Saccsiv – Weblog

CA SA NE IUBIM, Papa zice asa: Sunteti ortodocsi dar nu aveti preot ortodox pe langa voi ca sa botezati copilul? Il botezati la catolici si apoi, cand puteti, duceti certificatul de botez la parohia ortodoxa si … gata

Posted in Uncategorized by saccsiv on Septembrie 18, 2016

papa_5-465x390

Iata ce putem citi la Modificând canoanele, Papa apropie practicile latină și răsăriteană de pe Catolica:

15.09.2016, Vatican (Catholica) – Într-o schimbare în legislația Bisericii, diaconii catolici de rit latin nu pot prezida o căsătorie în care unul sau ambii miri sunt membri ai unei Biserici Catolice Răsăritene. Noua reglementare constituie una dintre schimbările aduse la 11 canoane din Codul de Drept Canonic latin (CIC) pe care Papa Francisc le-a aprobat pentru a armoniza legislațiile latină și răsăriteană în câteva probleme privind Sacramentele Botezului și Căsătoriei. După peste 15 ani de studiu și consultare la nivel mondial, regulile conflictuale au fost rezolvate adoptând formulările din Codul Canoanelor Bisericilor Răsăritene (CCEO) și pentru Biserica de rit latin, a declarat Episcopul Juan Ignacio Arrieta, secretar al Consiliului Pontifical pentru Textele Legislative.

Episcopul a vorbit cu jurnaliștii în 15 septembrie după publicarea unei scrisori apostolice „motu proprio”, în care Papa Francisc a cerut schimbările în CIC, textul din 1983 după care se conduc majoritatea catolicilor lumii. În tradiția catolică răsăriteană și în cea ortodoxă, binecuvântarea unui preot este necesară pentru validitatea unei căsătorii. În Biserica de rit latin, și un diacon poate prezida celebrarea Sacramentului. Noua legislație specifică: „Doar un preot poate asista valid la căsătoria dintre două părți răsăritene sau o parte latină și una răsăriteană, catolică sau necatolică”, adică un membru al unei Biserici Ortodoxe.

Episcopul Arrieta a explicat că în majoritatea cazurilor, schimbările făcute de Papa Francisc implică reguli pentru situații pe care CIC nu le-a preconizat, dar CCEO, publicat în 1990, a făcut-o. Cu numărul mare de creștini răsăriteni – atât catolici cât și ortodocși – care au migrat, începând din 1989, în teritorii predominant latine, păstorii de rit latin au nevoie de îndrumări, a spus el. Schimbările privesc practici pentru slujirea nu doar a catolicilor răsăriteni, ci și a membrilor Bisericilor Ortodoxe atunci când nu este disponibil un preot din Biserica lor. O astfel de slujire a fost prevăzută în canoanele Bisericilor Catolice Răsăritene, care slujesc adesea în locuri cu o puternică prezență ortodoxă.

„CEEO are o mai mare sensibilitate în aspectele lui ecumenice”, a spus Episcopul Arrieta. De exemplu, unul dintre canoanele răsăritene adoptate pentru Biserica de rit latin spune că atunci când nu este disponibil un preot ortodox, un preot catolic poate boteza un copil ai cărui părinți sunt membri ai unei Biserici Ortodoxe și intenționează să își crească copilul ortodox. Într-o astfel de situație, Botezul nu va fi înscris în registrul de Botezuri al parohiei catolice; părinții vor primi un certificat oficial și vor înregistra Botezul copilului lor mai târziu, într-o parohie ortodoxă.

Modificările la CIC mai specifică faptul că Episcopii de rit latin pot da preoților „facultatea de a binecuvânta căsătoria credincioșilor creștini dintr-o Biserică Răsăriteană care nu este în comuniune deplină cu Biserica Catolică, dacă aceștia o cer în mod benevol.” De asemenea, un cuplu latino-răsăritean este liber să decidă în care Biserică să își înscrie copiii; dacă nu pot cădea de acord, copilul devine membru al Bisericii tatălui. Dacă ambii părinți sunt catolici răsăriteni, chiar dacă copilul este botezat într-o parohie de rit latin, în registrul baptismal trebuie să se scrie că copilul este catolic răsăritean, și să se specifice cărei Biserici îi aparține.

Cititi va rog si:

Ereziarhul papă Francisc hulește Botezul ortodox

Un „ONU al religiilor”, condus de Papa Francisc. Propunerea lui Shimon Perez din Israel

PAPA FRANCISC in fruntea NOM impotriva fNOM. Enciclica papei pe tema SCHIMBARII CLIMEI. Asta chiar e PROFETUL ANTIHRISTULUI …

Istambul: PAPA FRANCISC I vrea COMUNIUNEA CU BISERICILE ORTODOXE. Asa numeste el REUNIFICAREA URGENTĂ a Bisericilor Catolică și Ortodoxă „FĂRĂ CONDIȚII” …

EVZ: PAPA FRANCISC I acceptă ca HOMOSEXUALII să formeze CUPLURI și să ADOPTE copii

CE NE PREGATESTE papa Francisc I? Cica va sustine un discurs important cu privire la primul contact cu viaţa EXTRATERESTRA

 

Anunțuri
Tagged with: ,

17 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. un fir de praf said, on Septembrie 18, 2016 at 1:33 pm

    pai nu mai bine faci tu botezul de urgenta ,dupa care te prezin-ti la un pr neecumenist si-l botezi ,problema e ca IN MOLDOVA se vb in media calugareasca ca bor se va unii cu catolici incepand cu 1 ian 2017 sper sa nu fie asa si daca da sa fim foarte aten-ti ce vom face

    Apreciază

  2. Raluca said, on Septembrie 18, 2016 at 2:50 pm

    Grețoasă imagine.
    Și acest patriarh eretic este pomenit neîntrerupt în Athos, inclusiv după adunarea din Creta.
    Acesta este exemplul preluat și de preoții români în pomenirea cretanilor.

    Apreciază

    • Riko said, on Septembrie 19, 2016 at 12:44 am

      Mie chiar mi s-a facut greata, nu stiu de ce mi-am imaginat ca ce as face daca as fi in locul patriarhului si mi s-a facut greata.

      Apreciază

  3. alex said, on Septembrie 18, 2016 at 3:15 pm

    http://basilica.ro/patriarhul-romaniei-retelele-de-socializare-pot-contribui-la-o-mai-buna-cunoastere-reciproca-a-diferitelor-traditii-si-la-consolidarea-comunitatilor-de-credinta/

    Începând cu anul 2010, în data de 30 iunie, este celebrată ziua Social Media. Această zi a fost instituită ca o modalitate de marca impactul reţelelor de socializare asupra comunicării globale.

    În acest context, redăm mai jos un cuvânt al Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul României, privind importanța utilizării cu discernământ a internetului și a rețelelor de socializare:

    Globalizarea economică, mobilitatea populației şi dezvoltarea rapidă a mijloacelor de comunicare au provocat, mai ales în ultimele decenii, mutaţii majore în viaţa oamenilor, cu consecințe asupra contextului social în care Biserica își desfăşoară misiunea ei mântuitoare. Accelerarea ritmului de viaţă al persoanelor, relativizarea timpului şi a spaţiului în raporturile dintre comunităţile statale, culturale şi religioase influențează direct mentalitățile tradiționale şi comportamentele sociale. De aceea, mondializarea comunicării prin extinderea globală a mass-media şi a rețelelor digitale reprezintă o temă comună de cercetare, reflecție şi acțiune pentru toate Bisericile Ortodoxe locale.

    Cuvântul Domnului Iisus Hristos: „Mergeţi în toată lumea şi propovăduiţi Evanghelia la toată făptura” (Marcu 16, 15) se extinde astăzi şi asupra universului cultural şi informațional. Consecventă zelului misionar al Sfinţilor Apostoli şi al Sfinţilor Părinţi, Biserica noastră are datoria de a înţelege modul de funcționare al societății informaționale din zilele noastre, pentru a folosi cu discernământ mijloacele de comunicare spre a comunica valorile Ortodoxiei şi de a intra în rețelele de socializare pentru întâlnirea cu omul de astăzi, utilizator de noi tehnologii comunicaționale în Areopagul modernității.

    Utilizarea media digitală în lucrarea pastoral-misionară presupune responsabilitate eclezială şi înţelepciune pastorală, deoarece, deşi o tehnologie nouă oferă oamenilor noi posibilități de dezvoltare, totuşi ea poate aduce şi noi provocări sau pericole în privinţa păstrării valorilor spirituale, culturale şi sociale tradiționale ale persoanelor şi popoarelor. În acest sens, rețelele de socializare pot contribui la o mai bună cunoaștere reciprocă a diferitelor tradiţii şi la consolidarea comunităţilor de credinţă, dar multitudinea de idei şi opinii exprimate liber în spaţiul virtual trebuie supusă mereu unei analize critice şi selective, potrivit valorilor permanente ale credinţei şi moralei creştine.

    (Fragment din Mesajul Patriarhului României la Prima Conferinţă internaţională despre media digitală şi pastoraţia ortodoxă, Atena, 7-9 mai 2015)

    Apreciază

  4. Ștefan said, on Septembrie 18, 2016 at 4:59 pm

    În mintea lor bolnavă de atâta ecumenism, validitatea botezului este dată de o bucată de hârtie, nu de săvârșitorul tainei, care are sau nu harul lui Dumnezeu.

    Apreciază

    • Gabriel M. said, on Septembrie 18, 2016 at 8:43 pm

      Si sub ce crez il boteaza? Cu crezul catolic unde ei spun ca Duhul Sfant purcede si de la Fiul? Sau preotul catolic rosteste crezul ortodox? Nu pricep asta.

      Apreciază

      • Mirela said, on Septembrie 19, 2016 at 10:50 am

        „Si sub ce crez il boteaza?”

        Direct sub crezul unitar antihristic, ce ne trebuie atâtea dogme împovărătoare, care se opun „unităţii”? Să sărim peste ceea ce ne desparte şi să rămânem cu ceea ce ne uneşte: antihrist şi împărăţia lui.

        Apreciază

    • Riko said, on Septembrie 19, 2016 at 12:47 am

      Poate mai dai o mita ceva, si iti muta hartia intr-un sertar mai „sfant”.

      Apreciază

  5. Scutaru Mihai said, on Septembrie 18, 2016 at 5:10 pm

    Trimis din Yahoo Mail pe Android Pe Dum 18 sept. 2016 la 12:55 p.m., Saccsiv – Weblog a scris: | saccsiv a publicat:”Iata ce putem citi la Modificând canoanele, Papa apropie practicile latină și răsăriteană de pe Catolica:15.09.2016, Vatican (Catholica) – Într-o schimbare în legislația Bisericii, diaconii catolici de rit latin nu pot prezida o căsătorie în c” | |

    Apreciază

  6. Mirela said, on Septembrie 19, 2016 at 10:57 am

    Referitor la poză, cârja arhierească din prim-plan ne arată ce avem în imagine: doi şerpi, unul mai veninos decât altul, decişi să-L ucidă pe Hristos cu otrava cuvântului lor.

    Apreciază

  7. Mihaela said, on Septembrie 19, 2016 at 11:49 am

    Ecumenismul intercrestin si interreligios este promovat de anul acesta si in manualele de religie de clasa a IV a. Copiii vor fi insotiti pe parcursul lectiilor din manual, cel putin in unele dintre ele, de patru personaje:o fetita ortodoxa, o fetita baptista, un baiat evreu si un baiat musulman. Chiar din prima lectie de predare se vorbeste despre unirea lor in fata lui Dumnezeu.. Se dau explicatii incredibile, de ex.cuv. pastor = preot protestant. Si altele…M-am ingrozit.

    Apreciază

  8. […] Iata comentariul cititoarei Mihaela postat la CA SA NE IUBIM, Papa zice asa: Sunteti ortodocsi dar nu aveti preot ortodox pe langa voi ca sa botez…: […]

    Apreciază

  9. energein7 said, on Septembrie 19, 2016 at 12:59 pm

    Reblogged this on energein7's Blog and commented:
    Ecumenismul este un joc de rol al lepadarii: toti participantii joaca in filmul lepadarii de Hristos! Cineva regizeaza ultimul episod din filmul Apostazia!!!

    Apreciază

  10. safimvigilenti said, on Septembrie 19, 2016 at 1:34 pm

    cine e individul din dreapta imaginii care-L pupa pe papa, ca are un toiag cu 2 serpi incolaciti, asta e simbol de ierarh ortodox ? in ortodoxie sarpele are ca principala semnificatie ispita si caderea, nu pricep cum poate ajunge simbolul principal al unui ierarh ? ma intreb daca nu cumva pe vestminte are pictati draci si cruci sataniste…

    Apreciază

  11. gloria said, on Decembrie 16, 2016 at 9:44 am

    laborantul din Argentina , a venit cu mila sa boteze copiii
    a devenit PAPA cu banii in poala………..

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: