SACCSIV – blog ortodox

UNDE GRESESTE parintele MIHAI ANDREI ALDEA in mesajul sau pe facebook: “Sunt de acord să se facă moscheea turcească de la Bucureşti dacă (şi după ce) Turcia:”

Posted in Uncategorized by saccsiv on aprilie 1, 2016

maxresdefault

 

Sunt de acord să se facă moscheea turcească de la Bucureşti dacă (şi după ce) Turcia:

1. Dă înapoi ce a jefuit de la Ţările Române între 1400 şi 1918.
2. Plăteşte despăgubiri pentru toţi copiii răpiţi, pentru toate femeile răpite, pentru toţi bărbaţii răpiţi sau ucişi în aceeaşi perioadă.
3. Înapoiază României Sfânta Sofia din Constantinopole, plătind cheltuielile de refacere.
4. Semnează un tratat prin care dă aceleaşi drepturi Ortodoxiei (în Turcia, evident) pe care le are Islamul în România.
5. Se cumpără pentru moschee un teren care să nu aibă legătură cu Brâncovenii, Basarabii, Muşatinii sau alţi eroi şi martiri ai apărării anti-otomane.
Până atunci Turcia NU are dreptul să construiască această moschee, iar politicienii români care promovează acest abuz sunt nişte trădători de ţară şi neam.

   Comentariu saccsiv:

Eu zic altfel:

  1. Nu sunt de acord sa se faca vreodata vreo moschee in Romania. Pentru ca eu merg pe linia voievozilor romani, care s-au luptat cand au putut sau au platit tribut cand sa lupte n-au putut, tocmai pentru a nu fi moschei pe pamanturile astea.
  2. Nu cer sa ni se restituie ceea ce ni s-a jefuit de pe vremea Imperiul Roman pana in secolul 20. Ca-s vremuri demult apuse. Dar as cere ce-i al nostru incepand cu secolul 20. De la toti care ne-au jefuit.
  3. Cer ca Sfanta Sofia sa fie din nou ceea ce a fost la inceput. Fara sa le ofer in schimb turcilor moschee in Bucuresti.
  4. Nu sunt de acord ca strainii sa poata cumpara terenuri in Romania, indiferent unde. Cu atat mai putin pentru construirea unei moschei.

Unde greseste fundamental parintele Mihai Andrei Aldea? Ca negociaza ceea ce nu e de negociat: construirea unei mega moschei in Romania si posibilitatea cumpararii unui teren pentru aceasta.

Neinteresant ca ceea cere parintele in schimb este corect sau nu. Sau ca vor accepta vreodata turcii sau nu. Aici nu trebuie construita o mega moschee si punct.

Ne-au dresat astia de am ajuns sa gandim stramb si atunci cand ni se pare ca luptam pentru credinta acestui neam. Sau pentru aceasta tara. Poate ni se pare ca daca cerem multe in schimbul acceptarii moscheei am fi mai ortodocsi si nationalisti decat cei ce au dat pe nimic strainilor economia tarii, de exemplu. Dar nu e chiar asa. Trebuie sa ne dezvatam de la a mai accepta orice. Indiferent de parutul pret mare pe care-l cerem. Si trebuie sa ne invatam sa cerem ceea ce e drept sa cerem, fara a oferi ceva in schimb.

Adica, suntem urmasii dacilor sau umerase?

Cititi va rog si:

UNDE GRESESTE parintele MIHAI ANDREI ALDEA: Mesajul Goodbye to Gravity – „The day we die” este perfect ortodox / Eroii de la “Colectiv” sunt Sfinti / Rockerii de la “Colectiv” sunt ortodocsi adevarati

 

112 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Iones said, on aprilie 1, 2016 at 3:59 pm

    NU se va face biserica orthodoxa romaneasca in Istanbul, a spus purtatorul de cuvant al Patriarhiei Romane, ca exista o biserica ridicata de Domnitoul Brancoveanu si este „de ajuns”.

    Apreciază

  2. cosminmatiu said, on aprilie 1, 2016 at 4:29 pm

    Exact, credinta nu se negociaza si cu diavolul (caci moscheea pe el il slujeste) nu se face pact de nici un fel.
    Noi trebuie sa ne pastram credinta cu pretul vietii iar turcii morti sunt deja unde trebuie, in focul cel vesnic cu „virginele alea fara numar”, turcii cei vii urmeaza sa fie aranjati de rusi.

    Apreciază

  3. Bogdan Ioan said, on aprilie 1, 2016 at 4:33 pm

    Saccsiv,
    Nu sunt de acord cu opinia ta deoarece tu nu sesizezi ironia din text.
    Adica cand turci vor plati despagubiri pt toti oamenii ucisi de ei s.a. atunci va fi si el de acord cu construirea unei moschei in Bucovina. Daca unele sunt realizabile, ca Sf. Sofia si birurile platite, totusi nu exista, din punct de vedere crestinesc o modalitate de despagubire a vietilor luate de catre atatia otomani. Cum poti evalua o viata din punct de vedere crestinesc ca sa o poti despagubii? Doar oamenii incearca sa evalueze viata in banii ca si asigurarile de viata, sau profitul pe care il aduce unei companii. Deco cand turcii vor putea despagubii ceea ce nu se poate despagubi, abia atunci va finsi el de acord cu construirea moschei. Adica niciodata.

    Apreciat de 1 persoană

    • saccsiv said, on aprilie 1, 2016 at 4:57 pm

      Bogdan Ioan

      Sa zica el ca a fost ironic si mai discutam.

      Apreciază

    • nikodim said, on aprilie 1, 2016 at 5:55 pm

      Popa Aldea, de cand a declarat intr-o conferinta publica ca este fan al filmului „stapanul inelelor” si a incercat sa lamureasca auditoriul ca acest film este ortodox prin faptul ca demonizatii sai eroi luptau pentru scopuri „nobile”, si-a dezvaluit toata „splendoarea sa duhovniceasca”. Din astfel de „duhovnicie”, cum sa nu razbata si spiritul de intreprinzator de succes cu veleitati de negociator comercial?

      Bogdan Ioan,
      Ironia, in declaratii mai prelungite si serioase, deobicei se exprima pe scurt. Una doua fraze care sa sublinieze contrastul dintre ideea de baza expusa si realitatea politico-istorica in cazul nostru.
      Aici insa reiese ca ar fi vorba de o proclamatie pompoasa, enuntata cu toata seriozitatea, pe puncte.

      Apreciat de 1 persoană

      • el said, on aprilie 1, 2016 at 8:43 pm

        nikodim

        EXCELENT ! (ca intotdeauna.)
        Doamne ajuta !

        Apreciază

      • Bogdan Ioan said, on aprilie 2, 2016 at 5:36 pm

        Eu îți pot face o carte sau mai degrabă un roman plin de ironii. Nimeni nu ma poate obliga ca să măsor în rânduri, propoziții sau fraze ironiile pe care le zic. Sau stabilești tu o normă în literatura cât de lungă poate să fie ironia? Angajaza-te la Academia română, secția literatura si mai vorbim dupa.

        Apreciat de 1 persoană

      • saccsiv said, on aprilie 2, 2016 at 6:09 pm

        Bogdan Ioan

        Mesajul parintelui e cu totul o ironie sau e pe sarite?

        Apreciat de 1 persoană

    • Riko said, on aprilie 1, 2016 at 10:38 pm

      Eu nu cred ca un om normal vorbeste serios in felul asta. E ironie, asa ar fi normal.

      Stefan Buliga
      Si cateva sute de ani departare. Mi pare ca trebuie sa facem niste flotari logice destul de chinuitoare ca sa pretindem, fie si in gluma, Sf. Sofia.
      Dar de ce celelalte moschei construite in Bucuresti nu au generat reactia asta defensiva? Plus ca deal-ul pentru moschee pare sa dateze din timpul guvernarii Nastase, fara sa fie suscite atata pasiune. De ce acum?

      Lucian Cornianu
      Haideti sa o luam altfel: cand a fost Sf. Sofia catedrala greceasca ? Ce argumente au grecii sa o revendice ? Doar pentru ca acolo se slujea in greaca ?

      Mihai-Andrei Aldea
      Pentru că nu ne supără dacă musulmanii noştri îşi construiesc moschei acolo unde trăiesc şi au nevoie de ele. Dar ne supără să ridice una o putere străină imperialistă, cu care ne-am luptat 500 de ani şi care nu şi-a cerut iertare niciodată pentru crimele şi criminalii ei – ba le face şi filme laudative

      Dar, cititi iar punctul 5 si:
      Nicu Parlog
      Punctul 5 este imposibil de aplicat 🙂

      Cristian Velea
      Da.Asta era si ideea 😀

      Mihai-Andrei Aldea
      Ştiam.

      Apreciază

      • el said, on aprilie 2, 2016 at 4:32 pm

        Riko

        esti un produs TIPIC „p(r)ost-revolutie ” … „liber” sa mergi incolonat disciplinat si sa gandesti in programul care ti s-a implementat cu succes !
        generatia PRO(-sti …..dar multi )

        Apreciază

      • Riko said, on aprilie 2, 2016 at 6:07 pm

        Prosti dar multe e puternice.
        „Mihai-Andrei Aldea
        Pentru că nu ne supără dacă musulmanii noştri îşi construiesc moschei acolo unde trăiesc şi au nevoie de ele.” Asta cum interpretezi?

        Apreciază

      • el said, on aprilie 2, 2016 at 8:00 pm

        Riko

        nu merita sa-mi pierd vremea cu productele mintii inselate ale onanistului aldea ! rumega tu balegarul lui daca te asta te „lumineaza”…..

        Apreciază

      • Bogdan Ioan said, on aprilie 3, 2016 at 1:30 pm

        În afară de punctul 4, pt ca nu ma pricep ce drepturi ar fi în plus sau in minus în Turcia, respectiv România, restul toate sunt ironii.
        Ironie e pt 1 pt ca birurile se pot evalua, dar jafurile cum le evaluezi? Sf Sofia e a grecilor. Chiar dacă domnitorul a fost straroman. E ca si cum ce se face în perioada asta în România de Clonthanis ar trebui să aparțină nemților sau ce sa făcut de poporul român în perioada în care Carol încă nu era rege al româniei ar trebui să aparțină tot nemților. Sau dacă nu mai este monarhie în Rusia, toate constructiile făcute de tari ar trebui să aparțină de familia tarinei, care e de origine nobila prusacă?
        Dar la 4 mă depășește deoarece nu urmăresc știrile. Poate e ceva în cu legăturile bilaterale dintre cele 2 tari.

        Apreciază

    • aha said, on aprilie 3, 2016 at 12:39 am

      @Bogdan Ioan. adica cand e vorba de mantuirea noastra…facem ironii???? ai citit macar ceva din ceea ce au scris Sfintii Parinti? ai vazut vreo ironie acolo? sau ai citit tu macar o ironie facuta de Mantuitor? adica , dupa tine, e cumva un pamflet…ceva satiric…ca un subiect de pe times new roman….ceva de genul. aaa…e mai usor sa ne amagim…sa zicem ca e o ironie…ssamd. NU ARE CE SA CAUTE MOSCHEEA AIA AICI. mai clar de atat nu se poate! sa faca moschei la ei cate vor si asa au destul pamant! s-au gasit tocmai aici…nu mai aveau loc in alta parte! acum o luam pe literatura…oho…chestii complicate…la care nu se pricep toti:)) adica o iei pe unde vrei numai sa ai dreptate:)))

      Apreciază

  4. Mustafa said, on aprilie 1, 2016 at 4:41 pm

    Parintele Aldea nu greseste numai in cazul moscheii ci si in alte cazuri( cel mai recent, standardul dublu pe care il aplica Rusiei, are tupeul sa ceara nationalistilor rusi Transnistria, Basarabia si Bucovina, in conditiile in care Romania nici macar nu apartine poporului roman ci alogenilor si strainilor, cu care dumnealui spune ca e prieten desi „are anumite constradictii”).

    Apoi greseste pentru ca el vorbeste despre ceva ce nu-i apartine( sa fie foarte clar Romania nu apartine nici unui dintre noi, ci o avem luata imprumut de la urmasii urmasilor nostri, asa cum zicea Sfantul Stefan cel Mare).
    Faptul ca tu ai prieteni evrei, tigani sau musulmani si ti-e rusine sa le zici ca tu vrei sa-ti pastrezi identitatea ta ca neam nu inseamna ca ai dreptul sa-i obligi pe alti romani( si mai grav, pe romanii inca ne-nascuti) sa riste sa traiasca sub jugul strainilor peste 20, 30 sau 100 de ani de acum in colo. Trebuie facuta distinctia intre interesul nostru individual si interesul nostru de grup. Am vazut tot felul de romani in ultima vreme care sustin construirea moscheii si imigratia musulmana tocmai pentru ca au 1-2 prieteni musulmani pe care le e frica sa nu cumva sa-i ofenseze prin afirmatii de genul, „Romania trebuie sa apartina etnicilor romani!”, „Romania trebuie sa apartina Crestinilor Ortodocsi”. Pai dragii mei, daca respectivii prieteni s-ar simti ofensati de asa ceva atunci nu va mai sunt prieteni.

    Aceiasi problema o intalnim si la jurnalistul Alexandru Cautis( pe care sincer il respect enorm de mult pentru ceea ce a facut, a luptat pentru a prezenta adevarul), dar nu pot sa ii dau dreptate cand dumnealui sustine moscheea.

    Sunt 2 probleme cu care ne confruntam, lipsa intelegerii identitatii romanesti( adica ce ne face pe noi romani) si lipsa masculinitatii. Avem prea multi barbati in Romania care sunt mult prea feminini, cauta solutii feminine la probleme.( la-s ca merge si asa, la-s ca o sa convietuim noi, hai ca sunt si ei oameni, hai ca toti avem acelasi dumnezeu ). Sa fim seriosi, exista un motiv pentru care spunea si Parintele Cleopa ca femeia trebuie sa taca in biserica iar daca nu intelege ceva sa intrebe barbatul!!!. Initial cand am citit asta acum vreo 4 ani am crezut ca „e gandire invechita”. Astazi dupa ce am avut ocazia sa discut diferite probleme si cu barbati si cu femei o pot intelege. Unele lucruri care par evidente pentru barbati sunt foarte greu de inteles de femei. De asemenea exista un motiv pentru care barbatii merg la razboi, cand vor veni invadatorii cine credeti ca va trebui sa lupte???

    Chiar asa trebuie sa reducem totul la a ne smiorcai in continuu? Chiar nu putem avea nici un pic de coloana vertebrala sa spune NU?
    NU veti face din Romania casa voastra
    NU veti face moscheii in tara noastra

    Apreciază

  5. Mustafa said, on aprilie 1, 2016 at 4:44 pm

    Si ca fapt divers, Dughin si alti nationalisti rusi au fost foarte clari, daca Romania iese din NATO, orice fel de colaborare este posibila inclusiv unirea cu Moldova cu tot cu Transnistria si teritoriile din Ucraina. Dar aparent pentru ortodocsii flower power nu e suficient. La musulmani nu indraznim sa le cerem nimic, le cerem rusilor tot, ne-am gasit prostii, care mai sunt si ortodocsi ca si noi. Maine poimaine ne va zice parintele Aldea ca e bine sa ii injughiem pe la spate pe rusi, tocmai pentru ca sunt ortodocsi si vor ajunge sfinti datorita noua, si e bine sa fim toleranti cu musulmanii pentru ca asa ii vom converti la ortodoxie. Si e bine si daca intre timp musulmanii astia vor omora romani, vor face alti sfinti.

    Apreciat de 3 persoane

    • el said, on aprilie 1, 2016 at 5:22 pm

      Mustafa

      FOARTE BINE AI SPUS !
      ma raliez si eu parerilor tale pe tema asta expuse aici.

      Apreciază

    • Riko said, on aprilie 1, 2016 at 10:59 pm

      De cand lumea, personajul negativ in filmele americare era un rus, sau avea accent rusesc. E o campanie anti rusia peste tot, iar in Rusia e o campanie anti america. Dar au aceiasi conducatori si unii si altii si nici nu stiu. Daca am fi in „colaborare” cu rusia ar putea sa ne fie si mai rau. Nu ai vazut ce sa intamplat in Ucraina?, nu ma refer la campanile facute de presa, ci la masacrul facut de mercenarii rusi. Aveau echipamente militare rusesti, arme, tancuri rusesti. Si i-a angajat cineva.
      Rusia e ca Aldea. Face si bine dar face si rau, depinde cat de atent esti, vezi si raul.
      Ce unire?, cred ca glumesti, vrei sa zici sa ne uneasca Romania cu Moldova si Transnistrea, si ne ia la pachet cu teritorile din Ucraina. Poate ca e istoria gresita, dar daca in trecut Romania a luat teapa de la Rusia, crezi ca acum sunt mai ortodoxi ca niciodata?

      Apreciază

      • nikodim said, on aprilie 1, 2016 at 11:52 pm

        Si la fel ca americanii in Europa de Est, rusii si-au instalat in coasta SUA, bazele militare prin Canada si Mexic cu „scut” cu tot si se apropie amenintatori din an in an de teritoriul american. Niste nenorociti.

        Apreciază

      • nikodim said, on aprilie 2, 2016 at 12:38 am

        Riko,
        Deasemenea ceea ce spui tu legat de mercenarii rusi care fac macel in ucraina (in mod ciudat, macelaresc oameni doar in zona rusofona…dar probabil ca se omoara intre ei de placere, barbari salbatici si sangerosi ce sunt), este in mod clar sustinut si de predicile Episcopului Mihail Longhin de la Banceni. Reiese ca americanii si marionetele lor anti-rusesti din clasa conducatoare sunt baietii buni binecuvantati. UITA-TE!!!

        Pana la urma Episcopul este acolo in ucraina cu enoriasii lui romani. Eu cred ca totusi ei stiu mai bine ceea ce se intampla acolo.
        Deci cand te inseli sustinand ceva fara sa stii, e de inteles. Dar daca vezi adevarul si il auzi marturisit in biserica de cel putin un om ca Episcopul acesta in fata multimilor de credinciosi ( majoritatea lor romani ortodocsi, ca tine) care ii confirma cuvantul intru-totul, iar tu continui sa-ti sustii inselarea de perceptie cultivata de canalizarile mediatice… s-ar putea sa ai o problema de orientare sufleteasca.

        Apreciat de 1 persoană

      • Riko said, on aprilie 2, 2016 at 12:23 pm

        nikodim
        Eu nu sunt pro america sau nato, eu vreau doar sa isi dea seama toata lumea ca rusia are aceiasi conducatori ca si restul lumii imediat dupa ce a fost omorat tarul.
        Stai linistit ca si rusii au baze militare prin alte tari.
        Dar daca zici tu ca americanii au cucerit crimea, sau ce, rusii doar au profitat de ocazia razboiului facut de americani la granita lor, si pentru ca nimeni nu vroia crimea au luat-o rusii.
        Au murit mii de oameni din Ucraina, toti ortodoxi si au fost omorati de rusi!, Apareau pe youtube filmulete facute char de macelarii aia in care ii chinuia, le da foc la oameni, la un politist ucrainian i-a taiat gatul de fata cu sotia lui. Daca nu ai fost la curent cu ce se intampla atunci, nici nu ai de unde sa mai aflii acum. La tv nu conteaza ce se spune.

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on aprilie 2, 2016 at 4:12 pm

        Riko

        tu nu ai minte in capul ala , numai limba sa dai din ea aiurea.

        „Stai linistit ca si rusii au baze militare prin alte tari.”_____ UNDE au rusii baze si CATE ? Raspunde EXACT!
        si apoi COMPARA cu CATE baze miliatre au amerloKAKAtii si UNDE in CATE tari. Si daca gasesti ca se poate compara ….inseamna ca esti TAMPIT DEFINITIV : Nu de propaganda zici tu, atunci de la natura ta TAMPA .
        Zici ca nu esti pro america dar afirmatia precedenta TOCMAI asta vadeste. Pricepi? Sa-ti fac un desen explicativ amanuntit ca la oligofreni?

        tocmai ti-a trimis @nikodim un cuvant de la un Episcop demn de crezare roman din Ucraina care STIE si A VAZUT ce se petrece. UNDE spune el de asa ceva despre rusi? Si tu o tii una intr-una ca BABA care clantane surda prosta ignoranta dar ….cu gura mare pe santz.

        „Au murit mii de oameni din Ucraina, toti ortodoxi si au fost omorati de rusi!, Apareau pe youtube filmulete facute char de macelarii aia in care ii chinuia, le da foc la oameni, la un politist ucrainian i-a taiat gatul de fata cu sotia lui. Daca nu ai fost la curent cu ce se intampla atunci, nici nu ai de unde sa mai aflii acum. La tv nu conteaza ce se spune.”_____ UNDE scria ca au fost omorati de rusi( in manipularile propagandei amerloce pe care le frecventezi crezandu-te in buricul adevarului absolut?) , si-au pus pasapoartele la vedere in film ca sa-i convinga pe caracalacii ca tine? Ba baietash nauc, debil dar cu botu mare, la cata propaganda si MANIPULARE se face, ai descoperit tu roata acum ….pe youtube ….si astea sunt la tine „argumente” ! Cate MINCIUNI si INSCENARI si MANIPULARE IMPOTRIVA Rusiei (in lumea vestica si aservita jidanilor) se duce pe toata canalizarea de cacat a intrenetului si in mass-media din laba satanistilor ……. gata aferim ! ai facut tu lumina cu un filmuletz ca esti si capabil sa pricepi ceva.
        Ba tu vezi ce ai in capul tau, scenariile pe care ti le-au desenat dracii cu propaganda si te mai si lauzi ca esti destept tu le stii mai bine ca toti,….dar zici TAMAN ca GLOATA oarba si manipulata (din care ti se pare ca NU ai face parte)

        Atat de destept ca intamplator….zici EXACT ca amerloKAKATII si masa-media jidaneasca !!! de la astia ai luat „lumina” mintii tale si o raspandesti aici generos si cu „argumente „beton” …la fel ca aia.

        bai baietel care nu produci nimic si traiesti ca un parazit, indoctrinat de scoala pana in dinti dar crezandu-se destept si „obiectv” : CRIMEEA e pamant RUSESC !
        Asta nu v-au invatat reeducatorii satanisti la scoala iar tu cu mintea ta boanta in fara de aiai te adapi mai din intelepciunea canalizarii de cacat a youtoub-ului !

        dar iti scade tie cloantza asta de „intelept” INDATA cand v-or SUNA MOBILIZAREA slugile amerlocilor pe care le-ati votat si va vor arunca cu curul gol drept CARNE DE TUN, si atunci or sa urlati ca indracitii ca tot „rusii e de vina”….. ca sunteti voi tembeli tot rusii sunt de vina.
        atunci o sa te vezi cate parale faci , nu acum la trancanit povesti „nemuritoare” din padurea verde a imaginatiei tale bogate si intens folosite de legiunile de draci.
        ca daca ACUM , nefacand nimic, cu timp berechet la dispozitie sa te „mobilezi intelectual „cool, stand pe buci si traind din munca altora NIMIC nu e de capul tau, ti l-ai umplut cu balele scarnave si mucii mass-mediei si internetului de 2 parale si te balacesti in prostii si minciuni confortabile , …. sa vezi cand va trebui sa produci si tu ceva si sa-ti aperi pielea aia de rasfatat obraznic cum va fi.

        E randul vostru CURAND tzanci prosti si obraznici dar cu botul mare si nimic in cap sa va vedeti masura !
        Dar cu asemenea specimene nici o pierdere nu e daca se mai curateste locul !

        Apreciază

      • el said, on aprilie 2, 2016 at 4:29 pm

        baaai Riko cap cu limba si fara minte !

        CINE a PROVOCAT situatia din Ucraina? …..mmm? poate rusii cumva?
        sau „nevinovatii” tai de amerloci(sculele tampite si obediente ale iudelor) la care lingi tu in cur sarguincios dar ti se pare …CULMEA…ca esti „obiectiv”…. o reeducare mai reúsita ca ca tine GREÙ sa le iasa manipulatorilor, turcanu era mic copil astia va sapala pe creieri si voi sunteti si fericiti si vi se pare ca VOI ganditi… esti reeducatul model/IDEAL

        Apreciat de 1 persoană

      • nikodim said, on aprilie 2, 2016 at 5:27 pm

        Riko,
        Conducatorii nicaieri nu sunt perfecti. Au si rusii lichelele lor cred ca destule. Dar tu generalizezi cumva. Si fac iar trimitere in centru evenimentelor si la oamenii ca noi de acolo care marturisesc realitatea strigand in gura mare.
        Tu iti sustii mai departe convingerea si deci inseamna ca Episcopul Mihail Longhin minte impreuna cu enoriasii lui martori si ei la ce este acolo, enoriasi care din lipsa de respect si consideratie pentru conducerea democratica pro-americana ucraineana, nu riposteaza si nu il dau jos de pe Amvon pe „mincinosul” Episcop, ca sa nu mai predice neadevaruri anti-democratice… Asa cum defapt cere si incita si „biserica ucraineana” asa zis „ortodoxa” a satanizatului anatemizat Filaret inscaunat cu cu „binecuvantarea” ambasadei sua si a departamentului de stat sua. Desemenea dupa parerea ta, rezulta implicit ca este corect ca pentru ceea ce predica Episcopul Mihail, trebuie sa raspunda penal la dosarul care i s-a deschis pentru predicile sale „kgb-iste” si pozitia sa ortodoxa. Nu-i asa?
        Acum oricine spune un adevar care nu convine „valorilor”, devine automat kgb-ist si nu numai canalizarea media il „eviscereaza” pe acel oricine ca Episcopul Mihail, dar uite ca se gaseste popor vigilent care sa aiba grija sa se ia masuri… Bravo ca exista asemenea cetateni vigilenti! Stalpii democratiei, ce mai!!!
        La momentul potrivit pentru interesul „democratiei” toti vigilentii astia o sa „razbune” fara mila prin omor si prigoana tot ce li se va spune de la tv ca sunt rusi si trebuie sa piara.

        Acum scuze. S-a gainatat o pasare pe fereastra mea… „nemernica” trebuie sa fie o una trimisa de rusi special ca sa ne murdareasca cuceririle „democratice” si „libertatea” adusa de cea mai democratica democratie din lume.

        Apreciază

      • Riko said, on aprilie 2, 2016 at 6:03 pm

        el
        Da, deci pentru tine rusia si america sunt binele si raul, nu au nimic in comun. Tot ce ai zis ti se aplica tie, nu esti informat doar indroctinat. Te iei de oamenii care il sustin pe Aldea si crezi ca esti diferit, nici pe departe. Mai fa un control la duhovnic si spunei ca ai probleme cu mandria si nu mai poti discerne lucrurile.
        Cand o sa inteleaga oamenii ca tine ca rusia si america = acelasi lucru, aceiasi conducatori si toti sub conducerea directa a satanei. Pentru gloata de oameni, asa cum iti place sa zici, rusia si america nu se inteleg si vor sa inceapa un razboi pentru cat de mult se urasc ei. Crezi ca esti diferit de gloata, dar in gloata sunt si budisti si crestini si hinduisi si musulmani si tot ce vrei. Asa vor ei sa fie, oameni cu opinii diferite.
        Americanii au trimis armata sa omoare mii de militari ucraineni si civili la granita cu rusia, dupa care au facut loc de trecere din rusia in crimea, iar rusii au mers si si-au luat saracii de ei peninsula mult ravnita inapoi. Rusia nu a cotropit Ucraina si nu a omorat nici un om. Doar americanii le-au facut un serviciu si au facut ei treaba murdara. Iti dai seama cat de clar e ce sa intamplat si unii oameni nu inteleg, se rad si curcile de asa poveste.

        Apreciat de 1 persoană

      • Riko said, on aprilie 2, 2016 at 6:18 pm

        nikodim
        Tu chiar crezi ca daca locuiesti in zona si sti ce se intampla? Episcopul spunea predica in perioada in care lucrurile erau in miscare. Nu minte, spune ce crede si ce i sa spus. Dar acum ai vazut ce sa intamplat. Acum nu e clar?
        Generalizez pentru ca asa le sunt conducatorii.

        Apreciază

      • nikodim said, on aprilie 2, 2016 at 7:11 pm

        Riko,
        Urmand logica ta, daca ei, romanii din ucraina impreuna cu Episcopul care le predica nu stiu ce se intampla cu ei acolo, tu care nu esti acolo, cum poti sa sustii ca stii adevarul si sa-l enunti sigur pe tine?

        Poate totusi ii lamuresti si pe ei si pe Episcop ca sunt in inselare… Saracii nu realizeaza ce noroc a dat peste ei cu conducerea lor maidaneza.

        Apreciază

      • el said, on aprilie 2, 2016 at 8:05 pm

        Riko

        cu BINE iti spuneam CURAND ai sa-ti vezi masura … CARNE DE TUN ce esti ! nu mai ai mult, din cei care vor degaja primii locul….in stare de indobitocire avansata. sarmane irecuperabil.

        Apreciază

      • Ioana said, on aprilie 4, 2016 at 11:07 pm

        Riko

        AMERICANI MERLOCI MORMOLOCI = CRIMINALI ! = SATANISTI! = STAPANITI DE DIAVOLI!

        Eu stiam asta de cand au bombardat Serbia si credeam ca orice copil cu scaun la cap stie ca amerlocii sunt criminali hidosi porci si arlechini ai Satanei !

        http://www.activenews.ro/externe/Interviu-cu-un-ortodox-din-Siria-tara-cu-90-populatie-musulmana-Va-spun-sincer-am-trait-5-ani-in-Romania-nu-cred-ca-crestinii-din-Romania-au-mai-multa-libertate-decat-cei-din-Siria.-Problemele-au-aparut-dupa-asa-zisa-revolutie-124335

        „Mulți dintre prietenii mei care au fost uciși au fost uciși de către străini, unii chiar nu știu să vorbească limba araba, iar cei care vorbesc araba folosesc alt dialect decât dialectul sirian… mai ales din Libia, Arabia Saudită, Egipt… etc. Mi se rupe inima când aud în mass media că armata Siriei omoară pe civili, sau că președintele Bashar Al-Assad omoară pe civili, în timp ce noi sirienii vedem cu ochii noștri cine omoară și cine-i omoară pe soldații noștri.. ne uităm și auzim aceste minciuni și nu putem face nimic. De ce? Pentru că Occidentul, și în mod deosebit Statele Unite, Franța și Britania, vor ca voi să credeți ce spun ei. Ei vorbesc tot timpul în numele sirienilor, dar niciodată nu s-a gândit cineva să-i întrebe pe sirienii înșiși cum văd ei situația.”

        „Cine vă spune că armata țării a folosit arme chimice este mass-media occidentală. Cine poate crede că armata va folosi arme chimice în aceeasi zi în care ajung cei care au investigat atacul acesta. Cum se explică faptul că cei care au murit în acest masacru sunt numai femei și copii așa cum arată pozele. Nu este posibil, nicidecum, să fie folosit gazul sarin în zona respectivă fără să ajungă la noi, care eram doar 3 km departe de ei. Pozele pe care mass-media occidentală nu vi le-a arătat, demonstrează că gazul sarin a fost băgat cu injecții în trupurile victimelor. Rusia are dovezi pe care Occidentul nu vrea să le auziți. Totuși despre atacul cu armele chimice care s-a întâmplat în ziua următoare împotriva armatei țării n-ați auzit nimic pentru că mass-media voastră, a occidentului nu vrea să auziți despre el.”

        BAGATI LA CAP MINCIUNILE AMERLOACE SI NU MAI VENITI CU JUSTIFICARI NATANGE DE GLOATA !

        Apreciază

      • Riko said, on aprilie 5, 2016 at 1:06 pm

        Ioana
        Dar eu ce am zis, ca americanii sunt de treaba? Am vrut sa zic ca si Rusia e aceeasi marie cu alta palarie. Stiu ce au facut si ce fac americanii, asta cam toata lumea stie.

        Apreciază

      • Ioana said, on aprilie 6, 2016 at 12:53 am

        Rusia nu e alta marie cu palarie, daca analizezi bine vei vedea ca sunt mult mai corecti, asa iudeo-masoni cat mai sunt cate unii, dar respecta anumite principii. Citeste articolul cu sirianul din comentariul meu precedent.

        Vei vedea si te vei convinge si tu nemaiprivind cu ochelari de CAL ca rusii nu sunt mincinosi, si nici nu isi fac trpe in coasta altor state CARE NU LE SUNT VECINE. Tocmai ca rusii sunt prea denigrati de mass-media imbecilizata. Au si rusii iudeo-masonii lor si jocurile lor dar isi apara TARA si CREDINTA cu demnitate, asa cu inteleg fiecare. Si cu Crimeea au dreptate, e pamant rusesc, daruit Ucrainei. Iar Ucraina a tradat mana care a hranit-o. Si e de ajuns ca s-a dat cu spurcatii pro-amerloci, spre pierzanie, nihilism si alte cacaturi cacao U.E.

        http://www.mediafax.ro/externe/vladimir-putin-rusia-este-un-partener-de-incredere-pentru-ca-nu-danseaza-dupa-cum-ii-canta-altii-14127537

        Apreciază

      • Riko said, on aprilie 6, 2016 at 9:27 pm

        Ioana
        Da, pai si eu am mai vazut articole cu sirieni care sustin alte lucruri.

        E un vide-o destul de bine facut, iar la comentarii mai gasesti sirieni stabiliti in romania care comenteaza si aproba ce se spune in video. Asta nu inseamna neaparat ca e si adevarat, de nimic din lumea asta nu mai poti fi sigur.
        Dar Rusii atunci, daca chiar ei sustin oficial ca au folosit zeci de mii de rachete si bombe, ei pe cine au omorat in siria?
        Sunt pe o mana toate marile puteri, degete de la aceiasi mana. Rusia, America si Turcia au finantat isis. Asa cum isi bat joc in filme sau fac glume despre iluminatii si masoni si noua ordine mondiala si tot felul de aluzii peste tot, oamenii nu cred ca e adevarat pentru ca e mult prea evident. Asa sta treaba si cu tarile astea. E doar abureala ca conducatorii lor nu se inteleg. Neintelegerea e doar pentru soldatii si pentru gloata, stiu ei conducatorii ce fac.
        Asta e parerea mea si sunt destul de sigur pe ea, cel putin momentan.

        Apreciază

  6. Mustafa said, on aprilie 1, 2016 at 4:48 pm

    „Nu sunt de acord sa se faca vreodata vreo moschee in Romania. Pentru ca eu merg pe linia voievozilor romani, care s-au luptat cand au putut sau au platit tribut cand sa lupte n-au putut, tocmai pentru a nu fi moschei pe pamanturile astea.”

    Si ai 100% dreptate, asta inseamna sa fii Traditionalist, sa tii traditia care a dainuit in locul tau timp de milenii. Islamul nu are ce cauta in Romania, cum nu are nici o alta religie in afara de Ortodoxie. Pot fi cel mult tolerati catolicii si protestantii, dar sa nu uitam ca toti romanii au fost ortodocsi la un moment dat, si romanii nu au alta credinta traditionala inafara de Ortodoxie.
    Cine sustine constrariul nu poate sa se numesca Traditionalist.

    Apreciază

  7. Kogaion said, on aprilie 1, 2016 at 4:54 pm

    In cazul in care nu te-ai prins (si se pare ca nu te-ai prins) conditiile repsective erau retorice, pe sistemul „sunt de acord sa se faca moschee in Bucuresti cand or zbura porcii”. Nu incerca nimeni sa negocieze nimic. Nici n-ar avea cum. Era pur si simplu o incercare de a arata, cu o lista de contra-cereri care ar fi valide dar pe care nimeni nu le va indeplini vreodata, absurditatea doleantelor turcesti.

    Apreciat de 1 persoană

    • saccsiv said, on aprilie 1, 2016 at 5:47 pm

      Kogaion

      Dupa cum am spus, sa zica el ca a scris la misto, apoi discutam pe tema mistoului.

      Apreciază

    • el said, on aprilie 1, 2016 at 5:57 pm

      Kogaion

      popa Aldea = JOKERUL Patriarhiei APOSTATE , omul lui Daniel si IUDA vicleana VANDUTA, reeducatorul Maicilor de la Paltin !

      Apreciază

      • valentindortodox said, on aprilie 1, 2016 at 7:58 pm

        şi mie îmi pare viclean

        dar sunt f. multe pe care noi încă nu le judecăm drept şi avem de lucrat cu noi înşine

        pr. Arsenie Papacioc ne-a spus de-atîtea ori, pune-te tu la punct. toată ortodoxia e în cei care se silesc cu toată fiinţa lor pt. Hristos chiar dacă ai rămîne numai tu pe calea cea dreaptă – Singur Ortodoxia

        Apreciază

      • el said, on aprilie 1, 2016 at 8:47 pm

        valentin

        aici nu e vorba de mine NU DISJONCTA si NU schimba subiectul.

        aici e vorba sa sa DISCERNI INSELAREA unuia care mai rataceste si pe altii.
        si cand te gandesti ca javre ca popa aldea spovedesc, calauzesc duhovniceste suflete OARBE…..spre IAD

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on aprilie 1, 2016 at 9:00 pm

        valentin

        „dar sunt f. multe pe care noi încă nu le judecăm drept şi avem de lucrat cu noi înşine”___ in afara ca faci pe inteleptul induhovnicit care dai sfaturi si sugerezi ca „gresim”…..

        despre popa aldea e CLARA DIRECTIA = e IUDA !!!

        ca NU asteapta de la tine/crestin Hristos sa DISCERNI EREZIA APOSTAZIA VICLENIA si INSELAREA NUMAI DACA/ DOAR cand vei fi „perfect” .
        daca ar fi asa MAJORITATEA ar fi eretici/RATACITI/INSELATI ….ca nu sunt perfecti duhovniceste. or NU e asa.
        RATACIRILE/vicleniile RECURENTE lui popa aldea sunt GROSOLANE…ca intelegerea lui duhovniceasca. cine nu e in stare sa observe asta e orb cu desavarsire.

        Apreciat de 1 persoană

      • valentindortodox said, on aprilie 1, 2016 at 10:54 pm

        da eu aprob critica faţă de el că e viclean dar să nu fie nişte chestii care nu sunt obiective şi lasă să se înţeleagă un mesaj greşit – alţii din afară să creadă că uite ăla are ceva cu popa aldea
        nu are nimeni nimic cu aldea doar să se vadă că e pus de la patriarhie să facă nişte jocuri şi prin asta într-adevăr se aseamănă cu iuda.

        însă folosind anumite cuvinte nu se mai desprinde asta ci un mesaj care poate să deturneze cît de cît idee pt. cineva din afară…

        în sensul ăsta pot spune şi că încă noi nu ştim chiar drept care sunt problemele…

        Ştim deci că acum e aşa, însă eu nu pot să spun sigur că el e iuda şi că rămîne Iuda pînă la capăt atîta timp cît el trăieşte, e orice posibil, pocăinţa poate face şi minuni

        Apreciază

      • el said, on aprilie 1, 2016 at 11:45 pm

        valentin

        vorbesti BALARII :” însă eu nu pot să spun sigur că el e iuda şi că rămîne Iuda pînă la capăt atîta timp cît el trăieşte, e orice posibil, pocăinţa poate face şi minuni”______ ce reaba are una cu alta?
        Eu vorbesc despre DEMASCAREA INSLEARII lui ACTUALE cu care duce in PRAPSTRIA iadului legiunile de prosti care casca gura la el. si aceasta este DOVEDITA !

        ce va fi, daca daca si cu parca se vor plimba in aceeasi barca…. RAMANE de vazut !

        deocamdata popa aldea e o IUDA si face jocuri MURDARE INSELA si RATACESTE…. ce nu e clar?
        nu vorbim despre viitorul POSIBIL (dar nu neaparat probabil vazand VICLENIA personajului)… ci despre CE FACE/ZICE el ACUM !

        ok?

        restul e delir si datul cu bobii. …. ca va fi , ca NU va fi …. ca CE va face ? sau nu?

        pricepi?

        ce e DA sa fie DA si ce e NU sa fie NU ! sa NU spui raului bine si binelui rau ! despre asta e vorba aici si la el lucrurile sunt CLARE !

        Apreciat de 2 persoane

      • valentindortodox said, on aprilie 2, 2016 at 5:22 pm

        DA, EŞTI ORTODOX SAU NU EŞTI, AŞA E, NU E VORBA DE ALTCEVA – DESPRE DA SAU NU
        A FI SAU A NU FI ORTODOX.

        ŞI ALTE INTERPRETĂRI NU FAC NIMIC BUN, ADUC ALTE SUBIECTE CARE SĂ BAGE ÎN CEAŢĂ

        AM GREŞIT, ÎMI CER IERTARE

        Apreciat de 1 persoană

      • Bogdan Ioan said, on aprilie 2, 2016 at 5:29 pm

        Nu ști ce vorbești. Nu cred că ai vrea să fi în situația lui. Intereseaza-te înainte să vorbești. Dar nu de „surse.ro sau com”, ci de la el si de la mănăstire. Voi dați în el și el nu se apără. Plus de asta, nu trebuie să precizezi ca ironizezi. Nu vi se pare absurd ca ar trebui să precizeze părintele ca asta e ironie, asta nu e ironie, asta e gluma, asta nu e glumă. Cine înțelege ironia sau glumă(aici nu e cazul de glumă) , se distrează. Cine nu înțelege ironia, paguba lui. Plus ca mai sus, la un comentariu care preia din comentariile de pe facebook se observă clar că părintele precizează că anumite cereri sunt imposibile.
        Plus de asta, îmi pare rău că nimeni nu a observat încă o imposibilitate. Și mai sunt, dar nu va spun decât asta: spuneți va rog un loc, un teren în capitală, care să nu aibă legătură cu domnitorii și locuitorii români care s-au jertfit, sau au murit, depinde caz, în lupta anti otomană. Capitala fiind la București, terenul era al domnitorului. Plus ca nu cred că există familii care au deținut terenuri în zonă respectivă care să nu fi pierdut de-a lungul vremii unii dintre membrii ei în lupta anti otomană. Plus de asta, precis există pe atunci carte funciară, așa că se știe de atunci fiecare familie ce terenuri avea și se poate stabili, dacă nu la centimetru, măcar la metru, istoricul fiecărei bucăți de pământ din București.
        Apropo, să știți că a fi naționalist nu e păcat, și să ți cu o țară sau alta, în funcție de cum acea țară se raportează la tara ta, temporar sau în anumite chestiuni. Dacă puteți să îmi demonstrați ca exista persoana care a primit canon mai greu deoarece era naționalist( și duhovnicul și fiul duhovnicesc să fie de aceiași etnie), promit că bag pomelnice pt el sau ea în toate mănăstirile ortodoxe române din România. ( exista mănăstiri ortodoxe și sârbești în România și poate si ucrainene)

        Apreciază

      • valentindortodox said, on aprilie 2, 2016 at 8:20 pm

        diavolul lucrează pe teren să-şi instaleze antihristul şi face tot ce-i stă în putinţă pentru asta

        Apreciază

      • Paul222 said, on aprilie 3, 2016 at 1:28 am

        „popa Aldea = JOKERUL Patriarhiei APOSTATE , omul lui Daniel si IUDA vicleana VANDUTA, reeducatorul Maicilor de la Paltin !”

        Mai degraba Pr. Necula e Jokerul…
        Cred ca echipa completa ar fi asa:

        Pr. Aldea, pentru tineretul mai intelectual
        Pr. Necula pentru hipsteri si mistocari
        Pr. Calistrat pentru cei mai varstnici si oamenii cu gandirea mai simpla
        Pr. Vulcanescu pentru cunoscatori (ca e de la Athos)

        Nu m-am gandit mult cand am scris categoriile dar cred ca se acopera bine cu acestia 4.

        Apreciază

      • el said, on aprilie 3, 2016 at 1:48 pm

        Paul222

        corecta evaluarea ta si desigur mai completa !
        au scule pentru prostirea tuturor celor fara minte si carora le place inselarea confortabila mai mult decat Adevarul, Adevarul e GREU de purtat.

        Apreciat de 1 persoană

    • Arhanghelul said, on aprilie 2, 2016 at 10:04 am

      Daca zici NU. Nu … intelege lumea ce vrei .
      Daca enunti o lista de revendicari … ce clar nu poate fi acceptata de partea „adversa” … astfel Informezi lumea nestiutoare de istorie.
      Fetele n/vostre umbla prin cluburi si discoteci cu musulmani si asta nu va mai supara .
      Va uitati la telenovele turcesti si asta nu va trezeste.
      Halal.

      Apreciază

      • el said, on aprilie 3, 2016 at 4:44 pm

        Arhanghelul

        „37. Ci cuvântul vostru să fie: Ceea ce este da, da; şi ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decât acestea, de la cel rău este.” ( Ev Matei cap 5 ) ______ tu ai auzit de cuvintele acestea? sau crezi ca erau spuse la „cazuri particulare”?

        daca nici popii NU le mai respecta, (asa cum IGNORA nerusinati si DOgma si Invataurile Bisericii) ce sa mai zicem de poporul ignorant si manipulat.

        tu unde te incadrezi?

        Apreciază

  8. Apa trece, pietrele raman said, on aprilie 1, 2016 at 6:26 pm

    Fara moschee pe pamantul Brancovenilor! Punct.

    Apreciază

  9. haribo said, on aprilie 1, 2016 at 6:55 pm

    Apreciază

  10. cornelius777blog said, on aprilie 1, 2016 at 6:59 pm

    Asa cum i-am scris si pe pagina lui de FB scriu si aici. Atunci si nici atunci macar.

    Apreciază

  11. Iones said, on aprilie 1, 2016 at 7:09 pm

    OFF-TOPIC

    Institutul Templului deschide lista preoţilor pentru slujire la cel de-al Treilea Templu (al lui Solomon)

    “Institutul Templului a iniţiat cea de-a doua etapă privind construirea Templului: elaborarea unei liste cu preoţi evrei care să fie destoinici pentru a pregăti sacrificarea vacii roşii şi a sluji în Templu”, a anunţat ieri rabinul Chaim Richman, directorul internaţional al Institutului Templului. Anunţul coincide cu citirea pasajului săptămânal din Tora, care descrie pregătirea sacrificării vacii roşii, potrivit Breaking Israel News.

    Registrul va cuprinde oameni care au o clară moştenire patriarhală din clasa preoţilor (descendenţi ai lui Aaron), care s-au născut şi au crescut în Israel şi care au păstrat legile preoţeşti de curăţire. Asta nu include doar interzicerea apropierii de un mort; în consecinţă preoţii, sau kohanim, care s-au născut în spitale, au vizitat spitale sau au intrat în cimitire nu sunt acceptaţi pe listă.

    Odată ce Institutul Templului a întocmit o listă cu candidaţii având eligibilitatea verificată, se va începe instruirea acestora în pregătirea complexă a cenuşii vacii roşii. Instruirea va avea loc la Nezer Hakodesh, un institut înfiinţat în urmă cu trei ani pentru pregătirea preoţilor în detaliile ce ţin de slujirea în Templu.

    “Acesta este un salt mare pentru Institutul Templului şi pentru poporul evreu. Pentru prima dată, după două mii de ani, în urma înfiinţării miraculoase a statului Israel, începem procesul de reinstaurare a curăţiei biblice în cadrul preoţiei evreieşti”, a declarat rabinul Richman. “Aceasta este o mişcare de amploare pentru institutul nostru, având pregătite minuţios mai mult de şaizeci de vase sacre pentru al Treilea Templu. Anunţăm cu entuziasm că cei care îndeplinesc condiţiile să contacteze Institutul Templului numaidecât.”

    sursa: http://www.stiricrestine.ro/2016/03/30/institutul-templului-deschide-lista-preotilor-pentru-slujire-la-cel-de-al-treilea-templu/

    Apreciază

  12. george_adam said, on aprilie 1, 2016 at 7:16 pm

    Cred ca pr Aldea incearca sa gaseasca o cale de comunicare ce scapa multora dintre noi. Este bine ca incearca sa ajunga la ortodoxie din orice pozitie (chiar si de la arte martiale ori de la rock) ceea ce da practic tuturor sperante de mantuire. Ramane insa efortul fiecaruia de a se apropia de Biserica samd.

    Cu moscheia este mai degraba o exprimare peiorativa insa, din nefericire, o face pe un subiect cu care nu poti glumi. A accepta moscheia chiar si in gluma ar fi o batjocorire a celor care au murit de-a lungul a sute de ani ca sa nu fie nici o moscheie pe teritoriul Tarilor Romane (cu exceptia Dobrogei – care a avut o perioada mai indelungata sub dominatie otomana in afara Munteniei).

    Chiar daca am primi de la turci de 100 de ori sau de 1000 de ori mai mult decat a cerut pr Aldea si tot nu se poate accepta o asemenea blasfemie pe pamantul sfintit de sangele inaintasilor nostri.

    Rusine tuturor celor care au avut de spus ceva contra celor care s-au impotrivit pana acum. Indiferent cine au fost si ce au facut gestul lor a fost fara echivoc si nimeni n-avea de ce sa-i judece. Sa vina cei care i-au judecat si sa se impotriveasca la randul lor.

    Sa ne asculte Dumnezeu si sa ne pazeasca de o asemenea napasta.

    Apreciază

  13. ORTODOXIE said, on aprilie 1, 2016 at 7:54 pm

    Reblogged this on CREDINŢĂ DREAPTĂ ORTODOXĂ!.

    Apreciază

  14. cosminmatiu said, on aprilie 1, 2016 at 7:57 pm

    Important: se aleg deja preotii pentru templul lui antihrist ce urmeaza a fio construit.:

    https://dininimapentrutine.wordpress.com/2016/03/31/institutul-templului-deschide-lista-preotilor-pentru-slujire-la-cel-de-al-treilea-templu/

    Apreciază

    • cosminmatiu said, on aprilie 1, 2016 at 8:03 pm

      Sursa articolului nu merge (link-ul de la sfarsit), nu stiu sigur daca e 100% adevarata stirea.

      Apreciază

      • Mirela said, on aprilie 3, 2016 at 2:21 am

        Vaca roşie este, jertfelnicul este, vasele de cult sunt, un templu în Brazilia este, pietrele pentru cel din Israel spun unii că sunt şi ele, ba chiar şi pe mesia afirmă evreii că îl au.. Iar îndobitocirea lumii care trebuie să-l primească pe noul hristos e la apogeu.
        Deci, consider că ştirea e foarte reală.

        Apreciază

      • el said, on aprilie 3, 2016 at 9:57 pm

        Mirela

        stai putin care vaca rosie? ca e greu sa gasesti una dupa criterile stricte de „puritate”, au avut pana acum MULTE vaci rosii crecute de vitei mici si care pareau ok … dar cu timpul( pana la varsta de 1 an) …. le-au iesit peri albi printre cei rosii ( ooooofff ce suparare mare pe ei) …si BASTA cu potrivirea ! 🙂
        ei cresc demult vaci rosii in nadejdea ca vor obtine vaca rosie pentru arderea de tot/holocoust cu a carei cenusa cu apa „sfintesc ” ei poporul si „popii” ….. pana acum din cte stiu eu NU AU vaca cu pricina… sunt doar eseuri nereusite fermele alea cu toata strofocarea lor 🙂

        au gasit insa melcul din care se extragea pe vremuri pigmentul albastru pt colorarea anumitor haine cu rol in cultul la templu…disparuse melcul asta din Mediterana dupa distrugerea Templului pe vremea lui Tit…. si l-au regasit ( il cautau in taina asiduu permanent astia rigoristii cu rabinii lor) dupa 1990…. hip hip ura , melcul cu pigment albastru. de atunci au inceput sa coloreze in loc de negru (doliu) cu albastru (biruninta, bucurie) anumite motive la tichiile lor si la maramele cu care-si acopera capul la sinagoga…
        pietele sunt gata demult(pastrate in taian in subsol aduse din america), ramane doar sa le asambleze, fara batere de ciocan, sunt ca piesele de lego, se imbineaza prin logica… au ei „secretul”
        in traducere libera au si ei semnele lor ca …. a venit vremea de pe urma ! 🙂

        Apreciază

      • el said, on aprilie 3, 2016 at 10:44 pm

        Mirela

        errata: pietrele( pt construirea Templului (care va fi ridicat pe locul Moscheei lui omar ) ..nu pietele(sorry) 🙂

        lasa-i saracii, cei cu inima bune si fara viclesug dar INELATI de generatii dintre ei se vor MANTUI si vor primi pe Hristos ca Mesia !

        Apreciază

      • Mirela said, on aprilie 3, 2016 at 11:27 pm

        el,

        Îmi amintesc că citisem că s-au mai înşelat evreii în aşteptări cu diverse vaci roşii care deveneau neconforme, dar chiar şi din text eu cam înţeleg că vaca există: „Institutul Templului a iniţiat cea de-a doua etapă privind construirea Templului: elaborarea unei liste cu preoţi evrei care să fie destoinici pentru a pregăti sacrificarea vacii roşii şi a sluji în Templu”.
        Şi într-un alt articol se spune că a apărut vaca roşie:

        http://www.stiricrestine.ro/2014/07/02/o-vaca-rosie-a-fost-nascuta-in-statele-unite/

        Din articol:
        „Unicitatea vacii roşii, pe lângă neobişnuinţa ei în natură – nu a existat o vacă roşie născută în Israel de peste două mii de ani – este că, pentru a se califica pentru ceremoniile de purificare în Templu, animalul nu poate fi pus la muncă sau exploatat, sau să aibă vreun cusur. Rabinul Richman spune că oamenii care posedă acest animal şi care îl cresc vor face eforturi deosebite pentru a se asigura că această vacă roşie va putea fi de folos pentru ceremonie.
        Richman a explicat de ce apariţia acestei vaci roşii, opusă celorlalte din alţi ani, creează o asemenea vâlvă. “A existat un număr de vaci roşii în decursul anilor. De fiecare dată când una din ele este născută, Institutul Templului încearcă să stea cu ochii pe ea şi să fie la curent cu tot ce se întâmplă cu ea. Au existat multe dintre ele care au fost descalificate, în decursul anilor, din cauza unui motiv sau al altuia”, a menţionat dumnealui.
        “Cu toţii suntem încântaţi de aceasta şi suntem cu ochii pe ea. Pentru că există o tradiţie conform căreia au existat nouă vaci roşii care au fost folosite de-a lungul istoriei, iar cea de-a zecea va aduce era mesianică şi reconstruirea celui de-al treilea Templu”, a adăugat dumnealui.

        În condiţiile în care de secole tot aşteaptă vaca roşie, dar până acum nu au trecut la restaurarea preoţiei, deşi după înfiinţarea statului Israel ar fi avut condiţii (asta în timp ce materialele pentru templu stau gata de asamblare), oare decizia actuală vizavi de preoţie nu are legătură cu apariţia vacii?

        Apreciază

      • Mirela said, on aprilie 3, 2016 at 11:48 pm

        https://rodiagnusdei.wordpress.com/2014/11/07/video-stiri-din-rusia-si-israel-2-ministrul-locuintelor-din-israel-afirma-din-nou-ca-se-va-construi-cel-de-al-treilea-templu/
        https://rodiagnusdei.wordpress.com/2014/07/01/s-a-nascut-vaca-rosie/

        „Acest expert spera ca aceasta vaca rosie va fi prezentata poporului Israel pentru curatire, in cladirea celui de-al treilea Templu. Aceasta vaca rosie este secretul curatirii, secretul de a restaura un anumit nivel de puritate poporului Israel.”

        Dacă până acum templul nu a fost reconstruit din pricină că nu exista vaca roşie (fără de care nu se puteau realiza purificările), iar acum se cere construirea templului, nu o fi tocmai pentru că au vaca roşie? Iar dacă mai ţinem cont de faptul că au strigat că şi pe mesia îl au, precum şi de afirmaţia părintelui Justin că antihristul va apărea în 2016, la sinod…

        Apreciază

      • Mirela said, on aprilie 4, 2016 at 12:29 am

        Oare cum se face că vaca roşie mult aşteptată de evrei, deşi e născută în SUA, nu are cip? Presupun că s-a născut la nişte evrei, ei or fi având un regim special în privinţa cipării animalelor?

        Apreciază

      • el said, on aprilie 4, 2016 at 1:18 am

        Mirela

        multumesc de up-date !
        acum are vitica aceea cca 2 ani ( nascuta in America in ianuarie 2014___fara cip, lasata normal dupa regulile ancestrale nu dupa sminteala moderna de a separa puiul de vaca de mama lui inca la cateva ore de la nastere). oare sa fie inca ok pana azi vaca aceasta? ca din experienta au observat ca se schimba caracterele vacii cu timpul, de aia au descalificat atat de multa pana acum. 🙂

        daca da e ok pentru construirea Templului, ca doar nu or sa se jeneze acum de jegurile de la Mosecheea lui omar si javrele iordaniene care-l pazesc. daca e asa, lipseste pretexul sa evacueze jegurile de pe Esplanada si sa reconstruiasca Templul la locul unde a fost cel de-al Treilea Templu, cel in care a mers si Mantuitorul Iisus Hristos. interesant ! mai ai ceva stiri noi ce s-a intamplat cu vacuta asta din ianuarie 2014 pana azi, daca inca „se califica”?

        reconstrurea templului e semnul DECISIV ca il au pe „mesia” lor, ca acolo va trebui sa-l incoroneze ! asa zice si Sf Paisie Aghioritul ca reconstruirea templului e semnul venirii SIGURE a lui anticrist. vezi bine ca macelul asta trebuie sa-si implineasca rolurile lui ….. 🙂 evacuarea locului de catre indezirabili.

        Apreciază

      • Mirela said, on aprilie 4, 2016 at 2:42 am

        el,

        Nu mai ştiu nimic de biata văcuţă, dar mi se pare foarte posibil să nu fi ieşit din calcule/cerinţe. Conform logicii mele, dacă evreii au tot luat ţeapă cu sumedenii de vaci care s-au descalificat, ştiu bine care este evoluţia unui animal selectat în acest scop.
        Câtă vreme acum (în premieră!) strigă că îl au pe mesia şi emit oficial cereri de reconstruire a templului, eu cred că văcuţa încă e valabilă. Căci, dacă n-ar fi şi ar trebui să mai aştepte cine ştie câţi ani până să apară, ar mai cere acum să construiască templul, mai ales că asta înseamnă conflict garantat cu musulmanii? Ce să facă cu templul, să îl ţină în conservare până apare vaca mult visată? Doar, fără purificare, templul nu poate fi folosit.
        Iar faptul că nu se mai vorbeşte despre văcuţa din 2014 în auzul nostru, al profanilor, s-ar putea să fie o chestiune de strategie: ocultând existenţa vacii, un “accident” menit să elibereze Muntele Templului de construcţiile islamice nu ar fi mai credibil ca fiind o “întâmplare divină”? În timp ce, ştiindu-se de existenţa vacii, “accidentul” ar fi mult mai uşor corelat cu o mână umană evreiască!
        Şi, după eliberarea spaţiului (prin cutremur, atentat terorist de tip false flag etc.), nu pot ei să aducă văcuţa din 2014, dar prezentată ca o alta tocmai descoperită/trimisă lor de Dumnezeu?

        Apreciază

      • el said, on aprilie 4, 2016 at 5:57 am

        Mirela

        nu e chiar asa, ei chiar sunt SUPER-RIGORISTI in RATACIREA lor. Daca vca nu mai prezinta caracterle impuse de legea veche NU mai e interesanta, astia nu se joaca cu asa ceva, ei chiar CRED in nebunia lor, altfel NU AR PUTEA veni anticrist in slava si putere daca ar fi cu alba-neagra. alba -neagra si neseriozitatea sunt caracterele mai degraba ale crestinior, de aceea a capatat diavolul DREPT sa ii insele si sa isi indeplineasca planurile.
        daca erau crestinii la fel de RIGUROSI in Ortodoxia lor cum sunt evreii in RATACIREA lor (acum, ca inainte erau rigurosi lui Dumnezeu atatea veacuri si atatea generatii de Drepti si Prooroci pana la Cea Preacurata SINGURA ALEASA Maica Lui Dumnezeu din care ne-a rasarit noua MANTUITORUL ) NU mai putea NICICAND sa vina anticristul !
        De ar da Dumnezeu sa fim si noi crestinii la fel de rigoristi ca ei in Ortodoxia noastra !

        Apreciază

      • Mirela said, on aprilie 4, 2016 at 11:46 am

        el,
        Nu ştiu de ce ai înţeles că aş crede şi spune că evreii sunt dispuşi să falsifice vaca roşie, prezentând drept valabilă una descalificată. Nu cred asta, căci dacă ar fi vrut să facă aşa ceva, ar fi măsluit una dintre vacile care li se păruse iniţial conform cerinţelor, că ocazii au tot avut.
        Din contră, am afirmat că eu cred că văcuţa din SUA (2014) este în continuare valabilă, doar că e posibil ca sioniştii să nu mai vorbească despre asta ca să nu atragă atenţia asupra lucrării lor viitoare (foarte probabile, în opinia mea), de dărâmare a Moscheii lui Omar şi a Domului Sâncii, pentru a putea construi al treilea templu, cel al lui antihrist.

        Apreciază

    • el said, on aprilie 3, 2016 at 4:09 pm

      cosminmatiu

      „au o clară moştenire patriarhală din clasa preoţilor (descendenţi ai lui Aaron), care s-au născut şi au crescut în Israel şi care au păstrat legile preoţeşti de curăţire. Asta nu include doar interzicerea apropierii de un mort; în consecinţă preoţii, sau kohanim, care s-au născut în spitale, au vizitat spitale sau au intrat în cimitire nu sunt acceptaţi pe listă.” ____________ NO COMMENT !

      sa ne mai miram DE CE l-au ucis pe Hristos stramosii acestora? sa intelegem Pilda samarineanului milostiv ca o „hula” la adresa „principiilor lor de puritate” (preotul si levitul au trecut DEPARTE pe alaturi ca sa „nu se spurce” cu bolnavul /poate chiar mortul dupa legea lor, si samarineanul era oricum un GUNOI la ei)?

      in alta ordine de idei UITE CINE NU merge la doctor/spitale, NU se naste in spital ci acasa cu MOASA ca pana in secolul asta BLESTEMAT, nu are probleme cu vaccinele sau alte „binefaceri” ale medicinei moderne, ca doar STIU EI CE este „PUR” ! 🙂 🙂 🙂

      si crestinele noastre ULTRAevlavioasele si plinele de simtire gingasa dau navala la doctorii lumesti sa-si aduca pe lume plozii …. apoi SE MIRA ca se trezesc cu ei NUMEROTATI CNP, autisti, imbecili, dementi, cancerosi…. si CURAND CIPATI !!! nici cand vad ca lumea lui anticrist le-a cuprins din toate partile nu se pot abtine de la „confort” si alerga LASE si NERUSINATE sa-si puna pruncii PLOCON in mainile sistemului.
      le vor RUSINA maicile iudeilor astora care nu-si ridica poalele inaintea unui alt barbat decat al lor si nici nu se tem cu teama prosteasca ca le moare copilul lipsit de „binefacerile stiintei medicale” !!!

      dar RESTUL : dobitoacele gloatei TREBUIE injectate,cipate , pecetluite , inregimentate

      Apreciat de 1 persoană

  15. victor s said, on aprilie 1, 2016 at 8:06 pm

    parintele Aldea a luat-o demult pe aratura. La inceput am crezut ca a fost amenintat cumva ,dar acum cred din ce in ce mai mult ca e omul sistemului. Coincidenta : ca si alti cativa ,a fost antisistem pana a murit par. Iustin !!

    Apreciat de 1 persoană

    • el said, on aprilie 1, 2016 at 9:09 pm

      victor s

      ai remarcat foarte bine.
      daca era doar amenintat cumva si din slabiciune a cedat, macar se smerea si statea in banca lui si TACEA ca macar sa nu mai rataceasca/induca in eroare si pe altii (ca omul cinstit care se stie cu musca pe caciula).
      dar el e un ins ft vizibil si VEDETA LIMBARA, face propaganda in continuare ca si cum toate ar fi ok cu el. FATARNIC si INSELATOR viclean. cum zici omul sistemului.

      Apreciat de 1 persoană

  16. victor s said, on aprilie 1, 2016 at 8:07 pm

    PS :turcii sunt invadatori acolo nu au ce sa ne dea.

    Apreciază

    • el said, on aprilie 1, 2016 at 9:13 pm

      Andrei

      AXIOS!
      Iata un episcop ORTODOX !

      Apreciază

      • octoviv said, on aprilie 2, 2016 at 12:37 am

        Doamne, ajută.

        Mai ușor cu AXIOS, frate el.

        Să mai citim încă odată ce scrie în declarația dumnealui:

        […]
        Vă confirm că sunt împotriva ereziei ecumenismului cu toate manifestările sale şi mărturisesc că textele documentelor pentru Soborul Panortodox în forma lor actuală sunt inadmisibile şi necesită să fie revizuite în duhul patristic şi al tradiţiei bisericeşti în vederea condamnării ecumenismului, iar dacă acest Sinod nu va condamna ecumenismul şi „Consilul Mondial al Bisericilor” ci din contra, îl va lăuda, consider că nu trebuie (ca Biserica Autocefală) să participăm la un astfel de Sobor. Unitatea Bisericii stă în pazirea întreagă şi nevătămată a învăţăturilor Dreptei Credinţe Ortodoxe lăsate nouă de Sfinţii Apostoli şi Sfinţii Părinţi, deci dezbinaţi de Biserică (schismaticii) sunt toţi care cugetă osebit de Sfinţii Bisericii, ne spune Sfântul Teodor Studitul. Hristos a numit Sobornicească Biserica Sa deoarece numai Ea pastrează Adevărul şi Mărturisirea de Credinţă, fără de care nimeni nu se poate mântui. Multi spun ca acest Sinod nu se va ocupa de Dogme, ca nu va schimba Calendar, nici postul, nici monahismul si nici randuiala Slujbelor Bisericii, lasandu-ne sa dormim linistiti. Dar acestia nu ne spun ca se schimba inasi Dogma (Adevarul veşnic descoperit de Dumnezeu absolut necesar pentru mantuirea oamenilor) despre ce insemna Biserica, inducandu-ne ideea cum ca Biserica ar cuprinde toate confesiunile desparţite de Ea, numindu-le „Biserici nedepline” cu Har, Taine, Succesiune Apostolica si Mantuire.
        […]

        iar la final concluzia:

        […]
        În urma întîlnirii cu stareţii şi stareţele de mănăstiri din cuprinsul episcopiei, s-a hotărît de a pomeni în continuare ierarhia Bisericii (deci este împotriva ecumenismului, dar pomenește în continuare ierarhia Bisericii între care se află atât Mitropolitul Vladimir cât și Patriarhul Kiril, care s-a întâlnit cu ereticul de Francisc, spre deosebire de PS Longhin (Mihail) Jar care cu adevărat este împrotiva ecumenismului nu numai cu vorba dar și cu fapta și aplică Canonul 15 Sinodul I-II Constantinopol – n. n.), iar ca protest faţă de prevederile din textele documentelor pentru Soborul panortodox, până la acesta, se binecuvinteaza stare de rugăciune pe întreg cuprinsul episcopiei (oare nu ni s-a poruncit prin Sfântul Apostol Pavel: „Bucurați-vă pururea, rugați-vă neîncetat” ??? – n.n.). Textele documentelor nu sînt în varianta sa finala, deci avem nădejde că vor suferi modificări în duh patristic. În fiece parohie s-a desemnat câte o persoană şi după un grafic stabilit va citi câte o oră, zilnic, psaltirea.

        Iar cinului monahal se binecuvînteză zilnic pînă la asa zisul Soborul din iunie să rostească trei sute de ori rugăciunea lui Iisus, o sută de ori către Maica Domnului, cinci zeci de ori către toţi Sfinţii şi cinci zeci de ori către Îngerul păzitor; miezonoptica şi utrenia să se săvîrşească zilnic la orele 24.00; psaltirea neadormită, astfel încât, neîncetat să se înalţe sfinte rugăciuni punând nădejdea în cuvintele Mântuitorului ”Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide”.

        Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte întru marturisirea Credinţei Dreptslăvitoare! (atac la adresa PS Longhin (Mihail Jar) cu însăși titlul cărții Preasfințitului??? – n. n.)
        […]

        Vă rog să mă iertați, dar cu toată sinceritatea vă spun că această scrisoare reprezintă un atac „argumentat”, politic corect, la adresa PS Longhin (Mihail) Jar, contraatac de la același nivel (al ierarhiei). S-ar putea să mă înșel, Dumnezeu să mă ierte, dacă într-adevăr sunt în înșelare și să mă lumineze pentru rugăciunile tale și ale tuturor celor ce vor citi acest comentariu și pe toți cei care vor citi acest comentariu, dar aștept și răspunsul celor 8 egumeni și egumene la această scrisoare și atunci vom vedea care este adevărul.

        Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu miluiește-ne pe noi.
        Preasfântă Născătoare de Dumnezeu mântuiește-ne pe noi.
        Sfinților Părinți Fotie cel Mare, Marcu al Efesului și Grigorie Palama dimpreună cu toți Sfinții din Biserica Biruitoare rugați-vă lui Dumnezeu pentru noi.

        Apreciază

      • ovidiu said, on aprilie 2, 2016 at 12:40 am

        Pe cand si daniel cel mic al bor?

        Apreciază

      • el said, on aprilie 2, 2016 at 6:20 am

        octoviv

        se poate sa ai tu „vederea mai buna” nu contest.

        numai ca din ce afirma aici se declara ortodox si cere rugaciunea Bisericii IMPOTRIVA ratacirilor Sinodului talharesc.

        desigur ca daca INCA ii pomeneste pe kirill & gasca e RAU ! …. probabil le mai da o sansa sa vada daca se indrepteaza ceva desi NEVREDNICII aceia ( ca MAJORIATEA ALTORA din alte Biserici ) NU sunt vrednici sa mai fie pomeniti DEMULT.

        sa speram ca NU e un atac la pozitia CLARA si fara echivoc a VREDNICULUI PS Longhin Jar.
        si mai ales sa speram ca NU va trece la represalii impotriva acestor manastiri. daca face asa cvea insemana ca MINTE in cele in care se prezinta pe sine ortodox.

        sa nu ne grabim inca…. unii au nevoie de mai mult timp sa-si lamureasca singuri siesi pozitia corecta nu din rautate ci din slabiciune. eu inca vreau sa cred in buna lui credinta afirmata aici ( CATI dintre ceilati, cel putin in Ro NICIUNUL, au marturisit asa ceva despre Sindoul TALHARESC?) .
        nu-i problema ca daca va ataca manastirile acestea 8 se va da pe fata. si asta se va face destul de repede vazand termenele impuse de cele 8 manastiri ( 4 aprilie).

        se vor separa apele cu claritate curand.
        Doamne ajuta !

        Apreciază

    • ovidiu said, on aprilie 2, 2016 at 12:34 am

      Pe cand si daniel cel mic al bor?

      Apreciază

      • el said, on aprilie 2, 2016 at 4:15 pm

        ovidiu

        cand s-o lepada PUBLIC inaintea intregii Biserici de EREZIA ecumenismului si a satanismului mason si cand o sa intoarca argintii ca iuda in visteria spurcata a celor care l-au platit ….atunci o sa mai fie si pt el o sansa de mantuire.

        Apreciază

  17. drm said, on aprilie 1, 2016 at 9:25 pm

    Peste tot a sarit repede taranimea parvenita sa protesteze impotriva lui Ceausescu, care le-a dat ce n-au avut neam de neamul lor! Nimeni altcineva nu le-a dat niciodata nimic pina la el si nici dupa. Inainte de 45 0,2 dintre tarani reuseau sa ajunga in orase la studiu, iar dupa 90 doar 2%. Pe vremea lui milioane au ajuns ingineri, doctori, arhitecti, profesori, etc, le-a dat case pe nimic si joburi cu toptanul, de nu le mai ajungeai nici cu prajina la nas, dar au uitat repede. Acum ca vestul lor iubit aduce peste ei criminali, cu tema clara sa-i omoare, nu-i o probelema si toti tac milc. Si-au pus alogeni in toate posturile cheie si au iesit pe strazi in Bucurestiul flotantilor sa dea cu pietre in bisericile ortodoxe si sa-l pupe in fund pe neamtul lor ordinar si nesimtit cu ocazia maretei realizari de-a avea un protestant presedinte intr-o tara ortodoxa. Caracterul mizer al taranimii iese la iveala in forma sa cea mai abjecta si distructiva! Ridicati si pusi peste tot de Ceausescu, au distrus tot ce se putea distruge, iar acum, spre rusinea neamului romanesc, accepta invazia musulmana, la comanda vestului lor infect, pe ai caror reprezentanti ii pupa in fund cu orice ocazie. La cit de prosti sint, precis vom ajunge prima tara europeana sub papucul musulmanilor. Acum ar fi trebuit sa fie cu milioanele pe strazi insa de la asemenea slugi nu te poti astepta decit la ingenunchieri in fata oricui numai sa le dea si lor ceva posmagi mai moi daca se poate din vest chiar si expirati….

    Sfantul Apostol Andrei PR CALISTRAT
    https://www.youtube.com/watch?v=eW6synsBRcQ

    Le-a spus bine ce-au ajuns acum 18 ani, dar conform mindriei aberante si incapatinarii tipice taranilor parveniti este clar ca n-au invatat nimic. Au preferat sa se dea vestici si desigur importanti in mintea lor putina!

    Apreciat de 1 persoană

    • NIMENI said, on aprilie 2, 2016 at 5:42 am

      drm,
      Analiza ta este partial corecta, de fapt ai adus in discutie doar efectele iar despre cauze nu faci vorbire.
      Taranul a trait in mediul lui, in rostul lui, iar relocarea in masa la oras l-a vatamat/ daramat definitiv.
      Taranul roman nu a avut caracter abject, poporul roman nu este abject dar se lasa prea usor influentat de vorbe mestesugite.
      Au fost speculate toate patimile umane: trufia, invidia, lacomia etc care a produs smintirea omului, raul a fost vapsit bine si binele in rau, producand mutatii ireversibile in constiinta omului simplu.
      Omul a fost tratat ca o bestie si in final a ajuns o bestie care nu mai poate face distinctie intre bine si rau iar pe invatatori ii loveste cu pietre, fiind astfel pregatit terenul venirii antihristului.

      Apreciat de 1 persoană

  18. mircea.v said, on aprilie 1, 2016 at 9:44 pm

    Pentru cei care spun ca pr Aldea face niste artificii retorice, chiar daca e asa, e o treaba complicata, un limbaj sofisticat. Ortodoxul din ziua de azi e obosit, asaltat din toate partile de vrajeli, abureli, limbaje sofisticate, si nu prea mai are chef de din astea. Are nevoie de simplitate, claritate macar din partea celor ce sant de aceiasi parte a baricadei. „Indemn la simplitate”, Simplificati-va viata!” se refera si la modalitatea de exprimare a ideilor, la simplitatea si claritatea criteriilor de evaluare. Asa ca, esti sofisticat, la revedere. Simplu, tati, sa pricep si eu.

    Adica „orice ar fi, nu primim moschee pe pamant romanesc, din cauza faptului ca islamismul este o religie criminala; vezi Coran, sura, pg… omorati-i, taiati-le gatul, bagati spaima in ei, chinuiti-i, luptati si omorati pana va fi doar islamism pe tot pamantul….”

    Ce puii mei e asa greu? Da toata lumea vorbeste fara sa stie radacina raului in fiecare din religiile lumii. Ortodoxia nu e religie, e Adevar.

    Asta in afara de ce a zis Vasile.

    Apreciat de 1 persoană

  19. Spaceman said, on aprilie 1, 2016 at 10:38 pm

    Oamenilor le place facebook scula lui Țucărberg, da… f bine, în creier, like! E tare! Sunt mulți care se cred preoți ortodocși cărora le place scula asta… tare, și se simt discriminați, neglijați că nu primesc destulă p… atenție!

    Apreciază

  20. HD said, on aprilie 1, 2016 at 10:57 pm

    Scriu si eu ca un om care a interactionat cu Parintele, NICI EL NU ESTE DE ACORD CU MOSCHEEA dar e scris mai fin mai cizelat, evident ca NU este de acord sa se faca si sunt convins dar aboslut convins ca va veni la miting cand va fi de miscat in directia asta, sunt convins ca e gata sa lupte sa nu se faca moschee la Bucuresti niciodata. Saccsiv, esti dur, esti dintr-o bucata esti ca mine parca as fi scris eu cerintele tale dar amandoi stim ca ceea ce ceri nu se va intampla niciodata, ba chiar nici ceea ce cere Parintele Aldea nu se va intampla niciodata. asa ca pana cand va trebui sa miscam in directia asta sa marturisim prin iesirea in strada care nu e departe deloc, eu zic sa ne punem noi la punct vorba celui de mai sus ca mi-a placut tare. PS Cu vaccinul si juristii nu m-ai lamurit nu am adresa lor nu am nimic contact, eu pun o problema de viata reala nu fictiune care se intampla cu parintii care refuza vaccinul si nu au timp si bani sa se lupte cu sistemul diabolesc.

    Apreciază

    • saccsiv said, on aprilie 1, 2016 at 11:31 pm

      HD

      Nici eu n-o am. Si poate nici n-au caci poate n-au terminat cu birocratia infiintarii. Dar cand termina, poate isi vor face oleaca de publicitate si astfel aflam si merita sa-i abordam.

      Apreciază

    • el said, on aprilie 1, 2016 at 11:49 pm

      HD

      deschide ochii si lasa „poezia” gandurilor frumoase despre unii si altii…

      popa aldea e un PREFACUT si un viclean , un o INSELAT si …un VANDUT ! IUDA !

      GREU va cade valul de pe ochi fratilor. naivitatea boala nationala la romani.

      Apreciază

  21. vreausaspun said, on aprilie 2, 2016 at 12:18 am

    Inteleg ideea ca sa nu se construiasca moscheea, dar sa nu uitam ca deja traim intr-un postmodernism globalizat si intr-o continua miscare. Oamenii se muta dintr-o tara in alta fie ca ne place asta sau nu.
    Dar nu mai exista moschei in Romania? In Rusia? Grecia? Bulgaria? hm…

    Si sa nu uitam totusi ca noi, ca popor, ca indivizi, avem pacate… si poate de aceea a ingaduit Dumnezeu aceasta !!

    Apreciază

    • el said, on aprilie 2, 2016 at 6:32 am

      vreausaspun

      pe tine te cunoastem deja ca RATACITA cu INSELAREA boca. minte BOLNAVA !

      CE a ingadut Dumnezeu? INCERCAREA asta de a vrea unii sa construiasca ABUZIV asa ceva in Ro vrei sa spui !

      ca DACA se va construi sau NU e INCA la LATITUDINEA POPORULUI roman. Adica inca un TEST de la Dumnezeu care sa incerce capacitatea lui de a se impotrivi raului .

      NIMIC NU este INCA decis.

      Se va decida DACA poporul VREA sa MOARA/se sinucida SINGUR si va tace, sau DACA e inca VIU si se va IMPOTRIVI !
      in functie de RASPUNSUL poporului roman la incercarea asta Dumnezeu mai departe va randui acestui popor cele BUNE sau cele RELE de care e VREDNIC !

      asadar esti o RATACITA sa pretinzi RESEMNAREA fatalista INAINTE de ORICE lupta ! ACUM e momentul DECIDERII ceor ce vor urma !
      Dumnezeu nu e fatalist ci decide in functie de lupta duhovniceasca /sau LIPSA ei a omului. Adica OMUL LIBER sa aleaga binele sau raul decie de viata/soarta lui.

      Apreciază

    • el said, on aprilie 2, 2016 at 7:32 am

      cacamaca vreu sa caca

      „Dar nu mai exista moschei in Romania? In Rusia? Grecia? Bulgaria? hm…”____ TOCMAI ca exista, de aceea NU SE ADMITE ALTA atat de mare in Romania/tarile ortodxe cel putin.

      ce vrei sa insiunezi VICESTE ? ca e nevoie?

      JAVRA (VANDUTA) ce esti !

      Apreciază

      • vreausaspun said, on aprilie 2, 2016 at 11:55 am

        1. Nu ai citit ca am zis ca traim intr-o continua globalizare. Culturile se transfera dintr-o tara in alta, ce facem cu ele? Le acceptam au ba? NICI EU nu stiu ce sa raspuna la asta 1
        2. Nu ma mai injura
        3. Da-mi te rog un mail sa mai discutam. Ti-am mai cerut odata si ai zis ca nu ai timp. Insist, sa discutam civilizat. Si un mail fictv, orice. multumesc

        Apreciază

      • el said, on aprilie 2, 2016 at 4:17 pm

        vreausablablabla

        est ULTIMA careia i-as da mailul meu si cu care as discuta, imi ajunge „prestatia” ta de aici indestul ! 🙂

        Apreciază

      • vreausaspun said, on aprilie 2, 2016 at 5:00 pm

        Vezi cat de repede ma judeci? Nici macar nu sunt femeie, nu stiu cum ai ajuns la concluzia asta.

        Insist, chiar si un mail fictiv 🙂

        Apreciază

    • Mirela said, on aprilie 3, 2016 at 3:05 am

      vreausaspun

      Uite că turcii nu „traiesc intr-un postmodernism globalizat” şi nu acceptă construirea de biserici pe pământul CREŞTIN pe care l-au cucerit acum o jumătate de mileniu, iar tu ne vii cu textul globalizării? Deci, pe pământ creştin fost bizantin nu se pot construi biserici, dar pe pământul nostru, pe care strămoşii vrednici şi lucizi l-au apărat cu viaţa şi cu ÎNŢELEPCIUNE, opunându-se construirii de moschei, să facem noi moschei, că e globalizare?!!! Iar dacă nu-s islamişti, să vină?!!!
      Şi mai zici că pentru păcatele noastre a îngăduit Dumnezeu asta. Ce-ar fi fost să zică la fel şi domnitorii români şi să treacă la construit moschei? Dar ei, chiar şi când pentru păcatele lor erau atacaţi sau învinşi, ne-au dat pildă de luptă şi de vitejie, nu de laşitate de vierme defetist. Nu au adăugat la păcate şi frica sau laşitatea. Dacă ar fi gândit ca tine, acum am fi mers la geamie, nu la biserică!

      Apreciază

  22. Dan Marius said, on aprilie 2, 2016 at 1:29 am

    OFF TOPIC
    PRIM MINISTRUL CIOLOS A MINTIT: Guvenul Romaniei vinde aeroporturile, sarea, portul Constanta. Principalities profitori? Evreii de la Ellis Investment:
    http://fluierul.ro/mobile/article/indexDisplayArticleMobile.jsp?artid=689997n

    Apreciază

    • el said, on aprilie 2, 2016 at 7:11 am

      Dan Masius

      Doamne fereste….. la atata TRADARE NIMIC nu mai folosetste !

      MACELUL e SINGURA SOLUTIE care ramene lumii si sa NU credeti ca DEGEABA il va indagui Dumnezeu!

      oricum stiut sa va fie : acesti bicisnici cacanari impostori si slugi abjecte si IEFTINE, vadute diavolului pe nimic, PRIMII vor pieri in MACELUL care VINE !
      desi le e greu unora sa creada asa ceva…PRIMII vor degaja si vor lua calea IADULUI ! asa va fi, sa va duceti aminte de ce spun daca supravietuiti !

      asadar pentru Romania …. rugati-va sa vina mai repede MACEUL !

      Apreciază

  23. Apa trece, pietrele raman said, on aprilie 2, 2016 at 6:27 am

    Sa nu uitam ca obiectivul nostru principal este de a nu vedea moschee in Bucuresti, totusi… Cum putem sa ne opunem acestui proiect?

    Apreciază

    • Arhanghelul said, on aprilie 2, 2016 at 11:49 am

      Prin masa critica (nu numai care critica) … ca-n fizica si manipularea maselor.
      Atingi cantitatea/greutatea … si se rastoarna situatiunea … Capisci.

      … unde este BOR aici … nu vad … BOR unde esti … Mhai … alo este cineva in patriarhia din deal … a scuzati … doamna bufnita … n-am vrut sa va deranjez …

      Puteti, sa dormiti, linistiti.
      Bufnita vegheaza pentru voi.

      Apreciază

      • valentindortodox said, on aprilie 2, 2016 at 5:20 pm

        io am sunat la patriarhie acu 2 ani şi am vorbit cu cineva care nu putea să spună că sfinţii închisorilor sunt sfinţi şi am întrebat de ce
        a spus că ei nu pot spune că sunt sfinţi pentru că încă nu s-a pronunţat sinodul

        la fel şi episcopia huşilor prin vicarul sau ce e ăla , exarhul. .. a spus că personal – că eu îl cunoşteam de la o mânăstire de când era călugăr – a zis personal mă încurajează să nu abandonez lupta cea bună şi să dau şi mărturie despre sfinţenia sfinţilor închisorilor … parcă el de fapt diferă de direcţia primită de la ăla cu care am vb la telefon la patriarhie acu 2 ani….
        însă la telefon şi ăsta a zis că oficial el nu poate să declare nimic despre sfinţenia unor oameni despre care nu s-a pronunţat sinodul.

        asta e toată problema – să adopţi o poziţie oficială, politic-corectă după corectitudinea politicii diavolului sau mărturiseşti drept credinţa în Dumnezeu şi să cinsteşti sfinţii

        În mare se poate spune că Împărăţia Cerurilor se ia cu asalt, cu năvală, dar nu nesăbuită de tip jihadist ci să te dai pe tine cu totul lui Dumnezeu.

        Iar din perspectiva asta nu ai ce să negociezi cu islamul, te dai lui Dumnezeu sau lui mamona, nu poţi să spui că vrei şi nişte moschei şi nişte biserici care să se facă pe la nu ştiu care oraş, capitală, necapitală, cu tot felul de clădiri, paraclise, săli de nu ştiu ce … dacă tu ai binecuvîntat erezia te-a păcălit diavolul.

        aşa lucrează diavolul – cere ierarhilor binecuvântaţi şi voi ceva din lucrarea satanica şi primiţi drepturi administrative să faceţi nu ştiu ce…

        păi nu se poate primi colaborarea asta. E DE LA DIAVOL!

        Apreciază

  24. proiecteeducationale said, on aprilie 2, 2016 at 4:33 pm

    Parintele Aldea este unul dintre putinii preoti care a luat atitudine prin toate mijloacele legat de toate problemele care ne framântă: cipuri, carduri de sanatate, legea antilegionară, ecumenism etc.Legat de moscheie sunt convinsa ca nu este de acord cu construirea ei. Dupa ce avem atat de putini preoti care iau atitudine fatisa legat de problemele pe care le-am enumerat, îi mai si denigram. Si ce cuvinte folosim..iuda, viclean…, popa…inselat––––.Daca si la acest parinte exista viclenie……
    Sa ne ierte Dumnezeu si sa ne lumineze.

    Apreciază

    • nikodim said, on aprilie 2, 2016 at 6:55 pm

      Deci nu e inselat sau viclean, nu? Deci el ca si preot, avea dreptate si cand ne dadea ca pilda ortodoxa, ghid de urmat in ale vietii duhovnicesti ortodoxe, filmul „stapanul inelelor”, nu?
      …Ei ce sa-i faci? Uite ca se gasesc si duhovnici moderni, adaptati la mersul lumii, nu retrograzi din aia iesiti din caverne si vagauni care striga Pildele si Invataturile din Evanghelie, din Faptele Apostolilor sau din Filocalie.
      … Bine totusi parintele ca n-a amintit de „pildele” din filmul „basic instinct”.

      P.S. Daca ar sti baietii neamuluiales de la hollywood, care au turnat opera cinematografica, ca le-a iesit un film cu pilda crestin-ortodoxa, ori s-ar impusca de necaz ca si-au tradat credinta mozaica ori s-ar prapadi de ras ca s-au gasit unii PREOTI CRESTINI ca sa le aprecieze in felul asta creatia.

      P.S.2 Si se exprima cineva odata pe buna dreptate pe aici, ca cine ajunge sa amestece mult adevar cu putina minciuna, strica si tot adevarul si pe foarte multi ii sminteste.

      Apreciază

    • el said, on aprilie 2, 2016 at 7:58 pm

      proiectedereeducarepentruREEDUCATIIfericiti

      aldea e IUDA VICLEANA; un INSELAT care incapatanadu-se in RATACIRILE lui a ajuns cum e si firesc penrtu unul ca el prada usoara dracilor si …slugilor lor.
      la el raul e amestecat cu APARENTA de bine ca sa insele prostii ca tine ca @Bogdan Ioan si intreaga liota de decerebrati incapabili sa gandeasca si s atraiasca ortodox si erg sa fie AMPUTATI de insi ca aldea. ca sa nu mai pomenesc legiunea de fustoase-batiocoase, evlavioase pana la muci, tembele dar pline de „simtire” gingasa indragostite si in transa dupa „prelegerile” „artistului” aldea ! ma intreb daca nu esti si tu una dintre ele dupa cum graiesti….

      aldea e un mascarici si un fatarnic iar voi de atata imbecilizare tv telenovele ati ajuns sa credeti toti actorasiii de duzina ai diavolului care va fataresc voua „buna credinta”.
      cat despre „atitudinile” lui…. stai sa vezi pana la sfarsit ca asta e doar inceputul CADERII lui infricosatoare.

      ma intristez peste masura vazand starea infricosatoare de SETE de INSELARE a poporului prin reprezentatii lui insi ca tine ca altii …voi FERICITI umblati in caile alunecoase ale celui rau crezand ca faceti binele.
      si din cauza aceasta VAI DE SOARTA acestui popor ! NU MAI ESTE SCAPARE pentru el ! dealtfel nici n-ar avea de ce sa mai dainuiasca, ca sa treaca de la o inselare si de la un inselator la alta inselare si la inselatorul de pe urma?
      popor FARA VIITOR care-si traieste in nesimtire si inselare ULTIMILE CLIPE inaintea nimicirii lui definitive, ati semnat sentinta acestui pamant cu ratacirea voastra : teren viran, pana la Judecata de Apoi… RAMASITA va vedea acestea!

      Apreciat de 1 persoană

    • mircea.v said, on aprilie 2, 2016 at 9:10 pm

      Discursul lui pr Aldea pe tema „colectiv”, „stapanul inelelor”, „politica”, „moschee” este poarta deschisa in zidul ce separa tabarele „fara compromis” si „compromis”, poarta prin care unii sant tentati sa iasa si sa accepte compromisul. Asta e cel mai periculos lucru, adica din categoria 99% adevar si 1% minciuna (lucruri neclare, interpretabile). Sau, la fel de periculos, cum spunea cineva pe aici, mai este si varianta, ortodoxie + ceva = minciuna,
      ortodoxie – ceva = minciuna.
      Iar o astfel de poarta nu o poate deschide oricine.

      Apreciază

  25. Raluca said, on aprilie 3, 2016 at 3:59 pm

    Din ce în ce mai mulți reprezentanți ai naționalităților conlocuitoare își dau cu părerea în spațiul public, sunt lideri de opinie și/sau vectori de putere, acaparând și schimbând mentalul majorității, și anihilând voința acesteia. Și în timp ce se întâmplă asta, românii majoritari (încă) își părăsesc țara, își lasă pământurile pârloagă sau le vând pe nimic, și fac mult loc cuceritorilor vechi și noi. Cucerirea economică este aproape încheiată. Cucerirea politică se vrea a se încheia și ea la viitoarele alegeri, pentru a desăvârși luarea țării înapoi. Se mai împiedică încă de sufletele unora care nu au fost convinși să accepte minunata lume nouă. Moștenirea creștină nu se lasă ștearsă atât de ușor. ”Speranța” lor este însă tânăra generație crescută în spiritul babilonului. Deja generația yoghină este la butoane, iar cea care va urma este bine pregătită să preia frâiele într-un spirit autentic globalist atât de bine pregătit.
    Și toate astea se întâmplă pentru că le-am acceptat, sau pentru că le îngăduim, și pentru că am ajuns să fim vrednici de ele.
    ”De aceea vă spun că împărăţia lui Dumnezeu se va lua de la voi şi se va da neamului care va face roadele ei.” (Matei, 21,43)

    Apreciază

    • el said, on aprilie 3, 2016 at 4:11 pm

      Raluca

      „”De aceea vă spun că împărăţia lui Dumnezeu se va lua de la voi şi se va da neamului care va face roadele ei.” (Matei, 21,43)” ______ AMIN !
      exact asa este.

      Apreciază

  26. Anca Maria said, on aprilie 3, 2016 at 8:03 pm

    NU TREBUIE sa acceptam refugiati ! Nu trebuie sa tacem cand pr. Aldea, pr. Coman, pr. Necula spun prostii si cad in cursele pe care nu sunt in stare sa le vada. Pr. Calistrat este iar un ieromonah care se insala. Iar, noi, romanii, NU FACEM NIMIC. Nimic nu facem ca sa salvam pe cine vrea sa se salveze, nimic nu facem ca sa opunem rezistenta minciunii, MINCIUNII, MINCIUNIIIIIIIII …

    Apreciază

  27. Raluca said, on aprilie 3, 2016 at 8:47 pm

    Care părinte Coman, și ce a zis?

    Apreciază

  28. Ionut said, on aprilie 3, 2016 at 9:55 pm

    De fapt, cred ca a vrut sa spuna acelasi lucru, numai ca l-a spus altfel. Bucurestiul are legatura cu Sf. Constantin Brancoveanu, deci nu se poate construi moschee in Bucuresti.
    Turcii n-ar accepta in ruptul capului retrocedarea catedralei Sf. Sofia. Practic, conditiile puse de pr. Mihai Andrei Aldea sunt imposibil de indeplinit, si sunt lamuritoare si pentru cei ce mai sustin (inca) ridicarea moscheii.

    Apreciază

  29. Felix Stancu said, on aprilie 6, 2016 at 2:55 am

    ,,Moscheile sunt cazematele noastre, cupolele- căștile noastre. Minaretele sunt baionetele noastre, ale credincioșilor. Soldații noștrii, această armată sfântă a păstrării credinței mele în Allah Atotputernic. Călătoria noastră este este destinul nostru. Sfârșitul este martiriul.”–Preşedintele Turciei Recep Tayyip Erdogan – 2008

    http://romaniaeterna.ro/2016/04/05/iata-de-ce-romanii-nu-doresc-mega-moschee-moscheile-sunt-cazematele-noastre/

    Apreciază

  30. mihaela c. said, on mai 10, 2016 at 7:58 am

    Draga el,

    Inainte sa ma catalogati o „iuda vanduta”, va spun raspicat ca nu am de-a face cu nimeni, in sensul ca nu servesc interesele nimanui, sunt o mare pacatoasa, a carei parere nu trebuie sa o bagi prea mult in seama ca e neinsemnata.
    Apreciez cunostintele dumitale, dar ma uimeste si intristeaza limbajul de mahala pe care il folositi.
    Unde e iubirea dvs. de aproapele? Ce spune Domnul nostru Iisus Hristos despre cel ce face pe aproapele sau nebun? Cercetati.
    Cum respectati cerinta de la sfarsitul comentariilor „va rog sa comentati decent, in duhul Ortodoxiei.”?
    Daca va permiteti sa judecati un preot vrednic precum parintele Aldea (care, daca e inselat, cum sustineti, se va vedea prin roadele sale), ce raspuns veti da pentru asta la judecata? Daca a gresit, e firesc, e OM. Si marii duhovnici s-au inselat atunci cand vorba nu le-a fost data de Duhul Sfant.
    Parintele Iustin Parvu insusi ni l-a recomandat ca unul dintre cei mai vrednici preoti de mir. Deci am urmat sfatul Sfintiei Sale. Nu l-am auzit niciodata delimitandu-se de hotararile sale initiale: anticip, antiecumenism samd. Pentru ca are un alt stil de a se exprima, nu inseamna ca e inselat. Ce se intampla cu grecii daca Sf. Apostol Pavel incepea propovaduirea Evangheliei cu un iz (as spune chiar) fariseo-talmudic ?
    Parintele Aldea face o propovaduire a Evangheliei, ca doar asta e rostul lui, in felul lui. Fiecare duhovnic are stilul lui, care se potriveste unora si nu altora.
    Daca ati citit sau vei citi cartile lui („Drumul spre Vozia”, de exemplu), problema dintotdeauna a dacilor a fost dezbinarea lor. E ceva mostenit si el se chinuie sa trezeasca romanii in privinta asta cautand un limbaj comun care sa-i uneasca pe romani in lupta pentru mantuirea acestui neam.
    In ce priveste reprosul pe care i-l aduceti in legatura cu „Stapanul inelelor”, cred ca e o forma de a se apropia de tineri, asa cum sunt si romanele sale de fantezie. Nu te vei apropia niciodata de un tanar absorbit de rock sau mai stiu eu de ce alt flagel direct cu invataturile Sfintilor Parinti.
    Ideea centrala din acest film e a unui sacrificiu pentru ca binele sa invinga, ceea ce se intampla, redand speranta, nadejdea. Si acest lucru se intampla nu datorita unui singur om ci mai multor oameni care se unesc, dandu-si chiar si viata pentru prietenii lor ca acestia sa-si duca misiunea la bun sfarsit. E un mesaj profund. La asta se refera parintele Aldea. Ca Hollywood-ul manjeste tot ce atinge, e alta discutie. Dar parintele Aldea se referea la mesajul central al filmului: viata e o lupta intre bine si rau. Fara eroism, darzenie si incredere unul in celalalt, nu e posibila victoria.

    Draga saccsiv,

    Domnul sa iti dea putere sa iti duci la bun sfarsit crucea pe care o ai de dus cu demnitate, credinta si dragoste.
    Cred ca e putin exagerat sa ii ceri parintelui sa zica el ca a fost ironic. E mai mult decat evident ca mesajul sau e antimoschee. De altfel in documentarul de pe b1 tv, cred, explica foarte bine lucrul acesta. Nu cred ca e potrivit sa cautam nod in papura unde nu exista.
    In rest, toate bune, rugaciune, dragoste si nadejde (astea ne mai raman si daca le avem, suntem cei mai bogati).

    Iertati.

    Apreciază

    • saccsiv said, on mai 10, 2016 at 10:44 am

      mihaela c.

      Ai cititi articolul asta?

      UNDE GRESESTE parintele MIHAI ANDREI ALDEA: Mesajul Goodbye to Gravity – „The day we die” este perfect ortodox / Eroii de la “Colectiv” sunt Sfinti / Rockerii de la “Colectiv” sunt ortodocsi adevarati

      https://saccsiv.wordpress.com/2015/11/06/unde-greseste-parintele-mihai-andrei-aldea-mesajul-goodbye-to-gravity-the-day-we-die-este-perfect-ortodox-eroii-de-la-colectiv-sunt-sfinti-rockerii-de-la-colectiv/

      Apreciază

      • mihaela c. said, on mai 10, 2016 at 3:21 pm

        Da, l-am citit. E adevarat ca m-au socat initial afirmatiile lui. Dar mai tarziu am inteles.
        Intr-un moment in care se punea la cale atacarea Bisericii, singura in care oamenii inca isi mai pun nadejdea (pentru ca, daca nu v-ati dat seama, a fost o lovitura de stat nu numai la nivel politic ci si ideologic si clerical, daca pot sa zic asa), cineva trebuia sa fie „carne de tun”. Tinerii acestia au fost carnea de tun pentru marsavii care au pus la cale aceasta. Iar parintele Aldea a fost „carnea de tun”, prin cuvant, a Bisericii.
        El e cel care a reabilitat imaginea Bisericii in fata necredinciosilor, luandu-si asupra toate pacatele savarsite de acei tineri. Si stiti de ce? Pentru ca atitudinea initiala a ierarhiei, asemanatoare cu a dvs. (si cu a mea, recunosc) a fost aceea si asteptata de necredinciosi: judecarea acestor tineri, lucru care inlesnea usor planul de a darama increderea in Biserica (aceea cat a mai ramas dupa evidentierea tuturor greselilor pastorilor ei) si in cele din urma demolarea ei.
        Era deci nevoie de un preot curat, exemplar, care sa vorbeasca multimii (apropo, nu inteleg, draga el, de ce il catalogati „onanist”? e tare urat… pentru ca e divortat? Domnul stie de ce a fost silit sa faca asta? Si cine suntem noi sa judecam? Of, Doamne…)
        Cand il judecati, cred ca o faceti in detrimentul tuturor crestinilor ortodocsi romani. Credeti ca i-a fost usor sa se dezbrace in public cu faptele sale bune? Ce om al lui Dumnezeu (care e in cautarea permanenta a smereniei), decat unul pus intr-o situatie limita, face asta? E ca si in chestiunea: nu trebuie sa te arati ca postesti, ca te rogi samd, dar in situatia in care majoritatea din jurul tau face exact invers, e indicat sa fii exemplu.
        Ori, ca preot, ce poti face, sa torni gaz pe foc si sa aprinzi si mai tare spiritele aducandu-ti paganii ca sa-ti spurce altarele sau incerci sa lupti, adunandu-ti turma si incercand sa o tii unita, in rugaciune si alaturi de omul poate necredincios cazut la pamant? Cred ca aceasta a fost gandirea parintelui in momentul in care i-a cerut lui Dumnezeu sa il lumineze in privinta atitudinii de luat in fata unui asemenea atac.
        Exista momente in care trebuie sa lupti si exista momentul, unic, de final, cand ai de ales sa fii martir. Acesta nu a fost un moment de martiraj (desi il cam faceti sa fie, iertati-ma), asa cum nici Domnul nostru Iisus Hristos nu s-a lasat prins din prima, ci si-a dus la bun sfarsit lucrarea mai intai.
        Iar ceea ce cred ca a socat cel mai mult, declaratia ca mesajul unei trupe de rock e ortodox, a fost, cred in spiritul Sfantului Apostol Pavel. In acest fel si-a apropiat oamenii care si asa erau saracii vai de capul lor dupa cele intamplate. Asta e stilul lui. Nu incercati sa il faceti un Parinte Cleopa, ca nu veti reusi.
        Eu una, chiar dupa toate cele declarate, ii multumesc lui Dumnezeu ca nu ne-a luat inca toti dreptii.
        Pentru mine, e un exemplu. Cu cele bune ale sale si cu greselile lui.
        Doamne, te rog sa ma ierti daca ma Insel si lumineaza-ma Tu, cu marea Ta iubire de oameni. Cred ca tuturor ne e de folos sa ne rugam astfel.
        Doamne ajuta.

        Apreciază

  31. Mirela B. said, on mai 15, 2016 at 9:53 pm

    Sunt de acord cu Mihaela C., sunt atat de putini cei care au curajul sa ia initiativa, dar chiar daca nu gresesc deloc sau daca fac cea mai mica greseala sau daca sunt unii care nu inteleg actiunile acestora, imediat sunt acuzati nu numai pentru mica greseala pe care au facut-o, ci de multe altele mai mari si nedrepte. Daca considerati ca parintele a facut ceva gresit vorbiti cu el si ajutati-l sa vada greseala sau daca se dovedeste ca nu a gresit sprijiniti-l. Suntem ortodocsi, suntem cu mare dorinta de a pastra dreapta credinta, deci haideti sa nu ne intoarcem unii impotriva altora ci precum pilda Sfintilor Apostoli Petru si Pavel sa ramanem frati si daca gresim sa ne invatam unii pe altii cu dragoste crestineasca. Dar eu cred ca parintele are motivele lui si nu cred ca vrea sa ne invete gresit.
    As dori sa mai specific un lucru, ma bucur ca exista oameni ca Saccsiv care sunt atat de interesati de evenimentele lumii in care traim, insa ma deranjeaza cand mesajele la postari sunt scrise intr-un limbaj vulgar sau violent sau ironic, chiar de oameni care se declara crestini ortodocsi.
    Va multumesc, sper sa aflu ce va deranjeaza cu adevarat la parintele Aldea si de asemenea ca o sa incetati sa vorbiti urat.
    Doamne ajuta!

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.