SACCSIV – blog ortodox

Comentariul zilei (30.08.2015): GIULGIUL DIN TORINO este indubitabil un fals

Posted in Uncategorized by saccsiv on august 30, 2015

Iata comentariul fratelui Cosmin postat la IISUS HRISTOS a fost RASTIGNIT CU MAINILE DEASUPRA CAPULUI – ipoteza a oamenilor de stiinta ce au studiat GIULGIUL DIN TORINO. Pentru ca vin Sfintele Pasti …:

Doamne ajuta frate Vasile!

Poate deschizi un articol pe baza acestui comentariu, desigur daca consideri utila interventia mea. Poate s-a mai dezbatut aici subiectul, iar eu in superficialitatea mea sunt in nestiinta.

Cu riscul de a repeta probabil ceea ce altii au spus sau clarificat si cu riscul de a fi un superficial in tratarea problematicii veridicitatii giulgiului din Torino, afirm: GIULGIUL ESTE INDUBITABIL UN FALS!!!

Argument:

Daca toti „specialistii” care au studiat problema giulgiului nu ar fi fost superficiali in analiza lor, ar fi aflat din Evanghelia dupa Ioan Capitolul 20, versetele de la 4 la 8, ca:

„4. Şi cei doi alergau împreună, dar celălalt ucenic, alergând înainte, mai repede decât Petru, a sosit cel dintâi la mormânt.
5. Şi, aplecându-se, a văzut giulgiurile puse jos, dar n-a intrat.
6. A sosit şi Simon-Petru, urmând după el, şi a intrat în mormânt şi a văzut giulgiurile puse jos,
7. Iar mahrama, care fusese pe capul Lui, nu era pusă împreună cu giulgiurile, ci înfăşurată, la o parte, într-un loc.
8. Atunci a intrat şi celălalt ucenic care sosise întâi la mormânt, şi a văzut şi a crezut.”

Din textul Evangheliei reies foarte clar urmatoarele specte:

  1. Giulgiul nu era unul ci mai multe, fapt ce demonstreaza ca imaginea corpului nu se putea imprima pe o singura panza in intregul ei. Dar sa presupunem ca ne inselam si nu stim exact modalitatea de infasurare a trupului dar,
  2. Panza care infasura capul, numita mahrama, si care „…care fusese pe capul Lui, nu era pusă împreună cu giulgiurile, ci înfăşurată, la o parte, într-un loc”, era o piesa individuala aparte, distincta de celelalte elemente si era singura piesa pe care se putea imprima imaginea fetei. Ori pe giulgiul din Torino avem imprimat tot trupul in intregul sau ceea ce practic e imposibil. Acest aspect este greu tare si cantareste foarte mult in a demostra ca giulgiul din Torino e un fals ordinar.

Imi cer iertare daca cumva ma aflu in inselare si astept cu deosebit interes contraargumente.

Doamne ajuta.

 

Tagged with:

53 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. marciusquintus said, on august 30, 2015 at 3:07 pm

    http://new.euro-med.dk/20150403-what-happened-in-the-tomb-of-christ-that-first-easter-night.php
    Va aduc aminte ca giulgiul a fost furat din Constantinopol de catre blestematii cruciati ai Cruciadei a IV-a.

    Apreciază

  2. tataia said, on august 30, 2015 at 4:53 pm

    Apreciază

    • cosminmatiu said, on august 30, 2015 at 5:59 pm

      Ce este cu basul ala infundat pe fundalul emisiunii?

      Apreciază

      • tataia said, on august 30, 2015 at 7:02 pm

        Nu stiu…emisiunea este despre organismele modificate genetic, vaccinuri, fluorul din pasta de dinti etc, etc, dar in primul si in primul rind despre chemtrails. Spune lucruri adevarate nu prea am vazut sa o ia pe aratura…dara daca ati remarcat voi vreun moment al emisiuni in care o ia pe aratura semnalati!

        Apreciază

    • cca70 said, on august 30, 2015 at 8:28 pm

      azi au dat astia din avioane cu otrava la greu…erau numai dungi pe cer

      Apreciază

  3. valentin said, on august 30, 2015 at 5:01 pm

    pentru cei interesați e o emisiune pe antena3 la 17.00 despre abuzuri, preoți închiși, legi aberante împotriva creștinilor etc. în ultima sută de ani

    Apreciază

  4. Ionut said, on august 30, 2015 at 5:20 pm

    Off topic:
    Acum, pe Antena3, despre „lege”.

    Apreciază

  5. Felix Stancu said, on august 30, 2015 at 6:41 pm

    Giulgiul nu era unul ci mai multe, fapt ce demonstreaza ca imaginea corpului nu se putea imprima pe o singura panza in intregul ei. Dar sa presupunem ca ne inselam si nu stim exact modalitatea de infasurare a trupului dar, Sfântul Ioan Gură de Aur: Evanghelistul n-are atâta grijă să arate că trupul a fost înmormântat cu multă smirnă, substanță ce lipește și leagă giulgiul de trup ca un plumb… Comentariu la Evanghelia lui Ioan, p. 453, Editura Pelerinul, Oradea, 1998 Panza care infasura capul, numita mahrama, si care „…care fusese pe capul Lui, nu era pusă împreună cu giulgiurile, ci înfăşurată, la o parte, într-un loc”, era o piesa individuala aparte, distincta de celelalte elemente si era singura piesa pe care se putea imprima imaginea fetei. Ori pe giulgiul din Torino avem imprimat tot trupul in intregul sau ceea ce practic e imposibil. Acest aspect este greu tare si cantareste foarte mult in a demostra ca giulgiul din Torino e un fals ordinar. Nu era nevoie de imprimarea chipului lui Iisus pe mahrama în mormânt deoarece mai clar explică această legătură rugăciunea pentru sfinţirea icoanei lui Hristos din Molitfelnicul Bisericii ortodoxe. În această rugăciune se pomeneşte despre atingerea feţei lui Hristos de mahrama trimisă de El lui Avgar de Edesa, pe care Şi-a lăsat imprimată odată cu chipul Său şi puterea Sa şi de aceea a vindecat prin ea pe cel căruia i-a trimis-o. Căci, conform celor spuse mai sus, chipul sau cuvântul cuiva şi subiectul lui, sunt legate printr-o iradiere de putere. Apoi în rugăciune se cere: «O, bunule Stăpâne, caută cu îndurare spre noi şi spre icoana aceasta… şi trimite asupra ei binecuvântarea Ta cea cerească şi darul Preasfântului Duh şi o binecuvântă şi o sfinţeşte pe ea şi-i dă ei putere de tămăduire şi de toate meşteşugirile diavoleşti gonitoare; umple-o pe ea de binecuvântarea şi de tăria Sfântului celui nefăcut de mână chip, care dintru atingerea preasfintei şi preacuratei feţe a iubitului Tău Fiu din destul o a câştigat, ca printr-însa puterile şi minunile pentru întărirea dreptei credinţe şi mântuirea credinciosului Tău popor să se lucreze».
    Se cere, aşadar, ca şi icoana prezentă să se împărtăşească de puterea nefăcută de mână dată icoanei prin atingerea feţei lui Hristos; să se prelungească deci puterea aceleia şi la icoana aceasta. Apoi rugăciunea se încheie cu afirmarea că înaintea icoanei se aduce închinare lui Dumnezeu cel în Treime : «Că Ţie celui atotputernic şi Unuia Născut Fiului Tău şi Preasfântului Duh, înaintea ei închinându-ne şi cu credinţă chemându-Te şi cu dinadinsul rugându-ne, auziţi să fim şi mila iubirii Tale de oameni să aflăm şi dar să câştigăm». Sfânta Treime chemată în rugăciune, coborând în faţa icoanei, îl ridică la Ea pe cel căruia privirea icoanei îi prilejuieşte chemarea lui Dumnezeu.

    Apreciază

    • Ioan said, on august 31, 2015 at 10:43 am

      Nu exista rugaciuni de sfintire a icoanelor in Ortodoxie. Aceasta asa-zisa rugaciune din Moliftelnic este papistaseasca la origine.

      http://www.pemptousia.ro/2013/10/sfintirea-icoanelor-o-practica-in-contradictie-cu-traditia-bisericii-partea-intai/

      Apreciat de 2 persoane

      • andrei-d said, on august 31, 2015 at 4:47 pm

        Poi de aceea rad sectarii si ereticii, ca noi sfintim lemnul, si apoi ne inchinam lui. O icoana, odata pictata sfantul nu asteapta sa-l invoci decat in rugaciune, nu sa-i sfintesti icoana, caci el nu se afla acolo, ci e pretutindeni unde-ti aduci aminte de el. Ortodocsii ar trebui sa urmeze Sinoadelor si nu scolasticii. Ca Ortodoxia predata si urmata ca la carte ar intoarce milioane de suflete spre mantuire, oare cum ar fi sa-L vada oamenii pe Hristos si alaturi de el cohorte de draci, oare tot la draci s-ar duce? NU. Dar noi „nu luminam ca popoarele sa vada lumina faptelor si sa laude pe Tatal Care este in ceruri”.

        Apreciat de 2 persoane

  6. ioanc said, on august 30, 2015 at 6:59 pm

    De ce giulgiul din Torino nu poate fi cel autentic?

    „… mahrama este mentionata ca fiind pusa deoparte de giulgiuri, fiind “infasurata”, dupa cum zice evanghelistul> “Iar mahrama, care fusese pe capul Lui, nu era pusa impreuna cu giulgiurile, ci infasurata, la o parte, intr-un loc” (In. 20, 7). Verbul “a infasura” arata tocmai acest lucru: acoperirea stransa de jur-imprejur a conturului capului cu o panza pentru a-l cuprinde.

    Imobilitatea pe care o oferea giulgiul infasurat cu miresme si mahrama infasurata pe cap se poate vedea lamurit si la invierea lui Lazar: “Şi a ieşit mortul, fiind legat la picioare şi la mâini cu fâşii de pânză şi faţa lui era înfăşurată cu mahramă. Iisus le-a zis: Dezlegaţi-l şi lăsaţi-l să meargă” (In 11, 44). Aici este frumusetea invierii lui Hristos!… fiindca a biruit moartea si a inviat lasand giulgiurile si mahrama asa cum fusesera puse de ucenici cand a fost ingropat, adica a lasat pecetile intregi. Si ale mormantului si ale giulgiurilor si a mahramei. Asadar, “chipul” reprezentat pe giulgiul din Torino nu are cum sa fie cel adevarat al Mantuitorului, deoarece mahrama, dupa cuvintele evanghelistilor, era cea care acoperea capul si care a fost dupa inviere “infasurata” si pusa “la o parte, intr-un loc”. Astfel ca Giulgiul din Torino vine si contesta cuvintele evanghelistilor, nerespectand deloc obiceiul iudeilor dupa care fusese ingropat Mantuitorul deoarece, dupa cum se observa in imagine, giulgiul din Torino acoperea pe “de-a lungul” trupul, nu pe “de-a latul”, ca la iudei. Astfel se explica de ce apare chipul acela imprimat pe giulgiu si nu pe mahrama, asa cum ar trebui. Iarasi, giulgiul din Torino este doar o singura bucata de panza de in, in schimb peste tot in Evanghelii cuvantul “giulgiu” este trecut la plural> ” Si, aplecandu-se, a vazut giulgiurile puse jos” (In. 20, 5).
    (http://www.apologeticum.ro/2010/12/vinderea-ortodoxiei-patru-episcopi-si-un-sobor-de-preoti-ortodocsi-s-au-rugat-impreuna-cu-ereticii-papistasi-in-fata-unei-carpe/)

    Apreciază

  7. Felix Stancu said, on august 30, 2015 at 7:36 pm

    Părintele Sofronie Saharov – Scrisori, Editura Egumenița, 2003, p. 242-243.

    Din cele văzute de noi vreau să remarc mai întâi Giulgiul din Torino, care este o bucată lungă de pânză, suficientă să acopere corpul [lui Iisus] din față și până în spate [dacă Mântuitorul avea înălțimea de 1,80 și s-a desfășurat pânza de la picioare apoi peste capul Domnului și în continuare pe spate până jos la călcâie, era logic că la jumătatea pânzei s-a imprimat chipul]; capul este în mijlocul pânzei (ca pe un timbru poștal). Au fost folosite toate mijloacele ştiinţifice actuale pentru o analiză foarte delicată. Rezultatul: este originar din acele locuri, în care şi-a petrecut viaţa Hristos. Pe giulgiu se văd pete ruginii, mai puţin clare decât pe ilustrată (partea stângă). Mai înainte nimeni nu şi-a dat seama că întreaga masă de pete era „negativul” imaginii. Fotografiat la sfârşitul veacului trecut, pentru prima dată s-a realizat „pozitivul”, faţa, chipul unui om de o frumuseţe uimitoare. Timp de secole, la început în Răsăritul Ortodox, apoi (ajuns în Apus) în Apus, giulgiul s-a păstrat, potrivit Tradiţiei, ca „giulgiul lui Hristos”. Este greu de presupus că acest giulgiu a aparţinut altcuiva şi nu lui Hristos. Pe spate, pe cap şi în alte locuri sunt urme ale biciuirii. Giulgiul este expus în catedrala din Torino de la sfârşitul lui august până în octombrie.
    Datorită unei recomandări, ni s-a permis să intrăm fără rând, ca vizitatori din Anglia. Altfel ar fi fost foarte greu să aşteptăm la rând ore întregi de dimineaţa devreme (într-o mulţime gălăgioasă din sud), pentru ca apoi, fără să te opreşti, să treci prin faţa giulgiului expus. Deja l-au văzut mai mult de trei milioane de oameni.

    Apreciat de 1 persoană

  8. lastunnegru said, on august 30, 2015 at 7:37 pm

    off topic

    Zoltan Istvan candidatul pentru functia de presedinte al Americi din partea partidului transhumanist:

    Solutia pentru o societate sigura in viitor implantarea ( viitorul nanocip ) criminalilor violenti.
    Solutia pentru o societate sigura in viitor implantarea ( viitorul nanocip ) tuturor oamenilor pentru ca atunci cand se comite o infractiune violenta creierul nostru va trimite semnale cerebrale prin implant imediat ca i se intampla ceva grav sau are o trauma.
    Solutia pentru ca sa nu mai fie condamnati la moarte criminali implantul ( viitorul nanocip ), modificarea – schimbarea comportamantului sau lobotomie.

    How brain implants ( and other tehnology ) could make the death penality obolete
    Cum implanturile craniene si alte tehnologi pot face pedeapsa cu moartea ceva demodat

    http://motherboard.vice.com/read/how-brain-implants-and-other-technology-could-make-the-death-penalty-obsolete

    Pedeapsa cu moartea este una dintre problemele cele mai controversate din America. Criticii se plâng că pedeapsa capitală este inumana, subliniind modul în care unele execuții nu au reușit să-i omoare rapid pe criminali (și defapt sa ii tortureze). Susținătorii pedepsei cu moartea ataca inapoi spunand ca pedeapsa capitală descurajează criminalității violente în societate și servește dreptate victimelor nedreptățite. Complicand problema este ca liniile politice, etnice, religioase și nu disting cu ușurință promotori pedeapsei cu moartea fata de critici ei. De fapt, doar 31 state permit chiar pedeapsa capitală, astfel încât America este în mare măsură împărțită pe această temă.

    Indiferent de dezbaterea care-nu prezintă semne de relaxare, cum ne indreptam spre alegerile din 2016 cred ca tehnologia va schimba întreaga conversație în următorii 10 până la 20 de ani, făcând multe dintre aspectele cele mai puternice învechite.

    De exemplu, este probabil ca vom avea implanturi craniene în urmatoarele două decenii, care va fi capabile de a trimite semnale de la creierul nostru care manipulează comportamentele noastre. Aceste implanturi vor fi în măsură să controleze temperamentul iesit de sub control și acțiunile și violentele poate chiar gânduri neplăcute. Acest tip de tehnologie ridică întrebarea evidentă: în loc de a ucide pe cineva care a comis o crimă teribilă, ar trebui să le modificam în schimb creierul lor și modul în care funcționează pentru a le face o persoană mai bună?

    Recent, dispozitivul comercializat Thync a fost pe prima pagină a ziarelor ca poate să modifice starea de spirit a noastra. În plus, aproape o jumătate de milion de oameni au deja implanturi în capetele lor, cele mai multe pentru a depăși surditatea, dar unele pentru a ajuta ( celor cu ) Alzheimer sau epilepsie. Deci, tehnologia pentru a schimba comportamentul și modifica creierul nu este science-fiction. Știința, în unele moduri, este deja aici, și cu siguranță gata să crească, mai ales cu Initiativa Obama de 3 miliarde de dolari, din care 70 de milioane de dolari a mers la DARPA, parțial pentru cercetarea implanturior craniene

    Criminali violenti vor fi prinsi mult mai des decât în ​​prezent, mai ales dacă avem un anumit tip de implant care alerteaza trauma in oameni

    Unele persoane se pot plâng că implanturile sunt prea invazive si extreme. Dar rezultate similare in modificarea minti infractorilor pentru a corespunde mai bine scopurilor societatii poate fi realizată prin inginerie genetică, nanotehnologie, sau chiar super medicamente De fapt, multor criminali le sunt date deja medicamente puternice, ceea ce ii face destul de diferiti ca si cum ar fi fără ele. La urma urmei, unii oameni, inclusiv eu-cred infractiunile violente sant o versiune de boli mintale.

    Cu atât de multe posibilitati științifice la orizont pe termen scurt de a schimba comportamentul și atitudinile criminala a cuiva, adevarata dezbaterea a societati sar putea sa fie in curand nu daca sa execute oameni, dar dacă societatea ar trebui să pledeze pentru recondiționarea cerebrala a infractorilor cu alte cuvinte o lobotomie

    Pentru că vreau să cred în binele ființelor umane, și, de asemenea, cred că toate existența umană are o valoare, sunt în căutarea de modalități de a păstra viața și pentru a maximiza utilitatea în societate

    O altă metodă care ar putea fi luate în considerare pentru criminali condamnati la moarte este criogenia. Filmul Minority Report, care oferă precogs care pot vedea activitatea criminalității în viitor, arată alte modalități criminali violente sunt tratate cu: și anume o formă de animație suspendată în cazul în care criminalii isi viseaza viata lor. Deci conceptul nu este o raritate. In acest sens criminali din ziua de astazi ar trebui din punct vedere legal să li-se acorde posibilitatea de criogenie să fie returnat la o stare de viață în viitor, în cazul în care reconditionarea creierului și a noilor tehnologi de prevenire tehnolog cum ar fi supravegherea omniprezenta înseamnă că nu mai puteau comite acte de violență.

    Vorbind de supraveghere extremă acest domeniu în creștere rapidă a tehnologiei, de asemenea prezintă noi- termeni-alternative pentru criminali condamnati la pedeapsa cu moartea care ar putea sa fie considerate ca o pedeapsa suficienta. Am putea urmari permanent și să monitorizam criminali condamnati la moarte. Și am putea avea o bratara pentru glezna (sau implant), care elibereaza un tranchilizant puternic dacă un comportament violent este raportată sau incercat

    Supravegherea și urmărirea infractorilor ar fi costisitoare pentru a fi monitoriza, dar, probabil, in cinci pana la 10 ani de programe de recunoaștere pe calculator de bază care se ocupă de drone ar putea fi capabili să facă supravegherea convenabil. De fapt, ar putea fi mai ieftină doar pentru a avea un robot care sa urmeze un criminal violent în jurul tot timpul, o altă tehnologie care, de asemenea, ar trebui să fie aici în mai puțin de timp de un deceniu. Infractorii violenți ar putea, de exemplu sa calatoreasca numai in masini fara sofer aprobate și supravegheate de poliția locală, și ar însoțiti întotdeauna de unele drone sau de roboti ingrijitori.

    Indiferent, în viitor, va fi greu să faci ceva greșit fără a fi prins. Sateliți, camere de stradă, drone, și publicul, cu camerele lor de smartphone-uri (și în 20 de ani cu ochii lor bionici) va capta tot. Pur și simplu crimele fizice vor fi mult mai greu de comis. Și dacă oamenii știau că urmau să fie prinsi, criminalitatea ar scadea vizibil. De fapt presupun ca în viitor criminali violenti vor fi prinsi mult mai des decât în ​​prezent, mai ales dacă avem un anumit tip de implant de alerta a traumei în oameni, un dispozitiv care avertizează autoritățile atunci când creierul cuiva semnalizaza pericol mare sau trauma (cum ar fi o victimă a unui jaf)

    În mod inevitabil, viitorul crimei se va schimba din cauza tehnologiei. Prin urmare, ar trebui să ia în considerare, de asemenea, schimbarea opiniile noastre privind pedeapsa cu moartea. Reabilitarea criminalilor prin venirea tehnologiei radicale, precum și optimismul meu pentru a găsi binele în oameni, asta ma influientat pe mine sa vin in public împotriva pedepsei cu moartea

    Orice se întâmplă, noi nu ar trebui să continuam să cheltuim miliarde de dolari din banii contribuabilului pentru a păstra atât de multe criminali în închisoare. Sistemul penitenciar american costă de patru ori mai mare decât întregul sistem de învățământ de stat din America. Pentru mine, acest fapt financiar este una dintre cele mai mari tragedii în curs ale economiei americane și a societății. Ar trebui să folosim știința și tehnologia pentru a reabilita și de a face criminali sa contribuie pozitiv la stilul de viata american, atunci ei nu ar mai trebui sa fie criminali ci cetățenii adăugatila un viitor mai luminos pentru noi toți

    Apreciază

  9. ioanc said, on august 30, 2015 at 7:43 pm

    cred ca e mai grav, ce se zice mai departe, si anume ca IISUS HRISTOS a fost rastignit cu mainile deasupra capului. Aceasta e o erezie. Acelasi lucru il sustin si „Martorii lui Iehova” ca Iisus Hristos a fost rastignit pe stalp, cu mainile incrucisate deasupra capului si batute intr-un singur cui.

    In Ioan 20:25, aflam: „Deci au zis lui ceilalţi ucenici: Am văzut pe Domnul! Dar el [Toma] le-a zis: Dacă nu voi vedea, în mâinile Lui, semnul cuielor, şi dacă nu voi pune degetul meu în semnul cuielor, şi dacă nu voi pune mâna mea în coasta Lui, nu voi crede.

    Textul arata foarte clar ca in mainile lui Hristos au fost batute mai multe (mai exact – 2) cuie, si Ap. Toma stia bine acest lucru. E si logic ca la pironirea pe stalp sa se puna un singur cui (cum au si reprezentat iehovistii), dar o astfel de idee este contrazisa de Sfanta Scriptura.

    Noi stim ca Iisus Hristos a fost rastignit cu bratele intinse orizontal, si a avut 4 piroane (cuie) nu 2 sau 3 ca la papistasi (2 piroane in fiecare mana si unul singur in picioare). Dupa cum stim Sfanta Elena, mama Sfantului imparat Constantin cel Mare la aflarea cinstitei Cruci s-au gasit si patru piroane care au strapuns trupul Domnului.

    De ce aceasta batjocorire a Sfintei Cruci? Ne-o zice dumnezeiescul Apostol Pavel:
    Cuvântul Crucii, pentru cei ce pier, este nebunie, iar pentru noi, cei ce ne mântuim este puterea lui Dumnezeu” (I Corinteni 1;18). Dintre cei care au urat Crucea, cat si pe Cel rastignit pe ea, de-a lungul istoriei au fost, sunt si vor fi. Pentru noi, ortodocsii, semnul Sfintei Cruci este „Semnul Fiului Omului”, despre care ne vorbeste cartea Apocalipsei.

    Apreciat de 1 persoană

    • el said, on august 30, 2015 at 10:21 pm

      cei ce sustin hula acesta( ca Hristos ar fi fost ratignit altfel decta pe Cruce ) sunt aceiasi care SE TEM DE CRUCE, slugile celui a carui „imparatie” a fost desfiintata de Hristos prin Cruce si care uraste si nu sufera Crucea prin care a fost SURPAT el, diavolul, tatal minciunii si tatal celor care iscodesc aceste feluri de HULE !

      „„Doamne, arma asupra diavolului, Crucea Ta o ai dat noua; ca se ingrozeste si se cutremura, nesuferind a cauta spre puterea ei; ca mortii i-ai sculat si moartea o ai surpat, pentru aceasta ne inchinam ingroparii Tale si invierii”.Amin”

      si iarasi :

      „din cantarile slujbei Sfintei Cruci: ,,Mare esti, Doamne, si mult milostiv! Caci ne-ai dat sa ne inchinam acum facatoarei de viata Crucii Tale, pe care s-au pironit mainile si picioarele Tale, pe care s-a varsat sangele din preacurata coasta Ta, izvorandu-ne noua viata”.

      „Mantuieste, Doamne, poporul Tau si binecuvanteaza mostenirea Ta; biruinta binecredinciosilor crestini asupra celui potrivnic daruieste si cu Crucea Ta pazeste pe poporul Ta” (Troparul la Inaltarea Sfintei Cruci)

      ,,Crucii tale ne inchinam, Hristoase, si Sfinta Invierea Ta o laudam si o marim!”

      Apreciat de 5 persoane

  10. ios said, on august 30, 2015 at 8:00 pm

    Mai mult ca sigur este adevarat deoarece nu putea sa se piarda este ca o piesa importanta de puzzle , poate unii naivi sa creada ca nu este adevarat ce castigi daca al negi si chiar daca nu ar fi al mantuitorului totusi ne bucura ca al vedem ca si al lui.

    Apreciază

  11. ios said, on august 30, 2015 at 8:01 pm

    Asa mergem cu negatiile peste tot nu , nu trebui sa tinem cu ursu

    Apreciază

    • Cosmin said, on august 30, 2015 at 11:08 pm

      @ios

      Toata stima si consideratia, dar am cerut contraargumente la: „7. Iar mahrama, care fusese pe capul Lui, nu era pusă împreună cu giulgiurile, ci înfăşurată, la o parte, într-un loc.”

      Care parte nu o intelegi? Cea cu mahrama care e o panza ce acopera capul, situatie in care imaginea fetei nu are cum sa se imprime pe giulgiu, sau cea cu imaginea trupului care se poate imprima pe giulgiu, dar nu si pe mahrama ?

      Giulgiul din Torino e format dintr-o piesa singulara ce acopera trupul longitudinal, contrar procedurilor funerare iudaice ale acelor vremuri.

      Daca nu intelegi, iti desenez si iti trimit pe mail desenul.

      Lasand gluma si ironia la o parte, astept contraargumente de oameni maturi, nu idei sectare bazate pe combaterea textului Evanghelic.

      Dezbatem un text Evanghelic, va rog frumos acordati respectul si maturitatea analizei cuvenite.

      Din punctul meu de vedere Ioan Evanghelistul a facut acea precizare in textul Evangheliei, avand premonitia parca de operatiunea giulgiul din Torino al bisericii papistase ce avea sa urmeze din penurie de artefacte autentice.

      @ ioanc

      Multumesc pentru detaliul cu infasurarea, detaliu care confirma si intareste ceva mai mult decat evident.

      Apreciază

      • ios said, on august 31, 2015 at 10:24 pm

        Nu vreau sa te contrazic cu nimic inteleg ca ai dreptate dar in spatiul logicii , unde nu ai a-ti spun io , de ce nu accepti ca la Dumnezeu toate sint cu putinta si pe giulgiul putea aparea chipul patrundea prin amandoua . fi sigur ca el a fost pus in mormant si infasurat cu trupul plin de sange sau care urma sa curga din el la cata bataie a luat. patrundea prin tot . deci el sa trezit si a pus deoparte carpele alea pline de sange si transpiratie

        Apreciază

    • Ionut said, on august 30, 2015 at 10:31 pm

      Bun articolul!

      Apreciază

    • a said, on august 31, 2015 at 6:41 am

      Minunat, datator de speranta. Dar citatul “Salvarea patriei este legea suprema” si ceea ce urmeaza dupa el, va fi adevaratul motiv pentru care va fi prigonit acest om, pentru ca, asta ne da dreptul sa linsam cam toata clasa politica si mafia care ne paraziteaza, si asta ii va ingrozi pe ticalosi. Inclusiv pe ala care cica ne este presedinte.

      Apreciază

  12. tataia said, on august 30, 2015 at 9:01 pm

    Frate Vasile, ziceai tu ceva ca ai fi avut ocazia sa pozezi o dira de tip contrail adevarat…Eu as fi avut ocazia sa pozez si sa filmez sute de chestii care dovedesc fara putinta de tagada existenta chemtrails, dar nu se merita. Cine vrea sa se informeze poate gasi absolut orice informatii doreste despre acest subiect pe net…Numai daca nu vrei, atunci nu gasesti dovezi. Exista mii de poze si de filmari facute deja de altii..

    Hai sa va arat una:

    In conditiile in care exista astfel de MII de dovezi de netagaduit…cei care in continuare ii combat pe cei ce vorbesc despre chemtrails nu pot fi decit agenti de dezinformare…

    Apreciază

  13. john said, on august 30, 2015 at 9:33 pm

    off,nu ti separe ciudat?Ciudatenii „fara numar” in China
    Imagini dramatice: Cinci persoane, „înghiţite” de asfalt, într-o staţie de autobuz din China
    http://www.mediafax.ro/externe/imagini-dramatice-cinci-persoane-inghitite-de-asfalt-intr-o-statie-de-autobuz-din-china-video-14692714

    Apreciază

  14. tataia said, on august 30, 2015 at 9:52 pm

    Apreciat de 2 persoane

  15. michael said, on august 30, 2015 at 11:01 pm

    Legea 217/2015? Poate e doar o coincidenta, dar, daca aduni toate cifrele obtii 18 sau… 6+6+6.

    Apreciază

  16. acelas said, on august 31, 2015 at 12:55 am

    cretinisme

    http://www.libertatea.ro/detalii/articol/inainte-de-a-muri-baba-vanga-ar-fi-trimis-un-mesaj-ciudat-in-romania-apare-un-mesia-312669.html

    ideea e ca oricati ar vorbi de Romania negativ legat de acest subiect, adevarul e ca TOTI acesti neghiobi il asteapta pe acel neghiob, si nu pe Iisus Hristos Dumnezeu, ceea ce confirma maleficul „profetiilor” lor si al planului sionist ..

    .

    Apreciază

  17. Felix Stancu said, on august 31, 2015 at 11:01 am

    Frate Vasile toată stima pentru râvna ta anti-ecumenistă! Însă în cazul de față se potrivește cuvântul Părintelui Sofronie Saharov: Nu trebuie să gândim: „Ce fac papistaşii, să nu fac şi eu”. Aceasta este o greşeală – criteriul nostru nu sunt papistaşii, ci voia lui Dumnezeu.
    Trebuie să înțelegi că expresia giulgiurile înseamnă de fapt două piese: mahrama și pânza mai lungă de in care a acoperit Trupul Domnului Iisus. Pluralul giulgiurile incumbă cele două piese. Căci după teoria lui cosmin, giullgiurile înseamnă piese fără număr, fără număr…
    Și apoi dacă aceste giulgiu a fost cinstit în Răsărit și mai apoi a ajuns în mâinile papistașilor și pentru acest motiv nu-l mai validează cosmin ca fiind autentic, e ca și cum ai arunca copaia cu tot prunc și apa murdară după îmbăierea pruncului!
    Deci te rog din partea mea să renunți la această idee falsă de dezbatere care frizează hula împotriva Duhului Sfânt! Dacă vrei să fii receptiv! Altfel să contestăm giulgiu numai pentru că atrage acolo milioane de pelerini și asta nu ne convine nouă, înseamnă că folosim metoda scopul scuză mijloacele!
    P. S. Nu mă miră blocajul lui cosmin pe textul Scripturii pentru că spune Sfântul Iustin Popovici: Nu este suficient să invoce cineva Sfânta Scriptură, pentru că şi diavolul o invocă; şi, cu cât se găseşte într-o nevoie mai mare, cu atât o invocă mai mult – aşa cum s-a întâmplat când a ispitit pe Domnul în pustie”

    Apreciază

    • Cosmin said, on august 31, 2015 at 10:14 pm

      @ Felix Stancu

      Eu nu tin neaparat sa-mi sustin punctul meu de vedere, cu toate ca o fac argumentat spre deosebire de tine, tocmai pentru ca as putea sa ma-nsel.

      Iti acord respectul cuvenit si nu te arunc deoparte ignorandu-te si apeland la o terta parte sa clarifice situatia. Probabil ca nu ma duce capul, dar cu atat mai mult, trebuie sa ma combati cu argumente. Dar nu o faci.

      Tu spui ca „trebuie să înțelegi că expresia giulgiurile înseamnă de fapt două piese: mahrama și pânza mai lungă de in care a acoperit Trupul Domnului Iisus. Pluralul giulgiurile incumbă cele două piese.” – Conform cui ???

      Conform teoriei tale giulgiurile reprezinta doar 2 piese, desii nu ai nici un argument clar in acest sens. Dar sa presupunem ca giulgiurile reprezinta doar doua piese, cuplu format din giulgiu si mahrama. Atunci de ce Evanghelistul face precizarea clara a faptului ca:

      „…giulgiurile [doua sau mai multe, chiar nu mai conteaza] erau puse jos,
      7. Iar mahrama[singular], care fusese pe capul Lui, nu era pusă împreună cu giulgiurile[plural]…”

      Textul e clar ca lumina zilei. Nu trebuie sa ai foarte multa scoala sa-ti dai seama din textul evanghelic ca mahrama era o piesa distincta si era foarte usor de recunoscut, iar giulgiurile(doua sau mai multe) erau puse intr-un alt loc separat de mahrama sau invers, nu conteaza. De aici reiese prezenta a cel putin 3 piese distincte si separate, repsectiv giulgiurile(plural – cel putin doua) si mahrama(una bucata).

      Revenind la giulgiul din Torino, e format DINTR-O SINGURA PIESA. Daca nu e asa te rog sa ma corectezi.

      O alta caracteristica majora a giulgiului din Torino este faptul ca imaginea tradeaza o imprimare longitudinala, ori se stie prea bine ca modul de imbalsamare in traditia iudaica era prin infasurare, adica imaginea trebuia sa se imprime transversal si discontinu. Dar probabil ma insel si aici, nu detin suficiente informatii referitoare la acest aspect.

      Avem o problema de matematica de clasa a 4-a. Din punctul meu de vedere 1 + 1 fac 2 si nu 1 conform teorie tale. In ciuda faptului ca si tu recunosti ca era vorba de 2 piese separate, una care acoperea corpul iar cealalta capul, tu sustii teoria veridicitatii giulgiului din Torino care e format dintr-o singura bucata si culmea are imprimata imaginea trupului in intregul sau ceea ce conform descrierii Evanghelistului este imposibil.

      Acum: tu ori judeci problema sentimental, ori exista o problema de rationament. Nu imi dau seama.

      Ii rog si pe ceilalti frati sa faca lumina in aceasta polemica si sa ma ajute in ratacirea mea. Probabil ma-nsel sau sunt blocat cum spune Felix.

      Apreciază

      • auditus said, on septembrie 1, 2015 at 1:51 pm

        Imi permit sa citez din textele Evangheliilor partile referitoare la inmormantarea lui Iisus:

        Marcu 15
        44. Iar Pilat s’a mirat ca a si murit; si chemand sutasul, l-a intrebat daca a murit de mult.
        45. Si afland de la sutas, i-a daruit lui Iosif trupul mort.
        46. Si Iosif, cumparand giulgiu si coborandu-L de pe cruce, L-a infasurat in giulgiu si L-a pus intr’un mormant care era sapat in stanca; si a pravalit o piatra la usa mormantului.
        Iar Maria Magdalena si Maria, mama lui Iosif, priveau unde L-au pus.

        Matei 27
        57 Iar in amurgul zilei a venit un om bogat din Arimateea, cu numele Iosif, care era si el ucenic al lui Iisus.
        Acesta, ducandu-se la Pilat, a cerut trupul lui Iisus. Atunci Pilat a poruncit sa i se dea.
        Si Iosif, luand trupul, l-a infasurat in giulgiu curat
        si l-a pus in mormantul sau cel nou pe care-l sapase in stanca; si pravalind o piatra mare la usa mormantului, a plecat.

        Luca 23
        51 El era din Arimateea, cetate a Iudeilor, si astepta imparatia lui Dumnezeu;
        52. acesta, venind la Pilat, a cerut trupul lui Iisus.
        53. Si l-a coborat si l-a infasurat in giulgiu si l-a pus intr’un mormant sapat in piatra, in care nimeni niciodata nu mai fusese pus.
        54. Si ziua aceea era vineri si se lumina spre sambata
        55. Si femeile care venisera cu El din Galileea mergeau in urma si au vazut mormantul si cum I-a fost asezat trupul.
        56. Si dupa ce s’au intors, au pregatit miresme si miruri; iar sambata s’au odihnit, dupa lege.

        Apreciază

      • auditus said, on septembrie 1, 2015 at 2:23 pm

        Ioan 19

        38. Dupa acestea, Iosif din Arimateea, fiind ucenic al lui Iisus – dar intr’ascuns, de frica Iudeilor -, l-a rugat pe Pilat ca sa ridice trupul lui Iisus. Si Pilat i-a dat voie. Deci a venit si I-a ridicat trupul.
        39. Si a venit si Nicodim – cel care venise la El mai inainte, noaptea -, aducand ca la o suta de litre de amestec de smirna si aloe.
        40. Deci ei au luat trupul lui Iisus si l-au infasurat in giulgiu cu miresme, asa cum este obiceiul de ingropare la Iudei.
        41. Iar in locul unde a fost rastignit era o gradina, iar in gradina un mormant nou, in care nimeni niciodata nu mai fusese pus.
        42. Asadar, din pricina Vinerii Iudeilor, de aceea L-au pus pe Iisus acolo, ca era mormantul aproape.

        Insa in alt text, referitor la invierea lui Lazar, textul giulgiu e inlocuit cu fasii de panza:
        Ioan 11
        44. Si a iesit mortul, legat la picioare si la maini cu fasii de panza; si fata lui era infasurata cu marama. Iisus le-a zis: „Dezlegati-l si lasati-l sa mearga!”

        Am folosit biblia aceasta http://www.crestinortodox.ro/biblia/

        Apreciază

      • auditus said, on septembrie 1, 2015 at 2:42 pm

        Pregatirea pentru inmormantare, la evrei

        Imediat dupa moarte, rudele si apropiatii inchideau ochii si gura celui adormit. Cand dreptul Iacov a fost chemat in Egipt, de Iosif, el s-a temut de drum, insa Domnul l-a incurajat, zicandu-i: „Eu sunt Domnul Dumnezeul tatalui tau, nu te teme a te duce in Egipt, caci acolo am sa te fac neam mare. Am sa merg cu tine in Egipt Eu Insumi si tot Eu am sa te scot de acolo, iar Iosif iti va inchide ochii cu mana sa!” (Facere 46, 4).

        Tot imediat dupa moarte, celui adormit i se dadea si ultima sarutare, numita si „sarutarea cea mai de pe urma”. Cand a murit Iacov, fiul sau cel iubit, anume Iosif, il va saruta cu aceasta sarutare. „Atunci Iosif, cazand pe fata tatalui sau, l-a plans si l-a sarutat” (Facere 50, 1). Imediat dupa aceasta ultima sarutare, trupul celui mort era pregatit spre a fi inmormantat.

        Pregatirea pentru inmormantare consta, in mod special, in spalarea trupului, in ungerea lui cu aromate (miruri si substante naturale) si in infasurarea acestuia intr-un giulgiu curat (panza alba). Ungerea cu aromate si infasurarea trupului in giulgiu curat se intalneste si in Noul Testament, unde citim despre moartea lui Lazar si a Mantuitorului.
        Sursa: http://www.crestinortodox.ro/religiile-lumii/iudaism/moartea-riturile-funerare-evrei-124831.html

        d) Coborarea lui Iisus de pe Cruce si pregatirile de inmormantare se fac de catre Iosif din Arimatea, ajutat de Nicodim si de femeile mironosite. Nicodim era, ca si Iosif, membru al sinedriului. El facuse parte dintre ucenicii ascunsi ai Mantuitorului. Acum, se da pe fata cu curaj si aduce pentru inmormantarea Domnului ca la o suta de litre (cca 30 litri) amestecatura de smirna si de aloe. Iosif aduce un giulgiu de in de mare pret si ofera Mantuitorului mormantul pregatit pentru sine si situat in gradina sa din vecinatatea Golgotei. Traditia ne spune ca, de pe Cruce, Domnul a fost coborat in bratele Maicii Sale, care asista la imbalsamare si inmormantare.

        Dupa obiceiul vremii, Trupul lui Iisus a fost spalat, uns cu smirna si aloe si infasurat in giulgiuri speciale cu care se infasurau pe rand mainile si picioarele, cu care se inveleau capul si mai apoi in giulgiul cel mare, cu care se acoperea in intregime tot corpul. Aromatele se turnau pe trup, pe giulgiuri si in mormant; de aceea s-au adus in cantitate atat de mare (cca 30 kg.).

        Dintre pregatiirile pentru inmormantare, a lipsit doar ungerea cu mir. Mironositele n-au mai avut vreme sa pregateasca dupa randuiala mirul, deoarece se apropiase momentul inceperii praznicului Pastilor iudaice. Ele se gandeau sa completeze imbalsamarea Mantuitorului indata dupa trecerea primei zile de Pasti, cand trebuiau sa se odihneasca, potrivit prescriptiunilor Legii mozaice (Marcu XVI, 1; Luca XXIV, 1). Mirungerea fusese primita insa de Domnul, in chip profetic, cu cateva zile mai inainte (Matei XXVI, 6-13). El a primit deci in intregime ceremonialul unei inmormantari onorabile. In plus, a fost invelit intr-un giulgiu de in, facut adica din panza folosita pentru confectionarea vesmintelor preotesti, aratandu-ni-se si prin aceasta ca El este vesnicul nostru Arhiereu la Tatal (Evrei V, 1; VII, 24, 27).

        Sursa: http://www.crestinortodox.ro/paste/patimile-hristos/inmormantarea-domnului-71098.html

        Apreciază

      • auditus said, on septembrie 1, 2015 at 3:05 pm

        Il ultimul documentar publicat de mine, mai sus (Shroud of Turin – BBC – New evidence) e prezentata forma de imprimare a imaginii in urma infasurarii, iar de la minutul 41 felul infasurarii dupa traditia iudaica.

        Eu nu spiun ca Giulgiul din Torino este autentic, dar daca e asa atunci avem dovada existentei si Invierii lui Hristos.

        Apreciază

    • el said, on august 31, 2015 at 2:06 pm

      FAKE !
      Propaganda si test pentru fraieri

      Apreciat de 2 persoane

      • andrei-d said, on august 31, 2015 at 4:37 pm

        Mai era prostia (proorocire) aia protestanta (jidaneasca) cum ca cei dou profeti s-ar fi nascut, cei doi maslini. Rad jidanii in hohote. Pana si ei stiu ca profetii s-au ridicat la cer cu tot cu trup. Off, cocleste tara si pamantul de viespii din Israel. Francmasonii, dar si slugile lor proaste lucreaza de zor la ridicarea „Templului lui Solomon”, adica imparatia jidaneasca!

        Apreciază

      • el said, on august 31, 2015 at 9:53 pm

        andrei-d

        sunt janic de idoti si ne cred pe noi crestinii niscaiva imbecili debili sa acceptam versiunile lor elucubrante… de fapt testeaza terenul sa vada pana unde s-a mers/reusit cu imbecilizarea maselor.
        se cerne multimea, se separa apele, procesul este la final…

        Apreciază

  18. Elena said, on august 31, 2015 at 3:24 pm

    Îndrăznesc să spun şi eu că am citit mai demult o carte scrisă de un italian pe nume Luigi Malantrucco, cu titlul „Cum a murit de fapt Iisus”, investigaţiile unui medic. În acestă carte, acest medic italian îşi expune argumentele sale cu privire la modul în care a murit de fapt Mântuitorul nostru Iisus Hristos în urma analizării de-a lungul mai multor ani a giugiului de la Torino. Din câte îmi amintesc acest medic face referire totodată şi la Sfânta Scriptură şi la acele versete în care sunt descrise patimile Domnului, pentru a demonstra teoria sa conform căreia Iisus Hristos a avut o ruptură de miocard încă din grădina Ghetsimani. Pe lângă acest aspect, în carte sunt explicate din punct de vedere medical şi alte detalii legate de răstignirea Domnului, după ce a fost analizat giulgiul şi modul în care s-a imprimat imaginea corpului (un fenomen ce depăşeşte puterea noastră de înţelegere, o iradiere puternică). De asemenea, sunt menţionate şi giulgiurile, respectând textul Evangheliei, adică mahrama cu care a fost înfăşurat capul şi giulgiul mare. Îmi pare rău că nu pot să prezint mai multe detalii, doar din ce îmi amintesc că am citit. Însă vă rog şi pe voi toţi să căutaţi această carte şi să o citiţi, pentru că mi se pare că e scrisă din perspectivă ortodoxă. Din câte reţin, cartea are o prefaţă scrisă de un teolog ortodox român, nu ştiu să vă zis exact despre cine e vorba. Poate că greşesc şi am fost înşelată citind această carte şi dând crezare celor prezentate acolo, dar pe mine chiar m-a convins.

    Apreciază

    • andrei-d said, on august 31, 2015 at 4:41 pm

      Elena,
      prietene, cel mai bun Doctor este cu siguranta Hristos, si toti sfintii care-L urmeaza. Cei mai buni investigatori sunt Sfintii Parinti si lucrarile lor. Asta in cazul in care vrei sa afli un adevar revelat si nu haznale pocaite si romano-catolice. Daca te scalzi in mocirla lor nu esti mai departe de ei. (Am zis in cazul in care…)

      Apreciat de 2 persoane

      • Elena said, on august 31, 2015 at 8:16 pm

        Andrei-d
        Cu siguranţă voi citi numai scrierile Sfinţilor Părinţi şi Sfânta Scriptură pentru a fi în acord cu adevărul. Se pare că alte surse, în special cele străine, nu prea sunt de încredere. Am citit demult cartea, pe atunci nu ştiam prea multe.

        Apreciază

  19. […]    Iata comentariul fratelui lastunnegru postat la articolul Comentariul zilei (30.08.2015): GIULGIUL DIN TORINO este indubitabil un fals: […]

    Apreciază

  20. john said, on august 31, 2015 at 9:36 pm

    LIVE,Zidul Plangerii
    http://english.thekotel.org/cameras.asp

    Apreciat de 1 persoană

  21. Felix Stancu said, on septembrie 1, 2015 at 7:38 pm

    Părintele Zaharia Zaharou sublinia importanța capitală a receptivității noastre față de învățătura transmisă de acești Părinți duhovnicești: „fără încrederea în Bătrânii noștri și fără credincioșia față de ei, nu vom izbuti să ne unim deplin cu Trupul Lui Hristos, iar strâmba noastră înțelegere trupească nu ne va fi de nici un folos. De cele mai multe ori, nepăsarea față de Duhul Sfânt este cea care ne împiedică să sporim în viața duhovniceacă și să păstrăm Tradiţia” .

    Părintele Sofronie Saharov – Scrisori, Editura Egumenița, 2003, p. 242-243.

    Din cele văzute de noi vreau să remarc mai întâi Giulgiul din Torino, care este o bucată lungă de pânză, suficientă să acopere corpul [lui Iisus] din față și până în spate [dacă Mântuitorul avea înălțimea de 1,80 și s-a desfășurat pânza de la picioare apoi peste capul Domnului și în continuare pe spate până jos la călcâie, era logic că la jumătatea pânzei s-a imprimat chipul]; capul este în mijlocul pânzei (ca pe un timbru poștal). Au fost folosite toate mijloacele ştiinţifice actuale pentru o analiză foarte delicată. Rezultatul: este originar din acele locuri, în care şi-a petrecut viaţa Hristos. Pe giulgiu se văd pete ruginii, mai puţin clare decât pe ilustrată (partea stângă). Mai înainte nimeni nu şi-a dat seama că întreaga masă de pete era „negativul” imaginii. Fotografiat la sfârşitul veacului trecut, pentru prima dată s-a realizat „pozitivul”, faţa, chipul unui om de o frumuseţe uimitoare. Timp de secole, la început în Răsăritul Ortodox, apoi (ajuns în Apus) în Apus, giulgiul s-a păstrat, potrivit Tradiţiei, ca „giulgiul lui Hristos”. Este greu de presupus că acest giulgiu a aparţinut altcuiva şi nu lui Hristos.

    Cosmin spune: tu ori judeci problema sentimental, ori exista o problema de rationament. Nu imi dau seama.

    Dar oare Sfântul Iustin Popovici tot din aceleași motive omite să declare giulgiu din Torino un fals sau a fost cumva vreun compromis?!

    Sfântul Iustin Popovici: Dogma ortodoxă şi, ceva mai mult, a-tot-dogma despre Biserică, a fost respinsă şi înlocuită cu a-tot-dogma eretică latină despre întâietatea şi infailibilitatea papei, a omului. Din această a-tot-erezie s-au născut şi se nasc fără încetare alte erezii: Filioque, eliminarea epiclezei, introducerea harului zidit, azimele, purgatoriul, depozitul de merite prisositoare („suprarogatorii”), învăţătura mecanicistă privitoare la mântuire, şi prin aceasta, învăţătura mecanicistă despre viaţă, papo-centrismul, „sfânta” inchiziţie, indulgenţele, uciderea păcătosului pentru păcatul săvârşit; iezuitismul, scolastica, cazuistica, monarhistica, umanismul social.

    De asemenea Părintele Arsenie Papacioc avea în chilie pe perete sub candela pe care o sculptase în închisoare fotografia chipului lui Iisus de pe giulgiu. Chiar mie mi-a dat să multiplic fotocopii să poată împărți la credincioși. Părintele mi-a fost duhovnic.

    Si apoi când participăm la Prohodul Domnului ce facem, ne oripilăm că avem în față o cârpă pe care doar cei evlavioși o sărută ca un epitaf?! Sau când slujim Liturghia spunem la un moment dat la vohodul mare după intrarea cu Sfintele Daruri: Iosif luând Prea Curat Trupul Tău, și ungându-L, cu giulgiu curat înfășurându-L…și atunci ce face preotul se gândește că la Torino e un fals ordinar și numai pe Sfânta Masă unde slujește este o copie după original…?!

    Iar dacă originalul se află la Torino asta nu-i favorizează cu nimic pe romano-catolici, așa cum nu le dă vreun drept absolut că moaștele Sf Nicolae se află la Bari sau evreilor că au în geografia lor Sfântul Mormânt! De ce? Păi spune Sfântul Nicolae Velimirovici:
    Unii ereticii au strâns în pumn numai o părticică din adevărul lui Hristos, în timp ce plinătatea adevărului, pe care o poartă Biserica Ortodoxă, au lepădat-o. Precum sluga cu un singur talant, şi aceştia au îngropat părticica luată din adevăr şi o păzesc cu râvnă de înmulţire. De aceea, li se va lua şi acea părticică din adevăr şi va fi înapoiată celui de la care au şi luat-o. Ei cred că au tot adevărul lui Hristos. Evangheliştii se explică şi se completează unul pe altul. În cazul de faţă, Luca pe Matei. La Luca scrie: şi celui ce n-are i se va lua şi ce i se pare că are (Lc. 8, 18). Numeroşi filosofi încrezuţi în mintea lor nu au adevărul, însă doar cred că-l au. Nici nu se ostenesc să afle şi să primească adevărul, care este numai de la Hristos. De aceea, părutul lor adevăr va fi lepădat şi nu va da roadă, iar darul lui Dumnezeu, pe care ei l-au cheltuit în pierzătoare trufie împotriva Făcătorului lor, va fi luat înapoi de Dăruitorul tuturor darurilor şi dat altuia, care va avea mai multă frică şi râvnă şi dragoste.”

    Apreciază

    • auditus said, on septembrie 1, 2015 at 10:03 pm

      Unul dintre argumentele vechimii giulgiului, dupa cum reiese din documentarele despre Giulgiul din Torino, postate de subsemnatul, mai sus, este insasi infatisarea Mantuitorului in icoana Pantocrator despre care se crede ca este o reproducere exacta dupa chipul imprimat pe giulgiu.

      Apreciază

  22. Felix Stancu said, on septembrie 2, 2015 at 12:31 am

    Părintele Dumitru Stăniloae, O teologie a icoanei, Editura Anastasia, 2005, p. 55

    … studiile științifice făcute în 1993 asupra urmelor de pe giulgiu sfânt, păstrat la Torino, au dus pe de o parte, la limpezirea contururilor unui trup și ale unei figuri care în mod aproape neîndoielnic erau ale lui Iisus, iar pe de altă parte confirmă marea posibilitate ca Iisus să-și fi imprimat de fapt și cât a fost viu fața pe diferite năframe.

    Apreciază

  23. Felix Stancu said, on septembrie 2, 2015 at 6:51 am

    Sfântul Paisie Aghioritul:

    Să nu filologhisim istoricește sau să cercetăm lucrurile juridic și matematic. Adică dacă cuiele ce au străpuns pe Iisus au fost trei sau patru [giulgiurile două sau nouă n.n.] sau câți ostași au fost când au răstignit pe Hristos etc. Să citim cărțile patristice prin care putem să înțelegem Evanghelia, deoarece toate cele patristice sunt râuri care izvorăsc din Evanghelie. Când mergem pe cursul râurilor aflăm izvorul, și nu cădem ca protestanții în văgăuni.

    Părintele Sofronie Saharov avertizează pe cei ce resping Tradiţia Bisericii şi care, crezând că merg la izvoarele Bisericii, se duc direct spre Sfânta Scriptură, spunând că ei merg pe o cale greşită. Nu Sfânta Scriptură, ci Sfânta Tradiţie este izvorul Bisericii.

    Părintele Sofronie Saharov este de părere că, dacă dintr-un motiv sau altul, Biserica s-ar găsi lipsită de toate cărţile: de Vechiul Testament şi Noul Testament, de operele Sfinţilor Părinţi, de cărţile liturgice, atunci Tradiţia ar reconstitui Scriptura, fireşte, nu cuvânt cu cuvânt, ci într-un alt limbaj. Dar în ce priveşte conţinutul ei esenţial, această nouă Scriptură ar continua să fie expresia aceleiaşi „credinţe predată sfinţilor o dată pentru totdeauna” (Iuda 1, 3) şi manifestarea unuia şi aceluiaşi Duh ce lucrează în chip neschimbabil în Biserică. Sfânta Scriptură nu este nici mai profundă, nici mai importantă decât Sfânta Tradiţie, ci, cum s-a spus deja, una din formele ei. Această formă este din cele mai de preţ, fiindcă e uşor de păstrat şi de folosit; dar, scoasă din torentul Sfintei Tradiţii, Scriptura nu va putea fi înţeleasă corect de către nici o cercetare ştiinţifică. E un fapt binecunoscut că toţi întemeietorii de erezii s-au sprijinit întotdeauna pe Sfânta Scriptură, cu diferenţa, însă, că o tâlcuiau „în felul lor”. Sfântul Apostol Petru ne atrage atenţia împotriva primejdiei de a deforma sensul Scripturii prin interpretări personale ( 2 Petru 3, 16).

    Părintele Cleopa Ilie ne aduce mărturie de la Sfântul Macarie cel Mare despre existenţa unor demoni care se cheamă „arhiconi” şi pe care unii din Sfinţii Părinţi ai Bisericii îi numesc „teologii întunericului şi filosofii iadului”. Aceşti draci cunosc foarte bine Scripturile, silindu-se cu toată puterea a-i învăţa pe începătorii de eresuri şi pe cei supuşi lor să înţeleagă strâmb, sucit şi răzvrătit Sfintele Scripturi, spre a-i duce pe toţi la rătăcire şi pierzare.
    De asemenea Părintele Cleopa ne spune că Sfânta Scriptură cuprinde trei înţelesuri:
    1) înţelesul trupesc, după literă (gramatical), obştesc sau istoric;
    2) înţelesul sufletesc, alegoric, metaforic;
    3) înţelesul spiritual (duhovnicesc), anagogic.

    Tot Părintele Cleopa Ilie ne aminteşte că există o cheie a înţelegerii Scripturilor şi face apel mai întâi la Sfântul Isaac Sirul:

    „Să nu te apropii de cuvintele tainelor din dumnezeiasca Scriptură fără ajutorul lui Dumnezeu, primit prin rugăciune şi cerere, ci spune: «Doamne, dă-mi să primesc simţirea puterii celei din ele» (Rugăciunea citirii). Cheia înţelesurilor adevărate din dumnezeieştile Scripturi e rugăciunea”( Cuv. 73 – Sfântul Isaac Sirul).

    Apoi, Ava Cleopa ne pune la îndemână o rugăciune alcătuită de Sfântul Efrem Sirul:
    „Când vrei să şezi ca să citeşti sau dacă auzi pe altul citind, roagă-te Domnului astfel – Doamne, Iisuse Hristoase, deschide-mi urechile şi ochii inimii mele, ca să aud şi să pricep şi să fac voia Ta, Doamne, căci nemernic sunt pe pământ. Să nu ascunzi de la mine poruncile Tale, ci descoperă ochii mei şi voi cunoaşte minunile din Legea Ta. Doamne, arată mie cele nearătate şi cele ascunse ale inimii mele şi ale înţelepciunii Tale, că spre Tine nădăjduiesc, Dumnezeul Meu, ca Tu să-mi luminezi mintea”(Sfântul Efrem Sirul – tom.3)

    Părintele Dumitru Stăniloae ne explică: dacă Scriptura n-ar avea decât un înţeles îngust, literal, static, ea n-ar avea nevoie de Tradiţie, de o explicare, care să-i păstreze totuşi nealterate înţelesurile apostolice originare. Atunci ar fi absurd să se mai ceară după ea o aplicare trăită. Dacă Scriptura n-ar intenţiona să treacă pe Hristos în viaţa oamenilor şi să normeze această viaţă după El, n-ar avea nevoie de completare prin Tradiţie.

    Părintele Sofronie Saharov spunea în acest sens:
    „Dacă nu trăieşte înlăuntrul tău Hristos, nu poţi înţelege corect lucrurile în viaţă. Cum să înţelegi durerea, bucuria oamenilor, dacă nu le trăieşti şi dacă nu trăieşte în tine Hristos! Inima să-ţi bată cu Hristos, să-L respiri pe Hristos! Numai atunci eşti om adevărat.”

    Părintele Dumitru Stăniloae:

    Biserica ţine deci Scriptura, aplicată prin Tradiţie, mereu nouă şi totuşi mereu aceeaşi. O ţine mereu nouă şi mereu aceeaşi prin Tradiţia originară prin care apostolii au precizat modalitatea de trecere a lui Hristos Însuşi în viaţa oamenilor; dar aceasta nu înseamnă că acest Hristos nu poate fi explicat mereu, scoţându-se la iveală alte şi alte semnificaţii ale Lui, alte transformări produse de El în suflete.
    Duhul Sfânt este la lucru, El e Cel ce, între altele, face actuală Revelaţia care este în chip misterios închisă şi deschisă, vine la noi prin transmitere.
    Tradiţia are deci două sensuri:
    a) totalitatea modalităţilor de trecere a lui Hristos în viaţa umană sub forma Bisericii şi a tuturor lucrărilor Lui de sfinţire şi propovăduire şi
    b) transmiterea acestor modalităţi de la generaţie la generaţie.

    Părintele George Florovski, conglăsuind cu Sfântul Siluan, zice: Tradiţia este neîntreruperea vieţii dumnezeieşti, permanenta prezenţă a Sfântului Duh.

    Apreciază

  24. Felix Stancu said, on septembrie 2, 2015 at 9:23 pm

    Ne vorbește Părintele Serafim Rose, Scrisori, Editura Egumenița, p. 150

    Scrisoarea din 25 Feb/ 10 Martie 1973

    ….orice ai alege să faci, problema Giulgiului și a acceptării lui printre ortodocși rămâne, desigur, una deschisă.
    …Nu-ți fă nicio grijă, vei fi binevenit la smeritul nostru schit indiferent de atitudinea ta față de Giulgiu sau de argumentele tale în favoarea lui. …Înclinăm a fi de acord cu tine în privința autenticității lui….

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.