Saccsiv – Weblog

UNU – Preotul Ortodox nu-l mai pomeneste pe Ierarhul ecumenist / DOI – Ierarhul ecumenist il cateriseste / TREI – Ii ia si Antimisul / PATRU – ce va face Preotul Ortodox? Ce Antimis va mai folosi? In ce loc va mai sluji? EXEMPLIFICARE – Cum a procedat Sfantul Grigore Palama?

Posted in Uncategorized by saccsiv on Iulie 24, 2016

Iata comentariul sorei marinela postat la Reactia Arhiepiscopiei Romanului dupa ce Staretul Macarie a interupt pomenirea Ierarhului: “PLOAIE DE VARA TRECATOARE. E nevoie de liniste. Din pacate, sint voci care se ridica impotriva ecumenismului”:

Un intunecat la minte si suflet ca si ierarhul sau; ce sa ceri la un apostat?! Sa fugim de acesti ticalosi cit mai departe ,ca sufera de o boala rea si molipsitoare pt cei mai slabi de inger. Vai de sufletul lor ticalosit! Sint scirbita de atitudinea unor trepadusi ca astia, care sub motivul ascultarii au ajuns sa modifice liturghia, sa inoveze cu de la sine putere momente din sf liturghie, iar daca le atragi atentia acestor popi, te ameninta cu politia, cica asa le-ar fi sugerat Joanta si Sofian Brasoveanul sa faca celor ce au curajul sa-i infrunte pt apostazie si rea slujire. Ne-a spus-o raspicat popa nost´, sa mergem in alta biserica, sa nu-l mai tulburam cu observatiile noastre, ca va chema politia data viitoare, daca indraznim sa-l mai criticam cu ceva. De fapt l-am rugat sa nu-i mai pomeneasca pe cei doi ierarhi eretici, dintre care unul din ei ne-a vindut la Creta, iar reactia lui a fost uluitoare, s-a enervat si-a spus, ca nu poate sa nu-i pomeneasca pe ierarhii lui. Cind l-am dat exemplu pe par. Macarie a spus, ca oricum el nu mai poate sluji ca nu mai are antimis, asa ca…! Jale mare pe la noi, fratilor!

E mizerabil sa ameninti cu militia, ca “argument” in astfel de discutii.

Astfel de preoti trebuie ocoliti:

Rubrica incepatorului: CAND INCETEAZA ASCULTAREA?

Daca Ierarhul este ecumenist, tot crestinul este dator sa:

DATORIA MIRENILOR cand Ierarhii sunt dusmani ai lui Hristos. Nu plecam si NU FACEM SCHISMA. Strigam “NEVREDNICILOR” si AFURISIM sinoadele talharesti. Iata ce ne invata SFANTUL TEODOR STUDITUL si MITROPOLITUL AUGUSTIN

Ba mai mult, preotii sunt datori sa intrerupa pomenirea acestor Ierarhi.

Cat despre Antimis si daca va mai putea sluji un astfel de preot, caterisit ca urmare a nepomenirii Ierarhului locului, iata ce putem citi la Măsurile canonice de apărare împotriva ereziilor decretate în Creta pot fi îtreruperea pomenirii ierarhilor apostaţi, explică Gheron Sava Lavriotul, de la Muntele Athos de pe Astradrom:

Cu privire la subiectul foarte arzător, fierbinte și actual al întreruperii pomenirii numelor Patriarhilor, Arhiepiscopilor, Mitropoliților și Episcopilor ecumeniști la sfintele slujbe și la Dumnezeiasca Liturghie am dori să menționăm următoarele:

  1. Întreruperea pomenirii numelor arhiereilor ecumeniști trebuie să se realizeze în conformitate cu Tradiția Bisericii interpretată ortodox, cu practica Sfinților Părinți interpretată corect, cu al 15-lea Canon al Sinodului I-II interpretat corect.
  1. Al 15-lea Canon al Sinodului I-II al lui Fotie cel Mare, Patriarhul Constantinopolului (861 d.Hr.), stabilește cu exactitate că: ”Cele ce sunt rânduite pentru preoți, episcopi și mitropoliți, cu mult mai vârtos se potrivesc pentru patriarhi. Drept aceea, dacă vreun preot sau episcop sau mitropolit ar îndrăzni să se depărteze de comuniunea cu propriul său patriarh și nu ar pomeni numele acestuia, precum este hotărât și rânduit în dumnezeiasca slujbă tainică, ci mai înainte de înfățișarea înaintea sinodului și de osândirea definitivă a acestuia, ar face schismă, Sfântul Sinod a hotărât ca acela să fie cu totul străin de toată preoția, dacă numai se va vădi că a făcut această nelegiuire. Și acestea s-au hotărât și s-au pecetluit pentru cei ce sub pretextul oarecăror vinovății se depărtează de întâii lor stătători și fac schismă și rup unitatea Bisericii. Căci cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu întâiul stătător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele sinoade sau de Părinți, firește, adică, de comuniunea cu acela care propovăduiește eresul în public și cu capul descoperit îl învață în Biserică, unii ca aceștia nu numai că nu se vor supune certării canonicești, desfăcându-se pe sineși de comuniunea cu cel ce se numește episcop chiar înainte de cercetarea sinodală, ci se vor învrednici și de cinstea cuvenită celor ortodocși. Căci ei nu au osândit pe episcopi, ci pe pseudo-episcopi și pe pseudo-învățători, și nu au rupt prin schismă unitatea Bisericii, ci s-au silit să izbăvească Biserica de schisme și dezbinări”.

Sfântul Nicodim Aghioritul, tâlcuind Canonul de mai sus, menționează: ”Cele ce Canoanele cele de mai sus au rânduit pentru episcopi și mitropoliți, aceleași la rânduiește și cu mult mai vârtos Canonul acesta pentru Patriarhi zicând: Însă acestea să se facă, dacă pentru oarecare vinovății, curvii să zicem, sau ierosilii (fur de cele sfinte) și altele ca acestea, se despart preoții de episcopii lor, episcopii de mitropoliții lor și mitropoliții de patriarhii lor”. Printr-o notă la acest punct Sfântul Nicodim menționează: ”Cu toate că al 31-lea Canon Apostolic îl judecă a fi nevinovat pe cel ce s-a despărțit, dacă se dovedește a avea dreptate”. Iar dacă întâi-șezătorii cei numiți ar fi eretici și eresul lor l-ar propovădui întru arătare (Printr-o notă la acest punct Sfântul menționează: ”Din cuvântul acestui canon se vede că nu trebuie să se despartă cineva, potrivit lui Balsamon, de episcopul lui, dacă episcopul are vreo erezie, dar o ține în ascuns și nu o propovăduiește, căci acesta iarăși s-ar putea îndrepta după acestea.) … și supușii lor pentru aceasta se despart de ei, și mai înainte încă de judecata sinodală pentru eresul acesta. Unii ca aceștia, despărțindu-se de aceia nu numai că nu se osândesc, ci și de cinstea cuvenită, ca niște dreptslăvitori, sunt vrednici. Că nu au pricinuit schismă prin osândirea aceasta, ci mai ales au slobozit de schima și eresul minciuno-episcopilor acelora2.

Canonul de mai sus este în conformitate cu alte canoane ale unor Sinoade Locale și Ecumenice, precum Canonul 31 Apostolic, Canonul 6 de la Sinodul Local de la Gangra (340), Canonul 5 al Sinodului Local de la Antiohia (341), Canoanele 10, 11 și 92 al Sinodului Local de la Cartagina (491), Canonul 19 de la Sinodul IV Ecumenic (451), Canoanele 31 și 32 ale Sinodului VI Ecumenic (691), și Canoanele 12, 13, 14 ale Sinodului I-II (861).

Prima parte [a Canonului 15 al Sinodului I-II] începe cu expresia ”Cele ce sunt rânduite…”și se încheie cu expresia ”… și rup unitatea Bisericii”. Această parte reprezintă continuarea celor două canoane precedente, 13 și 14, care vorbesc despe interzicerea întreruperii pomenirii Mitropolitului de către diaconi și preoți și a Mitropolitului de către Episcop. Canonul 15 se referă acum la interzicerea întreruperii comuniunii Patriarhului de către Mitropoliți și Episcopi. Această interzicere este valabilă[când] sub pretextul oarecăror vinovății se depărtează de întâii lor stătători” și [aceasta] ”înainte de înfățișarea înaitea sinodului și de osândirea definitivă a acestuia”. Cu alte cuvinte, canonul interzice întreruperea pomenirii Patriarhului pe motive de dreptate (adică pentru motive morale), înainte de osândirea lui sinodală, pentru că aceia care întrerup pomenirea fac schismă și rup unitatea Bisericii.

A doua parte începe cu expresia ”Căci cei ce pentru oarecare eres…” și se încheie cu expresia ”… s-au silit să izbăvească Biserica de schisme și de dezbinări”.

Sfinții Părinți de la Sinodul I-II (861), vrând să pună capăt schismelor, care au tulburat Biserica în secolele VIII și IX, au așezat Sfintele Canoane 13, 14 și 15 prin care interziceau cu strictețe ortodocșilor să întrerupă comuniunea eclezială cu mai-marii lor bisericești înainte de judecata lor sinodală. Ca să nu se înțeleagă însă că, prin această interzicere, li se ia ortodocșilor dreptul de a întrerupe comuniunea înaintea judecății sinodale cu cei care propovăduiesc vreo erezie, înțelepții Părinți au așezat la sfârșitul Canonului 15 următoarea precizare: Nu este supus epitimiilor Sfintelor Canoane cel care se rupe înainte de judecata sinodală de episcopul care propovăduiește vreo erezie, dimpotrivă, este chiar vrednic de laudă.

Prin urmare, întrerupere a pomenirii numelui episcopului se face doar atunci când există erezie, doar pentru delicte dogmatice, nu pentru delicte morale (de exemplu, curvie, fur de cele sfinte etc.). Nu trebuie confundate chestiunile care țin de dreptate (adică, chestiuni care nu sunt de natură dogmatică, ci de ordine morală și de bună rânduială bisericească) cu chestiuni care țin de credință și, de asemenea, nu trebuie să se susțină că va trebui să se întrerupă pomenirea numelui arhiereului și pentru aspecte care țin de dreptate, fapt care vine în deplină contradicție atât cu al 15-lea Canon de la Sinodul I-II, cât și cu Tradiția de veacuri a Bisericii Ortodoxe. Este interzisă întreruperea comuniunii bisericești fără motive legate de credință.

  1. Întrerupere a pomenirii numelui arhiereului la sfintele slujbe și, mai ales, la Dumnezeiasca Liturghie, care este încununarea tainelor liturgice, poate să facă doar clericul, nu și laicul, pentru că doar clericul are, prin hirotonie, preoție sacramentală. Clericul este cel care săvârșește slujbe, sfinte taine și îl pomenește pe episcopul locului; așadar, doar el poate să întrerupă pomenirea numelui arhiereului și să nu îl pomenească la sfintele slujbe pe arhiereul său. Clericii sunt datori să nu slujească împreună și să nu se roage împreună cu episcopi ecumeniști, să nu le cânte la slujbă titlul episcopal.
  1. Mireanul aparține pe de o parte ”preoției împărătești”3, însă nu are preoție sacramentală, nu săvârșește slujbe, sfinte taine, nu pomenește, prin urmare nu poate să întrerupă pomenirea numelui arhiereului. Singurul lucru pe care poate să-l facă mireanul este întreruperea comuniunii bisericești cu arhiereii, preoții, monahii și mirenii ecumeniști.
  1. Preotul poate întrerupe pomenirea numelui nu a oricărui Arhireu, ci numai a Arhiereului locului, pentru că numai pe acesta îl pomenește la sfintele slujbe și la Dumnezeiasca Liturghie. Cu alte cuvinte, nu poate să întrerupă pomenirea numelui nici unui alt Arhiereu de care nu aparține bisericește, de vreme ce, prin firea lucrurilor, nu-l pomenește pe acesta. Mitropolitul poate să întrerupă pomenirea numelui doar a Patriarhului sau Arhiepiscopului local. Episcopul poate să întrerupă pomenirea numelui doar a Mitropolitului local. Preotul poate să întrerupă pomenirea numelui doar a mitropolitului sau a episcopului local. Patriarhul sau Arhiepiscopul poate să întrerupă pomenirea numelui altui Patriarh sau Arhiepiscop, nemaipomenind numele lui în diptice.
  1. În cazul în care prezbiterul întrerupe pomenirea numelui episcopului local, nu va trebui ca în locul acestuia să pomenească alt Arhiereu sau pe Sfântul Sinod sau pe Hristos sau pe oricare alții. Trebuie să las loc liber la pomenirea numelui Arhiereului până când se va soluționa problema. La sfintele slujbe și la Dumnezeiasca Liturghie spune cererea ” pentru cinstita preoțime și cea întru Hristos diaconime, și pentru tot clerul și poporul, Domnului să ne rugăm”, lăsând loc liber la numele Arhiereului(Pentru episcopul nostru) adica taind prima parte a cererii ce se refera la episcop. Ecfonisul Dumnezeieștii Liturghii ”Întâi pomenește, Doamne, pe Arhiepiscopul nostru… pe care-l dăruiește sfintelor Tale biserici în pace, întreg, cinstit, sănătos, îndelungat în zile, drept învățând cuvântul adevărului Tău” se spune în felul următor: ”Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău”. În acest mod săvârșeau sfintele slujbe și Dumnezeiasca Liturghie Părinții Aghioriți ai celor opt Sfinte Mănăstiri, ai schiturilor și chiliilor Sfântului Munte, precum și cei trei Preasfințiți Mitropoliți ai Țărilor Noii – Augustin Kantiotis al Florinei4, Pavlos al Paramithiei și Ambrozie al Eleftheropolei, care au întrerupt pomenirea numelui marelui Patriarh Ecumenic ecumenist, Atenagora, pe durata a trei ani, 1970-19735.
  1. Conform Canonului 15 al Sinodului I-II, prezbiterul care întrerupe pomenirea numelui episcopului locului nu va trebui condamnat ca schismatic și vinovat de schismă în Biserică, nici ca unul care se află în afara Bisericii. Dimpotrivă, este vrednic de laudă, pentru că a scăpat Biserica de la schismă.
  1. Prezbiterul care aplică întreruperea pomenirii numelui Episcopului locului nu va trebui să primească pedeapsa caterisirii de la Episcop sau de la Sinod, lucru care neîndoielnic este o urmare firească, ci să continue să săvârșească Dumnezeiasca Liturghie, chiar și în vreo casă oarecare, dacă i s-a interzis folosirea vreunei biserici, prin folosirea unui antimis simplu, pe care nu va fi înscris numele Arhiepiscopului locului, nici nu va purta pecetea Mitropoliei locului, nici nu va fi fost sfințit, dar neapărat va avea cusute pe el moaște de martir. Caterisirea din motivul opririi nepomenirii in acest caz (de erezie) este lovita de nulitate dupa cum vedem din faptul ca nici un Sfant Parinte nu a acceptat aceasta „caterisire” si „anatematizare”mincinoasa(vezi Sfantul Ioan Damaschin anatematizat de patru Sinoade Locale.
  1. În țările Ortodoxe de limba Grecă și în practică Sfântului Munte Athos Sfântul Mir se înmulțește cu ulei de măsline la fel cum se înmulțește Aghiasma Mare (așa procedează Biserica Ciprului, Biserica Greciei, Biserica Antiohiei și toate comunitățile grecești din diasporă care nu au mult Sf Mir) Sfantul Mir se înmulțește și timp de zeci de ani atunci când nu există posililitatea primirii de la un Sinod autocefal. Înafară de Sfântul Mir în practica Bisericii se trasmitea Pecetea harului Duhului Sfânt și prin punerea mâinilor episcopului pe capul celui nou botezat, ca să primească în acest fel Harismele Duhului Sfânt prin Succesiunea Apostolică.
  1. Afirmația că nu sunt valide sfintele Taine și Dumnezeiasca Liturghie a prezbiterilor care trec la încetarea pomenirii numelui episcopului locului nu este valabilă. Harul preotiei nu este un monopol al episcopului, fiecare prezbiter slujeste in virtutea faptului ca a fost Hirotonit, Harul savarsirii Sfintelor Taine nu se retrage in mod magic de la prezbiteri pentru ca nu mai pomenesc pe episcop, cu atat mai mult cu cat prezbiterul ramane in credinta ortodoxa, ingradindu-se de episcopul ce invata eretic. Sfantul Maxim Marturisitorul ne da aceasta marturie, si anume ca acolo unde se afla Marturisirea Corecta a Credintei acolo se gaseste si harul Sfantului Duh si deplinatatea Bisericii Ortodoxe, deci si puterea de a savarsi Sfanta Liturghie si Sfintele Taine la prezbiterii ce s-au ingradit de erezie.
  1. Modelul și izvoarele istorice referitoare la întreruperea pomenirii numelor Episcopilor eretici sunt Sfinții și de Dumnezeu purtătorii Părinții ai noștri, precum Cuviosul Maxim Mărturisitorul, Cuviosul Teodor Studitul, Părinții Aghioriți din timpul Patriarhului Ecumenic cu cuget latin, Ioannis Vekkos, Sfântul Grigorie Palama, Cuviosul Iosif Vrienios, Sfântul Marcu Evghenicul6 și Părinții Aghioriți din timpul Patriarhului Ecumenic ecumenist Atenagora.

Din toate aceste exemple, ne vom opri doar la două. Anume, la exemplul Sfântului Grigorie Palama și la cel al Părinților Aghioriți din timpul Patriarhului Atenagora.

  1. Sfântul Grigorie, din cauza cugetelor eretice ale Patriarhului Ioannis Kalekas, a întrerupt pomenirea acestuia înainte de judecata lui sinodală. Aceasta a fost una din cauzele pentru care a fost emisă împotriva Sfântului Grigorie Palama o anatemă, ”pentru că a îndrăznit ca în mod necanonic și fără de judecată să întrerupă pomenirea mea…”. Trebuie semnalat că, atunci când Sfântul Grigorie a întrerupt pomeniea Patriarhului, Kalekas nu fusese încă condamnat de Sinod,în timp ce Sfântul nu era încă hirotonit Episcop, ci era simplu ieromonah în Sfântul Munte. Se pare că această hotărâre de anatematizare a Sfâtului Grigorie Palama au semnat-o și alți Episcopi, printre care și Patriarhul Antiohiei, Ignatie,iar Sfântul Grigorie, în ce-l privește, nu a respectat această hotărâre și a continuat să liturghisească pe cont propriu.Citim enciclica lui Kalekas: ”Palama, începătorul și apărătorul blasfemiilor, fiind condamnat și el și cei dimpreună cu el în același mod, (căci nici nu a cedat hotărârii, nici nu a renunțat în vreun fel sau altul la vorbăria [lui] cea fără de rațiune), este alungat și din Biserica lui Dumnezeu, și din preoție, după cum reiese din memoriile despre el, aduse la cunoștință de Patriarhul de atunci al împărătesei cetăților, de Patriarhul Antiohiei, cetatea lui Dumnezeu, și de fiecare dintre Arhiereii, cei care au fost acum aici prezenți, și cei care au participat la voturi.Pe de o parte, în felul acesta, [demersurile lor] devin impediment și [motiv de] încetare a slujirii [preoțești], cu toate că, întru nimic considerând pedeapsa [cei în cauză], își țin cu tărie preoția, cu îndrăzneală săvârșind jertfele de taină în ascuns”7.
  1. Este cunoscută tuturor perioada 1970-1973 din istoria bisericească, când aproape jumătate (opt la număr) dintre Sfintele Mănăstiri ale Sfântului Munte, toate schiturile și cele mai multe dintre chilii, prin acordul și îndemnul Sfântului Paisie Aghioritul8, și trei Preasfințiți Mitropoliți ai Țărilor Noi, Augustin Kantiotis din Florina, Pavlos de Paramythia și Ambrozie de Eleftheropoli, au îndrăznit și au trecut la întreruperea pomenirii numelui marelui Patriarh Ecumenic ecumenist, Atenagora, care, în 1965, trecuse la ridicarea anticanonică a anatemelor, se întâlnise cu ereziarhul Papă la Ierusalim și, în general, urma o poziție filopapistașă. Pe durata celor trei ani, cei care au întrerupt pomenirea numelui lui Atenagora și-au continuat viața liturgică fără să pomenească numele Patriarhului.
  1. Atitudinea indicată în acest moment pentru combaterea panereziei ecumenismului este informarea clerului și poporului despre marea trădare iminentă a ”Sfântului și Marelui Sinod”, prin scrierea de cărți, texte și articole antiecumeniste, printr-o mare rigoare, prin respingerea teoriilor înșelate, prin congrese și conferințe teologice, dar și prin informarea despre dreptul bisericesc, canonic și patristic al întreruperii pomenirii numelor Arhiereilor ecumeniști, măsură care trebuie folosită pentru avertizarea și amenințarea Arhiereilor Ecumeniști și pentru prevenirea convocării ”Sfântului și Marelui Sinod”.

XIII) La punctul 22 al textului ”Relațiile Bisericii Ortodoxe cu lumea creștină” este scris:”Biserica Ortodoxă consideră că este condamnabilă orice rupere a unității Bisericii de către indivizi sau grupuri, sub pretextul respectării sau, chipurile, apărării Ortodoxiei autentice”. Este clar aici că Întâi-stătătorii Bisericilor Ortodoxe încearcă să impună prigoane, caterisiri și afurisiri celor care se împotrivesc ”Sfântului și Marelui Sinod”.

Cu frățească dragoste în Hristos Domnul,

Gheron Sava Lavriotul,

   Comentariu saccsiv:

Intr-adevar, preotii caterisiti pe nedrept, nu isi vor pierde capabilitatea harica:

FOARTE IMPORTANT: Preotii CATERISITI deoarece refuza CIPUL, NU ISI VOR PIERDE CAPABILITATEA HARICA. Ei vor putea savarsi lucrari valide in Biserica

Iata ce putem citi despre Antimis la https://ro.orthodoxwiki.org/Antimis:

Antimisul (gr. αντιμηνσιον – „în loc de masă”) este o bucată de pânză de in sau mătase și este de formă pătrată sau dreptunghiulară (50/60 cm) pe care este imprimată [1] icoana Punerii în mormânt a Mântuitorului. În Antimis se găsesc cusute părticele de sfinte Moaște. Pe Antimis se pun Potirul și Discul în timpul Liturghiei și numai pe el se face sfințirea Darurilor. Fără antimis nu se poate săvârși Sfânta Liturghie. În biserică, antimisul se păstrează în altar, pe Sfânta Masă, sub Sfânta Evanghelie, iar când Sfânta Liturghie se oficiază în aer liber, el ține locul Sfintei Mese (după cum îi arată și numele).

[…]

Prin urmare, la început Antimisele se foloseau doar în para­clisele particulare[6] și în bisericile cu Sfânta Masă nesfințită (fără Sfinte Moaște), iar începând cu secolul al XVII‑lea întrebuințarea Antimiselor s‑a extins și la bisericile cu Sfânta Masă sfințită, pro­babil mai mult din motive practice, de a putea ușor aduna miridele, dar și din motive canonic‑administrative, căci Antimisul trebuie obligatoriu să fie semnat de episcopul locu­lui, iar retragerea Antimisului înseamnă lipsa dreptului de a sluji Sfânta Liturghie în biserica respectivă.[7]

Comentariu saccsiv:

   Asadar, pana in secolul al XVII‑lea nu avea importanta pe care o are acum.

Ecumenismul este un motiv arhisuficient pentru nepomenirea Ierarhilor. Nu s-a facut pana acum. Marele Sinod ar fi un motiv bun pentru a se incepe. Sau ce se mai asteapta?

Pe de alta parte, slugile ecumenismului, deci pregatitorii venirii ANTIHRISTULUI, nu se vor limita doar la cele de mai sus:

Nicolae Floriștean, preot caterisit, condamnat la închisoare pentru exercitarea fără drept a profesiei

 

31 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. marciusquintus said, on Iulie 24, 2016 at 3:35 pm

    off topic
    Pe autorul atentatului de la Munchen l-au prezentat ca fiind iranian,psihopat,etc.Uitati-va ce scrie aici:
    http://shoebat.com/2016/07/23/the-munich-massacre-is-a-complete-coverup-the-munich-shooters-facebook-including-his-family-background-shows-he-is-not-iranian-but-a-syrian-islamist-pro-turkey/

    Apreciază

  2. ioanide said, on Iulie 24, 2016 at 4:02 pm

    Eu cred ca Ierarhii preotilor , pot sa le ia acestora si hainele de pe iei , sai lase in nudul gol.
    Dar daca acest preot „despuiat” de Ierarhi, nu a facut nimic contra lui DUMNEZEU, harul de la Hirotonisire i-i ramane . Deci poate face slujbe .

    Apreciază

  3. Augustin-de-Florina said, on Iulie 24, 2016 at 4:22 pm

    Catre preoti

    ”Căci cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu întâiul stătător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele sinoade sau de Părinți, firește, adică, de comuniunea cu acela care propovăduiește eresul în public și cu capul descoperit îl învață în Biserică, unii ca aceștia nu numai că nu se vor supune certării canonicești, desfăcându-se pe sineși de comuniunea cu cel ce se numește episcop chiar înainte de cercetarea sinodală, ci se vor învrednici și de cinstea cuvenită celor ortodocși. Căci ei nu au osândit pe episcopi, ci pe pseudo-episcopi și pe pseudo-învățători, și nu au rupt prin schismă unitatea Bisericii, ci s-au silit să izbăvească Biserica de schisme și dezbinăr .” (canonul al 15-lea)

    În cazul în care prezbiterul întrerupe pomenirea numelui episcopului local, nu va trebui ca în locul acestuia să pomenească alt Arhiereu sau pe Sfântul Sinod sau pe Hristos sau pe oricare alții. Trebuie să las loc liber la pomenirea numelui Arhiereului până când se va soluționa problema. La sfintele slujbe și la Dumnezeiasca Liturghie spune cererea ” pentru cinstita preoțime și cea întru Hristos diaconime, și pentru tot clerul și poporul, Domnului să ne rugăm”, lăsând loc liber la numele Arhiereului(Pentru episcopul nostru) adica taind prima parte a cererii ce se refera la episcop. Ecfonisul Dumnezeieștii Liturghii ”Întâi pomenește, Doamne, pe Arhiepiscopul nostru… pe care-l dăruiește sfintelor Tale biserici în pace, întreg, cinstit, sănătos, îndelungat în zile, drept învățând cuvântul adevărului Tău” se spune în felul următor: ”Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău”. În acest mod săvârșeau sfintele slujbe și Dumnezeiasca Liturghie Părinții Aghioriți ai celor opt Sfinte Mănăstiri, ai schiturilor și chiliilor Sfântului Munte, precum și cei trei Preasfințiți Mitropoliți ai Țărilor Noii – Augustin Kantiotis al Florinei4, Pavlos al Paramithiei și Ambrozie al Eleftheropolei, care au întrerupt pomenirea numelui marelui Patriarh Ecumenic ecumenist, Atenagora, pe durata a trei ani, 1970-19735.

    Conform Canonului 15 al Sinodului I-II, prezbiterul care întrerupe pomenirea numelui episcopului locului nu va trebui condamnat ca schismatic și vinovat de schismă în Biserică, nici ca unul care se află în afara Bisericii. Dimpotrivă, este vrednic de laudă, pentru că a scăpat Biserica de la schismă.
    Prezbiterul care aplică întreruperea pomenirii numelui Episcopului locului nu va trebui să primească pedeapsa caterisirii de la Episcop sau de la Sinod, lucru care neîndoielnic este o urmare firească, ci să continue să săvârșească Dumnezeiasca Liturghie, chiar și în vreo casă oarecare, dacă i s-a interzis folosirea vreunei biserici, prin folosirea unui antimis simplu, pe care nu va fi înscris numele Arhiepiscopului locului, nici nu va purta pecetea Mitropoliei locului, nici nu va fi fost sfințit, dar neapărat va avea cusute pe el moaște de martir. Caterisirea din motivul opririi nepomenirii in acest caz (de erezie) este lovita de nulitate dupa cum vedem din faptul ca nici un Sfant Parinte nu a acceptat aceasta „caterisire” si „anatematizare”mincinoasa(vezi Sfantul Ioan Damaschin anatematizat de patru Sinoade Locale.

    În țările Ortodoxe de limba Grecă și în practică Sfântului Munte Athos Sfântul Mir se înmulțește cu ulei de măsline la fel cum se înmulțește Aghiasma Mare (așa procedează Biserica Ciprului, Biserica Greciei, Biserica Antiohiei și toate comunitățile grecești din diasporă care nu au mult Sf Mir) Sfantul Mir se înmulțește și timp de zeci de ani atunci când nu există posililitatea primirii de la un Sinod autocefal. Înafară de Sfântul Mir în practica Bisericii se trasmitea Pecetea harului Duhului Sfânt și prin punerea mâinilor episcopului pe capul celui nou botezat, ca să primească în acest fel Harismele Duhului Sfânt prin Succesiunea Apostolică.
    Afirmația că nu sunt valide sfintele Taine și Dumnezeiasca Liturghie a prezbiterilor care trec la încetarea pomenirii numelui episcopului locului nu este valabilă. Harul preotiei nu este un monopol al episcopului, fiecare prezbiter slujeste in virtutea faptului ca a fost Hirotonit, Harul savarsirii Sfintelor Taine nu se retrage in mod magic de la prezbiteri pentru ca nu mai pomenesc pe episcop, cu atat mai mult cu cat prezbiterul ramane in credinta ortodoxa, ingradindu-se de episcopul ce invata eretic. Sfantul Maxim Marturisitorul ne da aceasta marturie, si anume ca acolo unde se afla Marturisirea Corecta a Credintei acolo se gaseste si harul Sfantului Duh si deplinatatea Bisericii Catolice Ortodoxe deci si puterea de a savarsi Sfanta Liturghie si Sfintele Taine la prezbiterii ce s-au ingradit de erezie.

    Modelul și izvoarele istorice referitoare la întreruperea pomenirii numelor Episcopilor eretici sunt Sfinții și de Dumnezeu purtătorii Părinții ai noștri, precum Cuviosul Maxim Mărturisitorul, Cuviosul Teodor Studitul, Părinții Aghioriți din timpul Patriarhului Ecumenic cu cuget latin, Ioannis Vekkos, Sfântul Grigorie Palama, Cuviosul Iosif Vrienios, Sfântul Marcu Evghenicul6 și Părinții Aghioriți din timpul Patriarhului Ecumenic ecumenist Atenagora. (pr. Matei Vulcanescu)

    Apreciază

  4. Claudiu said, on Iulie 24, 2016 at 4:29 pm

    Cine dintre fratii de aici ar putea intocmi o scurta marturisire impotriva Sinodului..i as ruga pe cei care sunt mai cititi si mai documentati in cele Sfinte..as face o eu, dar sincer nu ma simt ib stare..o scurta marturisire, eu o scot pe hartii, fluturasi si o sa incep sa le impart preotilor..trebuie sa facem si noi ceva, nu mai putem sta tot asa de nepasatori!
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  5. el said, on Iulie 24, 2016 at 8:00 pm

    Articol EXCELENT !
    Bravo frate saccsiv !

    Apreciat de 2 persoane

  6. Flucus Ioan said, on Iulie 24, 2016 at 8:11 pm

    Daca este normal sa se pomeneasca mitropolitul Laurentiu Streza de la Sibiu si de 5 ori pe slujba??.Seamana mai mult cu un cult al personalitatii ….

    Apreciază

  7. sica said, on Iulie 24, 2016 at 8:34 pm

    https://prosistemhaha.wordpress.com/2016/05/13/o-posibila-inselatorie-despre-bombele-atomice-termonucleare/
    iertare ca nu este in ton cu textul.
    DOAMNE AJUTA.

    Apreciază

  8. larevederedaniele said, on Iulie 24, 2016 at 9:24 pm

    Apreciază

  9. mihai said, on Iulie 24, 2016 at 9:47 pm

    Scuze frate vasile daca ati stric seara, pe haznaua r.i.c alias cuvantul kakadox cei doi ieromonahi sunt luati in colimatoriu de catre acesti sconcsi pt ca siau permis intreruperea pomenirii lui ioachim bacauanul http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2016/07/23/cazul-de-la-schitul-oituz-intreruperea-pomenirii-ips-ioachim-bacauanul-de-catre-ieromonahii-macarie-banu-si-atanasie-parfenie-cum-a-reactionat-arhiepiscopia-romanului/

    Apreciază

    • el said, on Iulie 25, 2016 at 12:37 am

      mihai

      au iesit inca O DATA labagii gras FURAJATI clienti vechi la SOROSH, proaspat satifsacuti de sub fustele muierilor si ….hop , s-au pus gata „illuminati” de orgasme prelungite sa critice calugarii si sa dispeneseze cu „expretza” „ortodoxia” …dupa mintea lor aia de sub pantece!

      JAVRE IMPUTITE !
      CURVE VANDUTE si PERVERSE !

      Apreciază

      • mihai said, on Iulie 25, 2016 at 8:51 am

        El, eu cred ca acestia sunt aserviti cuiva pt ca in anumite articole prea il ridicau in slavi pe bartolomeu dar si pe daniel si nu este prima data cand denigreaza sfinti parinti ba mai mult decat atit aduceau si osanale unor ieretici precum serafim joanta

        Apreciază

    • sherlock_holmes said, on Iulie 25, 2016 at 5:09 am

      Vad ca la rubrica de comentarii,Pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu a scris un comentariu la care i se raspunde cu Iubite parinte la inceput iar la final cu ”

      In rest, multumim pentru stampila si pentru dispret, sa fie primit. In lipsa de argumente, e bun si-un scuipat. Pravoslavnic, nu de oricare.”

      De unde si pina unde au mai scos-o si pe aceasta cu scuipatul pravoslavnic eu nu inteleg,sa mai fie un mesaj sters de-al parintelui la care au raspuns asa ? Sau l-au banat pe parinte,in acelasi duh duplicitar ( iubite parinte-scuipat pravoslavnic ) sau comuniune cu ecumenistii dar banare a celor care-i calca pe coada,fie ei si preoti.

      Sau poate au inchis doar comentariile,si parintele mai poate scrie ,chiar daca nu se intelege mai nimic din schimbul de replici…oare cind se vor autobana si adminii sau macar parte din mesajele lor necrestine ?! Cred ca pina nu scapa ( diminueaza macar ) de mindria si rautatea care le este chiar mai mare decit inteligenta pe care o au….slabe sperante.

      Apreciază

      • Paul222 said, on Iulie 25, 2016 at 10:22 am

        Asta e comentariul initial al Pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu:

        Nu exista nici un ”caz” Oituz (într-un sens voit patologic, conform articolului de mai sus), ci este vorba de constiinta vie a membrilor Bisericii, lucru care lipseste pe la noi aproape cu desavarsire. Astea sunt roadele a 50 de ani de comunism si 27 de ani de ecumenism!
        Daca ar fi un ”caz”, atunci scrisoarea athonita de înmcetare a pomenire a arhiereziarhului Bartolomeu ecumenistul, semnata de peste 55 de monahi aghioriti ce este? O sa facem ”caz” si de Athos? La părintele Gavriil – primul semnatar al ei – vin zilnic mai multi pelerini decat la absolut orice manastire din Athos (între 300-500), ca să audă CUVÂNTUL ADEVĂRULUI, nu baliverne popești sau arhierești ecumeniste, de care e plină lumea.
        Intalnirea din Creta a fost MAREA APOSTAZIE de care vorbeau Sfintii din ultimele doua secole. Iar ”dragostea” ecumenista, manifestata inlauntrul Bisericii ca mârâială, amenințare, persiflare, șantaj, jignire, calomnie, înscenări etc arată că panoplia ecumenismului e purtată în spate de satana însuși, iar ortodocșii somnolenți și ”liniștiți”, neimplicați, nemărtusiritori, sunt din păcate sub copita lui.
        Cinste ție, părinte Macarie, FERICIT ești că te-ai delimitat de erezie și eretici, că nu iei seama la popii simoniaci care au împânzit țara aceasta. Hristos să te bucure întru purtarea Crucii Sale!
        Cu prietenie, pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu
        PS – semnez cu titlul de doctor nu din mândrie, ci pentru a mărturisi că a fi doctor în teologie ortodoxă nu înseamnă a fi ecumenist, cum e moda azi, desigur fără a generaliza. Cum îmi spunea un duhovnic de-al meu – părinte, vei da seama toată viața și î veșnicie dacă ai purtat cu cinste sau nu acest titlu de cinste.

        Apreciază

      • el said, on Iulie 25, 2016 at 12:17 pm

        Paul222

        acesta este DREAPTA MARTURISIRE cum spune Parintele Ciprian ! ASA marturisesc si Athonitii si grecii Par Zisis si MULTI altii din Grecia, Stareti si parinti rusi MULTI, PS Jar, si la romani Parintele Macarie de la Oitut, Parintele Antim de la Bistrita si mai sunt si alti care inca nu s-au manifestat dar care vor marturisi si ei CURAND!!!

        ca s-a imputit DEJA locul de FALSA marturisire a unora VICLENI sau doar INSELATI care pe de o parte se prefac „ortodocsi” si infiereaza Sinodul tahlaresc si pe episcopii ecumenisti, pe de alta parte INDEMANA ACTIV si CALDUROS poporu sa mearga …TOT le ecumenisti , pe „motiv” ca lucreaza harul „cu iconomie ” ….. NO COMMENT!
        la ei „lucreaza” harul SI FARA Dreapta Credinta si FARA Duhul Sfant HULIT de EREZIE si de ERETICI !!!

        aceasta „icomonie” SCORNEALA DRACEASCA o propagvaduiesc „marturisitorii ” Monahul teodt, popa Aldea onanistul VANDUT si INSELAT si gasca de porci furajati intensiv cu roscovele Soros de la „cuvantul KAKODOX”!

        si li se are ca sunt „marturisitori” INDIFERENT ca „marturisirea” lor CONTRAZICE GROSOLAN Marturisirea DREAPTA a Athonitilor : vezi si Gheron Sava Lavriotul, a Parintelui Theodoros Zisis , a PS Jar, a Parintelui Macarie de la Oituz si a ….INGRERII plerome ortodoxe care a raas MINORITARA dupa ce s-au separat adevraatii crestini cei din Duhul Sfintilor Parinti de PLEAVA draceasca a mincinosilor, fatranciolor si a celor cu ortodoxie STRAMBA !
        reteta INSLEARII: marturisim un adevar :”ecumenistii sunt ERETICI” si il amestecam bine cu MINCIUNA :2 ERETICIII ecuenisti mai au har prin „iconomie „” !

        CARE Iconomie, aia dupa mintea lor, ce iconomie sa mai fie la INDRACITII astia NEPOCAITI dupa 57 de ani de comunism si 27 ani de ecumenism???
        oare harul Duhului Sfant lucreaza Sfinteniile FARA Dreapta Credinta? atunic insemana ca asa „lucreaza” si la eretici/papsiatsi /etc …. daca nu are nevoie de Dreapta Credinta cu ACRIVE ci doar de o spalaceala murdara de PSEUDOcredinta !

        si asta nici dracii nu o cred !

        asadar BAGATI DE SEAMA cu cine va sfatuiti/pe cin eceredtisi pe cine urmati , ca Mantuirea e grea si se face cu SFAT MULT…dar DOAR de la cei Inteleptiti de Duhul Sfant NU de la orice „vedete” iesite la „propovaduire” circari fatranici si INSELATI !

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on Iulie 25, 2016 at 1:24 pm

        Paul222

        ma acuza parintele Tedoot ca indemn lumea sa nu mai mearga in BOR ! si vezi domne` chipurile de aceea mi-a banat el comentariile cu ARGUMENTE !
        pretexte

        MINCIUNA GROSOLANA !

        i-am raspuns si sigur NU va publica :

        „Monahul Teodot

        nu Parinte Teodot

        eu sunt IN CUGET cu Athonitii si cu TOTI martuirisitorii ADEVARULUI :
        pentru PARASIREA TUTUROR episcopilor si preotilor ecumnenist din BOR si din ORICE alta Biserica locala, de pretutndeni !

        noi NU URMAM ERETICII , noi tinem NEABATUT Ortodoxia Sfintilor care s-au delimitat de ORICE EREZIE si de orice INSELARE si NU AU PRIMIT COMUNIUNE si nici „Taine ” sau „sfintenii” de la NICIUN eretic !

        si Ecumenismul este o EREZIE de care BOLESC unii in Romania NEPOCAITI dupa 57 ani de comunism si 27 ani de „libertate” ! eu pe acestia NU ii urmez si NU PRIMESC NIMIC de la ei !

        iar dv INVATATI lumea SA MEARGA … TOT la ei !

        O SA DATI Scoteala Lui Hristos Parinte Teodot ! si veti mereg de gat in iad cu ECUMENISTII la care idemnati lumea sa mearga.

        eu NU am zis sa NU MAI MEARGA DELOC in BOR, ca IATA sunt PREOTI DREPTI in BOR ca Parintele Antim si Parintele Macarei de la Oituz si mai sunt SLAVA DOMNULUI inca MULTI atii care nu s-au manifestat dar care VOR MARTURISI si ei CURAND!

        dar dv NU PE ACEIA indemnati lumea sa ii urmeze, ci indemnati sa mearga …COMOD la GLOATA de ecumenisti !

        Marturisirea dv e FALSA Parinte Teodot !
        MINCIUNA NU va invinge NICIODATA Adevarul si veti fi RUSINAT !”

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on Iulie 25, 2016 at 5:02 pm

        paul222

        iata iun raspuns EXCELENT catre Mohanul Teodot care MI-A BANAT comentariile mele cu explicatiile cu ARGUMNETE de ce NU TREBUIE asteptat Sinod care sa anatematizeze ereticii si DEGRABA TAIATA couminiunea cu ei
        si i-am adus argumnete si la PSEUDOexplicaai lui bashita cum ca catolicii au avut har pana la anatematizarea in Sinod.
        Parintele Teodot e un om cu mintea ingusta si gandire formala, adica daca Sinodul NU a anatematizat erezie ERETICI AU HAR ! gandire DIAVOLEASCA !

        parintele teodt SUSTINE ecumenismul trimidant oamenii la ERETICI cu „justificarea ” ca „mai au har prin „iconomie” „___care „iconomie” nici el nu stie !

        ma bucur ca macar comentariul fratelui nostru Ioan l-a publicat , il aduc aia ca e vrednic de cunoscut !:

        „Ioan
        25 iulie 2016 la 10:36

        Parinte Teodot, ascultati ce facea Sfantul Visarion Sarai:

        „La indemnul lui, in multe locuri poporul nu mai merge la biserica, nu se serveste de preotii uniti, mortii si-i ingroapa fara prohod si fara mangaierile duhov­nicesti, copiii si-i boteaza prin femei batrane si se intampla si alte pagube duhovnicesti de felul acesta”. (episcopul unit Inonchetie Micu)

        Aceasta este calea de urmat in caz de erezie. Trebuie cautati preotii ortodocsi si mers la bisericile in care slujesc ei.

        Al 15-lea Canon al Sinodului I-II al lui Fotie cel Mare, Patriarhul Constantinopolului (861 d.Hr.):

        ”[…] Căci cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu întâiul stătător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele sinoade sau de Părinți, firește, adică, de comuniunea cu acela care propovăduiește eresul în public și cu capul descoperit îl învață în Biserică, unii ca aceștia nu numai că nu se vor supune certării canonicești, desfăcându-se pe sineși de comuniunea cu cel ce se numește episcop chiar înainte de cercetarea sinodală, ci se vor învrednici și de cinstea cuvenită celor ortodocși. Căci ei nu au osândit pe episcopi, ci pe pseudo-episcopi și pe pseudo-învățători, și nu au rupt prin schismă unitatea Bisericii, ci s-au silit să izbăvească Biserica de schisme și dezbinări”.

        Asadar canonul spune „chiar înainte de cercetarea sinodală” asadar va aflati in greseala spunand ca trebuie asteptat un sinod care sa hotarasca caterisirea episcopilor ecumenisti.

        Noi avem invatatura Sfintilor Parinti si stim ce avem de facut. Nu suntem pusi in fata a ceva nou. Erezii exista de la inceputurile crestinismului iar ortodocsii au suferit intotdeauna prigoane din partea ereticilor. Avem cartile patristice, sa urmam modelul Sfintilor.

        Parintele Antim de la Bistrita a spus ca trebuie lasate goale bisericile ecumenistilor.

        Noi nu ne rupem de Biserica Ortodoxa, ramanem ca piatra unde suntem, insa trebuie sa ne delimitam de erezie.

        Parinte Teodot, harul Duhului Sfant inca se pogoara peste oamenii nestiutori care participa la slujba unui ecumenist.

        De ce se pogoara? Pentru ca ecumenistul fatarniceste ortodoxia, iar poporul nestiutor crede ca acela este ortodox. Asadar harul nu este o proprietate personala a episcopului sau preotului, ci este o energie necreata ce izvoraste din Dumnezeu.

        Dupa gandul meu, harul se va pogora peste oamenii nestiutori, pana la o vreme. Pana in momentul in care toti vor afla de ereziile acestui „sinod” din Creta si vor avea de ales intre Sfanta Ortodoxie si blestematul ecumenism.

        Daca stim ca un cleric invata erezia, atunci trebuie sa ne ferim de el.

        Sfantul Ioan Gură de Aur ne invata:

        „Dacă episcopul sau clericul este viclean în chestiunile credinţei, atunci fugi şi leapădă-te de el.”

        Sfantul Vasile cel Mare spune:

        „De cei care arată că mărturisesc credinţa ortodoxă, dar sunt în unire cu cei care i se împotrivesc, dacă după mustrare nu vor întrerupe această unire, de aceia trebuie nu numai să te desparţi, dar nici fraţi nu se cuvine să-i mai numeşti”

        Asadar parinte Teodot, noi trebuie sa ii ascultam pe Sfintii Parinti. Ce au facut ei, trebuie sa facem si noi.

        Alta cale mantuitoare nu exista.”

        i-am adus si eu puzderie de Argumnete, cometariile au ajus la SPAM, ca il VADESC pe el de SEMI-ecumeisnt care SUSTINE INDIRECT ecumensistii si ZAPACESTE oamenii , SUBMINEAZA si HULESTE Martrisisrea Athonitilor si a par Macarei pe care SE PREFACE ca ii lauda !

        cata viclenie poate a aibe in el, de la DIAVOLUL pe care il are.
        la fel cand ma acuza pe mine de insigator sa parasim BOR ! Dumnezeu STIE ca NU am sustinut NICIODATA asa ceva ! el ori e debil si nu pricepe ce spun , ori e VICLEAN cu viclenia de la diavolul !

        Am sustinut SA IESIIM DEGRABA din comuninuea cu popii si episcopii ecumenisti din BOR si de pretutindeni, oricare ar fi aceia , ATAT ! ceea ce e cu totul altceva si ASA SPUN si Sfinti si Parintii de azi cu ACRIVIE , asa afacut Biserica DINTOTDEAUNA cu orice erezie !
        acum erezia ecumenista s-a intarit peste masura la Sinodul TALHARESC , CE mai asteapta ei ? Pe Hristos din cer sa ii invete , ca si cum ar fi si vrednici sa fie invatati de Dumnezeu.

        NU !

        Li se va raspunde ,cum s-a zis odinoara pacatosului LACOM in iad : „au pe Moise si pe Prooroci, sa ascule de ei, daca nu ascuta de ei NICI daca ar invia un om din morti NU VOR ASCULTA !”_____ asa si acum, ne zice Hristos astazi :
        ” aveti pe Sfintii Parinti, Sindoadele Ecumenice, Invatatura de Credinta Ortodoxa si Viata si PURTAREA fata de EREZIE a Sfintilor !!! Luati EXEMPLU de la ei si URMATI-II ! Daca NU, NICI UN SINOD din lume NU va va vindeca de INSELARE si VICLENIE !” pai TOCMAI acei SFINTI NEABATUTI de la Ortdoxie au luptat in Sinoade si au facut LUMINA impotria ereziei ! NU aia deàlde Monahul Teodt , RIc, popa aledea & Gasca …. care cer Sinoade si „MINUNI”… ca si cum NEASCULTAND de Sf Parinti si NEURMAND exemplul lor ar mai fi ei vrednici de asa ceva !

        si ei cer „semne si minuni” de la Dumnezeu sa le arate Dumnezeu CU MINUNI DACA mai au sau nu har ERETICII ecumenisti NEPOCAITI de ATATIA ani ( de la Meletie Metaxakis incoace pana zi la Sinodul TALHARESC !) …har , ca ei asa cred, ca au dar prin „icomonie ” !

        CE „ICONOMIE” e DEASUPRA Dreptei Credinte ?

        Fratilor e INSELARE MARE si LUPTA CUMPLITA pe sufletele crestinilor sa ii arunce inapoi in iadul EREZIEI si pe cei care s-au trezit acum dupa Sindoul talharesc !

        schizofrenii acestia „marturisitori ” MINCINOSI cand ( LI SE PARE lor ca) propovaduiesc pe Hristos, cand INDEAMNA la COMUNIUNE cu DIAVOLUL ereziei ! cand cu Hristos cand cu veliar !

        si acum cand anticrist e la usa, ei asteapta Sinoade si INFLORIRI ale Ortodoxiei, care DE UNDE si pentru CINE sa iasa, din si pentru aceia care IUBESC CU SETE PRVERSA COMPROMISUL si si-au construit „ortodoxia ” confortabila dupa mintea lor … si mai invata fara rusine si fara frica si pe altii la ea, IMPOTRIVA Dogmei si Vietilor EXEMPLARE ale Sf Parinti ??? IMPOTRIVA MARTURIEI DREPTE a MULTOR din contemporanii lor !

        pai aceia II VOR JUDECA la Judecata de Apoi pe fatarnicii acestia adeptii teoriei hocus-pocus „lucreaza harul cu „inconomie” la..ERETICI !” , ca ei AU TINUT Ortodoxia DREAPTA in acelasi timp in care altii au facut RABAT CUMPLIT la Dogme si au HULIT pe Duhul Sfant cu incapatanare si nerusinare.

        NU VA AMAGTI, Hristos NU se lasa pacalit nici batjocorit de circari si inselati de teapa lor care ARUNCA SUFLETELE Turmei IN IAD !

        Apreciat de 1 persoană

      • cosminmatiu said, on Iulie 25, 2016 at 6:28 pm

        Sa stepti un sinod in aceste zile care sa condamne erezia este ca si cum parlamentarii nostri ar vota sa se aresteze singuri.

        Apreciază

      • el said, on Iulie 25, 2016 at 7:48 pm

        „Dupa gandul meu, harul se va pogora peste oamenii nestiutori, pana la o vreme. Pana in momentul in care toti vor afla de ereziile acestui „sinod” din Creta si vor avea de ales intre Sfanta Ortodoxie si blestematul ecumenism.”_____ cu aceasta eu NU MAI sunt de accord !
        a avut atata vreme poporul „nestiutor” sa se informeze , sa invete Dreapta Credinta, sa se apropie de Hristos acum in anii de dupa 1989, cand NIMENI NU mai era constrans de comunisti sa ascunda credinta sa.
        Si CE a facut poporul „nestiutor” ? S-a instruit sarguincios si aplicat in TOATE RATACIRILE apusene, s-a up-date-at la TOATE smecheriile si comoditatile, a ajun sa stia tot cate stiu aceia traitori dintotdeauna in „lumea cuvilizata” a vestului si americii, au invat scoli, s-au capatuit si si-au insusit constiincios modul de vita zis „liber ” al europenilor care nu au fost contstansi de comunism in ale credintei!
        ei bine NIMIC NU i-a interesat despe Hristos, merg la Biserica ca sa li se rezolve capatuielile lumesti si …ca atat !
        Mantuirea, asceza, Dreapta Credinta PE CINE a interesat ?
        Puneti mana si cititi cartea „Asceti in lume ” cu 2 volume,

        http://www.evanghelismos.ro/carte/1675/asceti_in_lume_vol_2

        acolo veti vedea PUZDERIE de mireni greci cu vieti SFINTE si INALT DUHOVNICESTI, traitori in vremuri grele, neavand acces la atatea inlesniri ca GLOATA de azi, care S-AU SFINTIT si nu erau igoranti despre Dreapta Credinta!

        si poporul roman dupa „revolutie” CE a facut? ca sa credem atata ca ar merita intr-una „pogoraminte”? l-a interesat pe el cu sete mantuirea ca doar nu se poate sa nu fi auzit de ea, sau au trait in continuare in inertie si nesimtire !

        ei bine TOTI NESIMTITII si igorantii dezinteresati de Adevar, de Hristos si Invataura DREAPTA care merg MOCA la Potirele ERETICILOR ecumenisti SUNT VREDNCI de OSANDA ! ca NU au cauta dupa Pornca „iubeste pe Domnul Dumnezeul tau din toata inima ta, din tot cugetul tau si cu toata vartutea ta” . ca daca faceau asa SE LUMINAU REPEDE sa distinga raul de bine si MINCIUNA de Adevar !

        asa ca eu SUNT SCEPTIC asupra „pogorarii” harului inca o vreme cum zice Fratele Ioan peste NESIMTITII, IGNORANTII si COMOZII , BIGOTII „evlaviosi”( si acesti sunt din paate MAJORITATEA ducatorilor le Biserica DEGEABA !) care pana in ziua de azi HABAR NU au ce este ecumenismul si merg „nevinovati ” cu gloata dupa ERETICI ! parerea mea e ca NICI ACESTIA NU se mantuiesc !
        dumul catre iad e pavat cu intentii bune si diavolul se straduieste azi sa insele si pe cei alesi, iar PROSTIA si IGNORANTA sunt PACATE !

        asadar sa ia aminte ORICINE ca NU DEGEABA s-a spus in Scriptura :
        „47. Iar sluga aceea care a ştiut voia stăpânului şi nu s-a pregătit, nici n-a făcut după voia lui, va fi bătută mult.
        48. Şi cea care n-a ştiut, dar a făcut lucruri vrednice de bătaie, va fi bătută puţin. ” (Ev Lc cap 12) _____iar BATAIA insemana IADUL !
        ce folos daca unii se vor chinui mai mult iar altii „oameni nestiutori” mai putin IN IAD VESNIC ? Bataia =iadul este partea lor !

        si nici nu zice ca se vom mantui GLOATE ca sunt „oameni nestiutori”( ca ACESTIA reprezinta de fapt MAJORITATEA!) si trebuie sa le faca Dumnezeu vesnic RABAT pentru PROSTIA si NESIMTIREA lor NEVINDECATA ! ( cum nu au inteles pana acum pe ce lume sunt de ce s-ar stradui din inertia lor de acum inainte sa priceapa ce-i cu ecumenismul si Dreapta Credinta?)
        ci zice Mantuitorul : „31. Căutaţi mai întâi împărăţia Lui. Şi toate acestea se vor adăuga vouă.
        32. Nu te teme, turmă mică, pentru că Tatăl vostru a binevoit să vă dea vouă împărăţia. „____ Auzi ? TURMA MICA !

        au cautat respectivii „oameni nestiutori” bietii de ei MAI INTAI si SINCER Imparatia cerurilor?(ca asa aud ca trebuie facut la Biserica, chiar si la ecumenisti si NU ASCULTA !) atunci SE VOM MANTUI !
        NU au facut asa: vor merge in IAD , chiar daca nu la un loc cu viclenii , dar CE FOLOS daca TOT in iad si inca VESNIC ! SF Pavel din toata vartutea lui prigonea pe Hristos dar pentru ca a fost SINCER REPEDE s-a mantuit de nestiinta sa, iar altii BOLESC O VIATA si astepata sa fie tratati cu „pogoraminte” !..ei bine acesti NICIODATA NU se vor izbavi de nestiinta ca NU ii inetresaza , caldicei, nepasatori si superficiali si Hristos „TREBUIE” sa ii rabde la nesfarsit asa ….

        adica fratilor Mantuirea si Dreapta Credinta NU e cu 2 masuri, ori esti cu Dumnezeu ori cu diavolul ( cu sau fara voia/stinta ta ) ca ai fost creat la Botez faptura noua, crestin ortodox liber sa alegi binele de rau si prin umplut de tot harul si puterea sa distingi binele de rau ! si daca ai buna vointa USOR te trezesti in din acesta „nestiinta” ….. TOTI am fost nestiutori, toti ne nastem nestiutori, dar (DOAR) UNII se mantuiesc de nestiinta si se lipesc de Hristos.

        au avut destula vreme ametitii sa caute pe Hristos, daca AU NIMERIT ALATURI e „agoniseala” lor ! adica tot la pogoraminte sa astepte? si cam pana cand? daca pe ei NU ii interesaza sa afle cum sta cu Adevarul din cauza „nestiintei” lor caldicele la care s-au deprins ?

        cei tineri alearga dupa pokemoni si ale dracii, up-datati la toate noutatile DESARTE,fac „studii” si sunt priceputi la tot felul se smecherii si „iscusinte” lumesti, dar la Biserica ajung doar ca sa ceara POMANA de capatuiala LUMEASCA si aia cand si daca ajung !
        iar cei batrani au impietirit in nesimtirea lor si apoi sarmanii … sunt „oameni nestiutori” ca si cand NESTIINTA ar fi vreo boala fara leac la Hristos !
        si peste tot astia sa cerdem noi ca AUTOMAT „mai lucreaza harul „cu iconomie” ” ca „sarmanii” sunt „nestiutori „… pai ce nestiinta e cancer sa nu te poti vindeca de ea, pana si de cancer te vindeca Credinta si Hristos !
        sunt „nestiutori” ca NU VOR sa stie , ca le place asa, e mai comod…

        asta e pararea mea, si NU eu am spus ca PRSTIA si NESTIINTA sunt PACATE care arunca sufletul in iadul vesnic de vor ramane venidecate! ci Sfntii Parinti …da aceia sunt azi huliti si numiti „exagerati” ca NU dau „pogoraminte” la EREZIE, PACAT si VILESUG !

        Apreciază

  10. cosminmatiu said, on Iulie 24, 2016 at 11:12 pm

    Apreciat de 1 persoană

  11. sherlock_holmes said, on Iulie 25, 2016 at 5:49 am

    Poate nu ar fi rau sa se inmineze fiecarui preot sau ierarh ecumenist cartea Sfintului Iustin Popovici Biserica ortodoxa si ecumenismul.Un sfint contemporan noua,o carte usor de inteles.Nu ar fi rau ca la intrarea in fiecare facultate de teologie sa se organize un stand de carti doar cu aceasta carte ( in mai multe exemplare ) care sa fie vindute,poate chiar daruite profesorilor si studentilor la teologie.

    In bisericile unde slujesc preoti ecumenisti,dupa terminarea slujbei,afara,pe treptele sau in vecinatatea bisericii cineva ar putea citi din aceasta carte sau invita la discutii.Totul pe un ton calm,fara nici cea mai mica injurie sau atac la persoana,strict pe ce spune sfintul inspirat de Dumnezeu.Se poate proceda la fel si in saptaminile de bolboroseli ecumenice impreuna,fara a participa la ele,dar dupa terminarea lor.Cred ca asa nu ar avea nimeni ceva de obiectat,citim si facem cunoscuta invatatura sfintilor Bisericii,ne aparam Biserica si pe cei care vor sa se mintuiasca.

    De asemenea evitarea preotilor si ierarhilor ecumenisti,daca in bisericile in care slujesc dinsii nu mai intra nimeni sau prea putini,poate or incepe sa-si puna si intrebari,poate punem o presiune buna si pe dinsii,daca ne mai si rugam pentru ei ,cu atit mai bine.

    Apreciază

  12. cca70 said, on Iulie 25, 2016 at 7:05 am

    @cosminmatiu

    degeaba l-ai postat pe facebook, eu nu am cont acolo

    fa-l in asa fel incat sa devina PDF si sa poata fi imprimat ca si fluturas manifest

    Apreciază

  13. cosminmatiu said, on Iulie 25, 2016 at 6:30 pm

    Fratilor in cazul in care nu gasesc preot in Bihor care sa nu pomeneasca pe ereticul Sofronie o sa am nevoie de un duhovnic in apropiere sau chiar si la sute de km.

    Apreciază

  14. marinela said, on Iulie 27, 2016 at 4:17 pm

    Sa-ti rasplateasca Dumnezeu rivna si munca, frate Cosmin si sa gasesti un duhovnic pe masura acolo in zona ta.Doamne ajuta si mintuire

    Apreciază

  15. leonardconstantin61 said, on August 7, 2016 at 9:18 pm

    Doamne ajuta. I-am spus duhovnicului meu sa nu-l ma pomeneasca pe patriarh si mi-a raspuns astfel: ”Deoarece am semnat pt antimis mi-am luat un angajament de a-l pomeni pe patriarh. Deci nu am ce face sunt in comuniune cu el desi nu doresc asta”. De ce se folosesc de antimis pt ca sa aiba o scuza? Cei din secolul 9 cand se delimitau de un ierarh eretic nu cred ca mai luau in considerare antimisul. Voi ce parere aveti?

    Apreciază

  16. […] UNU – Preotul Ortodox nu-l mai pomeneste pe Ierarhul ecumenist / DOI – Ierarhul ecumenist il cat… […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: