Parintele FABIAN SEICHE despre UN MUCENIC DIN 2007 DIN ROMANIA: Fratele Mirel Petcu si-a luat cununa muceniciei aproape nestiut de nimeni …
Reiau un text primit de la parintele Fabian Seiche si postat acum vreo 7 ani pe blogul vechi:
Pe fratele Mirel Petcu l-am cunoscut în urmă cu vreo 5 ani. De atunci drumurile noastre s-au despărţit şi iar s-au intersectat în anumite momente de adâncă trăire ortodoxă şi românească. Precum cele de la Putna sau de la Prislop. Îl vedeam aievea unui oştean în straie călugăreşti de-al lui Ştefan, deopotrivă un luptător al credinţei şi apărător al neamului în vremurile noastre. Pentru el era firească dragostea de Biserică. Pulsa în el apartenenţa la neamul românesc, la fel cum inima îi bătea în piept. Era ceva neobişnuit pentru majoritatea creştinilor de azi. Creştini care consideră iubirea de patrie extremism şi pe cei care o iubesc – extremişti.
Da! Fratele Mirel a fost un extremist! De aceea trebuia să dispară din calea masonilor şi a ecumeniştilor. Căci altfel nu mai putea fi oprit fr. Mirel. A fi „extremist” astăzi – adică trăitor al credinţei ortodoxe şi iubitor de neam – era în trecut ceva obişnuit.
Oameni ca Brâncoveanu, Antim Ivireanul, Ilie Iorest, Sava (mitropoliţi), Teodosie de la Brazi (mitropolit al Moldovei, omorât de tătari), Tănase Todoran (ţăran la peste 100 de ani, tras pe roată), Sf. Calinic de la Cernica – au fost cât se poate de naţionalişti. Oameni de valoare ca Mihai Eminescu, Nicolae Paulescu (inventatorul insulinei, fiziolog de renume mondial), Crainic, Stăniloae, Ţuţea, Sofian Boghiu, Cleopa Ilie, Ilarion Argatu, Ioanichie Bălan, Gh. Calciu – au fost profund naţionalişti. Duhovnici ca părinţii Arsenie Papacioc sau Iustin Pârvu sunt la fel. Cei ce-au suferit în închisorile comuniste sunt văzuţi ca extremişti… . Dar tocmai ei şi-au iubit ţara asta şi au fost cei mai credincioşi fii ai Bisericii.
Fr. Mirel călca pe urmele lor. Dumnezeu a vrut să se oprească mai repede… A fost o crimă oribilă. Problema e: un jaf contra unui om spre a-i lua lucrurile de valoare (telefon, leptop)? Sau crimă premeditată regizată de masoni şi folosindu-se de doi indivizi beţi? Poate nu vom afla decât la judecata finală…
Câteva date biografice:
S-a născut la 9 septembrie 1973 la Cavnic, Maramureş. A urmat Şcoala Generală nr. 14 din Baia Mare (1980-1988), Liceul nr. 4, de Poştă şi Telecomunicaţii din Baia Mare (1988-1992), Facultatea de Inginerie Electromecanică din acelaşi oraş (1992-1997). A fost frate de mănăstire, un timp la schitul Prodromu din Athos, apoi s-a întors în ţară spre a se dedica misiunii de propovăduire a credinţei. În seara zilei de 30/31 decembrie 2007 a fost asasinat bestial la marginea satului Rădeni, comuna Frumuşica, jud. Botoşani.
Din relatarea presei:
„Tânărul găsit decedat în apropierea satului Rădeni era student la Teologie (Sibiu, n.n.). După ce paznicul unui lot de vânătoare care a găsit cadavrul a anunţat poliţiştii, aceştia au reuşit să afle câte ceva despre tânărul găsit (abia în 5 ianuarie 2008!, n.n.) îngheţat bocnă… În urma efectuării necropsiei, s-a concluzionat că persoana decedată avea dublă fractură de coloană şi a avut şi o hemoragie internă puternică… Ultima dată, familia acestuia a vorbit cu el pe 29 decembrie, când acesta le-a mărturisit că ar fi vrut să petreacă sfârşitul de an la o mănăstire din nordul Moldovei…”
(Jurnalul de Botoşani, 8, 21 ian.2008).
„Fratele Mirel ştia să circule… Medicii legişti au dreptate totală să creadă că a fost omorât în bătaie. Cei care l-au omorât pot fi ori rock-eri mai înrăiţi care să fi aflat că a fost frate de mănăstire (deoarece în doctrina lor au astfel de mentalităţi), ori recidivişti care s-au gândit că e vreun nimeni şi pot face ce vor. Din câte ştiu Mirel mergea de anul nou la Putna însă cei care l-au luat l-au dus spre Botoşani, după ce au aflat ceva anume despre el”
(Ionuţ, 1 feb.2008).
Mărturii despre fratele Mirel:
Anca Ş. (verişoară): „Ultima oară l-am văzut la înmormântarea bunicii din Târgu Ocna, 18 dec. 2007, iar în 19 ne-am despărţit. Cel mai mult regret că m-a invitat să merg cu el în oraş şi nu am acceptat. A venit din oraş, noi ne-am pus să ne odihnim că a doua zi urma să plecăm (sunt 500 km până la Baia Mare). Dimineaţă a plecat mai târziu, după noi. Am copilărit vacanţele împreună, îl ştiam de mic, n-o să uit niciodată – atâtea amintiri avem; a fost singurul care m-a consolat cel mai mult la înmormântarea bunicii pentru că, pentru mine a fost o pierdere foarte mare. Chiar la masă când am stat n-am să uit vorbele lui de încurajare; mă mângâia, mă liniştea…”.
Ştefan (fratele): „În 30 seara a murit. A fost tâlhărit de oameni – nu ştiu cum să le zic – fără bună credinţă; erau beţi, aveau chef de bătaie, au făcut acte de vandalism. Până la urmă, după a doua autopsie se pare că nu avea coloana vertebrală ruptă. L-au aşteptat la drumul principal şi-au început să-l agreseze, l-au bătut cu pumnii, cu picioarele. Mirel a încercat să scape de ei, a renunţat la geantă, a lăsat-o baltă şi a luat-o la fugă pe câmp – poate nu l-o prinde! – dar ei aveau căruţă cu doi cai, s-au dus pe câmp şi l-au ajuns. L-au năucit de cap. I-a curs sânge din nas, avea buza umflată, coste rupte, cred că şi antebraţele rupte. A mai putut să se târască vreo 25 de metri înspre drum – dar mai avea vreo 120 m -, după care a îngheţat. Ei au mai folosit telefonul lui încă o săptămână, au dat apeluri şi s-au localizat apelurile prin conexiunea dintre telefoane. Pe unul l-au prins cu o jumătate de oră înainte să plece din ţară, la vama Borşa. Are 23 de ani. Celălalt e în Italia, dat în urmărire generală. În 11 ianuarie a fost înmormântarea”.
Poezie din partea mamei (30 dec.2007):
„Mergând spre mănăstire / Pe scumpul meu băiat / L-au atacat tâlharii. / Pe drumul înserat / Între două sate maşina l-a lăsat / Ca să-şi continue mersul / Spre Putna imediat / El îşi dorea din suflet / De Anul Nou s-ajungă / Ca să-şi petreacă-n taină / Noaptea cu rugăciune / Să-şi întâlnească fraţii / Şi pe toţi care i-a cunoscut / Cu duhul rugăciunii / Din nou aşa a vrut. / În satul Frumuşica-Rădeni / Primejdie a avut / Ca să-şi continue drumul / El nu a mai putut. / Şi iată că tâlharii nu l-au mai lăsat / Până când oasele toate i le-au sfărâmat. / În noaptea de decembrie / Mare îngheţ era / Când l-au bătut tâlharii / Pe nimeni el n-avea. / Şi l-au lăsat acolo / Cu chinuri şi durere / În loc pe arătură / Sfârşitul şi l-a dat / Pe gheaţă şi zăpadă / Trupşorul i-a rămas. / Şi-n Ajun de Bobotează / Pe noi ne-a anunţat. / Primeşte Doamne patimile / Scumpului meu băiat / Şi-l rog ca să mă ierte / Că eu l-am îndrumat / La loc de mănăstire am vrut ca s-ajungă / De Sfântul şi Marele Vasile / Durerea să o aline. / Primeşte Doamne jertfa / Fiului meu iubit / Şi aş dori din suflet / Să fie mântuit. / Primeşte Doamne lacrimi de mamă-ndurerată / Că am vrut măcar o dată / Să mai vină la casa părintească / Iertare, iertare, iertare”.
Preasfinţitul Justinian Chira al Maramureşului, 11 feb.2008:
La întrebările: cum era fratele Mirel? Era un pericol pentru forţele oculte, potrivnice Ortodoxiei? Era posibil să fi fost puşi să-l omoare? – a răspuns:
„Vreţi să vă răspund? Era un mare pericol, şi iată de ce: pentru că el credea în ceea ce făcea; căci pe ceilalţi forţele oculte vă tratează aşa pentru că sunteţi uşurei, sunteţi superficiali, aşa cum suntem toţi. Dar Mirel (şi alţii ca el) era un mare pericol pentru forţele negative, pentru că el credea; şi atunci, aceştia trebuie să fie suprimaţi. Nu ştiu dacă într-adevăr a fost programată această moarte a lui sau a fost un atentat, adică pur şi simplu aşteptând el acolo, a venit căruţa aceasta şi aceştia au încercat să-l jefuiască. Nu pot să-mi spun părerea. În primul rând, pe mine m-a afectat, m-a rănit extrem de dureros şi profund moartea lui. Ca şi moartea celor patru soldaţi de la Arhivele Statului de aici (Baia Mare,n. n.). Şi aceasta m-a afectat, teribil m-a durut. O moarte naturală pe mine nu mă afectează. O moarte de aceasta împotriva firii, este extrem de dureroasa . De ce m-a durut? Pentru că eu am posibilitatea să trăiesc secundele pe care le trăieşte un om care e omorât, când vede că este ucis. O fiinţă omenească trece prin nişte secunde care-s lungi ca nişte milenii, la altă scară în ceasul morţii se cântăresc sau se măsoară; mai ales când mi s-a spus că vreo 20 de metri el s-a târât să ajungă la drum.
Ce-a gândit el în clipele acestea când s-a văzut ucis, aruncat în zăpadă, în ger; că nu moare omul dintr-o dată. El a trăit toate secundele acelea când a văzut că a fost atacat, că moare, că îngheaţă. Pe toate le-a trăit ca şi înainte de un somn.
A prezentat un mare pericol pentru forţele negative, pentru întuneric, pentru satana, pentru acest motiv – că el era serios, el nu era superficial. Era în structura lui aceasta. Eu l-am cunoscut. Astfel de oameni sunt foarte rari, astfel de tineri dăruiţi sunt foarte rari. Acesta a fost Mirel.
Vă asigur că un tânăr şi un om care-şi dă viaţa intră-n rândul îngerilor. Atunci când e dăruit de Dumnezeu – că nu mulţi sunt aşa, nu mulţi au harul, şansa de la Dumnezeu ca să intre în rândul îngerilor, de aici de pe pământ. Fiecare tânăr întâi trebuie să fie foarte serios, apoi devine credincios. Dacă luăm lucrurile invers – credincios şi apoi serios – nu e corect. Întâi un tânăr sau un om trebuie să devină matur, serios, şi apoi devine şi credincios. De aceea eu nu aprob pe cei ce condamnă pe un tânăr, că e neserios. Nu. Întâi un tânăr e zvăpăiat, cum e tinereţea. Dar pe urmă, cu timpul devine bărbat, devine serios. Şi atunci devine şi credincios. Se maturizează, se căsătoreşte, are familie, are un rol în societate, începe să vadă viaţa în adevărata lumină, nu în mod superficial ca în tinereţe.
Problema aceasta de credinţă nu e o problemă de sentiment (mulţi, din sentimentalism sunt credincioşi). Religia este un fruct, un dar de la Dumnezeu pentru omul serios, matur. Un om matur devine întotdeauna credincios. Priveşte viaţa în mod serios. Şi atunci, care este rezultatul maturizării lui? Este un om dăruit, care iubeşte pe toată lumea. Pentru că de la credinţă se ajunge la iubire. Fără credinţă nu există decât o iubire pământească, lumească, trupească. O iubire nemuritoare este rod al credinţei, care iubeşte pe toată lumea – de la firul de iarbă până la marile galaxii. Şi-n dimineaţa aceasta şi permanent mă gândesc cu un profund respect şi milă şi dragoste. Nu poţi să începi invers. Îl respecţi pe om, e creatura lui Dumnezeu. În al doilea rând, ai milă, cum spune Hristos: „mi-e milă de poporul acesta”. Fiecare om e un adevărat martir al vieţii, fiecare îşi are o cruce. Mi-i milă că fiecare om poartă o cruce. Apoi dragostea, care e în stare să se sacrifice. Oricât am vorbi de frumos despre Hristos, niciodată nu-i suficient să-I mulţumim pentru tot ce a făcut pentru noi.
…La Piteşti, societatea a vrut să-i suprime pe tineri. Întâi moral. Dacă văd că moral nu reuşesc, când văd că de vreunul se împiedică prea mult, atunci caută să-l suprime fizic (cum a fost Mirel!). De aceea acum în mod mult mai subtil forţele negative caută acest lucru…”.
Dumnezeu să-l ierte şi el să se roage pentru noi împreună cu sfinţii mărturisitori ai credinţei şi ai neamului nostru!
Fabian Seiche
Comentariu saccsiv:
Cititi va rog si:
Ipoteza: FLORIN STUPARU A FOST UCIS?
Sfinte Părinte Justin roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi!


„…Dar n-a mai ajuns la cunostintele respective
A doua zi dimineata a fost gasit mort intr-un parc din Timisoara.
Un lucru interesant era – si chiar a constatat politia, ca nu-i lipseau banii din buzunar. Si acea 26 de impunsaturi de cutit.
Nu a aparut scris in nici un ziar si la nici un post de televiziune ce s-a intamplat cu parintele Iosif. Autorul crimei nu a fost niciodata gasit.
Un mic detaliu: tema conferintei ASCOR pe care trebuia sa o tina parintele: „Despre Masonerie”.”
https://theologhia.wordpress.com/2008/08/26/dialog-catolic-ortodox-intre-preoti-fosti-detinuti-politici-in-culise/
ApreciazăApreciază
Off-topic, dar tot despre patriotismul diriguitorilor Romaniei:
http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1171491-roman-inventat-care-revolutiona-piata.htm
http://ro.wikipedia.org/wiki/Hyper_CD-ROM
Si cate astfel de lucruri s-ar fi putut inventa in Romania. Intre timp, romanii amagiti de sclipiciuri pompeaza banii din amaratele lor de salarii in buzunarele mafiotilor economici internationali.
ApreciazăApreciază
Ionut,
Toate inventiile astea din domeniul asta ma intristeaza rau de tot. Ca in plan lumesc asta e domeniul preferat al antihristului. Si orice progres aici, inseamna control din ce in ce mai mare asupra noastra.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Inventii suprimate exista cu miile daca nu cumva cu zecile de mii. Si cu ce ne afecteaza asta? Eu am cunoscut personal un inventator, pe Iustin Capra. Avea zeci de brevete, s-a dus si la marii producatori de automobile cu inventiile lui iar acestia i-au replicat ca au seifurile pline de brevete si patente dar daca le-ar da drumul pe piata ar produce adevarate cataclisme sociale….milioane de oameni in somaj, etc. In fine…l-am stimat pe Capra pentru inventiile domniei sale dar nu pot fi de acord cu toate ideile sale. Oricum ar fi, nu problemele de ordin social ii intereseaza pe mai marii lumii, asta este garantat!
Dar hai sa privim un pic problema din perspectiva crestineasca…La ce ne folosesc acele discuri optice de mare capacitate? Cumva la mintuire? Sau mai degraba la mult mai facila indosariere electronica a noastra? La arhivarea datelor medicale ale populatiei….la arhivarea bazelor de date ale ministerului de interne, etc, etc? Pentru cei care nu inteleg nici in acest ceas ca tehnologia ESTE IN ESENTA REA, nu pot simti altceva decit compasiune. NU exista tehnologii bune sau rele, tehnologia nu este neutra in functie de cum o folosesti, ci este PUR SI SIMPLU REA. Imi pare extraordinar de rau pentru cei care inca mai cred in progres si evolutie. Situatia ar fi de-a dreptul hilara daca nu ar fi de plins. Nu mergem in sus in nici un domeniu al existentei noastre ci doar in jos.
Motivul pentru care exista unele tehnologii suprimate este unul extrem de simplu. Ne sint servite cu portia. In asa fel incit sa ne dorim mereu lucrul urmator care va urma sa apara, sa ne dorim sa dam mereu alti si alti bani pe ultimele noutati. Si este extrem de tirst sa observ ca cei mai multi nu isi dau seama in ce joc fara sfirsit s-au prins exact ca hamsterul care invirte roata pina la epuizare fara a ajunge de fapt nicaieri (caci tot priozonier este) sau calul care poate fi ademenit cu un mar sau un morcov infipt in virful unui bat, bat pe care il tine insusi calaretul…
Trageti voi singuri concluziile!
ApreciazăApreciază
Eu nu sunt convins ca tehnologia e in sine rea. Cred ca mai degraba omul se inraieste pe masura ce trece vremea si ne apropiem de apocalipsa, si de aceea foloseste tehnica in scopuri rele. Crezi ca daca nu ar exista acum, sa zicem, electricitate, omul ar fi mai bun? Tot asa ar fi. Patimile sunt in suflet, dracii sunt entitati spirituale, obiectele tehnice nu sunt decat lucruri neinsufletite. Da, au ajuns la niste performante care ne sperie, asta da, de exemplu armele atomice, supravegherea electronica, si toate celelalte, care nu s-au mai intalnit in istorie, dar cred ca toate acestea sunt o consecinta a intrarii tot mai masive a raului in lume, pe masura ce ne apropiem de sfarsit.
ApreciazăApreciază
Exact asa : „Ne sint servite cu portia. In asa fel incit sa ne dorim mereu lucrul urmator care va urma sa apara, sa ne dorim sa dam mereu alti si alti bani pe ultimele noutati. „
ApreciazăApreciază
In ceea ce priveste partea cu somajul, e o vrajeala ieftina. Ar pierde ei castigurile si suprematia. Risipa nu foloseste nimanui. E valoare materiala pierduta. Poate ca oamenii, angajatii respectivi, ar munci 4 ore pe zi in loc de 8 pentru acelasi salariu, dar e loc sub soare pentru toti, numai pentru aia care nu se mai satura nu mai e loc.
Suntem prostiti in fata cu ideea ca se face totul pentru binele nostru.
Ce ne-am face fara mintile intunecate care „gandesc” in locul nostru?
ApreciazăApreciază
Paul,
Uite ce mai face dezvoltarea tehnologiilor. Ne spune Mantuitorul ca turma e mica. Adica in lume, raul predomina. Spunea Tolstoi pe la sfarsitul sec 19 ca orice mijloc care accelereaza comunicarea duce mai cu seama la propagarea-amplificarea raului. Si dadea exemplu locomotiva cu abur, telegraful, ziarele. Iti dai seama cum e acum…
Sant ferm convins ca fara electricitate omul ar fi mai bun. E clar, nu lipsa electricitatii il face sfant pe om, dar electricitatea il indeparteaza pe om de Dumnezeu. Citeste si viziunea a 2-a a Staretului Antonie, in caz ca nu ai citit-o, ca e de mare folos.
ApreciazăApreciază
@tataia
la concluzia asta am ajuns si eu…ca progresul tehnologic e rau. initial credeam ca e neutru…dar nu…e rau cu desavarsire. doar pentru asta s-a inventat!
Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi , pacatosii!
ApreciazăApreciază
Paul,
si „Indemn la simplitate” – Ernest Bernea, scris in 1939. este primul capitol din volumul „Preludii” – se gaseste pe net.
Doar 2 paragrafe:
„Cu cât omul şi-a creat mai multe nevoi, semn al unei înalte trepte de civilizatie, cu atât el a devenit mai putin stăpân pe sine, cu atât a fost mai putin liber. Sufletul său aparent înăltat, devenise lipsit de putere, se subtiase şi se complicase. Cuprinzând ceea ce nu-i era firesc, renuntând la ceea ce îi era esential, pentru podoabă, şi-a pierdut adevărata frumusete şi tărie. Vieata interioară a omului a avut toate aparentele unei creşteri adevărate ; in realitate s’a petrecut o sărăcire şi anume din cauză că această creştere nu era organică ci era o adunare, o adăugire. Nevoia de a corespunde vremurilor, ambitiile şi gusturile nenumărate, tot rafinamentul intelectual şi estetic, l-au sedus şi l-au îndemnat către o lume a decorativului şi inutilului.”
„In setea sa de progres şi de civilizatie materială omul s’a descentrat, adică a confundat esentialul cu secundarul, dând o atentie deosebită celor ce nu-l alcătuiau în fond. Omul cetătii de azi este un om făcut, este o fiintă artificială. S’a construit înfruntând legile fiintei sale morale. Tot ceea ce a fost adăugat nefiresc şi a împodobit sufletul său mândru, nu a făcut decât să-l scoată din făgaşul destinului său propriu, de om.
Pentru ca o înnoire să fie posibilă, omul trebue să renunte la aceste podoabe ale modernismului, pentru a se reîntoarce către elementele originare ale făpturii sale.”
ApreciazăApreciază
Mircea V – o fi si ceva adevar in ce spui, si in ce spune Ernest Bernea. Dar eu cred ca raul a intrat de la inceput in lume, Cain nu avea pistol cand l-a ucis pe fratele lui, si mai cred ca cine vrea sa fie al lui Hristos poate sa fie si in mijlocul unui mare oras cu toata tehnologia posibila, iar cine este rau poate fi rau si intr-un catun uitat de lume la lampa cu gaz. Ce simplu ar fi daca raul ar consta numai in aparate si in lucruri exterioare… Daca traim vremuri apocaliptice nu este din cauza tehnologiei, ci invers, aceasta a evoluat din cauza vremurilor pe care le traim. Ca oamenii ticalosi se folosesc de tahnica pentru a face rau, e adevarat, dar daca nu ar fi electricitate, s-ar folosi de alte lucruri, si ar fi acelasi rezultat. La revolutia franceza foloseau ghilotina nu aveau nevoie de scaun electric, Lenin si Stalin au ucis milioane de oameni fara bomba atomica…. Sf Apostol Pavel spune ca toate ne sunt ingaduite dar nu toate de folos si nimic nu trebuie sa puna stapanire pe noi. Deci, ca sa concluzionez, eu cred ca aparatele sunt rele in masura in care le folosesti rau si in masura in care devii robul lor, daca se creaza dependenta, dar daca esti stapan pe ele si le folosesti in scopuri bune, nu cred ca ele sunt nocive.
ApreciazăApreciază
@ tataia
Subscriu ideilor tale, dar vreau sa dezvolt urmatorul aspect:
Spui: ” Avea zeci de brevete, s-a dus si la marii producatori de automobile cu inventiile lui iar acestia i-au replicat ca au seifurile pline de brevete si patente dar daca le-ar da drumul pe piata ar produce adevarate cataclisme sociale….milioane de oameni in somaj, etc.”
Este creata o falsa premisa cum ca daca s-ar da drumul la inventii si brevete oamenii ar ramane fara locuri de munca.
Eu vin si pun intrebarea: „Dar la ce e bun un loc de munca daca nu ai de platit rate la banci, impozite la stat si utilitati pe care le ai gratuit ?”
De ce sa nu fie locul meu de munca in gospodaria mea proprie unde sa-mi cultiv legumele si sa-mi cresc cateva animalute pe langa casa? Daca am utilitatile gratuite datorita brevetelor scoase pe piata, si nu am de dat bani la nime` la ce mai imi trebuie mie loc de munca ?
Ei problema lipsei locului de munca deranjeaza stabilimentul, sistemul. Pentru ca omul independent din toate punctele de vedere, ridica privirea la cer, multumeste lui Dumnezeu pentru toate, gandeste si asa mai departe. Aceste lucruri deranjeaza foarte tare sistemul si atunci il prinde pe om in caruselulul locului de munca. Caci nu-i asa, trebuie sa se ajunga acolo la pecete, sa nu poti cumpara sau vinde fara.
Locul de munca nu-i asa, pentru majoritatea e mai presus de Dumnezeu. Daca l-ai pierdut, ai pierdut tot, casa, masina, confort, posibilitatea de a cumpara tot felul de chestii mai mult sau mai putin trebuincioase in mod real, posibilitatea de a infaptui si a intretine o familie, etc etc.
Si asa omul de rand este de acord cu marile companii care tin ascunse brevetele, ca bine fac, ca altfel am fi toti someri.
La fel, omul de rand este de acord si cu ideea ca e responsabil de efectele negative ale consumismului, cand defapt responsabili sunt stim noi cine.
Si asa ajunge omul saracul, sa stinga lumina cand e ora pamantului si alte bazaconii dintrastea, crezand ca el, omul simplu, e de vina la toate, si ca suntem prea multi pe pamant si mai trebuie sa murim dintre noi, si ca avorturile sunt bune, homosexualitatea la fel, eutanasierea etc etc.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
@Cosmin Extrem de bine punctat!
ApreciazăApreciază
@ Cosmin Ai dreptate in ceea ce sustii…dar totusi hai sa analizam si altfel problema. Tu spui ca inventiile suprimate ne-ar asigura independenta, libertatea, nu am mai depinde de sistem….etc. In ciuda faptului ca eu unul chiar am cunoscut un inventator nu am date foarte precise despre aceste inventii suprimate. Sau mai bine spus nu situ in ce constau acestea.
Supozitii se pot face multe. Insa miscarile new age sint cele care vorbesc despre asa-numitele inventii care ar oferi „energie gratuita” pentru toata lumea. Sincer sa fiu eu unul nu prea cred in chestii gratis…si mai ales ce inseamna aia „energie gratuita”? Sau hai sa o luam altfel. Ce utilitati platim noi in ziua de azi? Apa rece, calda, canalizare, gaz, energie electrica, cablu TV, telefon, internet, ridicarea gunoiului, etc. Dar chiar este nevoie de toate acestea?
Iti spun eu ca un pustnic nu foloseste nimic din toate acestea. Si la urma urmai se poate intemeia si o gospodarie care sa nu aiba nevoie de asa ceva. Apa se poate obtine dintr-un put. De incalzit se poate incalzi cu lemne (pe care sa presupunem ca le tai singur din padure – cu toate ca la ora actuala nu e voie). De iluminat se poate ilumina cu opait cu seu de animal…si pina la urma de aia a lasat Dumnezeu noaptea pentru ca omul sa se odihneasca. Acum avem lumina electrica facem din noapte zi si din zi noapte si nu stim de ce sintem atit de obositi…Cit despre internet, telefon si energie electrica ce sa mai vorbim…Deci de putut se poate! Dar nu se vrea. NU vor mai marii lumii, pentru ca in acest fel ne mentin sclavi, dupa cum nu vrea nici macar cetateanul de rind. Deoarece am devenit dependenti de aceste „comoditati” si nu vrem sa renuntam la ele nici in ruptul capului.
Si atunci incercam sa ne imaginam fel de fel de inventii care ar oferi energie electrica gratis la toata lumea. Daca aceste inventii exista sau nu eu unul nu stiu. Insa stiu precis ca in mod normal nu ar trebui sa avem nevoie nici macar de cele actuale, darmite de altele si mai si! La ce e bun curentul electric? Si cablul TV? Pentru a o vedea pe bahmuteanaca? Sau pe zavoranca? Cele strict necesare traiului sint mult mai putine decit credem noi…
Deci asta este…cu totii sintem de acord ca trebuie sa ne rupem de sistem. Dar de aici insa firul se imparte in doua curente…unii sustin ca pentru a te rupe de sistem trebuie sa renunti la o gramada de tehnologii, altii sustin ca pentru a te rupe de sistem ai nevoie de si mai multe tehnologii. Oare cum e mai bine?
ApreciazăApreciază
@ tataia
Ai dreptate.
Eu doar dezvoltam ideea cu somajul si cu necesitatea ascunderii brevetelor. E un raspuns tipizat pe care o sa ti-l ofere orice spalat pe creier.
In rest subscriu ideei tale de baza: trebuie sa ne rupem de tehnologie, trebuie sa ne simplificam viata.
ApreciazăApreciază
https://www.youtube.com/watch?v=nJ4u4yB4Wk8 0:49 ,ecumenism? de ce a ales un evreu de mana cu acel copil?
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Hristos a Inviat!
Senatorii au astazi pe ordinea de zi un proiect de lege care prevede posibilitatea aparitiei scolilor de vara, precum si a gradinitelor cu program in timpul vacantelor. In expunerea de motive, initiatorii spun ca, „in cea mai mare parte a vacantelor, copiii nu beneficiaza de niciun fel de educatie”. Modul in care isi petrec copiii timpul in vacantele scolare este o problema dezbatuta pe larg, nu doar in Romania; in Marea Britanie, anuntul autoritatilor de majorare a numarului de ore de scoala si de micsorare a vacantelor – pentru ca elevii sa fie la fel de competitivi ca asiaticii – a intampinat o rezistenta uriasa din partea sindicatelor profesorilor.
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-19976287-faceti-copiii-cand-sunt-vacanta-proiect-legislativ-care-prevede-introducerea-scolilor-gradinitelor-vara-ordinea-senatului.htm
In timp ce Ministerul Sanatatii vrea sa oblige parintii prin lege sa-si vaccineze copiii, autoritatile sanitare nu sunt in stare sa rezolve nici macar aprovizionarea cu serurile gratuite.
In prezent, unii dintre medicii de familie se plang ca le lipseste tocmai vaccinul care ii imunizeaza pe bebelusi impotriva a 6 boli. In aceste conditii, parintii sunt pur si simplu contrariati.
http://stirileprotv.ro/stiri/sanatate/statul-vrea-vaccinarea-obligatorie-dar-a-descoperit-ca-nu-mai-are-seruri-parintii-platesc-cu-200-de-lei-o-gratuitate.html
ApreciazăApreciază
Mi se pare o tampenie, pana la urma copii pe langa educatie au nevoie si de relaxare, de vacante. In plus in timpul verii puterea de concentrare este foarte mica, motiv pentru care intelept s-a stabilit ca lunile de vara copii sa stea in vacanta. Nu au ce face, pai sa-i duca la tara la bunici, acolo s-ar reface cel mai bine, sau in lipsa tarii sa mearga in tabere. Cred ca de fapt motivul real este ca elitele nu-si permit sa lase copiii in grija parintilor nici macar in vacante.
ApreciazăApreciază
Uite asa numarul mucenicilor creste si tot creste.
ApreciazăApreciază
E ciudat totuşi că psihiatrul Florin Tudose a murit duminică, 12 octombrie 2014, în urma unui infarct, la vârsta de 62 de ani, după ce în 2013 criticase BOR, iar în 2014 îi criticase pe Victor Ponta şi pe Mihai Gâdea. Ce o fi scris în cartea pe care şi-a lansat-o pe 7 octombrie 2014, după care pe 12 octombrie 2014 a murit brusc?
Pe 7 octombrie 2014, în Berăria H, la ora 12.00, a avut loc lansarea cărţii „Psihopolitica. Tratat de psihopatologie socială ilustrat cu 100+1 dalmaţieni ai politicii româneşti” de Florin Tudose şi Devis Grebu, apărută la Editura All. „Psihopolitica”, într-o ediție revizuită și adusă la zi, conține fișele tuturor personalităților politice importante din România ultimelor cinci decenii.
Psihiatrul Florin Tudose a spus în 2013: „În timp ce mulţi români suferă de boli, nu au ce să mănânce sau unde să doarmă, reprezentanţii BOR se preocupă să strângă fonduri pentru a construi lăcaşuri de cult somptuoase, demne în a rivaliza cu edificiile megalomane comuniste”. Despre Victor Ponta, psihiatrul Florin Tudose a spus în august 2014: „Premierul îşi inventează propria biografie… un mitoman politic… Îşi completează cu imaginarul propriu cum crede că va fi mai bună imaginea lui, dar acest lucru nu face decât să deruteze alegătorul“, explică psihologul, care atrage atenţia asupra faptului că premierul îşi dedublează personalitatea. Am mai avut un preşedinte care trăia cu fantasma că o să ne ducă pe drumurile nebătute ale socialismului, unde nu mai fusese nimeni, şi acolo o să ne fie foarte bine… Până la urmă, acela a trebuit împuşcat pur şi simplu“. Despre Mihai Gâdea, psihiatrul Florin Tudose a scris în cartea „Psihopolitică” (lansată pe 7 octombrie 2014): …un pastor care „predică răul, ura, sinuciderea și chiar moartea. Pastorul mincinos care agită în permanență fantasmele răzbunării și cruzimii este doar un mercenar în slujba unui rinocer comunist care a reușit prin puterea ochiului dracului să-l convertească pe religiosul lacom la apologia/propovăduirea urii. Dacă nu știați, pe Gâdea îl mai cheamă și Emanuel, adică Dumnezeu este cu noi. Cu Gâdea este, ce păcat…. dumnezeul banului”.
Trimiteri de unde sunt citatele de mai sus:
http://www.libertatea.ro/detalii/articol/romanii-nu-mai-au-incredere-in-biserica-435329.html
http://www.realitatea.net/psihiatru-ponta-mitoman-politic-mai-era-un-presedinte-care-traia-cu-fantasme-a-trebuit-impuscat_1505001.html
http://www.evz.ro/un-medic-a-facu-profilul-psihiatric-al-lui-mihai-gadea-pastor-mincinos-care-agita-in-permanenta-fantasmele-razbunarii-si-cruzimii.html
http://www.ziarulring.ro/stiri/eveniment/41194/Psihiatrul-Tudose-provoaca-Biserica-Fiul-lui-Calinescu-sa-fie-inmormantat-cu-slujba-
http://www.agentiadecarte.ro/2014/10/%E2%80%9Epsihopolitica-tratat-de-psihopatologie-sociala-ilustrat-cu-1001-dalmatieni-ai-politicii-romanesti%E2%80%9D-de-florin-tudose-si-devis-grebu/
http://www.cotidianul.ro/a-murit-psihiatrul-florin-tudose-248942/
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Cu o seară înainte fusese în platou la Realitatea TV… Există posibilitatea să i se fi pus ceva în apă sau cafea… Dimineață a făcut infarct în drum spre piață se pare…
ApreciazăApreciază
PARINTELE ARSENIE BOCA IN DUH SI ADEVAR –film de Nicolae Margineanu. Marturia maicii Marina
Dezvăluiri ZGUDUITOARE despre Arsenie Boca. Mărturiile ucenicului Sfântului Ardealului
https://www.youtube.com/watch?v=139C4nugBAg
ApreciazăApreciat de 1 persoană
stau si ma gandesc…ce greu este sa ramai in padure.in singuratate…una e a vorbi si una a trai..acum realizez si ma cuprinde frica..e nevoie de multa incredere in Dumnezeu.Doamne ajuta ne!
ApreciazăApreciază
Cel care a ales sa traiasca in padure in singuratate este mort si nu mai apartine lumii acesteia,de ce si de cine sa se teama ? Psalm26-1 ”Domnul este luminarea mea şi mântuirea mea; de cine mă voi teme?”
ApreciazăApreciază
@Stefan .da…insa ma gandesc la acest om care a fost ucis.el fiind cu credinta si incredere in Dumnezeu si doar in trecere prin padure..nu stiu..mi s a facut frica.
ApreciazăApreciază
Un mitopolit grec curajos
“I am seriously concerned about the superficial and irresponsible attitude of Greek society towards the incursion of immigrants into our country. When the flame blazes up, it will be already too late to respond. The pseudo-intelligentsia is lulling our vigilance with “the anti-racist lure”, but we will wake up when the fire of catastrophe breaks out around us. Who could think that in the 21st century Christians would be persecuted by Muslim extremists and their suffering and torments would be like those of the first Christians?”
http://www.pravoslavie.ru/english/78203.htm
ApreciazăApreciază
SUSŢINEŢI CONSTRUIREA UNEI TROIŢE ÎN MEMORIA ROMÂNILOR CĂZUŢI LA COTUL DONULUI:
https://cotuldonului.wordpress.com/2015/04/08/initiativa-general-radu-theodoru-monumentul-eroilor-de-la-cotul-donului-troita-de-lemn-la-manastirea-comana/
ApreciazăApreciază
http://www.apaceavie.ro/par-arsenie-boca-sfaturi-de-mare-folos-pentru-suflet/#comment-1269
ApreciazăApreciază
Saccsiv,crezi in vise premonitorii?Azi mi s-a confirmmat a N-a oara.Unori am impresia ca sunt intre lumi!
ApreciazăApreciază
http://www.turnulsfatului.ro/30211/%E2%80%9Dmall-ortodox%E2%80%9D-la-copsa-mica–foto.html
ApreciazăApreciază
Inca putin si ai sa gasesti mai multe cai de a te intoarce in LUMEA REALA. Mai rau e sa nu ramai la rascruce. Vorbesc serios. Eu am ajuns la acest nivel. Urmeaza nivelul urmator. Care o fi nu stiu dar merg mai departe in TAINA MINTII OBOSITE(de vrajmas).
ApreciazăApreciază
Hristos a înviat!
încredeți-vă în Hristos! nu în vise ! Hristos e piatra din capul unghiului!
ApreciazăApreciat de 1 persoană
In ultimii ani am pierdut patru rude apropiate.Pe fiecare, dintre ei, cu cel putin un an inainte i-am visat in dieverse circumstante,cel mult un an mai tarziu plecau la Domnul,Asa s-a intamplat si ieri cand a murit fratele mamei.De asta te-am intrebat.In Hristos ma incred,Valentin,dar sunt avertizat prin vise in unele cazuri.
ApreciazăApreciază
Unele vise sunt vedenii. Vrajmasul nu le cerne ca e prea mult de munca insa mintea noastra (care tot timpul e la HRISTOS prin post si rugaciune) alege calea ADEVARATA.
ApreciazăApreciază
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Elev+roman+vanat+de+universitati+de+top+din+SUA
ApreciazăApreciază
DE CE GENIILE DIN INFORMATICĂ ȘI ELEVII SUPRADOTAȚI NU ADEMENIȚI SĂ STUDIEZE ȘI SĂ LUCREZE ULTERIOR ÎN STRĂINĂTATE (ÎN OCCIDENT)? OARE DE CE ,,ELITELE” ÎI CUMPĂRĂ PE SPECIALIȘTII ROMÂNI ÎN INFORMATICĂ?… MULȚI DEJA LUCREAZĂ ÎN MARI COMPANII TRANSNAȚIONALE… PENTRU CĂ INFORMATICA ESTE UN DOMENIU STRATEGIC ÎN PREZENT, DAR MAI ALES ÎN VIITOR…
ApreciazăApreciază
erată: SUNT ADEMENIȚI…
ApreciazăApreciază
Nu numai informaticienii au plecat sa lucreze in strainatate, ci si alte categorii de profesionisti. Si asta si pentru ca statul roman e condusi de niste „premianti”, de niste „somitati”, de adevarati „profesionisti” care stiu sa „aprecieze” inteligenta acestui popor.
ApreciazăApreciază
Ionuț
Știm că pleacă tot mai mulți ingineri, doctori etc… Voiam să subliniez IMPORTANȚA INFORMATICII ÎN ECUAȚIA PUTERII MONDIALE ȘI A PLANURILOR AUTOINTITULATELOR ELITE…
ApreciazăApreciază
http://www.barenakedislam.com/2014/09/10/isis-in-action-photos-of-islamic-state-savagery-the-media-will-not-show-you-warning-very-graphic/
ApreciazăApreciază
Paul, cred ca tehnologia nu este prea sanatoasa dpv duhovnicesc, deoarece se observa ca de cand a aparut tehnica, omul s-a mai inrait. Astazi omul incearca sa-si usureze cat mai mult munca, incercand astfel sa se substraga de la pedeapsa data de Dumnezeu cum ca prin sudoarea fruntii isi va castiga painea. De fapt n-as spune ca este pedeapsa ci mai degraba ceva folositor spre mantuire. Munca fizica iti intretine si mintea mai sanatoasa. De aceea si in manastiri munca si rugaciunea sunt esentiale pentru pastrarea mintii curate. Acelasi lucru trebuie sa-l faca si mireanul anume munca si rugaciune. Munca are deci rolul ei, dar cand omul nu mai munceste, ci tehnologia munceste in locul lui, mintea incepe si ea sa zburde in colo si in coace, si astfel apare lenevirea care mai departe duce si la decadere duhovniceasca. Inainte oamenii lucrau pamantul cu mainile lor si erau mai curati sufleteste, mai credinciosi, dar azi de cand a a aparut tehnologia, a aparut si dorinta de a avea si mai mult, iar acest lucru a dus mai departe la alte rele. Inainte oamenii se multumeau cu rodul muncii lor si dadeau slava lui Dumnezeu, azi nu se mai satura si vin zilnic cu tot felul inovatii menite sa le creasca profitul, dar nocive pentru oameni. Am citit acum ceva timp un articol in care se vorbea despre acest lucru si anume ca in tarile puternic tehnologizate s-a diminuat credinta in Dumnezeu, si vedem asta foarte clar in Occident, SUA sau Japonia. Pe vremuri, inainte de era tehnologiei, oamenii traiau in armonie cu natura, adica cu creatia lui Dumnezeu ceea ce in mod firesc ducea la o relatie mai apropiata cu divinitatea. In schimb intr-o fabrica, creatie a omului, omului ii este mai greu sa fie cu gandul la Dumnezeu, pentru ca mediul acela artificial, zgomotul acela asurzitor al utilajelor te oboseste psihic in primul rand. Imi spunea cineva care lucreaza intr-o mare intreprindere, ca atunci cand merge la tara si praseste sau lucreaza ceva cu mainile lui in aer liber se simte dupa o zi de munca mult mai linistit si mai odihnit psihic decat dupa o zi de stat la birou. Azi au aparut tot felul de robotei si masinarii de bucatarie , care curata si taie cartofii, legumele si ma intreb la ce foloseste acest lucru? Nu ne dam seama cat de relaxant este sa cureti legumele si sa le prepari cu mana ta. Citeam chiar ieri un articol a unui doctor psihiatrul care spunea ca nu ne dam seama cat de benefic este scrisul de mana pentru creier, si cat de nociv este scrisul pe tastatura. Astfel scrisul de mana pune in miscare funciile creierului, in schimb scrisul pe tastatura ca si uitataul la tv sau calculator duc la atrofierea creierului ceea ce afecteaza memoria si functia creierului care se ocupa cu atentia. Poate de aceea elevii de azi nu mai sunt capabil sa fie atenti la ore si uita de la mana pana la guira tot ce au invatat.
ApreciazăApreciază
https://vremuritulburi.wordpress.com/2015/04/21/cum-se-traia-in-libia-pe-vremea-lui-gaddafi-vs-dupa-instalarea-democratiei-americane/
ApreciazăApreciază
e foarte neclară situația pentru a trage astfel de concluzi – precum cea la care s-a ajuns – că l-au omorât masonii pe Mirel.
ApreciazăApreciază
mai degrabă un caz de care n-a prea vorbit nimeni e cel al protopopului de Bârlad ucis de secta „Turma Sf. Ilie” în primăvara lui 1997.
http://vaslui.comisarul.ro/diverse/povestea-unei-iubiri-fara-sfarsit_182114.html&hl=
ApreciazăApreciază
el a fost mucenic
ApreciazăApreciază
dar și despre Mirel destul de multe date sunt însă nu s-au adunat. S-au descoperit criminalii ? Poliția ce a zis ?
ApreciazăApreciază
In orice caz, cert este ca fie masoni, fie betivi sau drogati sau hoti, Mirel a fost ucis de niste slujitori ai diavolului.
ApreciazăApreciază
Hristos a inviat!
Dumnezeu sa-i odihneasca in ceata mucenicilor, atit pe Mirel ,cit si pe protopopul Angheluta Androne.Oare de ce ,niste oameni minunati si dedicati numai binelui nu ajung sa imbatrineasca in pace si sa moara de moarte buna?!Oare de ce?Cita ura nemasurata in acest diavol spurcat,care nu suporta bunatatea si credinta in Dumnezeu,de aceea lucreaza prin mintile si miinile asasinilor ,care actioneaza ca atare la comenzile demonice .Dumnezeu sa ne ocrotesca pe toti .
ApreciazăApreciază
Sunt de acord cu parerile lui tataia si mircea.v despre nocivitatea tehnologiei, mi-au trebuit zeci de ani sa ajung la aceeasi concluzie. Acum vreo 27 de ani aveam musafir pe fostul staret de la manastirea Piatra Fantanele. Am discutat putin cu el si tin minte ca mi-a spus ca tehnologia este eminamente rea si ca inafara de produsele din agricultura omul are nevoie de putine lucruri. Pe vremea aceea eram student la electronica, i-am replicat spunandu-i de multele avantaje pe care le aduce in traiul cotidian tehnologia. Intre timp am terminat facultatea, m-am angajat si cam din 2004-2005 am inceput sa-mi dau seama cum tehnologia e folosita impotriva omului: IT&C (tehnologia informatiei si comunicatiilor) in care lucram s-a tranformat si rebotezat in ICT (tehnologia comunicarii informatiei: localizare, telecontorizare, inclusiv realizare de continut media, etc., altfel zis supraveghere omniprezenta si spalare de creiere). Inclusiv programele guvernamentale utilizeaza din plin acest concept si acronim: ICT. A fost trist sa constat la ce am muncit atatia ani.
ApreciazăApreciază
Ai pus punctul pe ,,i”… TEHNOLOGIA ESTE BUNĂ ATÂTA VREME CÂT EA SE AFLĂ ÎN SLUJBA OMULUI ȘI PENTRU BUNĂSTAREA ȘI SIGURANȚA LUI…
ATUNCI ÎNSĂ CÂND TEHNOLOGIA SE FOLOSEȘTE ÎMPOTRIVA OMULUI, ÎN SCOP DISTRUCTIV ȘI MANIPULATOR, NU ESTE BINE SĂ FIE FOLOSITĂ… Putem da ca exemple toate armele de distrugere în masă, bomba atomică etc…
ApreciazăApreciază
Hristos a inviat !
Si eu cred ca electronica si informatica sunt impotriva firii umane .
ApreciazăApreciază
[…] Iata comentariul fratelui tataia postat la Parintele FABIAN SEICHE despre UN MUCENIC DIN 2007 DIN ROMANIA: Fratele Mirel Petcu si-a luat cununa…: […]
ApreciazăApreciază