Saccsiv – Weblog

Parintele Mihai Valica A PROPUS forurilor competente O RUGACIUNE DE IZBAVIRE de toata lucrarea diavoleasca a mondialismului ocult si francmasonic. RASPUNSUL A FOST: “tacerea este mai sfantă” …

Posted in Uncategorized by saccsiv on Aprilie 20, 2016

Iata ce putem citi la Pr. Mihai Valica: Apel la rugăciune. Către toți preoții și enoriașii Bisericii Ortodoxe Române de pe blogul fratilor de la Graiul Ortodox:

Dragii mei, cei ce veți citi aceste rânduri,

Să ne păzească Bunul Dumnezeu de neamul acesta în veac, adică de cei ce doresc o Europă fără Dumnezeu. Nu e suficient că știm faptul, că Europa a căzut pe mâinile francmasonilor și a globaliștilor himeri, ci trebuie să ne rugăm personal, să ne scape de această primejdie reală. De aceea și preoții sunt datori, cu voce tare în cadrul Sfintelor Slujbe, în special la Sfânta Liturghie să se roage astfel:«Doamne Iisus Hristoase Dumnezeul nostru, primește jertfa aceasta (scoate o părticică la Proscomidie și o pune pe sfântul Disc, așa cum prevede Liturghierul la rugăciunea În vreme de orice nevoie și primejdie omenească) spre iertarea păcatelor tuturor popoarelor Tale și, cu milostivire, întoarce de la noi toată mânia Ta cea cu dreptate pornită asupra noastră, și degrabă, ca un bun, scoate-ne pe noi din toate necazurile și primejdiile ne împresoară (aici se sfârșește rugăciunea) însă, credincioșii în privat, iar preoții în public, să adauge: izbăvește-ne Doamne și de toată lucrarea diavolească a mondialismului ocult și francmasonic, de toată lucrarea luciferică a des-creștinării și islamizării lumii, și de toată lucrarea vrăjmașilor văzuți și nevăzuți. Amin.»

Am propus, de ceva timp, acest adaus liturgic, la forurile competente, așa cum ne rugăm noi în Biserica noastră din Vatra Dornei, însă, tăcerea este mai sfântă spun unii. Așa că, propun celor ce sunt incluși pe aceste adrese de e-mail, să se roage în acest mod. Iar preoții să dea mai departe această propunere și să o rostească cu voce tare. E timpul să spunem cu voce tare, ceea ce știm: «Ceea ce vă grăiesc la întuneric, spuneți la lumină și ceea ce auziți la ureche, propovăduiți de pe case (Matei 10, 27)», ne spune Mântuitorul Hristos. A sosit această vreme. Cel ce tace va răspunde amarnic în fața lui Dumnezeu.

Doar rugăciunea ne mai salvează, dacă o facem deschis și cu curaj hristic, altfel pierim de mâna celor ce ne fac masonizare, globalizare și relativizare în lume, care au pătruns deja, și în Biserică extrem de viclean, și se «vor reglementa» acestea, ca fiind firești, la noul sinod panortodox, cât de curând.

Acești panortodocși făcuți peste noapte, debitează reguli care des-bisericesc Biserica lui Hristos din interior. Să ne rugăm ca din lucrarea satanică a globalizării fără de Hristos, împotriva Lui Dumnezeu și a neamurilor, să rămână, prin harul și puterea lui Hristos, doar o gloabă neputincioasă, de care să râdă mulți,  și să înțeleagă toată lumea lui Antihrist, că, «Cu noi este Dumnezeu, înțelegeți neamuri și vă plecați, căci cu noi este Dumnezeu. Amin.»

Vă urez, mai departe, un post cu folos și Bucuria Învierii lui Iisus Hristos să fie mereu cu voi cu toți!

Cu binecuvântare și bucurie în Hristos Domnul și Mântuitorul nostru,

Pr. prof. dr. Mihai VALICĂ

Comentariu saccsiv:

Asadar, i s-a spus: “tăcerea este mai sfântă”. Deci daca aia mari nu vor, sa ne rugam noi astia mici.

Si nu ma mira ca i s-a raspuns astfel. Treaba e din aceeasi categorie cu interzicerea citirii in biserici a Moliftelor Sfantului Vasile cel Mare la inceput de an. Explica tot parintele Mihai Valica, atunci cand a aparut sinistra directiva:

Moliftele cuprind exorcizarea demonului nu numai din om, ci si din locuri si tinuturi. Cred ca Moliftele ar trebui completate si nu limitate, cu noi formule actualizate la problemele noi, cum ar fi: sa scoata demonii din politica, din masonerie, miscari oculte, de prin unele banci jefuitoare, precum si din alte ideologii dracesti actuale, din secte sau din bisericile ecumeniste, din unii teologi inchipuiti si apostati, din guverne si administratii centrale si locale, care jefuiesc prin taxe si impozite aberante pe om, pe care il umilesc si-l subjuga in numele unei false simulari a binelui comun.

Cititi va rog mai multe la:

Prof. Pr. MIHAI VALICA motiveaza indemnul sau la citirea MOLIFTELOR SFANTULUI VASILE CEL MARE in ziua de 1 ianuarie

 

Anunțuri

24 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Cristian said, on Aprilie 20, 2016 at 12:00 pm

    Sper din toata inima sa revizuiasca si cazul familiei NAN, redandu-le copiii, impreuna cu vreo cateva miliarde de scuze si despagubiri substantiale pentru daunele create abuziv!!

    Un alt gand ar fi ca acum s-au trezit sa revizuiasca si sa evalueze Barnevernet dar la inceput vorbeau in vant ca Barnevernet nu poate fi cercetat, are autoritate DEPLINA, ca si cum ar fi chiar deasupra guvernului lor!… Norvegienii astia intai te impusca in cap si apoi te intreaba (DACA te mai intreaba si atunci)!…

    SOLVEIG HORNE Comunicat de Presa – S-a anunțat o revizuire a cazurilor individuale de îngrijire a copilului
    https://rodiagnusdei.wordpress.com/2016/04/19/solveig-horne-comunicat-de-presa-s-a-anuntat-o-revizuire-a-cazurilor-individuale-de-ingrijire-a-copilului/comment-page-1

    Apreciază

  2. Ionut said, on Aprilie 20, 2016 at 12:54 pm

    Amin! Amin! Amin!

    Apreciat de 1 persoană

    • marinela said, on Aprilie 20, 2016 at 5:06 pm

      Vrednic este!!!Tare mi-i drag acest preot cu darul vorbirii ,ce spune lucrurilor pe nume,nu fricos si las ca altii,ce se ascund in spatele „smeritei taceri”,de frica ierarhilor.De-ar mai iesi la rampa ,macar vreo 10 ca el ,s-ar simti deja puterea cuvintului in biserica,iar turma ar ciuli urechea la cuvintul lor si s-ar trezi din letargia mortii sufletesti in care dormiteaza de atita amar de vreme,incepind sa se dezmeticeascaa si sa actioneze ca atare.Doamne ajuta si mintuire la toata lumea!

      Apreciat de 1 persoană

  3. Apa trece, pietrele raman said, on Aprilie 20, 2016 at 1:58 pm

    Tacerea nu are cum sa fie mai sfanta decat rugaciunea. Limitarea rugaciunii e o treaba demna de vrajmasii mantuirii noastre. Rugaciunea este lucrarea cea mai placuta lui Dumnezeu. Bine este sa ne rugam cat mai mult in taina, daca in mod organizat nu se mai poate.

    Cei care sunt preoti pot sa slujeasca in taina ce slujbe vor. Indemnul la rugaciune particulara sustinuta este de mare folos atat pentru mantuirea individuala cat si pentru binele ortodoxiei. Psaltirea Maicii Domnului, de exemplu, mi se pare potrivita pentru aceste vremuri si se poate citi de catre oricine. De asemenea, Sfantul Lavrentie de Cernigov recomanda pentru aceste vremuri Rugaciunea lui Iisus/ rugaciunea inimii fiecarui crestin. In conditiile in care se prefera tacerea in locul rugaciunii, e clar ca mirenii preocupati de mantuire trebuie sa studieze ei insisi credinta ortodoxa, scrierile Sfintilor Parinti pentru a fi bine informati.

    Nu trebuie sa fim pe placul lumii, ci pe placul lui Dumnezeu. In aceste vremuri, vom fi incercati ca argintul, dupa cum au spus mai multi sfinti. Asadar, trebuie sa fim mai atenti cum folosim timpul si sa dedicam mai mult rugaciunii pentru a putea face voia lui Dumnezeu.

    Apreciat de 2 persoane

    • Anda said, on Aprilie 20, 2016 at 3:15 pm

      Apa trece, pietrele raman
      obisnuiam si eu sa citesc prin anii ’94 Psaltirea Maicii Domnului, pana cand am aflat ca nu e scrisa in duh ortodox. Inchinarile de la inceput, intr-adevar apartin Sf. Dimitrie al Rostovului, dar psalmii nu. Atunci am inlocuit-o cu Theotokarionul sfantului Nectarie de Eghina, care cuprinde ode, imne si canoane dedicate Maicii Domnului si sunt mult mai linistita. Foarte mangaietoare mi se pare Bogorodicinaia, la fel de mangaietoare ca si Paraclisul Maicii Domnului.
      Cat despre apelul la rugaciune al Pr Mihai Valica nu pot sa spun decat ca imi doresc ca Domnul sa-l pazeasca de tot raul pe acest vrednic parinte al Bisericii noastre si sa sporeasca in el cuvantul adevarului Sau.

      Apreciat de 1 persoană

      • Apa trece, pietrele raman said, on Aprilie 21, 2016 at 7:27 am

        Anda,
        Multumesc pentru informatie. Desigur, putem citi si pravile mai ample si, de asemenea, putem repeta cat mai des rugaciuni scurte: ,,Tatal nostru”, ,,Aparatoare, Doamna”, Rugaciunea Sfintei Cruci, rugaciunea inimii etc. Spunea un preot ca metaniile si inchinaciunile ne ajuta sa dobandim ravna spre rugaciune. Doamne ajuta.

        Apreciază

  4. Mario said, on Aprilie 20, 2016 at 2:06 pm

    Conferinta ONU in new york pentru legalizarea mondiala a marijuanei…
    http://adevarul.ro/news/societate/lumea-pragul-legalizarii-cannabisului-1_571075675ab6550cb800327d/index.html
    si e aleasa si o data „ciudata” 20 aprilie, sau 4.20, sau 420, ce se intampla daca dam search pe google cu numarul 420 la imagini? https://www.google.ro/search?q=420&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjdwPGSiJ3MAhXINxQKHdz9DUgQ_AUIBygB&biw=1366&bih=623

    intr-un articol de acum doua saptamani si Saccsiv vorbea de aceasta data

    Apreciază

  5. pcmouse said, on Aprilie 20, 2016 at 2:37 pm

    parerea mea e sucarita tare pe mai marii nostrii..

    Apreciat de 1 persoană

  6. john said, on Aprilie 20, 2016 at 3:01 pm

    Întâlnirea Grupului Bilderberg va avea loc în iunie 2016 la Dresda
    https://templierblog.wordpress.com/2016/04/20/intalnirea-grupului-bilderberg-2016/

    Ritualuri Pascale pe Muntele Maslinilor
    https://templierblog.wordpress.com/2016/04/20/sacrificiul-mielului-pascal-se-intoarce-la-ierusalim-dupa-milenii/
    UNESCO a adoptat o rezolutie cu privire la Muntele Templului si zidul de Vest
    https://templierblog.wordpress.com/2016/04/20/unesco-zidul-de-vest-nu-apartine-evreilor/

    Apreciază

  7. Cristian said, on Aprilie 20, 2016 at 3:46 pm

    SUA: Statul Utah a declarat pornografia drept pericol pentru sănătatea publică

    http://www.activenews.ro/externe/SUA-Statul-Utah-a-declarat-pornografia-drept-pericol-pentru-sanatatea-publica-132439

    Apreciat de 1 persoană

  8. picasso said, on Aprilie 20, 2016 at 4:30 pm

    Interesant articolul
    „În interiorul Bisericii există o ruptură adâncă între Patriarhul Daniel și Mitropolitul Moldovei, Teofan, atât de adâncă încât regula succesiunii care zice că Mitropolitul Moldovei devine Patriarh la moartea celui în funcție este schimbată și Daniel a pregătit deja un alt succesor.”

    http://bn24.ro/exclusiv-ce-legaturi-exista-intre-ruptura-din-sanul-bor-candidatura-lui-marian-munteanu-noua-miscare-legionara-si-omul-cu-porcii-de-la-moschee/

    Apreciază

    • el said, on Aprilie 20, 2016 at 10:52 pm

      picasso

      minciuni amestecate, pleava pentru ametit …
      nu le baga in seama, ÍRELEVANT !

      Apreciază

  9. safimvigilenti said, on Aprilie 20, 2016 at 4:54 pm

    daca tacerea e mai sfanta, atunci sa taca mai intai cand se roaga cu ereticii, iar daca BOR nu recunoaste pericolul grav de care avertizeaza par Valica si nu isi avertizeaza enoriasii, atunci sa inceapa sa strige pietrele si pamantul in locul ei..si asa va fi, fara indoiala

    Apreciază

  10. tom beron said, on Aprilie 20, 2016 at 5:09 pm

    Este foarte bun acest parinte.L-am vazut intr-o duminica cind am fost prin Dorna si la fel a vorbit de bubuli si de raul si urgia ce vine.Ma intreb cit il vor mai lasa bubulii de la Patriarhie sa fie preot?

    Apreciază

  11. cosminmatiu said, on Aprilie 20, 2016 at 6:29 pm

    Dumnezeu a spus: rugati-va neincetat, nu a spus: taceti neincetat. Vai de capul nostru

    Apreciat de 1 persoană

  12. energein7 said, on Aprilie 20, 2016 at 7:52 pm

    Reblogged this on energein7's Blog.

    Apreciază

  13. Sorana B. said, on Aprilie 21, 2016 at 3:10 pm

    Toti lasii spun ca tacerea e „sfanta”. Asta este deviza ierarhilor nostri, total invers decat ce spun ierarhii greci cu frica de Dumnezeu.
    Daca nu te invata sa taci, te invata sa fi „smerit” pentru a nu iti spune opinia.
    In BOR ai voie sa iti spui crezul (opinia) doar daca ii lauzi pe ierarhi, asa cum face pr Constantin Necula sau Iustin Miron de la Oasa.
    Iata ca Dumnezeu a scos si preoti vrednici. Sa ne rugam pentru pr Valica si sa dea Dumnezeu ca altii sa ii urmeze exemplul.

    Apreciază

    • dorina said, on Aprilie 21, 2016 at 9:47 pm

      @ Saccsiv
      sunt abonata de aprox trei ani la acest blog insa nu stiu ce se intampla ca de doua luni nu mi mai apar articolele pe email.m-am abonat din nou in nenumărate rânduri dar in zadar. Va rog mult sa-mi spuneti cum pot rezolva aceasta problema.

      Apreciază

  14. ines said, on Aprilie 22, 2016 at 1:29 am

    Ce nu au reușit clienții băncilor reușesc ELEVII. Un licean i-a pus în DIFICULTATE pe bancheri: De ce eu nu pot fi CĂMĂTAR, iar BANCA poate?

    http://www.activenews.ro/economie-finante-banci/Ce-nu-au-reusit-clientii-bancilor-reusesc-ELEVII.-Un-licean-i-a-pus-in-DIFICULTATE-pe-bancheri-De-ce-eu-nu-pot-fi-CAMATAR-iar-BANCA-poate-132458

    Apreciază

  15. ines said, on Aprilie 22, 2016 at 1:31 am

    O tânără balerină de 17 ani din România a murit din cauza pastilelor contraceptive

    http://www.activenews.ro/stiri-diaspora/O-tanara-balerina-de-17-ani-din-Romania-a-murit-din-cauza-pastilelor-contraceptive-132449

    Apreciază

  16. octoviv said, on Aprilie 22, 2016 at 8:15 am

    Doamne, ajută.

    Vă rog frumos să îmi iertați îndrăzneala de a vă adresa întrebările de mai jos, poate prea devreme, ținând cont că mai sunt câteva zile până la Praznicul Învierii Domnului Dumnezeului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, dar întreb ținând cont de sfatul Sfinților Părinți care spun: „de vrei să te mântuiești cu întrebarea să călătorești”.

    Va veni Praznicul Învierii și unii dintre noi poate avem rude, prieteni sau cunoscuți, fie papistași, fie de alte religii (baptiști, iehoviști, penticostali, musulmani, hinduși, budiști, etc.) care poate vor veni în vizită fie invitați, fie neinvitați. Aceștia știind că noi creștinii ortodocși sărbătorim Sfânta Sărbătoare a Învierii Domnului Dumnezeului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, poate din politețe vor saluta cu: „Hristos a Înviat!”. În această situație este cuviincios, canonic, ortodox să răspundem cu: „Adevărat că a Înviat!” salutului dumnealor???

    Dacă răspundem cu: „Adevărat că a Înviat!”, în baza căror mărturii ale Sfintei Scripturi și ale Sfinților Părinți acționăm așa?

    Dacă nu răspundem cu: „Adevărat că a Înviat!”, de asemenea, în baza căror mărturii ale Sfintei Scripturi și ale Sfinților Părinți acționăm așa?

    Înclin să cred că bine ar fi să nu răspundem cu: „Adevărat că a Înviat!” în baza următoarelor mărturii:

    A doua epistolă sobornicească a Sfântului Apostol și Evanghelist Ioan, Capitolul 1:

    1. Preotul, către aleasa Doamnă şi către fiii ei, pe care ei îi iubesc întru adevăr şi nu numai eu, ci şi toţi care au cunoscut adevărul,
    2. Pentru adevărul care rămâne în noi şi va fi cu noi în veac:
    3. Har, milă, pace fie cu voi, de la Dumnezeu-Tatăl şi de la Iisus Hristos, Fiul Tatălui, în adevăr şi în dragoste.
    4. M-am bucurat foarte, că am aflat pe unii din fiii tăi umblând întru adevăr, precum am primit poruncă de la Tatăl.
    5. Şi acum te rog, Doamnă, nu ca şi cum ţi-aş scrie poruncă nouă, ci pe aceea pe care noi o avem de la început, ca să ne iubim unii pe alţii.
    6. Şi aceasta este iubirea, ca să umblăm după poruncile Lui; aceasta este porunca, precum aţi auzit dintru început, ca să umblaţi întru iubire.

    7. Pentru că mulţi amăgitori au ieşit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; acesta este amăgitorul şi antihristul.
    8. Păziţi-vă pe voi înşivă, ca să nu pierdeţi ceea ce aţi lucrat, ci să primiţi plată deplină.
    9. Oricine se abate şi nu rămâne în învăţătura lui Hristos nu are pe Dumnezeu; cel ce rămâne în învăţătura Lui, acela are şi pe Tatăl şi pe Fiul.
    10. Dacă cineva vine la voi şi nu aduce învăţătura aceasta, să nu-l primiţi în casă şi să nu-i ziceţi: Bun venit!
    11. Căci cel ce-i zice: Bun venit! se face părtaş la faptele lui cele rele.

    12. Multe având a vă scrie, n-am voit să le scriu pe hârtie şi cu cerneală, ci nădăjduiesc să vin la voi şi să vorbesc gură către gură, ca bucuria noastră să fie deplină.
    13. Te îmbrăţişează fiii surorii tale celei alese.

    tâlcuită de Sfântul Părinte Cuvios Justin Popovici al Serbiei în cartea Epistolele Sfântului Ioan Teologul, Comentariu, Traducere de Sabin PREDA, Cornel COMAN, Editura Bizantină, București, 1998, pp. 118-119:

    […]
    II, 10-13
    „Dacă cineva vine la voi și nu aduce învățătura aceasta, să nu-l primiți în casă și să nu-i ziceți: Bun venit! Căci cel ce-i zice: Bun venit! se face părtaș la faptele lui cele rele
    [κοινοωνει τοις εργοις αυτου τοις ποηροις]”. Trebuie luat aminte la aceste cuvinte, căci însuși Apostolul Iubirii e cel ce le rostește – însă cu dreptate le rostește, căci totodată e și Apostolul Adevărului; iar Iubirea nu există, nici subzistă, decât prin Adevăr – fără Adevăr ar cădea și n-ar mai fi. În iubirea de Adevăr se află de asemenea și toată râvna pentru Adevăr. Iar Iubirea de Adevăr și râvna pentru Adevăr sunt întruchipate desăvârșit de Sfântul Fiu al Tunetului; el e acela ce a făcut să răsune, precum tunetul, tot Adevărul Noului Testament, ca și Iubirea Noului Testament. În iubirea lui pentru Hristos a unit întru totul și Iubirea dumnezeiască desăvârșită, și Adevărul dumnezeiesc desăvârșit – de aceea Domnul Cel atotștiutor l-a și numit de la început Fiul Tunetului [Boanergès]. Iar Sfântul Fiu al Tunetului și-a îndreptățit cu desăvârșire acest nou nume – al cărui naș a fost Dumnezeu Însuși. Întâlnirea cu acest atât de minunat Apostol face să se nască în sufletele oamenilor și să crească neîncetat o bucurie minunată și un minunat entuziasm.
    Sfintele Paști, 1/14 iunie 1945
    DUCANOVIC.
    […]

    Sfântul Părinte Cuvios Justin Popovici al Serbiei, Biserica Ortodoxă și ecumenismul, Mănăstirea Sfinții Arhangheli – Petru Vodă, 2002, pp. 114-115:

    […]

    Cîtă vreme cineva rămîne în afară de Biserică, neunit cu ea prin pocăință, unul ca acesta este pentru Biserică eretic și, în chip de neocolit, se găsește în afara împreună-unirii mîntuitoare: Fiindcă ce părtășie poate fi între dreptate și nelegiuire? Ce părtășie poate să fie între lumină și întuneric? (2 Corinteni 6:14).

    Întîiul vîrf și Apostol, cu puterea pe care a primit-o de la Dumnezeu-Omul, dă porunca: „De omul eretic, după prima și a doua sfătuire, desparte-te” (Tit 3:10). Acela deci, care nu numai că nu se desparte de „omul eretic”, ci-i dă acestuia și pe Domnul Însuși, în Sfînta Împărtășire, se mai găsește oare în sfînta credință apostolică și Dumnezeu-omenească? Ceva mai mult, ucenicul cel iubit de Domnul Hristos, Apostolul dragostei, dă următoarea poruncă: Pe omul care nu crede în întruparea lui Hristos și nu primește învățătura evanghelică cu
    privire la El, ca Dumnezeu-Om, „să nu-l primiți în casă” (2 Ioan 1:10).

    Canonul 45 al Sfinților Apostoli poruncește cu glas de tunet: „Episcopul, sau preotul, sau diaconul, care numai s-a rugat cu ereticii, să se afurisească; iar dacă le-a îngăduit lor să lucreze ceva ca clerici, să se caterisească.” [53] Porunca aceasta este limpede chiar și pentru o conștiință de țînțar. Oare nu?

    [53] Vezi și Canonul 33 al Soborului din Laodikia.
    […]

    Pidalion, pag. 61:
    Canonul 45, Apostolic:


    CANONUL 45
    Episcopul, sau prezbiterul, sau diaconul, împreună cu ereticii rugându-se, numai să se afurisească. Iar de au dat lor voie, ca unor clerici a lucra ceva, să se caterisească.
    [Apostolic, can. 65; Sinod 3,can. 2, 4; Laodiceea, can. 6, 9, 32, 33, 34, 37; Timotei, can. 9]

    TÂLCUIRE

    Canonul acesta rânduieşte, că oricare episcop, sau prezbiter, sau diacon numai împreună s-ar ruga, dar nu şi împreună ar liturghisi, cu ereticii, să se afurisească. Că cel ce împreună se roagă cu afurisiţii (precum acest fel sunt ereticii) trebuie împreună a se afurisi şi el, după canonul 10 al acestoraşi Apostoli. Iar de au iertat ereticilor acestora să lucreze vreo slujire, ca şi clerici, să se caterisească. Fiindcă oricare cleric va şi liturghisi (împreună liturghisi) cu cel caterisit (precum unii ca aceştia sunt şi ereticii, după canonul 2 şi 4 al soborului 3) împreună se cateriseşte şi el, după al 11-lea al Apostolilor. Că se cuvine pe eretici să-i urâm şi să ne întoarcem feţele despre ei, dar nu cândva şi să ne rugăm împreună cu ei, sau să iertăm lor a lucra vreo slujire
    bisericească, ori ca nişte clerici, ori ca nişte ierei.

    Pidalion, pag. 322:
    Canonul 33, Laodiceea:

    […]

    CANONUL 33
    Nu se cuvine cu ereticii, sau cu schismaticii a se ruga împreună.

    TÂLCUIRE

    Rânduieşte canonul acesta să nu ne împreună rugăm, nici cu ereticii, adică cu cei ce greşesc în credinţă, nici cu schismaticii, adică ce după credinţă sunt ortodocşi, dar de soborniceasca Biserică despărţiţi pentru oarecare predanii, şi obişnuiri care se pot vindeca, după canonul 1 al marelui Vasilie. Vezi şi pe cel 45 apostolesc.
    […]

    Sfântul Părinte Cuvios Paisie Aghioritul, Patimi și Virtuți, Traducere din limba greacă de Ieroschim Ștefan Nuțescu, SCHITUL LACU – SFÂNTUL MUNTE ATHOS, Editura Evanghelismos, București, 2007, pp. 288-289:

    […]
    – Gheronda, poate cineva să aibă dragoste fără să aibă credință dreaptă?
    – Poate crede că are dragoste, dar în realitate să nu aibă. Dragostea adevărată o găsești în dogma cea dreaptă, cea ortodoxă. Odată au venit la Colibă doi catolici. Unul era ziarist, iar celălalt secretar la Vatican. „Mai întâi să spunem «Tatăl nostru»”, mi-au spus ei. „Ca să spunem «Tatăl nostru»”, le spun eu, „trebuie să fim de acord și asupra dogmei, dar între noi și voi este o prăpastie mare”. „Bine”, îmi spune unul, „numai ortodocșii se vor mântui? Dumnezeu este cu toată lumea”. „Da”, îi spun, „dar tu poți să îmi spui câtă lume este cu Dumnezeu?”. „Să arătăm dragoste”, îmi spun ei apoi. „Și păcatul [dragostea pătimașă] a devenit modă”, le zic. „Și acesta este cuprins în dragoste”, îmi spun ei. „Toți vorbesc despre dragoste, pace și bună înțelegere”, le-am spus la sfârșit, „dar toți aceștia sunt dezbinați atât în ei înșiși, cât și ei între ei. De aceea pregătesc bombe tot mai mari”.

    Mulți dintre cei care vorbesc despre dragoste și unitate nu sunt uniți ei înșiși cu Dumnezeu, deoarece nu L-au iubit și nici nu au dragoste adevărată. Dragostea adevărată are cel care are credință dreaptă, care trăiește lângă Dumnezeu, iar atunci Dumnezeu se zugrăvește pe chipul lui și ceilalți văd pe Dumnezeu pe chipul lui.

    Fie ca Dumnezeu să-i lumineze pe toți oamenii, cu care suntem frați după trup – de la Adam și Eva -, să vină „la cunoașterea adevărului” (I Timotei 2, 4), ca să devină și frați ai noștri duhovnicești! Amin.
    […]

    Cuviosul Iustin de la Celie, Cuvinte despre veșnicie, pp. 256-257, 259-260:

    http://aparatorul.md/hristos-cel-inviat-singura-noutate-adevarata-in-lume-sf-iustin-popovici/

    […]
    Și noi, creștinii, ce suntem, cine suntem noi? Noi suntem morți care am ieșit din morminte, am înviat din morminte și viețuim în această lume. Ce a făcut Domnul Hristos cu noi prin Învierea Sa? Ce a dăruit Domnul Hristos neamului omenesc biruind pe cel mai mare dușman al nostru, moartea și diavolul și păcatul? Ce ne-a dăruit Domnul Hristos? Ne-a dăruit Viața, Viața fără de moarte, Viața veșnică, în care moartea nu mai poate să intre, în care diavolul nu mai poate face rău, în care niciun păcat nu poate vătăma. Domnul a preschimbat fiecare ființă omenească într-o făptură nemuritoare. Noi, creștinii, trăim în această lume ca niște morți înviați. Ce este Sfântul Botez, prin care Îl urmăm pe Hristos? Sfântul Botez nu este nimic altceva, după cum învață Sfânta Evanghelie, decât îngropare împreună cu Domnul Hristos și înviere împreună cu El (Romani 6, 3-4). Și noi, prin botez, ne îngropăm împreună cu Hristos, precum se spune în minunatele cântări ale Canonului Învierii:

    Ieri m-am îngropat împreună cu Tine, Hristoase; astăzi mă ridic împreună cu Tine, Cel ce ai înviat…

    Da, înviez împreună cu Tine, Doamne! Acesta este creștinul.

    Creștinul este omul care a înviat împreună cu Domnul Hristos și astfel trăiește în această lume: ca un mort care a ieșit din mormânt, a biruit toate morțile și trece prin această viață ca un nemuritor pe care niciun fel de moarte nu-l mai poate vătăma. Niciuna, căci chiar dacă toate morțile l-ar ataca pe omul lui Hristos, nimic nu-i pot face! Nemuritor – mai puternic decât toate morțile, mirându-se de orice moarte și nimicind-o cu puterea Domnului Celui Înviat.

    Precum Hristos S-a îngropat, precum Hristos a înviat din morți, prin slava Tatălui, așa să umblăm și noi, cei ce trăim în această lume, întru înnoirea vieții (1 Corinteni 15, 20; Romani 6, 4), spune Sfântul Apostol Pavel. Aceasta este nevoința noastră, nevoința creștină în noua Viață. ÎIn ce fel de Viață? În Viața fără de moarte.

    Ești creștin. Întristările vin în această lume, dar știi, tot ceea ce faci este nemuritor. Totul merge în Viața veșnică împreună cu tine.

    Cel ce este în Hristos este făptură nouă (2 Corinteni 5, 17), spune Sfântul Apostol Pavel. Este făptură nouă. De ești întru Hristos, de ai credința în Hristos, iată, ești om nou, om botezat, om nemuritor. Iată, tu ești un om nou, tu ești un mort înviat, ai o inimă nouă, un suflet nou, inimă nemuritoare, suflet nemuritor și bucurie nemuritoare întru Domnul Cel Înviat.
    […]

    […]
    Iar noi, creștinii, începem de la Botez. Aceasta este singura putere, singurul nou, și este dăruit de Domnul Hristos fiecăruia dintre noi. Și noi ne distingem de ceilalți oameni prin aceea că credem în Învierea lui Hristos și în învierea noastră proprie. Și noi, creștinii de astăzi, creștinii veacului al douăzecilea, deși suntem slăbănogi și schilozi, mărturisim, împreună cu Sfinții Apostoli un singur adevăr. Ce fel de mărturisire? Mărturisim pe Domnul Cel Înviat! Domnul a înviat, omul a înviat! Aceasta este mărturisirea noastră. În această lume, noi, fiecare dintre noi ca și creștin, propovăduim neîncetat un singur lucru, mărturisim același lucru: pe Domnul Înviat și pe noi inșine înviați. Și viețuiești în această lume ca un mort înviat, care a biruit moartea, a biruit toate morțile, și astăzi, și mâine, și în vecii vecilor. Prin cine? Prin Domnul Iisus Hristos Cel Înviat.

    Hristos a Înviat! Adevărat a Înviat!
    […]

    În urma celor scrise mai sus aș mai avea o întrebare: dacă ați cunoaște sau ați locui în aceeași casă cu un preot care crede „că nu e nimic rău în a spune „Tatăl nostru” la masă cu ereticii” și chiar ar rosti „Tatăl nostru” la masă cu ereticul de față, și preotul respectiv vă va adresa salutul „Hristos a Înviat!” începând cu prima zi a Praznicului Învierii, ce i-ați răspunde??? Dacă nu i-ați răspunde cu: „Adevărat că a Înviat!”, ce i-ați răspunde și ce citate scripturistice și patristice ați aduce în argumentarea răspunsului???

    Vă mulțumesc frumos pentru timpul și atenția acordate citirii mesajului de mai sus și vă rog să mă iertați dacă v-am smintit cu ale mele gânduri și întrebări.

    Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Sale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului Părinte Ierarh Ignatie Briancianinov și ale tuturor Sfinților din Biserica Biruitoare să lumineze pe toți cei ce vor citi acest comentariu spre a lumina, în duh scripturistic și patristic și pe cei care s-au întâlnit cu această problemă.

    Apreciază

  17. Mirela said, on Mai 13, 2016 at 10:38 pm

    octoviv

    Părerea mea este că e conform canoanelor şi duhului patristic să răspunzi unui eretic/necreştin care te salută cu Hristos a înviat! cu Adevărat că a înviat! Nu e asta o mărturisire a credinţei noastre? Dacă nu-i zic asta, ce să-i zic? Să tac, să zic Bună ziua, precum ateii? El zice altceva decât crede, nu eu. Ce, în faţa ateului/ereticului/păgânului nu ai voie să îţi mărturiseşti credinţa?
    Sf. Ap. Pavel spune să nu îl primeşti pe cel care îţi aduce o altă învăţătură decât cea apostolică. E salutul Hrostos a înviat o altă învăţătură, sau e tocmai învăţătura centrală a Evangheliei? Chiar dacă acela e ateu/eretic/păgân şi crede altceva decât mine, nu cred că e cazul să resping salutul lui perfect ortodox, ci resping rugăciunea comună, învăţătura eretică, prietenia.

    Apreciază

  18. […] Parintele Mihai Valica A PROPUS forurilor competente O RUGACIUNE DE IZBAVIRE de toata lucrarea diavo… […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: