SACCSIV – blog ortodox

Parinte AMFILOHIE BRANZA, ne-ai parasit?

Posted in Uncategorized by saccsiv on septembrie 9, 2016

1385329_202806883233268_948509858_n

Foto: http://vladherman.blogspot.ro/2013/10/parintele-justin-parvu-parintele.html#.V9JJN1t95dg

In fotografia de mai sus sunt Parintele Justin Parvu, Parintele Amfilohie Branza si Parintele Calistrat. Primul s-a mutat la Domnul. Ultimul a luat-o in balarii:

EDIFICATOR: Cum tine Calistrat Chifan Sfanta Cruce cand loveste cu ea masa in timp ce explica cat de bune sunt cipurile

TRASEUL Parintelui CALISTRAT CHIFAN de la Barnova: Oprit de la slujirea Sfintei Liturghii, apoi scos de sub caterisire, dupa care ACTIVIST PRO CIP – eGuvernare – internetul obiectelor – eliminarea banilor cash …

Parintele Amfilohie Branza ce are de gand?

Iata comentariul cititorului kosma postat la COMUNICATUL PATRIARHIEI despre cei ce se opun SINODULUI DIN CRETA:

Am fost astazi la Man. Diaconesti unde poposim de ceva ani. Recunosc, eram obosit in urma calatoriei, deci nu foarte maleabil, dar nici agresiv.
Am avut si o discutie cu Par. Amfilohie, cu care vorbim de ceva ani. Il apreciez mult, dar va rog sa fiti atenti cu toti , sa cantariti, sa nu ne amagim. Oricine poate gresi si isi poate reveni.
NU vreau sa vorbesc de rau pe nimeni fratilor, dar va rog mult sa nu va puneti speranta in oameni ci numai in Dumnezeu. A fost o discutie lunga, tensionata, nu un dialog. Eu vroiam lamuriri, nu ii ceream socoteala, iar el m-a contrat, incercand sa ma puna in dificultate, spunand : „daca sotia e credincioasa unui sot curvar se mantuieste?”-facand paralela cu atitudinea lui fata de ierarh. Am incercat sa aduc argumentele pe care le stiti vis a vis de sinodul Creta, sa ii arat documentele(ca sustinere a spuselor, nu ca sa ii arat ce stiu eu). A refuzat categoric, ca le stie, punand la indoiala corectitudinea traducerii?!!
Fratilor, sfintia sa zice ca ierarhii semnatari inca mai au har, ca PS Longhin a gresit in privinta lor, ca cei care nu-i mai pomenesc gresesc pt ca ataca BOR, singura care mai tine Romania intreaga(??) ca pericolul e militar in acest caz, de la dusmanii nostrii(!!). Ca sfintia sa ca militar stie mai bine..
Ca putem merge SI la preotii care pomenesc arhiereii semnatari, etc.
Ca dragostea e mai mare ca adevarul-afirmatie ecumenista?!
Eu nu mai merg acolo in urma acestei intrevederi, cat timp mai pomeneste ereticul Ioachim. Parintele era speranta mea ca ne va sustine in adevar, l-am sustinut pe blog, imi e drag in continuare dar atat.
Va rog sa mai iertati inca odata. Nu sunt de acord cu ideile sfintiei lui, iar nu cu persoana lui.
Daca permiteti, cantariti bine si nu va lasati influentati de atasamente sentimentale.
PS. Dragostea se bucura de adevar.

Comentariu saccsiv:

   Poate cineva confirma parerile de mai sus ale parintelui Amfilohie Branza? Sa ne amintim cum vorbea acum cativa ani:

VIDEO – Parintele Amfilohie Branza: DE CE TAC IERARHII?

Fraza asta e grava:

“cei care nu-i mai pomenesc gresesc pt ca ataca BOR”

Pai cum sa atace ei BOR? Nu-i taman invers? Nu Ierarhii ecumenisti sunt de fapt cei ce distrug din interior?

Iar asta-i o greseala fundamentala:

“Ca dragostea e mai mare ca adevarul”

Asta-i aplicabila cand te certi cu nevasta, dar nu in cazul ereziilor.
Cititi va rog si:

MARELE SINOD – Un nou examen la care au cazut “VEDETELE ORTODOXIEI”

 

91 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. mircea.v said, on septembrie 9, 2016 at 9:25 am

    Pr Amfilohie a aratat ca are o pr de cand il sustinea pe Puric – erau prieteni, si facea misto de cei ce nu erau cu Puric. Cand saccsiv si ric au luat-o pe drumuri diferite, parintele a ramas prieten cu cei de la ric si cu Puric; asta sa zicem 2010-2011, in contextul in care Puric se punea de-a craca cu Parintele Justin.. Apoi nu a raspuns la chemarea Parintelui Justin pt mitingul anti-cip. Apoi, pt cei ce nu vroiau sa vada ce era clar, Puric a luat pasaport diplomatic-biometric si orice nelamuririe (pt cei ce nu vroiau sa vada) s-a terminat. Aspectele astea 2 ascund multe in spatele lor, si de profunzime.
    Asa ca, pr Amfilohie a abandonat linia Parintelui Justin inca de prin 2010-2011, si a adoptat linia ric. Ne-a parasit inca de atunci, nu de acum.
    L-am cercetat si eu pe parinte prin 2009-2010, dar apoi, totul s-a terminat (2010).
    Sa speram ca Dumnezeu il va lumina si isi va reveni.

    Apreciat de 2 persoane

  2. Adi said, on septembrie 9, 2016 at 9:46 am

    Soarele si cu triughiul imi par masonice DIN SPATELE PAR AMFILOHIE BRANZA.

    Doamne intarestel ca sa poata marturisi din noi DREAPTA CREDINTA.

    Apreciază

    • s2side said, on septembrie 9, 2016 at 11:01 am

      Din cate stiu eu, acela e un simbol crestin. Si din cate stiu eu masoneria merge pe principiul „marelui arhitect”. Adica la un anumit nivel recunosc ca Dumnezeu este creatorul dar satana doreste sa fure creatia lui Dumnezeu inclusiv simbolurile sa devina dumnezeu prin inteligenta satanica. Simbolul imperiului bizantin a fost vulturele cu 2 capete, daca o sa cauti simboluri masonice in ziua de azi o sa gasesti multe sigle/peceti cu acest vulture cu 2 capete. Mai este si crucea taiata de cateva ori, iar simbol al unui nu stiu care ordin masonic, si daca nu ma insel e printata pe bancnota de 1 leu pe varful bisericii. Ceea ce vreau sa spun e ca, toate simbolurile masonice se trag de undeva.

      Apreciat de 1 persoană

  3. Ionut said, on septembrie 9, 2016 at 9:46 am

    Cred ca unora le trebuie mai mult timp si mai multe argumente ca sa inteleaga faptul ca exista o actiune organizata de a impune un anumit „trend”. E destul de greu sa inoti impotriva „curentului”.
    Ma gandesc si la faptul ca exista temeri ale unor oameni de buna-credinta ca aceasta stare de nemultumire sa nu fie folosita de altii (de stilisti, de exemplu). Timpurile sunt foarte tulburi.

    Apreciază

    • gheorghi said, on septembrie 9, 2016 at 11:20 am

      Trendul este al neascultarii, adica al rebeliunii fata de Adevar si se numeste APOSTAZIE.
      Nu mai asculta de Adevar, de Sfintii Parinti, de Sfanta Traditie.
      Denota „linistirea” mintii prin demonizare, prin viclenia jocului de cuvinte.
      De asta „cretanii” par ca s-au zdruncinat mental fiindca folosesc opisul sensurilor firesti ale cuvintelor, cu o „seriozitate” dusmanoasa, lipsita de orice blandete, smerenie….
      Trist e nu doar ca „par” ci se straduiesc sa afirme tare….. ca sint deja „patrunsi” de alt spirit ori alt duh caruia ii „dau voce”, evident potrivnic Duhului Sfant.

      Apreciază

  4. Apa trece, pietrele raman said, on septembrie 9, 2016 at 9:55 am

    Dumnezeu a orânduit aceste vremuri de cernere, astfel încat sunt încercati şi preotii si noi. Cred ca trebuie să ne punem nadejdea în Dumnezeu, în Maica Dommnului, în Sfintii Arhangheli şi în sfinti. Cred ca trebuie sa avem noi însine o relatie mai stransa cu Dumnezeu. Caci masonii cred ca, daca-i corup sau îi şantajează pe ierarhi si pe stareti, planul lor le reuseste. Lumea este desacralizata prin toate mijloacele si este posibil ca planul diabolic sa reuseasca. Pe noi ne intereseaza sa ne mantuim sufletele. Cine are curaj marturiseste, cine nu, cade sau ia calea pustniciei. In munti sau în mijlocul mulţimii!

    Pe de altă parte, Monahul Teodot a observat ca parintele Amfilohie nu a participat la mitingul organizat împotriva cipurilor… Eu insămi l-am auzit spunând acum câtiva ani că nu e bine să fim prea radicali, ca sa mai putem sluji o Liturghie, să mai putem scrie ori edita o carte… Nu se stie în ce mod a fost determinat sa taca. Căci masonii se pricep de minune la asa ceva…

    Am fost doar de doua ori la Diaconesti, la intervale mai mari, şi am vazut si eu că părintele s-a mai schimbat. Dumnezeu sa-l ajute să-si revina si sa ne ajute si pe noi sa ne intarim credinta ortodoxa. Fiind militar, Dumnezeu sa-i ajute sa se asemene cu Sfantul Gheorghe!

    Apreciază

    • el said, on septembrie 10, 2016 at 11:18 pm

      pe cine pomeneste amfilohie ? …..
      exact ! A CAZUT si el cu ERETICUL pe care-l pomeneste si TARASTE si TURMA DE INCAPABILE, de GAINI = femei FARA MINTE de la diaconesti dupa el.

      neica amfilohie LA REVEDERE ! s-a IMPUTIT branza ta !

      e dus si acesta, atata a putut, L-AU BIRUIT lumea si duhul anticristic !
      UITATI-L !
      tratati-l ca si cum NU AR EXISTA pe nefericitul amfilohie cel cazut !

      Apreciază

      • kosma said, on septembrie 12, 2016 at 7:15 pm

        „el” nu vorbeste de la Dumnezeu, caci orcat l-am aprecia pentru adevarurile dogmatice, gura spurcata il califica ca posedat de arhiconi. Iertare coane „el”. Asteptam sa te intorci si tu. De ce ataci omul Amfilohie? Ataca duhul si iarta omul.
        De unde stii tu cum este Parintele Amfilohie AZI?

        Apreciază

      • el said, on septembrie 25, 2016 at 9:47 pm

        kosma

        coane kosma, eu am adus ARGUMENTE sa arata CUM e amfilofie azi, dar se pare ca intre coarnele tale NU se mai vad ! 🙂

        te intreb si eu PE CINE POMENESTE amfilohie iubitul tau?
        pomeneste pe un ERETIC? si NU POTI sa negi!!!

        atunci ? CUM INVATA SF Parinti despre cei care se afla in comuniune cu ERETICII?

        si te superi pe mine…. ca vacarul pe sat ! 🙂

        mai coane kosma, SPURCACIUNEA ERETICILOR este mai CUMPLITA decta ORICE cuvant murdar pe care ar putea firea cuvantatoare/rationala sa-l inventeze!

        si daca pe tine te odihneste sa crezi ca eu sunt „arhicon” ca vorbesc „urat” pentru subtirimea mandriei tale e treaba ta, nu ma supar !
        vezi insa ca SPURCAIUNEA pomenitorului tau iubit de ERETICI e INFINIT mai CUMPLITA/urat mirositoare inaintea Lui Dumnezeu ca limbajul meu. 🙂

        ok coane kosma?

        si ca unul care E SATUL de MIEROSENIA INSELATILOR si a TRUFASILOR ERETICI, daca as putea sa inventez cuvinte infinit mai rele decta aceste pe care le folosesc, as fi fericit, …. DOAR DOAR se va mai trezi( daca NU pentru ADEVARUL cuvinetlor la care VADIT GLOATA NU mai reactioneaza) MACAR pentru SOCUL intreventiei !

        GLOATEI fudule si scaldate in PACAT /EREZIE NU ii mai foloeset a i vorbesti cuviincios, asa cum nici Adevarul NU o mai interpeleaza, de aceea SUNT HOTARAT sa DAU PESTE BOT spurcatilor si inselarii !
        NU ERITA alt limbaj/”cistire” !

        kapisci?

        oricum nu te mai ingrijora, SUNT SATUL de voi astia caldiceii cu PARUTA trezvie, care strecurati tzantzarul si inghititi camila, NU voi mai scrie multe pe aici, ca sa traiti si voi fericiti in INSELAREA/EREZIA voastra confortabila si in „Marturisirea” voastra FATRANICA !

        asa ca mars la lins laba POMENITORULUI tau iubit de ERETICI amflohie ERETICUL !
        cine se aseamana se aduna !

        halal „marturistor” si „luptatator” amfilohie asta al tau …. nu stiu ce MODEL are el dar SFINTII NU asa au facut ! si aveau NU 1 aduanatura de muieri molesite si „poete „in grja ca el, ci Biserica INTREAGA !

        ORTODOXIE SAU MOARTE !

        branza lui amfilohie s-a IMPUTIT, PUTE a MOART !

        Apreciază

      • el said, on septembrie 25, 2016 at 9:50 pm

        kosma

        sa ma intorc la CE?
        la limbajul MIEROS si MESTESUGIT al ERETICILOR care va mangaie pe voi? al FALSILOR marturisitori?

        NICIODATA !

        UNDE te spovedesti/imparatasesti coane kosma? nu cumva TOT la un „brav” POMENITOR de ERETICI??

        oare de aici sa ti se traga „rigoarea” ta importriva limbajului meu? 🙂

        Apreciază

      • el said, on septembrie 25, 2016 at 10:07 pm

        NEkosma

        ar trebui sa te supere mai MULT EREZIA si INSELREA decat limbajul …

        dar pentru ca dracii aia MANDRI deranjati de mine sunt la tine, ai ales sa ataci FORMELE NEfatranice/NE”frumoase” si sa NECINSTESTI Adevarul !

        asa e frate NEkosma, ADEVARUL DOARE si abia atunci cand te DOARE tipi …. daca NU ai fi bolnav de MINCIUNA DE CE ai urla cand auzi sub orice forma ar fi el Adevarul ? 🙂

        e hai du-te sa te aline popa amfilohie intre 2 pomeniri de ERETIC !!! daca ii duci si un banutz , te va iubi de la ficati ! 🙂

        Apreciază

      • maria said, on septembrie 26, 2016 at 3:16 pm

        el

        Aprecierile mele frate „el” pt. discernamant si judecata sanatoasa si lucida.Să știi frate „el”că te apreciez f.f.mult pentru zelul tău,dar nu-mi lua în nume de rău cele ce-ți spun.

        Nu e nevoie să-ți atrag atenția că lumina cu întunericul nu stau împreună.Degeaba zidești cu o mână dacă cu alte 2 dărîmi.E bine să iei aminte la cei ce te avertizează la anumite lucruri(mă refer la kosma)chiar dacă te avertizează în mod pătimaș,tu să te uiți la esența ceea ce vroia să-ti spună.

        Te apreciez foarte mult pentru credința curată și limpede pe care o mărturisești,deși nu am timp să-ți urmresc toate comenturile tale,dar cele ce mi-a trecut prin fața ochilor m-au mulțumit.Însă nu sînt de acord cu atitudinea ta lipsită de smerenie de a batjocori,sau a folosi f. multe replici necuviincioase.Așa se exprimau are Sfinții?Nu trebuie să fim asemenea Mântuitorului plini de bândețe și dragoste?Adevărat nu dragostea compromițătoare.Dar nu atîtea batjocori care faci tu!iartă-mă!ti-o spun cu durere și părere de rău ptr cele bune ptr care le faci..

        neica amfilohie LA REVEDERE ! s-a IMPUTIT branza ta !

        Crezi că-i place lui Dumnezeu ceea ce spui la adresa lui?Nici eu nu sânt de acord cu pr Amfilochie,ptr tot ce a făcut cu mine,dar nici nu-mi permit să-l batjocoresc că e chipul lui Dumnezeu,și mai ales că bănuiesc că Dumnezeu l-a adus acolo la așa loc de cinste.Dar dacă dim mândria lui nu reușește să-și păstreeze așa loc,noi nu avem treabă cu el ci să avertizăm pe alții să ia aminte la greșelile lui.

        Degeaba o vacă bună de lapte dă un șiștar de lapte care mai apoi îi dă cu piciorul…..Ia aminte că așa cum batjocorim noi pe alții așa ne lasă Dumnezeu și pe noi să fim batjocoriși și nici măcar nu realizăm.

        Parintele Amfilochie a pornit f.f.f. bine…cu mare zel…dar faptul că nu s-a smerit,și nu lucrează poruncile batjocorește pe alțiii etc…uite în ce batjocoră il lasă Dumnezeu și nici măcar nu vede.Căci așa cum el alungă și batjocorește pe alții crezîndu-se mai deștept,așa il lasă Dumnezeu și pe el și nici măcar nu vede.Așa ca ia minte ca nu cumva și tu să ajungi al fel, și să mai dai și judecată.Dacă spun Sfinții că vom da seamă ptr orce privire de dispreț aruncată fratelui tău…ce vei face tu cu atâtea jicniri si vorbe lipsite de smerenie?chiar dacă mărturisești credința curată?!

        Spune Sf Ignatie Briancianinov :
        „În crestin, sa dai cinstire lui Hristos,…Dar de socoti ca-L iubesti pe Dumnezeu, iar în inima ta traiesti un simtamînt de neplacere fie si fata de un singur om, sa stii ca te afli într-o vesnica amagire de sine. ”

        Așa că ia aminte că acolo unde este dispreț nu încape harul lui Dumnezeu.Si fără Harul lui sîntem de plîns.

        „Sa nu auda Dumnezeu de omul mindru!”

        „Sa nu auda Dumnezeu de omul mindru! Ii ia darul intreg,ca sa se poticneasca,doar s-ar smeri,cum spune Scriptura.Il paraseste,devine o uriciune;ii ia gustul frumosului,il lasa ratacit si haotic prin toate gunoaiele marginilor lumii.Nu mai are chip,nu mai are asemanare si nici discernamintul constiinte.E adevarat cum spun unii Sfinti Parinti:

        „Unde caderea a apucat,acolo mai inainte mindria a lucrat”

        Nici o patima nu te apropie mai mult de asemanare cu diavolul ca mindria.Toate patimile se mai pot,sa zicem, apara cu firea si cu gozavele imprejurari ale vieti,dar mindria nu se poate apara cu nimic!Ea are nesuferita cutezanta de a sta linga orce virtute si chiar, la cine poate se ascunde in smerenie pe care o are ca un paravan.Lucru foarte des intilnit si,intarind cuvintul,este ceea ce spune un parinte”E smerit mindruletul!”.
        Fiind atit de primejdioasa si atit de prezenta la toate rangurile,este bine ca nimeni sa nu desconsidere pe nimeni,oricit ar fi de neinsemnat,caci si in el Se ascunde Hristos,si chiar sa-l intrebe,pentru a-i cere o parere,macar conventional,si aceasta ar fi un prim pas,adica un semn pe drumul Evangheliei”

        Vezi de ce îi lasă Dumnezeu în așa întuneric?și sînt de batjocoră?….că nu se smeresc…batjocoresc și alungă pe alții,si asta primesc și ei ,și mai grav!! că nu au lumina să vadă batjocora în care sînt…

        iartă-mă dacă te-am supăarat cu ceva…dar eu stiu că trebuie să dobândim chipul lui Dumnezeu dacă vrem să ne mântuim,altfel toate ne vor fi zadarnice.

        Apreciază

      • maria said, on septembrie 26, 2016 at 3:22 pm

        Sfantul Ignatie Briancianinov,

        Vai, vai! Vai si amar va fi daca Domnul nu va recunoaste chipul Sau, nu va gasi in el nici o asemanare cu Sine. El va rosti infricosata osanda: „Nu va cunosc pe voi ”(Mt. XXV, 12). Chipul netrebnicit va fi aruncat in văpaia nestinsa a gheenei….

        https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2015/11/13/vai-vai-vai-si-amar-va-fi-daca-domnul-nu-va-recunoaste-chipul-sau-nu-va-gasi-in-el-nici-o-asemanare-cu-sine-el-va-rosti-infricosata-osanda-nu-va-cunosc-pe-voi-mt-xxv-12-chi/

        Sfantul Ignatie Briancianinov,

        Cei ce nu vor dobândi în aceasta viată chipul Mântuitorului nu vor intra în Împărătia Lui.

        https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2016/04/07/cei-ce-nu-vor-dobandi-in-aceasta-viata-chipul-mantuitorului-nu-vor-intra-in-imparatia-lui/

        Apreciază

      • maria said, on septembrie 26, 2016 at 3:29 pm

        Sfinţii n-au jignit niciodată pe vreun om păcătos înaintea lumii…

        http://ortodoxcrestin.com/sfintii-n-au-jignit-niciodata-pe-vreun-om-pacatos-inaintea-lumii/

        Apreciază

      • maria said, on septembrie 26, 2016 at 12:52 am

        el
        DOAR DOAR se va mai trezi

        Crezi asta?…..mândria e boală grea frate?și se pare că mîndria nu-l ocolește nici pe el….nuștiu dacă ai citit comentul meu,cînd spuneam că mi-a spus să nu mai calc pe acolo,ptr faptul că am îndrăznit să-i spun că Boca e înșelat….apo îmi zice…„tu te-ai găsit mă,să mă înveți pe mine?!!eu care vin din Sihăstria, te găsești tu să mă înveți pe mine!!?”….și nu sînt singura care-mi spune astea….

        mai spunea cineva cum că s-ar fi dus o creștină cu niște pomeniri,….și el zice că nu pomenește Duminica(parcă)la care acea creștina spune:„dar părintele din sat de la mine pomenește!”….și i-a sărit muștarul si zice:„vii tu să mă înveți pe mineee!!…iesi afarăă!!!”….și a plecat plîngînd acea creștină….după ce a plecat le zice celor care erau acolo:„după ce se mărturiseste de atâtia ani aici ,vine ea să mă invete pe mine cînd să fac slujbă?!!”…vezi mândria lui?și atunci te miri de ce nu au lumina lui Dumnezeu?

        Apreciază

      • octoviv said, on septembrie 26, 2016 at 4:17 pm

        Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului Părinte Amfilohie de la Pângărați, ale Sfântului Amfilohie de la Poceaev și ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Biruitoare ajută-l pe părintele Amfilohie să își reamintească cuvintele de mai sus, dacă vrea, ca „să se întoarcă și să fie viu” (Iezechiel 18, 23) și să îl mântuiești atât pe dânsul cât și toate sufletele păstorite de dânsul.

        Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria și ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Biruitoare miluiește-ne și ne mântuiește și pe noi.

        Apreciază

      • maria said, on septembrie 26, 2016 at 7:24 pm

        octoviv

        Nu-mi arăta partea frumoasă a filmărilor trunchiate….că și eu cînd am văzut așa fimări ,am zis că nu mai e alt mărturisitor mai mare ca el!!…dar de fiecare dată cînd mă duceam la el ,pur și simplu mă șocam!!nu-mi venea să cred că nu e același om pe care eu l-am văzut pe ecran!!.

        Îi zice cuiva:„și tu ce rîzi ca o greblă mă?!!”….bineînțeles că el sub formă de glumă i-a zis asta…..dar ce glumă e asta?!!…și apoi asta nu e nimic…dar cu cîtă bucurie m-am dus ptr așa filmări tot cu așa amar am plecat cînd m-a alungat!!…nu-mi venea să cred!!…așa că…să luăm ce-i bun de la el…dar să luăm aminte că vor suferi amarnci cei ce batjocoresc și rîd de alții…se vede căderea în care l-a lăsat Dumnezeu ptr felul cum se poartă cu cei de lîngă el,și mai ales ,cei care el a fost pus vindecător și el e batjocoritor.

        Apreciază

      • Mirela said, on septembrie 26, 2016 at 5:54 pm

        Maria,

        Părerea mea este că fratele @el nu din mândrie vorbeşte aspru, ci din durere şi mânie. Şi nu e greu să îţi pierzi răbdarea cu oameni care insistă să te târască prin aceleaşi mlaştini pierzătoare de suflet, ignorând orice argument logic/teologic, după cum nu e uşor să vezi atâta trădare.
        Atitudinea lui faţă de pr. Amfilohie nu cred că trebuie văzută drept atitudine faţă de păcătos, ci drept atitudine faţă de erezie/eretic, cu care nici un sfânt nu ne îndeamnă să fim îngăduitori, ci „sabie”.
        Îţi par batjocoritoare cuvintele „amfilohie LA REVEDERE ! s-a IMPUTIT branza ta !”. Mie, nu, căci rătăcirea turmei este păcat groaznic, iar el nu pare să o facă în necunoştinţă de cauză, ccea ce e cu atât mai grav.
        Şi Hristos a folosit cuvinte aspre, ştii bine: vipere, năpârci, morminte văruite, Sf. Nicolae l-a pălmuit pe Arie, nemairâbdând hulele lui, şi mulţi sfinţi au reacţionat cu mânie sfântă faţă de erezii.

        Pr. Cleopa:
        Se cade, asadar, oricărui preot ortodox si oricărui crestin al Bisericii noastre dreptmăritoare, să fie un bun ostas al lui Hristos cu toată evlavia si cu mânie bărbătească si tare să apere, prin cuvânt si prin scris, adevărul dreptei noastre credinte. Nu se cuvine a fi blând acolo unde nu trebuie a te purta cu blândete. Acelasi lucru ne învată si Sfântul Pimen cel Mare, zicând: „Se cade nouă a răbda toate, măcar de ne-ar scoate cineva si ochii sau ne-ar tăia mâna noastră cea dreaptă, iar dacă cineva voieste a ne depărta si a ne despărti pe noi de Dumnezeu, atunci să ne mâniem” (Pateric, Cuvântul 118). Si iarăsi zice: „Întâia oară fugi, a doua oară fugi, a treia oară fă-te sabie cu cel ce vrea să te despartă pe tine de dreapta credintă”.

        Să fim sinceri, a fi sabie nu înseamnă cuvinte mângâietoare pline de politeţe, ci cuvinte grele. Nu le merită trădătorii lui Hristos, care încearcă să ne despartă de El, călăuzindu-ne spre primirea lui antihrist? Cum să nu ne mâniem, când vedem că unii ca aceştia pierd muţimi de oameni dragi nouă, fătărnicind evlavia şi rolul de păstori ai lui Hristos? Nu e căderea actuală înfinit mai grea decât cuvintele fratelui el?

        Apreciază

      • maria said, on septembrie 26, 2016 at 6:57 pm

        Mirela
        Mirela,tu ai dreptate în felul tău dar cred eu că de multe ori ne justificăm patimile.Și eram la fel de tăioasă ca și fratel „el”dar m-au smerit alții,și am înțeles că nu asta e calea.Nu folosim la nimic dacă ne legăm de numele pr Amfilochie„„amfilohie … s-a IMPUTIT branza ta !”etc…e bine să arătăm rătăcirile lui și a altora pe care trebuie să-i ferim și atît.

        Ce cîștig am eu că mă leg de numele lui cînd eu trebuie să mă fac sabie cu spui tu de la Sfinții Părinți ,pentru stâlcirea adevărului care duce atâtea suflete la iad!!Adevărat că Mântuitorul i-a mustrat pe farisei ptr fățărniciile și altele ce le făceau …dar nu cred eu că e folositor să ne legăm de numele lui,sau altele care nu au legătură cu credința.Sincer spun asta și mă doare, că am o mare stimă pentru fratele „el”…ai văzut că și fratele Vasile l-a atenționat o dată ptr că a folosit o expresie nelalocul ei cînd o putea înlucui cu un cuvînt mai smerit.Deci să ne asemănăm Domnului care este plin de așa finețe și smerenie.

        Prin atitudinea noastră ne asemănăm ori cu Dumnezeu ori cu diavolii

        SA LUAM AMINTE CU CINE NE ASEMANAM – SF IGNATIE BRIANCIANINOV

        „Voi sinteti biserica lui Dumnezeu.Omul nu poate fi altceva decit casa si lacas.Din momentul calcarii poruncii de catre Adam ,in inima si in trup si in ratiune s-a asezat satana ,incepatoriile si puterile intunericului.care,cuibarindu-se in inima ,de acolo din launtru vorbeste si arunca toate gindurile cele urite ,rele si hulitoare ,inemnindu-l pe om la pacate..

        Fiintei noastre i-s-a facut posibilitatea de comunicare in mod egal.Faptul ca omul este liber sa aleaga comunicarea cu diavolii si cu duhurile viclene ,il face sa devina loc al satanei .In schimb omul daca doreste o comuniune cu ingerii si Duhul Sfant ,fiinta sa se transforme in Biserica acestuia .Asadar fratilor cercetati-va constiinta :cu cine comunica ea,cu ingerii sau cu demonii
        A cui biserica si lacas sinteti al lui Dumnezeu sau al diavolului ?”
        http://www.librariasophia.ro/carti-Cuvant-despre-om-Ignatie-Briancianinov-sf-so-1821.html
        AVVA DOROTEI
        Facem slujba dracilor si ca niste orbi nu cunoastem ca vrajmsul de obste nu face niciodata bine ,ci numai tulbura, sminteste si strica ,asa si noi sintem in ajutorul lui spre pierzania noastra si a aproapelui nostru Ca cel ce sminteste un suflet ,ajuta dracilor si lucreaza impreuna cu ei ,dupa cum dimpotriva ,cel ce foloseste un suflet este ajutor ingerilor”

        Apreciază

      • octoviv said, on septembrie 26, 2016 at 10:00 pm

        maria

        …să își reamintească cuvintele de mai sus, dacă vrea, ca „să se întoarcă și să fie viu” (Iezechiel 18, 23)…

        Apreciat de 1 persoană

      • maria said, on septembrie 26, 2016 at 11:16 pm

        octoviv

        Cu siguranță …..

        Psalmul 132
        1. Iată acum ce este bun şi ce este frumos, decât numai a locui fraţii împreună!

        Apreciază

      • Mirela said, on septembrie 26, 2016 at 10:37 pm

        Maria,

        Ce preferi, o desfrânată care se îmbracă potrivit stării sale, sau o desfrânată care se înveşmântează cuvios, mimând bunăcuviinţa?
        Oare nu a ajuns desfrânarea bisericească la cote de neimaginat? Nu asta e durerea noastră cea mai de seamă?
        Personal, situaţia mi se pare astfel: o mamă are două fiice. cea mai mare e în ascuns o depravată înrăită, dar se înveşmântează cuvios şi pare de laudă, iar cea mică e cuminte, dar are fusta cu 5 centimetri mai scurtă.
        De care e firesc să sufere mama mai tare? Dacă e realistă, în faţa depravării fiicei mari, mai ţine cont de lungimea fustei celei mici?
        Oare nu au ajuns atâţia clerici asemenea fetei mari, care, mimând buna aşezare duhovnicească, evlavia şi echilibrul, vorbesc cu falsă iubire şi smerenie despre Dumnezeu (vezi Teofan), deşi ne livrează lui antihrist cu bună ştiinţă? Faţă de acest dezastru duhovnicesc, limbajul fratelui el mi se pare echivalent cu fusta care ar putea fi un pic mai lungă. Atât. Limbajul lui nu bagă pe nimeni în iad, dar falsitatea mieroasă a trădătorilor lui Hristos bagă puhoaie. Şi sunt cu atât mai revoltată de mimarea de către trădători a virtuţii cu cât am văzut că sunt unii pretinşi ortodocşi care se lasă vrăjiţi de limbaj şi îl consideră de la Dumnezeu pe cel care vorbeşte mieros, liniştit şi împăciuitor, fără se analizeze câtuşi de puţin de partea cui e adevărul: popa Vlaicu vs. antiecumeniştii din Piatra Neamţ (părere: ce mare dreptate avea preasfinţia sa, ce distins etc., ce turmă needucată şi fără argumente era sala); Teofan vs. grupul de la Văratec: El preasinţitul, ei ţigani nesimţiţi şi cocălari.
        Nu inventez, ci am auzit cu durere aceste păreri de la un pretins ortodox practicant.
        De aceea, limbajul mai pigmentat al fratelui el mi se pare nesemnificativ în contextul acestei apostazii pline de falsitate, ba chiar e o delimitare de iubirismul şi politeţea ecumeniştilor.
        Dar fiecare cu părerea proprie.

        Apreciază

      • maria said, on septembrie 26, 2016 at 11:09 pm

        Știu ce spui și ai dreptate că aceiași furie o am și eu cum spui tu…dar uite ce spune Sf.Ioan.Gură de Aur:

        NU URASC PE OM CI RATACIREA,SI VREAU SA O NIMICESC,NU LUPT CU OMUL,CA E LUCRAREA LUI DUMNEZEU,CI CU GINDIREA PE CARE A STRICAT-O DIAVOLUL,SI VREAU SA O INDREPT.

        Apoi era o pildă numi aduc aminte exact cum era…dar era un călugăr care ura de moarte pe un eretic care răspîndea multime de erezii,și cînd a vrut să se spovedească(cel care-l ura) i-a cerut să nu mai poarte ură pe el si apoi se spovedească.

        Apreciază

      • Mirela said, on septembrie 27, 2016 at 1:16 am

        Maria,

        Eu nu cred că @el îi urăşte pe eretici, ci cred că urăşte doar erezia care îi duce la moarte veşnică pe semenii noştri, iar cuvintele aspre izvorăsc din durere pentru ei. La fel şi Sfinţii Părinţi. Totuşi, nici cuvintele lor nu sunt blânde faţă de eretici:

        Sf. Valsamon arată că de eretici ”trebuie să ne scârbim ca și de niște întinăciuni și să nu avem legături cu ei.”
        Sf. Ignatie Teoforul poruncește: ”De aceștia (de eretici) trebuie să fugiți ca de fiare (…). Trebuie să vă feriți de ei, fiindcă mușcăturile lor sunt greu de vindecat.” Sf. Vasile cel Mare afirmă: ”Trebuie să evităm orice părtășie cu ei (cu ereticii) și să le respingem cuvintele ca unele ce sunt otravă pentru suflete.” Sf. Chiril al Ierusalimului: ”Fugi, dar, de necucernicie și nici măcar să nu-l saluți pe unul ca acesta ca să nu fi părtaș la faptele cele neroditoare ale întunericului (Efeseni V, 11); și nici să nu te amesteci (cu ereticii), nici să nu voiești să intri în discuție cu ei.
        Sf. Ignatie al Antiohiei, purtătorul de Dumnezeu, scria în Epistola sa către Sf. Policarp al Smirnei: ”Tot cel ce se pronunță împotriva celor hotărâte, chiar dacă ar fi vrednic de crezare, chiar dacă ar posti, chiar dacă ar trăi în feciorie, chiar dacă ar face minuni, să-ți fie lup în piele de oaie, care lucrează stricarea oilor.”
        „Dacă episcopul tău este eretic, fugi, fugi, fugi ca de la foc şi ca de la un şarpe” (Sfântul Ioan Gură de Aur).
        ”Nu este îngăduit ca învățătura luminoasă a Sfinților Părinți să se unească cu părerile mizerabililor eretici.” (Sf. Maxim Mărturisitorul)

        Dacă fratele el l-ar urî pe păcătos/eretic, nu s-ar bucura de pierderea lui? Oare el se bucură sau se întristează? Oare nu caută, prin toată osteneala lui, să mai salveze pe cineva? Regretă ridicarea cuiva din păcat/erezie?
        Asta este părerea mea, dar fiecare cu părerea lui.

        Apreciat de 1 persoană

  5. Cristian said, on septembrie 9, 2016 at 10:00 am

    Antena 3 susține că Mircea Băsescu este mason de gradul 33 și prezintă imagini de la ceremonie
    http://www.activenews.ro/stiri-politic/Antena-3-sustine-ca-Mircea-Basescu-este-mason-de-gradul-33-si-prezinta-imagini-de-la-ceremonie-136318

    +
    Noaptea minții: În România va avea loc primul concurs național de dans la bară pentru COPII. Cele mai mici fetițe care vor „evolua” ca stripteuzele au 6 ani
    http://www.activenews.ro/stiri-social/Noaptea-mintii-In-Romania-va-avea-loc-primul-concurs-national-de-dans-la-bara-pentru-COPII.-Cele-mai-mici-fetite-care-vor-„evolua-ca-stripteuzele-au-6-ani-136304

    Apreciat de 1 persoană

    • valentin said, on septembrie 9, 2016 at 3:14 pm

      sa ne rugam la Dumnezeu ca prin Sfantul Arhanghel Mihail si ingerii lui Dumnezeu cei sfinti sa se faca dreptate si sa se destepte spre mantuire crestinii cei adormiti

      Apreciază

  6. ioan said, on septembrie 9, 2016 at 10:05 am

    dragostea e mai mare ca adevarul. hm!!! eu stiu ca … DRAGOSTEA si ADEVARUL sunt una si aceeasi si se cheama IISUS HRISTOS, adica DUMNEZEU. dar, asa cum pe langa Lumina cea adevarata, exista si lumina draceasaca (adiaca erezie) _ si dracii se pot preface in ingeri de lumina, tot asa, pe langa Dragostea cea adevarata exista si dragoste draceasca (adica inselare) _ si dracii se iubesc unii pe altii si se ajuta in lucrarile lor.

    Apreciat de 1 persoană

  7. Constanta said, on septembrie 9, 2016 at 10:24 am

    Parintele Amfilohie mi se pare de nerecunoscut ! El care spunea ca in apararea Adevarului trebuie sa ne facem sabie, ca trebuie sa iubim Adevarul mai mult decat orice pe lumea asta si ca primim o putere cand marturisim Adevarul… Tocmai el sa se pleosteasca ?! Deci la diavol sau la razboiul psihotronic totul sa fie posibil ?! Sa nu fie !

    Apreciază

  8. Claudiu said, on septembrie 9, 2016 at 10:35 am

    Si eu ma gandeam ce s o fi intamplat cu Pr Amfilohie si probabil multi s au mai intrebat la fel..dar iata ca a venit si raspunsul..imi placea tare mult sa l ascult, il vedeam asa de marturisitor nedand u se in spate de la nimic..putini vorbeau despre masonerie si despre pericolele actuale ale tarii asa cum o facea el..eu zic ca ceva s a intamplat, ori o fi primit ceva amenintari si tace , ori e dintre (va cauta sa i insele chiar si pe cei alesi)..Dumnezeu sa va lumineze Pr Amfilohie, fiti printre parintii marturisitori caci tare avem nevoie in vremurile acestea! Doamne ajuta!

    Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pazeste-ne de inselaciunea vicleanului Antihrist, a carui venire se apropie, si ne izbaveste de toate uneltirile lui. Acopera-ne pe noi si pe toti dreptmaritorii crestini de mrejele lui cele viclene, in tainica pustie a mantuirii Tale. Nu ne lasa pe noi, Doamne, sa ne ingrozim de frica diavoleasca mai mult decat de frica lui Dumnezeu si sa ne departam de Tine si de Biserica Ta cea sfanta. Da-ne, Doamne, mai bine sa patimim si sa murim pentru sfant numele Tau si Credinta cea adevarata, decat sa ne lepadam de Tine si sa primim semnul marsavului Antihrist si sa ne inchinam lui. Da-ne noua, zi si noapte, lacrimi sa plangem gresalele noastre si indura-Te de noi, Doamne, in ziua Infricosatoarei Tale Judecati.

    Amin.

    Apreciază

  9. George_Moinesti said, on septembrie 9, 2016 at 10:44 am

    Cand un parinte face o astfel de predica, e greu de crezut ca nu vede pericolul cipului, a ceea ce s-a hotarat la Sf. Sinod, etc.

    Apreciază

  10. alex said, on septembrie 9, 2016 at 10:46 am

    Iertare de offtopic dar de Parintele Gheorghe Anitulesei stie cineva ceva? Era un luptator antiecumenist si el, si sper sa mai fie.

    Apreciază

    • Anda said, on septembrie 11, 2016 at 3:21 pm

      Si eu astept cu mare drag un cuvant al Parintelui Anitulesei stiindu-l atat de curajos in marturisire si atat de ferm in respectarea invataturii de credinta. Am gasit un interviu destul de recent:

      Apreciază

      • valentin said, on septembrie 11, 2016 at 7:01 pm

        e foarte buna aceasta predica sau cuvantare, a pus punctul pe „i”

        Apreciază

      • valentin said, on septembrie 11, 2016 at 7:06 pm

        de fapt este sub forma de interviu data o clarificare la nelamuririle credinciosilor, reprezentati de cel care adreseaza intrebarile.

        ar trebuie sa mergem si in aceste noi chestiuni sa il intrebam pe parintele Gheorghe cum se clarifica situatiile aparute dupa sinodul de la Creta, dupa acele proteste, dupa reactiile patriarhiei de a nu mai primi la slujire pe pr. Matei Vulcanescu, mai ales acestea, radicale, de a inlocui stareti si calugari in manastiri pe motiv ca sunt schismatici, de a-i ameninta cu caterisirea si cu excomunicarea, ca asa prin santaj, sa ii determine sa se lepede de scrisoarea anti-erezie

        Apreciază

  11. ban said, on septembrie 9, 2016 at 11:52 am

    Stiu de la un preot din zona Comanestiului ca arh. Teofil Anastasoaie si tatal sau, preot Viorel A. (parohia Goioasa, langa Diaconesti) sunt printre ctitorii manastirii Diaconesti. Arh. Teofil chiar anul asta a fost pe acolo, deci nu e exclus sa fi facut ceva presiuni pt. potolirea pr. Amfilohie

    Apreciază

  12. Mirela said, on septembrie 9, 2016 at 11:59 am

    Văzându-l pe Calistrat lângă părintele Justin, mi se pare şi mai greţoasă starea în care a ajuns acum. Nici nu l-am recunoscut în această poză, ceea ce confirmă faptul că decăderea duhovnicească îşi pune amprenta şi asupra trupului omului, ca în acea povestire (reală sau nu) potrivit căreia Leonardo da Vinci a folosit acelaşi model pentru a-i picta pe Hristos şi pe Iuda.
    Îmi displac profund emfaza cu care predică şi dispreţul evident la adresa celor care îndrăznesc să gândeacă altfel decât el, dar faptul că îndrăzneşte să-i batjocorescă foarte de sus pe cei anticip, deşi a stat lângă părintele Justin, îl aruncă şi mai adânc în penibilul prostului fudul care se crede buricul pământului.
    Despre părintele Amfilohie am auzit că au fost făcute presiuni asupra lui să tacă, prin ameninţări cu controale de natură economică, dar susţinerea sinodului tâlhăresc şi a ierarhilor apostaţi consider că îl transformă, din preot al lui Hristos, în portavoce a celui care vrea să ia locul lui Hristos în sufletele noastre. Mi se pare revoltător ca tocmai clerul, cel care are datoria îndrumării pe calea Adevărului a turmei încredinţate de Dumnezeu, să refuze cu obstinaţie să vadă adevărul în chestiuni de credinţă şi de realităţi duhovniceşti, să închidă straşnic ochii când cineva vrea să demaşte o lucrare satanică şi să-şi astupe urechile, ca nu cumva să răzbată vreun cuvânt de trezire din „linişte” şi „pace”.

    Apreciază

  13. Mihail said, on septembrie 9, 2016 at 12:47 pm

    Eu zic să nu vă mai grăbiți cu judecățile. Cred că această „dispariție” a făcut-o doar pentru a se pregăti de războiul ce va să vină curând pe toate planurile. În toată țara invadatorii își pregătesc armele și tancurile, care apoi iau drumul Moldovei noastre pe cale ferată. Iar Daniel își pregătește legiunile pentru atac în masă. Nu vă mai grăbiți să puneți paie pe foc. Curând se termină treierișul. Aveți răbdare și rugați-vă să rămână cât mai mulți în dreapta credință.

    Apreciat de 1 persoană

    • mircea.v said, on septembrie 9, 2016 at 4:14 pm

      Raspunde Parintele Justin:

      „Te mai poti retrage din strategie, dar cat dureaza aceasta strategie, mai? Sufera poporul asta de atata strategie si nu mai facem nimic. Sa nu confundam strategia cu depunerea armelor. Doar nu suntem facuti numai pentru zile bune; un razboi cine il mai sustine? Si cine sunt luptatorii? Nu noi cei din lumea aceasta de aici? De ce i se zice Biserica luptatoare? Luptatoare inseamna zi de zi sa sustii un atac impotriva puterilor intunericului. O asceza retrasa in individualitatea ei nu mai este un adevar marturisit in plenitudinea lui. „

      Apreciază

    • cosminmatiu said, on septembrie 10, 2016 at 12:02 pm

      DUpa ce iti moare oastea, poti aparea tu din spate ca mare conducator, sa fim seriosi

      Apreciază

  14. Riko said, on septembrie 9, 2016 at 1:46 pm


    El vorbeste si aici. Oricum, mie mi-a dat o prima impresie buna, dar dupa destul de putin timp a inceput sa nu imi mai placa de el.

    Apreciază

  15. Pąʍvo said, on septembrie 9, 2016 at 2:14 pm

    „daca sotia e credincioasa unui sot curvar se mantuieste?”

    Poate incerca un timp sa-l aduca pe calea cea buna a credinciosiei familiale (Corinteni I 7,14), dar are si tot dreptul sa-l lase:

    Iar Eu zic vouă că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, şi se va însura cu alta, săvârşeşte adulter; şi cine s-a însurat cu cea lăsată săvârşeşte adulter. (Matei 19,9)

    Insa daca se resemneaza, o astfel de familie va fi un exemplu negativ in societate, ca dovada ca in zilele de astazi multi sunt casatoriti pentru imagine, amantismul devenind un nou mod de viata.
    Respectivul sot se va intari intru desertaciunea lui (Psalmi 51,6) si nu se va mai mantui nici femeia aplicand conceptul de toleranta prostesc. (Corinteni I 7,16)

    Apreciază

  16. valentin said, on septembrie 9, 2016 at 3:06 pm

    asta mi-a zis si mie in vara lui 2015 ceva militar, ceva cu dragostea si ca e presiune pe capul ierarhilor

    dar pe mine nu asta ma interesa.

    eu l-am intrebat de mantuirea sufletului

    Apreciază

  17. RomeoB said, on septembrie 9, 2016 at 10:00 pm

    Intr-o carte cu povestiri de la Sf Munte Athos este prezentata o intamplare in care in ierarh a legat pentru un mirean dintr-o anumita pricina. Mai tarziu, ierahul a cazut intr-o ispita si a trecut la islamism.
    Familia omului care a fost legat de iearh, l-a dezgropat pe mort si i-a gasit trupul neputrezit, din cauza blersemului.
    Unul din membri, l-a cautat pe fostul ierah, si dupa ce a obtinut o audienta, l-a chemat la mormant pentru a dezl;ega blestemul.
    Curios, ierarhul a venit la mormant, a constatat situatia dupa care a facut slujba de dezlegare. Truppul mortului s-a prefacut in tarana dupa incheierea slujbei.
    Foarte surprins ierarhl – pentru minune si pt faptul ca harul lui Dumnezeu nu l-a parasit – s-a pocait, a parasit invatatura mahomedana si a revenit in sanul Bisericii.
    Afland de asta, mai marii turcilor, l-au executat, transformandu-l din apostat in mucenic.

    Apreciază

    • ban said, on septembrie 10, 2016 at 12:14 am

      Frumos, si ce vroiai sa ne spui?

      Apreciază

      • saccsiv said, on septembrie 10, 2016 at 8:31 am

        ban

        Vorba comentatorului cu nick-ul el (cand, cu o alta ocazie, RomeoB tot asa o trantise):

        “ce parere sa aiba RomeoB. compara si el merele cu pepenii si…pentru ca au samburi…declara ca sunt IDENTICI!”

        Apreciază

      • RomeoB said, on septembrie 10, 2016 at 1:25 pm

        Multi sunt foarte siguri ca in momentul in care cade in erezie, un preot / ierarh isi pierde harul hirotonirii.
        Aceasta intamplare consemneaza o exceptie.

        Apreciază

    • mircea.v said, on septembrie 10, 2016 at 10:42 am

      RomeoB,

      atunci era un episcop eretic, era un fenomen singular, izolat, era o insula de anormalitate intr-un ocean de normalitate.
      Acum, tot oceanul este eretic.

      Ti se pare ca seamana situatiile? Putem translata morala acelei intamplari, din conditiile acelea in noile conditii?

      Atunci, mai mult ca sigur Dumnezeu stia ca va reveni acel episcop la dreapta credinta in urma intamplarii, si de asta harul a revenit in acel moment, trimis fiind de Dumnezeu. Crezi ca a mai avut har cat timp a fost islamist?

      Multi fac greseala asta, adica, compara niste fapte punctuale si aemanatoare, dar le scot din tot contextul care difera total intr-un caz fata de altul, si trag concluzia ca A=B.

      Apreciază

      • RomeoB said, on septembrie 10, 2016 at 8:20 pm

        >Crezi ca a mai avut har cat timp a fost islamist?

        Teologie rationalist-speculativa fac sectele si catolicii. Ei am prezentat o situatie, semnalata de parintii de la Sf Munte Athos. Nu sustin ca asa se intampla totdeauna. Marii duhovnici se pot pronunta.

        In aceeasi carte este descrisa o intamplare cu un preot care traia pe vremea Sf Mercurie. Intr-o noapte, acel preot s-a imbatat, dupa care s-a dus casa si s-a culcat. Slujnica, ptofitand de faptul ca nevasta lipsea, s-a dus in camera unde dormea preotul, desfraneaza cu el, dupa care pleaca. Preotul nu stie, se duce sa slujeasca Sf Liturghie.
        In altar, un inger i se arata, si-i spune ca nu mai are voie sa slujeasca Sf Liturghie. Preotul se supara, il leaga pe inger, dupa care isi vede de liturghie. Aripile ingerului cad si nu se maI POATE INALTA LA CER; ingerul il leaga si al pe preot. Trec secole si preotul nu mai poate muri. In ierarh tine o predica, despre Sf Mc Mercurie. Dupa predica, preotul ii spune ierarhului ca l-a cunoscut personal pe acest sfant. Ierarhul merge cu preotul la locul unde fisese altarul vechii biserici. Ingerul astepta trist. Preotul il dezleaga pe inger, ingerul pe preot. Ingerul se inalta la cer, iar preotul moare si se transforma in tarana la fel ca dreptul Simeon de la Intampinarea Domnului.

        Este o alta situatie, in care un preot nu pierde harul in urma unui pacat de moarte. El pastra harul, DAR NU AVEA VOIE SA SLUJEASCA. Ceea ce sustin si Canoanele Bisericii in asemenea situatii…

        Apreciază

      • Ioan said, on septembrie 10, 2016 at 11:36 pm

        Romeo tu chiar crezi povestea cu ingerul fara aripi? E un basm stupid. Ingerii sunt trimisii lui Dumnezeu. Ei nu trasmit vesti oamenilor din propria lor voie. Exista o ierarhie.

        Mai e si prostia relatata de parintele Cleopa cu diavolul ajuns inger.

        In cartile ortodoxe au patruns si povestiri papistase sau de alta natura. De exemplu cartea „Mantuirea pacatosilor” contine multe povestiri papistase.

        Acolo vei citi cum porunceste Maica Domnului sa ii taie capul cuiva.

        Dupa cum iconografia a fost influentata de Apus, asa si scrierile orientale au suferit aceeasi inraurire nefasta.

        Apreciază

      • el said, on septembrie 10, 2016 at 11:39 pm

        RomeoB= julfa julieta FARA minte

        se abureste aplicand dupa „talcuirea” mintii lui INDRACITE povesti din gradina verde a iluziilor pentru CALDICEII APOSTATI!….

        …dar tu ( te stiu de mult in ce ” duh” te scalzi ratacitule) REEDUCATULE cu succes al trustului de propaganda a EREZIEIE ANTICRISTICE RIC viseaza in continuare si furajeaza-te intensiv( vezi ca e la liber, se da la gramada, si la cei cu pacate opritoare de la imparatsanie!… pe popangi si episcoparii tai nu-i mai intereseaza DECAT sa va MANE ca pe VITE, GLOATA GROASA la potirele lor SPURCATE de diavol ….e SINGURA lor misiune pe care o mai au inainte de inchinarea la antcrist) cu SPURCACIUNI de la ereticii tai popi si episcopari ca….. IMPREUNA veti merge LA IAD !

        tie LEPADATURA ti se potriveste INTOCMAI cuvantul din predica a Infricosata Judecata a Sf Ioan Maximovici, TINE MINTE julieta fara minte : SI pentru tine a fost zis !!!:

        „Căutarea compromisului va fi atitudinea caracteristică a oamenilor. Fermitatea mărturisirii va dispărea. Oamenii vor căuta cu asiduitate să-şi motiveze căderea, iar răul, ca o moleşeală malignă, va susţine această stare generală. Oamenii vor avea obişnuinţa lepădării de dreptate, a dulceţii compromisului şi a păcatului.”

        alta explicatie NU MERITI !
        mars la spucaciunile tale si indoapa-te pana CRAPI .

        Apreciază

      • RomeoB said, on septembrie 12, 2016 at 9:53 pm

        Momentan nu gasesc cartea pt a reroduce textul integral, dar imediat ce o voi gasi o voi face.
        Cartea in care am citit: Fapte minunate de la parinti atoniti , aparuta in 1994
        http://www.anticariatplus.ro/Religie,-Spiritualitate/Fapte-minunate-de-la-parinti-atoniti-44623.html

        Exista o carte cu acelasi nume scoasa la Sihastria. S-ar putea sa fie o reeditare. Am sa merg maine la librarie sa verific.

        http://www.librariaortodoxia.ro/carti-ortodoxe/fapte-minunate-de-la-parinti-atoniti_1162

        Raman dator cu textul original, dupa care va trebui sa comparati rezumatul pe care l-am facut, cu textul din aceasta carte – este vorba intamplarea cu ierarhul trecut la islamism.

        Daca reproducerea mea respecta textul athonit fara iterpretari sau falsificari …. …..

        Apreciază

    • ilioara said, on septembrie 10, 2016 at 11:49 pm

      deci ati inteles puteti merge dupa preotii care cad in erezii, cei care se se leapada definitiv de ortodoxie puteti merge la moschee dupa ei e in regula si mai ales dupa cei care slujesc impreuna cu ereticii sau spun despre acestia din urma ca au „Duh Sfant” (sunt biserici).
      Chiar daca ecumensmul a fost anatemizat nu conteaza a fost anatemizata teoria ramurilor n-are treaba acum o sa avem o alta teorie, teoria valurilor cum ca Ortodoxia este Dunarea si celelate „biserici” sunt rauri si alti afluenti si se varsa toate in Marea Neagra ei si aceasta erezie nu a fost anatemizata..asa ca tot schismatici suntem….
      Mai astia or sa se inchine lui antihrist si or sa zica „Doamne nu am avut sinod care sa-l anatemizeze”.
      Daca o erezie a fost anatemizata si astia INDIFERENT in ce mod sau sub ce nume o aproba inseamna ca sinodul respectiv a fost in zadar (anulat)……SA NU FIE !!!!!!!!

      Apreciază

    • ilioara said, on septembrie 11, 2016 at 8:47 am

      Sf Maxim Marturisitorul: „Comuniunea care se realizeaza in impartasirea cu Trupul si Sangele lui Hristos presupune inca si mai multa adevarata credinta. Daca nu se marturiseste Dreapta Credinta, se rastoarna si se desfiinteaza marea, luminoasa, prealuminata si slavita Taina a Ortodoxiei crestinilor. Invocarea Sfantului Duh in epicleza Sfintei Liturghii ramane FARA DE RASPUNS si, prin urmare, Darurile ce se pun inainte NU MAI SUNT SFINTITE. Asadar, nu se mai realizeaza o comuniune adevarata”.
      Preotii invoca Duhul Sfant care nu mai raspunde. Multi sfinti spun ca erezia INTINEAZA si se intelege ca daca cineva isi permite sa-L sfideze pe Dumnezeu savarsind cele sfinte Dumnezeu se manie se retrage si respectivii ajung batjocura si rasul dracilor……
      Si prin pateric sunt atatea exemple cu batrani asceti care se invrednicisera de daruri de la Domnul, rugaciunea inimii, inainte vederea e si un batran pe care il hranea ingerul si din cauza unor ispite judecata altora(si nu vorbim de erezie), primirea gandurilor ca ar fi ceva sau cineva…si s-au vazut goliti si de rugaciunea inimii si de toata dragostea lui Dumnezeu asa ca……..

      Apreciază

  18. oarecare said, on septembrie 9, 2016 at 11:11 pm

    Iata Parintele rasofor Timotei despre mitingul de maine, ce probleme au intampinat la primarie..

    https://www.facebook.com/MiscareaPentruAparareaOrtodoxiei/

    Apreciază

  19. larevederedaniele said, on septembrie 10, 2016 at 9:07 am

    Am spus de mult intr-alta postare ca Amfilohie nu mai este ce a fost si l-au facut din lup oita. I-am dat si nota 10+ pentru conferintele lui publice cu continut de adevarat marturisitor. Dar asta este viata a fost un foc de paie si atat ceva a pornit el prin tot ce a facut. Sa speram ca iese la lupta din nou si trezeste iar spiritul de jeday al luminii ,daca nu io nu-l vad intre sfinti pe el. Daca sa dat cu Dan ie nasol de tot

    Apreciază

    • mihai said, on septembrie 10, 2016 at 10:04 am

      Fara cuvinte, poate totusi se trezeste la realitate si constientizeaza ceea ce face, inseamna ca a baut apa dupa pr calistrat

      Apreciază

  20. Raluca said, on septembrie 10, 2016 at 7:45 pm

    De citit.
    Unica osândire îngăduită:

    http://lumea-ortodoxa.ro/unica-osindire-ingaduita/

    Apreciază

  21. Orthodox said, on septembrie 10, 2016 at 10:25 pm

    Apreciat de 1 persoană

    • valentin said, on septembrie 11, 2016 at 6:53 pm

      uitati aici dovada ca ex-patriarhul daniel este eretic.*numai cum incepe predica si unde se afla si ce cuvinte rosteste

      Apreciază

  22. Raluca said, on septembrie 13, 2016 at 9:39 am

    Fratzioare am trimis un comentariu cu link-ul de mai jos acum cateva zile, pentru ca reprezinta un text ESENTIAL in intelegerea fenomenului ereziilor din Biserica ortodoxa de azi. Nu l-ai postat. Dumnezeu stie de ce. Acelasi link l-au postat si altii ulterior, si l-ai aprobat.
    Desi textul e lung, e de mare folos, si efortul de a-l citi integral este un mare castig.

    http://lumea-ortodoxa.ro/unica-osindire-ingaduita/

    Apreciază

    • saccsiv said, on septembrie 13, 2016 at 10:35 am

      Raluca

      Dar ce esti draga asa agitata? Daca l-au postat si altii pe aici, nu putea sa-ti dea prin cap ca poate pe al tau nu l-am vazut?

      Apreciază

  23. RomeoB said, on septembrie 13, 2016 at 8:47 pm

    Istorisitre despre im arhierei care s-a turcit
    si despre un om afurisit de el

    In tinuturile tarii turcesti era un arhiereu, care fiind in eparhia sa, s-a intamplat de i-a gresit un crestin cu o
    oarecare gresala, iar el l-a afurisit. Apoi nu dupa multa vreme, dupa judecatile lui Dumnezeu, acel arhiereu,
    parasind crestinatatea si turma sa, s-a dus la imparatul turcilor si, lipindu-se de paganatatea lor, s-a turcit. Si
    turcindu-se, imparatul l-a pus pasa mare si sfetnic imparatesc. Deci, traind arhiereul multa vreme in acea
    paganatate, acel crestin care a fost legat de el a murit si nu s-a ingrijit sa ia dezlegare de la arhiereul turcit,
    socotind el ca daca vladica s-a turcit, acea legatura facuta de el nu mai are nici o putere inaintea lui
    Dumnezeu.
    Dupa sapte ani, sapandu-se groapa pentru un alt crestin, alaturi de cel afurisit, l-au gasit in intregime
    neputrezit. Deci copiii aceluia, socotind cu amanuntul de cine ar fi fost afurisit tatal lor, si-au adus aminte ca a
    fost legat de acel athiereu, care s-a turcit. Insa el, necrezand ca s-a prins acea afurisenie de la acel arhiereu,
    care s-a abatut de la crestinatate, au chemat alt arhiereu ca sa-l dezlege. Dar n-a putut, caci Dumnezeu voia
    intoarcerea si marturia acelui suflet ratacit. Si cu sfatul arhiereuluilocului, s-au dus la acel arhiereu turcit si
    abia cu multe daruri au reusit sa ajunga la el, caci era mare boier imparatesc. Si intrand arhiereul la el, a cerut
    ca sa-i vorbeasca ceva in taina. Si intrand intr-o camera tainica, arhiereul i-a spus:
    – Cand erai arhiereu al turmei lui Hristos, ai afurisit in crestin, si acum, dupa sapte ani, este neputred. Iar el a zis:
    – De vreme ce sunt asa, peste putina vreme voi veni in acea parte, fiindca ma va trimite imparatul si voi vedea daca este asa precum zici. Deci duceti-va cu pace la casele voastre. Peste putina vreme acel om imparatesc, care mai inainte a fost arhiereu, a fost trimis cu treburi imparatesti in acea parte unde fusese pastor. Ajungand la acel oras, a poruncit sa-l scoata pe cel afurisit. Si daca l-a vazut, i s-a facut mila de el si a lacrimat. Dupa aceea a intrat in altar si, luand epitrahilul si omoforul si punandu-le pe grumajii lui, a iesit la groapa mortului. Si citind acolo
    rugaciunile cele de iertare, indata cel afurisit s-a dezlegat inaintea tuturor. Vazand aceasta cel ce a fost arhiereu, si cunoscandu-si pacatul lui si batjocura dracilor, a intrat in biserica si ingenunchind inaintea a tot poporul a strigat cu mare glas: Doamne Iisuse Hristoase, Te-am parasit dar tu nu m-ai parasit. Ci de acum inainte primeste-ma pe mine, oaia cea ratacita. Ca nadajduind la mila Ta cea nemarginita, nu ma voi mai intoarce la caile cele ratacite.
    Iar slugile lui, care au venit cu el de la curtea imparateasca, auzind toate acestea, au intrat in biserica si l-au taita cu sabiile lor in bucatele. Si asa viteazul marturisitor si arhiereul lui Hristos, s-a savarsit in buna marturisire. Amin.

    pag 116-117 text ingrijit de Ioanichie Balan, ad a II a; ad Man Sihastria, 2010
    Cu binecuvantarea IPS Teofan

    Apreciază

  24. maria said, on septembrie 23, 2016 at 3:00 am

    saccsiv:

    Frate Vasile abia acum am dat peste această postare,si acum pot să spun si eu ceva,că pină acum nu mi-a dat voie duhovnicul să spun,astea public…mi-a zis că nu e bine… dar acum văzînd cele spuse de tine am insistat să spun si eu ce am pățit cu pr Amfilochie…..

    Din fericire sau din nefericire,locuiesc în apropiere de pr Amfilochie.Nu f. aproape dar suficient ca să ajung la Sf Liturghie.L-am cunoscut acum cîțva ani buni pe net pe pr Amfilochie cînd a apris sufletul meu si gândeam că nu mai este alt mărturisitor mai mare și mai înfocat ca el.Așa că,cu toată viteza am pornit către dânsul.

    Atunci la timpul ăla eu lucram în Italia și eram f. necăjită de împărtășirile cu nevrednicie la care ne tot îndemna Preasf.Siluan.Si m-am dus să caut un sfat sau un sprijin la pr Amfilochie.Dar spre marea mea mirare,ca în loc să fiu sustinută si tare am fost brâncită(cu cuvântul)decât ajutată.
    -ce băi!de la tine din mână va cere Domnul socoteală ptr Trupul Lui?!!…cine te pune să stai acolo?întoarce-te băi acasă!…dar eu insistam,și i-am zis:bine!mă întorc acasă, dar ce fac cei ce rămân?nu sânt frații noștri?nu mă doare inima și de ei?!!nu trebuie să-i ajutăm?….la care dânsul zice:să se întoarcă acasă băi!nu să ce stea pe pământ păgân?!….si multe replici f.f. dure și tăioase care nu dădeam la pace cu el,că văzînd că în loc de sprijin așa cum nădăjduiam mai tare am fost bastonată.Dar m-am gîndit că poate l-am nimerit într-un moment mai prost si din nou m-am dus la el…dar aceleași replici tăioase si pline de brînceli.Așa că am renunțat.

    Apreciază

    • maria said, on septembrie 23, 2016 at 3:11 am

      saccsiv:

      Anul trecut am fost în pelerinaj si am trecut si pe la Bistrița la pr Antim.În mașina care eram ,erau toți arseniști. Așa că l-am rugat pe pr Antim să ne spună un cuvînt de folos pe care ni l-a și dat si pe lîngă cuvînt ne-a dat DVD cu cei 3 duhovn…pr Arsene Papacioc…etc.

      Din acel grup era un om mai în vîrstă care pare că pricepuse înșelarea pr Arsene,… dar a vrut să se convingă si a luat acel DVD pe care i l-a dus părintelui Amfilochie Brânză si cînd l-am intrebat ce i-a spus pr Amfilochie… și mi-a zis că el nu vrea să mai discute că vrea să-si vadă de păcatele lui etc.E limpede că l-a pus la punct pr Amfilochie,așa cum a făcut-o și cu mine!!

      Cu o Duminică înainte am fost si eu acolo la Diaconești, si era plin de cărti cu Arsene Boca la pangar… Duminica următoare cînd m-am dus , dispăruse aproape toate cărtile.M-am nedumerit mult cum de au dispărut?Deci e limpede că primise DVD de la acel bătrân si le-a scos.Si m-am dus din nou la dânsul cu alte probleme printre care i-am zis că am văzut niste cărti cu Arsene B….la care dânsul a incercat să-mi arate suferintele lui Arsene B.din închisoare….etc,dar eu i-am spus de abaterile lui….la care sare ca ars și zice:”adu-mi mie acum o carte de la pangar măcar o carte cu abaterile lui!că eu pe cele cu abateri pe toate le-am scos!!”

      Însa eu tot acolo văzusem o icoană care scria asa „Cuviosul Arsene B” si i-am zis:„dar am văzut o icoană cu Cuviosul Arsene B…e cuvios părinte?!!….la care a rămas blocat uitându-se fix la mine si râzând „mânzește” si cred că gîndea în sinea lui „na !că cu cu asta, m-a prins !!….la care îmi spune : „mda…tu pe aici să nu mai calci băi !!”….nu m-am speriat asa de tare,gândind că se răzgândete si am zis:nu-i nimic sînt fericită că v-am spus ca să nu dau seamă înaintea lui Dumnezeu ptr tăcere….la care din tot cu acel rînjet…îmi zice?…„tu te-ai găsit măă,să mă înveți pe mine?!!eu care vin din Sihăstria te găsești tu să mă înveți pe mine!!?….si îi rept din nou…..,sînt multumită că v-am spus!….la care îmi repetă din nou:„da,da,tu pe aici să nu mai calci!!”…prima dată am gîndit că a zis la furie…dar cînd am văzut că repetă și a doua oară am zis acum nu mai e de de glumă si am plecat.Multumită fericit ca am reușit să-i spun.

      Dar cineva din nou mă frământa că eram curioasă să vad dacă v-a scoae icoana aia de la vînzare,si ce am făcut?Duminica următoare am venit din nou la Diaconești.Dar am venit cu gîndul ca să stau afară la Sf Liturghie că se putea auzi la microfon,și nu avea cum să mă vadă.
      Trecînd pe la pangar nu am mai văzut acea icoană.Mi-a crescut inima de bucurie că am făcut și eu ceva.Si am vrut să trec mai departe.Dar ceva nu mă lăsa,si mi-a stârnit curiozitatea să văd măcar dacă le-a spus Maicilor că Arsene B. e un înșelat.Si întreb Maica care era la Pangar : Maică ati avut o icoană cu Arsene B. mai aveti cumva ?că aș vrea să cumpăr?!!La care Maica s-a uitat lung la mine,era nehotărîta dacă să-mi spună sau nu,dar poate că văzîndu-mă îmbrăcată în negru a avut încredre și mi-a zis cu vocea mai pe jumătate….„da,mai avem ceva…!!” am înlemnit cînd am auzit!!!….și i-am zis:Maică eu gândeam că Părintele Amfilochie v-a zis că Arsene Boca are multe abateri de la credință….la care Maica ce-mi spune:„da,dar părintele a zis că le mai vinde pe astea să ne scotem banii și apoi nu mai aduce!!

      Pur si simplu am înlemnit!!!.Ce spuneți fratilor?!!Frate Vasile ce părere ai cu așa ceva?Deci nu te interesează că vinzi minciuna celor pe care tu trebuie să-i luminezi, ci te interesează doar să-ti recuperezi banii?

      Dacă era băiat deștept,le-ar fi scos în curte si le-ar fi dat foc si peste tot ar fi dezmințit așa cum a făcut pr Anitulisei si Dumnezeu iL ajuta să-și scoată dublu banii…dar așa se pare că iubirea de arginți i-a întunecat mințile si înșelarea continuă…ne mirăm de ce nu oprește pomenirea ierarhilor!!…..iubirea de arginți,căci din cauza arginților își păstrează și postul….etc.

      Apreciază

      • maria said, on septembrie 23, 2016 at 3:16 am

        saccsiv:

        Poate cineva confirma parerile de mai sus ale parintelui Amfilohie Branza? Sa ne amintim cum vorbea acum cativa ani:

        Frate Vasile am uitat să mai spun…..că văzând cele spuse de tine am prins curajul si am cerut bincuvîntarea duhovn,dacă e bine să fac public și eu public asta si apoi am spus.Că eu de mulă vreme am vrut să spun toate astea,dar nu m-a lăsat duhovnicul.
        Ăștia sînt duhovn noștri….

        Apreciază

      • Riko said, on septembrie 23, 2016 at 6:07 pm

        Maria. Imi poti spune in ce an sa intamplat ce spui tu mai sus? Daca mai sti si luna sau perioada anului, ai fi de mare ajutor.

        Apreciază

      • maria said, on septembrie 23, 2016 at 7:06 pm

        Riko

        Nuștiu exact,dar cred că pe 12 iulie 5015…Duminica cînd mi-a zis:… „să nu mai calc pe acolo”….si Duminica următoare pe 19 iulie 2015 am fost să văd dacă mai era icoana la pangar.

        Apreciază

      • Riko said, on septembrie 23, 2016 at 9:29 pm

        Multumesc. Am vazut acum mult timp videouri cu inregistrari in care tin minte ca vorbea parintele Amfilohie Branza, despre p. A. Boca, in care zicea numai de rau de parinte si cei care il sustin. Acum nu am timp sa caut, am luat un video la repezeala, insa nu imi dau seama sigur daca e vocea lui. Partea importanta e ca videourile sunt mai vechi de 2015.

        Sper sa mearga pt ca il pun de pe telefon.

        Apreciază

      • maria said, on septembrie 24, 2016 at 12:55 pm

        Riko

        Riko,îți spun că atunci cînd am fost eu la pr Amfilochie a încercat să-l laude pe Arsene Boca,așa cum fac toți susținătoriii lui (Boca)să argumenteze cu suferințele lui din închisoare dar neștiind ce spune Sf.Ciprian

        „PENTRU CEL ERETIC ASA ZISA „MUCENICIE(MOARTEA PENTRU CREDINTA LUI)ESTE PEDEAPSA PENTRU EREZIA SI HULA IN CARE A STARUIT NU ESTE MUCENICIE !” SFINTUL SFÂNTUL CIPRIAN AL CARTAGINEI

        Cînd a văzut că il contrazic ,a făcut ceea ce face multi din duhovnicii noștri ,adică ,să mă alunge ,căci mândria lor nu acceptă să fie contrazisă.Deci el cinstește Sfinții închisorilor băgînd pe toți la grămadă.Si normal că il cinstea si pe Boca,Și a renunțat poate de rușine să nu fie combătut,si să-și strice imaginea,dar cinstindul pe ascuns la cei naivi.Dar ce ce m-a alungat dacă el era curat?De ce nu s-a smerit să recunoască adevărul?

        Și părintele Amfilochie ca și alții fraternizează cu cei care îl ajută să-i fie bine aici,fără să știe că vine și vremea judecății cînd va lua plata faptelor.
        IUBIREA DE ARGINȚI ÎI PRINDE ÎN LAȚ.

        Apreciază

      • Riko said, on septembrie 24, 2016 at 12:35 am

        Scuze am gresit, era vocea parintelui Gheorghe Anitulesei. Seama in unele inregistrari vocea.

        Apreciază

  25. maria said, on septembrie 23, 2016 at 3:22 am

    „Am uitat să mai spun.O altă creștină s-a dus la dânsul să l-a întrebat ce părere are în legătură cu sinodul etc….la care el îi dă cu crucea-n cap,si îi spune:”tu ce ai fi făcut dacă ai fi fost acolo băi?!!”

    Apreciază

    • Mirela said, on septembrie 23, 2016 at 9:30 am

      Maria
      ”tu ce ai fi făcut dacă ai fi fost acolo băi?!!”
      Adică, dacă pr. Amfilohie ştie că a trădat, justifică/acoperă trădarea altora, chiar dacă asta înseamnă acceptarea apostaziei antihristice.
      Mi se confirmă faptul că un duhovnic care se ştie vinovat, cu patimi, cu slăbiciuni şi cu căderi, nu mai are curaj să fie tare şi să înfiereze căderile şi păcatele, nu mai sfâtuieşte oamenii în sensul respectării cu acrivie a poruncilor şi canoanelor, ci „judecă” lax, după cum i-ar plăcea să fie şi el judecat. Astfel, crede că va scăpa de mânia lui Dumnezeu pentru că nu a judecat (potrivit cuvintelor lui Hristos: „nu judecaţi ca să nu fiţi judecaţi, căci cu măsura cu care judecaţi veţi fi judecaţi”), deşi, la căderile proprii, adugă şi păcatul falsificării cuvântului/ poruncilor lui Dumnezeu.
      Doamne fereşte de aşa căderi!
      Cred că ar fi fost bine să postezi aceste comentarii la articole mai recente, căci aici puţini le vor citi. Consider că e bine ca lumea să cunoască realitatea, ca să ştie ce cale să aleagă şi în cine nu are rost să îşi mai pună nădejdea.

      Apreciat de 1 persoană

      • maria said, on septembrie 23, 2016 at 1:37 pm

        Mirela

        Mirela,eu le-am pus aici ca fratele Vaile poate le face el public,pentru că eu am dat tîrziu de această postare si am așteptat binecuvîntarea duhovnicului de a face public asa lucru,si nu mă pricep ca să le pun la comentarii recente.

        Nustiu dacă ai citi comenturile mele….si vroiam să te întreb ce părere ai de un păstor care își alungă oile pe care el trebuie să le adune în staul?nustiu dacă ai citi ce a făcut cu mine?cînd i-am spus că Arsen B e un înlselat,mi-a spus:BĂ !TU PE AICI SĂ NU MAI CALCI!!….și nu o dată mi-a spus,ci de două ori a repetat….este oare el stăpânul casei,să primească pe cine vrea,cum vrea si după cum îi convine lui?sau e tot un chirieș ca si mine?

        Dar ce spui că vinde icoane cu Arsene Boca pe sub mână la cei neștiutori ca să-și recupereze el banii?!!Pe mine asta m-a șocat?Mie ăsta mi se pare a fi UN TRĂDĂTOR DE SUFLETE ALE LUI DUMNEZEU,care el a fost pus să le lumineze!!

        Apreciază

      • Mirela said, on septembrie 23, 2016 at 3:59 pm

        Maria,

        Zici: „vroiam să te întreb ce părere ai de un păstor care își alungă oile pe care el trebuie să le adune în staul?”

        Ce părere să am, decât că situaţia a devenit TRAGICĂ? Păstorii de acum se cred în drept să călăuzească turma spre orice prăpastie doresc, ca şi cum turma ar fi a lor proprie şi nu a lui Hristos. Nu aş fi crezut vreodată să văd aşa o apostazie, să văd cum abia câteva glasuri se mai ridică într-o ţară întreagă să mărturisească dreapta credinţă. Sunt extrem de mâhnită de mulţimea iudelor, a laşilor, a falşilor slujitori, care se vând pe ei înşişi şi-L vând pe Hristos pentru un blid de linte. Niciodată nu mi s-a părut mai groaznică situaţia, din pricină că e foarte dificil să mai susţii adevărul fără să fii considerat nebun/sectant/duşman al ortodoxiei. Cum să convingi pe cineva că aproape toţi preoţii şi ierarhii au devenit lupi şi duc turma spre iad? Nu ar zice oricine: eşti tu mai bun decât toţi? Eşti mai ortodox? Ştii tu mai bine decât toţi?
        Numai Dumnezeu şi sfinţii Lui ne mai pot mângâia şi întări.
        Doamne-ajută-ne!

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on septembrie 25, 2016 at 10:01 pm

        Maria

        amfilohie e o azi DOAR o BRANZA IMPUTITA a IADULUI !

        … ca si turma lui de muieruste flusturatice si snetimentale care cred ca Hristos si Ortodoxia sunt niste poezii si cantecele pe 3 voci compuse „inspirat” de ele !!! …

        Apreciază

    • maxim marcu said, on septembrie 27, 2016 at 11:06 pm

      Uite acum se vede cu adevarat dragostea noastra. Pana acum multi ne-am folosit de Par Amfilohie, din predicile sale, iar acum cand a ajuns si el sa cada, o parte arunca cu noroi in el. Sa ne rugam pt el. Stim noi cate suflete spovedeste parintele si cate trage si din pricina pacatelor care le are, si celor ale ucenicilor sai? Dar cu masura cu care masuram, cu aceea ni se va masura. Maria ma bucur ca ai totusi o atitudine blanda, fata de altii care arunca cu blesteme si anateme. Nu-i iau apararea pr Amfilohie, dar unde e dragostea noastra? Daca Sf Ap Pavel cerea rugaciunile tuturor, ca Domnul sa-l intareasca, cu atat mai mult are nevoie pr Amfohie de rugaciunile noastre. De parca pr Amfilohie ar fii fost ecumnist de la bun inceput. Cat a fost marturisitor, a fost bun, acum aruncam cu pietre si noroi in el.

      Apreciază

      • maria said, on septembrie 28, 2016 at 2:42 am

        maxim marcu

        Da,așa e trebuie să dăm dovadă de dragoste ….si șă-l iubim pe păcătos dar nu și rătăcirea lui.

        Apreciază

  26. maria said, on septembrie 23, 2016 at 7:09 pm

    Mirela

    Așa este Mirela.Situatia e f. critică dar să nu deznădăjduim că Dumnezeu ne va aduna pe cei care vrem să-l slujim cu cinste.Iar plata mândrilor se știe …de fapt se și vede că deja își iau plata încă din viața asta.

    17. Căci dreptatea lui Dumnezeu se descoperă în ea din credinţă spre credinţă, precum este scris: „Iar dreptul din credinţă va fi viu”.
    18. Căci mânia lui Dumnezeu se descoperă din cer peste toată fărădelegea şi peste toată nedreptatea oamenilor care ţin nedreptatea drept adevăr.
    19. Pentru că ceea ce se poate cunoaşte despre Dumnezeu este cunoscut de către ei; fiindcă Dumnezeu le-a arătat lor.
    20. Cele nevăzute ale Lui se văd de la facerea lumii, înţelegându-se din făpturi, adică veşnica Lui putere şi dumnezeire, aşa ca ei să fie fără cuvânt de apărare,
    21. Pentru că, cunoscând pe Dumnezeu, nu L-au slăvit ca pe Dumnezeu, nici nu I-au mulţumit, ci s-au rătăcit în gândurile lor şi inima lor cea nesocotită s-a întunecat.
    22. Zicând că sunt înţelepţi, au ajuns nebuni.
    23. Şi au schimbat slava lui Dumnezeu Celui nestricăcios cu asemănarea chipului omului celui stricăcios şi al păsărilor şi al celor cu patru picioare şi al târâtoarelor.
    24. De aceea Dumnezeu i-a dat necurăţiei, după poftele inimilor lor, ca să-şi pângărească trupurile lor între ei,
    25. Ca unii care au schimbat adevărul lui Dumnezeu în minciună şi s-au închinat şi au slujit făpturii, în locul Făcătorului, Care este binecuvântat în veci, amin!
    26. Pentru aceea, Dumnezeu i-a dat unor patimi de ocară, căci şi femeile lor au schimbat fireasca rânduială cu cea împotriva firii;
    27. Asemenea şi bărbaţii lăsând rânduiala cea după fire a părţii femeieşti, s-au aprins în pofta lor unii pentru alţii, bărbaţi cu bărbaţi, săvârşind ruşinea şi luând cu ei răsplata cuvenită rătăcirii lor.
    28. Şi precum n-au încercat să aibă pe Dumnezeu în cunoştinţă, aşa şi Dumnezeu i-a lăsat la mintea lor fără judecată, să facă cele ce nu se cuvine.
    29. Plini fiind de toată nedreptatea, de desfrânare, de viclenie, de lăcomie, de răutate; plini de pizmă, de ucidere, de ceartă, de înşelăciune, de purtări rele, bârfitori,
    30. Grăitori de rău, urâtori de Dumnezeu, ocărâtori, semeţi, trufaşi, lăudăroşi, născocitori de rele, nesupuşi părinţilor,
    31. Neînţelepţi, călcători de cuvânt, fără dragoste, fără milă;
    32. Aceştia, deşi au cunoscut dreapta orânduire a lui Dumnezeu, că cei ce fac unele ca acestea sunt vrednici de moarte, nu numai că fac ei acestea, ci le şi încuviinţează celor care le fac.

    Apreciază

    • Mirela said, on septembrie 23, 2016 at 10:07 pm

      Cât de actuale sunt aceste cuvinte ale Sfindei Scripturi şi cât de tare doare actuala cădere!
      M-am tot mirat/întrebat zilele astea cum pot cei mai mulţi clerici/monahi să fie chiar aşa de laşi şi de trădători şi cum pot să laude sinodul, ştiind bine ce e cu el. Şi mi-a venit în minte învăţătura pe care ne-a transmis-o fratele „el” de la bunica lui înţeleaptă. Nu am reţinut exact cuvintele lui şi nu vreau să falsific ideea, dar era vorba despre faptul că unii înnebunesc înainte de moarte. Asta mi se pare că au păţit aceştia: pur şi simplu, nu realizează ce iad îşi pregătesc.
      Numai în Dumnezeu putem să ne mai punem nădejdea. Să ne ajute să nu înnebunim şi noi, căci se pare că este extrem de uşor să îţi pierzi minţile şi sufletul! Mă întreb dacă nu o să preferăm să alegem viaţa retrasă nu din cauza antihristului, ci pentru că nu vom mai suporta să trăim „în lume”.
      Să ne miluiască bunul Dumnezeu, să ne lumineze şi să ne ajute să răbdăm până la sfârşit!

      Apreciază

  27. maxim marcu said, on septembrie 28, 2016 at 4:51 pm

    N-am spus sa iubim ratacirea lui. Poate are un moment de cadere, de slabiciune. Acum cand este intr-un moment greu, cazut la pamant, in loc sa-l ridicam, il imbrancim mai tare. Repet, daca ar fi fost ecumenist de la inceput mai ziceam. Acum, poate Dumnezeu vrea sa vada si dragostea noastra fata de cei care au cazut. Dragostea nu inseamna sa fim de acord cu ce spun ei, ci sa ne rugam pt ei, si sa nu-i mai facem in tot felul (asa cum fac altii pe aici)
    Era pilda aia, cu un avva care avea un ucenic, si care cazuse in erezie, si desi avva vorbise personal cu el, nu voia sa se mai intoarca la ortodoxie. Si avva cand a vazut ca nu are cu cine sta de vorba, a inceput sa se roage cu lacrimi la icoana. Si intr-o noapte ii apare in vis Mantuitorul, care ii spune: „de ce te rogi pt uncenicu tau, ca s-a lepadat de Mine”. Iar avva ii raspunde: „Da, Doamne, dar mi-e mila de el, caci daca nu se intoarce isi va pierde sufletul, si de asta ma rog,ca sa-L luminezi, si sa se intoarca”. Vazand Mantuitorul dragostea avvei, i-a zis: „il voi intoarce, dar mai intai trebuie sa te rogi mult timp pt el”. „Cat?”, a zis avva. „Cincizeci de ani, zi si noapte”, i-a raspuns Mantuitorul. Atunci avva a zis: „Doamne, o sa ma rog nu cincizeci de ani, ci o suta de ani, numai sa se intoarca”. Si dupa cateva saptamani, s-a intors ucenicul la avva plangand. Ma intreb, oare cati dintre ortodocsii adevarati, se roaga pt cei care au cazut, ca sa se indrepte, se roaga pt ca sa se indrepte lucrurile in general? Noi nu de dam seama de un lucru, ca avem conducatori in societate si in biserica dupa faptele noastre. Insusi Dumnezeu spune asta in Sf Scriptura: „veti avea conducatori dupa faptele voastre”. Noi cautam sa inlaturam efectul si nu cauza, si ne zbatem in zadar. Cei care se dau acum mari marturisitori, care au un duh de rautate, ura, chiar arunca si cu hule, o sa se convinga pe propria piele. Asa era duhul lui Hristos? Va doresc din tot sufletul sa va mantuiti si sa ne intalnim cu totii in Rai.

    Apreciază

    • Mirela said, on septembrie 28, 2016 at 9:12 pm

      maxim

      Părerea mea este că situaţia prezentată de tine cu ucenicul căzut în erezie este diferită de situaţia clericilor actuali, întrucât ucenicul dinPateric se primejduia NUMAI pe sine prin alegerea ereziei, în timp ce clericii, prin tăcere, trădare şi comuniune cu ereticii, ne aruncă pe toţi în iad fără ca marea majoritate să aibă habar.
      Dincolo de începutul bun al pr. Amfilohie, întreb: e normal ca un îndrumător duhovnicesc să vorbească în apărarea sindodului eretic din Creta? E normal să îi combată pe cei care vor să evidenţieze apostazia ce ni se bagă tuturor pe gât? E normal să deruteze lumea care vrea sfat mântuitor?
      Spui să ne uităm la început, la „a fost odată ca-n poveşti”. Întreb: la fel procedăm cu Iuda, cu Origen şi cu alţii ca ei?
      Putem sau nu să aplicăm cuvintele Sf. Ioan Gură de Aur: ”Trebuie ascultat de învățători și de preoti și de a nu-i judeca, chiar dacă ar avea o viață urâtă; dacă însă credința le e greșită, nu trebuie doar să nu îi ascultăm, ci să fugim de ei și SĂ ÎI JUDECĂM.” (Omilia 2, Epistola 2 Timotei)?
      Aceştia despre care vorbeşte Sf. Ioan Gură de Aur nu or fi avut şi ei un început bun?

      Apreciază

      • maxim marcu said, on septembrie 28, 2016 at 10:16 pm

        Ma refer doar la duhul de rautate cu care se judeca, atat, si asta nu e duhul lui Hristos. Iar par Amfilohie nu ia apararea sinodului din Creta. Altii au interpretat ca parintele ar fii de acord cu sinodul, pt ca a spus ca cei care intrerup pomenirea, ataca BOR. S-a referit la cei care au intrerupt pomenirea si care sunt de acord cu aceasta masura, DAR care hulesc spunand ca nu mai e har in BOR. Bai fratilor, chiar nu ne este frica de asemenea hule? Cei care sustin asa ceva, daca au curajul, sa ia un potir dintr-un altar unde este pomenit un ierarh eretic, sa arunce jos ce are in el, si sa calce in picioare. Cu IPS Serafim de Pireu cum e? Si el s-a dat cu ecumenistii? Dar IPS Ierotheos? Dar pr Theodoros Zizis, dar prof Dimitrios Tselenghidis? Acuma si astia s-au dat deodata peste noapte cu ecumenistii, nu? Bine zicea par Epifanie Theodoropulos, ca daca cineva din cei care au luat o masura mai radicala (in cazul de fata, intreruperea pomenirii ierarhului), ar indemna la prudenta, rabdare si discernamant, o sa fie hulit de cei de-ai lui. Chiar am innebunit cu totii? Deodata toti cei care pana acum luptau in fapta si-n cuvant impotriva ecumenismului, s-au dat cu dusmanul? Chiar asa de orbi am ajuns?

        Apreciază

      • Mirela said, on septembrie 28, 2016 at 11:41 pm

        maxim

        Spui că pr. Amfilohie nu ia apărarea sinodului din Creta. Mie nu îmi pare aşa din cuvintele:
        „Am incercat sa aduc argumentele pe care le stiti vis a vis de sinodul Creta, sa ii arat documentele(ca sustinere a spuselor, nu ca sa ii arat ce stiu eu). A refuzat categoric, ca le stie, punand la indoiala corectitudinea traducerii?!!”
        ”tu ce ai fi făcut dacă ai fi fost acolo băi?!!”
        Poate că asta înseamnă atitudine împotriva sinodului?
        Întrebi „Cu IPS Serafim de Pireu cum e? Si el s-a dat cu ecumenistii? Dar IPS Ierotheos? Dar pr Theodoros Zizis, dar prof Dimitrios Tselenghidis?”
        Te întreb şi eu: cu următorii cum e? Greşesc? Sunt extremişti?

        “Dacă episcopul care este pomenit in Biserica este eretic, dar oamenii nu-l consideră astfel, atunci o astfel de rugăciune Îl insultă pe Hristos Domnul, care nu poate fi parte din minciună. Oricine se împărtășește intr-o biserică unde este pomenit un episcop eretic, chiar dacă preotul acelei biserici învață ortodox, o astfel de împărtășire nu rămâne fără urmări. Acel om va avea parte la Judecata de Apoi cu episcopul eretic, in fundul iadului.” (Sfântul Ciprian al Cartaginei)

        „Dacă episcopul tău este eretic, fugi, fugi, fugi ca de la foc şi ca de la un şarpe” (Sfântul Ioan Gură de Aur).

        „Dacă episcopul tău ar învăţa orice în afara orânduielii date, chiar de trăieşte în curăţie, sau de săvârşeşte semne, sau de prooroceşte, să îţi fie ţie ca un lup în blană de oaie, căci lucrează nimicirea sufletelor” (Sfântul Ignatie).

        „Dușmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci și cei aflați în comuniune cu ei.” (Sf. Ioan Gură de Aur)

        ”A tăinui cuvântul Adevărului, înseamnă a te lepăda de el. Bine este a trăi în pace cu toți, dar numai cu aceia care cugetă aceleași despre buna credință. Și este mai bine să ne războim, atunci când pacea lucrează conglăsuirea către rău.” (Sf. Maxim Mărturisitorul)

        ”Toți dascălii Bisericii, toate Sinoadele, toate Sfintele Scripturi, ne spun să ne ferim de acești eretici și de împărtășirea cu ei.” (Sf. Marcu Eugenicul)

        Sf. Ignatie Teoforul: ”De aceștia (de eretici) trebuie să fugiți ca de fiare (…). Trebuie să vă feriți de ei, fiindcă mușcăturile lor sunt greu de vindecat.”

        Sf. Vasile cel Mare: ”Trebuie să evităm orice părtășie cu ei (cu ereticii) și să le respingem cuvintele ca unele ce sunt otravă pentru suflete.”

        Gherman cel Nou al Constantinopolului: “Fugiți cu grăbire, depărtându-vă de preoții care s-au plecat stăpânirii latine. Să nu vă adunați cu ei în biserică, nici să nu primiți din mâinile lor vreo binecuvântare. Fiindcă este mai bine să vă rugați lui Dumnezeu, singuri în casele voastre, decât să vă adunați în biserică, dimpreună cu slugarnicii latino-cugetatori.”

        Sfântul Nicodim Aghioritul: ”Se cuvine să ne îngrădim pe noi înșine și să ne separăm de episcopii care în chip vădit, stăruie în greșeală, privitor la cele ce țin de Credință și de Adevăr, așadar se vădesc a fi eretici sau nedrepți.”

        Sfântul Ignatie Teoforul: ”Un episcop care a devenit eretic nu mai este episcop, dar dacă credincioșii continuă să-l considere pe el episcop ortodox, dacă continuă să vină la slujbele din bisericile ce îl pomenesc pe el, să primească “darurile” sau „binecuvântările” lui, atunci vor cădea cu toții în afara Bisericii.”

        Sf. Teodor Studitul: ”întinare are împărtășania din singurul fapt că-l pomenește (pe ereziarh), chiar dacă ortodox ar fi cel ce face Sf. Liturghie.”

        Sfântul Marcu Eugenicul: ”Fugiţi, fraţilor! Fugiţi de părtăşia cu cele de neîmpărtăşit, şi de pomenirea celor de nepomenit! Iată eu, Marcu păcătosul, vă spun că oricine pomeneşte pe papa ca pe un ierarh ortodox este vinovat. Iar cel ce cugetă dogmele latinilor (papistaşilor), cu latinii se va judeca şi se va socoti vânzător al Credinţei.”

        Sf Apostol Pavel: „Şi vă îndemn, fraţilor, să vă păziţi de cei ce fac dezbinări şi sminteli împotriva învăţăturii pe care aţi primit-o. Depărtaţi-vă de ei. Căci unii ca aceştia nu slujesc Domnului nostru Iisus Hristos, ci pântecelui lor, şi prin cuvinte bune si prin cuvantare de bine inseala inimile celor prosti”

        Apreciază

  28. ilioara said, on octombrie 1, 2016 at 11:20 pm

    Mirela, frumoasa expunere ai facut. Nu stiu cum si din ce cauza noi cei care ne orientam dupa canoane si faptele sfintilor nostrii suntem considerati hulitori iar ceilalti sunt eretici da buni….
    Zic si eu, daca avem INVATATURA BISERICII, deci nu suntem lipsiti de REGULI, deci zic daca eu STIU ce am de facut in cazul asta adica exact ce au facut SFINTII in caz de EREZIE ce sens are sa ispitesc pe Dumnezeu si sa zic „Doamne da-mi un semn, arata-mi ce sa fac”? Deci asta este deja viclenie si cel care va raspunde nu va fi Dumnezeu si uite asa…ajungem si …vazatori…..Noi sa ne rugam sa ne ajute Dumnezeu sa ne mentinem…..sa ramanem in BISERICA LUI.
    Maria, framantarile astea le-am avut si eu, cu preoti, cu monahi si stiu ca nu e usor…Acum cateva seri a postat cineva „Din Tibet in Sfantul Munte” si acolo la „pecetea” am vazut ca cei care isi vand sufletul au niste gesturi…..si mi-am amintit ca o monahie ruda de-a mea la ultima noastra intalnire tot facea cu mana semnul coarnelor i-am zis o data, am lasat-o si ea tot asa o tinea si pana la urma am certat-o , i-am zis clar ce inseamna asta si s-o termine iar ea a zis ca pur si simplu nu realizeaza nu stie nici ea din ce cauza…Eu atunci ca si in alte dati si sunt ani buni de cand tot vad diverse chestii care nu mi se par ok si tot ziceam ba ca e ispita sa judec eu, ba ca au ele ispite ca se roaga prea mult, deci mereu puneam gandul bun sau macar incercam, ba de cate ori mi se intampla ceva bun ziceam ca este de la ele, ca se roaga mereu…insa de cand cu sinodul ceva s-a rupt….si se tot destrama…si cand am citit chestia aia nu stiu…am reluat un pic filmul…(uitasem gesturile alea)
    In concluzie nu stiu daca mai are rost sa despic firul …pur si simplu nu mai vreau sa stiu nimic si nici nu mai astept nimic de la cei care nu marturisesc deschis deci cum incepe s-o scalde e clar…
    Am scris astea poate citeste cineva care mai are nu stiu ce asteptari de la preotii si monahii care fac ascultari de ERETICI…
    Speranta noastra la mainile Domnului nostru…la mila Lui si atat.

    Apreciază

  29. Mirela said, on octombrie 2, 2016 at 1:58 am

    Ilioara,

    Mulţumesc pentru răspuns. Nu am nici un merit în această expunere, nu am făcut altceva decât să postez rodul muncii altora care m-au luminat şi pe mine. Informaţiile de pe net ne-au rămas călăuze, căci văd şi eu că nu mai avem ce nădejde să ne punem în marea majoritate a clerului şi a monahilor, la care căderea, laşitatea şi trădarea sunt copleşitoare.
    Relatezi, uimitor şi elocvent, că o maică face inconştient gesturi satanice. Oare nu arată asta şi unui orb cine o stăpâneşte?
    Şi se pare că mulţi alţii urmează acelaşi stăpân, deşi declară că s-au dedicat lui Hristos.
    Aşa cum zici, mă frământ, dar nu pentru căderea unuia sau a altuia care alege singur să cadă, ci pentru a afla care e calea pe care trebuie să o urmez. Unele situaţii sunt clare, ca de pildă că e necesară desprinderea rapidă de preoţii eretici şi de cei care pomenesc eretici notorii sau vădiţi, dar alte situaţii nu sunt la fel de clare.
    Tu, de exemplu, ce consideri? E sau nu acceptabil să fie pomenit Pimen? Se poate merge la slujbele pr. Aniţulesei sau Valică, antiecumenişti declaraţi, care îl pomenesc? Cum dăm de preoţi „curaţi”? Avem nevoie de ei pentru destule care nu se rezolvă cu statul acasă, că nu ne spovedim la buturugi ca Petrache Lupu.
    Deci, ce să facem?

    Apreciază

    • maxim marcu said, on octombrie 8, 2016 at 6:31 pm

      Toti Sf Parinti pe care i-ati citat, vorbesc despre asta, daca s-a facut un sinod care a dat anatema sinodul talharesc de mai inainte. Aici inca nu e cazul. Bine, bine, dar o sa ma intrebati, dar daca nu se va face nici un sinod care sa dea anatema sinodul din Creta? Aici o sa ma iau dupa ce au spus Sfintii recenti, pr Iustin : „pana la impartasirea din acelasi potir”.

      Apreciază

  30. maxim marcu said, on octombrie 9, 2016 at 9:25 pm

    Sa ma ierti frate Saccsiv, daca ti-am gresit. Daca tu consideri ca sunt sarpe, nu ma supar. Pacatos stiu sigur ca sunt. Sa ne mantuim cu totii si sa ne vedem in Rai.

    Apreciat de 1 persoană

  31. […] Parinte AMFILOHIE BRANZA, ne-ai parasit? […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.