Saccsiv – Weblog

Ce s-a discutat la Simpozionul din Pireu pe tema MARELUI SINOD. Episcopul Longhin: FRAȚILOR NU-S MAI MULTE BISERICI

Posted in Uncategorized by saccsiv on Martie 24, 2016

Dupa cum stiti, a avut loc un simpozion pe tema “Sfantului si Marelui Sinod” organizat de Sfintele Mitropolii  ale Gortinei și Megalopoleos, Glifada, Chitira, Pireu și Sinaxa Clericilor și a Monahilor la Stadionul ” Pace și prietenie”,  Sala „Melina Mercuri”  Pireu. Miercuri, 23 martie 2016, orele 9-22.

IN DIRECT: Simpozionul din Pireu pe tema MARELUI SINOD. Traducere in TIMP REAL

Iata cam ce s-a discutat acolo, conform RELATARI DIN CADRUL SIMPOZIONULUI DIN PIREU PE TEMA SINODULUI ASA-ZIS PANORTODOX de pe Atitudini:

Traducere live:

21.34. Sectiunea Intrebari si Hotarari.

21.12 La cuvant>Protoprezbiter Anghelos Anghelacopulos. Tema: Sinodul VIII si IX Ecumenic – Teme pe care trebuia să le atinga „Sfantul si Marele Sinod”. Ar trebui sa fie recunoscute cele doua sinoade din secolul 9 al Sf. Fotie si cel din sec 14, al Sf. Grigorie Palama. Desemenea trebuie recunoscut faptul ca papa este eretic. Aceste sinoade au avut toate criteriile necesare pt a fi considerate ecumenice si nu au fost luate in seama de ecumenisti. Sinodul Sf, Grigorie Palama a fost ecumenic pt ca s au tratat subiecte si adevaruri dogmatice. Va trebui sa cerem Sf. Sinod recunoasterea acestor doua sinoade, asa cum au cerut si Ieremia de Gortina si Ierotheos Vlahos. Trebuie sa cerem recunoasterea sinodului sf Fotie ca fiind cel de al 8 lea sinod. Apoi cel din sec 14 ca fiind al 9 lea. Ce n-a facut toata Biserica a facut un singur om, IPS Serafim de Pireu, care a propus recunoasterea celor doua sinoade. Acest sinod l-au numit parortodox, pt ca nu poate fi ecumenic, pt a se putea hotari orice fara acord unanim. Ei invita pe latini la sinod in loc sa recunoasca pe papa ca fiind eretic. Aceasta trebuia sa fie adevarata tema a sinodului. Atata timp cat nu se recunoaste ca papa e eretic, totul e in zadar. Nadajduim ca acest sinod sa nu se mai intruneasca.

20.45 Domnul Stavros Bozovitis, Teolog și scriitor vorbeste pe Tema: Ortodoxia în fața pan-religiei.

Aduce in atentie austeritatea si pocainta fata de pacat pe care le gasim in Vechiul Testament.Panreligia este noul mare babilon. Numai Hristos este adevarul. Niciun idolatru nu este adevarul, Hristos este, doar Hristos este alfa si omega. Pericolul ereziilor este infricosator si lupta cu ele este infricosatoare de grea.Se vrea incredintarea ca toate celelalte culte sunt cai care duc spre acelasi drum. De fapt aceste idei pleaca in cea mai mare parte de la sionism, ca sa spunem deschis. Sionismul este pricina nu doar a protestantismului ci mai intai a catolicismului. Daca Papa a simtit nevoia sa se roage in moschee alaturi de musulmani, asta nu inseamna ca e bine. Carui Dumnezeu s-au inchinat? Cand avut loc atentatul asupra turnurilor gemene in New York, sub cladire s-a descoperit ruina unei biserici ortodoxe cu hramul Sf. Nicolae. Dar cand Biserica a facut cerere pt. a reconstrui lacasul de cult, autoritatile au fost de acord cu o conditie: ca biserica sa contina cate o incapere pt fiecare cult. daca nu este Hristos, este iad. Daca ni se pun in fata alte adevaruri asazise nu ne intereseaza. Fara Hristos nu vreau nimic, nici dragoste fara Hristos, nici biserica fara Hristos, nici pe mine insumi fara Hristos. Nu vreau!

20.19 A luat cuvantul: Arhimandritul Pavlos Dimitrakopulos, Tema: Deschiderea inter-religioasă a Ortodoxiei în tematica „Sfântului și Marelui Sinod”. Nu ne ajunge timpul sa vorbim despre dialogurile ecumeniste din CMB. Intrunirile de la Chambesy din 61, apoi 76, au fost premergatoare acestui sinod panortodox. La aceste intruniri au fost lansate idei de genul egalitate, fraternitate, libertate si antifanatism. Prin aceste idei se induce in eroare si se inoculeaza ideile ecumeniste. Ecumenismul merge pe o dogmatica pluralista si minimalista, prin care toate cultele ar avea adevarurile lor, urmand ca aceste adevaruri unificate sa devina una. Pentru ideea unei false paci se promoveaza coexistenta pasnica a tuturor cultelor. Aceste idei tip new age se opun categoric sfintelor canoane. aceste idei sunt de fapt antihristice..

Despre problema musulmana si razboi

Tot ideologia ecumenista lanseaza credinta ca musulmanii si iudeii cred de fapt in acelasi Dumnezeu, si prin urmare exista mantuire in orice credinta. Din nefericire patriarhi si episcopi cad in aceasta blasfemie si  inselare si se departeaza de adevarul credintei. Toate aceste se prevad in documentele presinodale. Ideea unei paci universale, spre evitarea razboiul, deci ca solutie la starea conflictuala din lume. Nimeni nu zice ca razboaiele sunt bune, insa ele sunt adesea urmarea indepartarii omului de adevar, prin pacat. Solutia este pocainta, astfel putem evita razboiul, nu pacea falsa universala. Dumnezeu chiar a spus ca a venit sa aduca sabie pe pamant, pt a se alege valorile adevarate de cele false. Cum este posibil sa convietuim in pace cu eterodocsii calcand cuvantul Sf. Apostoli… nepazind trupul Bisericii. (Rom 5,10). Nici pacea nu e intotdeauna buna precum nici razboiul nu e intodeauna rau. Mantuitorul spune sa nu credeti ca am venit sa aduc pace pe pamant. Pacea pe care o promoveaza aceste documente nu are nimic in comun cu pacea cea in adevar. este imposibil ca crestinul care vrea sa traiasca dupa Hristos sa traiasca in pace cu lumea.

Aceste dialoguri au scopul sa deruteze si sa ameteasca pe credinciosi ca in final sa-i arunce in erezie, dupa cum spune Cuv Paisie Aghioritul.

19.45 Urmeaza: Protoprezbiter Anastasios Gotsopulos despre Tema: Canoanele Bisericii și textul ”Relația dintre Biserica Ortodoxă și restul lumii creștine”. Nu ar trebui ca celelalte confesiuni crestine sa se numeasca biserici, din nefericire toate adunarile eretice sunt numite biserici. Acest text din pacate incalca criteriile canonice. Doar in Biserica au loc sfintele Taine.
Ereticii nu au taine. Preotul sau episcopul care accepta botezul eretic, conform canoanelor apostolice, se cateriseste. Sinodul de la Calcedon , prin canonul Sf. Ciprian, exclude si anatematizeaza toate tainele ereticilor. In erezie nu exista taine pentru ca erezia nu este biserica. Botezul eretic este nul, nu exista. Sf. Vasile sustine acelasi lucru in epistola sa catre Sf. Amfilohie al Iconiei.

Despre acrivie si iconomie. Se incearca abaterea de la adevar prin pretextul iconomiei. Iconomia in cazul botezului se face de pilda unui copil care moare nebotezat si poate fi botezat de orice crestin, cu o conditie, sa fie ortodox. Niciodata Biserica nu a lasat omul sa persiste in erezie si inselare, din iconomie si a lasa din iconomie pe cineva in erezie si inselaciune este inuman. a crede astfel este hula impotriva Duhului Sfant. Nu se accepta notiunea de iconomie atunci cand vorbesti de acceptarea catolicismului. Biserica nu este interesata de comunitatile eretice ci de fiecare om in parte.Singura iconomie este pocainta. Iconomia este posibila numai pt a salva omul, nu pt a-l incuraja sa ramana in erezie. Nu poti folosi iconomia pentru a schimba canonicitatea Bisericii.

19.04. Sectiunea Intrebari. Cineva intreaba daca este adevarat faptul ca Sf. Iustin Popovici a intrerupt comuniunea cu Patriarhul sarb inainte sa moara? Arhimandrit Sarandis Sarantosraspunde ca nu a oprit comuniunea. ci chiar i-a sarutat mana inainte sa moara pentru a demonstra ca nu este inafara Bisericii.

Alta intrebare: Cum sa procedam daca suntem sub un episcop ecumenist? Arhimandrit AthanasieAnastasiu raspunde ca avem datoria sa ne informam despre abaterile episcopilor dar cu dovezi clare, pe fata. Intai trebuie sa asteptam sa vedem ce se intampla la Sinod apoi sa luam decizii. Si slava Domnului avem aici episcopi sfintiti care cauta sa urmeze sfintilor Parinti. Peter Heers il critica pe Calistos Ware care ii primeste pe catolici sau protestanti prin mirungere doar. Neortodocsii nu inteleg ca pana si acest botez incomplet, prin stropire, poate fi radacina ereziilor, pt ca un om lipsit de harul Botezului este usor pasibil si dispus spre erezie.

Zisis face urmatoarea observatie, la interventia IPS Serafim: noi stam linistiti ca daca se va opune Biserica Georgiei sau a Bulgariei sau a Greciei, e destul si inseamna ca acest Sinod nu va trece, dar nu este asa. Documentul este compus cu atata viclenie incat va trece oricum,chiar daca unele voci nu-si dau acordul. Pr Athanasie intervine, strigand odata cu IPS Serafim> „Pai atunci Biserica Greaca sa nu participe deloc la Sinod, ca sa nu se faca partasa!” . Aplauze. Pauza.

18.37 A luat cuvantul Protoprezbiter Peter Heers (Statele Unite ale Americii): despre botezul ereticilor. Ne cerem scuze. Parintele, fiind american, are o greaca preaputin inteligibila. Vorbeste impotriva unei noi eclesiologii, dupa invatatura ecumenista. Critica rugaciunea in comun a patriarhului Bartolomeu impreuna cu Papa la Ierusalim. Critica si tratatul de la Balamand ce promoveaza o noua eclesiologie, prin teologul ecumenist Ioannis Zizioulas. In opinia ecumenistilor botezul catolicilor este valid deoarece ei au o noua eclesiologie, alte criterii noi, inventate. Enumera argumente teologice pe care le vom traduce ulterior (necesita o atentie sporita). Ereticii se primesc in Biserica prin pocainta.  Citeaza canoanele care interzic recunoasterea botezului eterodocsilor. Ereticii nu se pot primi decat prin botez la Ortodoxie, dupa cum zice Marele Vasile. Toti trebuie sa se boteze in numele Sf. Treimi pentru a intra in Imparatie. In Biserica nu se poate schimba prin vreo iconomie baza eclesiologiei traditionale. Problema e ca noua eclesiologie tinde sa recunoasca nu doar botezul eterodocsilor , ci si al celorlalte sfinte taine. Nu poti sa faci nicio iconomie impotriva legii lui Dumnezeu. Eclesiologia ecumenista nu poate fi decat ecumenista.

18/07. Are cuvantul Arhimandrit Athanasie Anastasiu, staretul m-rii Meteor. Sinoadele se intruneau atunci cand in sanul Bisericii era vreo erezie. IPS Serafim de Pireu a afirmat ca va fi un sinod panortodox lipsit de ortodocsi. Ar trebui sa participe si poporul binecredincios, monahi si mireni. Cand credinta e in pericol nu trebuie sa tacem.Poporul cu adevarat credincios este cel care sta neadormit in apararea Ortodoxiei. Acest sinod cauta de fapt sa distruga traditia ortodoxa. Toti facem parte din trupul Bisericii si trebuie sa participam ca atare. Episcopul trebuie sa imbratiseze in inima sa toata multimea credinciosilor bisericii pe care o stapaneste. Sa se ingrijeasca de buna intelegere a poporului iar atunci cand episcopul se indeparteaza de adevarul credintei poporul sa se lepede de el, sa nu mai faca ascultare. Un Sinod ce se face pe ascuns, fuge de adevar. Se pare ca acest sinod nu respecta principiile canonice. E posibil ca episcopii nostri sa nu se sesizeze atunci cand credinta ne este instrainata!? De ce episcopii nostri nu tin un dialog si cu preotii? Astazi ierarhii poarta dialog cu ereticii, cu alte credinte si culte fara sa se consulte cu poporul si clerul de rand. Pe cine reprezinta oare acesti episcopi ecumenisti? Si in numele cui vorbesc de poarta dialoguri pe cand poporul nu este informat despre aceasta? Nici macar in privinta acestui sinod poporul nu este informat despre situatia in care este credinta. Probabil acest sinod va fi urmat de altele la fel.. Cei care vor accepta ceea ce se pregateste risca sa pice in albia ereticilor. Cei care ne-am adunat aici cautam sa ramanem in adevar. Gata cu tacerea. E timpul sa vorbim, sa ne informam! Adevarul nu poate fi in pericol, nu poate fi interpretat. Sa ne rugam pentru a lua hotararile cele bune pentru Biserica si popor. Adevarul e Hristos. Ne dezicem de aceasta adunare panortodoxa. Hristos va birui, Hristos ne va arata adevarul, Hristos va apara Biserica. Amin!

17.42. Are cuvantul Arhimandrit Sarandis Sarantos:Sf. Simeon Noul Teolog spune ca despre astfel de lucruri inalte, cum ar fi sinoadele ecumenice, trebuie sa vorbim cu multa frica si grija. Avem datoria sa respectam primele sinoade ecumenice, pentru ca acestia cu pretul vietii au marturisit adevarul. Papistasii sustin ca vom avea o biserica noua, unita spre care se tinde. Temele de discutie nu fac obiectul unui sinod ecumenic. Ar trebui tratate teme legate de hristologie, soteriologie si eclesiologie. Biserica noastra a impus intodeauna episcopilor acrivie in ce priveste canoanele si dogma de credinta. Un sinod pregatit de oameni, iar nu din voia lui Dumnezeu, este ca o regie falsa, dupa cum afirma Sf. Iustin Popovici. Vorbeste despre acrivia randuielii Postului. Postul este un mic martiriu din iubire de Hristos. Cu totii trebuie sa tinem randuiala celor 4 posturi de peste an, inclusiv copiii mici. Pentru pacatele mari pocainta fara post se prelungeste. Nu trebuie sa renuntam la nimic din randuiala postului si asecezei. Ca sa putem tine corect directia, carma, trebuie sa avem si suport practic, cum este Postul. Ii sfatuiesc pe Preasfintitii Episcopi sa fie cu grija la discutiile de la Sinod, sa nu facem o salata din acest amestestec de confesiuni. Ramanem in biserica noastra si in poporul nostru, dar nu vom saruta mana mitropolitilor ce vor cadea de acord cu acest sinod.

13.44. Are cuvantul Teologul Dimitrie Tselenghidis: Vorbeste despre anticanonicitatea sinodului din Creta, pentru faptul ca nu participa toti episcopii ortodocsi. De pilda dintre episcopii Rusiei nu participa nici macar 11%. Niciun sinod nu poate fi considerat sfant atata timp cat iau parte si eterodocsii si se tine cont de părerea lor. Ne confruntam cu un soi de dictatura bisericeasca.Nu exista in istoria Bisericii episcopi care sa fie mai mari decat altii, toti sunt egali. Toate hotararile sinoadelor ecumenice de pana acum sunt neschimbabibile, nu le putem interpreta, sa fie anatema oricine schimba o iota din sfintele sinoade ecumenice. Vorbeste despre ecumenismul cakodox(rau-slavitor). Le spunem episcopilor nostri: Va respectam ca episcopi ai nostri, dar in momentul in care vreti sa va uniti cu ereticii nu va putem urma! Este foarte grav ca s-a ajuns sa se discute despre casatoriile mixte, de parca nu ar fi atat de clar canonic pentru noi, de aceea ne lepadam de pe acum de hotararile lor. Toate celelalte confesiuni ce vor lua parte la sinod, si care sunt numite biserici, sunt de fapt pseudo-biserici. Este important sa mearga corabia Bisericii spre Inviere si mantuire, dar ne intrebam: cine vor fi calatorii din corabie? Acest sinod va ramane in istorie ca un sinod mincinos. Noi urmam Sf. Parinti. Nu iesim din Biserica si nu ne rupem. Cei care accepta minciuna si/sau erezia se autoexclud. Noi ne rugam sa ne dea Dumnezeu un alt Marcu Evghenicul care sa apere credinta. Cum putem vorbi de pleroma Bisericii atata timp cat sunt chemati doar unii sa ia parte, iar altii nu? Sunt chemati sa hotarasca ce? Acceptarea nelegiuirii si neadevarului? Acest sinod va fi scos din istorie precum sinodul de la Ferrara Florenta. Ecumenismul vine din inima necurata, citându-l pe Pr Efrem Katunakiotul. Nu vrem sa fim controlati de Patr Bartolomeu, noi avem arhiepiscopul nostru. Nu vrem sa fim condusi de patriarhi ecumenisti fara inima.

13.18: Are cuvantul Protoprezbiter Theodoros Zisis: despre schimbarea calendarului si data Pastilor. Despre cum s-a adoptat usor usor schimbarea calendarului, cu toate impotrivirile de atunci. Data Pastilor a ramas insa neschimbata pana acum, in toate bisericile ortodoxe, desi toate celelalte praznice imparatesti le sarbatorim in date diferite. Se pare ca se prefera sa fim in comuniune mai degraba cu monofizitii si protestantii decat cu cei de pe stilul vechi, cu care avem atat de multe in comun. Se arata deschidere si dragoste fata de eretici, dar nu fata de cei de pe stilul vechi. Ei cauta unirea cu protestantii si ereticii, in timp ce noi suntem despartiti de fratii nostri vechi calendaristi. Oare n-ar trebui sa-i preocupe asta mai mult pe mai marii nostri? Dupa cum se zice Patriarhul Metaxakis era mare mason. Sf. Nicolae Velimirovici spunea ca ecumenistii stau impotriva Sf. Parinti si sa nu-i urmam. Prin unirea cu ereticii vom ajunge la o alta schisma. Pregatirea acestui sinod e plin de anomalii. Patr. Bartolomeu intentioneaza sa stabileasca o data comuna a Pastelui cu catolicii si protestantii, acesta ar trebui sa fie singurul subiect dezbatut in Sinod, nu subiectele care sunt in asteptare. Una din temele importante de dezbatut si combatut  in sinod ar fi ecumenismul. Aceste documente presinodale sunt de neacceptat. Unii spun ca merg corectate, dar nu avem ce corecta. Il lauda pe PS Longhin pentru discursul marturisitor. Si vom merge cu totii in Ucraina daca doar acolo va mai fi ortodoxie!

12.54. La cuvant este marele teolog Metalinos: De la 1054 nu avem niciun dialog cu schismaticii papistasi. Vorbeste despre o succesiune de etape a dialogurilor pro unioniste. Este indignat de faptul ca Papa este recunoscut episcop canonic al Bisericii de la Roma. Il critica pe Patriarhul Atenagoras si Papa Paul. Acest dialog ecumenic duce la o recunoastere mutuala. Enumera o succesiune de motive pentru care dialogurile ecumeniste sunt fara folos si daunatoare. Cati s-au convertit la Ortodoxie dintre papistasi in urma dialogurilor ecumeniste? Din pacate observam ca acest sinod va fi un mijloc prin care se va inlesni apropierea de papism si nu va reprezenta adevaratele probleme ale ortodoxiei.

IPS Ieremia de Gortina: la fel cum evreii s-au unit cu celelalte popoare idolatre pe drumul Canaanului in vremea lui Moise asa fac si ecumenistii acum. Face o incursiune in Vechiul Testament despre cum aparau dreapta credinta profetii si dreptii. Ei de fiecare data reactionau cand era pusa in pericol dreapta intelegere a credintei. Da exemplu pe profetul Ilie care il combate pe regele Ahab. A nu te inchina la Dumnezeul adevarat si a te inchina la un idol este curvie. Cel care cade din dreapta credinta si se da pe fata credincios se aseamana cu o femeie desfranata.Apostazia este curvie! Nu te poti supune la doi domni> Iahve ori baal. Supunerea interesata la doi domni se cheama curvie. Sf Ilie a spus ca mai bine fara stat decat fara credinta adevarata, daca statul este desfranat. Ecumenistii vor sa se uneasca cu Papa pentru a dobandi o forta mai mare politica, dar departandu-se de Dumnezeu nu-si dau seama ca pierd puterea. Ma plec in fata tuturor care sunt aici si va sarut picioarele! Nu putem lasa nimic din credinta noastra, e ca si cum L-ai ciunti pe Dumnezeu. Azi spun si eu ca Profetul Isaia: Talharilor ecumenisti, nu mai amestecati vinul cu apa!

Ca o concluzie dupa finalul primei parti: Este buna nelinistea cea buna dar sa ne ferim de fanatism. Urmeaza la cuvant Mitropolitul Ieremia de Gortina

Marele Teolog Metalinos a intrebat de ce nu se citesc in toate bisericile ortodoxe anatemele din Duminica Ortodoxiei si slujba Sinodiconului.

IPS Serafim de Kithiron afirma ca nu a fost de acord sa mearga la acest Sinod atata timp cat nu au dreptul sa participe toti mitropolitii si episcopii. Iar Duhul Sfant nu poate lucra din moment ce nu este sinodalitate.

Simpozion organizat de Mitropolia Pireului

Participa si PS Longhin de Cernauti

627x0 (1)

Iata si ce putem citi la Surpriza! Episcopul Longhin prezent la Simpozionul «SFÂNTUL ȘI MARELE SINOD» Mare pregătire, fără rezultate. Aspus: FRAȚILOR NU-S MAI MULTE BISERICI de pe Graiul Ortodox:

Arhiplină a fost sala „Melína Merkúri” a Stadionului „Pace şi Prietenie”, unde a avut loc Simpozionul organizat de cele patru mitropoli amintite mai sus cu tema: «SFÂNTUL ȘI MARELE SINOD»  Mare pregătire, fara rezultate .  Evenimentul s-a desfăşurat în prezenţa următorilor ierarhi: Mitropolitul Glifadei, kir Pavlos, Mitropolitul Gortinei și Megalopoleosului, kir Ieremia, Mitropolitul de Nafpaktos, kir Ierótheos, Mitropolitul Kithirelor, kir Serafim şi desigur, a Înaltpreasfinţitului Pireului, kir Serafim. Merită semnalată prezența surpriză, la acest simpozion a luat parte spre bucuria multor  români prezenți în sală,  a Prea Sfințitului Longhin, Episcop de Bănceni și Vicar al Eparhiei Cernăuților  De asemenea au participat mulți aghioriți , stareţi și starețe de sfinte mănăstiri, profesori, clerici, monahi, monahii şi o mulțime de popor. La propunerea  Pr. Gheorghe Metalinos președintele  primei părți,   simpozionul a fost deschis de către Episcopul Român din Bănceni cu un cuvânt adresat celor prezenți în sala, translator din limba română în greaca a fost preotul Matei Vulcănescu de la Biserica  românilor din Pireu, Panaghia Odighitria.

Mai jos redăm textul Episcopului Longhin transcris de pe reportofon

Inalt Preasfintiile Voastre,

preacuviosi si preacuvernici parinti, cuvioase maicute,

Cu cea mai mare durere in suflet suntem astazi noi crestinii ortodocsi datorita zilelor pe care le-am ajuns, de a  suferi in Biserica noastra ortodoxa loviturile pe care le primim. Dar, desi, de 2000 de ani  Biserica noastra a fost lovita din toate partile, de toate ereziile, sfintii parinti ai Bisericii  au pastrat dogmele si credinta adevarata.

