SACCSIV – blog ortodox

BRAVO LOR: Biserica Ortodoxa Poloneza s-a intors la CALENDARUL VECHI. Asa AR TREBUI SA FACEM SI NOI

Anul trecut au promis ca o vor face:

The Polish Orthodox Church Will Return to the Old Calendar in June

Si au facut-o:

Biserica Ortodoxă a Poloniei revine la calendarul iulian

Vechi Julian calendar anunțat calendarul oficial al Bisericii Ortodoxe polonez în ultimul an, dar a fost nou în ianuarie 2015 a devenit un punct de reper de cotitură în viața multor creștini ortodocși din Polonia. 90 ani mai târziu, de cele mai multe parohii din partea centrală și de vest a țării a sărbătorit Crăciunul și Boboteaza, împreună cu Patriarhia Ierusalimului, georgiană, sârbă, Biserica Ortodoxă Rusă, Sfântul Munte Athos, în cele din urmă, împreună cu parohiile din estul Poloniei, revenind la calendarul pe care a trăit multe generații de ortodocși credincioși de secole.

Cititi va rog mai multe la:

http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=ru&u=http://3rm.info/main/54645-polskaya-pravoslavnaya-cerkov-vozvraschaetsya-k-yulianskomu-kalendaryu.html&prev=search

Asa ar trebui sa facem si noi, dar desigur ca n-o vom face.

A nu se intelege ca ei au trecut la stilisti, adica la acea puzderie de biserici si bisericute de pe vechi care nu sunt in comuniune cu Biserica Ortodoxa, dar nici ele intre ele …

 

103 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Slava said, on martie 13, 2015 at 6:20 pm

    si credeti ca e pe mult timp? conform profetiilor, la cel deal 8-lea sinod se va primi stilul nou in toate bisericile ortodoxe (inclusiv si pastele) care e planuit in vara anului 2016, respectiv(cred eu) la pastele pe stl nou nu va cobori focul haric, astfel in acel an va incepe al 3-lea razboi(dupa profetii)

    Apreciază

    • Nimbus said, on martie 13, 2015 at 11:29 pm

      Vorbesti vorbe. Pastele nu tine cont de calendarele de stil, e calculat strict astronomic, in functie de fazele lunii. Este si motivul pentru care cade mereu la alta data. Vezi aici:

      http://89.121.249.92/Sitevechi/Astronomie/Articole/Paste.htm

      Apreciază

      • slava said, on martie 14, 2015 at 8:37 am

        miai transmis un link sectant, corect e Iisus nu Isus, si la urma, „speram ca toti crestinii sa faca pastele in aceeasi zi” iti transmit si eu sa citesti ceva
        http://www.danionvasile.ro/blog/problema-calendarului-bisericesc/comment-page-1/#comments

        Apreciază

      • saccsiv said, on martie 17, 2015 at 7:24 am

        slava

        Doamne ajuta!

        Poti te rog intr-un rezumat sa-mi zici ce zic acestia aici?

        Облака Асператус – метеорологическое явление или грозный знак неба Часть 1.

        Apreciază

      • Mihai said, on martie 14, 2015 at 9:33 pm

        vorbesti vorbe tu. planul este sa emita o data fixa pentru sarbatoare de Pasti, din cate stiu eu. de aia nu va cobori Lumina Sfanta. ca de fapt nu va fi Pastele autentic atunci.

        Apreciază

    • Radu Humor said, on martie 14, 2015 at 12:03 pm

      Replica

      România va fi sfîșiată de către străini.

      Nu există rezistență, nici organizată nici de altfel, cel puțin eu nu o sesizez.

      Mai există mici satrapi locali și unele instituții care mînuiesc pumnalul, utile străinului pînă își atinge toate scopurile.

      Individualismul românului se întoarce împotriva lui. Cel puțin aparent.

      Et pourtant.. ca să înțeleagă fără traducător…

      Vom fi înfrînți și drama generației sau generațiilor prezentului nu poate fi evitată sau atenuată.

      Still… ca să înțeleagă fără traducere…

      Dacă nu vine Apocalipsa (semnele sînt cam toate, dar…), atunci va urma replica.

      Repet, am fost înfrînți, statul român a dispărut, ruperea teritorială se apropie, deposedarea e aproape încheiată. Nu mai e nimic de făcut, din acest punct de vedere, și, oricum am defini momentul istoric actual, viitorul va fi o titanică luptă și muncă de reconstrucție. De la zero.

      Totuși… se traduce în limbile interesate de către limbile interesate…

      Replica răzbunării va fi feroce. Am această certitudine.

      Pețul de platit e imens, fără discuție. Vom continua să ne sfîșiem între noi, desigur, am dovedit că avem limite și slăbiciuni grave. Însă veneticii vor începe să-l plătească și ei, tocmai cînd numărau, cu rînjet satisfăcut, profitul. Pentru că dezastrul cinic pe care l-au generat îi va ajunge. Oriunde se vor afla.

      Nu e o promisiune, de promisiuni te mai ferești. Nu e nici un blestem (acesta li se acordă ca un simplu bonus). Au atins o coardă atît de profundă din existența unui neam, încît au declanșat un proces ce va opera dincolo de individ sau de simpla voința umană. Va fi reacția împotriva răului absolut și a slujitorilor acestuia. Dacă aș mai trăi 100 de ani ca să pot contabiliza toate nenorocirile ce se vor abate asupra veneticilor (au mult prea multe crime pentru care vor da socoteală), tot nu cred că satisfacția, să-i zic, ontologică, ar putea compensa amărăciunea martorului unui sfîrșit urît, nemeritat, poate, de ciclu istoric pentru neamul meu.

      Repet și închei: replica va fi feroce.

      Apreciază

      • john said, on martie 14, 2015 at 7:45 pm

        @ Radu Humor
        Neamul asta, asa cum il cred unii (si cum l-au mai crezut),are destinul sau,in istoria umanitatii.Cred si sunt convins de asta.Parca-l aud in tine pe taranul din Rascoala lui Rebreanu:

        Deocamdata pace, conasule!
        Un alt dialog sugestiv are loc intre Leonte Orbisor si Trifon Guju:
        –Bati coasa, Trifoane, ori… intreaba Leonte fara mirare.
        –O bat sa fie batuta! zise Trifon fara sa ridice capul.
        –Mi se pare ca vrei sa cosesti inainte de a semana?
        –Apoi daca trebuie?… de!

        Ascuțiți-va coasele: pământul țării trebuie redat copiilor noștri!
        Dacă dați foc la grămezile de bălării, va ieși doar mult fum și putoare rea.
        „Raţionalismul neagă misterul iraţional al rău­lui, pentru că neagă pe cel al libertăţii. Răul este negat în acelaşi timp de evoluţionişti cât şi de adepţii doctrinelor umanitare, anarhiştii şi teosofii”, spunea Berdiaev. Noi însă, românii creștini, știm ca raul există și că poate fi biruit. Întâi pe cel dinlăuntrul nostru, că tot suntem acum în Postul Mare, apoi pe cel din jurul nostru.
        Doamne ajută!

        Nu pentru-o lopata de rumena pâine,
        nu pentru patule, nu pentru pogoane,
        ci pentru vazduhul tau liber de mâine,
        ridica-te, Gheorghe, ridica-te, Ioane!

        Pentru sângele neamului tau curs prin santuri,
        pentru cântecul tau tintuit în piroane,
        pentru lacrima soarelui tau pus în lanturi,
        ridica-te, Gheorghe, ridica-te, Ioane!

        Nu pentru mania scrâsnita-n masele,
        ci ca sa aduni chiuind pe tapsane
        o claie de zari si-o caciula de stele,
        ridica-te, Gheorghe, ridica-te, Ioane!

        Asa, ca sa bei libertatea din ciuturi
        si-n ea sa te-afunzi ca un cer în bulboane
        si zarzarii ei peste tine sa-i scuturi,
        ridica-te, Gheorghe, ridica-te, Ioane!

        Si ca sa pui tot sarutul fierbinte
        pe praguri, pe prispe, pe usi, pe icoane,
        pe toate ce slobode-ti ies inainte,
        ridica-te, Gheorghe, ridica-te, Ioane!

        Ridica-te, Gheorghe, pe lanturi, pe funii!
        Ridica-te, Ioane, pe sfinte ciolane!
        Si sus, spre lumina din urma-a furtunii,
        ridica-te, Gheorghe, ridica-te, Ioane!

        Radu Gyr – Ridica-te, Gheorghe, ridica-te, Ioane!

        Apreciază

    • adevar said, on martie 14, 2015 at 4:59 pm

      Fata de ce a spus SACCSIV cu privire la multimea bisericilor „stiliste” sa cautam in Viata sf sfintit Meletie arhiepiscopul Antiohiei , pagina 171:”Atunci şi Sfîntul Meletie s-a întors din surghiun în Antiohia, dar a găsit Biserica dreptcredincioşilor despărţită în două – pentru că o parte, mai înainte de venirea lui, alegînd la episcopie pe Paulin, preotul cel pomenit mai sus, s-au despărţit de cei ce aşteptau întoarcerea lui Meletie. Aceia se numeau paulieni, iar ceilalţi meletieni, mai ales cei ce se întorseseră de la eresul lui Arie la dreapta credinţă, prin învăţătura Sfîntului Meletie. Pe care paulienii nu-i primeau întru împărtăşirea lor din două pricini: întîi că erau botezaţi de arieni iar al doilea că Sfîntul Meletie era ales de arieni, la arhiepiscopia Antiohiei. Cu toate că amîndouă părţile acelea păstrau credinţa cea adevărată, totuşi, pentru nişte pricini ca acestea se despărţiseră. Venind sfîntul, se îngrijea pentru pacea bisericească, adică cum ar putea iarăşi să unească turma cea despărţită. Însă episcopia lui Paulin nu o lepăda, ci o cinstea, fiind acela blînd şi cu inima smerită şi singur povăţuia turma cea nouă, de la arieni, la dreapta credinţă.”
      Deci Biserica trebuie sa aiba marturisirea sfintilor parinti, si sa nu fie in comuniune cu nici o „biserica” eretica( catolici, ecumenisti, masoni,etc)

      Apreciază

    • I said, on martie 14, 2015 at 9:15 pm

      Cine stie, totul e in miinele Domnului. El poate sa amine sinodul 8. Tin minte ca in 2012 faceam o panica ca se devalorizeaza dolarul si cade tot nici sa dorm nu puteam, e sfirsitul, da iaca, cu ajutorul lui Dumnezeu vezi ca ne-o intins. Totul depinde de pocainta noastrea si de rugaciune, da inca in lume sunt multi sfinti pe care nu ii stie nimeni si stau ascunsi prin paduri, munti si se roaga pentru sufletele noastre. Nu zic ca sa ne culcam pi o ureche, da sa stam tot nu se poate.

      Apreciază

    • nimeni said, on martie 15, 2015 at 1:51 pm

      Apreciază

  2. Gladiatorul said, on martie 13, 2015 at 7:03 pm

    SE APROPIE RAZBOIUL ??? https://www.youtube.com/watch?v=I-PxUyBnqqo

    Apreciază

  3. Cosmin said, on martie 13, 2015 at 7:04 pm

    Sa initiem o petitie in acest sens ? Ar avea vreun efect ?

    Apreciază

    • Prahovean said, on martie 13, 2015 at 10:03 pm

      Ar merita, ca să se vadă, chiar dacă nu vor accepta. Dar să fie bine scrisă, ca să nu se lase loc la interpretări stiliste.

      Apreciază

  4. Gladiatorul said, on martie 13, 2015 at 7:06 pm

    Apreciază

  5. nikodim said, on martie 13, 2015 at 7:12 pm

    Din cauza calendarelor diferite apare o situatie bizara in spatiul ortodox, situatie care practic stirbeste serios trairea in comuniune (probabil asta a fost si scopul pentru care s-a impus noul calendar in spatiul ortodox, tocmai ca sa se distruga unitatea in slujirea Domnului). Astfel, de Sarbatoarea Nasterii Domnului, traitorii dupa calendarul nou petrec, iar bisericile ce tin calendarul vechi postesc. Cu toate ca este declarata comuniunea intre respectivele biserici ortodoxe, unde se regaseste in fapt comuniunea cand unii postesc iar altii petrec?
    O alta problema anticanonica a calendarului nou ar fi situatia cu Postul Sf. Apostoli in anii cand Sf. Pasti se sarbatoresc mai tarziu si din cauza perioadei Cincizecimii, nu se poate posti pentru ca este stabilit de Sf. Parinti si este anticanonic, dar totusi bisericile pe calendarul nou fac o derogare de la Sf. Canoane si se aloca trei zile de post. Daca este stabilit canonic ca in acea perioada nu se poate posti… de ce se continua in acest fel?
    Deasemenea pe langa faptul ca aceasta schimbare din secolul trecut a dus la ruperea unitatii de credinta a poporului ortodox din tara noastra ( vreun milion de oameni au ramas pe stilul vechi numai la noi) si din alte tari ( si acesta probabil a fost unul din scopurile principale ale schimbarii calendarului, invrajbirea intre fratii de acelasi neam), in anii 1926 si 1929 ca urmare a confuziei create la nivelul marii mase de credinciosi ( dar nu la nivelul clerului) cat si a presiunii politice exercitate atunci asupra ierarhiei ( care nu ar fi trebuit sa cedeze) de catre guvern, a carui membrii in majoritate erau uniati (urmasii perfidei iezuitei „scoli ardelene”), BOR a „sarbatorit” Sf. Pasti, anti-canonic, odata cu „biserica catolica” si in discordanta cu celelalte biserici ortodoxe.
    Si acestea sunt fapte concrete cu rezultate concrete, numai negative. „Pomul se va cunoaste dupa roadele sale”… si in cazul de fata roadele acestei „innoiri” dictate de cerintele „lumii civilizate” se vad, insa si mai rau de atat, se simt.

    Apreciază

  6. Slava said, on martie 13, 2015 at 7:25 pm

    Arata amuzant cum traduce google, dar oricum este se intelege cit de cit, pot sa mentionez doar faptul ca situl 3rm.info este un site aparator al ortodoxie, antiglobalist, anti acte, anti cip, anti ecumenism, si ei asteapta tarul, care va fi unsul Domnului (cum a fost David) si va uni toate statele ortodoxe, si de acest tar se va teme si insasi antihristul, insa el nu va fi mult timp la conducere, dar pentru putin timp din Rusia va veni inflorirea ortodoxiei, despe acest tar se spune ca va face curatenie la conducere, si in biserica, si pe toti tradatorii ii va spinzura, si asta va fi voia Domnului

    Apreciază

  7. Exacustodian said, on martie 13, 2015 at 7:50 pm

    Interesant şi de apreciat ceea ce au făcut.

    Am o curiozitate, dacă biserica română va reveni la calendarul iulian, care va fi relaţia cu biserica ce acum se numeşte „stilistă” (a fost numită de fapt). Cum se va realiza comuniunea?! Ca românii să se înfrăţească ce vor trebui să facă „stiliştii”?!

    Apreciază

  8. dante said, on martie 13, 2015 at 9:05 pm

    Daca s-ar reveni inapoi la calendarul vechi mai multe lucruri s-ar cistiga. Comuniunea ” in integrum” a ortodoxiei, oportunitatea revenirii inapoi in comuniune pentru stilisti si ceea ce este cel mai important, dupa mine, ruperea de sarbatorile „crestine” catolice si protestante. Asa, ortodoxia ar avea linistea necesara praznuirii celor doua mari sarbatori, Craciunul si Pastele, fara mercantilismul occidental.
    Vor ramine sa sarbatoreasca papistasii si protestantii mosi craciunii cu jingle beelsii si iepurasii lor, sa se sature de cadouri si shopping.
    Noi ne-am vedea linistiti de ale noastre, ei de-ale lor fara paguboasele interferente ecumeniste din zilele noastre.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

  9. Nikolai said, on martie 13, 2015 at 9:28 pm

    In cazul in care BOR va trece la stilul vechi, cei care au ramas pe vechi din 1924 vor trebui sa vina si sa-si ceara iertare de la BOR? Cum ramane cu unitatea si comuniunea? E mai importanta comuniunea si unitatea decat canoanele Bisericii si chiar decat marturisirea de credinta? Cine a avut dreptate in 1924, cei care au ramas asa cum s-au nascut sau cei care au acceptat inovatia de dragul unitatii, comunii si ecumenismului? De la a sarbatori impreuna si pana la a face rugaciuni impreuna, si nu numai, se vede clar ca nu a fost decat un pas. Intrebam si eu asa intr-o doara pentru ca sintem multi care in sinceritatea noastra avem dreptul sa ne punem asemenea intrebari.

    Apreciază

  10. cristi said, on martie 13, 2015 at 9:43 pm

    calendarul e doar un mod de a masura timpul. daca mai intai ai un ceas rusesc care merge bine si apoi primesti un ceas elvetian, e clar ca ala elvetian masoara timpul mai bine si il folosesti pe asta. este posibil ca peste ani sa se modifice si calendarul care il folosim acum. parintele cleopa spunea ca nu exista sfantul mucenic calendar. minuni se intampla si la noi dar si la rusi, sarbi, greci , ierusalim si sf munte. nu calendarul este important ci modul in care respecti ceea ce au stabilit sfintii parinti. daca ati citi un pic de istorie ati vedea ca toate bisericile au stabilit in 1924 ca noul calendar este mai corect si fiecare patriarhie va stabili cand va trece pe stil nou

    Apreciat de 1 persoană

    • saccsiv said, on martie 13, 2015 at 9:52 pm

      cristi

      Tu daca ai citi si mai mult, ai intelege de fapt de ce au schimbat calendarul.

      Apreciază

      • cristi said, on martie 13, 2015 at 10:11 pm

        mai este vreo explicatie in afara de faptul ca, calendarul iulian indreptat e mai bun decat calendarul iulian?

        Apreciază

    • Exacustodian said, on martie 13, 2015 at 10:21 pm

      cristi

      Dacă calendarul ăsta nu e important, că aşa spune părintele Cleopa (am mari dubii), la ce atâtea discuţii?!
      Dacă nu e important calendarul, te rog sărbătoreşte Naşterea Domnului pe 12 decembrie, Schimbarea la faţă pe 18 mai, Adormirea Maicii Domnului pe 28 februarie, Naşterea Maicii Domnului la 30 octombrie şi fă Paştele odată cu catolici sau…cu evreii! Că doar nu eixtsă „sf. mucenic calendar!” aşa că n-are nici o importanţă.

      Apreciază

      • Gabriel M. said, on martie 13, 2015 at 11:29 pm

        Invierea Domnului trebuie sarbatorita si traita in ficare zi indiferent de calendar.

        Apreciat de 1 persoană

      • Nikolai said, on martie 13, 2015 at 11:39 pm

        Cristi, am inteles ce vrei sa spui. De ce nu sarbatoriti atunci si inceperea anului nou bisericesc o data cu revelionul?

        Apreciază

      • nikodim said, on martie 13, 2015 at 11:40 pm

        Si este foarte posibil sa se realizeze si absurdul de care zici tu, sa apara vreun nou calendar „si mai corect” din punct de vedere ecumenisto-democratico-stiintific. Deja s-a demonstrat clar si fara echivoc ca sistemul este capabil sa manipuleze la nivel de mase largi, patriarhii intregi cu tot cu popoarele de credinciosi pe care le reprezinta, si sa le aduca acolo unde doreste prin teorii „stiintifice” care sa corecteze „greselile” Sfintilor Parinti, teorii enuntate si sustinute in fata credinciosilor chiar de catre arhierei si clerici modernisti reformatori. S-a vazut cat de stribitoare de credinta, smintitoare si probabil ireversibila rana a facut reforma calendaristica din 1924 in Romania. Asta a fost doar o etapa. Sa nu ne facem iluzii. Biserica Ortodoxa Poloneza reprezinta o mica particica din ortodoxia contemporana si daca cumva celelalte biserici ortodoxe, la un moment dat prin arhiereii corupti care deja se manifesta curajos vor sustine vreo alta reforma (si vor sustine), vreo combinatie in duho-spirit cu „fratii” catolico-protestanti, ca sa fie „unire” si „iubire globalista”, credem noi ca Biserica Ortodoxa Poloneza va ramane la reparatia pe care a facut-o acum si nu se va uni in acelasi „duho-spirit” ecumenist cu ceilalti „frati”? Sau poate va ramane! Insa atunci automat se va transforma in ochii majoritatii „ortodoxe” politic-corecte intr-una din „acea puzderie de biserici si bisericute de pe vechi care nu sunt in comuniune cu Biserica Ortodoxa”.
        Cine si cu ce masura judeca corect in aceste situatii? Biserica nu este totusi o instituie pamanteasca, democratica cum avem noi tendinta sa o analizam, in care majoritatea are dreptatea si daca este reprezentata de milioane de enoriasi, inseamna ca este pastratoare a adevarului. Din punct de vedere duhovnicesc stim ca nu este deloc obligatoriu acest criteriu. Biserica este Trupul Mantuitorului, este Vie si nu poate fi masurata cu ochiul si masurile noastre omenesti si in timpurile grele care se arata este foarte, foarte posibil ca Biserica Adevarata va fi una minuscula, foarte prigonita de majoritatea cetatenilor „de buna credinta” si a „crestinilor” majoritari, reprezentati oficial la nivelul coruptului sistem politico-ecumenist, de „arhierei” pomposi in uriase „catedrale” aurite dar pustii de Duhul Sfant.
        Va fi nevoie atunci (ca si acum) de mult discernamant pentru a deosebi duhurile foarte inselatoare si de a vedea unde este Duhul Adevarului. In catedrale patriarhale sau in cine stie ce vagauna a pamantului?
        Cert este ca vechiul calendar lasat de Sfintii Parinti nu trebuia „corectat” pentru ca Sfintii Parinti de-a lungul veacurilor in care s-au petrecut cele Sapte Sinoade Ecumenice sub suflarea Duhului Sfant, nu aveau cum sa greseasca socoteala timpului si implicit ritmicitatea Sarbatorilor si ei Sfintii Parinti ne-au descoperit si lasat ca mostenire noua respiratia si pulsul Bisericii Vii si Desavarsite.
        Dumnezeu ne va judeca aspru pe toti cei care am adus prin vorba, gand sau fapta de-a lungul vremii, atingere acestei mosteniri pentru ca multe tulburari si rani in Trupul Bisericii s-a facut si inca se vor mai face din aceasta cauza, din pacate.

        Apreciat de 1 persoană

      • Partizanu said, on martie 14, 2015 at 9:03 am

        FRATELE GABRIEL are dreptate. Noi ca popor de 2000 de ani suntem rastigniti pe cruce. Dar dupa moarte ce urmeaza ? INVIEREA. A spus-o PARINTELE PAPACIOC. Eu zic ca reintoarcerea la calendarul vechi corespunde si schimbarilor climatice. Pe linaga asta IORDANUL CARE SE INTOARCE LA BOBOTEAZA si LUMINA CE SE POGOARA LA SFINTUL MORMANT ar fi o palma grea data RATACITILOR IN ORTODOXIE. Cu noi este DUMNEZEU intelegeti neamuri si va plecati…. DOAMNE AJUTA.

        Apreciază

      • Partizanu said, on martie 14, 2015 at 2:50 pm

        Parintele CLEOPA ne spune mai multe detalii aici http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/25stilvn.htm

        Apreciază

      • Partizanu said, on martie 14, 2015 at 3:43 pm

        Iata ce spune si Parintele Dionisie Ignat http://video.crestinortodox.ro/da4ORZ8CrKh/Parintele_Dionisie_Ignat_Despre_indreptarea_calendarului.html

        Apreciază

    • Stefan said, on martie 14, 2015 at 10:25 am

      „Si El este Cel care schimba timpurile si ceasurile, Cel care da jos de pe tron pe regi si Cel care ii pune; El da intelepciune celor intelepti si stiinta celor priceputi. (Daniel2:21) .Durata anului calendaristic in cazul anului Gregorian da o medie 365,2425 de zile fata de cel Iulian de 365,25 de zile. Calendarul iulian rămâne în urma anotimpurilor cu aproximativ 7,8 zile în 1000 de ani. Oare pentru acest fleac trebuia sa se faca tulburare in biserica ortodoxa ?Si pentru ca sunt si eu un prapadit de astronom amator te asigur ca nici calendarul gregorian nu este exact pentru ca un an astonomic mediu are o durata de 365,24219 de zile deci este mai scurt. Ce facem trebuie sa indreptam iar calendarul ca sa ne iasa socoteala ?

      Apreciat de 1 persoană

    • Cosmin said, on martie 13, 2015 at 11:41 pm

      @ radu iacoboaie

      Da, e regretabil ca magistratii pot face parte din masonerie. Dar, e regretabil daca pot face parte din masonerie si legea nu-i obliga sa faca cunoscut acest lucru in mod oficial.

      De ce e important ca statutul de mason al magistratului sa fie cunoscut oficial ?

      Pentru ca, daca eu ma aflu in calitate de parat sau inculpat intr-un proces cu o parte asa zis vatamata element apartinator masoneriei, eu pot sa invoc incompatibilitatea magistratului respectiv cu procesul in sine.

      Nu ma pricep prea bine, dar e ceva similar cu situatia in care un avocat nu isi poate reprezenta rudele de grad foarte apropiat intr-un proces, deoarece se considera conflict de interese sau ceva de genul.

      Apreciază

  11. Exacustodian said, on martie 13, 2015 at 10:40 pm

    Auziţi ce spune un general american, cât devotament democratic, cât respect pentru rasa umană!

    Generalul Robert Scales zice aşa:
    „Singura modalitate a Statelor Unite ale Americii prin care pot avea vreuun efect în această regiune (Ucraina) și schimba mersul (lucrurilor) este de a începe uciderea ruși, uciderea rușilor prin…, uciderea a atât de mulţi ruşi încât chiar mass-media lui Putin să nu poată ascunde faptul că rușii se întorc în țara-mamă, în saci de corp (pt. cadavre).” Ascultaţi de la minutul 0:12

    Apreciază

    • Radu Humor said, on martie 14, 2015 at 12:55 pm

      Mai bine avea ta-su „săculeţu” unde trebuia, atunci când a procreeat asemenea monstru şi eram scutiţi de ceilalţi saci de corp pe care-i aduce în discuţie descreieratul ăsta ! :mrgreen:

      Apreciază

    • nimeni said, on martie 15, 2015 at 1:47 pm

      O pocitanie de om Robert Scales asta!

      Apreciază

  12. Mary Stoica said, on martie 13, 2015 at 10:59 pm

    Eu nu cred ca trebuie sa facem asta deoarece ne arata si Dumnezeu prin Sfanta Lumina care se pogoara la Ierusalim in noaptea de Inviere a Domnulu,i serbata dupa calendarul nostru ortodox roman (nou) de atatia ani.

    Apreciază

    • saccsiv said, on martie 13, 2015 at 11:59 pm

      Mary Stoica

      Spune-mi te rog: rusii tin Sfintele Pasti in alta zi? Daca nu, atunci de ce odata cu noi? S-au luat dupa noi sau noi dupa ei?

      Apreciază

    • Ionut said, on martie 14, 2015 at 11:28 am

      Din cate stiu, BOR a trecut la calendarul pe stil nou, mai putin in cazul Sf. Pasti, Invierea Domnului, care se sarbatoreste la fel in toata Biserica ortodoxa (tocmai pentru a ramane in comuniune).

      Apreciază

  13. Iani said, on martie 13, 2015 at 11:34 pm

    La un articol precedent sora scortisoara (sper ca nu ma insel) a postat un comentariu cu traducere google la o intalnire intre ierarhi ortodocsi unde au fost foarte vii controverse in legatura cu introducerea pe ordinea de zi a sinodului pan ortodox 2016 a unor probleme legate de ‘nediscriminarea minoritatiloor sexuale”. Sunt ierarhi ortodocsi care mana lucrurile in sensul acesta al noii ordini mondiale si al promovarii homosexualitatii, ceea ce este monstruos. Subiectul este de mii de ori mai grav si mai urgent decat discutiile pro si contra pe tema calendarului.

    Apreciat de 2 persoane

    • Iani said, on martie 13, 2015 at 11:46 pm

      Se pune problema sa scoata din Scriptura pasajele referitoare la homosexualitate ! In afara de asta, mi se pare de ceconceput ca un crestin, nu mai vorbesc un ierarh ortodox, sa foloseasca formule ca „minoritati sexuale”,. „comunitate” in loc sa spuna pe nume ca este vorba de un pacat strigator la cer. Un om daca e pacatos trebuie iubit dar indemnat si ajutat sa paraseasca pacatul, sa faca pocainta, sa revina la normal, nu incadrat intr-o categorie distincta, gen „minoritatea pacatosilor” care trebuie sa aiba drepturi distincte si privita si acceptata ca atare. Pai iubire e aia cand vrei sa ii mantuiesti sufletul, cand ti-e mila de acel om ca e pacatos, nu e iubiore sa il lasi sa pacatuiasca in continuare si sa ii pavezi drumul spre iad cu flori parfumate. Omul trebuie iubit dar pacatul trebuie urat si combatut si numit ca atare, pacat, nu „diversitate”, „minoritate” si alte chestii.

      Apreciat de 3 persoane

    • scortisoara said, on martie 14, 2015 at 5:28 pm

      Da . Nu mi-a venit sa cred cand am citit si pare sa se confirme ce spunea despre cler preotul acela din filmul Sarea Pamantului (4) . Aici am postat .

      https://saccsiv.wordpress.com/2015/03/13/semnati-petitia-impotriva-legii-ce-ne-va-obliga-sa-denigram-sfintii-inchisorilor/#comments

      Apreciază

  14. Nimbus said, on martie 13, 2015 at 11:42 pm

    Pastele nu tine cont de calendarele de „stil” , e calculat strict astronomic, in functie de fazele lunii. Este si motivul pentru care cade mereu la alta data. Vezi aici:

    http://89.121.249.92/Sitevechi/Astronomie/Articole/Paste.htm

    Asa ca Pastele va fi mereu in aceeasi zi indiferent de calendarul folosit, nu are cum sa fie Paste pe stil nou, Mai mult data Craciunului e aleasa luand de referinta solstitiul si in mod arbitrar prin conventie. Dupa anumite date biblice e posibil ca Hristos sa se fi nascut tot la inceputul lui aprilie, nu se cunoaste data exacta. Se pare totusi ca ar fi chiar pe 1 aprilie, zi transformata de traditiile pagane in ziua pacalicilor, cand se agatau de spatele celor pacaliti pesti ( simbolul crestinilor ) in bataie de joc.
    Calendarul iulian folosit de romani avea erori destul de mari asa ca a fost corectat prin calcule astronomice si rectificat. A fost numit gregorian deoarece a fost implementat in timpul papei Gregor. Nici acesta nu e perfect insa e mult mai precis decat cel roman. Daca s-ar fi tinut cont de calendar in calcularea Pastelui, conform stilului vechi era deja prin iunie.
    Eu cred ca disputa intre cele doua stiluri e o prostie si tine strict de „traditie” nu de datele reale.
    Daca doriti date si informatii suplimentare despre calendare si scari de timp:

    http://astromagazin.ro/carti/166-astronomie-practica-si-teoretica.html

    Profit de ocazie sa va invit la eclipsa partiala de soare din 20 martie. detalii aici:

    http://www.astro-info.ro/eclipse/SE2015Mar20T.php

    Si tineti minte, mantuirea nu tine cont de calendar.

    Apreciază

    • Maxim said, on martie 14, 2015 at 2:29 am

      Vezi că le încurci…astro-info…

      Apreciază

      • Nimbus said, on martie 14, 2015 at 6:59 am

        Arata cu argumente, unde? Multi au transformat traditia in dogma si e la fel de periculos. Hristos cand a venit a demonstrat ca ” legea ” e vie si se aplica in functie de situatie. Legile sunt facute pentru oameni si nu invers.
        La fel si calendarele. Sa nu-mi spui ca si calendarul iulian ( roman ) e de inspiratie divina si trebuie tinut cu dintii de el.

        Apreciază

    • Iani said, on martie 14, 2015 at 2:01 pm

      Asa stiam si eu, ca Pastele se calculeaza astronomic, a nu stiu cata duminica cu luna plina dupa echinoxul de primavara. Nu are data fixa.

      Apreciază

  15. marian said, on martie 14, 2015 at 12:03 am

    The Kremlin is preparing a major announcement, journalists are asked not to depart for the weekend
    According to a source in the press service of the President of Russia in the near future is preparing a major announcement, and for this reason, heads of relevant media asked to be ready in the next few days for a possible press conference.
    This is indirectly confirmed by the CEO of the Center for Political Information polit-info Alexei Mukhin.
    Mukhin also not denied reports that President Putin is currently incapacitated. „Guys, you now need the president, gather ..” – he wrote in his Twitter. The question – whether he confirms rumors about Putin, Mukhin said „no comment.” He also asked the staff at the weekend are in place, „will be something important,” he added.
    Asta am intalnit pe net in seara asta. E traducere de pe un site vlasti.net/news/213426.
    La Kremlin in seara asta, ar fi sosit un numar important de camioane albe fara placute de inmatriculare.
    Putin ar fi disparut, la fel si madam mercal a nemtilor…
    Sistemul vrea sa ne faca sa credem ca, inca odata, ceva se pregateste.
    Sistemul minte intr-o proportie uriasa.
    Sambata dimineata ar intra in judetul Constanta, la baza M kogalniceanu, ZECI de tancuri ale nato…
    E urat ce fac astia cu noi.
    Doamne apara-ne!

    Apreciază

    • eli said, on martie 15, 2015 at 2:27 am

      au si intrat tancurile.am vazut la stiri pe pro tv in seara asta

      Apreciază

  16. nikodim said, on martie 14, 2015 at 12:58 am

    Este extraordinar ce efect au asupra constiintei oamenilor „corecturile corecte” din calendar, din credinta, din istorie s.a.m.d. si cum oameni „corectati” dintre, care se confunda deja cu cei (foarte)”corecti”, sustin pana in panzele albe aberatiile care li s-au inoculat , aberatii transformate in „adevar” si care in mod clar servesc de-a lungul generatiilor scopurilor oculte ale „corectorilor”, chiar daca multi dintre noi au varsta, nivelul intelectul si accesul la informatii necesare pentru a cantari lucrurile si a lamuri anumite controverse. Dar nu! Ne omoram, dam in cap „incorectilor”, inclusiv Sfintilor Parinti care au fost niste incapabili sa calculeze ei fractiunile alea de timp, descoperite de cultul om de stiinta papa Grigorie in secolul XVI, care a dat o noua dimensiune timpului si spatiului renascentist cultural european, pe care incultii mujici ortodocsi rasariteni cu tot cu Sfintii lor Parinti analfabeti, nu au fost capabili si vrednici sa il perceapa decat aaaabia in secolul XX, in anul de gratie 1924. Atunci a triumfat in sfarsit spiritul „adevarului” stiintific care a „corectat” primitivitatea si „imperfectiunea” Duhului Sinoadelor Ecumenice, care impiedicau si impiedica si acum progresul civilizational al societatii dom’le. Ce’am mai progresat si noi si toata Europa si occidentul din 1924 incoace…duhovniceste si sufleteste!!! Am progresat de nu mai stim cine-i om, cine-i animal, cine-i barbat si cine-i femeie…ne-am unit toti intr-o mare „dragoste” umanista de progres, civilizatie si „valori FUND…amentale”
    Intradevar, „corectorii” respectivi au fost si sunt defapt maestri in „corectarea” sufletelor celor multi spre inselarea si pierderea lor prin distantarea treptata de Sf.Canoane si Tradintie ,defapt prin sustinerea unui antagonism permanent intre Canoane si Traditia Bisericii, prin falsificare si reinventare, prin formarea de opinii extreme si cultivarea lor, astfel incat fratii de azi ajung sa se distanteze ireversibil si sa apara schisme si drame si rani sufletesti fara sfarsit. Solutia ar fi intoarcerea tuturor la punctul de plecare, la mostenirea lasata de Sfintii Parinti, fara adaosuri si fara „corecturile cu baza stiintifica” de sorginte iezuito-francmasonica, intrucat numai mostenirea nealterata a Sfintilor Parinti poate reprezenta cadrul ideal duhovnicesc in care sa ne regasim trairea in Adevar, trairea in Hristos si implicit mantuirea sufletelor noastre.

    Apreciat de 2 persoane

  17. anonim said, on martie 14, 2015 at 2:36 am

    Un filmulet despre cum sunetele pot influenta oamenii. In filmulet arata cum sunetul provoaca hormoni unei femei si evectele vizibile. Sunetul folosit este cel al unui bebelus cum plange, dar este prelucrat si fragmentet. Astfel ca atare in mod constient nu putem sa ne dam seama ce sunet este. https://www.youtube.com/watch?v=sox6pn0tZAg
    Poate de aceea, si inca alte motive, tinerii sunt asa afectati in mai multe privinte.

    Apreciază

    • Alin said, on martie 14, 2015 at 10:44 pm

      buna observatie!
      prin televiziune se rescrie starea privitorului, subliminal auditiv si vizual
      se intreba undeva candva cineva, cum va intra raul in casele oamenilor ? pai asa, prin radio (muzica mutilatoare a ultimelor decade) si tv

      Apreciază

  18. DF said, on martie 14, 2015 at 9:05 am

    Nu e bine sa avem acelasi calendar. Un calendar diferit e o modalitate foarte practica de a ne diferentia de natiile din jur pentru blocarea asimilarii comunitatilor romanesti pentru ca Biserica Ortodoxa Romana nu are puterea financiara de a rezista in fata bisericilor surori sau de a asigura slujbele in limba romana. E o biserica nationala.
    Problema nu e calendarul si asta se vede in Transcarpatia sau in SUA, Canada si Australia. Problema e puterea financiara mica si neinplicarea in economie si finante cum face Biserica Ortodoxa Greaca ca sa-si asigure intretinerea si conservarea propriului patrimoniu. Schimbarile duc la tensiuni intre credinciosi si asta e ultimul lucru pe care BOR si-l doreste in fata avansului protestantilor sau a sectelor unguresti sau germane-lutheranii care de cand a ajuns Johannis presedinte a inceput si convertirile in spatiul romanesc. Problema la romani e discordia pe origini politice intretinuta de media de dreapta pentru influenta si voturi. Asta e problema cea mai mare intr-un stat fost comunist pentru care cultele protestante profita din plin. Discordia pe origini provoaca apostazia si asa se explica succesul sectelor , unele din ele foarte bizare care nu au existat in tara asta: mormoni(socant!) , yoghini, romani musulmani, metodisti etc.
    Daca sunteti atat de crestini si atat de ortodocsi, cati din voi au prieteni copii de securisti? Sunteti in stare sa treceti peste origini?

    Apreciat de 2 persoane

  19. doar ortodoxia said, on martie 14, 2015 at 9:19 am

    @Mary Stoica
    ” Bisericile care au adoptat calendarul îndreptat au stabilit (începând cu anul 1927), prin consens general, ca Paştile să fie prăznuit în toată creştinătatea ortodoxă după Pascalia stilului vechi, adică odată cu Bisericile rămase la calendarul neîndreptat ( Patriarhia Ierusalimului, Biserica Rusa si Biserica Sarba, precum si Manastirile din Sf. Munte Athos) „.
    Dupa cum se vede- noi praznuim Sfintele Pasti dupa vechiul stil sora draga .
    Iar daca ai indoieli  gandeste-te la sarbatoarea Bobotezei – care este cinstita pe stil vechi in Tara Sfanta la data de 19 ianuarie  ( de fapt 6 ianuarie dupa calendarul iulian deci cu o diferenta de 13 zile fata de data la care noi praznuim Botezul Domnului ) si minunea intoarcerii raului Iordan  se produce in data de 19 ianuarie /6 ianuarie.
    ” …apele Iordanului se intorc inapoi, curgand dinspre Marea Moarta spre Marea Galileii, adica dinspre varsare spre izvoare, spre a cinsti astfel, in felul lor, marele praznic. Cei care au baut din apele Iordanului in aceasta zi, au observat ca acestea sunt sarate, iar nu dulci, dupa cum sunt de obicei; acest lucru este explicat prin faptul ca, intorcandu-se inapoi, raul aduce cu sine ape sarate din Marea Moarta….”
    Gandesc ca ar fi bine daca Biserica noastra s- ar intoarce la vechiul stil,iertare daca am facut cuiva vre- o suparare.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  20. Alex said, on martie 14, 2015 at 9:25 am

    Prin sortii istoriei sunt, m-am nascut si crescut nou-calendarist. Insa asta nu ma impiedica sa cred ca prezentul calendar al BOR se tine TOTAL gresit. Dispare Postul Sfintilor Apostoli, dispare deplina comuniunea cu Sfantul Munte Athos, dispare deplina comuniunea cu Ierusalimul si Tara Sfanta. Gresit a fost si modul in care s-a impus: cu jandarmeria!!??!!. Au fost batuti si inchisi foarte multi credinciosi, preoti, monahi si mai ales, atentie, schimonahi!!! care au refuzat nou-calendarismul. Nu trebuie trecut cu vederea ca toata daravera a pornit de la patriarhul Metaxakis un devotat anglofil si dovedit ulterior a fi si apostat. Sfantul Ioan de la Hozeva( sau de la Neamt) a emigrat in Tara Sfanta tocmai din acest motiv. De altfel foarte multi monahi au luat calea catre Tara Sfanta si Sfantul Munte din acest motiv. Mai e si faptul ca Istoria Bisericeasca de astazi care se preda in seminare si facultati nu spune nimic despre acea rusinoasa perioada, cand Ierarhia BOR a facut alianta cu politicienii jidoviti ai acelei vremi, prigonindu-si proprii credinciosi in cel mai inchizitorial mod cu putinta.
    Doamne apara si pazeste!

    Apreciat de 1 persoană

  21. Ionut said, on martie 14, 2015 at 11:35 am

    Mai intai cred ca trebuie precizat un lucru: daca vom considera calendarul gregorian (pe stil nou) ca fiind „catolic”, atunci in mod sigur calendarul iulian e … „pagan”.
    In al doilea rand cred ca da, ar fi foarte bine ca Biserica Ortodoxa, in intregul ei, sa aiba acelasi calendar fie el iulian sau gregorian.

    Apreciat de 1 persoană

  22. Graiul Ortodox said, on martie 14, 2015 at 12:23 pm

    CE SPUNE SFÂNTUL NICODIM AGHIORITUL DESPRE CEI CARE RECURG LA METODE MAGICE (Terapiile alternative) DE VINDECARE?

    https://graiulortodox.wordpress.com/2015/03/14/236-ce-spune-sfantul-nicodim-aghioritul-despre-cei-care-recurg-la-metode-magice-terapiile-alternative-de-vindecare/

    Apreciază

  23. Radu Humor said, on martie 14, 2015 at 1:27 pm

    Până la urmă se pare că stiliştii, cei care au rămas la Calendarul Iulian sunt mai aproape de Adevăr:
    Odată pentru compania onorabilă, din mai toate pdv, în care se află ( Jerusalimul, Athosul, Biserica Rusă, Sârbă), dar şi prin faptul că au fost prigoniţi şi totuşi n-au renunţat la vechiul Calendar !
    Cu toate că nu sunt de-al lor, este singurul cult pentru care am un respect deosebit !
    P.S.
    Nu ştiu dacă la originea primelor corectări calendaristice au fost interese oculte, dar de data aceasta (Biserica ortodoxă poloneză, o entitate minusculă într-un ocean de catolicism, se trezeşte că vrea pe vechi !) sunt sigur că există intenţii deloc ortodocse, dar nici catolice !
    E un fel de a ajuta bătrâna să treacă pe trotuarul celălalt, deşi ea nu vrea, dar de a considera aceasta, o faptă bună !

    Apreciază

    • saccsiv said, on martie 14, 2015 at 3:40 pm

      Radu Humor

      Stilistii nu sunt in comuniune cu „Jerusalimul, Athosul, Biserica Rusă, Sârbă”.

      Apreciază

  24. geo said, on martie 14, 2015 at 1:42 pm

    Directorul Agenției Centrale de Informații (CIA) a SUA, John Brennan, a afirmat vineri că rețelele de socializare și alte tehnologii de comunicare fac tot mai dificilă lupta împotriva militanților care utilizează astfel de mijloace moderne pentru a face schimb de informații și a întreprinde operațiuni, relatează agenția Reuters.

    Într-un discurs rostit la New York, la centrul de reflecție Council on Foreign Relations, Brennan a estimat că astfel de comunicații nu fac decât să sporească dificultatea în abordarea problemei amenințărilor și a atacurilor din întreaga lume din partea unor grupări precum Statul Islamic, cunoscută și ca ISIL.

    ”Noile tehnologii pot ajuta grupări precum ISIL să coordoneze operațiuni, să atragă noi recruți, să-și extindă propaganda și să-i inspire pe simpatizanții de pe întreaga planetă să acționeze în numele lor”, a declarat Brennan, referindu-se la acronimul ISIL pentru gruparea militantă din Siria și Irak.

    ”Amenințarea globală din partea terorismului este mult amplificată de lumea interconectată de astăzi, unde un incident izbucnit într-un colț al planetei poate stârni instantaneu o reacție la mii de mile depărtare și unde un singur extremist poate intra pe internet și poate învăța cum că comită un atac fără să iasă din casă”, a explicat șeful CIA.

    http://www.agerpres.ro/externe/2015/03/13/seful-cia-retelele-de-socializare-fac-tot-mai-dificila-lupta-impotriva-terorismului-21-07-51

    Apreciază

  25. geo said, on martie 14, 2015 at 1:42 pm

    Platile si incasarile in numerar efectuate de firme sau persoane fizice vor fi limitate. Care va fi plafonul acceptat?
    Camera Deputatilor a adoptat miercuri, prin vot final, proiectul de lege care limiteaza incasarile si platile in numerar efectuate de firme. In prealabil, Comisia pentru buget, finante si banci a aprobat un amendament prin care se introduce un plafon si pentru operatiunile intre persoane fizice. Actul a fost adoptat de ambele Camere ale Parlamentului, astfel ca noile reguli mai trebuie doar promulgate de presedintele tarii si publicate in Monitorul Oficial pentru a putea intra in vigoare.

    http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_37163/Platile-si-incasarile-in-numerar-efectuate-de-firme-sau-persoane-fizice-vor-fi-limitate-Care-va-fi-plafonul-acceptat.html

    Apreciază

    • geo said, on martie 14, 2015 at 2:00 pm

      Avocatul Gheorghe Piperea a comentat în exclusivitate pentru PSnews.ro oportunitatea renunțării la plata pin bani lichizi, declarându-se sceptic în privința beneficiilor pe care le-ar aduce în țara noastră. Mai mult, acesta susține că în prezent în România există o neîncredere profundă a oamenilor în bănci.

      „Este posibilă, dar în România la ora actuală nu știu dacă este e dorit. Sunt atâtea costuri ascunse în spatele acestor plăți, atâtea temeri, atâta neîncredere a oamenilor în bănci încât oamenii numai, ca să-și manifeste această ură față de bănci, vor trece din nou la troc și tot nu vor accepta plățile exclusiv prin bănci. Nu știu, eu cred că în România, până când oamenii nu-și vor recăpăta încrederea în bănci, până când nu vor apărea metode alternative de plăți electronice, ar fi o idee foarte proastă să se renunțe la plățile cash în momentul de față”, este de părere avocatul Gheorghe Piperea.

      Întrebat dacă se poate constata o tendință în urcare în ceea ce privește utilizarea cardurilor de credit în momentul de față, avocatul a răspuns negativ, atrăgând atenția asupra pericolului fenomenului „banilor-datorie”, adică bani emiși de bănci comerciale și nu de banca de stat.

      „N-am văzut așa ceva (o tendință de descreștere a plății prin cash, n.red.), am văzut dimpotrivă, că oamenii nu-și mai țin banii în bănci, oamenii nu mai fac plăți prin coturi, utilizează din ce în ce mai frecvent banii cash. Sigur că este periculos, poate să ascundă acest lucru și diverse infracțiuni de evaziune fiscală, spălare de bani, dar oamenii evită băncile, din cauza neîncrederii în bănci. Mai este o chestiune pe care vreau să v-o spun în legătură cu acest lucru: 97% din banii care se află în circulație, toți banii, nu doar cash, nu mai sunt bani emiși de stat. Sunt bani care sunt dați prin simplul fapt că se acordă un împrumut. Sunt denumiți de englezi în ultima vreme “bani-datorii”. Și în momentul în care se restituie împrumutul respectiv, banii ăia dispar, în neant. În momentul în care restitui acest “ban-datorie”, nici nu mai faci ce recomanda Iisus în Biblie, să dai Cezarului ce-i al Cezarului. Pentru că banul ăla nu este al Cezarului . Nu știu dacă suntem de acord cu toții ca toți acești bani să fie bani emiși de către bănci , 100%. Dacă ar fi așa, înseamnă că n-am mai avea nevoie de stat, și în consecință n-am avea nevoie de legi care să prevadă niște drepturi. Nu mai ești cetățean român, ești cetățeanul băncii cutare. Și atât. Eu nu sunt de acord cu chestiunea asta. Mi se pare un mare pericol”, susține avocatul Gheorghe Piperea.

      Totodată, întrebat despre implicațiile din punct de vedere al siguranței tranzacțiilor, avocatul a declarat că dispariția banilor lichizi reprezintă o situație periculoasă, deoarece banii oamenilor pot fi pierduți în cazul unui faliment al băncilor.

      „Care securitate? Credeți că dacă aveți acești bani într-o bancă și banca respectivă, nu din vina dumneavostră, ci din fraudele conducătorilor acelor bănci , dă faliment, vă mai restituie cineva banii aceia? Despre ce grad de securitate vorbim? În ultima vreme, oamenii se tem cel mai tare de așa- numita procedură de bailing. Dacă o bancă este în dificultate și nu poate să ia bani de la stat, că nu se mai dau ajutoare de stat băncilor, nu mai au nici acționarii bani, atunci banii respectivi sunt luați de la deponent. Și dacă banca respectivă intră în faliment, dacă ai în bancă mai mult de 100.000 de euro, tot ce este peste 100.000 de euro se pierde. Deci despre ce securitate vorbim? Eu aș zice că omul are mai multe motive să-și țină banii la saltea, decât să-i țină în bănci”, a precizat Gheorghe Piperea pentru PSnews.ro.

      http://psnews.ro/suedia-nu-acceptam-cash-exclusiv-ce-spune-avocatul-gheorghe-piperea-despre-oportunitatea-renuntarii-la-bani-lichizi-in-romania/

      Apreciază

  26. geo said, on martie 14, 2015 at 1:43 pm

    Lipsa unei legi de retentie a datelor afecteaza capacitatea de colaborare a institutiilor de aplicare a legii din SUA si Romania, apreciaza Russell Ashenden, atasatul FBI la Bucuresti, subliniind insa ca e nevoie de un echilibru intre protectia securitatii nationale si protejarea libertatilor civile.

    „Lipsa unei legi romanesti referitoare la retentia datelor afecteaza capacitatea de colaborare institutiilor de aplicare a legii din SUA si Romania. Este important sa existe un cadru legal pentru ca anchetatorii sa aiba instrumentele necesare colectarii informatiilor si dovezilor necesare pentru combaterea amenintarilor comune, precum crima organizata, coruptia in sistemul public, infractionalitatea cibernetica si terorismul”, sustine Russell Ashenden, atasatul FBI din cadrul Ambasadei SUA la Bucuresti, raspunzand unei intrebari a agentiei Mediafax in cadrul unei serii de intrebari ale unor jurnalisti romani adresate cu ocazia vizitei pe care directorul FBI, James Comey, a facut-o in Romania.

    Pe de alta parte, Ashenden atrage atentia ca, asa cum se intampla si in SUA, legiuitorii din Romania „ar trebui sa gaseasca un echilibru intre protejarea securitatii nationale si protejarea libertatilor civile”.

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19627147-fbi-lipsa-unei-legi-privind-retentia-datelor-afecteaza-colaborarea-institutiilor-din-sua-romania.htm

    Apreciază

  27. Radu Humor said, on martie 14, 2015 at 1:45 pm

    Mai aflăm câte ceva, printre picături, ce-i drept 😉 :
    http://www.directproprietar.ro/SECRETE-LA-NIVEL-NALT-CINE-CONDUCE-ROMNIA

    Apreciază

  28. geo said, on martie 14, 2015 at 1:50 pm

    In spatele mitingului de la Istanbul pentru sustinerea autonomiei Tinutului secuiesc stau organizatii oculte?, sursa imagine: facebook.com/ulkuhilal.kacar/photos In spatele mitingului de la Istanbul pentru sustinerea autonomiei Tinutului secuiesc stau organizatii oculte?

    Cateva sute de unguri din Turcia au manifestat sambata la Istanbul in fata consulatului Romaniei pentru autonomia Ţinutului Secuiesc.Este un protest inedit, iar manifestantii au mers cu steaguri maghiare si secuiesti, precum si cu bannere în limbile turca si maghiara la consulatul român.

    Demonstratia a fost organizata de catre un ONG, Turan Ocaklari. Este vorba despre o organizatie cu sediul general in Ankara, dar care are mai multe filiale in Turcia. Liderul acestui ONG este Ahmet Yilmaz. Pe site-ul de prezentare nu sunt disponibile foarte multe date despre organizatie.

    Insa in imaginile care s-au raspandit cu repeziciune pe site-urile extremistilor maghiari am vazut un lucru foarte ciudat. Unii dintre cei care au participat la aceasta manifestatie au facut de nenumarate ori un controversat gest cu mana, unul care este cunoscut a fi un simbol satanic si masonic. Cu toate ca ei ca sustin ca gestul ar simboliza de fapt lupii, simbolul organizatiei extremiste „Lupii rosii” din Turcia, o organizatie care are stranse legaturi cu gruparea Jobbik din Ungaria si cu liderul acesteia, Vona Gabor, simbolul pare mai degraba identic cu cel folosit de masonerie si de organizatiile oculte sau sataniste.

    http://glasul.info/2015/03/12/in-spatele-mitingului-de-la-istanbul-pentru-sustinerea-autonomiei-tinutului-secuiesc-se-afla-organizatii-oculte/

    Apreciază

    • geo said, on martie 14, 2015 at 1:51 pm

      “Desprinderea” politică a Ardealului de Bucureşti este probabil o chestiune doar de timp! Sorocul poate cădea în timpul mandatului actualului preşedinte. Pe fond n-are vreo importanţă că acest preşedinte este un etnic minoritar. Poate că tocmai acest lucru va fi un impediment în calea “desprinderii”, căci dl Iohannis va fi “apăsat” oricum de faptul că dacă aşa ceva se întâmplă cumva, s-ar întâmpla pe vremea unui etnic minoritar, deşi Ardealul l-a adus pe domnia sa, prin vot, în fruntea ţării şi nu ştim ce aşteaptă exact Ardealul de la domnia sa!

      Poate aşteaptă chiar “desprinderea” de Bucureşti, întrucât teza principală a etnicilor români majoritari din Ardeal, şi nu a altcuiva, este că ei muncesc şi le toacă banii miticii de la Bucureşti! Dar, evident, o desprindere politică a Ardealului de Bucureşti depinde în esenţă de contextul internaţional şi de aranjamentele, de acum în negociere, dintre marile puteri.

      După cum s-a dovedit, Bucureştiul este un simplu spectator. La orice! Detaşarea Ardealului nu va face excepţie! Bucureştiul şi-a cedat străinilor resursele naturale, industriile, banii, băncile, pădurile, pământurile. Care este deosebirea de va ceda şi niscai teritorii?! Cu numele evident, căci faptic controlul economic a fost cedat demult! Bucureştiul va pierde Ardealul! N-a făcut nimic să-l păstreze. Adevăratul păcat este însă că nu-l va pierde în luptă, în faţa superiorităţii adversarului. îl va pierde în linişte, pe Facebook!

      http://gandeste.org/general/ilie-serbanescu-5/51109

      Apreciat de 1 persoană

  29. geo said, on martie 14, 2015 at 1:52 pm

    In Libia, Tunisia, Egipt si in alte tari de pe acesta planeta, unde au avut loc asa zisele ,,revolutii” am observat ceva comun, cu ceea ce s-a intamplat in Ucraina, Romania. Lucrurile au un anumit scenariu comun, bine pus la punct de catre organizatorii destabilizarii si haosului in orice tara in care au vreun interes.

    Care este instrumentul folosit de catre acestea pentru a provoca destabilizare si haos, orientat catre un anumit scop bine cunoscut si planificat de catre acestea. Acest instrument si arma in acelasi timp il reprezinta lunetistii.

    In Libia, niste oameni necunoscuti, lunetisti, au impuscat alti oameni ce ieseau din cimitir, unde au participat la inmormantarea unuia dintre participantii la demonstratie. Anume acest moment a servit drept start a dezordinelor si haosului ce s-a declansat in aceasta tara. Exact acelasi scenariu, adica foarte asemanator s-a petrecut si in Egipt cat si Tunisia.

    Haideti sa analizam putin, cine sunt lunetistii si ce scopuri urmaresc acestea.

    Urmarind de fiecare data o noua situatie ca si cum ,,revolutionara” ce se produc din cand in cand in diferite tari, mereu am asteptat momentul in care pe scena vor intra lunetistii – arma preferata a Angliei si SUA in astfel de situatii, pe care nu ezita sa o foloseasca pentru aprinderea furiei oarbe, urii si violentei. De fiecare data unde este necesar sa se declanseze haosul, apar lunetistii si isi duc la bun sfarsit misiunea secreta. Asa s-a intamplat pretutindeni unde a aparut haosul in urma caruia, demonstrantii si organele de ordine s-au omorat intre ei. Acelasi scenariu peste tot.

    Daca o multime de demonstranti tinde sa cucereasca o institutie de stat, cum o vei opri?

    http://anatolbasarab.ro/multimea-nu-intelege-ce-se-intampla-manipulatorii-stiu-ce-fac/

    Apreciază

  30. geo said, on martie 14, 2015 at 1:53 pm

    Zeci de tancuri şi blindate sosesc la baza Mihail Kogălniceanu. Tehnica de luptă va fi folosită la un exerciţiu româno-american

    http://adevarul.ro/locale/constanta/exclusiv-zeci-tancuri-blindate-sosesc-baza-mihail-kogalniceanu-tehnica-lupta-folosita-exercitiu-romano-american-1_5502fc74448e03c0fd85f098/index.html

    Imagine înfricoșătoare în gara din Deva! Un convoi format din mai multe tancuri de luptă şi maşini de război, încărcate pe platforme de vagoane CFR, a tranzitat calea ferată din municipiu.
    tank

    Convoiul a ajuns în gara din Deva în jurul orei 10:00, iar călătorii ce se aflau în acel moment în staţia CFR au rămas muţi de uimire când au văzut încărcătura trenului.

    http://onlinereport.ro/alarmant-romania-face-pregatiri-de-razboi/

    Apreciază

  31. geo said, on martie 14, 2015 at 1:55 pm

    „Şcoalele primare nu sunt institute pentru propagarea ştiinţei, ci institute de creştere (educaţiune). Pe de altă parte, Biserica este asemenea un institut de creştere şi influenţa ei asupra şcolii primare este cea mai folositoare. Cititul, scrisul şi socoteala nu sunt ştiinţe, sunt mijloace numai, cele dentâi pentru a-şi fixa memoria şi a ajunge la cunoştinţe, cea din urmă pentru a uşura judecata asupra valorilor. Materia adevărată ce caută a se preda în şcolile primare trebuie să fie educativă. Tocmai acesta e defectul şcoalelor din România, că cele primare cât şi cele secundare îngreuie memoria şi judecata copiilor c-o mulţime de cunoştinţe nefolositoare – nicio programă de studii nu-i aşa încărcată ca cea din România – lăsând caracterul şi sentimentele paragină. Ştiinţa începe abia acolo unde judecata e coaptă, disciplina caracterului deplină, înainte de această epocă nu există decât creştere prin deosebite mijloace, din cari religia este cel mai puternic. Partea pur dogmatică a religiei se pierde cu vremea, dar sâmburele ei moral rămâne şi formează tăria caracterului. Institutele noastre de educaţie – interconfesionale – produc pehlivanii şi papugii cari de la 15-16 ani încep a aspira la funcţiile statului, împlu – privelişte greţoasă – localele obscene de petrecere şi ne inspiră de pe acum dezgust şi o mare nelinişte în privirea viitorului României”, scria Eminescu.

    http://www.stiri-extreme.ro/?p=2436

    Apreciază

  32. doar ortodoxia said, on martie 14, 2015 at 2:08 pm

    @Alex

    Sa ne gandim ca nu intamplator a fost impusa -de catre oamenii politici ai Principatelor Romanesti -Casa princiară de Hohenzolern-Sigmaringe dupa abdicarea lui Cuza Voda .Intrbarea este : cine au fost acei oameni politici ai vremii si ale cui marionete erau???
    BOR a trecut la noul stil la 1 octombrie 1923 iar cel ce conducea Romania era regele Ferdinand -catolic de confesiune -care a fost excomunicat de Papa pt. ca si- a botezat copii in credinta ortodoxa (lucru care l- a afectat profund).Regina Maria fusese crescuta in rit anglican ,atunci ce interes avea Casa Regala sa apere credinta ortodoxa??? Ba dimpotriva,consider ca tocmai aceasta Casa a fost calul troian introdus in spatiul ortodox romanesc…ca si acum de altfel…

    Apreciat de 1 persoană

    • radu iacoboaie said, on martie 14, 2015 at 7:43 pm

      Unii spun că regele Ferdinand și regina Maria ar fi trecut la ortodoxie… Care este adevărul în această privință?

      Apreciază

      • nikodim said, on martie 14, 2015 at 11:34 pm

        @radu iacoboaie,
        Or fi trecut ei la ortodoxie, dar au facut-o din motive de convingere duhovniceasta sau pentru interesul de tron si reitingul vremii? Carol I cand a murit in 1914 a fost inmormantat cu doua slujbe de inmoramantare, una ortodoxa pentru multime si una catolica in cerc restrans pentru familie si elita. Din asta deducem ca numai ortodox n-a fost. Si familia care a organizat asta, nici despre ei nu putem spune ca au fost ortodocsi. Mai degraba au fost niste fatarnici care aratau poporului, supusilor lor, o fatada pseudo-ortodoxa falsa ca sa fie acceptati si preamariti, iar in intimitate isi cultivau erezia si propriul interes meschin. Si la fel si acum, printii si printisorii casei regale, habar nu au sa vorbeasca romaneste. Deci cum pot fi ortodocsi daca le este straina limba credintei ortodoxe romanesti, ai carui conducatori se considera, chiar daca de ochii lumii fac parada pe la biserici bineinteles in fata camerelor tv, ca sa dea bine la publicul credul? Marog, poate totusi sunt ortodocsi si in particular si se roaga in franceza sau engleza ( bine ar fi macar si asa), ceea ce tot mi se pare a fi o ofensa adusa poporului pe care zic ca-l reprezinta si din munca caruia isi mananca painea, ca doar au mosteniri substantiale pe aici. Lupul isi mai schimba parul, dar naravul nu prea. Dar multi dintre noi refuzam sa vedem aceste aspecte si continuam sa sustinem sus si tare aceasta regalitate ne-romaneasca ( ca sa nu zic anti-romaneasca) impusa de oculta. Suntem de multe ori condusi de duhul galcevitor si meschin al politicii decat de Duhul Credintei neamului.

        Apreciază

    • Iani said, on martie 14, 2015 at 9:10 pm

      Nu ai dreptate. Ferdinand a fost neamt si catolic dar a luptat impotriva Germaniei (patria lui careia ca ofiter ii jurase credinta in tinerete) pentru interesele romanesti, si si-a botezat toti cei 6 copii, ortodocsi. A si ctitorit biserici ortodoxe. Si el si regina Maria au iubit Romania si au sacrificat mult pentru ea. Citeste memoriile reginei Maria. De altfel, ea nu era cu totul straina de ortodoxie, mama ei fiind rusoaica si ortodoxa. In memoriile ei povesteste cum , copil fiind, intra in iatacul mamei sale care avea icoane intr-un colt si ardea o candela.
      Nu avem motive sa privim aceasta dinastie straina cu aversiune.
      Din pacate, in zilele noastre, intr-adevar, regele Mihai si urmasii sai au pornit pe o panta mondialista, straina de neam si de ortodoxie, inconjurati numai de masoni. Trist.

      Apreciază

  33. mircea.v said, on martie 14, 2015 at 2:34 pm

    Dupa mintea si judecata mea, timpul nu are valoare de dogma in ortodoxie. S-a facut o greseala in anii ’20, e problema celor ce au facut schimbarea asta. Dovada cea mai buna ca timpul – data calendaristica nu are importanta pt mantuirea sufletelor, este insasi faptul ca Pastile cade in fiecare an la o alta data. Si cu toate astea, Lumina vine la ierusalim la date diferite, Iordanul se intoarce la date diferite, care nu coincid cu data din calendar din Duminica Invierii – cu data exacta a evenimentelor din Saptamana Patimilor. Dumnezeu nu tine cont de data calendaristica, ci de duhul a ceea ce s-a intamplat atunci.
    „Cel ce ne-a învrednicit să fim slujitori ai Noului Testament, nu ai literei, ci ai duhului; pentru că litera ucide, iar duhul face viu. ” Data calendarisitca este litera.

    Normal, ar fi bine ca ortodocsii din toata lumea sa aiba acelasi calendar, dar daca nu e asa, asta nu e motiv de sminteala. Avem noi pr mari de tot ce tin de duh – biometrie, carduri de sanatate, Sfintii Inchisorilor, ecumenism, inima noastra… Si daca Biserica Ortodoxa Poloneza a trecut la calendarul vechi dar nu spune nimic de biometrie, carduri de ex (nu stiu exact care este situatia, nu am auzit nimic pe tema asta), la ce ii foloseste? O astfel de ipotetica situatie poate sminti chiar mai tare.

    Tot timpul am in cap cand vine vorba de tipicuri si reguli (vorba Parintelui Arsenie Papacioc: „tipic, tipic, si la inima nimic)… pe cei trei de pe insula care nu stiau Tatal Nostru dar mergeau pe apa. (de aici sa nu se traga concluzia ca nu trebuie sa stim/spunem Tatal Nostru, situatia celor 3 fiind una speciala, asa cum speciala in privinta calendarului este si situatia celor care s-au nascut si au trait „pe stil nou”)

    Apreciat de 1 persoană

  34. ULTIMUL AVERTISMENT said, on martie 14, 2015 at 3:43 pm

    pai cum mai saccsiv pana mai ieri imi aratai filmulete cu parintele cleopa vorbind impotriva stilistilor si acu zici ca romanii ar trebui sa treaca pe ritul vechi? si bineinteles pentru ca iti dai si tu seama ca te contrazici siguri incerci sa dregi busuiocul trantind pe post de justificare o tampenie si mai mare decat prima sub forma unei scuze „a nu se intelege ca ei au trecut la stilisti” ZAAAAAU???? da la ce au trecut? ce inseaman stilist dupa mintea ta? Si cum cine se scuza se acuza , uite asa sari din lac in put si de la o contradictie stupida sari la o contradictie de-a dreptul imbecila. Hai fuguta repejor la emailul securizat si transmite supiriorilor de la muscalia cum ca initiativa lor a fost de-a dreptul tembela iar efectul a fost contrar fata de cel scontat. Iar s-au prins romanii de soparlelile tale filorusnacosovietice. Ce ti-e dom’le si cu bolsevismul asta !!! Face din om neom.
    PS : tu crezi ca mult o s-o mai duci cu propaganda asta subversiv bolsevica? Daca s-o gasi vreunul scarbit peste masura de turpitudinea ta si s-o apuca sa faca vreo informare odata la baietii dashstepti din intelligence si alta la partenerii lor amerloci despre ce faci tu pacilishea? Ce zici crezi testiculele de paranaish sunt suficeint de mari ptr un soi de guantanamo? Ca daca pe romansii nostri ii doare fix in pix de tampeniile tale, americanii nu sunt la fel de delasatori mai ales in actualul context politic! lasand amenintarile mai mult sau mai putin voalate deoparte eu iti zic la modul cel mai neutru cu putinta SA TE POTOLESTI CU SUSTINEREA FIAREI CALMUCE ! Daca nu ai sa o patesti si inca foarte foarte RAU!!! Nu uita ca ai antecedente penale ! E suficenta o singura abatere si iti sfarsesti restul zilelor nu in parnaie ca aia-i parfum ptr tine ci in cea mai intunecata groapa de pe planeta asta! Ca iti place sau nu tara asta inca ami are PATRIOTI care NU AU UITAT barbariile rusilor si care le-o vor plati si rusilor dar si aliatilor lor tradatori de neam si tara, in mod deosebit astora din urma adica tie!

    Apreciază

    • saccsiv said, on martie 14, 2015 at 6:31 pm

      ULTIMUL AVERTISMENT

      HAI SICTIR!

      Apreciază

      • Partizanu said, on martie 14, 2015 at 7:09 pm

        Suntem in post iar SATANA e foarte activ in aceasta perioada. Cine-i da importanta cade in plasa lui. DOAMNE AJUTA.

        Apreciază

    • radu iacoboaie said, on martie 14, 2015 at 7:50 pm

      Observ la domnia voastră o sete de gâlceavă nemaipomenită, o energie care putea fi orientată în scopuri mai nobile decât acesta de față. AȘ DORI MĂCAR UN ARGUMENT. Chiar nu puteți folosi argumente? Sunt mai ușoare amenințările? Sigur că da…

      Apreciază

    • cosminmatiu said, on martie 14, 2015 at 9:39 pm

      Si la rusi elita a murit in puscarii ca si la noi iar tradatorii si caralii au facut ce au vrut.
      Bai destept – ule oare satana cu America si cu UE se va pune cu Rusia daca are pe Dumnezeu alaturi?
      A stat cineva impotriva poporului Evreu cat timp Dumnezeu a fost cu ei?
      America va fi stearsa de pe harta.

      Apreciază

    • cosminmatiu said, on martie 14, 2015 at 9:42 pm

      Un roman patriot e in primul rand ortodox si nu are cum fi aliat cu diavolii si cu UE si America care sunt sadomite. Auzi la el : patriot satanist

      Apreciază

    • Exacustodian said, on martie 14, 2015 at 10:21 pm

      Stimabile admirator al jandarmului planetei, pe tine cine te-a delegat să faci ordine?
      Află că nu se sperie oricine de ameninţările tale. Nu ştiu ce gâlcevi personale ai cu saccsiv, dar faptul că ai pomenit de sentimente filorusnacosovietice arată că amesteci în mod INTENŢIONAT sovieticul cu rusul.
      Cred că ai avut orgasm când l-au auzit pe generalu’ ăla american lătrând că trebuie să omorâm cât mai mulţi ruşi.
      Eu unu’ îi simpatizez pe bacilii ăştia ucigaşi şi am sentimente FILORUSNACOSOVIETICE, jigodia dracului! Marş în occident!

      Apreciază

    • cristi o. said, on martie 14, 2015 at 11:25 pm

      D-le, „ultimul avertisment” (sper ca in buletin nu ai numele asta 🙂 ), d-ta ai habar cine sunt bolsevicii? Ai studiat cumva istoria aia nealterata? Pai sa scapi din vedere ca banii SUA au instaurat si ajutat bolsevismul e de neiertat… De unde au plecat banii pentru „inscaunarea” lui Lenin? Cine a oferit ajutor in bani si armament Rusiei staliniste? Nu SUA? Dupa care noi am suferit 45 de ani de comunism! Eu sunt anti-bolsevic si anti-sovietic. Dar sa pup in dos pe americanii ce i-au sprijinit pe bolsevici/sovietici?!? Asta nu! Nu am ajuns inca, intr-o asa stare de ipocrizie… By the way (ca tot iti place „America”), ce parere ai despre martirii legionari care au luptat impotriva bolsevismului?

      Apreciază

    • nikodim said, on martie 15, 2015 at 12:53 am

      „Fiara calmuca”(bolsevica) a fost pechinez pe langa fiara care zace in sufletele voastre mizerabile de tortionari de Guantanamo si slugi soioase de unica folosinta ale Curvei „libertatilor” si ai Capitoliului care va asigura (asta deocamdata, cat ii sunteti necesari) argintii de iude SH. De 25 de ani ati calcat in picioare Tara cu minciunile voastre despre „prosperitate” si „democratie”, ati exterminat prin genocidul vostru demonocratic milioane de ne-nascuti si alte milioane de compatrioti ia-ti facut sclavi „capsunari” si carne vie in bordelurile „civilizatiei” voastre spurcate. Va doare lumina Adevarului, va doare Hristos si Ortodoxia, pe voi toti, spurcaciuni sataniste, devoratori de vieti omenesti rapuse de bombardamentele voastre criminale „democratice” si tortionari de suflete care sunteti. Dar ragaiti-va acum si aici satisfactia animalica, cat este scurtul vostru moment de glorie, pentru ca dupa ce ne veti baga in puscariile voastre, stapanul vostru Satana va va matura exact „in cea mai intunecata groapa de pe planeta asta!” unde va este locul meritat in calitate de iude SH de unica folosinta.

      P.S. Daca ai fi baiat „dashtept” si nu indeajuns de transformat, ti-ai da urgent demisia din „intelligence”-ul „amerloc” ca sa mai ai timp sa intelegi ca ai stramosi in neamul asta, care stramosi se rasucesc in mormant de „maretia cauzei interesului amerloc” pe care o sustii cu atata ura pentru semenii tai care continua sa fie decimati de „acualul context politic!”

      Apreciat de 1 persoană

      • Radu Humor said, on martie 15, 2015 at 7:14 pm

        Auzi la el :
        Ultimul avertisment ! 😆
        Venind de la cine ? De la ultimul dobitoc care mai crede că un român poate fi speriat ca un neisprăvit ca el, căruia nu-i lipseşte doar prepuţul, ci şi inteligenţa ! Că altfel ar ştii că nu-s toţi ca ei, prăpădiţii ăia care vor să lupte până la unu , ca după amiaza să fie liberi !
        Şi încă ceva, perciunatule când ruşii au provocat României cele mai cumplite dezastre economice, politice şi sociale, distrugând întreaga elită intelectuală a Ţării, ca să pună în locul lor neisprăviţi cu patru clase, alogeni evrei şi ţigani , Uniunea Sovietică era năpădită la vârf de jidănime ( peste 80 % din componenţa PCUS era alcătuită din evrei ! ).
        Aşa că noi ştim cine ne sunt duşmanii şi cine ne sunt partenerii de suferinţă !
        Degeaba încercaţi voi să produceţi confuzie şi să abateţi ura noastră împotriva ruşilor, un neam creştin-ortodox care nu se mai lasă copleşit de păduchelniţa iudeomasonică !
        Drept pentru care aţi început să-l încolţiţi din toate părţile, exact ca hienele, de care nu vă deosebiţi cu nimic !
        Zzzzât, nespălatule ! :mrgreen:

        Apreciază

  35. doar ortodoxia said, on martie 14, 2015 at 6:58 pm

    Urmele Domnului Iisus Hristos sunt peste tot in timp si spatiu: Lumina Sfanta care se pogoara an de an peste mormantul Domnului,de Boboteaza apa Iordanului se intoarce inapoi,pe muntele Eleonului acolo unde s- a inaltat Mantuitorul se afla urma Piciorului Sau,trupurile neputrezite si pline de buna mireasma a atator sfinti,Sfanta Agheasma,minunile facute prin Sfintele Biserici,prin preotii credinciosi,prin sfintele masluri si icoane….Si astazi Dumnezeu ne vorbeste si lasa urme… dar rar mai are cate cineva ochi sa vada si urechi sa auda pt. ca lumea a cazut intr- o mare inselaciune de necredinta…si nici nu mai vrea sa cunoasca sau sa stie…caci lumea in care locuiesc duhurile necurate nu poate sa sufere invatatura Domnului Iisus Hristos….Calauza ortodocsului a fost intotdeauna preotul si arhiereul,care atata timp cat a pastrat si pazit credinta dreapta cu fapte sfinte -toate au bune si au crescut ca ” niste pomi udati la vreme” .Dar astazi cand din sanul arhiereilor si preotilor -din harul carora ne- am hranit- ti se spune ca ereticul este si el un frate credincios, cipul nu este lepadare,cardul de sanatate este promovat ca un lucru bun si insasi sfintiile lor l-au acceptat si te indeamna si pe tine fiu duhovnicesc sa faci acelasi lucru…ma intreb daca mai avem pastori care sa-si pazeasca si sa-si conduca turma pe calea mantuirii..Suntem pe cont propriu..??? Scapa cine poate…???Nu ne ramane decat sa plangem din inima si cu tanguire amara la Sfanta Nascatoare de Dumnezeu sa ne trimita pastori care sa-si pastoreasca turma in Duh si Adevar si sa recastige sufletele inselate de satana.Doamne ajuta!

    Apreciat de 1 persoană

  36. mario said, on martie 14, 2015 at 8:41 pm

    doar putin offtopic, caci pana la urma auschwitz se afla in polonia

    Apreciază

  37. Mihai said, on martie 14, 2015 at 9:46 pm

    anul trecut l-am intrebat pe duhovnicul meu daca BOR a facut in 1924 un compromis cand a trecut la calendarul nou. raspunsul a fost DA. precizez ca tinem calendarul nou si dumnealui e calugar.

    Apreciază

  38. scortisoara said, on martie 14, 2015 at 9:47 pm

    articol

    In Suedia viitorul a inceput deja: „Nu acceptam cash. Daca platesti cu numerar, ceva este in neregula”

    http://www.wall-street.ro/articol/International/180871/in-suedia-viitorul-a-inceput-deja-nu-acceptam-cash.html

    Apreciază

    • Iani said, on martie 15, 2015 at 12:29 am

      Probabil intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat, asa va fi peste tot. Tarile nordice sunt folosite ca laborator, se experimenteaza, ei fiind acolo foarte spalati pe creier.

      Apreciază

      • Iani said, on martie 15, 2015 at 12:36 am

        Nu stiu daca ati observat, dar in tarile protestante parca nebunia a avansat mai repede decat in altele. Poate fiindca acolo crestinismul s-a diluat complet, plin de erezii, golit de Liturghie, de taine, fara sfinti, cu dogmele alterate. Mereu cand citesc, astfel de stiri, toate nebuniile se intampla fie in Norvegia sau Suedia sau Danemarca, sau uneori Finlanda, fie in Marea Britanie, sau Olanda, sau chiar Germania. Sau, fireste, USA. Poate sunt tarile unde si masoneria e mai veche si mai puternica.

        Apreciază

  39. Alin said, on martie 14, 2015 at 10:34 pm

    SACCSIV, vreau sa aduc in atentia ta o discutie foarte importanta.

    Plecand de la acest comentariu relevant: https://saccsiv.wordpress.com/2015/03/13/sa-mai-si-radem-plangem-16-motive-pentru-care-eu-nu-merg-la-biserica/#comment-258330

    valentin tu traiesti asemenea Mantuitorului? daca raspunsul e pozitiv, si macar te stradui, Hristos nu statea pe net. esti valentin de pe realitatea din comentarii si pacat ca faci o imagine ultra habotnica ORTODOXIEI prin comentariile tale claustrofobe numai bune de batjocura ateilor carora te dau exemplu la definitia de crestin. mai repede ii indepartezi decat sa ii apropii, ti-am mai explicat. mai inveseleste-te, esti foarte trist

    Respectiv nodul gordian al luptei secular umanistilor: retragerea tuturor pasajelor textelor despre ura, dusmanie, violenta, din manualele scolii primare si secundare/gimnaziale .

    Ei fundamenteaza pledoaria lor pe ideea ca oamenii pot fi educati in afara tarelor structurale umane, astfel formand oameni ‘perfect echilibrati’, morali si sanatosi sufleteste.

    Dar pe ce se bazeaza secular umanistii pregatind odraslele lor pentru o lume lipsita de agresivitate? Nu le putem deschide ochii asupra faptului ca lumea este un spatiu dominat frecvent de ostilitate, inclusiv de natura umana? Aici cred ca trebuie purtata o dezbatere publica ampla.

    Este sau nu uman a avea invidie ? Prin faptul de a citi copilul foarte de mic despre invidie, se trezeste acest sentiment in structura sa psihica /sufleteasca sau este invatat ca altii inaintea lor au avut-o si este si prevenit despre ce consecinte are aceasta traire profund omeneasca?

    Atentie, chiar daca nu le pomenim numele, fiind in ei legiuni, sunt tot fratii nostri aflati in posedare, in ratacire. Nu pretind ca putem reusi sa-i intoarcem noi pe calea dreapta. Dar o masa rotunda cu toti doritorii, ar putea arata ceea ce cred eu: anume ca aceste texte nu-i fragilizeaza pe copii, ci ii previn pentru viata in societatea noastra. Ce se va intampla cu copiii secular umanistilor cand vor da de toate acestea specifice omului?

    Cineva spunea ca si miorita ar trebui scoasa din programa. Pe motiv ca este tabloul dramatic al uciderii din invidie, fratii invidiosi il ucid pe fratele invidiat.

    Nu conest ca este benefica o ameliorare a textelor la varste fragede. Dar excluzand toate invataturile ce contin mai multa sau mai putina drama chiar se construieste individul perfect adaptat traiului in comunitate?

    Aici este un contrast intre lumea apuseana si cea rasariteana.

    As vrea foarte mult sa aflu parerile celorlalti.

    Apreciază

  40. […] BRAVO LOR: Biserica Ortodoxa Poloneza s-a intors la CALENDARUL VECHI. Asa AR TREBUI SA FACEM SI NOI […]

    Apreciază

  41. Ionuț said, on decembrie 30, 2017 at 4:53 pm

    De ce trebuie îndreptat calendarul din când în când…

    Apreciază

  42. Ionuț said, on decembrie 30, 2017 at 4:54 pm

    De ce trebuie îndreptat calendarul din când în când:
    https://geografilia.blogspot.ro/2017/12/explicatii-scurte-privind-problema.html

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.