Saccsiv – Weblog

SCRISOARE DESCHISA catre Ierarhii romani: Daca va duceti la MARELE SINOD, macar NU SEMNATI NIMIC

Posted in Uncategorized by saccsiv on Iunie 6, 2016

sinod bor

Iata ce putem citi la Scrisoare deschisă adresată tuturor Episcopiilor, Arhiepiscopiilor și Mitropoliilor: NU participați la sinodul din Creta de pe Sinodul Talharesc:

CĂTRE SFÂNTUL SINOD AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE ÎN PRIVINŢA SFÂNTULUI ŞI MARELUI SINOD CE SE PREGĂTEŞTE A AVEA LOC ÎN  16-27 IUNIE 2016

Hristos a înviat!

Cu toate că timpul care s-a scurs de la publicarea documentelor propuse spre aprobare „Sfântului şi Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe” programat a se desfăşura peste două săptamâni în Creta a fost extrem de scurt, au avut loc deja numeroase dezbateri la nivel panortodox pe marginea acestora. Astfel, au fost semnalate unele aspecte dogmatice, canonice, de credinţă, ce implică inclusiv regulamentului de organizare şi funcţionare, care au ridicat credibile semne de întrebare şi au iscat controverse.

Faptul că cei care le-au semnalat sunt pe drept cuvânt personalităţi din cadrul Bisericii (înalți clerici, monahi, teologi, mireni), și chiar, mai ales, Sfinte Sinoade ale mai multor Patriarhii și Biserici autocefale sau autonome (între care, la 1 iunie 2016, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Bulgare tocmai a hotărât retragerea de la „Sfântul şi Marele Sinod al Bisericii” dacă nu se amână pentru a fi regândit și ca organizare, dar și ca documente teologice de adoptat), ne dă motive întemeiate să ne alăturăm şi noi îngrijorării lor şi cu dragoste filială vă rugăm să nu mergeţi la această întrunire şi să luptaţi pentru amânarea ei până la momentul în care toate problemele ridicate, atât privitoare la organizarea şi funcţionarea sinodului, cât şi la documentele acestuia, vor fi lămurite (notăm aici că faţă de multele decenii în care teologii desemnaţi pregătirii documentelor au analizat şi dezbătut cuprinsul lor, este profund incorect şi extrem de primejdios să se lase pleromei Bisericii doar câteva luni pentru analiză şi ridicarea obiecţiunilor, şi doar câteva zile în care Bisericile locale să poată recepta şi fructifica aceste obiecţii şi observaţii ale pleromei).

Dacă din orice motiv socotiţi că sunteţi totuşi obligaţi să mergeţi în Creta, credem că cea mai bună şi cea mai sigură atitudine cu putinţă este aceea de a obţine amânarea şi reorganizarea acestui sinod și reformularea hotărârilor sale finale, inclusiv prin refuzul de a accepta şi semna documentele propuse.

Dorim ca „Marele și Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe” să fie lipsit de orice controversă și pată, pentru ca numai aşa el poate fi cu adevărat de folos Bisericii, pentru copiii noştri și întreaga lume, iar nu un motiv în plus de dezbinare și îndepărtare de la credinţa Părinţilor.

Semnează o parte a pleromei Bisericii părintești, care se roagă ca Sfântul Duh să fie cu sfinţiile voastre şi să vă întărească în toată lucrarea cea bună şi dreptslăvitoare a Bisericii Domnului nostru Iisus Hristos.

Astăzi, 02 Iunie 2016,
la prăznuirea Sfântului Nichifor Mărturisitorul Patriarhul Constantinopolului
și a Sfântului Mare Mucenic Ioan cel Nou de la Suceava.

SEMNAȚI SCRISOAREA AICI

   Comentariu saccsiv:

Cititi va rog si:

Credincioși din Arhiepiscopia Buzăului cer printr-o scrisoare deschisă IPS. Arhiepiscop Ciprian, să condamne fără echivoc, ecumenismul și Consiliul Mondial al Bisericilor (CMB) la Sinodul din Creta

Arhitecta Ana Botez printr-o scrisoare deschisă se adresează Patriarhului Daniel și Arhiereilor din BOR,  cerându-le să nu participe la Sinodul din Creta

Foto: SCRISOAREA DESCHISA adresata Mitropolitului Teofan, de catre monahi din Mitropolia Moldovei si Bucovinei referitor la MARELE SINOD din 06.06.2016

STARETUL MACARIE de la Manastirea Oituz INGRIJORAT de MARELE SINOD

 

Anunțuri

14 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. fifth said, on Iunie 6, 2016 at 10:30 am

    World’s Longest Tunnel Opens with Satanic Style Ritual In Switzerland
    http://edition.cnn.com/2016/06/01/europe/switzerland-longest-tunnel-gotthard/index.html

    Apreciază

  2. Daniel said, on Iunie 6, 2016 at 11:23 am

    CONFIRMAT… SE STRANG SEMNATURI… AZI INCEPE SINODUL BOR.. S-AR PUTEA SA ASISTAM LA SCINDARE IN MMB
    http://sinodultalharesc.xyz/2016/06/05/se-coace-de-episcopia-neamtului-mai-multe-manastiri-vor-trece-sub-influenta-patriarhului-daniel/

    Apreciază

  3. Spaceman said, on Iunie 6, 2016 at 1:55 pm

    Cred că este interesant de văzut.
    Cea de a 52-a parada de la lansarea ei în 1964 de către organizația JCRC din New York, Federația Evreilor din New York (UJA) și Consulatul General al Israelului din New York.
    Mai mult de 250 de organizații au luat parte la acest eveniment. În acest an, pentru prima dată, parada a fost parte din diversele activități pe care Federația Evreilor din New York le-a organizat pe tot parcursul zilei de duminică, în solidaritate cu Israelul, în parteneriat cu Asociația Gesher și IAC.

    Cam ăștia împreună cu tătuca lor Antihristul aranjează astăzi ploile în lume, inclusiv al optulea sinod, și prin pseudo acțiuni, precum cele anti-sinod, cam vor să vadă cu nume, prenume și semnătură cine le este împotrivă. Eu nu-mi fac iluzii că vor amâna acest sinod al optulea deși m-aș bucura enorm sa fie amânat chiar și pentru o zi.

    Apreciază

  4. picasso said, on Iunie 6, 2016 at 2:24 pm

    Camille Paglia, feministă și lesbiană cunoscută în SUA, care spune că „Schimbarea chirurgicală de sex nu poate de fapt schimba sexul nimănui” întrucât „în cele din urmă, fiecare celulă din corpul uman, ADN-ul din acea celulă, rămâne codată de la nașterea biologică”. Paglia continuă: „Cred că propagandiștii transgender fac niște afirmații extrem de umflate despre multiplicitatea genului.”

    Apreciază

  5. Daniel said, on Iunie 6, 2016 at 3:23 pm

    AUDIO PAtriarhul Daniel: Nicio atitudine antiecumenista inaintea sinodului ce se anunta a fi talharesc
    http://sinodultalharesc.xyz/2016/06/06/audio-patriarhul-daniel-vorbeste-despre-masurile-ce-se-vor-adopta-in-aceste-zile-privitor-la-sinodul-panortodox/

    Apreciază

  6. robert252 said, on Iunie 7, 2016 at 9:59 am

    Am primit raspunsul sa ne rugam pentru Ierarhii BOR ca sa-i lumineze Dumnezeu.
    De asemenea, sa-i punem la Psaltire si sa ne rugam pentru o decizie corecta.

    Apreciază

  7. atal said, on Iunie 7, 2016 at 10:14 am

    Ierarhii din dealul Patriarhiei fac totul cu buna stiinta, lucreaza la distrugerea Ortodoxiei de zeci de ani..au reusit sa aduca tot poporul care se impartaseste din potirele lor ecumeniste, in apostazie…si mai au un pas ca sa ii duca in erezie deplina..visul lui Miron Cristea masonul, se implineste astazi…iar voi inca mai sperati in intoarcerea unei ierarhii putrede, inca mai credeti ca ceea ce fac este din greseala si nu fac perfect constienti. Sa faci asemenea scrisori si apeluri arata o naivitate fara margini. Acum e prea tarziu…cand poporul trebuia sa ia atitudine si manastirile sa tina bine fraiele ca sa nu se ajunga aici…se dormea si se faceau compromisuri mici..care iata unde au dus astazi.

    Apreciază

    • mihai said, on Iunie 7, 2016 at 5:33 pm

      Sa deie Domnul sa se lumineze la minte ierarhia noastra macar acum in ultimul ceas

      Apreciază

  8. emanuel1979 said, on Iunie 7, 2016 at 4:39 pm

    De asta ecumenismul este o ratacire, pentru ca urmareste ca scop atragerea celor din afara bisericii la ortodoxie, insa ce ortodoxie va mai fi aceea in care totul va fi schimbat, si care va contribui la reunirea popoarelor intr-o religie unica sub Antihrist ? Sfintii parinti nu se oboseau sa creeze o ortodoxie cat mai aproape de iudaism, cu canoane cat mai accesibile iudeilor, ca sa ii atraga la ortodoxie mai usor, si nici cu celelalte popoare si religii nu procedau asa. Ei se straduiau sa creeze o ortodoxie cat mai aproape de Adevar, cat mai relevanta, ceea ce o facea sa fie mai departe de celelalte religii. Dau un exemplu : sfintii parinti au zis anatema celor care vor serba sf pasti odata cu iudeii, catolicii insa au schimbat aceasta hotarare si uneori pastele lor cade in aceeasi zi cu cel iudaic. Acum ecumenistii vor acelasi lucru : grija lor este spre a face ortodoxia cat mai facila, si vor pune o data a pastelui care uneori va cade cu cea iudaica, ceea ce inseamna ca vor schimba modul de a gandi ortodox : daca sfintii voiau o ortodoxie cat mai aproape de Adevar, ecumenistii o vor cat mai aproape de lume. Ei spun : ce daca vom schimba data pastelui , asta nu e dogma si nu atinge cu nimic adevarul ortodox, ce daca este si o anatema impotriva noastra, astea sunt alte vremuri si noi trebuie sa apropiem acum ortodoxia de lume, ca sa mantuim lumea cat mai eficient. Dar ce vremuri sunt acum ? Asta e intrebarea esentiala. Acum sunt vremurile in care popoarele urmaresc sub indrumarea sionistilor si masonilor, sa faca o religie unica in toata lumea, sub conducerea unui singur guru : Antihrist. Adica vor in primul rand o apropiere a religiilor, si tocmai asta fac ecumenistii, urmeaza si ajuta la implinirea planurilor antihristice. De aceea sfintii nu voiau sa faca o ortodoxie cat mai aproape de lume, ci o voiau cat mai aproape de Adevar, pentru ca stiau ca a dori o ortodoxie mai apropiata de celelalte religii, il va apropia pe antihrist si religia lui unica. Religiile nu se vor uni pe pamant, decat sub antihrist, asta nu inteleg ecumenistii. Ei sunt doar niste visatori, care nu au inteles realismul sfintilor parinti. Ei sunt niste entuziasti si niste inovatori, ei spun ca pe vremea lor sfintii au dorit o ortodoxie mai aproape de Adevar pentru ca luptau impotriva ereziilor, si era atunci un pericol mai mare decat azi ca cei mai slabi din Biserica, sa fie atrasi de secte si schisme. Si adica din cauza asta sfintii ar fi vrut o ortodoxie cat mai adevarata si relevanta, si nu ii interesa deloc sa o apropie de lume. Dar acum nu este acelasi pericol odata cu apropierea antihristului, si a religiei lui unice ? As zice, pe buna dreptate, ca mai mare este acum pericolul ca cei din biserica sa fie atrasi de celelalte confesiuni crestine, sau alte religii, cu cat si ele cauta sa se apropie de noi, dar cu gand necurat : adica cu scopul de a ne atrage si pe noi in acea unica religie care este de stiut nu va fi ortodoxia, ci religia lui antihrist. Asta este deci scopul ecumenismului : religia lui antihrist. Deci ecumenistii slujesc diavolului prin visarea lor si ei cred ca ajuta la convertirea popoarelor. De asta si sf Efrem katunakiotul care vorbea foarte mult despre ascultare, si o considera una dintre cele mai mari virtuti : ” Am certitudinea absoluta, ca ecumenismul nu este o lucrare a Duhului Sfant, ci a duhului necurat „.

    Apreciază

    • emanuel1979 said, on Iunie 7, 2016 at 8:51 pm

      Totusi el nu lua de buna ascultarea de aceasta ierarhie aservita lumii. Si chiar avea certitudinea asboluta, adica avea o revelatie dumnezeiasca in sensul asta. El era omul care nu facea nimic decat daca i se vestea prin rugaciune de sus, ce sa faca, si nu se baza niciodata pe propia minte si ratiune. Iar cand un astfel de om a zis ” am certitudinea absoluta „, inseamna ca asta i s-a spus de sus, prin descoperire dumnezeiasca.

      Apreciază

    • mihai said, on Iunie 7, 2016 at 9:11 pm

      Inca un ierarh care a anuntat ca nu se va duce la acel sinod. I.p.s Agatanghel de odessa care desi facea parte din delegatia b.o.ucrainene afiliata b.o.ru a anuntat ca nu va mai fi prezent la acel sinod

      Apreciază

  9. octoviv said, on Iunie 8, 2016 at 6:59 am

    Hristos a Înviat!

    Structura siteului oficial al „Marelui Sinod Panortodox”, https://www.holycouncil.org/:
    Peste 1. hp_background-wide.jpg:

    vine 2. star_burst.png:

    apoi peste 2. star_burst.png vine 3. top-holyspirit.png:

    apoi peste 3. top-holyspirit.png vine în prelungirea lui, aliniat vertical cu el, 4. holyandgreat_logo.png

    apoi peste 1. hp_background-wide.jpg în josul paginii vine 5. footer_angels.png

    Problema poziționării acestor elemente este că: peste o stea cu 33 de raze (Isaia 14, 12-14; Luca 10, 18; Apocalipsa 9, 1), vine un ASCENDING porumbel.

    Simbolismul ortodox al numărului 33
    Numărul 33 poate fi tâlcuit în două sensuri, fie privind la Cea de-a doua Persoană a Preasfintei Treimi, la Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, fie privind la un om sau sau la o adunare de oameni.

    Cu voia și ajutorul Domnului Dumnezeului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, pentru a stabili simbolismul ortodox al numărului 33, ne vom folosi de Sfânta Tradiție, Sfânta Scriptură și tâlcuirile Sfinților Părinți ai Bisericii Uneia Sfinte, Sobornicești și Apostolice Ortodoxe, după cum urmează:

    Luca 3, 23: „Şi Iisus Însuşi era ca de treizeci de ani când a început (să propovăduiască)[…]”
    Sfântul Teofilact Arhiepiscopul Ohridei și Bulgariei, Tâlcuirea Sfintei Evanghelii de la Luca, Editura Sophia, București; Editura Cartea Ortodoxă, Alexandria, 2007, p. 61:

    […]
    Domnul S-a botezat, fiind de „treizeci de ani”, căci această vârstă este mai de săvârșit [desăvârșită], și întru aceasta omul este sau bun sau rău.
    […]

    Ioan 8, 57: „Deci au zis iudeii către El: Încă nu ai cincizeci de ani şi l-ai văzut pe Avraam?”
    Sfântul Ioan Gură de Aur, Comentar la Evanghelia de la Ioan. Colecția Migne – Vol. 8, Paris, 1865. Traducere din limba franceză, de diacon Gheorghe Băbuț. Ediția a 2-a, Editată de Mănăstirea „Portărița”, Județul Satu Mare, anul 2005, p. 286:

    […]
    Ce zic ei deci? „Încă nu ai cincizeci de ani și ai văzut pe Avraam?” (57). Iisus Hristos avea deci atunci treizeci și doi de ani.
    […]

    Sfântul Teofilact Arhiepiscopul Ohridei și Bulgariei, Tâlcuirea Sfintei Evanghelii de la Ioan, Editura Sophia, București; Editura Cartea Ortodoxă, Alexandria, 2009, p. 235:

    […]
    Căci, ei îi zic: „Încă nu ai cincizeci de ani și l-ai văzut pe Avraam?” Iar aceasta au spus-o ei, socotind că Domnul este aproape de cincizeci de ani, măcar că atunci, era ca pe la treizeci și trei. Dar, pentru care pricină nu a zis: „Încă nu ai patruzeci de ani”, ci: „cincizeci”? De prisos este o întrebare ca aceasta; că, așa, de rând [simplu], le-a venit lor și au pomenit de „cincizeci de ani”. Însă spun unii că pomenesc [iudeii] astfel, deoarece anul al cincizecilea era cinstit de dânșii ca anul „jubileu” (Levitic 25, 12), întru care și robii îi slobozeau, și moșiile cumpărate le lăsau, și le făceau pe toate celelalte câte erau spre cinste[87].

    [87] „Să numeri apoi şapte ani de odihnă, adică de şapte ori câte şapte ani, ca să ai în cei de şapte ori câte şapte ani, patruzeci şi nouă de ani. (9) Şi să trâmbițezi cu trâmbița în luna a şaptea, în ziua a zecea a lunii; în ziua curățirii să trâmbițezi cu trâmbița în toată țara voastră. (10) Să sfințiți anul al cincizecilea şi să se vestească slobozenie pe pământul vostru pentru toți locuitorii lui. Să vă fie acesta an de slobozenie, ca să se întoarcă fiecare la moşia sa; fiecare să se întoarcă la ogorul său. (11) Anul al cincizecilea să vă fie an de slobozenie: să nu semănați, nici să secerați ceea ce va creşte de la sine pe pământ, şi să nu culegeți poama de pe vițele netăiate, (12) că acesta e jubileu; sfânt să fie pentru voi; roadele de pe ogor să le mâncați. (13) În anul jubileu să se întoarcă fiecare la moşia sa.”
    […]

    Simbolismul ortodox al numărului 3
    Rugăciunea Preasfântă Treime din rugăciunile începătoare ale pravilei Sfântului Pahomie cel Mare:

    […]
    Preasfântă Treime miluiește pre noi: Doamne curățește păcatele noastre, Stăpâne iartă fărădelegile noastre, Sfinte cercetează și vindecă neputințele noastre, pentru Preasfânt Numele Tău.
    […]

    Rugăciunea Sfântului Ioanichie cel Mare
    (https://ro.orthodoxwiki.org/Ioanichie_cel_Mare#Rug.C4.83ciunea_Sf._Ioanichie):

    […]
    Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt: Treime Sfântă, slavă Ție.
    […]

    FILOCALIA. Volumul III. SFÂNTUL MAXIM MĂRTURISITORUL. Răspunsuri către Talasie, Ediție electronică, APOLOGETICUM, 2005, Întrebarea 49, Scolia 19, p. 224:

    […] treimea (3) egalul și inteligibilul […]

    Sfântul Isaac Sirul, Cuvinte despre nevoință, 23 apud Jean-Claude Larchet, Dumnezeu este Iubire. Mărturia Sfântului Siluan Athonitul, Editura Sophia, București, 2003, pp. 121–122:

    […]
    „Mai bine îți este să te împaci cu sufletul tău prin unirea într-un gând a treimii din tine, adică a trupului, a sufletului și a duhului, decât să împaci prin învățătura ta pe cei tulburați […] Mai bine îți este să fii zăbavnic la limbă decât cunoscător și iscusit în a revărsa cu ascuțimea minții învățătura ca pe un râu.”
    […]

    Sfântul Isaac Sirul, Cuvinte despre nevoință, Cuvântul XXIII, Editura Bunavestire, Bacău, 1997, p. 114 (112 în PDF, ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Isaac%20Sirul%20-%20Cuvinte%20despre%20nevointa.pdf):

    […]
    Căci mai bine este pentru tine, ca să te dezlegi din lanțurile păcatului, decât să slobozești din robie pe alți robi, și mai bine te împaci cu sufletul tău prin unirea Treimii în tine, adică a trupului, a sufletului și a duhului, decât să împarți prin învățătura ta, pe cei despărțiți.
    […]

    Sfântul Ignatie Briancianinov, Experiențe ascetice, Editura Sophia, București, 2008, pp. 562-563:

    […]
    Chipul Treimii-Dumnezeu este treimea-om.

    Cele trei fețe în treimea-om sunt cele trei puteri ale duhului său, prin ca­re se arată ființarea duhului. Gândurile noastre şi simțirile cele duhovniceşti arată ființarea minții, care, vădindu-se cu limpezime, rămâne totodată cu to­tul nevăzută şi neurmată.

    În Sfânta Scriptură şi scrierile Sfinților Părinți este numit „duh” fie sufle­tul îndeobşte, fie o putere aparte a sufletului. Părinții numesc această putere a sufletului putere cuvântătoare. Ei o împart în trei părți: minte, gând sau cu­vânt, şi duh. Ei numesc „minte” însuşi izvorul, însuşi temeiul atât al gânduri­lor cât şi al simțirilor duhovniceşti. „Duh”, în înțeles restrâns, se numeşte pu­terea de a simți duhovniceşte. în scrierile Părinților, puterea cuvântătoare sau duhul este numit nu arareori „minte”; nu rareori sunt numite „minți” duhu­rile zidite. întregul primeşte nume de la partea sa de căpetenie.
    Însăşi ființa sufletului nostru este chipul lui Dumnezeu. Sufletul rămâne chip şi după căderea în păcat! Şi sufletul păcătos aruncat în flăcările iadului, chiar în flăcările iadului, rămâne chip al lui Dumnezeu! Aşa învață Sfinții Părinți[1].
    Cântă Sfânta Biserică în cântările sale: „Chipul slavei Tale celei negrăite sunt, deşi port ranele păcatelor”[2].

    Mintea noastră e chipul Tatălui; cuvântul nostru (cuvântul nerostit obişnu­im a-l numi „gând”) e chipul Fiului; duhul nostru e chipul Sfântului Duh.

    Precum în Treimea-Dumnezeu cele Trei Fețe alcătuiesc, în chip neames­tecat şi nedespărțit, o singură Ființă Dumnezeiască, aşa şi în treimea-om ce­
    le trei fețe alcătuiesc o singură ființă, neamestecându-se între ele, necontopindu-se într-o singură față, neîmpărțindu-se în trei ființe.

    Mintea noastră a născut şi naşte neîncetat gândul; gândul, născându-se, nu încetează a se naşte iar, şi totodată rămâne născut, ascuns în minte.

    Mintea nu poate ființa fără gând, nici gândul fără minte. Temeiul uneia este, neabătut, și temeiul celuilalt; ființarea minții este, neabătut, și, ființare, a gândului.

    Întocmai la fel duhul iese din minte şi împreună-lucrează cu gândul. Toc­mai de aceea orice gând îşi are duhul său, orice fel de a gândi îşi are duhul său
    aparte, orice carte are duhul său propriu.

    Nu poate gândul să ființeze fără duh; ființarea unuia e însoțită, neabătut, și de ființarea celuilalt. În ființarea unuia și a celuilalt se arată ființarea minții.

    Ce este duhul omului? Suma simțirilor inimii, proprii sufletului cuvântător și fără moarte, străine sufletelor de dobitoace și de fiare.

    Inima omului se deosebește de inima animalelor prin duhul său. Inimile animalelor au simțiri care atârnă de sânge și de nervi, nu au simțire duhovnicească – această trăsătură a chipului lui Dumnezeu, care nu aparține decât omului.

    Puterea morală a omului este duhul lui.

    Mintea, cuvântul și duhul nostru sunt, prin faptul că au venit la ființă în același timp și prin legăturile dintre ele, sunt chip al Tatălui, al Fiului și al Sfântului Duh, Celor Împreună Veșnici, Împreună Fără de început, de aceeași cinste și de aceeași fire.

    [1] Sfântul Dimitrie al Rostovului, Letopisețul.
    [2] Evloghitariile morților, glas 5.
    […]

    Simbolismul ortodox al numărului 10
    PSB 39. SFÎNTUL CHIRIL AL ALEXANDRIEI. SCRIERI. PARTEA A DOUA. GLAFIRE, EDITURA INSTITUTULUI BIBLIC ȘI DE MISIUNE AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE, BUCUREȘTI, 1992, pp. 198:

    […]
    Deci numărul zece înseamnă și ne dă de înțeles desăvîrșirea în Dumnezeire.
    […]

    FILOCALIA. Volumul III. SFÂNTUL MAXIM MĂRTURISITORUL. Răspunsuri către Talasie, Ediție electronică, APOLOGETICUM, 2005, Întrebarea 49, Scolia 19, p. 224:

    […] zece (10) atotplinul […]

    Profeții și mărturii creștine pentru vremea de acum. Selecție de texte de la Sfinții Părinți și autori contemporani. Ediția a II-a revăzută și adăugită, Editura Biserica Ortodoxă, Alexandria, 2004, pp. 359–360:

    […]
    omul are un al șaselea simț, care este rațiunea. Revelația Vechiului Testament este cifra șapte. Revelația Noului Testament este cifra opt, Legea Harului. Nouă reprezintă ierarhia cerească, cele nouă cete. Zece este divinitatea. Când a venit comunismul la putere, nu a rămas la cifra opt, adică la Hristos, nici la cifra șapte, la revelația Vechiului Testament, ci a coborât la cifra șase care este a rațiunii omului, adică a păgânismului. Nu au coborât nici mai jos, la cele cinci simțuri, nici nu au urcat.
    […]

    Numărul 33, privind la Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu și la Iconomia Dumnezeiască, cu ajutorul Lui, și al Sfinților Săi, s-ar tâlcui după cum urmează:

    30 = 3 x 10 = trei înmulțit cu zece = trei ori zece = de trei ori zece = zece adunat de trei ori = 10 + 10 + 10:
    Minte desăvârșită în Dumnezeire și Cuvânt desâvârșit în Dumnezeire și Duh desăvârșit în Dumnezeire, după Sfinții Ignatie Briancianinov, Maxim Mărturisitorul și Chiril al Alexandriei

    33 = 33 = 30 + 3 = treizeci și trei = treizeci împreună cu trei:
    Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Cea de-a doua Persoană a Preasfintei Treimi, „Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut iar nu făcut”, „S-a smerit pe Sine, ascultător făcându-Se până la moarte, şi încă moarte pe cruce” (Efeseni 2, 8), răstignindu-Se de către iudei la vârsta de 33 de ani, spre a uni (împăca), prin Sine, pe Dumnezeu Cel în Trei Fețe închinat, Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, cu chipul lui Dumnezeu (treimic) din om, după Sfinții Ignatie Briancianinov, Maxim Mărturisitorul, Chiril al Alexandriei și Isaac Sirul.

    Dacă însă privim la un om despărțit de Dumnezeu, desăvârșit în răutate, numărul 33 se va tâlcui după cum urmează:

    30 = 3 x 10 = trei înmulțit cu zece = trei ori zece = de trei ori zece = zece adunat de trei ori = 10 + 10 + 10:
    Om de săvârșit [desăvârșit] în răutate, întregul chip treimic din om desăvârșit în răutate, după Sfinții Ignatie Briancianinov, Teofilact al Bulgariei, Maxim Mărturisitorul și Chiril al Alexandriei

    33 = 30 + 3 = treizeci și trei = treizeci peste trei:
    Om de săvârșit [desăvârșit] în răutate (în întregul chip treimic), cel mai aproape de răutate, care vrea să fie stăpân (să stăpânească) peste tot chipul treimic din lume.

    33 = 30 + 3 = XXX + III = xxx + iii
    Forma literelor alfabetului grecesc are și o semnificație duhovnicească, de aceea Părintele Elipidie din Rhodos în Omilia din 27.03.2013 despre formele CELUI DE-AL TREILEA RAZBOI MONDIAL, RELIGIA UNICA si PREGATIREA DUHOVNICEASCA, spunea că:

    Vor actiona si asupra alfabetului nostru. Veti vedea ca nu vom mai avea limba pe care am vorbit-o pana acum. Vor vrea sa schimbe tot. Dar ca sa reuseasca acest lucru vor actiona ca sa ne distruga credinta in adevaratul Dumnezeu. Astfel ca oamenii nu vor mai putea sa faca fata raului.

    (http://cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2013/04/26/parintele-elpidie-al-3-lea-razboi-mondial-religie-universala-foamete-provizii-alimente-disperare-cipru-grecia-distrugerea-turciei-dictatura-control-pecete-cipuri-prigoana-sfinti-incredere-dumnezeu/)

    Literele alfabetului grecesc modern, https://en.wikipedia.org/wiki/Greek_alphabet:

    Literă mare, literă mică, denumire latină, denumire grecească:
    Α, α, alpha, άλφα

    Β, β, beta, βήτα

    Γ, γ, gamma, γάμμα

    Δ, δ, delta, δέλτα

    Ε, ε, epsilon, έψιλον

    Ζ, ζ, zeta, ζήτα

    Η, η, eta, ήτα

    Θ, θ, theta, θήτα

    Ι, ι, iota, ιώτα

    Κ, κ, kappa, κάππα

    Λ, λ, lambda, λάμδα

    Μ, μ, mu, μυ

    Ν, ν, nu, νυ

    Ξ, ξ, xi, ξι

    Ο, ο, omicron, όμικρον

    Π, π, pi, πι

    Ρ, ρ, rho, ρώ

    Σ, σ/ς, sigma, σίγμα (σ se scrie în interiorul cuvântului, iar ς la capătul cuvântului)

    Τ, τ, tau, ταυ

    Υ, υ, upsilon, ύψιλον

    Φ, φ, phi, φι

    Χ, χ, chi, χι

    Ψ, ψ, psi, ψι

    Ω, ω, omega, ωμέγα

    Deci de la alpha la omega sunt 24 de litere, litera 14 fiind: Ξ, ξ, xi, ξι.

    Numeralele alfabetului grecesc modern, https://en.wikipedia.org/wiki/Greek_numerals:

    Numeral literă mare, numeral literă mică, valoare numerică:
    Αʹ, αʹ, 1

    Βʹ, βʹ, 2

    Γʹ, γʹ, 3

    Δʹ, δʹ, 4

    Εʹ, εʹ, 5

    Ϛʹ/ΣΤʹ, ϛʹ/στʹ, 6

    Ζʹ, ζʹ, 7

    Ηʹ, ηʹ, 8

    Θʹ, θʹ, 9

    Ιʹ, ιʹ, 10

    Κʹ, κʹ, 20

    Λʹ, λʹ, 30

    Μʹ, μʹ, 40

    Νʹ, νʹ, 50

    Ξʹ, ξʹ, 60

    Οʹ, οʹ, 70

    Πʹ, πʹ, 80

    Ϟʹ, ϟʹ, 90

    Ρʹ, ρʹ, 100

    Σʹ, σʹ, 200

    Τʹ, τʹ, 300

    Υʹ, υʹ, 400

    Φʹ, φʹ, 500

    Χʹ, χʹ, 600

    Ψʹ, ψʹ, 700

    Ωʹ, ωʹ, 800

    Ͳʹ/Ϡʹ, ͳʹ/ϡʹ, 900

    Literele alfabetului grecesc vechi:
    Α, α, alpha, άλφα

    Β, β, beta, βήτα

    Γ, γ, gamma, γάμμα

    Δ, δ, delta, δέλτα

    Ε, ε, epsilon, έψιλον

    Ϝ/Ϛ/ΣΤ, ϝ/ϛ/στ, digamma/stigma, δίγαμμα/στίγμα (https://en.wikipedia.org/wiki/Stigma_%28letter%29)

    Ζ, ζ, zeta, ζήτα

    Η, η, eta, ήτα

    Θ, θ, theta, θήτα

    Ι, ι, iota, ιώτα

    Κ, κ, kappa, κάππα

    Λ, λ, lambda, λάμδα

    Μ, μ, mu, μυ

    Ν, ν, nu, νυ

    Ξ, ξ, xi, ξι

    Ο, ο, omicron, όμικρον

    Π, π, pi, πι

    Ϙ, ϙ, koppa/qoppa, κόππα (https://en.wikipedia.org/wiki/Koppa_%28letter%29)

    Ρ, ρ, rho, ρώ

    Σ, σ/ς, sigma, σίγμα (σ se scrie în interiorul cuvântului, iar ς la capătul cuvântului)

    Τ, τ, tau, ταυ

    Υ, υ, upsilon, ύψιλον

    Φ, φ, phi, φι

    Χ, χ, chi, χι

    Ψ, ψ, psi, ψι

    Ω, ω, omega, ωμέγα

    Ͳ, ͳ, sampi, σαμπί (https://en.wikipedia.org/wiki/Sampi)

    Deci de la alpha la sampi sunt 27 de litere, litera 15 fiind: Ξ, ξ, xi, ξι.

    Numeralele alfabetului grecesc vechi, https://en.wikipedia.org/wiki/Greek_numerals:

    Numeral literă greaca veche, numeral literă greaca bizantină, valoare numerică:
    Α, α, 1

    Β, β, 2

    Γ, γ, 3

    Δ, δ, 4

    Ε, ε, 5

    F/Ϛ, ϛ, 6

    Ζ, ζ, 7

    Η, η, 8

    Θ, θ, 9

    Ι, ι, 10

    Κ, κ, 20

    Λ, λ, 30

    Μ, μ, 40

    Ν, ν, 50

    Ξ, ξ, 60

    Ο, ο, 70

    Π, π, 80

    Ϙ, ϙ, 90

    Ρ, ρ, 100

    Σ, σ, 200

    Τ, τ, 300

    Υ, υ, 400

    Φ, φ, 500

    Χ, χ, 600

    Ψ, ψ, 700

    Ω, ω, 800

    Ͳ, ϡ, 900

    A 14-a literă a alfabetului grecesc modern este Ξ, ξ, (xi, ξι) este a 15-a literă în alfabetul grecesc vechi și are isopsephia (valoarea numerică, https://en.wikipedia.org/wiki/Isopsephy) sau cu ea se reprezintă numărul 60 = 6 x 10: rațiunea sau puterea rațională (după Sfântul Maxim Mărturisitorul) răzvrătită împrotiva lui Dumnezeu, ce vrea să se așeze în locul Lui Dumnezeu și a Legii Lui.

    XXX (litere romane) = ΞΞΞ (litere grecești) = ξξξ (litere grecești)

    XXX = X + X + X
    Forma literei grecești Ξ (Xi, X) simbolizează dezbinarea celor de sus de cele de jos, sau a celor cerești de cele pământești, linia aflată la mijlocul literei simbolizează văzduhul și „locuitorii” lui (Efeseni 6, 12); văzduhul este spațiul (linia de mijloc a literei Ξ) ce se află la intersecția planului de sus (linia de sus a literei Ξ), proiectat pe pământ, cu planul de jos (linia de jos a literei Ξ), proiectat pe cer

    sau altfel spus

    este spațiul (linia de mijloc a literei Ξ) ce se află la intersecția planului de sus (linia de sus a literei Ξ), proiectat într-un punct pe pământ, cu planul de jos (linia de jos a literei Ξ), proiectat într-un punct pe cer, care are aceeași formă cu interiorul acestui simbol: https://ro.wikipedia.org/wiki/Steaua_lui_David

    Forma literei grecești ξ (xi, x) simbolizează pe cineva care a căzut din cele de sus (linia orizontală de sus), se află în cele de la mijloc (văzduh, Efeseni 6, 12) și vor sfârși în cele mai de jos ale pământului (virgulița); seamănă cu un 3 întors, pervertit, deci pe cineva pervertit în sine însuși; seamănă și cu un șarpe aruncat din cele de sus, ce va sfârși în cele mai de jos ale pământului.

    XXX = X + X + X = Ξ + Ξ + Ξ: întreita dezbinare de Dumnezeu, desăvârșita ruptură de Dumnezeu
    xxx = x + x + x = ξ + ξ + ξ: întreita pervertire în sine însuși față de Dumnezeu

    XXXIII = xxxiii = XXX + III = xxx + iii:
    Omul cu desăvârșire rupt de Dumnezeu, desăvârșit în pervertire în sine însuși, care se vrea stăpân (vrea să stăpânească) peste tot chipul treimic din lume.

    Numele Domnului Dumnezeului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, în limba greacă, fără accente se scrie:
    Ιησους Χριστος, prescurtat Ις (prima și ultima literă a cuvântului Ιησους) Χς (prima și ultima literă a cuvântului Χριστος).
    Hristos (Χριστος) înseamnă Unsul.

    Isopsephia (valoarea numerică, https://en.wikipedia.org/wiki/Isopsephy) cuvântului Χριστος este:

    Χριστος = Chi + rho + iota + sigma + tau + omicron + sigma = 600 + 100 + 10 + 200 + 300 + 70 + 200 = 1480

    care se mai poate scrie:

    Χ(ριστο)ς = Chi + (rho + iota + sigma + tau + omicron) + sigma = 600 + (100 + 10 + 200 + 300 + 70) + 200 = 600 + (680) + 200

    Χ(ριστο)ς reprezintă forma prescurtată a cuvântului Χριστος care în Sfintele Icoane Ortodoxe se reprezintă prin Χς cu un simbol tilda deasupra, sau altfel scris Χ(~)ς, unde ~ este ριστο.

    În Sfânta Scriptură în limba română, la Apocalipsa 13, 18 (http://bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=4&cap=13) scrie:

    […]
    Aici este înţelepciunea. Cine are pricepere să socotească numărul fiarei; căci este număr de om. Şi numărul ei este şase sute şaizeci şi şase.
    […]

    care în Sfânta Scriptură în limba greacă același verset este:

    […]
    ῟Ωδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου· ἀριθμὸς γὰρ ἀνθρώπου ἐστί· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ χξς´.
    […]

    de unde avem că numărul fiarei este în limba greacă: χξς´ = chi xi stigma = chi + xi + stigma = 600 + 60 + 6.

    Din cele de mai sus avem că:


    Numărul cuvântului Χριστος este același cu numărul cuvântului Χ(ριστο)ς, care este același cu numărul cuvântului Χ(~)ς, unde ~ este ριστο, adică:
    Χριστος = Χ(ριστο)ς = Χ(~)ς = Chi + (rho + iota + sigma + tau + omicron) + sigma = Chi + (~) + sigma = 600 + (680) + 200, unde ~ este ριστο = rho + iota + sigma + tau + omicron.

    Χ(~)ς = Chi + (ριστο) + sigma = 600 + (680) + 200.

    Numărul numelui fiarei χξς = chi + xi + stigma este același cu numărul χ(ξ)ς, adică:
    χξς = χ(ξ)ς = chi + (xi) + stigma = 600 + 60 + 6

    χ(ξ)ς = chi + (xi) + stigma = 600 + 60 + 6

    Comparând cele două observații împreună cu cele dinaintea lor, vom concluziona tâlcuirea numărului 33, vorbind de un om despărțit de Dumnezeu, desăvârșit în răutate, folosindu-ne de cuvintele Sfântului Ioan Maximovici (din cartea Sfântul Ioan Maximovici, Arhiepiscopul Bisericii Ruse din exil, Făcătorul de minuni a toată lumea, Predici și Îndrumări duhovnicești, București, 2001, Ediție electronică, APOLOGETICUM, 2006, pp. 74-75):

    […]
    În realitate, vor avea importanţă hotărâtoare forţele care pregătesc venirea lui Antihrist. Antihrist va fi un om, iar nu diavolul întrupat. Cuvântul „anti” înseamnă „vechi” sau „în loc de” sau „împotrivă”. Acel om doreşte să fie în locul lui Hristos, să ocupe locul Său şi să aibă ceea ce ar trebui să aibă Hristos. El doreşte să aibă aceeaşi putere de fascinaţie şi aceeaşi stăpânire asupra întregii lumi.

    El va primi acea putere înainte de pieirea sa şi a întregii lumi. El îl va avea ca ajutor pe un mag care prin puterea falselor minuni îi va împlini voia şi-i va ucide pe cei ce nu recunosc stăpânirea lui Antihrist. Înainte de moartea lui Antihrist vor apărea doi drepţi, care îl vor da în vileag. Magul îi va omorî şi timp de trei zile trupurile lor vor rămâne neîngropate. Aceasta va fi cea mai mare jubilare a lui Antihrist şi a tuturor slujitorilor lui. Dar, deodată, acei drepţi vor învia şi toată oştirea lui Antihrist va fi în mare tulburare şi se va îngrozi, iar Antihrist va cădea
    deodată mort, omorât de puterea Duhului.
    Dar ce se ştie despre omul-Antihrist? Originea lui exactă nu se cunoaşte. Tatăl este cu totul necunoscut, iar mama este o femeie stricată care se dă drept fecioară. El va fi evreu din seminţia lui Dan. Pentru aceasta avem semn că Iacov, murind, a spus că printre urmaşii săi “Dan va fi şarpe la drum, viperă la potecă, înveninând piciorul calului, ca să cadă călăreţul” (Facerea 49, 17). Aceasta ne indică metaforic că el va acţiona prin viclenie şi răutate.

    Ioan Teologul vorbeşte în Apocalipsă despre mântuirea fiilor lui Israel, că înainte de sfârşitul lumii o mulţime de evrei se vor întoarce la Hristos, dar din şirul seminţiilor mântuite lipseşte seminţia lui Dan. Antihrist va fi foarte inteligent şi va şti cum să se poarte cu oamenii. Va fi fermecător şi prietenos.

    Filozoful Vladimir Soloviov a lucrat mult ca să-şi închipuie venirea şi personalitatea lui Antihrist. El a folosit minuţios toate materialele existente pe această temă, nu numai ale Sfinţilor Părinţi, ci şi textele musulmane, şi a creionat acest tablou tulburător[42].

    Până la venirea lui Antihrist în lume, venirea lui este deja pregătită. „Taina lucrează deja” şi forţele care-i pregătesc apariţia se luptă, în primul rând, împotriva împărăţiei legiuite. Sfântul Apostol Pavel spune că Antihrist nu poate apărea până nu va fi îndepărtat „cel care o împiedică” (II Tes. 2, 7). Sfântul Ioan Gură de Aur tâlcuieşte că „cea care o împiedică” este stăpânirea legiuită cinstitoare de Dumnezeu.

    Această stăpânire[43] se luptă cu răul. „Taina” [44] care lucrează în lume nu doreşte aceasta, nu doreşte lupta cu răul prin mijloacele forţei: dimpotrivă, ea doreşte stăpânirea fărădelegii şi când o va obţine, nimic nu va mai împiedica venirea lui Antihrist. El nu va fi doar inteligent şi fermecător, dar va fi milostiv, va face acte de caritate şi fapte bune pentru întărirea stăpânirii sale. Iar când şi-o va întări într-atât, încât îl va recunoaşte întreaga lume, atunci îşi va arăta faţa.

    Capitala pe care o va alege va fi Ierusalimul, pentru că aici Mântuitorul Şi-a descoperit învăţătura dumnezeiască şi Persoana, aici întreaga lume a fost chemată să guste fericirea binelui şi a mântuirii. Dar lumea nu L-a primit pe Hristos şi L-a răstignit la Ierusalim. În timpul lui Antihrist, Ierusalimul va deveni capitala lumii, care i-a recunoscut stăpânirea:

    Atingând culmile puterii, Antihrist le va cere oamenilor să-1 recunoască drept cel ce a obţinut ceea ce nici o altă putere pământeană şi nimeni nu a mai obţinut vreodată şi va pretinde închinare ca unei fiinţe supreme, ca unui dumnezeu.

    Vladimir Soloviov descrie foarte bine caracterul activităţii lui Antihrist, ca a unui conducător de rang înalt. El le va face pe plac tuturor, cu condiţia ca aceştia să recunoască supremaţia puterii sale. El va crea condiţii de viaţă Bisericii, îi va îngădui să slujească, va promite că va construi biserici splendide, cu condiţia recunoaşterii lui ca „fiinţă supremă” şi ca lumea să i se închine. Va avea o ură personală faţă de Hristos. Va trăi din această ură şi se va bucura de lepădarea oamenilor de Hristos şi de Biserică. Va fi o apostazie generală şi, pe deasupra, mulţi episcopi vor trăda credinţa, iar ca justificare, vor arăta spre starea strălucită a Bisericii.

    Căutarea compromisului va fi atitudinea caracteristică a oamenilor. Fermitatea mărturisirii va dispărea. Oamenii vor căuta cu asiduitate să-şi motiveze căderea, iar răul, ca o moleşeală malignă[45], va susţine această stare generală. Oamenii vor avea obişnuinţa lepădării de dreptate, a dulceţii compromisului şi a păcatului.

    Antihrist va îngădui oamenilor totul, numai ca ei „căzând în faţa lui, să i se închine”. Nu este o atitudine nouă faţă de oameni: şi împăraţii romani erau gata să le redea libertatea creştinilor cu condiţia ca ei să le recunoască divinitatea şi suprema putere divină şi îi chinuiau doar pentru că ei mărturiseau că „Domnului Dumnezeului tău să te închini şi Lui Singur să-i slujeşti” (Matei 4, 9-10).

    Întreaga lume i se va supune şi atunci el îşi va descoperi faţa şi ura faţă de Hristos şi de creştinism. Sfântul Ioan Teologul spune că toţi cei ce i se vor închina vor avea un semn pe frunte şi pe mâna dreaptă. Nu se ştie dacă aceasta va fi cu adevărat un semn pe trup sau este o exprimare simbolică a faptului că oamenii vor recunoaşte şi cu mintea necesitatea închinării la Antihrist şi că întreaga lor voinţă îi va fi supusă, în timpul unei astfel de supuneri totale a întregii lumi – şi cu voinţa, şi cu conştiinţa – vor apărea cei doi drepţi de care am amintit, care vor propovădui fără teamă credinţa şi îl vor da în vileag pe Antihrist.

    Sfânta Scriptură spune că înainte de venirea Mântuitorului vor apărea două „sfeşnice”, doi „măslini arzători”, „doi drepţi”. Pe aceştia Antihrist îi va omorî cu puterile magului. Cine sunt drepţii aceştia? După Predania Bisericii, sunt cei doi drepţi care nu au gustat moartea: profetul Ilie şi profetul Enoh. Există o proorocire că aceşti drepţi Care nu au gustat moartea o vor gusta pentru trei zile, iar peste trei zile vor învia.

    Moartea lor va fi o mare bucurie pentru Antihrist şi pentru slugile lui. învierea lor de peste trei zile îi va aduce într-o stare de nespusă groază, de înfricoşare şi tulburare. Atunci va veni sfârşitul lumii.

    [42] Vezi Scurtă povestire despre Antihrist, în Vladimir Soloviov, Trei dialoguri despre sfârşitul istoriei universale, Editura Humanitas, Bucureşti, 1992.

    [43] Regalitatea.

    [44] Lucrarea lui Antihrist.

    [45] în textul rusesc: „laskovoe zio”.
    […]

    Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale, Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului Părinte Ierarh Ignatie Briancianinov, ale Sfântului Sfințit Mare Mucenic Ciprian, ale Sfintei Mare Mucenițe Justina, ale Sfinților Ierarhi Mărturisitori ai Ortodoxiei Fotie cel Mare, Marcu Evghenicul și Grigorie Palama, ale Sfântului Părinte Cuvios Justin Popovici de la Celie, ale Sfântului Părinte Cuvios Iustin Pârvu de la Petru-Vodă, ale Sfântului Părinte Cuvios Arsenie cel Mare, ale Sfântului Părinte Cuvios Arsenie Capadocianul, ale Sfântului Părinte Cuvios Paisie Aghioritul, ale Sfântului Părinte Cuvios Isaac Sirul, ale Sfântului Părinte Cuvios Paisie cel Mare, ale Sfântului Părinte Cuvios Siluan Athonitul, ale Sfântului Părinte Cuvios Maxim Mărturisitorul, ale Sfântului Părinte Ierarh Chiril Arhiepiscopul Ierusalimului, ale Sfântului Părinte Ierarh Clement al Alexandriei, ale Sfântului Sfințit Mare Mucenic Petru, ale Sfântului Părinte Sfințit Mucenic Irineu de Lyon (Lugdunum), ale Sfântului Părinte Ierarh Ioan Maximovici, ale Sfântului Părinte Ierarh Nicolae Velimirovici și ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Biruitoare, Tu învață-ne, Tu înțelepțește-ne, Tu luminează-ne, Tu întărește-ne ca să nu Te părăsim pe Tine, miluiește-ne și ne mântuiește pe noi.

    Hristos a Înviat!

    Apreciază

  10. octoviv said, on Iunie 8, 2016 at 6:51 pm

    Hristos a Înviat!

    A 14-a (14, numărul de cruci așezate peste 6 stilizat din simbolul „Marelui Sinod Panortodox”) literă a alfabetului grecesc modern Ξ, ξ, (xi, ξι) este a 15-a literă în alfabetul grecesc vechi și are isopsephia (valoarea numerică, https://en.wikipedia.org/wiki/Isopsephy) sau cu ea se reprezintă numărul 60 = 6 x 10: rațiunea sau puterea rațională (după Sfântul Maxim Mărturisitorul) răzvrătită împrotiva lui Dumnezeu, ce vrea să se așeze în locul Lui Dumnezeu și a Legii Lui.

    FILOCALIA. Volumul III. SFÂNTUL MAXIM MĂRTURISITORUL. Răspunsuri către Talasie, Ediție electronică, Întrebarea 49, Scolia 11, APOLOGETICUM, 2005, p. 221:

    Căci înmulţind pe 60 cu 3, pentru pornirea desăvârşită a fiecărei puteri (facultăţi) spre rele […]

    FILOCALIA. Volumul III. SFÂNTUL MAXIM MĂRTURISITORUL. Răspunsuri către Talasie, Ediție electronică, Întrebarea 49, Scolia 19, APOLOGETICUM, 2005, p. 223-224:

    19. Prin „legarea” numerelor înţelege enunţarea numerelor simple până la 10, deosebindu-se prin conjuncția „şi”; de pildă 6 şi 5. Ea arată destoinicia potenţială de a lucra virtutea sau păcatul, după cum se vorbeşte în Scriptură despre astfel de numere în sens bun sau rău. Prin „adăugarea” unui număr înţelege adaosul unui număr simplu, constătător din unimi, la un număr înmulţit în sine însuşi. În acest caz, iarăşi se deosebesc prin conjuncţia „şi”, de pildă: şasezeci-şi-cinci, sau o sută optzeci şi cinci, cum e numărul nostru. Ea arată nu numai destoinicia de a lucra prin simţuri, ci şi deprinderea de a săvârşi virtutea sau viciul prin simţuri. Iar prin „împreunarea” numerelor, înţelege întâlnirea numerelor înmulţite în ele înşile, care de asemenea se deosebesc prin conjuncţia „şi”; de pildă 60 şi 40, sau 500 şi 600 şi cele asemenea. Aceasta arată nu numai destoinicia virtuală şi deprinderea de a lucra, ci şi lucrarea virtuţii sau a păcatului prin simţuri în baza deprinderii. Prin urmare cel ce cunoaşte sensul fiecărui număr până la zece, va şti ce înseamnă în Scriptură fiecare număr, după cum se leagă, se adaugă, sau se împreună. Unitaiea (1) înseamnă neamestecarea, doimea (2) deosebirea, treimea (3) egalul şi inteligibilul, patru (4) indică lucrurile sensibile, cina (5) simţurile şi cercul, (6) şase activitatea şi desăvârşirea, şapte (7) rotunjirea şi neamestecarea, opt (8) stabilitatea şi nemişcarea, nouă (9) hotarul între materie şi formă, sau între cele sensibile şi simţire, zece (10) atotplinul.

    Sfântul Ignatie Briancianinov, Experiențe ascetice, Editura Sophia, București, 2008, pp. 563:

    Mintea noastră e chipul Tatălui; cuvântul nostru (cuvântul nerostit obişnu­im a-l numi „gând”) e chipul Fiului; duhul nostru e chipul Sfântului Duh.

    30 = XXX = ΞΞΞ = ξξξ

    ΞΞΞ = ξξξ = Ξ + Ξ + Ξ = ξ + ξ + ξ = 60 + 60 + 60 = 60 (pentru minte) + 60 (pentru cuvânt sau gând) + 60 (pentru duh) = pornirea desăvârșită a minții și a cuvântului (sau a gândului) și a duhului spre rele, după Sfinții Maxim Mărturisitorul și Ignatie Briancianinov

    25 = 20 + 5 = 2 x 10 + 5 = dezbinarea (deosebirea, după Sfântul Maxim Mărturisitorul) desăvârșită (atotplină, după Sfântul Maxim Mărturisitorul) a celor supuși simțurilor (trupești) sau cei trupești care vor aduce dezbinarea desăvârșită???

    Numărul 25 se întâlnește în Sfânta Scriptură într-un singur loc: http://bibliaortodoxa.ro/cautare.php?text=dou%C4%83zeci+%C8%99i+cinci&carte=-2, adică aici: http://bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=6#19

    PSB 41. SFÎNTUL CHIRIL AL ALEXANDRIEI. SCRIERI. PARTEA A PATRA. COMENTARIU LA EVANGHELIA SFÂNTULUI IOAN, EDITURA INSTITUTULUI BIBLIC ȘI DE MISIUNE AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE, BUCUREȘTI, 2000, ediție digitală, APOLOGETICUM, 2005, p. 233:

    „După ce au vâslit deci ca la douăzeci şi cinci de stadii, Îl văd pe Iisus umblând pe mare şi apropiindu-Se de corabie. Şi au strigat. Iar El le spune: Eu sunt, nu vă temeţi” (In 6, 19)

    Despărţiţi prin mari distanţe de uscat şi suferind de teama că nu vor putea fi izbăviţi, având între ei şi uscat marea, li Se arată deodată de trei ori doritul Iisus Hristos. Astfel mântuirea le venea ca un foarte mare dar celor aflaţi într-o astfel de primejdie, cărora frica le tăiase orice nădejde de-a mai vieţui. Li se arată deci în chip minunat. Acest fapt li se dăruia spre cel mai mare folos. Şi sunt speriaţi văzându-L pe Iisus venind spre ei prin mijlocul mării, căci li se adaugă la temere minunea. Dar Hristos îi scapă îndată de aceste greutăţi, zicând: „Eu sunt, nu vă temeţi.” Căci cei cărora le era de faţă Hristos trebuiau să scape de toată tulburarea, să se vadă mai presus de orice primejdie. Vom şti deci şi prin aceasta că trebuie să avem în ispite o cugetare curajoasă şi tinerească, să ne întărim cu o răbdare puternică, ajutaţi de nădejdea în Hristos, de nădejdea că vom fi izbăviţi din toate, chiar dacă suntem învăluiţi, prin încercare, de multe temeri. Căci observă că nu îndată după ce au plecat, nici la începutul primejdiilor le apare Hristos celor din corabie, ci după ce s-au depărtat la multe stadii de uscat (25 sau 30 – n. n.). Căci harul Celui ce ne izbăveşte nu vine îndată ce începe împrejurarea care ne tulbură, ci, când creşte frica, când se arată puternic pericolul şi ne aflăm, ca să spun aşa, în mijlocul valurilor necazurilor; atunci apare în mod neaşteptat Hristos şi le opreşte transformând cu putere negrăită împrejurările ameninţătoare în seninătate.

    http://basilica.ro/membrii-delegatiei-patriarhiei-romane-care-vor-participa-la-sfantul-si-marele-sinod/

    În şedinţa de lucru de marţi, 07 iunie 2016, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a aprobat componenţa delegaţiei sale care va participa la lucrările Sfântului şi Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe. Redăm mai jos membrii delegaţiei Bisericii Ortodoxe Române:

    1. Preafericitul Părinte DANIEL, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române;

    2. Înaltpreasfinţitul Părinte Teofan, Arhiepiscopul Iaşilor şi Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei;

    3. Înaltpreasfinţitul Părinte Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului;

    4. Înaltpreasfinţitul Părinte Andrei, Arhiepiscopul Vadului, Feleacului şi Clujului şi Mitropolitul Clujului, Maramureşului şi Sălajului;

    5. Înaltpreasfinţitul Părinte Irineu, Arhiepiscopul Craiovei şi Mitropolitul Olteniei;

    6. Înaltpreasfinţitul Părinte Ioan, Arhiepiscopul Timişoarei şi Mitropolitul Banatului;

    7. Înaltpreasfinţitul Părinte Iosif, Arhiepiscopul Ortodox Român al Europei Occidentale şi Mitropolitul Ortodox Român al Europei Occidentale şi Meridionale;

    8. Înaltpreasfinţitul Părinte Serafim, Arhiepiscopul Ortodox Român al Germaniei, Austriei şi Luxemburgului şi Mitropolitul Ortodox Român al Germaniei, Europei Centrale şi de Nord;

    9. Înaltpreasfinţitul Părinte Mitropolit onorific Nifon, Arhiepiscopul Târgoviştei;

    10. Înaltpreasfinţitul Părinte Irineu, Arhiepiscopul Alba Iuliei;

    11. Înaltpreasfinţitul Părinte Varsanufie, Arhiepiscopul Râmnicului;

    12. Înaltpreasfinţitul Părinte Ioachim, Arhiepiscopul Romanului şi Bacăului;

    13. Înaltpreasfinţitul Părinte Casian, Arhiepiscopul Dunării de Jos;

    14. Înaltpreasfinţitul Părinte Timotei, Arhiepiscopul Aradului;

    15. Înaltpreasfinţitul Părinte Nicolae, Arhiepiscopul Ortodox Român al celor două Americi;

    16. Preasfinţitul Părinte Sofronie, Episcopul Ortodox Român al Oradiei;

    17. Preasfinţitul Părinte Nicodim, Episcopul Severinului şi Strehaiei;

    18. Preasfinţitul Părinte Visarion, Episcopul Tulcii;

    19. Preasfinţitul Părinte Petroniu, Episcopul Sălajului;

    20. Preasfinţitul Părinte Siluan, Episcopul Ortodox Român din Ungaria;

    21. Preasfinţitul Părinte Siluan, Episcopul Ortodox Român al Italiei;

    22. Preasfinţitul Părinte Timotei, Episcopul Ortodox Român al Spaniei şi Portugaliei;

    23. Preasfinţitul Părinte Macarie, Episcopul Ortodox Român al Europei de Nord;

    24. Preasfinţitul Părinte Varlaam Ploieşteanul, Episcop-vicar patriarhal, Secretarul Sfântului Sinod;

    25. Preasfinţitul Părinte Emilian Lovişteanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Râmnicului.

    Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale, Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului Părinte Ierarh Ignatie Briancianinov, ale Sfântului Sfințit Mare Mucenic Ciprian, ale Sfintei Mare Mucenițe Justina, ale Sfinților Ierarhi Mărturisitori ai Ortodoxiei Fotie cel Mare, Marcu Evghenicul și Grigorie Palama, ale Sfântului Părinte Cuvios Justin Popovici de la Celie, ale Sfântului Părinte Cuvios Iustin Pârvu de la Petru-Vodă, ale Sfântului Părinte Cuvios Arsenie cel Mare, ale Sfântului Părinte Cuvios Arsenie Capadocianul, ale Sfântului Părinte Cuvios Paisie Aghioritul, ale Sfântului Părinte Cuvios Isaac Sirul, ale Sfântului Părinte Cuvios Paisie cel Mare, ale Sfântului Părinte Cuvios Siluan Athonitul, ale Sfântului Părinte Cuvios Maxim Mărturisitorul, ale Sfântului Părinte Ierarh Chiril Arhiepiscopul Ierusalimului, ale Sfântului Părinte Ierarh Clement al Alexandriei, ale Sfântului Sfințit Mare Mucenic Petru, ale Sfântului Părinte Sfințit Mucenic Irineu de Lyon (Lugdunum), ale Sfântului Părinte Ierarh Ioan Maximovici, ale Sfântului Părinte Ierarh Nicolae Velimirovici și ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Biruitoare, Tu învață-ne, Tu înțelepțește-ne, Tu luminează-ne, Tu întărește-ne ca să nu Te părăsim pe Tine, miluiește-ne și ne mântuiește pe noi.

    Hristos a Înviat!

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: