SACCSIV – blog ortodox

PARINTELE CIPRIAN IOAN STAICU a fost zilele trecute in MUNTELE ATHOS. Iata ce a vorbit cu GHERONDA GAVRIIL

Posted in Uncategorized by saccsiv on august 8, 2016

Iata ce putem citi la ”Dacă vrem să rămânem cu Hristos, trebuie să avem mult echilibru.” (Starețul Macarie de la Schitul Oituz) de pe Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”:

Gheronda Gavriil

De curând a fost dată publicității o scrisoare deschisă (datată 3 iulie 2016) a unor părinți athoniți către Sfântă Chinotită care se opuneau Adunării eretice din Creta. Primul care o semnează este Gheronda Gavriil Cutlumusiatul de la Chilia Sfântului Hristodul. În această scrisoare părinții cer să se întrunească de urgență Sfânta Chinotită, să fie condamnat Sinodul din Creta ca eretic, anticanonic și tâlhăresc și să se oprească pomenirea patriarhului ecumenic Bartolomeu la sfintele slujbe. Este o scrisoare care a fost tradusă și în limba română, ea fiind semnată și de peste 10 părinți români de la Schitul Prodromu.

Acești părinți deja au fost catalogați ca fiind inculți, singulari, nereprezentativi pentru Athos, înșelați etc. Prigoana împotriva lor este … în desfășurare.

Acum 8 ani mergeam pentru prima oară spre Chilia Panagouda, unde a trăit Sfântul Paisie Aghioritul. Eram cu un părinte român, iar la un moment dat ne-a ajuns din urmă, pe cărare, un domn grec, în vârstă cam de 45 de ani. Ne-a întrebat dacă știm cum ar putea ajunge la Gheronda Gavriil. I-am spus că nu știm, el și-a continuat drumul, însă ne-a impresionat emoția vădită care se citea pe chipul lui, gândindu-se că se va întâlni cu părintele Gavriil. Așa că, ne-am zis, hai și noi după el, poate ajungem la un om al lui Dumnezeu. Grecul l-a găsit, așijderea și noi. De atunci nu pot trece prin Sfântul Munte fără să merg la acest mare mărturisitor al Ortodoxiei, demn urmaș al Sfântului Paisie, cu care a fost vecin (chilia Panagouda fiind la câteva sute de metri de chilia părintelui Gavriil) și al cărui urmaș întru mărturisire este.

În Athos vin mulți pelerini. Cei mai mulți vin zilnic la mănăstirea Vatopedi. În medie sunt cam 100, dar se ajunge și la 300, iar la praznice chiar la mai mult. În schimb, la Gheronda Gavriil, că e vară, că e iarnă, pelerinii care trec să ia un cuvânt de folos sunt între 200-500 ZILNIC. Așadar, ori este vorba de un mare părinte duhovnicesc (deși un simplu monah), ori a înnebunit lumea că îl caută. Cred că prima variantă este cea adevărată.

Așadar, ca să mă exprim ardelenește, cei care acuză semnatarii scrisorii despre care am amintit că ar fi … anormali, să meargă să își facă ei înșiși un consult. Ușurința cu care părintele Gavriil vorbește despre orice temă duhovnicească, mulțimea de citate patristice pe care le știe pe de rost în original (greacă veche) și afluxul continuu de pelerini arată că acest om este CU ADEVĂRAT OM CU MINTEA LUI HRISTOS.

Acum câteva zile i-am călcat pragul. De fapt, l-am găsit la masă. Am așteptat cu pelerinii români cu care eram ca Gheronda Gavriil să termine de mâncat. În două minute a ieșit, ne-a binecuvântat, ne-a spus câteva cuvinte de folos, vreo trei glume pline de tâlc duhovnicesc (din care voi adapta una în final). Apoi, înainte de a se pune la dispoziția următorilor închinători, l-am întrebat:

  – Gheronda, cum vedeți viitorul Ortodoxiei, ținând cont de cele ce se întâmplă? (nu era nevoie să spun prea multe, știm prin ce trece Biserica lui Hristos azi)

  RăspunsDacă vrem să ne mântuim, atunci să condamnăm cu tărie Sinodul din Creta, care a fost eretic și tâlhăresc ! (poate a fost sau nu adevărată minunea despre Sfântul Paisie și îndemnul de a ne împotrivi adunării din Creta; scrisoarea vatopedinului Th. o numește ”înșelare demonică”, dar iată că un om în carne și oase spune răspicat același lucru, deci cu siguranță înșelarea se află în altă parte)

Tot părintele Gavriil a mai spus: Canoanele Bisericii au caracter soteriologic, adică mântuitor. Cei adunați în Creta au călcat în picioare aceste canoane, deci hotărârile acestui sinod nu trebuie acceptate. A adus ca argument și un citat din opera Sf. Gherman al Constantinopolului: ”cei care sunt de același gând cu ereticii vor avea parte de același iad ca aceștia, pentru că Îl hulesc împreună cu ei pe Hristos.” Este clar, domnilor ecumeniști, moș Vasile, moș Ion și alții? (ca să citez pe vlădica Longhin, în predica lui de Rusalii, 2016, când Duhul Sfânt a plecat din Creta și a venit la Bănceni, la omul lui Hristos)

  – Gheronda, unde mergeți acum la slujbă?

Răspuns: Eu merg la slujbă la un părinte vecin, care DEJA nu îl mai pomenește pe ereticul patriarh Bartolomeu.

Probabil unii nu dau doi bani pe acest bătrân. Dar noi DA. Îi sărutăm mâinile, căci PRIN EL NE GRĂIEȘTE HRISTOS !

Asta a fost tot. A, iertați, să nu uit gluma. Zice Gheronda Gavriil astfel:

”Un tânăr și-a cumpărat un Ferrari. Apoi a venit la un preot ortodox, pentru a-i face slujba de sfințire a mașinii, ca să fie ferit de accidente. Preotul a făcut slujba. După câteva săptămâni a venit tânărul supărat la el și i-a spus: părinte, nu știu ce slujbă ai făcut, nu a fost primită, că am făcut accident. Preotul i-a răspuns: Cu ce viteză mergeai? Cu 280 km/oră, i-a răspuns tânărul. A, dragul meu, i-a răspuns preotul, slujba de sfințire a mașinii este valabilă doar până la 260 km/oră.”

Concluzia mea, ca șofer și umil preot al lui Hristos: Ecumeniștilor dintre ortodocși, o sută de ani ați avut nenumărate șanse să dați mărturia Ortodoxiei în fața ereticilor. Iar voi, cei care ați semnat trădarea Bisericii în Creta, cu semnătura voastră ați aruncat la gunoi harul primit la hirotonie. Iar acum sunteți … în pomul cunoștinței răului (că cel al binelui și al răului a fost în raiul lui Adam)

Auzi, culmea nesimțirii, că altfel nu știu cum să îi spun: arhiepiscopul Ciprului, văzând că nu au semnat cu bună știință mitropoliții Athanasie și Neofit documentul ecumenist de trădare a Bisericii, a semnat el în locul lor.

Acesta este ”harul” de care ”trebuie să facem” ascultare azi: niște mincinoși, șantajiști, oameni mânați de orgolii și de mânie, care ar trage în nebunia trădării lor după ei toată turma lui Hristos în iad, fără să zică nici mâc.

Doamnă Paraschiva, care i-ați scris mitropolitului Teofan, sunteți cu adevărat ucenica Cuvioasei Parascheva.

Frați români, mai ales voi mirenii, este așa de simplu: scrieți scrisori și trimiteți-le la centrele eparhiale, arătați-vă dezacordul și sminteala față de trădarea ierarhilor ecumeniști. Dacă doar noi preoții zicem adevărul, este ca o ”ploaie de vară” cu tunete. Voi sunteți FULGERELE BISERICII.

Cheltuiți un ban, dar sufocați Poșta cu numărul scrisorilor voastre trimise ierarhilor.

Să se înroșească firul internetului de mail-urile trimise secretariatelor eparhiale, să vadă nonșalanții Iude că n-au plecat toți ortodocșii din țara aceasta la cules de căpșuni sau la muncă de sclav prin alte țări, ci NOI vom apăra, din interiorul Bisericii și în ASCULTARE DE ADEVĂR, credința moșilor și a strămoșilor noștri.

Nu vă mai rețin. Aveți de scris o scrisoare, poate chiar două. Este biletul de intrare în RAI al fiecăruia dintre noi.

Iar dacă vreți, trimiteți aceste scrisori și la adresa mea de mail, ciprioan@yahoo.com și le vom publica pe toate pe acest site – până îl blochează iubăreții de minciuni – sau pe alte site-uri netâlhărești, ca nu cumva să le mănânce praful pe undeva…

Doamne ajută!

Pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu

8 august 2016

 

65 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mihail said, on august 8, 2016 at 12:29 pm

    Multumesc din suflet, Parinte. Dumnezeu sa va ocroteasca.

    Apreciază

  2. el said, on august 8, 2016 at 12:36 pm

    „– Gheronda, unde mergeți acum la slujbă?

    Răspuns: Eu merg la slujbă la un părinte vecin, care DEJA nu îl mai pomenește pe ereticul patriarh Bartolomeu.” _______ MAGISTRAL !

    s-a inteles CUM trebuie sa facem cu ereticii?

    daca NU FACEM CA SFINTII NU ne mantuim ! basta !

    Apreciat de 4 persoane

    • el said, on august 9, 2016 at 11:17 am

      despre acest Gheron Gavriil MARTURISESTE Sf Paisie Aghioritul :

      „Monah Orthodox
      04-08-2016 09:53

      Nu uitati ca printre cei care au formulat si semnat scrisoarea deschisa post-sinodala catre Sf. Kinotita se afla in capul listei Gheron Gavriil de langa Man. Cutlumus, pe care toti il stim ca ucenic si urmas al Sf. Paisie Aghioritul. Insusi Sf. Paisie cand era pe patul de moarte cu multime de ucenici imprejur a fost intrebat :” Parinte, ne lasati orfani?” La care el a raspuns:”Il aveti pe Gavriil”!

      Apreciază

    • el said, on august 9, 2016 at 11:18 am

      Parintele Gavriil din Muntele Athos: „Daca ii vom urma pe episcopii care ne spun ca papa este episcop al Bisericii, atunci vom ajunge in iad impreuna cu ei”

      Apreciază

    • el said, on august 9, 2016 at 11:19 am

      Gheron Gavriil despre actele cu cip :

      Apreciază

  3. isihastu said, on august 8, 2016 at 1:29 pm

    Apreciază

    • el said, on august 8, 2016 at 10:17 pm

      incredibil!

      sa cateriseasa preoti ca n-au platit birul la episcopie! astia NU mai sunt episcopi ci ADRENDASI de mosie exlpoatatori fara mila .
      ANAXIOS !
      Dumnezeu sa-i NIMICEASCA DESAVRASIT ! Si asa sunt ERETICI deci INUTILI ba chiar NOCIVI Bisericii !
      Nici pomenirea sa nu ramana in veac de ei !

      Apreciat de 3 persoane

  4. alex said, on august 8, 2016 at 3:39 pm

    http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/sri-acuzata-ca-a-demarat-un-proiect-de-supraveghere-in-masa-a-cetatenilor-cu-bani-ue-reactia-cancelariei-premierului.html

    Mai multe ONG-uri avertizeaza intr-o scrisoare deschisa ca SRI a castigat un proiect pe fonduri europene prin care intentioneaza sa dezvolte „un adevarat sistem informatic Big Brother, cu un potential de supraveghere generalizata a intregii populatii”.

    Restul e in pagina de stiri.

    Apreciază

  5. Bu_Florin said, on august 8, 2016 at 6:03 pm

    Doamne ajuta frati si surori! Si eu sunt intrutotul de aceeasi parere cu voi. Buna ideea sa trimitem scrisori si email-uri la secretariatele eparhiale, dar cred ca ar fi bine ca niste frati mai priceputi, sa copuna textul scrisorii/email-ului, si cine doresre, sa il copieze si sa il completeze cum trebuie si sa il trimita. Cred ca nu toate lumea stie unde trebuie sa il trimita si mai cred ca trebuie cine stie mai bine, sa posteze si lista secretariatelor eparhiale, si cu toate zonele care le apartin, sau ceva de genul asta. Iertati-ma!

    Apreciază

    • marinela said, on august 8, 2016 at 7:49 pm

      Dumnezeu sa va dea sanatate parinte si multa putere de lupta,ca deja a inceput lupta cu raul ecumenist si e doar la-nceput.Tare bine ne mai prinde elanul si curajul unor preoti ca sfintia voastra si a altora ca dvs,sa ne intareasca pe noi mirenii si nu numai ,sa nu lasam garda jos,ca dusmanul e intre noi,pregatit sa ne atace.Cit priveste indemnul de a scrie scrisori acestor tradatori de credinta,ideea e f buna si ar trebui actionat in pripa,ca nu mai e timp de pierdut cu ticalosii astia ordinari.Sora mea a inceput ofensiva trimiterii de mail-uri cu toate materialele antiecumeniste gasite pe net,la toti cei care sint ecumenisti :preoti,ierarhi,mireni ,calugari,ca e mai purtata cu net-ul decit mine.Doamne ajuta si mintuire!

      Apreciază

  6. sherlock_holmes said, on august 8, 2016 at 6:53 pm

    Scrisoare a D-lui Dimitrios Tselenghidis, Profesor al Facultății de Teologie a Universității Aristoteliene din Thessalonic, adresată Sfântului Sinod al Bisericii Greciei și publicată in Romfea.gr sub titlul “Scurtă evaluare a Sfântului și Marelui Sinod”

    Prea Fericite Părinte Președinte,
    Preasfințiților Părinți Arhierei,

    Vă trimit, cu evlavie, o cuprinzătoare evaluare despre „Sfântul și Marele Sinod” și vă rog să o studiați, deoarece cred că ar putea ajuta, cumva, în discuția responsabilă care va avea loc in cadrul Sfântului Sinod al Ierarhiei Bisericii noastre, atunci când acesta se va întruni. Evaluarea se va mișca pe două niveluri. Primul nivel va avea în vedere evaluarea în ceea ce privește partea de rânduială și canonică a Sinodului, în vreme ce nivelul al doilea se va referi la evaluarea conținutului său.
    În ceea ce privește rânduiala lui bisericească și canonică, așa numitul „Sfântul și Marele Sinod” – judecat după criterii teologice

    – nu este literalmente „Sfânt”.

    Și aceasta deoarece nu este „următor Sfinților Părinți”, nici în mod formal, nici în privința conținutului, așa cum va reieși din cele pe care le vom spune în continuare.

    Nu este însă nici „Mare”,

    nu numai pentru că nu au fost prezente toate Bisericile autocefale, dar în mod principal pentru că a fost o foarte mică și selectivă reprezentare a acestora de către arhiereii locali.

    Dar cel mai important în această privință este că

    această „Adunare” a episcopilor

    nu poate fi caracterizată – pe baza criteriilor strict teologice –

    nici măcar un Sinod Local.

    Mai degrabă este vorba de o bizară, „Conferință presinodală lărgită a arhiereilor”

    cu zece Întâistătători sau de un „Congres” a anumitor zece Biserici Autocefale, care au fost reprezentate de Întâistătătorii lor și de cel mult 24 de Arhierei aleși. Am afirmat că această „Conferință” sau „Congres” nu poate fi numit nici Sinod Local, pentru că în cadrul Sinodului Local se întâlnesc și votează toți Arhiereii prezenți la acesta. La această „Conferință-Congres”, în acord cu Regulamentul de funcționare, drept de vot au avut numai cei zece Întâistătători prezenți. Această practică este fără precedent și arbitrară în istoria noastră bisericească și nu este deloc în concordanță cu practica cu caracter eclesiologic a Sinoadelor Ortodoxe de până astăzi, care presupun egalitatea duhovnicească a tuturor Arhiereilor, lucru care se vădește în egalitatea votului lor. Nici un episcop, sub nici o formă – nici măcar cu excepția Președintelui Sinodului – nu este „fără egal” (mai presus) decât episcopii împreună cu el. Ceea ce s-a aplicat în prezenta „Conferință”, trimite în mod indirect la o formă clară de catolicism, chiar și în situația în care votul Întâistătătorilor are un caracter colectiv.
    În consecință, deciziile „Conferinței presinodale” sau a „Congresului Ierarhic” de mai sus nu au caracter obligatoriu. De altfel, ele nu au nici o autoritate nu numai asupra întregii Biserici, dar nici asupra Bisericilor locale autocefale care au fost reprezentate la acest „Congres Ierarhic” – cu totul fără temei instituțional – din moment ce Ierarhii care au participat nu au avut drept de vot. Dar deciziile sunt nule și pentru motivul în plus al principiului unanimității, care a fost încălcat prin neprezentarea celor patru Patriarhii (a Antiohiei, a Rusiei, a Bulgariei, a Georgiei).
    În plus, deciziile acestui ciudat „Sinod” de la Kolimbari nu sunt obligatorii pentru Biserica Greciei, pentru încă un motiv în plus. Întâistătătorul Bisericii noastre, în loc să susțină poziția unanimă a Ierarhiei Bisericii noastre cu privire la textul al VI-lea, a sugerat o altă poziție, care a fost acceptată de celelalte nouă Biserici Autocefale. În mod practic, aceasta înseamnă că poziția Corpului Ierarhiei grecești nu a fost reprezentată, deci pe baza Regulamentului de funcționare a „Conferinței”, asupra celui de al VI-lea text nu a existat unanimitate. Deci, textul nu este valid.
    Și acum evaluarea părții de conținut a originalului „Sinod”. În primul rând, trebuie să spunem în mod general, că la așa numitul „Sinod” din Kolimbari Creta, s-a încercat o reducție duhovnicească cu caracter instituțional de la învățătura dogmatică a Bisericii. Spunem că s-a încercat pentru că – în acord cu ceea ce am afirmat anterior – nu conferim un rol instituțional hotărârilor „Conferinței Arhierești” menționate mai sus. În Creta nu numai că nu a fost condamnată nici o credință diferită de cea ortodoxă (erezie), dar s-a încercat o teribilă, instituțională reducție/scădere de la credința delimitată în mod sinodal a Bisericii, în realitate o reducție de la definiția dogmatică (Oros-ul dogmatic) a Sinodului al doilea Ecumenic. Mai precis este vorba de o reducție (scădere) de la învățătura dogmatică a Simbolului de Credință (Crezul), care se referă la identitatea Bisericii în sine. În Simbolul de Credință mărturisim: credem „Într-Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică”. Dar la „Conferința” din Creta zece Biserici Autocefale, între care și Biserica Greciei, au acceptat, ateologic (în mod neteologic), „teologia baptismală” și, indirect, „teoria ramurilor”, recunoscând ca biserici pe romano-catolici, pe maroniți, pe nestorieni, pe monofiziții anticalcedonieni, pe monoteliți, care au fost condamnați pentru erezia lor hristologică de un rând de Sinoade Ecumenice (de la al treilea până la al șaselea inclusiv), dar și pe amestecătura de protestanți, care sunt reprezentați la Consiliul Mondial al așa numitelor biserici. Această tentativă de decizie sinodală la Kolimbari, de recunoaștere ca biserici a ereticilor condamnați de către Sinoade Ecumenice, constituie o nebunie spirituală și o lovitură de stat spirituală. Aceasta, în practică, este sincretism și ecumenism. Nu s-a mișcat mânia – facultatea rațională a sufletului – Arhiereilor „sinodali” împotriva lupilor înțelegători ai Bisericii. Din contră, „lupii” au fost numiți „oi” ale Uneia și singurei turme înțelegătoare, ale Bisericii. Ca urmare a acestui rezultat, concluzionăm că în Creta nu s-a întâmplat așteptata de către pliroma Bisericii a deliberării Arhiereilor „sinodali” cu Duhul Sfânt, nici nu a funcționat „praștia” Duhului Sfânt pentru condamnarea din nou a ereticilor. În special, pentru romano-catolici, în mod verbal am mărturisit credința noastră în definiția Sinodului al doilea Ecumenic, dar în mod practic noi am anulat această credință, recunoscând ca biserici nu numai pe aceștia, dar și alte comunități creștine, care se opun acestei definiții, prin filioque.
    După cum se știe, orice adaos la Simbolul de credință (Crez) – fie el și explicativ corect – este condamnat de către Sinoadele Ecumenice de după al treilea (inclusiv) și cei care o fac, s-a hotărât ca să fie caterisiți și excomunicați de către Biserică. Așadar, în mod clar filioque, ca adaos, este condamnat – în mod indirect, automat și în avans – de către Sinoade Ecumenice ca și erezie, din moment ce au decăzut din Biserică cei care o înfiază ca și adaos, conform cu hotărârile Sinoadelor amintite mai sus. De aceea și eterodoxia lui filioque a romano-catolicilor și a tuturor protestanților este o erezie vrednică de condamnat.
    De altfel, adaosul filioque a fost condamnat în vremea lui Fotie cel Mare la Sinodul din 879/80 (al optulea Ecumenic), unde a participat și reprezentanța Bisericii Romei, în timp ce au fost condamnate și alte învățături rele (kakodoxii) ale romano-catolicismului despre identitatea între fire și lucrări în Dumnezeul Treimic și despre caracterul creat al Harului Dumnezeiesc, la Sinoadele din 1331 și 1351. Dar și protestantismul a fost condamnat de către un șir de Sinoade ale Orientului Ortodox (1638, 1642, 1691).
    În consecință, nu este posibil ca într-un text sinodal cu caracter dogmatic să nu existe precizie teologică și eterodocșii să fie recunoscuți ca biserici. Aceasta ar însemna fie că se face o scădere conștientă în dogma eclesiologică, fie că există o dualitate de limbaj, cu tot ce aceasta implică. Cu votarea celui de-al șaselea document, care se caracterizează prin neclaritățile intenționate și mai ales prin contradicțiile teologice, „Conferința Arhierească” din Creta a consolidat instituțional ecumenismul, introducând astfel și promovând confuzia eclesiologică în conștiințele credincioșilor. In mod special reamintesc paragraful 16, unde se afirmă următoarele: „Unul din organele principale în istoria mișcării ecumenice este Consiliul Mondial al Bisericilor (CMB)… în paralel există și alte organisme intercreștine și organe regionale, precum „Conferința Bisericilor Europene” (CEB), „Consiliul Ecumenic al Bisericilor din Orientul Mijlociu”, și „Consiliul Panafrican al Bisericilor”. Acestea, împreună cu Consiliul Mondial al Bisericilor susțin o importantă misiune pentru promovarea unității lumii creștine”.
    Acceptarea termenului de biserică pentru eterodocși și în mod special pentru protestanți, întâlnim până la saturație și în paragrafele 19 și 21 în același text. Formularea de mai sus înseamnă că noi, Biserica Ortodoxă, suntem de acord că eterodocșii-eretici contribuie în mod important la promovarea unității lumii creștine! De aici se atestă că cei care au votat și cei care au semnat acest text nu au conștientizat, în mod sigur, că „Ecumenismul are duh de răutate și este condus de duhuri necurate”, conform cu experiența harismatică a fericitului Bătrân (Gheron) Efrem Katunakiotul. Poziția de bază a ecumenismului este pluralismul dogmatic. Aceasta înseamnă, în mod practic, legalizarea coexistenței diferitelor credințe deosebite între ele din punct de vedere dogmatic. Oricine contestă acest pluralism dogmatic este caracterizat ca fanatic și fundamentalist. In paralel, ecumeniștii nu permit evaluări axiologice cu privire la exactitatea, superioritatea sau inferioritatea diferitelor religii. În ecumenism toți au loc. Pentru că unitatea în acesta nu este împiedicată de varietatea diferitelor credințe, lucru care este eclesiologic inacceptabil, din punct de vedere ortodox.
    Ca dogmatist al Bisericii Ortodoxe, am adânca convingere că ecumenismul este cea mai mare erezie eclesiologică, dar și cea mai riscantă poli-erezie care a apărut vreodată în istoria Bisericii. Și aceasta deoarece ecumenismul, datorită caracterului său sincretist, recomandă cea mai insidioasă contestație a credinței Bisericii, dar și cea mai gravă falsificare a ei. Tocește într-un grad inacceptabil conștiința dogmatică a pliromei Bisericii și generează confuzie în jurul identității credinței noastre. În mod viclean golește integritatea credinței mântuitoare a Bisericii – lucru care are consecințe soteriologice grave – cu considerația că toate credințele religioase sunt soteriologic valabile, atunci când susține că toate credințele eterodoxe și ale celorlalte religii sunt căi care conduc la aceeași mântuire.
    Însă, cu câte s-au scris contradictoriu față de eclesiologie în documentul al VI-lea se dă impresia că sunt batjocoriți creștinii eterodocși, de vreme ce la început sunt numiți „biserici eterodoxe”, adică eretici, iar în continuare sunt numiți biserici. Nu este permis să subestimăm inteligența lor. Înțeleg bine că nu-i iubim cu adevărat, pentru că nu le spunem adevărul în mod clar. Le spunem minciuni, cum că ar fi biserici. Și în acest mod nu-i ajutăm, pentru că nu-i chemăm la pocăință și la negarea alunecărilor lor dogmatice, astfel încât să fie încorporați în singura Biserică adevărată, cea Ortodoxă. Din fericire, suficient de mulți Arhierei nu au semnat acest document, din motive dogmatice.

    ……………………

    Ramin la convingerea ca cea mai buna actiune a credinciosilor este aceea de a evita bisericile unde slujesc ecumenisti,pe cit se poate,inminarea catre acestia a cartilor antiecumeniste ale sfintilor contemporani ( sfintul Iustin Popovici ),evitarea bolboroselilor impreuna la sapatamina de ” desfrinare” religioasa ecumenista,prezentarea de carti cu invatatura de credinta ortodoxa la intrarea in facultatile de teologie,in general marturisirea credintei ortodoxe si comuniunea cu sfintii nostri din totdeauna.Aceasta cu tarie,cu blindete,cu argumente, ( fara duh de cearta, injurii,etc care duce la efectul opus,la convingerea falsa a acelora,a ecumenistilor,ca au dreptate.)

    Bine este si cum spune Pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu,sa trimitem scrisori sau sa vorbim cu preotii,ierarhii,mirenii care incep sa renunte la credinta ortodoxa si comuniunea cu sfintii vrajiti de sirenele duhului acestui veac desfrinat si necredincios.

    PS. Intr-un fel sint de inteles si ierarhii care au participat la acest ” sinod ” nici Mare nici Sfint.Daca de o suta de ani au tot sarit pirleazul Bisericii si au incercat sa-l imite cumva pe regele Solomon,dar nu in intelepciunea sa,ci in caderile sale….cum sa isi mai vina in fire si sa se indrepte precum fiul risipitor,mica e speranta.
    …..

    Regele Solomon era iubitor de femei. In afara de fiica lui Faraon, el si-a luat multe femei straine: moabite, amonite, sirience, idumee, hetite si amonite, adica din acele neamuri de la care Domnul ii oprise pe fiii lui Israel, zicand: „Nu veti intra la ele, si nici ele sa intre la voi, ca nu cumva ele sa va abata inima spre idolii lor”.

    Apreciat de 1 persoană

    • mihai said, on august 8, 2016 at 10:01 pm

      Gabi prietene dar ce pretentii mai ai de la gugustiucul asta, care lingau a fost lingau este si lingau va fi pina va pune mainile pe piept

      Apreciat de 2 persoane

      • Mihail said, on august 9, 2016 at 8:15 am

        Prietene mihai, te rog sa nu te folosesti de gugustiuci in comentariile tale. Sant niste fiinte prea fine si delicate ca sa le bagi in mizeriile iadului.

        Apreciat de 1 persoană

  7. el said, on august 8, 2016 at 8:16 pm

    raspunusuri PERTINENTE catre TRUSTUL DE REEDUCARE intru „ortodoxia” politic corceta Cuvantul KAKAODX la articolasul CUR-PAPIER al neisemnatului lor fudul LABARIC roman cica „monah e vatopedu”( daca a ajjuns vatpodeu sa aibe in obstea ei asemnea EXREMENTE SFRASITUL ei E MAINE !!) , zis si marturisicica aka „m.Th” :

    FRUMOS si PERTINENT RASPUNS, il aduc aici spre folos:

    Monah Orthodox
    04-08-2016 09:53

    Nu uitati ca printre cei care au formulat si semnat scrisoarea deschisa post-sinodala catre Sf. Kinotita se afla in capul listei Gheron Gavriil de langa Man. Cutlumus, pe care toti il stim ca ucenic si urmas al Sf. Paisie Aghioritul. Insusi Sf. Paisie cand era pe patul de moarte cu multime de ucenici imprejur a fost intrebat :” Parinte, ne lasati orfani?” La care el a raspuns:”Il aveti pe Gavriil”! Dupa el urmeaza o multime de semnaturi de la calugari cu renume in lumea ortodoxa , ieroschimonahi, schimonahi, sau monahi simpli ai Sf. Munte , precum Sava Lavriotul, Hariton de la Kareya, Irineu (fost vatopedin) si multi altii de la Schiturile Kavsocalivia, Kerasia, Katunakia si de peste tot in Sf. Munte, ….despre care comentariul vatopedin spune ca …

    “”””” sunt monahi singulari sau grupuri nestatornice cu tendinte vadit anarhiste motiv pentru care au fost expulzati de unde salasluiau (manastiri, schituri, chilii) . Aceste elemente isi aroga titulatura de “Parintii din Sfantul Munte” incercand sa duca in inselare sufletele nevinovate iubitoare de Hristos. Nu trebuie ascultati pt ca ascultarea acestora ii vatama atat pe cei care pleaca urechea cat si pe monahii care sunt pe drumul respectiv. “‘””

    Cata nedreptate se face in aceste cuvinte! Numai bunul Dumnezeu o stie! Trebuie spus aici ca cei care au semnat sunt cu adevarat Parinti Atoniti pt ca aproape toti au buletine de Athos ( pt cine nu stie, Athosul este republica monahala cu cetatenie proprie si atunci cand un novice este tuns monah in Sf. Munte, i se da buletin athonit cu cetatenie athonita) . Oare este “mai athonit” un monah din obstea vatopedina decat unul de la o chilie athonita?? Daca da sa se explice ! Daca nu, atunci le recomand mai multa smerenie. Da intradevar, exista pozitie oficiala si pozitie neoficiala , dar intre acestea doua primeaza cea care marturiseste Adevarul si-l urmeaza pe El.
    Dar hai sa lamurim un lucru. Se vede f. clar din comentariul nr. 8 ca ori nu se cunosc canoanele, ori se tagaduiesc. De ce? Pt ca se spune ca “se vede vadit dorinta de schizma din partea unora”. Insa, in canonul 15 al Sf. Fotie cel Mare se spune clar ca a taia pomenirea unui ierarh care invata erezii nu inseamna schizma si nu se poate certa canoniceste cel ce intrerupe pomenirea unui astfel de ierarh chiar de-ar face-o inainte de judecata si condamnarea de catre un Sinod a ierarhului eretic, intrucat , spune mai departe acelasi canon, acestia (care intrerup pomenirea) sunt adevarati luptatori si aparatori ai Sfintei Ortodoxii impotriva cancerului ereziilor.
    Sa ne cunoastem fratilor bine credinta inainte sa aruncam cu piatra, ca sa stim bine ce trebuie aparat si ce trebuie aruncat , cu timp si fara timp, ca sa nu ne trezim ca dandu-ne urmasi ai lui Hristos ne-am apucat ca odinioara Cain sa il sfasiem pe fratele nostru, neintelegand jertfa, dorul si durerea lui.
    Ce frumos si parinteste si plin de dragoste parinteasca ar fi fost acest Sinod daca in loc sa se preocupe de recunoasterea ca “Biserici” a atator forme de erezii (blasfemiatori ai Duhului Sfant al Adevarului), si-ar fi aplecat putin inima asupra celor cu adevarat aflati in schizma desi pastratori ai credintei ortodoxe si a Sf. Sinoade Ecumenice, si sa rezolve aceasta problema.
    Chiar nu li se pare “ca lovesc cu piciorul in tepusa” acei care condamna prin cuvinte grele pe acesti cativa marturisitori ai dreptei credinte, care isi pun viata la bataie pt adevar, cu riscul chiar dr a fi expulzati din Sf. Munte (ma refer la semnatarii scrisorii) ?!!!
    Ar fi (imperios) necesar aici sa se faca publica , chiar pe acest site, scrisoarea Parintilor Aghioriti, caci deacolo se va vadi limpede cata greutate sau cata pripeala si superficialitate este manifestata in comentariul vatopedin.
    Ar trebui stiut de catre toti ca in chiar acest rastimp in care li se imputa lipsa de discernamant, de rabdare, de statornicie sau dorinta de schizma unor Parinti Athoniti, in Romania, deja unii dintre ierarhii romani participanti si intru-toate semnatari la Sinodul din Creta ( nu dam nume pt ca n-avem voie dupa criteriile vatopedine, ci spunem doar localitatile, …cluj si sibiu), ies in public si predica oamenilor raspicat ca deacum se pot face casatorii mixte. De ce atata graba in transformarea in regula a unei asa-zise “economii” care se impotriveste clar Sf. Sinoade ecumenice ( vezi can. 72 al Sinodului 6 Ecumenic) ???!!!
    De aceea se cere de catre multi un raspuns grabnic pt ca deja turma e deja sfasiata de invataturi straine Ortodoxiei, iar pastorii tac.
    Bunul Dumnezeu sa ne ajute sa nu se ajunga ca-n vremea Sf. Maxim Marturisitorul cand doar un biet si simplu monah si doi ucenici s-au pazit de inselatoarea erezie maiestrit mascata in iubire , a monotelismului. Cum se apara el: “Acum , de vreme ce toate Bisericile au acceptat erezia , eu nu mai apartin niciuneia; eu apartin Adevarului, caci acolo unde este Adevarul acolo este Biserica lui Hristos”!
    Iertati, insa datoram lui Hristos mai mult decat orice marturisirea adevarului.
    ” Cel ce cauta sa-si scape sufletul si-l va pierde, iar cel ce isi pierde sufletul pentru Hristos si Evanghelie , si-l va castiga ( mantui)” IC XC
    Atentie! … nu se marturiseste si se lupta aici IMPOTRIVA a ceva, fie Sinod, fie erezie, fie inselare , ci se marturiseste si se lupta PENTRU Adevar. Numai unde este Adevarul, acolo numai poate fi si dragoste adevarata! Noi nu neam nascut ca fiinte ale impotrivirii ci ca fiinte ale slujirii, comuniunii, si iubirii. Da, DAR NUMAI SI NUMAI INTRU ADEVAR!!
    Asa sa ne ajute bunul Dumnezeu!

    Apreciat de 2 persoane

  8. el said, on august 8, 2016 at 8:39 pm

    un comentator il intreaba pe ONANICI „m. Th” :

    Dorin
    05-08-2016 20:43

    @m. Th.
    Draga m.Th., ai putea te rog sa te identifici cu numele de monah al tau si sa nu mai folosesti abrevierea?
    Pentru fratii ortodocsi e o obisnuinta numele, nu semnaturile abreviate. Ar fi, cel putin, o dovada de bun simt fata de crestinii ortodocsi.

    Si a 2-a intrebare: “scrisoarea primita pe email” din partea ta este punctul de vedere oficial al obstii Manastirii Vatopedu? Poti confirma asta cumva? Poti asigura ca aceasta scrisoare nu este doar punctul tau de vedere ci al intregii obsti monahale de la Vatopedu, impreuna cu al staretului?

    Intreb pentru ca se vede foarte clar ca se manipuleaza: in titlu e scris numele Manastirii, dar e semnata doar de tine.”

    raspusnsul jigodiei pretins „athonite” e de o prasivenie dezgsutatoare !

    S-A TREMINAT cu Muntele Athos daca au intrat in el asemenea specimene educate la stefan gheorghiu modern!
    Nu au nevoie de femei acolo, e destul caau CURVELE astea , auzi „m.Th” …semnat asa din „smerenie/discretie” athonita ! ca asa semna si Sf Grigorie Palama scrisoriel sale .. sa ma IRETE SFantul ca l-am alaturat de o asemnea SCRABOSENIE IMONDA de ins !

    acum au scolit la facultatile de reeducare CADRE care sa infiltreze si sa distruga DINAUNTRU si Biserca romana
    1)prin IUDELE ca daniel ciobotea, teofan savu,etc…
    2) popii produsi pe banda rulanta peste noapte care au impanzit si luat in primire parohiile din Ro, legiuni de inrdaciti VANDUTI ierarhilor lor
    3) apoi au INFILTRAT apoi Manastririle si le-au demolat duhovniceste …..

    si COROANA „productiei” de monstri :

    si CULMEA SUCCESULUI romanesc prin produsul desfranarii nemaivazute al facatoarelor de GENOCID CURVELOR AVORTATOARE si AL TRADATORILR si TORTIONARILOR , fiii lor din samanta romaneasca cea mai SPURCATA : au EXPORTAT GUNOI si peste hotare sa IMPUTA si sa SPURCE si Ahtosul si alte manastriri !

    „m.Th” este un exponat al „reusitei” romanesti in materie de TRADARE si CURVIE la toate nivelele !

    Apreciat de 2 persoane

    • el said, on august 9, 2016 at 12:30 pm

      si daca despre Gheron Gavriil cel care a semnat PRIMUL Scrisoarea Monahilor Athoniti , cea criticata de LABARICI „m, Th” , MARTURISESTE INSUSI Sf Paisie Aghioritul,…. despre ONANICI OBRAZNCUL „m.Th” CINE „marturiseste” ?

      … TRUSTUL de REEDUCARE si MINCIUNI Cuvantul KAKODOX !… nici macar Manastirea in numele careia PRETINDE ca scris cup-papier-ul de scrsorica /Mail …semnata „curajos ” m.Th” !

      judecati si voi intre CUVANTUL Sf Paisie Aghioritul si PLEROMA Monahilor Ortodocsi din Athos…. si un LABARICI obraznic aspirant la monahism , „ilustul” „m. Th” !!!

      CINE deci are Dreptate si UNDE sa afla Adevarul ?
      orice om cu mintea intreaga STIE si pricepe aceasta !

      Apreciază

  9. nevrednicul said, on august 8, 2016 at 10:43 pm

    fratilor a inceput prigoana si in mitropolia moldovei ,la schitul Radeni ce apartine de man. Petru Voda ieri duminica parintele Pamvo nu la pomenit pe teofan la liturghie iar doua femei l-au inregistrat si deja la chemat azi hariton la el pentru explicatii.

    Apreciază

    • vagaBond said, on august 9, 2016 at 9:48 am

      @nevrednicul
      Sunt curios cine sunt „cele doua mironositze”..hmm

      Apreciază

      • el said, on august 9, 2016 at 11:22 am

        vaaBond

        E PLINA Biserica de curve fatarnice din astea, SLUGILE DIAVOLULUI , barbati si femei !

        de aceea : SLAVA DOMNULUI ca se face DESPARTIREA apelor, sa se vadeasca CINE e cu Hristos si GLOATA care merge dupa diavol MAJORITARI in Biserica azi in frunte cu IUDELE ERETICE si APOSTATE care le conduc !

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on august 9, 2016 at 11:49 am

        vagaBond

        „Sunt curios cine sunt „cele doua mironositze”..hmm”______ ORICINE ar fi ele PARTEA LUI IUDA au agonisit !
        ca toti TRADATORII Lui Hristos si ai Ortodoxiei (cata vreme RAMAN in TRADAREA lor,)
        si STIM ca iuda chiar si cand a inteles ca a gresit, N-A MAI AVUT PUETREA sa scape de tradarea lui. sa te teama deci TOTI TRADATORII , ca vamesii si desfranatele mai usor se mantuisc si intra primii in Imparatia Cerurilor … dar NU si viclenii, fariseii si iudele !

        Apreciat de 1 persoană

    • el said, on august 9, 2016 at 11:13 am

      nevrednicul

      SA FIE BLESTEMATE acele 2 curve tradatoare!

      Apreciat de 2 persoane

    • ilioara said, on august 9, 2016 at 11:56 am

      Mai fratilor trebuie intrerupta pomenirea pe viata si pe moarte. Dumnezeu nu se lasa batjocorit ori esti cu Hristos ori nu….

      Apreciat de 2 persoane

    • ilioara said, on august 9, 2016 at 12:15 pm

      Cica sunt unii nevinovati care nu stiu si aia se mantuiesc din prostie…dar daca ii intrebi in ce zi tre sa-si ia salariul stiu, cati bani tre sa ia stiu, ce au in dulap stiu, in frigider la fel , ala de la tara stie cati purcei are cati ari de teren, unde are porumbul si unde graul dar nu stiu ce e aia ereze. Cica fratilor cei care au murit pt icoane puteau si ei sa ingroape icoanele si sa zica ca nu stiu n-au treaba, cei care nu au vrut sa tamaie idolii puteau si ei acolo de ochii lumii sa tamaie nitel ca se pocaiau dupa, cei pe care i-au omorat catolicii la fel ce problema era ii primeau ii cinsteau acolo cu o cafea ceva macar si dupa ce plecau mai vedeau ei ca cica daca scuipi si lovesti obrazul lui Hristos de frica si/sau interes material te mantuiesti…..
      Fratilor sariti sa ne fura cei care sunt pusi sa ne pazeasca ne fura uleiul din candele si asa e putin………

      Apreciază

    • ilioara said, on august 9, 2016 at 12:43 pm

      Alea care l-au inregistrat or fi tot alea care au inregistrat parintele ala de manastire care a indraznit sa-si dea cu parerea in cazul colectiv. Tremura prezentatoarea, frate nu mai nimerea sa zica …si totusi nu se poate….si totusi ce-i facem…aia mai schimbau subiectul ea nimic..si totusi…sa-l torturam putin acolo..cat de cat deci nu se poate cine e el si in tara cui se crede si pe tarlaua cui sa-si dea el cu parerea, sa spuna omul ce crede….Stie Dumnezeu ma cine sunt alea si e sufiecient…sa le ierte ca nu stiu ce fac si pe CINE sfideaza!!!!!

      Apreciază

      • el said, on august 9, 2016 at 1:00 pm

        ilooara

        sa le ierte DUmenzeu DOAR DACA NU STIU ce fac, ca ma tem ca STIU si inca FOARTE BINE !
        si atunci NU au iertare pana NU se pocaiesc !
        astia isi bat joc de Hristos si cred ca lasa ca ii va ierta si daca ar gresi ei cumva, ” ca e Milostiv”…asta le spune DRACUL din ei cand ii indeamna sa faca Pacate IMPOTRIVA Duhului Sfant !

        Apreciat de 1 persoană

    • el said, on august 9, 2016 at 11:23 am

      ai grija ca visarion iugulescu era pe aratura !

      Apreciază

    • ilioara said, on august 9, 2016 at 1:57 pm

      Frate el oamenii au pierdut perceptia lui Dumnezeu de la preot in jos si invers. Zice asa psalmistul: „mai mult decat zbuciumul neasemuit al marii minunat este intru cele inalte DOMNUL” Frate omul a pierdut simtirea de Dumnezeu daca nu simtim maretia, puterea, slava, perfectiunea, frumusetea Celui ce a facut cerul si pamantul, marea si toate cele din ea, a celui ce a facut omul si s-a jertfit pentru el ne-am pierdut simturile. A zis odata o maicuta ca Dumnezeu este infricosator si au sarit multi pe aici…DACA NU NE CUTREMURAM SI NU TREMRAM IN FATA LUI DUMNEZEU de teama sa nu-L suparam ne-am pierdut simtirea…In sensul asta se zice ca nu stiu, .ele stiu dar nu simt……(si de aici si toata frica asta de a fi cu EL)

      Apreciază

  10. emanuel1979 said, on august 9, 2016 at 12:29 am

    ” Auzi, culmea nesimțirii, că altfel nu știu cum să îi spun: arhiepiscopul Ciprului, văzând că nu au semnat cu bună știință mitropoliții Athanasie și Neofit documentul ecumenist de trădare a Bisericii, a semnat el în locul lor. ”

    Acesti ecumenisti sunt pur si simplu niste sarlatani. Niste clovni imbracati in episcopi. De la asemenea mascarici te poti astepta la orice.

    ” Frați români, mai ales voi mirenii, este așa de simplu: scrieți scrisori și trimiteți-le la centrele eparhiale, arătați-vă dezacordul și sminteala față de trădarea ierarhilor ecumeniști. Dacă doar noi preoții zicem adevărul, este ca o ”ploaie de vară” cu tunete. Voi sunteți FULGERELE BISERICII. ”

    Puteti sa le scrieti mii si mii de scrisori, pentru acei sarlatani imbracati in episcopi, sunt ca hartia igienica, bune de sters la curul lor ecumenist. Nu cred ca pentru ei merita sa va osteniti mainile sa scrieti ceva, chiar si un singur cuvant. Ba, pentru aia, nu exista decat o singura masura valabila : sa fie dati afara din biserica cu anatema. Pana nu o sa se intruneasca un sinod cu adevarat ortodox, care sa ii dea afara din biserica, nimic nu se va face. Domnle, aia nu mai sunt cu noi, in biserica noastra, ei sunt in afara, si nu fac altceva decat exact ce ar face niste sectanti care ar pune mana pe rangurile de episcopi din biserica : si-ar bate joc de biserica in ultimul hal. Ei asta fac. Asa ca ce sa mai asteptati sa le trimiteti scrisori ? Nu veti rezolva nimic, decat ca va veti obosi mainile degeaba. Pentru ecumenisti nu exista decat o singura alternativa : un sinod care sa ii dea anatema, si astfel sa fie pusi in situatia de a alege intre ortodoxie si secte. Si cu asta basta.
    Pana nu veti face acel sinod si nu ii veti da anatema, dormiti in papuci si voi, care ati mai ramas ortodocsi.
    Voi inca nu stiti de ce sunt in stare acesti episcopi prigonitori de biserica. Dar veti vedea adevarata lor ura. Ei au o ura fantastica fata de noi, doar ca pana acuma nu si-au aratat-o pe fata decat arareori. Dar tot mai des o vor face. Ei NU sunt ortodocsi in gandirea lor. Ei NU cred ortodox, decat de fatada. Ei sunt niste sectanti ahtiati de bani, care au ajuns in ranguri episcopale dand coate altora care au fost mult mai potriviti pentru acele ranguri decat ei, ei au visat sa puna mana pe acele ranguri din goana pentru bani, putere, slava, si erezie. Doar la aratare au mimat smerenia, modestia, pana au ajuns in rangurile visate, dar apoi si-au dat arama pe fata prigonind pe ortodocsi, luandu-si masini de lux, transformand biserica intr-o masina de produs bani, luand mita de la preoti si prin asta transformand preotii in apostati, pupandu-se cu ereticii etc..

    Apreciat de 1 persoană

    • emanuel1979 said, on august 9, 2016 at 12:37 am

      Sincer, eu cred ca mai bun ar fi de episcop sa pui un frate curvar sau criminal, dar care s-a pocait sincer, decat un sarlatan din asta care goneste dupa bani, care face din preoti niste apostati si din biserica o afacere personala. Nu vad nici o deosebire intre acesti sarlatani imbracati in aur si fariseii din vremea Mantuitorului. Ba chiar ii vad mai vicleni pe astia din vremea noastra, pentru ca se fatarnicesc ca sunt ortodocsi.
      Astia nu merita decat un neintarziat ANATEMA.

      Apreciat de 1 persoană

      • sherlock_holmes said, on august 9, 2016 at 2:14 am

        Mai emanuel,ce bine ar fi sa avem ierarhi marturisitori cit mai multi,si preoti si mireni,da de unde sa-i iei ? Stii cum este cu schimbarea conducatorilor,bucuria cucu-ilor .O sa-mi spui ca aceasta este valabil in politica,unde dupa unul rau,prin schimbare,vine altul si mai rau,nu si in Biserica,si iti dau dreptate cumva…

        Cam 3 clase de privilegiati exista astazi in lume,dupa parerea mea: sionistii,gay-ii si ecumenistii.Astia sint favoritii si cei mai aprig aparati si promovati de lumea inchegata a lui antihrist ( pina si Rusia este deficitara la ultimul capitol,desi bine a facut ca nu a participat la Adunatura din Creta,chiar daca nu din motive de aparare a credintei,mai degraba am incredere in Putin decit in Kirill )

        Multi ani de trait nu prea mai avem,avind in vedere inchegarea si extinderea rapida a lumii lui antihrist,desfrinarea si violenta fara margini care a cuprins lumea intreaga,ultimul razboi care se apropie nebunia care incepe sa se generalizeze si legalizeze,necredinta ,bine ar fi sa avem o Biserica cit mai curata de erezii si de manifestari neortodoxe,tare ma tem ca Biserica care va rezista pina la sfirsitul veacurilor o vor cunoaste doar cei care vietuiesc in ea,acel ultim ierarh si preot si cine stie citi mireni,daca or mai fi.

        Ma cam grabesc,trebuie sa plec,nu stiu daca am scris prea bine…nu am timp de corecturi.

        Apreciază

      • larevederedaniele said, on august 9, 2016 at 9:20 am

        Pai astia sint Ana si Caiafa din zilele noastre ..care vor control si supunere. in interes personal bine ziceti ca biserica a ramas ma refer la nivel de conducere ierarhica doar o masinarie de facut bani de pe urma unor naivi si diletanti. Cu alte cuvinte nu este decat un robot care asculta la niste comenzi fara sa mai raspunda la stimuli, afectiuni, sentimente ,ratiune, constiinta, si frica de Dumnezeu.. In concluzie nu mai sta sub harul lui Dumnezeu BOR, si este conectata la cele lumesti cu toata fiinta ei. Deci BOR a cazut este anatema , o gasca de petrecareti si sarlatani pusi pe capatuiala si agoniseala de lucruri materiale facand jocul unora din lacomia lor pentru bani turma va fi data spre prigoana.

        Apreciază

      • el said, on august 9, 2016 at 12:18 pm

        larevederedaniele

        „In concluzie nu mai sta sub harul lui Dumnezeu BOR, „____–

        tu esti STILIST de aceea arunci atata cu astfel de cuvinte.
        ai grija ca stilismul a pornit de la o idee buna , sa se delimiteze de „innoirea” adusa de ecumenism la inceput, anume Calendarul zis „pe stil nou”, dar din RAVNA NEBUNA NU s-au oprit doar la a se delimita de aceasta…ci au adaugat RATACIRILE lor , incat au cazut in alte INSELARI.

        si sa stii ca NU e destul sa nu fii ecumenist ca sa fii Ortodox, TREBUIE sa NU AI NICIO GRESEALA/INSELARE /RATACIRE !
        ca nu foloseste nimanui ca nu e arian daca e monofizit !

        asa si voi Stilistii, luati aminte la voi INTAI !
        LEPADATI greselile voastre inainte sa dati cu piatra in altii…

        Apreciază

  11. Templier said, on august 9, 2016 at 3:09 am

    Off topic:
    Dupa Olimpiada de la Soci,Rusia invada si anexa Peninsula Crimeea…Se pare ca dupa Olimpiada de la Rio vom asista la „Sfarsitul Ucrainei” asa cum o stim,hacuita si impartita de Marile Puteri.Istoria se repeta ca in anii ’39-40,alte timpuri aceeasi macelari!
    https://templierblog.wordpress.com/2016/08/08/sfarsitul-ucrainei/

    Apreciază

    • saccsiv said, on august 9, 2016 at 11:08 am

      Templier

      Rusia invada si anexa Peninsula Crimeea? Asa cum ar trebui noi sa invadam si anexam Bucovina sau cum?

      Apreciat de 1 persoană

      • Ion Marin said, on august 9, 2016 at 11:18 am

        saccsiv….

        noi NU AVEM CU CE SA INVADAM !!! TREMURAM IN CHILOTZI SI NE TREMURA FUNDULETZU’

        Apreciat de 1 persoană

      • Templier said, on august 9, 2016 at 12:15 pm

        Scuze,am uitat sa pun ghilimelele de rigoare.Cam asa ceva,asta daca ne si permitem sa o faceem,saccsiv. 🙂

        Apreciază

      • el said, on august 9, 2016 at 1:05 pm

        Templier

        Saccsiv voia sa spuna ca asa cum Basarabia e PAMANT ROMANESC , asa si Crimeea e PAMANT RUSESC !

        🙂

        si lasa „invaziile” ca rusii daca voiau „sa invadeze”, invadau demult Crimeea!
        ACUM LI S-A DAT de la Dumnezeu INAPOI ! au lucrat vrasmasii impotriva Rusiei si Dumnezeu a intors CURSA lor impotriva lor !

        asa si cu Basarabia, DE VA VOI Dumnezeu si CAND va voi El, va reveni Romaniei, de NU altora va ramane!

        Apreciat de 1 persoană

    • sherlock_holmes said, on august 9, 2016 at 12:32 pm

      Templiere,nu dupa Olimpiada de la Soci,ci dupa lovitura de stat din Ucraina pusa la cale de lumea lui antihrist ( SUA et Co ) prin care se urmarea si desfiintarea singurei baze militare navale ruse la apa calda din Sevastopol si ocuparea ei de armatele Nato,si nu invazie,caci rusii deja se aflau cu flota si parte din armata terestra in Crimeea de zeci si zeci de ani ,daca nu chiar sute de ani.

      ( Flota Mării Negre (în rusă Черноморский Флот) este un eșalon operațional-strategic al Flotei Maritime Militare Ruse. A fost fondată de prințul Grigori Alexandrovici Potiomkin în 13 mai 1783 împreună cu portul Sevastopol, baza sa principală.)

      ,si nu anexare ci referendum prin care populatia super majoritar rusa a votat unirea cu tara mama ( o suta de referendumuri de s-ar face acolo,sint convins ca rezultatul ar fi acelasi )….tu ii crezi pe cei de la CNN,agentie de stiri americana ? Sau prestitutia din UE ? Mai sint 20 de zile si trece luna august,cum poti sa crezi asa gogosi ca sa nu le numesc altfel ,mai apropiat de realitate.?

      CNN ul,parintele Mihai Aldea cu numirea lui Kirill ca episcop -papa la ” sinodul ” din Creta si multi alti rusofobi notorii gen adminii lui Procust,ce isi dau cu stingul in dreptul si marcheaza autogol.

      https://ro.wikipedia.org/wiki/Procust

      ” La Athos, unde au ajuns în aceste zile Putin şi Patriarhul Chiril al Rusiei, s-a întâmplat un lucru ce a scăpat multora.
      Un prieten l-a observat, însă, şi mi-a trimis poza. Clară, incontestabilă: Putin a fost aşezat în biserică în stranele împărăteşti!
      În acelea în care doar împăraţii puteau să stea!
      Ori asta înseamnă un singur lucru: se lucrează la punerea întregii Biserici Ortodoxe sub autoritatea Patriarhiei Ruse.
      Patriarhie care are în spate întreaga putere şi lăcomie a Rusiei.
      Aceasta este ţinta loviturii de stat din Biserica Ortodoxă!
      De la grupul de 14 episcopi-cardinali ce vor prelua controlul se va trece la numirea unui episcop-papă: Patriarhul Rusiei.
      O schimbare gigantică, ce se petrece chiar sub ochii noştri.
      O schimbare pe care îmi permit să o consider extrem de rea. Şi care, cred eu, ar trebui să fie neapărat oprită.

      Pr. Dr. Mihai-Andrei Aldea
      Sursa: pagina Facebook a părintelui ”

      Aoleu cita clarviziune ( biserica Rusiei nici macar nu a participat ),rusofobi din toate tarile,uniti-va!

      Apreciază

      • Templier said, on august 9, 2016 at 1:01 pm

        Au observat si altii nu numai prietenul tau, sherlock_holmes https://templierblog.wordpress.com/2016/05/30/putin-pe-tronul-bizantului/

        Apreciază

      • el said, on august 9, 2016 at 1:10 pm

        sherlock_holmes

        BINE MARCAT ! 🙂

        onanici aldea a luat si el acolo niste PARAI amerloci sa faca niscaiva PROPAGANDA antiruseasca, asa cum a luat si „ungere” de la ecumenistul sef din deal sa faca PROPPAGANDA IMPOTRIVA Ortodoxiei , dar subtire/viclean, ii zice reeducare soft ! va sfarsi urat tiganul asta !

        Apreciază

  12. scortisoara said, on august 9, 2016 at 10:42 am

    De ieri ma tot gandesc la o strategie . E drept ce spune @emanuel insa pana la sinod alcatuit trebuie parcurse niste etape . In primul rand trebuie bombardati cu scrisori de catre mireni , pastrati dovada acelor scrisori trimise (confirmari de primire ,mailuri trimise care sa contina adresa lor de mail), apoi urmarim daca exista niste reactii din partea celor carora le sunt destinate .Daca nu exista reactii ai vom arata cu degetul ca nu le pasa de norod . Pana la sinod trebuie sa ne facem noi datoria de mireni marturisitori chiar daca pare inutil orice demers . Si trebuie sa fim MULTI. Astia trebuie scosi din barlog ca sa reactioneze intr-un fel sau altul . In functie de reactia lor vom cunoaste si pasii urmatori. Tacerea le convine , sper ca intelegeti .

    Apreciază

    • emanuel1979 said, on august 10, 2016 at 1:02 am

      = 0.
      Care multi ? Ecumenistii or fi fiind ei 5-10 % din membrii bisericii, dar restul de 90 % nu sunt decat niste comozi care mai degraba sunt preocupati de bani, de desfranarile si avorturile lor, decat de teologia patristica. Ei nu mai au capacitatea de teologie, si ” teologia ” servita de ecumenisti e mult mai comestibila pentru stomacurile lor desfranate si glumete. Iar ortodocsii traditionalisti nu sunt decat o minoritate insignifianta. Cativa. Care nu mai au nici o putere. Prin care nu se mai face nici o minune. Pe vremea sinoadelor ecumenice, la inceput marturisitorii erau asa de multi, incat la un sinod veneau sute de episcopi care suferisera prigoane de la pagani, si prin care se faceau minuni. Apoi, spre sfarsitul primului mileniu crestin, numarul celor care marturiseau ortodoxia la un sinod s-a imputinat mereu, dar tot ii mai arata Dumnezeu pe cei buni, prin minunile care se mai faceau prin ei.
      Insa acum, ce minuni se mai fac prin Ips Serafim de Pireu, sau Ps Longhin ? Acesti doi episcopi impreuna cu cativa care mai sunt ortodocsi din lume, ar trebui sa faca acel sinod ortodox, si asupra lor care aceasta responsabilitate. Ei ar putea sa ii dea afara pe eretici. Dar ce popor sa ii mai urmeze ? Pe Iisus poporul nu L-a urmat decat cat timp a facut minuni. La inceput nu a spus lucruri prea profunde teologic, doar chestii simple morale, lucruri usor de inteles pentru tot prostul, si fiind inteles de popor a putut face si minuni. Dar cand, datorita faptului ca a spus adevarul pana la capat – un adevar mai presus de stomac, poporul nu a mai putut crede in El, si din cauza asta nici Dumnezeu nu a mai putut face minuni ( care se faceau datorita credintei lor ), nimeni nu a mai simtit nevoia sa Il mai urmeze iar fariseii au profitat de ocazie si L-au pus pe Cruce.
      Asa va fi si acum : teologia patristica a devenit inaccesibila pentru popor. Erezia ecumenismului este mai greu de rezolvat decat celelalte erezii cu care s-a confruntat Biserica in istorie, e mai profunda. Problemele actuale ( anticonceptionalele, ecumenismul, cipurile etc. ) sunt lovituri mai eficace impotriva Bisericii decat cele dinainte, si acum au cazut aproape toti episopii. Si asta nu ar fi tot, caci asta s-a mai intamplat in istorie, insa acum rezolvarea teologica a acestor probleme a devenit atat de profunda si inaccesibila pentru marea majoritate, incat nimeni nu mai poate crede in adevar. Minuni nu se mai pot face prin sfinti. In consecinta poporul NU va mai urma deloc pe episcopii ortodocsi si asa foarte putini, iar ecumenistii vor profita de ocazie si vor separa poporul de Biserica. Vor pune Adevarul pe Cruce.
      Anatema lor este inevitabila. Foarte bine, sa fie anatema impreuna cu sute de milioane de fosti ortodocsi ai lor.
      Cu ce sa ii influenteze pe ecumenisti si pe un popor preocupat de desfranare niste scrisori ale catorva monahi anonimi dati afara din manastiri ? Cine ii mai baga in seama ?
      Ca la monahul Gavriil din sfantul munte se duc sute de pelerini zilnic ? Si ce ? Ce sunt cateva sute ( pe care nu ai nici o baza cand vine vorba de martusirire ) pe langa sutele de milioane ale ecumenistilor. Noi nu mai avem decat o singura putere : sa ne separam de ei cu anatema si sa ramanem foarte putini in Biserica.
      Probabil ca Biserica va ramane compusa din cativa credinciosi in toata lumea, cum a fost la inceputul propovadirii apostolilor. Ca si omul : cand imbatraneste devine iar neputincios ca un copil.
      Si ce daca ? E normal. Sutele de milioane de carpe care parasesc Biserica nu ma impresioneaza cu nimic. Cu cat mai putini vom fi, cu atat mai puternici vom fi.

      Apreciază

      • scortisoara said, on august 11, 2016 at 9:10 am

        Scuze , n-am putut raspunde pentru ca ieri dimineata devreme am plecat din localitate , m-am intors azi noapte . Da. =0 .Sunt si eu constienta de asta . Am vazut acum discutia dintre crestini si Teofan la Man. Varatec. Tot nu am inteles daca se dezice de semnatura . Asta era esentialul . Nu vor exprimarile clare , fara nuante si fara echivoc . Nu le vor ei si gata. „crestini cazuti din Biserica” ? Pai daca sunt cazuti mai sunt crestini ? La Sinod au numit confesiunile „biserici nedepline” .Cum bre, biserica nedeplina? Mai e biserica?
        Pentru asta au dat semnatura . Pentru contradictia asta si pentru casatoriile mixte cu dispensa de la episcop.
        Nu mai stiu mai departe , daca amai fost si altceva in neregula …Ah, vroiau sa dilueze Posturile si am inteles ca Patriarhul nostru impreuna cu mitropolitul Teofan s-au luptat sa se pastreze Posturile asa cum sunt . Dar pentru restul confuziei ei au semnat. Ce sa inteleaga omul simplu ? Eu sunt om simplu si mie trebuie sa-mi vorbesti clar …nu concret ci clar /limpede/ cu acuratete/ si alte constructii sinonimice….. nu-mi strecori sarpele in casa tinandu-ma de vorba in cadrul usii . Asta a fost Sinodul : au strecurat sarpele in Ortodoxie .

        Si dupa discutia de azi noapte cu unii din fratii mei (care se mai duc la Athos ) pentru ca m-a afectat rau ce am citit pe aici despre Sinod am realizat ca zapaceala nu are leac sau mai degraba zis dispozitia de a accepta zapaceala nu are leac .

        te citez :
        „Asa va fi si acum : teologia patristica a devenit inaccesibila pentru popor. Erezia ecumenismului este mai greu de rezolvat decat celelalte erezii cu care s-a confruntat Biserica in istorie, e mai profunda.”

        Asta am constatat azi noapte . Si din pacate imi vin cu surse de la Vatoped , despre care am inteles ca e pro-sinod. Nu m-au convins argumentele , din cate vad Athos-ul e greu razboit . Mi s-a spus asa impersonal ca „sunt unii care vor dezbinare in Biserica Ortodoxa „. Care”unii”? Cine`s aia ?Bre, e timpul de marturisire nu de pace …. nu unire cu pretul apostaziei . Vesti contradictorii = zapaceala .
        Nici eu nu am cunostinte teologice patristice dar incerc sa ma informez , sa imi pun intrebari , sa caut repere si sa aflu raspunsuri .

        Stii ce , chiar daca =0 , macar nu voi sta cu nedreptate la judecata alaturi de serpii astia .

        Apreciază

      • emanuel1979 said, on august 11, 2016 at 6:02 pm

        http://sinodultalharesc.tk/teofan-savu-fostul-mitropolit-al-moldovei-considerat-ca-arie-de-catre-credinciosii-din-moldova/

        Te referi la aceasta discutie, la care a fost prezent si Arh Nechifor Horia ( preotul din dreapta lui Teofan ), care mi-a fost duhovnic, acum e staret la man Trei Ierarhi din Iasi, si care pe vremea aia nu era deloc ecumenist. Dar ecumenistii carora le veti scrie nu o sa va raspunda deloc, sau o sa dea raspunsuri ca mai sus, ori unii mai rai o sa va faca in tot felul. Teofan s-a straduit sa fie chiar bland, am observat. A dat un raspuns sincer, ca el crede doar in biserica ortodoxa, insa esential tot nu a raspuns la intrebare : este ecumenismul o erezie sau nu, este permis sa faci asemenea pogoraminte de la canoane ori ba ? De fapt cei care l-au intrebat nu au pus intrebarea corecta : nu daca ecumenistii se considera ortodocsi, ca ei se considera, ci daca ei considera normal sa faca asemenea pogoraminte. Vor raspunde ca desigur, pentru ca sunt episcopi si au dreptul, ei nu noi. de fapt cand a zis ca sa nu mai fim impotriva episcopilor asta a vrut sa spuna : ei au dreptul sa faca orice pogoraminte vor pentru ca ei conduc biserica. Ei nu zic ca ortodoxia nu e singura credinta mantuitoare, dar cred ca e ortodox sa faci orice fel de pogoramant, fiind episcop.
        Pai daca ai dreptul sa faci orice fel de pogoramant, atunci poti face orice pacat din lumea asta, si sa spui : l-am facut din pogoramant, si gata, nu mai e pacat … nu ? Ce simplu e sa minti, nu ?
        De asta inselarea ecumenistica e mai profunda decat orice alta erezie din istorie, pentru ca ecumenismul ortodox nu pretinde ca o erezie nu e erezie, ci pretinde ca poti numi o erezie ca nu e erezie, din pogoramant.
        Adica poti face orice pacat din pogoramant. Poti fi eretic un timp, poti curvi ( de exemplu casatoriile mixte sunt curvii ), omori ( avorturi, anticonceptionale ), etc..
        Deci oricine se va duce la un episcop ecumenist se va alege cu o marturisire perfect ortodoxa, doar ca el isi va rezerva dreptul sa raman in viitor ecumenist si sa clace sf canoane in picioare de oricate ori va dori, din pogoramant, fara sa considere ca prin asta ortodoxia lui este afectata cu ceva.
        Astia sunt oameni cu doua fete, cu ortodocsii sunt ortodocsi, iar cu ereticii se fac eretici, din pogoramant, zic ei. Ca si cum atunci cand apostolul Pavel a spus ” tuturor m-am facut toate ca pe toti sa ii mantuiesc „, ar fi spus ” m-am facut eretic cu ereticii „. Insa apostolul Pavel nu s-a referit la asa ceva, caci tot el a spus ” orice imi este permis dar nu orice imi este de folos „.
        Problema e ca nu e permis sa faci orice fel de pogoramant. Orice lucru are si el masurile lui. Si, vorba lui Teofan, se va observa dupa consecinte : in timp, asa-zisele pogoraminte ale ecumenistilor vor duce la un dezastru de proportii. Atunci macar unii dintre ei vor realiza in al doisprezecelea ceas, ca ecumenismul a fost o ispita diavoleasca. Atunci cand cei mai rai dintre ecumenisti, vor face pasul de a uni deplin biserica ortodoxa cu ereziile, si pasul asta nu e departe, dupa ce prin sinodul din creta a fost recunoscut harul din tainele ereticilor. Faptul ca harul lor a fost recunoscut, numindu-se ereziile biserici, duce la o singura concluzie : nu exista decat o singura biserica ortodoxa care include si bisericile eretice, care se deosebesc de biserica ortodoxa in felul cum se deosebeste biserica ortodoxa bulgara de cea romana, adica se numesc biserici la plural, dar sunt una si aceeasi.
        Odata ce au fost numite biserici, indiferent ca e din pogoramant sau nu, unirea tuturor ” bisericilor ” crestine a fost deja oficial infaptuita. Teoria ramurilor. Deci un ierarh ecumenist ortodocsilor traditinalisti le va spune cu mana pe inima ca nu crede in erezii, si ca ei sunt despartiti de singura biserica ortodoxa, iar cand va merge la o intrunire ecumenista, va spune contrariul : ca toti suntem una si aceeasi biserica nevazut unita prin valabilitatea Tainelor si ale ortodocsilor si ale ereticilor. Apoi cand se va intoarce de fata cu noi, ne va vinde gogoasa, ca totul e o minciuna care au spus-o din pogoramant. Si gata, ne-a inchis gura. Ca ei sunt episcopi si au dreptul, sa umble cu cioara vopsita, sa vanda biserica din pogoramant, sa o uneasca cu orice erezie, din pogoramant.
        Ne da Teofan asigurare, ca cica atunci cand vom observa ierarh ortodox impartasindu-se de la eretici, sau impartasind eretici, vom avea dreptul sa reactionam impotriva lui. Insa, ati observat ca a ocolit unele intrebari stanjenitoare referitoare la Sofronie ? Le-a ocolit deoarece chiar si atunci cand vom observa impartasire in comun cu ereticii, si vor ajunge cat de curand si la asta, vor spune : stai domle astea sunt cazuri singulare, nu e ceva grav, putem trece cu vederea, sunt doar pogoraminte, apoi le vor indesi, si tot asa. Ei tocesc constiinta poporului, pana ii vor face pe eretici egali cu ortodocsii in aceeasi biserica, ca asta le e si scopul.
        Ca in pilda cu broasca pusa la fiert, incet incet, sa nu simta.
        Ca in politica. Diplomatie.
        Problema e ca credinta nu e politica, si in materie de credinta nu se aplica diplomatia. Nu poti amesteca politica cu credinta. Oamenii astia care au ajuns ierarhi nu aveau chemare de ierarhi ortodocsi, mai degraba au o chemare spre politica, si sincer sa fiu, eu i-as fi pus politicieni, ca oricum daca am fi avut in loc de actualii poticieni pe acesti episcopi, tara asta ar fi mers mult mai bine. Insa problema e ca au ajuns episcopi si au amestecat credinta cu politicul, ceea ce nu este bine. Sfintii in materie de credinta erau foarte sobri, seriosi, si in fata ortodocsilor si in fata ereticilor. Si nu faceau politica din credinta. Asta e problema lor : ei cred ca ecumenismul e o chestie de politica, insa nu isi dau seama bietii ca nu era de amestecat politica, diplomatia, in credinta, asa cum nu era de amestecat banul, zidurile si afacerile in manastiri, si birurile la preoti.
        Pogoramintele de asemenea anvergura sunt de la diavol, si vor distruge Biserica, vor duce la schisma. Nu au cum sa nu duca, odata ce prin ele se uneste biserica cu ereziile, in mod deplin. Indiferent ca vor folosi cuvantul magic ” pogoramant „, care, cred ei ca le da o putere absoluta in biserica, asemenea papei, totusi, ceea ce fac ei este de nepermis. E o inselare, care ne prezinta kkt-ul in staniol de ciocolata.
        Ecumenismul e politica, bun, dar e bine sa faci politica din asta ? Daca vor sa faca politica, de ce nu se lasa de preotie si sa mearga la parlament ? De ce canoanele au interzis preotilor sa faca politica ? Tocmai : in biserica si credinta nu are ce cauta politicul, sau ecumenismul, pogoramantul exagerat. Caci, ce partasie are lumina cu intunericul, sau Veliar cu Hristos ? Nu ar trebui sa fie o delimitare neta, intre ortodoxie si erezii ? Normal frate. Iaca unde e baiul : nu trebuie, nu e bine sa se face asemenea unificari, nici din pogoramant, si niciodata, deloc.
        Saracii de ei, unde ii duce ascultarea de acesti ierarhi. Din ascultare isi vor pierde sufletele multi monahi si preoti care daca ar fi fost dupa ei, nu ar fi facut ecumenism.

        Apreciază

      • emanuel1979 said, on august 11, 2016 at 6:36 pm

        Diavolul isi bate joc de ecumenisti si ecumenistii ne batjocoresc pe noi pe fata. Ne prostesc pe fata. Si nu isi dau nici ei seama, multi dintre ei.
        La sinodul din creta au oficializat unirea bisericilor si papismul in ortodoxie. Pasii cei mai importanti si care vor da mana libera la orice alta spurcaciune. Asta a fost cea mai mare victorie din istoria ecumenismului. Mi se pare perfect normal atunci, ca acum sa se treaca la nepomenirea ierarhilor ecumenisti, iar cand vor trece la impartasire in comun cu ereticii, sa fie si anatemizati prin sinod. E perfect normal. Ba, ar trebui anatemizati inca de pe acum, caci au legalizat impartasirea in comun prin unificarea bisericilor, numind ereziile biserici.
        Eu daca as fi ierarh, sincer i-as lua la scuturat in public pe ecumenisti si le-as spune pe fata : aveti de ales intre a ramane in biserica ortodoxa prin a anatemiza ecumenismul ca erezie, ori a fi anatemizati de un viitor sinod ortodox care va anatemiza ecumenismul. Si as trece la fapte : as calatori pe la toti ierarhii din lume ramasi impotriva ecumenismului, si le-as sugera sa facem impreuna un sinod la care sa fie chemati in calitate de impricinati eretici ierarhii ” ortodocsi ” ecumenisti. As da cartile pe fata si as face tot posibilul sa fie urgentat un astfel de sinod.
        Ati observat ca Teofan il numea pe Ps Longhin inselat ? Din cauza ca Teofan e un politician care s-a amestecat in probleme bisericesti, iar Longhin e om duhovnicesc.
        Judecati si voi care e inselat.

        Apreciază

  13. scortisoara said, on august 9, 2016 at 11:31 am

    Da , vom evita bisericile care slujesc ecumenistii insa mai intai de toate trebuie informati preotii apoi fiecare aplica masura cuvenita . Va spun cum voi proceda eu . Am luat adresa protopopiatelor din orasul meu . Voi printa scrisorile scrise pe aceasta tema de pana acum ca argument care sa sustina scrisoarea pe care o voi scrie eu . Ma voi duce la posta mare la mesagerie , voi pune tot materialul intr-un plic mare si voi expedia SCRISOARE CU VALOARE DECLARATA (+ confirmare de primire) pe adresele protopopiatelor . Asa nu vor putea spune ca ei nu stiu nimic despre ce se intampla . Voi avea formularul de scrisoare cu valoarea declarata ce contine un cuprins cu tot ce am expediat . Nu o vor putea da la intors , nu vor avea scuze . Am trecut printr-un proces civil pe care , cu ajutorul Sfintei Treimi , l-am castigat iar in acesti 3 ani (cat a durat procesul) am invatat multe de la avocata mea . A nu marturisi ceva ce stii inseamna acceptarea tacita a acelei situatii . Daca judecatile lumesti sunt asa de aspre va dati seama cum sunt judecatile de SUS.

    Apreciat de 1 persoană

    • pr. Staicu Ciprian said, on august 9, 2016 at 1:17 pm

      Va rog sa trimiteti mesajul scris de dvs si pe adresa mea, ciprioan@yahoo.com, sa il publicam si pe site-ul prieteniisfantuluiefrem.ro, daca binevoiti.
      Multumesc
      Pr. Ciprian Staicu

      Apreciază

      • scortisoara said, on august 9, 2016 at 4:57 pm

        Sigur ca da , parinte . Numai sa-mi dati ragazul de a-mi pune la punct tot materialul .Sunt o persoana foarte meticuloasa. Meandrele absurde ale sistemului au fost provocari mari pentru mine .

        Apreciat de 1 persoană

    • el said, on august 9, 2016 at 4:22 pm

      scortisoara

      FOARTE BINE ZICI !
      Sa-ti ajute Dumnezeu !

      TREBUIE sa trimitem cum zici, indiferent ce vor face cu ele, chiar si sa nu le citeasca, aceste MARTURII ii vor ARDE si acum si la Judecata !

      Dar daca noi TACEM le vom da putere impotriva noastra, vor avea ereticii de la varf cuvant de „indreptatire” ca ” nu au stiut ” ce voia/cerea poporul de la ei, si ca au facut ceea ce credeau ei ca „trebuie” sa faca neavertizati de nimeni.

      Asa va fi si o marturie pentru preotii BUNI dar care din slabiciune omeneasca si frici lumesti tac/se ascund desi sunt chinuti de constiinta lor si NU PRIMESC erezia ecumenista ca NU SUNT SINGURI, ca POPORUL este cu ei si ii va sustine daca iau atitudinea ortodoxa cuvenita.

      Apreciază

      • scortisoara said, on august 11, 2016 at 9:14 am

        Da, chiar daca =0 . Tacerea asta o foloseste tangalachi ca drept asupra noastra . Bravo acelor mireni care l-au infruntat pe mitropolitul Teofan la man. Varatec !

        Apreciază

  14. un crestin said, on august 9, 2016 at 11:27 pm

    Doamne ajuta,
    În legătura cu Manastirea Oituz, o știre de astăzi:

    „Astăzi, 9 august 2016, orele 15, a sosit din partea Arhiepiscopiei Romanului și Bacăului la Schitul Oituz-Bacău un grup format din 8 persoane, dintre care amintim pe:

    Vicar Administrativ Pimen Costea, Consilier Eparhial Preot Alexandru Zamfir, Consilier Eparhial Preot Constantin Tomozei, Protoiereu Preot Ioan Bârgăuanu și alți 3 preoți.
    Scopul vizitei a fost acela de a-l determina pe starețul Ieromonah Macarie să se dezică de poziția pe care a luat-o de a opri pomenirea ierarhului locului, motivată de memoriul cu Nr. 1673, din 11.07. 2016, înaintat Episcopiei Romanului și Bacăului.

    Deși vizita a fost neanunțată și s-au făcut presiuni verbale asupra Ieromonahului Macarie, acesta i-a primit frățește și dispus la comunicare (dar nu la comuniune cu ecumeniștii), menținându-și ferm poziția, aducând argumente clare și concise din învățătura de credință a Bisericii Ortodoxe referitor la demersul făcut.
    Aproape convinși de argumentele părintelui stareț, preoții s-au retras reflectând asupra celor discutate.”

    Mai jos se găsește o înregistrare cu căteva momente de la această discuție:

    https://drive.google.com/file/d/0B4hnmpG0THE9MkZ3aWx1UkZLRDA/view?usp=sharing

    Apreciază

  15. un crestin said, on august 10, 2016 at 3:22 pm

    Vizita ,,frateasca,, la parintele Macarie la Schitul Oituz pe youtube:

    Secvente din înregistrarea actualizata cu subtitrare ….

    Apreciază

  16. Elena lucia said, on august 18, 2016 at 10:27 pm

    Bunul Dumnezeu sa ne ajute sa nu ne ducem la iad cu ereticii…..

    Apreciază

  17. […] PARINTELE CIPRIAN IOAN STAICU a fost zilele trecute in MUNTELE ATHOS. Iata ce a vorbit cu GHERONDA … […]

    Apreciază

  18. […] PARINTELE CIPRIAN IOAN STAICU a fost zilele trecute in MUNTELE ATHOS. Iata ce a vorbit cu GHERONDA … […]

    Apreciază

  19. ortodoxia2013 said, on septembrie 18, 2016 at 11:50 pm

    Reblogged this on Ortodoxia -singura Biserica adevarata.

    Apreciază

  20. […] PARINTELE CIPRIAN IOAN STAICU a fost zilele trecute in MUNTELE ATHOS. Iata ce a vorbit cu GHERONDA … […]

    Apreciază

  21. […] PARINTELE CIPRIAN IOAN STAICU a fost zilele trecute in MUNTELE ATHOS. Iata ce a vorbit cu GHERONDA … […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.