hWPXBGDvTxTGRycnJXZ0hiNVk/view?usp=drivesdk

    Apreciază

    • alex said, on Septembrie 20, 2016 at 6:25 pm

      Cum?? Deci de cand am deschis pagina mi-a sarit in fata

      Religie
      Cultul ortodox

      Cum,cult,acu ortodoxia a ajuns cult?

      Apreciază

  10. Bacosca Antoanela Iustina said, on Septembrie 19, 2016 at 9:49 pm

    Vremuri de marturisire. AMIN! Vom fi catalogati fundamentalisti, mincinosi, chiar nebuni. O sa vedeti ca asa va fi.

    Apreciază

  11. valentin said, on Septembrie 19, 2016 at 9:53 pm

    sfintii nu au invatat asa ceva si nu au facut pactul cu acestia

    Apreciază

  12. Ada said, on Septembrie 19, 2016 at 10:09 pm

    Apropo de ecumenism, citind blogurile ce apar pe partea din dreapta a acestui blog, dau pe „ganduridinortodoxie” peste articolul: postat pe 19 septembrie 2016. Parintele athonit Ștefan de la Schitul Xenofontului (1917-1998) spune in felul urmator: „Fostul stareț de la Pantokrator, părintele Athanasie, m-a chemat și am mers la mănăstirea lui. Acolo m-au făcut diacon și preot și arhimandrit. Acolo am slujit ca preot de rând mulți ani. Ca diacon, am mai slujit pentru un timp și la Mănăstirea Esfigmenu. Egumenul Athanasie și părinții erau foarte buni înainte ca mănăstirea să cadă în rătăcirea zelotistă. S-a dus acolo un oarecare Efrem și le-a sucit mințile, de nu l-au mai pomenit pe patriarhul nostru Bartolomeu.” Si acu intreb eu: ce este aceasta? A fost acest parinte un inselat sau niste inselati i-au pus niste cuvinte in gura pentru a insela pe cei slabi in credinta si pe cei nestiutori? Parintele profesor Theodoros Zisis a spus clar (in interviul luat de parintele Ciprian Staicu) ca Atenagoras a fost ecumenist, iar Bartolomeu e si mai mare ecumenist decat Atenagoras. Din articolul prezentat mai sus se intelege ca cei de la Esfigmenu sunt niste talibani, niste aia care au luat-o pe aratura cand l-au scos de la pomenire pe Bartolomeu. Atunci, intreb eu din nou, parintele Paisie Aghioritul ce a fost cand a insistat sa fie scos de la pomenire Atenagoras? Parintele Gavriil din Athos, prieten al parintelui Paisie Aghioritul, ce e de merge la liturghie la un parinte ce nu il pomeneste pe Bartolomeu? Sa inteleg ca toti sunt talibani? Drept credinciosi sunt doar cei ce ii pomenesc pe ierarhii ce au semnat documente eretice, nu? E grav. Eu nu vreau sa ajung sa fac parte din BOR-E (‘E’ vine de la eretic).

    Apreciază

    • mihai said, on Septembrie 20, 2016 at 5:08 am

      In ceea ce il priveste pe bartolomeu, mai bine nu se mai nastea, iar prigoana a inceput si la sf munte

      Apreciază

    • Ada said, on Septembrie 20, 2016 at 9:33 pm

      Articolul se numeste: si a fost postat, precum am scris, pe 19 septembrie. Sa inteleg ca, inafara de Esfigmenu si cativa chilioti, peste tot in Athos e pomenit Bartolomeu? Citisem ca in zilele de pe urma o sa plece Maica Domnului din Athos, in chip vazut, dar nu credeam sa le prind eu.

      Apreciază

      • Ada said, on Septembrie 21, 2016 at 9:09 pm

        e articolul. Nu stiu de ce in comentariile anterioare nu apare titlul. Eu am trecut si titlul in comentarii. Si l-am trecut si acum. De data asta scris litera cu litera, nu copy – paste.

        Apreciază

  13. intelepciuneasfintilor said, on Septembrie 20, 2016 at 8:51 am

    Cum adica uniti in fata lui Dumnezeu? Cum sa fie un ortodox si un baptist uniti in fata lui Dumnezeu? Oamenii sunt uniti in fata lui Dumnezeu atunci cand se roaga aceluiasi Dumnezeu, ori baptistul nu se roaga Sfintei Treimi, nu cinsteste crucea. Ce sa mai vorbim de musulmani care nu cred in Hristos. Cum sa fie un ortodox unit in fata lui Dumnezeu cu un musulman?

    Ce cuvinte pline de venin!

    Iata citatul din carte:
    Ilinca a aflat că nu toți noii colegi sunt ortodocși ca ea. Sara este baptistă, David este de religie mozaică, iar Jaffar musulman.
    — Însă aceasta nu ne împiedică să fi m prieteni și uniți în fața lui Dumnezeu, a adăugat Sara.

    E interesant si faptul ca cuvantul cruce nu apare nici macar o singura data in manual!
    Iar cuvantul inviere doar de 2 ori.

    Chiar nu au gasit modalitatea de a explica, pe intelesul unui copil, unele dintre cele mai importante elemente ale Ortodoxiei: Crucea si Invierea.

    Apreciază

    • rozalia said, on Septembrie 20, 2016 at 12:21 pm

      Acest manual e placul ecumenistilor, adica dracesc. Plang si pietrele de o asa batjocura, iar dracul rade de nu mai poate. Doamne iarta-ne si nu ne lasa! Citesc si recitesc citatul cu Ilinca…si nu pot sa cred. Manualul asta cultiva erezia! Sa ne rugam incontinuu sa ne lumineze Maicuta Domnului! Parintii ar trebui sa stea ciorchine la scoala sa protesteze si sa refuze manualul in care Dumnezeu este hulit!! Dar cum spuneam, cei mai multi dintre parinti sunt ocupati cu laicurile pe feisbuc si cu dezvoltarea personala si atata timp cat pana si bunicii de acum cumpara reviste cu nuduri, etc. ce sa mai vorbim de parinti. Dar lucrurile nu pot fi lasate asa. Se merge pe invaluirea noastra, o tactica a lor, a celor ,,nevinovati” si mirati de revoltele noastre. Sunt sigura ca foarte multi preoti nu stiu de acest manual. Sa aducem la cunostinta a cat mai multi. Multi profesori de religie sunt tineri… si atunci se profita…caci dracul e tare ocupat, auzi ca nu apare cuvantul ,,cruce” in manual! Dar oare semnul crucii apare? Ca l-ar mai arde chiar fara sa fie pronuntat!!!!
      Eu chiar cred ca insisi preotii sunt mintiti de catre mai marii lor…adica e clar ca sunt mintiti doar ca ei nu stiu! Pentru ca stiu un preot care continua sa se roage pentru ips teofan (ceea ce ma mira foarte tare!) desi preotul (calugar) are o varsta, este simplu, se roaga foarte mult, ajuta incontinuu pe cei saraci si bolnavi, a mai fost si prigonit. Nu cred deci, ca acest preot ar sti despre acest manual si nu numai despre acest lucru… Si ca el muuulti altii. Sa spunem la cat mai multi. Sa reluam mesajele legate si de manualul de ed. sexuala. Sa copiem pagini din acestea si sa le dam cunoscutilor. Nu ne culcam pe-o ureche si nici nu disperam. Dumnezeu sa ne ajute!

      Apreciază

  14. Templier said, on Septembrie 20, 2016 at 10:17 am

    Sistemul merge inainte..
    Injectarea unor chip-uri de tip RFID sunt tot mai populare in randul tinerilor din diverse tari occidentale.
    https://templierblog.wordpress.com/2016/09/19/implant-pentru-controlul-populatiei/

    Apreciază

  15. Andreea said, on Septembrie 20, 2016 at 2:15 pm

    La pg 20 a aceluiasi manual de religie clasa a 4 apare : ”manuscris de la Marea Moarta
    Mohamed ,un pastor beduin strabate in anul 1947 stancile de la Qumran.Mohamed mai aduce 2 pastori …si descopera o comoara cu texte biblice….3 .cautati pe internet si alte informatii despre manuscrisele de la Marea Moarta.”
    Pe internet am gasit : ”Evenimentele legate de aceste manuscrise se desfasoara in jurul a trei institutii situate in orasul Ierusalim: manastirea siro-iacobita de rit monofizic ( biserica siro-iacobita este o ramura a crestinismului care nu recunoaste dogma oficiala crestina despre dubla natura,umana si divina, a lui Iisus, ci numai pe cea divina), scoala americana de studii orientale si Universitatea din Ierusalim.
    Cel mai important manuscris il constituie Statutul comunitatii
    Stautul vorbeste desprre un intemeietor, obiect al veneratie membrilor comunitatii, caruia i se spune „invatator al dreptatii“ sau „unicul Legiuitor“. Membrii comunitatii practicau unele ritualuri care se reintalnesc mai tarziu la crestini, precum botezul si masa sfanta. Cecetatorii au observat imediat asemanarea cu unele paragrafe din manuscrisul descoperit la Cairo denumit Documentul de la Damasc, document in care se vorbeste de asemenea despre „Invatatorul dreptatii“. Astfel descoperirea intamplatoare a pastorului nomad a dus la discutii patimase legate de controversatele probleme din istoria religiilor: problema originii si a izvoarelor crestinismului. ….In cadrul acestor discutii la care participa filologi, paleografi, arheologi, teologi istorici, publicisti de cele mai diferite nuante, si pe masura descifrarii si studierii textelor, a acumularii de material faptic s-au conturat trei directii: cei care peldeaza in favoarea legaturii indusolubile intre manuscrisele de la Qurman si literatura Noului Testament, clericii si teologii ortodocsi care vad in interpretarea continutului manuscriselor o subminare a tezei fundamnetale a religiei crestine privind esenta divina a lui Christos si unicitatea „revelatie sale” si a treia categorie adeptii asa numitei orientari „liberale“ sau „istorice“ care se situeaza intre celelalte doua. „ Crestinismul nu s-a nascut din vid “ este premisa de la care pornesc acestia din urma. Orientarea acestora este limpede: ideologia crestina nu este originala, cum nu sunt originale nici organizarea sociala si ritualurile comunitatii crestine primitive. Caracterul specific al crestinismului este dat de esenta divina a intemeietorului sau si fapta sa expiatoare.
    Informatiile furnizate de Manuscrisele de la Marea Moarta ilustreaza nu numai mediul istoric concret si atmosfera spirituala in care a luat nastere primele comunitati crestine, dar aduc si unele date noi cum ar fi cea a „Invatatorului dreptatii“ care nu este mentionat in vreun alt izvor cunoscut.”
    Asemanarile dintre „Invatatorul dreptatii “ care a murit pentru ideile sale cu cel putin 100 de ani inaintea lui Christos a suscitat dicutii care poate mai continua. Oricum manuscrisele de la Marea Moarta au declansat adevarate revolutii in studierea Bibliei si a Noului Testament.
    Stiti mai multe despre aceste manuscrise ? Ce vor sa ne transmita autorii manualului de religie ?

    Apreciază

  16. octoviv said, on Septembrie 20, 2016 at 2:59 pm

    Mihaela Achim, Anișoara Daiu, Dragoș Ioniță, Maria Moldoveanu, Florentina Nicula, Manual pentru clasa a IV-a. Religie. Cultul ortodox. SEMESTRUL I, p. 57:

    Rugăciunea dreptului Simeon

    „Acum liberează pe robul Tău, stăpâne, după cuvântul Tău, în pace, că ochii mei văzură mântuirea Ta, pe care ai gătit-o înaintea feței tuturor popoarelor, lumină spre descoperirea neamurilor și slava poporului Tău bine credincios.
    Luca 2, 29-32.

    _________________________________________________________________________________________

    Sfânta Scriptură, ediția 1988, Sfânta Evanghelie a Sfântului Apostol și Evanghelist Luca, capitolul 2:

    29. Acum slobozește pe robul Tău, după cuvântul Tău, în pace,
    30. Că ochii mei văzură mântuirea Ta,
    31. Pe care ai gătit-o înaintea feţei tuturor popoarelor,
    32. Lumină spre descoperirea neamurilor și slavă poporului Tău Israel.

    Sfânta Scriptură, ediția 1914, Sfânta Evanghelie a Sfântului Apostol și Evanghelist Luca, capitolul 2:

    29. Acum slobozești pre robul tău, Stăpâne, după cuvântul tău în pace;
    30. Că văzură ochii mei mântuirea ta,
    31. Care o ai gătit înaintea feței tuturor noroadelor;
    32. Lumină spre descoperirea neamurilor și slava norodului tău Israil.

    Noul Testament de la Neamț, 1818, Sfânta Evanghelie a Sfântului Apostol și Evanghelist Luca, capitolul 2:

    29. Acum slobozești pre robul tău, Stăpâne, dupre cuvântul tău, cu pace.
    30. Că văzură Ochii miei mântuirea ta
    31. Carea ai gătit înaintea feații tuturor noroadelor
    32. Lumină spre descoperirea neamurilor, și slava norodului tău Israil.

    Sfânta Scriptură, ediția 1688, Sfânta Evanghelie a Sfântului Apostol și Evanghelist Luca, capitolul 2:

    29. „Acum, slobozeaște pre sluga Ta, Doamne, după cuvântul Tău, cu pace,
    30. Că văzură ochii miei mîntuirea Ta,
    31. Carea ai gătit înaintea feații a tuturor noroadelor:
    32. Lumină întru descoperirea limbilor și slavă norodului Tău, Israil”.

    Noul Testament de Bălgrad, 1648, Sfânta Evanghelie a Sfântului Apostol și Evanghelist Luca, capitolul 2:

    29. Acum slobozești pre sluga ta Doamne, după cuvântul tău, cu pace.
    30. Că văzură ochii miei spseniia (spășeniia) ta.
    31. Carea ai gătit înaintea ochilor a toate limbile.
    32. Lumină întru arătare limbilor, și slavâ oamenilor tăi izrailteanilor.

    Noul Testament ortodox în limba greacă, Sfânta Evanghelie a Sfântului Apostol și Evanghelist Luca, capitolul 2:

    29 νῦν ἀπολύεις τὸν δοῦλόν σου, δέσποτα, κατὰ τὸ ρῆμά σου ἐν εἰρήνῃ,
    30 ὅτι εἶδον οἱ ὀφθαλμοί μου τὸ σωτήριόν σου,
    31 ὃ ἡτοίμασας κατὰ πρόσωπον πάντων τῶν λαῶν.
    32 φῶς εἰς ἀποκάλυψιν ἐθνῶν καὶ δόξαν λαοῦ σου ᾿Ισραήλ.

    _________________________________________________________________________________________

    King James Version, 1611, engleză, Sfânta Evanghelie a Sfântului Apostol și Evanghelist Luca, capitolul 2:

    29. Lord now lettest thou thy servant depart in peace, according to thy word.
    30. For mine eyes have seene thy saluation.
    31. Which thou hast prepared before the face of all people.
    32. A light to lighten the Gentiles, and the glory of thy people Israel.

    _________________________________________________________________________________________

    Sfârșit și lui Dumnezeu, în Preasfânta Treime închinat: Tatălui Atotțiitorul și Fiului, Domnului Iisus Hristos Mântuitorul și Sfântului Duh Mângâietorul, slavă pentru tot și pentru toate!

    Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului și Dreptului Simeon și ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Biruitoare, miluiește-ne pe noi!

    Apreciază

  17. rozalia said, on Septembrie 20, 2016 at 5:26 pm

    @Andreea, se scrie Hristos!

    Am mai gasit si; ,,Traditia îi considera regi întelepti, cititori în stele si ne spune numele lor: Melchior, regele Persiei, Gaspar, regele Indiei,si Baltazar, regele Arabiei. Diversitatea magilor este un îndemn la toleranta si o dovada ca Hristos a venit pentru mântuirea întregii lumi.” (pag. 50)

    ”Biserica Romano-Catolica îi considera pe cei trei magi sfinti si îi sarbatoreste la 6 ianuarie, zi în care se ofera cadouri.
    În Biserica Ortodoxa, desi nu au o sarbatoare anume, magii
    sunt prezenti în doua creatii importante: icoana si Troparul Na-
    sterii Domnului.” (pag. 51)

    – Doamne pazeste-ne de-ai nostri ca de dusmanii din afara ne-om apara noi…

    Apreciază

  18. Andreea said, on Septembrie 21, 2016 at 9:39 am

    pt Rozalia
    Stiu cum se scrie .Eu am copiat de pe internet ca sa vedeti ce gasesc si copiii nostrii daca cauta ei.La punctul 3 din manual li se cere sa caute mai multe amanunte pe internet despre manuscrisele de la Marea Moarta.

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: