Saccsiv – Weblog

Amintiri dintr-o copilarie fericita (2): Cum m-a batut odata mama …

Posted in Uncategorized by saccsiv on Ianuarie 10, 2016

Pildele lui Solomon:

Varga şi certarea aduc înţelepciune, iar tânărul care este lăsat (în voia apucăturilor lui) face ruşine maicii sale

Vasile Militaru:

„Pe copii să-l ţii în frâne
De vrei, OM, la toţi să placă
Nu-i lăsa, orice, să-ngâne
Nu-l iasă, orice, să facă
Nu-l lăsa, după plăcerea-i
Unde vrea el să se ducă
Din aceiaşi lemn se scoate
Şi icoană şi măciucă!”

Ion Creanga – La cirese:

Odată, vara, pe-aproape de Moşi, mă furişez din casă şi mă duc, ziua miaza-mare, la moş Vasile, fratele tatei cel mai mare, să fur nişte cireşe; căci numai la dânsul şi încă la vro două locuri din sat era câteun cireş văratic, care se cocea-pălea de Duminica Mare. Şi mă chitesc eu în mine, cum s-o dau, ca să nu mă prindă. Intru mai întâi în casa omului şi mă fac a cere pe Ioan, să ne ducem la scăldat.

— Nu-i acasă Ion, zise mătuşa Mărioara; s-a dus cu moşu-tău Vasile sub cetate, la o chiuă din Codreni, s-aducă nişte sumani. Căci trebuie să vă spun că la Humuleşti torc şi fetele şi băieţii, şi femeile şi bărbaţii; şi se fac multe giguri de sumani, şi lăi, şi de noaten, care se vând şi pănură, şi cusute; şi acolo, pe loc, la negustori armeni, veniţi înadins din alte târguri: Focşani, Bacău, Roman, Târgu-Frumos, şi de pe aiurea, precum şi pe la iarmaroace în toate părţile. Cu asta se hrănesc mai mult humuleştenii, răzeşi fără pământuri, şi cu negustoria din picioare: vite, cai, porci, oi, brânză, lână, oloi, sare şi făină de păpuşoi; sumane mari, genunchere şi sărdace; iţari, bernevici, cămeşoaie, lăicere şi scorţuri înflorite; ştergare din borangic alese, şi alte lucruri, ce le duceau lunea în târg de vânzare, sau joia pe la mănăstirile de maice, cărora le vine cam peste mână târgul. Apoi dar, mai rămâi sănătoasă, mătuşă Mărioară! vorba de dinioarea; şi-mi pare rău că nu-i vărul Ion acasă, că tare-aş fi avut plăcere să ne scăldăm împreună… Dar în gândul meu: Ştii c-am nimerit-o? bine că nu-s acasă; şi, de n-ar veni degrabă, şi mai bine-ar fi!… Şi, scurt şi cuprinzător, sărut mâna mătuşei, luându-mi ziua bună, ca un băiat de treabă, ies din casă cu chip că mă duc la scăldat, mă şupuresc pe unde pot şi, când colo, mă trezesc în cireşul femeii şi încep a cărăbăni la cireşe în sân, crude, coapte, cum se găseau. Şi cum eram îngrijit şi mă sileam să fac ce-oi face mai degrabă, iaca mătuşa Mărioara, c-o jordie în mână, la tulpina cireşului.

— Dar bine, ghiavole, aici ţi-i scăldatul? zise ea, cu ochii holbaţi la mine; coboară-te jos, tâlharule, că te-oi învăţa eu

Dar cum să te cobori, căci jos era prăpădenie! Dacă vede ea şi vede că nu mă dau, zvârr! de vro două-trei ori cu bulgări în mine, dar nu mă chiteşte. Apoi începe a se aburca pe cireş în sus, zicând: Stai, măi porcane, că te căptuşeşte ea, Mărioara, acuş! Atunci eu mă dau iute pe-o creangă, mai spre poale, şi odată fac zup! în nişte cânepă, care se întindea de la cireş înainte şi era crudă şi până la brâu de naltă. Şi nebuna de mătuşa Mărioara, după mine, şi eu fuga iepureşte prin cânepă, şi ea pe urma mea, până la gardul din fundul grădinii, pe care neavând vreme să-l sar, o cotigeam înapoi, iar prin cânepă, fugind tot iepureşte, şi ea după mine până-n dreptul ocolului pe unde-mi era iar greu de sărit; pe de lături iar gard, şi hârsita de mătuşă nu mă slăbea din fugă nici în ruptul capului! Cât pe ce să pună mâna pe mine! Şi eu fuga, şi ea fuga, şi eu fuga, şi ea fuga, până ce dăm cânepa toată palancă la pământ; căci, să nu spun minciuni, erau vro zece-douăsprezece prăjini de cânepă, frumoasă şi deasă cum îi peria, de care nu s-a ales nimica. Şi după ce facem noi trebuşoara asta, mătuşa, nu ştiu cum, se încâlceşte prin cânepă, ori se împiedică de ceva, şi cade jos. Eu, atunci, iute mă răsucesc într-un picior, fac vro două sărituri mai potrivite, mă azvârl peste gard, de parcă nici nu l-am atins, şi-mi pierd urma, ducându-mă acasă şi fiind foarte cuminte în ziua aceea…

Dar mai în deseară, iaca şi moş Vasile, cu vornicul şi paznicul, strigă pe tata la poartă, îi spun pricina şi-l cheamă să fie de faţă când s-a ispăşi cânepa şi cireşele… căci, drept vorbind, şi moş Vasile era un cărpănos ş-un pui de zgârie-brânză, ca şi mătuşa Mărioara. Vorba ceea: A tunat şi i-a adunat. Însă degeaba mai clămpănesc eu din gură: cine ce are cu munca omului? Stricăciunea se făcuse, şi vinovatul trebuia să plătească. Vorba ceea: Nu plăteşte bogatul, ci vinovatul. Aşa şi tata: a dat gloabă pentru mine, şi pace bună! Şi după ce-a venit el ruşinat de la ispaşă, mi-a tras o chelfăneală ca aceea, zicând:

— Na! satură-te de cireşe! De-amu să ştii că ţi-ai mâncat liftiria de la mine, spânzuratule! Oare multe stricăciuni am să mai plătesc eu pe urma ta? Şi iaca aşa cu cireşele; s-a împlinit vorba mamei, sărmana, iute şi degrabă: Că Dumnezeu n-ajută celui care umblă cu furtişag.

Dupa aceste citate remarcabile, continui seria inceputa cu Amintiri dintr-o copilarie fericita: FOCUL DE TABARA … DE LA COLTUL BLOCULUI:

Tata m-a batut extrem de rar. De fapt nici nu ma batea. Imi dadea cate un singur dos de laba, dar unul de natura sa vad stelute. Si nu metaforic. Chiar vedem stelute.

Mama insa, mitraliera. Dar doar cadenta fiecarei batai era de mitraliera, puterea fiind de femeie normala. Si nu ma batea mai des deoarece ar fi fost vreo psihopata, ci din simplul motiv ca ea statea mai mult cu mine. Iar eu eram un nazdravan …

Uneori insa nu eram doar nazdravan, ci saream calul bine de tot. Evident ca atunci si represaliile erau proportionale.

Odata, cam pe cand eram eu de varsta gradinitei, ce-mi trece prin minte? Fiind la balcon, iar jos in spatiul verde niste copii la joaca, de ce n-as arunca eu cu un mare cui indoit in forma de scoaba spre ei? Nu ca sa le fac rau, ci pentru ca atat m-a dus pe mine mintea sa fac pentru a le atrage atentia sa se uite in sus. Doar ca din cauza vitezei, ceea ce credeam eu a fi un nevinovat si fara valoare prim obiect la indemana, a devenit un adevarat proiectil ce s-a infipt in umarul unei fetite.

Asa ca sange, urlete si in cateva minute un tata nervos la usa care repeta strigand o singura lozinca: “Da-l afara sa-l mananc cu cacat cu tot!”. Cu greu s-a putut dumiri mama mea care era si motivul cererii sale, caci omul nu excela nici in stare normala la capitolul coerenta vorbirii.

Iar eu, prezent la proces dar o distanta de siguranta de vreo 2 metri in spatele mamei, pitigaiam cat de tare puteam si foarte hotarat: “Nu, n-am fost eu”. Aiurea insa, cine m-a crezut?

Si in timp ce pledam cu totul neconvingator ma gandeam si la vorba extrem de suparatului tata al fetitei. Si-mi parea foarte nefericita posibilitatea de a cadea in mana sa, cu atat mai mult cu cat nu-mi era foarte clar cum adica sa ma manance cu ala cu tot. Dar pe cand inca vizualizam cam cum o fi, hop ma infasca mama strigandu-mi: “Iesi afara din casa mea!”.

Wow. Atat a trebuit sa aud. M-am smuls cu toate puterile din mana sa si m-am mai oprit direct in sufragerie sub masa. Un adapost insuficient insa. Cu o agilitate de care n-o credem in stare, mama dupa mine. Dar de asta data ma apuca cu doua maini si ma trage ca pe un balot de paie. Insa pe traiectorie ma prind si eu cu mainile si picioarele de piciorul mesei. Si nu i-am mai dat drumul pana la final.

Cum necum s-a opintit saraca sa traga acest cuplu, dar cand a ajuns in dreptul usii, totul s-a blocat. Asa ca tragea ea, dar fara nici un spor. Masa se infipsese in toc iar eu devenisem una cu ea. Dar nu se lasa. Cand obosea de tras, incepea sa dea cu palmele, lovindu-ma mai mult pe spinare, caci aia era la indemana. Cand obosea sa ma palmuiasca, incepea sa traga. Si tot asa pana ce razbunatorului tata asa o mila i se facuse de mine ca a inceput el s-o roage sa inceteze. Si s-a facut pace. Iar eu am bagat la cap sa fiu mai cu bagare de seama in actiunile mele.

 

16 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Liliana said, on Ianuarie 10, 2016 at 3:16 pm

    Draga frate Vasile,ai meritat-o!Sa fii sanatos!Nimeni nu moare din cauza pedepselor parintesti.
    Acum ne-ai amuzat ,mai ales pe cei cu imaginatie vie!Dar atunci cred ca ai fost intr-o situatie limita!Dramatica.
    Dumnezeu sa o ierte pe buna ta mama,Rosalia Marta,si sa o odihneasca acolo unde lumineaza lumina fetei lui Hristos!A facut ce trebuia.Minile parintilor care pedepsec bine si cind trebuie,sint sfinte!
    Si la noi era tot cam asa-mama era cu educatia ,proportionata dupa caz,iar tata era blind si numai ne mustra si ne invata cu intelepciune…Mama este cea mai importanta institutie de educatie.Unde dau parintii,caci dau cu dragoste,creste.Niciodata copiii nu poarta ranchiuna pe parinti pentru ca sint batuti ,certati,pedepsiti.Asa e de cind lumea.Cred ca nu gresesc daca spun ca toti am mincat bataie pentru buna invatatura-Slava Domnului!
    Bataia parintilor nu este violenta sau agresiune.E una ziditoare,fiindca este cu dragoste,cu masura,spre smerire,indreptare si pocainta,ca sa iasa oameni din copii.Parintii raspund inaintea lui Dumnezeu pentru copiii pe care tot Dumnezeu ii incredinteaza parintilor.Daca copiii nu se mintuiesc ,nici parintii nu se mintuiesc.Multumim lui Dumnezeu pentru dragii nostri parinti si bunici,niste adevarati oameni si crestini!Datorita lor sintem ceea ce sintem.
    Doamne ajuta,tuturor!

    Apreciază

  2. AKRITAS said, on Ianuarie 10, 2016 at 3:33 pm

    REFUZ LA AUTOCENZURĂ
    de Elena RĂDULESCU
    http://www.buciumul.ro/2016/01/08/refuz-la-autocenzura-2/

    Papa este chemat la pocăință și la lepădarea de ereziile Papismului de către Mitropoliții Serafim de Pireu și Andrei de Konița*274
    SCRISOAREA MITROPOLIŢILOR SERAFIM DE PIREU ŞI ANDREI DE KONIŢA
    CĂTRE PAPA FRANCISC
    https://graiulortodox.wordpress.com/2016/01/09/11107/

    (Foto 18+) – Ca să știți cu ce se mai ocupă ONG-urile lui SOROȘ din toată lumea. În această duminică, ONG-iștii lui SOROS se vor plimba cu metroul în chiloți. Nu va trece mult și se vor plimba chiar în fundul gol că asta înseamnă pentru ei „libertate”.
    Fotografii cu: Acțiunea „fără pantaloni” din New York
    Acțiunile de acest tip urmăresc distrugerea moralei tradiționale.
    http://fluierul.ro/mobile/article/indexDisplayArticleMobile.jsp?artid=592862&title=-foto-18-ca-sa-stiti-cu-ce-se-mai-ocupa-ong-urile-lui-soros-din-toata-lumea-in-aceasta-duminica-ong-istii-lui-soros-se-vor-plimba-cu-metroul-in-chiloti-nu-va-trece-mult-si-se-vor-plimba-chiar-in-fundul-gol-ca-asta-inseamna-pentru-ei-libertate-

    LOBBY-UL Multinationalelor de Medicamente s-a activat si Iohannis s-a executat rapid. Iohannis cere reexaminarea legii care interzice publicitatea pentru medicamente în audiovizual
    http://fluierul.ro/mobile/article/indexDisplayArticleMobile.jsp?artid=592298&title=lobby-ul-multinationalelor-de-medicamente-s-a-activat-si-iohannis-s-a-executat-rapid-iohannis-cere-reexaminarea-legii-care-interzice-publicitatea-pentru-medicamente-in-audiovizual

    Privatizarea Asigurărilor de Sănătate. De ce are nevoie „SISTEMUL” de cardul de sănătate și de baza de date cu tot istoricul bolilor fiecărui român
    http://fluierul.ro/mobile/article/indexDisplayArticleMobile.jsp?artid=587633&title=privatizarea-asigurarilor-de-sanatate-de-ce-are-nevoie-sistemul-de-cardul-de-sanatate-si-de-baza-de-date-cu-tot-istoricul-bolilor-fiecarui-roman

    forțele de ordine cu tunuri de apă. 379 de femei au depus plângeri la politie ca au fost agresate sexual de imigranti – VIDEO
    http://fluierul.ro/mobile/article/indexDisplayArticleMobile.jsp?artid=592434&title=germania-protest-al-miscarii-pegida-fata-de-agresiunile-din-koln-dispersat-de-fortele-de-ordine-cu-tunuri-de-apa-379-de-femei-au-depus-plangeri-la-politie-ca-au-fost-agresate-sexual-de-imigranti-video

    #BodnariuNorway/ EXCLUSIV/SCANDALOS: George Maior și-a bătut joc de românii care au manifestat la Ambasada Norvegiei din Washington D.C/ Detalii halucinante
    http://www.flux24.ro/bodnariunorway-exclusivscandalos-george-maior-si-a-batut-joc-de-romanii-care-au-manifestat-la-ambasada-norvegiei-din-washington-d-c-detalii-halucinante/

    Islamistul ISIS care a atacat joi la Paris era REFUGIAT din Germania. Nemtii au inceput sa se agite
    http://www.aktual24.ro/islamistul-isis-care-a-atacat-joi-la-paris-era-refugiat-din-germania-nemtii-au-inceput-sa-se-agite/

    Peste 500 de IMIGRANTI au intrat cu forta intr-un club din Germania si au PIPAIT femeile
    http://www.aktual24.ro/peste-500-de-imigranti-au-intrat-cu-forta-intr-un-club-din-germania-si-au-pipait-femeile/

    Ce scria în bileţelul găsit la unul dintre agresorii musulmani din Koln. 18 refugiaţi, printre suspecţii chestionaţi de poliţie
    http://www.napocanews.ro/2016/01/ce-scria-in-biletelul-gasit-la-unul-dintre-agresorii-musulmani-din-koln-18-refugiati-printre-suspectii-chestionati-de-politie.html

    ISIS, apel către islamiști: Uniți-vă pentru uciderea creștinilor! Să facem un Califat în Balcani împotriva Europei creștine!
    http://m.activenews.ro/externe/ISIS-apel-catre-islamisti-Uniti-va-pentru-uciderea-crestinilor-Sa-facem-un-Califat-in-Balcani-impotriva-Europei-crestine-128706

    Proteste la Kosovo: Sediul guvernului a fost incendiat de manifestanți. 14 persoane au fost rănite în timpul violențelor
    http://m.activenews.ro/externe/Proteste-la-Kosovo-Sediul-guvernului-a-fost-incendiat-de-manifestanti.-14-persoane-au-fost-ranite-in-timpul-violentelor-128720

    Apreciază

  3. AKRITAS said, on Ianuarie 10, 2016 at 4:32 pm

    http://fluierul.ro:8000/radio1

    Apreciază

  4. Aurora said, on Ianuarie 10, 2016 at 5:49 pm

    Cand aveam vreo 7 ani, odata, venise la tata, in atelierul lui de cizmarie, un nene, un vecin. Stateau de vorba despre una-alta. Eu nu eram interesata de discutia lor, cred ca ma si plictisea, dar imi facusem de lucru in micul pat din atelier si ma gandeam sa repet ultima figura invatata la scoala, la ora de educatie fizica, adica „lumanarea”. La inceput am facut-o mai timid, caci nu eram sigura ca o execut bine, dar, dupa cateva miscari am capatat curaj si va dati seama ce frecventa luasem. Nu mai realizam ca e cineva strain de fata, eu imi vedeam linistita de ”exercitiul” meu. Pana in secunda cand tata s-a uitat spre mine si a vazut cele doua picioare imbracate in dres alb de bumbac, tot ridicandu-se si coborandu-se. Nu i-a trebuit decat o singura privire ca sa-mi dea o palma zdravana la fund, nici nu m-a certat, doar a zis „Ce-s exhibitiile astea ?” In clipa aceea mi s-a facut rusine poate pentru prima data si am inteles cate ceva despre buna-cuviinta. Tata ma pedepsea rar, dar cu folos…

    Apreciază

  5. lastunnegru said, on Ianuarie 10, 2016 at 7:41 pm

    Saccsiv

    Gata am rezolvat l-am unde trebuie . Mersi de sfat. Te rog sa nu umpli aceasta pagina frumoasa cu off topicurile mele aici.

    Apreciază

  6. dante said, on Ianuarie 10, 2016 at 7:42 pm

    Fiecare copil cu amintirile si educatia lui.Toate acestea fac parte din bagajul cu care va pleca in viata si-i va fi etalonul de referinta pentru actiunile lui viitoare. Si eu am primit o educatie mai spartana, dar nu regret nimic din ea, caci m-a ajutat.
    Dar ce amintiri vor avea acei copii din Norvegia?
    Ei nu vor vorbi de prostioarele pe care le-ar fi facut cu voie sau fara voie, ci ei vor vorbi ca niste suflete traumatizate despre ruperea cu de-a sila din rindul familiei tinjind dupa dragostea materna ce nu poate fi inlocuita niciodata cu nimic. Crescind asa vor percepe viata ca atare, reci si stigmatizati, iar la rindul lor, insa fara voia lor, vor creste si ei copii cu aceste handicapuri.
    Familia este nucleul societatii, cu cit este mai sanatoasa, cu atit societatea este mai morala… si invers.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

  7. cosminmatiu said, on Ianuarie 10, 2016 at 7:52 pm

    Ierarhia: Cerească, pământească, diavolească
    Valeriu Gafencu:
    ”Uneori creștinii au negat anumite guvernări, alteori le-au recunoscut fără a și le însuși , iar când au putut, au dat expresie unor guvernări proprii. Adesea însă aceste guvernări sunt creștine ca formă, dar fără conținut creștin, căci forțele politice au reușit să înfrângă punctul de vedere creștin. Amintim în acest sens lupta dusă de Sfântul Ioan Gură de Aur cu împăratul Arcadie și de robia ce s-a practicat în lumea creștină.
    – Dacă creștinismul a adus ideea de egalitate între oameni, de ce există o ierarhie bisericească?
    – Toți oamenii, ca ființe unice, sunt egali în fața lui Dumnezeu. Suntem egali și în fața justiției, a dreptului la viață, a dreptului la afirmare, dar tocmai afirmându-ne ne dovedim diversitatea. Prin creație – deci ontologic, natural – suntem diferiți. Egalitatea dintre oameni nu duce la uniformitate, ci la ierarhie; problema este nu de a elimina ierarhia valorilor, ci a stabili un criteriu sănătos de ierarhizare. Lumea însăși e creată ierarhic. Și îngerii sunt așezați ierarhic. Deci și oamenii, în măsura vredniciei și a darurilor lor, acupă trepte ierarhice. Însăși viața duhovnicească trece prin trepte ierarhice către desăvârșire. Dar și Satana în iadul lui cunoaște ierarhia, și oamenii răi se ierarhizează în răutatea lor. Spre deosebire de ierarhia răului, a orgoliului, a patimilor și a egoismului, creștinii aduc ierarhia binelui, a virtuților, a smereniei și a dragostei. Ierarhia bisericească are trei trepte de investire, dar ele trebuie să fie și trepte de viețuire, altfel riscăm a introduce modelul ierahizării răului în ierarhizarea binelui, sub mască creștină. În principiu, nu există, deci, conflict între ideea de egalitate și aceea de ierarhizare a oamenilor.”

    (Ioan Ianolide – Întoarcerea la Hristos, pag 485)

    De ce va fi fericire veșnică în Împărăția Cerurilor:

    – Pentru că acolo Conducător, Rege, Împărat, este Dumnezeu la fel cum este un țar uns de Dumnezeu în conducerea pământească

    – Pentru că acolo există o ierarhie cerească, după vrednicie și după merit nu ca și pe pământ unde oamenii de nimic prin orice mijloace ocupă poziții de conducere

    – Pentru că Împăratul este veșnic și nu se schimbă niciodată, cum se schimbă conducătorii pământești odată la cațiva ani

    – Pentru că Împăratul este Atotdrept, Atotbun, Atotmilostiv și nu Îi lipsește nici o bunătate

    – Pentru că oamenii de nimic care au facut ce au vrut în viața pământească vor fi la locul ales de ei ăn altă parte, în focul cel veșnic

    – Pentru că nu va mai fi durere, întristare, suspinare, și atât trupul cât și bunurile cerești sunt veșnice și nestricăcioase, nu va mai fi grija zilei de mâine, nu va mai fi frică va fi doar pace și bucurie întru Duhul Sfânt

    Cât timp existau Țările ortodoxe conduse de țari sau regi unși de Dumnezeu masoneria, unealta diavolului nu avea cum să conducă lumea, de aceea a fost ucis țatul Nicolae al Rusiei.

    Nu există forma mai bună de conducere a unei țări decat a avea în frunte un țar uns de Dumnezeu iar democrația nu este decât un truc prin care sunt prostite miliarde de oameni să legalizeze și să se supună unei conduceri aleasă de oculta satanică mondială.

    Se zice că în democrație minoritatea se supune majorității … Serios? Vă rog să imi explicați atunci cum Remus Cernea și poate câteva mii de homosexuali sunt mai tari decât zeci de milioane de oameni?
    Se vor strânge milioane de semnături pentru modificarea constituției astfel încât căsătoria să fie prevazută ca unirea dintre un bărbat și o femeie dar o să vedeți că tot ei vor câștiga și se vor impune și asta pentru că democrația este doar pentru a prosti poporul. Nu contează ce vrea poporul ci contează că oculta mondiala satanică conduce toate tările prin guverne pline de oamni de nimic, pline de Iude trădătoare.

    Rușine să îți fie ție Romanie popor ortodox condus de un eretic și de un yoghin, iar voi oamenii de nimic care conduceți vremelnic țara, care meritați locuri fruntașe dar nu în ierarhia pământească unde le aveți acum ci pe fundul iadului. În fundul iadului o să ajungeți dar șefi nu o să fiți pentru că ierarhia lui satana este deja ocupată cu draci vechi în funcție de peste 7524 de ani.
    Aveți veșnicia pregătită de nimeni altcineva decât de voi însuți în focul cel veșnic.

    Apreciază

    • cosminmatiu said, on Ianuarie 10, 2016 at 8:10 pm

      DIn ce am prins din zbor e o lege la nivel european in cazul in care o banca are probleme, adica oculta o falimenteaza si banca pentru a se salva poate lua toti banii depusi de oameni in cont. Adică sinucideri și multe alte dureri pentru cei legați de lume.

      Apreciază

    • marinela said, on Ianuarie 10, 2016 at 9:17 pm

      Eu pot sa ma laud cu cita bataie am mincat in copilaria mea,caci eram nazdravana si neascultatoare,doar de cafteala aveam frica si ascultam de parinti,deh,asa eram eu mai indaratnica,dar nu regret o iota din corectia capatata cu spor de la ai mei .Ultima bataie serioasa am capatat-o pe la 16 ani.Eram la liceu in clasa a 10-a si faceam naveta la oras cu autobuzul,iar in timpul trimestrului aveam vreo 3 saptamini de practica in atelierul electrotehnic,caci urmam un liceu de profil.Faceam practica dupa-masa si la ora 7 seara, ieseam de la atelier si plecam spre casa cu autobuzul de naveta,ca de obicei.Cum ceilalti colegi ,oraseni fiind, mergeau in discoteca mare parte dintre ei – martea-joia si simbata seara-m-au invitat si pe mine sa merg cu ei de citeva ori,dar daca pierdeam autobuzul,doar la 23.30 era ultimul si ajungeam la miezul noptii acasa,de aceea i-am refuzat in principiu,dar tentatia era acerba,asa ca am riscat si m-am dus si eu cu ei.in prima seara de marti ,i-am indrugat o minciuna maica-mii ca pierdui autobuzul si m-a iertat,dar veni si joi seara si din nou ma intorsei tirziu acasa si iar ma ierta maica-mea,dar simbata fu teroare,ca ma ameninta cu bataia sora cu moartea,dar veni (bataia)abia luni,dupa ce s-au prezentat ambii parinti la directiune, sa denunte comportamentul fiicei lor-in speta ,eu- care a indraznit sa faca asa si pe dincolo,iar eu stateam cu nasu-n pamint si-mi crapa obrazul de rusine cind dirigintele meu,care era si director pe atunci,mi-a reprosat fapta mea „reprobabila”,mustrindu-ma cu blindete ,dar ai mei erau foc si para ,nu alta.Ei bine,daca s-ar fi terminat totul acolo era bine,dar eu simteam ce ma astepta acasa si nu ma inselai deloc,caci maica-mea m-a invitat politicos sa merg in pivnita sa aduc niste cartofi ,chipurile,sa fac mincare – ca sa nu vada fratii mei scena ,ca deh,eram domnisoara si ma facea de ris in fata lor -,dar ea a fost deja pe urmele mele si mi-a tras o chelfaneala dupa butoiul cu varza,mama-mama, cu furtunul de la masina de spalat Albalux 9,daca va mai amintiti,care avea un furtun detasabil ce era folosit citeodata in scopuri „umanitare”,de corectie a odraslelor mai nazbitioase ca mine.Ei si ma articula cu citeva furtune pe unde ma nimeri,dar sincer nu ma duru ,cine stie ce,dar eu tipam tare ca s-o inmoi la inima si sa ma lase mai repede din refec si asa se intimpla ca se milostivi biata de ea ,smulgindu-mi promisiunile de rigoare,care le mentinui pina hat incoace,ca am inteles si eu ca o sfeclisem rau de tot cu comportamentul meu si uite asa am scapat pe veci de corectie,dar pina atunci le incasasem destul de des,cu mici corectiuni,nu toate de anvergura celei din pivnita.E adevarat ca sint unii copii care nu necesita, nici macar o palmuta la fund ,caci sint ei linistiti de felul lor,dar sint si cite unii,care daca nu-i astrutzi un pic ,nu asculta nici sa-i pici cu ceara,ei bine, una din acestia fui eu si recunosc ,ca mi-a ajutat f mult aceasta corectie parinteasca pt toata viata.mea.Un parinte iubitor stie cum sa mingiie ,dar si sa „mingiie”cu nuiaua partile moi ale odraslei cind o cere situatia data,doar un satrap o face cu rautate si nemila.Doamne ajuta!

      Apreciază

  8. Elena said, on Ianuarie 10, 2016 at 8:13 pm

    Frate Vasile trebuie neaparat sa postezi ultima declaratia a papei in legatura cu o singura religie – https://www.youtube.com/watch?v=07dPzM5q43c .
    Pe scurt : lipsa totala a Crucii si inlocuirea cu un ingeras , 666 stilizat , etc ….
    Doamne fereste !

    Apreciază

  9. paul said, on Ianuarie 10, 2016 at 9:01 pm

    toiagul si nuiaua TA acestea m-au invatat

    Apreciază

  10. isa said, on Ianuarie 11, 2016 at 9:24 am

    De la tata am luat doua sau trei palme – pentru injuraturi (invatasem sa injur de mama) si o data ca plecasem la joaca cu copiii de pe strada (era o nunta si lumea petrecea pana tarziu, la cort) si m-au dat disparuta cateva ore. Dar palmele lui erau la modul ca dupa una imi amortea toata fata. Mama ma batea fest, nu stiu cum se nimerea de faceam numai prostii, plus ca aveam si gura cam sloboda si intr-o vreme fusaream temele si lectiile la scoala; numai ca ea dadea cu palma la fund, adica locul acela special destinat, unde nu doare. Cea mai nasoala bataie am luat-o insa de la bunicu-meu, cand impreuna cu un var mai mic i-am spart un borcan de vopsea de 5l, care s-a imprastiat pe tot coridorul si am mai rasturnat si masa cu ce era pe ea. Atunci ne-a batut cu cureaua de la pantaloni pe amandoi, la fund si peste picioare, iar cureaua aia durea rau de tot. Varul meu era destul de obraznic, imi si aduc aminte cum fugea bunica dupa el pe strada cu nuiaua … Uneori il prindea, dar de obicei era mai rapid. Eu nu am avut ocazia sa cunosc nuiaua (eram mai cuminte!!!). Iar toate astea s-au intamplat pana am facut 10 ani. Dupa varsta aceea nu am mai avut timp de boacane.

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

