SACCSIV – blog ortodox

Patriarhul Daniel e GRAV BOLNAV. Si atunci? De ce nu ii este frica de iad?

Posted in Uncategorized by saccsiv on aprilie 14, 2016

preafericitul-daniel

Foto: http://www.click.ro/news/national/reactia-bor-dupa-tragedia-din-colectiv-nu-am-fost-invitati

Ieri aparuse stirea:

Universitatea Politehnică va acorda titlul de Doctor Honoris Causa Patriarhului Daniel

Azi, cu o ora inaintea evenimentului, televiziunile ne spun ca nu mai participa. Surse motiveaza ca din motive de sanatate. Purtatorul de cuvant al Patriarhiei zice ca din motive organizatorice.

Chiar daca motivul neparticiparii nu e boala, stirea e totusi un bun prilej pentru a ne aminti de starea sa de sanatate: PATRIARHUL E GRAV BOLNAV.

Si nu de cateva zile, ci de cativa ani. E bizara in aceste conditii agenda sa ecumenista, despre care, macar teoretic, n-are cum sa nu stie ca e drum sigur spre iad. Crede ca teoria e doar o poveste?

 

113 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. alternativenewsromania said, on aprilie 14, 2016 at 11:44 am

    Pas cu pas spre CONTROL TOTAL – Iohannis: „Multe legi ale securităţii sunt învechite”
    http://alternativenewsromania.blogspot.ro/2016/04/pas-cu-pas-spre-control-total-iohannis-multe-legi-ale-securitatii-sunt-invechite.html

    Patriarhul Daniel, premiat cu titlul de Doctor Honoris Causa „pentru asigurarea continuitatii in credinta stramoseasca”
    http://alternativenewsromania.blogspot.ro/2016/04/patriarhul-daniel-va-primi-titlu-de-doctor-honoris-causa-universitatea-politehnica-bucuresti.html

    „Crucea nu poate fi interzisă în România. Suntem popor creștin. Nu îmi este frică de ancheta poliției.”
    http://alternativenewsromania.blogspot.ro/2016/04/crucea-nu-poate-fi-interzisa-in-romania-suntem-un-popor-crestin.html

    E timpul ca romanii sa acapareze piata: inca un lant de magazine va DISPAREA din Romania
    http://alternativenewsromania.blogspot.ro/2016/04/e-timpul-ca-romanii-sa-acapareze-piata-inca-un-lant-de-magazine-va-disparea.html

    In SFARSIT! Autovehiculele care vor transporta lemne taiate ilegal vor fi confiscate
    http://alternativenewsromania.blogspot.ro/2016/04/in-sfarsit-autovehiculele-care-vor-transporta-lemne-taiate-ilegal-vor-fi-confiscate.html

    Apreciază

  2. el said, on aprilie 14, 2016 at 11:46 am

    Saccsiv

    „Chiar daca motivul neparticiparii nu e boala, stirea e totusi un bun prilej pentru a ne aminti de starea sa de sanatate: PATRIARHUL E GRAV BOLNAV. Si nu de cateva zile, ci de cativa ani.”___ de unde stii si ce suferinta are?
    eu nu stiam, insa pt el ma rog asa ratacit cum e ca sa-l cerceteze Dumnezeu fara incetare pana se va trezi pocainta in el, desi RESPING faptele apostaziei si ecumenismului lui.

    Apreciat de 3 persoane

    • saccsiv said, on aprilie 14, 2016 at 12:13 pm

      el

      Nu pot spune de la cine stiu, dar il cred. A fost pe langa el pe cand era Mitropolit, pana s-a dumirit care le e drumul.

      Sa ne rugam pentru Patriarh sa iasa din ratacirea lui si sa-l vindece bunul Dumnezeu.

      Apreciat de 4 persoane

    • Anda said, on aprilie 14, 2016 at 2:16 pm

      el
      Dumnezeu sa-ti dea mantuire pentru gandul crestinesc pe care il ai. Da, Patriarhul are nevoie de rugaciunea fiecaruia dintre noi pentru ca Domnul sa-l CERCETEZE FARA DE INCETARE pana cand il va trezi la pocainta. Urat miros lasa in urma lui ecumenismul, adica apostazia…

      Apreciat de 2 persoane

    • ioana L. said, on aprilie 14, 2016 at 3:40 pm

      draga „el”
      S-ar parea ca l-a afectat si moartea pr.inspector Alexandru Motoc, mana lui dreapta…Unii spun ca nu ar fi strain de moartea Pr.inspector, nu stiu care e adevarul. Cert e ca pr.Motoc prea a murit „brusc”…parintele Patriarh e, intradevar, bolnav de mult, dar are sufletul f.bolnav, spun unii…

      Apreciat de 1 persoană

      • el said, on aprilie 14, 2016 at 4:38 pm

        ioana L.

        posibil. ca e bolnav PUTRED duhovniceste SE VEDE demult.
        totusi sa ne rugam ca Dumnezeu sa-l cerceteze cum stie El pana ori sa pocaieste ori piere inainte sa faca mai mult rau Bisericii.

        Apreciat de 1 persoană

      • un om said, on aprilie 14, 2016 at 11:16 pm

        Motoc a murit de cancer la oase care are intr-adevar o evolutie rapida si e foarte dureros.
        Stii altceva sau e doar o presupunere?

        Apreciază

    • el said, on aprilie 14, 2016 at 5:10 pm

      ioana L.

      eu il pomenesc (rug. personale doar) oricum in nadejdea ca intr-o zi singur va cere si el mantuirea sa: „8. Stropi-ma-vei cu isop si ma voi curati; spala-ma-vei si mai vartos decat zapada ma voi albi. „Ps 50

      daca nu vrea, Domnul stie ce va fi, oricum pomenirile nu se fac in zadar, folosesc cumva/undeva pentru tema ceruta …..

      Apreciază

    • palcauioan66 said, on aprilie 14, 2016 at 6:23 pm

      ,,faptele apostaziei si ecumenismului lui,,…pai atunci nu mai e om al lui Dumnezeu,ci al satanei…gresesc?

      Apreciază

      • el said, on aprilie 14, 2016 at 11:20 pm

        palcauioan66

        …cam asa ceva, nu gresesti. Tu tine-te insa de Sf Parinti CARMA fara gres la Bisericii prin care ne invata Insusi Dumnezeu Duhul Sfant.
        Dar e nadejde de mantuire si pt el sa stii, de nu RUGACIUNEA noastra pentru el oricum ii va slabi (pana la nimicire, functie de curajul si ardoarea ei) lucrarea lui impotriva lui Hristos.

        Apreciază

    • AlexandruM said, on aprilie 15, 2016 at 6:51 am

      el

      Corecta pozitia ta acum dar ajuta-ma sa te inteleg. Cu cateva zile in urma spumegai in termeni injuriosi la adresa IPS Teofan. Care-i diferenta? Ce-i in mintea ta?

      Apreciază

      • el said, on aprilie 15, 2016 at 1:40 pm

        AlexandruM

        hehehe ai aparut vicleanule al corectului politic, esti cumva iscoada lui teofan curcan fudul si prost? 🙂

        nu e nici o diferenta intre cele 2 iude daniel si teofan in ceea ce priveste caderea, tradarea, erezia si apostazia lor.
        diferenta intre cei 2 este ca daniel e mai destept si are caracter mai puternic, deci sansele lui sa se pocaiasca nu se compara cu ale viermelui las, molatic fricos, slugarnic prefacut, tarator pe burta, lingau viclean, pizmas si fara caracter de teofan molusca si om de nimic.

        nu ma rog pentru cei fara caracter si fara sanse. roaga-te tu ca te crzei mai sfant pentru lepadaturi de teapa lui teofan.

        Apreciază

  3. onel said, on aprilie 14, 2016 at 11:54 am

    Toti trebuie sa ne temem de iad . Chiar si noi frate Vasile. Oare judecatile noastre sunt ale lui Dumnezeu.

    Apreciază

  4. Paul222 said, on aprilie 14, 2016 at 12:02 pm

    Si eu ma intrebam acelasi lucru. Iata raspunsul Monahului Teodot:

    Eu: Nu pot sa nu ma mir si sa ma intreb, ce este in mintea acestor patriarhi si inalti ierarhi precum MItropolitul Teofan sa fie ecumenisti si sa sfideze ortodoxia in asa hal, ei nu au frica de Dumnezeu? Ei cum cred ca o vor „drege”. Deci chiar nu inteleg. Ori sunt masoni si se incred mai mult in tatal minciunii ori sunt inconstienti, sau cum altfel parinte ca nu inteleg.De ce nu au frica de Dumnezeu?

    MT: Ce sa fie in inima lor decat satana. Dracii arhiereilor sunt capetenii, arhiconi ai iadului. 95% din arhiereii romani sunt masoni. Daniel este in Bnai-Brit masoneria jidanilor unde intra numai jidani. De ce crezi ca i-am cerut demisia ? Tei itropoliti grci au intreruppt pomenirea blestematului de Atenagora pana la moartea lui : Augustin al florinei, Ambrozie si Pavlos.

    Apreciază

    • el said, on aprilie 14, 2016 at 11:29 pm

      Paul222

      dracul le-a dat si le-a aratat prea multe la „intitierile” lor din caua asta ei sunt infricosati si prea LASI caci iubitori de sine si plini de patimi, lasi si fricosi ca sa se opuna.
      numai ca dacul le-a aratat filme si ei POT DACA VOR sa rupa MNCIUNA in care s-au lasat imbroboditi.
      Tu iti dai semaa ca ei sunt hirotoniti si ce PUTERE AU de la DUmnezeu chiar impotriva diavolului? DACA AR VOI…..
      dar diavolul ii minte cu infricosari de babe si ei se lasa pacaliti si de lasi si patimasi ce sunt NU VOR sa rupa vraja lui e care ar putea PREA USOR ca Preoti si MAI MULT Episcopi sa o RUPA ca pe panza de paianjen. Insa pentru asta ar trebui sa fie dispusi sa puna pentru Hristos insisi VIATA lor. Daca vor face asta Hristis le va da inapoi viata lor pe care au ricat-o, daca NU ORICUM IADUL si l-au agonisit.

      Apreciază

  5. haribo said, on aprilie 14, 2016 at 1:11 pm

    Pentru ca el prin ecumenism nu considera ca a facut pasul inafara Bisericii Lui Hristos.La fel este cu luciferienii,o cunostiinta care face parte din grupul Rotary,mi-a spus ca au in cercul de prieteni masoni luciferieni(cunostiinta nu se considera mason) si care isi duc planurile la implinire,dar ei nu-l considera pe Lucifer a fi un duh necurat,dimpotriva,iar toate crizele si nenorocirile pe care le provoaca au ca scop pacea finala si o noua oranduire.Daca va uitati la proasta aia de Zavoranca pe peretele paginii de facebook,veti vedea aceleasi idei ,exact ce mi-a spus aceasta cunostiinta,ca dumnezeul biblic il tine pe om intr-o cupola a necunoasterii,iar Lucifer este cel care l-a eliberat samd.

    Apreciază

  6. Paul222 said, on aprilie 14, 2016 at 1:28 pm

    OFFTOPIC: Ce chestie, Muzeul s-a judecat cu Biserica si a castigat… ce-o fi in capul lor??? http://stirileprotv.ro/stiri/social/biserica-domneasca-din-curtea-de-arges-pierduta-definitiv-dupa-un-proces-inceput-acum-8-ani-cui-revine-monumentul-istoric.html

    Apreciază

  7. meryy said, on aprilie 14, 2016 at 1:28 pm

    Saccsiv
    O intrebare am si eu: permisul auto nou este periculos precum cardul de sanatate? Reprezinta o lepadare de Hristos sau o cadere? Astept un raspuns.Doamne ajuta!

    Apreciază

    • saccsiv said, on aprilie 14, 2016 at 2:57 pm

      meryy

      Cand a mai aparut si ala? Un link te rog.

      Apreciază

    • sorin said, on aprilie 14, 2016 at 6:41 pm

      Permisu de conducere are si cod de bare si cip ascuns. Un comisar prin 2008 a declarat public ca permisele contin cip. CU cat avem mai multe acte dintraste a cu atat e mai rau. Poti circula si fara permis. nu permisul iti da dreptul sa conduci ci absolvirea scolii de soferi. Cunosc cazuri care circula fara permis.

      Apreciază

      • safimvigilenti said, on aprilie 14, 2016 at 7:25 pm

        poti, da’ iti iei o mare amenda !!!

        Apreciază

      • Paul222 said, on aprilie 14, 2016 at 11:21 pm

        Zici ca l-ai uitat in cealalta geaca si-i arati o copie xerox, poate scapi cu avertisment. Daca vorbesti frumos, multi politisti sunt chiar ok.

        Apreciază

      • Ionut said, on aprilie 15, 2016 at 9:35 am

        A circula fara permis te face pasibil de puscarie.

        Apreciat de 1 persoană

      • Ionut said, on aprilie 15, 2016 at 10:02 am

        P.S: Am vruta sa spun „cu permisul expirat”. Una e sa-l scoti si sa nu-l ai la tine (iei doar o amenda) si alta e sa nu-l reinnoiesti.

        Apreciat de 1 persoană

      • safimvigilenti said, on aprilie 15, 2016 at 11:32 am

        sa n-o dam in paranoia, permisul auto nu are cip la noi ! ar fi vizibil daca ar avea si ar exista si cititoare de permisuri cu cip, ca la cardul de sanatate

        Apreciat de 1 persoană

    • sorin said, on aprilie 14, 2016 at 6:50 pm

      Toate permisele auto au cod de bare care pot contine 666 codat plus ca au si cip. Asta o spune un comisar prin 2008. Uitati aici. Nu permisul va da dreptul sa conduceti si absolvirea scolii. POlitia este obligata sa dea o dovada nicidecum permise cu cipuri. Cunosc persoane care circula de ani de zile fara permis. Orice act luati este un pericol la mantuire ins ensul ca iuntuneca mintea. PErsoanele care nu au nici un fel de act, nici macar buletin scapa mai usor de inrobire.

      Apreciază

      • Marinela said, on aprilie 14, 2016 at 10:32 pm

        Pana si pe parintele Iustin Parvu l-au derutat pentru moment cu informatiile acestei persoane, in final parintele si multi altii au spus ca permisul nu are cip. Cipul este la vedere in toate documentele care nu trebuie luate.
        Haideti sa nu traumatizam lumea si nici sa nu o pagubim fara rost si nici pe noi sa nu ne pagubim cu o viitoare lipsa de incredere!

        Apreciat de 1 persoană

    • AlexandruM said, on aprilie 15, 2016 at 7:00 am

      FOTOGRAFIILE la permis si carte de identitate sunt BIOMETRICE. Sunteti recunoscuti din orice fotografie / inregistrare video, inclusiv cand iesiti la plimbare.

      Minunata lume noua este aproape gata. Va primeste cu bratele deschise. Ii plac smartphone-urile si toate celellate chestii „inteligente”.

      Apreciază

      • Marinela said, on aprilie 15, 2016 at 9:24 pm

        De cand se fac fotografii biometrice pentru permis?

        Apreciază

    • Ionut said, on aprilie 15, 2016 at 9:49 am

      Am auzit o stire conform careia urmeaza sa se schimbe formatul cartilor de identitate (nu permiselor auto), astfel incat sa aiba dimensiunile unui card bancar si sa nu mai aiba inscriptionata pe ele adresa detinatorului (si, probabil, sa pemita inserarea unui cip). Dar in aceeasi stire se facea precizarea ca solicitantul cartii de identitate poate sa ceara ca aceasta sa nu contina cip.
      In ceea ce ma priveste, as dori ca un document pe care il detin sa nu contina cip si sa nu aiba inscriptionat numarul fiarei in vreuna din forme.
      Sunt mai multe tipuri de coduri de bare, nu stiu daca noul permis are asa ceva si care este formatul respectivului cod de bare.
      Decat sa stai in stress, mai bine iti iei bicicleta, desi Romania e o tara in care nu prea poti merge pe bicicleta pe sosele.
      Parerea mea e ca cipul devine o problema cand interactioneaza cumva cu sistemul nervos, si reprezinta o problema tendinta de a cipiza totul si de a stoca toate informatiile pe un singur cip.
      Dar, repet, asta e strict parerea mea. Poate altii au alta parere.

      Apreciază

  8. Alin said, on aprilie 14, 2016 at 1:31 pm

    ” Când vă mai grăbiți să luați un antibiotic fără să vă fi făcut înainte analizele, poate vă amintiți că în fiecare an în UE mor 27.000 de oameni din cauza unor infecții rezistente la orice antibiotic. Practic un oraș cât Sighișoara dispare din Europa în fiecare an din cauza unor infecții care acum 20 de ani erau 100% vindecabile.

    Și dacă sunteți farmacist sau medic de familie și cedați insistențelor unui părinte îngrijorat care vrea să-i dea antibiotic copilului cu roșu în gât, nu uitați că epidemia de Ebola a fost o glumă cu cele 12.000 de victime pe lângă cei 700.000 de oameni care mor deja în fiecare an din cauza unor infecții care, cu 20 de ani în urmă, erau complet vindecabile.
    (sursa cifrelor: CDC, OMS si guvernul britanic) „

    Apreciază

    • Ionut said, on aprilie 15, 2016 at 9:58 am

      Unele afectiuni au nevoie neaparata de antibitice (de exemplu, borelioza – care se poate declansa ca urmare a unei muscaturi de capusa), dar numai cu sfatul medicului. Pentru raceli sau pentru prevenirea gripei, exista antibiotice si antivirale naturale, usturoi, ceapa, propolis si vitamina C din portocale si alte fructe.

      Apreciază

  9. Ionut said, on aprilie 14, 2016 at 1:48 pm

    Daca aruncam o privire si in ograda altora, cred ca stam destul de bine, inca. Zic si eu.
    Intamplator, am dat peste o emisiune la Radio Trinitas, unde PF Daniel, pe atunci mitropolit (era vorba de o inregistrare din 1992) sustinea o conferinta si raspundea la intrebari.
    La un moment dat, i s-a adresat o intrebare despre yoga. Dupa un raspuns oarecum diplomatic (ceea ce imi trezise ceva banuieli), a concluzionat cu ideea ca yoga face totusi parte dintr-un anumit sistem religios si filosofic si ca Biserica nu sustine astfel de practici.

    Apreciază

  10. ayeaye20 said, on aprilie 14, 2016 at 1:50 pm

    „Biserica noastra, omeneste vorbind, nu a fost ingenuncheata nici de comunism, nici de prigoanele lui Traian si Diocletian, ci a fost ingenuncheata numai de nepurtarea de grija a purtatorilor de rasa.” (Parintele Efrem de la Vatoped)

    Apreciază

    • Maria said, on aprilie 14, 2016 at 3:39 pm

      Certificatul este lovit de nulitate absoluta,pt incalcarea capacitatii de exercitiu a functiei administrative,intrucat,precum in scandalul Cathedral Plaza, competenta de emitere era in sarcina Primariei Generale si nu a celei de Sector. Prin HG 372/2015, terenul e trecut in domeniul public al statului si in administrarea Secretariatului pt Culte, ca atare Primaria de sector nu poate decide nici certificatul, nici autorizatia de constructie.In plus, nu sunt dovezi legate de Protocolul dintre Stat si Muftiat impus de HG 372, de la care curg cele 36 de luni in care, daca Muftiatul nu face constructiile, pierde terenul. Trebuie tinuti in sah cu actiuni in contencios administrativ- contra HG 372/2015,certificatului de urbanism, care, din 2009, a devenit act administrativ de informare, deci supus legii de contencios administrativ, si a autorizatiei de constructie, pe care vor incerca sa o obtina , pana trec cele 36 de luni.

      Apreciază

    • tom beron said, on aprilie 14, 2016 at 5:13 pm

      @anda
      Am vazut si eu articolul dar nu spune numele celor care AU APROBAT ACEASTA PORCARIE.De ce oare?din cauza alegerilor?L este frica ca iscoriteanul care a aprobat nu va mai fi ales?…hmm..ciudat

      Apreciază

  11. Mary said, on aprilie 14, 2016 at 3:29 pm

    „Therefore, all who have become involved in the initiations of masonic mysteries must from this moment sever all relations with masonic lodges and activities, being sure that they are thereby of a certainty renewing their links with our one Lord and Savior which were weakened by ignorance and by a wrong sense of values.” St. Nectarios Educational Series, No. 22
    sursa http://orthodoxinfo.com/ecumenism/masonry.aspx
    „De aceea, toti care au devenit implicati in initierea misterelor masonice trebuie din acest moment [asta era in 1933] sa taie toate relatiile cu lojile masonice si activitatile masonice, si sa fie siguri ca aceasta este o reinnoire a relatiilor cu al nostru unul Domnul si Mantuitorul nostru care au fost slabite de ignoranta si de un sens gresit al valorilor”.
    Sa ii dea Dumnezeu tarie si incurajare Patriarhului si celorlalti preoti ortodocsi dar si catolicilor, si protestantilor si altora care au intrat acolo cu intentii fie si sa cucereasca sistemul sa-l faca crestin sau ce alte intentii onorabile ar mai fi avut si ma gandesc ca intre atatia pagani cand s-au vazut pe ei n-a mai contat ca erau ortodox sau catolic sau protestant, doar din cauza contrastului cu ceilalti s-au mandrit si duhurile cele rele care bantuie padurile egiptene ale masoneriei le-au luat mintile ca sa ramana si sa intoarca ei raul in bine. Dar sa iasa din aceasta organizatie, si daca vor mai suferi asa de tare de schisma sa vedem daca vor mai simti asa acut si parca isteric, irational, nevoie mistica sa isi uneasca fortele. Ca sa nu mai vorbesc de sentimentul de vina inoculat in ei ca violenta din lume impotriva crestinilor e cauzata de faptul ca ei nu sunt toti uniti si ar fi pedeapsa de la Dumnezeu.
    Sa ne rugam sfintilor pe care ii stim aparatori de duhuri rele (eu stiu doar de Sfanta Marina si Sfantul Hristofor, si evident Sfantul Prooroc Moise care i-a atras atentia si faraonului ca este manipulat) si tuturor Ingerilor sa le dea minte sa iasa ca asta e lucrarea pe care ei simt ca trebuie sa o faca, sa iasa din masonerie, dar ei sunt orbiti toti acolo si zic ca vor sa faca o mare biserica mai mare si mai crestina ca toate. Dar gandul cel bun „lucrare de credinta” se refera la actiunea de iesire din masonerie, nu la construire de ceva pe/prin acolo.

    Apreciază

  12. Cristian said, on aprilie 14, 2016 at 3:38 pm

    Nu prea ma pricep dar am auzit si eu cum ca patriarhul ar fi mason! In cazul asta, masonii au o cu totul alta credinta: ei cred in satana, ei cred ca satana va castiga cumva si va ajunge dumnezeu sau poate chiar IL va supune pe adevaratul si Singurul Dumnezeu etc. Deci ei probabil nu cred ca vor ajunge in iad ci ca vor birui etc. Chiar era la un moment dat o melodie rock care se numea „God dethroned” – deci cam ilustreaza credintele lor…

    Noi, crestinii, stim ca Dumnezeu NU POATE fi invins si NU E POSIBIL ca o fiinta creata, chiar si satana, sa biruie tocmai pe Creator!! Mai mult de atat, Biblia afirma destul de clar ca satana va fi aruncat in iad, in iazul de foc, moartea a doua!

    Apreciat de 1 persoană

  13. cosminmatiu said, on aprilie 14, 2016 at 3:58 pm

    Primăria Sectorului 1 a eliberat certificat de urbanism pentru mega-moschee…
    Primăria Sectorului 1, sub conducerea PSD-istului Vasile Moțoc, primar interimar, a eliberat, în data de 11 aprilie 2016, certificatul de urbanism pentru moscheea pe care Muftiatul Cultului Musulman din România intenționează să o construiască pe Bulevardul Expoziției nr. 22-30. Certificatul de urbanism este un act de informare obligatoriu care nu dă beneficiarului dreptul de construire, fiind doar o etapă legală, premergătoare eliberării autorizației de construire.
    Potrivit art. 29 alin.1 din Legea nr. 350/2001 cu completările și modificările ulterioare „Certificatul de urbanism este actul de informare cu caracter obligatoriu prin care autoritatea administraţiei publice judeţene sau locale face cunoscute regimul juridic, economic şi tehnic al imobilelor şi condiţiile necesare în vederea realizării unor investiţii, tranzacţii imobiliare ori a altor operaţiuni imobiliare, potrivit legii.”
    Obținerea unui PUZ, obligatorie înainte de autorizare
    Având în vedere că amplasamentul pe care urmează să fie construită moscheea este situat în zona CB5 –zonă situată în afara perimetrului central, care grupează funcțiuni complexe de infrastructură municipală și supramunicipală – pentru autorizarea construcției este necesară obținerea unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ), care intră în competența exclusivă a Primăriei Municipiului București.
    Prin certificatul de urbanism, Primăria Sectorului 1 i-a comunicat Muftiatului Cultului Musulman din România că următoarea etapă este obținerea avizului de oportunitate al arhitectului șef al Primăriei Capitalei, în scopul întocmirii Planului Urbanistic Zonal și aprobării sale de către Consiliul General al Municipiului București (CGMB).
    Primăria Capitalei obligată să pună în dezbatere PUZ-ul
    Planul Urbanistic Zonal se supune dezbaterii publice, iar competența asigurării dezbaterii publice și realizării procedurii de consultare a populației revine structurilor de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului București. Totodată, facem precizarea că documentațiile de urbanism de tip PUZ nu se supun aprobării consiliilor locale de sector, ci sunt aprobate de către Consiliul General al Municipiului București.
    Numai după ce Municipalitatea va delibera și aproba Planul Urbanistic Zonal, beneficiarul construcției va putea solicita Primăriei Sectorului 1 eliberarea unei autorizații de construire.
    Muftiatul Cultului Musulman din România a depus, în data de 26 ianuarie 2016, la Primăria Sectorului 1, documentația pentru eliberarea unui certificat de urbanism, etapa premergătoare obținerii autorizației de construire. Întrucât documentația depusă a fost incompletă, instituția noastră a transmis petentului o adresă de completare, prin care i s-a cerut precizarea scopului pentru care solicită eliberarea certificatului de urbanism, precum și prezentarea planurilor anexă, așa cum prevede legislația în vigoare.
    La rândul lor, reprezentanții cultului musulman au revenit cu o completare la documentația de urbanism, în care au prezentat documentele solicitate. În aceste condiții, Primăria Sectorului 1 avea obligația legală de a elibera certificatul de urbanism solicitat de beneficiarul construcției.
    http://www.curentul.info/…/14326-mega-moscheea-are-certific…

    Apreciază

    • cca70 said, on aprilie 14, 2016 at 6:26 pm

      blestemat sa fie acel functionar cu tot neamul lui care a aprobat casa satanei pe pamintul martirilor crestini

      Apreciază

      • Ionut said, on aprilie 18, 2016 at 9:56 am

        Din pacate. exista un intreg lant de „functionari” ai statului roman (si crestin) care ne-au adus in situatia de fata, incepand de la presedinte, premier etc.
        Deja raul a fost facut. Acum avem de ales intre un rau mai mic (scandal cu comunitatea musulmana) si un rau mai mare.
        Era cu mult mai bine daca se gandeau de zece ori inainte si nu-i dadeau apa la moara lui Erdogan. Sau, poate or fi fost santajati cu ceva, mai stii?…

        Apreciază

  14. Paul222 said, on aprilie 14, 2016 at 3:59 pm

    Mai tineti minte? ActiveNews solicită Ministerului Culturii să facă public conținutul Memorandumului semnat cu Vaticanul http://www.activenews.ro/cultura/ActiveNews-solicita-Ministerului-Culturii-sa-faca-public-continutul-Memorandumului-semnat-cu-Vaticanul-131430 N-au primit inca nici un raspuns… de ce oare?

    Apreciază

  15. meryy said, on aprilie 14, 2016 at 4:18 pm

    Au aparut din 2008 si au cip in ele; am facut proba cu permisul unui amic la cuptorul cu microunde.Si asa a bubuit cipul ( micro cipul).http://www.antena3.ro/economic/auto/noile-permise-auto-se-elibereaza-incepand-de-luni-foto-57394.html

    Apreciază

    • cca70 said, on aprilie 14, 2016 at 6:34 pm

      unde scrie in articolul din link ca are cip? ca eu nu am vazut scris…iar in cuptorul cu microunde bubie orice are fir metalic inserat in el sau contine metal ( vezi acel „timbru”
      cu RO)

      Apreciază

  16. tom beron said, on aprilie 14, 2016 at 5:15 pm

    ..ciudat..a fost trimis la studii in West pe timpul lui Impuskatu…hmm..sa fi fost bolsevicii dinainte de ’89 pe „felie” cu bubulii globalisti?..

    Apreciază

    • saccsiv said, on aprilie 14, 2016 at 5:24 pm

      tom beron

      Papusarii vestului n-au pierdut niciodata in mod real din mana estul.

      Apreciază

      • tom beron said, on aprilie 14, 2016 at 9:40 pm

        @saccsiv
        Asta e inca o dovada ca „ei” u creat golemul rosu

        Apreciază

    • mircea.v said, on aprilie 14, 2016 at 8:38 pm

      Si dupa studii prin Germania pe la universitati protestante, Daniel a fost nici mai mult nici mai putin, profesor de ecumenism la Geneva. In 1986. Pe timpul lui ceasca. Asa ca…

      Apreciază

  17. mishuleu said, on aprilie 14, 2016 at 6:01 pm

    E intrat in masonerie asta inseamna ca a pierdut haruri daca a avut si cate or mai fi avut si dupa cum stim acolo se depun juraminte grele. Plus ca nu mai are discernamant odata ce in spatele lui nu mai stau decat draci. Dar eu cred ca cea mai grea patima care il tine in ratacire e cea a iubirii de arginti. Boala grea in zilele noastre. Doamne ajuta.

    Apreciat de 1 persoană

    • AlexandruM said, on aprilie 15, 2016 at 7:15 am

      Boala mai grea este judecata. Asta-i crima directa fara ocolisuri.

      Este adevarat ca strange bani de pe unde poate pentru catedrala dar tu ce ai face in locul sau, daca tot te-ai apucat de o treaba?

      NB – nu s-a atins de banii pentru servicii sociale si, slava Domnului, sunt multicei bani pe zona asta. Nu stiu cat de mult conteaza insa mie imi spune ceva.

      Apreciază

      • mishuleu said, on aprilie 15, 2016 at 8:19 am

        Asta cu sa nu „judecam” ar insemna sa ii lasam sa faca tot ce vor in tara asta. E idee foarte periculoasa ce a intrat in mintea mai multora si in cea a crestinilor ortodocsi mai ales. Adica noi sa stam cuminti, sa tacem ca sa nu ii „judecam” si Ciobotea sa distruga in continuare ortodoxia din interior si sa lasam sa distruga si putina farama de credinta pe care o mai aveau unii din fratii nostri, sa lasam traga dupa el clerici santajati material si cu caterisirea si frati nestiutori care accepta fara sa gandeasca ce spune domnu „preafericit”. Sa nu uitam totusi despre cine vobim aici si anume despre cel ce a bagat in spitalul militar pe parintele Fageteanu care nu degeaba l-a facut preaindracit. Si par. Fageteanu l-a judecat nu-i asa. Doamne ajuta.

        Apreciat de 1 persoană

      • mircea.v said, on aprilie 15, 2016 at 11:34 am

        Pi daca mai punem si biometrie-cipuri care e la fel de grav ca si ecumenismul, transplantul de organe, cardul de sanatate, necanonizarea Sfintilor Inchisorilor si batjocorirea lor, si mie imi spune ceva 🙂

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on aprilie 15, 2016 at 2:05 pm

        AlexandruM

        pai nici n-ar avea ce face personal cu banii aia, in ce-l priveste are tot ce-i trebuie si asta de cand a fost racolat si trimis la „studii” la eretici. e persoana publica, reprezinta o „imagine”, nu are timp liber in care sa duca o viata ascunsa de dezmat. pt el si iubirea de arginti si lepadarea sunt unelte ca sa ajunga la implinirea constanta a setei de putere.
        ce dracului i-a lipsit ceva in Cer cand era cel mai stralucit arhanghel ca sa tradeze? a tradat pe Dumnezeu din setea de putere, de asta bolesc toti astia locuiti de arhiconii mai mari.
        a nu judeca NU insemana ca te preface ca nu vezi sau a te aburi cu minciuni numind raul bine si binele rau pe motive de FALSA evlavie. A nu judeca insemana ca VAZAND TOATE si numindu-le cu numele care li se cuvine SA AJUTI la INDREPTAREA lor.

        CUM se indrepteaza un bolnav care e mereu felicitat de doctori ca ar fi sanatos tun? sau astepti DOAR vreun Inger din Cer sa-i arate pacatul lepadarii lui?

        Apreciază

      • el said, on aprilie 15, 2016 at 2:16 pm

        AlxandruM

        a Nu judeca insemana si ca VAZAND TOATE asa cum sunt INTOCMAI sa poti sa le intregerzi FARA sa te vatemi !

        dar asta nu v-au invatat la „sorbonica” de popi …acolo e cu limbaju` de lemn si cu ascultarea : „da sa traiti!” …..eeuuuhhhh voiam sa zic … ” da sarut-manusitza preainalte!” 🙂

        Apreciază

  18. Apa trece, pietrele raman said, on aprilie 14, 2016 at 6:25 pm

    Exista loc si de mai rau. Dumnezeu sa-l miluiasca asa cum ii este de folos.

    Apreciază

  19. picasso said, on aprilie 14, 2016 at 6:56 pm

    Fratilor suntem la un pas sa ne pierdem identitatea crestina… Atacati cu moscheia… masonii isi fac de cap !!! Fratilor nu mai avem multe de vorbit. E timpul sa trecem la fapte. De exemplu sa cerem expulzarea musulmanilor din tara pe motiv ca submineaza interesul national ar romanilor!!! Noi, ca popor crestin nu dorim musulmanizarea acestui teritoriu. Or astia asta fac ne ocupa cu forta construind aici o reduta musulmana care nu se justifica dat fiind numarul mic de musulmani…Fratilor daca in Bucuresti vor fi 100 de mii de musulmani… va spun ca toata Romania va fi in mainile lor fiindca ei sunt uniti…!!! Noi nu intelegem nimic scriem pe net si nu ne implicam..Dar ei vin in mase, cu program de ocupatie, cu bani cu sustinere, cu unitate… Ne vor lua femeile noastre la harem ca pe niste capre… Vom ajunge slugile lor… Barbati de rahat ce suntem . Neam de lasi… si de fricosi… Asa popor de pupincuristi si de lingai… si cu o credinta crestina fix formala… Scriem trei prosti pe un site.Si toata media din tara asta e vanduta. Bai va dati seama in ce hal suntem?

    Apreciat de 3 persoane

      • valentindortodox said, on aprilie 15, 2016 at 3:46 am

        Românii nu vor megamoschee!
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ───████████████████████
        ───████████████████████
        ───████████████████████
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────
        ──────────██████───────

        Românii nu vor megamoschee!

        ────────────████────────
        ───────────██████───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ────█████████──█████████
        ────██───────────────███
        ────█████████──█████████
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██──██───────
        ───────────██████───────
        ───────────██████───────

        Apreciază

  20. Paul said, on aprilie 14, 2016 at 7:36 pm

    Sa ne rugam lui Dumnezeu,a ne da intelepciunea de a trai in armonie unii cu altii si cu toate lucrarile Sale! La inceput a fost cuvantul…

    Apreciază

    • el said, on aprilie 14, 2016 at 11:15 pm

      Paul

      mai omule crestinul e in armonie cu toata Creatia, dar NU POATE sa fie in armonie cu TRADATORII Lui Hristos Dumnezeu si ai Dreptei Credinte caci atunci isi pune in pericol insasi viata sa vesnica si pe Dumnezeu HULESTE !
      NU POTI numi raul bine si binele rau. Toleranta la EREZIE/APOSTAZIE este CURSA diavolului ecumenismului si si-a agonisit deja multime mare de ucenici spre IAD !

      La inceput a fost Cuvantul Iisus Hristos Fiul Lui Dumnezu UNUL din Sf Treime, Fiul Tatalui si Fiul Fecioarei,…..iar nu cuvantul trancaneala desarta/MINCIUNA/INSELAREA/PAREREA oamenilor fara minte si DESPARTITI prin erezie/tradare/apostazie de Dumnezeu !

      Apreciază

  21. cosminmatiu said, on aprilie 14, 2016 at 9:15 pm

    Apreciază

    • Marinela said, on aprilie 14, 2016 at 10:44 pm

      Cred ca femeia aceasta dupa ce si-a batut joc de biserici in direct la televiziune explicand de ce lumea vrea spitale si nu catedrale, daca nu se pocaieste pentru fapta ei urata, este mai bine sa nu mai apara macar pe site-urile ortodoxe.

      Apreciat de 1 persoană

      • cosminmatiu said, on aprilie 15, 2016 at 8:11 am

        Nu stiam ca a facut asta

        Apreciază

      • Ionut said, on aprilie 15, 2016 at 12:32 pm

        cosminmantiu

        Mie nu mi s-a parut ca si-ar fi batut joc. Intr-adevar, a fost la un moment dat o emisiune critica in legatura cu anumite „obiceiuri” financiare ale unor fete bisericesti, dar nu a fost un atac impotriva Bisericii. Sau poate nu stiu eu despre ce e vorba.

        Apreciază

      • Marinela said, on aprilie 15, 2016 at 9:21 pm

        &Ionut
        Asculta cu atentie draga Ionut reportajul, sa vezi cu cata perfidie a pus problema de la inceput. Ea a lovit cu totii pumnii in Biserica, aducand argumente pe care eu nu le contest, s-a pregatit foarte bine pentru acest reportaj, dar ea nu a facut o emisiune despre slabiciunile oamenilor, ale unor fete bisericesti despre care si Domnul ne-a vorbitt, ci despre motivul pentru care oamenii prefera spitale si nu Catedrale.

        Apreciază

  22. Mustafa said, on aprilie 14, 2016 at 9:52 pm

    De ce nu ii este frica lui Daniel de iad?
    Pentru ca e ateu, ateii nu cred in iad, dragul meu Saccsiv 😀

    Apreciat de 1 persoană

    • el said, on aprilie 15, 2016 at 1:52 pm

      Mustafa

      nu stiu daca e ateu, dar are „virtutea” lui iuda: iubirea de arginti, combinata la el si cu setea de putere. 🙂
      pentru astea 2 si-a vandut sufletul si se afla in indracire, dar nu cred ca e ateu. cine umbla cu dracii ocultilor nu poate sa creada ca nu exista Dumnezeu ci doar sa se poarte in virtutea unui pact cu cel viclean.
      ce dracul e ateu? ca si el la fel „slujeste ” pe Dumnezeu ca si astia. 🙂
      dracii si slugile lor sunt nebuni, bicisnici, aberatia e starea lor de a fi. ce tu cauti logica /intelegere/pricepere la draci? asa si la slugile lor, devin asemanatori, e dinamica duhovniceasca.
      Cine se rupe de Izvoul Vietii si al Intelepciunii devine mort si nebun.

      Apreciază

  23. MariusB said, on aprilie 14, 2016 at 10:12 pm

    Poate pentru ca el crede ca SIGUR o sa ajunga in Rai 😀

    Apreciază

  24. Mary said, on aprilie 14, 2016 at 10:36 pm

    http://www.activenews.ro/stiri-social/Marian-Munteanu-ATACAT-si-de-Institutul-Elie-WIESEL-Persoana-PUBLICA-Marian-Munteanu-prezinta-un-motiv-de-ingrijorare-132249.Ce minciuni spu astia si vor sa le si credem.Ca toti sunt impotriva lui Munteanu dar de fapt ei nu sunt.

    Apreciază

    • Mary said, on aprilie 15, 2016 at 11:17 am

      Hey! te rog… Stiu ca nu exista confuzie aici din cauza pozei de blog. Dar daca vrei nick-ul asta hai sa negociem si discutam.

      Apreciază

  25. cca70 said, on aprilie 14, 2016 at 10:50 pm

    @sacsiv

    Cum mai merge cu infintarea unei televiziuni, asa cum era preconizata?

    Ai renuntat la idee? ca nu am mai auzit nimica pe blogul tau despre subiectul asta

    Apreciază

  26. Felix Stancu said, on aprilie 14, 2016 at 10:59 pm

    După ideea Ierom Petru Pruteanu nu-l putem pomeni pe PF Daniel la Sfântul Maslu dacă nu-i prezent!

    A apărut recent o carte scrisă de Pr. Petru Pruteanu: „Sfântul Maslu și alte slujbe de vindecare” (istorie și actualitate),Editura Sophia. Autorul ne uimește cu speculațiile sale teologice, intenționând să epuizeze problema și ca să o spunem pe șleau oglindește calitatea sa de teolog-ist adaptată după noțiunea de farmacist.

    „… generații întregi de teologi, preoți și simpli mireni considerau că rânduiala Sfântului Maslu este un fel de moștenire «apostolică» , care nu suportă niciun fel de analiză critică” / pag. 5 apoi vezi cum se contrazice: „Tainele nu pot fi… analizate” pag. 15
    „Cel puțin în primul mileniu creștin, Biserica nu a vorbit niciodată despre un număr exact de «Sfinte Taine» și nici nu le clasifica în vreun fel” pag. 14
    „Tainele nu pot fi definite, numărate sau analizate… mai degrabă ca o adevărată gnoză, care nu poate fi decât apofatică” pag. 15
    „Botezul și Mirungerea constitue o singură Taină. La noi s-a crezut că Mirungerea este ceva distinct de Botez – ceea ce este fals” notă de subsol nr. 3 pag. 16
    „Nicio sursă istorică sau liturgică din primele patru secole nu ne spune (măcar indirect) că preoții ar fi mers la casele bolnavilor pentru a-i unge cu ulei sfințit sau că bolnavii ar fi venit la biserică pentru așa ceva” pag. 22
    „scopul vindecării nu este vindecarea în sine, ci posibilitatea de a participa la sinaxa euharistică și slujirea nevoilor comune ale Bisericii” nota de subsol 1, pag. 24
    O influență majoră asupra Pr. Pruteanu o are Afanasiev care supralicita speculativ cu privire la Taina Sfântului Maslu: „Invocând asupra celui bolnav harul care trebuie să-l vindece, Biserica se roagă în Taina Masulului pentru continuarea participării sale la Euharistie. Fără Euharistie toate Tainele rămân nedepline. Scopul lor nu este atins”
    „uleiul deși este binecuvântat «nu are în sine nicio putere în afara însușirilor sale firești»” nota 2, pag. 24.
    „Rugăciunile la aplicarea uleiului (în cazul Sfântului Maslu – primele patru din cele șapte) vorbesc mai clar despre utilizarea uleiului decât de rugăciunea de sfințire, care este destul de generalizată și permite o utilizare destul de largă a uleiului, nu doar în cazul bolnavilor” pag. 27, nota 2.
    „e discutabil dacă-i putem unge cu același ulei pe maturii sănătoși, doar pentru că se simt păcătoși și ar vrea să prevină o boală care încă nu-i evidentă sau suferă de careva patimi… nu trebuie să denaturăm sensul primar și biblic al Maslului pentru bolnavi” pag. 28
    „în slujba noastră a Maslului lucrurile stau exact invers: mai întâi se cere vindecarea, menționându-se și legătura cu păcatul, după care se cere iertarea păcatelor, fără să se mai menționeze aproape deloc vindecarea” pag. 27
    „În Biserica Rusă toți doritori de sfânt Maslu trebuie să se spovedească… dacă se spovedește destul de des și vrea să-și facă și Maslu spovedania nu trebuie impusă…” pag. 30
    „Termenul «maslu» nu înseamnă neapărat slujba pentru bolnavi tipărită în Molitfelnicul nostru, ci, în sens larg poate să însemne orice utilizare a uleiului” pag. 31
    „În primele secole diferența dintre uleiul sfințit și sfântul mir nu era atât de clară ca astăzi” pag. 31
    „Unii vor vindecarea trupului, alții și/doar a sufletului, unii cer iertarea păcatelor… ireal…” pag. 36.
    „Un Maslu penitențial ar putea să suplinească Spovedania” pag. 36 și să fie „să fie perceput ca o altă formă (vizibilă) de iertare a păcatelor mărturisite la duhovnic” pag. 38
    „Ar face diferența între păcatele opritoare și păcate de rutină care nu au nevoie de dezlegare” pag 39
    „Ultimile zile ale Postului Mare, prin programul lor liturgic, nu-i oferă preotului prea mult timp pentru spovedanie, dar aceasta n-ar trebui să fie un motiv ca oamenii să nu se împărtășească Joia și în Sâmbăta Mare, dar mai ales la Paști” pag. 37
    „Sfântul Maslu este un rit litrugic cu rol terapeutic…” pag. 44
    „Nu de puține ori aceste rituri aveau o valență medicală, doar că creștinii preferau ca medicament nu un ulei obișnuit, ci unul «binecuvânt» / «sfințit»…” pag. 44
    „Autorul rugăciunii a șaptea prezintă această ordine exact invers (Matei 16-18, Matei 26, 69-75 și Ioan 21, 15-17)… textul evidențiat de noi ar trebui sau ar putea fi înlăturat” pag. 61
    „«Prin preoții Bisericii» putem înțelege și preoțimea… fără a avea în vedere un anumit număr de preoți” pag. 62
    „Nu există argumente dogmatice serioase pentru ca Taina Maslului să fie săvârșită de mai mulți preoți…”pag. 64
    „Maslu ar trebui să se facă doar celor gravi bolnavi” pag. 65.
    „Pomenirea altor persoane decât cele prezente la Maslu este un obicei greșit… nu se extinde nicidecum «efectul» Tainei asupra celor absenți. Această percepție magică a harului trebuie dezrădăcinată definitiv din Biserică. Maslu «la fără frecvență» nu există!” pag. 67

    etc, continuă șirul de aberații nu le mai transcriu….

    Apreciază

    • el said, on aprilie 15, 2016 at 2:11 pm

      Felix Stancu

      multumim pentru culegerea de „perle” din …. putza gandirii lui pruteanu ! daca n-ar fi de PLANS caci HULE ar fi de ras.
      petru pruteanu e demult pe aratura, „o comite” regulat neica „liturghistul” … 🙂

      pai mascariciul asta caruia i se pare ca e „destept” si „invatat” a ajuns sa rada de Sf Parinti si sa.i „corecteze” el, cu „intelesuri inalte” din …burta lui cu draci

      Apreciază

      • Anda said, on aprilie 15, 2016 at 5:39 pm

        el,
        „…pune Doamne straja gurii mele si usa de ingradire imprejurul buzelor mele”..(.macar in Postul Mare).
        Si, vezi cum faci sa nu fii „iute la manie si grabnic a varsa sange nevinovatu’ ” ca-i mare pacat.

        Apreciază

      • el said, on aprilie 15, 2016 at 7:17 pm

        Anda

        mai usurel cu indignarile si afla ca petrica al tau nu e atat de „nevinovatu” pe cum ti se pare tie din avion.

        ia aici si rumega un florilegiu MIC din ABERATILE iesite din putza gandirii RATACITULUI FUDUL petru pruteanu.
        daca asta la tine e „ortodoxie” si „nevinovatie” …… ia seama pe ce cale te afli !

        lectura placuta la SPURCACIUNI SI NECURATII din putza gandirii lui petrica , ca din altceva nu putea iesi asmenea SCURSORI ABJETCE !

        https://saccsiv.wordpress.com/2014/09/02/1-septembrie-inceputul-anului-bisericesc-petru-pruteanu-o-aberatie/

        unele din postarile sale de pe Facebook in care incearca sa demonstreze in stilu-i deja caracteristic ca:
        1 septembrie nu înseamnă nimic nici dpdv civil, nici dpdv bisericesc. Ţine de „a fost odată ca niciodată, că dacă nu era, nu se povestea…”.
        Nu le repostez, le puteti gasi pe contul sau. Ma limitez la doua citate:
        Iar dacă o prostie se afirmă fie şi o mie de ani, nu înseamnă că e trebuie acceptată. Ideea că soarele se învârte în jurul pământului s-a vehiculat şi mai mult timp, dar iată că în urma demonstraţiilor a fost abandonată. Şi nu-i nimic păcătos în a ne întreba de ce întreaga tradiţie iudaică şi tradiţia primului mileniu creştin nu vorbeşte nimic despre începutul creaţiei la 1 septembrie, iar atunci când cineva a început să abereze ceva, noi trebuie să-l credem imediat?
        […]
        Iar faptul că pr. Stăniloae încearcă să găsească explicaţii la nişte practici recente nu mă miră. Acesta i-a fost stilul. Pot să vă dau şi alte exemple…
        https://saccsiv.wordpress.com/2014/08/26/teologii-iadului-petru-pruteanu-e-teologie-schizofrenica-a-spun-ca-e-curvie-sa-traiesti-necununat-vietile-sfintilor-sfideaza-logica-istoria-si-bunul-simt-sfantul-nicolae-nu-l-a-palmuit-pe-arie-i/

        Păi, o bună parte din istoriile scrise în cele 12 volume ale Vieţilor Sfinţilor, traduse în română după lucrarea lui Dimitrie al Rostovului (sec. XVII), se înscriu fără echivoc la pseudoaghiografie. Sfidând logica, istoria şi chiar bunul simţ, multe din aceste Vieţi redau „ad literam” cuvântări întregi şi mărturisirile a zeci de martiri din sec. III-IV, încât ne întrebăm cine a stat cu reportofonul să le înregistreze? Multe detalii aghiografice sunt identice, fiind schimbat doar numele eroului. De unde ştie autorul toate acestea? De nicăieri! Le-a inventat singur sau a consemnat în scris legendele inventate de câteva generaţii de dinaintea lui! Începuturile unei astfel de abordări l-a făcut Simeon Metrafrastul (sec. X) şi ucenicii lui (sec. XI) care, deşi au lucrat cu izvoare ceva mai sigure, au completat istoriile cu legende şi „clişee aghiografice” care se regăsesc la fiecare al doilea sau al treilea sfânt. Trebuie să recunoaştem că pe alocuri, Dimitrie al Rostovului este chiar mai logic decât Simeon şi ucenicii săi.
        […]
        Un alt exemplu interesant este cel al pălmuirii lui Arie de către Sf. Nicolae al Mirelor Lichiei la primul Sinod Ecumenic.
        Primele istorisiri despre Sfântului Nicolae nu vorbesc nici despre pălmuirea lui Arie şi nici măcar despre participarea lui la Sinodul I Ecumenic (Niceea, 325). De asemenea, toate actele istorice referitoare la primul Sinod Ecumenic nu fac nici o referire la participarea sau intervenţiile Sf. Nicolae. Probabil, chiar dacă a participat, nu s-a remarcat cu nimic din ceata celor 318 Părinţi.
        Apropo, lucrurile sunt şi mai obscure atunci când vorbim de Sf. Spiridon al Trimitundelor. Sozomen (Istoria bisericească I, 11) descrie minunea lui cu legarea hoţilor de oi, scrie despre vorbirea cu fata moartă, vorbeşte despre grija de săraci şi chiar aminteşte despre participarea Sf. Spiridon la un Sinod din Creta, dar nu zice nimic despre participarea lui la Sinodul de la Niceea şi nici despre minunea cărămizii. La fel şi Socratie Scolasticul (Istoria bisericească I, 12), care se laudă că a vorbit cu cretanii despre minunile Sf. Spiridon şi a citit câteva întâmplări în latină la Rufin, aminteşte de aceeaşi minune cu hoţii de oi şi despre vorbirea cu fata moarte, dar nu aminteşte nimic despre participarea lui la Sinodul I Ecumenic şi nici despre minunea cărămizii. Cred că această minune, dacă ar fi avut loc în realitate, era să fie consemnată nu doar de istorici, ci ar fi fost un argument puternic pentru orice teolog trinitar din sec. IV, inclusiv pentru marii capadocieni. Dar iată că minunile atât de dragi nouă şi pe care „nebunii de arieni” chipurile le-au ignorat, apar în istorie abia în sec. XI. Dacă o fi avut la bază nişte tradiţii orale mai vechi, nu ştim, dar pare mult prea suspect că marii teologi şi istorici ai Bisericii nu amintesc de aşa întâmplări cu totul speciale.
        […]
        Ceea ce am scris mai sus se poate uşor verifica după surse şi ediţiile critice ale acestor Vieţi de Sfinţi. Din păcate, să deosebeşti falsul de autentic în toate Vieţile Sfinţilor (cele 12 volume), mi se pare un lucru aproape imposibil. În anumite cazuri însă, efortul se justifică, mai ales că opulenţa minunilor nu ne ajută, ci ne sufocă, iar acesta se observă şi în tendinţele pseudo-ortodoxe contemporane ale iubitorilor de Masluri şi exorcisme.
        […]
        P.S. Nu vă grăbiţi cu anatemele! Şi să nu credeţi că sectarii vor afla toate aceste detalii istorice abia de la mine. Ei le ştiu demult şi uneori pe dreptate ne critică… Am devenit prea creduli în asimilarea diferitor legende şi tradiţii populare în corpul Sfintei Tradiţii a Bisericii. Nu tot ce este tradiţie într-un sat („ortodox”) este neapărat şi parte a Sfintei Tradiţii a Bisericii! Acest lucru trebuie să-l credem mai întâi noi, apoi să-l spunem şi sectarilor…

        https://saccsiv.wordpress.com/2013/11/20/invatatura-parintelui-petru-pruteanu-despre-cip-este-mai-periculoasa-chiar-decat-cea-a-activistilor-pro-cip-el-vede-legatura-cip-antihrist-insa-ne-indeamna-sa-acceptam-cipul-deoarece-crest/

        Apreciază

      • Anda said, on aprilie 15, 2016 at 9:27 pm

        el,
        iarta-ma ca nu citesc ce ai scris, nu sunt indignata si, ca sa vezi ca nu polemizez, ti-as face cunostinta cu siameza mea. Dar nu stiu cum sa procedez.

        Apreciază

      • el said, on aprilie 15, 2016 at 10:07 pm

        Anda

        nu citi, stai in bezna ta ca e mai confortabil si inghite balele la RATACITII ca petru pruteanu.

        nu am scris eu mai sus ci am dat copy-paste dupa secretiile putzei gandirii lui !
        enjoy !

        siamezei tale la al carei nivel ma delegi ironic ca o „smerita” poti sa-i faci eventual cunostinta motanului meu.

        Apreciază

      • el said, on aprilie 15, 2016 at 10:58 pm

        Anda

        eu cand bestelesc ceva nu o fac ca sa jignesc finele urechiuse ale „ascultatorilor”, ci ca sa INJOSESC MASCARILE cele demne de DISPRETUL cel mai mare cu „pretuirea” cuvenita lor.
        daca si-ar putea vedea uraciunea erezia, inselarea, apostazia, tradarea, viclenia, minciuna , FALSUL….ar CRAPA de urat. si CAT DE URAT MIROSITOARE sunt acestea inaintea Lui Dumnezeu nu poate limba cea mai murdara sa descrie nici de departe.

        Apreciază

      • el said, on aprilie 15, 2016 at 11:27 pm

        Anda

        frumoase siamezele…. si vorbaretze
        sa-ti traiasca pisicutza 25 de ani si sa fie sanatoasa tun pana in ultima ei zi.

        Apreciat de 1 persoană

      • Anda said, on aprilie 16, 2016 at 10:43 am

        el,
        Nici vorba sa te compar cu siameza mea…Am inteles ca esti iubitor de pisici si voiam sa-ti trimit o poza cu regina case care are deja 22 de ani, o pisica atat de fidela fata de sotul meu incat o poti compara cu un caine de paza. Atat.
        Apropo, saccsiv ar trebui sa deschida o rubrica speciala pentru iubitorii de animale de companie…ca sa mai dedramatizam putin. In rest, bucurie sufleteasca si mantuire iti doresc.

        Apreciază

      • el said, on aprilie 16, 2016 at 2:24 pm

        Anda

        iarta-ma te rog ca eu sunt mai suspicios din fire si din experienta rea avuta cu unii.
        Multumesc mult de idee, chiar m-as bucura sa o vad pe „patriarha” pisicilor siameze 🙂
        Doamne ajuta si tie asemenea bucurie si mantuire.

        ps: si motanul meu e vorbaretz , mai guraliv chiar ca o siameza. 🙂

        uite unul dragutz :

        Apreciază

  27. octoviv said, on aprilie 15, 2016 at 1:39 am

    http://www.constantinsavoiu.ro/religie#prettyPhoto%5B29%5D/0/
    http://www.constantinsavoiu.ro/religie#prettyPhoto%5B29%5D/2/
    http://www.constantinsavoiu.ro/religie#prettyPhoto%5B29%5D/6/
    http://www.constantinsavoiu.ro/religie#prettyPhoto%5B29%5D/13/
    http://www.constantinsavoiu.ro/religie#prettyPhoto%5B29%5D/28/
    http://www.constantinsavoiu.ro/religie#prettyPhoto%5B29%5D/47/

    via blogroll, partea dreaptă:

    https://dogmaticaempirica.wordpress.com/2016/04/14/legaturile-patriarhiilor-cu-masoneria-azi-cazul-bartolomeu-constantin-savoiu/

    http://lumea-ortodoxa.ro/vai-voua-ecumenistilor-fatarnici-2/
    http://marturieathonita.ro/vai-voua-ecumenisti-fatarnici/

    Facă-se Sfânta Ta Voie întru ei, o, Doamne!

    Iezechiel 18, 23

    Oare voiesc Eu moartea păcătosului, zice Domnul Dumnezeu – şi nu mai degrabă să se întoarcă de la căile sale şi să fie viu?

    Iezechiel 33, 11

    Spune-le: Precum este adevărat că Eu sunt viu, tot aşa este de adevărat că Eu nu voiesc moartea. păcătosului, ci ca păcătosul să se întoarcă de la calea sa şi să fie viu. Întoarceţi-vă, întoarceţi-vă de la căile voastre cele rele! Pentru ce să muriţi voi, casa lui Israel?

    Apreciază

    • mihai said, on aprilie 15, 2016 at 9:02 am

      Acum in ceasul al 12-lea sa-si ceara iertare parintilor Iustin si Adrian Fageteanu si sa se dezica de masonerie si ierezia ecumenismului si sa ne rugam pt el pt ca Domnul doreste indreptarea pacatosului si nu pierderea acestuia. Acum totul depinde numai de el de Daniel

      Apreciază

    • gheorghi said, on aprilie 15, 2016 at 10:22 am

      http://www.constantinsavoiu.ro/cv
      ––––––––––––––
      Bartolomeu Constantin SĂVOIU
      Consilier în Comerţ şi Relaţii Economice Internaţionale
      General de Brigadă (r)
      –––––––––––––––––-
      Ne spune ….
      „Militant în Uniunea Pan-Europeană, în continuitatea ideilor marilor predecesori: Coudenhove-Kalergi, de Gasperi, Schumann, Adenauer, de Gaulle, şi apoi Pompidou, Mitterand, Chirac şi Sarkozy, s-a angajat în acţiuni pentru o mai bună înţelegere între ţările europene şi pentru realizarea Marelui Ideal Comunitar al Uniunii Europene, cu respectarea identităţii tuturor naţiunilor.”
      …. da …. sa nu uit…
      „În calitate de Vice-Preşedinte laic al Consiliului de Administraţie al Mitropoliei Ortodoxe Române pentru Europa Occidentală şi Meridională, a contribuit la întărirea spiritului ecumenic între diferitele confesiuni religioase şi a spiritului de toleranţă.”
      Asa – DA! (??)

      Apreciază

  28. mihai said, on aprilie 15, 2016 at 9:25 am

    Maria, ca ai deschis subiectul cu catedral plazza, cand a fost scandalul cu aceasta toata presa vuia, la fel preoti ortodocsi cu patriarhia in frunte nu mai putea de focul acesteia ceea ce pe ei nici nu trebuia ca sai intereseze de acei papistasi, un caz similar de asta data in piatra neamt cu acea biserica monument istoric de linga parcul central la care structura ia fost pusa in pericol de lucrarile la care se efectua la acel pasaj subteran si o minune Dumnezeiasca a facut ca acea bisericuta de o valoare inestimabila sa nu pateasca ceva, ei bine daca in cazul catedral plazza era zarva mare aici la piatra neamt toata lumea tacea milc, ca sa nu mai vorbim ca patriarhia de la bucuresti si m.m.b era trup si suflet linga catedral plazza in schimb nici pis referitor la biserica cu pricina, singurul care a dezbatut acel caz fiind silviu alupei pe vremea cand functiona otv-ul

    Apreciază

    • Mary said, on aprilie 15, 2016 at 12:06 pm

      Da chiar! Nu inteleg de ce BOR evita pur si simplu sa prezinte si problemele bisericilor ortodoxe. Adica stiu ca au ei explicatia ca nu vor sa se planga sau sa se laude, sa tina asa o morga regala impozanta. Ma gandesc ca poate asta este gandirea lor ca asa a zis si patriarhul Daniel presei ca BOR are proiecte de caritate nu vrea sa le prezinte in presa ca sa nu se laude.
      De pe siteul BOR despre aceasta biserica doar facuta de Stefan cel Mare, care mai este si sfant!
      http://ziarullumina.ro/jumatate-de-mileniu-in-istoria-bisericii-domnesti-din-piatra-neamt-64029.html
      Din presa Piatra Neamt
      http://mesagerulneamt.ro/2015/11/patrimoniu-biserica-lui-stefan-cel-mare-macinata-de-umezeala-si-fisuri/

      Apreciază

      • mihai said, on aprilie 15, 2016 at 2:52 pm

        Mary. Dar nunumai de acea biserica este vorba, dar vedem bine pe diverse bloguri si siteuri ce prapad fac acei venetici in grecia unde mai multe sf. Biserici si icoane sunt distruse si pirjolite si nici un fel de atitudine din partea b.o.r

        Apreciază

      • Mary said, on aprilie 15, 2016 at 4:09 pm

        Le e frica, e clar. Shh.. sa nu deranjam pe lideri ca… ce ne fac? Acum au facut, dau cu refugiati in noi. De ce mai le e frica, scandalul a inceput. De noi nu le pasa? Sa ne simtim singuri si abandonati de parintii nostri, preotii pe care ni-i-a dat Dumnezeu si ei ne trimit la Tatal de parca suntem orfani de preoti, sa se ingrijeasca doar El de noi, sa ne dea curaj doar El. Dar ei?
        Solutiile la care s-au gandit: se duce „tati” Francis sambata in Grecia sa-i impace si pieptene si sa le dea laptic ca sa nu ne taie gaturile cum zice-n cartea lor si sa ne mai lase cateva icoane si biserici.
        http://www.catholica.ro/2016/04/07/vaticanul-confirma-papa-francisc-va-merge-in-grecia/
        Asta e ce-i distreaza sa vie cineva, cu cruce de gat, eretic sau nu (crestinii sunt tot niste … u know), sa ii spele pe picioare si ei sa ne invete cum sa fim noi crestini din mai complexa carte a lor pe care a scris-o lunaticul la lumina lunii in desert cand s-a simtit si Moise si Iisus, si a descoperit ca Dumnezeu e mare. Ca e mare. Ca un munte dar mai mare de atat. Si a scris o carte in consecinta. Mare e Dumnezeu, da. Asa e. Bravo, Mahomed mama, ai aflat si tu pe asta.
        E mare Dumnezeu si are un palat in ceruri. E cu de toate in palat si e bine rau acolo. Au si femei. E virgine. E bine acolo.Nu e rau, ca daca era rau Dumnezeu nu ne zicea sa venim acolo ca el e bun. Si mare. Bun si mare. Da, asa e.
        Iarta-ma azi sunt schizofrenica rau de tot.

        Apreciază

      • Anda said, on aprilie 15, 2016 at 9:43 pm

        Mihai, asa e.
        Hoardele musulmane nu vin sa ne cante muzica de petrecere, cum face de pilda asta:

        Lasand gluma la o parte, eu zic sa ne mai asezam un pic la priveghiere cu acatistul sfintilor romani din toate timpurile. Numai Dumnezeu ne mai aude…

        Apreciază

    • Maria said, on aprilie 15, 2016 at 12:56 pm

      Referirea la Cathedral Plaza am facut-o numai si numai pt a semnala argumentul juridic : nu poate emite autorizatie/certificat de urbanism o Primarie de Sector ( aceeasi) pe ceea ce nu e competenta, cata vreme in discutie este un alt domenmiu public decat cel pe care este abilitata sa decida. Subiectul deschis (?! in fapt nu l-am deschis, ci doar am raspuns unei postari) este strict cel despre ilegalitatea demersurilor de autorizare/ edificare a moscheei, cu care nu sunt de acord, dar nu am pozitia si nici forta de a bloca proiectul, desi am reprezentarea la nivel juridic despre ce trebuie facut impotriva acestuia,cat si impotriva cotelor de migranti pe care niste guvernanti vanduti, cu un presedinte marioneta, mult-prea-nemernic in satisfacerea propriilor interese, calcand cadavrul intereselor nationale ale Romaniei, ni le baga pe gat sufocandu-ne. Am postat aici argumentul juridic intrucat am reprezentarea ca in jurul lui saccsiv sunt oameni curajosi care au inaintat deja contestatii in justitie legate de moschee si m-am gandit ca argumentul le va fi de folos, pt ca nici unul din site-urile de stiri nu permitea trecerea comentariului despre ilegalitatea certificatului.Am postat incalcand o promisiune pe care mi-am facut-o si v-am facut-o ( de a nu mai posta pe acest blog), fara sa insemne insa ca voi recidiva. De ce? Pt ca-mi repugna profund reactiile prin care in mod repetat mi s-au pus in sarcina, in replica, lucruri pe care nu le-am spus si nu le-am afirmat, doar pt ca „vajnici aparatori” ai ortodoxiei au considerat ca ar fi cazul sa apere ceea ce nu am atacat vreodata in postari si nu voi ataca ( ortodoxia), gandind ca ma vor converti daca isi vor folosi limbajul agresiv si suburban si referirile la traditie pe post de ciomag. Sunt botezata ortodox, dar circumstantele in care mi-am deschis ochii spre Dumnezeu tin de catolicism, desi recunosc si pretuiesc superioritatea ortodoxiei, LA CARE INSA NU AM REUSIT SA TREC TOCMAI DATORITA ATACURILOR LIPSITE DE DUHUL CREDINTEI IVITE IN ORICE DIALOG L-AM INCERCAT CU BUNACREDINTA CU CEI DE PE ACEST BLOG, INCERCAND SA INTELEG ORTODOXIA SI SA VAD CUM POT FACE PASII SPRE EA SI IN EA. Mereu m-am intrebat cum e posibil ca oameni atat de apropiati de Dumnezeu, in cea mai frumoasa forma de credinta si traire adevarata a lui Dumnezeu sa vorbeasca atat de urat gandind ca prin atacurile si vorba lor Ii slujesc lui Hristos si crezand ca reusesc sa-i converteasca pe altii fiind agresivi, in forme suburbane de limbaj. Oare asa ma voi manifesta si eu, daca/dupa ce voi trece la ortodoxie? iertati. BUNUL DUMNEZEU SA VA BINECUVANTEZE!Amin. Nu voi mai reveni.

      Apreciază

  29. Nicoleta said, on aprilie 15, 2016 at 11:12 am

    „E bolnav”, deci trebuie înlocuit. Nu pricepeți? Mai sânt 2 luni și ceva până la întâlnirea tâlharilor.
    Cred că atunci o să fim deja fără nefericit, iar frâiele Sfintei Biserici Ortodoxe vor putea fi preluate fără sacrificiu mucenicesc. Vai de preoți, dar și de mireni pentru lașitatea și trădarea lor.

    Apreciază

    • el said, on aprilie 15, 2016 at 2:30 pm

      Nicoleta

      mai bine roaga-te sa nu fie inlocuit ci sa il cerceteze Dumnezeu fara slabire, ca altfel vine unul MAI RAU ca el pt Biserica. parerea mea

      Apreciază

      • Aurora said, on aprilie 15, 2016 at 9:53 pm

        Pai da, inlocuitorul ar fi Teofan, ”preferatul” tau. Sa ne rugam la Dumnezeu sa nu moara Daniel, caci daca vine Teofan o sa fie si mai rau !

        Apreciază

  30. Nicoleta said, on aprilie 15, 2016 at 11:26 am

    Pentru Cătălin Berenghi !!

    Am eu o idee cu crucile. Nu le mai plantăm, dar le putem lega de noi și le vom purta în brațe umblând pe trotuar. Pe cruci vom pune mesajul „CU NOI ESTE DUMNEZEU ! iar în mâini vom ține mesaje A4 cu „NU VREM MOSCHEI ÎN ROMÂNIA!!

    Plimbatul în locurile publice NU este interzis de legile române. Atenție la „Libertatea de mișcare”. 🙂
    Doamne, ajută!

    Apreciază

  31. Mirela said, on aprilie 15, 2016 at 12:29 pm

    Părerea mea este că atitudinea de nepocăinţă a patriarhului, deşi e grav bolnav, poate fi cauzată de orbirea pe care o aduce omului persistenţa în călcarea poruncilor şi a învăţăturilor lui Dumnezeu.
    Asta se întâmplă cu orice păcat: la început te apasă, te mustră conştiinţa, te simţi vinovat, apoi, dacă persişti în acel păcat, te nesimţeşti într-atât încât nu mai realizezi că nu e bine ce faci, ci ţi se pare că e ceva firesc.
    Spre exemplificare, câţi dintre învechiţii în rele care promovează şi practică libertinajul sexual şi formele perverse de sexualitate realizează că e rău ce fac?
    În plus, am mai observat că unii oameni pot fi total orbi vizavi de faptul că moartea stă cu coasa la căpătâiul lor.
    Am exemplul unei doamne care, deşi avea 80-82 de ani şi ajunsese la 39 de kilograme (la o costituţie înaltă şi osoasă), nici o clipă nu se gândea la moarte. Fusese internată în spital, după ce căzuse în casă şi nu fusese în stare să se mai ridice şi era atât de slăbită încât nu putea nici să îşi mişte mâinile sau să bea lichide cu paiul, dar afirma că îi trebuie puţină gimnastică de recuperare. Deşi era, fără nici cea mai mică exagerare, scheletică gen Auschwitz şi total neputicioasă, credea că va mai trăi mult şi bine. A murit după două zile, cazul ei întipărindu-mi-se în minte drept exemplu elocvent al modului în care dracii îşi bat joc de oameni, întunecându-le mintea în privinţa apropierii morţii trupeşti, spre a-i face pe cât mai mulţi să rateze mântuirea prin pocăinţa în ultimul ceas.
    Pe de altă parte, ereziile şi jurămintele masonice antihristice nu pot fi fără urmări şi asupra minţii, pe care o întunecă. Una e raţiunea luminată de Duhul Sfânt şi alta e raţiunea omului care s-a pus în slujba satanei. Cred că aşa cum sfinţii, chiar şi cei cu puţină carte, aveau o cunoaştere a Adevărului dată de prezenţa în ei a Duhului Sfânt, trădătorii lui Hristos sunt orbiţi de demoni, chiar şi când au studii teologice de cel mai înalt nivel.
    În plus, când mai nimeni din cinul preoţesc nu deschide gura antiecumenism sau anticip, ci toţi se lasă mângâiaţi cu iubirea ecumenistă de „fraţi”, dându-şi conştiinţă bună de trăitori creştini adevăraţi şi luminaţi, desprinşi de obscurantismul împotrivitor al sfinţilor „învechiţi” şi al canoanelor perimate, e de necrezut că patriarhul nu mai vede lucrurile clar? Oare faptul că Solomon, cel mai înţelept bărbat de pe pământ, a ajuns să jertfească idolilor la bătrâneţe nu ne arată clar că şi cea mai înzestrată minte se nemerniceşte dacă nu e luminată de Dumnezeu?

    Apreciază

    • el said, on aprilie 15, 2016 at 2:24 pm

      Mirela

      excelent !
      ati surprins perfect dinamica duhovniceasca a imbatranirii/ impietririi in rele.

      numai ca eu tot insist sa-l pomenesc, sa il cerceteze Dumnezeu fara incetare, sa nu-l lase la mintea lui.
      sa stii ca Dumnezeu se bucura sa gaseaca macar un motiv mic de a nu lasa omul in ratacirea lui, sa-i dea prilejuri de poacinat si atunci cand el nu mai e capabil sa le ceara/nu le mai doreste.
      ca desigur tot omul singur va decide pentru sine in final, poate fi insa constant „bruiat” in nesimtirea caderii lui de rugaciunile celor dinafara…. 🙂 …..
      hihihi constiinta e un vierme neadormit pe care unii au reusit sa-l anestezieze cu caderea lor, dar NU e mort, se trezeste daca-l asmuti fie si dinafara posesorului ei.

      Apreciază

      • Mirela said, on aprilie 15, 2016 at 6:45 pm

        el,

        Şi eu cred că Dumnezeu caută mereu prilejuri să ne mântuiască, chiar în pofida îndărătniciei, a orbirii şi a prostiei noastre. Şi, chiar dacă ne mai lasă pentru o vreme, stă la uşa sufletului şi aşteaptă cel mai mic semn de bunăvoinţă a noastră.
        În ceea ce-l priveşte pe patriarhul Daniel, cred că şi noi avem o vină, poate nu mică, pentru căderile lui. Oare dacă noi, cler şi laici, am fi fost drepţi, ar fi îngăduit Dumnezeu să avem un patriarh mason şi ecumenist şi ierarhi „unul şi unul”? Dacă poporul ar fi fost drept, nu s-ar fi ruşinat prelaţii de oameni şi de Dumnezeu?
        Dar câţi ascultă de Dumnezeu şi câţi împlinesc poruncile lui? Câţi au respins actele biometrice, luând în serios avertismentele sfinţilor şi ale marilor duhovnici? Câţi nu cochetează zilnic cu păcatul, având impresia că iubirea lui Dumnezeu pentru ei schimbă legile Lui imuabile cu altele pe măsura voii/patimilor lor?
        Dacă Daniel ar fi avut în jur oameni vrednici şi slujitori adevăraţi ai lui Dumnezeu, nu l-ar fi tras zdravăn de mânecă înainte de a se învechi în căderi? Chiar aşa cum e el, mână forte şi om cu personalitate, nu s-ar fi simţit incomod să vadă mereu persoane care îi dezaprobă atitudinile? Oare nu pentru că e înconjurat de laşi, nevolnici, corupţi, fricoşi, slugarnici sau interesaţi a ajuns aşa?
        Când asupra noastră apasă zeci de milioane de avorturi, înşelarea în credinţă, vinderea pământului strămoşesc, dorinţa de procopsire materială, fariseismul şi atâtea alte căderi şi trădări, ce patriarh vrednic să mai aşteptăm? Nu de Daniel suntem „vrednici”?
        Ba, să nu ne aştepte ceva mai rău, căci dacă se doreşte înlocuirea lui, cauza nu poate fi decât că se doreşte instalarea unuia mai obedient şi mai lipsit de riscurile de „răzvrătire” pe care, probabil, Daniel le sugerează. Căci, cu toate că e eretic şi mason, cârpă nu e şi nici prost.
        Să-l lumineze Dumnezeu şi să-i dea putere să revină la El!

        Apreciat de 1 persoană

  32. RomeoB said, on aprilie 16, 2016 at 2:44 am

    http://marturieathonita.ro/despre-sfantul-si-marele-sinod-care-se-va-intruni-ii/

    În predica mea anterioară, frați creștini, v-am vorbit despre „Sfântul și Marele Sinod”, așa cum l-au numit, care este vorba să se întrunească anul acesta în ziua Cincizecimii.

    În acea predică v-am spus că Biserica noastră întotdeauna convoacă Sinoade ecumenice, pentru a condamna ereziile care au apărut și pentru a reglementa diferitele probleme și subiecte care s-au ivit. Și v-am mai spus atunci că deja s-a întârziat convocarea unui Sinod ecumenic în zilele noastre, pentru că a apărut, chiar cu mult dinamism, marea erezie a ecumenismului și așteptăm condamnarea lui de către un Sinod ecumenic. De aceea am primit cu bucurie vestea convocării unui Sinod ecumenic.

    Dar am spus că în mulți precumpănește o îndoială referitor la acest Sinod, care e vorba să fie convocat în curând, deoarece Conferințele care s-au ținut în vederea acestui Sinod nu dau o bună garanție, fiindcă se vede în ele o atmosferă de duh ecumenist. De aceea, în predica noastră anterioară, am îndemnat la rugăciune ca Părinții episcopi care vor participa la Sinod să fie luminați, pentru a vorbi și a hotărî potrivit învățăturii Sfinților Părinți ai anterioarelor Sfinte Sinoade ecumenice. Astfel și acest Sinod ecumenic va fi în aceeași linie cu acelea. Am spus însă și o spunem din nou că, dacă Sinodul care e vorba să se întrunească va hotărî împotriva învățăturii Sfinților Părinți ai Bisericii noastre, îl vom respinge.

    Pentru ca viitorul Sinod să fie în acord cu linia Sfinților Părinți, va trebui să fie următor al Sinodului IX ecumenic, care a s-a întrunit în 1351 în Constantinopol și a care a condamnat erezia papistașului Varlaam, care spunea că energiile lui Dumnezeu sunt create. Această erezie este mare și gravă. Așa cum Arie în secolul IV spunea hula că Hristos este zidire, tot astfel și apuseanul Varlaam spunea că energiile lui Dumnezeu, adică Harul lui Dumnezeu, sunt create. Dacă însă Harul lui Dumnezeu este creat, atunci cum vom izbuti mântuirea noastră și cum ne vom îndumnezei? Creatul nu mântuiește. Astfel, pentru a se înfrunta această erezie gravă, a fost convocat în Constantinopol, în anul 1351, un Sinod ecumenic care a condamnat erezie și l-a îndreptățit pe Sfântul Grigorie Palama, care în baza Sfintei Scripturi și a învățăturii anteriorilor Sfinți Părinți, a propovăduit că energiile dumnezeiești sunt necreate. Acest Sinod de la Constantinopol este ecumenic, pentru că s-a îndeletnicit cu importantul subiect dogmatic al dumnezeieștilor energii. În acest subiect se rezumă toată teologia ortodoxă și se ciocnesc Ortodoxia cu tradiția franco-latină.

    Acest Sinod din 1351 este ecumenic și pentru că a primit hotărârile Sinoadelor anterioare. Așadar și viitorul Sinod ce urmează să se întrunească la Cincizecime trebuie să primească hotărârile acestui Sinod de la Constantinopol și să-l recunoască ca ecumenic.

    Adică, va trebui să condamne rătăcirile papismului, care au fost condamnate și de anteriorul Sinod VIII ecumenic de la Constantinopol din timpul patriarhului Fotie (879-880). Numai atunci, frați creștini, Sinodul pe care-l așteptăm va fi adevărat „Sfânt”. Și va purta caracteristicile unui Sinod „ecumenic” când va veni ca următor al celor două Sinoade anterioare întrunite la Constantinopol, al VIII-lea și al IX-lea, care au condamnat rătăcirile papismului. Numai atunci acest Sinod îl vom primi cu toată inima și va fi respectat.

    Apreciază

  33. ioana L. said, on aprilie 16, 2016 at 8:05 pm

    „el”
    pai sa ne rugam pentru Patriarh…sa dea Bunul Dumnezeu sa inteleaga pe ce drum e si sa se intoarca unde trebuie, adica la CREDINTA si POCAINTA. Ca si noi toti. Un preot imi spunea ca toti patriarhii nu au murit de moarte naturala…eu nu stiu care este adevarul, iar in ceea ce-l priveste pe parintele Alexandru Motoc, un jurnalist de investigatie mi-a spus: a murit ca stia prea multe. Dumnezeu sa ne ajute sa terminam postul cu bine si pace duhovniceasca!

    Apreciază

    • el said, on aprilie 16, 2016 at 11:25 pm

      ioana L.

      Amin ! si multumesc.
      asa este, toti patriarhii ro de pana acum nu au murit de moarte naturala.
      si daca e adevarat ce spunea acel jurnalist e si asta un semn spre luare aminte a TUTUROR celor bagati in chestii necurate, indiferent la ce „nivel” s-ar afla, ca NIMENI e dintre cei care a facut compromisuri nu sfarseste bine, diavolul NU cruta pe nimeni si orice greseala si pact cu el se plateste incepand din aceasta viata.
      multumesc daca il pomeniti cum puteti si pe patriarhul asta, Domnul o sa va rasplateasca.
      Bucurie de la Maica Domnului !

      Apreciază

  34. ion hodor said, on aprilie 16, 2016 at 8:29 pm

    Safimvigilenti?!! ì-ti spun eu,numai vigilent nu esti,Permisele auto toate au cip(inRomania),si a spuso si Pr Iustin Parvu!!!

    Apreciază

  35. Anda said, on aprilie 16, 2016 at 11:03 pm

    saccsiv,
    poti sa-mi dai o adresa de mail?

    Apreciază

    • el said, on aprilie 18, 2016 at 4:01 pm

      Anda

      sa ma ierte fratele Saccsiv ca imi Permit sa iti raspund eu. o fac pentru ca el si-a lasat aici de multe ori adresa public si pt ca cred ca „a sarit” pur si simplu intrebarea ta din neatentie.
      Doamne ajuta !

      saccsivnousaccsivnou@yahoo.com

      Apreciază

  36. Claudia said, on aprilie 17, 2016 at 11:54 am

    Recomand articolul on-line postat pe 4 noiembrie 2015, la urmatoarea adresa: http://www.comisarul.ro/politic/exclusiv/patriarhul-daniel–a-hotar%C3%82t-sa-se-retrag_612023.html . Iar aici chiar mi-a fost mila de Patriarhul Daniel, pur si simplu am vazut incoltita ortodoxia: http://www.antena3.ro/actualitate/religie/patriarhul-daniel-club-colectiv-reactie-322351.html ; http://radioresita.ro/152852/patriarhul-daniel-nu-invatati-dvs-biserica-ce-rol-are-ea-invatati-mai-bine-ce-i-credinta-ortodoxa. De asemenea, si aici sunt intru totul de- acord cu Patriarhul Daniel: http://www.aktual24.ro/patriarhul-daniel-justifica-ora-de-religie-din-scoli-daca-biserica-a-botezat-copiii-inseamna-ca-are-si-datoria-de-a-i-creste-in-credinta/ . Un Patriarh trebuie sa fie un om dreptcredincios, cu putere in cuvant, care actioneaza fara compromisuri si nu se amesteca cu ereticii. Cum lumina nu se poate amesteca cu intunericul, tot asa si Biserica Dreptmaritoare nu trebuie sa se amestece cu bisericile apostatice.

    Apreciază

  37. […] Patriarhul Daniel e GRAV BOLNAV. Si atunci? De ce nu ii este frica de iad? […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.