SACCSIV – blog ortodox

REFUZ: Primarul din Boteni nu vrea sa dea jos bustul lui PETRE TUTEA iar cel din Campulung sa schimbe denumirea strazii

Posted in Uncategorized by saccsiv on august 28, 2015

Iata ce putem citi la PRIMARUL DIN BOTENI REFUZĂ SĂ DEA JOS BUSTUL LUI PETRE ŢUŢEA:

La fel și primarul interimar din Câmpulung, Liviu Țâroiu, să schimbe denumirea unei străzi ce poartă numele filozofului

Recentele modificări aduse Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii au născut deja scandal. Prevederile impuse prin legea iniţiată, printre alţii, de Crin Antonescu, au favorizat interpretări excesive, ajungându-se la ideea că filosoful muscelean Petre Ţuţea, simpatizant al Mişcării Legionare, trebuie scos din rândul personalităţilor române cărora li se acordă apreciere. La solicitarea Institutului Naţional al Holocaustului „Elie Wiesel”, Primăria Timişoara a schimbat denumirea unei străzi care purta numele filosofului muscelean, iar acum Petre Ţuţea riscă să îşi piardă identitatea şi recunoaşterea chiar pe plaiurile natale.

Primarul de la Boteni: „Noi ne mândrim cu Petre Ţuţea”

Pe marginea acestui subiect am luat legătura cu primarul comunei Boteni, localitatea natală a filosofului Petre Ţuţea. Vasile Leau spune că încă nu s-a primit vreo solicitare de înlăturare a însemnelor şi denumirilor legate de celebrul muscelean. În comuna Boteni există un bust al filosofului, iar o şcoală îi poartă numele. „Asta e o babilonie, domnule! Asta ne trebuie nouă, acum… Noi, botenarii, ne mândrim cu Petre Ţuţea, el trebuie apreciat pentru ceea ce a fost ca om şi filosof, nu din punct de vedere al politicii. Nu aş fi de acord cu înlăturarea bustului lui Ţuţea sau cu schimbarea denumirii şcolii. Oricum, dacă primim o solicitare în acest sens, Consiliul Local este cel care trebuie să ia o hotărâre”, ne-a declarat primarul comunei Boteni, Vasile Leau, în legătură cu posibilitatea denigrării lui Ţuţea.

La Câmpulung s-a solicitat deja interzicerea lui Ţuţea

Primăria municipiului Câmpulung a primit deja o solicitare din partea Institutului Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel” în sensul schimbării denumirii străzii Petre Ţuţea. Potrivit presei locale, primarul interimar Liviu Ţâroiu spune că nu este de acord cu cererea: „Nu putem renunţa la denumirea acelei străzi numită în semn de apreciere faţă de Petre Ţuţea”.

 

Reclame

36 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. stef said, on august 28, 2015 at 6:56 pm

    Mafia sionista joaca tontoroiul in Romania ,bineinteles cu acordul si suportul structurilor de securitate proaspat vopsite din rosu in albastru, care par a fi total obediente directivelor antiromanesti si antinationale – Ce tara e asta in care generali ai armatei romane sunt chemati la apel in Camera de Comert si santajati de bnai brith??

    Apreciat de 1 persoană

    • andrei-d said, on august 28, 2015 at 7:14 pm

      Va rog sa cititi cu atentie si sa luati aminte: Ce ghiveci avea schitat parintele:

      UN PROIECT VIZIONAR AL PĂRINTELUI ARSENIE BOCA
      „Printre multele desene rămase de la Părintele Arsenie şi păstrate ‎la Aşezământul ‎monahal de la Sinaia, se află unul cu totul şi cu totul ‎deosebit, inedit, vizionar şi de-‎a dreptul extraordinar. Pe o foiţă de calc ‎de 22,5 x 14,5 cm este abia schiţat sus, în ‎partea centrală, chipul ‎Mântuitorului Hristos. Mai jos, o rază de lumină ‎dumnezeiască coboară ‎şi se deschide peste capetele înaureolate a doi sfinţi, despre ‎care credem ‎a fi, unul, sfântul Ioan Gură de aur, şezând pe un tron arhieresc la o ‎masă ‎de scris, cu condeiul în mâna sprijinită pe un tom deschis, având omofor ‎cu ‎două cruci pe piept, iar celălalt, sfântul apostol Pavel, asistându-l pe ‎marele ‎patriarh în vremea tâlcuirii epistolelor sale, conform descoperirii ‎sfântului Proclu. ‎Dinapoia sfinţilor se află o clădire uriaşă, care seamănă ‎tot mai mult cu casa ‎proiectată de Părintele Arsenie pentru stânca ‎Prislopului, având patru sau cinci ‎nivele, cu două turle patrulatere ‎străjuite de cruce, construcţie pe a cărei latură din ‎stânga este schiţată o ‎bibliotecă cu opt rafturi pline de cărţi, pe care citim ‎‎„SCRIERILE ‎SFINŢILOR PĂRINŢI”. Deasupra complexului clădirii se află cineva ‎‎îngenuncheat pe un semicerc, având braţele ridicate în rugăciune către ‎cer, precum ‎Moise pe munte, iar înapoia sa, se înalţă turle de biserici sau‎ vârfuri de munţi. In faţa construcţiei, contemplăm în partea stângă ‎imaginea ‎bisericii Mănăstirii Cozia, în mijloc icoana bisericii Mănăstirii ‎Voroneţ, iar înspre ‎dreapta sus, biserica de lemn a lui Horea – splendide ‎imagini şi simboluri care ‎alcătuiesc icoana unităţii neamului românesc ‎din cele trei provincii istorice. ‎Deasupra se întrevăd culmi carpatine de ‎dealuri şi munţi, cu crucea de pe Caraiman ‎în vârf, cu o ceată de sfinţi ‎dincolo de zare şi cu un colţ de cetate cu creneluri, din ‎care se înalţă ‎ameninţător un minaret cu semilună. In latura din dreapta observăm ‎‎mucenicia, prin tăierea capului, a doi creştini, unul prin sabia romană, ‎celălalt prin ‎iatagan – probabil martiriul sfinţilor brâncoveni. Unul din ‎sfinţi este îngenuncheat, ‎având mâinile legate la spate, deasupra unei mulţimi de creştini călăuzită spre cer de sfântul apostol Andrei, ‎apostolul tuturor ‎românilor, sprijinit de crucea care-i poartă numele. în ‎faţa bisericii Mănăstirii ‎Cozia se află şezând un monah iconar ce ‎lucrează la o icoană, iar în colţul din ‎dreapta jos întâlnim o altă mulţime ‎de creştini, care privesc înspre un cuvios părinte ‎ce le iese întru ‎întâmpinare, ţinând în mâini un sfânt potir euharistie, din foişorul de ‎‎lemn al unui altar de vară – imagine posibilă a lucrării Părintelui de la Mănăstirea Sâmbăta. In marginea din dreapta vedem un împărat creştin ‎călare pe ‎un cal, care seamănă cu sfântul Ştefan cel Mare al Moldovei, ‎privind spre profilul ‎unui cardinal sau franciscan, din colţul din dreapta ‎jos, sau al papei care l-a numit ‎‎„atletul lui Hristos.” Vizavi de clădirea şi ‎biblioteca sfinţilor Părinţi observăm ‎‎„zidul plângerii”, în faţa căruia ‎cinci credincioşi se roagă cu capetele aplecate. ‎Deasupra zidului se ‎înalţă o monumentală biserică ortodoxă în stil rusesc, cu trei ‎turle şi cu ‎două cruci cu trei braţe, în zarea cărora este schiţat profilul unui sfânt,‎ poate al sfântului Serafim de Sarov. In spatele zidului plângerii vedem ‎sediul ‎Naţiunilor Unite cu celebrul monument inspirat din cuvintele ‎irenice şi eshatologice ‎de la Isaia 2,4: „Să prefacem săbiile în fiare de plug”. In stânga zidului plângerii îl vedem pe Michelangelo sculptând ‎Pieta, iar ‎puţin mai sus pe Leonardo Da Vinci pictând Cina cea de Taină, ‎iar deasupra, ‎binecuvintează „urbi et orbi”, un personaj care seamănă a ‎fi un pontif roman, din ‎faţa profilului catedralei Notre-Dame din Paris. In colţul din stânga sus se află un chip feminin modem şi ‎indefinibil, ‎probabil imaginea Babilonului din Apocalipsă.‎
      Acest desen al Părintelui Arsenie sub formă de triptic, demn de a ‎fi pictat în ‎viitoarea Catedrală Patriarhală a Mântuirii Neamului – ‎adevărată sinteză grafică a ‎teologiei istoriei – care pare a înmănunchea ‎întâlnirea, în viitorul eshatologic, a ‎Ortodoxiei cu Catolicismul sau a ‎Răsăritului cu Apusul întru întâmpinarea Celui ce ‎vine pe nori, nu este ‎exclus să fi fost o alternativă sau o variantă la compoziţia ‎mesajului ‎ecumenic şi testamentar al Părintelui, de sub crucea Mântuitomlui ‎Hristos ‎din scena „Biserica şi lumea” de la biserica din Drăgănescu, ‎unde, în cele din urmă, ‎sfinţia Sa a pictat Catedrala Sfânta Sofia din ‎Constantinopol şi biserica Sfântul ‎Petru din Roma, învăluite amândouă ‎în lumina Aceluiaşi Duh Sfânt şi Soare al ‎dreptăţii.” (†PS Daniil Stoenescu, episcop locţiitor al ‎Daciei Felix, Părintele Arsenie: omul îmbrăcat în haină de in şi ‎îngerul cu cădelniţa de aur, E. Charisma, Deva, 22009, pp. 90-91.)
      Link: https://c8d3822ab151f4f2c1f81cb4a29ad92b065d8660.googledrive.com/host/0B6XTJlGwGoIzLVk1VHhGN0NXWVU/Audio_mp3/Pr.%20Arsenie%20Boca%20-%20Audio%20CD%20si%20carti/carti/Omul%20imbracat%20in%20haina%20de%20in%20si%20Ingerul%20cu%20cadelnita%20de%20aur%20-%20Pr.%20Arsenie%20Boca.pdf

      Deci, iată concluzia proiectului Părintelui Arsenie insuflat de viziunile sale fără discernământ:
      Sfinți și eretici, Sfântul Apostol Andrei și papa de la Roma, Români și Romano-Catolici, evrei, mahomedani și creștini, în jurul potirului euharistic, lângă zidul plângerii și sediul Națiunilor Unite, ca într-o apoteoză a noii ordini mondiale. Dar ce este mai grav: aduce asupra acestora, ca un acoperământ „Scrierile Sfinților Părinți”, ca și cum la aceasta ne-ar îndemna chiar ei. Acest tablou testamentar al Părintelui Arsenie Boca, concluzia învățăturilor sfinției sale, este parcă o icoană ce caracterizează foarte sugestiv modul de a se exprima al lui: citează din Sfinții Părinți, combate la arătare cu numele pe eretici și pe păgâni, sădind în noi încrederea că este un mare apărător al dreptei credințe, dar când vrea să ne învețe Ortodoxia ne predă tocmai învățăturile lor rătăcite ca fiind bune, ducându-ne, prin derută, spre o mai mare rătăcire. Oare așa ne învață pe noi Sfânta Biserică Ortodoxă?
      Iată ce ne învață Ea:
      ††
      ISPITA CREŞTINILOR CU ADEVĂRAT ORTODOCŞI
      ‎(Din veacul de acum)‎
      În Pateric scrie că sfinţii Părinţi ai Schitului au profeţit despre neamul cel de pe urmă. A întrebat ‎unul: Ce lucrăm noi? Şi răspunzând unul dintre dânşii, Marele Avă Ishiron a zis: noi am lucrat ‎poruncile lui Dumnezeu. Şi iarăşi întrebând a zis: cei de după noi ce vor face oare? Şi a zis: vor face ‎numai pe jumătate din cât am lucrat noi. Dar cei de după dânşii ce vor face? Şi a zis: neamul acela ‎nu va putea face nimic; ci le va veni ispiă şi cei care se vor afla încercaţi în vremea aceea vor fi mai ‎mari decât noi şi decât părinţii noştri.‎
      Ce ispită înfricoşatoare va fi oare, să se arate lămuriţi cu toate că nu vor avea nici o lucrare şi vor fi ‎mai mari decât pustnicii cei mai minunaţi?‎ [AVIZ celor ce se gandesc ca vor fi mai mari decat sfintii din primele veacuri gandindu-se ca trec de prigoana ce va veni…]
      Ispita neamului celui de pe urmă a şi sosit, mai grozav acum, cu apropierea venirii lui Antihrist ‎încât ameninţă să-i piardă pe cei aleşi.‎
      Şi nu-i atât de periculoasă ispita care vine de la vrăjmaşii lui Dumnezeu, de la atei, de la cei cu grija ‎numai la cele pământeşti sau de la cei destrăbălaţi cari nu pot uşor să vatăme pe creştini. Pericolul ‎vine de la fraţii cei mincinoşi, cari sunt duşmani ascunşi cu atât mai periculoşi, cu cât cred că ei ‎sunt fraţi curaţi. Predică şi ei Ortodoxia, dar oarecum schimbată şi prefăcută după placul lumii ‎acesteia şi a stăpânitorului acestei lumi.‎
      Predica lor e ca o hrană prielnică care a început să se strice şi în loc să hrănească otrăveşte pe cei ‎cari o mănâncă. Ei aduc tulburare în rândul creştinilor. Aceştia sunt ispita cea mare a neamului ‎celui de pe urmă. Despre ei a profeţit Domnul că vor fi în veacul cel de apoi. „Mulţi vor veni întru ‎numele Meu şi pe mulţi vor înşela.” (Matei cap. 5)‎
      Vorbesc şi fraţii mincinoşi de sfânta şi prea dulce ortodoxie, de dragoste, de curăţie, pentru fapta ‎bună, de smerenie şi de virtute, şi ajută obştile creştineşti. Cât de greu pentru ortodocşii cei curaţi şi ‎simpli să înţeleagă pe cine au înaintea lor. Cât e de uşor să fie atraşi de ideile lor cele „filosofice” şi ‎să îi creadă. Dacă răscoleşte cineva adânc în sufletele acestor oameni, va găsi nu dragostea cea ‎fierbinte pentru Dumnezeu, ci închinarea unui idol care se numeşte „om” (tradusă din greceşte).‎
      ‎***‎
      De multe ori înşeală răutatea, prefăcându-se în chipul faptei bune. După cum a spus şi Sfântul ‎Dorotei: Nici o răutate şi nici unul dintre eresuri, nici însuşi Diavolul nu poate să înşele pe cineva, ‎numai dacă se preface în chipul faptei bune. După cum şi Sf. Apostol zice că însuşi Diavolul se ‎închipuie un Înger luminat. Neghină numeşte Sf. Vasile cel Mare pe ereticii cari strică învăţăturile ‎Domnului şi amestecându-se ei cu trupul cel sănătos al Bisericii ca, fiind nevătămaţi, să facă ‎vătămare. (Din Catehismul Sf. Chiril Patriarhul Ierusalimului pag. 121) [Sfântul Ioan Iacob Românul (Hozevitul), Din Ierihon catre Sion – Trecerea de la pamant la cer, s.n., Jerusalem, 1999, , sâmbătă, 17 august 2013, p. 393]

      Apreciat de 3 persoane

      • valentin said, on august 28, 2015 at 8:37 pm

        este foarte bine și chiar mă bucur că se publică astfel de documente

        îmi place să citesc acest pasaj de [Sfântul Ioan Iacob Românul (Hozevitul), Din Ierihon catre Sion – Trecerea de la pamant la cer, s.n., Jerusalem, 1999,

        Ispita neamului celui de pe urmă a şi sosit, mai grozav acum, cu apropierea venirii lui Antihrist ‎încât ameninţă să-i piardă pe cei aleşi.‎
        Şi nu-i atât de periculoasă ispita care vine de la vrăjmaşii lui Dumnezeu, de la atei, de la cei cu grija ‎numai la cele pământeşti sau de la cei destrăbălaţi cari nu pot uşor să vatăme pe creştini.
        Pericolul ‎vine de la fraţii cei mincinoşi, cari sunt duşmani ascunşi cu atât mai periculoşi, cu cât cred că ei ‎sunt fraţi curaţi. Predică şi ei Ortodoxia, dar oarecum schimbată şi prefăcută după placul lumii ‎acesteia şi a stăpânitorului acestei lumi.‎

        Apreciat de 3 persoane

      • el said, on august 28, 2015 at 11:08 pm

        saracul boca ii nazareau dracii filme in cap…. dus cu pluta INSELARII prin coclauri adanci… minte smintita
        iar lipsitii de dicernamant si iubitorii de harry poter duhovnicesc casca gura si dau drumul la muci incantati, extaziati in fata tabloului coplesitor de sminteli si naluciri dracesti proteiforme din imaginatia bogata si infierbantata a INSELATULUI.. salata, telenovela si delir dracesc

        Apreciat de 3 persoane

      • gheorghe said, on august 29, 2015 at 11:33 am

        Poate ca este un strigat de durere pentru ceea ce anticipa ca urmeaza… nu pentru a lauda ecumenismul, … nu pentru a profeti ci doar a marturisi ce crede despre viitor, stricarea oamenilor, caderea neoprita in erezie, apostazie …
        Cred ca s-a nevoit intre ce admitea ca stie si ceea ce simtea sa alunge slabiciunile omenesti si sa infranga ispitele proprii …
        Nu stiu cine ar putea spune ce a fost in sufletul sau cu adevarat … si nici in al oricui altcuiva.
        Nu se cade sa ne grabim cu acuzatiile cum nu este cuvios sa slavim omul, chiar straduindu-se in nevointa pustnica ori monahala; Dumnezeu vede si stie, nu este nevoie sa supuna la vot oamenii care este Adevarul si nici sa deschida liste … democratice de afirmare a unei realitati ingaduite de Dumnezeu.
        Cred ca inainte de a fi siguri ca am inteles „ce si cum”… ar fi mai cuviincios sa ne indoim de propria analiza, ca nu stiu daca se justifica sa o numesc „judecata” chiar daca mi-ar/ne-ar place.
        Sa il odihneasca si sa il ierte Dumnezeu, sa ne cutremuram la gandul ca a incercat sa cunoasca ambele aspecte ale Adevarului – cel vazut si cel nevazut cat si sa identifice lumile… luminii si intunericului.
        Cat de bine sau corect o fi reusit,,, nu cred ca judecandu-i viata facem bine, rugaciunea pentru iertarea sa si mantuire sint sigur ceea ce se cuvine sa ii aducem in respect fata de nevoirea sa lumeasca.

        Apreciază

      • mihai444 said, on august 30, 2015 at 5:07 am


        Mircea Puscasu
        8 ore · editat ·
        Exista in aceste zile tulburi un atac agresiv asupra unui simbol al rezistentei românesti ortodoxe in fața tavalugului antihristic numit atunci bolsevism continuat si acum si numit cu multe nume. Parintele Arsenie Boca este cel atacat din cele mai variate directii si tabere, care mai de care mai neasteptate si contrariante. De la ateii militanti si massmedia, la preoti si teologi ortodocsi sau oameni cu 8 clase plini de ravna, cuvinte grele, sentinte definitive si dorinte de damnari eterne inexpugnabile. Au fost multi si cei care au luat atitudine in apararea Parintelui Arsenie Boca, (chiar si aici pe pagina mea de facebook in urma intruziunilor belicoase antiarseniste) carora le multumesc si imi exprim solidaritatea mea cu ei. Antiarsenismul a devenit un curent viral pe net si in mediile ortodoxe evlavioase. Acest curent a inghitit, in mod inexplicabil pentru mine, si oameni cu vadite calitati alaturi de oameni foarte dubiosi, de altii ce au dat dovada de-a lungul timpului de grave instabilitati sufletesti si de altii care pot fi suspectati chiar de probleme psihiatrice. Curentul antiarsenist are cateva caracteristici socante pentru cineva cu minte asezata: o inversunare agresiva, demna de o cauza mai buna, limbaj salbatic, procese de intentie, distorsionari factuale , decontextualizari, istorii imaginare drept capete de acuzare, reactii violente disproportionate in raport cu presupusele probleme, judecarea, osandirea si executarea unui om in lipsa lui (deci fara posibilitate de autoaparare sau explicatii), pe baza unor marturii incontrolabile, neverosimile sau trunchiate, povestite la a patra mana, ignorarea marturiilor directe scrise de mana acuzatului pe temele pe care acesta este judecat. Toate acestea incalca toate principiile de drept canonic sau civil, care presupun ascultarea si a partii aflate sub acuzatii (audiatur et altera pars) si nu sunt demne nici pentru pagani, cu atat mai putin pentru crestini. Personal cred ca parintele Arsenie Boca a fost un om cu viata sfanta si cu mari harisme daruite de Hristos pentru mangaierea poporului român in acele vremuri de mare povara draceasca si de mare jale. Nu imi place izul superstitios al pelerinilor superficiali, vanatori de minuni, vedenii si aparitii , mediatizati in ultima perioada, dar pentru acestea Parintele Arsenie nu are vreo vina. Nici lui nu cred ca ii place asa evlavie. Nu imi place pictura de la Draganescu, nu o inteleg, o consider o greseala, dar ca insemnatate in intreaga lucrare a parintelui Arsenie Boca o consider conjuncturala si marginala. Lucrarea lui in oameni a fost profund duhovniceasca, ziditoare si durabila. A atins atunci mii si zeci de mii de oameni , care si-au schimbat viata, intorcandu-se spre Hristos pentru toata viata. Am cunoscut (personal sau din carti) oameni cu viata sfanta care il cunoscusera direct si care il cinsteau ca om sfant. Parintele Ioan Iovan, Parintele Oprea Craciun, Parintele Justin Parvu, Virgil Maxim, Nicolae Mazare, Parintele Serafim de la Casiel. Lista este desigur mult mai lunga si in general , despre viata unui sfant sunt mult mai multe lucruri bune care nu se stiu decat cele care se cunosc. Stiu ca numele parintelui Arsenie pe multi ardea inca din timpul vietii cu atat mai mult dupa adormirea sa. Tuturor, ganduri bune si discernamant duhovnicesc sa ne trimita Hristos dupa marea sa mila si pentru rugaciunile tuturor sfintilor nestiuti, necanonizati, necinstiti si ocarati pana astazi!
        Îmi place Comentează Distribuie
        Lui Serafim Rose, Stefanei Totorcea şi altor 71 le place asta.
        7 distribuiri

        Mihai Şomănescu Excelent si coerent punct de vedere!

        Apreciat de 1 persoană

      • saccsiv said, on august 30, 2015 at 1:56 pm

        mihai444

        Mircea Puscasu este unul dintre fratii pe care ii iubesc mult, care mi-a fost alaturi la greu si printre putinii care s-a luptat pentru mine pe vremea cand nu ma puteam lupta.

        Dar argumentele sale pe tema parintele Arsenie Boca sunt fundamental gresite.

        – Mass media nu-l ataca, ci il promoveaza. Asistam la o adevarata campanie media pro Boca.
        – Absolut identic pot spune si antiarsenistii: “Arsenismul a devenit un curent viral pe net, in mediile ortodoxe evlavioase (in plus si in mass-media, fata de curentul antiarsenist care e interzis acolo). Acest curent a inghitit, in mod inexplicabil si oameni cu vadite calitati alaturi de oameni foarte dubiosi, de altii ce au dat dovada de-a lungul timpului de grave instabilitati sufletesti si de altii care pot fi suspectati chiar de probleme psihiatrice. Curentul arsenist are cateva caracteristici socante pentru cineva cu minte asezata: o inversunare agresiva, demna de o cauza mai buna.”
        – Antiarsenistii vin mereu cu foarte lungi citate din marturiile despre parintele Arsenie Boca si din cartile despre care ni se spune ca ar fi fost scrise de el. Nu sunt nici distorsionari factuale si nici decontextualizari. Apoi le combat cu si mai lungi citate din Sfintii Parinti.
        – Daca unele citate sunt de fapt din istorii imaginare, antiarsenistii n-au de unde stii. Dar cum anumite marturii despre Parintele Arsenie Boca sunt folosite la greu de ecumenisti spre pierzarea in focul gheenei a multor suflete, antiarsenistii profita la maxim de aceste formidabile mingi ridicate la fileu.
        – Arsenistii ar trebui sa fie in prima linie pe frontul combaterii “izului superstitios al pelerinilor superficiali, vanatori de minuni, vedenii si aparitii”. Dar cum n-o fac, iata o alta minge la fileu pentru ceilalti …
        – Pictura de la Draganescu nu e o greseala, ci este eretica. Si nu este conjuncturala si marginala, ci centrala. Era crezul sau. Si este folosita la maxim de activistii ecumenisti si new age spre ratacirea a sute de mii de nefericiti. Daca e sa comparam numere, in Romania acestui inceput de mileniu cu mult mai multi sunt ratacitii decat cei ce se straduie sa tina de Dreapta Credinta. Daca am folosi diagrame Venn-Euler, prima multime ar fi uriasa, iar cea de a doua mica. Iar inclusa in prima ar fi una mare a celor ce-l considera pe parintele Arsenie Boca ca imagine a doctrinelor pe care ei le iubesc, adica ecumenismul sau new age. Iar inclusa in a doua, avem o multime miniscula de ortodocsi traditionalisti nationalisti anti ecumenism si anti cip ce-l considera Sfant. Nu stiu daca m-am facut inteles.
        – Antiarsenistii pot veni si ei cu o si mai lunga lista: Parintii Ioanichie Balan, Arsenie Papacioc, Adrian Fageteanu, Dumitru Staniloae, Paulin Lecca, Antim, etc., etc., etc.
        – M-am uitat la comentariile activistilor pro parintele Arsenie Boca de pe pagina de facebook a fratelui Mircea Puscasu. DEZASTRU. Nici unul nu-i in stare sa vina cu vreun citat, cu vreo idee cat de cat articulata, cu ceva, orice, din adevaratii Sfinti Parinti stalpi ai Ortodoxiei, prin care sa demostreze cu subiect, predicat si virgule cum ca parintele Arsenie Boca a avut dreptate in locul cutare cand a scris cutare sau ca bine a facut ca a desenat asa la Draganescu. Doar variatiuni ale frazelor “E Sfant!” si “Nu avem noi caderea sa criticam ce a scris sau desenat un Sfant.”.

        Il rog pe fratele Mircea Puscasu sa ma ierte pentru randurile de mai sus si sa nu fie parintele Arsenie Boca un motiv de dezbinare intre noi.

        Apreciază

      • mihai444 said, on august 30, 2015 at 5:07 am

        jenant Puscasu!

        Apreciază

      • el said, on august 31, 2015 at 1:14 pm

        mihai444

        „, judecarea, osandirea si executarea unui om in lipsa lui (deci fara posibilitate de autoaparare sau explicatii), „____asta au facut si Sf Parinti la Sinodul Ecumenic cu Origen ERETICUL !!! deja MORT de cateva sute de ani.
        „marturiile trunchaite” invocate sunt pictura si scrierile INSELATULUI boca jucaria iadului si marturiile EFECTULUI RAU pe care l-a avut el asupra NEFERICITILOR lui admiratori si inchinatori vechi si noi care-i povestesc „minunile”, la asa INSELAT asa gloata de aplaudaci si „inchinatori”.
        Nici un Sfant NU a avut asemenea efect de RATACIRE in mase ca boca si nici un Sfant NU a dus la rastalmacirea Cuvintelor si faptelor lui ca boca, care NU E SFANT ci un VADIT si ieftin INSELAT=”sfantul” iadului !


        Parintele Ioan Iovan, Parintele Oprea Craciun, Parintele Justin Parvu, Virgil Maxim, Nicolae Mazare, Parintele Serafim de la Casiel”____Ioan Iovan alt INSELAT NOTORIU, a se vedea „discernamantul” lui cu miscarea RATACITEI „vizionare” de la Vladimiresti ! sarmanul, DEGEABA a suferit in inchisori daca mintea sa a ramas terenul de joaca al dracilor:, se confirma inca odata ca NICI MUCENICIA NU mantuieste fara Dreapta Credinta ! Parintele Adrtian Fagetanu era VEHEMENT IMPOTRIVA „miscarii” de la Vladimiresti, pe „vizionara” o tinea de INSELATA si pe popa Ioan de la Recea de RATACIT nefericit si INTREZICEA ucenicilor sai sa se apropie de asemenea „fenomene”.

        Parintele Justin NU a avut marturii FERME si SISTEMATICE pentru „sfintenia” lui boca, ba DIMPOTRIVA, a fost mai mult decat REZERVAT cu MULTI frati despre boca in discutii si sfaturi particulare, si acum ca aflu ca s-a spovedit in ultima vreme la Popa de la Casiel Serafim alt ardelean „entuziast” fara minte….parerea mea este ca INFLUENTA lui Serafim de la Casiel a dus la INTARZEIREA proununtarii CLARE si definitive a Parintelui Justin despre care MULTI marturisesc ca avea DUBII despre boca, si asa au putut „ucenicii” rataciti in fervori irationale sa-i puna in spate „marturia” despre „sfintenia” lui boca cu care se lauda atata bocaitii azi.
        Despre Seafim de la Casiel NU am evlavie DELOC la el, faptelesi lui duhovniceste sunt cu MULT mai prejos decat ale MULTORA din parintii roamni actuali care-i cunosc eu, asa ca nu reprezinta vreo „vedeta” duhovnicesca in opinia mea, desigur are deptul fiecare la o parere si alegere, numai ca NU tot ce ne este ingaduit ne este si de folos.
        Despre Virgil Maxim si Parintele Oprea NU stiu ce sa zic, ins aacesti oameni au dus lupte duhovniesti grele si o ratacire in evaluarea unui terche-brechea ca boca NU le va scadea rasplata la Judecata, insa VAI de astia care cu nimic n-au fost cercati si care isi Permit sa rataceasca pe ratura diavolului si sa confunde Sfintii cu INSELATII !

        Saracul Mircea Puscasu, pacat ca se agata de himere si alerga dupa Harry Poter duhovnicesc, IGNORAND in fervoarea lui fara minte ca insasi Biserica NU s-a pronuntat despre boca = SMINTEALA secolului la Romani !
        Pentru restul i-a raspuns ft bine Saccsiv.
        Doamne ajuta !

        Apreciază

  2. gheorghe said, on august 28, 2015 at 7:44 pm

    Iata denumire de persoana juridica – „Institutului Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”… … mai precis, ce este si ce inseamna acest termen „National”, despre care naţie este vorba?
    Si daca a fost Holocaust … acum ce traim? Unde si in ce stadiu??
    Ca nu pare a fi nici ca in sanul lui Avraam (Abraham -ABRHM – [h]ebrew) nici in Rai!
    De cand studiaza … nu au mai terminat? Astia trag de timp ca sa sifoneze suflet de roman catre existenta lor demonca.
    Nu au aflat nimic fiindca nu au ce sa afle: sa-si ia talpasita sa cerceteze altundeva poate vor vedea ca „holocaust” nu inlocuieste cu demnitate (daca ar sti ce e aia…) termenul „persecutie”.
    Nu studiaza ci scriu scenarii psihedelice si poeme fara rima, fara cap si fara c…
    Re-scriu istoria, violeaza sensul cuvintelor, rastalmacesc rosturile si firea umana; cu metode „politice” – care prostesc pe cei slabi cu discernamantul si cu tehnici de macelar á la Procust.
    Si nu prea sint exemple multe in care co-religiosii astora cu inchinare (adica se afla in chin, care se „chinuie”) la Wiesel (vizel – viţel? .. de aur, nu-i asa?) sa nu fi uneltit si profitat de omenia, ospitalitatea, intelegerea si iertarea celor care i-au lasat pe pamantul propriu sa isi duca viata.
    Cand insa se intrec in uneltiri alimentate cu verzisori de la parteneri de afaceri (ca asta este religia aplicata celorlalti) si gasesc cozi de topor, lacomi si ticalosi gata „sa-si vanda mama” pentru huzur…
    Iata la ce se ajunge: te forteaza sa iti schimbi totul, pana la disparitia fiintei nationale si alienarea crestinului.
    Alta morala, alta mentalitate, alte reguli, … sa inghiti depersonalizarea, pierderea identitatii indoctrinarea – si supunerea – in fata paganismului sionist purtat „stiintific” de khazari in varful baionetei.
    De fapt, ce ii „impinge” este ura fata de Iisus Hristos; nu vor sa se smereasca si sa se indrepte…

    Apreciază

    • andrei-d said, on august 29, 2015 at 2:32 pm

      Arsenie Boca a băgat animale hipnotizate în biserică
      Achim din Bărcut – care era atunci, înainte de 1948, o parohie gre‎co-catolică – cu aprobarea părintelui paroh Mihai – l-a invitat pe Părintele să ‎meargă la Bărcut, călătorie relatată mai înainte.‎
      Dar iată ce s-a întâmplat, în timp ce mergeau prin pădurea de stejari, ‎dintre Cincul Mare şi Bărcut: când au intrat cu căruţa prin pădure, pe deasupra ‎căruţei a apărut un stol de păsărele, care zburau şi ele, pe sus, în direcţia căruţei, ‎adică spre sat. Părintele Arsenie, când a văzut stolul de păsărele, în uimirea celor din căruţă, a început să vorbească cu ele, ba ‎le mai şi fluiera frumos – se ştie că Părintele avea o voce frumoasă şi cânta la ‎flaut şi de aici uşurinţa cu care fluiera foarte plăcut. Aşa au mers păsărelele în ‎stol, pe deasupra căruţei, prin pădure, până la ieşirea din pădure, spre sat, şi ‎Părintele văzând că se sfârşeşte pădurea s-a adresat şi le-a zis:‎
      ‎-‎ Acum, întoarceţi-vă în pădure, unde vă puteţi ascunde în ramuri, că se ‎termină pădurea şi nu aveţi unde să vă ascundeţi. Stolul de păsărele a făcut în ‎zbor ocolul căruţei de trei ori şi s-au întors în pădure.‎
      Acel Achim era un bărbat căsătorit, un om de ispravă şi demn de toată ‎încrederea că mărturisirea lui e adevărată.‎
      Al doilea caz este întâmplarea pe carie am trăit-o eu şi soţia, presbitera ‎Elena, când am fost, odată, să-l vedem pe Părintele Arsenie, la Drăgănescu.‎
      Am ajuns cu bine de la Târgu Mureş; când am intrat în bisericuţa în care ‎Părintele pictay am văzut în biserică un grup de 7-8 găini, albe, frumoase, care ‎ciuguleau de pe jos resturi de pâine de la parastasele care tocmai se terminaseră. ‎Era într-o zi de sâmbătă şi credincioşii părintelui paroh Savian Bunescu veneau ‎cu parastase la biserică şi apoi, după slujbă, le împărţeau între ei, încât pe jos ‎erau numai firimituri de la parastas.‎
      Când am intrat şi am văzut acest lucru am rămas puţin uimiţi.‎
      Părintele Arsenie, coborât de pe schelă, privea cu oarecare satisfacţie cum ‎găinile acelea, fără să facă vreo murdărie pe covoarele de pe jos din biserică, ‎ciuguleau fărâmiturile căzute; când găinile au terminat, fără să ridice tonul, ‎liniştit le-a zis:‎
      ‎-‎ Acum aţi terminat de ciugulit, ieşiţi afară din biserică, că nu mai aveţi ce ‎ciuguli.‎
      Atunci, spre uimirea şi mai mare a noastră, acele găini, curat de albe, s-au ‎aşezat intr-un şir indian cu cea mai mare dintre ele în frunte şi aşa, ‎legănându-se, fără să se împingă sau alerge una înaintea celeilalte au ieşit ‎liniştite din biserică.‎
      Apoi, privindu-ne pe noi, uimiţi de cele ce văzuserăm, ne-a zis:‎
      ‎-‎ Ce vă miraţi atâta? Oare nu este mai bine ca ele să adune firimiturile ‎căzute de la parastase pe jos, în loc să le luaţi voi pe tălpile picioarelor şi să le ‎duceţi pe dne ştie unde?‎
      ‎-‎ Da, Părinte! Dar „tulai”, Părintele nostru drag şi scump! Cum au ‎ascultat de Sfinţia voastră şi au ieşit aşa de frumos şi liniştite, fără zgomot, fără să ‎fi murdărit covoarele, afară! a răspuns presbitera Elena. Că şi noi avem găini la Târgu Mureş şi am mult de lucru cu ele, că dau năvală din ‎curte la bucătărie şi fac murdărie şi deşi le alung şi le zburătăcesc, iarăşi vin ‎înapoi, la uşa bucătăriei!‎
      Părintele, zâmbind la noi, n-a mai spus nimica, dar ne-a dat o lecţie de ‎puterea de influenţă a Sfinţiei sale şi asupra păsărilor, devenite atât de ‎ascultătoare de glasul său. [Pr. Nicolae Streza, Mărturii despre Părintele Arsenie Boca, Ed. „Credinţa strămoşească”, 2009, pp. 378-380.]

      -“Nimeni să nu bage în Biserică (pridvor, etc.) vreun fel de animal, afară de împrejurarea ‎că cineva ar fi în călătorie și ar fi lovit de vreo primejdie neașteptată și negăsind adăpost la vreo ‎casă, s-ar adăposti la Biserică. în caz de vreo mare grindină, dacă animalul n-ar fi adăpostit ar ‎muri și astfel, omul n-ar mai putea urma călătoria, ajungînd în primejdie de moarte. Am învățat ‎că sîmbăta pentru om s-a făcut (Marcu 2, 27), deoarece noi prețuim atît de mult mîntuirea și ‎folosul omului. Iar, dacă cineva ar face aceasta, fără de sila primejdiei după cum am zis, băgînd ‎animal în Biserică, dacă va fi cleric să se caterisească, iar mireanul să se afurisească” VI Ec. 88.

      -“Cei ce se duc la vrăjitori, sau la așa numiții șutași precum și la alții asemenea, spre a ‎învăța de la ei ceea ce ar voi să li se descopere, să cadă sub canonul opririi de șase ani, potrivit ‎cu cele hotărite de părinți în privințele lor. Sub aceeași pedeapsă trebuie să cadă însă, cei ce ‎poartă urși sau alte animale ca să joace, înșelînd pe cei mai neștiutori și prezicînd norocul, ‎soarta sau spița neamului, și multe vorbe ca acestea, cum flecăresc cei rătăciți, precum și cei ce ‎spun că alungă norii, vrăjitorii, prezicătorii și fermecătorii. Insă dacă vor rămîne în aceasta și nu ‎se vor schimba sau feri de asemenea îndeletniciri minatoare și păgînești, hotărîm să se ‎îndepărteze cu totul de la biserică precum pomncesc sfintele canoane”.-“Căci, ce părtășie are ‎lumina cu întunericul”- cum spune apostolul-sau ce potrivire este între biserica lui Dumnezeu și ‎idoli, sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul, sau ce înțelegere poale fi între Hristos și ‎Beliar”. – ( I. Cor. 6,15, l6),VIec.61. [Ierom. Nicodim Sachelarie, Pravila bisericească, Ed. Parohia Valea Plopului, Jud. Prahova, 31999.]

      Așadar, se învață despre Krishna că a întreținut relații sexuale cu 16.000 de femei si a dobândit 180.000 de fii. în ‎fotografia alăturată este înfățișat făcând curte fiicelor de păstori dintr-un sat. Cu fluierul său dulce le vrăjea pe ‎femeile care, lăsându-si în urmă familiile si rușinea, alergau să-l întâlnească. Vrând să le mulțumească pe toate, ‎Krishna le-a hipnotizat în grup, făcând-o pe fiecare dintre ele să creadă că dansează împreună cu el. Krishna a ‎dansat însă numai cu o favorită a sa, pe nume Rada, care era căsătorită. Când gelosul ei sot s-a apropiat cu intenția ‎de a-i prinde în flagrant, Krishna a luat forma zeiței Kali si astfel bărbatul, în loc să asiste la o scenă de adulter, a ‎văzut-o pur si simplu pe soția lui rugându-se zeiței Kali!‎ [Dyonysios Farasiotis, Marii inițiați…, p. ‎218.]
      Deci zeul, în timp ce îi învață pe oameni ascetismul, yoga, devotamentul fată de el, fată de virtute, în viata ‎personală se dovedește obsedat sexual, iubitor de plăcere, adulter, viclean, ipocrit, mincinos, gata oricând să însele, ‎să destrame familii si să calce în picioare cinstea soților. Acestea sunt relatările „istoriei sfinte”.

      De unde si marturia cu Arsenie Boca ca a luat forma cand a Sf. Ioan Botezatorul, cand a Sf. Ilie, cand a Mantuitorului….si legat si de practicile de la seminar cu hartha yoga…se cam leaga practicile sale ca au legatura si cu dracismele hinduse…

      Am văzut că Biserica de la Drăgănescu suferă, de la izvor, de o concepție eretică despre Sfintele Icoane și anume că Chipul bisericesc al Pantocratorului caută, cum cere Hegel în Estetica lui, un chip universal al omului, al tuturor oamenilor, de toate neamurile și Domnul Hristos seamănă cu pictorul şi cu naţionalitatea lui (spre deosebire de dogma Ortodoxă a Sfintelor Icoane care ne învață că Sfintelor Icoane nu se închină oamenii pentru materie, ci pentru asemănarea ce au cu cel ‎închipuit pe ele). De aici esența egoistă a lucrării, pe care o recunosc, fără să înțeleagă, chiar ucenicii preacuvioșiei sale:
      Călugărul pictat la intrare, pe peretele ‎din stânga al bisericii din Drăgănescu – ‎răstignit pe cruce, către care strigau ‎potrivnicii: „Rabzi ca un prost!” este o ‎imagine a Părintelui Arsenie [Pr. Petru Vamvulescu, Părintele Arsenie Boca MĂRTURIA MEA, s.Ed., Arad, 2012, p. 44.]

      Apreciază

      • mihai444 said, on august 30, 2015 at 5:13 am

        Arsenie Boca a băgat animale hipnotizate în biserică :)))) bey,Andrei@ o sa vreau sa te cunosc.stai in Bucuresti?

        Apreciat de 1 persoană

      • andrei-d said, on august 30, 2015 at 3:01 pm

        Nu stau in Bucuresti, dar il mai vizitez 😀
        Ne cunoastem cum sa nu , doar sa spui cum 😼

        Apreciază

      • Irina said, on septembrie 4, 2015 at 10:51 am

        Un parinte de la o manastire a spus la predica un lucrul interesant si anume ca in mass-media nu se va vorbi niciodata despre Dumnezeu, decat daca in spatele celor spuse se ascunde o greseala, o erezie. Niciodata nu vor vorbi prin massmedia despre Credinta Adevarata, cu atat mai mult s-o promoveze. De aceea spunea parintele ca este foarte dubioas aceast interes a mass-mediei fata de pr Arsenie Boca.

        Apreciat de 1 persoană

      • andrei-d said, on septembrie 4, 2015 at 11:53 am

        Bravo!!!
        Uite Irina:
        Dovada ECUMENISMULUI lui Arsenie Boca, credea in teoria ramificatiilor! (Pe langa multe altele…)

        Uitati mai jos in picture ascunsa de arsenisti in ce “biserica” credea Arsenie Boca. Se adevereste si proiectul vizionar de la Sinaia care-i apartine de asemeni unde-s amestecate credinte pagane cu invataturile Sfintilor Parinti si nu numai…
        Iata limbile ca de foc din tabloul Pogorârii Sfântului Duh cu tentă ecumenistă prin pictarea teoriei ramificațiilor în care este inclusă și bazilica San Piedro printre ramuri, pictate chiar de Părintele Arsenie Boca la Drăgănescu:

        Apreciază

      • Mirela said, on septembrie 10, 2015 at 6:57 pm

        @Andrei

        Bună observaţia ta! În plus, în stânga Basilicii San Pietro este o altă catedrală catolică (eventual, Notre Dame din Paris).
        Consider că merită atenţie şi modul de reprezentare a limbilor de foc de deasupra apostolilor, spre a-l compara cu acele semne din reprezentarea Duhului Sfânt despre care unii au considerat că reprezintă semnul AUM (Trimurti), iar contestatarii au susţinut că sunt limbi de foc.

        https://www.google.ro/search?q=trimurti&biw=853&bih=417&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI3rS14OnsxwIVgTYaCh1oXwYR#imgrc=8n0Ta-xV40nvCM%3A

        Apreciat de 1 persoană

      • andrei-d said, on septembrie 10, 2015 at 7:49 pm

        Adica Duhul Sfant primeste putere…de la Duhul Sfant??? Asta e erezia filioque!!! Si limbile de foc se pun DOAR la icoana „Pogorarii Duhului Sfant” de la Cinzecime, nu la Mamvri!!! Asta e ratacire cumplita, Boca era inselat rau de tot!

        Apreciază

  3. dd(2d) said, on august 28, 2015 at 7:52 pm

    Asa o sa faca in viitor si cu simbolurile crestine. Or sa vrea sa de-a jos crucea ca sa nu jigneasca alte ‘culte’.

    Apreciază

  4. Gabi Stoica said, on august 28, 2015 at 8:12 pm

    Vorba e, noi ce facem ? Ne tot lamentam ?

    Apreciază

  5. paul said, on august 28, 2015 at 8:18 pm

    Criza refugiatilor e de fapt o invazie musulmana organizata iar George Soros e in spatele ei . Între refugiaţi, aşa zişi paşnici, se ascund luptătorii Statului Islamic care vor arunca Europa în aer. La vama Negru Vodă, dintre România şi Bulgaria, deja refugiaţii sirieni au ameninţat poliţiştii de frontieră români, care asistau ca nişte babe, cum ne ameninţau că ne aruncă în aer ţara şi vor ucide români.

    http://www.napocanews.ro/2015/08/criza-refugiatilor-e-de-fapt-o-invazie-musulmana-organizata.html

    Apreciat de 1 persoană

  6. ines said, on august 28, 2015 at 8:28 pm

    Garda de Coastă a prins doi sirieni care încercau să treacă ilegal graniţa de la Negru Vodă.

    Doi fraţi de-ai lor, care sunt oameni de afaceri prin Bucureşti, le erau călăuze. Unul i-a plimbat prin Bulgaria cu un Passat şi i-a lăsat la vamă, iar celălalt, cu un BMW, îi aştepta în România.

    La audieri, în momentul în care au vrut să îi amprenteze, migranţii au făcut crize de epilepsie, iar poliţiştii s-au văzut nevoiţi să-i transporte la spital. Acolo cei doi au fost daţi de gol, căci nu aveau epilepsie.

    Pe de altă parte, surse din cadrul anchetei spun că unul dintre fraţii celor doi ar fi declarat la audieri: “VOM ARUNCA ROMANIA IN AER o vom rade de pe faţa pământului dacă vom considera necesar pentru a ne răzbuna!”.

    Acum, călăuzele Ahmad Kouja Jamal şi Ahmad Kouha Ahmad se află în arestul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Constanţa.

    http://www.ziuaconstanta.ro/diverse/stiri-calde/vom-arunca-romania-in-aer-si-o-vom-rade-de-pe-fata-pamantului-562126.html

    Apreciază

  7. ION TUDOR said, on august 28, 2015 at 8:46 pm

    PLANUL PĂRINTELUI ARSENIE BOCA, PUNEA PE PRIMUL PLAN, ORTODOXIA CREȘTINĂ, MAJORITARĂ ÎN POPORUL ROMÂN

    Apreciat de 1 persoană

  8. georgel said, on august 28, 2015 at 9:36 pm

    Eu cred ca singura si cea mai eficienta cale este reabilitarea lui Petre Tutea – si a celorlalti buni romani prigoniti de aceasta lege aberanta- care se poate face printr-un proces. Poate se vor gasi buni romani care au cunostintele si disponibilitatile necesare pentru aceasta. Sa nu uitam ce a zis parintele Calciu – ,, Si morti ne vor prigoni, dar noi vom fi langa voi si va vom ajuta. Si morti ii vom invinge”.

    Apreciază

  9. georgel said, on august 28, 2015 at 9:44 pm

    Sa va spun o intamplare – poate pentru cei care mai au rezerve in privinta sfinteniei martirilor din inchisorile comuniste: un cunoscut al meu, om credincios, traieste in America. Acum doi sau trei ani, intr-un pelerinaj in Ardeal, a trecut pe la Aiud, unde a primit de la parintele Augustin o raclita cu moaste din gropile comune de acolo. In noaptea urmatoare, a visat pe cel ale caruia moaste le primise – era Mircea Vulcanescu, ce i se aratase in vis spunandu-si numele. Necunoscand despre cine este vorba, a inceput sa intrebe prietenii si a aflat cine era Vulcanescu cu adevarat. Ce ziceti?

    Apreciat de 2 persoane

    • safimvigilenti said, on august 28, 2015 at 11:53 pm

      ce sa zicem, ca nu e nevoie de vise ca sa credem in sfintenia martirilor din inchisorile comuniste care au un monument la Aiud. cine porneste pe calea viselor, greseste din start !

      Apreciat de 1 persoană

    • andrei-d said, on august 29, 2015 at 10:29 am

      Intrebarea 416
      Spune-mi, părinte, cum îndrăznește Diavolul, fie prin vedenii, fie prin visuri, să ‎arate chipul Mântuitorului Hristos sau Sfânta împărtășanie?‎

      Răspunsul lui Varsanufie(sec. ‎al VI-lea)‎

      Nu are Diavolul putere să arate nici pe Mântuitorul Hristos, nici Sfânta ‎împărtășanie. Ci ne amăgește luând chipul unui anumit om sau forma pâinii ‎obișnuite. ia aminte însă că nu poate lua forma Sfintei Cruci, întrucât nu poate ‎înfățișa Crucea într-o formă diferită. Știe că noi cunoaștem semnul adevărat și tipul ‎Crucii și nu îndrăznește să-l folosească deoarece prin aceasta și-a pierdut puterea și ‎a fost rănit de moarte. Pe Mântuitorul Hristos însă nu L-am văzut și nu L-am ‎cunoscut întrupat și Diavolul se străduiește să ne înșele și să ne convingă că este cel ‎arătat de el, ca să credem adevărată această amăgire și să pierim. Când vezi în visul ‎tău forma Crucii, să știi că visul este adevărat și vine de la Dumnezeu. Ai grijă însă ‎ca visul să-ți fie tâlcuit de Sfinții Părinți și să nu crezi în ce spune cugetul tău.‎

      Fie ca Dumnezeu să-ți lumineze mintea și gândurile, frate, încât să te ferești de ‎orice cursă a vrăjmașului.‎

      ‎ Intrebarea 417:‎

      Cugetul îmi spune că dacă ți se arată Sfânta Cruce, te poate găsi în stare de ‎nevrednicie și, prin urmare, va fi ușor să cazi în păcătui mândriei. Aceasta îmi ‎provoacă descurajare și teamă.‎

      Răspunsul lui Varsanufie:‎

      Nu te preocupa de aceasta. Pentru că dacă ți se arată Sfânta Cruce, ea va ‎distruge și patima mândriei. Căci unde este Dumnezeu, acolo nu există nimic rău.‎

      ‎ Intrebarea 418:‎

      Am auzit că, dacă cineva are de trei ori același vis, înseamnă că visul este ‎adevărat. Acest lucru este adevărat, părinte?‎

      Răspunsul lui Varsanufie:

      Nu este adevărat, nici corect și nici nu trebuie să crezi în acest vis. Pentru că cel ‎care apare o dată, ca să înșele, poate face asta și de trei și chiar de mai multe ori. ‎Așadar, nu-l lăsa pe Satana să te batjocorească, ci ai grijă de tine, frate!‎

      [Sfinții Bătrâni, Pateric – Despre Visuri Și Vedenii, Ed. Egumenița, s.l., s.a., ‎pp. 134-135‎.]

      Apreciază

  10. geo said, on august 29, 2015 at 9:16 am

    Or sa lise inceneze si astora incorecti politic ceva care sa ii domoleasca…lor sau familiilor lor…serviciile nu dorm, nu iarta si nu uita…

    Apreciază

  11. valentin said, on august 30, 2015 at 1:12 am

    poate va fi interzis și acest institut care subminează cultura neamului românesc. Mie nu-mi trebuie un institut Elie Wiesel în țară, nici unui român nu-i folosesc serviciile lui, poate fi el interzis pentru aceste intruziuni în viața publică a orașelor, iar prin acea lege abuzivă și-a demonstrat intențiile.

    După conducătorii institutului acesta s-ar putea aresta români pe motiv că-și poartă costum național ( că dacă nu sunt de la țară sigur sunt legionari și dacă sunt legionari sigur sunt fasciști)

    Nu au nici o dovadă, nici o noimă și nu au dreptate. Cer desființarea institutului care e împotriva unor români de onoare ca Petre Țuțea !

    Apreciază

    • valentin said, on august 30, 2015 at 1:15 am

      România nu e Mare prin teritorii – ci prin acești români care au purtat în sufletul lor pe Dumnezeu. Sunt apostoli și sfinți , nu au dreptul niște neaveniți să îi judeci și să-i arunce la groapa de gunoi a legii date pe ascuns fără nici o consultare a poporului și asta le arată josnicia !

      JOS ELIE WIESEL ! JOS DICTATURA !

      Apreciat de 1 persoană

      • valentin said, on august 30, 2015 at 1:41 am

        Dacă ceva de la Dumnezeu în Numele Lui se va împlini. Așa ne-a spus El, e din Biblie , din Noul Testament

        Adevărat, adevărat zic vouă: Orice veţi cere de la Tatăl în numele Meu El vă va da.
        24. Până acum n-aţi cerut nimic în numele Meu; cereţi şi veţi primi, ca bucuria voastră să fie deplină.

        Sfânta Evanghelie după Ioan Capitolul 16 http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?cap=16&id=35

        Iar în alt loc ne învață și cum se ne rugăm,
        6. Tu însă, când te rogi, intră în cămara ta şi, închizând uşa, roagă-te Tatălui tău, Care este în ascuns, şi Tatăl tău, Care vede în ascuns, îţi va răsplăti ţie.
        7. Când vă rugaţi, nu spuneţi multe ca neamurile, că ele cred că în multa lor vorbărie vor fi ascultate.
        8. Deci nu vă asemănaţi lor, că ştie Tatăl vostru de cele ce aveţi trebuinţă mai înainte ca să cereţi voi de la El.
        9. Deci voi aşa să vă rugaţi:

        Tatăl nostru, Care eşti în ceruri, sfinţească-se numele Tău;
        Vie împărăţia Ta; facă-se voia Ta, precum în cer şi pe pământ.
        Pâinea noastră cea spre fiinţă dă-ne-o nouă astăzi;
        Şi ne iartă nouă greşealele noastre, precum şi noi iertăm greşiţilor noştri;
        Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbăveşte de cel rău. Că a Ta este împărăţia şi puterea şi slava în veci. Amin!

        Sfânta Evanghelie după Matei, Capitolul 6
        http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=55&cap=6

        Apreciază

  12. Irina said, on august 31, 2015 at 11:17 am

    Este o mare barbarie ceea ce se intampla mai ales intr-o societate ce se vrea democratica. Trebuie sa aparam valorile noastre.Este posibil cao mana de evrei sa decida sa nu ne mai cinstim sfintii.

    Apreciază

  13. […] REFUZ: Primarul din Boteni nu vrea sa dea jos bustul lui PETRE TUTEA iar cel din Campulung sa schimb… […]

    Apreciază

  14. […] REFUZ: Primarul din Boteni nu vrea sa dea jos bustul lui PETRE TUTEA iar cel din Campulung sa schimb… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: