SACCSIV – blog ortodox

Siteul BASILICA: Conform ARTICOLULUI 22, grupul parintelui THEODOROS ZISIS trebuie CATERISIT si AFURISIT …

Posted in Uncategorized by saccsiv on august 31, 2016

Iata ce putem citi la Panagiotis Andriopoulos: Caterisirea clericilor care răspândesc vrajbă în trupul Bisericii de pe Basilica:

Un grup de preoți ai Bisericii Greciei și un profesor al Facultății de Teologie din Cadrul Universității Aristotel din Tesalonic (U.A.T.) s-a deplasat în urmă cu câteva zile în Georgia, cu scopul de a influența Biserica Ortodoxă Autocefală a Georgiei împotrivaSfântului și Marelui Sinod al Ortodoxiei, pe baza faptului că această Biserică nu a participat la Sinod.

Grupul – un conventicul din Grecia este alcătuit din: un cleric și profesor emerit de Patrologie al Facultății de Teologie din cadrul U.A.T., Theodoros Zisis, profesorul de Teologie Dogmatică al Facultății de Teologie din cadrul U.A.T., Dimitrios Tselenghidis, parohul parohiei Sfântul Nicolae al Mitropoliei de Patra, Anastasios Gotsopoulos, parohul parohiei Sfântul Proroc Ilie – Petrokerasa din Tesalonic, din cadrul Mitropoliei de Ierissos și Sfântul Munte, Peter Heers, parohul parohiei Maica Domnului Povățuitoarea, Dealul Vokou, din cadrul Mitropoliei de Pireu, Matei Vulcănescu, și monahul Serafim Zisis.

Acest grup a făcut și continuă să facă acțiuni violente similare împotriva Sfântului și Marelui Sinod, în Grecia și în străinătate.

Dat fiind faptul că acest grup acționează antiecleziologic și întru totul antieclezial[1] „spre scandalizarea credincioșilor, îndemnându-i spre neascultare, spre disprețuirea Bisericii Canonice și a rânduielii tradiționale din interiorul acesteia” și pe baza articolului 22 al documentului aprobat de Sfântul și Marele Sinod al Ortodoxiei Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine, în care se afirmă că: Biserica Ortodoxă condamnă orice tentativă de dezbinare a unităţii Bisericii, din partea unor persoane individuale sau a unor grupuri, sub pretextul păstrării sau a unei presupuse apărări a Ortodoxiei autentice. După cum mărturiseşte întreaga viaţă a Bisericii Ortodoxe, păstrarea credinţei ortodoxe autentice este asigurată numai prin sistemul sinodal, care constituie dintotdeauna, în sânul Bisericii, cea mai înaltă autoritate în aspecte de credinţă şi reguli canonice (canonul 6 al Sinodului II Ecumenic), clericilor mai sus menționați trebuie să li se aplice pedeapsa caterisirii, iar laicului teolog epitimia afurisirii (n.n. oprirea de la împărtăşirea euharistică).

[1] αντιεκκλησιολογικά και όλως αντιεκκλησιαστικά.

Sursa: Fos Fanariou

Citește și Precizarea Mitropoliei Muntenie și Dobrogei cu privire la situația Pr. Matei Vulcănescu

 

36 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. elena said, on august 31, 2016 at 7:19 pm

    off

    Uitati cum se promoveaza la stiri homosexualitatea si casatoriile gay de parca asta ar trebui sa fie normal
    https://m.youtube.com/?#/watch?v=MN6_DeWmUg0

    …Fara cuvinte…

    Apreciază

    • vagaBond said, on august 31, 2016 at 9:52 pm

      @elena
      Uite si „vindecarea”.In curind aceste „slujbe/sermons” vor si si la noi.Aici se va ajunge din cauza ecumenismului

      Apreciază

    • Mary said, on august 31, 2016 at 10:06 pm

      De ce n-au chemat si un predicator protestant? Dar mai bine asa. Sa isi imagineze Bartholomeu si Francis cum vor sluji ei impreuna cu episcopeasa Suediei care e lesbiana. Si altii. Dar si mai scurt: Francis si-o trimite poate viitoarele diaconese, in curs de formare. Dar Bartholomeu? Sa isi viseze dansul cum va fi slujba si nu le mai poate zice LGBTI ca e gresit ce fac. Sa viseze ca e frumos visul nu? Important ca Tselenghidis e caterisit, ca asta e torul.
      Ce vremuri Doamne! 😦

      Apreciază

    • alex said, on septembrie 1, 2016 at 1:25 am

      30 august 2016. La rugăciunea „Angelus” de duminică 28 august a.c. papa Francisc a subliniat că joi, 1 septembrie, se va celebra Ziua mondială de rugăciune pentru ocrotirea Creației, împreună cu frații ortodocși și cu alte comunități ecleziale. „Această celebrare va fi o ocazie de a întări efortul comun în salvgardarea vieții, respectând mediul și natura”, a spus Sfântul Părinte.

      http://ro.radiovaticana.va/news/2016/08/30/ziua_pentru_crea%C8%9Bie_declara%C8%9Bia_bisericilor_europene/1254549

      Restu pe sitte la ei.

      Apreciază

  2. STOP RFID ( Viorel Ghica ) said, on august 31, 2016 at 7:48 pm

    Apreciat de 1 persoană

  3. ban said, on august 31, 2016 at 8:42 pm

    ”Impotriva randuielilor traditionale”? Pai tocmai asta au incalcat ei in Creta; va dati seama ca nu mai au pic de rusine ereticii nostri episcopi?
    Cred ca nu se vor da in laturi de la nimic pt. triumful ecumenismului, si pe cadavrele parintilor lor ar calca daca va fi nevoie. Anatema lor!

    Apreciat de 1 persoană

  4. valentin said, on august 31, 2016 at 10:19 pm

    ei fiind eretici anatematizati caterisesc dupa mintea lor stricata si inteleg toate canoanele si toata scriptura pe dos, asa cum e sufletul lor in momentul asta.
    pt. asta ajung sa condamne si pe sfintii care au hotarat acele canoane, dar ei nici nu-si mai dau seama la ce enormitati au ajuns

    Apreciază

  5. Paul222 said, on august 31, 2016 at 10:29 pm

    Se implinesc profetiile care spun ca adevaratii ortodocsi vor fi etichetati ca sectanti, schismatici, razvratiti. Iata, sub ochii nostri. Acesti ierarhi care au votat in Creta sunt niste lasi si niste tradatori iar articolul 22 nu face decat sa confirme intentiile lor rele dar si faptul ca le e frica de adevaratii marturisitori. Incep sa se comporte ca niste securisti adevarati.

    Apreciază

  6. Aurora said, on august 31, 2016 at 10:48 pm

    Ticalosii ! Si-au facut sinod dupa chipul lor ca sa sanctioneze pe oricine li se opune. Nici nu s-a uscat bine cerneala de pe actul din Creta si deja se trece la represalii.

    Apreciază

    • Maxymos said, on septembrie 1, 2016 at 12:27 am

      Supermemorandumul: la cap.”Declarații suplimentare”,pct”F”:înființarea poliției religioase….

      Apreciat de 1 persoană

      • Calator said, on septembrie 1, 2016 at 10:21 am

        Asta imi aduce aminte de ceva ce am auzit de curand la o emisiune de radio, pe Romania Actualitati. Subiectul era violenta domestica. Si la un moment dat, intr-o enumerare a tipurilor ei, am auzit expresia „violenta religioasa”. Nu au explicat sintagma, dar mi se pare foarte periculoasa.

        Am citit Legea 217/2003 pentru prevenirea si combaterea violentei in familie. La capitolul 1, art 4, printre formele de violenta in familie am gasit si:

        „g) violenta spirituala – subestimarea sau diminuarea importantei satisfacerii necesitatilor moral-spirituale prin interzicere, limitare, ridiculizare, penalizare a aspiratiilor membrilor de familie, a accesului la valorile culturale, etnice, lingvistice ori religioase, impunerea aderarii la credinte si practici spirituale si religioase inacceptabile, precum si alte actiuni cu efect similar sau cu repercusiuni similare. ”

        Pare foarte benefica asigurarea dreptului cuiva la „satisfacerea necesitatilor moral-spirituale” si asigurarea „accesului la valorile religioase”. Dar o expresie de genul „credinte si practici spirituale si religioase inacceptabile” lasa mult loc de interpretare si poate deveni o coada de topor pentru pedepsirea oricarui tip de credinta religioasa care devine „inacceptabila” in raport cu ceea ce doresc cei care controleaza societatea.

        Si pe de alta parte, dreptul la accesarea valorilor religioase si satisfacerea necesitatilor moral-spirituale ar putea deveni o obligatie, un instrument prin care am putea fi chiar fortati sa participam la manifestari religioase cu care nu suntem de acord, atunci cand vor scoate in afara legii alternativa real ortodoxa…

        Apreciază

  7. emanuel1979 said, on august 31, 2016 at 11:31 pm

    Astia vor merge în mod sigur până la despărțirea de biserica ortodoxă. Nu mai exista cale de întoarcere. Ori cu ei sa le acceptăm orice pogoraminte la infinit, ori ii dam anatema prin sinod ortodox. Ecumenistii au trecut la amenințări deoarece stiu ca acest grup din grecia va organiza un sinod anti ecumenism.
    Vom vedea la sfarsit unde va ajunge fiecare. Ori noi ori ei se vor mantui. Împreună nu se mai poate.
    Mergem până la capăt. Ei pregătesc calea antihristului. Unirea tuturor religiilor prin pogoraminte.

    Apreciază

  8. Dinu said, on august 31, 2016 at 11:52 pm

    Daca si acest sinod a fost mare si Sfant atunci nici dracii nu se mai tem de acesti oameni cu atat mai putin copiii Lui Dumnezeu, fratii in Iisus Hristos .
    Deci nu vă temeţi de ei, căci nimic nu este acoperit care să nu iasă la iveală şi nimic ascuns care să nu ajungă cunoscut.
    Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena.

    Apreciat de 1 persoană

  9. Iones said, on septembrie 1, 2016 at 12:14 am

    Institutul lui Alexandru Florian va primi finantare de la guvernul ciolos pentru un nou muzeu al istoriei evreilor din Romania

    Guvernul vrea să înfiinţeze un muzeu de istorie a evreilor din România

    http://www.ziuaconstanta.ro/diverse/stiri-calde/guvernul-vrea-sa-infiinteze-un-muzeu-de-istorie-a-evreilor-din-romania-605494.html

    Apreciază

  10. sorina said, on septembrie 1, 2016 at 12:47 am

    http://www.ziarpiatraneamt.ro/piatra-neamt-dezbatere-teologica-legatura-cu-sinodul-din-creta

    Asociația CHRISTIANA din București, împreună Asociația Tagma, organizează, joi, 1 septembrie, ora 17.00, la Cinematograful Dacia, o conferință legată de Sinodul din Creta din luna iunie a acestui an.

    Vor conferenția trei personalități ale teologiei contemporane: pr. prof. univ. dr. Vasile Mihoc – Facultatea de Teologie Sibiu, conf. univ. dr. Patriciu Vlaicu – Facultatea de Teologie Cluj și pr. prof. dr. Ciprian Bahrim – Seminarul Teologic Iași.
    Intrarea este liberă, dezbaterea fiind moderată de domnul Dr. Pavel Chirilă.

    Apreciază

  11. sorina said, on septembrie 1, 2016 at 1:04 am

    Frați creștini, trebuie să fim prezeți în numar mare la Conferința de azi din Piatra Neamț și să continuam lupta împotriva ereziei ecumeniste legalizate la „sinodul din Creta”

    Mai multe detalii mai jos:

    http://www.ziarpiatraneamt.ro/piatra-neamt-dezbatere-teologica-legatura-cu-sinodul-din-creta

    Asociația CHRISTIANA din București, împreună Asociația Tagma, organizează, joi, 1 septembrie, ora 17.00, la Cinematograful Dacia, o conferință legată de Sinodul din Creta din luna iunie a acestui an.

    Vor conferenția trei personalități ale teologiei contemporane: pr. prof. univ. dr. Vasile Mihoc – Facultatea de Teologie Sibiu, conf. univ. dr. Patriciu Vlaicu – Facultatea de Teologie Cluj și pr. prof. dr. Ciprian Bahrim – Seminarul Teologic Iași.
    Intrarea este liberă, dezbaterea fiind moderată de domnul Dr. Pavel Chirilă.

    Apreciază

  12. acelas said, on septembrie 1, 2016 at 1:24 am

    eu nu inteleg de ce nu se merge pe ideea absolut concreta si careia i se pot aduce dovezi palpabile ca marea majoritate a ierarhilor prezenti la sinodul talharesc fac parte demult din masonerie si ca au participat acolo datorita ordinelor interne, acest sinod fiind o „capodopera” 100% masonica, de la inceput de cand s-a initiat ideea acum multi ani, pana la sfarsit cand in locul „teoriei ramurilor” s-a mers cu viclenie folosindu-se alte cuvinte pt a exprima aceeasi teorie a infecta a „ramurilor”. Nu inteleg de ce celelalte 4 biserici autocefale cu sinoadele lor nu se unesc sa faca si ele un Sinod Panortodox in care sa declame, cu dovezi palpabile, ca aia au fost majoritari masoni acolo si ca atare nu au absolut nicio credibilitatate, ba mai mult trebuie pe loc caterisiti/afurisiti. Pe de alta parte ar trebui ca la acest Sinod sa se declanseze initiativa declararii personale, pe proprie raspundere, a tuturor ierarhilor din toate Bisericile ortodoxe aflate in comuniune (fie ca au participat la sinodul talharesc sau nu) sa spuna explicit daca fac parte sau nu din masonerie, sub semnatura! Ca sa stim clar si bine cum stam. Sa vedem cati au curaj sa vina sa semneze. Daca nu semneaza atunci e un indice absolut evident ca se ascunde si deci e mason. Daca semneaza ca nu e, da este in realitate, atunci el stie bine ca acea afirmatie mincinoasa si semnata cu gaj pe propria fiinta este un bilet GARANTAT spre iad, foarte putin ar face-o, numai nebunii. Atunci am putea bine stii cum stam. Pe de alta parte, ierarhii curati ar semna imediat si ar da un exemplu extrem de pozitiv in fata credinciosilor si celorlalti ierarhi, care daca nu ar veni sa semneze atunci se osandesc singuri ca tainuitori, si deci ca masoni in fapt.

    intr-adevar, infioratoare fotografie

    de ce, pe baza acestor asocieri flagrante de sus, spunandu-se ca intre cei „patru” de jos, plecandu-se de la realitatea notorie ca cei doi de la mijloc din anii 50-60 au fost masoni inversunati, apoi continuandu-se cu cailalti doi de azi care iarasi sunt masoni celebrii, cei care contesta azi „marele” sinod talharesc ar face mare economie de vorbe si de timp pretios, indicand filiera absolut evidenta a ordinelor masonice pe care s-au facut si ridicarea anatemelor si sinodul talharesc de azi, si am terminat in 3 secunde tot balciul asta.

    ce sa te intalnesti in conferinte, sau pe la alte patriarhii care nu au participat (desi din cate se pare patriarhul Georgiei e ecumensit, dar nu e lasat de sinodul lui, f luptator, sa participe) sa stai sa convingi, sa dezbari punct-cu-punct.

    Faci un site, arati semnele masonice pe chipul celor patru de sub sfintii Petru si Pavel si absolut toata ortodoxia din lumea asta va intelege clar ce s-a intamplat acolo, sau ce are sa se mai intample vreodata prin acesti oameni, ce tot atata tura-vura, chiar si analfabetii ar intelege, numai tampitii tampitilor – nu.
    .

    Apreciat de 1 persoană

  13. Iones said, on septembrie 1, 2016 at 1:50 am

    OFF-TOPIC

    George Soros încearcă să creeze o forță de poliție federală
    http://www.charismanews.com/politics/issues/59601-george-soros-is-attempting-to-create-a-federal-police-force

    Apreciază

    • Mihail said, on septembrie 1, 2016 at 3:14 pm

      A fost creată de mult. Se antrenează undeva prin Africa.

      Apreciază

  14. maxim said, on septembrie 1, 2016 at 3:05 am

    Caterisirea

    Trebuie stiut ca o persoana poate sa ocupe o pozitie de slujitor bisericesc prin doua acte: o Taina, Hirotonia, prin care i se da persoanei respective harul pentru treapta in care este hirotonit si un act juridic. Daca ne intrebam de ce si de un act juridic, raspunsul e simplu. Prin acest act se acorda indreptatirea exercitarii puterii bisericesti, intr-o anumita unitate teritoriala. Daca cineva are numai hirotonia, el poate savarsi in mod valid lucrurile care revin treptei lui ierarhice, insa, aceste lucrari sunt ilegale pentru ca nu are autorizatie legala de a le face. S-a spus ca atunci cand o persoana este indepartata din cler, vorbim doar de un act juridic. Iar caterisirea fiind un act juridic, ea nu va putea sa anuleze decat ceea ce s-a acordat tot printr-un act juridic.

    Apreciază

    • ban said, on septembrie 1, 2016 at 11:37 am

      Cum? Dl. ”Maxim”, de unde le scoateti? Slujba fara act juridic se poate. Dar se poate si caterisire, cand se face de episcopi ortodocsi, pe motive intemeiate.

      Apreciază

  15. Ioan said, on septembrie 1, 2016 at 4:00 am

    La multi ani! Astazi intram in noul an bisericesc 7525 de la facerea lumii. Se implinesc 25 de ani de la anul 7500 si dupa cum se vede, datorita sinodului talharesc din Creta, mari nenorociri stau sa vina asupra noastra anul acesta.

    Apreciat de 1 persoană

  16. Ionut said, on septembrie 1, 2016 at 10:00 am

    Pai, daca imi aduc bine aminte, vrajba, DEZBINAREA, au inceput o data cu organizarea „sinodului”.

    Avem si noi un sfant de origine georgiana, Antim Ivireanul, adus pe meleagurile noastre de un alt sfant, Constantin Brancoveanu.
    Si acest sfant a fost caterisit de catre Patriarhia Ecumenica, ca urmare a unor infecte masinatiuni politice, apoi ucis, in toamna anului 1716, exact acum 300 de ani.

    Apreciat de 1 persoană

  17. ayeaye20 said, on septembrie 1, 2016 at 2:31 pm

    Din Georgia despre necomuniunea cu cei ce accepta erezia ecumenista.ECUMENISMUL NEGA CREZUL,mantuirea e imposibila chiar de-ar fi sa-si dea viata pentru convingerile lor

    Cartea Apocalipsa 13,pag. 76-77

    Oare nu se înțelege că această erezie împiedică mântuirea atâtor milioane de suflete? Tocmai aceasta l-a determinat pe patriarhul Ilia al II-lea, Catholicos al întregii Georgii, să, semneze, la 20 mai 1997, hotărârea de retragere din C.M.B. la inițiativa celor mai de seamă mănăstiri georgiene, care i-au trimis o scrisoare de protest, declarând ca vor întrerupe comuniune euharistică cu Patriarhia dacă erezia va continu. În scrisoare se subliniază că ecumenismul este o erezie eclesiologică contrară Simbolului Niceo-Constantinopolitan, deoarece susține că nu există doar o singură Biserică Apostolică și Sobornicească. Apoi se adaugă: „Când Biseric începe să accepte învățături eretice, atunci harul mântuirii o părăsește(…), mântuirea membrilor săi devine imposibilă, chiar de-ar fi să-și dea viața pentru convingerile lor”, soluția fiind: „ori Biserica să renunțe la eroare, ori, cei ce doresc mântuirea să părăsească adunarea celor rău-credincioși”.

    Apreciază

  18. Mihail said, on septembrie 1, 2016 at 3:27 pm

    Către Purtătorul de cuvânt (ducătorul cu vorba) Basilica.ro, cu de la mine îndrăzneală.

    Pe baza circularei emisa de http://basilica.ro/panagiotis-andriopoulos-caterisirea-clericilor-care-raspandesc-vrajba-in-trupul-bisericii/

    am a vă declara următoarele:

    Acest grup a făcut și continuă să facă acțiuni violente similare asupra sufletului meu, nepermițându-mi nici o secundă să mă abat de la dreapta credință, de la învățăturile Sfinților Părinți și de la respectarea Sfintelor Canoane emise la CU ADEVĂRAT Sfintele Sinoade Ortodoxe anterioare.

    Pentru aceste acțiuni, condamn Grupul Părintelui THEODOROS ZISIS la vegherea permanentă, și fără odihnă spre apărarea Sfintei Credințe Ortodoxe, la zdruncinarea violentă a sufletelor adormite, la trezirea conștiințelor, la luminarea creștinilor ortodocși spre cunoașterea adevărului.

    Toate aceste acțiuni ale grupului m-au scandalizat atât de rău, încât au reușit fără nici greutate să mă întărească în Credința mea ortodoxă, să respect și să prețuiesc Sfânta Biserică Ortodoxă și rânduielile lăsate de Sfinții Părinții. Pentru aceste motive, declar public subscrierea mea la acțiunile grupului Părintelui THEODOROS ZISIS.

    Pe baza celor declarate de mine mai sus și în baza articolului 22 al documentului aprobat de Sfântul și Marele Sinod al Ortodoxiei „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine”, în care se afirmă că: Biserica Ortodoxă condamnă orice tentativă de dezbinare a unităţii Bisericii, din partea unor persoane individuale sau a unor grupuri, sub pretextul păstrării sau a unei presupuse apărări a Ortodoxiei autentice., vă rog să mă afurisiți, deoarece nu am de gând să mă dezic de Grupul Parintelui THEODOROS ZISIS, de Canoanele Sfinților Părinți și nici de Sfânta mea credință Ortodoxă. Așa să-mi ajute Dumnezeu!

    Apreciază

    • Mihail said, on septembrie 1, 2016 at 10:00 pm

      Erată – in loc de „în baza articolului 22 al documentului aprobat de Sfântul și Marele Sinod al Ortodoxiei” se va citi „în baza articolului 22 al documentului aprobat de marea adunătură a tâlharilor.

      Apreciază

  19. Ioana said, on septembrie 1, 2016 at 7:07 pm

    Psalmul 2
    1. Pentru ce s-au întărâtat neamurile şi popoarele au cugetat deşertăciuni?
    2. S-au ridicat împăraţii pământului şi căpeteniile s-au adunat împreună împotriva Domnului şi a unsului Său, zicând:
    3. « Să rupem legăturile lor şi să lepădăm de la noi jugul lor ».
    4. Cel ce locuieşte în ceruri va râde de dânşii şi Domnul îi va batjocori pe ei!
    5. Atunci va grăi către ei întru urgia Lui şi întru mânia Lui îi va tulbura pe ei;
    6. Iar Eu sunt pus împărat de El peste Sion, muntele cel sfânt al Lui, vestind porunca Domnului.
    7. Domnul a zis către Mine: „Fiul Meu eşti Tu, Eu astăzi Te-am născut!
    8. Cere de la Mine şi-Ţi voi da neamurile moştenirea Ta şi stăpânirea Ta marginile pământului.
    9. Le vei paşte pe ele cu toiag de fier; ca pe vasul olarului le vei zdrobi!”
    10. Şi acum împăraţi înţelegeţi! Învăţaţi-vă toţi, care judecaţi pământul!
    11. Slujiţi Domnului cu frică şi vă bucuraţi de El cu cutremur.
    12. Luaţi învăţătură, ca nu cumva să Se mânie Domnul şi să pieriţi din calea cea dreaptă, când se va aprinde degrab mânia Lui! Fericiţi toţi cei ce nădăjduiesc în El.

    Apreciază

  20. Constanta said, on septembrie 2, 2016 at 9:13 am

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.fr/2016/09/crestinul-ortodox-intre-glasul_2.html

    Creştinul ortodox între glasul Păstorului şi hotărârile din Creta

    Lucrarea de mântuire este desăvârşit păstrată în Biserica Sfântă încă de la întemeierea ei. Şi pentru că toate cele pentru mântuire sunt împlinite şi desăvârşite în Hristos, Apocalipsa ne aşază în faţă, prin cuvinte testamentare, realităţi de neocolit: de acum “cine e nedrept, să nedreptăţească înainte. Cine e spurcat, să se spurce încă. Cine este drept, să facă dreptate mai departe. Cine este sfânt, să se sfinţească încă. Iată, vin curând şi plata Mea este cu Mine, ca să dau fiecăruia, după cum este fapta lui.”(Apocalispa 22, 11-12)

    Tulburările în ceea ce priveşte Sinodul din Creta continuă şi chiar se adâncesc, lucru care nu ne miră. Clerici şi ierarhi încearcă să ne liniştească spunându-ne că totul e în regulă, că nimic nu s-a schimbat şi că hotărârile sinodului sunt bune. Avem chiar şi informaţii despre unii preoţi care le spun în predici enoriaşilor să stea liniştiţi, că nu s-a semnat nimic, că cei care se agită sunt nişte extremişti care nu fac decât să provoace tulburare şi schismă în mod gratuit.

    Apar ştiri din ce în ce mai îngrijorătoare ce înfăţişează primele urmări ale sinodului din Creta. Astfel aflăm că, pe baza articolului 22 din documentul 6, numit “Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creştine”[1], se fac propuneri de caterisire şi afurisire ale unor teologi şi clerici care se împotrivesc sinodului. Această ştire[2] este preluată fără discernământ de către Basilica.ro, site-ul Patriarhiei Române, arătând că sunt în asentiment cu astfel de demersuri.

    Din punctul nostru de vedere, pe lângă alte derapaje ale Sinodului din Creta, articolul 22 reprezintă pericolul cel mai mare, modificând întru totul relaţiile din Biserică, între mădularele Trupului lui Hristos. Pe această cale, se strecoară în cadrul Ei un duh perfid, în timp ce mulţi dintre noi rămânem blocaţi în problematizări de suprafaţă sau chestiuni ce ţin de orgolii personale. Acest articol 22 reprezintă, în viziunea multora, un complot al ierarhilor prin care se încearcă acordarea de puteri nelimitate adunărilor sinodale. Dacă reuşesc să ducă la îndeplinire acest lucru, ne putem aştepta ca la viitoarele lor întâlniri să se vină chiar cu reforme liturgice, fără ca cineva să se mai poată opune.

    “Diavolul pe nume Elitism”[3] îşi manifestă din ce în ce mai mult prezenţa în modul de raportare al ierarhiei faţă de popor. Fatidicul articol 22 este arma principală, în cadrul acestui puci al ierarhilor, prin care se încearcă preluarea de către aceştia a autorităţii exclusive în Biserică și a ocârmuirii în dauna lucrării Duhului Sfânt. Aşa cum se exprima interlocutorul părintelui Baştovoi – “părinte cu mare influență în cercurile politice și diplomatice” – “gata cu maslurile şi parastasele”. Comportamentul ierarhilor, cu puţine excepţii, seamănă din ce în ce mai mult cu cel al unor cardinali distanţi şi intangibili. Preoţilor de rând le-a fost luat dreptul de a vorbi în mass-media, adică în public, fără binecuvântare[4], contractele lor fiind schimbate cu decizii chiriarhale[5]. Făcând o paralelă, putem să considerăm mass-media ca o agora a societăţii moderne, tehnologizate. Preotul a vorbit dintotdeauna în agora, a fost unul dintre cei al căror cuvânt a fost respectat şi ascultat. A vorbi în agora ca preot presupune a catehiza, a propovădui, a mărturisi pe Hristos iar când e cazul, a critica ceea ce e de criticat. În comunităţile umane, mai mici sau mai mari, preoţii au constituit dintotdeauna un far, o sursă de lumină petru toţi cei care sunt în căutare. A le pune căluşul în gură, în această ordine de idei, este cel puţin suspect şi denotă alte intenţii. Pare mai degrabă să se vrea menţinerea tăcerii asupra anumitor aspecte ce ar putea fi scoase la iveală de către preoţii mărturisitori. În acest fel se menţine poporul credincios în ignoranţă şi neştiinţă asigurându-se spaţiu de manevră şi manipulare.

    Cine poate fi purtător de cuvânt în mass-media dintre clerici? Cine primeşte binecuvântare să vorbească? Cei care nu deranjează, cei care merg pe aceeaşi linie elitistă, care nu se pun în dezacord cu ierarhii, ci le susţin ideile şi iniţiativele, indiferent care ar fi scopul acestora. Cu durere suntem nevoiţi să dăm ca exemplu un preot care s-a făcut iubit în timp de către credincioşi prin discursul său percutant şi presărat cu umor. Nu spunem că nu face sau nu zice şi lucruri bune, însă în ceea ce priveşte chestiunile sensibile cu care ne confruntăm, gândirea sa este în consonanță cu ideile “inovatoare” pe care le găsim și în cadrul sinodului din Creta. E vorba de părintele Constantin Necula care, aşa cum vedem în acest video, îndrumă credincioşii spre o “concepţie globală a lucrurilor care se petrec”, care ne spune să-i apreciem pe luterani, catolici, unitarieni, etc. ca fiind cei care “ne-au învăţat să ne spălăm când mergem la slujbă, să nu fim o ortodoxie puţâtoare”, pe cei care “ne-au învăţat cum să construim luminos bisericile” şi să “conştientizăm valoarea scripturii”. Pr. Conf. Dr. Constantin Necula, profesor universitar la Facultatea de Teologie “Andrei Şaguna”, purtător de cuvânt al Mitropoliei Ardealului, anulează într-o frază tradiţia milenară a Bisericii Ortodoxe, care probabil nu a avut capacitatea să cunoască niciunul dintre aceste lucruri în fermentul de bogăţie bizantină atât de apreciată în toată lumea. Din nou, oare nu sună elitist cuvintele acestea, pe care cu mâhnire le-am reprodus aici? Ce vrea să însemne, atunci când ne anunţă că, în următorii ani, în România, se va constitui un “bloc creştin unitar de mărturie”? În acest context ţinem să precizăm că noi dorim să rămânem, alături de Ţuţea, lângă “baba murdară pe picioare ce se roagă în faţa icoanei Maicii Domnului”.

    Argumentul fundamental al apologeților hotărârilor din Creta se fundamentează pe faptul că acolo în cadrul sinodului nu s-au discutat probleme dogmatice. Însă cu toții știm că doctrina reprezintă fundamentul ultim al viețuirii creștine. Iar atunci când un sinod impune normative de conduită sau strategii misionare în dezacord cu doctrina Bisericii, evident că autoritatea sinodală profanează de fapt doctrina. De exemplu, una din ideile majore ale documentului ce tratează relaţiile Bisericii Ortodoxe cu “ansamblul lumii creştine”, cea privitoare la aşa-zisa “restaurare a unităţii bisericii”, răstoarnă şi răstălmăceşte învăţătura Bisericii despre eclesiologie. Sub intenția voalată a acordării la o societate globalistă, sinodul impune astfel de strategii noi de misiune, a căror acceptare este impusă, volens-nolens, prin intermediul unei hotărâri cum este cea cuprinsă în articolul 22 al documentului. Oare aceasta trebuie să fie atitudinea unui păstor? Menirea unui sinod e păstrarea dreptei credinţe. Toţi cei care nu au acceptat marile Sinoade Ecumenice au rămas arieni, nestorieni, monofiziţi, monoteliţi, iconoclaşti, etc., unele erezii fiind perpetuate până în zilele noastre sub diferite denominaţiuni. Noi ce rămânem dacă nu acceptăm acest “Mare şi Sfânt Sinod”? Rămânem ortodocşi şi întrebăm: cu ce autoritate poate un ortodox să fie afurisit sau excomunicat pentru că nu vrea să accepte învăţături noi?

    Nu mai putem răbda ca și conducerea bisericească să îmbrace aceeași haină pe care au îmbrăcat-o politicienii noștri, lăsându-ne însetați de normalitate. Suntem obosiţi de agenda încărcată a ierarhilor, de râvna cu care aceştia încearcă să ne alinieze după normele politicilor globalizante; vrem să fim lăsaţi în pace, vrem să ne odihnim în ortodoxia noastră. Nu putem să-i percepem ca pe nişte păstori pe cei care încearcă să se impună ameninţând cu afurisiri şi caterisiri. Ne-am săturat de denigrări şi calomnii, de încercări de creionare a unei ortodoxii înapoiate şi troglodite care necesită modernizare. Elitismul şi măririle lumeşti nu îşi au locul în Biserica Ortodoxă. Bunicii şi străbunicii noştri, chiar dacă acest lucru a ajuns un clişeu, în şi prin Biserică au reuşit să menţină şi să ajute la supravieţuirea unui neam, în condiţii lipsite de speranţă. A contrapune evlaviei lor o imagine defăimătoare e la limita blasfemiei. Celor care îi ponegresc pe aceştia le răspundem că preferăm să rămânem cu “ortodoxia puţâtoare” şi cu “babele murdare pe picioare”, decât cu ierarhi parfumaţi şi daţi cu toate alifiile, ce ne privesc condescendent de la distanţă, care au uitat să fie păstorii iubitori ce-şi îndrumă turma cu blândeţe şi discernământ.

    În acest context îi întrebăm pe cei ce susţin acest sinod, oare cine este fanatic? Cel care doreşte aceste lucruri de bun simţ sau cei care vin să tulbure această stare prin impunerea de hotărâri sub ameninţarea bâtei? Şi până acum au fost clerici şi ierarhi care au participat la şedinţele Consiliului Mondial al Bisericilor şi la rugăciuni comune cu eterodocşii, clerici care și-au asumat în nume propriu această participare, neavând acordul pleromei Bisericii. Cu toate acestea niciodată nu au avut parte de agresiuni din partea unor aşa-zişi fanatici, ci opoziția a fost una în spiritul dreptei credințe. De aceea nu este de mirare că acum, când se încearcă în mod oficial impunerea unei linii ecumeniste în Biserica Ortodoxă, crește amploarea manifestărilor de protest din partea credincioşilor care percep acest lucru ca pe o agresiune până de curând de neimaginat.

    “Orice împotrivire care nu duce la schismă este justificată”[6] cum spune părintele Epifanie Theodoropulos, atunci când suntem martori ai unor deraieri ale ierarhilor. Considerăm că trebuie revizuit, în sinoadele locale care vor urma, statutul Mişcării Ecumenice şi, dacă până acum au fost ignorate, să fie luate în considerare semnalele de alarmă trase de mari teologi şi sfinţi recenţi ai Bisericii Ortodoxe în ceea ce priveşte ecumenismul.

    “Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce nu intră pe uşă, în staulul oilor, ci sare pe aiurea, acela este fur şi tâlhar.

    Iar cel ce intră prin uşă este păstorul oilor.

    Acestuia portarul îi deschide şi oile ascultă de glasul lui, şi oile sale le cheamă pe nume şi le mână afară.

    Şi când le scoate afară pe toate ale sale, merge înaintea lor, şi oile merg după el, căci cunosc glasul lui.

    Iar după un străin, ele nu vor merge, ci vor fugi de el, pentru că nu cunosc glasul lui.

    Această pildă le-a spus-o Iisus, dar ei n-au înţeles ce înseamnă cuvintele Lui.”

    (Ioan 10, 1-6)

    prof. Teodor Silvestru

    [1] http://basilica.ro/sfantul-si-marele-sinod-relatiile-bisericii-ortodoxe-cu-ansamblul-lumii-crestine-document-oficial/

    [2] http://basilica.ro/panagiotis-andriopoulos-caterisirea-clericilor-care-raspandesc-vrajba-in-trupul-bisericii/

    [3] https://savatie.wordpress.com/2013/09/12/paziti-va-de-diavolul-pe-nume-elitism/

    [4] http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2013/04/09/patriarhia-transforma-biserica-intr-o-corporatie/

    [5] https://drive.google.com/open?id=0B9YAPM0IiWHTVHlPcUdYandqaDg

    [6] http://www.parohiacopou.ro/arhim-epifanie-theodoropulos-despre-pericolul-schismei-care-poate-incepe-cu-nepomenirea-episcopilor

    Apreciază

  21. teodor said, on septembrie 2, 2016 at 2:46 pm

    ptr saccsiv

    Da am fost la conferinta de la Piatra Neamt. Invitatii au venit pregatiti pro – sinod .

    Au crezut ca le merge …, sa ne induca faptul ca Sinodul este Sfânt si Mare, au venit cu temele facute cu canoane si argumente care sa ii indreptațeasca sa ne inchida gura…

    dar nu a mers asa… oamenii au fost pe fata si au vorbit liber, pentru ca tensiunea poporului e atat de mare incat nu mai poti sa taci cand vezi ca te prostesc si mint pe fata….au fost huiduiti de o sala plina ….

    nu se asteptau la atata lume aproximativ 400 de oameni, care s-au exprimat public si vehement impotriva masoneriei si a hotararilor de la Creta.

    Cu ajutorul lui Dumnezeu speram ca au inteles ca poporul este la curent cu cursele vrajmasilor și nu pot sa-si mai faca jocul public prin asa zise conferinte pro-sinod. Cel putin nu in Piatra Neamt.

    Doamne miluieste!

    Apreciat de 1 persoană

    • Mihail said, on septembrie 2, 2016 at 11:27 pm

      Nu vă îmbătați cu apă rece. Tocmai ce am fost la așa-zisa conferinta a tinerilor ortodocsi. Nu am putut sta prea mult timp pentru că îmi afecta intelectul. Apoi, știam deja continuarea si finalul. Spălare pe creier fraților. Numai baliverne s-au spus acolo, în timp ce tineretul aștepta cu nerăbdare concertul de mâine.

      Și da, saccsiv,, din sursă sigură îți pot confirma că acel concert rock fusese programat in zi de vineri. Și după ce au răbufnit internăuții ortodocși, ereticul șăf a schimbat imediat programul.

      Însă nu e totul. I-am întrebat pe tineri ce părere au de ecumenism. Mi-au răspuns printr-o altă întrebare: ce este ăla? Le-am spus încă o dată. Din nou m-au întrebat. Nu-mi venea să cred că nu știu. Habar nu aveau de ecumenism. Nu cunoșteau nici măcar cuvântul. I-am întrebat ce s-a discutat la microfonul din autocar – căci nu erau din Buc. și ce să vezi? „Doctorii” noștri în ale teologiei le-au povestit despre „marele și sfântul sinod”, despre câte beneficii le-au adus acest sinod, despre „eroismul” și „bravura” teologilor noștri. Nici un cuvânt despre avorturi, cipuri, ecumenism, vaccinuri, invazia păgânilor/ateilor/homosexualilor,gaze de șișt, otrăvirea cu bună știință a românilor, istoria adevărată a românilor, etc.

      Ce să mai spun de așa-zisa conferință unde o cucoană blondă le vorbea de pe o scenă despre Iisus intr-o manieră autentic penticostală. Iar diaconul vorbea de parcă era prezentator de televiziune. Poate asta și era – la Satinirt. Chiar merită audiată conferința, deși mai mult ca sigur o vor cenzura.
      Blonda sărmana, spune la un moment dat că ține în mână o MIZERIE, în loc să spună TABLETĂ și că este fan rock. Mai bine audiați conferința. Merită văzută spalarea pe creier. Și toate acestea de față cu ereticul șăf, pentru care nu am avut pregătit un pumn de monezi de 5 bani.

      Apreciat de 1 persoană

  22. […] Siteul BASILICA: Conform ARTICOLULUI 22, grupul parintelui THEODOROS ZISIS trebuie CATERISIT si AFUR… […]

    Apreciază

  23. florina said, on septembrie 30, 2016 at 1:14 pm

    Intodeauna Sfintii si Drepti lui Hristos au fost si vor fi progoniti insa noi stim,caci prosti nu suntem, Pr. Theodoros Zisis e un Marturisitor al Dreptei Credinte Ortodoxe! Sfantul Paisie a spus Profesorului Dimitrie Tselenghidis CU TOATE FORTELE IMPOTRIVA ECUMENISMULUI!!!!

    Apreciază

  24. […] Siteul BASILICA: Conform ARTICOLULUI 22, grupul parintelui THEODOROS ZISIS trebuie CATERISIT si AFUR… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.