SACCSIV – blog ortodox

Otrava lui Andrei Plesu

Posted in Uncategorized by saccsiv on ianuarie 6, 2015

plesu_liiceanu_patapievici

De la stanga la dreapta: Gabriel Liiceanu, Horia-Roman Patapievici, Andrei Plesu

Foto: http://www.webphoto.ro/reportaj/horia-roman-patapievici-despre-idei-si-blocaje.html

A facut Andrei Plesu un articol ce se vrea de bine, pe care l-a numit Religia, şcoala şi dreapta măsură. Iata-l:


Se discută aprins pe tema orelor de religie din şcoli. Dacă să existe sau nu, dacă să fie obligatorii sau facultative, dacă să focalizeze asupra creştinismului, a ortodoxiei, sau să prefere generalitatea unor prelegeri de istoria religiilor.
Am mai multe argumente care, din punctul meu de vedere, pledează, în mod raţional, pentru păstrarea în programa şcolară a orelor de religie. Mai întîi, e firesc şi recomandabil ca orice spor de cunoaştere, orice efort de înţelegere, fie că e vorba de istoria doctrinelor economice, de astrofizică, sau de marile texte sacre ale umanităţii, să îşi afle locul în programul de formare şi in-formare a omului tînăr. A evacua religia din sfera culturii e, oricum, ilustrarea unei ignoranţe cronice cu privire la istoria artei, a literaturii, a învăţămîntului universitar, a identităţii spirituale europene şi planetare. Ideea că studiul religiei produce bigoţi, că e vetust, că lezează autonomia statului laic vine, mai mult sau mai puţin conştient, în continuarea propagandei ateiste, a retoricii – cu adevărat vetuste – pentru care religia e „opiumul popoarelor”.

Există, e drept, un mod rudimentar, superstiţios, de a te raporta la tematica transcendenţei, dar tocmai de aceea e foarte important să avem, încă din şcoală, o bună întîlnire, un dialog luminat cu această tematică. Iar dacă tot ce e tradiţie e „vetust“, atunci n-avem decît să ne naştem din nou, spălaţi pe creiere, voioşi să „sheruim“ un confortabil statut de fiinţe virtuale. Cît despre laicitate, nicăieri în civilizaţiile europene bine aşezate, ea nu implică, dincolo de o firească separare a domeniilor şi competenţelor, o ipocrită acţiune de subminare reciprocă. Roluri specifice, autonomie, dar nu excludere şi cu atît mai puţin dispreţ mutual.

Trebuie să recunoaştem că opozanţii orelor de religie din şcoli au ce au mai ales cu religia autohtonă. Dacă s-ar introduce cursuri de mitologie greacă, sau de filozofie buddhistă, cei „ofensaţi“ ar fi mult mai puţini. Or, normal este ca orice comunitate să aibă cultura propriei ei confesiuni. Să trăieşti într-un spaţiu creştin şi să n-ai habar ce este Eucharistia, ce sunt „tainele“, ce înseamnă Crăciunul, ce se întîmplă în timpul liturghiei, ce rost are icoana şi ce deosebiri sunt între catolici, ortodocşi şi protestanţi e o formă de incultură fudulă. Nu strică nimănui să ştie mai mult decît ştie şi să priceapă universul simbolic şi ritual al bunicilor săi. Şi, mai ales, nu strică nimănui să citească Scriptura, de vreme ce nici lectura Coranului, a Talmudului şi a Upanishadelor nu trece drept futilă în ariile culturale pe care le reprezintă.

O problemă există, totuşi. Nu e de loc indiferent cine îşi asumă funcţia pedagogică în programa şcolară. O oră de religie prost făcută, o oră de religie debitată convenţional, într-o atmosferă de evlavie formală, o oră de religie predată de profesori slab pregătiţi, care nu fac nici o diferenţă între ora de religie de la şcoală şi predica duminicală de la biserică – e un „experiment” ratat, care poate avea efecte mai rele decît chiar lipsa totală a oricărei instrucţii religioase. Am auzit lucruri smintitoare despre preoţi care promiteau iadul copiilor nepostitori sau celor care merg la film duminica. Am auzit discursuri agresiv-inculte şi de un schematism robust, despre o problematică prin definiţie inefabilă. Dacă BOR insistă să se pronunţe în legătură cu organizarea învăţămîntului religios în şcolile publice, atunci trebuie început cu cei care asumă rolul de profesori. Altfel, se vor livra argumente greu de contestat celor care se opun oricum materiilor „mistice”…

Important este şi altceva: cu ce tip de discurs se militează împotriva măsurii de a scoate religia din şcoli. Spun asta pentru că mi se pare contra-productiv patosul vecin cu anatema, naţionalismul previzibil, lipsa de măsură şi de smerenie a cîte unui militant radical. Să-mi fie iertată îndrăzneala, dar dacă aş fi în tabăra ateilor de rea credinţă, aş lua pastorala de Crăciun a IPS Pimen al Sucevei drept o dovadă că pledoaria în favoarea orelor de religie poate fi impură şi neavenită. Ce spune IPS Pimen? Că scoaterea religiei din şcoli e un ”atentat la fiinţa naţională, la credinţa neamului nostru românesc”, o ”ofensă a maiestăţii divine”. Foarte bine. Nu mă voi bate cu abuzul dramatic al acestui verdict. Dar e imposibil să auzi asemenea grele vorbe şi să nu te întrebi unde erau patriotismul şi credinţa IPS Pimen cînd se dărîmau biserici, cînd predica includea fatalmente lauda conducătorilor, cînd în şcoli nu numai că nu se făcea religie, ci, dimpotrivă, se făcea propagandă ateistă.

Nu erau şi acestea „mici” ofense la adresa „maiestăţii divine”? IPS Pimen era stareţ la sfîrşitul anilor `70 şi episcop-vicar la începutul anilor `80. O decizie definitivă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din octombrie 2012 a stabilit că înaltul prelat a colaborat harnic, ani de-a rîndul, cu securitatea (internă şi externă). Mai nou, s-a luptat duhovniceşte să obţină pentru Arhiepiscopia sa 90.000 de hectare de păduri şi creşterea în grad de la ”Arhiepiscopie” la ”Mitropolie”. Smintitoare e şi una dintre declaraţiile ”actuale” ale IPSfinţiei sale: „Rău era pe vremea comuniştilor, dar mai rău e cu Uniunea Europeană”. IPS Pimen descoperă cam tîrziu ce înseamnă ”atentatul la fiinţa naţională”. Şi o face abia acum, cînd ”s-a dat drumul” la curaj. Cu o astfel de autoritate, nu eşti prea credibil ca avocat al introducerii religiei în şcoli. Aş spune chiar că faci mai degrabă rău cauzei. E nevoie de alt ton, de altă acoperire spirituală şi morală, de altă strategie. În rest, să nu ne speriem de pomană: nu religia ne va strica tineretul, ci lipsa manualelor de calitate, incultura veselă, standardizarea vieţii interioare, lipsa măsurii, a discernămîntului, a respectului pentru valori şi pentru beneficiile singurătăţii bine folosite…
   Comentariu saccsiv:

Adica a facut un tort apetisant in care a bagat la greu otrava. Iat-o:

Mai întîi, e firesc şi recomandabil ca orice spor de cunoaştere, orice efort de înţelegere, fie că e vorba de istoria doctrinelor economice, de astrofizică, sau de marile texte sacre ale umanităţii, să îşi afle locul în programul de formare şi in-formare a omului tînăr.
[…]
Nu strică nimănui să ştie mai mult decît ştie şi să priceapă universul simbolic şi ritual al bunicilor săi. Şi, mai ales, nu strică nimănui să citească Scriptura, de vreme ce nici lectura Coranului, a Talmudului şi a Upanishadelor nu trece drept futilă în ariile culturale pe care le reprezintă.
[…]

In traducere, din diversitate nu trebuie sa lipseasca Ortodoxia. Insa prezenta ei in marele ghiveci nu trebuie sa fie oricum. Caci subliniaza el:

O problemă există, totuşi. Nu e de loc indiferent cine îşi asumă funcţia pedagogică în programa şcolară. O oră de religie prost făcută, o oră de religie debitată convenţional, într-o atmosferă de evlavie formală, o oră de religie predată de profesori slab pregătiţi, care nu fac nici o diferenţă între ora de religie de la şcoală şi predica duminicală de la biserică – e un „experiment” ratat, care poate avea efecte mai rele decît chiar lipsa totală a oricărei instrucţii religioase. Am auzit lucruri smintitoare despre preoţi care promiteau iadul copiilor nepostitori sau celor care merg la film duminica. Am auzit discursuri agresiv-inculte şi de un schematism robust, despre o problematică prin definiţie inefabilă. Dacă BOR insistă să se pronunţe în legătură cu organizarea învăţămîntului religios în şcolile publice, atunci trebuie început cu cei care asumă rolul de profesori. Altfel, se vor livra argumente greu de contestat celor care se opun oricum materiilor „mistice”…
   Altfel spus, copii au voie sa afle strict despre un soi de istorie a Ortodoxiei, cate ceva la nivel de cultura generala, precum despre mitologia greaca si nimic mai mult. Iad, pacat? Vai, dar asta e deja inadmisibil.

Iar la final, evident, nu se putea abtine sa nu loveasca si el in Ierarhii ce indraznesc sa zica altfel:
Important este şi altceva: cu ce tip de discurs se militează împotriva măsurii de a scoate religia din şcoli. Spun asta pentru că mi se pare contra-productiv patosul vecin cu anatema, naţionalismul previzibil, lipsa de măsură şi de smerenie a cîte unui militant radical. Să-mi fie iertată îndrăzneala, dar dacă aş fi în tabăra ateilor de rea credinţă, aş lua pastorala de Crăciun a IPS Pimen al Sucevei drept o dovadă că pledoaria în favoarea orelor de religie poate fi impură şi neavenită. Ce spune IPS Pimen? Că scoaterea religiei din şcoli e un ”atentat la fiinţa naţională, la credinţa neamului nostru românesc”, o ”ofensă a maiestăţii divine”. Foarte bine. Nu mă voi bate cu abuzul dramatic al acestui verdict. Dar e imposibil să auzi asemenea grele vorbe şi să nu te întrebi unde erau patriotismul şi credinţa IPS Pimen cînd se dărîmau biserici, cînd predica includea fatalmente lauda conducătorilor, cînd în şcoli nu numai că nu se făcea religie, ci, dimpotrivă, se făcea propagandă ateistă.
[…]
Nu erau şi acestea „mici” ofense la adresa „maiestăţii divine”? IPS Pimen era stareţ la sfîrşitul anilor `70 şi episcop-vicar la începutul anilor `80. O decizie definitivă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din octombrie 2012 a stabilit că înaltul prelat a colaborat harnic, ani de-a rîndul, cu securitatea (internă şi externă). Mai nou, s-a luptat duhovniceşte să obţină pentru Arhiepiscopia sa 90.000 de hectare de păduri şi creşterea în grad de la ”Arhiepiscopie” la ”Mitropolie”. Smintitoare e şi una dintre declaraţiile ”actuale” ale IPSfinţiei sale: „Rău era pe vremea comuniştilor, dar mai rău e cu Uniunea Europeană”. IPS Pimen descoperă cam tîrziu ce înseamnă ”atentatul la fiinţa naţională”. Şi o face abia acum, cînd ”s-a dat drumul” la curaj. Cu o astfel de autoritate, nu eşti prea credibil ca avocat al introducerii religiei în şcoli. Aş spune chiar că faci mai degrabă rău cauzei. E nevoie de alt ton, de altă acoperire spirituală şi morală, de altă strategie.
   De ce e “un abuz dramatic” spusa Ierarhului cum ca “scoaterea religiei din şcoli e un ”atentat la fiinţa naţională, la credinţa neamului nostru românesc”?

Dar el, Plesu, unde era cand se daramau biserici si toate celelalte? S-a trezit “disident” pe motiv ca a participat la habautica meditatie trancendentala. Ce mari acte de vitejie a facut el pe vremea comunismului de isi permite sa judece cine are voie si cine nu are voie sa critice in zilele noastre?
A colaborat IPS Pimen cu securitatea? Foarte rau, dar putem stii si cum anume? C-o fi important. Oricum, indiferent daca in trecutul sau un om a gresit, asta nu inseamna ca-i este interzis sa se indrepte iar mai apoi sa critice mizeria numita UE. Prefer un astfel de Ierarh unui intelectual ce pare ca-i cam pute nationalismul.

75 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Avatarul lui bolundu' bolundu' said, on ianuarie 6, 2015 at 5:14 pm

    Dumnezeu sa lumineze BOR-ul! Avem mai multa nevoie de BOR ca niciodata.

    Apreciază

  2. Avatarul lui sil sil said, on ianuarie 6, 2015 at 5:53 pm

    Aici e poveste mai lunga. Treaba e ca Pimen ataca la price hram, orice predica UE si sclavii ei. Si cand atacul vine de la un om ca el, trebuie cine a pe masura Sa.l atace… Deci asta e de fapt un rasp special pt Pimen… Doamne ajuta.

    Apreciază

    • Avatarul lui Iani Iani said, on ianuarie 6, 2015 at 8:31 pm

      Sil
      Ai putea totusi sa scrii mai inteligibil ? ce inseamna „Si cand atacul vine de la un om ca el, trebuie cine a pe masura Sa.l atace” – cum adica „cineva ca el” ? Mi se pare mie sau ai un urias dispret fata de IPS Pimen ?
      Iar daca ataca UE foarte bine face, stiut fiind ca UE este embrionul statului global satanic.
      Nu suntem noi in masura sa il judecam pe Pimen, nu stiu in ce a constat relatia lui cu Securitata dar imi amintesc ca in 1992 l-a invitat pe Rege in tara, intr-un moment cand comunistii inca spumegau fanatic impotriva ideii de monarhie. Iar daca acum e impotriva UE, si iata cat de ortravit il ataca Plesu, atunci cinste IPS Pimen !
      Cineva spunea: Daca nu iti cunosti prietenii, priveste la dusmani, si ti-i voi arata ei !

      Apreciază

      • Avatarul lui sil sil said, on ianuarie 7, 2015 at 12:11 pm

        M-am exprimat eu prost… 🙂 sunt de acord cu tine…

        Apreciază

  3. Avatarul lui dante dante said, on ianuarie 6, 2015 at 5:59 pm

    Doar uitati-va in ce companie se afla domnul Plesu, alaturi de fostul presedinte de la Institutul Cultural Roman , Patapievici, si alaturi de domnul Manolescu. Cei trei magnifici, unu si unu, si daca merg pe vechea vorba romaneasca si anume ca „cine se aseamana se aduna”, atunci e de rau.
    Cirtita numita Patapievici are „meritul” extraordinar de a-l numi pe Eminescu …cadavrul din debara, de care ar trebui sa ne descotorosim. Si daca ne descotorosim, atunci cu ce sau cu cine raminem, cu vasta opera literara a asanumitului ginditor de la Dilema? Pai Eminescu este de 100 de ori mai profund si mai patriot decit acesti fanfaroni ce-l ucid pe marele nostru poet neintrerupt de 125 de ani.
    Cine doreste sa afle mai multe sa citeasca cartea ” Eminescu incorect politic” scrisa de Theodor Codreanu.
    I-am vazut zilele trecute in aceeasi formula de cei trei muschetari la DIGI 24, sforaind fraze pompoase si emitind judecati de valoare asupra poporului roman…niste strungari de creiere, necalificati, dupa parerea mea.
    Poate domnul Plesu nu este un om de rea credinta, dar traieste intr-o elita morbida si cit de stapin este el pe condei, la fel poate fi influentabil.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

    • Avatarul lui clement clement said, on ianuarie 7, 2015 at 7:50 pm

      Sa citeasca cu multa rabdare si „A doua schimbare la fata”.
      Plesu, din vremea in care il chibitza pe ostracizatul Noica, a invatat sa ciupeasca idei, avand convingerea ca viata este o intamplare interesanta in masura in care compromisurile facute aduc profituri importante.
      Din compromis in compromis s-a lepadat si de minima morala ce ar trebui sa il impiedice sa aduca vorba despre turnatoria la securitate de care a fost acuzata chiar propria-i consoarta. Mai grav inca imi pare faptul ca la atitudinea sa zdrentuita moral, consimte si singurul filosof din gasca, respectiv dl.Liiceanu.
      Editorul, ii publica amicului carti , precum „Despre ingeri” intesate de ciupituri din autori incapabili sa ii traga de maneca pe motiv de plagiat si ma refer la Nae Ionescu.
      Referitor la „boierul „Patapievici, cred ca parerile acestuia in materie de ortodoxie si turnatorie sunt mai nuantate.Parintele Marchis, un apropiat al acestuia, om cu o recunoscuta experienta de colaborator al securitatii, cu vederi largi ecumenice si deschidere catre elitele oculte il ghideaza pe drumul iluminarilor spirituale.

      Apreciază

  4. Avatarul lui Nae ionescu Nae ionescu said, on ianuarie 6, 2015 at 6:13 pm

    Un grup de boieri ai mintii, oameni care profita de intelectul lor pentru a face bani, grup care nu are morala dar vorbeste ca si cum ar avea, ca si cum ar fi cinstiti si curati, Patapievici vorbeste despre comunism, il critica insa tatal lui a denuntat oameni ce au fost inchisi, Liiceanu a preluat pe daboj o editura si acum e cinsti, Plesu a fost un sinecurist si ciocoi al intelectului din comunism, acest grup este prea mult luat in seama, eu zic sa-i uitam si sa ascultam de intelectualii adevarati nu de niste ciocai ai mintii care isi dau are si basesc idei….

    Apreciat de 1 persoană

    • Avatarul lui Iani Iani said, on ianuarie 6, 2015 at 8:36 pm

      La acest grup i-as adauga si pe Cartarescu, Boia (demolatolrul istoriei nationale), Nicolae Manolescu, Blandiana si inca altii…..

      Apreciază

    • Avatarul lui Iani Iani said, on ianuarie 6, 2015 at 8:47 pm

      Si era sa il uit: pe Tismaneanu

      Apreciat de 1 persoană

    • Avatarul lui Iani Iani said, on ianuarie 6, 2015 at 8:54 pm

      „Nae Ionescu’ – ai dreptate in ce spui, numai ca intelectualii adevarati … nu prea sunt. Sau daca sunt, sunt foarte foarte marginalizati. Trist, dar majoritatea intelectualilor romani sunt vanduti, corecti politic, fricosi, anti-crestini sau in cel mai bun caz indiferenti, ori fals-crestini, ecumenisti, cartite, in aparenta crestini dar care strecoara mere otravite (proba ar fi: intreaba-i ce cred despre miscarea legionara – si te-ai lamurit).
      Dar dintre cei „grei” si cunoscuti nu imi vine aproape nimeni in minte, care sa fie patriot, cu vederi nationale, anti-UE. Poate intr-o oarecare masura Dinu Giurescu. Si Ilie Serbanescu, dar el e economist, deci privit mai mult ca un specialist, nu intelectual in sensul lui Plesu.

      Apreciat de 1 persoană

      • Avatarul lui Teodor Muritor said, on ianuarie 7, 2015 at 11:19 pm

        „numai ca intelectualii adevarati … nu prea sunt”, ba sunt, doar că nu se vor vedea la „micile” ecrane, că elita nu-i are la inimă.

        Apreciază

  5. Avatarul lui O realitate O realitate said, on ianuarie 6, 2015 at 6:36 pm

    « „Itinerarium Philippi a Trinitate”, (p. 6. 8) descrie călătoria unui jidan în societate cu mai mulți creștini. Ei, erau unul altuia consoți credincioși; toți se ajutau și se mângâiau reciproc. Jidanul pătruns de dragostea creștinilor vorbi astfel unuia din soți cu ocazia despățirei: „Tu știi câte semne de bunăvoință am manifestat noi unul altuia în călătoria aceasta. Să știi însă că ura ce a fost în inima mea, a fost de asemenea foarte mare.
    Ca răsplată pentru serviciile tale iți dau următorul sfat: „Nu te încrede niciodată unui jidan, ori cât de mare amiciție ar manifesta el față de tine”. […] »
    – Dr. August Rohling – Jidanul Talmudist (1872)

    Gabriel Liiceanu = evreu
    Horia-Roman Patapievici = evreu
    Andrei Pleșu = evreu

    Punct!

    Apreciază

  6. Avatarul lui mircea.v mircea.v said, on ianuarie 6, 2015 at 6:50 pm

    M-a preocupat un pic subiectul „Plesu” in urma lecturarii cartii „Despre Ingeri”, lecturarii partiale a cartii „Parabolele lui Iisus” (nu am rezistat sa o citesc pe toata), si a diverselor ziceri pe teme de religie-crestinism.

    Dansul spune ca este ortodox, dar in cazul documentarii pt „Despre ingeri” s-a dus in Germania, si da-i cu bibliografie protestanta, catolica, si ce or mai fi aia pe acolo. Si s-a terminat discutia. Idem cu bibliografia pt „Parabolele lui Iiisus”. Ratacire mare, fina, si foarte periculoasa. Si cu explicatii protestante si total pe langa. (Din anumite surse, la lansarea cartii „Parabolele lui Iisus” ar fi spus ca ortodoxia este prea rigida pt stilul sau, si de asta prefera pe protestanti si ceilalalti). Pai frate, ai un Parinte Justin, Papacioc, Calciu si cati si mai cati monahi si preoti, si tu mergi in Germania? E de rasul curcilor.

    Domnul Plesu se lanseaza in aceste carti intr-un domeniu care clar nu este meseria dansului. Si tot o face pe super-rafinatul si cunoscatorul in analizele sale referitoare la crestinism. Ce spune Plesu referitor la presedintele Constantinescu, cand presedintele incerca sa-i dea lectii in teritoriul meseriei sale:
    „… Emil Constantinescu avea, din punctul meu de vedere, o anumită candoare. Candoarea, de pildă, de a se strădui să mă facă să înţeleg exponatele muzeului de arheologie din Delfi, deşi ne mişcam mai curând în teritoriul meseriei mele. ”
    Exact aceiasi candoare o are dl Plesu cand isi da cu parerea despre ortodoxie. Dar asta nu o mai vede.

    Cate ceva despre viata si activitatea domnului Plesu. Este foarte interesant. (sant texte gasite pe net, nu mai stiu sursele, dar pot fi gasite cu google, cine doreste)

    ––––––––––––––––––––––––––––––––––

    A fost bursier Humboldt la Universitatea din Bonn între 1975-1977 şi la Universitatea din Heidelberg, în perioada 1983-1984.

    „Am intrat in Partidul Comunist Roman la varsta de 19 ani (1968) si, atat pe linie obsteasca (CA ORGANIZATOR DE GRUPA DE PARTID), cat si pe line profesionala ( ca cercetator la Institutul de Istoria Artei al Academiei de Stiinte Sociale si Politicesi, apoi ca lector universitar la Facultatea de Arte Plastice “N. Grigorescu”) m-am straduit, in ciuda unei sanatati precare ( care ma obliga sa stau, de cativa ani, sub constanta supraveghere medicala), sa fac totul pentru a fi la inaltimea exigentelor epocii noastre, ale politicii noastre din ultimii ani.”
    „Mentionez ca la cateva saptamani dupa aceste evenimente – Afacerea Meditatia Transcedentala, nota red – am avut o lunga conversatie cu tov. Malureanu de la Ministerul de Interne, in cuprinsul careia l-am informat asupra celor petrecute”.
    Vasile Malureanu era ofiter al Departamentului Securitatii Statului, Directia I, Serviciul „Arta -Cultura – Presa”. Dupa 1989, Vasile Malureanu a ramas in stransa legatura cu Andrei Plesu, oficialul tuturor guvernarilor post-decembriste. Vasile Malureanu a iesit la pensie recent, din SRI, cu gradul de general. Poate asa se explica si graba cu care un filosof de talia lui Andrei Plesu nu a ezitat sa-si puna manecute negre si sa se infunde in arhivele mizere ale Securitatii, preluate de CNSAS…
    Andrei Plesu ar vrea sa auzim despre el numai de bine. Cu toate ca nu e inca mort si nici legenda vie, cel ce se autoconsidera filosof nu suporta nici critica, nici adevarul. De exemplu, Despre Adevar, cum poate explica “filosoful” ca, in vremurile de aur ale regimului comunist al carui opozant si victima se pretinde a fi fost, a beneficiat de la Partidul Comunist Roman si cu voie de la satrapicul Departament al Securitatii Statului de nu mai putin de doua burse Humboldt, in RFG?! Una de trei ani, intre 1975 si 1977, si o a doua de doi ani, in aceeasi perioada si impreuna cu Gabriel Liiceanu, plecat din 1982, intre 1983-1984, cand Plesu sustine ca era “persecutat” pentru implicarea in “Afacerea Meditatiei Transcendentale”. Si cu tot cu persecutia asta groaznica din partea odioasei Securitati, “filosoful” s-a intors totusi dupa bursa in tara, la “bordeiul” sau, vila din strada Paris, de langa Guvern, unde sta si astazi.
    Sau Despre Critica, de ce s-ar supara Plesu acum privind trecutul sau? Recent, Tudor Octavian a reconfirmat in public anumite informatii rascolitoare despre “disidentul” Andrei Plesu, publicate anterior de cercetatorul si scriitorul Radu Portocala, de istoricul Alex Mihai Stoenescu sau de academicianul Eugen Mihaescu. Si anume, faptul ca la Tescani, in frumosul conac al Marucai Cantacuzino unde Plesu fusese “exilat” de ochii lumii, pe 23 august 1989, chiar de ziua lui de nastere, a primit o vizita mult asteptata. Din delegatia semi-clandestina faceau parte, din intamplare chiar viitorul sef al Frontului Salvarii Nationale, disidentul “revolutionar” Ion Iliescu si insusi viitorul sef al Serviciului Roman de Informatii, aflat in completul de “judecata” al lui Nicolae Ceausescu, Virgil Magureanu, si el “exilat” bine-mersi in zona, la Focsani. Tot “intamplator”, cei trei s-au instalat dupa executia lui Ceausescu la conducerea Romaniei si sunt bine insurubati si acum. Iliescu trage sforile si astazi in politica romaneasca. “Dom’ profesor” Magureanu stie tot ce misca in lumea subterana a afacerilor si spionajului. Iar Plesu a stiut sa se invarta in pozitii de conducere in toate guvernarile Romaniei de dupa lovitura de stat a KGB din 1989, indiferent de culoarea lor politica. Dupa 2004 a incercat si a si reusit in mare parte sa-si plaseze oamenii Retelei Colegiului Noua Europa in pozitii de control a aparatului de stat, cu o vehementa nu prea specifica unei activitati meditativ-filosofice.

    Fragmente din SCRISOAREA DESCHISA TRIMISA DE D-L BATA MARIANOV, fost coleg de facultate si de an al d-lui Andrei Plesu (Facultatea de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din Bucuresti, anii 1966-1971)

    Catre Sorin Iliesiu, membru al Grupului pentru Dialog Social din 1990

    Marea pacaleala
    Draga Sorine, am aflat despre recentele tale luari de pozitie in legatura cu situatia din Romania, in incitante emisiuni la televiziune. Le-am aflat prin internet si alte medii electronice, dar si din relatarile prietenilor din tara si exil. Era vorba (cum ar putea fi altfel?) despre personaje controversate ale perioadei postdecembriste, implicate in evenimentele recente. Am tras concluzia ca situatia se clatina rau de tot si ca, in sfarsit, romanii nu se vor mai lasa multa vreme „aburiti”… (…)

    Cu toate reticientele pe care le-am pastrat in fata tineretii oportuniste a lui Andrei Plesu (atributul de oportunist e cel mai bland), totusi m-am bucurat pentru evolutia sa ulterioara. O apreciam ca fiind o schimbare pozitiva si destul de „iluminata”. In decursul acestor 22 de ani de „tranzitie” in care, de fapt, nici nu ne-am mai vazut, am vorbit de cateva ori la telefon, scriindu-i si cateva scrisori– la care, bine inteles nici nu mi-a raspuns. Sentimentele mele fata de el, cu toate bunele mele intentii, au fluctuat incert. Spre deosebire de tine, eu nu i-am cerut nici un fel de „socoteala” asupra biografiei sale; deci, nici nu a trebuit sa-mi raspunda atat de sever cum a facut-o cu tine: „N-am a-ti da socoteala…!” De fapt, intr-un fel, omul are dreptate: el crede ca evolutia lui a fost una dreapta si luminoasa, din moment ce toata lumea il lauda (sau l-a laudat, pana nu de mult). In acest caz, are dreptul sa se mire de ce vin unii sa-l traga de maneca cu fel de fel de intrebari: „Ce treaba are „x” sau „y” sa se amestece in biografia mea ?”, isi va spune dumnealui. Numai ca situatia se poate schimba total in cazul in care cel in cauza s-a expus public asa de intens cum a facut-o el. Daca cineva isi aroga hedonic si fara reticiente postura de creator de opinie si pe cea de purtator de cuvant al constiintei neamului, se poate astepta si la faptul ca cineva, candva, sa-l intrebe de una sau de alta… (…)

    In ce ma priveste, pana acum, n-am spus mare lucru impotriva lui – de fapt, aproape nimic (cu exceptia acelei scrisori in legatura cu bombardarea Serbiei, cind el era ministru de externe). (…)

    Fata lumii se schimba puternic, nici cea a Romaniei nu poate ramane la fel. A aparut, chiar in viata publica, o generatie tanara, decomplexata fata de trecut, informata si, de ce sa nu recunoastem, cam disperata. Pentru acestia, „piruetele biografice” intortochiate si contradictorii a lui Andrei Plesu (si ale altora ca el), foarte iscusit impachetate intr-un fals martiriu de ex-disidenti, incepe sa nu mai fie o garantie morala. In orice caz, nu una care sa mai justifice imbatabilele pozitii pe care si le-au monopolizat nerusinat. De douazeci si ceva de ani asta fac: s-au asezat boiereste pe sfantul tron cultural si nu mai lasa pe nimeni sa se apropie de sanctuar. Cenzureaza si admonesteaza la fel de drastic cum se facea si pe vremea „odiosului”. Asa stand lucrurile, ma gandesc ca acesti copii or avea tot dreptul sa le traga picioare in fund celor care au contribuit substantial la aducerea tarii la sapa de lemn.

    Nu de mult am terminat de citit cartea lui Adrian Marino – „Viata unui om singur”. …Ce sa-ti mai spun? Mi-au disparut si ultimele sovaieli vizavi de marea majoritatea „disidentilor” romani din vremea „iepocii de aur”, o bascalie fara pereche. Daca ne vom lamenta si intreba mereu, de ce nu avem o societate civila demna si responsabila, fara a gasi raspunsul potrivit, vom continua sa orbecaim prin conurile de umbra ale istoriei pe care ne-o vor dicta altii. Nu vom intelege nici de-acum inainte mare lucru daca nu vom porni cu analiza de la acea bascalioasa inclinatie de vituperare. Teatrul absurdului nu se putea naste decat in Romania!

    Da-mi voie sa-ti povestesc doar doua episoade – poate de mult uitate de altii – din trecutul „de generatie”, al meu si al „ayatolahului” sufletesc al romanilor: eram, cred, prin anul 5 la Institutul de arta „N.Grigorescu”, eu student la sculptura, iar Andrei Plesu la Istoria si teoria artei. Era, nu cu mult, poate doar un an dupa Miscarile studentesti din 1968. Dictaturii lui Ceausescu i se facuse frica ca nu cumva, chiar tardiv, scanteile de la Paris si alte locuri fierbinti, sa ajunga si la noi. Atunci, preventiv, s-a marit presiunea asupra noastra: diverse prelucrari ideologice, masuri drastice pentru orice abatere, exmatriculari etc..

    Intr-o dupa amiaza am fost convocati la Centrul studentesc „Grigore Preoteasa” – toata suflarea studenteasca de la cele trei institute artistice: Arte plastice, Conservator si Teatru. Prezenta era absolut obligatorie. Cel care ar fi lipsit se putea alege cu urmari grave – ni se spusese inainte. Noi, grupul de sculptori – carora li se spunea „Gibonii” -, eram ca deobicei undeva prin ultimele rinduri, ca sa fim cat mai departe de „oficiali”. Si, bineinteles, circula din mana in mana, pe ascuns, nelipsita noastra sticla de votca. In prezidiu, la tribuna, cine crezi ca se afla alaturi de tovarasii de la Comitetul Central UTC? Nimeni altul decat colegul nostru, viitorul „teoreticean” Andrei Plesu. Pana au vorbit ceilalti tovarasi nici nu ne-am sinchisit, dar, cand a luat cuvantul Andrei, am ciulit cu totii urechile. Raposatul Mihai Mihai, care statea linga mine, imi dadu un ghiont: „Ma, fii atent, asta vorbeste impotriva noastra !”…

    Andrei Plesu era pe-atunci „ucenicul vrajitor” al maestrului Frunzetti, marele papusar al culturii romane si se pregatea sa ramana asistentul acestuia. Deci, cu alte cuvinte, avea de urmat o stralucita cariera universitara pentru care, nu-i asa, trebuia sa „dea puternic din vasle”: era, in acelasi timp, secretar UTC (PCR ?), secretar al Asociatiei studentilor din arta sau mai stiu eu al carei dracovenii… Ce spunea Andrei Plesu atunci? Pot reproduce doar vag, din memorie: zicea, printre altele ca, intr-adevar, s-au inregistrat pana atunci foarte multe, chiar prea multe acte de indisciplina in institutul nostru si ca asa ceva a fost posibil numai pentru faptul ca pregatirea noastra ideologica a avut mari deficiente… Daca bine imi aduc aminte, chiar arata de la tribuna cu mana inspre noi (nu mai sunt, totusi, chiar asa de sigur de acest amanunt; la urma urmei, au trecut vreo patruzeci si ceva de ani de-atunci…) „Dar, asa ceva – spunea el in continuare – nu se va mai repeta in viitor!”. Isi luase angajamentul in numele nostru, al tuturor studentilor artisti, el, colegul nostru de generatie si viitorul teoreticean Andrei Plesu.

    O a doua secventa, cu si despre el: era dupa ce se intorsese de la „domiciliul sau fortat”, de la Tescani. Eram personal de fata, la o masa de carciuma (cred ca, era deja alcatuit „Grupul 8+1” ); Andrei Plesu ne povestea cu stilul sau hatru, din amintirile de „arestat”. Cica il pazeu doi ofiteri de Securitate, unul de grad mai mic, probabil capitan si altul de grad mai mare, sa zicem maior. Capitanul avea si sarcina sa faca de mancare pentru toata lumea. Andrei juca table cat era ziulica de lunga cu maiorul. La un moment dat, in timp ce bateau zarurile, se apropie capitanul de ei –avea un sort alb legat peste pantalonii de uniforma– si-i spune conspirativ lui Andrei (nu maiorului!) frecandu-si palmele cu satisfactie: „Nea Andreias, am facut rost de o branzica extraordinara” (Andrei il imita cu talentul sau de actor innascut). Capitanul isi duse trei degete la gura, ale caror virfuri le saruta zgomotos „Nea Andreias, pe legea mea, asa ceva n-ai mai mancat de mult. Ce zici, facem o mamaliguta cu branza si, mai trantim si doua ochiuri pe de-asupra?” Dupa aceea, Andrei, imitandu-se pe sine, ca un adevarat Domn Goe ce era, ii raspunse plictisit: „Lasa-ma, dom´le, in pace, nu vezi ca sunt ocupat ? Fa orice, numai sa fie ceva bun !”…

    Mi-am amintit de toate povestile acestea nu de mult, in timp ce citeam din cartea bietului Adrian Marino: opt ani de ocna grea si inca cinci-sase de deportare in Baragan… Andrei Plesu, erou national al rezistentei anticomuniste, iar Adrian Marino, un vesnic marginalizat (?)… Mi-am mai amintit si de detentiile altor disidenti, de pe alte meleaguri, mai putin bascalioase ca ale noastre (Havel, Adam Mihnick sau altii). (…)

    In luarile tale de pozitie era vorba de Leonte Rautu si de alti ideologi de sorginte comunista. Pe Rautu il numesti „groparul culturii romane”. Sunt de acord cu tine ca poate fi numit asa, numai ca, ma mir de naivitatea de care dai dovada, crezand ca odraslele lor – colegi de-ai tai din Grupul de Dialog Social -, care, inca mai mananca „painica culturala” de la mamuca Romanie, pot fi total altceva decat au fost parintii lor (?). Andrei Oisteanu, de exemplu, e var primar cu fata lui Leonte, respectiv cu Anca Rautu (actualmente Oroveanu), care Anca, la randul ei, este mana dreapta a lui Andrei Plesu, adjuncta la Colegiul Noua Europa (Fundatia Noua Europa). Toti acestia se stiu de mici, din Cartierul Primaverii, au mers la aceeasi scoala, s-au jucat „de-a doctorul” cand erau de-o schioapa. Dupa aceea, multi dintre ei au ajuns la Facultatea de Istoria si teoria artei – i-au bagat taticii si mamicele lor acolo, ca dadea bine la imagine. Era si fata lui Borila printre ei, pe care o curta Valentin Ceausescu, venea si el destul de des la vestitele petreceri ale Institutului de arta unde, la un moment dat, gaseai mai multi ghitaristi pletosi decat la Conservator. Celor din „Primaverii” nu le facea nimenea nimic, numai pe noi ne fugarea militia sa ne taie pletele si sa ne rada barbile… Sorine, toti acestia sunt din una si aceeasi gasca. Sunt la catarama cu Petre Roman (putin mai mare ca ei), fiul lui Valter Roman, seful politic al armatei romane de pe vremea lui Stalin (atunci cand parintii nostri erau la ocna, ca detinuti politici)… Ce fac acesti domni si doamne acolo, la Fundatia „Noua Europa” – infiintata special pentru ei, ca sa aibe lefuri frumusele? La ora actuala nu fac nimic remarcabil: doar taie frunze la caini pe banii „taiati” de Basescu din amaratele de pensii ale lui nea Grigore si tanti Marioara… Cel putin, Patapievici la Institutul Cultural Roman impreuna cu Mircea Mihaies, mai fac din cand in cand cate-o tampenie, cum ar fi, de exemplu, a compara neamul romanesc – pe spinarea caruia traiesc ca plosnitele – cu o fecala… Ce crezi, are nevoie Basescu la Institutul de cercetare a crimelor comuniste de un om ca Marius Oprea care sa umble pe dealuri si paduri, prin vant si ploaie, cautand gropi comune ale celor impuscati de comunisti? Hai sa fim seriosi! Basescu, ca toti incultii, are nevoie de obedienti, de oameni pro-forma, care sa nu faca nimic altceva decat sa-l laude pe el, prezentandu-i imaginea publica in culori, daca nu chiar asa de stralucitoare ca pe vremea lui Pingelica, atunci, cel putin „acceptabile”… Ce sa mai spun, Sorine? Halal de Dialog Social cu toti acestia… (…)

    Da! Vreau sa fiu bine inteles: la sfartitul acestei scrisori – care nici nu stiu cat de deschisa sau publica va ajunge –, vreau si eu sa-i cert pe intelectualii-trisori (…). Ii invinuiesc de colaborationism si pupincurism politic. Acum este vorba – nu mai incape nici o indoiala – de cei carora li se spune „intelectualii lui Basescu”; maine sau poimaine, cand acela nu va mai fi la putere, ne vom pomeni, poate, cu altii care vor face la fel. Dar sa nu-mi spuna dansii mie (cei de azi) ca, vezi Doamne, daca era Geoana la Cotroceni, era si mai rau. Poate era mai rau, sau poate, numai, la fel de rau (?)… Si pe vremea lui Ceusescu am auzit slogane asemanatoare: „Bine ca-l avem pe Ceausescu ca altfel ramaneam cu rusii agatati de gat” …Ce importanta mai are cine e la Cotroceni si, mai ales, ce viitor ne asteapta daca aceasta tara nu mai are spirite curajoase, generoase si, intr-adevar liber cugetatoare?…

    E adevarat, din pacate, suntem o cultura mica: scriitorii si artistii acestei tari nu beneficieaza de o ampla piata de desfacere a valorilor simbolice. Si, din nou spun „din pacate”, ca sa poata supravietui, ei trebuie sa se agate de cate-o „tata bugetara”. Dar atunci macar s-o faca demn si cat se poate de onest si nu isteric ca Patapievici sau alti mihaiesi…
    Numai bine la toata lumea!
    Bata Marianov, sculptor alfabetizat
    Frankfurt pe Main, 8 februarie 2012

    Apreciază

    • Avatarul lui Anonim Anonim said, on ianuarie 6, 2015 at 8:19 pm

      Agenti straini din generatie in generatie, ieri cu Moscova, azi cu CIA si cu Mosadul. Dar vezi ca nu merge etichetarea in bloc pentru ca la pomenirea numelui lui Papatievici senior tremura toata Securitatea ca era un fel de sperietoare si astazi e secret numele ofiterilor… morti in conditii foarte dubioase. Sau a evreilor la Poarta Alba pentru ca in Securitatea de dupa 1948 un evreu se ocupa de un evreu si in nici un caz un roman de un evreu.

      Apreciază

  7. Avatarul lui kosk kosk said, on ianuarie 6, 2015 at 8:10 pm

    …in ‘despre ingeri’ domnul Plesu(cel cu bursa la Heidelberg in plina ‘teroare ceausista) foloseste niste truisme de te doare capul ‘ingerii ne insotesc pana la capat si dupa capat’ sau ‘pacatul angelic este caderea’..foarte adanc, filosofie de santz! daca nu exista domnul Plesu trebuia inventat,altfel, noi, ortodocsii nu stiam ca ‘pacatul ingerilor este caderea’, bine ca ne-a luminat ‘boierul mintii’, cel care nu a citit o singura pagina din scrierile Patristice!..iar despre domnul Liiceanu numai de bine (cu exceptia faptului ca a pus stapanire pe editura Humanitas si ca l-a tradus pe Heidegger gresit in romaneste). din pacate Noica in exilul de la Paltinis, si-a ales un anturaj de impostori, profitori ai regimului comunist si falsi dizidenti, ca doar si Oedip, care orb fiind, afirma ca vede mai bine..

    Apreciază

  8. Avatarul lui aha aha said, on ianuarie 6, 2015 at 8:10 pm

    nu mai au rost comentariile. m-am lamurit cu toate „prajiturelel” astea otravite. problema nu e neaparat de mine (caci si eu pot fi inselat la un moment dat…sau poate sunt… nu stiu) dar astia sunt intelectualii promovati de media si de care nu ai cum sa te atingi…ei sunt „dinozaurii” ..nu ai cum sa le raspunzi (cel putin nu in media) si sminteala lor e mare! nefiind combatuti ei smintesc nestingheriti. iar oamenii se uita si ascult de parerile acestor „somitati culturale”!
    nu stiu de ce dar parca anul asta a inceput sub semnul ecumenismului si a incalcarii canoanelor ortodoxe. parca mai rau decat altadata. poate e doar o impresie a mea.

    Apreciază

  9. Avatarul lui Iani Iani said, on ianuarie 6, 2015 at 8:44 pm

    In rezumat, Plesu zice: „Sa se faca religie in scoli, dar sa fie predata corect politic, de oameni corecti politic”. Asta e ideea. Asta e otrava.
    De fapt, o ortodoxie deformata, falsificata, ar fi ceva mult mai grav decat sa nu se faca deloc.

    Apreciază

  10. Avatarul lui Ionut Ionut said, on ianuarie 6, 2015 at 9:01 pm

    Nu-l banuiesc pe Andrei Plesu de rea-intentie. Exista totusi un paragraf care mascheaza o realitate tragica. Si anume acesta:

    „Cît despre laicitate, nicăieri în civilizaţiile europene bine aşezate, ea nu implică, dincolo de o firească separare a domeniilor şi competenţelor, o ipocrită acţiune de subminare reciprocă. Roluri specifice, autonomie, dar nu excludere şi cu atît mai puţin dispreţ mutual.”

    Ce bine ar fi fost sa fie asa. Insa in Marea Britanie, Franta si tarile nordice lucrurile stau cu totul altfel.

    Apreciază

  11. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:22 pm

    Statele Unite ale Americii rămân o ţară majoritar creştină, unde trei sferturi din americani se identifică drept creştini, arată un sondaj Gallup dat publicităţii la finalul anului trecut.

    Realizat pe parcursul anului 2014, sondajul relevă că trei din patru americani se identifică cu creştinismul, peste 50% dintre ei fiind protestanţi sau o altă denominaţiune, 24% catolici şi 2% sunt mormoni.

    http://activenews.ro/studiu-75-dintre-americani-se-identifica-drept-crestini-cati-atei-sunt-sua_1879512.html

    Apreciază

  12. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:22 pm

    În vreme ce în România s-au construit câteva mii de biserici ortodoxe după Revoluţie, în Europa Occidentală mii de biserici catolice şi protestante sunt închise din lipsă de enoriaşi. Nu pot fi dărâmate. Multe sunt monumente istorice. Se încearcă însă schimbarea utilităţii lor. Multe biserici sunt transformate în librării sau săli de concerte. Dar şi în magazine sau baruri.

    http://activenews.ro/ce-fac-occidentalii-cu-bisericile-care-raman-fara-enoriasi-le-transforma-librarii-magazine-sau-baruri_1879537.html

    Apreciază

    • Avatarul lui Ion Ion said, on ianuarie 6, 2015 at 11:35 pm

      In Franta sunt si demolate multe. Si se construiesc moschei intr-o veselie.

      Apreciază

      • Avatarul lui Ionut Ionut said, on ianuarie 7, 2015 at 8:53 am

        Scandal in Franta dupa aparitia unei carti:

        Mulţi îl consideră pe Michel Houellebecq cel mai mare scriitor francez al momentului. Ultimul roman, „Soumission” (Supunere), a declanşat un scandal uriaş: acţiunea se desfăşoară în 2022, într-o Franţă condusă de un guvern islamic.

        Iată mai jos fragmente dintr-un interviu incendiar pe care Houellebecq l-a acordat pentru Le Nouvel Oservateur.

        O mare putere islamică pe ruinele Imperiului Roman

        „Este o ficţiune politică, o ficţiune plauzibilă; doar că am grăbit puţin evenimentele, 2022 este prea devreme.”

        Nu ştiu exact de ce se tem extremele politice, dar probabil că nu ceea ce este descris în carte: constituirea unei mari puteri islamice şi mediteraneene, moderată, după modelul Imperiului Roman, în care Franţa şi francofonia vor avea rolul de motoare.

        „Eu am surprins o situaţie, atâta tot. Am reuşit să surprind pentru că nu am prejudecăţi. Mă comport ca şi cum corectitudinea politică nu ar exista. Doar nu sunt un intelectual de centru-stânga! Acord mai mult credit inteligenţei maselor decât celei a elitelor. Sunt liniştit. Acest roman va suscita polemici în rândul celor care îşi câştigă existenţa din polemici, dar va fi perceput de public ca o carte de anticipaţie, care nu are nimic de-a face cu viaţa reală.”

        Islamizarea se produce din interior

        „Nu este vorba de imigraţie în cartea mea. Imigraţia este doar un uşor catalizator, dar islamizarea se produce din interior.”

        „Marine Le Pen poate opri imigraţia, dar nu poate opri islamizarea; este un proces spiritual, o schimbare de paradigmă, o întoarcere a religiosului.”

        Ateismul a murit

        „Este imposibil să neg astăzi o puternică revenire a factorului religios. Un curent de idei care s-a născut odată cu protestantismul, care a cunoscut apogeul în secolul luminilor şi a provocat Revoluţia este pe cale să moară. Totul nu a fost decât o paranteză în istoria omenirii.”

        „Astăzi, ateismul a murit, laicitatea a murit, Republica a murit.”

        Un partid musulman

        „Musulmanii sunt, în plan social, cum se spune în zilele noastre, mai apropiaţi de Dreapta, chiar de extrema dreaptă. Care, în acelaşi timp, îi respinge cu violenţă. Ce ar putea vota musulmanii în Franţa? Nu pot vota alături de socialişti care au instituit căsătoriile homosexuale. În acelaşi timp, nu pot vota nici cu Dreapta, care vrea să-i alunge. Singura soluţie ar fi constituirea unui partid musulman.”

        Bizara corectitudine politică

        „Pentru Stânga, nu corespund imaginii unui inamic. Nu agresez corectitudinea politică: o tratez ca pe un fenomen bizar, aberant, pe care îl privesc de foarte departe, ca şi când nu m-ar afecta în mod real. Asta mă ajută să iau lucrurile cu umor, deși foarte în serios. Pun întrebări la care Stânga nu poate răspunde. Nici Dreapta, de altfel.”

        (sursa:evz.ro)

        Apreciază

  13. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:24 pm

    Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Daniel, a afirmat, marți, după sfințirea Aghesmei Mari, că slujba reprezintă lucrarea sfințitoare a Bisericii, această apă având o putere deosebită de vindecare și de sfințire.

    „Apa sfințită astăzi sau Agheasma Mare are o putere deosebită de binecuvântare, de vindecare și de sfințire!”, le-a spus patriarhul celor peste o mie de credincioși ortodocși veniți pe Dealul Mitropoliei.

    http://www.agerpres.ro/social/2015/01/06/patriarhul-daniel-la-sfintirea-aghesmei-mari-aceasta-apa-are-o-putere-de-binecuvantare-de-vindecare-si-de-sfintire-14-09-06

    Apreciază

  14. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:25 pm

    Primarul UDMR din comuna Mădăraş, judeţul Harghita, vrea cu orice preţ ca pe sediul primăriei să fluture steagul Ungariei, chiar dacă acest lucru este ilegal.

    http://www.dantanasa.ro/exclusiv-primar-udmr-din-harghita-amendat-deja-cu-11-500-de-lei-refuza-sa-dea-jos-drapelul-ungariei-de-pe-primarie-document/

    Apreciază

  15. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:27 pm

    Patriarhia Moscovei consideră încă prematur de a vorbi despre o întâlnire între patriarhul rus Kirill și papa Francisc, deși Biserica Ortodoxă Rusă împărtășește poziția suveranului pontif în privința a numeroase probleme legate de situația creștinilor în Europa și în Orientul Mijlociu, transmite RIA Novosti.

    http://activenews.ro/patriarhia-moscovei-ii-intoarce-spatele-papei-francisc-este-prematur-sa-ma-intalnesc-cu-el_1879446.html

    Apreciază

  16. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:29 pm

    Un deputat UDMR a făcut o propunere surprinzătoare: înființarea unor „gărzi cetățenești” în localitățile cu bugete prea mici pentru a-și permite Poliție Locală.

    Preşedintele executiv al UDMR Bihor, deputatul Szabo Odon, a anunţat, marţi, că în actuala sesiune parlamentară intenţionează să înregistreze o iniţiativă legislativă în acest sens.

    Potrivit lui Odon, membrii „gărzilor cetățenești” vor activa pe bază de voluntariat, după un model care funcţionează în Ungaria.

    http://psnews.ro/propunere-surprinzatoare-unui-deputat-udmr-vrea-garzi-cetatenesti/

    Apreciază

  17. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:31 pm

    Probleme pentru Uniunea Europeană. O țară intenționează să-și retragă în 2015 cererea de aderare.

    Astfel, premierul islandez, Sigmundur Davio Gunnlaugsson, a declarat că așteaptă ca parlamentul să adopte în curând o rezoluție privind retragerea oficială a cererii Islandei de aderare la Uniunea Europeană, după cum a afirmat într-un interviu acordat postului de radio Bylgjan, potrivit ziarului Morgunbladid, citat de presa internațională.

    http://psnews.ro/probleme-pentru-ue-o-tara-intentioneaza-sa-si-retraga-2015-cererea-de-aderare/

    Apreciază

  18. Avatarul lui Literatura romana Literatura romana said, on ianuarie 6, 2015 at 9:32 pm

    Nu inteleg de ce trebuie luat Eminescu ca reper. Cateva exemple de blasfemie din opera lui, puternic influentat de filosofia germana, de romantism, deci prea putine repere nationale, ortodoxe:
    – Luceafarul seamana suspect de mult cu lucifer, in poezie e asociat cu un suflet mort, de gheata, un demon, o stea cazatoare, poezia e despre dragostea cu o fiinta care nu apartine acestei lumi. O fi o oda adusa celui care l-a inspirat ? Un fel de Illuminati al secolulul XIX?
    – Sarmanul Dionis – numele Dionis e cel al unui zeu grec – temele nuvelei: reincarnarea, metempsihoza, pactul cu diavolul (Ruben in opera), Zoroastru, triunghiul, – pai avem un amestec de religii, de concepte, de idei, si parca ne feream de imixtiunea altor concepte. Din cate stiu, ortodocsii nu cauta adevarul in alta parte. Ce cautam in filosofiile orientale, germane, etc? Mai grav e ca aceste creatii se introduc la scoala ca subiecte de bac.
    Mai putem sa il consideram pe Eminescu un model, tinand cont de relatia cu o femeie casatorita, sinuciderea ei. Nu contest valoarea literara, prin inovatie, dar nu pot sa ignor influentele neortodoxe ale acesteia, plus influenta acesteia asupra psihicului adolescentilor.
    La ele se adauga Eliade, un alt ratacit care a cautat adevarul in India si a scris „La tiganci”, „Noapte de sanziene” , „Maitreyi”, „Domnisoara Christina” – niste „opere” de o calitate indoielnica pentru orice crestin.

    Apreciază

  19. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:43 pm

    Rasismul atinge cote alarmante. Un mesaj șocant a fost scris pe un container pentru recoltarea hârtiei din via Primo Maggio la Fonte Nuova, localitate de lângă Roma.

    „Uciderea unui român nu este o infracţiune ci un lucru bun”, este mesajul scris pe containerul de hârtie

    http://www.stiridiaspora.com/2015/01/06/uciderea-unui-roman-nu-este-o-infractiune-ci-un-lucru-bun/

    Apreciază

    • Avatarul lui Ion Ion said, on ianuarie 6, 2015 at 11:45 pm

      In Occident nu se face deosebirea intre rom si roman. Asta s-a reusit prin inventarea acestui cuvant – sa ne transforme pe toti intr-un popor de tigani. Si apropo, stiti ca occidentalii ii numesc romi numai pe tiganii din Romania, nu si pe ai lor?

      Apreciază

  20. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:49 pm

    – După 1989 s-a dezvoltat, în România, un foarte puternic şi agresiv curent antinaţional, promovat de o seamă de intelectuali de o valoare cu totul relativă – ei se laudă între ei, se socotesc mari învăţaţi, mari savanţi – care, după opinia mea, sunt mituiţi ca să aibă o asemenea atitudine, să susţină, spre exemplu, că istoria românilor este o succesiune de mituri, că ea nu are nimic pozitiv şi demn de valorificat, că istoricii, chiar dacă este vorba de Xenopol, de Iorga, de Giurescu, de Oţetea, au mitizat istoria, au creat personalităţi şi episoade pozitive, când, în realitate, românii au fost un popor în bătaia vântului, la periferia istoriei ş.a.m.d. Acest curent a reuşit să-şi impună punctul de vedere şi în privinţa manualelor şcolare, astfel încât s-a ajuns, în prezent, ca istoria să aibă doar o oră pe săptămână în liceu. De câţiva ani, istoria românilor este desfiinţată ca obiect de studiu în liceu. Lumea reproşează tineretului că nu cunoaşte istoria, dar dacă aceşti tineri din şcoală nu sunt învăţaţi, evident că nu se poate pretinde să cunoască trecutul acestui neam.

    Punctul meu de vedere este că aceşti intelectuali sunt plătiţi! Pentru că altfel nu se poate explica faptul că o carte de duzină, care nu se bazează pe niciun fel de documente, cum este cartea lui Lucian Boia – Istorie şi mit în conştiinţa românească – a fost tradusă în diverse limbi străine, lăudată, circulată şi scoasă în nu ştiu câte ediţii, în timp ce replica pe care academicianul Ion Aurel Pop – Istoria, adevărurile şi miturile -care este o replică substanţială, mai masivă, din punct de vedere al numărului de pagini, chiar decât cartea lui Boia – nu s-a bucurat de aceeaşi popularizare, deşi Ion Aurel Pop analizează, pagină cu pagină, aberaţiile promovate de Boia în cartea lui.

    Dar, încă o dată spun, acei câţiva intelectuali care se declară exponenţi ai societăţii civile caută, prin mass-media, să-şi impună punctul de vedere, iar românii, care sunt puţin doritori să se documenteze, iau de bune spusele lor.

    Alături de Lucian Boia se află Neagu Djuvara care, deşi nu este istoric, se prezintă ca istoric, permiţându-şi tot felul de elucubraţii, care mai de care mai fantasmagorice, pe care Editura Humanitas – fosta Editură Politică – le promovează cu dezinvoltură. Pentru cine nu ştie, Editura Politică era la vremea respectivă cea mai bine dotată din punct de vedere tehnic, avea rezerve valutare – pentru că tipărea operele lui Ceauşescu în limbi de circulaţie internaţională. Ea a fost dăruită de ministrul Culturii, Pleşu, amicului său Liiceanu. Fără niciun ban!? S-a şi publicat textul prin care se încredinţează editura domnului Liiceanu. Cei doi fiind, nu-i aşa, dizidenţi, cum se susţine în Jurnalul de la Păltiniş… Dar, despre asta poate vom mai avea prilejul să discutăm.

    http://www.cotidianul.ro/prof-univ-dr-ioan-scurtu-dupa-1989-s-a-dezvoltat-in-romania-un-foarte-puternic-si-agresiv-curent-antinational-254409/

    Apreciază

  21. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:52 pm

    La jumătatea lunii decembrie 2014 s-au încheiat înscrierile în intergrupurile din noua legislatură a Parlamentului European. Structura acestora a fost definitivată și prezentată conducerii PE, conform website-ului instituției.

    Intergrupurile sunt structuri informale, neoficializate (fără aparat administrativ), la care se poate adera pe baza interesului comun pentru un subiect sau o arie a societății. Legitimitatea lor provine din aceea că își propun să fie o interfață între parlamentarii din diferite familii politice sau între aceștia și societatea civilă – desigur, în măsura în care anchilozata hiperbirocrație a conducătorilor europoizi mai poate produce ceva legitim.

    Am așeptat cu interes acest moment, întrucât cel puțin 3 intergrupuri vor avea activitate legată direct de instituția familiei și de libertatea religioasă.

    http://www.culturavietii.ro/2015/01/06/parasit-monica-macovei-grupul-lgbt-din-parlamentul-european/

    Apreciază

  22. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:53 pm

    Noul an a început, ca şi ultimii 25 trecuţi de la căderea comunismului, tot cu speranţa unei vieţi mai bune. Autorităţile, atât cele de la noi, cât şi cele europene, încearcă, din păcate doar la nivel declarativ, să sprijine această încredere. Nimic deosebit până aici, doar este vorba de pregătirea terenului pentru marile bătălii electorale din 2015 la nivelul unor membri importanţi ai Uniunii Europene.

    Într-un articol recent din Financial Times, Tony Barber scrie că “Renzi este ultima speranţă a elitei din Italia”, pe fondul “marşului populismului de pe continent”. Dar de ce s-a ajuns în această situaţie, în care autorităţile de la Bruxelles folosesc tonuri tot mai ameninţătoare faţă de ţările unde tendinţele electorale “nu merg în direcţia care trebuie”? Oare nu tocmai din cauza pierderii speranţei?

    Şi care vor mai fi promisiunile electorale, în condiţiile în care James Rickards, autorul cărţilor “Războaiele valutare” şi “Moartea banilor”, a scris recent, pe contul său de Twitter, că “lumea s-a angajat pe o tendinţă deflaţionistă din cauza datoriilor, factorilor demografici şi a progresului tehnologic, în timp ce băncile centrale doresc inflaţie pentru a nu scăpa de sub control datoria publică”?

    Într-adevăr, nu doar Europa, ci întreaga lume industrializată suferă acum de pe urma poverii datoriilor care nu mai pot fi plătite. Dar nu rămâne, oare, măcar speranţa progresului tehnologic pentru găsirea unor noi căi de creştere?

    http://www.bursa.ro/pana-cand-mai-poate-fi-reglementata-speranta-inainte-sa-dispara-257361&s=international&articol=257361.html

    Apreciază

  23. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:55 pm

    Se poate spune, de altfel, că creştinismul este „religia“ omului modern şi a omului istoric, a celui care a descoperit simultan libertatea personală şi timpul continuu (în locul timpului ciclic). Este, de asemenea, interesant să notăm că existenţa lui Dumnezeu i se impune cu o mai mare urgenţă omului modern, pentru care istoria există ca atare, ca istorie şi nu ca repetare, decât omului culturilor arhaice şi tradiţionale care pentru a se apăra de teroarea istoriei dispunea de toate miturile, ritualurile şi comportamentele menţionate pe parcursul acestei cărţi. De altfel, cu toate că ideea de Dumnezeu şi experienţele religioase pe care le implică au existat din timpurile cele mai îndepărtate, ele au putut fi înlocuite cu alte „forme“ religioase (totemismul, cultul strămoşilor, Marile Zeiţe ale fecundităţii, etc.) care răspundeau cu mai multă promptitudine nevoilor religioase ale umanităţii „primitive“. În orizontul arhetipurilor şi al repetării, teroarea istoriei, când s-a ivit, a putut fi suportată. De la „inventarea“ credinţei, în sensul iudeo-creştin al cuvântului (=pentru Dumnezeu totul este posibil), omul despărţit de orizontul arhetipurilor şi al repetării nu se mai poate apăra de acum încolo împotriva terorii istoriei decât prin ideea de Dumnezeu. Într-adevăr, numai presupunând existenţa lui Dumnezeu, el cucereşte pe de-o parte, libertatea (care-i acordă autonomie într-un univers regizat de legi sau, cu alte cuvinte, „inaugurarea“ unui mod de a fi nou şi unic în Univers) şi, pe de altă parte, certitudinea că tragediile istorice au o semnificaţie transistorică, chiar dacă această semnificaţie nu este întotdeauna transparentă pentru actuala condiţie umană. Orice altă situare a omului modern, la limită, conduce la desperare. O desperare provocată nu de propria lui existenţialitate umană, ci de prezenţa sa într-un univers istoric în care cvasitotalitatea fiinţelor umane trăieşte pradă unei terori continue (chiar dacă nu e întotdeauna conştientă).

    http://fgmanu.ro/permanente.php#p1580

    Apreciază

  24. Avatarul lui Valentin Valentin said, on ianuarie 6, 2015 at 9:56 pm

    ia priviți ce frumos vorbește acest părinte
    http://preugen.wordpress.com/2014/10/18/sa-fii-credincios-nu-este-un-lucru-usor/

    Să fii credincios nu este un lucru uşor

    Un om credincios e greu de definit. Nu poti spune că un om care merge regulat la biserică, îşi face rugăciunile zilnic, dă milostenie la săraci şi vorbeste despre Dumnezeu e neapărat credincios: aparenţele pot înşela. Ca şi în cazul vameşul şi fariseul, unii oamenii o fac pentru ochii lumii. Credinţa adevărată rezidă în suflet, si e la fel de diferită pe cât sunt oamenii de diferiti.

    Apreciază

  25. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:57 pm

    La umbra demonului tehnologiei lumea nu arata chiar ca in reclamele din preajma Craciunului. Atunci cand micii smartphonisti vor ajunge la maturitate ( vorba vine), vor avea drept prieteni personajele din jocurile si filmele preferate, sarind – pop-up- ca la comanda, atunci cand doar cu gandul au fost chemate, holograme mai reale si mai interesante decat orice om in viata. Gandurile, patimile, dorintele se vor intrupa prin intermediul hologramelor, instantaneu, mult mai terifinate decat “Ispitirea Sfantului Anton” de Dali. In schimb lumea reala va fi gri, plina de peisaje post-apocaliptice ca in Drumul De McCarty. Alergand doar dupa divertisment, vor uri tot ce este profund, pentru ca ii nelinisteste, ca in Fahrenheit 451. La fel ca acolo vor arde cartile de hartie, denuntand pe oricine le poseda. Altfel decat acolo, vor accepta doar cartile electronice trecute prin cenzura si curatate de tot ceea ce, prin profunzime, ar putea sa le mustre constiinta. O mostra de cenzura ar arata cam asa: Find and replaced Hristos cu domnul nostru Ford, ca in “Minunata lume noua” a lui Huxley si toate crucile sa fie decapitate si sa ramana T-uri.

    Traind intr-o lumea controlata prin frica si amenintarea terorismului, dar si sub terorismul mediatic, iesitul din casa va fi interzis prin lege spre binele fericitilor cetateni ai lumii aflata sub stapanirea dihaniei tehnologiei. La ce bun sa mai iesi afara, cand ai Facebook de ultima generatie cu recunoastere faciala si ochelari virtuali. Vor fi sarbatori speciale cand oamenii vor fi lasati sa iasa din casa si doar pe grupe prestabilite ca in Minunata lume noua – Alpha cu Alpha, Gama cu Gama, Epsilon cu Epsilon s.a.m.d., ca nu cumva sa se influenteze reciproc stricand acea armonie, mult hulita de Dostoievski, impusa prin intermediul algoritmului matematic.

    Afara, in societate, in marile sarbatori, vor fi lasati sa iasa din casa doar cei pozitivi, care n-au fost gasiti vinovati de ganduri criminale de catre inteligenta artificiala ce detecteaza infractiunile inainte sa se intample, ca in Minority Report. Pentru ca nu vor putea iesi din casa, toate cumparaturile si aprovizionarea se va face prin curier – masini Google fara sofer. Toate joburile vor fi la domiciliu sub monitorizare video 24h din 24h. Toti vor fi inchisi in orase imense pline de beton si plastic, adevarate puscarii eludand aceasta senzatie doar prin aspectul futurist. Nimeni nu va avea voie sa treaca din jungla de beton in pustietatile verzi, vor fi opriti prin lege sa ajunga la pamant, ca nu cumva sa devina autosuficienti, astfel vor fi permanent dependenti de micile ratii alimentare ale Statului- dumnezeu ca in Jocurile Foamei.

    http://colaps.ro/?p=6030

    Apreciază

  26. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 9:59 pm

    Criza economică și socială a Greciei s-a declanșat, după cum se știe, în octombrie 2009, când noul prim-ministru Papandreou (PASOK) i-a anunțat pe partenerii europeni că Grecia suferea de un deficit bugetar colosal de 12,5% din PIB, care nu mai putea fi finanțat prin împrumuturi ieftine de pe piețele internaționale de capital. Datoria Greciei era de peste 100% din PIB, țara intrase deja în recesiune (ca, de altfel, multe alte țări europene) și șomajul atinsese 11%. În scurt timp s-a aflat că de fapt guvernele Greciei funcționaseră pe deficite uriașe de ani buni, dar că își ascunseseră prin diverse mașinațiuni contabile datele financiare reale, lăsând să se creadă că situația era stabilă. Până în luna decembrie 2009 ratingurile Greciei s-au prăbușit dramatic, împrumuturile de pe piețele financiare au devenit complet inaccesibile și guvernul grec a fost nevoit să solicite în primăvara lui 2010 un pachet de salvare („bailout”) de la partenerii europeni (țările din zona euro, Banca Centrală Europeană și FMI) după ce implementase deja două rânduri de măsuri de austeritate, în speranța că va readuce situația financiară a țării sub control. Așa a început ceea ce multă lume a numit tragedia greacă a secolului XXI.
    Masă pentru săraci în Atena, vara lui 2013. Foto: Jihn Kolesidis / Reuters, preluare după theguardian.com

    Cum banii nu vin niciodată gratis, instituțiile care au acordat pachetul de salvare – și mai ales Germania, ca principală țară salvatoare – au cerut efectuarea unor reforme sociale și economice care au devenit din ce în ce mai dureroase odată cu trecerea timpului. Ceea ce a început cu înghețări salariale și reduceri moderate ale bonusurilor angajaților din sectorul de stat a continuat cu modificarea drastică a legislației muncii în sensul „flexibilizării” angajaților, a continuat cu privatizări, cu concedieri masive din sectorul de stat, inclusiv din educație și sănătate, unde situația e în mod particular dramatică, cu deregularizări ale unor întregi sectoare economice, cu închiderea televiziunii publice, cu scăderi masive ale pensiilor și salariilor, inclusiv din sectorul privat, cu creșteri masive de taxe pentru populație și multe altele – totul în speranța că țara se va stabiliza financiar și va reuși să-și plătească datoriile.

    Astăzi, oficial, după mai bine de 4 ani de criză acută se vorbește în sfârșit de o stabilizare a situației și chiar și de o mică revenire a economiei care ar trebui, conform paradigmei economice neoliberale, să iasă întărită de „cura de austeritate” și de transformarea „pozitivă” în direcția „flexibilizării” pieței muncii și a privatizărilor. Ratingurile financiare ale Greciei au revenit iarăși la un nivel normal și guvernul se poate împrumuta de pe piețele financiare (deși nu o mai poate face cu ușurință din cauza noilor dispoziții de disciplină bugetară implementate la nivelul UE în ultimii ani).

    http://www.argumentesifapte.ro/2015/01/04/syriza-se-pregateste-sa-guverneze-dar-o-va-face/

    Apreciază

  27. Avatarul lui sherlock_holmes sherlock_holmes said, on ianuarie 6, 2015 at 10:00 pm

    Eu nu inteleg care e legatura dintre viata IPS Pimen si ora de religie in scoli.Poate ar trebui ca in Romania sa se dea o lege,ca cel care il vorbeste de rau pe alt om,sa faca munca patriotica in folosul comunitatii,un numar de zile.Poate ca asa s-ar schimba multe lucruri in bine in tara,si economic dar si comunitar.

    Că scoaterea religiei din şcoli e un ”atentat la fiinţa naţională, la credinţa neamului nostru românesc”, o ”ofensă a maiestăţii divine”…pai asa si este.

    La fel a fost si cind cînd se dărîmau biserici, cînd predica includea fatalmente lauda conducătorilor, cînd în şcoli nu numai că nu se făcea religie, ci, dimpotrivă, se făcea propagandă ateistă…tot un atentat la fiinta nationala,la credinta neamului romanesc.

    Acestea doua nu se opun,ci se completeaza reciproc.Atunci raul se savirsea estic,mai badaranos,pe fata,acum se savirseste vestic,mai rafinat,viclean si pe la spate, cu mult mai periculos,caci poti crede ca este de bine.

    Apreciază

  28. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 10:04 pm

    Când un fariseu vorbește despre credință, o dezgolește de orice sens și o transformă într-o țintă a ironiilor vulgului subjugat necunoașterii și mugetului.

    Când un ticălos face apel la patriotism, folosindu-l pe post de scut al propriului egoism nestăvilit, îl transformă într-o farsă demnă de batjocură și neîncredere.

    Un îmbuibat care le vorbește celor săraci despre virtuți este asemuit cu un porc care predică morala lupilor hămesiți de dincolo de gard.

    Un corupt care îi acuză pe alții de corupție are credibilitatea hienei care predică vegetarianismul prin savană.

    Un mincinos patologic care vorbește teatral despre adevăr se aseamănă cu un cur care, ascuns în pantaloni, se prezintă tuturor drept față.

    http://www.frontpress.ro/2015/01/sictir-cu-arcul.html

    Apreciază

  29. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 10:06 pm

    Vladimir Putin va face o vizită oficială în Ungaria. Presa maghiară scrie că preşedintele rus ajunge în martie la Budapesta, unde se va întâlni cu premierul Viktor Orban, transmite Digi 24..n ultima perioadă, premierul ungar a fost printre puţinii lideri europeni care au rămas în relaţii foarte bune cu Moscova, în pofida sancţiunilor economice impuse Rusiei de Uniunea Europeană.Anul trecut, Ungaria şi Rusia au încheiat un acord de cooperare privind construirea a două noi reactoare la singura centrală nucleară a maghiarilor.De asemenea, Moscova a acordat guvernului de la Budapesta un împrumut de zece miliarde de euro.

    http://www.flux24.ro/putin-merge-la-budapesta-ce-obtinut-concret-orban-de-la-rusia/

    Apreciază

    • Avatarul lui George George said, on ianuarie 9, 2015 at 11:07 am

      Orban asta e Băiat deștept știe ca s a schimbat macazul și alege ruta potrivita
      Nu sunt rusofil dar nici rusofob!
      Ceea ce este cert și elementar este faptul ca trebuie sa îți ai vecinul ca prieten și în cazul Rusiei măcar partener în afaceri și nu ca dușman cum s au străduit și reușit ateii ăștia lingăi de 25 de ani
      Ori

      Apreciază

  30. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 10:06 pm

    Grupul media rus Sputnik News, care este controlat de Kremlin şi include o reţea de radio şi site-uri de ştiri în mai multe limbi, intenţionează să îşi deschidă birouri la Bucureşti şi Chişinău, transmite Mediafax, care citează cotidianul britanic The Guardian și Agence France Presse.

    http://www.flux24.ro/oficial-kremlinul-isi-face-trust-de-presa-in-romania/

    Apreciază

  31. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 10:07 pm

    Record de mobilizare populară împotriva islamizării în Germania: 18.000 de oameni s-au adunat luni seara la Dresda pentru a protesta împotriva acestui fenomen, sfidând apelul ferm al cancelarului Angela Merkel împotriva unor asemenea manifestații. Organizatori ai protestului au fost membrii Pegida, ”Patrioții europeni împotriva islamizării”.

    Protestatarii afirmă că se opun islamului, jihadiștilor și străinilor care refuză să se integreze în societatea germană, impotriva presei (”toți sunt niște mincinoși”), a elitelor politice, a multiculturalismului care diluează cultura creștină germană.

    http://www.cotidianul.ro/wir-sind-das-volk-cele-mai-mari-proteste-anti-islamizare-din-germania-254400/

    Apreciază

  32. Avatarul lui geo geo said, on ianuarie 6, 2015 at 10:08 pm

    Pentru ca Departamentul Politici pentru Relațiile cu Românii de Pretutindeni din cadrul MAE, condus pana recent de actorul Bogdan Stanoevici, nu si-a indeplinit promisiunea de a achita datoriile organizatiei, Comunitatea Românilor din Serbia (CRS) a intrat in procesul de dizolvare.

    Datoriile acumulate de fostul presedinte Ion Cismas cu complicitatea fostului ambasador Macovei si a actualului ambasador al Romaniei la Belgrad, Banu, alaturi de fostul consul general de la Varser, Gabriel Nicola, au dus la executarea silita a organizației si, implicit, la dispariția sa, transmite corespondentul Romanian Global News din Voivodina.

    http://www.expresmagazin.ro/nepasarea-autoritatilor-de-la-bucuresti-a-distrus-ea-mai-veche-organizatie-romaneasca-din-serbia-romania-pierde-sansa-recuperarii-proprietatilor-de-la-statul-sarb/

    Apreciază

  33. Avatarul lui sherlock_holmes sherlock_holmes said, on ianuarie 6, 2015 at 11:55 pm

    @ geo

    Subiectul acestui articol la care putem comenta se numeste Otrava lui Andrei Plesu .Este greu de urmarit care este parerea cititorilor legat de acest subiect,tot sarind dintr-una in alta,ca la foc automat,mai usurel,daca se poate.

    Apreciază

  34. Avatarul lui sherlock_holmes sherlock_holmes said, on ianuarie 7, 2015 at 12:52 am

    ” Am auzit lucruri smintitoare despre preoţi care promiteau iadul copiilor nepostitori sau celor care merg la film duminica.” spune Plesu.

    „In rezumat, Plesu zice: “Sa se faca religie in scoli, dar sa fie predata corect politic, de oameni corecti politic”. Asta e ideea. Asta e otrava.
    De fapt, o ortodoxie deformata, falsificata, ar fi ceva mult mai grav decat sa nu se faca deloc.” spune Iani.

    Sint de acord cu ce spune Plesu in prima parte,ca este importanta pregatirea profesorilor de religie.Sa cunoasca invatatura si traditia Bisericii,sa ii citeasca pe Sfintii Parinti si sa le cunoasca viata din proloage si acestea sa ii invete pe copii in principal.Daca sint selectati si din cei cu viata bisericeasca,care se spovedesc si impartasesc cit mai des,si cu ceva calitati morale,blindete,intelegere,rabdare…cu atit mai bine.

    De acord si cu Iani,aceasta se pare ca este otrava.Postul crestin ii deranjeaza,pentru ca nu mai fac vinzari si nu se pot imbogati pe cit si-ar dori in perioada lor,nu stimuleaza „societatea de consum ” ,mai intareste si vointa oamenilor,ii mai desprinde si de lumea aceasta materiala,cit de putin.Spovedania si tainele Bisericii in general iar ii deranjeaza,cum sa fie oamenii invatati ca desfrinarea este pacat cind ei spun ca este drept al omului,cum sa lupte oamenii impotriva mindriei,a necredintei,a hotiei,a lacomiei,a violentei…cind tocmai acesta este chipul celor care conduc lumea.

    PS.Iar pina la iad pentru cei care nu tin post ( acolo nu mai este mincare si bautura ),te maninca halloweenul care e kosher.

    Apreciază

  35. Avatarul lui oarecare oarecare said, on ianuarie 7, 2015 at 6:47 am

    offtopic… trezise-vor?

    http://activenews.ro/vama-romana-fara-sistem-informatic_1879554.html

    Apreciază

  36. Avatarul lui dante dante said, on ianuarie 7, 2015 at 9:08 am

    Draga @literatura romana
    Eminescu trebuie luat ca un reper pentru ca este un reper, fie ca-ti place sau nu. Nu discut latura crestina a lui Eminescu acum, pentru ca e foarte mult de discutat, dar daca te intereseaza cu adevarat citeste studiile lui A.C.Cuza sau ale lui Nechifor Crainic. Mai mult, pot sa-ti dau citeva din poeziile lui cu adevarat crestine, dar nu asta vreau sa zic acum.
    Uite ce a scris Nicu Horodniceanu, un evreu care a avut de suferit multe insulte pentru convingerile sale:
    „Eminescu construieste universul cu ajutorul unor notiuni dense si deosebit de sugestive. In poezia lui Eminescu inversarea timpurilor aduce aminte de Cartea I a Genezei( mai cu seama prin notiunile de neant, creatie, fiinta) si Psalmii lui David. Cind parcurgi Scrisoarea I, ai impresia ca citesti Evanghelia. Indraznesc sa spun ca daca ar fi scris in ebraica, Eminescu ar fi fost un poet si mai mare ( cu toate ca este si in romana! ) si ar fi sunat si mai bine…”
    „..Fara indoiala, daca evreii ar fi avut norocul unui poet de talia lui Eminescu, ar fi facut orice ca poetul roman sa se bucure in lume de aceeasi glorie ca si a lui Shakespeare”, spune Theodor Codreanu in cartea Eminescu Incorect Politic
    Alt eminescolog si anume Mihai Ungheanu, care nu a facut pactul politic corect ca marea „intelectualitate” de dupa ’89 spune urmatoarele;
    ” Eminescu a fost asa de mare, fiindca nu a avut nici un complex de inferioritate, precum au multi intelectuali romani, cauza din care il micsoreaza si pe Eminescu, pentru a fi pe masura lor si a nu se simti striviti. Imputinarea lui Eminescu da putinta unui bizar „complex de Superioritate” la epigonii culturali:..”
    Despre crestinismul lui Eminescu se pot spune multe pentru ca este un poet profund si perceptiile vis a vis de el difera de la un om la altul, functie de mentalitatea si pregatirea fiecaruia.
    Marii intelectuali ai zilelor noastre sint niste pigmei in comparatie cu marele nostru poet.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

  37. Avatarul lui sherlock_holmes sherlock_holmes said, on ianuarie 7, 2015 at 11:22 am

    @ mircea.v si literatura romana

    Mihai Eminescu in viziunea Bisericii:

    http://www.crestinortodox.ro/religie/mihai-eminescu-viziunea-bisericii-128476.html

    Despre Luceafarul:

    http://www.e-scoala.ro/referate/romana_luceafarul.html

    care este asemanator cumva ( soarta poetului,a omului de geniu ) cu poezia Albatrosul de Baudelaire:

    http://www.cerculpoetilor.net/Albatrosul_Charles-Baudelaire.html

    ” Poetul e asemeni cu prinţul vastei zări
    Ce-şi râde de săgeată şi prin furtuni aleargă
    Jos pe pământ şi printre batjocuri şi ocări
    Aripele-i imense l-împiedică să meargă. ”

    Poezii creștine de Mihai Eminescu

    http://ortodox.md/articole/biserica/poezii-crestine-de-mihai-eminescu/

    Apreciază

  38. Avatarul lui RomeoB RomeoB said, on ianuarie 7, 2015 at 12:13 pm

    Parintele Nicodim Mandita, a supus la un canon aspru pe un fiu duhovnicesc, care a contrazis in public un preot, in conditiile in care preotul a gresit iar mireanul avea dreptate – dar nu pe probleme dogmatice.

    Parintele insista asupra factului, ca dupa canoanele Bisericii nu ai voie sa faci acest lucru – te adresezi eventual superiorilor.

    Cam ce canon i-ar trebui domnului Liiceanu, pt ca a contrazis un episcop, CARE AVEA DREPTATE !

    PS: Dupa bombardarea Iugoslaviei de aviatia NATO si SUA, la o conferinta ASCOR, dl acad Florin Constantiniu a fost intrebat cam ce parere are de faptul ca un preot ortodox a aprobat atacarea Serbiei; anterior dansul criticase ferm sustinatorii politici din Romania ai operatiunii.
    Dl Constantiniu a declarat: In slujba inmormantarii scrie: ‘…daca pe preot a amarat si legatura de nedezlegat a luat…’ Din acest motiv nu-mi pot permite sa imi exprim o pozitie publica la intrebarea pusa. Intrebati-i pe superiorii acelui preot – se subintelege protopop, ierarh etc. Ceea ce dl Liiceanu ar trebui sa stie.

    Apreciază

  39. Avatarul lui o oarecare o oarecare said, on ianuarie 7, 2015 at 11:44 pm

    Andrei Plesu n-ar trebui sa ne dea lectii de ortodoxie. Cum sa nu li se spuna copiilor despre rai si despre iad? Dar despre zmei si despre zane ar putea vorbi profesorii de religie? Daca e impotriva violentei, de ce nu intervine mai hotarat pentru ca la televizor sa nu se mai prezinte atatea scene si stiri cu violenta.

    Apreciază

  40. Avatarul lui Ian Negoian Ian Negoian said, on ianuarie 8, 2015 at 12:36 pm

    Eu as zice asa:
    Biserica Ortodoxa Romana da cu piciorul unora dintre marii intelectuali care ar putea sa se puna in slujba credintei. Ma refer aici inclusiv la Plesu, Liiceanu si Patapievici. Cata vreme vom ramane inchistati in autosuficienta care ne sufoca, vom persista în autoadmiratie suntem condamnnati. Nu ne putem izola de societate, trebuie sa intram in ea sa o increstinam. Din pacate, inerti, continuam sa așteptam ca lumea sa vina spre noi. Asta nu-i de-ajuns! Asta-i periculos! Asta-i anticrestin!

    Apreciază

  41. Avatarul lui acelas acelas said, on ianuarie 9, 2015 at 6:35 pm

    (scrisesem textul asta azi dimineata, n-am apucat sa-l dau..)

    referitor la teroristii din … Paris (o, ce oras frumos, perla a europei, emblema a civilizatiei europene, oameni blajini, nevinovati in sine, curatei si civilizati, cum putea scapa aceasta metropola europeana de a nu fi inclusa in harta si tavalugul „razboiului impotriva terorismului mondial” ?)

    f posibil ca acei „teroristi”, acei doi frati si cine a mai fost – desigur de religie musulmana, au fost omorati demult, „sacrificati” cu alte cuvinte. Poate chiar in ziua in care a fost atentatul, sau putintel mai inainte. Totul a fost pus pe seama lor. Adevaratii „teroristi”, alti insi, au fost f posibil oameni din servicii secrete internationale, nu neaparat din marea putere mondiala pe care o stiti, ci din acea tara mai mica dar extrem de puternica pe care de asemenea o stiti..

    Acesti adevarati „teroristi” nu vor fi cunoscuti niciodata. Desigur, in zilele urmatoare pot aparea informatii (adevarate, de altfel) cu oamenii aceia musulmani care „ar fi fost prinsi si omorati” de catre oficialitatile franceze, numai ca totul poate sa se fi intamplat chiar mai inainte de atentat, sau poate dupa, nefiind ei autorii.

    saracii, si-au „uitat” buletinul prin masina, auto-deconspirandu-se… Auzi, auzi, teroristii aia s-au dus sa faca atentatul cu buletinul la ei ..

    oameni „sacrificati” de o parte si de alta, pe de o parte acesti cetateni de origine musulmana, de partea cealalta ziaristi, platiti cu bani grasi la momentul cu pricina al caricaturii, nestiind insa ca de fapt vor fi sacrificati cativa ani mai tarziu, la momentul „oportun” ..

    –––––-

    referitor la Johannis, eu zic sa mai avem putina rabdare cu el, sa vedem in ce ape se scalda. Adica in „care” dintre apele sistemului se scalda, caci eu un om al sistemului, dar care doar pare ca este „anti”sistem, evident.

    caci deocamdata a facut un gest uluitor. Aflat in redactia ziarului adevarul ieri, a fost intrebat ce a parere are de reactia acelui institut pt combaterea antisemitismului etc. Johannis a raspuns nici mai mult nici mai putin decat ceva de genul: acuzele acelui institut au fost nefondate, dl Bjoza este presedintele acestei organizatii a celor care au fost detinuti politici, dar este un om care a onorat aceasta postura de presedinte, este un om de mare tinuta etc. Nu s-a dat in laturi sa-l laude pe dl Bjoza si a aspus ca nu intelege atacul acelui institut si de ce presedintii de mai inainte nu au facut acest lucru ..

    aceste declaratii, fara precedent pt un presedinte al Romaniei, sunt chiar intr-un contrast cu insesi declaratiile dlui Bjoza. Care dupa ce fusese acuzat, a avut, omeneste poate de inteles sa zicem, cumva o oarecare ezitare, a facut un pas inapoi, zicand ca el pe la 19 ani era tentat sa invete de la oricine ii iesea in cale, era crud .., a batut oarecum in retragere, lasand-o pe seama varstei.

    de altfel, intr-o conferinta despre Sfintii inchisorilor el a recunoscut smerit si umil ca in inchisoare el nu a putut rezista precum legionarii sau alti oameni crediciosi cu gandul iertarii aproapelui (a celor care-i prigoneau) ca iei insisi sunt niste pacatosi – asa cum se considera realmente adevaratii crestini, ci cu gandul, omeneste incurajator pt el, ca el e tare, e puternic, o sa reziste, a crezut in sine mai inaintede orice. Astazi, la anii trecuti de atunci a afirmat ca el i-a iertat pe prigonitori, numai ca nu poate uita asa usor. Mi se pare de apreciat acest lucru, este cu siguranta un lucru insemnat si deloc usor.

    cat priveste pe Johannis, lucrurile raman fara precedent si dupa mine chiar uluitoare. Totul pare intr-adevar ca intra intr-o logica explicativa numai daca incluzi gestul lui intr-un plan al strategiei „anti-Sistem” in care Romania si alte tari poate au intrat, adica in etapa realei NOM, ce succede fNOM si careia i se opune fatis si violent, avand ca sef suprem mai tarziu pe „revolutionarul” si „pacificatorul” care va „izbavi” lumea (aruncand-o cu adevarat in bezna).

    .

    Apreciază

  42. Avatarul lui paul paul said, on februarie 6, 2015 at 12:42 pm

    Sa fim ingaduitori cu oamenii, cu neputintele lor dar pana la un punct atunci cand este atacat Adevarul Credinta noastra Sfanta Ortodoxa sa invatam cum sa marturisim Adevarul de la Sfinti nostri dragi exemplu Sfantii Nicolae, Spiridon Arsenie Artemie Sfinti Apostoli si toti inpreuna intr-un singur Adevar Hristos Domn si Dumnezeu intru Slava Lui Dumnezeu TATAL. Amin. Nu te teme turma mica, Domnul este cu tine. Aveti credinta Smerita nu trufasa in Domnul. Cautati mai intai Imparatia Lui Dumnezeu si celelalte se vor adauga voua.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.