SACCSIV – blog ortodox

CA SA FIE RAU. “Si Sfintii au gresit” – o vorba strigata de din ce in ce mai multi din ce in ce mai des

Posted in Uncategorized by saccsiv on mai 24, 2016

Si Sfintii gresesc” sau variante de genul “De Duhul Sfânt au fost luminaţi şi Sfinţii Apostoli, şi tot au mai greşit” le auzim la din ce in ce mai multi strigate din ce in ce mai des.

Le auzim la Ierarhii si teologii ecumenisti ce promoveaza de zor o “Ortodoxie” post patristica.

Le auzim la cei ce figureaza in tabara traditionalista atunci cand ii ataca pe marii duhovnici anti cip.

Ba le auzim pana si la activistii pro parintele Arsenie Boca, atunci cand scuza desenele de la Biserica Draganescu.

Si atunci incepatorii ce sa mai creada? Daca asa larg spectru zice asa o vorba, se cheama ca Ortodoxia asta e oleaca cam relativa in invatatura sa, nu-i asa?

De la ecumenisti n-ai ce cere. Lucreaza cu tupeu pentru instaurarea antihristului. Iar pentru instaurarea antihristului cuvantul de ordine trebuie sa fie relativitatea, unde nu exista un Adevar, asa cum nu exista un sistem de referinta fix, un Pamant fix, un eter fix, nimic fix. Concluzia? Exista mai multe adevaruri deci mai multe cai de a ajunge la acelasi Dumnezeu.

Dar ceilalti? Fratilor, cand arunci vorba asa “si Apostolii au gresit” sau la modul si mai general “si Sfintii au gresit”, fara a si numi concret Sfantul si greseala sa, lovesti de fapt la temelia Bisericii. Caci oricine poate trage concluzia ca Sfinti Apostoli, Sfinte Sinoade din vechime intrunite pentru a combate ereziile si Sfinti Parinti ce-au explicat Sfanta Scriptura, cu totii au mai si gresit. Si atunci cu ce mai ramanem?

 

63 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ortodoxia2013 said, on mai 24, 2016 at 8:55 pm

    Carti despre inselarea, ratacirea P Arsenie Boca
    http://cartearomaneasca.blogspot.ro/2016/04/carti-despre-inselarea-ratacirea-p.html
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
    ÎNVĂȚĂTURI ERETICE ALE PĂRINTE LUI ARSENIE BOCA. ANATEMATIZAT DE TOATE CELE 7 SFINTE SINOADE ECUMENICE

    Dă clic pentru a accesa c3aenvc483c89bc483turi-eretice-ale-pc483rinte-lui-arsenie-boca-anatematizat-de-toate-cele-7-sfinte-sinoade-ecumenice.pdf

    ……………………………………………………………………………………………………….
    ÎNVĂȚĂTURA NESTORIANĂ – Eretica – a parintelui Arsenie Boca http://cartearomaneasca.blogspot.ro/2015/12/invatatura-nestoriana-eretica.html
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    Cuvânt al Părintelui Iachint, ucenicul de chilie al Părintelui Cleopa Ilie – despre inselarea p Boca
    http://cartearomaneasca.blogspot.ro/2016/04/cuvant-al-parintelui-iachint-ucenicul.html
    ………………………………………………………………………………………………………..
    regimul Părintelui Arsenie Boca în închisoare
    http://cartearomaneasca.blogspot.ro/2016/04/regimul-parintelui-arsenie-boca-in.html

    ……………………..
    CANONUL 35 Nichifor Marturisitorul (OSÂNDA CĂLUGĂRULUI CARE SE CĂSĂTOREȘTE)

    Dacă un monah, lepădând sfânta schimă, va mânca carne și va lua femeie, acela trebuie să se supună anatemei dacă nu se întoarce și cu sila să se îmbrace în haine monahale, și să se închidă în mănăstire.

    (81, 83 ap.; 6, 16 sin. IV ec; 10 sin. Vil ec; 10 Cartag.; 11 sin. 1-11)
    …………………..
    Părintele Arsenie Boca nu era anatema doar pentru învățăturile condamnate de cele 7 Sfinte Sinoade Ecumenice, ci și pentru lepădarea sfintei schime [a renuntat la preotie si calugarie- cum zice p Arsenie Papacioc ], si conviețuirea cu Maica Zamfira [a intretinut relatii sexuale cu ea – cum zic parintii Arsenie Papacioc si Adrian Fagetean ]:

    ÎNVĂȚĂTURI ERETICE ALE PĂRINTE LUI ARSENIE BOCA. ANATEMATIZAT DE TOATE CELE 7 SFINTE SINOADE ECUMENICE

    Dă clic pentru a accesa c3aenvc483c89bc483turi-eretice-ale-pc483rinte-lui-arsenie-boca-anatematizat-de-toate-cele-7-sfinte-sinoade-ecumenice.pdf

    ………………………………………………………………………………………

    Apreciază

  2. ortodoxia2013 said, on mai 24, 2016 at 8:56 pm

    Reblogged this on Ortodoxia -singura Biserica adevarata.

    Apreciază

  3. Riko said, on mai 24, 2016 at 9:16 pm

    Poate ca parintele Arsenie Boca nu a avut de unde sa stie cine este Francisc de Assis. Daca ar fi vazut scrierile Sfantul Ignatie Briancianinov despre Francisc, sigur nu l-ar mai fi pictat, chiar daca ar fi avut de exemplu o traire/viziune cu acesta pt ca s-ar fi indoit de el. Nu e ca si cum ar fi avut acces la toate invataturile Sfintilor Parinti.
    Si 80% sau chiar mai mult din tot ceea ce a zis si scris sunt invataruri din Sfintii Parinti, nu e asa inovativ si nou cum zice lumea, iar de multe ori zice, ca Sfintii Parinti zic, sau am auzit pilda asta, sau Sfantul … a zis, sau lucruri de genul.
    Daca cei mai multi oameni care il sustin drept sfant, sunt niste rataciti si amarati sufelteste, nu inseamna ca parintele era inselat.
    Nu mai conteaza oricum, nu mai e mult, Or sa bage si legea aia cu homosexuali in cateva luni…, nu le e frica si nu le pasa de cei contra. Pot sa tot mearga cu proteste la parlament oamenii normali, ca slugile au ordine fixe.

    Nu dureaza asa mult, si nu imi imaginez ca cuvintele lui i-ar corupe pe cei ce il tin de inselat.
    Sa nu pierdeti timpul, puteti marii viteza la 1.25
    Si, bine de vazut:

    Apreciază

    • el said, on mai 24, 2016 at 11:17 pm

      Riko

      citeste linkurile de la postarea lui @ortodoxia 2013… si daa INCA continui sa lingi LABAREALA lui boca, esti PIERDU PE VECIE !
      si NU UITA : sfarsitul tau care e cu tine, tu NU vei trai mult CURAND dispari ….si daca NU te GRABESTI sa te EPEZI de INSELAREA CUMPLITA a diavolului boca… ajungi in IAD VESNIC nefericitule ! mi-am „pus pielea in batz” sa iti spun atatea chstii personale…. si VAD ce INUTIL ! fie treaca de la mine…. tie cu atat mai GREU iti va fi PE VECIE si pentru aceste cuvinte….

      Apreciază

  4. mihai said, on mai 24, 2016 at 9:18 pm

    Alta intalnire papa francisc vs patriarhul kiril http://lonews.ro/politici/22655-intalnire-intre-papa-si-patriarhul-kiril-pentru-pace-in-ucraina.html

    Apreciază

    • el said, on mai 24, 2016 at 11:21 pm

      mihai

      astea 2 vipere KAKA francisc si APOSTATUL kirill …sunt DE NEVINDECAT ! ( pentru „miorticul” danutz din deal mai sunt totusi ceva SLABE sperantze de indreptare … dar numai PRIN SANGE si CUMPLIT, ceea ce nu e sigur ca mai accepta el cazatura batrana…insa MAI SUNT !)

      Apreciază

  5. mihai said, on mai 24, 2016 at 10:06 pm

    Cu toate ca nu am procedat bine intrand pe acest site, totusi am intrat sa vedem ce mai pune la cale papa francisc ce nu mai conteneste cu lacrimile de crocodil
    http://ro.radiovaticana.va/news/2016/05/24/mesaj_papa_francisc_summit_mondial_umanitar_istanbul/1231988
    Si unde, tocmai intro tara majoritar islamica

    Apreciază

  6. mhtheodosie said, on mai 24, 2016 at 10:13 pm

    Da, sfinţii au mai şi greşit, cu ştiinţă sau cu neştiinţă, şi doar cu îngăduinţă de la Dumnezeu (vezi cazul Împ. David, sau căderea Sf. Ap. Petru, sau tâlhari pocăiţi). Dar ştim că ei au făcut pocăinţă adâncă, şi Dumnezeu le-a primit pocăinţa, cinstindu-i ca sfinţi.
    Se pune o întrebare: oare noi cei care ne petrecem viaţa numai judecând şi bârfind pe alţii când ne mai şi pocăim, şi ce ortodoxie practicăm?

    Pentru acest aşa-zis ortodox 2013 care habar nu are despre viaţa monahală:
    Căsătoria pr. Arsenie Boca cu acea maică era valabilă doar dacă s-a făcut în biserică ca taină, şi trebuia să li se facă nunta a doua, pentru că prima era călugăria. Dacă s-a făcut la primărie civil, la Dumnezeu căsătoria civilă nu are valoare.
    În cazul în care ei au fost excluşi din monahism şi mai ales forţat cum se practica în acele vremuri (vezi cazuri de excluderi din monahism cu acel faimos decret), se puteau căsători civil, puteau purta haine civile, şi în secret să vieţuiască în feciorie mai ales dacă aveau şi binecuvântare duhovnicească. Şi astăzi sunt familii de creştini căsătoriţi şi civil şi bisericeşte şi cu binecuvântare de la duhovnici trăiesc în feciorie.
    Referitor la relaţiile sexuale dintre cei doi, nu cred că cineva s-a uitat pe gaura cheii sau a pândit pe la ferestre, să vadă ce făceau cei doi noaptea în pat, şi dacă se culcau în acelaşi pat, mai ales că nu au avut nici un copil. Aşa că şi părinţii Adrian şi Arsenie cu siguranţă au greşit bârfind – apropo de greşelile sfinţilor.
    Despre mâncarea de carne în mănăstire, pot să afirm fără să „greşesc”că sunt mănăstiri unde au în rânduială mâncare cu carne (în una am vieţuit 4 ani). Deci ce facem cu ei? Îi dăm anatemei conform Sf. Nichifor?
    Protos. Teodosie

    Apreciază

    • saccsiv said, on mai 25, 2016 at 7:41 am

      mhtheodosie

      In articol era vorba despre greseli si rataciri de la adevarurile de credinta.

      Apreciază

    • ilona said, on mai 25, 2016 at 11:39 am

      Eu cred ca nici un sfant nu a murit in greseala, ca au facut greseli in timpul vietii (canonice sau necanonice) e posibil insa acele greseli fie au fost spovedite, fie s-au cait de ele . Fie au fost spalate prin mucenicie.

      Banuiesc ca una din greselile canonice ale Parintelui Arsenie Boca este pictarea lui Francisc de Assisi. Asa este, nu avea ce cauta acolo, acel eretic. Dar ce ne facem cand tot un stalp al ortodoxiei (Arsenie Papacioc) il considera sfant pe Francisc ? Asta vizavi de greselile sfintilor..

      Parintele Adrian Fageteanu spunea :

      „Cine are dreptul, cine are iniţiativa la canonizare? Numai Dumnezeu! Numai când Dumnezeu are iniţiativa, atunci se canonizează.”

      Acum intrebarea mea e, pozele/icoanele acelea cu chipul parintelui Arsenie Boca care au lacrimat, au fost semn de la Dumnezeu sau de la diavol ?

      Si tot parintele Fageteanu spunea :

      „Deci, Dumnezeu, când face socoteala minus şi plus, trage linie şi spune: „Nu, binele pe care l-a făcut e mult mai mare decât răul”.

      Se referea la canonizarea lui Stefan cel Mare. Poate se aplica si in cazul parintelui Arsenie Boca, binele pe care l-a facut este mai mare decat raul..

      E un punct de vedere, imi cer iertare ! Va rog sa nu-mi puneti eticheta de „arsenista”

      Apreciază

      • saccsiv said, on mai 25, 2016 at 11:46 am

        ilona

        Discutia era despre Sfinti. Ce cauta parintele Arsenie Boca in ecuatie?

        Unde l-a considerat sfant? In „Singur Ortodoxia”?

        Iti place sa-l citezi pe parintele Adrian Fageteanu. Dar ce spunea despre parintele Arsenie Boca?

        Apreciază

      • ilona said, on mai 25, 2016 at 12:04 pm

        saccsiv

        in articol apare si numele „Arsenie Boca”. In comentarii la fel.

        Nu in „Singur Ortodoxia” in alta carte „Ne vorbeste parintele Arsenie Papacioc (vol. 3)” . Ar trebui indreptata aceea carte, sau facut ceva cu ea.

        Stiu ce spunea parintele Fageteanu despre Arsenie Boca , si stiu dinainte sa apara aici pe blog acele discutii. Dar este posibil ca parintelui Fageteanu sa-i fi scapat anumite amanunte din viata particulara a parintelui Boca , amanunte pe care daca le ar fi stiut poate avea alt punct de vedere despre el .

        „Binele pe care l-a făcut e mult mai mare decât răul”. Poate parintele Fageteanu a surprins raul , ce a considerat dansul ca fiind rau la parintele Boca, insa binele acela , caci sigur a existat si un bine facut de parintele Arsenie Boca, numai Dumnezeu il putea stii.. La asta ma refer.

        Apreciază

      • saccsiv said, on mai 25, 2016 at 12:34 pm

        ilona

        Apare numele pentru ca apare fraza:

        Ba le auzim pana si la activistii pro parintele Arsenie Boca, atunci cand scuza desenele de la Biserica Draganescu.

        Da-ne te rog editia, pagina, citatul.

        Apreciază

      • dasvik said, on mai 25, 2016 at 12:47 pm

        saccsiv

        Referitor la afirmatia Pr. Arsenie Papacioc

        https://ro.scribd.com/doc/28335717/NE-VORBESTE-PARINTELE-ARSENIE-PAPACIOC-VOL-3 – aici e la pag. 36, al doiea paragraf.

        Eu am insa o carte din 1998, Editura Episcopiei Romanului, in care este la pag. 94. Paragraful este identic. Nu stiu ce-a vrut sa spuna parintele Arsenie Papacioc prin asta, nu stiu de ce l-a numit sfant, nu intru in dezbateri, ti-am indicat doar sursele.

        Apreciază

      • ilona said, on mai 25, 2016 at 12:48 pm

        in editia pdf , se poate citi la pagina 36 :

        Dă clic pentru a accesa ne_vorbeste_pr_arsenie_papcioc_vol_3.pdf

        Ne vorbeste parintele Arsenie (vol. 3)

        https://www.google.com/search?sclient=psy-ab&site=&source=hp&q=ne+vorbeste+parintele+arsenie+papacioc+volumul+3&oq=ne+vorbeste+parintele+arsenie+papacioc+volumul+3&gs_l=hp.3…2452.8692.0.8947.48.22.0.24.24.0.274.4052.0j13j7.20.0….0…1c.1.64.psy-ab..6.37.2731…0j0i131j0i19j0i22i30i19j33i21.xapo4NOWM-0&pbx=1&bav=on.2,or.&bvm=bv.122676328,d.bGs&biw=1696&bih=897&dpr=1&ech=1&psi=X3JFV7zGKavB6ATCla3wCQ.1464169077382.3&ei=X3JFV7zGKavB6ATCla3wCQ&emsg=NCSR&noj=1

        Subcapitolul se numeste Ortodoxie si secte

        se poate citi si aici http://www.sfaturiortodoxe.ro/prarsenie_secte.htm

        Si culmea , la editura scrie „Manastirea Sihastria”

        Apreciază

      • dasvik said, on mai 25, 2016 at 12:55 pm

        Doamne iarta-ma, parca si pr. Papacioc a cam dat-o in bara cu catolicii. Nu a spus ca se mantuiesc, dar nici ca nu se mantuiesc, ca sunt eretici, clar si raspicat. Asta daca chiar a spus ce scrie acolo…

        Asta e citatul, preluat cu contextul mai larg:

        – Ce parere aveti despre Biserica Baptista?
        – Biserica Baptista este o biserica bolnava. Câte Taine au? Iar pe care le au suntsimbolice. Ce stiati dumneavoastra despre împartasire, despre preotie?
        – Au nadejde de mântuire?
        – Nu! Mântuire este doar în Biserica Ortodoxa, în Hristos. Si se pune problema chiar a Bisericii Catolice.
        – În Biserica Catolica, am înteles ca nu mai exista epicleza. În azima si în vinul lor mai exista Hristos?
        – Daca îmi îngaduiti, daca ar fi posibil sa întreb pe Hristos lucrul acesta, v-as spune. Catolicii sunt foarte vinovati, pentru ca 1054 de ani am fost împreuna. S-au facut Sinoadele Ecumenice si ultimul a fost la anul 787. S-au facut sapte Sinoade Ecumenice care au stabilit dogmele despre Mântuitorul, despre Duhul Sfânt, despre Maica Domnului, despre firile si puterile Mântuitorului. S-au stabilit toate aceste lucruri împreuna cu ei. De ce s-au despartit la anul 1054? Si au început cu interpretari proprii. Au schimbat Crezul. Nu sunt eretici pentru noi, pentru ca au sapte Taine; cum le au ei, cu aspectele lor simbolice – dar le au. Daca n-ar avea aceste sapte Taine ar fi eretici. Este numai o greseala confesionala. Dar ne despart foarte importante lucruri de dogma. Referitor la sfintii catolici, ei nu faceau dogmatica când traiau. Daca am face o comparatie între Sfântul Serafim de Sarov si Sfântul Francisc de Assisi, ei erau sfinti prin rugaciune, prin lipsuri extraordinare, nu vorbeau de rau. Ei ramân de valoare. Noi discutam aspectul dogmatic. Bunaoara ei au bagat pe Filioque. Au spus ca Duhul Sfânt purcede si de la Fiul. Prin asta se întelege micsorarea Sfântului Duh. Care nu este un adevar. Mântuitorul spune: Care de la Tatal purcede (Ioan 15, 26). Deci, este limpede.Ei au inovat înca un lucru: Imaculata Fecioara, adica spun ca Maica Domnului s-a nascutfara de pacat. Este o mare greseala! (n.r. – se continua paragraful cu restul greselilor din catolicism).

        Apreciază

      • saccsiv said, on mai 25, 2016 at 1:33 pm

        Ca mereu in viata oricui, conteaza ultima parere. In cazul parintelui Arsenie Papacioc ne intereseaza deci ce scrie in „Singur Ortodoxia”.

        Dar se prea poate ca nici macar in anii 90 sa nu fi spus asa cum apare in citatele voastre ca ar fi spus. Caci am cunoscut frati si surori care-l cunosc inca din acei ani si niciodata nimeni nu l-a auzit spunand ceva de genul asta.

        Apreciază

      • ilona said, on mai 25, 2016 at 1:01 pm

        si citatul :

        „Referitor la sfintii catolici, ei nu făceau dogmatică când trăiau. Dacă am face o comparatie între Sfântul Serafim de Sarov si Sfântul Francisc de Assisi, ei erau sfinti prin rugăciune, prin lipsuri extraordinare, nu vorbeau de rău. Ei rămân de valoare. Noi discutăm aspectul dogmatic.”

        Apreciază

      • dasvik said, on mai 25, 2016 at 1:08 pm

        Revin cu al treilea si ultimul comentariu la acest subiect.

        In editia mai noua, editata / tiparita de Manastirea Sihastria in 2010, nu mai apare acel fragment cu Sf. Serafim de Sarov si „Sf.” Francisc (e undeva pe la pag. 85-90 discutia despre catolici). Asa ca, de corectat a fost corectata aceasta greseala / scapare a parintelui – sau cum spune ilona, a fost indreptata cartea.

        Mai ramane intrebarea daca el chiar a spus asta sau nu…

        Apreciază

      • ilona said, on mai 25, 2016 at 1:32 pm

        dasvik

        daca a fost corectata cartea atunci e in regula , candva a spus chestia cu Francisc insa probabil au corectat-o editorii, ideal era sa revina si parintele Papacioc cu un punct de vedere asupra acestui eretic Francisc, si altfel stateau lucrurile. La fel ar trebui sa se procedeze si cu pictura de la Draganescu..

        Apreciază

      • saccsiv said, on mai 25, 2016 at 1:36 pm

        ilona

        La Biserica Draganescu Episcopul locului i-ar fi spus s-o dea jos insa a refuzat.

        Apreciază

      • ilona said, on mai 25, 2016 at 1:52 pm

        saccsiv

        ar fi ideal sa stim exact ce episcop si cand i-a spus s-o de-a jos si daca s-a referit la Francisc, iar daca chiar e vorba de Francisc si a refuzat sa-l de-a jos din incapatanare, atunci ce sa zic, nu a procedat bine parintele. Eu ma refer ca acum in zilele noastre, cei care vor sa-l canonizeze ar trebui sa ceara refacerea picturii si indreptarea ei, sau daca a transmis vreun mesaj , altul , prin aceasta pictura, ar trebui explicat.

        Ce facem cu punctul de vedere al parintelui Iustin Parvu referitor la parintele Arsenie Boca? care a spus ca in ciuda picturii Dumnezeu l-a iertat pe parintele Arsenie, am citit asta pe blogul monahului Teodot.

        Apreciază

      • saccsiv said, on mai 25, 2016 at 2:31 pm

        ilona

        L-o fi iertat. Eu nu pot decat sa ma bucur, caci in iad e rau tare.

        Problemele sunt altele. De exemplu:

        – E considerat cel mai mega Sfant, cel mai mega duhovnic, cel mai cel din neamul romanesc. Ceea ce nu e
        cazul.
        – Desenele alea sunt hule si fac rau cumplit.

        Apreciat de 1 persoană

      • ilona said, on mai 25, 2016 at 3:09 pm

        saccsiv

        e considerat cel mai mare / mega sfant de cei care nu-si cunosc istoria, si nu stiu ca sunt multi alti sfinti, care au facut cinste ortodoxiei romanesti , numai Dumnezeu poate stii cine e cel mai mare, in nici un caz oamenii. Probabil cei care spun ca Arsenie Boca e cel mai mare sfant se lasa convinsi de numarul de minuni, sau cine stie ce barometru de sfintenie folosesc ei.. Dar cea mai mare minune e schimbarea vietii, mantuirea, ce folos ca se intampla minuni cu oamenii, se vindeca de boli daca nu se mantuiesc tot degeaba. Poate nici parintele Arsenie nu si-ar dori sa fie considerat cel mai mare sfant.

        Apreciază

    • Ioan said, on mai 25, 2016 at 1:50 pm

      @ mtTheodosie – Protos. vine de la protosinghel?

      Scrieti: „Căsătoria pr. Arsenie Boca cu acea maică era valabilă doar dacă s-a făcut în biserică ca taină, şi trebuia să li se facă nunta a doua, pentru că prima era călugăria. Dacă s-a făcut la primărie civil, la Dumnezeu căsătoria civilă nu are valoare.”

      Unde ati citit asa ceva?!!! Casatoria unui monah cu o monahie e valabila daca se face in biserica?

      Daca sunteti protosinghel cu adevarat, atunci Dumnezeu sa va ierte pentru aceste prostii insirate in comentariul dumneavoastra de mai sus.

      Daca sunteti protosinghel atunci monahismul in Romania a ajuns intr-o stare jalnica.

      Nu va judec, aveti si dumnevoastra acest mare dar de la Dumnezeu – constiinta.

      Asadar nu va judec ci ma doare sa citesc un astfel de comentariu de la cineva care spune ca e protosinghel si care se afla in adanca nestiinta si in contrazicere cu invatatura ortodoxa.

      Fara sa citim scrierile Sfantilor Parinti suntem pierduti, fie monahi fie mireni.

      Asadar este ceva normal ca in manastire sa se manance carne? Daca staretul binecuvinteaza, gata nu mai conteaza ce au spus Sfintii Parinti. Nu mai conteaza Randuielile vietii monahale. Nu mai conteaza ce a spus ingerul Sfantului Pahomie cel Mare.

      Din nefericire, unii din staretii si preotii din Romania si-au facut reguli proprii pentru ca se cred stapani peste turma incredintata lor, uitand ca turma e al lui Hristos si nu a lor.

      Dumnezeu sa ii ierte si sa ne ierte pe noi toti.

      Sfantul Paisie de la Neamț spune:

      „ Iar rînduiala vieţii monahale se închipuie şi se aseamănă întru toate, pe cît este cu putinţă, petrecerii celei în Rai şi se supune voii celei desăvîrşite a lui Dumnezeu. Acolo [în Rai] nefiind mîncare de carne, nici monahii nu se cuvine să mănînce. În Rai, petrecerea a fost osebită şi des­părţită de aceea de după călcarea de lege; aşadar şi a monahilor trebuie să fie deosebită de a mirenilor întru toate, pe cît este cu putinţă..” (Sf. Paisie de la Neamţ, Răspuns despre nemâncarea de carne către părinții Dorotei și Gherontie, în Cuvinte şi scrisori duhovniceşti, II, text editat după traduceri vechi şi revizuit de Valentina Pelin, Ed. Doxologia, Iaşi, 2010, p. 241.)

      Si tot sfantul spune mai departe:

      „Şi nici nu rămîne la voirea cuiva să mănînce sau nu carne, ci tuturor le este cu cale a ţine desăvîrşit ceea ce Părinţii cei purtători de Dumnezeu au aşezat monahilor prin tipicurile cele bisericeşti. Iar că unii mănîncă totuşi, aducînd ca dezvinovăţire slăbiciunea trupească, înşişi aceştia sau şi altci­neva ar fi putut cunoaşte că nu este aceasta pricina, cercînd-o cu de-amăruntul. Căci, în zilele de post, sînt mai puternici şi mai sănătoşi decît în zi­lele cînd mănîncă cu carne (deşi lor li se pare că, fără mîncarea de carne întru o zi, nu pot rămîne întru întregimea sănătăţii) şi toate ascultările şi le împlinesc în zilele de post ca şi în zilele cu mîncare de carne, ba uneori chiar mai bine decît în acelea.

      Iar dacă cineva ia în seamă şi se ruşinează de batjocurile celor ce-l sfătuiesc să mănînce carne (chiar dacă nu le-ar urma sfatul), atunci unul ca acesta să se ruşineze şi de cinstitul chip al călugăriei, pentru că amîndouă [şi călugăria, şi nemîncarea de carne] sînt înjugate una cu alta. Dacă cineva a intrat în rînduiala monahală cu bunăvoinţa sa, acestuia îi stă asupră da­toria să păzească toate cele ale rînduielii chipului monahal în orice fel de loc şi fară de nici o aflare de pricină pînă la cea mai de pe urmă răsuflare a sa.” (Cartea Ascultării, Editura Sophia Cartea Ortodoxă, București, 2011, pp. 228-232)

      http://www.doxologia.ro/cuvant-de-folos/raspuns-al-sfantului-paisie-de-la-neamt-pentru-nemincarea-de-carne-catre-parintii

      Nu avem voie sa trecem peste cuvintele Sfintilor Parinti.

      Spune Sfantul Ioan Damaschin:

      „Prin urmare, Dumnezeu, cunoscand toate si ingrijindu-se dinainte de folosul fiecaruia, ne-a descoperit sa cunoastem numai ceea ce este de folos si a trecut sub tacere ceea ce n-am putut sa purtam. Pe acestea deci sa le iubim si in acestea sa ramanem, nemutand hotarele vesnice (Pilde XXII, 28) si nedepasind dumnezeiasca predanie.”

      http://www.sfantul-panteleimon.org/sf_traditie/Dogmatica%20-%20Sf.%20Damaschin/cartea_intai.htm

      Sa ne pazim sa nu cadem in anathema Sfintilor Parinti de la Sinodul general (1166):

      „Cei ce nu înteleg corect cuvintele sfintilor Dascali ai Bisericii lui Dumnezeu, si încearca sa rastalmaceasca si sa întoarca (întelesul) celor zise în acestea limpede si lamurit prin harul Sfantului Duh, sa fie anathema. ”

      Va urez spor la citit si mantuire parinte Theodosie!!

      Apreciază

      • ilona said, on mai 25, 2016 at 2:36 pm

        Ioan

        Am o intrebare, este firesc ca in manastiri sa se bea rachiu ? nu in cantitati mari fireste, ci asa din cand in cand , cate un paharel ? Vad ca stiti (sau cel putin asa pare) randuielile , puteti sa mi spuneti daca exista vreun canon pentru chestia asta.. Am sa va explic apoi de ce va intreb..

        Apreciază

      • Ioan said, on mai 25, 2016 at 6:09 pm

        Din canoanele Sfantului Calinic citim:

        1. Despre bauturi ametitoare:

        „Canonul 11: Cine se va imbata de vin si de rachiu, 40 de zile de post, iar mai facand a doua oara sau a treia oara, 39 de garbace si 24 de ceasuri inchis fara mancare.

        Canonul 12: Tinerii, vin si rachiu, afara de mare neputinta, sa nu bea. Iar cine va indrazni mai jos de 30 de ani, nu se va folosi si sunt sub neblagoslovenia noastra, ca binecuvantarea intareste casa cea sufleteasca a fiilor, iar blestemul o risipeste.”

        2. Despre nemâncarea de carne:

        „Canonul 14: Cine va manca carne in manastire sau in afara, doi ani sa nu se impartaseasca, iar indemnand si pe altii, cu 39 de toiege sa se certe si sa se blesteme de tot soborul.”

        Apreciază

      • ilona said, on mai 25, 2016 at 9:03 pm

        Ioan

        Multumesc. Tocmai am citit cartea „Scrisori de la un Sfant – Povete si sfaturi duhovnicesti” a sfantului Nectarie si in una din scrisori acesta le recomanda maicilor sa bea putin rachiu, pentru ca in manastirea unde acestea vietuiau era frig , si mi s-a parut ciudat… Dar acest lucru nu cred ca poate fi socotit ca o incalcare de canon tinand cont ca era o conditie mai speciala..

        Acum puteti sa ma lamuriti care e treaba cu Arsenie Boca si mancatul carnii in manastire.Cand anume a facut asta, si in ce conditii ? Puteti sa ne aratati un citat ceva ?

        aici https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/parintele-arsenie-boca-si-maica-zamfira/ scrie ca :

        ” Cel care a ridicat de curând troița aceasta din fața Mănăstirii Brâncoveanu în memoria celor care au murit în rezistența din munți știe foarte bine aceste lucruri. Delegați de-ai lor, îmbrăcați în ciobani, veneau aici în mănăstire și Părintele Arsenie le umplea desagile cu pâine, cu slănină și cu de toate. La multe din acestea am fost și eu martor. ” […]

        „Deci, eu am fost martor cum Părintele Arsenie le transmitea și le dădea traistele acestea pline cu alimente pentru cei din munți. Eu am fost martor, de mai multe ori, la convorbirile Părintelui Arsenie cu Nicolae Pătrașcu, cel care a fost după Codreanu și după Sima, conducătorii Mișcării Legionare din România, și cel care a făcut pactul cu Teohari Georgescu în legătură cu încadrarea legionarilor în noua societate. ”

        Unde a gresit parintele Arsenie Boca ?

        Apreciază

      • Ioan said, on mai 25, 2016 at 10:29 pm

        Preotul Petru Vamvulescu a scris in Parintele Arsenie Boca. Marturia mea. urmatoarea intamplare:

        „Parintele Arsenie imi spunea cu smerenie: „Cand urc muntele, mananc o bucatica de slanina ca sa am energie.”(pagina 33)

        http://ro.scribd.com/doc/116295540/Parintele-Arsenie-Boca2012-Petru-Vamvulescu#scribd

        Nu e problema ca manca slanina. Nu aceasta e necazul nostru. Nu faptul ca manca carne sau ca exista posibilitatea sa fi cazut in pacat cu Zamfirica ar trebui sa ne puna pe ganduri. Aceasta e strict problema lui si el va da raspuns la Infricosata Judecata pentru ce a facut. Pe noi nu ne intereseaza acest aspect. Pentru aceste pacate poate s-a pocait, sarmanul.

        Scrierile lui prostesti si pictura lui ratacita este adevarata problema si acestea vatama pe multi oameni.

        Omul acesta saracul s-a abatut de la dreapta credinta si a fost inselat. Cine ii urmeaza ideile pe care le-a avut merge in iad pentru ca aceste idei sunt rele si kakodoxe. E simplu.

        Numai bine!!

        Apreciază

      • el said, on mai 26, 2016 at 12:38 am

        ilona

        „Tocmai am citit cartea „Scrisori de la un Sfant – Povete si sfaturi duhovnicesti” a sfantului Nectarie si in una din scrisori acesta le recomanda maicilor sa bea putin rachiu, pentru ca in manastirea unde acestea vietuiau era frig , si mi s-a parut ciudat… „____ asa- i FUFA VICLEANA si unsa cu toate alifiile minciunii !
        Sf Nectarie e „ciudat „… INDRACITUL CURVAR boca coca VRAJITORUL si circarul e „sfatul” vostru!

        mai suneti mutli LEGIUNILE de INDRACITI trimsi la manipularea poporului lui Hristos? si toti serpii si CURVELE au ajus azi sa discute „teologie” … si iti mai pui la varat cu PLOD ca sa simulez ceea ce NICIODATA NU ai avut :nevinovata si sa ISELI si mai mult prostii reeducati cu clisee….

        pt CUREV ca tine NU am cuvinte la lamurire si discutia cu TRAFELE VANDUTE DIAVOLULUI NU e prioritara pentru nici un om cu mintea intreaga , l-ai prins la bietul @Ioan 1 data…data viitoare NU mai discta cu CURVE versate nici el ca de naiv si de buan credinta ar fi.

        MARS la rascacarat pe centura ACOLO e locul tau si ASTA e singura ta „competenta” reala…., aici NIMENI NU are nevoie de palavrele tale de tarfa versata la manipulari!

        si daaa….IMI ASUM cuvintele…. nu te osteni sa iti dai damf de „buna mireasma duhovniceasca” ca PUTI A HOIT …curva PUTREDA de inselari si VANDUTA iudelor apoi trimisa intre niznai cu fataranic viclesug de parasuta la agatat la „propovaduire” …..profil TIPIC!

        Apreciază

      • mhtheodosie said, on mai 26, 2016 at 1:44 am

        Frate Ioane
        Dacă citeai ce am scris fără patima contrazicerii ai fi înţeles ce am vrut să scriu.
        Deci:
        – despre căsătoria în biserică a pr Arsenie nici nu se pune problema să se fi făcut, eu am zis „dacă”.
        – despre nunta a doua, să ştii că sunt şi astăzi şi au mai fost monahi excluşi sau plecaţi din mănăstiri, care s-au căsătorit şi au avut şi copii (vezi cazul ieromonahului care după o viaţă de familie revenise de câteva zile la M-rea Petru Vodă şi care a fost ucis cu cuţitul prin anii 2004 sau 2005).
        – în urma decretului prin care monahii şi monahiile cu vârste mai jos de 50 de ani au fost daţi afară din mănăstiri, ei au fost şi obligaţi de regimul comunist să se căsătorească civil, dar în ascuns au trăit în feciorie, iar când s-a putut s-a întors în mănăstiri. (mai întreabă pe la M-rea Vladimireşti, pe maicile bătrâne)
        – referitor la mâncarea de carne în mănăstire, du-te la M-rea Crasna de Prahova şi ţine-le o predică în acest sens şi vezi ce răspuns ai să primeşti, fără să mai spun despre mâncarea de carne şi la niveluri monahale mai înalte.
        Fraţilor: NU trebuie să vă sperie aceste lucruri. Ortodoxia este o luptă. Ortodoxia se trăieşte nu doar se citeşte. În ortodoxie căderi au fost, sunt, şi vor mai fi. Importantă este nu căderea ci ridicarea. A cădea este omeneşte, a te ridica este dumnezeieşte.

        Apreciază

      • Ioan said, on mai 26, 2016 at 12:16 pm

        @ mtTheodosie – cu alte cuvinte casatoria a doua la monahi in anumite cazuri e binecuvantata si socotita ca o a doua taina in anumite situatii speciale(prigoane, etc.)? Aceasta ati afirmat. Va sustineti punctul de vedere?

        Apreciază

    • Preotul Tudor said, on mai 25, 2016 at 11:48 pm

      Teodosie, asa aiureala n-am mai citit de cand m-am nascut…

      Apreciat de 1 persoană

      • mhtheodosie said, on mai 26, 2016 at 1:46 am

        Este normal să nu fi citit pentru că sfinţia ta te-ai născut şi trăieşti pe o altă planetă.

        Apreciază

  7. Iones said, on mai 24, 2016 at 10:28 pm

    OFF-TOPIC
    Oare o sa-l „sinucida” si pe el cum au procedat cu ceilalti care au demascat secretele Hollywood-ului ?

    Elijah Wood, starul din „Stăpânul Inelelor“, dezvăluiri despre PEDOFILIA şi abuzurile sexuale de la Hollywood: „Sunt o mulţime de VIPERE în această industrie“

    http://adevarul.ro/entertainment/celebritati/elijah-wood-starul-stapanul-inelelor-dezvaluiri-despre-pedofilia-abuzurile-sexuale-hollywood-sunt-multime-vipere-industrie-1_5742e47f5ab6550cb8369554/index.html

    Apreciază

  8. Georgel C. said, on mai 24, 2016 at 10:42 pm

    Off topic, interesant :

    „Este 666 ”Cifra Diavolului”? Specialiştii explică semnificaţia acestui număr”

    „În unele ediţii ale Noului Testament, ”Numărul Fiarei” apare ca fiind 616. ” ( care unele ediții, de când ? )

    „Studiind textul original, vom vedea că, în acest pasaj, ,,literele” 666 sunt, de fapt, scrise în ebraică. Dacă vom traduce semnificaţia acestora, vom afla că ele se citesc ,,Neron Kesar”, adică ,,Nero Caesar” sau împăratul roman Nero. ,,La acea vreme, nimeni nu se încumeta să menţioneze într-o carte: Nero este sursa tuturor nenorocirilor”, menţionează Pete în videoclipul postat pe YouTube. „

    Aici e linkul catre articol: http://www.descopera.ro/cultura/15329302-este-666-cifra-diavolului-specialistii-explica-semnificatia-acestui-numar-video

    Apreciază

    • saccsiv said, on mai 25, 2016 at 7:54 am

      Georgel C.

      Deci ne-am linistit si in privinta asta.

      Apreciază

      • Georgel C. said, on mai 25, 2016 at 2:16 pm

        Foarte bine ați spus. Nu am precizat că toate acestea sunt doar niște minciuni gogonate pt spălați pe creier ( nu am facut asta pt că mi s-a părut prea evident că e așa ).Ideea pe care am vrut să o subliniez era faptul că vor veni cu explicații de genul pentru a ne liniști (păcăli) și că vor avea un foarte mare succes; în niciun caz că ar avea ei dreptate în vreun fel. ( trebuia să scriu tot ce aveam de spus într-un singur comentariu, ca să nu fiu înțeles greșit :d )

        Apreciază

  9. ortodoxend said, on mai 24, 2016 at 10:46 pm

    Sa stiti ca asta cu relativitatea este in mintea tuturor ateilor si relativitatea a orice este larg promovata in zilele noastre. Chiar saptamanile trecute am incercat sa vad care e opinia tinerilor despre ortodoxie si existenta divina in general. Putini cred, dar si aceia cred stramb, in „ceva” sau in religia lor. Cei mai multi sunt reci, cu pareri relative la orice. Pentru ei, binele si raul sunt relative. De la o discutie despre „daca e bine sa mananci carne de om” pornita in cercul unor tineri, am incercat sa ii fac sa inteleaga de ce nu e bine, ce e bine, ce e raul, la ce trebuie sa te raportezi (la Dumnezeu), peste 80% au fost de parere ca bat campii si nu vreau sa recunosc ca totul este relativ, inclusiv binele sau raul, care in conceptia lor sunt elemente neutre, nimeni nefiind in stare sa judece ca un rau e rau. Pentru ca nu cred in Dumnezeu, e intuneric in mintea noilor generatii. Fara Dumnezeu, a pierit referinta esentiala la care raportam ideea de bine si rau. Pentru tinerii de azi, a ucide sau a manca oameni e bine, daca se fac sub anumite considerente. Iar o gramada de rele nu mai sunt rele, pentru ca cine determina ca ceva rau e rau? Cu alte cuvinte, cine e Dumnezeu sa le spuna lor care ss fie sistemul de valori.

    Apreciat de 1 persoană

    • Raluca said, on mai 25, 2016 at 8:25 am

      Da, același lucru l-am observat și eu. Lucrez într-o multinațională în care majoritatea angajaților sunt foarte tineri. Am un coleg care a fost rănit la colectiv și care a scăpat destul de ”ieftin” cu arsuri ”doar” pe mâini și pe cap, plus fumul otrăvit inhalat. Acum s-a recuperat fizic, dar sufletește nu a tras niciun învățământ din cele prin care a trecut. L-am întrebat dacă nu crede că Dumnezeu l-a salvat din aceasă tragedie tocmai pentru a-i da o nouă șansă în viață. Nu înțelegea ce vreau să spun pentru că pentru el Dumnezeu e ceva relativ și toate religiile au adevărul lor. Când l-am întrebat dacă ar vrea să vorbească cu un preot ortodox a manifestat o rezistență greu de imaginat. Dacă nici astfel de tragedii nu trezesc pe unii la realitate, atunci nu mai e chiar nimic de făcut. Ăștia sunt totuși ”viitorul” țării, și nu este de mirare că încrederea în biserică a scăzut. Cred că vinovați suntem toți: familie, școală, biserică, societate în general. Dar la urma urmei au și ei un creier pe care să-l folosească și surse de informare fără număr dacă vor să înțeleagă ce e ortodoxia și biserica. Ăștia sunt victime sigure, carne de tun pentru tăvălugul care va veni. Vor pica precum muștele. Nu că noi ceilalți suntem cu mult mai breji, dar măcar facem niște eforturi mai mari sau mai mici pentru a nu fi prinși de valul rătăcirilor.

      Apreciat de 1 persoană

      • cosminmatiu said, on mai 25, 2016 at 10:04 am

        Virtutea cea dintai este smerenia, pentru mandrii acestor zile Imparatia Cerurilor este inchisa.

        „20. Atunci a început Iisus să mustre cetăţile în care se făcuseră cele mai multe minuni ale Sale, căci nu s-au pocăit.
        21. Vai ţie, Horazine, vai ţie, Betsaida, că dacă în Tir şi în Sidon s-ar fi făcut minunile ce s-au făcut în voi, de mult, în sac şi în cenuşă, s-ar fi pocăit.
        22. Dar zic vouă: Tirului şi Sidonului le va fi mai uşor în ziua judecăţii, decât vouă.
        23. Şi tu, Capernaume: N-ai fost înălţat până la cer? Până la iad te vei coborî. Căci de s-ar fi făcut în Sodoma minunile ce s-au făcut în tine, ar fi rămas până astăzi.
        24. Dar zic vouă că pământului Sodomei îi va fi mai uşor în ziua judecăţii decât ţie.

        25. În vremea aceea, răspunzând, Iisus a zis: Te slăvesc pe Tine, Părinte, Doamne al cerului şi al pământului, căci ai ascuns acestea de cei înţelepţi şi pricepuţi şi le-ai descoperit pruncilor.”

        Apreciază

  10. Georgel C. said, on mai 24, 2016 at 10:58 pm

    De pe yahoo e articolul, cică „ Cel mai mare secret al Bisericii. Ce înseamnă în realitatea temutul 666 ”, imi vine sa rad și în același timp mă și întristez, Doamne ce talent au aștia la folosit cuvintele. O minciună spusă în repetate rânduri, oricât de neobișnuită ți s-ar părea la început, după o vreme o iei ca informație bună, mai ales în cazul în care nici nu știi sigur despre ce este vorba..

    Apreciază

  11. Nimbus said, on mai 24, 2016 at 11:20 pm

    Eu astea le numesc vorbe de curve. Mai e vorba aceea populara larg raspandita ” nu mai sunt sfinti pe pamant „. Fals. Chiar Dumnezeu ne spune: ” Cat va mai exista un singur sfant pe pamant, voi tine pamantul. Cand nu va mai fi nici unul veti sti, caci va voi smulge pamantul de sub picioare”.
    Asa ca fratilor cel putin unul trebuie sa mai fie. Nu credeti?

    Apreciat de 1 persoană

  12. mihai said, on mai 24, 2016 at 11:29 pm

    Iata frate Vasile pina unde duce jegosenia umana si dece este in stare acea scursura de om silviu purcarete
    http://m.activenews.ro/cultura/agresiuni-sexuale-pe-scena-Teatrului-National-Radu-Stanca-din-Sibiu-este-simulat-un-act-de-viol-asupra-unei-fetite-A-fost-declansata-o-ancheta-133498. In concluzie acesti blestemati promoveaza pedofilia pe aceasta cale iar autoritatile sunt total pasive

    Apreciază

  13. Dionisie said, on mai 24, 2016 at 11:48 pm

    Se mai întâmplă să se şi greşească. De exemplu în Evanghelia după Matei la Cap. 27 versetele 9-10 este menționată o profeție din Ieremia despre cei 30 de arginți. Dar profeția se găseşte la Zaharia Cap 11 versetele 12-13. Se poate vedea că şi apostolii pot să greşească dar asta arată faptul cā sunt oameni. La câte citări fac ei în Evanghelii şi Epistole au doar 1 sau 2 greşeli ceea ce este destul de impresionant pentru vremea respectivă unde toate aceste profeții erau memorate. Greşeli pot apăra când sunt menționate fapte istorice sau teorii ale ştiinței vremurilor respective. Părinții şi Apostolii nu greşesc când e vorba de învățătura de credință.

    Apreciază

  14. geo said, on mai 25, 2016 at 8:44 am

    Chestia asta cu greselile sfintilor e parca reflecatarea in oglinda, inversa, a infailibilitatii papei…cu alte cuvinte sfintii ortodocsi au facut greseli, dar papa, niciodata, si de aceea, toti credinciosii trebuie sa vina la ei, sa se supuna papalitatii…

    Ma gandesc doar, cu groaza, la Inchizitie…

    Apreciază

  15. tvarheolog said, on mai 25, 2016 at 8:53 am

    http://www.hotnews.ro/stiri-magazin-21018797-video-este-satans-credit-card-cum-arata-viitorul-platilor-electronice.htm Viitorul este al cipului, conform profețiilor, ba se mai strigă în gura mare !

    Apreciază

  16. Nicoleta said, on mai 25, 2016 at 9:45 am

    Rămânem cu sinodul tâlhăresc de azi, care este fără de greșeală (îți dai seama…, este mai tare decât toți Sfinții Părinți la un loc) și pentru care orice comentariu/adevăr despre această adunătură antihristică sau legile pe care le dă pe post de circulare/hotărâri, te poate duce la închisoare pe viață, ba chiar la deportare – o practică preluată de la inchiziție.

    Noua definiție a deportării – Transmiterea pachet a sclavului în locația noului proprietar. Un „1984” în plină desfășurare.

    Apreciază

  17. ms said, on mai 25, 2016 at 11:01 am

    TOVARASE „EL” DAR MAI TERMINA O DATA CU CUVINTELE ASTEA ATAT DE PORCOASE. DAR TIE NU TI.E RUSINE?! BINE, BINE ESTI ATAT DE PORNIT SI INVERSUNAT PE CEI CARE CRED CA PR ARSENIE E SFANT. TI-AI DAT CU PAREREA, I-AI FACUT IN FEL SI CHIP, DAR GATA, MAI TERMIN-O. DACA NU-TI CONVINE SI CREZI CA TU DETII ADEVARUL, IESI IN LUME, PE STRADA, DU-TE LA PRISLOP SI TRAGE-I DE MANECA SI DESCHIDE-LE OCHII ! NOI SUNTEM OBLIGATI SA CITIM „LABAREALA” TA?! CA VREM, NU VREM, NE SARE IN OCHI. TE DAI CREDINCIOS SI ZICI CA TU TII CONT NUMAI DE CE SPUN SFINTII PARINTI. FOARTE BINE, DAR SA STII CA MI-E SCARBA UNEORI CAND MA UIT PESTE COMENTARII SI HOP, TOP, IMI SARE IN OCHI „sa lingi LABAREALA”… DAR ASTA-I HAL DE EXPRIMARE? ASA COMENTEZI TU IN DUHUL ORTODOXIEI? CREZI CA PRIN ASA EXPRIMARE REUSESTI SA-I INTORCI PE „INSELATI”? DACA ITI PASA, FA CEVA SA-I INTORCI, DACA ESTI ASA DESTEPT, DAR NU MAI JIGNI LUMEA CA NU REZOLVI NIMIC.
    PS: PUN PARIU CA O SA TE IEI SI DE MINE, DAR NICI NU-MI PASA.

    Apreciază

    • florin said, on mai 25, 2016 at 11:50 am

      MS sunt cu totul deacord cu tine

      Apreciază

    • el said, on mai 26, 2016 at 12:44 am

      ms & florin

      tztztz….sunt „impresionat” pana la lacrimi de mustarile voastre „fratesti”….
      „duhovnicestilor” PUTITI A HOIT ! e la darcul INSELARII lui boca la care ati jertfit sufletel voastre MOARTE …. cuvintele mele „mudare” sunt NIMIC fata de SCRBOSENIA duhovniceasca VESNICA a lui guru vostru LABARICA boca-boca ….. care acum se satura de NEUCURATIA IADULUI VESNIC si acolo veti merge si voi fatarnicilor !

      pt insi ca voi imi economisesc argumentele si REGERT ca NU sunt capabil de injurii mai mari…
      dealtfel cand vorbeam cu @Riko ma adresam STRICT lui , nu voua kakanarilor lingatori de scursoarea boca -boca… e MARE diferenta intre el si voi( desi si el va sfrasi ca si voi DACA NU se leapada de inselarea lui !) !

      Apreciază

  18. florin said, on mai 25, 2016 at 3:41 pm

    Pr. Arsenie Boca :Ecumenismul? Erezia tuturor ereziilor! Caderea Bisericii prin slujitorii ei. Cozile de topor ale apuslui. Numai putregaiul cade din Biserica Ortodoxa, fie ei: arhierei, preoti de mir, calugari sau mireni, inapoi la Sfanta Traditie, la Dogmele si Canoanele Sfintilor Parinti ale celor sapte Soboare Ecumenice, altfel la iad cu arhierei cu tot. Fereasca Dumnezeu!

    Citatul scris se gaseste in cartea Talantii Imparatiei la pagina 221 varianta pdf iar in alte editi la pagina 197
    In acea carte ne avertizeaza si de pericolul yoga

    Apreciază

  19. gheorghi said, on mai 25, 2016 at 5:13 pm

    Sfintii NU AU GRESIT!
    Se cade in eroarea temporalitatii: ca oameni au grewsit… dupa ce s-au nevoit sa isi ci=uretre pacatele au fost sfintiti, dup atrecerea in viata de dincolo de moartea biologica.
    Asta inseamna ca au ajund sa fie sfintiti (de fapt recunoscuti drept sfinti, ca nu omul sfiinteste) dupa ce au termina cu greselile – si faptic si iertate prin pocainta.
    Astfel ca sigura afirmatoie valida este ca omul greseste!
    Sfantul nu greseste fiindca deja este in ceruri, iertat!
    –––
    Cu privirela Arseieoce imi permit foaarte putine sa spun: sa ne rugam sa fie iertat!
    Nu este chemarea mireanului sa considere si sa ceara (zgomotos si pasional) ca cineva sa fie sanctificat.
    Nici nu cred ca ArsenieBoca is dorea sa fie considerat „sfantul Ardealului”…. de parca Ardealul nu ae fi dat si mucenici si sfinti – a pretinde un loc in „ceruri”, amnume laudat imi pare o mare fgreseala a cui crede asa ceva si o blasfemie a celui care ar pretinde asta – fiecare sse cuvine sa se e considere „cel dintai dintre pacaatosi”!

    Apreciat de 1 persoană

  20. ayeaye20 said, on mai 25, 2016 at 8:49 pm

    INVITAŢIE la CONFERINȚA TEOLOGICĂ ORTODOXĂ INTERNAȚIONALĂ cu tema Biserica Ortodoxă, ecumenismul și panreligia. Duhul patristic și “ascultări” contemporane.

    ASOCIAŢIA CREŞTINĂ “SFÂNTUL ARHANGHEL MIHAIL” vă invită la
    CONFERINȚA TEOLOGICĂ ORTODOXĂ INTERNAȚIONALĂ cu tema Biserica Ortodoxă, ecumenismul și panreligia. Duhul patristic și “ascultări” contemporane.

    joi 2 iunie 2016, orele 15.00,
    la Sala A.G.I.R. cu adresa în Bucureşti, B-dul Dacia nr. 26-28, sector 2
    PROGRAM

    – “Cu noi este Dumnezeu” –

    Cuvânt de deschidere – Mihai SPIRACHE – Preşedintele Asociaţiei Creştine “Sfântul Arhanghel Mihail”

    Cuvinte de întâmpinare și binecuvântare din partea unor Biserici Ortodoxe Surori Locale

    Cuvinte de învățătură și alocuţiuni

    Pr. Prof. Dr. Theodoros ZISIS, Profesor Emerit la Facultatea de Teologie din Thesalonic:
    “Conștiința dogmatică a poporului lui Dumnezeu”

    Prof. Dr. Dimitrios TSELEGGIDIS, Profesor de Dogmatică la Facultatea de Teologie din Thesalonic:

    “Scopul Sinodului pan-ortodox din Creta va fi oare redefinirea dogmelor?”

    Întrebări și răspunsuri pe teme teologice actuale
    Despre noii mucenici și mărturisitori români din temnițele comuniste

    Momente literar-artistice

    Afrodita Androne – poezie și lectură

    Florin Nan – poezie si lectură

    Lansare de cărți traduse din limba greacă

    Martirii Ortodoxiei, de arhimandrit Spiridon Bilalis (Atena, 1973)
    Slujba Sfinților Noilor Mucenici Români din închisorile comuniste, de Prof. Univ. Dr. Haralambie Busias (Mare Imnograf al Patriarhiei Alexandriei) (Atena, 2011)

    Cuvânt de încheiere

    Informaţii suplimentare se pot obţine de la secretariatul

    ASOCIAŢIEI CREŞTINE “SFÂNTUL ARHANGHEL MIHAIL”

    cu sediul în str. Tabla Buţii nr.64, sector 6, Bucureşti

    telefon 0721-711400
    https://dragosteasebucuradeadevar.wordpress.com/2016/05/25/invitatie-la-conferinta-teologica-ortodoxa-internationala-cu-tema-biserica-ortodoxa-ecumenismul-si-panreligia-duhul-patristic-si-ascultari-contemporane/
    https://www.facebook.com/events/1082212668504204/?notif_t=plan_user_invited&notif_id=1464179828871039

    Apreciază

  21. ioana L. said, on mai 26, 2016 at 4:31 pm

    „el”

    te rog nu te mai enerva….te rog!

    Apreciază

    • el said, on mai 26, 2016 at 9:00 pm

      ioana L.

      multumesc de grija si de sfatul intelept….
      numai ca imi vine sa mananc tastatura cand mai vad, dupa atata discutii si lamururi pe tema , cate un indracit din asta iesit si el harnic la semanat inselari , de parca n-ar fi destule si asa, TREBUIE MUSAI sa SPURCE si ultimul loc ramas curat … vine si ea la ganietzat ca gaina prosta si mai si cotcodaceste fudula sa o auda tot satul cocotzata pe gramajoara de cacat taman ouata de ea cu „inteepciune” … dupa ce ne arata si cat de „dragutza” e ea …sub tufis ( nici toata varza murata de la magaznul rusesc NU ma lecuieste de greatza provocata de insi ca asta !)

      toleranta mea pe tema KAKAT-boca e ZERO !

      Apreciază

    • el said, on mai 26, 2016 at 11:02 pm

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.