SACCSIV – blog ortodox

Multi anti ecumenisti asteapta Sinodul BOR din toamna. Dar ce asteapta mai exact?

Posted in Uncategorized by saccsiv on septembrie 7, 2016

Tabara anti Marele Sinod se imparte in doua principale grupe:

  • Preotii ce nu mai pomenesc pe Ierarhii pro Marele Sinod plus mirenii ce nu mai merg in bisericile unde sunt pomeniti respectivii Ierarhi. Numeric sunt mai putini.
  • Cei care asteapta Sinodul BOR din toamna (se preconiza ca va fi in septembrie dar pana la urma tot in octombrie se va tine) dar si Sinodul Bisericii Ortodoxe din Grecia. Acestia sunt cu mult mai multi. De ce asteapta? Ca sa vada ce vor face si ei pe viitor.

Din nefericire cele doua grupe tind sa ajunga tabere ce … se razboiesc intre ele. Dar asta va fi tema unui articol separat.

Eu, deocamdata, nu declar public in ce tabara sunt, caci blogul acesta are o influenta foarte mare. Promovez ambele tabere anti ecumeniste.

Indiferent in ce tabara as fi, ce astept eu de la Sinodul BOR?

  • Ierarhii sa-si retraga semnatura de pe documentul Marelui Sinod. Astept sa-si retraga semnaturile si de pe alte documente, chiar daca aceasta intr-o a doua etapa.
  • BOR sa iasa din “Consiliul Mondial al Bisericilor”
  • Sa defineasca clar celelalte “biserici” ca fiind eretice.
  • “Dialogurile ecumeniste” sa se delimiteze strict la a demonstra ereziile celorlalti si la a-i indemna sa vina Acasa, adica la Ortodoxie.

Voi ce asteptati?

Parerea mea e ca nici macar unul dintre punctele de mai sus nu-l vor bifa. Caz in care, cei ce asteapta plini de sperante aceste Sinoade, ce hotare vor lua? Vor amana in continuare orice masura drastica dar canonica si vor trasa un alt hotar dincolo de care, zic ei, ca nu vor trece? Dar care nou hotar sigur Ierarhii ecumenisti il vor depasi. Ce vor face atunci cei din aceasta grupa de anti ecumenisti? Vor trasa un alt hotar si tot asa pana vine pana la urma si antihristul?

Eu sper ca acest hotar ce l-au trasat in asteptarea sinodului BOR sa fie totusi ultimul …

 

55 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sebastian Lestrange said, on septembrie 7, 2016 at 11:16 am

    N-as zice ca se asteapta retragerea semnaturilor, e clar de-acum ca unii sunt deja prea „invartosati la inima” ca sa faca asa ceva. Mai degraba as astepta sa vad cine o sa marturiseasca la Sinod, ca sa avem si noi un ierarh de sprijin(in Grecia in mare parte stim cine).

    Apreciază

    • marinela said, on septembrie 7, 2016 at 3:59 pm

      Parintele Ciprian Staicu a fost chemat,deja, de catre seful lui,sa dea socoteala pt video cu interviul din Grecia.Are nevoie de rugaciunile noastre ,fratilor,sa ne rugam pt el cu totii.Doamne ajuta si pocainta spre mintuire!

      Apreciat de 2 persoane

      • el said, on septembrie 7, 2016 at 9:54 pm

        marinela

        parintelui Ciprian cel mult or sa -i ia INDRACITII caii de la bicicleta oricat s.ar stradui ei !
        si de amenintarile LEPADATILOR de Hristos NU NE TEMEM ! sa scuipe cat vor, sa cateriaseasca cat vor, sa ablesteme cat vor … ASUPRA LOR SE VA INOARCE APOSTAZIA lor !

        SCUIP pe deciziile si adunatatura si hotararea lor sataniceasca ! … ele TOATE sunt NIMIC la Hristos si ei insisi, ecumenistii ERETICI LEPADATI, sunt doar niste DAMNATI, GUNOI, fiii IADULUI care isi DEJA iau plata inca de pe acum !( chiar daca unora li se pare ca ar mai fi ceva) …

        nu se teme parintele Ciprian de „sfatul necredinciosilor ” care DEGRAB VA PIERI !
        „ca stie Domnul calea dreptilor, si calea necredinciosilor VA PIERI ! ” ALILUIA !! (Ps)

        Apreciază

  2. Gabriel said, on septembrie 7, 2016 at 11:31 am

    După sinodul BOR va începe adevarata prigoana împotriva „schismaticilor”, „razvratitilor” și în general împotriva anti-ecumenistilor. Dealtfel prigoana se desfășoară și acum mai în umbra, și este susținută și de mirenii pro-sinod, multi din ei se declara chiar „anti-sistem” și umplu facebook-ul și blogurile de balast. Odată cu adunarea talhareasca din Creta s-a văzut foarte clar numarul celor ce sunt cu adevărat anti-acumenisti… foarte putini…

    Dumnezeu sa ne intareasca!

    Apreciat de 1 persoană

    • sorin said, on septembrie 7, 2016 at 7:15 pm

      Ceea ce spui Gabriel , a confoirmato Teofan recent la Sihastria sustinand ca dupa sinodul din toamna , toti care au semnat impotriva sinodului si care se impotrivesc deciziilor vor avea de suferit. oare toti asa marii ”marturisitori” din suceava si nu numai ce or sa zica cand vor vedea violenta din partea ierarhilor si nu numai asupra antiecumenistilor. ? Sa le fie rusine, in afara de a trage de urechi pe cei care ei ii considera ca fiind niste rataciti nu stiu altceva sa faca.

      Apreciat de 1 persoană

      • el said, on septembrie 7, 2016 at 10:01 pm

        ” Vor amana in continuare orice masura drastica dar canonica si vor trasa un alt hotar dincolo de care, zic ei, ca nu vor trece? Dar care nou hotar sigur Ierarhii ecumenisti il vor depasi. Ce vor face atunci cei din aceasta grupa de anti ecumenisti? Vor trasa un alt hotar si tot asa pana vine pana la urma si antihristul?”____ EXACT Frate Scaccsiv

        iar VANUDTII CURVELE si INSELATII care asteapta altceva si care se amagesc cu iluzii ca sa-si dea consiinta buna ca ar fi ai Lui Hristos AI LUI ANTICRIST sunt ! de pe acum ! si tu STII CARE sunt ei VICLENII care FATRANICESC Adevarul si Dreapta Credinta si ISI BAT JOC de parintii dati lor !

        CURVELE IADULUI care FATRANICESC Adevarul si dau lectii altora ei/ELE CAZUTE fiinte fiind ! … PUTE peisajul asa zis „marturistor” romanesc de astfel de CURVE !

        Apreciază

  3. ilioara said, on septembrie 7, 2016 at 11:39 am

    chiar eram curioasa sa vad si eu pozitia grecilor si cand colo…..da, monumental…frumos, plimba mingea la fileu si cand colo……o MINCIUNICA mica….ei o, si voi acum…ce mai conteaza, la atata inteligenta, o mare personalitate…la o opera atat de mare…NU SE MAI PUNE, MAI !!!!
    cica noi suntem sistemul…hahaha securistii…..
    toata aceasta mizerie pe care noi o traim acum este impotriva lui Hristos si a noastra. Ce-o sa-I spun eu lui Hristos? Doamne talantul meu a fost mic…creier putin….constiinta zero…..
    AICI ne-au adus atatea compromisuri…daca se lua pozitie…daca s-ar fi ridicat cativa…ei, ei….daca si cu parca. Cica asteapta sinodul din toamna..pai daca a zis omul pardon peronalitatea a zis..ca NU s-a recunoscut caracterul de biserica si botezul ereticilor…ce sa mai..nu privim inapoi, TOT INAINTE MARSH !!!
    ce Ortodoxie, ce marturisire, ce sfinti, ce Maica Domnului, ce Duh Sfant ce Hristos ma????????????securistilor!!!….lux, desfrau…prostitutie sufleteasca si trupeasca, capatuiala, mizerie, antihrist…placeri nevinovate….
    unde ati vazut voi la sfinti pana acum sa ia pozitie vreunul??????????NICAIERI…..toti au plecat capul toti s-au vandut……SI CE CANOANE MA???? daca canonul ma impiedica pe mine sa ma simt bine ….ma si lipsesc…..

    of DOAMNE !!!!!

    Apreciază

  4. ilioara said, on septembrie 7, 2016 at 11:44 am

    si daca sfintii n-ar fi luptat ce problema era…nu mai eram noi acum ortocsi…ei si????asta e…mare paguba ce nevoie avem de MANTUIRE ???????????????????

    Apreciază

    • Admin said, on octombrie 2, 2016 at 5:52 pm

      da, cine semnează pentru sinodul din creta, își vinde sufletul la satan

      Apreciază

  5. maxim said, on septembrie 7, 2016 at 11:50 am

    Cel mai bun raspuns la acest articol este tot pe site-ul tau, in articolul precedent:

    Sluga netrebnica said, on septembrie 6, 2016 at 11:06 pm

    Cand Dumnezeu a spus „de omul eretic dupa prima si a doua mustrare sa te desparti si sa-ti fie tie ca un pagan si vames”, o fi zis ca sa te mai gandesti tu, ca daca te desparti de eretic n-o sa mai poti sa-l inveti, sau poate mai vorbeste ereticul si cu alti oameni si trebuie sa fi tu acolo ca sa „repari” lucrurile ?
    Cam asta este si cu motivele astea „pastorale”.

    Noua Ordine Bisericeasca este in plina formare. De acum trebuie sa ne asteptam la venirea antihristului. Bineinteles ca toti vor fi in comuniune cu antihristul ca nu cumva sa fie numiti schismatici, sa nu fie dati afara din parohie si sa piarda legatura cu poporul.

    Cat de adevarate sunt cuvintele Domnului: „va mai gasi Fiul Omului credinta pe pamant?”

    Apreciat de 1 persoană

    • pcmouse said, on septembrie 7, 2016 at 1:23 pm

      „Cam asta este si cu motivele astea „pastorale”.:)

      Apreciat de 1 persoană

      • VioletaB said, on septembrie 9, 2016 at 12:22 am

        Pcmouse, as vrea si eu info pe care i le-ai trimis @loladyblog despre o biserica din bucuresti, desi nu am inteles din vondntariul ei de ce era suparata.
        Imi doresc mult sa pot merge la o liturghie curata.
        Saccsiv, te rog da-i adresa mea de email lui Pcmouse.
        Multumesc!

        Apreciază

  6. cosminmatiu said, on septembrie 7, 2016 at 12:33 pm

    Cei care asteapta, privesc tumoarea canceroasa sa vada daca mai creste sau nu, dar acest lucru e posibil sa ii omoare si inca vesnic.

    Apreciat de 1 persoană

  7. Ionut said, on septembrie 7, 2016 at 12:39 pm

    Parerea mea.
    Sa presupunem ca in Creta nu s-a petrecut nimic grav. Chiar si asa, neavand unanimitate, adunarea respectiva nu poate fi considerata decat cel mult o conferinta.
    Repet, sa zicem ca totul acolo a fost in regula. Chiar si asa, de dragul pastrarii unitatii in BOR si pastrarii unitatii cu cei care nu au participat, sper ca ierarhii nostri sa ia hotararea cea buna.
    Dupa umila mea parere, acest „sinod” nu a lamurit nimic din dilemele lumii contemporane, ci mai degraba a aruncat in ceata anumite lucruri. DIn acest sinod, nu a avut nimeni nimic de castigat din punct de vedere spiritual.

    Sa ne amintim de incercarea de a introduce pe agenda „Sinodului”, chiar de catre reprezentantul Patriarhiei Ecumenice, presedintele comisiei de la Chambesy, a urmatorului lucru:

    http://marturieathonita.ro/homosexualitatea-marul-discordiei-pentru-ierarhii-ortodocsi-de-la-chambesy-geneva/

    Deci, care sunt intentiile cu care a fost organizat „sinodul”?
    Renuntand la concluziile „sinodului” se revine la situatia dinaintea organizarii acestuia, cand nu se produsese aceasta dezbinare.

    Apreciază

  8. cosminmatiu said, on septembrie 7, 2016 at 12:47 pm

    Treaba aceea ca preotii raman in biserica si pomenesc ierarhul semnatar la creta ca sa nu ramana turma fara preoti antiecumenisti e similara cu cazul in care Sf. Constatntin Brancoveanu s-ar fi lepadat de ortodoxie ca sa nu ramana tara fara conducator

    Apreciat de 2 persoane

  9. ban said, on septembrie 7, 2016 at 1:15 pm

    Eu fac parte din prima grupa.
    Dar nu cred ca se razboiesc, mai degraba se intreaba unii pe altii, ca-i mai bine sa te sfatuiesti.

    Apreciază

  10. trovant said, on septembrie 7, 2016 at 1:19 pm

    Asteapta degeaba. BOR a fost preluata ( cam cum se achizitioneza o companie de o corporatie ) de noua biserica mondiala cu totul ( resurse umane, infrastructura, patrimoniu, retele media, retele de invatamant, structuri organizationale, etc ). Misiune indeplinita pentru CEO Daniel. Urmeaza gradual schimbarile.
    Multumim Bunului Dumnezeu ca ne-a avertizat din vreme. Doamne ajuta !

    Apreciază

  11. maxim said, on septembrie 7, 2016 at 1:30 pm

    Corect!

    Părintele Matei Vulcanescu se dezice de orice manifestare schismatică și de orice formă de dezbinare a Bisericii
    Pentru ca sa nu existe cineva care ar putea profita de pe urma acceptarii Sinodului eretic din Creta, dovedit eretic atat prin scrierile unor mari personalitati ale teologiei ortodoxe contemporane- Heroteos Vlahos, Serafim de Pireu, Theodoros Zisis, Dimitrie Tselenghidis – cat si prin declaratii ale Sinoadelor Bisericilor Locale a Antiohiei, Bulgariei, Georgiei si chiar a Rusiei, ne delimitam de orice incercare de a produce schisme, si orice fel de dezbinare in Trupul Bisericii, de orice exagerare voita sau nevoita, de orice interpretari magice legate de existenta sau neexistenta Harului Duhului Sfant in Bisericile Locale care au semnat documentele eretice din Creta si mergem pe linia Sfintilor Parinti, care spun ca acolo unde este blasfemiat Hristos Dumnezeu noi nu putem sa stam, constiinta nu ne lasa. De aceea Sfinti mari ai Bisericii ca Sfantul Teodor Studitul, Sfantul Maxim Marturisitorul, Sfantul Marcu al Efesului, dar si sfinti contemporani ca Sfantul Paisie Aghioritul s-au ingradit de ereziile timpurilor lor, oprind pomenirea ierarhilor ce invatau o erezie sau care acceptau sinoadele eretice. Intreruperea pomenirii ierarhului eretic de catre preoti sau episcopi sau nemaiparticiparea la Liturghie acolo unde preotii si ierarhii accepta o erezie este o masura patristica de protest impotriva celor care, in Biserica, Il blasfemiaza pe Hristos si Biserica Lui prin diferite erezii, in cazul de fata – prin acceptarea Sinodului din Creta.

    Oprirea pomenirii in caz de erezie nu este schisma.

    Oprirea pomenirii, ingradirea de episcopul ce invata erezia nu este obligatorie, ci tine de constiinta fiecaruia. Nu se spune in Canonul 15 ca cine nu ar intrerupe pomenirea ar fi pedepsit in vreun fel, ci se spune ca cei ce intrerup pomenirea vor lua cununa de marturisitori si vor salva unitatea Bisericii.

    Canonul 15 de la I-II Constantinopol este foarte clar si da dreptul acestei forme de protest, pana cand, prin aceasta presiune se va convoca Sinod care sa condamne erezia acceptata initial de ierarhie. Deci oprirea pomenirii pana la un timp ca forma de protest nu este nici schisma si nici nu creaza dezbinare, ci salveaza Biserica de schisme si dezbinari.

    In privinta asa-zisului Sinod din Creta avem o erezie clara, o erezie ecleziologica de provenienta protestanta, imprumutata de la asa-zisul Consiliu Mondial al Bisericilor.

    Schimbarea gandirii ecleziologice, anume ca in afara Bisericii Ortodoxe nu exista mantuire si nici ramasite de Har si toti din afara Bisericii sunt eretici si schismatici si trebuie sa se intorca in Biserica prin anatematizarea invataturii eretice, este erezie. Erezia ecumenista reprezinta tocmai limbajul duplicitar si schizofrenic, care nauceste pleroma Bisericii, in asa fel incat fiecare sa creada ce vrea si sa se relativizeze Adevarul vesnic al lui Hristos.

    De aceea ne dezicem de orice manifestari de ura, de dezbinare si de dorinte ale vrasmasilor Bisericii de a face schisma, folosindu-se de motivatia sinodului eretic din Creta.

    Parintele Gavriil de la Chilia Agiou Hristodoulou din Sfantul Munte, ucenic si prieten al Sfantului Paisie Aghioritul, ne indeamna pe toti sa ramanem in Biserica lui Hristos prin ingradirea si intreruperea pomenirii ierarhilor ce accepta erezia ecumenismului. Cei care accepta Sinodul din Creta si orice aberatie ecumenista fac cu adevarat schisma si seamana vrajba in Trupul Bisericii lui Hristos.

    Multi aseamana situatia Sinodului din Creta cu situatia schimbarii calendarului in 1924, dar situatiile nu sunt comparabile, deoarece atunci era o problema de ordin liturgic, iar acum este o problema de ordin dogmatic. Acceptarea calendarului nou a dus la schisme si dezbinari in Biserica, prin despartirea de Biserica cea Una a unor grupuri, desi schimbarea calendarului nu este o erezie si nu reprezinta o problema dogmatica. In prezent, situatia este cu totul alta, pentru ca prezenta Bisericii in CMB si asa-zisul dialog (pe baze protestante) a dus la multe caderi si calcari de canoane, la erezii precum cea numita a „Bisericilor Nedepline”, cea a teoriei ramurilor, a minimalismului dogmatic, si a teologiei baptismale si euharistice, teologii fiind impartiti in tabere, unii mergand pe linia Sfintilor Parinti si altii acceptand teoriile eretice, de dragul unei false uniri bisericesti, fara Hristos.

    protoprezbiter Matei Vulcanescu

    Sfanta Mitropolie a Pireului

    Apreciat de 1 persoană

  12. mircea.v said, on septembrie 7, 2016 at 1:43 pm

    https://graiulortodox.wordpress.com/2016/09/06/pr-prof-teodoros-zisis-intr-un-interviu-adresat-romanilor-lauda-pe-mitropolitul-andrei-al-clujului/

    E vorba tot de interviul luat acum de pr Ciprian, sau e unul mai vechi?

    Oricum, e tare, ca lauda pe cine nu trebuie. Rugaminte, pt cine a vazut filmuletul, sa-mi spuna si mie pt ce il lauda.
    Multumesc.

    Apreciat de 1 persoană

  13. mircea.v said, on septembrie 7, 2016 at 1:54 pm

    SI, mai asteptam de la acest sinod, sa spuna un „NU” hotarat pasapoartelor biometrice, cardurilor bancare, de sanatate, cipurilor…
    Asteptare placuta!

    Sa-i multumim lui Dumnezeu ca au semnat in Creta, ca vor merge tot pe linia asta si la sinodul din octombrie, ca sa vada si cei care au zis ca momentul 2009 nu e asa grav, care e treaba de fapt. Acum nimeni din cei interesati de subiect, nu mai poate sa zica ca nu e clar, ca apele mai sant tulburi si ca nu sant separate.

    Daca nu semnau in Creta si veneau in tara si o tineau tot cu ecumenismul si toate celelalte era de 1000 de ori mai rau.

    Apreciază

    • Constanta said, on septembrie 7, 2016 at 4:50 pm

      Ai înteles bine dar vorbea fara informatii precise. De exemplu, nu cunostea numele manastirii Nicula, nici faptul ca pelerinajul de acolo includea greco-catolici. De fapt, impresia mea (dar pot sa ma însel) este ca Pr. Zisis nu prea cunoaste Romania, in ciuda conferintelor pe care le-a dat. A vorbit mai la obiect despre Basarabia, unde admira ortodoxia si evlavia moldovenilor.

      Apreciază

    • sorin said, on septembrie 7, 2016 at 7:18 pm

      mare dreptate ai mircea v. Toti la ora actuala vorbesc de dragoste, smerenie si cand ii vezi ce voci blande au si fete zambitoare, dar daca le ceri un ajutor te evita si nici nu mai vorbesc cu tine daca afla ca nu impartasesti ideile lor. CUnosc ctiva ”marturisitori” de genul in Suceava. Alaturi de ei sunt si europopi.

      Apreciat de 1 persoană

  14. marian said, on septembrie 7, 2016 at 2:00 pm

    NEOFICIAL: NAVE TURCESTI INTRA MASIV IN MAREA NEAGRA IAR NAVE RUSESTI LE IES IN INTAMPINARE. Pe tacute cu lumini stinse intra turcii.
    Doamne ajuta!

    Apreciat de 1 persoană

  15. Kogaion said, on septembrie 7, 2016 at 2:27 pm

    Eu nu astept retragerea niciunei semnaturi. Acest lucru nu se va intampla. Astept insa un set de masuri care sa contracareze lucrurile negative care s-au intamplat in Creta: masuri care sa intareasca ecleziologia traditionala ortodoxa, care sa ingradeasca dialogul ecumenic si sa-l directioneze pe un fagas normal, fara sincretisme si alte asemenea grave exagerari, care sa linisteasca apele cu privire la existenta unei singure credinte adevarate, cea ortodoxa. Nu ma astept ca cei din afara sa fie numiti „eretici”. Acest lucru nu se va intampla. Cel putin nu in contextul geo-politic actual iar o Biserica nationala are datoria de a tine cont si de astfel de lucruri. Oricum, pentru mine sunt mai importante lucrurile practice, nu declaratiile sau semnaturile. De-a lungul istoriei au fost multi ierarhi care au semnat tot felul de tampenii si nu si-au retras semnaturile. Biserica mers insa mai departe pentru ca la nivel sinodal s-au pus anumite piedici si acele semnaturi aiuristice nu au produs niciun efect concret. Nadejdea mea este ca asa se va intampla si acum.

    Apreciază

    • ban said, on septembrie 7, 2016 at 6:20 pm

      Din pacate efecte concrete sunt:
      -rugaciunea cu ereticii in saptamana lepadarii
      -slujbele cu ereticii
      -numirea ereticilor ”frati” si ”biserici in documente oficiale
      -depunerea din fct. a staretilor si amenintari pt. antiecumenisti (Lacu’ Frumos, Codrii Pascanilor, etc.).
      Problema e ca de semnaturile de la Balamand, Ravenna, Busan nu se stia, erau in ascuns si nemarturisite public. Acum s-au lepadat oficial, pe fata.

      Apreciază

  16. Anda said, on septembrie 7, 2016 at 2:53 pm

    Sa-i dea Dumnezeu sanatate pentru cuvantul sau plin de adevar si de echilibru-parintele Eftimie Mitra.

    Apreciază

  17. Mihail said, on septembrie 7, 2016 at 3:06 pm

    Aștept să văd confirmarea ecumenistă din partea preoților noștri. Acceptarea și executarea hotărârilor adunării eretice de către dânșii sau luarea de poziție contra lor, îmi va arăta care este calea mea de urmat. Deși cunosc deja răspunsul, m-am gândit că trebuie să le mai dau o șansă. Le sânt dator măcar cu atât.

    Apreciază

    • Aurora said, on septembrie 7, 2016 at 11:10 pm

      De ce sa le mai dai o sansa ? Ei ce fac pentru turma ? Repeta minciunile ierarhilor, asta fac. Nu cred ca le esti dator cu ceva, ci ei ne sunt datori. Vor da socoteala pentru fiecare suflet din parohie care se va pierde.

      Apreciază

  18. un fir de praf said, on septembrie 7, 2016 at 3:34 pm

    ne dezicem de ierarhii si pr care sunt sau i sustin pe ecumenisti fara compromisuri ,ia sa vede-ti in tg mures ce zic crestinii ca ne rugam si prin rugaciune Dumnezeu va face liniste in sf Sa biserica ,dar eu cred ca sunt manipula-ti de pr din parohii sau din slaba lor cunostinta dogmatica sau lipsa curajului de a te dezice ,bor nu a luat hotarari inainte sa se consulte si sa-si asume ce au semnat, sa fim seriosi ca nu vor mai da in spate poate unii ierarhi am auzit ca ips teofan a plecat in sf munte athos sa se convinga ce va face pe viitor asta am auzit-o de la un calugar din categoria a doua a articolului poate o fii asa ,eu zic ca pr antim nu a plecat degeaba in munti ultima data mi-a zis ca cu ierarhi astia no sa mai poti face nimic asa ca theodor zisis spune in interviu cam ce se va intampla in viitor doar atat spera sa nu prigoneasca pe ce care se dezic de ierarhi si de sinod dar eu zic ca nici asta nu se va intimpla ne ramane rugaciunea in taina si putinii pr care marturisesc dar sunt putini in ardeal nu am auzit de prea multi bine ar fii sa facem lista sa mai mergem si noi la o sf liturghie curata ,iar cei care ne vor prigoni e normal pt ca stpaniti fiind de rau nu au cum sa faca binele

    Apreciază

  19. ilioara said, on septembrie 7, 2016 at 3:42 pm

    Ceea ce se urmareste acum este nemarturisirea…Cei care au fost scosi la inaintare pana acum ca si modele sunt folositi acum sa linisteasca apele….Inainte cand marturisea un sfant marturiseau si altii vazandu-l pe el si chiar pagani multi si-au dat si viata deci punctele de reper sunt EXEMPLE. Constiinta lucreaza pe de o parte si exemplele pe de alta…daca vad ca omul respectiv a luat pozitie imi pun si eu intrebari…cum a fost si cu parintele Justin, deja imi puneam intrebari iar in momentul in care a iesit parintele sa stranga semnaturi am primit confirmari…
    Deci daca te chiama Dumnezeu la lupta tu nu trebuie sa lupti ca poate mori si care mai e castigul? Pai daca trebuie sa iesi la lupta iesi ca are Dumnezeu grija sa puna altul mai bun in locul tau tocmai pt jertfa ta.
    si inca ceva pt cine nu a inteles pana acum Valoarea unui om consta in lucrarea lui DUMNEZEU in constiinta lui …..

    Apreciat de 1 persoană

  20. ilioara said, on septembrie 7, 2016 at 3:53 pm

    mie personal toti cei care au luat atitudine pana acum in sensul invataturii Biserici imi confirma atitudinea corecta in aceasta situatie. Si daca n-ar iesi nimeni in fata m-as intoarce in istorie si as lua drept exemplu raportarea sfintilor la problemele respective, ceea ce si fac…….

    Apreciază

  21. ion hodor, said, on septembrie 7, 2016 at 4:02 pm

    Aceste lucruri mi-as dori sa le faca ierarhii nostri,de sunt ortodocsi:retragerea semnaturilor,si al termenului de ;biserici;anatemizarea ecumenismului si masoneriei,iesirea din CBM,Indreptarea calendarului,acestea fiind principalele.Dar cred ca visez prea mult,si as dori sa vad macar un ierarh si cativa preoti,cu adevarat marturisitori,asa credinciosii din Tara asta amarata,nu ar muri toti de inima rea!

    Apreciază

    • cosminmatiu said, on septembrie 7, 2016 at 9:32 pm

      Si Ana si Caiafa dupa rastignirea lui Hristos au continuat probabil sa slujeasca in templu.
      SI dupa sinodul din Creta ierarhii si preotii ce ii pomenesc slujesc liturghia.
      Oare ii asculta Dumnezeu? Intrebarea este retorica bineinteles.

      Apreciază

  22. Dan Luduş said, on septembrie 7, 2016 at 5:15 pm

    Nu domnilor,nu cred că mai trebuie așteptat până la sinodul românesc să vedem ce şi cum,ei au plecat demult şi au ajuns departe….așa de departe că nu mai se pot întoarce.

    Apreciat de 1 persoană

  23. un fir de praf said, on septembrie 7, 2016 at 7:22 pm

    Raspunsul lui irineu de alba la scrisoare crestinilor din mures a fost ca Pr si credinciosii vor primii cu satisfacţie hotărârile sinodului din creta si aşa-i zis ceva de smerita ascultare asta spune tot de lepădarea ierarhilor

    Apreciază

  24. s2side said, on septembrie 7, 2016 at 7:38 pm

    In ritmul asta, tind sa cred ca unii ierarhi nu sunt doar eretici, dar si atei. Pentru ei este doar un post de lucru.

    Apreciat de 1 persoană

    • mircea.v said, on septembrie 7, 2016 at 9:28 pm

      Apropo de ritm, zilele astea m-am tot gandit la niste ani cand s-au facut lucrari din astea grele – in sens rau:

      Cu aproximatie, 1950, 1993, 2009, 2016.

      Cei ce se pricep la mate (saccsiv, @el…) ce parere au de convergenta acestui sir. Pe cand sa ne asteptam sa fie 2 evenimente din astea intr-un singur an. Cam asta ar fi punctul de convergenta, si cam stim ce se intampla in jurul acestui punct. Departe nu e.

      Apreciat de 1 persoană

  25. sherlock_holmes said, on septembrie 7, 2016 at 9:03 pm

    Poate ar trebui ca in bisericile unde preotul pomeneste un ierarh care a semnat documentul ” Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creştine ” credinciosii sau strana sa nu mai raspunda cu Amin cind preotul spune : sa ne rugam pentru ierarhul…..In locul Aminului sa fie liniste.Nu stiu daca in acest caz se mai poate reprosa ceva cuiva (cel putin ca actiune de constringere),efectul cred ca va fi destul de mare.

    Poate ca in timp nici preotul nu-l va mai pomeni pe ierarh,din cauza situatiei penibile pentru ei.Poate acesta va duce la trezirea macar a unora dintre dinsii si retragerea semanturilor si poate si ceva pocainta,pentru binele lor si al Bisericii. Un punct de vedere….

    Ce bine a vorbit parintele Theodoros Zisis,inca mai are Biserica oameni ai lui Dumnezeu in ea,sa ne traiasca.

    Apreciază

    • Mihail said, on septembrie 8, 2016 at 10:17 am

      Eu sunt singurul de la strana care fac deja acest lucru. Am macar mangaierea ca ceilalti stiu de ce tac.

      Apreciază

      • un fir de praf said, on septembrie 8, 2016 at 7:07 pm

        nu e suficient sa nu spui amin la sf liturghie ar trebuii oamenii sa-i spuna pr ca daca il mai pomeneste pe ierarh nu mai vin la biserica toti nu numai cativa iar daca se iau masuri asupra pr atunci tot oamenii sa-l ajute ,eu cred ca in aceste vremuri si daca esti caterisit pt aceste pricini nu e valabil si coninui slujbele in „catacombe”si harul este mai mare la tine in comparatie cu lepadatii din creta care nu-l mai au

        Apreciază

      • mona said, on septembrie 9, 2016 at 3:32 pm

        bravo!

        Apreciază

      • Mihail said, on septembrie 10, 2016 at 8:31 am

        „un fir de praf said, on septembrie 8, 2016 at 7:07 pm”

        „nu mai vin la biserica” – cu amenintari de genul, preotul îți va râde în nas. Are alți 100 cel putin care îi vor umple Biserica. Preoții de azi își vor pune întotdeauna familia lor și bunăstarea pe care au agonisit-o mai presus de Dumnezeu.
        Despre subiectul „ecumenism” s-a vorbit deja la cateheza, când i-a pus Daniel să ne convingă cât de „adevărat și în duh” a fost „marele si sfântul sinod și beneficiile pe care le-a adus”.

        Apreciază

    • marinela said, on septembrie 9, 2016 at 12:35 am

      sherlock_holmes
      Ceea ce propui tu s-a pus in aplicare, deja, intr-o bisericuta din P. Neamt,de catre coristii din strana,deoarece pe linga preotul acelei bisericute – care-i un marturisitor adevarat si nu-l mai pomeneste pe Teofan la liturghie – au pus in coastele lui un popa,trimis de protopop ,care-l pomenea pe Teofan,iar strana a tacut cind trebuia sa raspunda,deci se poate cind se vrea marturisire adevarata.Asta o stiu de la sora mea ,care a participat la acea liturghie,stiind de acest preot ,care a semnat si el lista celor 4500 de semnatari antisinod si care e prigonit acum.

      Apreciază

  26. alin craioveanul said, on septembrie 7, 2016 at 9:49 pm

    DOAMNE AJUTA! deja raul este facut prin acele semnaturi din Creta ,acesti ierarhi masoni urmeaza agenda masoneriei si pt ei {cine stie cum, prin ce minune sau iconomie Dumnezeiasca uni isi mai vin fire si se dezic de ecumenism si masonerie}totul decurge ca un plan meticulos si perfid de aplicare a acestei agende pe linie de biserica,si vor face acest sinod din creta ,,curat,, chiar si pt cei care acum sunt antiecumenisti si sunt in a doaua tabara , ca apoi aceasta tabara sa arate cu degetul pe prima ,pot folosii si mituii chiar pe cei de pe pozitii ferme antiecumeniste si anti cip etc daca acesti preoti au slabiciuni si cad la vb lor mestesugite,scopul este ca sa ramana cat mai putini, extrem de putini care sa se mai opuna lor,atunci sa vezi prigoana si defaimari si schimabari de minte si de caracater chiar de la cine nu te astepti.suntem naivi foarte naivi sa mai credem ca acest sinod din toamna local sau de cand ar fii .. ar mai schimba ceva .NU SE MAI SCHIMBA NIMIC E VREMEA CERNERII!!! ori o atitudine ferma categorica si canonica de intrerupere a pomenirii acestor
    ierarhi eretici , ori ducerea catre iad a tuturor celor care sunt de acord pe fata sau in ascuns sau care ai mai pomenesc la SFANTA LITURGHIE si care participa la liturghiile unde sunt pomeniti, chiar de si -ar retrage semnaturile tot degeaba daca multi sunt masoni { Irineu al olteniei e mason,un fost coleg de liceu mia marturisit lucrul acesta ,unchiul lui fiind mason,deci ,,sortulet,, cu ,,sortulet,, se cunosc}astia trebuie sa marturiseaca public erezia lor ,pocainta si apoi mirunsi din nou[credeti ca la cata mandrie fariseica au in ei ,vezi pe Teofan, o v-or face??!!!!}. Cum paote sa savarseasac SFINTELE TAINE un mason!!!!!deci cu cat ne imabatam cu apa rece cu atat amagirea este mai mare si mania Domnului aproape!!!

    Apreciază

  27. Mario said, on septembrie 8, 2016 at 1:31 am

    Fratilor, exista vreo Biserica sau Manastire care nu mai pomeneste numele ierarhilor pro sinod din judetele Constanta sau bucuresti?

    Apreciază

    • mihai said, on septembrie 8, 2016 at 12:35 pm

      Mario, nu vreau sa te dezamagesc dar in bucuresti nu mai exista asa ceva, nustiu in constanta cum o fi, dar in bucuresti toti sunt alesi precum boabele de fasole, iar daca nu fac precum le spun mai mari lor acestia efectiv asi taie craca desub picioare

      Apreciază

  28. Sluga netrebnica said, on septembrie 8, 2016 at 11:11 pm

    Sf. Ioan Gură de Aur: „De aceea v-am amintit adesea despre ereticii cei fără de Dumnezeu şi vă rog şi acum: să nu aveţi nici un fel comuniune cu ei – să nu mâncaţi cu ei, să nu beţi, să nu legaţi prietenii, nici relaţii, nici dragoste, nici pace. Căci dacă cineva se învoieşte cu ereticii în acestea, acela se face străin de Biserica Sobornicească”[10].

    Sf. Ioan Gură de Aur spune următoarele: „Şi nu a spus „dacă vor propovădui ceva potrivnic”, sau „vor tăgădui toate”, ci „chiar dacă ceva puţin însemnat vor binevesti ce nu se potriveşte cu ce am binevestit noi, să fie anatema!”[3].

    Sf. Vasile cel Mare: „De cei care arată că mărturisesc credinţa ortodoxă, dar sunt în unire cu cei care i se împotrivesc, dacă după mustrare nu vor întrerupe această unire, de aceia trebuie nu numai să te desparţi, dar nici fraţi nu se cuvine să-i mai numeşti”[6].

    Sfântul Ignatie Teoforul: „Oricine vorbeşte altceva decât cele statornicite, chiar de ar fi demn în ale credinţei, chiar de ar posti, chiar de ar păzi fecioria, chiar minuni de ar face, chiar de ar prooroci, să-ţi fie acela ca un lup în piei de oaie, care lucrează moartea oilor”[4].

    Sf. Nichifor Mărturisitorul: „Îi anatemizez pe cei care au lepădat predania sfinţilor, alipindu-se de învăţăturile cele pervertite şi aducătoare de moarte, şi care au îndrăznit să semene neghină pe ogorul credinţei ortodoxe, şi pe toţi cei ce-i urmează, ca pe o ocară a Bisericii lui Hristos, mă scârbesc de ei şi îi anatemizez”[11].

    Din viaţa Sf. Nichifor Mărturisitorul: „Şi chemând la sine pe mulţi dreptcredincioşi, îi sfătuia, îi ruga şi îi învăţa să nu se unească cu ereticii, să se ferească de aluatul lor şi să fugă de învăţătura lor ca de muşcătură de viperă”.

    Sf. Teodor Studitul: „Dacă ar da cineva toţi banii lumii şi are părtăşie cu erezia, nu este prieten al lui Dumnezeu, ci vrăjmaş”[13].

    Sf. Maxim Mărturisitorul: „Aflând eu Biserica Bizanţului aşa precum era înainte, atunci şi eu mă voi afla într-însa, precum am fost mai înainte, şi voi merge la împărtăşirea aceea fără nici o îndemnare omenească; dar cât timp vor fi într-însa smintelile eretice şi smintitorii arhierei, până atunci nici un fel de cuvânt sau lucru nu mă va pleca să mă împărtăşesc cu dânşii vreodată”[16].

    Sf. Marcu al Efesului: „Fugiţi de ei şi de orice comuniune cu ei, o, fraţilor! Asemenea oameni sunt apostoli mincinoşi, lucrători vicleni, care îşi iau chipul Apostolilor lui Hristos”[17].

    Sf. Efrem Sirul: „Vai de cei ce murdăresc sfânta credinţă cu eresuri sau încheie vreo înţelegere cu ereticii! Atunci se va cere de la fiecare din noi mărturisirea credinţei şi unirea Botezului, credinţa curată de orice eres, pecetea neştearsă şi haina neîntinată”[22].

    Sf. Nicodim Aghioritul: „Veţi spune, dacă este viclean conducătorul, să ne supunem lui? În ce înţeles zici „viclean”? Dacă aceasta ţine de credinţă, lasă-l şi fugi – nu numai de om, ci şi înger din cer de ar fi”[23].

    Sf. Chiril al Ierusalimului: „Cu dreptate şi cu adevăr putem numi adunările ereticilor drept adunare a celor ce viclenesc… de aceea Crezul te previne, învăţând aşa: „Întru Una, Sfântă, Sobornicească Biserică”, pentru ca tu să fugi de aceste adunări mârşave, ci să te afli întotdeauna în Sfânta Soborniceasca Biserică, în care ai şi renăscut”[24].

    Sf. Iosif Voloţki: „Să fie demn pentru tine oricine, afară de cel care învaţă erezia. Dacă va fi eretic, vom stărui să nu primim de la el nici învăţătura, nici împărtăşania, şi nu numai că nu ne vom împărtăşi la el, ci îl vom osândi şi cu toate puterile îl vom da pe faţă, ca să nu devenim părtaşi pieirii lui”[25].

    Sf. Policarp al Smirnei: „Apostolii şi ucenicii lor se păzeau de eretici, încât nici nu voiau să vorbească cu dânşii, căci se sârguiau să înşele adevărul cu cuvintele lor cele meşteşugite şi mincinoase”[26].

    Sf. Amfilohie al Iconiei: „Aşa şi Dumnezeu, Părintele, nu rabdă ocara Fiului Său, ci se întoarce şi urăşte pe cei ce-L hulesc pe El, şi se mânie asupra celor ce se unesc cu blestematul lor eres!”[27].

    Sf. Isidor Pelusiotul: „Precum marinarii ascund momeala sub chipul mâncării şi prind peştii pe neaşteptate, asemenea şi războinicii eresurilor, ascunzându-şi gândurile rele după cuvinte frumoase, precum cu o undiţă îi ademenesc pe cei simpli la pierzanie”[28].

    Din viaţa Sf. Ipatie de Rufinian: „Cum am aflat că [Patriarhul Nestorie] spune erezii despre Dumnezeu, am încetat orice comuniune cu el şi nu-i mai pomenesc numele; pentru că nu este episcop”.

    Sf. Meletie Mărturisitorul: „Nu-i ascultaţi nici pe pustnici, nici pe preoţi, şi nici pe cei ce ne propovăduiesc învăţături nelegiuite, şi povăţuiesc în chipul cel rău, şi nici pe aceştia şi nici chiar pe episcopi să nu-i ascultaţi, dacă mărturisesc lucruri neadevărate, care nu sunt spre folos. Să fim lucrători, şi să cuvântăm, şi să stăm împotriva celor ce îndeamnă la rătăcire în chip viclean.

    Din viaţa Sf. Cuv. Ilarion cel Nou: „Atunci fiind eliberat şi Cuviosul Ilarion, nu s-a întors la mănăstirea sa, deoarece nu încetase eresul luptării de icoane, iar scaunele episcopale erau ţinute de învăţători eretici şi arhierei mincinoşi”.

    Din viaţa Sf. Cuv. Teodor: „Fericitul Teodor…ajungând degrabă la împărăteasca cetate, mai întâi a mustrat cu limbă slobodă pe năimitul care nu era păstor, pe Teodot Milisianul, mincinosul Patriarh al împărăteştii cetăţi, pentru că răzvrăteşte pe cei ce păreau că îi îndreptează şi mănâncă pe aceia pe care îi hrăneşte cu hrana cea vătămătoare a învăţăturii ereticeşti”.

    Din viaţa Sf. Gheorghe Mărturisitorul: „Că mulţi învoindu-se la credinţa cea rea a împăratului, el, prin înţelepciunea cea bogata, a ruşinat pe împărat, iar pe mincinosul patriarh Teodot, care se numea „Casiter” şi pe ceilalţi cu dânşii eretici, i-a făcut să-şi cunoască amăgirea lor”.

    Din viaţa Sf. Nichita Mărturisitorul: „Pentru ascultarea bătrânilor m-am supus nevrând, împlinind voia lor, m-am împărtăşit cu mincinosul Patriarh Teodot, de care lucru îmi este jale şi mă căiesc. Deci, să ştii bine că de acum înainte nici o împărtăşire nu-mi este cu voi. Ci petrec întru predaniile Sfinţilor Părinţi, pe care le-am primit de la început”.

    Integral la sursa: http://paterika.net/2014/06/03/iii-invatatura-bisericii-despre-partasia-cu-ereticii/

    Sinodul talharesc din Creta, toti pseudo-patriarhii si toti pseudo-episcopii care au semnat documentele sunt sub puterea ANATEMEI Sinodului Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei, care in august 1983, imediat dupa Adunarea de la Vancouver, a predat anatemei ecumenismul.

    “Anatema – celor care se ridica impotriva Bisericii Ortodoxe si sustin ca Biserica lui Hristos s-a impartit in asa-zise “ramificatii”, ce difera una de alta dupa doctrina si modul de viata, sau ca Biserica nu a existat in chip vazut, ci se va constitui abia in viitor, cand toate “ramificatiile”, sau partile, sau confesiunile si chiar toate religiile se vor uni intr-un singur trup.
    Anatema – si celor care nu deosebesc Preotia si Tainele Bisericii de “preotia” si “tainele” ereticilor, dar afirma ca botezul si euharistia ereticilor ar fi suficiente pentru mantuire.
    De aici, anatema – si celor ce comunica in mod constient cu ereticii amintiti sau sustin, propaga si iau apararea ereziei ecumeniste proaspat aparute a acestora sub pretextul pretinsei iubiri fraterne sau presupusei uniri a crestinilor scindati!”

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/09/ecumenismul-fost-anatemizat-de-un-sinod.html

    Apreciază

  29. Emilian said, on septembrie 9, 2016 at 9:44 pm

    Imaginati-va ca in trei zile dupa Creta, acest mitropolit cazut dela Iasi nu ar fi cedat si Manastirea Petru Voda cu staretul Hariton cel acum vrednic de plans ar fi marturisit, inclusiv ar fi anuntat nepomenirea ereziarhilor. Nu-i asa ca pretutindeni la noi manastirile importante si majoritatea pliromei ortodoxe si-ar fi schimbat pozitia, inclusiv sinodul bor ar fi dat imediat inapoi de frica cea buna si de aici poate chiar s-ar fi schimbat soarta Ortodoxiei in general? Ce trist ca istoria depinde de neputintele a 2-3 oameni ? Oricum Hristos e cu noi si le va randui pe toate spre binele nostru, iar spusele Pr. Iustin Parvu se confirma: sunt vremuri bune de mantuire ! Doamne ajuta!

    Apreciază

  30. […] iata ca se intampla cele ce le scriam la Multi anti ecumenisti asteapta Sinodul BOR din toamna. Dar ce asteapta mai exact? din 7 […]

    Apreciază

  31. […] Multi anti ecumenisti asteapta Sinodul BOR din toamna. Dar ce asteapta mai exact? […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.