SACCSIV – blog ortodox

PAPA FRANCISC vrea comisie: FEMEI DIACONI in “biserica” catolica

Posted in Uncategorized by saccsiv on mai 13, 2016

   Iata si ce putem citi la Papa Francisc, anunț care a șocat Biserica Catolică de pe DC News:

Papa Francis a făcut, joi, un anunț cu privire la revoluționarea Bisericii Catolice. Suveranul pontif face un pas către egalitatea dintre femei și bărbați.

Papa Francisc a afirmat că va crea o comisie care să analizeze posibilitatea ca și femeile să poată deveni diaconi în Biserica Catolică, având astfel dreptul – deținut exclusiv de bărbați în prezent – de a sluji la anumite evenimente, cum ar fi botezul și căsătoria.

„Cred că da, ar fi bine pentru Biserică să clarifice această problemă. Sunt de acord. Voi acționa pentru a se face ceva în acest sens”, a afirmat Jorge Bergoglio, în cursul unei audiențe acordate unui grup de 900 de călugărițe din Uniunea Internațională a Starețelor. Papa Francisc a mai spus că a vorbit cu un „profesor înțelept” despre femeile diacon „din primele secole ale Bisericii, dar nu știe ce rol jucau cu adevărat”. Suveranul pontif a acceptat propunerea făcută de călugăriță în legătură cu înființarea unei comisii care să studieze dacă este bine ca și femeile să poată fi diaconi.

Papa Francisc și-a exprimat de mai multe ori dorința de a îndrepta inegalitatea flagrantă dintre bărbați și femei în cadrul Bisericii Catolice.

 

47 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. templier's blog said, on mai 13, 2016 at 9:51 am

    Când Israel a fost fondat în 1948, țara a avut doar 806,000 de locuitori, iar CBS estimează că până în 2035 vor exista 11,3 milioane de oameni care trăiesc în Israel.
    https://templierblog.wordpress.com/2016/05/11/ziua-nationalaisrael-la-68-de-ani/

    Apreciază

    • el said, on mai 13, 2016 at 11:42 am

      nu mai ajung ei/nimeni pana in 2035… e din categoria vise rozalii de „nemurire” a imparatiei lumesti de care bolesc din pacate si crestinii caldicei….

      Apreciază

  2. el said, on mai 13, 2016 at 10:08 am

    asta e o FLASA problema !
    ce relevanta are ce rataciri aberante mai vrea indracitul asta pt sinagoga satanei peste care l-a pus diavolul capetenie?
    ca daca or sa fie si femei „clerici” parca ar mai mare lucru cata vreme ei NU AU CLER si in ala pe care-l au sunt DEMULT pidosnici DECLARATI si acceptati.

    KAKATolicii si asa sunt eretcii, inca o cadere in plus nu le va schimba radical stuatia, se vor certa/parui intre ei si dracii ii vor „uni” cu LEPADATURA si CAZATURA din Biserica Ortodoxa prin erezia ecumenista, este deja infaptuit pasul cata vreme se tin EREZIILE cu : „surori” „2plamani” „ramuri” si alte scorneli DRACESTI_______ceea ce este DJA o PROBLEMA MULT MAI MARE ca „noutatile” din cacastoarea KAKATolica !

    Apreciază

    • Mirela said, on mai 13, 2016 at 2:39 pm

      Părerea mea este că această nouă cădere a papei/catolicilor, deşi nu schimbă realitatea panereziei în care sunt de secole multe, ar putea să le dea de gândit ortodocşilor (şi preoţi!) care cred că papii sunt ierarhi, că papismul e Biserică şi că la catolicii există har şi sfinţenie.
      Am dat peste doi preoţi care, când le-am spus de catolici că sunt eretici, au sărit în sus. Unul a făcut o faţă lungă şi mi-a zis revoltat: Cum să fie eretici?, iar altul, cu doctorat, mi-a zis să nu cădem în zelotism! Amândoi, nu dintre preoţii care se ştiu vânzători ai ortodoxiei şi profitori de pe urma ei, ci unii care se cred râvnitori şi pe cale bună.
      Poate că despre alte declaraţii eretice ale papilor nu au auzit preoţii cu astfel de idei, dar dacă se va face publicitate acestei inovaţii catolice referitoare la femei clerici (criticată de toţi ortodocşii la anglicani, la protestanţi şi la neoprotestanţi, pe care-i recunosc de eretici), va mai îndrăzni vreun preot ortodox să contrazică pe cineva care spune despre catolici că sunt eretici?
      Parcă nu-mi vine să cred!

      Apreciază

      • el said, on mai 13, 2016 at 3:22 pm

        Mirela

        cine are asemnea idei dracesti va primi cu „justificari” la fel de „pertinente” ca acelea cu care primesc EREZIA catolica si ..noile lor caderi si dracisme. pt astfel de insi e INUTILA orice martursire a Ortodoxiei , ei sunt DEJA plecati pe calea INSELARILOR si vor avansa pe ea oricat de „absurde” ar fi INDRACRILE ERETICIOR.

        si nu e vorba DOAR despre cei vanduti, ar fi prea usor in cazul asta ( aceia inca prin deal-ul lor dracesc, desi poate parea paradoxal, au MAI MULTE sanse sa -si revina la Adevar caci singuri STIU ca au TRADAT! si nimic nu-i apara inaintea propriei constiinte) ci MAI ALES despre MAREA GLOATA a INSELATILOR despre care spune si Hristos in SCriptura ca ” va vor da la moarte crezand ca aduc sluja lui Dunezeu!”:

        „2. Vă vor scoate pe voi din sinagogi; dar vine ceasul când tot cel ce vă va ucide să creadă că aduce închinare lui Dumnezeu.
        3. Şi acestea le vor face, pentru că n-au cunoscut nici pe Tatăl, nici pe Mine.” Ev Ioan cap16.

        Apreciază

  3. Lucian said, on mai 13, 2016 at 10:25 am

    Cuvintele ‘….’din primele secole ale Bisericii, dar nu se știe ce rol jucau cu adevărat”, sunt singurele cuvinte reale din punct de vedere a Istoriei Bisericii Universale. Au existat femei diaconi care în primele veacuri ajutau preoți la botezul femeilor la unele activități ale Bisericii fără a se cunoaște în amănunt ce rol aveau concret.

    Apreciază

    • Mirela said, on mai 13, 2016 at 3:02 pm

      Chiar crezi că papa vrea diaconiţe pentru botezul şi mirungerea femeilor mature, pentru îngrijirea bolnavelor, pentru misionarism între femei şi pentru paza uşilor bisericilor?

      Apreciază

      • Mirela said, on mai 13, 2016 at 3:28 pm

        Clarificare: diaconiţe pentru a ajuta preoţii la botezul şi mirungerea femeilor mature (căci nu ele săvârşeau aceste Sfinte Taine).

        Apreciază

  4. tibi said, on mai 13, 2016 at 11:11 am

    Ca sa indrepte toate inegalitatile, ar trebui sa nu conteze nici sexul, dar nici orientarea sexuala, nu?

    Apreciază

  5. ortodoxend said, on mai 13, 2016 at 11:22 am

    Pfff asta mai lipsea. Sa stiti ca „uraciunea pustirii in locul cel sfant” se refera la multe lucruri, unul dintre ele este femeia in altar.

    Apreciat de 1 persoană

    • Ionut said, on mai 13, 2016 at 12:27 pm

      Hai sa nu exageram.
      In general, mirenii nu au ce cauta in altar. Asta nu e vreo aroganta, ci tine in primul rand de smerenie.
      Mirenii (si femeile) pot intra in altar la sfintirea unei biserici. De asemenea, maicutele (calugaritele) pot intra in altar.

      Apreciază

      • ortodoxend said, on mai 13, 2016 at 3:15 pm

        „femeia in altar” aici inseamna femeia sa slujeasca, sa tina slujbe, sa spovedeasca, sa fie inlocuitorul preotului. SA FIE PREOT adica. cand vor da drepturi femeilor sa fie diaconi, pai asta e primul pas, urmatorul va fi femeia-preot. e profetit ca asa se va intampla in cele din urma

        Apreciat de 2 persoane

  6. mihai said, on mai 13, 2016 at 11:30 am

    Nu e sanatos la cap acest papa. Si la sinodul pan ortodox de luna viitoare vor fi 2 femei prezente la ordinul patriarhului ecumenic

    Apreciază

  7. Ionut said, on mai 13, 2016 at 11:32 am

    Extraordinar, dom’le! Asa un „papa” „progresist” mai rar.
    Ca sa fie tacamul complet (sa nu fie discriminare) ar putea macar sa propuna si una care e lesbiana si atee.
    Ce, ateii nu sunt oameni? Nu merita sa aiba si ei reprezentanti in randul clerului?

    Apreciat de 2 persoane

  8. geo said, on mai 13, 2016 at 12:15 pm

    Esecul anaf sau esecul statului roman?

    Cea mai tare isprava a ANAF!!! (Am încercat să postez și scanarea dar nu mi-a reușit). Soacră-mea are 83 de ani și vinde sporadic frunze de pătrunjel la piață. Azi i-a venit înștiintare de la ANAF, ca i s-au poprit conturile din banca, titluri mobile, disponibilitatile banesti prezente si viitoare, bunurile mobile necorporale, etc, pentru … ia ghiciti! Impozit pe frunzele de patrunjel! Faptul ca o impoziteaza nu e anormal, dar poate in tara asta a inchizitorilor pentru batrani si pentru neputinciosi, era mai normal sa ii trimiteti intai o instiintare de plata si abia apoi sa-i puneti poprire pe conturi. Pe de alta parte, din cate stiu eu, in activitatile economice, in Romania se datoreaza impozit pe profit. Pai cine a calculat cheltuiala cu samanta, cu apa, cu curentul electric, cu munca remunerata a sapatorului gradinii si cine a calculat si in ce baza, valoarea unei legaturi de patrunjel, vested, la sfarsitul unei lungi zile de stat in soare? Ca in balanta de venituri si cheltuieli, din venitul realizat se scad cheltuielile amintite si se impoziteaza profitul.

    Cine este ala care i-a calculat toate astea si dupa ce norme? Cata stima trebuie sa-i poarte romanii acelui functionar al Romaniei, care a poprit toate conturile unei batrane de 83 de ani pentru un impozit datorat, de 44 de lei! Toata stima noastra domnule de la ANAF! Traiasca ma-ta! ( in pamant ca radacinile de patrunjel ale soacra-mi!) Pai daca nu sunteti in stare sa vedeti de unde cheltuieste cate un prunc de 20 de ani, cateva mii de euro, intr-o seara de club si daca nu puteti recupera nimic de la marii evazionisti, de la lautari de la tiganii cu palate cu turnulete, luati mai cu incredere de la astia de 83 de ani, ca doar trebuie sa traiti si voi de undeva.

    BRAVO ANAF! Dar ce va faceti ca ati speriat-o si daca nu moare de sperietura, atunci se duce si calca in picioare tot ce mai are prin gradina si ca ea, toti amaratii aia care de buna credinta au prezentat caietele cu produsele duse la piata. Asa ca de maine, nu stiu ce o sa va mai bagati in ciorba voastra. Vin alegerile! Speram sa candideze in Romania nemtii, englezii, chinezii, sau chiar si africanii ca poate astia mai pot aduce o urma de normalitate in tara asta de netoti

    http://specialarad.ro/anaf-loveste-crunt-la-arad-a-impozitat-frunzele-de-patrunjel-a-unei-batranici-de-83-de-ani-foto/

    Aproape 145.000 de companii mici şi instituţii publice au datorii la stat în valoare totală de peste 77 de miliarde de lei, sumă din care peste 62 de miliarde (adică 81% din total) nu mai pot fi recuperate, arată datele publicate ieri de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).

    „Sumele care nu pot fi recuperate sunt reprezentate de obligaţiile fiscale pentru care există diferite constrângeri legale care opresc ANAF de la iniţierea sau continuarea măsurilor de executare silită. Din această categorie fac parte obligaţiile fiscale ale companiilor aflate în insolvenţă, ale celor care sunt în procedură de administrare specială, ale contribuabililor pentru care executarea silită este suspendată sau ale celor pentru care s-a declarat starea de insolvabilitate fără venituri sau bunuri urmăribile“, a spus un reprezentant al ANAF.

    Întrebat de ce mai este publicată lista datornicilor care au de plătit aceste sume chiar dacă acestea nu mai pot fi recuperate, reprezentantul ANAF a explicat că nepublicarea acestor informaţii ar fi însemnat ca instituţia să ascundă adevărul. În plus, în cazul companiilor aflate în insolvenţă, este posibil ca firmele respective

    să-şi revină şi ANAF încă speră să mai poată recupera datoriile. Reprezentantul ANAF a adăugat că în categoria contribuabililor de la care nu se mai pot recupera banii se află şi lanţurile de firme fantomă sau măsurile asigurătorii puse prea târziu de către inspectorii fiscali din cauza constrângerilor legale. Spre exemplu, a spus el, în cazul unor persoane care au făcut ilegal averi este posibil ca prejudiciul să nu poată fi recuperat de Fisc până când nu există o decizie definitivă a instanţelor de judecată, iar când inspectorii fiscali pot lua măsuri de recuperare a prejudiciilor, averile să fie deja transferate pe numele altor persoane.

    Pe de altă parte, consultanţii fiscali vorbesc despre cele 62 de miliarde de lei care nu mai pot fi recuperate ca fiind un eşec al sistemului fiscal, care trebuie neapărat reformat.

    http://www.zf.ro/eveniment/anaf-admite-ca-nu-poate-recupera-datorii-de-62-miliarde-de-lei-fiscul-nu-poate-recupera-banii-de-la-firme-din-cauza-constrangerilor-legale-consultantii-spun-ca-suma-este-enorma-15310554

    „O pierdere de 81% a unor creanţe bugetare reflectă un eşec major al sistemului fiscal din România pentru micii contribuabili. Eşecul trebuie privit din două părţi. Pe de o parte vorbim de un eşec al administrării taxelor şi contribuţiilor, adică cineva acolo, în sistemul de stat nu îşi face treaba, în ciuda faptului că ANAF-ul este unul dintre cei mai mari angajatori, apropiindu-se de 30.000 de persoane, iar uneori inspectorii care fac inspecţiile fiscale au salarii mai mari decât contabilii şefi pe care îi inspectează. Pe de altă parte, şi cea mai gravă, este eşecul modului de reglementare a impozitării contribuabilului mijlociu, care este într-un hăţiş de taxe, documente şi hârţogăraie, iar el nu poate practic să facă faţă acestor ogligaţii. Prin urmare este necesar să se introducă o taxă unică pentru acest contribuabil şi un sistem foarte lejer de declarare şi obligaţii. Nu trebuie să-l mai omori în hârtii şi în milioane de taxe pe care i le pui în cârcă”, a declarat, pentru România liberă, consultantul fiscal, Dan Benţa. Acesta arată că, principala scuză invocată de ANAF în cazul acestor pierderi este insolvenţa, ceea ce înseamnă că firmele respective chiar nu pot să-şi plătească impozitele pentru că nu sunt suportabile. „Bugetul are mari cheltuieli cu administrarea, cu ţinerea în evidenţă a acestor societăţi care nu-şi pot plăti impozitele. Sunt cheltuieli mari cu notificări, cu executări silite, cu salariile inspectorilor. Însă, nimeni nu poate să radiază o astfel de societate din evidenţă, chiar dacă sunt puţine şanse să se încaseze vreun ban, fiindcă li s-ar imputa lor de către Curtea de Conturi aceste impozite. Tot acest sistem ne arată un eşec al gândirii fiscale din ultimii 15 ani”, este de părere Benţa. Mai mult decât atât, consultantul fiscal susţine că „reforma din ultimii ani, cu Banca Mondială este praf. Nu s-a realizat nimic concret. ANAF este folosit să stoarcă nişte bani pentru a ţine pe linia de plutire bugetul curent, dar din păcate plătitorii sunt din ce în ce mai puţini şi din ce în ce mai agresaţi de procedurile fiscale. Legea fiscală s-a transformat în transformarea contribuabilului din potenţial bun plătitor de taxe, într-un prezumat infractor”.

    http://www.romanialibera.ro/economie/finante-banci/consultant-fiscal–%E2%80%9Eo-pierdere-de-81–a-unor-creante-bugetare-reflecta-un-esec-major-al-sistemului-fiscal–416010

    Apreciat de 1 persoană

    • NIMENI said, on mai 13, 2016 at 6:22 pm

      Dupa cum se urmarea si impozitarea cadourile de la nunta fara a se lua in calcul cheltuielile, impozitarea bacsisurilor ospatarilor, frizerilor/ coafezelor/ pedichiuristelor, mecanicilor auto etc….iata dementa organizata!!!!!

      Apreciat de 1 persoană

  9. vreausaspun said, on mai 13, 2016 at 12:29 pm

    OBLIGATORIU DE VAZUT https://www.youtube.com/watch?v=QLjPgE-Np0M

    Apreciat de 1 persoană

  10. Ioan said, on mai 13, 2016 at 1:38 pm

    off- topic:

    http://www.ganduridinierusalim.com/pr-arsenie-boca-ma-voi-intoarce-ca-un-mos-batran/

    Diavolii isi schimba forma trupului lor subtire, nu oamenii. Din aceste marturii vedem cine erau ajutoarele lui Arsenie Boca in lucrarea lui cea rea.

    Sfântul Ignatie Brianceaninov spune despre ingeri:
    „…acestea sunt nişte corpuri subtile, eterice, pe când, dimpotrivă, corpurile noastre pământeşti sunt foarte materiale şi grosiere… Îngerii, aidoma sufletului, au: membre, cap, ochi, gură, degete, mâini, picioare, păr – într-un cuvânt, o asemănare deplină a omului vizibil în trupul său.

    Frumusețea virtuții şi harul dumnezeiesc străluceşte pe figurile sfinților îngeri; o răutate disperată constituie caracterul îngerilor căzuți; fețele lor seamănă cu fețele hidoase ale celor mai ticăloşi şi mai criminali dintre oameni”.

    Sfantul Ioan Gura de Aur spune despre cel rau:

    „Fiara aceasta are multe înfăţişări, multe chipuri şi o mare putere. Pe toate le mişcă, le tulbură şi pe toate le întoarce pe dos.”

    http://www.ioanguradeaur.ro/423/despre-diavol/

    Dupa adormirea lor Sfintii se infatiseaza oamenilor asa cum arata ei si nu altfel. Astfel oamenii recunosc chipul celui ce i s-a aratat atunci cand privesc sfintele icoane.

    Ce cred sarmanii oameni? Arsenie Boca fiind in trup material isi putea schimba dupa bunul lui plac infatisarea exterioara? Odata este batran sau tanar soldat? Altadata se preface in femeie voinica cu ochi albastri?

    Acestea sunt mestesugirile si aparitiile vrajmasului. Este atat de limpede.

    Despre adevaratele aratari minunate ale Sfintilor putem citi aici:

    „Atunci au intrat în biserică cinci oameni cuviincioși și cu bună rânduială. După purtare și veșminte se vedea că sunt străini de loc, iar după chip păreau cu totul asemănători celor Cinci slăviți Mucenici Evstratie, Avxentie, Evghenie, Mardarie și Orest, așa cum se vedeau zugrăviți în sfintele icoane.”

    http://www.pemptousia.ro/2014/12/doua-aratari-minunate-ale-sfintilor-evstratie-avxentie-evghenie-mardarie-si-orest/

    sau aici:

    „Cu vreo două zile înainte de hram, la portul Sfântului Munte, un bătrân înalt, slab, cu o înfățișare ascetică s-a arătat unui pescar și i-a dat niște bani spunându-i să duca la Chilia sa pește corespunzător cu suma de bani primită.

    […]

    Atunci starețul și-a dat seama că ceva minunat se întâmplă. L-au luat pe pescar și l-a dus în bisericuța Chiliei și arătându-i icoana Sfântului Spiridon l-a întrebat:
    – Nu cumva acesta a fost starețul care ți-a dat banii?
    – Da, da. Acesta a fost.”

    http://marturieathonita.ro/o-aratare-minunata-a-sfantului-spiridon/

    Sunt o sumedenie de marturii despre aparitiile minunate in Vietile Sfintilor.

    Nu cunosc cazuri in care un sfant in viata sa isi poata schimba infatiserea dupa voia lui. Imi vine in minte intamplarea cu Sfantul Macarie Egipteanul care a ajutat o femeie care arata ca o iapa pentru ceilalti oameni. Dar acesta paruta infatisare era data prin viclesug diavolesc iar femeia nu si-a schimbat firea.

    „[…]sfântul a zis către dânşii: „Voi singuri sunteţi dobitoace, de vreme ce aveţi ochi dobitoceşti, iar ea precum este făcută, aşa rămâne femeie şi nu este schimbată întru altă fire; ci aşa se vede ochilor voştri celor înşelaţi de farmece». Deci, sfinţind apă, a turnat pe capul ei, rugându-se, şi îndată a făcut-o pe ea să fie în chipul său cel dintâi, şi toţi cei ce căutau la dânsa au văzut-o că este femeie, cu faţă de om.”

    http://www.diakonima.gr/2010/01/20/sfantul-macarie-egipteanul-apropiatul-si-placutul-lui-dumnezeu-%CF%81%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-romanian/

    P.S. :Va spuneam in urma cu ceva timp ca nu am incredere in acest fost monah Proclu. Acest articol imi intareste neincrederea:

    https://danielvla.wordpress.com/2016/05/12/parintele-proclu-despre-parintele-nil-dorobantu-dumnezeu-face-minuni-o-ajuns-om-sfant/

    Acestea sunt gandurile mele. Numai bine!!

    Apreciază

  11. Felix Stancu said, on mai 13, 2016 at 2:06 pm

    Lucian,

    Canonistul Matei Vlastares (1355) comentează:

    După vechii codice diaconița săvârșește tot ceea ce săvârșesc diaconii, cu unele excepții:
    cea condusă la altar are capul acoperit cu văl. Și după ca se spune „Dumnezeiescul har” , nu îngenunchează la vreuunul din colțurile sfintei mese, ci înclină doar capul. [ Maica Veronica la Vladimirești punea mâna pe sfânta masă în timpul Sfintei Liturghii la epicleză (!) – „avea imunitate primită prin descoperire”] Arhiereul pune mâna peste ea și se roagă ca ea să împlinească fără prihană lucrul diaconei, păzind înfrânarea și cinstea în viețuire și stăruind în sfintele biserici, dar nu-i îngăduie să slujească preacuratele Taine, nici chiar să mânuiască ripida ca diaconul [ în timpul Sfintei Liturghii la un moment anume precizat în liturghier diaconul însemnează cu buretele sau ripida – simbol al acoperirii sfintelor daruri de către aripile serafimilor și heruvimilor care chiar fac asta real în timpul Sfintei Liturghii după vohodul mare! – în semnul sfintei cruci făcând o voltă pe deasupra Sfintelor Daruri, adică peste potir și sfântul disc].La vremea împărtășaniei, arhiereul o cuminecă cu Sfintele Taine după diaconi. După care primește potirul din mâna arhiereului, dar nu-l dă credincioșilor, ci îl pune îndată pe sfânta masă.

    Constituțiile Apostolice
    sfârșitul secolului IV
    III, 9 14

    1. Iar despre faptul că sunt femei care botează, vă facem cunoscut că nu mică este primejdia pentru cele ce inteprind aceasta. De aceea nu le sfătuim să facă aceasta, căci este lucru lipsit de siguranță, sau mai degrabă fără lege și necucernic. 4. Iar dacă s-ar fi cuvenirt să fim botezți de femei, atunci negreșit Domnul nostru ar fi fost botezt de Maica Sa și nu de Ioan, sau trimițâmdu-ne pe noi să botezăm, ar fi trimis și femei cu noi pentru aceasta. Însă El n-a poruncit nicidecum nici n-a predat în scris aceasta, cunoscând rânduiala firii, cât și buna-cuviințalucrului.

    III, 16, 1-2, 4

    2. când se botează femeile diaconul va unge numai fruntea, după care diaconița le va unge pe ele, căci nu e nevoie ca femeile să fie văzut de bărbați…

    Codicele Coislinianianus 213 ( sec XI): „Rânduiala hirotoniei diaconiței, care trebuie să aibă peste 40 de ani, să fie fecioară, iar după obiceiul de acum este monahie cu schimă mare”

    Sfânta Fotinia pustnica de la Iordan ( Editura Sophia, autor Pr. Ioachim S., cel care a cunoscut-o la Iordan pe Sfânta Fotinia) spune că din cauza patimilor, slăbiciunilor crescânde a fost oprită de către Sfinții Părinții această slujire a femeii ca diaconiță! O spune o femeie, dacă o spunea un bărbat îl puteau suspecta din intenții misogine.

    Apreciază

  12. acelas said, on mai 13, 2016 at 3:34 pm

    http://www.evz.ro/olanda.html

    .

    Apreciat de 1 persoană

      • el said, on mai 14, 2016 at 8:51 pm

        Spaceman

        s-a dat liber la spurcaciuni sa invadeze Edomul CURVA europa care TREBUIE nimicita ca sa se faca astfel calea libera anticristului conform „profetiilor” dracesti ale rabinilor, big-brother insa vegheaza, STIE el de ce TAMAN la astia a dat „liber”…
        kosovo cel sarb a ajuns acum musulman.
        sarbii NU AU liber in (m)ue ca sunt Ortodocsi…

        Apreciat de 1 persoană

      • Spaceman said, on mai 14, 2016 at 10:29 pm

        @el
        Își vor da conștiința cea bună și justificările cele mai comode, făcându-și pașapoarte biometrice electronice pentru… „drepturi”! 😆

        Apreciază

  13. Cristian said, on mai 13, 2016 at 3:41 pm

    Documentar tulburător: Educația sexuală – Războiul împotriva copilăriei. Ce rol joacă ONU, UNESCO, Planned Parenthood

    https://rodiagnusdei.wordpress.com/2016/05/12/documentar-tulburator-educatia-sexuala-razboiul-impotriva-copilariei-ce-rol-joaca-onu-unesco-planned-parenthood/

    Apreciază

    • el said, on mai 13, 2016 at 6:16 pm

      Cristian

      SPURCAREA LUMII !
      generatiile lui anticrist SPURCATE de mici ca sa nu scape niciunul si daca ar crapa prunci din cauza spurcarii….diavolul a luat PE DREPT putere asupra lumii din cauza pacatelor nepocaite ale ortodocsilor si a lepadarii lor de Hristos sa BATJOCOREASCA toata faptura si pe parinti si pe spurcata lor progenitura !

      asa ca sa ne amintim ce ne invata CEL MAI INTELEPT om din lume prin Duhul Sfant :
      „Cartea Intelepciunii lui Solomon cap 4 !!!:

      „Mai bine este SA NU ai copii, dar sa ai bunatate, caci pomenirea bunatatii este nemuritoare; si Dumnezeu o stie si oamenii o cunosc. „!!!!

      Apreciat de 1 persoană

  14. Alex said, on mai 13, 2016 at 5:47 pm

    Apreciază

  15. NIMENI said, on mai 13, 2016 at 6:06 pm

    Mi-ai blocat comentul cu Mesia iudeilor? Da sau Nu.

    Apreciază

  16. Nisof said, on mai 13, 2016 at 6:57 pm

    ACEST DERBEDEU DE „PAPA” ESTE UN COMUNIST-SATANIST DIN ARGENTINA!

    Apreciază

    • NIMENI said, on mai 13, 2016 at 8:30 pm

      Apropo de Argentina …
      la min. 1:45 20 decembrie 2001 ….scena elicopterului …

      Apreciază

  17. marian said, on mai 13, 2016 at 9:53 pm

    Cinstitul brâu al maicii domnului a fost adusă la voluntari însă dincolo de bună intenţie am sesizat muzica nu sunt tocmai ortodoxe mai bine zis am observat că aduce o orgă electronică care suna ca la concertele rock.
    Am auzit ca maica domnului era numită arhistratega.
    Cantarile aveau un iz ecumenisto-catolico-arabesc.
    Doamne în cel mai am intrat?

    Apreciază

    • el said, on mai 13, 2016 at 10:58 pm

      marian

      „Am auzit ca maica domnului era numită arhistratega.”____ asta asa este, Maica Domnului este Arhistratega nebiruita a luptelor duhovnicesti si „”ca nişte oştiri sub steagurile lor”.(Cantarea Cantarilor) , asa cum ne aminteste si Acatistul Rugului Aprins : „Tu eşti dumnezeieşte de lină şi smerită,
      dar precum vorbeşte Cântarea Cântărilor,
      Tu eşti şi nespus de dreaptă şi cumplită
      „ca nişte oştiri sub steagurile lor”.

      Cantarea Aparatoare Doamna in greceste cuprinde in ea acest Nume si Atribut al Maicii Domnului de „Arhistratega NEbiruita !” in romaneste traducerea lasa de dorit.

      Apreciat de 1 persoană

    • el said, on mai 13, 2016 at 11:23 pm

      marian

      Ahristratega nebiruita = Stratigo anikitiria in greceste στρατηγοντα νικητηρια ….tradus in romaneste cu slabanogul Aparatoare Doamna ….. in general traducerea romaneasca a textului e JALNICA !

      frate TALANTUL CEL PREASCUMP al Teologiei NU a fost dat de Unul Atotstiutorul oricarui neam de oameni chiar si dintre crestinii ortodocsi, de aceea sa ne smerim ca sa putem primi si noi Intelepciunea !

      Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu mantuieste-ne pe noi !

      ia asculta ce frumos suna Aparatoare Doamna in greceste :

      Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια,
      Ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια,
      Ἀναγράφω σοι ἡ Πόλις σου Θεοτόκε.
      Ἀλλ᾿ ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον,
      Ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον,
      Ἵνα κράζω σοι· Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

      Ti Ipermaho Stratigo =(To the defending female general)

      provine din Bizant dela momentul atacului avarilor la inceputul sec 7 asupra Constantinopolului cand Maica Domnului s-a aratat Insasi pe Cer ca o Arhistratega luptatoare Generalissima si a aparat Cetatea Constantinopolului, imnul Acatist a fost apoi compus de catre Patriarhul Constantinopolului in semn de multumire pentru BIRUNITA accordata de INSASI Panaghia Cetatii.

      este din Imnului Acatist cantat la Bunavestire este Ziua Nationala a Greciei !

      o traducere romanesca mai veche si PUTIN mai buna suna ca asa:
      ” Apărătoarei Doamne, mulţumiri de biruinţă, izbăvindu-ne din nevoi aducem ţie , Născătoare de Dumnezeu, noi, robii tăi. Ci ca, ceea ce ai stăpânire nebiruită, din tot felul de primejdii slobozeşte-ne, ca să strigăm ţie: Bucură-te, Mireasă, nenuntită!

      „Imnul Acatist al Maicii Domnului

      Sinaxarul atribuie originea sarbatorii Acatistului eliberarii miraculoase pe 7 august 626 a Constantinopolului de atacul conjugat al persanilor si avarilor. In timp ce imparatul Heraclie era atunci cu armata sa departe in Orient, patriarhul Serghie a facut procesiuni pe zidurile capitalei cu relicvele Crucii, cu icoana „nefacuta de mana” a lui Hristos si vesmantul Maicii Domnului. El a incurajat tot poporul in lupta si a organizat rugaciuni de implorare a Nascatoarei de Dumnezeu.

      Ravna locuitorilor a fost atat de intensa, incat au reusit sa respinga inamicul, permitand astfel rasturnarea delicatei situatii in care se gaseau bizantinii si sprijinind astfel decisiv contraatacul lui Heraclie, care avea sa mearga din victorie in victorie, pana la recucerirea tuturor provinciilor luate de persi. In semn de multumire, intreg poporul capitalei si-a petrecut noaptea victoriei cantand in picioare imnul Acatist in sanctuarul Fecioarei de la Vlaherne. Ziua de 7 august a ramas de atunci o zi de comemorare solemna a „ajutorului pe care ni l-a dat Hristos impotriva vrajmasilor ce ne impresurau pe pamant si pe mare”.

      Dupa transferul comemorarii initiale de pe 7 august in sambata Saptamanii a V-a, sinaxarele au adaugat si memoria altor asedii ale Constantinopolului din anii 677, 717-718 si 860, facand astfel din Acatist imnul prin excelenta al increderii poporului bizantin in ocrotirea Maicii Domnului, cum declara limpede faimosul sau „proimion” „Aparatoarei Doamne” – redat mai jos intr-o traducere literala:

      „Generalissimei aparatoare, ca una ce am fost izbavita din lucruri cumplite, cele de biruinta iti aduc tie, Nascatoare de Dumnezeu, ca niste multumiri, eu, cetatea ta. Ci ca una ce ai stapanire nebiruita (invincibila), din tot felul de primejdii slobozeste-ma, ca sa strig tie: Bucura-te Mireasa nemiresita!”

      „Te hypermacho stratego ta niketeria
      hos lythrotheisa ton dei-non eucharisteria
      anagrapho soi he polis sou Theotoke.
      Auhos echousa to kratos aprosmacheton,
      ek pantoion me kindynon eleutheroson
      hina krazo soi: Chaire Nymphe anympheute!”

      Sa remarcam numaidecat, ca sa nu mai revenim asupra lui, faptul ca simbolismul militar si patriotic e destul de frecvent in imnografia bizantina, indeosebi cu referire la Nascatoarea de Dumnezeu (Theotokos). Acest lucru isi trage evident originea din intrepatrunderea intima existenta intre Biserica si statul bizantin, precum si din dedicarea cetatii imperiale Fecioarei, astfel incat toate evenimentele fericite ale istoriei politice erau atribuite mijlocirii sale.

      Acest simbolism militar isi pastreaza intacta valoarea si atunci cand e transpus in planul personal al luptei fiecarui crestin impotriva patimilor si a demonilor. Eliberarea „cetatii” reprezinta in acest caz eliberarea omului de tirania patimilor, putand fi astfel aplicat tot timpul Postului Mare.

      Spiritualitatea liturgica a asimilat aceste elemente istorice, cum sunt episoadele unor asedii barbare sau cutremure de pamant, pentru a face din ele elemente permanente ale vietii ortodoxe, chiar si dupa disparitia statului bizantin si a uitarii motivelor precise care au dus la stabilirea lor. Aceste elemente nu sunt simple supravietuiri ale unor comemorari care n-ar fi avut valoare decat pentru locuitorii Constantinopolului, ci au dobandit o valoare transistorica si universala, putand fi de acum supuse aceluiasi tip de transpunere duhovniceasca (anagogica) ca si faptele istorice ale Scripturii. Acatistul e extrem de revelator in aceasta privinta.

      Praznuirea eliberarii miraculoase a Constantinopolului cantata impreuna cu Acatistul a fost transferata la inceputul secolului VIII, de pe 7 august pe 25 martie, de catre patriarhul Gherman in virtutea legaturii intime a acestui imn cu Buna-Vestire. Dar cum cel mai adeseori Buna-Vestire cade intr-o zi de post, in secolul IX, patriarhul Metodie (842-847), sau, dupa alte surse, patriarhul Fotie (858-886) a deplasat inca o data aceasta praznuire a Acatistului intr-o sambata de la sfarsitul Postului Mare.

      Aceasta insa pare sa se fi fixat destul de tarziu in Saptamana a V-a, fiindca in redactia sa din secolul IX, Typikon-ul Marii Biserici din Constantinopol lasa inca patriarhului libertatea de a fixa oficiul Pannychis al Nascatoarei de Dumnezeu in Saptamana a IV-a sau in Saptamana a V-a. In unele manuscrise italo-grecesti, printre care Typikon-ul de la Messina (secolul XII), praznuirea Acatistului nu este prescrisa pentru o zi de sambata, trebuind sa fie celebrata cu 5 zile inainte de Buna-Vestire, sau, dupa alte documente, numai in ajunul ei, evidentiind astfel limpede semnificatia ei de inainte-praznuire.

      Diferitele etape ale fixarii Acatistului evidentiaza in fond o ezitare datorata polaritatii semnificatiei sale. El este in acelasi timp un oficiu votiv pentru eliberarea cetatii si un imn centrat in principal pe Buna-Vestire. Este sigur ca Acatistul exista cu mult inainte de victoria din anul 626 si ca el a fost cantat atunci pentru ca era deja extrem de popular, probabil cu aceasta ocazie, sau ulterior, i s-a adaugat „proimion”-ul citat mai sus, pentru a explicita caracterul sau votiv si legatura Acatistului cu ocrotirea orasului de catre Theotokos.

      S-a scris mult despre Originea imnului Acatist si despre autorul sau. Multa vreme sinaxarele i-au atribuit redactarea patriarhului Serghie insusi, lui Gheorghe din Pisidia, secretarul sau, sau chiar patriarhul Gherman, desi acesta din urma n-a facut altceva decat sa expliciteze si mai mult legatura imnului cu Buna-Vestire.

      Pana nu de mult savantii moderni, bazati mai cu seama pe studierea stilului acestei capodopere, pareau sa fi ajuns la un consens in ce priveste atribuirea imnului Acatist lui Roman Melodul: autorul principal al imnelor kontakia si cel mai mare melod bizantin. Recent insa, specialistii inclina sa impinga datarea compunerii lui inca inainte de Roman Melodul.

      Oricum ar sta lucrurile, acesta e intr-adevar o inflorire a poeziei liturgice, nici o alta compozitie neegaland-o prin frumusete si popularitate la crestinii ortodocsi pana in zilele noastre. Acatistul e cantat in general impreuna cu canonul lui Iosif Imnograful, care-i imprumuta unele expresii si ii este asemanator prin forma, amplificand salutarea ingerului („Bucura-te!”) si legand de ea expresii antinomice ce exprima realizarea in Fecioara Maria a prefigurarilor Vechiului Testament si caracterul neinteles al intruparii. Aceasta particularitate stilistica a dus la denumirea populara a Acatistului, numit in Grecia chairetismoi (Bucurari).

      Canonul este cantat impreuna cu „irmoase” care nu sunt insa ale lui Iosif, ci poate ale lui Ioan Damaschinul; acestea au cunoscut un foarte mare succes in imnografia bizantina, fiindca le regasim adeseori sub forma de „catavasii”.

      Pe langa Acatistul insusi, slujba din sambata Saptamanii a V-a a Postului Mare a preluat numeroase elemente din cea a Bunei-Vestiri. Vineri seara la Vecernie, dupa cele doua idiomele si stihira Mucenicilor din Triod, se canta sapte „prosomii” si „Slava” de la Vecernia Mare a Bunei-Vestiri ca pregatire pentru Acatist, dupa care oficiul se deruleaza ca de obicei impreuna cu Liturghia Darurilor mai inainte sfintite.

      La Pavecernita Mare se canta canoanele defunctilor glasului de rand si ale sfantului din Mineie transferate aici din pricina Acatistului. Utrenia incepe, ca si cea a Canonului Mare „, la ceasul al 4-lea din noapte , dar, spre deosebire de aceasta, nu are „Aliluia” (specific comemorarii defunctilor si, prin urmare, anacronic), ci „Dumnezeu este Domnul” festiv insotit de intreita-cantare foarte lenta si ornamentata anume pentru acest prilej a unui tropar avand drept tema Buna-Vestire, si de altfel extrem de raspandit in imnografie, unde serveste adeseori drept irmos.

      Dupa tropar se citeste catisma 16 a Psaltirii urmata nu de o sedealna, ci de „proimion”-ul „Aparatoarei Doamne” cantat de cele doua coruri. Dupa care preotul, inaintea icoanei, ca si in vinerile precedente la Pavecernita, canta cu glas mare primele 6 strofe (sau oikoi) la sfarsitul carora corul repeta cantand lent „Aliluia” sau „Bucura-te, Mireasa, pururea fecioara (nemiresita)!”

      Acest prim grup se incheie cu repetarea condacului „Aparatoarei Doamne”, urmat de lectura primei parti a cuvantului despre Acatist (de la sfarsitul Triodului) si de recitarea Psalmului 118. Se repeta apoi inca o data „proimion”-ul inainte si dupa grupul de 6 strofe oikoi (icoase) care urmeaza executate in acelasi mod ca si grupul precedent.

      Se citeste apoi restul cuvantului despre Acatist, Psalmul 50 si canonul hramului manastirii in 4 tropare, cel al Maicii Domnului, alcatuirea lui Iosif in 6 tropare si, la odele corespunzatoare, „tetraodele” lui Iosif si Teodor, care elimina canonul hramului. Drept „catavasii” se canta inca o data „irmoasele” canonului lui Iosif.

      Canonul e intrerupt de ectenii mici, urmate la oda a 3-a de cantarea a sase noi strofe oikoi executate in acelasi mod. Urmeaza o ectenie mica, o sedealna pe tema Bunei-Vestiri cantata de doua ori si, daca nu s-a incheiat, continuarea cuvantului despre Acatist. Dupa oda a 6-a, se canta ultimele 6 strofe oikoi, mereu incadrate de „proimion” si urmate mai intai de sinaxarul din Minei iar apoi de sinaxarul Acatistului redactat de Nichifor Calist.

      Canonul se termina fara alte modificari, urmat fiind de luminanda Bunei-Vestiri si, la Laude, de 4 stihiri de pe 25 martie cu „Slava” lor. Utrenia se incheie cu doxologia mare, iar la Liturghie se combina la „Fericiri” troparele odei a 3-a a canonului Maicii Domnului si ale odei a 6-a a „tetraodei” Triodului. Prochimenul este „Mareste suflete al meu pe Domnul”, iar lecturile din Apostol si din Evanghelie sunt duble: vechilor lecturi din Evrei 9, 24-26 si Marcu 8, 27-31, corespunzatoare ciclului lecturilor Triodului, li s-au adaugat cele din Evrei 9, l-7 si Luca 1, 39-49. 56, ca la celelalte praznice ale Maicii Domnului, evidentiind astfel limpede suprapunerea oficiului propriu al Acatistului peste cel al unei sambete obisnuite din Postul Mare.

      Constatam, asadar, ca pentru a putea da celebrarii sambetei Saptamanii a VI-a din Postul Mare intreaga sa stralucire, Acatistului si canonului sau li s-au adaugat piese imnografice ale praznicului din 25 martie pentru a completa astfel oficiul. Acest adaus a permis in acelasi timp afirmarea clara a legaturii Acatistului cu praznicul Bunei-Vestiri si proiectarea acestuia din urma in inima ciclului liturgic mobil.

      Primei distinctii pe care am remarcat-o in Acatist intre simbolismul militar al protectiei Maicii Domnului si evocarea teologiei intruparii, trebuie sa-i adaugam o a doua. Imnul Acatist se imparte in doua parti distincte: prima e o reprezentare dramatica a Evangheliei copilariei; ea incepe cu vizita ingerului si tema Bunei-Vestiri (condacele 1, 2, 3), dupa care descrie vizita Elisabetei (icos 3), tulburarea lui Iosif (condac 4), vestirea Nasterii Domnului pastorilor (icos 4) si magilor (condac 5, icos 6, condac 6), fuga in Egipt si episodul (apocrif) al surparii idolilor (icos 6), terminandu-se cu intalnirea cu dreptului Simeon (condac 7).

      Partea a doua (incepand cu condacul 8) nu se mai desfasoara in plan cronologic, ci dezvolta o meditatie asupra consecintelor spirituale ale intruparii. Aceasta a doua dimensiune corespunde, sub o forma diferita, salutarilor (chai-retismoi) propriu-zise care desfasoara inca de la inceputul imnului o serie de expresii antinomice a caror functie e aceea de a arata ca in Logosul intrupat se frang limitele ratiunii; „Bucura-te, cea care ai adunat lucruri potrivnice intr-una [ai reconciliat contrariile]! Bucura-te ceea ce ai unit fecioria si nasterea!”.

      „Bucura-te salasul intelepciunii lui Dumnezeu!
      Bucura-te vistieria Proniei Lui!
      Bucura-te ceea ce arati pe filozofi neintelepti [philosphous asophous]
      Bucura-te ceea cea ai vadit pe cei mesteri la cuvant a fi necuvantatori
      [technologous alogous]!
      Bucura-te ca au innebunit intrebatorii [syzetai] cei cumpliti!
      Bucura-te ca s-au vestejit facatorii de basme [ton mython poietai]!
      Bucura-te ceea ce ai rupt vorbele cele incurcate ale atenienilor!
      Bucura-te ceea ce ai umplut mrejele pescarilor!
      Bucura-te ceea ce ne-ai tras dintru adancul necunostintei!
      Bucura-te, ceea ce pe multi i-ai luminat in cunostinta!
      Bucura-te corabia celor ce vor sa se mantuiasca!
      Bucura-te limanul celor ce umbla cu corabiile aceste vieti!
      Bucura-te, Mireasa, pururea fecioara!”

      Inceputul acestei a doua parti a imnului Acatist sugereaza tocmai motivul acestei lungi evocari a intruparii in timpul Postului Mare: „Vazand nastere straina, sa ne instrainam de lume, mutandu-ne mintea la cer; ca pentru aceasta Dumnezeu Cel Preainalt pe pamant s-a aratat om smerit, vrand sa traga la inaltime pe cei ce-I striga Lui: Aliluia! (Xenon tokon Idontes xenothomen ton kosmou, ton noun eis ouranon metalhentes, dia gar touto ho hypselos Theos epiges ephane tapeinos aruhropos, boulomenos helkysai pros to hypsos tous Auto boontas Allelouia).”

      Cu ajutorul unor expresii de o indrazneala adeseori nemaiauzita, Maica Domnului e aici preamarita in principal ca instrument al intruparii lui Hristos si ca auxiliar al inaltarii si indumnezeirii naturii umane: „inceputul recrearii ei spirituale”.

      Intruparea apare ca principiul fara de care n-ar putea exista viata duhovniceasca, nici biruinta asupra patimilor, caci in fond fiecare crestin e chemat la realizarea mistica a intruparii in sine insusi. Prin curatirea, cainta si asceza practicate tocmai in timpul Postului Mare, el trebuie sa imite, pe cat ii sta in putinta, curatia neprihanita a Fecioarei, pentru ca dupa „Amin-ul” conlucrarii voii sale cu Dumnezeu sa Se nasca in el Logosul. „Ceea ce s-a petrecut trupeste in neprihanita Maria „plinatatea Dumnezeirii” (Col 2, 9) stralucind in Hristos prin feciorie, aceasta se petrece si in orice suflet ce ramane feciorelnic potrivit ratiunii; nu ca Domnul s-ar mai face prezent trupeste, fiindca „nu-L mai cunoastem pe Hristos dupa trup” (2 Co 5, 16), ci pentru ca vine sa se salasluiasca duhovniceste aducand impreuna cu El si pe Tatal, cum spune Evanghelia (In 14, 23).”

      Aceasta nastere a lui Hristos in sufletul „fecioara” poate fi privita nu numai drept piscul vietii duhovnicesti, dar si drept obarsia ei. Fiindca Botezul il face pe Hristos sa Se nasca in neofit (cf. Ga 2, 20), pentru ca acesta sa traiasca in Hristos (cf. Col 2, 3-4). Astfel, celebrarea Acatistului spre sfarsitul Postului Mare, cand ne apropiem de perioada propriu-zis mistagogica si dramatizata a Saptamanii Mari, sugereaza ca tocmai prin asceza, cainta si lupta putem regasi fecioria dobandita la Botez, pentru ca prin Duhul Sfant Hristos sa Se nasca, sa creasca duhovniceste in suflet si in trup, si sa ajunga „la masura varstei plinatatii lui Hristos” (Ef 4, 13).

      Sa remarcam de altfel ca intervenind chiar inaintea comemorarii Rascumpararii in timpul Saptamanii Mari, aceasta evocare duhovniceasca a teologiei intruparii permite afirmarea o data mai mult a continuitatii si armoniei Iconomiei divine. Asa cum, cu prilejul Nasterii Domnului, se aminteste faptul ca aceasta contine tainic in ea puterea invierii si realizarea definitiva a mantuirii, tot asa in ajunul celebrarii Patimii e potrivita invocarea paradoxului nemaiauzit aflat la obarsia ei si a faptului ca inca de la intrupare firea omeneasca asumata de Logosul era deja transfigurata si indumnezeita.

      Jertfa si moartea lui Hristos n-au fost in fond necesare decat pentru a manifesta transcendenta fara limite a iubirii dumnezeiesti, care recapituleaza in sine insasi toate contrariile si se „smereste” atat cat vrea sa-si inalte creatura cazuta.

      Putem in sfarsit nota faptul ca imnul Acatist si canonul lui Iosif legat de el folosesc din belsug prefigurarile scripturistice, ca si Canonul Mare. Dar, in timp ce in acesta din urma figurile din Vechiul Testament erau legate de cainta, in Acatist ele sunt prezentate mai degraba drept profetii ale intruparii. Maica Domnului e in acelasi timp noul rai, scara lui

      Iacob, marea care l-a inghitit pe faraonul spiritual, piatra din care a tasnit apa care i-a adapat pe evrei in pustie si stalpul de foc care i-a calauzit, pamantul fagaduit si mana, rugul aprins, lana acoperita de roua a lui Ghedeon, sfesnicul, vasul cu mana si adevaratul cort al marturiei etc. in nasterea feciorelnica sunt recapitulate si realizate toate figurile Legii si ale Profetilor, caci ea este realizarea Marii Taine a scopului mai inainte de veci al lui Dumnezeu cu privire la creatia Sa.

      Cele doua celebrari speciale ale Saptamanii a V-a din Postul Mare dezvolta, asadar, doua recapitulari distincte ale istoriei mantuirii: prima in planul pocaintei, cea de-a doua in cel al intruparii. Si una si alta par solidare si complementare, iar timpul „concentrat” al Postului Mare, care dezvolta aceasta recapitulare la un nivel mai amplu, e afirmat atunci drept cadrul si ocazia conlucrarii intre planul binevoitor al lui Dumnezeu prin intrupare si raspunsul liber al omului prin cainta si asceza. Acatistul permite astfel retroactiv definirea intregii dimensiuni hristologice a spiritualitatii Triodului.

      Makarios Simonopetritul

      Apreciat de 1 persoană

      • marian said, on mai 14, 2016 at 1:27 pm

        Mult bine mi-ai facut cu aceste informatii!
        Sa te rasplateasca Dumnezeu si Maica Domnului!
        Nu am stiut nimic despre importanta istorica a Maicii Domnului.
        Am cateva rugaminti catre cine ma poate ajuta.
        Cineva apropiat mie, dar, provenind dintr-o alta lume, -catolica-, imi spune ca, nu intelege cu de oamenii pot crede in realitatea faptului ca, ACELA era Cinstitul Brau Al Maicii Domnului, cand sunt voci care exprima indoieli legate de autenticitate. Raspunsul meu a fost palid, fiind legat de simtire si de aceea ca, numai un nebun si-ar ingadui sa se joace cu Numele Maicii Domnului. Nu am convins.
        In continuare, mi se spune ca, tot ce nu apare scris in Biblie, trebuie inteles ca fiind scris de catre oameni si pe cale de consecinta, ar trebui tratat ca fiind nesigur, -vezi Vietile Sfintilor-. Pe mine aceste lucruri ma dor, dar, nu stiu cum sa le combat, asa cum nu stiu sa combat nici despre legatura fizica, barbat-femeie care nu este placuta Lui Dumnezeu prin prisma exploatarii unor posibilitati despre care nu as vrea sa vorbesc mai mult. Mi se spune ca, in Biblie, nu e scris niciunde ca, un barbat nu are voie sa faca asta si ailalta cu o femeie, ci, mai mult, aceea ca, femeiea e datoare sa isi bucure barbatul. Zadarnic spun ca acestea intra la capitolul desfrau. Mi se raspunde ca desfrau e DOAR daca se vorbeste despre multiplii parteneri in aceeasi perioada de timp.
        Ma ajuta oare cineva cu un link spre literatura Ortodoxa, in limba engleza?
        Va multumesc, si va cer ieratare tuturor pentru tulburarea ce v-am facut!
        Doamne ajuta!

        Apreciază

  18. […] PAPA FRANCISC vrea comisie: FEMEI DIACONI in “biserica” catolica […]

    Apreciază

  19. Ioan C. said, on iunie 13, 2020 at 9:55 pm

    Doamne ajută,
    Diaconițele nu cred că aveau vreun rol în cult, ci mai degrabă în ajutorarea săracilor.
    Că existau diaconițe la începuturile Bisericii putem citi în Biblia Sinodală 1914, la finalul Epistolei către Romani, următoarele:
    – „Şi vă încredinţez pe Febe, sora noastră, care este diaconiţă a Bisericii din Chenhrea” (Romani cap. 16, vers. 1; Biblia Teoctist 1988);
    – „Către Romani s’a scris dela Corint, prin Fivi diaconița bisericei din Cheghrees.” (Romani cap. 16, după vers. 27; Biblia 1914)

    Biblia 1914 are Noul Testament după Textul Bizantin, nu după Textul Critic, de aceea are acest final la Epistola către Romani.
    Despre diaconițe, aici: https://ro.orthodoxwiki.org/Diaconi%C8%9B%C4%83

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.