SACCSIV – blog ortodox

RASPUNSUL IPS Ioachim catre Parintele Elefterie. COMENTARIUL Parintelui Ciprian Ioan Staicu. ESENTIAL: Cine nu-l mai pomeneste pe Ierarhul ecumenist NU SE RUPE DE BISERICA

Posted in Uncategorized by saccsiv on august 20, 2016

   Dupa cum stiti:

MARELE SINOD. Protos. Elefterie Tarcuta nu-l mai pomeneste pe Arhiepiscopul Ioachim Bacauanul

Iata si:

Răspunsul IPS Ioachim, Arhiepiscopul Romanului și Bacăului

Părinte Elefterie,

„Regret că ai luat o decizie pripită și iresponsabilă, declarându-terupt de Biserica mântuitoare cea care te-a purtat la sânul ei atâta vreme și te-a hrănit cu atâta dragoste, ieșind de sub omoforul oblăduitor care te-a ocrotit atâta vreme. Până acum ai fost la adăpostul unei cetăți. De vreme ce ai ales libertatea, vei simți asperitatea pustiului și vei înfrunta singur ispitele și furtunile lumii deșarte, stăpânită de diavoli.
Credeam că ai discernământul să distingi esențialul de non esential, dar n-ai avut, asumându-ți un text sectar, plin de erori dogmatice, canonice și eclesiologice pe care l-ai semnat.
Ți-ai semnat de fapt, singur în mod deliberat, calitatea de fiu risipitor. Se vede simplitatea gândirii tale, refuzând dialogul șicontorsionând Adevărul mântuitor.
Cea mai mare eroare care ai comis-o este că te-ai erijat în a fi un fel de „papă infailibil”, spălând mințile unor credincioși, îndoctrinându-i cu un ultraortodoxism bolnăvicios, substituindu-te lucrării lui Dumnezeu în lume. Să știi că nu ți s-a dat puterea de a trimite în Iad sau în Rai pe cineva, înlocuind iubirea cu ura, pacea cu războiul, liniștea cu gâlceava.”

19.08.2016

Iata si comentariul parintelui Ciprian Ioan Staicu:

Comentariu la răspunsul ÎPS Ioachim către protosinghelul Elefterie Tărcuță

[…]

  1. A te îngrădi de erezia ecumenistă nu este iresponsabil, ci este mântuitor.
  2. În ”asperitatea pustiului” s-au sfințit toți cei ale căror fapte și cuvinte le citim în Paterice și ne minunăm de ele, de cum lucrează Duhul Sfânt prin oameni.
  3. Ce anume este ”sectar” sau ”greșit din punct de vedere dogmatic” nu se spune. De ce? Pentru că o minte întunecată de erezia ecumenismului nu mai pricepe nimic. Știe doar să împroaște cu noroi, din păcate.
  4. ”Contorsionând Adevărul” – această expresie este o jignire la adresa Adevărului-Hristos, pe care slujitorii adevărați ai lui Hristos Îl slujesc cu smerenie, neîntinându-l cu nimic.
  5. Dacă a sluji întru Adevăr și a spovedi cu smerenie – părintele Elefterie fiind unul dintre cei mai iubiți duhovnici ai acestei eparhii – înseamnă ”spălare pe creier” înseamnă că s-a schimbat în DEX definiția cuvintelor ”a spăla” și ”creier.” Credem că ortodoxul este chemat la a dobândi MINTEA LUI HRISTOS. Normal că trebuie să își curețe mintea de toate necurățiile acestei lumi, pentru a Se sălășlui Duhul Sfânt în ea.
  6. Gestul părintelui Elefterie nu este ”gâlceavă”, ci este durere. Iar gestul fostului său ierarh este a opera pe viu sau, mai bine zis, a deschide rana și a o lăsa așa. Toți Sfinții Părinți – adevărații teologi ai Bisericii – au purtat războiul împotriva ereziei și la fel trebuie să facem și noi. Nu ecumeniștii conduc Biserica și lumea, ci Hristos, Care ne va judeca pe toți.
  7. ”Infailibilitatea” de tip papal în Ortodoxie a fost parafată prin semnăturile din Creta. Astfel a fost tăiat Capul-Hristos și înlocuit cu capetele hâde ale unor oameni mânați de slavă deșartă și de ură față de poporul cel dreptcredincios. Noi, mădularele Bisericii, nu suntem doar ”glastre de flori”, așa cum afirma și un ierarh grec ce a refuzat să meargă în Creta. NOI, CEI MICI, NE VOM OPUNE PÂNĂ LA CAPĂT EREZIEI. AȘA SĂ NE AJUTE DUMNEZEU !!!

Pr. Ciprian Staicu

   Comentariu saccsiv:

Raspunsul IPS Ioachim incepe asa:

„Regret că ai luat o decizie pripită și iresponsabilă, declarându-te rupt de Biserica mântuitoare …”

Nu e asa. Parintele Elefterie nu s-a rupt de Biserica. IPS Ioachim a iesit din ea.

Cititi va rog:

DATORIA MIRENILOR cand Ierarhii sunt dusmani ai lui Hristos. Nu plecam si NU FACEM SCHISMA. Strigam “NEVREDNICILOR” si AFURISIM sinoadele talharesti. Iata ce ne invata SFANTUL TEODOR STUDITUL si MITROPOLITUL AUGUSTIN

 

68 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. un crestin said, on august 20, 2016 at 2:47 pm

    Slava Domnului, Vrednic este Pr Elefterie !

    „vei înfrunta singur ispitele și furtunile lumii deșarte, stăpânită de diavoli…„

    Părintele … nu este singur, sunt alaturi de el atat Biserica Triumfătoare , Biserica Luptatoare, toți Sfinții, frații întru Domnul Preoți și Monahi, fii duhovnicești și toți cei care sunt într-un Duh ….și în același gând întru Domnul nostru IIsus Hristos!

    Încercarile acestea de intimidare și excudere, dând impresia ca Părinții care nu mai pomenesc Ierarhii din cauza ereziilor, ar rămâne singuri pe lume , atacați de forțele întunericului ….nu-și au sensul…

    Dimpotriva acum sunt ajutați și susținuți de rugaciunile tuturor sfinților care de veacuri știu ca sfârșitul vremurilor va fi cu mare viclenie și durere sufletească pentru cei care vor să îl urmeze pe Mântuitorul nostru Iisus Hristos!

    Maica Domnului să ne acopere cu Sfințitul Său Omofor, la adăpostul Ei să căutam!

    Apreciat de 1 persoană

    • jijicamatraguna said, on august 22, 2016 at 1:26 pm

      Ioachim Bacaoanul este mult prea josnic fata de mai marii preoti care au fost peste Roman. Urmareste bogatii, viata buna si uita pentru ce a ajuns in functia pe care o are. Imi aduc aminte de IPS Eftimie -D-zeu s ail odihneasca la loc de pace- era pentru oameni, lupta pentru ei, asa cum face si parintele Elefterie care ne tine la curent cu tot ce este nou pe aceasta parte ecumenica. Datorita lui am ajuns ce sunt acum, datorita lui m-am ridicat si sunt ortodoxa practicanta.

      RUSINE PENTRU BACAOANUL. la Radio Trinitas cand am lucrat era totul miseleste, pe sub masa, am plecat de acolo pt ca nu e lumea care pare din exterior. E jungla. Acum il inteleg pe parintele Cleopa…e mai usoara viata din lume, nu cea din manastire.

      Haideti sa facem o petitie pt a-l da jos pe Bacaoanul, sa schimbam Biserica aceasta care a ajuns un job.

      Parinte Elefterie, suntem cu dvs in tot ce vreti sa faceti.

      Oana

      Apreciat de 1 persoană

      • Pralea Aurora said, on septembrie 15, 2016 at 6:45 pm

        Sunt de acord intru totul cu dumneavoastra,parintele Elefterie nu a fost singur ,nici de acum incolo nu-o sa fie,Dumnezeu ii poarta de grija,credinciosii trebuie sa ia atitudine!

        Apreciază

      • Aurora Pralea said, on septembrie 15, 2016 at 6:48 pm

        Sunt de acord intru totul cu dumneavoastra,parintele Elefterie nu a fost singur ,nici de acum incolo nu-o sa fie,Dumnezeu ii poarta de grija,credinciosii trebuie sa ia atitudine!

        Apreciază

  2. Augustin-de-Florina said, on august 20, 2016 at 3:30 pm

    Anatema acestui ierarh fals! EXACT ATITUDINE DE ATEU-SECURIST-COMUNIST-BOLSEVIC, CARE A IMBRACAT NISTE STRAIE DE ARHIEREU, SI-A PUS UN ENGOLPION PE GRUMAZ SI A LUAT CARJA IN MANA. Dumnezeu sa-l puna cu Sfintii pe Mitropolitul Augustin de Florina, ca mare dreptate a mai avut…

    Apreciat de 2 persoane

    • Acta Diurna said, on august 25, 2016 at 8:45 pm

      EXACT! – atitudine de ateu-securist-comunist-bolșevic, plămadă de torționar dacă nu cumva chiar torționar, ca și colegul – „mai marele” de la iași! care „mai-mare” îndrăznește, prin „exarhii” lui, să intimideze chiar fizic! – da, da, FIZIC! pe mărturisitorii dumnezeiești ai ORTODOXIEI! Vedeți analiza pe care o face monahul teodot (la blogul lui, postarea de „acum 6 zile”) – la „răspunsul-comunicat” al lui Teofan! Să subliniem și o remarcă esențială din răspunsul OANEI, de mai sus: „la Radio Trinitas cand am lucrat era totul miseleste, pe sub masa, am plecat de acolo pt ca nu e lumea care pare din exterior. E jungla.” – păi putem să credem, doar din cele pe care le anunță și mai ales inconfundabilul duh necurat cu care o fac! Acestea nu sînt agenții de știri bisericești ziditoare, acestea sînt AGENTURI DĂRÎMĂTOARE, de unde suflă un miasme de duh satanicesc! „basilica” a îndrăznit să dezinformeze, la ora respectivă (cică prezentînd sinodul din creta, dînd de fapt răspuns unei sesizări care deplîngea lipsa oricărei informări din partea ei la sinodul din creta) – cum că aa, nu, la acest Sinod nu se va discuta nimic deosebit, doar unele „mici situații punctuale, cum ar fi situația din Siria” !!! Auziți și vă cutremurați! pentru purtătorul de cuvînt al patriarhiei (deci al întregii ierarhii române, putem fără teamă concluziona) MUCENICIILE SÎNGEROASE DIN SIRIA, unde creștinii sînt torturați și asasinați bestial, de la copil și femeie pînă la bărbat și bătrîn este „ o mică situație punctuală” acolo! ceva MARGINAL, iubiți credinciși! Aceștia ne sînt „ierarhii”! Să fie bucuroși acești ierarhi că oreoții mărturisitori ortodocși și poporul se limitează la doar A NU-I MAI POMENI! și să nu uite ce a prorocit un cuvios părinte grec care mucenicește în uganda, pentru poporul strivit sub tălpile occidentului de acolo: cum că să ne rugăm pentru ereticul bartolomeu al constantinopolului, să nu-i fie moartea sîngeroasă! cam așa cred că trebuie să ne rugăm și pt ai noștri ierarhi! Să ne rugăm să nu le fie moartea sîngeroasă! ori să se pocăiască public (slabă nădejde, după cum se vede), ori să-i strîngă Dumnezeu și să-i ducă la pustie și izolare totală ca să-și plîngă păcatele de moarte pînă ce le-o închide Dumnezeu ochii!

      Apreciat de 1 persoană

    • Maria M. said, on septembrie 11, 2016 at 9:47 pm

      ” Augustin-de-Florina” te rog ajuta-ma, am foarte mare nevoie de =listapreotiantiecumenisti= caci acum nu se mai poate accesa; Dumnezeu stie pt. ce anume imi trebuie, ai incredere in El; cum sa-ti trimit e-mailul meu sau nr. tel.?…daca se poate, Doamne ajuta!

      Apreciază

  3. Schiteanul said, on august 20, 2016 at 3:55 pm

    Te rog,draga Romania / Sa nu vinzi Ortodoxia / Sa tii Soboarele Sfinte / Dogmele nemasluite / Si sa nu ai partasie / Cu cei ce-s in erezie / De ecumenisti sa fugi / Ca-s a diavolului slugi / Fugi de cei ce fac „sinoade” / Ca Biserica sa prade / Fugi de cei ce in „tacere” / Privesc turma cum le piere / Fugi de cei ce par „smeriti”Si vand oile pe-arginti / Au vandut Ortodoxia / Si cu ea si Romania / Cei ce-n Creta au semnat / De HRISTOS s-au lepadat / Si doresc ca si pe noi / Sa ne-arunce in noroi / Si de vrem sa nu pierim / Din mijlocul lor sa iesim / Sa nu fim „ascultatori” / De ierarhii tradatori / Biserica e acum / La cei alungati in drum / Pentru-a lor marturisire / Si-ntrerupta pomenire / Sfintii mereu au luptat / Adevaru’au aparat / Azi n-avem deloc Pastori / Ci doar cativa ravnitori / Candva doar unul lupta / El era Biserica / Era singur luptatorul / Maxim Marturisitorul / Si azi,chiar de sunt cativa / Acestia-s Biserica / Te rog,draga Romanie / Sa nu cazi in erezie !!!

    Apreciat de 1 persoană

  4. ion hodor, said, on august 20, 2016 at 4:30 pm

    Ioachim Bacauanu,cred ca ai inebunit de tot,voi cei din Creta veti fi trecuti la groapa leprosilor ortodoxiei,timpul si Sf Parinti o vor dovedi,parinte Elefterie noi cei putini santem cu Sfintia Voastra,si nu n-e este frica,ptr ca altfel ar insemna ca Sf P arinti ar fi mincinosi!

    Apreciat de 3 persoane

    • Acta Diurna said, on august 25, 2016 at 9:20 pm

      –chiar că „lighioană cu fațetă de academician”! dar cîte lighioane din astea nu sînt! să nu o uităm pe lighioana pleșu andrei, cu fațetă de mare intelectual, un fost coleg de facultate i-a zis „ayatollah”-ul de pe tronul culturii române.

      Apreciază

  5. teo said, on august 20, 2016 at 6:35 pm

    Slava Domnului, Vrednic este Parintele Elefterie ! Pliroma ortodoxa a Romanului si Bacaului este langa cel prigonit si nedreptatit ! Anaxios pentru cei ce au stat in sala cu strainii de dreapta credinta, au avut frica de cei din lume si pentru putina slava lumeasca si onoruri trecatoare au semnat in cunostinta de cauza documentele care angajeaza Biserica Ortodoxa pe drumul caderii din dreapta credinta ! La fiecare slujba, in toate Bisericile Ortodoxe, de acum inainte se vor auzi voci care sa marturiseasca nedreptatile!

    Apreciat de 2 persoane

    • alex said, on august 20, 2016 at 7:43 pm

      Apreciază

      • Sebastian said, on august 24, 2016 at 1:40 am

        Un copil, o statuie budista, un sfeșnic cu 7 brațe și nicio cruce, viitorul e clar.

        Apreciat de 1 persoană

      • Acta Diurna said, on august 25, 2016 at 9:15 pm

        da, CLIPUL este O DECLARAȚIE PE FAȚĂ DE ECUMENISM SATANICESC (pleonasm) al satanistului francisc de la roma. imaginea din final arată clar ce ne așteaptă, arată clar la ce se închină papa ȘI TOȚI CEI CARE AU SEMNAT ÎN CRETA: se închină la BUDA, la MENORA jidovească, la semiluna islamică (mascată sub forma metanierului lor, care mai curînd este instrument de hulă), și la…umanismul european, sub chipul copilașului simplu omenesc, redat printr-o păpușică de plastic sau din ce-o mai fi!

        Apreciază

  6. alex said, on august 20, 2016 at 6:42 pm

    http://basilica.ro/brigada-18-infanterie-banat-100-ani-de-istorie-in-slujba-tarii/

    Tipul ala din poza cu braul acela rosu este catolic? Imi cer iertare dar am tot vazut pe la slujbe astfel de porturi.

    Apreciază

    • Alexandru said, on august 21, 2016 at 12:15 am

      Doamne ajuta.

      Preotii de mir sunt purtatori a braului de culoare ”bordo” si are semnificatia de a arata treapta de preotie la care este persoana, adica Preot Stavrofor-chivernisitor.

      Prea sfintitul episcop Vicar Paisie Lugojanul nu a semnat la Creta (nici nu participa la slujbe ”fratesti”), cat despre Mitropolitul Ioan al Banatului nu sunt sigur.

      Cu mult drag

      Mantuire tuturor

      Apreciază

  7. Mary said, on august 20, 2016 at 7:05 pm

    „Fericiti veti fi voi, cand va vor prigoni mintind in numele Meu.”
    Eu iubesc Biserica si nu vreau schisma -mica, mare, canonica, sau necanonica. Nu ma pot numara din cei credinciosi din motive a caror vina o port doar eu.
    Dar cand vad pumnalul plin de sange, desi nu pot acuza, pot sa iau partea.
    Eu nu ii urasc pe cei de la Roma, papa et co, dar daca ei se lasa drept scuza, drept principiu fals pentru afirmarea idolatriei in Ortodoxie, nu ii pot numi decat prosti- STUPIDI! Din fire nu ma duce sufletul altfel decat sa plang pentru ei, minte putina patima multa, ginta latina @ its worst.

    Apreciat de 1 persoană

  8. documenteortodoxe said, on august 20, 2016 at 7:32 pm

    http://basilica.ro/slujba-parastasului-pentru-regina-ana-la-7-zile/

    Gata! S-a deschis sezonul interconfesional si probabil si „vanatoarea de vrajitoare” a celor care vor refuza astfel de situatii.
    Vai de preotii nostri, de acum vor fi obligati, prin aceasta „cutuma” sa faca parastase ereticilor.
    Cu adevarat traim vremuri cumplite!

    Apreciază

  9. oarecare said, on august 20, 2016 at 8:18 pm

    Slava Domnului ca nu-l mai pomeneste !!!

    Toti ar trebui sa ia exemplu de la Protos. Elefterie..

    Unii preoti nu stiu ca pot pomenii alt ierarh binecredincios, in locul celui apostat, si nu indraznesc sa pomeneasca altul in loc, crezand ca nu pot face Sf Liturghie fara pomenirea ierarhului locului respectiv.

    Sa-l rugam pe Protos. Elefterie sa arate si celorlalti preoti cum se procedeaza practic in acest caz, cand ierarhul locului este apostat, sau indirect ierarhul locului face partasie cu cei apostati si nu trebuie pomenit conform Canonului 10 Apostolic.

    Apreciat de 1 persoană

  10. Aurora said, on august 21, 2016 at 1:06 am

    Cineva de pe facebook :A venit ÎPS Serafim J. și a ținut o sinaxă la noi în măn. A zis, că ce a început în Creta se va continua, lumea trebuie să înțeleagă că trebuie să fim uniți nu se pune problema unirii la o singură religie, ci o singură Biserică comună în care fiecare ține rânduiala lui și aceasta se întâmplă datorită necesității de se mântuii și cel deznădăjduit. Ce ar însemna ca cel bolnav și neputincios cum e homosexualul, să îl situezi în afara Bisericii, nu se poate, să crezi dacă ești ortodox, numai tu te mântuiești. E nevoie de înțelegerw, să-l iubim pe celălalt așa cum e.

    Apreciază

    • saccsiv said, on august 21, 2016 at 7:52 am

      Aurora

      A dat definitia reala a ecumenismului ce pregateste terenul ANTIHRISTULUI.

      Apreciat de 1 persoană

      • Iuliana said, on august 21, 2016 at 9:53 pm

        Ce viclenie a antihristului…i-a naucit pe ierarhii ce au devenit tradatori.Cu ce viclenie vorbeste si Mitropolitul acelor credinciosi ce l-au luat la intrebari.Credinciosi bine informati care l-au lasat fara replica.Ce i-ar fi mustrat sf.pr.Iustin Parvu daca traia pe acest ierarhi care se fac dusmanii lui Dumnezeu.Atata mandrie ii stapaneste,in loc sa se smereasca sa fie iertati.Bine zice in filmul” Sarea pamantului” ca astia acum „binecuvanteaza”drumul spre iad.

        Apreciază

    • mihai said, on august 21, 2016 at 8:21 am

      Acest serafim joanta mai bine nu se nastea

      Apreciază

    • Acta Diurna said, on august 25, 2016 at 9:27 pm

      mulțumim pt info. auzit și noi de vizita dlui joantă fix tot p-aci, prin moldova. în loc să meargă în scumpul lui ardeal, precum și restul măreților ardeleni (nu avem aci în vedere oamenii cinstiți șicredincioși de pretutindeni, inclusiv din ardeal – care numai de sus îi privesc pe cei din moldova) – vedem că tot prin moldova se încuibă la odihnă. ȘI ÎN LOC SĂ-ȘI VADĂ DE PĂCATE că de aia e bolnav, ÎI DĂ ÎNAINTE CU PROPAGANDA DRĂCEASCĂ, DOM/LE! Apoi să-l vadă pe el UNUL DUMNEZEU CARE HRISTOS DOMNUL ESTE.

      Apreciază

  11. acelas said, on august 21, 2016 at 8:47 am

    cu acestia doreste BOR-ul nostru sa „dialogam” , sa ne unim, sa-i consideram „frati” si pe ei, sa ii numim „biserica”, ca si ei ar fi „botezati” in numele Sfintei Treimi. Iata de ce sunt in stare. satanism pe fata. (legat de „umblarea pe mare”)

    http://www.evz.ro/femeie-ucisa-in-biserica-clericul-a-incercat-sa-demonstreze-forta-credintei-insa-miracolul-s-a-transformat-in-tragedie-ba-mai-mult-pastorul-a-invinovatit-o-pe-victima-pentru-aceasta-drama.html

    .

    Apreciază

  12. loladyblog said, on august 21, 2016 at 2:56 pm

    Sunt abonata la stirile ”chilia,buna vestire”.Ce credeti ca citesc ?

    http://marturieathonita.ro/despre-pericolul-schismei-care-poate-incepe-cu-nepomenirea-episcopilor/ Atonitii murdaresc sfantul munte.

    Apreciază

    • Acta Diurna said, on august 25, 2016 at 9:31 pm

      vedeți să nu fie o anumită scrisoare a Pr Epifanie Teodoropulos textul în cauză, nu vă grăbiți. Se manipulează mult prin titluri – ne mulțumim cu titlul (care este manipulator, fără discuție) și nu citim pînă la capăt ca să vedem despre ce este vorba.

      Apreciază

      • loladyblog said, on august 26, 2016 at 1:37 am

        Acum,cand vremurile sunt tulburi,nu vi se pare ca se incearca,voalat,sa se insereze ideea potrivit careia nepomenirea ,unuia sau mai multor arhierei care ,din lasitate sau avand motive obscure,ne-au vandut sinodului dracesc (mi-e greu sa cred ca au semnat pe o ”tabula rasa”),ar insemna ratacire,neascultare? Redau un citat din Arhim. Epifanie Theodoropulos
        POMENIREA PATRIARHULUI ATENAGORA -fragment dintr-un tratat epistolar Atena, 19 iunie 1969

        ;”Poate voi fi întrebat: „Ai spus că episcopii care nu sunt de acord cu Atenagora îl suportă „până la o vreme”. Ce înseamnă aceasta „până la o vreme? Până când vor suporta?” – Iubite, dacă credem că sunt ortodocşi (iar eu cred aceasta cu fermitate), să le lăsăm lor alegerea clipei. Ei sunt episcopi. Vremea războaielor şi a revoluţiilor nu o fixează militarii, ci ofiţerii. Iar dacă îi considerăm trădători, atunci să-i renegăm şi să hotărâm singuri şi vremea revoluţiei şi orice altă problemă. Dar dacă nu vom putea argu­menta astfel de lucru fără să cădem în cursa cumpli­tei calomnii, atunci să-i urmăm pe aceia, răbdând şi noi „până la o vreme”. Repet: Sau credem că există Biserică care are o întreagă oaste de episcopi şi preoţi credincioşi, sau credem că Biserica o constituim nu­mai noi cu încă câţiva. În cazul al doilea, să facem ceea ce noi judecăm că trebuie din moment ce noi suntem Biserica. În primul caz suntem datori să ur­măm Bisericii.” Intelept,pana la un punct….. Iustin Parvu, Arsenie Papacioc,parintele Cleopa si nu doar ei ,spun clar si raspicat ca nu ai cum sa te joci cu Sf Scriptura si cu ortodoxia.”Vai acelora care se intineaza cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeiestile Scripturi! Vai de cei citi murdaresc sfinta credinta cu eresuri sau incheie vreo intelegere cu ereticii!” -Sf Efrem Sirul. Mai avem timp sa asteptam,cand se apropie vremurile din urma? Asteptam pana la calendele grecesti? Tara nu mai avem,razboiul este aproape iminent si vom fi carne de tun.Intunecatii scurtcircuitati si schizofrenici,care-si eternizeaza infantilismul gretos si grotesc, muta piesele pe tablele lor de sah.Macar credinta sa nu ne fie batjocorita,tocmai de aceia de la care asteptam sprijin.

        Apreciază

      • Acta Diurna said, on august 26, 2016 at 11:14 am

        –sînt de acord cu dvs. Cred însă că Pr Epifanie Teodoropulos este dincolo de orice îndoială Ortodox. Eu din cele spuse de el – și mai este cineva care are o scrisoare foarte valoroasă pe tema asta, trebuie să caut – înțeleg așa: odată ce mi-am găsit PREOTUL duhovnic ortodox în care am încredere, nu-l judec dacă el, preot ortodox, își asumă pomenirea episcopului semnatar. –dar mai bine să Verific textul pe care l-am menționat mai sus și revin, ca să fiu mai edificatoare. Iertați!

        Apreciază

      • loladyblog said, on august 26, 2016 at 2:37 pm

        Este foarte fragil si ingust podetul.Daca scandurile de lemn sunt legate cu ata de matase,te poti trezi ca aluneci in hau.

        Apreciază

  13. loladyblog said, on august 21, 2016 at 3:16 pm

    Sunt foarte multi credinciosi ortodocsi care habar nu au ca site-ul,asa zis ”crestinortodox.ro”,este detinut de catre ActiveSoft SRL,grup american condus de catre evrei,ce mai detine si ziare.com,bussines24.ro,e-referate si clopotel.ro-site pe care copii vorbesc cu tot felul de creaturi infecte,care ii invata sa se masturbeze,ii invata ca sexul anal si oral sunt absolut normale.Cum ne ferim copii de asemenea creaturi abominabile,cum le spunem adultilor naivi ca acest site, denumit in bataie de joc ”crestin ortodox”,este ,de fapt, o cloaca infecta,o latrina,un loc virtual din care emana fetidul dejectiilor iadului?

    Apreciat de 1 persoană

  14. Maria said, on august 21, 2016 at 5:46 pm

    Sunt o mama crestina ortodoxa care a copilarit multi ani in GRADINA EPISCOPIEI,alaturi de multi buni crestini.Parintele Mogos Neofit,Vrednic de pomenire,de curand plecat la DOMNUL ne chema cu multa dragoste la culesul merelor si a altor roade ale gradinii.IPS sa plece sa lase locul VREDNICULUI MARTURISITOR,PARINTELUI ELEFTERIE!NU MERITA SA MAI STEA PE SCAUNUL ARHIERESC,NICIODATA N-A FOST VREDNIC!IL simteam cu duhul.Duhul meu nu se simtea bine in prezenta sa.IERTATI-MA!

    Apreciază

    • Acta Diurna said, on august 25, 2016 at 9:36 pm

      Maria, faceți toți creștinii zid în jurul mărturisitorului Elefterie! Dumnezeu văzînd, poate începe lucrarea de primenire chiar cu episcopia romanului!

      Apreciază

  15. CHIPER said, on august 21, 2016 at 10:44 pm

    Sunt un crestin care de peste 13 ani il am ca duhovnic pe parintele Elefterie.Am simtit ajutorul rugaciunilor sale din prima zi in care l-am cunoscut.Am avut probleme grele in viata,dar de cand l-am avut ca duhovnic pe parintele Elefterie toate problemele din viata mea s-au rezolvat.Sunt un crestin care,cu ajutorul bunului Dumnezeu,aproape in fiecare zi vin cu drag la catedrala arhiepiscopala din Roman la sfanta si dumnezeiasca Liturghie si nu pot sa accept ca acesta este raspunsul pe care il da un arhiepiscop unuia din cei mai cautati duhovnici pe care i-a avut Arhiepiscopia Romanului si Bacaului in ultimul timp.

    Apreciat de 1 persoană

  16. mariana said, on august 21, 2016 at 10:51 pm

    cred ca ti-ai semnat tu plecarea IOACHIME ,sa sti ca nu te suporta multa lume si multa lume si prostime nu o sa mai vina sa-ti asculte slujbele plictisitoare ,si sa te vada ,asa ca ar trebuii sa-ti vezi de privatizarile pe care le ai ,si sa nu acuzi un preot calugar in fata caruia sute de credinciosi se puneau in genunchi sau iti este ciuda ca tu nu esti asa cautat,dar chiar daca ai fi cautat nu ai avea timp pentru afaceri

    Apreciat de 1 persoană

  17. Templier said, on august 22, 2016 at 12:37 pm

    Andrei Plesu se arata revoltat de protestele unor preoti ortodocsi fata de participarea BOR la Marele Sinod Panortodox din Creta.

    Plesu ii ridiculizeaza pe protestatari si tine sa adica aminte ca nu s-au auzit proteste din partea preotilor atunci cand s-au daramat bieserici in Romania. „Am suportat comunismul si crimele lui, am suportat minciuna generalizata, propaganda ateista, distrugerea lacasurilor de cult, infometarea populatiei. Dar chestia asta cu „dialogul intre crestini” de confesiuni diferite, asta nu se poate inghiti!”, scrie Plesu pe blogul sau din Adevarul.
    http://adevarul.ro/news/societate/o-noutate-preoti-ortodocsi-revolutionari-1_57b9c9a05ab6550cb8f5783c/index.html

    Apreciază

    • jijicamatraguna said, on august 22, 2016 at 4:09 pm

      Pe timpul comunismului cand se daramau bisericile, nu era vorba de un inaintas al Bisericii, era vorba de un politician dictator, Ceausescu. Acum este vorba de Bacaoana, care se ghideaza, sau ar trebui sa se ghideze, dupa regulile Bibliei. Ceausescu era ateu……cum sa lupti cu cineva care nu crede in ce ii declari razboi? Multi preoti erau prinsi si chinuiti tocmai pentru ca se opuneau. Va rog sa va documentati inainte de a vorbi, d-le Andrei Plesu……..aroganta nu e buna!

      Apreciază

  18. Andrei Gheorghe Ungureanu said, on august 22, 2016 at 1:31 pm

    ce care ar trebuii sa plece ar fi insusi ”Ierarhul” locului. Raspunsul lui cine vrea sa-i dea mai multa atentie vine dintr-o minte inversunata de multa vreme.Ura isi are locas bun in acest suflet.Mincinos? Chiar si cu el insusi cand poate isi spune ca-i urmeaza lui Hristos.Si mai sunt altii.Viclean? Se poate vedea si intelege in acest raspuns.AR TREBUII SI ALTI PARINTI SA-I URMEZE EXEMPLU Parintelui Elefterie pentru ca cine nu se caieste acum se va caii mai tarziu si poate nu vor mai gasi alinare.Nu trebuie sa vedem pe acel Antihrist si sa credem ca va veni.El deja lucreaza in lume.Oile isi astupa urechile si Pastorii ochii?
    ”Inaltul”? Un bun exemplu al unui fuctionar al amsoneriei din tara noastra.Si chiar unu apreciat in randul acestora.
    Dovezi? )) Lupu incoltit musca.Asta face si ”Inaltu” nostru.
    Parintele Elefterie? Sa-l aiba Hristos Domnul in paza ca si pana acuma.Maica Domnului sa-i pazeasca pasii.AMIN

    Apreciat de 1 persoană

    • mariana said, on august 22, 2016 at 8:00 pm

      ar trebui inlaturat acest mincinos care a decis ca nici slujbele sa nu le mai tina deci ii ieste frica ,sau poate este ocupat cu privatizarile ,sau etc…….

      Apreciat de 1 persoană

  19. oana said, on august 23, 2016 at 1:54 pm

    Nu l-am avut duhovnic pe parintele Elefterie si regret acest lucru. Dar sunt cu tot sufletul alaturi de el, unul dintre marturisitorii Eparhiei noastre. Smerit in vorbe si in fapte, jignit cu nesimtire de mai-marele cetatii. Rusine Ioachim B.!! Scrii imnuri-poezii inchinate Maicii Domnului, dar de fapt esti un TRADATOR al ORTODOXIEI! Daca preotii din parohii nu vor intelege acest lucru, o sa evitam biserica. Ne vom ruga acasa, si-i vom lasa pe ei sa cotizeze mai departe tradarea.

    Apreciază

    • Acta Diurna said, on august 25, 2016 at 9:39 pm

      nu abandonați bisericile în mîinile ereticilor! ERETICII trebuie SĂ IASĂ, nu credincioșii!

      Apreciază

      • loladyblog said, on august 26, 2016 at 1:56 am

        Si daca nu ies? De fiecare data,de cate ori merg la biserica si se pomeneste prea inaltul Daniel,imi zic;”piei,satana!” si raman la slujba.Oare,ramanand in biserica si asteptand sa se zica,in mod clar, fara echivoc,ca BOR se dezice de sinodul dracesc,fac bine? Stau si ma intreb daca miruirea nu ma ”insemneaza”,daca agheasma mai are putere tamaduitoare sau nu…….Am tot luat bisericile din Bucuresti la picior,in speranta ca voi da de un parinte marturisitor,care sa condamne falsul sinod,dar n-am gasit.Cred ca voi mai merge doar pentru a ma inchina sf.icoane si moaste sau voi incepe sa ma rog acasa.

        Apreciază

      • Acta Diurna said, on august 26, 2016 at 11:07 am

        Scumpă Doamnă, ați încercat să obțineți o spovedanie la Pr Vasile Gavrilă de la Paraclisul Universitar Sf Nicolae Rusă (față în față cu Universitatea, intrările la Fac de Istorie?) Sau cu pr Ioan Țeugea de la Delea Nouă (dacă cumva o fi ieșit la pensie, precis vă poate cineva indica cum să luați legătura cu el!) Trec și eu prin ce treceți dvs. Dar mi s-a arătat că Dumnezeu lucrează acum prin credința omului, El este mai prezent ca oricînd ACUM, în aceste vremuri de urgie – mai clar: contează poziția Preotului Duhovnic – odată găsit, odată ce din discuția cu el v-ați dat seama limpede că este anti-ecumenist, nu trebuie să vă mai îndoiți nici de puterea miruirii din mîna lui, nici a sf aghezeme, de nimic! Urmăriți și ce spune pe tema asta Monahul Teodot, la blogul lui, la remediile concrete pe care trebuie să le punem în aplicare în situația aceasta cumpită, la nivel personal. Ortodoxia duhovnicului este esențială. Monahul Teodot recomandă o întrebare simplă, care nu jignește preotul, și nu compromite întrebătorul: „Părinte, ce credeți despre Papă? are har? cum să privim documentele semnate în Creta?” din răspunsul lui vă veți da seama ce vederi are, și veți rămîne sau nu la el. În cel mai rău caz veți călători măcar o dată pe an la preoții care în mod public s-au dezis de erezia din Creta și deja nu-i mai pomenesc pe ierarhii eretici – sînt și 2 părinți din Argeș, care e totuși mai aproape de București decît Bacăul sau Sibiul. Cu multă dragoste, actadiurna2016

        Apreciază

      • loladyblog said, on august 26, 2016 at 2:53 pm

        Multumesc! Sper sa-mi indrepte Dumnezeu pasii unde trebuie.

        Apreciază

      • Acta Diurna said, on august 26, 2016 at 7:49 pm

        Cu SIGURANȚĂ vi-i va îndrepta. Iată, am găsit și fragmentul din Pr Epifanie Teodoropulos la care mă refeream (altul decît cel menționat de dvs): https://bucovinaprofunda.wordpress.com/2016/08/17/1969-arhim-epifanie-theodoropulos-scrisoare-catre-nicodim-zelotist-athonit-care-intentiona-sa-nu-l-mai-pomeneasca-la-slujbe-pe-patriarhul-ecumenic-athenagora-pentru-acrobatiile-sale-teologice ; din el, m-a atins următorul fapt (antepenultimul paragraf, la final): „…Sfântul Chiril al Alexandriei, marele apărător al credinţei ortodoxe „iconomisea a nu se rupe de cei din Răsărit, care il aveau în diptice pe Teodor al Mopsuestiei, eretic fiind acesta”. Adică se împărtăşea, din iconomie, cu cei care aveau în diptice un episcop eretic.” Adică Sfîntul Chiril lua asupra lui pomenirea aceasta, spre a preveni tulburări care ar fi putut să ducă la rupturi de genul celor descrise atît de bine în scrisoare. De aceea cred că dacă cineva are duhovnic în care să aibă totală încredere, om cinstit, evlavios și credincios, atunci poate să accepte că acel duhovnic își ia pe răspundere duhovnicească pomenirea celor care sînt eretici cu semnătură….Pe de altă parte, chiar la final, Pr Epifanie (care personal cred că este în cer cu Sfinții) spune: ”–cînd vom vedea că aproape toți episcopii apostaziază” – sau așa ceva, „…atunci noi vom fi biserica” Eu una mă întreb, în netrbnicia mea, dacă nu cumva am ajuns timpul acesta. Iertați!

        Apreciază

      • loladyblog said, on august 27, 2016 at 1:58 am

        În Biserică, harul merge întotdeauna împreună cu Adevărul. Lucrarea de sfințire a Tainelor se desfășoară numai în cadrul acesta al Adevărului, nici într-un caz în alt cadru lărgit artificial, deoarece Sfintele Taine constituie lucrarea sinergică dintre Dumnezeu și om. În ele Dumnezeu lucrează prin om, Dumnezeu este Săvârșitorul real al lor. Biserica însăși este și ea, ca Trup tainic al lui Hristos, izvorul tuturor Harurilor și darurilor, prin urmare în ea și numai în ea putem avea acces la Har și la Adevăr.Toate Tainele sunt săvârșite și sunt primite în baza aceleiași credințe, toate începând de la botez. Astfel și comuniunea la același potir, adică din același Sfânt Trup și Sânge, se realizează întotdeauna în baza și pe temeiul aceleiași credințe mărturisite în Adevărul revelat, acestea două fiind de fapt și granițele care delimitează foarte precis Biserica și cei care se află în ea de cei care sunt în afara ei. Iar acela care este rânduit să păzească curată învățătura de credință în Biserică este tocmai episcopul, așa cum de altfel se și angajează la hirotonirea întru arhiereu. Fiind păstor, el este primul care e dator ca turma sa cea cuvântătoare să nu se abată pe căi greșite, ce duc la pierzare. Episcopul este păstorul turmei nu prin sine, ci prin puterea primită de la Hristos, iar acest lucru este în mod general valabil pentru cei sfințiți clerici. Hristos este Arhiereul cel mare (cf. Evr. 4, 14), El este „preot în veac după rânduiala lui Melchisedec” (Evr. 5, 6), iar cel sfințit lucrează toate în numele și cu puterea Lui, și nu poate săvârși nimic fără Hristos sau împotriva Lui. Hotarele canonice amintite au fost descrise îndeosebi în tâlcuirea marelui canonist Sf. Nicodim (Milaş) la Canonul 1 al Sinodului III Ecumenic: „Emiţând această prescripţie, Soborul din Efes are în vedere acea normă juridico-bisericească în baza căreia conducerea ierarhică bisericească deţine puterea legitimă deplină doar atunci când acţionează în limitele descrise de lege şi atunci când chivernisitorii acestei puteri se supun cu stricteţe legilor şi învăţăturii Bisericii Ortodoxe; şi dimpotrivă, în momentul în care ei se depărtează de aceste legi şi încalcă hotarele legale strict-definite, această putere pierde toate drepturile ce îi aparţin.Canonul 15 de la Sinodul I-II Constantinopol (861) arată explicit în ce caz se poate întrerupe comuniunea cu episcopul locului; acesta stabileşte că atunci când episcopul locului mărturisește public o erezie, preotul poate recurge la această măsură de îngrădire față de episcopul său fără să se facă vinovat de vreo greșeală. Textul canonului este următorul:
        Cele rânduite pentru prezbiteri, episcopi, şi mitropoliţi, cu mult mai vârtos pentru patriarhi se potrivesc. Drept aceea dacă vreun prezbiter, sau episcop, sau mitropolit ar îndrăzni a se depărta de împărtăşirea cea către patriarhul său, şi n-ar pomeni numele lui precum este hotărât şi rânduit întru dumnezeiasca mistagoghie, ci mai înainte de sinodiceasca înfăţoşare şi de deplinita lui osândire ar face schismă, aceasta a hotărât sfântul sinod, cu totul a fi străin de toată ieratia (preoţia), dacă numai se va vădi că a nelegiuit acest lucru. Şi mai ales s-au pecetluit şi s-au hotărât acestea pentru cei ce cu pricinuire de oarecare vinovăţie se depărtează de ai lor întâi şezători şi fac schismă, şi rup unirea Bisericii. Că cei ce se despart pe sineşi de împărtăşirea cea către întâiul şezător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele sinoade, sau de Sfinţii Părinţi, de acela adică care eresul în public îl propovăduia, şi cu capul descoperit îl învăţa, unii ca aceştia nu numai canoniceştii certări nu sunt supuşi, îngrădindu-se pe sineşi despre împărtăşirea numitului episcop, mai înainte de sinodiceasca cercetare, ci şi de cinstea cea cuvenită celor dreptslăvitori se vor învrednici. Că nu au osândit episcopi, ci minciuno-episcopi şi minciuno-învăţători. Şi nu cu schismă au rupt unirea Bisericii, ci s-au silit a izbăvi Biserica de schisme şi de împărţiri.Canonul face foarte clar distincția între greșelile morale și cele dogmatice. În cazul în care un episcop este învinuit de abateri morale iar preotul întrerupe pomenirea lui, acel preot se face vinovat de schismă pentru că nu a așteptat judecata sinodală și prin îngrădirea sa l-a considerat și judecat vinovat pe episcopul său înainte să se pronunțe o hotărâre a judecății sinodale. Dar alta este situația în cazul în care abaterile sunt în legătură cu credința. Astfel în cazul în care episcopul însuși învață și propovăduiește o erezie în mod public, prin cuvânt vorbit sau scris, de care iau cunoștință cei din jurul său, iar acea erezie a fost condamnată de Sinoade sau de Sfinții Părinți, preotul nu mai e dator să aștepte judecata sinodală, aceasta deoarece episcopul însuși se arată pe sine de partea acelei erezii pe care o propovăduiește, fără să fie acuzat de nimeni, iar acea erezie fiind condamnată deja, singur se vădește pe sine vinovat. Deci preotul are acest drept de a recurege la această măsură de îngrădire, fără să greșească în ceva anume și fără să se facă vinovat de schismă, ci chiar este vrednic de laudă fiindcă de fapt apără Biserica de schismă și de răspândirea ereziei.-apologeticum.ro

        Apreciază

      • Acta Diurna said, on august 27, 2016 at 4:35 pm

        intru totul de acord! – mă întorc la vorba inițială – înseamnă că trebuie să căutăm doar acei preoți care-și păzesc curată mărturisirea, cei care au anunțat public întreruperea pomenirii ereticilor. Și oare din bisericile parohiilor noastre ce se va alege?

        Apreciază

      • loladyblog said, on august 27, 2016 at 10:54 pm

        Dumnezeu stie…..

        Apreciază

  20. un crestin said, on august 24, 2016 at 3:18 pm

    17.08.2016

    Protos. Elefterie Tărcuță de la Arhiepiscopia Romanului și Bacăului, Sf. Parascheva – Scrisoare de întrerupere a pomenirii ierarhului – adresată ÎPS Ioachim, Arhiepiscopul Romanului și Bacăului.

    Dă clic pentru a accesa Scrisoare%20Protos%20Elefterie.pdf

    19.08.2016

    Răspunsul ÎPS-lui Ioachim, Arhiepiscopul Romanului și Bacăului – către Protos. Elefterie Tărcuță

    Cu comentariu de către Părintelui Ciprian Ioan Staicu pe:

    https://saccsiv.wordpress.com/2016/08/20/raspunsul-ips-ioachim-catre-parintele-elefterie-comentariul-parintelui-ciprian-ioan-staicu-esential-cine-nu-l-mai-pomeneste-pe-ierarhul-ecumenist-nu-se-rupe-de-biserica/

    23.08.2016

    Raspunsul Protos. Elefterie Tărcuță către ÎPS IOACHIM, Arhiepiscopul Romanului și Bacăului

    Dă clic pentru a accesa raspunsul%20catre%20ips%20ioachim.pdf

    Apreciază

  21. […] RASPUNSUL IPS Ioachim catre Parintele Elefterie. COMENTARIUL Parintelui Ciprian Ioan Staicu. ESENTIA… […]

    Apreciază

  22. […] RASPUNSUL IPS Ioachim catre Parintele Elefterie. COMENTARIUL Parintelui Ciprian Ioan Staicu. ESENTIA… […]

    Apreciază

  23. legionarul said, on septembrie 12, 2016 at 6:13 pm

    sub ,,domnia „,lui ioachim bacaoanul au in ceput sa se petreaca multe pacate infaptuite chiar de catre cei ce ar trebui sa slujeasca ORTODOXIA ,preotul de la gadinti ,preotul strat de la sf.dumitru din cartier muncitoresc .preacurvesc la lumina zilei cu neveste si vadane de enoriasi ,mai sant cei care sau inavutit mai ales cei care au avut de construit cate ceva in numele bisericii asa conducatori asa supusi ,ma intereseaza mai putin ecumenismul cat moralitatea si mai ales lipsa ei si inlocuirea cu mercantilismul …….

    Apreciază

  24. […] RASPUNSUL IPS Ioachim catre Parintele Elefterie. COMENTARIUL Parintelui Ciprian Ioan Staicu. ESENTIA… […]

    Apreciază

  25. […] RASPUNSUL IPS Ioachim catre Parintele Elefterie […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.