Va imbratisam cu toata dragostea in Hristos Domnul nostru si dupa dumnezeescul psalmist care zice ce bine e ca fratii sa fie impreuna, dar nu in dragoste fatarnica cu ereticii, ci cu fratii nostri in credinta noastra buna, canonica si dreapta si unde dragostea se bucura de adevarul pe care-l traim in Biserica noastra. Astazi ne-a adunat durerea sufletului si framantarile poporului ortodox de pretutindeni datorita marelui pericol care a aparut in fata noastra de a deveni tradatori ai sfintei noastre credinte ortodoxe ori de a  marturisi adevarul sfant care ne este dat de cea mai scumpa comoara. Noi  stim numai o Biserica pe care ne-a lasat-o Iisus Hristos , Domnul nostru si aceasta este una sfanta Biserica, apostoliceasca si soborniceasca si drept maritoarea credinta cu care vrem sa ne intoarcem la scumpul nostru Mantuitor in vesnicie. Aceasta este biserica pe care nici portile iadului nu o pot sfarama , al carui cap este Hristos.

Nu recunoastem alte  zise biserici surori, identice si nici relatiile Bisericii ortodoxe  cu cealalta lume crestina. Da, iubim pe toti si pe toata lumea de pe pamant, pentru ca toti suntem faptura lui Dumnezeu si de aceea iubim si ii chemam pe toti sa se intoarca la adevarata credinta mantuitoare  ortodoxa pe care a lasat-o Domnul Iisus Hristos si care este una si el a rascumparat-o cu sfant sangele sau si nu cu ecumenismul blestemat , care este inainte mergator antihristului si doreste sa distruga din temelii pe una sfanta, soborniceasca si apostolesca Biserica a lui Hristos.

Vreau sa va spun cateva lucruri din cauza carora  noi crestinii ortodocsi nu putem lua parte la ecumenism:

–  Ecumenismul substituie notiunea corecta de biserica universala in sensul  Bisericii care apara adevarul lui Dumnezeu, prin definirea gresita a bisericii ca biserica mondiala in sens geografic,universal.

– Prefera cantitatea si nu calitatea marturisirii adevarului.

–  Impune invataturi false , chipurile universale in afara adevarului.

– Intareste pe neortodocsi in convingerea ca si ei ar apartine Bisericii.

– Impiedica pe sincerii cautatori ai adevarului sa gaseasca comuniunea cu Biserica adevarata a lui Hristos.

– Nu crede in existenta Bisericii unice sfinte, sobornicesti si apostolesti.

–  Submineaza in chip eretic eclesiologia ortodoxa,

– Manifesta neincredere in puterea cuvintelor  lui Hristos neschimbate pana la sfarsitul lumii despre invincibilitatea  Bisericii

( Matei, 28-20).

  • Propovaduieste o invatatura cu totul noua despre biserica,

potrivnica credintei ortodoxe. Noi nu putem sa renuntam la dogmele , canoanele si traditiile Sfintei  Bisericii Ortodoxe care ne intaresc in dreapta credinta, conducandu-ne catre mantuirea vesnica pentru a prefera ecumenismul ce ne indeparteaza de ortodoxie si ne invata sa neglijam hotararile dogmatice si canonice ale Bisericii.

  • Ecumenismul contesta canoanele apostolice 10 si 45,

indreptate impotriva comuniunii in rugaciune cu ereticii. Crestinul ortodox nu poate sa ia parte la o miscare ce-si propune prin spiritul sau exclusivist sa apropie pe ortodocsi de eretici, contestand sinoadele ortodoxe ecumenice si locale  pe temelia carora s-a afirmat invatatura  ortodoxa.

  • Fragmenteaza in mod eretic textele Cuvantului lui

Dumnezeu.

  • Pregateste Ortodoxia pentru abateri dogmatice in scopul

unitatii ecumenismului.

Si multe altele asemenea .Nu putem vinde adevarul si credinta si

suntem foarte ingrijorati de ceea ce se petrece.

Inalt Preasfintiile Voastre, dragi parinti, cuvioase maicute,

il rugam pe bunul Dumnezeu sa ne ajute sa ramanem adevarati fii ai Bisericii lui Hristos, sa nu ramanem nepasatori, sa nu devenim tradatori, sa nu ne vindem credinta pe care ne-au predat-o sfintii parinti traind-o in toata curatia canonica si dogmatica a sfintelor sinoade ecumenice pe care ni le-au lasat  toti sfintii parinti de la Hristos si pana acum. Fiecare dintre cei care nu-si cunosc inca credinta si adevarul sa se hotarasca ce sunt ortodocsi ori eretici, sunt  cu papa de la Roma sau cu adevaratul Hristos , noi ramanem cu Hristos , Mantuitorul nostru, cu invataturile Bisericii noastre Ortodoxe. Nu te vom vinde pe tine Sfanta Ortodoxie, chiar daca va trebui sa suferim . Toata viata a fost doar un martiriu pentru toti cei care s-au jertit pentru dragostea lui Hristos. Marturisim pe adevaratul Hristos sau  marturisim pe antihristul  pregatitor.

Acest  sinod mare sfant panortodox este cel mai viclean,  talharesc, cel mai mincinos pe care eu si credinciosii mei niciodata nu-l vom recunoaste. Am luat parte la pregatirea acestui sinod, e groaznic ceea ce se pregateste si toate intrebarile de  la acest sfant sinod au doua raspunsuri, dar stim ca Dumnezeu este da si nu , de aceea nu-l recunoastem niciodata . Iar declaratia din Cuba a patriarhului Kiril si a papei de la Roma, ereticul, in cele 30 de puncte pe care la contine, pentru mine personal sunt cei 30 de arginti ai lui Iuda. De aceea, ma rog ca Dumnezeu sa ne ajute.

Daca am pierde totul pe acest pamant si nu am avea nimic nici ce manca, nici ce bea, dar daca ne-am pierdut credinta am pierdut totul. Daca am pierdut adevarul sfintilor parinti ce ni s-a dat si Biserica adevarata a lui Hristos, in durere, in suferinta la cine sa intindem mainile noastre? Cui sa ne rugam daca am tradat si am vandut pe Dumnezeu? Va trebui sa se opreasca pentru ca vreau sa castige o lume crestina, dar atata tulburare s-a adus in Biserica noastra, pe toti crestinii ii putem intoarce inapoi, marturisindu-le adevarul si prin pocainta sa se intoarca. Numai astfel  putem fi una, si frati in adevarata credinta , care a fost data o data si pentru totdeauna.

Multumesc pentru prezenta noastra in mijlocul vostru, va iubim mult. Va multumesc inca o data pentru adevarul sfant, Dumnezeu n-o sa ne lasa. Nu avem mandrie, nu vrem sa aratam nimic altceva , decat adevarul sfintilor parinti pe care punctul 5 din declaratia facuta in Cuba ii acuza pe toti sfintii parinti si inaintasii lor de zece veacuri, ca prin pacatele si greselile lor , aceste doua biserici n-au avut legatura euharistica. Fratilor nu-s mai multe biserici, e unica  Biserica al carui cap e Hristos, ramaneti in aceasta Biserica si Hristos va ramane cu voi . Va sarutam mainile, ne bucuram de lumea ortodoxa, fiti uniti in duhul adevarului, ramanem alaturi de voi cu toata dragostea si vrem sa marturisim adevarul. In sinoadele noastre nu avem nici o putere, nu suntem luati in seama, de aceea este foarte greu, cerem sfintele voastre rugaciuni si vom pastra credinta adevarata.

Amin.

†Episcop de Banceni și Vicar al Cernăuților

Menționăm că Graiul Ortodox va traduce tot simpozionul

Graiul Ortodox

Temele care au fost discutate la simpozion le puteti citi aici

https://graiulortodox.wordpress.com/2016/03/21/mare-simpozion-cu-tema-sfantul-si-marele-sinod-mare-pregatire-fara-rezultate/

 

Anunțuri

46 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Violeta said, on Martie 24, 2016 at 6:52 pm

    Detin in format digital carea:
    „Sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminte! – Fragmente din scrierile Sfinţilor Părinţi şi ale unor înflăcăraţi mărturisitori ai dreptei credinţe, culese şi prezentate de Episcopul LONGHIN”

    Daca va intereseaza sa o publicati pe site va rog sa ma contactati sau sa imi dati o adresa de mail unde sa va pot trimite cartea.
    Doamne Ajuta!

    Apreciat de 2 persoane

  2. ORTODOXIE said, on Martie 24, 2016 at 7:04 pm

    Reblogged this on CREDINŢĂ DREAPTĂ ORTODOXĂ!.

    Apreciază

  3. el said, on Martie 24, 2016 at 7:30 pm

    Saccsiv

    Rugaminte

    frate te-as ruga daca vrei sa pui blogul Graiul Ortodox mai sus/VIZIBIL in lista ta de bloguri ! Multumesc.

    Post usor si cu folos duhovnicesc.

    iarta-ma ca am intervenit calcandu-mi cuvantul ( GREU sa stai de o parte cand vezi atata „liniste”/”pace”/”justificari” la unii/majoritatea) !

    Doamne ajuta !

    Apreciază

    • saccsiv said, on Martie 24, 2016 at 9:10 pm

      el

      N-am ce sa te iert caci doar eu te rugasem sa mai scrii.

      Apreciat de 1 persoană

    • unu1 said, on Martie 24, 2016 at 9:23 pm

      Stimate, eu sunt unul din cei care te-am criticat si-mi cer iertare si chiar te rog sa mai scrii pe site. N-am zis ca scrii prostii. M-am legat strict de „modul de prezentare”, adica un pic mai putina agresivitate si mai multa intelegere pentrui cei mai putin cunoscatori/incepatori (adica nefacandu-i prosti ca jignire).
      O sa urmaresc si eu blogul ‘matale – Graiul Ortodox.
      Doamne ajuta!
      P.S. Poate-mi raspunzi si la comentariul meu de mai jos 😉

      P.P.S. De multe ori cei care se cearta ajung prieteni buni.

      Apreciază

      • el said, on Martie 25, 2016 at 3:03 pm

        unu1

        asa e, sunt de la o vreme cam slobod la gura ca mi-am pierdut rabdarea cu incapatanatii…si nu e bine. 😦

        „O sa urmaresc si eu blogul ‘matale – Graiul Ortodox.”_______ FOARTE BINE faci, chiar te rog sa urmaresti regulat acest blog ca e de MARE FOLOS duhovnicesc. La Orthodoxos Typos a scris si Sf Paisie Aghioritul, sunt foarte marturisitori si in duh ortodox patristic. Numai o precizare sunt dator : blogul NU E al meu , eu doar il urmaresc demult ca cititor ceea ce recomand tuturor.

        Doamne ajuta ! 🙂

        Apreciază

    • Paul222 said, on Martie 25, 2016 at 2:28 am

      Daca nu mai scrii deloc atunci faci voia vrajmasului. Scrie frate, in duhul ortodox!

      Apreciat de 1 persoană

    • Ecaterina said, on Martie 25, 2016 at 12:37 pm

      haha…, frate, de mult timp te aștept. Nu știam ce-i cu tine. Mă bucur tare mult că ai revenit. Iată-mă!.., încă un cititor al blogului tău. Îți mulțumesc tare mult și pentru comentariile de aici, care pe mine m-au ajutat foarte mult. Mi-ai dat de nenumărate ori curaj, mi-ai răspuns la multe întrebări, și mi-ai înseninat destule zile.

      Post usor si cu folos duhovnicesc. Doamne, ajută!

      Apreciat de 1 persoană

      • el said, on Martie 25, 2016 at 3:14 pm

        Ecaterina si fratii de mai sus

        multumesc tuturor celor care apreciaza cate ceva din cele ce scriu pe aici (cele bune nu vin de la mine ci pentru ca ma straduiesc si eu sa expun ceea ce am aflat de folos de la altii mai buni ca noi: Sfintii si Parintii nostri, MODELELE crestinului treaz) , insa cu forma /exprimarea lor( iesita din „productie proprie/personala ” 🙂 ) e ….cam jale; am mai dobandit o tema de pocainta in plus …
        asa ca ar trebui sa nu te bucuri atat, ca nu se stie cand/pe cine mai „traznesc intre coarne” cu vreo exprimare din asta „poetica” pentru care am primit atatea feed-back-uri pe aici , ca am devenit hypersensibil la anumite pattern-uri de gandire ale unora ! 🙂

        Multumesc la fel! Doamne ajuta !

        Apreciază

    • ioana L. said, on Martie 25, 2016 at 7:16 pm

      Frate „el”, cand o sa vrei, intoarce-te!

      Apreciază

  4. unu1 said, on Martie 24, 2016 at 7:45 pm

    Offtopic
    As dori sa ma lamureasca cei mai documentati, daca nu cumva chestia asta cu „JE SUIS” Bruxelles, Charlie samd, nu e oare la fel cu „I AM” din industria muzicala illuminati, care denigreaza „EU SUNT”, denumirea pe care si-a atribuit-o DUMNEZEU.
    Merci

    Apreciat de 1 persoană

    • qazschneider said, on Martie 24, 2016 at 10:04 pm

      unu1

      Despre sloganul „Je suis Charlie”:

      >>The slogan is intended to evoke solidarity with the victims, as other similar phrases have done. Such „I am” and „We are” slogans „express empathy, outrage, and horror by subsuming ourselves into victims’ identities,” wrote Amanda Hess of Slate.>>

      Ideea de Eu sunt, Je suis, I am este asemanatoare cu fraza lui John F. Kennedy: I am a Berliner (Ich bin ein Berliner sau cu cea de dupa 9/11: Tonight, we are all Americans.

      Apreciază

    • Paul222 said, on Martie 25, 2016 at 2:30 am

      Este si un joc de cuvinte: JE SU(I)S. In linii mari este emblematic pentru manipularea care se face prin aceste sloganuri.

      Apreciază

      • qazschneider said, on Martie 25, 2016 at 3:03 pm

        Paul222: Ok, si prin faptul ca JESUS ar fi ascuns in JE SUIS, cum anume are loc aceasta manipulare? (in afara ca toata lumea repeta sloganul ca papagalul)

        Apreciază

  5. ioan said, on Martie 24, 2016 at 8:06 pm

    OFF TOPIC: http://www.activenews.ro/prima-pagina/Legea-VOTULUI-OBLIGATORIU-a-trecut-tacit-azi-de-Senat.-Ce-patesc-romanii-care-nu-vor-sa-voteze-108375#frm-comentariu

    „Voteaza-ma ca te amendez altfel! Cam asta inseamna….
    Ar trebui ca : odata ce se aduna 50% +1 voturi care invalideaza acei candidati, acele partide sa nu mai aiba drept de a impune candidati in urmatorul tur – se va considera ca l-au propus pe cel mai bun si daca nici acela nu a fost ales , nu mai au dreptul sa vina cu alt candidat decat la urmatoarele alegeri! „

    Apreciază

  6. Apa trece, pietrele raman said, on Martie 24, 2016 at 8:47 pm

    Slava lui Dumnezeu ca mai exista astfel de episcopi! Dumnezeu sa-l ocroteasca.

    Apreciază

  7. Andrei Creacico said, on Martie 24, 2016 at 10:01 pm

    Argumentarea întreruperii comuniunii cu ierarhii ecumenişti din partea celor 12 clerici din Rep. Moldova:
    http://lumea-ortodoxa.ro/argumentarea-intreruperii-comuniunii-cu-ierarhii-ecumenisti-din-partea-celor-12-clerici-din-rep-moldova/

    Apreciază

  8. nimeni said, on Martie 24, 2016 at 10:18 pm

    Toate se vor adeveri cu timpul, dupa cum se spune si in Memorandumul acela despre care unii spun ca ar fi vreun fals, ca e prea repede sa se intample multe intr-un timp asa de scurt.

    Pai satana nu stie ca timpul lui s-a scurtat foarte?
    Stim ca timpul sau este f scurt si cine vrea sa se lase amagit nu are decat, structurile malefice lucreaza de zor la implementarea tuturor relelor.

    Brother Nathanael stie el mai bine decat noi ce ni se pregateste si de catre cine.
    Evreii sunt in functii cheie peste tot si-si pun in aplicare planul fara sa ne intrebe si pe noi daca vrem.

    Apreciază

  9. picasso said, on Martie 24, 2016 at 10:44 pm

    China: o lume fara Hristos ! Asta ne asteapta …

    Apreciază

    • cosminmatiu said, on Martie 25, 2016 at 4:37 pm

      In China exista o lege ca daca cineva accidenteaza pe cineva trebuie sa ii achite tratament toata viata si fiind mult mai ieftin daca moare omul in nenumarate cazuri dupa ce a fost accidentat un om cel cu masina s-a intors sa il loveasca iar sa fie sigr ca moare. Lucruri demonice

      Apreciază

  10. Sorin G said, on Martie 24, 2016 at 10:50 pm

    Off topic

    Doamne ajuta.Am si eu o intrebare daca ma puteti ajuta,as dori sa merg in mai la Petru Voda si as dori sa stiu cum e drumul pana la manastire . multumesc

    Apreciază

    • michael said, on Martie 25, 2016 at 10:51 am

      Sînt muieți pesmeții?… Vrei și o prognoza meteo pentru luna mai?

      Apreciază

      • unu1 said, on Martie 25, 2016 at 1:03 pm

        @michael
        Te durea mana sa raspunzi frumos daca stii sau sa taci daca nu ai ceva bun de spus?
        Una e sa mergi pe un drum spart si alta pe un drum asfaltat.
        Las ca nu sta mucenicia in faptul de a merge pe un drum rau.

        Apreciază

      • unu1 said, on Martie 31, 2016 at 10:03 am

        @michael
        „Matale vorbesti de lipsa de RESPECT? Cine a luat in balon un frate? Eu sau dumneata?
        Eu nici nu am pretins ca am fost la mormant. Eu am informat din cat am avut disponibil, adica Google maps.
        Nu sunt chiar un „tanar” nici eu. Faptul ca folosesc Google, nu inseamna ca sunt un copil.
        Am spus „Nu te durea mana”, fiindca la fel ,nu poti spune ca vorbesti in scris; in plus, RASPUNSUL POATE FI SI SCRIS, NU DOAR VERBAL. E o chestie interpretabila.
        Si cum pana la urma mi-ati explicat cum e cu DRUMUL, puteati sa-i explicati si fratelui SorinG, fara persiflare. Si degeaga spui dumneata ca n-a fost dojeana; daca era asa nu-l intrebai si de prognoza meteo.
        Asa ca mai bine sa ne vedem prima data barna si apoi sa ne uitam la paiul fratelui.

        P.S. Evident ca daca vrei sa mergi, mergi. Dar una e sa trebuiasca sa iti iei bocanci sau alta e sa mergi in pantofi, spus metaforic. Sa stii la ce sa te astepti.

        P.P.S. Asa ca nu va simtiti atat de iritat, fiindca „Aproapele e oglinda mea”; asa ca daca cineva iti face o observatie, inseamna ca poate ceva nu e in regula in comportamentul tau. (E la persoana 1 singular fiindca e spus generic; ma vad nevoit sa explic fiecare propozitie ca sa nu apara iar interpretari).
        Si chiar daca cineva te ia „din scurt”, tre’ sa fii un pic mai tolerant, ca daca esti judecat pe nedrept, oricum o sa-ti iei rasplata in viata vesnica.

        Doamne ajuta!

        Apreciază

    • unu1 said, on Martie 25, 2016 at 1:15 pm

      Pe Google Maps pare sa fie un drum acceptabil de pamant cu pietre, fara gropi.
      Legat de vreme, cum spunea michael, pare sa fie vreme innorata cu un pic de ploaie la inceputul lunii mai.
      Doamne ajuta!

      Apreciază

      • michael said, on Martie 26, 2016 at 2:22 am

        @11. Tu, dacă tăceai, filozof rămîneai. Pe mine nu mă doare mîna nici atunci cînd răspund și nici atunci cînd tac. Pentru că eu nu vorbesc cu mîinile. Că tu nu ai găsit nimic bun în răspunsul meu… nu mă miră. Voi, tinerii din ziua de azi, sînteți parcă „din alt film”. Rupți de realitate, judecați pe toată lumea fără minimum de discernămînt. Iar de cele mai multe ori vorbiți înainte/fără să gîndiți. Nu toți, majoritatea. Respectul, smerenia, sînt noțiuni abstracte pentru cei mai mulți dintre voi…
        Eu nu știu dacă mucenicia stă sau nu „in faptul de a merge pe un drum rau”, dar știu sigur că atunci cînd îți dorești cu adevărat să ajungi la o mănăstire (să te rogi) nu ții cont de calitatea asfaltului. Te duci, pur și simplu, iar Dumnezeu îți va călăuzi pașii. Că doar s-a inventat mersul pe jos. Iar mersul pe jos e foarte sănătos. De la strada principală și pînă la mănăstire sînt vreo 5km. Tu spui că „Pe Google Maps pare sa fie un drum acceptabil de pamant cu pietre, fara gropi” ceea ce înseamnă că tu nu ai fost niciodată la mormîntul Părintelui Justin Pârvu, nu-i așa? Oare ce v-ați face voi fără google? Tinere, drumul ăla nu mai e demult un drum de pămînt cu pietre. De vreo 2-3 ani încoace s-a asfaltat. E adevarat că e cam îngust, cu greu pot să treacă 2 mașini una pe lîngă cealaltă, dar nu cred că ăsta e un impediment pentru cei care vor neapărat să ajungă cu mașina pînă în ușa bisericii. În ceea ce privește răspunsul meu anterior, pentru d-l Sorin, te-aș ruga să-l vezi ca pe-o dojană și nu ca pe o remarcă răutăciosă la adresa lui. Numai bine și Doamne ajută!

        Apreciază

  11. seren said, on Aprilie 24, 2016 at 3:10 pm

    https://petitieonline.net/petitie/petitie_impotriva_sinodului_panortodox_din_iunie_2016-p06164149.html

    PETIȚIE ÎMPOTRIVA SINODULUI PANORTODOX DIN IUNIE 2016

    Îi îndemnăm pe toți cititorii și semnatarii acestei petiții să citească materialele lămuritoare de la adresa: http://psaltirea.ro/de-importanta-actuala

    Apreciază

  12. […] Ce s-a discutat la Simpozionul din Pireu pe tema MARELUI SINOD. Episcopul Longhin: FRAȚILOR NU-S MA… […]

    Apreciază

  13. un crestin said, on Mai 24, 2016 at 5:20 pm

    Hristos a înviat!

    În sfârșit, o reacție, o luare de poziție și în România, împotriva Sinodului Panortodox din iunie 2016!

    Intrați pe linkul de mai jos:

    http://psaltirea.ro/de-importanta-actuala – II. MĂRTURISIRILE ACTUALE ÎMPOTRIVA SINODULUI –
    27. Ieromonahul Macarie Banu, Schitul Oituz: Memoriu adresat Înaltpreasfinţitului Părinte Arhiepiscop Ioachim, Sinteza referitoare la luările de poziție ale ierarhilor asupra temelor finale pentru viitorul Sinod Panortodox şi Scrisoarea către Stareţi

    După cum vedeți, mai sunt monahi, Părinți, Stareți alături de mireni, care iau atitudine și susțin Mărturisirile actuale ale Părinților Atoniți, mitropoliților, episcopilor, preoților, egumenilor, greci, moldoveni, ruși, ucraineni, georgieni, bulgari, împotriva Sinodului Panortodox din iunie 2016.

    În urmă cu câteva zile, a fost transmis un „Memoriu adresat Înaltpreasfințitului Părinte Arhiepiscop Ioachim, Arhiepiscopul Romanului și Bacăului”, împotriva Sinodului Panortodox din iunie 2016.

    Alături de acest „Memoriu” (care este însoțit de câteva sute de semnături), a fost trimisă și o „Scrisoare către Stareți/Starețe”, pentru informare, adresată tuturor Stareților din țară, care susține cu argumente, acest Memoriu de mărturisire al Dreptei Credințe.

    Să îi întărească Dumnezeu!
    Slavă lui Dumnezeu pentru toate!

    Apreciază

  14. […] Ce s-a discutat la Simpozionul din Pireu pe tema MARELUI SINOD. Episcopul Longhin: FRAȚILOR NU-S MA… […]

    Apreciază

  15. […] Ce s-a discutat la Simpozionul din Pireu pe tema MARELUI SINOD. Episcopul Longhin: FRAȚILOR NU-S MA… […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: