SACCSIV – blog ortodox

ANALIZA raspunsului MITROPOLITULUI TEOFAN la SCRISOAREA CELOR 4500

Posted in Uncategorized by saccsiv on august 14, 2016

Foto: http://www.munteanu.ro/Teofaneng.html

Dupa cum stiti:

Peste 4500 de preoti, calugari si mireni au semnat o scrisoare catre Mitropolitul Teofan, referitoare la MARELE SINOD …

Vom analiza reactia Mitropolitului Teofan.

   Pentru inceput, iata ce putem citi la COMUNICAT DE PRESĂ în legătură cu reacții ale unor credincioși din Mitropolia Moldovei şi Bucovinei față de Sinodul din Creta de pe Doxologia:

In  ultima vreme, pe adresa Arhiepiscopiei Iașilor au fost trimise mai multe memorii în care s-au exprimat diverse opinii în legătură cu întrunirea Sfântului și Marelui Sinod din Creta (18-26 iunie 2016).

Răspunzând acestor memorii și dorind a prezenta lămuririle necesare în legătură cu participarea Înaltpreasfințitului Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, la acest eveniment bisericesc, Biroul de presă al Arhiepiscopiei Iașilor aduce la cunoștința celor interesați următoarele:

  1. În cadrul Sinodului din Creta au fost aprobate o serie de documente publicate și în limba română pe site-ul basilica.ro. Pe marginea acestor texte există o serie de reacţii sau analize, atât ale clerului, cât şi ale poporului dreptmăritor. Acest lucru este firesc şi este semn al unei Bisericii vii. Dialogul, dezbaterea, chiar luările de poziţie critice, dacă sunt purtate onest, în duh de pace şi de unitate, pot ajuta la limpezirea unor aspecte problematice. Înaltpreasfințitul Mitropolit Teofan este preocupat de aceste aspecte și receptiv la gândurile exprimate, mai ales de către fiii eparhiei pe care o slujește. De altfel, această preocupare este o constantă în lucrarea Înaltpreasfinției Sale, manifestată atât înaintea, în timpul, cât și după întrunirea sinodală din Creta. Astfel, în timpul întâlnirii din Creta, Părintele Mitropolit Teofan a avut mai multe intervenții făcute în „cuget bisericesc ortodox, bazat pe învățătura Bisericii”, potrivit mărturiei Mitropolitului Ierotheos Vlachos, participant la Sinodul din Creta.

Cele mai multe reacții au loc în legătură cu documentul intitulat „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine”. În acest document se afirmă că:

  1. Biserica Ortodoxă este „Biserica Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească” (art. 1);
    b. „ (…) bisericile și confesiunile non-ortodoxe s-au abătut de la adevărata credință a Bisericii celei Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească” (art. 21);
    c. Există o „criză profundă prin care trece mișcarea ecumenică” (art. 7);
    d. „Biserica Ortodoxă, (…) participând la organismul CMB, nu acceptă nicidecum ideea egalităţii confesiunilor şi în niciun caz nu poate concepe unitatea Bisericii ca pe un compromis interconfesional” (art. 18);
    e. „Din includerea în Consiliu, nu rezultă că fiecare Biserică este obligată să vadă celelalte biserici ca biserici în adevăratul şi deplinul sens al cuvântului” (art. 19).

Cu toate aceste precizări și altele asemănătoare, documentul „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine” este cel mai dezbătut și criticat text dintre toate cele care au fost adoptate în Creta. Trebuie, de asemenea, menționat faptul că nu toți participanții la Sinodul din Creta și-au însușit textul respectiv. Aflându-se în dezbaterea Bisericii și ținând cont de faptul că patru dintre cele 14 Biserici Autocefale nu au fost reprezentate la acest sinod, putem considera acest document în stare de analiză, nedefinitivat. Lipsa unui consens panortodox plasează documentul într-un proces de revizuire totală sau parţială, fiind necesare discuţii, amendamente sau completări în cadrul unei viitoare întruniri a Sfântului şi Marelui Sinod.

  1. Regretăm că, în contextul acestor dezbateri firești din Biserică, există și luări de poziție extreme, precum unele care se regăsesc în memoriul intitulat „Scrisoarea deschisă către arhiereii care au semnat în Creta”Acest memoriu a fost înaintat Centrului Eparhial din Iași în ziua de 11 august 2016 și a fost publicat pe unele pagini de internet. Pentru a nu exista dubii cu privire la convingerile și mărturia de credință ale Părintelui Mitropolit Teofan, Înaltpreasfinția Sa reafirmă în fața preoților din parohii, a viețuitorilor sfintelor mănăstiri și a creștinilor mireni din Arhiepiscopia Iașilor următoarele:

«a. Hristos și Biserica Sa Ortodoxă constituie tezaurul cel mai sfânt și scump, care nu poate fi negociat sau diminuat în nicio formă și prin niciun compromis.
b. Comunitățile și confesiunile creștine eterodoxe s-au îndepărtat în elemente doctrinare fundamentale de la credința cea adevărată, așa cum a fost și este aceasta cunoscută, trăită și mărturisită de Biserica Ortodoxă.
c. „Acceptarea denumirii istorice a altor biserici și confesiuni eterodoxe”, așa cum menționează documentul Sinodului din Creta, nu înseamnă și acceptarea erorilor doctrinare sau eclesiologice ale acestora. Învățăturile și practicile greșite ale eterodocșilor (ex.: o singură fire în Hristos, Filioque, primatul papal, hirotonia femeilor și altele) sunt erezii și le consider ca atare.
d. Relațiile ortodocșilor cu eterodocșii pot avea loc numai pe baza convingerii că Biserica Ortodoxă este Biserica Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, iar comunitățile și confesiunile eterodoxe s-au îndepărtat de la Adevăr și au îmbrățișat învățături și practici greșite.
e. În relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine trebuie exclus orice compromis doctrinar. Concepții precum: teoria ramurilor, teoria pierderii unității Bisericii, rugăciunea în comun cu eterodocşii sau alte idei şi practici necanonice nu pot fi acceptate în viața Bisericii Ortodoxe.
f. Este necesar să se analizeze de către Biserica Ortodoxă dacă mai este oportună menținerea calității de membru în Consiliul Mondial al Bisericilor. O reflecție și o dezbatere, urmate de o decizie asupra acestui subiect sunt necesare și așteptate de către mulți credincioși ortodocși.
»

  1. Este important să menționăm că unele persoane ce se regăsesc pe lista de semnături a memoriului „Scrisoarea deschisă către arhiereii care au semnat în Creta” au precizat, după ce textul a fost publicat pe internet, că nu au avut știință că în document se propune întreruperea pomenirii ierarhului la sfintele slujbe. Prezentăm în anexă, punctul de vedere al Ieroschimonahului Simeon Zaharia de la Mănăstirea Sihăstria, așezat de inițiatorii demersului ca prim semnatar. Această poziție este asumată și de către alți semnatari, precum Ieromonahul Sava Popa de la aceeaşi mănăstire și Preotul Postelnicu Constantin Ciprian din Războieni (Neamţ). Precizările acestor părinți arată maniera nepotrivită prin care cel puțin o parte dintre semnăturile alăturate memoriului menționat au fost colectate.
  2. Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Teofan îndeamnă poporul dreptmăritor din Arhiepiscopia Iașilor la rugăciune pentru ca Hristos-Domnul să lumineze şi să înţelepţească pe toţi cei implicaţi în această dezbatere. Este necesar a aborda cu discernământ provocările împreună-vieţuirii în Biserică, în vederea păstrării unităţii întru Adevăr şi a comuniunii de iubire între mădularele acesteia.

Biroul de Presă al Arhiepiscopiei Iașilor

Anexa 1: Scrisoarea P. Cuv. Ieroschimonah Simeon Zaharia către I.P.S. Mitropolit Teofan

Anexa 2: Mesajul P. Cuv. Ieroschimonah Simeon Zaharia către fiii săi duhovniceşti

Comentariu saccsiv:

   I-au mai scris si altii. Voi posta in articole separate si scrisorile lor.

Deocamdata sa analizam comunicatul de mai sus.

Asadar, inca de la inceput adunarea din Creta este numita “Sfântul și Marele Sinod din Creta”. De ce?

Mai departe:

“Trebuie, de asemenea, menționat faptul că nu toți participanții la Sinodul din Creta și-au însușit textul respectiv. Aflându-se în dezbaterea Bisericii și ținând cont de faptul că patru dintre cele 14 Biserici Autocefale nu au fost reprezentate la acest sinod, putem considera acest document în stare de analiză, nedefinitivat. Lipsa unui consens panortodox plasează documentul într-un proces de revizuire totală sau parţială, fiind necesare discuţii, amendamente sau completări în cadrul unei viitoare întruniri a Sfântului şi Marelui Sinod.”

Pai ori e Sinod Mare si Sfant, ori nu e? Ce-i aia “putem considera acest document în stare de analiză, nedefinitivat.”? Asa scrie pe el, ca e in stare de analiza? Unde scrie?

Fratilor, nu merge asa. Daca a fost Sinod Mare si Sfant, atunci musai documentul sau trebuie sa fie perfect, bun de cioplit in piatra, piatra fundamentala a invataturii Ortodoxe. Daca documentul nu e astfel, atunci Sinodul nu e Mare si cu atat mai putin nu e Sfant, iar pe el trebuia obligatoriu scris ca e în stare de analiză, nedefinitivat. Altfel, simultan, nu merg: Si Sinod Mare Sfant si document in aer.

Si ce vrea sa ne spuna fraza “Lipsa unui consens panortodox plasează documentul într-un proces de revizuire totală sau partială în cadrul unei viitoare întruniri a Sfântului şi Marelui Sinod.”? Ce-i documentul asta? Hartie igienica? Daca da, atunci il rugam pe Mitropolitul Teofan sa-si retraga semnatura de pe el. De ce n-o face? Ne pune sa asteptam poate ani de zile pana iar se aduna intr-un Sinod “Mare si Sfant”. Si pana atunci, cum e?

Mai scrie in comunicat cum ca:

“Regretăm că, în contextul acestor dezbateri firești din Biserică, există și luări de poziție extreme, precum unele care se regăsesc în memoriul intitulat „Scrisoarea deschisă către arhiereii care au semnat în Creta”. Acest memoriu a fost înaintat Centrului Eparhial din Iași în ziua de 11 august 2016 și a fost publicat pe unele pagini de internet.”

Si daca nu exista acea scrisoare, cum era? Il durea in continuare in bascheti? De ce doar acum a zis ceva ce vrea sa para in regula?

In comunicat e postata si o “mărturie de credință a Părintelui Mitropolit Teofan”. Punctele ei de la a) la e) sunt corecte sau partial corecte. Punctul f) are insa o mare problema:

“Este necesar să se analizeze de către Biserica Ortodoxă dacă mai este oportună menținerea calității de membru în Consiliul Mondial al Bisericilor. O reflecție și o dezbatere, urmate de o decizie asupra acestui subiect sunt necesare și așteptate de către mulți credincioși ortodocși.”

Acest punct f) se bate cap in cap cu restul marturiei sale de credinta. Pai ce sa mai analizam, reflectam si dezbatem? Acest punct f) dovedeste inca o data ca la Mitropolitul Teofan distanta de la vorbarie la fapte e uriasa. Lucreaza ca in politica. Ca si politicienii, cand observa un anumit curent in opinia publica ce le-ar pericilita scaunele, incep a declara ca poporul are dreptate, dupa care fac o comisie care sa analizeze. Si praful se alege …

El e Mitropolit. El nu e blogger. Si Mitropolit fiind, nu are voie sa se limiteze la lucrare de blogger. Un blogger n-are ce face mai multe decat a spune ca aia e minunata sau ailalta e gresita. Un Mitropolit insa poate si trebuie sa si faca. In traducere, daca marturia sa de credinta e sincera, atunci el trebuie sa ceara iesirea din Consiliul Mondial al Bisericilor. Punct.

In finalul comunicatului tine sa precizeze ca unii dintre semnatarii scrisorii celor 4500 nu sunt de acord cu întreruperea pomenirii ierarhului la sfintele slujbe. Dar Sfintia Sa tine cont de restul celor scrise in scrisoare?

   In concluzie:

Marturia sa de credinta e in linii mari buna si o voi cita ori de cate ori unii ma vor declara extremist pe motiv ca voi spune fix aceleasi lucruri.

Sfintia Sa e insa Mitropolit si nu blogger, ca atare tare imi doresc fapte: sa-si retraga semnatura de pe documentul Marelui Sinod si sa faca tot ceea ce depinde de Dansul pentru iesirea din CMB.

Deocamdata faptele sale sunt acestea:

SERPEASCA de la Mitropolitul Teofan: SA-I PRIMIM PE ISLAMISTI, caci nu ei sunt pericolul, ci noi romanii, caci nu facem copii

Foto: IPS TEOFAN a fost si el prezent la adunatura de la Munchen. Mitropolitul Serafim de Pireu a spus-o clar: mucenicia mai spala caderea …

APOSTAZIE? IPS Teofan la “liturghia beatificarii” episcopului catolic Anton Durcovici

RUSINE “DOXOLOGIA.RO”. Adica RUSINE MITROPOLITE TEOFAN. Au scos predica PS AMBROZIE impotriva LEGII ANTI LEGIONARE

„ROMANIA-VATICAN, Craciun 2010″ – emisiune de timbre postale sprijinita de IPS TEOFAN cu ocazia implinirii a 90 de ani de la primele tratative purtate de Vatican cu statul roman în vederea incheierii unui Concordat

VIDEO: IPS Teofan CENZUREAZA? S-ar parea ca la indicatia sa, din omilia arhim. Partenie de hramul Sfintei Parascheva, a fost scoasa referirea la ECUMENISM …

Monitorul Neamt – IPS Teofan: PARINTELE CALCIU SA FIE REINHUMAT

CAR-ul Mitropoliei nu e pentru sarmani. Ba mai mult, nu e doar camata, ci si inginerie financiara. Primul „client“ a fost chiar IPS Teofan

Iata si VIDEO AEROPORTUL IASI: fetite, rugaciune in comun, electorale, toate alea …

CAMPANIA MOASTE SUB TARANA: Mitropolia Moldovei obliga Schitul Radeni sa ingroape Moastele Cuviosului Iosif

 

62 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vio said, on august 14, 2016 at 1:14 pm

    Binecuvantati fiti voi fratilor, frate saccsiv (Vasile), frate el si toti fratii drepti credinciosi ce tineti dreapta credinta, care aratati lucrarea celui rau si inselarea celor slabi la minte.
    Binecuvantati fiti voi fratilor.

    Saccsiv, exista un pliant, un model pe care sa-l printam si sa-l inaintam preotilor nostrii ?

    Apreciat de 1 persoană

  2. marinela said, on august 14, 2016 at 1:22 pm

    Diplomat si mieros in vorba ca toti firtatii lui in erezie;nu m-a convins c-o cirta vorbaria lui,nu mai vreau decit,FAPTE,FAPTE,FAPTEEE…Sint superdezgustata si scirbita de atita fatarnicie si dulcegarie in vorbe pina la diabet,gata,puneti punct ratacititlor,nu ne mai asupriti cu blestematiile voastre si ne lipsiti de adevarata liturghie harica.Pling si urlu de durere de 3 duminici consecutiv,ca n-am unde-mi ogoi aleanul si setea de-o liturghie adevarata ,nepatata de acest blestemat duh ecumenist.Ma rog in camaruta mea ,ce-i drept ,eu cu sotul meu,dar nu-i acelasi lucru ca-ntr-o biserica cu intreaga obste,dar ne chinuim asa pt niste blestemati de ierarhi si clerici fricosi ce-si aroga dreptul de monopol asupra Duhului Sfint.ANAXIOS,ANAXIO,ANAXIOS, acestor tradatori nemernici!

    Apreciat de 3 persoane

  3. cosminmatiu said, on august 14, 2016 at 1:41 pm

    Asta a fost sinod mare si dracesc

    Apreciat de 2 persoane

  4. Templier said, on august 14, 2016 at 1:47 pm

    Comentand un articol de pe Vremuri Tulburi:
    https://vremuritulburi.com/2014/07/13/patriarhul-daniel-a-fost-impus-in-romania-de-catre-masonerie-pentru-a-putea-fi-implementat-ecumenismul/
    „Pana acum aveam dubii dar, dupa slujbele ortodoxe de la inmormantarea principesei papistase, cred ca e adevarat ce-i scris aici.
    Deja vorbim de o incalcare a propriilor canoane si sfidarea populatiei ortodoxe, majoritare in tara aceasta! Principesa Ana a fost botezata catolic, toata viata a frecventat biserica catolica si a fost impartasita de un preot catolic inainte de moarte. Atunci in baza carui temei religios s-au facut slujbe ortodoxe pe tot traseul turistic al decedatei si la inmormantare, de-a valma cu preotii romano-catolici si greco-catolici?! Este o minciuna oficierea casatoriei ortodoxe cu Mihai, deoarece aceasta nu s-a desfasurat intr-o biserica din Atena, ci la o resedinta privata. Dar si daca ar fi fost asa, casatoria ortodoxa nu o transforma automat intr-o credincioasa ortodoxa!
    In plus, in ceea ce priveste campania de distrugere a credintei ortodoxe prin implozie, din interior, il am in colimator pe popa Constantin Necula – pe asta nu pot sa-l numesc preot! -, de la Sibiu. Acesta propovaduieste ecumenismul fatis si are un mare succes in randul tineretului prin conferintele sale manipulatoare desfasurate in toata tara, cu preponderenta in Transilvania, pliate pe mentalul cosmopolit al noii generatii! Se vede clar ca acest individ cu fizionomie draceasca militeaza pentru pierderea identitatii nationale! Popa Necula i-a facut campanie electorala alogenului protestant Klaus Iohannis, strain de neamul romanesc si credinta stramoseasca a romnilor, in anul 2014 si are legaturi cu masoneria sibiana.”

    Apreciat de 1 persoană

    • NIMENI said, on august 14, 2016 at 4:07 pm

      Templier,
      NU are dreptate Marius Albin Marinescu, decat partial.
      Regele Mihai NU s-a dezis de poporul roman prin abdicare. Poporul roman a fost vandut iar Regele Mihai a fost parasit de toti urmare vanzarii. MS Regele Mihai NU avea cum sa mai apere poporul roman, decat riscandu-si viata in floarea tineretii alaturi de mama lui, deci nu a putut sa fie un viteaz cu stea in frunte …
      Sa cercetam mai bine de ce a fost impinsa armata romana dincolo de Nistru de maresalul Antonescu, cel mai probabil sa fie distrusa, conform planului.
      Probabil daca doamna Ana de Bourbon-Parma ar fi fost intrebata ar fi spus cum si unde ar fi dorit sa fie dusa pe ultimul ei drum dar acum e vorba de jocuri politicianiste, interese financiare/ imobiliare, inclusiv jocurile ecumeniste si anti crestin ortodocse ale papusarilor si ale figurantilor latrai pupincuristi care se gudura la oscioare aruncate pe jos …
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Casa_de_Bourbon
      Sa fim buni crestini ortodocsi, in duhul blandetii fata de sarmanii oameni!
      Dumnezeu sa o ierte si sa o odihneasca!

      Apreciază

    • Aurora said, on august 14, 2016 at 5:54 pm

      Regele Mihai a facut dublu pacat casatorindu-se cu Ana de Bourbon. O data ca s-a cununat ortodox cu ea, papistasa, obligand preotii greci sa faca o incalcare de canoane si doi, ca dupa vreo 20 de ani s-a cununat cu ea si la catolici. Deci el a devenit catolic, dupa nevasta si la Judecata va fi judecat in rand cu catolicii. Toata inmormantarea a fost un ghiveci ecumenist care s-a potrivit ca o manusa cu sinodul talharesc.

      Apreciat de 1 persoană

  5. Exacustodian said, on august 14, 2016 at 2:04 pm

    Vă mai amintiţi?

    Apreciat de 1 persoană

    • el said, on august 14, 2016 at 2:47 pm

      Exacutodian

      DA !
      si inca PERFECT !

      …NICI AZI NU s-a lepadat de EREZIILE lui !

      Apreciat de 1 persoană

      • mihai said, on august 14, 2016 at 3:17 pm

        da prietene el, nu mai departe ce a facut la iasi zilele astea bagandul [ca sa nu zic cu forta] pe acel ieretic la SF PARASCHEVA si urmand al plimba pe la voronet si gura humorului

        Apreciază

    • pcmouse said, on august 14, 2016 at 5:27 pm

      papistasii nu au taine.sunt eretici.anatema ereticilor ecumenisti!

      Apreciat de 1 persoană

  6. Exacustodian said, on august 14, 2016 at 2:10 pm

    De asta ce spuneţi?

    Apreciază

  7. Sluga netrebnica said, on august 14, 2016 at 2:17 pm

    Eu cred ca datorita celor ce nu se tem si nu cad in capcanele ereziei, datorita lor, celor care invoca si respecta sfintele Canoane, Dumnezeul nostru Iisus Hristos ii va face macar pe cativa pseudo-episcopi sa se lepede de ecumenism si de toate ereziile si sa se intoarca la dreapta credinta. A lor este marturisirea si a lor este datoria de a striga impotriva pseudo-episcopilor cazuti in erezie. Asta inseamna a fi binecredincios.

    S-ar parea ca si Mitropolitul Teofan are o tendinta de a se lepada de ereziile ecumenismului, de erezia numita CMB si de ereziile adoptate la sinodul talharesc din Creta. Dar deocamdata, avem doar un comunicat prin care se vrea linistirea poporului binecredincios si amanarea intoarcerii mitropolitului Teofan la dreapta credinta intr-un viitor incert, in care vom vedea daca vom ramane sau nu in erezia CMB.

    Lepadarea de erezie si intoarcerea la dreapta credinta sa face prin anatemizarea ereziilor, nu prin recunoasterea lor, dar ramanerea in comuniune cu ele, pana intr-un viitor cand vom vedea ce facem.

    Ortodoxia este grea, este trezvie si jertfa de sine, tinerea de Sfintele Canoane, marturisire … nu este despre plaja, distractie, iubirism, horoscop, alte nebuneli … si mers la Biserica de Pasti, sau doar la nunta si la botez.

    Cum ne invata si cuvantul nemincinos al Sfintei Scripturi:”… ii va insela de va fi cu putinta chiar si pe cei alesi”.

    Sfintii nu au stat sa caute justificari ereziilor.
    A se citi Sfanta Scriptura-Noul Testament, invataturile si pildele din viata sfintilor Apostoli, vietile si pildele sf. Vasile cel Mare – care a rupt comuniunea cu staretul sau pe care il iubea si de care fusese hirotonit, sf. Ierarh Alexandru – care s-a rugat la Dumnezeu sa nu intre Arie in Biserica, caci imparatul vroia sa-l puna patriarh, iar Dumnezeu i-a crapat matele lui Arie chiar in toaleta, in mizeria pe care incerca sa o propovaduiasca in Biserica, sf. Teodor Studitul, sf. Ierarh Ignatie Teoforul, sf. Spiridon, sf. Maxim Marturisitorul – care s-a ingradit de comuniunea cu Patriarhul si a stat singur impotriva a sute de episcopi ce semnasera erezia, sf. Calinic de la Cernica – care atunci cand domnitorul si alti episcopi au pus problema schimbarii calendarului, s-a ridicat si a iesit afara, spunand ca el, Calinic-staretul manastirii, cu cei faradelege nu se va numara …

    Multi,foarte multi sfinti, care nu si-au inventat hotare noi ale lepadarii de credinta si nici nu au fost numiti ca acum, schismatici, inselati si cazuti in dreapta sau in stanga, „neascultatori” de Biserica … Unii dintre acesti sfinti au fost caterisiti de episcopii lor cazuti in erezie si totusi au continuat sa slujeasca, pentru ca ei slujeau lui Hristos, iar caterisirea facuta de episcopii cazuti in erezie nu mai are nici-o valabilitate.

    Apreciază

    • el said, on august 14, 2016 at 3:26 pm

      Sluga necredincioasa

      „S-ar parea ca si Mitropolitul Teofan are o tendinta de a se lepada de ereziile ecumenismului, de erezia numita CMB si de ereziile adoptate la sinodul talharesc din Creta. Dar deocamdata, avem doar un comunicat prin care se vrea linistirea poporului binecredincios si amanarea intoarcerii mitropolitului Teofan la dreapta credinta intr-un viitor incert, in care vom vedea daca vom ramane sau nu in erezia CMB.”____ NU ARE FRATE !

      e GARGARA „elctorala” de la dracii ARHICONI din el !
      nu va amagiti !

      cand se va LEPADA de EREZIILE lui PUBLIC atunci POATE il vom crede !

      (teofan) savu e mai MARSAV si decat daniel ciobotea !

      Apreciat de 2 persoane

  8. el said, on august 14, 2016 at 2:25 pm

    citez:


    pr. Staicu Ciprian

    Am primit pe mail:

    Înaltpreasfințite Părinte TEOFAN,
    Am văzut comunicatul Mitropoliei Moldovei și Bucovinei care a apărut pe site-ul activenews.ro, la adresa
    http://www.activenews.ro/stiri-social/Comunicat-important-al-Mitropoliei-Moldovei-privind-tulburarile-aduse-de-Sinodul-din-Creta.-IPS-Teofan-considera-ca-%E2%80%9ELipsa-unui-consens-panortodox-plaseaza-documentul-intr-un-proces-de-revizuire-totala-sau-partiala-135776
    În calitate de ortodox vreau să vă întreb următoarele:
    1. Dacă ”Documentul cu deciziile luate la Sinodul ortodox din Creta poate fi considerat „în stare de analiză, nedefinitivat” înseamnă că ați semnat ceva nedefinitivat, deci este simplu să vă retrageți oficial semnătura, mai ales văzând cum tulburarea a cuprins mii de fii duhovnicești ai Eparhiei? Deci vă căiți că ați semnat sau nu? Un răspuns monosilabic ar fi îndeajuns.
    2. Acest comunicat, care este plin de viclenie și insinuări, eu cred că este folosit pentru a câștiga timp, a reduce la tăcere pe toți cei care luptă împotriva Adunării eretice din Creta, a manipula o viitoare ”dezbatere” (că doar postul Basilica este al Patriarhiei, nu?) și a nu mai avea opozanți la următoarea rundă de adunare papistășească de tip: Eu sunt patriarhul, deci PAPA ROMÂNIEI, voi-ierarhii sunteți frații mei,. iar restul sunt prostimea care ne dă nouă bani și ne cântă osanale etc.
    3. Ce veți face cu satele întregi care au semnat acea scrisoare nu extremă, ci de DURERE EXTREMĂ ? Veți colabora cu organele statului pentru a fi mutate în … taigaua siberiană?
    Faptul că este un comunicat Mitropoliei este lung nu înseamnă că spune ceva, decât … o scaldă, ca să amăgească și mai mult pe cât mai mulți.
    Noi vrem să redeveniți, prin atitudine hotărâtă, retragerea semnăturii și condamnarea explicită a ecumenismului ca erezie, Înaltpreasfinția Sa, Mitropolitul Teofan Savu al Moldovei și Bucovinei, căruia să îi cântăm: Întru Mulți Ani, Stăpâne!
    Așteptam, sperăm că nu degeaba, ca acest lucru să se întâmple.
    Dumitru Ardelean

    Sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/08/13/nu-recunosc-adunarea-din-creta-scrisoarea-nr-12-plange-cuvioasa-parascheva/

    …si subscriu !

    Apreciat de 1 persoană

  9. caldiceiimerginiad said, on august 14, 2016 at 2:32 pm

    Draga frate Vasile, te rog din inima sa ai mare grija la aceasta viclenie a mitropolitului Teofan, am vazut mai multe reactii cum ca „marturisirea” sa e buna sau in linii mari buna.Ma voi folosi de acel document minunat semnat de Parintele Antim si de restul Parintilor Marturisitori,dar si de o scriere a Sfantului Ignatie Briancianinov ca sa demonstrez ca acea „marturisire” este in duhul celor declarate la adunarea arhiereasca din Creta si foloseste acelasi limbaj neortodox, care duce in eroare pe ortodocsii care nu cunosc bine cum sta treaba cu ereticii.

    b. Comunitățile și confesiunile creștine eterodoxe s-au îndepărtat în elemente doctrinare fundamentale de la credința cea adevărată, așa cum a fost și este aceasta cunoscută, trăită și mărturisită de Biserica Ortodoxă.

    In primul rand, Sfinti Parinti ca Marcu Evghenicul, Paisie Velicikovski, Ignatie Briancianinov, Iustin Popovici si toti Sfintii Parinti folosesc termenul de eretic, nu te eterodox, termen nemaintalnit pana acum la Sfintii Parinti.De ce nu se foloseste termenul de eretic?E prea dur?

    IPS Serafim de Pireu a afirmat intr-un interviu: „cât de mare alterare și cât de mari probleme creează aceste formațiuni religioase pseudo-creștine, care sunt cunoscute sub numele de creștinism.Prin urmare, nu sunt Biserici, pentru că Biserica este Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească și, neîndoielnic, este Una, pentru că Unul este Hristos și, pentru că Hristos este Capul Bisericii, nu e posibil ca Hristos să aibă mai multe trupuri sau mai multe capete. Este, carevasăzică, o ”urâciune a pustiirii” (Matei 24:15, Marcu 13:14) din zilele noastre acest pluralism ecumenist, după cum se numește, care are ca scop să submineze Adevărul și să facă din Adevăr o mărime matematică, însă Adevărul este Persoană, este Hristos. El a spus: ”Eu sunt Calea, Adevărul și Viața” (Ioan 14:6).
    În privința validării Adevărului, și un singur om, care crede în El, constituie majoritate, iar în ce privește Biserica, oricât de puțini membri ar avea, acest lucru nu are nici o importanță în raport cu numărul mare al aderenților concepțiilor religioase ale romano-catolicismului, protestantismului și monofizitismului. Ei ating în jur de 1,5 miliarde, dar faptul acesta nu are nici o importanță, pentru că Biserica nu este o mărime matematică, ci este comuniune cu Adevărul Care este Hristos.”

    Mitropolitul Teofan nu i-a mai numit asa cum a semnat la adunarea din Creta, Biserici, ci „comunitati si confesiuni crestine”, ceea ce este tot gresit, pentru ca nu pot fi numiti crestini, ci doar pseudo-crestini, fiind mare diferenta intre crestini si presudo-crestini, adica ei se numesc pe sine crestini, dar trebuie numiti pseudo-crestini, si, ca sa fim mai corecti, eretici.

    O femeie i-a scris Sfantului Ignatie Briancianinov, printre altele: „Doar ereticii sunt şi ei creştini. Să te
    socoti mântuit, iar pe membrii altor credinţe pierduţi, este o nebunie, este o trufie fără margini”. Iar Sfantul i-a raspuns: „Ereticii nu sunt creştini! Dumneavoastră spuneţi că ereticii sunt aceeaşi creştini ca şi noi. De unde aţi scos una ca asta? Doar poate vreunul care se numeşte creştin şi nu ştie nimic despre Hristos, datorită nemărginitei sale ignorante, se va arăta de acord să se recunoască tot atât de creştin cât şi ereticii, fără să deosebească sfânta credinţă creştină, de puii blestemului, de ereziile hulitoare de Dumnezeu. Altfel judecă cu privire la acestea adevăraţii creştini! ” Sursa: https://parohiatorrent.files.wordpress.com/2012/06/sf-ignatie-brancianinov-despre-mc3a2ntuirea-neortodocc899ilor.pdf Daca veti citi tot materialul, veti observa ca Sfantul Ignatie intelege prin crestini numai pe ortodocsi. In scrierile Sfantului Iustin Popovici, pe care le las pentru scurtimea cuvantului, sa nu va plictisesc cu aceleasi lucruri, gasim aceeasi atitudine.

    „Vrăjmașul… a născocit o nouă înșelătorie, ca sub însuși numele Lui să-i amăgească pe cei necugetați. A născocit erezii și schisme prin care să răstoarne credința, să corupă adevărul… Și cu toate că ei nu stăruie în Evanghelia lui Hristos și în legea Lui, se numesc pe sine creștini și, umblând în întuneric, socotesc că au lumină.” (Sfantul CIPRIAN AL CARTAGINEI, Despre unitatea Bisericii Universale, III, ed. cit., pp. 45-47)

    Sfântul Ioan Gură de Aur scrie următoarele: „astfel, cum ne învaţă Scriptura şi Sfinţii Părinţi, Biserica adevărată a lui Hristos este una singură din care în diferite timpuri s-au despărţit diverse adunări eretice şi grupări schismatice” ( Comisia Teologică a Patriarhiei Georgiene, Învățături eretice cu caracter eclesiologic din sec. XX, în Buletin de informație nr. 3/1998 , Tbilisi, 1998)

    Mai departe zice: „s-au îndepărtat în elemente doctrinare fundamentale de la credința cea adevărată, așa cum a fost și este aceasta cunoscută, trăită și mărturisită de Biserica Ortodoxă” – iarasi nu zice foarte clar ca au cazut in erezii pierzatoare de suflet, care ii vor duce in iadul vesnic.Iata cat de clar si ortodox se exprima Sfantul Anastasie cel Mare: „Oricine va voi să se mântuiască, mai întâi de toate trebuie să se ţină de credinţa sobornicească; iar cine n-o va păstra întreagă şi fără de prihană, acela va pieri în veci” (Simbolul Sfântului Anastasie cel Mare).

    Concluzie punctul b argumentata mai sus: Constructia „comunitati si confesiuni crestine eterodoxe” este gresita, corect fiind scurt : eretici.Foloseste un limbaj neortodox, care nu este in Duhul Sfintilor Parinti pentru a arata greselile ereticilor si nu pomeneste despre pierzania lor cea vesnica daca nu se vor pocai si nu vor da anatemei invataturile lor gresite(Vezi documentul de mai sus al Sfantului Ignatie Briancianinov, unde se scrie despre anatematizarea eresurilor)

    c. „Acceptarea denumirii istorice a altor biserici și confesiuni eterodoxe”, așa cum menționează documentul Sinodului din Creta, nu înseamnă și acceptarea erorilor doctrinare sau eclesiologice ale acestora. Învățăturile și practicile greșite ale eterodocșilor (ex.: o singură fire în Hristos, Filioque, primatul papal, hirotonia femeilor și altele) sunt erezii și le consider ca atare.

    Dar nu a zis nimeni ca accepta aceste erezii, asta ar fi chiar o nebunie si o prostie, iar ecumenistii, fiind foarte vicleni nu sunt neintelepti sa afirme asa ceva.Mitropolitul Teofan, prin aceasta afirmatie cauta sa amorteasca constiinta pliromei Bisericii. „Oare cum se pot accepta celelalte confesiuni ca „Biserici” fără ca să se încalce în chip eretic eclesiologia ortodoxă?!” (Anexa 2, pag 7) – A se citi cu rabdare cele 35 de pagini ale documentului pentru a se vedea cat de grav este articolul 6 si restul articolelor)

    Patriarhului papistas de ce nu ii spune ca filioque e erezie si ca daca nu se pocaieste, nu are mantuire? De ce nu ii spune, asa cum zicea Sfantul Paisie de la Neamt: „Pentru că este cugetarea catolicilor pentru
    Unul Dumnezeu în Treime, rea, nedreaptă şi potrivnică Sfintei Scripturi, şi întru aceasta este deopotrivă cu Arie şi cu toţi ceilalţi eretici. Şi dacă cineva mărturiseşte astfel precum că «Duhul Sfânt purcede de la Tatăl şi de la Fiul», pentru acela nu este nădejde de mântuire, chiar dacă ar îndeplini toate poruncile lui Hristos, chiar dacă încă şi pe morţi i-ar învia, pentru că defăimează cu rea slavă Duhul Sfânt şi două pricini socoteşte a fi în Dumnezeire, una a Tatălui si alta a Fiului ”

    d. Relațiile ortodocșilor cu eterodocșii pot avea loc numai pe baza convingerii că Biserica Ortodoxă este Biserica Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, iar comunitățile și confesiunile eterodoxe s-au îndepărtat de la Adevăr și au îmbrățișat învățături și practici greșite.

    Poate a vrut sa spuna : Biserica adevărată a lui Hristos este una singură din care în diferite timpuri s-au despărţit diverse adunări eretice şi grupări schismatice (Sfantul Ioan Gura de Aur – vezi mai sus). Invataturi si practici gresite? De ce nu erezii? Si iarasi a uitat sa spuna ca daca nu se pocaiesc si nu dau anatemei aceste erezii nu au nadejde de mantuire, chiar daca ar indeplini toate poruncile lui Hristos si de ar invia pe morti(Sfantul Paisie de la Neamt)

    Conclizie: Acelasi limbaj neortodox ecumenist, prin care incearca adormirea constiintei pliromei Bisericii.

    e. În relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine trebuie exclus orice compromis doctrinar. Concepții precum: teoria ramurilor, teoria pierderii unității Bisericii, rugăciunea în comun cu eterodocşii sau alte idei şi practici necanonice nu pot fi acceptate în viața Bisericii Ortodoxe.

    Atunci cum ramane cu inregistrarea in care se vede clar ca un cardinal papistas si un ierarh monofizit au participat la Sfintele Slujbe din ziua de Pogorare a Duhului Sfant?

    MA IERTATI,DAR ASTA ORI ESTE CULMEA NESTIINTEI, ORI CULMEA IPOCRIZIEI, ATUNCI SA-SI RETRAGA SEMNATURA DE LA ADUNAREA DIN CRETA, UNDE, DUPA CUM A AFIRMAT SI IPS HIEROTHEOS VLACHOS: ” În ciuda acestora, vreau să spun cu toată sinceritatea că am remarcat foarte clar o abordare relativistă în pozițiile formulate la acest Sinod, pentru că în cele ce se spuneau și se discutau a fost foarte vehiculat conținutul teoriei ramurilor, fără a fi numită ca atare, cu alte cuvinte era evidentă părerea că ar fi avut loc o ruptură în creștinism și că creștinismul s-ar fi divizat, întocmai cum „este sfâșiată rasa unui cleric” (!) și că toți năzuiesc la unitatea creștinismului;” Inca o data, indemn sa se citeasca Anexa 2, acolo se explica pe larg si despre teoria ramurilor si alte erezii in documentele de la Creta.

    Nu am vazut ca Mitropolitul Teofan sa afirme ca papistasii si ceilalti eretici nu au Sfinte Taine, nu l-am vazut sa afirme ca numai in Ortodoxie este mantuire, asa cum invata clar Sfintii Parinti.

    Desi acest mesaj este scris in oarecare graba, deoarece, azi, inainte de Adormirea Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu, trebuie sa ne indeletnicim mai mult cu rugaciune, cred ca este folositor.

    Va rog din inima, sa nu ne lenevim sa citim acel document de 99 de pagini semnat de Parintele Antim si de restul Parintilor, si acel material despre „mantuirea” neortodocsilor, care se pot mantui numai daca se intorc in Biserica lui Hristos si se pocaiesc de ereziile lor, aduc foarte multa Lumina!

    Apreciat de 2 persoane

  10. Raluca said, on august 14, 2016 at 3:38 pm

    Atâta timp cât nu-și retrage în mod oficial și cu scuzele de rigoare semnătura de pe documentele eretice ale sinodului eretic, toate explicațiile pe care le-ar putea da nu sunt decât niște scuze inutile și penibile. E valabil pentru toți cei care au semnat acele nefericite documente.

    Apreciat de 2 persoane

  11. dante said, on august 14, 2016 at 3:39 pm

    Din cite stiu eu mitropolia Moldovei da viitorul patriarh, aceasta fiind traditia. Mitropolitul Teofan este un potential patriarh al Romaniei, deci cu atit mai mult trebuie urmarita evolutia si conduita lui in propovaduirea dreptei credinte. Ceea ce sustine in aceasta luare de pozitie este foarte corect, insa atunci se impune intrebarea: de ce exista ideea compromisului cind tu sustii unicitatea si sobornicitatea Bisericii Ortodoxe?
    Parerea mea este ca joaca alambicat, constient fiind ca momentan este greu sa tradeze pe fata Adevarul, va veni si vremea aceea.
    Omul testeaza si ia puslsul credinciosilor iar „textul” lui este adaptat in functie de interlocutor. Sint convins ca daca il interoga un filopapistas declaratia lui era cu totul alta. Acestia sint serpii cei mai periculosi ce pot avea functii de pastori ai turmei. Nu vad la niciunul dintre ei exemplul viu al lui Brancoveanu, toti sint slugarnici si probabil toti sint santajabili, insa tocmai printr-o marturie de credinta autentica pot sa-si rascumpere multime de pacate, si este trist ca ei nu sint constienti de acest mare dar.
    Sa nu ne imbatam cu apa rece, a fi crestin este …a fi sau a nu fi, alta varianta nu exista. Crestinism inseamna doar Biserica Ortodoxa, restul fiind erezie, iar acest lucru este sfintit si consolidat prin muceniciile a miilor de dreptcredinciosi.
    Sa ne rugam pentru sufletul mitropolitului Teofan, caci uriase sint ispitele si incercarile de pe umerii sai, cum de altfel trebuie sa ne rugam pentru fiecare dintre noi.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

  12. Sluga netrebnica said, on august 14, 2016 at 4:04 pm

    Un comunicat viclean, in care se vrea adormirea constiintei poporului binecredincios prin amanarea intoarcerii mitropolitului Teofan la dreapta credinta intr-un viitor incert, in care vom vedea daca vom ramane sau nu in erezia CMB, ce vom face, ce vom drege …
    Cuvinte desarte, minciuni …

    Lepadarea de erezie si intoarcerea la dreapta credinta sa face prin anatemizarea ereziilor, nu prin recunoasterea lor, dar ramanerea in comuniune cu ele, pana intr-un viitor cand vom vedea ce facem.

    Pseudo-patriarhul Daniel a semnat ereziile sinodului talharesc din Creta, se roaga cu ereticii, vorbeste despre „biserici” surori si „fratii nosti”, referindu-se la eretici catolici si la celelalte confesiuni eretice.
    Si daca ar fi fost doar semnatura la sinodul talharesc din Creta si tot ar fi fost cazut in erezie.

    A intrerupt pseudo-mitropolitul Teofan pomenirea pseudo-patriarhului Daniel?
    A dat anatemei toate ereziile si s-a lepadat de semnatura pe documentele eretice?
    Si-a cerut iertare poporului binecredincios pentru sminteala si tulburarea care a pricinuit-o prin caderea lui in erezie?

    Apreciat de 1 persoană

  13. Stefan said, on august 14, 2016 at 4:24 pm

    In acest ,,serpesc’’ raspuns al Mitropolitului Teofan se vede meritul marilor scoli din Occident ,unde a fost si el si cearceaful Dan scolit.Scolile Occidentale sunt scoli create de Sionistii care au subjugat dealungul timpului Pamantul.Aceste scoli de ,,mare si rasunator renume’’predau doctrina Noii Ordini Mondiale de vreo cateva zeci sau sute de ani.Mai grav este ca foarte multi invatacei cand pleaca la aceste,, Mofturi si Uau-ri Occidentale’’ ,(ca doar de ‘ ,are scoli inalte-c’afara) au ganduri sincere si pleaca pamanteni cu frica lui Dumnezeu,dar se intorc de acolo ….INDRACITI …si este valabil ptr toti acesti omuleti (de la coada vacii) din aceasta parte a lumii precum Romania.Asa si acest Mitropolit se da pa fata acum ,la cate tipuri de ,,limbaje’’ poate folosi ,fara sa spuna sau sa deranjeze pa cineva.E clar ca acesti ,,Ecumenisti Cretani ‘’au ca misiune doborarea si distrugerea acestui popor asa zis Ortodox si inlocuirea Bisericii celei Vii a lui Hristos Imparatul cu Biserici ca si cladiri si institutii cu rol de ADUNARI si de a se face fel de fel de Rtualuri inchinate Baalilor sau altor draci.Biserica Ortodoxa nu inseamna in nici un caz cladirile de caramida ,lemn sau din ce s-or mai face ,iar ei asta inteleg sa faca si asa a inceput inselarea tuturor madularelor vii din care este intr-adevar formata Ortodoxia Lui Hristos.E clar ca acesti Ultra,Mega Fericiti si Sfinti Cretani ii putem trece la categoria de –Vorbitori doar de limba romana si nu cu sange de roman ca si toti dar absolut toti politichistii de mahala ai Romaniei postdecembriste.
    Mai rau e ca se dau inapoi si o parte din cei care au semnat in prima faza scrisoarea bine intentionata catre acest slujitor al progresului si noii ordini mondiale-Teofan ,precum preotii de la Manastirea Sfantului Parinte Cleopa-Sihastria sau cei de la Manastirea Sfantului Parinte Iustin Parvu –Petru Voda.
    E limpede ptr ce-I treji intr-u Hristos ca va ramane o minuscula turma care ii va sluji cu dragoste ,smerenie si devotament Imparatului Hristos ,iar grosul Ortodoxiei intelese de romanasi va ramane in aer sau la un moment dat se vor contopi cu ceilalti satanisti (cei mai mari si periculosi fiind catolicii).
    Eu cred ca e timpul sa cautam preoti care se dezic clar de spurcaciunea adusa in Romania de acesti vanzatori de suflete =CRETANII si sa cautam solutii sa mai putem sa ne Spovedim si sa ne Impartasim cu Sfintele Taine ale lui Hristos Dumnezeu.
    Tebuie sa ne inchinam Domnului Nostru Iisus Hristos sa ne arate ce trebuie sa facem in continuare !
    E clar ca astia au amenintat si au pus demult presiune pa preotii romani ,prinzand si momentul oportun prin lipsa totala a unor Marturisitori reali ,ultimul probabil a fost Parintele Iustin Parvu .De aici trebuie sa vedem ce vom face ca si turma fara pastor .
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  14. basarabov said, on august 14, 2016 at 5:18 pm

    http://basilica.ro/rugaciune-pentru-regina-ana/

    ereziarhul ciobotea dan ilie a oficiat o slujba de pomenire pentru o catolică, ce a trăit cu vărul ei primar, mihai, rege pârât, cu care s-a cununat la ortodocși apoi la catolici.

    pe acest eretic în alb nu-l intreaba nimeni nimic?

    pe față își arată erezia, trăgându-i pe toți din gașca lui în iadul cel mai de jos.

    treziți-vă români că avem un patriarh si un sinod eretic.

    vai de noi de nu vom striga împotriva ereziilor lor.

    Apreciază

  15. MARIANA said, on august 14, 2016 at 6:19 pm

    Doamne ajuta frate SACCSIV!
    vreau sa aduc la cunostinta despre o astfel de initiativa din judetul Bihor si anume o scrisoare deschisa , publicată pe blogul Astradrom în data de 13 aug. 2016, care se adresează Sinodului Bisericii Ortodoxe Române pentru păstrarea dreptei credinţe şi anularea articolelor eretice şi ecumeniste din documentele finale ale Sinodului din Creta, iunie 2016. Acum se strang semnaturi si se va inainta Episcopiei Oradiei.

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/08/sinodul-din-creta-o-provocare-la.html#more

    te rugam sa postezi un link pe blogul tau pentru ca este foarte citit

    multumim anticipat!

    Apreciază

    • cosminmatiu said, on august 14, 2016 at 9:52 pm

      Am trimis si eu pe acel e-mail ca vreau formular sa semnez, eu sunt bihorean

      Apreciază

      • MARIANA said, on august 15, 2016 at 2:37 pm

        Pentru a semna scrisoarea daca esti din Oradea trebuie sa suni la Oradea: 0744.531.748. Informatia o gasesti pe blogul astradrom.

        Apreciază

  16. ayeaye20 said, on august 14, 2016 at 6:23 pm

    eterodox =alta parere, optiune,alta opinie, alta slavire (nu e de mirare ca nu le zic direct eretici termenu asta li se potriveste mănușă
    ––
    b. „ (…) bisericile și confesiunile non-ortodoxe s-au abătut de la adevărata credință a Bisericii celei Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească” (art. 21);
    == zice: s-au abatut, intrebare de bun simt au fost vro data pe Cale ereticii ca sa se abată
    ––
    b. Comunitățile și confesiunile creștine eterodoxe s-au îndepărtat în elemente doctrinare fundamentale de la credința cea adevărată,
    === au fost vro data cu noi ca sa se departeze adica au crezut Drept ? , cand acesti sectanti(protestantii anglicanii cand au aparut???)s-au nascut trupeste dar si ca secta mai tarziu sau in alte rataciri
    ––
    Punctu e: …nu rezultă că fiecare Biserică este obligată să vadă celelalte biserici ca biserici în adevăratul şi deplinul sens al cuvântului” (art. 19).
    ===asta suna ca erezia biserici depline si nedepline adica cele eretice au si ele ceva „har” poate un „botez” ceva ca tot prin Bucuresti is popi ce ii accepta pe papistasi doar prin mirungere accepta si casatorii monofizit cu „ortodoxa”
    === mai suna a limbaj ecumenist din acordu cu monofizitii/prajitii in cartea Persoana si Natura pag 187 – rezumat : acceptarea de catre ortodocsii a sinoadelor 4,5,6,7 ca fiind in acord cu sinoadele 1,2,3 zic monofizitii ca e propia interpretare a ortodocsilor si ca PE EI( pe monofizit )NU II OBLIGA CU NIMIC (monofizitii nu vor a recunoaste decat primele 3 sinoade) asta inseamna ca acele sinoade nu is normative si vor fi considerate neecumenice adica „parerile” Sf Sinoade is ale unor nimeni ,si „ortodocsii” semneaza d’astea , ceva de gen postu nu mai e obligatoriu ca in cazu cipului cine vrea il ia, cine nu, cum zicea teofan
    Deci interpretarea e a lu teofan, si ereticii la randul lor au interpretarea lor : noi ne consideram Bisericii, ca fiecare e cu a lui interpretare, da semnam acordu in CMB cu dracu ,adica fix ecumenism= amestecatura ,teofan nu’s Biserici , ereticii noi suntem Biserici = Relativism ii zice acestui fel de vrajeala ecumenista

    ––
    c. „Acceptarea denumirii istorice a altor biserici și confesiuni eterodoxe”, așa cum menționează documentul Sinodului din Creta, nu înseamnă și acceptarea erorilor doctrinare sau eclesiologice ale acestora. Învățăturile și practicile greșite ale eterodocșilor (ex.: o singură fire în Hristos, Filioque, primatul papal, hirotonia femeilor și altele) sunt erezii și le consider ca atare.
    =====AICI SE DA PE FATA , incepe sa zica, ca nu accepta ereziile si le denumeste pe cateva de ce oare a pus-o prima pe cea monofizita 1 fire in Hristos?, se simte cu musca pe camilaf”ca/ca”ciula ?(ps a se observa kakodoxia), a zis ca nu accepta ereziile dar nu a dat ANATHEMEI PE NICI UNA , si NU A NEGAT-O si nici nu amintit macar dea ea ce sa mai fie vorba sa o anathenatizeze pe cea care le inglobeaza pe toate da , ECUMENISMU SATANIST MASONIC ERETIC, deci le accepta pe toate

    Apreciază

  17. Cristiana said, on august 14, 2016 at 6:48 pm

    Saccsiv

    Am trimis un e-mail

    Apreciază

  18. emanuel1979 said, on august 14, 2016 at 6:55 pm

    Vulpe vicleană. Se așteaptă acest Teofan, ca toti cei care au semnat scrisoarea respectiva sa nu mai înceteze pomenirea si să aștepte până ce ecumenistii vor mai face o adunare în care sa se dezică sau nu de adunarea din creta, nu ? De asta ne numeste pe noi extremiști.
    El tot nu pricepe ca nu exista cale de compromis, ori dai anatema ecumenismul, ori esti cu ecumenistii.
    Pai daca ia in serios ce spune, atunci sa organizeze întruniri intre ierarhi si preoti, monahi si mireni, în care sa se hotărască fiecare de partea cui este. Căci în mod sigur nu vor cădea toti de acord.

    Apreciază

  19. Toteu said, on august 14, 2016 at 7:14 pm

    Legat de comunicatul manastirii Petru Voda asupra neincetarii pomenirii episcopilor semnatari din Creta, invocand citez: „În conformitate cu Sfînta Predanie şi cu învăţăturile părintelui nostru duhovnic şi ctitor, Arhimandritul Justin Pârvu…” ma simt obligat sa fac o mica observatie, fiindca sunt oarecum implicat personal. Cuvantul in care parintele face referire la „potirul comun” este urmatorul extras dintr-un interviu al domnului Enache, care poate fi gasit aici : http://www.cuvantul-ortodox.ro/2016/06/16/parintele-iustin-parvu-cuvinte-pentru-vremuri-de-incercare-a-bisericii-ecumenism/

    „Am fost pus în situaţia să le răspund şi credincioşilor mei la această întrebare, că unii ziceau: „Mai putem noi intra în cutare biserică din Bacău, din Timişoara, sau din Iaşi, dacă s-a făcut acolo o slujbă ecumenistă ori un ritual al Cavalerilor de Malta sau un jurămînt masonic?”
    Ei bine, sa ştiţi că aceasta este cea mai adîncă blasfemie! Le-am spus credincioşilor să meargă la biserică, să participe la rugăciune, pînă se va ajunge, ferească Dumnezeu, la împărtăşirea comună cu ereticii. Cînd ai să vezi că iau din acelaşi potir şi ereticii şi ortodocşii, atunci să nu mai intri. Pînă aicea merge să ascultăm, fiindcă spun Sfinţii Părinţi că, atunci cînd e vorba de ascultarea de Dumnezeu, nu-i mai ascultăm pe oameni.”

    Parintele este intrebat daca :”Mai putem noi intra în cutare biserică”, si nu daca mai putem pomeni un episcop care s-a dezis prin semnatura intr-un pretins „sinod mare si sfant” de dogma eclesiologica.
    Parintele raspunde :”Le-am spus credincioşilor să meargă la biserică, să participe la rugăciune, pînă se va ajunge, ferească Dumnezeu, la împărtăşirea comună cu ereticii.” -Nu le-a spus sa NU inceteze pomenirea in caz ca episcopul lor semneaza un document care submineaza cele 7 Sfinte Sinoade Ecumenice si toate dogma eclesiologica, riscand efectiv sa produca schimbari in articolul din Crez.

    COmunicatul de pe situl P-V este o manipulare si interpretare intentionat gresita a cuvintelor parintelui Iustin. De frica pierderii foloaselor, iata ca marele „marturisitor” de ieri, care da lectii in predica de abstinenta tehnologica, fiind el insusi victima ei, talmaceste nu pentru prima oara in interesul propriu si nu al Adevarului, mesajul sfantului nostru Iustin catre toti credinciosii.

    „De-a Domnul dupa inima lor, tutur celor care pun interesul personal inanintea ADEVARULUI” Amin!

    Apreciază

  20. cosminmatiu said, on august 14, 2016 at 7:30 pm

    Cand o sa anatemizeze sinodul si o sa iesim din CMB ii cred

    Apreciat de 1 persoană

  21. mircea.v said, on august 14, 2016 at 8:22 pm

    Cat timp nu-si retrage semnatura, nu spune ca ceilalti sant eretici si ca e doar o Biserica – Biserica Ortodoxa, cat timp nu spune ca biometria si cipurile si cardurie de sanatate sant rele, nu primesc cuvant de la Teofan. Si slabe sperante sa primesc cuvantul sau vreodata.

    E un comunicat in stil ric: vrajeala, abureala…

    Apreciat de 1 persoană

  22. STOP RFID said, on august 14, 2016 at 8:41 pm

    DESPRE ECUMENISM SI CIPUIRE

    De ecumenism pot sa ma apar, nu mai merg sa ascult un ierarh apostat sau un preot care este de-un cuget cu el. Toti pot sa fie ecumenisti in jurul meu, nu ma afecteaza cu nimic, daca sunt in dreapta credinta. Alta e la cipuire, la actele electronice, acolo semnez, si odata cu semnatura m-am lepadat de Hristos. Acceptarea actelor electronice inseamna ca sunt de acord cu un sistem diabolic, adica m-am unit in cuget si fapta cu satana.

    Apreciază

  23. STOP RFID said, on august 14, 2016 at 8:43 pm

    ASA CEVA?

    IATA cum vorbeste dracul prin gura unor asa zisi crestini-ortodocsi

    ioanc spune:
    10 august 2016 la 12:38 pm
    Din Traditie (si nu de pe la 1960-1980 incoace), de la Sfintii Parinti stim ca pecetluirea mainii si a fruntii cu numarul fiarei inseamna punerea in slujba raului. Ei ne-au talcuit ca pecetea de pe frunte reprezinta mintea (gandirea, ratiunea, cugetul) omului, iar pecetea de pe mana dreapta reprezinta lucrarea. Iar vanzarile si cumpararile nu se refera la tranzactii comerciale. Uite, de exemplu cand cineva apostaziaza, se leapada de Hristos, o face fiindca isi insuseste (cumpara) acea ideologie antihristica (erezia) si se identifica cu ea de buna voie si nesilit de nimeni (pecetea de pe frunte). Acum acceptand acea ideologie antihristica, el o promoveaza (lucreaza) mai departe (pecetea de pe mana), incercand sa atraga (converteasca) si pe altii in acea ratacire. Si cum face aceasta lucrare? O vinde mai departe, lucrand astfel faradelegea. Iar cei care nu vor fi pecetluiti (adica cei care raman fideli Bisericii si invataturii Sfintilor Parinti revelate de catre Tatal, prin Fiul intru Duhul Sfant) nu vor putea lucra faradelegea, adica nu pot sa o vanda, fiindca nu au cumparat (primit) erezia, ei fiind credinciosi Cuvantului lui Dumnezeu (si acestia au pecetea Duhului Sfant).
    Si inca ceva, toata aceasta lupta e duhovniceasca. Ce cauta cip-ul aici? Sau ma rog nanocip-ul?

    Apreciază

    • mihai said, on august 14, 2016 at 9:55 pm

      frate STOP RFID, acest ioan c dar si blogul unde trancaneste chipurile ,,theologie patristica” dar si pe cuvantul kakadox, modelurile lor de ,,sf parinti” sunt din aceea facuti la stefan gheorghiu, si am mai vazut cum sunt improscati cu noroi pe mizeria aceia de blog SF PARINTI PRECUM IUSTIN PARVU SI PAISIE AGHIORITUL iar ioan c asta de care faci tu referire il ridica in slavi pe popa piciorus

      Apreciază

    • el said, on august 14, 2016 at 9:57 pm

      Stop RFID

      pai daca au ajuns toti imbecilii alfabetizati sa „talcuiasca” Sfintii Parinti si Scripturile……asta iese!
      niste ageamii ca @ioanc ingamfati si prosti care trancanesc fudul din gheara dracului care i-a inhatat si care asculta si el bucuros la traznaile lor !

      Apreciază

  24. STOP RFID said, on august 14, 2016 at 8:44 pm

    Despre Mizeria din Creta

    Ierarhii si aceia de un cuget cu ei, trebuie sa faca doua lucruri, adica sa se pocaiasca:
    – sa se dezica de ,,sinodul” din Creta si sa recunoasca faptul ca au semnat ca primarul;
    – sa nu mai participe niciodata la intruniri ecumeniste si la slujiri impreuna cu ereticii.
    In alte conditii declaratiile lor sunt viclene si sunt menite sa adoarma vigilenta turmei dezorientate.

    Apreciază

    • Augustin-de-Florina said, on august 14, 2016 at 10:21 pm

      Si sa se remirunga!

      Apreciază

      • el said, on august 14, 2016 at 11:06 pm

        Augustin-de-Florina

        bine precizat ! ESENTIAL !

        dupa Randuiala Sf Parinti ca niste CAZUTI din Ortodoxie si ERETICI se REPRIMESC inapoi in Biserica dupa pocainta, spovedanie, lepadarea de ereziile si inselarile lor si CU MIRUNGERE !!!

        🙂

        sa-i mirunga preotii care au intrerupt pomenirea lor !!!

        Apreciat de 1 persoană

  25. cosminmatiu said, on august 14, 2016 at 9:58 pm

    Daca ierarhii nu isi revin nu putem noi face o scrisoare de afurisire a sinodului?

    „Saccsiv – Weblog
    DATORIA MIRENILOR cand Ierarhii sunt dusmani ai lui Hristos. Nu plecam si NU FACEM SCHISMA. Strigam “NEVREDNICILOR” si AFURISIM sinoadele talharesti. Iata ce ne invata SFANTUL TEODOR STUDITUL si MITROPOLITUL AUGUSTIN
    Posted in Uncategorized by saccsiv on aprilie 18, 2016
    Ne tot ataca uneltele Ierarhilor ecumenisti: “Vai, nu mai ziceti de ei, ca faceti schisma”.
    Nu, nu facem schisma si nici nu plecam aiurea pe la te miri ce “biserici”. Aici e casa noastra. Ei sunt tradatori.
    Iata ce ne invata Sfantul Teodor Studitul, conform SFÂNTUL TEODOR STUDITUL DESPRE DATORIA MIRENILOR DE A MĂRTURISI CREDINȚA de pe Familia Ortodoxa:
    “Atunci cînd Credinta e primejduitã, porunca Domnului este de a nu pãstra tãcere. Dacã e vorba de Credintã, nimeni nu are dreptul sã zicã: “Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un cîrmuitor? Nici acesta nu doreste sã aibã vreun amestec. Sau un sãrac care de-abia îsi cîstigã existenta? … Nu am nici cãdere, nici vreun interes în chestiunea asta. Dacã voi veti tãcea si veti rãmîne nepãsãtori, atunci pietrele vor striga, iar tu rãmîi tãcut si dezinteresat?”
    “Sinodul nu este aceasta: sa se întruneascã simplu ierarhi si preoti, chiar dacã ar fi multi; ci sã se întruneascã în numele Domnului, spre pace si spre pãzirea canoanelor… si nici unuia dintre ierarhi nu i s-a dat stãpînirea de a încãlca canoanele, fãrã numai sã le aplice si sã se alãture celor predanisite, si sã urmeze pe Sfintii Pãrinti cei dinaintea noastrã… Sf. Ioan Gurã de Aur a spus deschis cã dusmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci si cei aflati în comuniune cu ei.”
    “Avem poruncã de la însusi Apostolul Pavel cã, atunci cînd cineva învatã ori ne sileste sã facem orice alt lucru decît am primit si decît este scris de canoanele Sinoadelor ecumenice si locale, acela urmeazã a fi osîndit, ca nefãcînd parte din clerul sfintit. Nici un sfînt nu a încãlcat legea lui Dumnezeu; dar nici nu s-ar fi putut numi sfînt, dacã ar fi cãlcat-o.”
    “Si chiar dacã am fi pãcãtosi în multe, totusi suntem ortodocsi si mãdulare ale Bisericii Universale, îndepãrtîndu-ne de orice erezie si urmînd oricãrui Sinod recunoscut ca ecumenic sau local. Si nu numai acestora, ci si hotãrîrilor pe care le-au luat si le-au propovãduit Sinoadele. Nici nu este ortodox desãvîrsit, ci pe jumãtate, cel care crede cã are dreapta credintã, dar nu se alãturã dumnezeiestilor Canoane.” (Migne, PG Epistola II.81)
    Iata si ce zicea Mitropolitul Augustin:
    Prin predică, oral şi în scris, mă lupt să trezesc conştiinţa religioasă a credincioşilor şi să înţeleagă că au drepturi şi în societate, şi în Biserică. Trebuie să înveţe, spre exemplu, că au dreptul să ceară ca clericii şi mai ales episcopii să fie aleşi prin votul clerului şi al poporului.
    Să înveţe că au dreptul şi datoria de a striga «nevrednic» la hirotonia unui nevrednic. Să conştientizeze că în spaţiul Bisericii creştinii nu sunt o masă mută de oi necuvântătoare, ci au cuvânt în alegerea păstorilor lor şi în administrarea Bisericii. Să înveţe că trebuie să îi combată pe trădătorii credinţei şi să se lupte pentru curăţirea Bisericii.
    Creştinii laici pot încă să afurisească sinoade locale şi ecumenice, când sinoadele acestea nu exprimă adevărul Credinţei Ortodoxe.
    Avem mari sinoade locale şi ecumenice care au fost afurisite de poporul credincios ca tâlhăreşti.
    Cu alte cuvinte, urmăresc prin predici şi prin luptele împotriva răului ca poporul evlavios să dobândească o vie conştiinţă bisericească şi să înveţe că nu este responsabil să-şi mântuiască doar «sufleţelul său», dar este împreună-răspunzător cu toţi credincioşii, clerici şi laici, pentru ce se întâmplă în Biserică. Adică, este nevoie stringentă ca poporul evlavios să înveţe să se împotrivească!
    Iata si pe larg ce putem citi la Mitropolitul Augustin : „creştinii laici pot încă să afurisească sinoade locale şi ecumenice, când sinoadele acestea nu exprimă adevărul Credinţei Ortodoxe” de pe Graiul Ortodox:
    Împotrivire
    de dl Theodoros Gheorgopoulos, teolog
    Fostul Mitropolit al Florinei, Augustin Kandiotis, prin deceniile 1950 şi 1960 slujea ca predicator al Arhiepiscopiei Atenei. Predica în fiecare duminică şi sărbătoare mare la diferite biserici din zona Arhiepiscopiei. Însă în seara fiecărei duminici predica în săli ale unor asociaţii religioase („Trei Ierarhi”, Menadru 4 şi la cele două asociaţii religioase ale lui).
    Predicile din sfintele Biserici începeau de obicei de la pericopa evanghelică. La predicile de duminică seara dezvolta cu o rară putere a cuvântului, bogăţie de sensuri şi combativitate înflăcărată diferite teme religioase şi moralo-sociale.
    Condamna obişnuinţe şi evenimente păcătoase (carnavalurile, concursuri de frumuseţe, spectacole şi publicaţii imorale etc.), diferite erezii (precum ecumenismul), scandaluri bisericeşti, trădări ale Credinţei Ortodoxe, fapte anticanonice ale Episcopilor, trufia clericilor, probleme naţionale etc.
    Ca student, eram pe atunci un ascultător fidel al predicilor sale care provocau un adevărat seism duhovnicesc. După fiecare predică a părintelui Augustin, mă simţeam nemulţumit cu mine însumi.
    Cândva l-am întrebat:
    „Părinte Augustin, credeţi că prin marile lupte pe care le duceţi, va veni momentul când vor înceta carnavalurile, concursurile de frumuseţe, spectacolele imorale, cărţile şi revistele anticreştine, scandalurile din spaţiul bisericesc şi că clericii noştri vor deveni asemenea Sfinţilor Părinţi ai Bisericii?”
    Eram foarte curios ce va răspunde.
    Şi părintele Augustin, un om prin excelenţă realist, mi-a răspuns.
    „Nu sunt atât de naiv să cred că răul cu multe chipuri din societate şi din Biserică va înceta, oricât de multe predici am ţine.
    Altul este scopul meu:
    Prin predică, oral şi în scris, mă lupt să trezesc conştiinţa religioasă a credincioşilor şi să înţeleagă că au drepturi şi în societate, şi în Biserică. Trebuie să înveţe, spre exemplu, că au dreptul să ceară ca clericii şi mai ales episcopii să fie aleşi prin votul clerului şi al poporului.
    Să înveţe că au dreptul şi datoria de a striga «nevrednic» la hirotonia unui nevrednic. Să conştientizeze că în spaţiul Bisericii creştinii nu sunt o masă mută de oi necuvântătoare, ci au cuvânt în alegerea păstorilor lor şi în administrarea Bisericii. Să înveţe că trebuie să îi combată pe trădătorii credinţei şi să se lupte pentru curăţirea Bisericii.
    Creştinii laici pot încă să afurisească sinoade locale şi ecumenice, când sinoadele acestea nu exprimă adevărul Credinţei Ortodoxe.
    Avem mari sinoade locale şi ecumenice care au fost afurisite de poporul credincios ca tâlhăreşti.
    Cu alte cuvinte, urmăresc prin predici şi prin luptele împotriva răului ca poporul evlavios să dobândească o vie conştiinţă bisericească şi să înveţe că nu este responsabil să-şi mântuiască doar «sufleţelul său», dar este împreună-răspunzător cu toţi credincioşii, clerici şi laici, pentru ce se întâmplă în Biserică. Adică, este nevoie stringentă ca poporul evlavios să înveţe să se împotrivească! (Acesta a fost răspunsul părintelui Augustin, însă nu cuvânt cu cuvânt).”
    O, dacă această sfântă durere şi intenţie a marelui Episcop Augustin ar deveni reale în spaţiul bisericesc, mulţi trădători ai credinţei şi provocatori de scandaluri ar fi scoşi afară din Biserică şi nu ar putea să vatăme pliroma Bisericii. Avem exemple de asemenea rezistenţă şi în epoca noastră.
    Din cadrul aceleiaşi conferinţe P.O.E.
    Clerici nevrednici şi chiar Mitropoliţi ar fi nevoiţi să demisioneze şi să plece din pricina împotrivirii poporului credincios.
    În octombrie 2009 în Pafos (Cipru), papistaşi şi filopapişti ai diferitelor Biserici Ortodoxe au discutat despre primatul Papei. Aproape 100 de clerici ortodocşi şi laici au protestat afară.
    Împotrivire! Rezultatul?
    S-au amânat discuţiile şi s-a anunţat pentru mai târziu o altă întâlnire la Viena (20-27 septembrie 2010). Episcopii filopapiştii ai Ciprului însă şi-au arătat despotismul faţă de clericii jurisdicţiei lor care au participat la manifestaţii: s-au tăiat salarii şi s-au făcut destituiri. Dacă însă în afara sălii unde aveau loc discuţiile şi rugăciunile cu papistaşii s-ar fi adunat nu 100 de credincioşi, ci 100 000, ce ar fi făcut Episcopii filopapişti? Atunci s-ar fi rugat ei să nu-şi piardă tronul şi să nu fie caterisiţi.
    Patriarhul Ecumenic Bartolomeu a ajuns la culmea sincretismului ecumenist şi a oferit directorului Coca-Cola „Sfântul Coran”!
    Dacă Sfântul Munte ar fi întrerupt pomenirea patriarhului şi ierarhia Bisericii Greceşti ar fi înştiinţat că încetează dialogurile ecumenice eterodoxe şi inter-religioase, atunci este sigur că nu ar îndrăzni să-şi continue tactica de azi.
    În loc de asta însă mulţi Mitropoliţi ai Bisericii Greceşti l-au invitat la Mitropoliile lor şi împreună cu primarii i-au acordat distincţii şi l-au ridicat în slăvi.
    Pentru ceea ce face Patriarhul Ecumenic nu este doar el responsabil: sunt coresponsabili şi Episcopii tuturor Bisericilor Ortodoxe şi mai ales ai Bisericii Greciei.
    Arhiepiscopul Hristodul l-a adus pe Papa în Grecia. Dacă s-ar fi adunat în afara arhiepiscopiei câteva, să zicem, zeci de mii de credincioşi şi i-ar fi dezaprobat zgomotos pe Papă şi pe Arhiepiscop, ce ar fi făcut aceşti domni?
    Dacă în următoarele Duminici credincioşii l-ar fi dezaprobat pe Arhiepiscopul Hristodul, ar fi fost nevoit să demisioneze sau, cel puţin, nu ar mai fi îndrăznit să facă ulterior o vizită la Vatican. De ce se întâmplă acestea? Pentru că poporul credincios, păzitor al Ortodoxiei nu se împotriveşte. Cei care se împotrivesc sunt puţini.
    Cei mulţi sunt indiferenţi sau au ideea eronată că trebuie să ne luptăm doar ca să mântuim sufletul nostru. Ce fac ceilalţi şi mai ales clericii, nu este treaba noastră să îi judecăm. Astfel zic şi se liniştesc.
    Cu o asemenea mentalitate şi fără împotrivire, răul se va întinde ca o cangrenă. Ecumeniştii îşi vor impune voinţa peste tot şi puţinii credincioşi vor fi ponegriţi ca talibani, ca limitaţi, fanatici şi oameni ai urii etc. Şi nu e de mirare: „Dacă pe stăpânul casei l-au numit Beelzebul, cu atât mai mult pe casnicii lui?” (Mt. 10, 25).
    Câţiva credincioşi şi preoţi tradiţionalişti s-au adunat şi au publicat o „Mărturisire de credinţă împotriva ecumenismului”. Au semnat-o câteva mii de preoţi şi laici credincioşi. Nu este suficient. Semnează şi tu acum palimpce@otenet.gr . Dacă ar fi semnat-o toţi Mitropoliţii Bisericii Greceşti, toţi stareţii Mănăstirilor Athonite şi ai celorlalte Mănăstiri din Grecia, toţi teologii, atunci ecumeniştii ar fi tăcut şi Biserica s-ar fi liniştit de orăcăielile lor.
    Acum însă cei ce se opun sunt puţini, o minoritate. De aceea, ecumeniştii, sprijinindu-se pe mulţimea lor şi pe sprijinul conducătorilor lumeşti ai acestui veac, nu se retrag şi îşi continuă lucrarea lor de surpare. Ce se va întâmpla?
    Se pare că e nevoie de Mărturisitori şi Mucenici.
    Ὀρθόδοξος Τύπος, 30-7-2010, pp. 1, 7.
    Traducere Anna Theodorou (G.O.)
    Graiul Ortodox
    Semneză şi tu acum mărturisirea de credinţă.
    Acei dintre clerici, monahi, monahii şi laici care doresc să participe la această mică consemnare a mărturisirii ortodoxe pot să declare aceasta scriind: „Sunt de acord cu Mărturisirea de Credinţă împotriva Ecumenismului şi semnez”. Să trimită însă spre informare şi numele lor complet, precum şi identitatea lor clericală, monahală sau profesională, localitatea şi ţara la adresa: Περιοδικό «ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ» Τ.Θ. 1602, 541 24 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. fax:2310.276590 sau pe e-mail la: palimpce@otenet.gr precum şi la adresa orthotyp@otenet.gr
    Aici poţi să citeşti mărturisirea de credinţă http://www.impantokratoros.gr/D98A904D.ro.aspx

    Apreciază

  26. Sluga netrebnica said, on august 14, 2016 at 10:30 pm

    Duhul antihristic ce ii indeamna pe minciuno-episcopii Bisericii noastre sa se lepede de Sfintele Canoane si sa calce in picioare dreapta credinta, incercand sa inoveze si sa „modernizeze” invatatura lasata noua de Iisus Hristos Dumnezeul nostru, este acelasi duh antihristic al ereticului papa. De aceea vor sa fie si erezia catolica numita „biserica”, de aceea se roaga si se pupa cu ereticii.
    De atatea pupaturi si „dialoguri” cu ereticii, s-au molipsit si minciuno-episcopii nostri de duhul antihristic al schimbarii. Nu le mai place Sfanta Traditie a sfintilor nostri Parinti, nu le mai place ortodoxia.

    Auziti ce prostii poate sa afirme eretica „biserica sora” a minciuno-patriarhului Daniel:

    „Trebuie să recunoaștem că adevărul religios evoluează și se schimbă. Adevărul nu este absolut și nu este predeterminat.”

    „Dumnezeu se schimba și evoluează, la fel ca și noi, deoarece Dumnezeu trăiește în noi și în inimile noastre.”

    „Biblia este o carte sfântă frumoasă, dar ca toate cărțile vechi importante, unele pasaje sunt depășite. Unele chiar ne îndeamnă la intoleranță și prejudecăți.”

    Articol integral: https://vremuritulburi.com/2016/08/12/de-ce-dovezi-mai-aveti-nevoie-pentru-a-va-convinge-ca-actualul-papa-este-inainte-mergatorul-antihristului/

    Apreciază

  27. MihaelaIS said, on august 14, 2016 at 10:36 pm

    Doamne ajuta!
    Astazi, la predica, parintele a vorbit de Sinod, de hotararile luate in cadrul lui, de faptul ca ISP Teofan nu a tradat Ortodoxia, asa cum spun altii, ci ca dimpotriva, a aparat-o. De asemenea, a spus ca este informat de semnaturile care se strang pentru intreruperea pomenirii ierarhului si a mentionat ca de fapt unii ca acestia fac dezbinare. Parintele lucreaza la Mitropilie, il cunoaste destul de bine pe IPS Teofan. Chiar el garanteaza ca este un ierarh vrednic.
    Eu am o intrebare in legatura cu ce urmeaza sa facem… in sensul ca mai multi monahi, inclusiv cei din Sfantul Munte Athos, au recomandat sa nu mai mergem la bisericile unde se pomenesc acesti ierarhi. Noi unde mergem, la care biserici ?
    Acum recunosc ca mi-ar fi foarte greu sa ma despart de aceasta biserica. Aici ma spovedesc si ma impartasesc destul de des. Parintele m-a ajutat sa ma ridic din pacatele in care eram si m-a adus, cat de cat, la o linie de plutire. Daca ar fi sa ma duc la alta biserica (in primul rand nu am idee unde m-as putea duce), nu stiu daca voi face nici cat fac aici. In comparatie cu alte biserici, aici se fac slujbe mai des, este liniste in biserica, parintele ne cere sa respectam randuiala, ne corecteaza… este o atmosfera mult mai duhovniceasca decat in majoritatea bisericilor (parohiilor).
    Singura problema este partea cu ecumenismul, cipurile. Nu se prea discuta aceste lucruri.
    Ce sa fac ? Imi trec prin minte mai multe intrebari:
    – ce inseamna ‘slujire impreuna cu ereticii’ ? Ma aflu in aceasta situatie, la biserica unde merg ?
    – daca am nevoie sa ma spovedesc, la cine sa merg ? Daca parintele este ecumenist (sau nu este impotriva ecumenismului cu toata puterea), mai are har sa dezlege pacatele ?
    – pana cand mergem la biserica ?
    Multumesc.

    Apreciază

    • mihai said, on august 15, 2016 at 5:04 am

      din ce zona a tarii esti?!, in al 2-lea rand nu te mai duce la acest ,,preot”, si vizavi de teofan sunt dovezi indubitabile ca o tine dintr0o ierezie in alta, nu departe faptul pe cine la avut invitat zilele acestea la iasi si pe cine a poftit el la Sfanta Parascheva

      Apreciază

      • MihaelaIS said, on august 15, 2016 at 11:55 am

        Sunt din Iasi, merg la o biserica in centrul orasului.

        Apreciază

    • diana said, on august 27, 2016 at 6:59 pm

      Mihaela draga, presupun ca parintele tau duhovnic este Pr. Constantin Sturzu. Si chiar daca nu este vorba despre el, cred ca cel mai corect este sa mergi si sa-i marturisesti aceste nelamuriri ale tale, la spovedanie. Este omul care te-a ajutat, dupa cum spui, sa te ridici. De asemenea, este omul care ti L-a dat pe Hristos, cu mana lui, Trup si Sange. Macar atat merita: sa mergi sa-i spui temerile si intrebarile tale. Doamne ajuta!

      Apreciază

      • MihaelaIS said, on octombrie 16, 2016 at 10:50 pm

        Diana, esti din Iasi ? Daca da, da un semn te rog.

        Apreciază

  28. Raluca said, on august 15, 2016 at 12:07 am

    În aceeași idee, poate cineva să-mi recomande un preot din București și nu numai care să nu fie ecumenist, pro-cip, etc.? Dacă vreți să-mi dați un răspuns personal, Saccsiv vă poate da adresa mea de e-mail.
    Mulțumesc anticipat.

    Apreciază

  29. valentindortodox said, on august 16, 2016 at 12:44 am

    majoritatea preoţilor din românia sunt de partea ereticilor şi eu spun asta de mulţi ani, că sunt aproape peste tot numai eretici şi acoliţi de-ai sataniştilor din ierarhie.

    asta e o realitate pentru că nu se admite tăcerea în această situaţie în care s-a proclamat erezia la un sinod

    iar tăcerea lor e acea formă de ateism care ştiu că s-a spus că e o a treia formă de ateism pe lângă ateismul declarat şi ateismul ereticilor sau sectanţilor.

    Apreciază

  30. […] ANALIZA raspunsului MITROPOLITULUI TEOFAN la SCRISOAREA CELOR 4500 […]

    Apreciază

  31. […] ANALIZA raspunsului MITROPOLITULUI TEOFAN la SCRISOAREA CELOR 4500 […]

    Apreciază

  32. […] ANALIZA raspunsului MITROPOLITULUI TEOFAN la SCRISOAREA CELOR 4500 […]

    Apreciază

  33. […] ANALIZA raspunsului MITROPOLITULUI TEOFAN la SCRISOAREA CELOR 4500 […]

    Apreciază

  34. […] Altfel spus, nu-i recunoaste pe schismaticii ucrainieni. Dar asta-i doar deocamdata si neoficial. Cred insa ca daca stapanii care l-au scolit in vest ii vor trasa sarcina sa-i recunoasca, atunci o va face. Si cred acest lucru bazandu-ma pe comportamentul sau anterior. Va mai amintiti ce transmitea Biroul de presă al Arhiepiscopiei Iașilor in august 2016? […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.