SACCSIV – blog ortodox

UDMR-ul incotro? Sau despre cum se fac valuri intr-un pahar de apa ca sa se inflameze spiritele in directia nationalismului sovin

Posted in Uncategorized by saccsiv on februarie 22, 2016

Iata ce putem citi la UDMR a depus o plangere pentru ca o tanara din Covasna, ce nu vorbeste limba romana, ar fi fost „umilita si discriminata” intr-un spital din Cluj Napoca de pe Hotnews:

UDMR a depus o plangere la CNCD in cazul unei adolescente de 17 ani din judetul Covasna care, internata la Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii Cluj-Napoca, ar fi fost umilita de un medic pentru ca nu vorbea romaneste. Unitatea medicala clujeana nu poate verifica acest caz, transmite Mediafax.

Potrivit unui comunicat al UDMR, Uniunea a depus plangerea la CNCD in cazul unei fete din comuna Talisoara, judetul Covasna, care, in urma unui accident suferit in municipiul Cluj-Napoca, a ajuns la Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii Cluj-Napoca, unde ar fi fost umilita si jignita de catre personalul medical pentru ca nu vorbea corect limba romana si nu avea posibilitatea de a se adresa in limba materna personalului medical.

„Este de neconceput ca, din cauza apartenentei etnice sau a abilitatii lingvistive, un pacient sa fie supus umilintei si discriminarii din partea medicilor care il trateaza. Este inadmisibil ca, in sistemul de sanatate din Romania, actul medical sa fie insotit de discriminarea si umilirea pacientului”, se arata in comunicat.

In plangerea formulata, UDMR invoca incalcarea grava a drepturilor lingvistice in cazul fetei de etnie maghiara.

In textul plangerii inaintate CNCD, Uniunea arata ca „drepturile pacientei au fost incalcate, iar in vederea obtinerii dovezilor, organizatia a luat legatura cu familia fetitei, pentru a solicita detalii concrete referitor la cele intamplate”.

Presedintele executiv al UDMR, Kovacs Peter, a declarat Mediafax, ca umilinta a constat in faptul ca medicul a dat prioritate faptului ca adolescenta nu vorbeste romaneste, nu tratarii ei.

La randul sau, preotul unitarian Racz Norbert, care a asistat la internarea adolescentei la Unitatea de Primiri Urgente a Spitalului Clinic de Urgenta pentru Copii Cluj-Napoca, a declarat, sambata, ca fata a participat, sambata trecuta, la Cluj-Napoca, la un concurs de recital de poezie organizat de asociatia de tineret a Bisericii Unitariene, iar seara a plecat cu o prietena. La o intersectie din centrul orasului, un autobuz a trecut cu o roata peste piciorul drept al fetei.

„Am dus-o la UPU la Spitalul de Copii, pentru ca are 17 ani, iar de garda era doctorul Ioan Dobrescu, care a sesizat ca fata nu vorbeste limba romana si s-a intrebat cum este posibil sa nu vorbeasca limba romana daca traieste in Romania. Cu asta a inceput medicul”, a spus Racz.

Fata a fost internata, iar duminica au venit parintii din judetul Covasna, insa, intrucat nici ei nu vorbesc romaneste, acestia i-au cerut preotului sa ii asiste la discutia cu medicul pentru a afla informatii despre diagnostic si tratament.

„Luni am fost cu mama si fata in salon si doctorul m-a trimis afara, spunand ca nu am ce sa caut acolo. Am incercat sa ii explic ca mama fetei nu vorbeste limba romana prea bine si nu intelege fraze complexe, iar doctorul s-a suparat si mi-a spus sa ies afara. Medicul i-a spus femeii ce diagnostic are fata, dar ea nu a inteles. Eu am plecat si a ramas o colega de-a mea sa ajute la comunicare, iar cand medicul a reintrat in salon s-a suparat si a spus ca externeaza fata, desi a fost rugat sa o mai lase internata inca o noapte, pentru ca mai avea dureri si nu avea unde sa fie dusa”, a afirmat Racz Norbert.

„Nu este ceva normal ca familia respectiva sa fie expusa la asa ceva. Problema a fost comportamentul doctorului cu familia. A mai fost si o asistenta care si ea se intreba de ce fata nu intelege limba romana. S-a intamplat aceasta discriminare pe motive etnice”, a spus Racz Norbert.

Fata a fost externata luni, acum este acasa in Covasna si nu necesita alte interventii medicale.

Directorul medical al Spitalului Clinic de Urgenta pentru Copii Cluj-Napoca, Calin Lazar, a declarat Mediafax ca institutia nu poate verifica acest caz intrucat parintii fetei nu au depus nicio sesizare.

„Parintii nu au depus nicio sesizare, am tot asteptat sa vina. Restul sunt asa-zisi martori, nu a venit nimeni sa ne spuna exact ce s-a intamplat, imi trebuie o detaliere a faptelor ca sa pot cere o nota explicativa acelui doctor care ar fi putut sa aiba un mod inadecvat de adresare si pentru pacientii de limba romana, nu numai pentru cei de etnie maghiara. Se poate analiza incidentul daca parintii depun o sesizare, este Consiliul Etic, se verifica ce exprimare a fost. Actul medical a fost facut pana la capat in acest caz, asa cum trebuie, a fost ingrijita fata”, a spus Lazar.

Intrebat cum comenteaza sesizarea CNCD, Calin Lazar a afirmat ca asteapta o hartie oficiala in acest sens.

Comentariu saccsiv:

Iata si un comentariu primit pe e-mail de la un frate si intitulat:

UDMR-ul incotro? Sau despre cum se fac valuri intr-un pahar de apa ca sa se inflameze spiritele in directia nationalismului sovin.

Daca se intampla la Bucuresti sau Constanta puteam banui ca vreun “mitic” s-a apucat sa faca pe moralistul insa nu la Cluj. Acolo limba maghiara se vorbeste frecvent. O parte dintre angajatii spitalului sunt de etnie maghiara – chiar in spital se vorbeste si aceasta limba (atat la nivelul personalului medical cat si cu pacientii). Un medic nu are de ce sa fie surprins si nici nu este.

Notabil este faptul ca relatarea este facuta de o terta persoana (un pastor reformat care a fost martor la evenimente – la accident si apoi la spital) iar plangerea catre CNCD este in numele unei asociatii ce-si spune partid: UDMR. Sa avem in vedere si factorii subiectivi cum ar fi, spre exemplu, starea de tensiune / stres in astfel de situatii prin care trec oamenii obisnuiti care de multe ori ajung sa fie de-a dreptul intrigati de calmul medicilor atunci cand lor li se pare firesc sa se agite ca si cum ar fi venit sfarsitul lumii.

Uite ca acest medic nu s-a pierdut cu firea. In mod firesc a incercat sa comunice cu pacienta direct pentru a putea diagnostica cazul. Este foarte posibil sa fi intrebat daca chiar nu stie romaneste (pentru ca sunt multe cazuri care, abuzand de obligatia de a se asigura traducator, refuza sa vorbeasca in limba romana). Este clar ca medicul a dorit sa evite o astfel de situatie pentru a simplifica lucrurile. Sa nu uitam ca statea totusi de vorba cu o mandrete de fata, cetatean roman, de 17 ani si ii venea greu sa creada ca nu poate comunica in limba romana nici macar la un nivel de baza (ex. “ce te doare?”) – doar nu se apucau sa faca analiza literara a poeziilor pe care le recitase cu putin inainte de accident. Gasirea interpretului potrivit (cineva de specialitate pt ca vorbim de un diagnostic medical nu de cumparat papuci de casa) ar mai fi intarziat interventia medicului care, fiind totusi vorba de un accident, se dorea a fi cat mai urgenta.

Ajungand apoi la vizita medicala iarasi avem o situatie clara in care medicul a vrut sa discute doar cu pacientul si apartinatorul acestuia (sa nu uitam ca medicilor le este interzis sa prezinte tertilor situatia medicala a pacientilor pe care ii trateaza). Este foarte posibil ca impreuna (fata si mama) stiau suficienta romana cat sa inteleaga problemele cu care se confruntau si nu a fost nevoie de traducator (imi este greu sa cred ca medicul a vorbit doar la peretii salonului). Ca pastorul a fost respins este absolut normal (nu avea ce cauta la aceasta discutie – daca ar fi fost nevoie venea un traducator specializat). Este evident ca s-a simtit ofuscat dar dreptatea nu este de partea lui (probabil ca l-a deranjat pe medic si la internare – dupa cum pune problema a fost cu gura mare ori asa ceva nu se face intr-un spital).

Al treilea aspect este legat de externare. Aici cred ca ar trebui schimbata legea astfel incat pacientii sa poata sta in spital atat cat cred altii de cuviinta. Din cate stiu, daca problema medicala a fost rezolvata nu exista nici un motiv pt a mai ramane internat. Reclamantul nu mentioneaza nici faptul ca s-a aratat dispus sa plateasca serviciile spitalului pentru inca o zi de spitalizare (caz in care ar mai fi putut sta internata in conditiile in care existau locuri libere). Fata nu a stat mult in spital (ceea ce inseamna ca i s-a dat toata atentia, fiind tratata eficient) si s-a intors cu bine acasa.

Vedem asadar ca nu avem nimic special. Sa incercam sa intelegem insa ce se intampla de fapt si de ce un eveniment absolut nesemnificativ a devenit o stire. Cum de s-a ajuns la o sesizare catre CNCD? De ce s-a implicat UDMR?

Acest eveniment mi-a adus aminte de o intamplare, hazlie intr-un fel, cu un grup de tineri liceeni la Costinesti care nu puteau sa-si cumpere bilet la tren ca sa se intoarca acasa in secuime (erau la agentie si nu se descurcau sa vorbeasca cu vanzatoarea de bilete – cred ca se mai gaseste stirea pe undeva).

Din pacate cred ca ne confruntam cu o adevarata politica de manipulare si indoctrinare a oamenilor care traiesc in secuime. Aceasta este o bomba cu ceas care nu are cum sa nu explodeze la un moment dat. In interiorul tarii se formeaza un grup de oameni autisti cu care nu se mai poate comunica. Iar aceasta este foarte grav. Asa ceva nu s-a mai intamplat pana acum. Secuii si romanii care au impartit nevoile si necazurile sute de ani aveau comunicare intre ei (ex. Avram Iancu avea iubita unguroaica in timpul Revolutiei de la 1848 – care l-a si salvat de altfel in Abrud cand cautau sa-l prinda). Ori acum asistam la un fenomen de enclavizare care nu va aduce nimic bun.

Oameni de genul pastorului sunt expresia vie a nationalismului radical care s-a manifestat, spre exemplu, si in cazul atrocitatilor ce au urmat Diktatului de la Viena din 1940. Aici este adevarata problema si este bine ca-si dau arama pe fata pentru ca se impun masuri ferme pentru a impiedica acest fenomen. Suntem frati cu totii si nu ar trebui sa se intample asa ceva (chiar si la propriu pentru ca din punct de vedere genetic majoritatea celor care-si spun maghiari sunt de fapt romani maghiarizati de-a lungul timpului – secuii sunt un popor pe cale de disparitie, total diferit de cel maghiar care-l revendica fara nici un suport real).

Stiu o situatie in care medicii au salvat de la moarte un copil al unei familii din secuime. Mama, cu lacrimi in ochi, vroia sa multumeasca medicului insa limba nu-i permitea s-o faca. Atunci a izbucnit intr-un hohot de plans in care isi exprima frustrarea ca urmare a neputintei de a se exprima in limba romana sugerand in acelasi timp si faptul ca isi cere scuze ca s-a lasat manipulata in privinta romanilor (credea probabil ca o sa se uite la ea ca la un caine si n-o s-o ajute).

Preluarea acestui caz banal, total irelevant din punctul de vedere al discriminarii, de catre UDMR si formularea unei plangeri catre CNCD indica trecerea la o noua etapa de lupta pe linia autonomista. Este de asteptat ca de acum in colo sa apara din ce in ce mai multe “evenimente” care sa creeze tensiune interetnica si sa declanseze in final un conflict din care poate izbucni orice.

In afara scenariului secesionist, demersul UDMR ar putea fi si … un gest electoral. Aflati un picut mai discret la guvernare au nevoie de cateva atitudini “ferme” care sa dea impresia de putere si implicare in problemele comunitatii etnice pe care o pastoresc. Oricum situatia de fata cred ca mai mult ii incurca pentru ca este slab fundamentata si scoate mai degraba in evidenta caracterul sovin al celor care au promovat-o.

Doamne fereste de ce se poate intampla datorita unor nebuni care-i induc in eroare pe sarmanii oameni. Poate ca impotriva acestora ar trebui luate masuri severe. In cazul de fata pastorul care a solicitat depunerea plangerii impreuna cu conducerea UDMR este vinovat de incitare la ura, de atitudine sovina si manipulare. Avem dreptul sa ne cerem drepturile si este bine sa sesizam derapajele insa sanctiunile ar trebui sa se indrepte si catre cei care derapeaza atunci cand sesizeaza.

Eu, ca roman, ma simt profund jignit de aceasta reclamatie calomnioasa la adresa unui medic roman in relatia cu un pacient de alta etnie.

 

54 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. preotul said, on februarie 22, 2016 at 11:56 am

    Chiar cum va lua bacaloriatul la romana ? Este si complicitatea ministerului educatiei in faptul ca desi copii maghiari au limba romana in programa totusi i nu o cunosc.

    Apreciat de 2 persoane

    • hypercube21 said, on februarie 22, 2016 at 3:23 pm

      Sa-mi fie cu iertare, dar nici dvs nu prea cunoasteti limba romana. Si sa va spun de ce:
      – „bacaloriat” = bacalaureat
      – „copii” = copiii, in acest context
      – „totusi i nu o cunosc” este o constructie lingvistica imposibila in limba româna.

      Dupa 3 gafe in 2 propozitii, eu as lasa-o mai moale cu criticile.

      Apreciază

      • el said, on februarie 22, 2016 at 7:41 pm

        hypercube21

        ca sa traduc cap patrat 2 in 1, mai omule ar trebui sa postulezi pentru postul de academician la limba romana !
        felicitari! forma care trece INAINTEA fondului, „perfectiunea ” formelor si gaunosenia continutului, dupa idealul asta ne calauzesc si „scolitii” vremii de azi KAKAdemicienii bashiti ca plesu si alti tradatori ai neamului. merci !

        Apreciat de 1 persoană

      • hypercube21 said, on februarie 22, 2016 at 8:48 pm

        Domule ‘el’, am inteles eu gresit sau la adresa mea ati folosit apelativul de „cap patrat”? Nu de alta, dar ultima data cand am verificat era in parametri normali. Nu apreciez glumitzele si falsele dvs ironii. Ca sa nu cumva sa intelegeti gresit, si eu sunt roman si perfect de acord cu tema articolului si consider OBLIGATORIE cunoasterea limbii oficiale in orice tara. Din multe considerente, de natura practica, istorica, etc. Ceea ce cu tristetze observ este ca v-ati strans pe aici tori „veteranii” blogului, sa dati cu pietre in orice nu intelegeti. V-ati tras voi singuri concluziile voastre, de parca ati pricepe voi tot ce gandeste un om, doar uitandu-va la poza lui de profil. Eu cred ca sunteti oameni de o calitate discutabila, care faceti mult zgomot. Si cam atat. Care cauta mereu un mortiv sa strige: „huooo!”. Daca tot ne batem cu pumnul in piept pt limba romana, care ne este asa draga, haideti sa-i respectam „dogmele”, ca le-au scris altii, mai luminati un pic. Pace! (In masura posibilitatilor)

        Apreciat de 1 persoană

      • Metatron said, on februarie 22, 2016 at 8:14 pm

        Pacat hypercube21 ca nusti ce inseamna o ironie, pacat totusi sa stai incruntat toata ziua oare cum te suporti zi de zi?
        In primul rand cei care locuiesc in Romania sunt obligati sa cunoasca limba tarii in care stau, cel putin legea bunului simt.

        Apreciază

      • hypercube21 said, on februarie 22, 2016 at 8:54 pm

        Bai nene, d-ta nu meriti prea multa gingasie. Pt ca faci niste afirmatii calomnioase si denigratoare la adresa mea. Pt corecta ta informare, te asigur ca incerc sa privesc intotdeauna partea buna a lucrurilor. Cand hotil striga hot sau prosul este si fudul, din cand in cand (foarte rar, de altfel) imi vine sa mai zic si eu cate ceva. Ca de-aia exista bloguri, sa citesti si sa comentezi. Sunt perfect de acord cu a doua propozitie a dvs, pt ca prima este pur si simplu o mizerie care ma dezgusta. Si mai contine si fabulosul cuvant „nusti” care, din pacate, nu exista. Ca sa te citez: „oare cum te suporti zi de zi”?

        Apreciază

      • Dan said, on februarie 22, 2016 at 8:57 pm

        Tradator, persoana din acelasi neam ce se aliaza cu dusmanul.
        Plesu nu e tradator, fiindca e strain de neamul romanesc.

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on februarie 22, 2016 at 10:00 pm

        dan

        e e strain, vezi sa nu ! ar vrea el….
        e doar un BIZON paros, jegos, orbil, NEAOS si IMPUTIT ! o hahalera platita sa manace KAKAT cu 2 polonice… de unde si „gabaritul”…..o sa-i putrezeasca CURAND matzul gros de cancer de la atata KAKAT ingurgitat si revarsat in „literatura” de wc !

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on februarie 22, 2016 at 10:02 pm

        errata : Dan iar nu @dan

        iarta-ma pentru minuscula, e din neatentie , nu din lipsa de respect

        Apreciază

      • el said, on februarie 22, 2016 at 10:15 pm

        hypercube21

        „Domule ‘el’, am inteles eu gresit sau la adresa mea ati folosit apelativul de „cap patrat”? „____ da, cam asa, si numai pentru faptul ca nefiind explict in „iubita si respectata” ta limba romana ne silesti sa deducem ( de unde?) ce ai gandi/ (t) tu de fapt asupra ideei generale: „..perfect de acord cu tema articolului si consider OBLIGATORIE cunoasterea limbii oficiale in orice tara..”.

        in cazul acesta cine este ILOGIC= „cap patrat”?

        Apreciat de 1 persoană

      • Radu said, on februarie 23, 2016 at 4:08 pm

        hypercube21

        Preotii sunt oameni cititi cu facultate stiu sa scrie corect gramatical asta e vreun anonim sau unu’ necunoscut…
        Pe internet poti sa fii oricine si papa de la roma daca vrei si imparatul chinei…

        A scris la repezeala sau habar nu are sa scrie din doua una din ele e adevarata.

        Cine isi iubeste tara si limba stramoseasca o sa o respecte prin faptul de a scrie corect din toate punctele de vedere.

        Cat despre articol se pare ca unguroii iar au prins curaj si incep sa aprinda spiritele sa mai apara vreun incident sa le alimenteze cauza lor falsa pentru care lupta sustinuti de banii murdari de la ungurii din diaspora si Budapesta pe canale indirecte.

        Dumnezeu nu o sa le mai permita sa isi faca ei de cap cum vor asa cum au facut sute de ani porcii aia de grofi nobili unguri !

        Apreciat de 3 persoane

      • hypercube21 said, on februarie 23, 2016 at 7:08 pm

        Aveti perfecta dreptate.

        Apreciază

      • el said, on februarie 24, 2016 at 10:29 am

        Radu

        „asta e vreun anonim sau unu’ necunoscut…”______ Radu nu va mai dati cu preuspusul dupa mintea voastra cum ….?
        acest parinte este Preotul Gherghe Anitulesei parinte cu DREAPRA CREDINTA si MARTURISITOR si care face o MARE lucrare de luminare in popor. Daca voi habar nu aveti cine este, e din vina vostra si spre PONOSUL vostru. Dar despre ce nu stiti se cuvine sa tranacaniti mai putin.

        sportul datului cu parerea la romani ca ocupatie „intelectuala”…..

        cat despre dobitocul ala gaunos si fudul de cap patrat e inutil sa discuti, e unul din gloata de insi IREMEDIABIL FORMATATI spre „valorile” iadului …..ca si amicii lui atat de „inteligenti” ai sus pomeniti si ajunsi admiratorii si iubitorii culturalnicului securist si minte MARUNTA de iuda proasta si jegoasa de andrei plesu !
        despre plesu e notorie „valoarea” lui culturala, ….dar pentu ca nu face greseli de ortografie cand isi scoate carnatii de cacat din curul paros si abject care-ii tine loc de cap si spala pe creierii idiotii cu 2 neuroni gramaticali ca cap patrat e declarat de ei „om de cultura „.

        no comment!

        de la cap patrat nu am nici o pretentie, de la tine da !

        Apreciază

      • hypercube21 said, on februarie 24, 2016 at 10:42 pm

        Ma, dar mai spumegi mult? Lasa dom’le lumea in pace, nu te mai certa cu toti care nu-s de acord cu tine. Nu esti decat un prost cu gura mare. Care se repeta la fiecare postare. Stii cu cine semeni ma? Cu Iuda. Ramai in prostia ta. @saccsiv, te rog sa iei atitudine si sa incetezi aceste improscari veninoase din partea acestui individ. Ma abtin cu greu sa nu-l bag in ma-sa pe romaneste, dar nu ma cobor la un asemenea nivel. Un astfel de personaj care foloseste fel de fel de expresii vulgare a devenit vestitorul dreptei credinte? Saccsiv, te rog sa incetezi monologul jignitor si blasfemiator al acestui personaj. Eu nu vreau sa am de-a face cu astfel de oameni. Incerc sa-mi feresc capul de prostie si de frig, cum zicea cineva.

        Apreciat de 1 persoană

      • hypercube21 said, on februarie 24, 2016 at 10:48 pm

        Si care-i faza cu Plesu mai „cap rotund”? Nu esti sanatos la cap sau ce-mi tot dai cu Plesu si cu hamurile? Tine-ti ma fanteziile pentru tine, ca n-au nici o legatura cu subiectul discutiei. Cum n-ai nici tu de altfel.

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on februarie 25, 2016 at 3:09 pm

        cap patrat

        VAI de tine indracit obraznic si ieftin, esti doar un MORT PUTRED ambulant !

        Apreciază

      • hypercube21 said, on februarie 25, 2016 at 4:05 pm

        pt prostul sa(i)tului:

        Bine ca esti tu mai breaz ma, sa stai de vorba cu mortii 🙂

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on februarie 25, 2016 at 4:39 pm

        cap patrat

        „Bine ca esti tu mai breaz ma, sa stai de vorba cu mortii”_____ ai dreptate aici, bine zici! 🙂

        numai ca ma gandesc ca daca te mai rabda Dumnezeu asa un CADRAVRU AMBULANT inca este ca poate poate te vei trezi si tu intr-o zi, adica sa-ti traduc mai clar pentru capul tau patrat : AM INCREDRE in tine ca te vei trezi intr-o buna zi !…. altfel nu as sta de vorba cu mortii cum logic ai observat si singur din logica ta elementara de cap patrat ….

        asa ca, pentru ca NADEJDEA moare ultima : TREZIRE GRABICA iti doresc draga cap patrat !

        Legenda : „hamul de pe bot” e dracul mandriei care te mana … 🙂 fara el ai fi ceva mai destept, promiti !

        Apreciază

      • hypercube21 said, on februarie 25, 2016 at 8:43 pm

        Tziba.

        Apreciază

      • el said, on februarie 26, 2016 at 4:17 pm

        cap PATRAT !

        „Tziba.”____ exact ce-ti spuneam!!!
        ai inceput sa reversi/regurgitezi INTERJECTII de la DRACUL din tine,acela graieste prin tine sarmane cu hamul pe bot !
        vai de omenirea ca voi !

        Apreciază

      • hypercube21 said, on februarie 27, 2016 at 1:01 pm

        Pentru organul sexual masculin (sau feminin) identificat prin retardele vocale „el” : asta-i ultimul mesaj pe care-l primesti de la mine bai cap sec, pentru ca sarada asta dureaza deja prea mult. Sunt convins ca ai multe frustrari in viata ta amarata, pe care ti le reversi asupra necunoscutilor, de sub protectia tastaturii si a monitorului. In realitate, ai fi regretat de mult toate mizeriile pe care le scoti pe gura. In sfarsit, asa-i pe net, orice prost isi da cu parerea si orice prost se repeta la orice post(are). Am vrut doar sa-ti zic ca esti un Iuda modern, un personaj luciferic, care se bate cu pumnul in piept ca el recunoaste dracii si oamenii stapaniti de ei, dar in acelasi timp nu face decat sa amestece in rahat, sa se certe si sa inflameze orice discutie. In concluzie, esti un NIMIC ba, un mizerabil ca multi altii care incearca sa-si reverse dejectiile pe unde apuca. Eu o sa dau unsubscribe la notificarile de pe aici (shtii prostule ce-i aia „unsubscribe”?) asa ca..vei vorbi singur de aici incolo. Si pentru orice cuvant mizerabil pe care il vei scrie pe aici, va fi ca un nou rahat pe care il aduci in lumea asta, la tine in ograda. Dupa o vreme, n-o sa te mai distingi tu, nimicule care esti, de rahatii care te inconjoara. Success la fantezii si Dumnezeu sa te ierte de oaie tampita si ratacita in mod voit. Aviz amatoril0r care intra in discutii cu un astfel de dobitoc: n-o faceti, ca prostul are mintea odihnita. In primul rand adio, pe urma nu mai meriti nici un cuvant in plus, inafara de acestea: mars, jigodie ordinara!

        Apreciat de 1 persoană

      • hypercube21 said, on februarie 27, 2016 at 1:09 pm

        Inca ceva, ca sa las lucrurile foarte clare in urma mea pe aici. Se spune ca prostii tin neaparat sa aibe ultimul cuvant. Momentan ultimul cuvant e al meu. Eu sunt „prostul”. Dar sunt convins ca vei indrepta acest lucru cu prima ocazie :-)) Om de nimic ce esti!

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on februarie 27, 2016 at 8:03 pm

        hyper cap patrat !

        merci !
        ti-ai ratata „valoarea” magistral.

        cat despre „frustrarile” mele ca om iti doresc CRESTINESTE si tie si tuturor fratilor de pe aici sa aveti viata si multumirea pe care le-am avut si le am avut eu DINTOTDEUNA si pentru care ZILNIC, MULTUMESC Lui Dumnezeu ( si chiar nu inteleg pentru ce merite ) am primit sarmane cap patrat atatea bunatati cate nu imi putem eu dori si pe care RARI si PUTINI OMENI le primesc in viata ! Nu intru in detalii ! NIMIC NU-mi lipseste !
        De aceea STIU si ce valoare au aproape toate bucurile lumesti ! Am realizat TOT ce mi-am propus in viata mea si nu am fost/sunt un tip cu aspiratii modeste ….. mai mult nu adaug.

        deci pentru informatia ta nefericitule de neica @hyper cap patrat plin de ura si venin care judeci pe altii dupa MASURA TA marunta :
        inca din copilaria mea sunt SATUL de TOT BINELE pe care si-l poate omul dori de la viata, am primit MAI MULT decat mi-as fi dorit chiar ! iar daca nu am familie (nevasta/ copii: caci PARINTI VREDNICI si iubitori mi-a daruit Dumnezeu si bunici intelepti si plini de har deasemnea) ca majoritatea celor de aici, este din ALEGREA MEA pentru ca NU mi-am dorit sa impart inima mea cu altcineva decat cu Dumnezeu caruia sunt DATOR VESNIC , lipsa insa nu am dus de UNDE ALEGE si indraznesc nebuneste sa-ti spun, ca inca si MAINE daca as dori sa ma insor cunosc FEMEI VREDNICE ( nu PARSUTE FUTILE DEBILE ISETRICE si IEFTINE ca alea de le tineti voi de „femei sensibile”) care probabil nu s-ar simti dezinteresate de mine !

        omule hyper cap patrat : multumesc deci ca mi-ai amintit inca odata sa MULTUESC din toata inima lui Dumnezeu pentru nespusa lui Bunatate cu care m-a inconjurat inca de cand am iesit din pantecele maicii mele si pana in ziua de astazi ! Domnul pentru Judecatile lui nestiute mi-a daruit TOT BINELE pe care si-l poate dori omul in viata !
        Fie Numele Domnului BINECUVANTAT de acum si pana in veac !

        sa te mantuiesti draga cap patrat si sa fii CU ADEVARAT fericit macar 1 zi in viata ta !

        Apreciază

      • el said, on februarie 27, 2016 at 8:09 pm

        hyper cap patrat

        ” Dar sunt convins ca vei indrepta acest lucru cu prima ocazie :-)) Om de nimic ce esti!”______ poftim ceea ce ti-ai dorit ! uuuuuf ! esti „slavat „, „onoarea „ta de debil cu ultimul cuvant ti-am spalat-o !

        Esti multumit ? 🙂

        Apreciază

    • el said, on februarie 22, 2016 at 9:56 pm

      hypercube21

      „Daca tot ne batem cu pumnul in piept pt limba romana, care ne este asa draga, haideti sa-i respectam „dogmele”, ca le-au scris altii, mai luminati un pic. Pace! (In masura posibilitatilor)”_____ in opinia mea CONTINUTUL trece INAINTEA formei, aici nu suntem pe blogul academiei de limba romana… si la tine insuti forma lasa de dorit cat despre intelegerea continutului,… ba sugereaza chiar inversul. ….sau dupa logica ta se deduce cumva altfel din ce ai scris?( dupa ce „indicii” trebuia sa stim/cunoastem ce gandesti despre necesitatea de a cunoste limba tarii in care traieste cineva?)

      daca te uiti atent, raspunzi unui user care se autointituleza @preotul, ceea ce ar trebui sa-ti de dea gandit,
      un preot nu minte, si nici timp nu are sa scriboceasca ortografic conform regulilor , are lucruri mai importante decat acesta de facut si iti marturisesc eu care il cunosc ca CHIAR LE FACE ! prin RARII care UMIEZAZA poporul si MARTURISESTE! ai idee ce inseamna asta, sau ce osteneala este?

      eu insumi, care ma consider un om care iubeste si respecta/cunoaste limba romana, sunt CAMPIONUL blogului la greseli de ortógrafie, etc….asta nu inseamna ca dispretuiesc limba romana,…. poate am ai putin timp decat tine sa ma corectez, stii tu in conditii scriu/scrie úserul @preotul?

      asa ca lasa-o moale cu rigoarea formalista si da peste bot dracului mandriei din tine daca vrei sa nu te poarte legat cu hamul in gura prin trag….
      AHOI !

      Apreciază

      • hypercube21 said, on februarie 22, 2016 at 11:13 pm

        Aceasta „conversatie” devine lipsita de sens. Eu nu sunt de acord ca putem folosi cuvinte proaste ca sa descriem idei destepte, sau cuvinte murdare (care vad ca sunt uzuale in limbajul dvs) ca sa descriem lucruri frumoase. Nu cred ca se poate descrie o persoana ca fiind „BIZON paros, jegos, orbil, NEAOS si IMPUTIT ! o hahalera platita sa manace KAKAT cu 2 polonice”. Eu nu-i iau apararea d-lui Plesu aici, pt simplul motiv ca nu i-am citit „literatura de wc”. Am insa unii amici care-l apreciaza. Ma intreb de ce. Asa va iubiti aproapele, dom’le? Un limbaj din asta de mahala explica si de ce nu intelegeti ceea ce scriu. Daca din primul meu comentariu:

        „Sa-mi fie cu iertare, dar nici dvs nu prea cunoasteti limba romana. Si sa va spun de ce:
        – „bacaloriat” = bacalaureat
        – „copii” = copiii, in acest context
        – „totusi i nu o cunosc” este o constructie lingvistica imposibila in limba româna.

        Dupa 3 gafe in 2 propozitii, eu as lasa-o mai moale cu criticile.”

        dvs ati dedus ca sunt „cap patrat”, inseamna ca sunteti prost domnule ‘el’. Si probabil v-a deranjat faptul ca i-am atras atentia aruncatorului de pietre ca nici el nu-i fara de pacat. Va suna cunoscuta aceasta chestie?

        Daca eu m-as fi semnat „duhovnicul smerit”, dupa logica dvs asta ar fi insemnat ca sunt duhovnic si smerit? Ei uite ca nu sunt perfect nici eu, cum nu esti nici dumneata si nici amicul dumitale. Dar eu am „taxat” greselile de ortografie ale omului, nu l-am atacat pe om. Osanditi pacatul, nu pacatosul. Nu asa era? Cu ce drept ma jignesti tu pe mine, in replica? Pentru ca am „marturisit” canoanele limbii romane? De cand e o rusine sau e interzis sa critici analfabetismul ba? Eu asa stiu ca preotii sunt persoane culte, care CITESC ma, asa ca…da-mi voie sa ma indoiesc si de bunele tale intentii si de preotimea „amicului” tau virtual.

        Poti sa arunci in continuare cu mizerii, pentru ca n-o sa-ti mai raspund. Asa sa te gandesti ca e ca si cum ai scuipa in sus. Sper ca am fost suficient de clar in exprimare, ca sa intelegi si dumneata.

        Apreciat de 1 persoană

      • Erdbeben said, on februarie 22, 2016 at 11:48 pm

        ”Cand hotil striga hot sau prosul este si fudul, din cand in cand (foarte rar, de altfel) imi vine sa mai zic si eu cate ceva.” Cetățean mai răsăriți la minte, care simte nevoia să-i taxeze pe ăia mai puțin instruiți în ale vorbirii corecte și să facă mișto de ei.Din păcate nu-și vede bârna din ochiul său.Totuși limba română rostită și scrisă corect ar trebui să aibă prioritate .

        Apreciază

      • hypercube21 said, on februarie 23, 2016 at 9:37 am

        Da, barne avem cu totii. Se mai intampla sa ratezi cate o litera cand scrii de pe tableta. Aia-i originea „barnei” mele. Altii ce scuza au? 🙂

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on februarie 23, 2016 at 11:34 am

        cap patrat DEFINITIV !

        „da-mi voie sa ma indoiesc si de bunele tale intentii si de preotimea „amicului” tau virtual. „______ desigur acest gand al tau este EXEMPLAR pentru „discernamantul” tau !

        no comment !

        Ok, pentru ca esti irecuperabil, mergi mai departe pe imasurile iluziei tale cu hamul pe bot purtat de dracul mandriei la pascut „canoanele limbii roamane” sau alte „canoane” ……!
        daca ai sti ce de legiuni de „inhamati” ca tine are acela…. toti „experti”…
        Pa … si succese !

        Apreciază

      • Romanasul said, on februarie 23, 2016 at 1:34 pm

        „Daca vrei sa te razbuni asupra pacatosilor, razbuna-te cu lacrimi“. Şi daca te razbuni cu lacrimi, Duhul Sfant te va ajuta. Pe masura ce te razbuni cu lacrimi, Duhul Sfant ii va mustra, fara ca tu sa-i mustri prin cuvant. Are mare insemnatate, pentru ca porunca lui Dumnezeu este din dragoste: din dragoste sa-l inveti, din dragoste sa-l ajuti pe celalalt. Nu mai este de folos cum unii parinti, in timpurile de demult, puneau la incercari mari pe unii calugari, maici. Era foarte sporita lumea pe timpul acela. Acum, in vremea noastra, e exact ca si cum te-ai duce pe front si soldatii aceia care lupta sunt raniti, au diferite rani. Şi atunci folosesti mai mult si mai mult mila. Si daca folosesti mila, atunci Duhul Sfant te va ajuta, te va impaciui, si cuvantul va avea putere”.
        Parintele Proclu

        Apreciat de 2 persoane

      • el said, on februarie 23, 2016 at 3:46 pm

        Romanasul

        foarte frumos citatul, multumesc. ai reptate !
        ce e insa trist e ca la fiacre articol dracul andriei scoate cate un exemplar din cei tinuti cu hamul pe bot de el si….auce in deizoriu discutia de idei, canalizand-o pe FALSE certuri de cuvinte, forme, insi lezati in amorul propriu care se cred buricul pamantului si isi dau lustru cu formele …

        FORMA asta e „dumnezeul” lor, la forma/IMAGINE/pararea lor sa te innadrezi, daca nu….urgie mare, esti un „indracit”..

        a decazut Crestinismul si Ortidoxia la nivel de …forme….. UMBRE, pareri!

        asta e trendul azi!

        si VAAAI cat de PUTINA vreme a mai ramas, …..si iata ca MAJORITATEA prostilor fudului si inchipuiti o pierd in FORME/analiza formelor; formalisme si orgolii de fuduli in actiune…. de aceea eu nu ma mai sinchisesc demul de BLESTEMATELE forme, cine nu e capabil sa treaca de coaja lucruruilor :salutare ! a piredut trenul !….. lumea merge mai departe spre DISTRUGEREA ei…. iar „filosofii” de 2 bani si nombrilistii se indeletnicesc sarguincios cu analiza formelor….. pana la Judecata de Apoi vor avea indestul de analizat de la anticrist FORME/ILUZII, dracul le furnizeaza cantitati nemaintalnite in istorie pana acum de FORME/ PARERI/ILUZII….

        NU MAI E TIMP !

        mortii cu mortii si vii cu vii, lasam mortii sa-si ingroape pe mortii lor !

        Apreciază

      • Romanasul said, on februarie 23, 2016 at 6:29 pm

        Suntem slabi si neputinciosi. Duhul de cearta ne tine departe de Dumnezeu. Nu e nimeni fara de pacat. Sa ne pastram curati in cuget pt. a ne putea ruga. Altfel intram in vremurile de pe urma mai nepregatiti decat necredinciosii, aflandu-ne in inselare si in parere de sine.

        „In manastire cat am stat, atat am simtit ajutorul lui Dumnezeu: cat m-am ferit sa judec si am luat tot asupra mea. Iar cand am zis ca si cutare ii vinovat, atunci gata: am pierdut.

        Cand eram in manastire era un frate, mai bun ca mine, dar s-a intamplat ca s-a jeluit mie de ispitele lui. Si eu, in timpul acesta, am batut in struna lui: ,,Da, da, ai dreptate, ai dreptate…“. Si in timpul acela eu m-am despartit de Dumnezeu, pentru ca am judecat pe aproapele. El o zis ca cutare face asa si asa, si ca-i un hot si-un potlogar; si eu tot am batut in struna lui: „Da. Da, da…”

        Dimineata mi-am luat ramas bun, si mi-a zis:

        – Bogdaproste c-ai venit, de-abia te astept sa mai vii.

        – Vai de mine, i-am zis. Ce-am vorbit noi azi noapte… Nu mai este nevoie sa vina Hristos pe pamant. Noi am facut judecata.

        Dupa aceea, ce sa vezi? Ce ispite am avut! Si cand am mers la marturisit, duhovnicul mi-a spus:

        – Ispitele astea le ai din cauza c-ai judecat.

        Atunci Duhul Sfant m-a lasat in parasire si dimineata eram nauc de cap, obosit, si ma durea capul.

        De atunci m-am intalnit cu un parinte si mi-a zis:

        – Cate zile vei avea, sa te feresti a judeca si a osandi. Cand iti spune gandul ca cutare nu corespunde, ori este pacatos, sa-i spui asa gandului: „Eu sunt mai pacatos ca acela! Acela poate se marturiseste, poate plange, poate are smerenie, si Dumnezeu il iarta pe el pentru ca el se pocaieste.”

        Si, totodata, eu daca judec, am pierdut. Vai de mine! Ani intregi iti trebuie ca Duhul Sfant sa-ti vina iar in ajutor.”

        Acelasi Parinte Proclu

        Apreciază

    • Paul222 said, on februarie 23, 2016 at 3:09 pm

      Asta e o amagire. Asa vrea Nato sa creada lumea. Am sa traduc aici un comentariu pertitent care cred ca surprinde bine esenta acestei manevre de PR:

      „NATO leaders are rubbing their hands for this is exactly what they’ve been seeking to create for so long. Of course, the statement that NATO won’t support Turkey is just another NATO swindle in the preparation for all-out war with Russia. I hope Russians worked out the worst case scenario a long time ago since it’s obvious that the West is playing the end game with Russia.”

      „Liderii NATO isi freaca mainile de bucurie pentru ca asta e exact situatia pe care doreaau sa o creeze de multa vreme. Bineinteles ca declaratia ca NATO nu va sprijini Turkia este doar o alta amagire NATO in pregatirea unui razboi total cu Rusia. Sper ca rusii s-au pregatit deja pentru cel mai rau scenariu intrucat e evident ca Vestul joaca meciul final cu Rusia.”

      Asa fac mereu satanele din Vest, sunt foarte serpi in declaratii. La cateva zile dupa aceasta a venit Obama cu alta complet diferita in care afirma sprijinul pentru Erdogan. Si atunci? Nu e clar ca NATO a blufat? Ca sunt niste ipocriti? Doar NATO e controlat tot de Obama.

      Parerea mea e ca NATO va lasa ca Rusia sa distruga Turcia, asa cum a profetit si Sfantul Paisie Aghioritul, dupa care va arata lumii „agresiunea Rusiei” si va porni un nou razboi cu ajutorul statelor din Europa.

      Apreciază

      • NIMENI said, on februarie 24, 2016 at 5:43 am

        Paul222,
        Ai dreptate.

        Apreciază

  2. Radu Humor said, on februarie 22, 2016 at 2:36 pm

    Memorie înjumătăţită

    L-am reîntîlnit, zilele trecute, pe vechiul și bunul meu amic Alexandru Călinescu. Era inevitabil să ajungem și la subiectul fierbinte (pentru mine) al momentului: „cazul“ Vintilă Horia, respectiv cazul intelectualilor români trecuți, în anii ’30, prin fascinația ideologică a extremei drepte. Am căzut de acord asupra faptului că derapajele unor marcante figuri culturale – într-o direcție sau alta a spectrului politic – trebuie cunoscute și condamnate în perspectivă istorică, astfel încît noile generații să fie prevenite asupra riscurilor pe care o iresponsabilă (și, de regulă, juvenilă) inflamație mentală le implică pentru traseul lor intelectual. Evident, vorbim despre derapaje ideologice, nu despre crime. Despre cauționare euforică și nu despre vinovății palpabile, ce țin, pe bază de probe, de competența forurilor judecătorești. Am căzut de acord și asupra faptului că, vorba lui Bronislaw Geremek, Europa nu va fi reunificată înainte de a se fi realizat reunificarea memoriei ei: ororile nazismului și cele ale comunismului puse în aceeași „colecție“ sumbră a veacului 20. Evident, fără anateme triviale, fără stigmatizări lipsite de discernămînt, fără amestecarea borcanelor. Sînt de luat în seamă diferențele, desolidarizările post-factum, atenta cîntărire a personalității integrale (chiar dacă nu omogen integre) a oamenilor, balansul între bine și rău al fiecărui caz în parte. Da, există texte irespirabile ale unor scriitori seduși, temporar, de retorica fascistă. S-o recunoaștem, s-o spunem, mai ales atunci cînd n-au spus-o ei înșiși. Dar să fim gata și să iertăm acolo unde există căință, și să recuperăm, din moștenirea oricărui individ, urma prizabilă a creativității sale, urma în care nu se amestecă neapărat striurile impure ale unor opțiuni episodice. Iar aici lucrurile se bifurcă. Relele unora sînt amintite drastic, cu parapon și cu consecințe de ordin public, în vreme ce relele altora sînt ținute „sub obroc“ sau tratate cu inexplicabilă îngăduință. Alexandru Călinescu mi-a amintit, de pildă, versurile unor mari poeți francezi, căzuți pradă unui straniu entuziasm pro-comunist și pro-sovietic. Iată fragmente din poemul „Front rouge“, publicat de Louis Aragon în 1931, în versiunea franceză a unei reviste din URSS (Littérature révolutionnaire mondiale):

    Advertisement
    DE ACELASI AUTOR
    Puşcăriile ca tabere de creaţie
    Adaos la „cazul“ Vintilă Horia
    Presa acum 75 de ani, şi azi
    Greşeală, vină, justiţie
    „Cînt hegemonia violentă a proletariatului asupra burgheziei / Cu scopul nimicirii ei. / Strălucirea împușcăturilor adaugă priveliștii / O veselie încă necunoscută. / Sînt executați ingineri și medici. / Moarte celor care primejduiesc cuceririle revoluției din octombrie, / Moarte celor care sabotează planul cincinal“. Sau: „Cînt GPU-ul (…), trăiască GPU-ul, figură dialectică a eroismului“.
    Fragmente din Paul Éluard („Hommages“, 1950): „Stalin e, pentru noi, prezența lui mîine, / Stalin alungă nenorocirea, / Încrederea este fructul creierului său iubitor“. Éluard scrisese deja, imediat după război, că „ochii albaștri ai revoluției strălucesc cu o necesară cruzime“ și îndemnase la omor: „Doborîți-i pe polițai, / Tovarăși, / Doborîți-i pe polițai pînă departe spre vest, unde dorm / co­piii bogătașilor și tîrfele de lux. (…) Proletariatul să radă de pe fața pămîntului, cu furia sa, palatul Élysée (…) / Într-o bună zi va arunca în aer Arcul de Triumf / Se va dezlănțui (…), iar glonțul său va ochi atît de sigur / Încît toți medicii social-fasciști / Aplecați asupra victimei / Își vor plimba degeaba degetele pe sub cămașa ei de dantelă / Și vor încerca să audă, cu aparate de precizie, inima ei deja putrezită“. (…) / Trageți asupra urșilor savanți ai social-democrației / Trageți, zic, sub conducerea partidului comunist / (…) Și nu eu voi fi cel care vă cere să trageți / Ci Lenin, / Lenin cel al momentului potrivit…“ Sau: „Tineri comuniști (…) / Ridicați-vă împotriva mamelor voastre / Abandonați noaptea, ciuma și familia…“

    Am amintit, cu alt prilej, vorbe cutremurătoare rostite de Jean-Paul Sartre („Cei care se opun comunismului trebuie lichidaţi. Nu e suficient să-i băgăm în puşcării, pentru că din puşcării mai pot să iasă. Trebuie împuşcaţi.“). Dar și din „părinții fondatori“: Lenin: „Trebuie să acţionăm ca în anul 1793“ (anul 1793 e anul Marii Terori din timpul Revoluţiei Franceze – n.m., A.P.). Marx despre tortură: „Tortura a dat naştere celor mai ingenioase inovaţii, creîndu-se astfel pentru mulţi meseriaşi cinstiţi numeroase locuri de muncă în producţia instrumentelor necesare“. Engels (Anti-Dühring): „Dragostea universală faţă de oameni este o absurditate. Libertatea politică e mai rea decît sclavia cea mai rea“.

    Să ne înțelegem: nu vreau să-i evacuez nici pe Marx, nici pe En­gels, nici pe Lenin, nici pe Sartre, pe Éluard sau pe Aragon din lista de repere semnificative ale culturii europene. Dimpotrivă! Dar nici să mi se dea mereu peste nas cu Mircea Vulcănescu, Eliade, Cioran, Vintilă Horia etc. Apropo: și Aragon, și Éluard beneficiază, la Paris, de cîte o piață care le poartă numele. A lui Aragon a fost inaugurată în 2012, cu ocazia celei de-a 30-a comemorări a morții sale. Asta numesc eu „a nu amesteca borcanele“…

    Apreciază

    • Radu Humor said, on februarie 22, 2016 at 2:53 pm

      E un articol de Andrei Pleşu.

      Apreciază

      • mihai said, on februarie 22, 2016 at 4:57 pm

        Este suficient sa ne uitam la un alt sectar laslo tokes si ne dam imediat seama ca acestia sunt sponsorizati de stim noi cine, ei sectari de tot soiul sunt pe post de paravan

        Apreciază

      • Aurora said, on februarie 22, 2016 at 10:09 pm

        Un mizerabil !

        Apreciază

  3. Iones said, on februarie 22, 2016 at 4:38 pm

    REVISTA PRESEI INTERNAŢIONALE – „Refugiaţii” vin în România!
    http://www.capital.ro/revista-presei-internationale-refugiatii-vin-in-romania.html

    Apreciază

  4. Kleijn said, on februarie 22, 2016 at 7:26 pm

    Da astia stiu sa mai faca ceva in afara sa se planga si sa faca pe victima; sa le crape ca-i cam gros obrazul, nesimtiti fara masura

    Apreciază

  5. gheorghi said, on februarie 22, 2016 at 7:57 pm

    Citez:
    1. „Nu este ceva normal ca familia respectiva sa fie expusa la asa ceva. … A mai fost si o asistenta care si ea se intreba de ce fata nu intelege limba romana. S-a intamplat aceasta discriminare pe motive etnice”, a spus Racz Norbert.
    si
    2. „Oameni de genul pastorului sunt expresia vie a nationalismului radical…”

    Opinie 1:
    Solicitantii de cetatenie ai oricarei tari trebuie sa faca dovada cunoasterii limbii tarii respective.
    Cetatenii au asigurata asistenta medicala.
    Tu, cel nascut intr-o tara nu ai pic de rusine sa te arati drept nestuitor al limbii tarii???
    Romania are o limba oficiala, nu doua (d.e. Canda), nu trei (d.e. Elvetia) … nici 18 (ca in India!), asa ca nu exista nici o scuza – explicatie, desigur ca avem, incapatanarea auto-izolarii.
    Acest individ RAŢĂ, [Norbert = „fratele/tovarasul nou, mai mic” (nou + b/v=firtat) nicidecum …. „nord+stralucire’ (wiki)] ar trebui sa stie doua lucruri:
    – maghiarii sint rumâni si ei care au invatat maghiara sa faca afaceri si sa muceasca pentru papistasi
    – maghiarii s-au lepadat de credinta neamului, ca sa “faca bani” sau ca sa nu fie omorati de aceiasi papistasi
    Sa isi revina din starea de „batut in cap”si sa isi ceara iertare pentru afirmatiile dovedind atat retard mintal cat si instigare la ura!
    ––––
    Opinie 2:
    Papistasul nu este nationalist – zic eu – fiindca asa zisa „natiune” maghiara nici nu exista – ca sa fii maghiar trebuie sa stalcesti cateva vorbe inventate in cancelarie de calugari rataciti si ….sa te „faci” papistas; asta nu are de-a face cu un teritoriu etno-genetic.
    Infiintarea unui stat maghiar, adica a unei forme administrative de instapanire a unui teritoriu este rezultatul politicii de separare a papistasilor de Crestinism, adica de Ortodoxie; nu are nimic de-a face cu devenirea, formarea naturala a natiunii pe teritoriul de provenienta si nici cu vreo confirmare a traditiei si existentei unui grup uman determinat.

    Apreciază

  6. marinela said, on februarie 22, 2016 at 9:00 pm

    Cite noduri in papura mai cauta bozgorii astia afurisiti,se leaga de orice nimic si fac gilceava politica cit ai zice peste,doar sa aiba ei cistig de cauza.Nu le-ar fi rusine ungurilor,ca au facut stat in stat din judetele ,Harghita si Covasna,toate magazinele si institutiile poarta doua denumiri,una in ungureste si alta in romana,iar cind mergi sa cumperi sau sa ceri ceva te ia pe ungureste facind pe niznaiul ca nu stiu romaneste.Ani de zile am facut naveta ,ca sa zic asa, de doua ori pe an de la Sibiu la Piatra Neamt calatorind cu trenul prin aceste judete pina in Gheorghieni,dar nu va spun cit erau de cumplite calatoriile alea cind se urcau ungurii in tren ,ca faceau naveta zilnic cu aceste trenuri.Erau atit de nesimtiti si galagiosi,betivi si agresivi verbal,chiar si cite o incaierare se-ncingea din cind in cind.Abia asteptam sa coboare acesti indivizi ,sa putem avea un pic de liniste si sa ne tragem sufletul usurati.Nu sint toti oribili,sa ne intelegem,dar in marea lor majoritate sint sovini si devin agresivi verbal cind nu le convine ceva.Am avut prieteni unguri ,dar erau cumsecade si cu mult bun simt,insa in haita devin periculosi .Doamne ajuta si mintuire!

    Apreciat de 1 persoană

  7. Orthodox said, on februarie 22, 2016 at 10:21 pm

    Apreciază

  8. Marius Ionescu said, on februarie 23, 2016 at 12:32 am

    nu va suparati ca intervin ,dar nu este momentul sa ne ranim mai mult decat am facut-o.Antihristul ne ranjaste in usa bisericii,si noi ne dezbinam ,cu proprietati si teritorii.Sa nu scarbim prea mult pe Prea Bunul DUMNEZEU ,cu raceala noastra .Aruncati odata ptr totdeauna cu piatra mandriei si a relei credinte in putinul bun ramas,si hai sa ne omoram intre noi,ca la urma hoarta de emigranti musulmani si evrei cabalisti sa beneficieze de pe urma prostiei si urii dintre noi.Ce a fost ,a fost ,am gresit reciproc ,mai mult s-au mai putin,dar vom fi recompensati ptr.efortul fiecaruia la a doua venire a lui HRISTOS .Am scrasnit din dinti ,de manie cand am citit,in istoria caderii bizantului,cum Ungurii au fost cele mai de elita CURVE care au putut ajuta la schimbarea ,lucrurulor,si nu au facut-o.OK RUSINE LOR ,DAR NOI ROMANII unde eram ,de ce nu am intervenit,oare.Va spun eu de ce ,ptr ca regii bizantini ,erau foarte mandri si inbuibati de vin ,si care au profitat de evlavia si smerenia poporului si i-au inrobit atat de mult pe vlahii crestini(stramosii nostrii )incat au fost nevoiti sa se rascoale.Cine s-a rasculat ,i s-a scos ochii la propriu.Astfel ortodocsii vlahi au ingaduit ca bizantul sa fie cucerit,necrezind in izbanda turcilor. Astfel ungurii vazind cele intamplate,s-au intors catre catolicism,lepadand ortodoxia primara,nestiind carui pericol duhovnicesc ,se expun.Iar noi am tot incercat dupa aceia sa indreptam ,lucrurile dar fara folos ,caci dusmanul a prosperat ,prin cuceriri si biruri.Deci sfintiile si domniile voastre ,stati drept si ,judecati,sictiriti si jigniti daca este nevoie ,dar gasiti va rog o rezolvare a lucrurilor.Nu spun acestea ptr jigodiile sataniste care lupta din rasputeri sa ne doboare,ci ptr cei scrisi in cartea vietii a mielului HRISTOS,si care mai pot ajuta macar un piculet

    Apreciază

  9. Sorin said, on februarie 23, 2016 at 9:42 am

    http://www.activenews.ro/stiri-politic/Sorin-Ovidiu-Vantu-America-e-condusa-de-familii-evreiesti-super-bogate.-Romania-este-condusa-de-peste-Ocean.-Chestia-cu-democratia-este-pentru-prostime-130293

    Frate vasile ce parere aveti de Sorin Ovidiu vantu/? Este o papusa a elitei care zice aceste lucruri populatiei fiind in planul lor de a desconspira adevarul?

    Apreciază

  10. JustMe said, on februarie 23, 2016 at 1:18 pm

    Apreciază

  11. templier's blog said, on februarie 23, 2016 at 11:24 pm

    Mai degrabă, m’ar interesa,România, încotro? Suntem un Popor de pribegi și de demoralizați! Nu mă credeți? Vă invit prin satele ” pustiite”,cu o populație îmbătrânită,agonizantă,și reantoarsa la vremuri considerat apuse. Regiunile istorice va așteaptă,să le vizitați, să le înțelegeți și mai ales să le ascultați.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.