Saccsiv – Weblog

Au pus tunurile pe Manastirea Frasinei

Posted in Uncategorized by saccsiv on August 7, 2016

In martie:

Parintele NEONIL STEFAN, staretul Manastirii FRASINEI, s-a mutat la Domnul

A fost un curajos:

VIDEO: Parintele NEONIL STEFAN (staretul manastirii FRASINEI) despre CIPURI …

Sa ne amintim si ca:

Parintele ILIE CLEOPA: “Ehei fratilor, SFARSITUL O SA VINA atunci cand o pleca la Domnul staretul Neonil de la Frasinei!!!”

N-a trecut multa vreme de la mutarea sa la Domnul si iata ce putem citi la Irineu şi-a băgat coada la Mănăstirea Frăsinei de pe Indiscret de pe 13 iulie 2016:

La nici patru luni de la moartea Părintelui Arhimandrit Neonil Ştefan, cel mai longeviv stareţ din ţară, liniştea din curtea Mănăstirii Frăsinei s-a evaporat mai rapid decât fumul lumânărilor „garantate BOR“. Asta după ce ÎPS Irineu, mitropolitul Olteniei, şi-a impus duhovnicul în fruntea „Athosului românesc“, fără a consulta obştea mănăstirii, care îşi dorea un alt stareţ. Acum, în loc de rugăciuni, din curtea mănăstirii răzbat ameninţările mitropolitului care le-a transmis celor 60 de călugări că cine nu acceptă  deciziile sale este liber să plece.

 de Dan Olteanu

Având în spate o istorie de peste 300 de ani, Mănăstirea Frăsinei, supranumită şi „Athosul românesc“, reprezintă pentru mulţi credincioşi locul de comuniune a omului cu Dumnezeu. Retrasă între munţi şi înconjurată de păduri seculare, sihăstria monahală din Carpaţi este o oază de linişte, extrem de apreciată de credincioşi veniţi din toate colţurile ţării. Acest lucru se datora, în principal, Părintelui Arhimandrit Neonil Ştefan, cel care, vreme de aproape şase decenii, a fost stareţul acestui lăcaş. Din nefericire, în luna martie a acestui an, stareţul Neonil Ştefan a dispărut dintre noi şi, odată cu el, pare că a dispărut şi liniştea care caracteriza mănăstirea.

Mitropolitul Olteniei, stareţul din spatele noului stareţ

În stilu-i caracteristic, la doar câteva săptămâni de la decesul Părintelui Arhimandrit Neonil Ştefan, ÎPS Irineu l-a numit în fruntea Mănăstirii Frăsinei pe Arhimandritul Ioanichie Popescu, fără însă a se consulta cu cei 60 de călugări ai mănăstirii, aşa cum ar fi trebuit. „ÎPS Irineu, mitropolit al Olteniei, încalcă canoanele şi se amestecă în treburile Sfintei Mănăstiri Frăsinei, astfel că a numit stareţ al mănăstirii pe Arhimandrit Ioanichie Popescu – duhovnicul lui, fără a consulta obştea mănăstirii, care îşi dorea un alt stareţ. Se amestecă în treburile interne ale mănăstirii (fiind de fapt stareţ – pentru că el conduce, el dirijeaza tot, chiar dacă este la Craiova), trecând peste Chiriarhul Eparhiei Râmnicului. În prezent, în Sfânta Mănăstire Frăsinei sunt 60 de călugări, obşte formată sub marele părinte Arhimandrit Stareţ Neonil, iar Irineu vrea să facă o epurare între călugări, pe care-i ameninţă cu datul afară“, se arată într-o scrisoare venită pe adresa redacţiei noastre, semnată de mai mulţi preoţi vâlceni care, din motive lesne de înţeles, doresc să rămână anonimi.

Frăsinei, de la loc de rugăciune la şantier?

Aşa cum a dovedit-o de nenumărate ori în ultimii ani, ÎPS Irineu este extrem de talentat când vine vorba de a combina cele sfinte cu cele lumeşti. Mai exact, biserica şi banii! Fix acesta pare să fie şi motivul pentru care mitropolitul Olteniei a ţinut să preia controlul asupra mănăstirii vâlcene. „S-a implicat în treburile gospodăreşti ale mănăstirii, dând totul peste cap. Practic, se pricepe la orice. Are planuri mari de a transforma mănăstirea într-un şantier cu diverse firme care îi umplu lui buzunarele. Din martie, de la trecerea la Domnul a părintelui Stareţ Neonil, a stricat liniştea călugărilor care au venit în Athosul românesc pentru rugăciune şi viaţă smerită, nu modernitate. Irineu uită sau nu-l interesează, aşa cum l-a interesat pe părintele Stareţ Neonil, că, de fapt, ctitorul acestei sfinte mănăstiri a lăsat în pisania Bisericii că stareţul mănăstirii este conducătorul de drept şi se îngrijeşte de obşte şi de cele trebuincioase, fără niciun amestec din afară. Mănăstirea se poate gospodări singură, cu ajutorul credincioşilor, fără amestecul nimănui. Stareţul Neonil refuza orice sprijin financiar de la sponsori, patroni sau alţi bani europeni“, mai spun semnatarii scrisorii. Acuzaţiile acestora par extrem de credibile dacă ne gândim că mitropolitul Olteniei a arătat că ştie să jongleze cu proiectele pe fonduri europene, pentru atragerea cărora s-a folosit de patrimoniul Bisericii. În plus, să nu uităm că mănăstirea atrage numeroşi pelerini din ţară şi de peste hotare, astfel că potenţialul său turistic sigur nu a trecut neobservat.

 Călugării vor ca mănăstirea să rămână loc de rugăciune

Exasperaţi de vizitele săptămânale ale mitropolitului Olteniei, care seamănă mai mult cu descinderi ale procurorilor DNA, călugării Mănăstirii Frăsinei cer ca lăcaşul să rămână un loc de linişte şi rugăciune. „În spatele acestei manevre a lui Irineu se vrea, de fapt, dezbinarea. Nu se vrea nici la nivel de ierarhie să mai fie obşti mari de călugări sau maici. Se vrea împrăştiere, împuţinare pentru a fi mai uşor de condus şi manevrat, slăbirea nucleului credinţei, în contextual actual, în care în mănăstiri vin tot mai puţini vieţuitori sau nu mai vin deloc. Irineu a fost la Frăsinei de două ori în 10 zile. Îi urmăreşte pe părinţii călugări mai rău că DNA-ul. Îi ţine într-un stres permanent. Aceştia sunt lupii îmbrăcaţi în piei de oaie – Prea Înalţii Ierarhi – şi au uitat menirea lor de conducători duhovnici şi apărători ai valorilor credinţei ortodoxe şi s-au transformat în nişte manageri pricepuţi în mânuirea banului. Mănăstirea, aşa cum se vede astăzi, era o oază de linişte şi frumuseţe pentru tot sufletul necăjit datorită unor oameni gospodari care au pus sufletul aici. Mitropolitul, sau orice alt ierarh, trebuie să respecte rânduiala lăsată de Sfântul Calinic şi să lase mănăstirea să-şi ducă mai departe viaţa şi rânduiala. Nu degeaba Mănăstirea Frăsinei este Athosul românesc, cu slujbe de noapte, aşa cum a rânduit Sfântul Calinic – ocrotitorul – , dar se pare că a rămas ultima redută şi trebuie să fie capitulată de forţele oculte“, se mai arată în scrisoarea primită de Indiscret în Oltenia. În ciuda rugăciunilor adresate mitropolitului Olteniei, călugării de la Frăsinei par a fi acum, mai mult ca niciodată, la voia Domnului!

   Comentariu saccsiv:

Cititi va rog si:

Monahii de la Frăsinei și Lacul Frumos prigoniți pe motiv că nu acceptă sinodul din Creta de pe Sinodul Talharesc:

Sa ne amintim si de:

IPS IRINEU al Olteniei la HANUKA …

Despre Manastirea Frasinei:

11 aprilie – pomenirea Sfantului Ierarh CALINIC de la CERNICA. Sa ne amintim si de PROFETIA SA despre 1992, inceputul SFARSITULUI LUMII

VIDEO: A inceput campania media pentru acceptarea femeilor la MANASTIREA FRASINEI?

 

79 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. mihai said, on August 7, 2016 at 12:39 pm

    Acesta asi permite sa faca ceea ce face intrucat pestele de la cap se impute

    Apreciază

    • isihastu said, on August 8, 2016 at 10:59 am

      O profetie a Sf. Ierarh Calinic pastrata de calugarii vechi inca de la primul staret al Frasineiului, cuviosul schimonah Policarp Nisipeanu:
      ”La al 5-lea staret (Neonil) viata duhovniceasca va slabi, al 6-lea (cel actual) va fi doar 2 ani si va dezbina obstea cu totul, iar la al 7-lea (dupa marele razboi) viata duhovniceasca va fi infloritoare si se vor aduna la Frasinei sute de calugari”.

      Din cuvantarile ieroschimonahului Silvestru, marele duhovnic de la Frasinei practicant desavarsit al rugaciunii Lui Iisus, care nu a spovedit niciodata mireni, in ultimii ani zavorandu-se in propria chilie:
      ”Cum poate acest blestemat de papa de la Roma sa indrazneasca a se asemui Lui Hristos Mantuitorul si sa se creada loctiitorul Fiului Lui Dumnezeu pe pamant? Erezia aceasta si celelalte ne face sa nu avem nici o partasie cu papistasii, sa-i consideram eretici si lepadati de Dumnezeul Cel Adevarat…”

      Aceste cuvantari, la cerinta unui monah din Frasinei de a fi publicate din pacate au fost interceptate de IPS Irineu si pana in ziua de astazi nu se mai stie nimic de ele.

      Apreciat de 1 persoană

    • Demeter Silvia said, on August 10, 2016 at 4:24 pm

      Dumnezeu adeseori supune încercărilor grele pe cei mai iubiţi fii ai Săi!!! Monahii din acest Sfânt Lăcaş vor găsi calea de a rămâne nestrămutaţi în credinţa lor chiar şi atunci când marile ispite se vor abate asupra lor….poate chiar acele cutume aspre, printre care şi interdicţia accesului femeilor în incintă , era mai mult un semn de slăbiciune decât unul de cuvioşenie…

      Apreciază

      • saccsiv said, on August 10, 2016 at 4:35 pm

        Demeter Silvia

        Ce zici tu acolo?

        Apreciază

      • Nicoleta Nicolescu said, on August 12, 2016 at 12:38 pm

        Demeter Silvia, oi fi si tu vreuna care vrea egalitate. Si nu oriunde, ci tocmai in chilia unui calugar. Asta te-ar fi satisfacut? Daca ai fi avut voie sa intri la un calugar, acela ar fi fost din punctul tau de vedere „cuvios”?…

        Apreciază

  2. pcmouse said, on August 7, 2016 at 3:19 pm

    Apreciază

  3. valentin dorneanu said, on August 7, 2016 at 4:29 pm

    să-i ajungă pe eretici blestemul Sfântului Calinic de la Cernica

    Apreciat de 1 persoană

    • isihastu said, on August 8, 2016 at 5:42 pm

      CATEVA REGULI DE BAZA PENTRU REVIGORAREA ­VIETII MONASTICE DE LA FRASINEI

      1. Oprirea scolareilor de la studiul teol­ogic pe principiul monastic „lepadare de ­lume” si implicit scoaterea propriului au­tomobil al monahului Damian pus la expozitie in m­ijlocul manastirii spre sminteala fratilo­r. (URGENT)
      „Rugaciunea si linistea sunt facultatea ­monahului, iar tot cel ce si’a agonisit c­unostinta mai inainte de’a i’o da lui Dumneze­u este victima curiozitatii lui Adam care­ a cazut din har tocmai din aceasta prici­na”.

      „Pe monahul simplu il intelepteste Dumnez­eu, pe monahul prost il intelepteste facu­ltatea”.

      2. Realegerea staretului prin vot de catr­e obste, in speta de calugarii cu vechime­ mai mare de 5 ani. (Statutul BOR a fost ­modificat de 2 ori, in epoca comunista si­ cea capitalista). Asa zisul regulament ca­ un episcop sa puna direct staret, nu est­e in duhul si regulile nealterate ale Sfintilor Parinti.

      3. Banii veniti de la credinciosi si aver­ea manastirii apartin in totalitate vietu­itorilor din Frasinei. Niciun arhiereu nu­ are dreptul sa ia motivat de oarece taxe­ necanonice dintr’un avut ce nu’i apartin­e.
      Exista un act semnat de Sf. Calinic cu A.I.Cuza care evidentiaza clar suveranitatea manastirii Frasinei si oprirea oricarei implicari conducatoare din afara, de la stat sau episcopie.

      (La fel taxele de la slujbe trebuie opri­te in orice parohie. „In dar ati luat, in­ dar – nu cu taxa – sa dati)

      4. Preotii manastirii nu mai au voie sa c­oboare la biserica din vale afara de fost­ul preot slujitor de sus, sambata seara si dumini­ca la Sf. Liturghie (cum randuise staretul Neonil) unde trebuie sa indem­ne credincioasele sa se spovedeasca la pr­eotul lor de parohie.
      Ca supraveghetori sa fie randuiti o data­ pe luna doi monahi batrani. (Biserica di­n vale este principala cauza a decaderii ­vietii duhovnicesti de la Frasinei. Cuviosul Pahomie a strambat turla bisericii pentru­ gandul trufas al unui frate. Ce ar face ­Sf. Calinic vazand atata atasare de femei­le ce vin – paradoxal – la Frasinei !?)

      5. Novicii si ceilalti calugari vazand st­atornicia preotilor si exemplul vietii lo­r cu inclinatii reale spre isihasm (prototipul monastic ortodox) sa poata urma cal­ea acestora primind cuvant de folos trait­or.

      6. La cererea staretului si a celorlalti ­preoti sau monahi autentici aspectul admi­nistrativ al manastirii trebuie simplific­at:
      a) renuntarea la animale de orice fel ­(cu exceptia a 5 porci la care monahul Damian sa faca canon de ascultare 5 ani pentru tulburarea adusa in obste)
      b) pastrarea a doua masini de transport ­pe care sa le conduca un mirean angajat.

      7. Sub nicio forma calugarii nu mai trebu­ie sa fie soferi. De la inceputul vietii ­monastice nu a existat niciun un sfant mo­nah sofer sau vizitiu.

      8. Spovedania regulata o data pe saptaman­a si implicit de cate ori este nevoie fac­uta de duhovnici cu rabdare si exemplu au­tentic.

      9. Prezenta la slujbele bisericii si inte­legerea celor orientati spre viata pustniceasca si r­ugaciunea lui Iisus. Fratii aflati in per­ioada de incercare (3 ani) nu au dreptul la parere, vot si nici ­sa conduca strana, oricat de talentati ar­ fi.

      Monahii sa fie indemnati spre liniste (nu intamplator manastirile s-au infiintat departe de lume), spre nevointa cea buna si rugaciune neincetata – nicidecum spre actiuni filantropice si acte de caritate asa cum prevede noul statut BOR.

      10. Ascultarile muncitoresti sa nu fie ma­i mult de 4 ore pe zi si niciodata in pre­zenta mirenilor angajati. Nu vor mai fi a­dmise activitatile brute, pentru ca un mo­nah mai inainte de toate trebuie sa se po­ata ruga neincetat si sa poata posti.

      11. Invoirea din pricini binecuvantate sa­ se faca de catre staret pe incredere si ­nu bazandu’se pe inventia comunista „bile­t de voie”. Intr’o institutie a carui fun­dament de baza este credinta, actele dove­ditoare n’ar trebui sa existe.

      12. Renuntarea la orice aparatura electro­nica in primul rand de catre mai marii ma­nastirii. A fost o vreme cand s’a putut f­ara tehnologie, se poate si acum pentru c­a Dumnezeu ieri, astazi si maine este ace­lasi !

      Acestea sunt principalele reguli pentru r­evigorarea vietii duhovnicesti prezente d­e la Frasinei, pe viitor ideal fiind o ra­nduiala si mai aspra, in sensul renuntari­i totale la curent electric si la slujire­a exagerata catre mirenii vizitatori. Ideal ar trebui reintrodusa randuiala tunderii in schima mare, pentru ca schima mica a aparut destul de recent in randuielile monahale, in Athos fiind considerata identica cu rasoforia.
      Vorbirea si petrecerea cu mirenii ar trebui sa fie total interzisa la monahi, afara de oarece pricini binecuvantate. Ieromonahii trebuie sa indemne mirenii sa asculte si sa se spovedeasca la preoti de mir, asa cum se cuvine, pentru ca viata monahala este in esenta mult prea inalta pentru ei si paruta ravna de care uneori se aprind ar putea sa le strice buna randuiala in familie.

      „Cel ce zice sau numai crede ca harul preotului de mir este mai putin lucrator decat al preotului calugar sa fie anatema”.
      (unul din canoanele ce ar fi trebuit hotarat la sinodul din Creta)

      „Prin vorbirea cu oamenii m-am facut robul desertaciunii.”

      Epilog: Nici un monah nu va fi dat afara ­din manastire, inadaptarea la aceste regu­li facandu’l la un moment dat sa plece si­ngur.

      Pentru rugaciunile Preacuratei Maicii Tale, ale Sf. Ierarh Calinic si ale Sfintilor Cuviosi Monahi dintotdeauna, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.

      Amin.

      INGERUL DOMNULUI ARATAND CUVIOSULUI PAHOMIE RANDUIELILE VIETII MONAHALE
      (icoana din paraclisul Sf. Trei Ierarhi al Sf. Manastiri Frasinei)

      PS:
      Ma retrag o perioada la liniste.
      Daca doresc o noua confruntare fata catre fata, IPS Irineu si IPS Varsanufie sa ma caute prin Muntii Capatanii sau la Athos (daca nu ii respinge Maica Domnului din nou).

      Apreciat de 1 persoană

    • Pąʍvo said, on August 18, 2016 at 3:22 pm

      @saccsiv

      Vreau doar sa stiu daca ai primit email-ul meu.

      Apreciază

  4. ucenicul said, on August 7, 2016 at 4:58 pm

    Doamne ajută! Aș vrea să vă spun că există multă dezinformare pe acest site, în legătură cu ce se întâmplă acum în mănăstirea Frăsinei. În ultimii 4-5 ani, de când pr. stareț Neonil Ștefan nu a mai ieșit din chilie, s-a format în mănăstire un grup de părinți răzvrătiți, care nu mai ascultau de nimeni, plecau când vroiau, făceau ce vroiau etc. . Aceștia sunt cei care doresc un alt stareț, tocmai că să nu-i deranjeze nimeni, nici acum după moartea pr. Neonil. Articolul după site-ul Indiscret.ro este scris de unul dintre acești părinți răzvrătiți din Frăsinei. Cei mai buni părinți din mănăstire îl vroiau pe actualul stareț, Ioanichie Popescu, mai mult de jumătate de obște se spovedesc la dânsul și care este duhovnicul a mii și mii de oameni, care pot da oricând mărturie despre viața părintelui și ajutorul pe care l-au primit de la dânsul. Acesta a stat peste 40 de ani lângă chilia pr. Neonil și au avut o relație cum rar se mai poate vedea în zilele noastre. Pe pr.Ioanichie îl am duhovnic de 6 ani de zile și cunosc personal cazuri de oameni care s-au vindecat de paralizie, leucemie, cancer, autism (băiatul unei cunoștințe apropiate) etc . Este împotriva ecumenismului, a cipurilor, a masoneriei etc. . Fiindcă este unul din marii duhovnici ai ortodoxiei, ține foarte mult la rânduiala mănăstirii și de multe ori l-am auzit spunând că în Frăsinei trebuie să ținem până la sânge rânduiala Sf. Calinic. A fost deținut politic timp de 9 ani în mai multe închisori (Gherla, Aiud, Periprava…, nu-mi aduc aminte dacă și la Pitești, Sighet), unde inițial fusese condamnat la moarte. Citiți cine este actualul stareț al mănăstirii Frăsinei și vă veți convinge de ce prin acest grup de răzvrătiți lucrează vrăjmașul și cine sunt cei care strică pacea acum în mânăstire. Este cineva din acest grup care scrie aici pe site, dar o să revin cu detalii în alt comentariu. Ca apropiat al mănăstirii Frăsinei, vă rog să nu mai da-ți curs și să nu mai judecați înainte de a cunoaște situația reală. Citiți vă rog și priviți ce chip are acest sfânt părinte: http://www.lumeacredintei.com/reviste/lumea-monahilor/lumea-monahilor-nr-98-august-2015/avva-ioanichie-de-la-frasinei/ ; Mărturia unuia dintre cei mai mari actori ai țării: http://ziarullumina.ro/parintele-ioanichie-i-a-salvat-si-viata-si-sufletul-14877.html ; http://www.lumeacredintei.com/marii-duhovnici-ai-neamului/dialog-peste-spatiu-si-timp-cu-parintele-ioanichie-de-la-frasinei/ ; http://cenaclullumina.blogspot.ro/2015/09/parintele-ioanichie-de-la-frasinei-si-o.html

    Apreciază

    • mihai said, on August 7, 2016 at 8:14 pm

      A daca vii cu baliverne depe ziarul lumina s.a apartinand lui danutz eu ati spun zat de aici mincinosule ca iesti omul asa zisei patriarhii pt ca oamenii aceia nu mint si sunt dovezi indubitabile de ierezie a lui irineu iar tu ai venit cu treburi pe aici

      Apreciază

    • isihastu said, on August 7, 2016 at 8:49 pm

      Zici ca esti apropiat al manastirii Frasinei de 6 ani, dar se pare ca nu cunosti inca esentialul unei vieti monastice. Apreciezi pe acest parinte Ioanichie mai mereu plecat din manastire – vindecator prin coincidenta, iubitor de arginti si de slava desarta si nu ai remarcat inca calugarii care pe langa faptul ca de peste 30 de ani nici nu mai stiu cum arata femeile au lepadat si toata grija cea lumeasca, inclusiv scoli care pentru IPS Irineu sunt echivalente cu insasi mantuirea . Acesti 6 ani coincid cu perioada cand monahul Damian (calugarit doar la simpatia actualului staret) i-a sucit de tot mintile slabului de inger parinte Ioanichie conducand din umbra manastirea la cerintele ereziarhului de la Craiova. Deci esti si dumneata (daca tot te-ai numit apropiat si nu vietuitor) unul care aduleaza monologic pisalogeala acestui asa zis teolog Damian, singurul calugar din Frasinei cu masina personala si unul dintre cei multi care doar se folosesc de numele Frasinei mandrindu-te cu siguranta pe ce drumuri mergi ca esti mare credincios spovedindu-te la Ioanichie si fiindu-i ucenic devotat. Pentru cunostinta necesara afla ca protosinghelul Ioanichie a fost hirotonit pe ascuns de IPS Irineu, fara binecuvantarea staretului Neonil si fara aprobarea vrednicului de pomenire IPS Gherasim, scopul lor fiind inca din 1992 inlaturarea cuviosului Neonil de la conducerea manastirii, esuata la interventia IPS Gherasim. Tu, pe vremea aia nici nu stiai ce-i aia manastire. De atunci, ieromonahul secretar Ioanichie hirotonit si cu impedimente canonice (curvii dese in tinerete cu femei maritate) a dat pe ascuns sume de bani substantiale IPS-ului Irineu, ierarh care acum cativa ani fiindca avea nevoie de o imensa suma de bani (cine stie pentru ce ambitii vicioase) a numit singur intr-un exces de furie manastirea Frasinei – fabrica de bani. Pana la moartea ieromonahului Lavrentie, acest ierarh scolit in apus si prieten al iudeilor antihristi cersea bani si de la cunoscutul cuvios duhovnic. Inhaitat anul trecut cu IPS Varsanufie, alt vulpoi ecumenist, au vrut si au insistat la arhim. Neonil sa renunte la staretie. Nu dupa mult timp acesta s-a stins dubios, in ziua cu pricina primind hrana de la monahul Damian, ceea ce nu s-a mai intamplat pana atunci, fiindca ieromonahul Ghervasie era cel care avusese grija de staret de cand batranetile l-au tinut mai aproape de pat. Damian a fost pus mai nou secretar si administrator de ascultari fara acordul obstii… Mai afla, prea cucernice evlavios cu bube pe fata si la propriu si la figurat, ca la tentativa de intronizare de anul trecut Ioanichie al tau a fost huiduit de obste atunci cand Varsanufie a vrut sa-l puna staret. Anul acesta, in luna martie, cand nici macar nu trecuse 40 de zile de doliu – a fost pus fortat de Irineu conducator al manastirii Frasinei, deci fara acordul obstii ! Si pe principiul statutului monahal din BOR schimbat de atatea ori dupa bunul plac al actualilor sefi ai bisericii… Daca ai fi un simplu crestin, te-as sfatui de vrei sa te mantuiesti, sa-ti cauti un preot mirean asa cum e normal si sa nu mai regulezi manastirea deranjand linistea calugarilor, fiindca isi bat joc destul saptamanal cei doi arhierei si slugile lor. Dar pentru ca singur te-ai dat de gol cine esti, lepadatule de monahicestile reguli si ai ales mandria cunostintei inainte de vreme din scoli, ceea ce nu e corect pentru un calugar, infiltrandu-te vicleneste si tulburand adevaratii monahi, afla ca pedeapsa Sf. Calinic va veni curand peste tine !
      Calist Mihaescu a murit de lepra fiindca a adus sminteala calugarilor din Frasinei construind Biserica din vale. Nu mai incerca tratatamente zadarnice ! Bubele de pe fata abia au inceput sa creasca…

      Apreciat de 1 persoană

    • isihastu said, on August 7, 2016 at 9:25 pm

      Zis-a odata avva Ioanichie:
      – Nu mai moare odata mosneagul asta !? Sa coboram calugaria din pod in Frasinei…
      Raspuns-a avva Ghelasie:
      – Asa nu faci calugarie, ci dictatatura !

      A vrut odata avva Pantelimon sa se spovedeasca la avva Ioanichie.
      Zis-a lui acesta:
      – Bre, nu am timp acum, ca ma asteapta niste doamne la biserica din vale. Dar maine te spovedesc.
      A doua zi cei doi se intalnesc din nou. Zis-a direct Ioanichie:
      – Nu te-am uitat, dar acum cobor cu acesti domni patroni cu masina lor ca au ceva probleme… Maine sigur te fac.
      A treia zi. Zis-a tot Ioanichie:
      – Ma grabesc in vale ca am o bolnava. Dar am gasit solutia: Vii la biserica din vale si te spovedesc acolo.
      Avva Pantelimon, desi a coborat in acea zi, tot nespovedit a ramas.

      Apreciat de 2 persoane

    • isihastu said, on August 7, 2016 at 9:35 pm

      Se spunea despre avva Ioanichie ca era primul la biserica. Numai ca inainte de a se inchina la icoane se ducea cu multa ravna… la sertarul cu pomelnice si numara banii.

      Impotriva ecumenismului avva Ioanichie doar de fatada era. El a fost primul din manastirea Frasinei care a separat un dulap de pomelnice in Sf. Altar numind si scriind mare: Alte Confesiuni.

      Apreciază

    • Vasile said, on August 7, 2016 at 9:43 pm

      Discutia nu este despre staretul Ioanichie decat in subsidiar. Discutia este despre IPS Irineu. Daca actualul staret ar fi contra ecumenismului asa cum spui, de ce a fost numit de Irineu fara sa intrebe pe nimeni? Sau si Irineu este bun de il pui la rana ?

      Apreciază

    • isihastu said, on August 7, 2016 at 9:45 pm

      Ce ti-l mai aperi pe Ioanichie, mai ales ca subiectul articolului a fost despre IPS Irineu… Asta ai cautat, asta ai gasit.
      Si dupa viziunea ta staretul Neonil a fost rau pentru ca era bun si ingaduitor cu toti, iar voua leprelor nu avea cum sa va mai intoarca pe calea cea buna ca erati asigurati de dihania de la Craiova.

      Apreciat de 2 persoane

      • Mihail said, on August 7, 2016 at 11:00 pm

        Vorba Sfintilor Parintilor nostri, „in materie de dogme”, nu exista dialog/diplomatie, ci doar marturisire.
        Imi plac oamenii directi. Multumesc „isihastule”. Doamne ajuta.

        Apreciat de 1 persoană

    • mihai said, on August 7, 2016 at 10:49 pm

      Pleaca de aici agariciule care iesti si nu mai umbla cu cioara vopsita

      Apreciază

    • eremitu said, on August 8, 2016 at 3:26 am

      Parinte Damian! S-o luam in ordine.
      A.Im primul rand, site-ul asta nu este de dezinformare. E un site care publica exact, fara cenzura,ceea ce utilizatorii scriu. Chiar si cu greseli de ortografie, din iuteala sau neatentie, textele autorilor sunt publicate intocmai. E adevarat ca unii il considera un site legionar (nu stiu cat este de adevarat si nu ma intereseaza), dar asta nu deranjeaza din moment ce opinia fiecaruia e publicata asa cum a fost scrisa de autor. Personal, nu am nici un amestec cu legionarismul. Nu sunt legionar, sunt ortodox.
      B.Apoi, in Frasinei nu s-a format nici un grup de razvratiti „in ultimii 4-5 ani”, cum zici sfintia ta. Tu singur poti marturisi doua lucruri adevarate, care te contrazic in afirmatiile tale: 1. din „ultimii 4-5 ani” si pana acum nu s-a pomenit sa scrie nimeni despre Frasinei pe internet pentru ca nu a existat nici motiv, nici „grup de razvratiti”. Si 2. Tu esti cel care, din ultimii 4-5 ani si pana acum, faci ce vrei numai ascultare nu, culminand cu faptul ca iti permiti sa-ti tii masina personala in curtea manastirii, fiind sminteala unuia slab si „razvratit” ca mine. „Parintii buni” de aici nu spun nimic pentru a nu cadea in judecata. Si bine fac. Pentru ca asta nu-i o chestiune de erezie, caz in care ar fi obligati sa nu taca. Eu nu sunt unul „bun”. Intreaba pe unul din parintii buni la care te referi , vezi daca iti va spune careva dintre ei ca e bine si calugareste sa ai masina in curtea manastirii. Si sa-mi spui si mie.
      C.Mai apoi, citeste inca o data, cu atentie, articolul de pe indiscret, si vezi ca cei ce l-au scris nu e unul – „dintre acești părinți răzvrătiți”,- ci mai multi. Si nici macar nu sint din Frasinei. Nu te mai lamuresc eu pt ca te vei lamuri singur citind.
      D.Care „cei mai buni părinți din mănăstire îl vroiau pe actualul stareț, Ioanichie Popescu”? Tu singur? Iar termenul „il vroiau”, adica l-ar fi vrut daca ar fi avut ocazia sa aleaga, este chiar bine folosit aici. Dar n-a ales nimeni pentru ca ne-a fost interzis tuturor sa alegem, sa votam. A fost impus. Chiar si asa, nu pr. Ioanichie e buba aici, ci tu! Iata ce spun „Cei mai buni părinți din mănăstire”: – „Parca nu te mai poti intelege cu parintele asta Ioanichie de cand a urcat Damian cu el (adica locuieste cu el la etaj, langa camera fostului staret, parintele Neonil)”. Vrei sa dau si numele acestor parinti? Nu, nu dau! Nu pe internet.
      E.Nimeni nu contesta ca parintele a suferit prin temnite. Tot respectul pentru el. Iar in ce priveste „ajutorul pe care l-au primit de la dânsul” oamenii (sper ca ai facut gresala neintentionat – cred ca ai vrut sa scrii: ajutorul pe care l-au primit de la Dumnezeu prin rugaciunile dânsului si a Bisericii) sunt de acord, cu mentiunea din paranteza. Eu insumi am fost martor. La urma urmei este un preot ortodox iar Dumnezeu face minuni prin orice preot ortodox. Prin orice preot ortodox lucreaza Dumnezeu, pentru mantuirea oamenilor, oricat de pacatos ar fi preotul acela. Acesta este Harul lui Dumnezeu dat in dar preotului pentru a ajuta, nu lui personal, ci la mantuirea poporului Sau ortodox. De aceea preotul raspunde in fata lui Dumnezeu, cu sufletul, pentru turma sa. Iar „oile” raspund si ele daca il judeca pe preot si nu asculta de el, oricat de pacatos ar fi el (preotul). De aceea, nu-l judecam pe parintele Ioanichie. Daca avem ceva de spus, este impotriva modului in care a ajuns el staret, un mod abuziv, ilegal. Nu el e vinovat, ci cel ce l-a impus asa.
      F.Doar un aspect al relatiei dintre P. Ioanichie si Pr. Staret Neonil, relatie „cum rar se mai poate vedea în zilele noastre” este si urmatoarul:
      -Pr. Arhim Neonil, staretul trecut la Domnul, a spus de tine asa (cu privire la faptul ca imparti aceasi camera cu pr. Ioanichie si locuiesti langa camera lui, la acelasi nivel): „L-as arunca de aici de nu s-ar vede, dar sunt batran, maine-poimaine mor si nu vreau sa mor certat cu el (Ioanichie)”. Deci, tu esti cel ai pus in pericol „relatia” sfintiilor lor.
      G.Care „mai mult de jumătate de obște se spovedesc la dânsul”? Asta-i minciuna! Daca o sa fie asa in viitor, va fi sub amenintarea lui Irineu! De fapt, ne-a si amenintat deja ca daca nu vrem asta, vine el si ne spovedeste! Culmea! Sa ajung sa ma spovedesc la un ecumenist! Niciodata!
      H.Referitor la „l-am auzit spunând că în Frăsinei trebuie să ținem până la sânge rânduiala Sf. Calinic”, ce sa zic? Bine-ar fi! Chiar ne-o dorim toti! Dar nu cred sa se implineasca asta cu tine la carma. Pentru ca tu esti primul care o incalci. Si eu am auzit un Parinte care a spus „nu se mai intampla odata (stii tu ce asteptau unii sa se intample – Dumnezeu sa-i ierte!), ca vom cobora noi calugaria din pod”. Un alt Sfant Parinte i-a replicat: „aia nu-i calugarie, baa! Aia, ce vrei tu, ii dictatura!”

      Ca o concluzie: nimeni n-are nimic cu pr Ioanichie! Insa, modul cum a fost impus, nemultumeste. Si tu, care l-ai schimbat si influentat negativ pe bietul parinte, nemultumesti pe toata obstea, dupa cum ai vazut-o cu ochii tai la adunarea din iulie.
      Trebuie, prin urmare, sa faci si tu ce zice Sf Apostol Pavel in I Corinteni cap 8, v.13 ca sa nu fi sminteala celor slabi si „razvratiti”. Fii exemplu! Si atunci nu va mai fi niciun „grup de razvratiti”. Dar, „cand oamenii de nimic ajung sus, nelegiuitii misuna pretutindeni”! Asta e cauza! Si ne vom supune, noi, razvratitii, oricarui regim decimator (pentru pacatele noastre) atata timp cat nu este erezie.
      Si asa, am ajuns si la punctul critic- erezia. Ai zis: „Este împotriva ecumenismului, a cipurilor, a masoneriei etc.” Si eu sunt impotriva acestora! Si tu esti! Toti suntem! Toti spunem asa! Ba pana si ecumenistii spun asa! Ei, dar pana la proba marturisirii, pana la proba sangelui, toti suntem tari! Daca ar fi sa disec acest subiect mai in profunzime, ar trebui sa ma ingrozesc. De ce? Iata ce spune Sf. Grigorie Palama: „tacerea legata de problemele credintei este al treilea tip de ateism si de aceea atunci cand e in pericol credinta, TACEREA ESTE VINOVATA.” S-o luam usor. IPS Irineu, pana la o marturisire, publica sau nu stiu cum – treaba lui-, imbratisand ideile ecumeniste, participand la sinodul Creta, vizitand sinagoga iudaica de sarbatoarea lor, poate fi considerat eretic fara a gresi. Pentru ca, pana la o marturisire, „tacerea este vinovata”. Nu-i asa? Sfantul Grigorie! IPS Varsanufie n-a fost la sinodul dracesc, n-a fost la sinagoga. Lui i s-a cerut insa de la parintii de la Lacul Frumos marturisirea. Si el n-a marturisit! A tacut! Tace! :-(. Asadar, am ajuns si la noi: la mine, la tine, la toti! Pomenim pe acestia, ne supunem lor! N-ar fi rau asta daca acestia nu ar fi chiar cei care TAC. Si tac vinovat. Si mai rau este ca SI NOI TACEM! Si tacem in aceasta vreme despre care parinti ca Iustin Parvu au spus ca este vremea marturisirii. Ar trebui sa-i facem, sa-i determinam sa marturiseasca, ca asa, cu bucurie si in dreapta credinta ortodoxa, sa ne supunem lor ca unor pastori care „privegheaza pentru sufletele noastre”. „Ca, cu bucurie sa faca aceasta, iar nu suspinand. Ca aceasta nu ne este noua de folos”. (Evrei, cap.13 v. 17)
      Poti sa-i reprosezi unei oi ca nu merge dupa lup? Dar eu cred ca nici dupa pastorul adevarat nu trebuie sa mearga oaia daca pastorul poarta piele de lup. Sa dea de pe el jos pielea de lup (sa marturiseasca), si asa, oaia il va urma.
      Acestea toate se intampla si noi TACEM! Crezi tu ca este nevinovata tacerea noastra? Multi spun: „sa asteptam pana la o pozitie oficiala a Bisericii”. Dar Biserica, prin ierarhii ei, TACE si ea! Noi suntem cei mai vinovati in treaba asta! Noi, crestinii de rand! Sa-i determinam sa vorbeasca, sa-i facem pe ierarhi sa rupa tacerea vinovata! Vrem sa ne supunem unor ierarhi drept credinciosi, ortodocsi, aparatori ai credintei ortodoxe, nu eretici! Nu-i acuzam inca. Desi ar trebui s-o facem. Dar nici nu putem astepta la nesfarsit. Poate toti sunt drept-credinciosi. Da Doamne sa fie asa! Dar s-o spuna! Acum e timpul! Cand altcandva?? Iar daca nu o spun, atunci nu sunt ortodocsi! Si daca nu sunt ortodocsi, sunt eretici! Si eretici vor fi pana ce vor marturisi. Asta daca nu va fi prea tarziu pentru mantuirea lor.
      Iata cum am ajuns la concluzia infioratoare ca toti suntem, prin tacere, in eres. INTREAGA BISERICA, ca institutie, ESTE IN ERES PRIN TACERE! Cu arhierei cu tot, cu Ioanichie, cu mine, cu tine – pt ca toti TACEM VINOVAT! Esti langa p. Ioanichie. Fa o fapta buna si spune-i situatia in legatura cu asta, cu erezia in care ne aflam, ca sa nu TACA si el. Mai ales ca Irineu (eretic atata timp cat tace) ti-a spus „sa-i mai aduci aminte, ca parintele (Ioanichie) mai uita”. !!! (:-o !!! Ca sa vezi! Parerea celui ce l-a imPUS staret!) Iar certurile astea interne lasa-le, ca toti suntem datori sa ne iertam.
      Si mai spune-i sa tina la calugari, sa nu-i alunge, sa-i ierte daca gresesc. Sa-si aminteasca ca, Pr. Staret Neonil, Dumnezeu sa-l odihneasca, n-a alungat pe nimeni, chiar daca unii (e drept ca erau bolnavi) l-au apucat de barba sa-l bata! El i-a iertat pe toti. Nici pe cei sanatosi la cap, nici pe cei bolnavi nu i-a izgonit. Nici pe cartitori, nici pe neascultatori, nici pe razvratiti n-a alungat, ci pe toti i-a castigat cu pace si blandete. Iar fratii care nu suportau, plecau singuri. Razbunarea lui era -> rugaciunea pentru toti. Cu rugaciunea lui, toti, ori se linisteau, ori plecau. Sa-si aminteasca de Parintele Simeon Combei, un fost staret la Frasinei. Cat de greu a raspuns el in fata lui Dumnezeu ca a scos afara pe unii calugari!
      ALUNGAREA CALUGARILOR NU E UN LUCRU FARA PRIMEJDIE pentru cel ce il face.
      PS: cineva a spus pe undeva pe aici ca „obstea a rasuflat usurata” la punerea p. Ioanichie ca staret. Partial adevarat. La urma urmei, din doua rele alegi pe cel mai mic. Decat sa aduca unul din alta parte, strain de duhul de aici, mai bine unul dintre ai nostri, chiar daca nu este agreat de multi. Ar fi bine si asa, daca nu s-ar baga Irineu mitropolitul, si daca nu ar fi ucenicul, care-l influenteaza negativ. Si cu asta gata!

      Apreciat de 2 persoane

      • isihastu said, on August 8, 2016 at 11:21 am

        Ioanichie se face vinovat in acest caz doar de naivitatea sa plina de orgoliu si de dorinta disperata de a ajunge staret. Au contribuit la acest caracter slab nu numai bataile in cap ce le-a primit in puscarie (nu pentru adevar si credinta), dar si pacatele tineretii care normal ar fi trebuit sa-l priveze de darul preotiei. Fiind aproape o leguma ce emana mentalitatii puerile o oarecare blandete, IPS Irineu si alti smecheri profitori se folosesc cu succes de ”sfintia sa”.

        Apreciat de 1 persoană

    • isihastu said, on August 8, 2016 at 11:48 am

      @ucenicul
      ”să nu mai da-ți curs” ??
      Se scrie ”dati”, scolitule. Nu eu am facultate. Eu m-am lepadat de ea.

      Apreciază

    • isihastu said, on August 8, 2016 at 6:56 pm

      Antimele, preferatul nr.1 al lui IPS Varsanufie, daca tot ai intrat pe aici cu moaca aia de babuin, ai grija de preasfintia sa, nu de alta dar ar fi prea de tot sa se afle ca se ocupa si cu maimutofilia. Ai fost destul mesagerul vestilor proaste si Sf. Calinic te-a scos din Frasinei, nu vladica.

      Apreciază

  5. georgel said, on August 7, 2016 at 5:29 pm

    Din pacate aceasta este atitudinea ierarhilor din BOR, o atitudine de forta si de dictatura. Fiecare ierarh – cu foarte putine exceptii – a devenit un papa infailibil. Criteriile de conducere nu sunt nici pe departe cele duhovnicesti. S-a terminat cu libertatea in Biserica. Luxul in care traiesc se pare ca le-a luat mintile. In febra constructiilor pe care le ridica, calca peste cadavre si nu-i intereseaza nimic. Vorba par Ars Boca – cozi de topor ele Europei.

    Apreciat de 1 persoană

  6. tudor said, on August 7, 2016 at 6:29 pm

    Trebuie intrerupta pomenirea ierarhilor care au semnat in Creta si pe cei care ii sustin, FARA EXPLICATII. Explicatiile le gasesc in canoanele Sfintilor Parinti ai Bisericii pe care le stiu si ei. Nu se poate ca o mana de eretici sa conduca atata popor bine credincios. Mantuitorul Iisus Hristos si Maica Preacurata nu ne vor lasa niciodata, daca si noi pastram credinta curata si cerem autorul lor.

    Apreciat de 2 persoane

    • Vasile said, on August 7, 2016 at 9:52 pm

      Ai dreptate ca trebuie intrerupta. Dar daca nu e intrerupta, se pune problema ce facem, mai putem merge la preotii si in bisericile respective ? care sunt majoritare de altfel. Dilema mea asta e, pana unde mai putem merge, si cand trebuie sa ne separam. Ca este clar ca nu putem merge la eretici, dar nici sa facem schisma inainte de vreme nu e cazul. Cred ca cel mai bine e sa mai asteptam putin sa vedem evolutia lucrurilor. Mi-ar fi placut sa spuna si parintele Rafail Noica ceva in aceasta chestiune, de asemenea o pozitie oficiala a manastirii de la Essex ar conta, cred.
      Mai am un gand: daca sinodul talharesc e pornit pe calea ereziei, si vor mai fi intalniri ale lor, atunci NU SE VOR OPRI AICI ci erezia va fi din ce in ce mai mare, deci din ce in ce mai vizibila, mai clara, mai evidenta. Cred ca atunci vom sti exact ce trebuie facut.

      Apreciază

      • cosminmatiu said, on August 7, 2016 at 10:27 pm

        Te rog citeste din urma comentariile la articole, au fost lungi discutii aici pe blog.
        Vrei sa te mantuiesti nu te mai duci la acele biserici unde sunt pomeniti ierarhii ecumenisti.

        Apreciat de 2 persoane

      • Augustin-de-Florina said, on August 7, 2016 at 10:45 pm

        Eu zic sa mai asteptam inca un secol de ecumenism, sa vedem daca vine Parusia intre timp… Ce parere aveti? Eu nu am auzit cum sa fie o erezie mai mare si apoi din ce in ce mai mare!!!

        Apreciat de 1 persoană

      • caldiceiimerginiad said, on August 7, 2016 at 11:30 pm

        Din filmul despre Parintele Nicolae Ragozin:

        Cauza unei astfel de grave căderi, părintele o vedea în laicizare şi cedare ispitei.Cu toate acestea în pofida tuturor lucrurilor părintele binecuvânta să se frecventeze biserica până la sfârşit, până când nu vor modificat Simbolul de credinţă, vor înceta să cânte Tatăl nostru, vor modifica ştampila pe prescuri şi vor îndepărta de pe Sfântul Altar chivotul cu daruri.„Cum vor modifica credinţa?” întreba părintele. Şi răspundea: „Va avea loc căderea bisericii, nu va fi voie să mergem la biserică şi va ajunge până acolo, încât la Sfântul Altar vor oficia femeile”.
        Aşa spunea părintele Nicolae.

        https://caldiceiimerginiad.wordpress.com/2016/02/09/sarea-pamantului-1-protoiereul-nicolae-ragozin/

        Din filmul despre Schiarhimandritul Hristofor din Tula:

        Părintele spunea: „Copii mei, Domnul mă i-a de lângă voi. Voi însă rămâneţi spre chinuri groaznice”. Părintele spunea „suferințe”.
        „Dar nu deznădăjduiţi”.
        Noi îl întrebam: „Părinte, dar cum să ne salvăm în timpul din urmă? Dumneata nu vei fi cu noi”.
        Şi părintele spunea: „Citiţi Evanghelia, Psaltirea, şi cât timp bisericile sunt încă deschise, nu există amestec de credinţe, frecventaţi biserica, împărtăşiţi-vă, mergeţi la Taina Sfântului Maslu”.
        Părintele binecuvânta toate acestea.
        „Iar atunci când va avea loc amestecul de credinţe, atunci nu mai aveţi voie să frecventaţi bisericile”.
        Şi părintele a spus, că va fi o foamete mare, apoi va fi război, dar războiul va fi foarte scurt, foarte scurt, iar după război vor rămâne foarte puţini oameni, foarte puţini. Şi doar după aceasta vom avea un ţar nou. Vom avea un ţar nou. Şi viaţa va fi foarte bună, evlavioasă, dumnezeiască.
        Dar toate acestea se vor întâmpla după război.
        Reporterul:
        Dar va dura mult timp sau puţin timp?
        Părintele a spus, că războiul va fi foarte scurt.
        Reporterul:
        Dar viaţa aceasta evlavioasă de după război cât va dura?
        Părintele nu a spus nimic despre asta. El ne spunea că totul depinde de felul nostru de a ne ruga. Doar Dumnezeu ştie. Dacă ne vom ruga, ne va mai prelungi, iar dacă nu ne vom ruga, părintele spunea: „Antihrist este chiar în prag”.
        De asemenea, părintele nu binecuvânta să ne căsătorim. Nu mai binecuvânta căsătoria, ci să ne retragem la mănăstire. Părintele spunea, că în ultimele timpuri, zbuciumate, călugărilor le va fi foarte greu în mănăstire. Le va fi foarte greu pentru că nu vor exista stareţi. Domnul îi va lua pe toţi stareţii, şi nu va avea cine să îndrume viaţa mănăstirii. Iar cei care vor pleca la mănăstire, cei care se vor călugări, nu-şi va acumula puterea călugărească pe care trebuie să o aibă un adevărat călugăr. Se cuvine să ne rugăm mulţi ani pentru ca să devenim adevărat călugăr. Şi părintele spunea, că aceştia vor rămâne „călugări necopţi”.
        Reporterul:
        Şi dacă va avea loc amestecul de credinţe? Atunci va trebui să plecăm şi din mănăstiri?
        Părintele spunea, că va veni timpul când din mănăstiri foarte mulţi vor fugi, vor fugi atât de mult pentru că şi în mănăstiri vor accepta paşapoarte, coduri numerice personale, diavolul va pune stăpânire pe toate acestea. Şi oamenii vor fugi foarte mult din mănăstiri.
        Reporterul:
        Chiar aşa spunea?
        Da. Spunea: „vor fugi foarte mult”.
        Şi e bine pentru cei care vor avea un colţ unde să se retragă, iar cei car nu vor avea vom muri pe sub garduri.
        Reporterul:
        Şi dacă e să pleci, să fugi din mănăstiri, aceasta înseamnă că nu va mai fi har? Părintele spunea ceva despre acest lucru?
        Părintele spunea că în timpurile din urmă nu va fi, nici acolo şi nici la biserici nu ne vom duce, nici la mănăstiri nu binecuvânta să mergem în timpurile din urmă, pentru că nu va exista har.
        Reporterul:
        Şi atunci unde să ne rugăm, cum să ne împărtăşim?
        Părintele ne binecuvânta spunând, că în timpurile din urmă va trebui să cumpărăm case, să ne adunăm în comunităţi, ca să nu locuim câte o persoană în casă, ci în comunităţi de zece, şapte persoane, ca să ne rugăm. Şi părintele ne binecuvânta să facem rezerve de Agheasmă de la Bobotează şi de prescuri. Să uscăm prescuri, să le aşezăm în borcane de sticlă şi să le închidem ermetic, ca nu cumva să pătrundă acolo vreo musculiţă. Iar atunci când va avea loc amestecul de credinţe şi nu vom mai avea voie să frecventăm bisericile, atunci ne vom ruga acasă, vom aprinde candele, lumânări, şi ne vom ruga, şi vom consuma bucăţele de prescură, anaforă şi agheasmă de la Bobotează. Şi atunci Însuşi Domnul ne va împărtăşi.
        De asemenea, părintele binecuvânta ca în această comunitate să fie măcar un preot, ca măcar în treacăt să poată veni şi să împărtăşească comunitatea. Dar trebuie să fie un preot care să aibă antimis.
        Astfel ne binecuvânta părintele.
        Reporterul:
        Şi în privinţa acestor condiţii de prigoană, înseamnă că ne vom aduna şi ne vom împărtăşi în condiţii de drumeții, în case particulare, în beciuri, aşa reiese, da?
        Da. Da. Părintele mai spunea, că vor fi prigoane, dar ne spunea, să ne rugăm, să citim Evanghelia, Psaltirea, să ne rugăm şi să-i cerem Domnului să nu ne îndepărtăm de credinţa ortodoxă.

        https://caldiceiimerginiad.wordpress.com/2016/02/09/sarea-pamantului-2-seria-2-schiarhimandrit-hristofor-din-tula/

        Apreciază

      • tudor said, on August 7, 2016 at 11:58 pm

        Parintele Paisie Aghioritul ne spune clar: „cu toate fortele impotriva sinodului talharesc din Creta”. Intai, din fiecare parohie credinciosii sa se adune si sa faca cerere catre preot pentru oprirea pomenirii ierarhilor eretici. Toti pentru sa se semneze, ca sa stie cu cati are de-a face. Sa o faca fara explicatii pentru ca lucrurile sunt clare. Pastorul nu are nevoie sa dea explicatii lupului de ce isi apara turma. Sa mentioneze ca daca nu reactioneaza, nu mai dau credinciosii nici un ban la biserica. Totusi, sa ii dea insa direct in mana preotului in cazul in care are familie de hranit ori e sarac, cu aceasta mentiune. Dar atat cat e de cuviinta si mai mult doar mancare. Tot timpul trebuie urmarit sa se intoarca la Dumnezeu si sa i se ofere sprijin sa o faca. Bunul Dumnezeu desi ne ingaduie fiecaruia incercari in timpul vietii, in acelasi timp ne da si ajutor daca ne intoarcem la el. Mantuitorul Iisus Hristos insusi ne dat pilda, dandu-i ocazii lui Iuda sa se intoarca.

        Apreciază

  7. Gabriel said, on August 7, 2016 at 6:29 pm

    Predica de astazi 7 august 2016 – Parintele Grigorie – staretul Mănăstirii Lacul Frumos, din judeţul Vâlcea

    http://www.glasulstramosesc.ro/blog/ieromonahul_grigorie_impotriva_sinodului_din_creta/2016-08-07-129

    Apreciază

  8. pcmouse said, on August 7, 2016 at 6:55 pm

    Apreciază

  9. pcmouse said, on August 7, 2016 at 8:52 pm

    off topic. trebuie neaparat sa vedeti acest film

    Apreciază

    • Mihail said, on August 7, 2016 at 11:07 pm

      pcmouse, nu mai posta astfel de filme care au mesaje ascunse.

      Apreciază

    • Riko said, on August 8, 2016 at 1:13 am

      pcmouse In legatura cu filmul din care e prima faza, ce parea SF nu mai e atat de departe, ma refer la asa zisa tehnologie care sa descopere criminalii inainte de a face o crima, sau care au tendinta de a face o crima. Este un sistem nou in curs de dezvoltare, care are ca scop in primele etape sa descopere teroristii in aeroporturi. Si functioneaza pe baza unui soft care nu am ideee cum, dupa fata oamenilor care trec prin aeroport spune cat la suta are tendinte acel om de a face o crima. Acum e doar in faza de lucru, iar pana acum producatorii sustin ca in 80% din testele initiale au avut dreptate.

      Apreciază

      • el said, on August 8, 2016 at 9:48 am

        Riko

        da mai riko nici dracii NU STIU(si nici NU AU VOIE SA STIE) gandurile si intentiile omului, dar le-a aflat tehnologia slugilor lui… no comment!
        ai grija ca maine daca devii disident neobedient politicului correct te vor aresta la aeroport si „VOR DOVEDI” cu aceasta tehnologie „infailibila” ca esti… terorist ! sa vedem cum te justifici atunci, daca tot te inchini atata la tehnologie …
        rade dracul de voi debililor, de minti care gandesc asa „credincios” are el nevoie la imparatia anticristului, reeducatii modreni care cred tot ce le sparcaie in creiere mass-media

        Apreciat de 1 persoană

      • gheorghi said, on August 8, 2016 at 9:57 am

        … decat sa condamni un nevinovat, mai bine sa iti scape 99 de vinovati..
        „Proces de intentie” – iti spune ceva?
        „Nu vor mai fi prooroci!” – iti spune ceva?
        „Nimeni nu stie clipa, nici ceasul…” – iti sugereaza ceva?
        –––––-
        Mare hipnoza exercita „scientismul”, „rationalismul”… materialismul!
        Orice „sistem” are un grad de eroare … „sistematica”; si oamenii cu discernamant ajung in impas, daramite un „soft” si niste senzori (de sunet, imagine…)!
        Din ce spui – desigur preluat din articol, acum pot fi retinuti si chiar pedepsiti 1 din 5 indivizi aflati in aeroport…
        Daca merg sa astept sotia si tocmai mi-am pierdut slujba,… masina nu a pornit…. mi-am pierdut permisul de conducere (care tine loc de buletin)… si aud ca este si intarziere la aterizare de vreo ora…. rupt de foame si suparat… se poate sa ma „profileze” ca „POSIBIL TERORIST” cu intentie de a face crima sau atentat … in aeroport si, cand s-ar apropia de mine inarmati si mascati, daca incerc sa fug – poc! vreo 5 gloante in cap, ca sa-mi aplice procedura conform programului….
        Dar oamenii arata nelinistiti si din alte cauze – suparari, stres existential, emotii diverse…
        De aici si pana a-i izola ca potentiali teroristi este drum lung, … iar ghidul „practic” este demon.

        Apreciază

      • isihastu said, on August 8, 2016 at 11:40 am

        A se revedea profetia Sf. Nil Athonitul privitoare la tehnologia lumii moderne…
        Tehnologia este STIINTA VICLEANULUI !
        E drept ca noi ne folosim uneori de dracu sa zidim biserici ca acel sfant care l-a legat pe satana sa care pietre pentru Casa Domnului, dar fiindca noi inca nu suntem sfinti ar trebui sa fim mai moderati.

        Apreciat de 1 persoană

  10. Radu Humor said, on August 7, 2016 at 9:43 pm

    http://www.activenews.ro/stiri-social/Marian-Munteanu-Ceea-ce-nu-vor-si-nu-pot-intelege-propagandistii-ateismului-e-ca-valorile-crestine-constituie-repere-identitare-esentiale-ale-civilizatiei-noastre-si-a-le-sustine-reprezinta-un-drept-democratic-firesc-al-cetatenilor-Romaniei-135613
    Asemenea activiști politico-civici sunt, de fapt, exponenții unor mentalități ateiste, intolerante, oameni care nu au exercițiul dialogului autentic, plini de ură împotriva opțiunii creștine a marii majorități a societății românești. Și astăzi auzim manifestându-se zgomotos în spațiul public indivizi isterizați împotriva oricăror referiri la credința poporului român și la valorile civilizației creștine. Ceea ce nu vor și nu pot înțelege propagandiștii ateismului – ateism, mai nou, ascuns sub diferite camuflaje „progresiste” – este că valorile creștine constituie repere identitare esențiale ale civilizației noastre și a le susține reprezintă un drept democratic, firesc, al cetățenilor României.”, a scris Marian Munteanu în ziuanews.ro.

    Citește AICI întreg editorialul lui Marian Munteanu

    Apreciază

    • el said, on August 8, 2016 at 9:51 am

      Radu Humor

      marian muntenu NU Ortodoxia o slujeste cu propaganda asta bashita pentru „credinta” …ci viitoarea RELIGIE a anticristului care are nevoie NU de atei( NU ar cerde in „dumnezeirea” lui!) ci de „credinciosi” !

      religia new-age o propovaduieste el aici!

      Apreciat de 1 persoană

  11. VIO 333 said, on August 7, 2016 at 10:18 pm

    Nu contest vrednicia parintelui Ioanichie ( pe care-l cunosc destul de bine ) , ci modul in care a fost numit de IPS Irineu ( care ii este si ucenic ) si nu de obstea manastirii , cum a fost lasata randuiala de catre Sfantul Calinic ( atentie Sfantul , nu staretul , parintele , arhiereul …et. c. ) !
    Multe manastiri , chiar din Sfantul Munte au luat fonduri EU , dar altele nu au vrut sa primeasca !
    Ar trebui pastrata , macar randuiala lasata de Arhimandritul Neonil ! Nu este o lauda , dar am duhovnic la Frasinei de mai bine de 24 de ani si merg destul de des acolo .
    Stimate ” ucenicul ” esti convins ca nu au nevoie de sfatul parintilor si altii care nu au posibilitatea sa vina des la Frasinei ? De ce au fost interzise telefoanele in manastire ? IPS Irineu are telefon mobil ?
    Ar fii multe de spus , dar nu vreau sa polemizez prea mult , si am nestramutata convingere ca viitorul foarte apropiat ne va lamuri in mod cert , daca e bine sau nu ce se intampla la Sfanta Manastire Frasinei !

    Apreciază

    • el said, on August 8, 2016 at 9:56 am

      VIO 333

      ” ci modul in care a fost numit de IPS Irineu ( care ii este si ucenic ) si nu de obstea manastirii , cum a fost lasata randuiala de catre Sfantul Calinic ( atentie Sfantul , nu staretul , parintele , arhiereul …et. c. ) !”________ iiiii, zici ca Irineu ii e ucenic? atunci DE CE e ecumenist ERETIC? ce fel de „parinte duhovnicesc ” are?
      ori si „parintele lui duhovnicesc/duhovncul” lui e LA FEL, ori e SLAB de inger ca Arhiereul Eli care a fost SCOS din CARTEA VIETII din cauza SLABICUNII cu care si-a crescut PROST copiii care pangarea cele sfinte si faceau nedreptati la templu ! ( Vezi Vechiul Testament)

      sa ia aminte atunci si acest duhovnic de ERETIC Ioanichie ! ca daca Dumnezeu pe Eli care era drept dar SLAB cu copii lui L-A PIREDUT VESNIC IN IAD , n-o s afaca rabat TAMAN cu el pentru EREZIA „fiului” lui Irineu ecumenistul !

      Apreciază

  12. Anghel said, on August 7, 2016 at 10:43 pm

    Doamne ajuta.

    Frați creștini, stați liniștiți. La Frăsinei a fost numit stareț, un mare duhovnic aidoma Cuviosului Arsenie (Papacioc)

    Părintele Ioanichie, este fără doar și poate un avvă autentic, parcă decupat din patericul egiptean, care a călăuzi mii de suflete de la întuneric la lumină.
    Știi de la mai mulți părinți din Frăsinei, că atunci când a fost numit stareț, toată obștea a răsuflat ușurată, deoarece cei mai mulți aveau temerea că le va fi impus un alt conducător mănăstiresc, care să nu fie în duhul mănăstirii. Cine nu s-a spovedit măcar o dată la Sfinția sa, nu poate să vorbescă despre rarele calități și adânca smerenie ale Părintelui Ioanichie.

    Este anticip, documente electronice, ecumenism, vaccinuri, și toate celelalte primejdii ale contemporanului.

    Așadar, blândul Părintele Ioanichie, sau fratele întru toate ale Sfântului Părinte Justin Pîrvu, este omul care poate să ducă cel mai bine, strădania și rânduiala Cuviosului Neonil Ștefan

    Fiți pe pace ! Vrednic este!!

    Vizavi de vizitele dese ale IPS la mănăstirea Frăsinei, vă spun că nu au fost deloc ostentative, singura măsură care li s-a cerut călugărilor, a fost să nu mai dețină telefoane mobile. Atâta tot.

    Doamne ajută!

    Apreciază

    • isihastu said, on August 8, 2016 at 12:42 am

      Da. Este recunoscut in primul rand pentru cea mai inalta lucrare de taina ca duhovnic: Nu poate sa tina niciodata secretul spovedaniei !
      Esti si tu la fel, unul dintre acei crestini care deranjeaza frecvent linistea calugarilor. Dus de nas si aburit de blandetea falsa a acestei mascote executabile, fabricata cu contributia mai mult decat semnificativa a nevrednicului de pomenire IPS Irineu Popa.
      Mai vorbesti si aiureli precum ca „obstea a rasuflat usurata” la alegerea lui ca staret si nu ti-e rusine sa minti in halul asta ! Obste care nici macar nu a fost intrebata atunci cand Irineu l-a aplicat ca pe un sablon si sugativa la carma manastirii, iar la tentativa de schimbare a staretului de anul trecut initiata de Varsanufie acesta a primit doar 3 voturi din 55 insotite de cateva huiduieli.
      Ioanichie a fost cel care a incercat si in 2015 inlaturarea staretului Neonil, la fel intamplandu-se si in 1992, cand datorita vrednicului de pomenire IPS Gherasim tot aranjamentul a esuat.

      Apreciat de 1 persoană

      • Anghel said, on August 8, 2016 at 10:55 pm

        Doamne ajută!

        Pot fi acuzat de multe slăbiciuni, greșeli, patimi, dar nu de minciună.

        Iar ca să ajung să mint la stadiul de HAL, atunci înseamnă că nu mai știu ce înseamnă Ortodoxia.

        Isihastule, te cam grăbești să pui etichete celor pe care nu îi cunoști. Ai grijă să nu-l dai de tot jos pe Cel ce a făcut Cerurile și Pământul, din scaunul de Judecător.

        Nu este aceasta o atmosferă de post, căință și recunoașterea propriilor păcate, pe care ne-o arăți aici.

        Plus, Saccsiv, deținătorul acestui blog îndeamnă la comentarii în Duhul Ortodoxiei. Însă tu te crezi, Sfântul Nicolae, iar toți ceilalți (care nu sunt de acord cu tine) sunt Arie.

        PreaSfântă Născătoare de Dumnezeu, miluește-ne pe noi.

        Apreciază

      • Anghel said, on August 8, 2016 at 11:13 pm

        Acum 5-6 ani de zile, când părintele Neonil era bolnav și nu mai ieșea prea mult din chilie, mergeam frecvent la Frăsinei. Și fiind în căutarea unui duhovnic, am întrebat în stânga și dreapta, pe mai mulți părinți din mănăstire să mă îndrume către un duhovnic, și spre surprinderea TA, majoritatea mi l-au indicat pe părintele Ioanichie.

        Și acesta, e tot un fel de glas al majorității, tinere Isihastu’

        Spor și Doamne ajută!

        Apreciază

      • isihastu said, on August 9, 2016 at 3:47 pm

        @Anghel

        A prezenta situatia reala in cazul de fata nu inseamna nici pe departe a judeca, mai ales ca fiind destul de batran am destula cunostinta in probleme de acest gen si o viata de argumente de care tu esti total privat, un credincios habauc hranit cu parerea, la dispozitia altora.
        Ti-a fost recomandat Ioanichie pentru ca mai toti il stiu atasat de problemele mirenilor si implicit de banii lor, majoritatea de care zici bazandu-se pe remarca evanghelica: „Dati cezarului ce este al cezarului” (Matei 22;21) sau cea apocaliptica: „Cine e nedrept, să nedreptăţească înainte. Cine e spurcat, să se spurce încă. Cine este drept, să facă dreptate mai departe. Cine este sfânt, să se sfinţească încă. Iată, vin curând şi plata Mea este cu Mine, ca să dau fiecăruia, după cum este fapta lui.” (Apocalipsa 22; 11-12)
        Un bun duhovnic de manastire nu ar mai avea prea mult timp sa se ocupe de mireni, incercarile si ispitele calugaresti statornicindu-l zi si noapte aproape de monahi. Dar cei care nu au avut o astfel de vocatie in duhul Sfintilor Parinti s-au rostogolit incet la vale in lumea mirenilor sarmani si disperati bagandu-se obraznic peste atributiile preotului de mir. Nici credinciosul n-o sa devina mai evlavios avand duhovnic frecvent de manastire, nici preotul calugar nu va mai avea rabdarea si experienta sa se ocupe de novici si monahi. Vazand exemplul lor nociv de asa zisi misionari, incepatorii vor ramane mireni in haine calugaresti. Isi vor face apoi si ei cunostinte alese, ucenici, ucenice – oameni care mai devreme sau mai tarziu se vor sminti. In general la duhovnicii din manastiri trag mirenii care au o parere proasta de preotii lor din parohie. Deci care mai intai au judecat cu cercetarea lor iscoditoare si la fel vor face si in manastiri. Sigur te simti si esti unul dintre acestia… Pentru ca daca nu vezi si nu pricepi, ramai irecuperabil ca gloata care confunda azi pacea cu prostia, lenea si lasitatea.
        De te socoti inca in adevar si cauti mantuirea, gaseste-ti frate un duhovnic din lumea ta fiindca darul preotesc este acelasi !
        Domnul sa te lumineze !

        Apreciază

    • George said, on August 8, 2016 at 9:33 am

      Asa stiam si eu. Ca telefoanele mobile au fost blestemate. Din surse sigure.

      Apreciază

      • isihastu said, on August 8, 2016 at 11:45 am

        Rezonabil si corect ar fi fost sa-si blesteme mai intai propriu sau telefon mobil, aruncandu-l de-un perete…

        Apreciat de 1 persoană

    • el said, on August 8, 2016 at 10:01 am

      Anghel

      „Frați creștini, stați liniștiți. La Frăsinei a fost numit stareț, un mare duhovnic aidoma Cuviosului Arsenie (Papacioc)”_____ Parintele Arsenie papacioc a MARTURISIT ORTODOXIA SFINTILOR ( vezi cartea lui SIngur Ortodoxia) si NU a avut fii duhovnicesti ERETICI ecumenisti cum are Ioanichie duhovncul cel mare al lui Irneu de la Craiova!

      „bladul” Ioanichie de ar fi dreptatea lui pana la Cer , pentru EREZIA fiului lui Irineu pe care NU-l CERATA si NU-L SCHIMBA ca un PARINTE ce se afla…. va fi STERS din Cartea Vie´tii cum a fost STRES si Prooprcul si arhiereul Vechiului Testament Eli din cauta PROASTEI CRESTERI a fiilor lui STRICATI !

      Apreciază

      • el said, on August 8, 2016 at 3:11 pm

        Anghel

        aha si am uitat sa precizez si ca Parintele Arsenie papacioc a fost LUMINATOR si a COMBATUT INSELARILE , INCLUSIV aceea cu vraijitorul si incraitul boca, … in vreme ce „blandul” votsru Parinte Ioanichie dupa marturia lui @isihastu …e inflacarat arsenit !

        adica sa recapitulam: este in ISNELARE, are ucenic( cel putin unul) ERETIC si NU il cearta/schimba ucenic care DARAMA Biserica ca este episcop ( Irineu NEVREDNICUL !) .
        cat despre „marturisirea” Ortidoxiei pe care Parintele Arsenie Papacioc a facut-o si in scris( Singur Ortodoxia) si in propovaduirea vie ( vezi intreviuri calre si explicite, intalniri cu teolgi greci antiecumenisti si invatati ca Par. Metallinos si teologul Dimistrios Tselenghidis adusi SPRE LUMINAREA unui neam care ZACE in BEZNA ecuenismului capeteniilor lui bisericiesti) …. NU AM AUVIT NIMIC anticeumenist clar de la Parintele Ioanichie, ba nici impotriva LEPDARII prin primirea cipurilor ( ceea ce Parintele Neonil a facut ! si Parintele Arsenie Papacioc )

        asadar NU PREA VAD asemnarile trambitzate d etine !

        vino si cu Argumnete FAPTICE nu numai cu gargara… ca de gargaragii e plina beserica oficiala !

        Apreciază

      • Anghel said, on August 8, 2016 at 11:00 pm

        el

        Știi tu ce sfaturi pro ecumenism am primit la Sfânta Spovedanie ??

        De ce vorbești dacă nu cunoști?!

        Apreciază

      • el said, on August 9, 2016 at 11:33 am

        Anghel

        nu despre tine vorbesc ci despre PROSTIILE si MINCIUNILE pe care le raspnadesti aici VADIT FARA Argmente!

        eu ti-am adus ARGUMENTE ca parintele Ioanichie NU e in regula si IN NICIUN CAZ NU se aseana cu Parintele Arsenie Papacioc !

        tu ce argumente ai? sa te credem asa pe cuvant? NU pari vrednic de asa ceva.

        NU ma intereseaza ce-ti spune tie la spovedanie parinte Ioanichie, cata vreme NU MARTURISESTE si altora DESCHIS . ANTIECUMENISMUL si IMPOTRIVA CIP-urilor ! Cata vreme NU CEARTA JIVINA de-i este „fiu duhovnicesc” aka Irneu APOSTATUL si ECUMENISMUL , NIMIC NU face pentru luminarea Bisericii si PRIN TACERE se face si TRADATOR al Lui Hristos si ATEU dupa definitia ateismului data de Sf Grigorie Palama ( TACEREA este al 3 fel de ateism!) .
        OK?
        Du-te si ii tramsite din partea mea INTOCMAI acestea !

        Si cand VA FACE asa cum au facut si Avva Arsenie Papacioc cu care indraznesti tu sa-l compari FARA NICIUN Argumente , sau Avva Adrian Fageteanu, sau Parintele Neonil, atunci te voi crede.

        pana atunci ceea ce spui aici e GARGARA !

        Apreciază

    • isihastu said, on August 13, 2016 at 12:16 pm

      @Anghel

      Iata dovada clara cat de antiecumenist este duhovnicul tau:

      ”În conformitate cu Statutul pentru Organizarea şi Funcţionarea Bisericii Ortodoxe Române şi Regulamentul pentru organizarea vieții monahale, ne exprimăm dezaprobarea şi delimitarea faţă de acţiunile monahilor de la Mănăstirea „Lacul Frumos”, cu privire la documentele Sinodului Bisericii Ortodoxe ţinut în Creta…”

      http://ziaruldevalcea.ro/2016/08/10/pozitia-staretelor-si-staretilor-din-arhiepiscopia-ramnicului-privind-actiunile-monahilor-de-la-manastirea-lacul-frumos/

      Apreciază

  13. vagaBond said, on August 7, 2016 at 10:52 pm

    off topic:

    http://www.libertatea.ro/stiri/social/din-categoria-reciclarea-mafiei-pietelor-batranele-care-vand-patrunjelul-pe-trotuare-sunt-aduse-dimineata-cu-mercedesul-1560803

    ps; si unii aparau babutele abuzate de garda financiara.Sa fim atenti.Smecherii au idei care ne depasesc pe noi cei care suntem ..’simpli”

    Apreciază

  14. mihai said, on August 7, 2016 at 11:12 pm

    Ia priviti ce a amenajat pt festivalul untold de la cluj caricatura aceea de boc
    http://www.napocanews.ro/2016/08/la-untold-s-au-folosit-toalete-all-gender-ca-n-sua.html

    Apreciază

  15. leonardconstantin61 said, on August 8, 2016 at 4:40 am

    Doamne ajuta. I-am spus duhovnicului meu sa nu-l ma pomeneasca pe patriarh si mi-a raspuns astfel: ”Deoarece am primit antimisul de la Preafericitul , mi-am luat un angajament de a-l pomeni pe patriarh. Deci nu am ce face sunt in comuniune cu el desi nu doresc asta”. De ce se foloseste de antimis pt ca sa aiba o scuza? Cei din secolul 9 cand se delimitau de un ierarh eretic nu cred ca mai luau in considerare antimisul. Voi ce parere aveti?

    Apreciază

    • ban said, on August 8, 2016 at 11:16 am

      Pe blogul monahului Teodot, parca la comentarii, scrie ca poti face sf. Liturghie si fara Antimis, doar cu sf. moaste, caci Antimisul nu a aparut chiar de la inceput la slujba.

      Apreciază

    • el said, on August 8, 2016 at 12:55 pm

      leonadr

      adica daca au lua antimusl de la unul care era /s-a faut ulterior ERETIC sunt OBLIGATI sa-l umreze si daca e EREZIC!

      pai dobitocul care a semnat pe Antimis IN NUMELE CUI da Antimisul ala? in mule lui personal s-a fcaut el singur pe el cu puterea lui episcop ? sau a fost si el INVESTIT de unul MAI MARE ca el = ARHIEREUL Hristos !?
      ,ca doar nu e biserica lui ma-sa de la satra!
      NU a JURAT si el la randul lui SA FIE CREDINCIOS Lui Hristos care l.a investit pe el cu putere IN NUMELE LUI si in COMUNIUNE/UNIRE cu El (cu Hristos) asa cum si el investeste mai departe preotii sa slujeasca poporului in comuniune cu episcopul …. DAR DOAR DACA episcopul slujeste Celui care l-a trimis pe el= Hristos!

      astia si-au inventat „biserica” lor , li se pare ca ei „au facut” Biserica NU Hristos, ca e proprietatea lor cum ar fi cortul de tigan mostenit de ma-sa !

      daca NU URMEAZA pe Hristos episcopul, preotul E LIBER sa-i arunce Antimisul IN BOT ERETICULUI sa faca ce vrea cu el si el sa slujeasca IN NUMELE LUI HRISTOS cu puterea Caruia a fost sfintit si el , si NU a fost sfintit sa ramana credincios episcopului in ORICE CONDITII ci LUI HRISTOS !

      gandire de DOBITOCI hirotoniti, spalat pe creieri, REEDUCATI la „ortodoxia” poltic corecta, si animalele sunt mai intelepte ca PROSTII astia,
      gandire formalista …. NU DEGEABA primesc atatia CRETINI in fabricile de popi pe banda rulanta , inainte aveau 1 facultate : Stefan Gheorghiu sa SCHIMBE Romania intr-o CLOACA, acum au NENUMRATE facultatile de fabricat (din CACAT cu ochi) … POPII LUI anticrist si ai diavolului !

      asa o sa le raspunda si lor Hristos la Judecata : MARS IN IAD LEPDATURA ca NU VA CUNOSC pe voi !
      cu episocpul pe care l-ati urmat si slujit credincios in toate ereziile, ca NU pe Mine ci pe EI i-ati ascultat si cu EI ERETCII vostri episcopi se cade deci sa aveti partea vesnica !

      Apreciat de 1 persoană

      • Augustin-de-Florina said, on August 8, 2016 at 8:24 pm

        Frate ‘el’, iti dau o veste si mai proasta, preotii chiar cred ca episcopul e Duhul Sfant, si daca le moare episcopul, nu mai au har. Ei, europopii de azi, chiar cred ca episcopul este Hristos in persoana si de aceea Ortodoxia este azi un soi de papism, unde papa-episcop este si stapan, si arhiereu, si dumnezeu si sef. Pentru europopi, caterisirea -facuta chiar pentru ca nu vrei sa te faci eretic-, este valida, si ei socotesc ca nu mai pot sluji in veci, nici daca te duci la alt episcop. Si daca episcopul se duce si se face adventist, europopii socotesc ca trebuie sa-l urmeze. Treaba e mult mai complicata pentru acesti spalati pe creier. Am vorbit cu preot batran, pensionar, care in ‘parohia’ ereticului Nifon, si mi-a zis: cum sa ma separ de mitropolit?! Nu e asta schizma?! Sunt curentati, frate, definitiv. Ortodoxia a fost transformata in papistasism, dar nimeni nu mai are un pic de claritate ca sa vada. Apararea Dreptei Credinte pentru europopi, e o aiureala in aceste vremuri, e un fundamentalism talibanic dupa cum i-a setat televizorul cu jihadistii musulmani. Totul e calat si, sunt tulburari din care nu mai au cum sa iasa!!!

        Apreciază

      • el said, on August 9, 2016 at 11:39 am

        Augustin-de-Florina

        daca asa cred cu spui tu aici, MAI BINE SA NU MAI SLUJEASCA , daca sunt atat de prosti si spalati pe creieri sa creada asemnea GROZAVII NU sunt nici VREDNCI sa slujeasca ! basta !
        n-avem nevoie de asemenea spalati pe creieri ca preoti , sa stea acasa sa jeleasca dupa espicopul lor eretic !

        Apreciază

  16. gheorghi said, on August 8, 2016 at 9:33 am

    Cuvânt pentru suflet. Starețul Neonil de la Mănăstirea Frăsinei (21 04 2016)

    –––––––––––––––––-
    Respectuoasa amintire….
    Se aminteste despre ce a spus Parintele Cleopa, legat de plecarea la Domnul a Parintelui Neonil… min 17:28
    Invitatul – Parintele Catalin Dumitran de la SIbiu – subliniaza ca la aproape 40 de zile de la plecare, Parintele Neonil se va fi aflat – dus de ingeri – la poarta Raiului.

    Apreciază

    • isihastu said, on August 8, 2016 at 12:13 pm

      Parintele acesta vorbeste despre vietuitorii din manastire de parca ar fi stat o viata in Frasinei.
      Ii respect parerea si expunerea frumos oratoare, dar probabil din nestiinta, ceea ce zice este partial adevarat.

      Apreciat de 1 persoană

  17. isihastu said, on August 8, 2016 at 1:00 pm

    CUVANTARE DESPRE RUGACIUNEA LUI IISUS
    – ieroschimonah Silvestru Florescu

    Prea Cuvioase Părinte Stareţ, Cuvioşi Părinţi şi Cinstiţi Fraţi,
    astăzi vă voi spune despre Prea Cuvioasa „Meditaţia minţii sau Rugăciunea lui Iisus”.

    Eu am aflat în viaţa Prea Cuviosului Maxim Capsocalivitul, din Sfântul Munte Athos, care este în 13 zile ale lui Ianuarie, o învăţătură pentru Rugăciunea Minţii. Mi s-a părut mai clară, mai pe înţelesul tuturor, mai bună ca în alte cărţi. Învăţătura aceasta a Sfântului Maxim, nu a ajuns a se citi la masă în ziua pomenirii lui. Pentru a nu rămâne ascunsă sub obroc învăţătura lui cea prea folositoare despre Rugăciunea lui Iisus, am prescris-o aici spre auzul tuturor. Această lucrare, deşi cum ne spune Sf. Maxim, este ceva prea subţire în lucrarea ei, totuşi o spun, ca cel puţin să avem idee despre dânsa. Rugăciunea minţii nu este numai a zice: „Doamne Iiuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul”. Să vedeţi cu ce cuvinte delicate şi înţelesul lor subţire, ne-o arată Prea Cuviosul Maxim.

    El este grec de neam, şi în tinereţile lui, din patria lui, Grecia, s-a dus la Constantinopol la Biserica numită „Vlaherna”. De acolo s-a dus în Sf. Munte al Athonului. După un timp oarecare, vine în Sf. Munte şi Prea Cuviosul Grigorie Sinaitul, din Muntele Sinaiului, din Egiptul Africii. Şi aflând despre Sf. Maxim că e mare şi înalt cu viaţa faptelor bune, a dorit să-l vadă. Şi a trimis după el pe ucenicii lui poftindu-l să vină ca să vorbească cu dânsul. Şi aflându-l, l-a adus la chilia Sf. Grigorie. A stat de vorbă în cuvinte duhovniceşti o zi întreagă. Între alte cuvinte folositoare, a vorbit şi despre Rugăciunea minţii, pentru că şi Sf. Grigorie era foarte înaintat în meditaţia minţii, ca şi Sf. Maxim.

    Deci a întrebat Sf. Grigorie pe Sf. Maxim, rugându-l ca să-i istorisească şi lui cum a căpătat Darul Rugăciunii minţii în inimă. Cuviosul Maxim cunoscând pe Cuviosul Grigorie că este înalt în fapte bune şi sfânt cu viaţa, i-a spus de la început cum a căpătat Darul Rugăciunii minţii. Istoria Prea Cuviosului Maxim începe aşa: „Eu, zice, fiind în Constantinopol în Biserica Vlaherna, aveam mare dorinţă ca să am şi eu Rugăciunea Minţii. Şi pentru aceasta făceam metanii la Dumnezeieştile Icoane, a Mântuitorului şi la a Maicii Domnului, cu multă umilinţă şi smerenie. Şi când sărutam Dumnezeieştile Chipuri, mă treceau lacrimile în ochi. Şi cu multă căldură de dragoste către Dumnezeu şi Maica Domnului, mă rugam ca să-mi dea şi mie Darul Rugăciunii minţii. Şi cu post îndelungat, cu înfrânare de ochi, a nu vedea feţe străine, cu înfrânare de auz, cu priveghere de noapte, cu sărăcie de haine, cu tăcerea gurii, în fine, mă chinuiam cât mi-a fost prin putere. În aceste nevoinţe am petrecut acolo vreme destulă, în toate zilele supărând cu rugăciunile şi cu metaniile mele, cele cu plângeri şi cu suspine, pe Prea Sfânta Fecioara Maica Domnului, ca să-mi dea şi mie Darul Rugăciunii minţii. Deci, în o fericită zi, când după facerea metaniilor, sărutam cu lacrimi, Dumnezeiescul Chip al Maicii Domnului, deodată am simţit în pieptul meu şi în inima mea, o căldură şi o fierbinţeală care mi-a venit din Dumnezeiasca ei Icoană. Care nu mă ardea ci mă răcorea şi mă îndulcea. Şi pricinuia sufletului meu mare umilinţă şi o bucurie nespusă. De atunci a început inima mea să zică neîncetat din lăuntru, în inimă, Rugăciunea, şi mintea mea a se îndulci de pomenirea lui Iisus al meu şi a de Dumnezeu Născătoarei mele şi a fi totdeauna împreună cu pomenirea lor. Şi din acea vreme nu a lipsit Rugăciunea din inima mea, împreună cu căldura ei. Şi îmi zicea mie Darul Duhului Sfânt al Rugăciunii din inima mea: „Să nu te pleci spre mâncare multă, ca apoi mă duc de la tine. Să nu te dai la somn mult şi la lenevire, că apoi mă duc de la tine. Să nu judeci, să nu osândeşti, să nu vorbeşti de rău pe alţii, că apoi mă duc de la tine”. Darul Duhului Sfânt este foarte delicat şi nobil, de nu-l vei ţine în cinstea ce i se cuvine lui, apoi te lasă. Deci trebuie ca, cu toată paza, cu toată nevoinţa, cu toată silinţa faptelor bune să-i păstrăm cinstea, că dacă nu suntem cu toată grija, apoi El se retrage şi te lasă cu inima rece.”

    Luaţi aminte ce ne spune Sfântul Maxim acum: „Şi apoi cu osteneală ca înainte vei zice Rugăciunea. Când capeţi Darul Duhului Sfânt al Rugăciunii minţii, apoi Darul zice Rugăciunea în căldura inimii, fără osteneala şi silinţa inimii. Omul atunci numai stă şi asculta cum Darul zice Rugăciunea în inimă. Precum un mare meşter, a muncit mult ca sa facă o maşinărie de ceasornic. Şi după ce a terminat maşinăria, îi întoarce arcul şi îi dă drumul să meargă. Şi el numai stă şi se uită cum ceasornicul merge cu toate rotiţele. Aşa este lucrarea Darului Duhului Sfânt: în inima omului, Darul lucrează Rugăciunea şi omul numai stă şi ascultă cum Darul se roagă. Darul lucrează Rugăciunea aşa de frumos şi cu tact potrivit ca o pendula de ceasornic, încât omul nu se mai satură niciodată ascultând Rugăciunea zisă de Darul Duhului Sfânt. Aici ni se adresează şi Sf. Apostol Pavel, zicând: „Când vine Darul Duhului Sfânt în inima omului, apoi Darul se roagă cu suspinuri negrăite”. Şi sufletul cu atenţie numai ascultă.

    Cine s-o învrednici de acest Dar al Rugăciunii, apoi unul ca acela este fericit. Dar trebuie să aibă un Părinte duhovnicesc, ca să-i spună totul, că singur iese înşelat de vrăjmaşul din zavistie. Deci acum trebuie ca omul care a căutat Darul Rugăciunii, să fie cu totul atent şi foarte atent la lucrarea Darului Rugăciunii. Căci dacă omul lasă să zică Darul singur Rugăciunea şi el se răspândeşte cu mintea în altă parte, atunci Darul cu încetul se retrage din inimă. Deci Darul lucrează rugăciunea, dar împreună cu atenţia omului. Cum duc carul doi boi înjugaţi, aşa lucrează Darul împreună cu omul Rugăciunea cu mintea în inimă. Darul cu omul se ajută unul pe altul. Omul singur nu poate fără Dar şi Darul singur nu poate fără atenţia omului. Când a pierit atenţia omului, a pierit şi căldura Darului în inima lui. Ca să nu se întâmple una ca asta, apoi sufletul omului este dator să fie treaz, atent şi foarte atent la lucrarea Darului Duhului Sfânt al Rugăciunii cu mintea în inima lui. Când se scoală omul din somn, află de Darul Duhului Sfânt zicând Rugăciunea foarte frumos şi el numai o ascultă cu atenţie. Că ce este mai plăcut şi mai dulce, decât numele lui Dumnezeu. Cel ce ne dă bunătăţile Cereşti, prin mijlocirea Prea Sfintei Fecioare Născătoare de Dumnezeu”.

    Apoi a întrebat Sf. Grigorie pe Sf. Maxim, zicând: „Te rog pe tine, Părinte, spune-mi mie; când se răpeşte mintea întru vedere, ce vede cu ochii cei de gând? Şi de poate atunci mintea împreună cu inima să grăiască Rugăciunea?”. Şi Dumnezeiescul Maxim a răspuns: „Ba nu poate. Căci, dacă vine Darul Duhului Sfânt în om prin Rugăciune, atunci încetează Rugăciunea, fiindcă se stăpâneşte mintea cu totul de Darul Duhului Sfânt, adică oricând vrea Dumnezeu să uimească pe om, ca să-i arate ceva lucruri mai înalte. Şi nu mai poate atuncea să mai lucreze cu puterea ei, ci rămâne nelucrătoare şi se supune numai Duhului Sfânt; şi unde voieşte Duhul Sfânt o duce. Ori în vreun aer nematerialnic al Dumnezeieştii Lumini, ori în altă oarecare vedenie nepovestită. Sau, de multe ori, în oarecare vorbire Dumnezeiască. În scurt, precum voieşte Duhul Sfânt, aşa mângâie pe robii Săi. Despre aceasta poate cineva să vadă arătat la Sfinţii Prooroci şi Apostoli, care s-au învrednicit a vedea atâta vedenii. În acest chip şi acum robii lui Hristos se învrednicesc a vedea vedenii de mai multe feluri. Deşi când Darul Duhului Sfânt ar veni în cineva şi vrea Dumnezeu, atunci îi arată lui acelea care nu le-a văzut niciodată şi atunci mintea omului aceluia învaţă de la Duhul Sfânt Taine înalte şi ascunse, pe care, după Dumnezeiescul Apostol Pavel, nu poate ochiul trupesc al omului să le vadă, nici cu mintea a le socoti. Când ceara este departe de foc, este tare, iar când o pui în foc, se topeşte şi acolo în văpaie se arde, se aprinde şi se face toată lumină şi nu este chip ca să nu se topească în foc. Aşa şi mintea omului, când este singură, neîmpreunată cu Dumnezeu, înţelege şi ea acelea câte sunt ale puterii ei. Iar când se va apropia de focul Dumnezeirii şi de Duhul Sfânt, atunci se stăpâneşte cu totul de Dumnezeiasca Lumină şi se face toată lumină şi acolo în văpaia Duhului Sfânt se aprinde şi se topeşte de Dumnezeieştile noime. Ci nu se poate cu nici un chip ca acolo, în focul Dumnezeirii sa gândească ce voieşte omul, ci numai ce îi dă Duhul Sfânt”.

    Atunci a zis Dumnezeiescul Grigorie: „Prea Cuvioase Maxime, mai sunt şi altele care sunt ale rătăcirii şi ale înşelării?” Sf. Maxim a răspuns: „Altele sunt ale înşelăciunii şi altele ale Darului. Căci duhul cel rău al înşelăciunii, când se apropie de om, îi tulbură mintea şi îl sălbăticeşte, îi face inima aspră şi o întunecă, îi pricinuieşte temere, frică amestecată cu mândrie. Şi totdeauna se făleşte cu isprăvile lui. Şi îndrăzneţ şi fără frica lui Dumnezeu se află acela prin patimi. Iar semnele Darului sunt acestea: când se apropie la om Darul Duhului Sfânt, îi adună mintea, îl face sa fie luător aminte de sine, îl face smerit cu sufletul şi cu trupul, îi aduce pomenirea morţii, a păcatelor sale, a judecăţii şi a muncii celei veşnice. Şi face sufletul lui lesne umilicios a plânge şi a se tângui, îi face şi ochii lui blânzi şi plini de lacrimi. Şi pe cât se apropie de om, pe atâta îi îmblânzeşte sufletul lui şi îl mângâie, prin Mântuitoarele Patimi ale Domnului nostru Iisus Hristos şi prin nemărginita iubire a Lui de oameni. Şi pricinuieşte în mintea lui vedenii înalte şi adevărate. Şi atunci, de se va răpi mintea omului în acea Dumnezeiască Lumină şi se va lumina cu Lumina cunoştinţei celei Dumnezeieşti, atunci Inima omului se face alinată, prea blândă, şi izvorăşte rodurile Duhului Sfânt: bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, milostenia, dragostea, smerenia şi celelalte fapte bune, care se fac în om cu lucrarea Darului Duhului Sfânt. Şi primeşte sufletul omului aceluia mângâiere şi bucurie nepovestită”.

    Ca încheiere, voiesc să vă spun aşa: învăţătura de până acum a Prea Cuviosului Maxim Capsocalivitul este destul de bună şi pe înţelesul tuturor. Pentru aceasta am şi prescris-o şi am spus-o în faţa ascultătorilor. Ca să avem şi noi idee de lucrarea cea adevărată a Meditaţiei minţii, sau Rugăciunea lui Iisus. Dar ca să se apuce cineva de lucrarea ei, chiar aşa după cum a făcut Sf. Maxim, în timpurile de acum, este aproape cu neputinţă. Rugăciunea minţii, aşa după cum trebuie ea făcută, ne cere neapărat să avem un povăţuitor foarte iscusit în rugăciunea minţii. Pe unul din aceşti doi trebuie să avem: pe Prea Cuviosul Maxim Capsocalivitul sau pe Prea Cuviosul Grigorie Sinaitul. Dacă nu avem pe unul din aceşti doi apoi, cu Mila lui Dumnezeu şi cu ajutorul Maicii Domnului, smerindu-ne, că astfel nu putem să ne rugăm cum se cade. Să zicem şi noi rugăciunea aşa simplu, însă cu grijă şi fără răspândire şi cu toată atenţia, împreună lucrând şi celelalte fapte bune. Deci, lucrând ascultarea, mergând pe drum, să zicem mereu: „Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, şi al Fecioarei, miluieşte-mă pe mine păcătosul”. Dumnezeului nostru slavă.

    (Citită în Duminica 27 Februarie 1955 – Mânăstirea Frăsinei)

    Apreciat de 2 persoane

  18. Orthodox said, on August 8, 2016 at 5:18 pm

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: