SACCSIV – blog ortodox

De ce trustul Basilica nu scrie nimic despre predicile Mitropolitului Serafim de Pireu impotriva masoneriei si ecumenismului?

Posted in Mitropolitul Serafim de Pireu by saccsiv on septembrie 10, 2014

serafimbig2612

Foto: Any MPs who vote for same-sex unions will be excommunicated, senior cleric says

Dupa cum stiti, leul din Grecia a venit in Romania si a vorbit:

AUDIO: In sfarsit un MITROPOLIT vorbeste in Romania IMPOTRIVA MASONERIEI. Doar ca nu e roman, e … grec: evident Mitropolitul SERAFIM DE PIREU

IPS Serafim de Pireu la Mangalia (8 sept. 2014) – predică puternică împotriva ecumenismului 

Mitropolitul Pireului la Mangalia: ”Despre ECUMENISM” 

Mitropolitul Pireului la Mangalia :„«Noua Eră» cea veşnic tânără a lui Hristos şi vechea «Nouă Eră» a antihristului”

Nou-material de colectie !!!

Ascultati sau cititi despre ceea ce a zis, apoi copiati si raspanditi aceste materiale, caci Ierarhi romani care sa invete poporul despre astfel de chestiuni esentiale nu exista. Doar se mai fac cate unii a zice cate ceva, dar in fapt glasurile lor nu sunt decat ale unor pisoi speriati. Ii mai umfla oleaca unele bloguri ce se incapataneaza a-si imbata cititorii cu apa de balta, ca sa para ca avem si noi Ierarhi luptatori. Dar ei nu sunt decat niste basici cu aer mazgalite in chip de lei, ce in fapt nu-i sperie nici macar pe minusculii catei salbatici ai NOII ORDINI MONDIALE. Niste stalpi de paie de care rad hienele batrane …

Cu atat mai putin il veti auzi pe exagerat de fericitul Daniel scotand astfel de vorbe din gura, caci el este de fapt chiar cumplitul caine de paza al masoneriei, ecumenismului si cipurilor.

   Iata ce putem citi la Moaştele Sfântului Ierarh Nectarie la Mangalia şi în Arhiepiscopia Tomisului:

Sfântul Ierarh Nectarie din Eghina, mare Sfânt Vindecător de boli şi Făcător de minuni, cunoscut şi iubit astăzi în toată lumea creştină, a făcut un popas duhovnicesc de câteva zile (6-9 septembrie 2014) şi în Arhiepiscopia Tomisului, printr-o răcliţă cu părticele din Sfintele Sale Moaşte, după cum informează Biroul de Presă al Episcopiei Ortodoxe Române din Ungaria.

Acestea au fost aduse de către Înaltpreasfinţitul Părinte Mitropolit Serafim de Pireu, care a venit în Arhiepiscopia Tomisului însoţit de o delegaţie, la invitaţia Înaltpreasfinţitului Părinte Arhiepiscop Teodosie.

Cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, la o parte dintre manifestările legate de acest eveniment al aducerii spre închinare a Moaştelor Sfântului Ierarh Nectarie, au participat şi Preasfinţiţii Părinţi Siluan al Episcopiei Ortodoxe Române din Ungaria şi Macarie al Europei de Nord.

Sâmbătă seara (6 septembrie 2014) Moaştele Sfântului Nectarie, aduse pe apă pentru o mică distanţă, de către cei patru Ierarhi, au fost întimpinate aşa cum se cuvine, în portul turistic Mangalia, de un grup de marinari cu făclii în mâini, de toţi preoţii şi diaconii din Protopopiatul Calatis, de numeroase oficialităţi, reprezentanţi ai presei şi de câteva mii de credincioşi.

Înaltpreasfinţiţii Părinţi Teodosie al Tomisului şi Serafim de Pireu au rostit câte un cuvânt de binecuvântare pentru poporul drept-măritor, vorbind despre marea bucurie şi binecuvântare pe care o reprezintă aducerea Moaştelor Sfântului Ierarh Nectarie Taumaturgul pe pământ dobrogean şi despre mesajul de întărire în credinţă, ajutor, mângâiere în necazuri şi încercări şi vindecare de boli pe care le dăruiesc Sfinţii şi în special Sfântul Ierarh Nectarie creştinilor de astăzi şi mai ales celor care au venit în număr mare ca să îl întâmpine şi să îi cinstească viaţa şi nevoinţele sale.

După aceste momente solemne şi înălţătoare, care au fost precedate şi de intonarea imnurilor naţionale ale României, Greciei şi Uniunii Europene de către o fanfară militară, a urmat o lungă procesiune prin oraşul Mangalia, făcută de ierarhi, preoţi, oficialităţi şi credincioşi, care de-a lungul drumului au rostit şi numeroase rugăciuni.

Răcliţa cu Sfintele Moaşte a fost depusă spre închinare în biserica de lemn cu hramul „Sfântul Mare Mucenic Mina”, aflată sub păstorirea Părintelui Vasile Cârlan, Protopopul Protopopiatului Calatis, care cu sprijinul Centrului Eparhial din Tomis a organizat aceste frumoase şi impresionante manifestări.

Toţi credincioşii prezenţi s-au închinat apoi la Sfintele Moaşte, timp în care a fost săvârşită şi Taina Sfântului Maslu.

În a doua zi a acestui program (7 septembrie 2014), în Duminica dinaintea Înălţării Sfintei Cruci, în prezenţa Moaştelor Sfântului Ierarh Nectarie, pe o scenă ridicată lângă biserica „Sfântul Mina” a fost săvârşită Sfânta Liturghie Arhierească de către Înaltpreasfinţiţii Părinţi Teodosie al Tomisului, Serafim de Pireu şi Siluan al Episcopiei Ortodoxe Române din Ungaria, împreună cu un numeros sobor de preoţi şi diaconi, iar răspunsurile liturgice au fost date cu profesionalism de către Corul „Armonia” al Arhiepiscopiei Tomisului.

În cuvântul de învăţătură, tâlcuind pericopa evanghelică, Înaltpreasfinţitul Părinte Mitropolit Serafim de Pireu a vorbit credincioşilor despre dragostea lui Dumnezeu, arătată în mod special prin Jertfa Mântuitorului Iisus Hristos de pe Crucea Golgotei, care ne deschide nouă, tuturor, calea către Împărăţia Cerurilor, dar şi în dragostea Sfinţilor către Bunul Dumnezeu, care le-a dat putere să rabde toate greutăţile şi încercările acestei vieţi, precum a fost şi Sfântul Ierarh Nectarie care prin darul lui Dumnezeu şi îndelunga sa răbdare s-a făcut mare ajutător, mijlocitor către Cel Preaînalt şi vindecător pentru toţi cei care îi cer ajutorul şi doresc să îi urmeze calea.

În semn de mulţumire şi recunoştinţă pentru această vizită frăţească cu caracter misionar-pastoral, Înaltpreasfinţitul Părinte Arhiepiscop Teodoie al Tomisului a conferit Înaltpreasfinţitului Părinte Mitropolit Serafim de Pireu Crucea dobrogeană a „Sfântului Apostol Andrei”.

În aceeaşi seară, Moaştele Sfântului Ierarh Nectarie din Eghina au fost aduse spre închinare la biserica cu hramul „Sfânta Maria”, din Constanţa, unde a fost săvârşită slujba Vecerniei cu Litie şi Taina Sfântului Maslu.

Luni, 8 septembrie 2014, la Praznicul Împărătesc al Naşterii Maicii Domnului, un sobor format din Înaltpreasfinţitul Părinte Teodosie al Tomisului, Înaltpreasfinţitul Părinte Serafim de Pireu şi Preasfinţitul Părinte Macarie al Europei de Nord, înconjuraţi de mulţi preoţi şi diaconi, au săvârşit slujba de târnosire a noii biserici a Mânăstirii cu hramurile „Adormirea Maicii Domnului”, „Sfântul Ierarh Nicolae” şi „Sfântul Ierarh Bretanion”, din localitatea „23 august” şi Sfânta Liturghie Arhierească, la care au fost prezenţi foarte mulţi credincioşi, care astfel au putut să se închine şi la Moaştele Sfântului Ierarh Nectarie din Eghina.

Moaştele Sfântului Nectarie vor mai rămâne pe pământ dobrogean până marţi, 9 septembrie 2014, când ele se vor reîntoarce la Catedrala Mitropolitană din Pireu, împreună cu delegaţia greacă.

 

57 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Aurora said, on septembrie 10, 2014 at 12:23 pm

    Ierarhii nostri se multumesc sa mimeze crestinismul. Ei isi apara doar jilturile, nu si sufletele lor si ale pastoritilor lor. A trebuit sa vina un ierarh tocmai din Grecia ca sa le dea o lectie de curaj si marturisire ! Nu mai dormiti, vladicilor ! Scoteti capul din nisip si iesiti cu totii in piete sa contestam impreuna cardurile de sanatate cu cip ! Aratati poporului din eparhii ca va pasa de el !
    De ce tace Basilica ? Pai e somnoroasa si molesita. Ea are de construit catedrale faraonice, nu sa zideasca cuvantul cel bun in inima credinciosului.

    Apreciază

    • Ion said, on septembrie 10, 2014 at 8:54 pm

      Sunt si eu de parere ca s-au construit destule biserici si manastiri. Sunt manastiri istorice care stau aproape goale, dar construim in nestire. Cred ca e cazul sa ne oprim din construit, sa le intretinem si sa le inflorim pe cele existente, si sa ne preocupam mai mult de zidirea sufletelor credinciosilor. Sunt destule de facut pe acest plan.

      Apreciază

      • Ionut said, on septembrie 11, 2014 at 12:50 pm

        Sunt de acord cu faptul ca mai intai trebuie reparate bisericile vechi, monumente istorice. Sunt de acord ca mai intai biserica, templul lui Dumnezeu, trebuie construita in sufletele oamenilor si ca trebuie sa punem capat criminalei legi a avortului, altfel bisericile vor fi goale.
        Totusi, sa stiti ca bisericile, ca numar, sunt putine. Se spune ca sunt circa 18.000 de biserici in Romania, insa in aceasta numaratoare intra si catedralele, si bisericile mici de la sat si bisericile de manastire. Daca jumatate din cei ce se declara ortodocsi ar merge la biserica duminica, n-ar avea unde sa stea (de altfel, se si vede acest lucru in noaptea de Pasti). In aceste biserici sa savarseste Sf. Liturghie si sa ne fereasca Dumnezeu de ziua cand, dupa cum spunea Pr. Arsenie Boca, Sf. Liturghie se va lua de pe pamant.
        Revin, cel mai important lucru e construirea bisericii in sufletele oamenilor, iar comunitatea din jurul unei biserici sa fie intr-adevar comunitate, nu o suma de indivizi care vin si pleaca.

        Apreciază

    • raduiacoboaie said, on septembrie 11, 2014 at 1:14 pm

      De ce? Pentru că și la TRINITAS TV, ieri moderatorul care i-a luat un interviu unui ieromonah de la mănăstirea Neamț a vorbit de fanaticii religioși de pe blogurile ortodoxe, care sunt poate nebuni pentru Hristos, dar nu sunt buni… Iar ieromonahul a ținut să precizeze că numai cei care se țin de dogmele și canoanele Bisericii sunt cu adevărat nebuni pentru Hristos iar ceilalți din afara Bisericii (care nu au rugăciunea și postează pe bloguri ortodoxe pentru interese materiale) sunt în înșelare diavolească. Este adevărat dar mi se pare falsă comparația. În istoria ortodoxiei sunt puțini sfinți, care din smerenie erau excentrici în public și lumea îi judeca drept nebuni, însă ei slăveau mereu pe Dumnezeu și ajutau cumva totuși oamenii să devină mai apropiați de Dumnezeu. Noi nu avem acele excentrități. A fi ortodox practicant, a merge la Biserică este ceva absolut normal pentru noi și necesar vieții duhovnicești. Nebuni ne pot considera ateii, ecumeniștii pentru a ne discredita…

      Apreciază

  2. Valentin said, on septembrie 10, 2014 at 12:27 pm

    pentru patriarhie nu e important ce zice Mitropolitul Serafim de Pireu. Pentru Patriarhie e important ce zice papa Francisc și toți înșelații pentru că patriarhia cu patriarhul și oamenii de prin jurul lui sunt ecumeniști, dacă ar fi mărturisit unul credința fie ar fi fost dat afară fie ar fi fost convins să cadă în înșelările lor
    ei n-au cum să fie și ecumeniști și anti-ecumeniști
    http://basilica.ro/stiri/bprogramul-sptmnii-de-rugciune-pentru-unitatea-cretin-2014b_13612.html

    Apreciază

    • Valentin said, on septembrie 10, 2014 at 12:31 pm

      ei normal ar fi să aibă acum o reacție de trezire bruscă la realitate și să recunoască – am făcut ecumenism, am făcut cutare sau cutare împotriva sfintelor canoane și a hotărârilor sfinților părinți, dar auzim acum această chemare de reîntoarcere la ortodoxie și pentru mărturia adusă de părintele mitropolit Serafim de Pireu dăm și noi mărturia cea bună și ne lepădăm de tot eresul și toată legătura ce rea dinainte!

      Apreciază

      • Valentin said, on septembrie 10, 2014 at 12:34 pm

        dacă există acest îndemn anti-masonerie și anti-ecumenism să ne rugăm și pentru cei de la conducerea bisericească să-l ia în considerare și să-l menționeze măcar pe site-ul lor dacă nu chiar să-l dezvolte,dar trebuie să fie și niște urmări nu numai să fie menționat. o schimbare, o revigorare a vieții liturgice cum îi place să zică patraiarhului.

        Apreciază

      • Valentin said, on septembrie 10, 2014 at 12:47 pm

        deocamdată arată că sunt protocolari, nu și mărturisitori ai dreptei credințe

        Apreciază

  3. Valentin said, on septembrie 10, 2014 at 12:58 pm

    nu l-au ascultat totuși pe părintele Gheorghe Calciu-Dumitreasa care vorbea cu autoritatea martirului și a preotului greu încercat în prigoane și în închisori, cu sfinte moaște

    nu l-au ascultat pe părintele Iustin, care la fel, a fost foarte greu încercat și el, în închisori, prigonit, sfânt

    au fost mulți chiar români pe care nu i-au ascultat.

    să dea Dumnezeu măcar acum să ia aminte și să fi în același duh cu acest mărturisitor al ortodoxiei venit din Grecia credincioasă, nu din orice loc.

    Apreciază

  4. Ioannis said, on septembrie 10, 2014 at 1:09 pm

    Păi cum să mediatizeze Basilica această mărturisire a unui „răzvrătit” împotriva sistemului (antihristic) promovat din plin de băsilică şi de iluminaţii de la Lumina sau Trinitas? Ar fi chiar proşti, dar nu sunt deloc proşti, ci foarte vicleni şi rău intenţionaţi. Dacă nu vom fi uniţi în duh, în rugăciune şi în faptă, nu vom avea nicio şansă ca să le rezistăm acelor hiene protejate din dealul patriarhiei, care ne iubesc atât de mult cât îşi iubeşte leul prada. Doamne ajută-ne şi nu ne lăsa!

    Apreciat de 1 persoană

  5. Ion said, on septembrie 10, 2014 at 2:01 pm

    Pentru ca ei insisi sunt masoni.
    Pe contul de facebook al redactorei sefe de la ziarul Lumina, Sontica, se puteau vedea fotografii numeroase in care se fotografia sub niste picturi care reprezentau „ochiul”.
    Dupa ce criterii credeti ca sunt pusi cei din conducerea trustului Basilica ? Dupa criterii de loja.

    Apreciază

    • mihai said, on septembrie 11, 2014 at 9:11 am

      nu Ion , nimic nu este intamplator, totul a fost programat pt. a se intampla intrun mod cat mai viclean

      Apreciază

  6. marin said, on septembrie 10, 2014 at 2:08 pm

    Ba o sa zica , anume ca predicile sale nu sunt in spiritul „iubirii” crestinesti ( ecumeniste) !!!

    Apreciat de 1 persoană

  7. Eu said, on septembrie 10, 2014 at 2:13 pm

    off topic:

    Apreciază

  8. Partizanu said, on septembrie 10, 2014 at 3:14 pm

    Frate VASILE. Eu am stat de vorba personal cu Mitropolitul Serafim de Pireu prin intermediul Parintelui Matei VULCANESCU. Am cerut binecuvintarea sa distribui materialele la toate bisericile si hramurile din DOBROGEA. Eu fiind unul care mai mereu am fost luat la ochi cu privire la distribuirea materialelor informative. Parintele MATEI VULCANESCU a spus sa avem rabdare o saptamana, doua ca se vor da (prin intermediul vostru) alte materiale multa mai elocvente. In urma acestei vizite se va merge dupa canoanele si sinoadele grecesti. Iar acesti derbedei (secuiristi pe alocuri care in fata zimbesc cum e SPAGOVEANU iar in spate pun jandarmi pe noi) vor fi judecati. Precum si eu sunt JUDECAT la ora actuala(in salile de judecata). DOAMNE AJUTA SI MULTA RUGACIUNE.

    Apreciază

    • saccsiv said, on septembrie 10, 2014 at 7:00 pm

      Partizanu

      Sa-ti ajute bunul Dumnezeu!

      Doar ca eu n-am prea inteles multe din cele ce scrii tu in acest comenariu, dar probabil ca in timp vor apare si amanunte.

      Apreciază

      • Valentin said, on septembrie 10, 2014 at 7:22 pm

        Doamne miluiește!

        Apreciază

  9. Emanuel said, on septembrie 10, 2014 at 4:57 pm

    Dumnezeu sa va binecuvinteze, cel mai frumos articol si cele mai frumoase comentarii. Ips Setafim, inconjurat de hienele veacului, de ecumenisti, a marturisit, mare har are de la Dumnezeu.
    Anatema cu toti ecumenistii.

    Apreciază

  10. Marian said, on septembrie 10, 2014 at 5:43 pm

    http://www.crestinortodox.ro/editoriale/teologii-blog-146435.html Uite aici frate Vasile ce marsavi mai sunt si astia. Adica daca un blogger nu saruta partea dorsala a jidanilor si a masonilor e impotriva BOR, nu trebuie ascultat deloc. Autorul acelui articol stie ca, din pacate , multi ortodocsi nu sunt informati in legatura cu planurile NOM, cu crimele jidanilor bolsevici, cu pornografia si adevaratii ei parinti, cu gradul lui Overly Happy Daniel in masonerie etc etc etc. Adica tu si fratele de pe apologeticum sunteti niste conspirationisi si noi, cei ce va citim suntem fraieri…Da-le Doamne lumina in cap…

    Apreciază

    • Emi said, on septembrie 10, 2014 at 7:20 pm

      Pentru autorul articolului nu e important faptul ca multi monahi il considera eretic si demn de anatemizat pe Bartolomeu…dupa minte lui,IPS Serafim de Pireu e un fenomen…asa…SECTARISt,”Nespecific ortodoxiei” (cum ar zice unii…) .

      Apreciază

    • Valentin said, on septembrie 11, 2014 at 6:56 pm

      ei sunt structurați și betonați într-o logică și o ironie a sentimentului nostru de panică apocaliptică… dar

      am luat un paragraf așa de la acel articol și am văzut că nu are dreptate. Critică faptul că folosind sfinții părinți contemporani au ajuns unii oameni să se rupă de lume:

      „Pentru ei, de pildă, părintele Dumitru Stăniloae, după câte a făcut și pe unde a umblat, ar fi fost numai bun de excomunicat din cadrul ortodoxiei, dacă ar fi știut câteva date biografice. Ce Filocalie, ce traduceri din Sfinții Părinți, ce cărți fundamentale pentru teologia timpului nostru? Iată lucrurile care contează: nu numai că făcut studii la Berlin, dar a ținut conferințe la Freiburg și Heidelberg în 1968, la Oxford în 1969, în 1971 merge la Vatican, ca membru al delegației BOR. Plus prieteniiile cu teologi protestanți și anglicani de care se știe prea bine. Luând în considerare doar aceste elemente exterioare, am putea crede că părintele Stăniloae este unul dintre cei destul de nepăsători față de ortodoxie. Am dat acest exemplu pentru că este exact pe structura judecății lor: acolo unde văd că un ierarh ortodox se întâlnește cu unul ne-ortodox imediat aruncă acuzația de apostazie, de părăsire a dreptei credințe. Ei nu au în față conținutul întâlnirilor, ceea ce au spus unul sau altul în cazul respectiv, ca să poată să vadă dacă întradevăr este vreo abdicare de la adevăr sau nu. Nu văd că după zeci de ani de dialog ecumenic lucrurile sunt în același stadiu ca la început, că nu se pune problema vreunei abdicări de la credință. Asta însă, repet, nu-i împiedică să arunce cu anateme. ”

      Și de fapt care e problema, așa și trebuie. Ei nu știu că Părintele Stăniloae la sfârșitul vieții spune de mai multe ori clar că nu e în comuniune cu occidentul, o lume a confuziei

      iar la sfârșitul acestui film zice despre un catolic care a mărturisit că adevărul și bogăția spirituală e aici la ortodocși

      Apreciază

      • Valentin said, on septembrie 11, 2014 at 6:57 pm

        l-am dat direct la min. 7:38 unde spune despre cofuzia apuseana

        Apreciază

  11. Valentin said, on septembrie 10, 2014 at 5:58 pm

    sunt unele cazuri pentru care patriarhul daniel este deja sub blestemul sfinților
    de ex. aici se arată că a încălcat hotărârea pusă de un sfânt(Sf. Vasile de la Poiana Mărului) întemeietor al unei mânăstiri
    http://www.apologeticum.ro/2010/06/ss-daniel-incalca-testamentul-cuviosului-vasile-prin-prigonirea-staretului-macarie-de-la-poiana-marului/

    Apreciază

  12. dante said, on septembrie 10, 2014 at 6:00 pm

    Ierarhii romani tac, luati putin prin surprindere de marturisirea directa a mitropolitului Serafim. In curind vor trece la actiune, si vor rastalmaci vorbele sfintiei sale, asa cum a facut-o puricul cu vorbele parintelui Iustin, sau preotul Matei Vulcanescu cu vorbele parintelui Papacioc, agiornind pina la debilism sensul cuvintelor.
    Eu nici pina acuma nu ma dumiresc, cum de a fost invitat in Romania acest mare ierarh!!!
    Slava proniei divine!

    Apreciază

  13. Emi said, on septembrie 10, 2014 at 6:30 pm

    Foarte smintitor este un capitol din cartea parintelui Nicolae Steinhardt ,”Daruind vei dobandi” ,unde vorbeste parintele despre figuri CRESTINE pe care le apreciaza mult. Printre figuri (ei bine,nu e cum v-ati astepta,nu sunt numai ORTODOCSI) sunt personaje LITERARE (din lumea apostata a apusului) care au multe calitati oamenesti…ce sa mai zicem ca parintele ii aprecia pe Anton d Padova si ereziarhul Atenagora(pe care il numea „patriarhul sarutului si iubirii” ) .Mai lipsea Francisc de Assisi si era lista completa…

    Sper sa nu fi murit in astfel de inselari ! Din pacate,cultura excesiva ,nedublata cu recunoasterea Ortodoxiei ca adevar suprem, strica foarte multi oameni…si ii aduc in inselare …oameni care in general se definesc doar ca fiind „crestini” .

    Foarte inselatoare aceste invataturi …in special legat de mantuirea „celor buni”(bun este numai DUMNEZEU !).Tocmai in numarul actual al Atitudinilor se atrage atentia asupra faptului ca NUMAI ORTODOXIA detine adevarul ,si ca nu exista martiriu mantuitor la eretici .

    Legat de Atenagora…a inselat pe multi…Virgil Gheorghiu chiar consacrandu-i o monografie.
    Acum,in prezent, stim ce mare luptator impotriva Ortodoxiei a fost acest Atenagora …ii calca pe urma Bartolomeu.

    Apreciază

    • Valentin said, on septembrie 10, 2014 at 7:23 pm

      păi el atunci nu știa despre ecumenism și chiar făcuse și un jurământ în slujba ecumenismului fără să știe că e o erezie, în închisoare.

      Apreciază

      • Emi said, on septembrie 10, 2014 at 7:33 pm

        Multumesc pentru precizari. Insa cartea citata mai sus este compusa din predici ale parintelui dupa ce a iesit din inchisoare.

        Apreciază

      • Valentin said, on septembrie 10, 2014 at 8:35 pm

        eu cred că tot într-un fel de închisoare erau acei foști deținuți politici până la căderea regimului politic in 89, chiar dacă nu era instituționalizată, dar nu aveau surse de informare și posibilitate de dialog cu oricine oricând, de ex. nu se puteau duce la Athos.

        lor le rămânea rugăciunea ca formă de comunicare mai înaltă.
        .

        Apreciază

    • Valentin said, on septembrie 10, 2014 at 7:24 pm

      era înșelat în privința asta

      Apreciază

      • Valentin said, on septembrie 11, 2014 at 7:03 pm

        îmi cer iertare.
        nu știu ce fel se poate exprima, nu e bine să spun că era înșelat Părintele Nicolae Steinhardt, era într-o cunoaștere limitată a fenomenului ecumenism, pe vremea aia , prin lipsa de informare nu știa poate că la nivel mondial era deja începută această mișcare eretică, iar el dintr-un suflet curat voia să aducă la ortodoxie orice suflet.
        dar era sub harul lui Dumnezeu. nu era expus când spunea asta.

        Apreciază

    • Ion said, on septembrie 10, 2014 at 9:01 pm

      Parintele Steinhardt nu a fost in inselare, a fost un sfant. Nimic din scririle lui nu este smintitor, dar trebuie sa stii cum sa citesti si sa iti dai seama ca in anii 60 – 70 nu era chiar aceeasi situatie ca acum. Unele mici greseli sunt posibile din partea lui, dar nu greseli de fond. Era un om foarte bun, smerit , entuziast si frumos interior. Evreu fiind, a ales sa se boteze ortodox, cred ca asta spune totul.

      Apreciază

      • Ion said, on septembrie 10, 2014 at 9:04 pm

        Unii nu sunt destul de „copti” pentru a il citi pe Steinhardt, daca aveti aceleasi asteptari de la el ca si cand ati citi predici ale parintelui Cleopa sau scrieri apocrife cu ziceri ale pr Arsenie Boca, veti fi dezamagiti.

        Apreciază

  14. Emi said, on septembrie 10, 2014 at 6:37 pm

    Site-ul lui Daniel Ciobotea omite in mod evident adevaratele predici tinute de IPS Serafim de Pireu.

    Apreciază

  15. pacatosul said, on septembrie 10, 2014 at 7:04 pm

    Buna seara Saccsiv, doresc foarte mult sa stiu cateceva despre monahul Teodot,am inteles ca ar fi fost alungat din manastirea Petru Voda si ca s ar afla la o alta manastire.ce mai sti despre dansul,mi e dor sa ii ascult vorbele pline de curaj si adevar! Multumesc,Doamne ajuta!

    Apreciază

  16. O mama said, on septembrie 10, 2014 at 7:24 pm

    Stimati parinti cine are ramasi de la copii o pereche de adidasi sau pantofiori(nr 27-28) de toamna si poate o hainuta tot pentru toamna pentru un baietel de 4ani? Daca nu va mai trebuie va rog datimi-le mie pentru fiul meu. Multumesc. O mama.

    Apreciază

    • Stefan said, on septembrie 10, 2014 at 11:30 pm

      Lăsați o adresă unde vă pot trimite un colet. Hăinuțele vă trebuie pentru băiețel sau aveți și o fetiță ? Eventual înălțimea și talia băiețelului.

      Apreciază

      • O mama said, on septembrie 11, 2014 at 8:31 am

        Va rog spuneti fratelui vasile sa va dea adresa mea de mail. Va multumesc din suflet.

        Apreciază

    • mihai said, on septembrie 11, 2014 at 9:18 am

      va rog sa lasati o adresa de mail sau un nr. de tel. pt. ca si eu sunt tatal unei fetite de varsta cu fiul dumneavoastra

      Apreciază

      • O mama said, on septembrie 11, 2014 at 3:52 pm

        Buna ziua, Va multumesc din suflet. emnscu este pe yahoo.

        Apreciază

    • daniel said, on septembrie 12, 2014 at 1:24 pm

      Daca nu va e cu suparare as vrea si eu adresa mamei. Multumesc

      Apreciază

      • saccsiv said, on septembrie 12, 2014 at 3:15 pm

        O mama

        Fa-ti te rog mult de tot o adresa pe care s-o poti face publica si posta la vedere aici pe blog. Iertare.

        Apreciază

  17. dante said, on septembrie 10, 2014 at 8:25 pm

    @emi
    Ai mare dreptate cu Jurnalul Fericirii a lui Steinhardt.
    Exact acel capitol, legat de „patriarhul sarutului si iubirii”, m-a determinat sa nu mai continui citirea cartii. Mare sminteala se afla acolo.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

    • Emi said, on septembrie 10, 2014 at 8:38 pm

      In „Daruind vei dobandi” .

      Sunt multe lucruri bune in ambele carti,mai ales ca el a fost evreu convertit si foarte cult,combinand mult cultura cu crestinismul.

      Apreciază

    • Ion said, on septembrie 10, 2014 at 9:07 pm

      Din pacate, nu ai inteles nimic din Jurnalul fericirii.

      Apreciază

    • Ion said, on septembrie 11, 2014 at 3:13 pm

      Daca si despre Steinhardt spunem ca exista sminteala in scrierile lui, maine poimaine o sa aud si despre parintele Staniloae asa ceva.
      Normal ca nu sunt de acord cu ecumenismul, dar trebuie sa intelegi ca ceea ce numea parintele N Steinhardt „ecumenism” nu era acelasi lucru cu ce se propaga acum. Daca ar fi trait in zilele noastre sunt sigur ca si el ar fi fost impotriva ecumenismului.
      Recomand si o carticica mai putin cunoscuta, „300 de intrebari si raspunsul catre N Sangeorzan” , un schimb de mici epistole de la sfarsitul vietii sale, prin 1987 sau 88 cred. Eu acolo am auzit pentru prima oara de Sandu Tudor si de altii. Spune undeva acolo: „Occidentul sufera de cancer aflat in faza de metastaza”. Pentru el era evidnt din anii 80 ceea ce noi abia acum de cativa ani observam. Tot acolo prezice ca anul 2000 va fi groaznic, un triumf al violentei si al haimanalelor. Si mai spune multe alte lucruri frumoase.
      Anumite personaje literare sunt date ca model nu numai de el. Arhimandritul Paulin Lecca, cel care a tradus in romaneste „Pelerinul rus” spune ca avea ca model pe staretul Zosima, acesta fiind un personaj literar din fratii Karamazov al lui Dostoievski. Trebuie inteles ce vor acesti oameni sa transmita prin scrierile lor, nu luat chiar ad litteram.

      Apreciază

    • Mălin said, on septembrie 13, 2014 at 12:28 am

      Steinhardt a fost un evreu convertit si un om de cultura. nimeni nu neaga acest lucru insa nu neaparat si un mare duhovnic. E bine sa fii un om cultivat, nimeni nu neaga asta, insa cunostiintele din cultura nu pot tine locul duhovniciei si nici a vietii traite in Hristos. Pe langa aceste lucruri cu cat un om este mai cultivat cu atat exista riscul sa fie contaminat de catre diferitele rataciri care pot veni prin intermediul culturii, care, prin nenumarate aspecte nu mai are legatura cu crestinismul.

      Apreciază

  18. mircea.v said, on septembrie 10, 2014 at 10:11 pm

    De la Steinhardt luam ce e bun. Adica vreo 99% din tot ce a scris, inainte de a se calugari, si dupa. Sa nu uitam de la ce distanta uriasa a venit la ortodoxie. A avut de parcurs drum mult mai lung si greu decat cel ce s-a nascut ortodox. Orice evreu care se boteaza ortodox are de trecut obstacole imense. Si apoi s-a si calugarit. Nu e putin lucru. Intr-adevar, cu Atenagora bate campii. Si mai are si drept oameni care ii apreciaza din alte religii. Si pe mine ma impresioneaza foarte tare Nick Vujicik, de ex. cu toate ca nu e ortodox. Asta e, mai sant oameni buni in lume chiar daca nu sant ortodocsi. Dar, chiar si asa, nu poate sa nu te impresioneze acel medic francez care stiind ca nu mai se poate face nimic, atat a mai putut, sa imbratiseze muribundul care tocmai avea o hemoragie fatala…, sau preotul catolic care a mers el la moarte in locul altui detinut… Si tot in „Daruind vei dobandi” gasim multe altele de folos. Multe.
    Iar „Suflet de rob” (nu e din „Daruind vei dobandi”) este printre cele mai folositoare ziceri referitor la aceste vremuri.

    Eu cu asta am inceput, cu „Jurnalul Fericirii”. A fost un pas, o mica treapta pe care am putut sa urc un pic. Normal ca nu e dogma, ca nu se poate compara cu un Parinte Arsenie Papacioc, Calciu, Justin, Paisie, dar nu trebuie sa dam cu pietre prea tare in parintele Steinhardt. Pentru ca acolo unde spune bine, le spune bine de tot. Patrund in adn.

    Recomand pt cei foarte porniti impotriva parintelui Steinhardt sa citeasca „Suflet de rob”.

    Si mai jos, ceva care se potriveste foarte bine pt aceste vremuri:

    „Strâns legata de napasta platitudinii si a vorbirii standardizate aflam urgia ramânerii în urma, a zabovirii în trecute vremi, adica predicilor care uita ca se adreseaza unor contemporani, iar nu unor credinciosi de acum câteva decenii ori veacuri, de nu si milenii. Pildele, exortatiile, sfaturile, mustrarile se cuvine sa fie mereu actualizate. Acesta-i adevaratul aggiornamento! Dogma este cea neclintita, nu imagistica, nu captarea, dupa cum în viata profana morala nu se schimba, dar sensibilitatea poetica ia mereu alte înfatisari si dialogheaza cu alte regiuni ale sinei. Nu trebuie trecut cu vederea ca fiecare epoca istorica îsi are pacatele ei predominante; acestea se cade a fi combatuta, nu altele vechi, cazute în desuetudine, atenuate de mersul înainte al istoriei. Actualizarea pildelor si a temelor poate singura feri cuvântul de învatatura, de caderea în monotonie si plictis si de transformare a sa în osânda pentru enorie.
    … Monahii si preotii de mir sunt deopotriva datori sa cunoasca nevoile, greutatile si necazurile zilelor noastre, sa le vorbeasca ascultatorilor ca un contemporan al lor, nu ca o mumie, ca o fantoma, ca un patefon. Calugarilor nu li se cere sa fie la curent cu filmele, comediile si meciurile radiodifuzate sau televizate, dar le revine datoria de a fi perfect informati despre durerile si suferintele celor „din lume” .
    Modul de vorbire al monahului sa nu fie distant, mândru, „oficial” , adica sleit, adica sterp. Nu asa a vorbit Domnul, ci mereu prietenos, apropiat, cu imagini clare si mai toate extrase din viata de zi cu zi a pastorului, a plugarului, a pescarului, si omului de rând.”

    ” Pe chipul calugarului e bine sa se poata citi, deopotriva, blândetea, bucuria, smerenia si nobletea.
    Iar cât priveste purtarea sa si atitudinea fata de cele ce se petrec în juru-i (în imediata-i apropiere sau mai departe), se cade sa nu uite ca sa fi crestin nu înseamna a da dovada numai de blândete, ci de fermitate si curaj. Curajul e o virtute crestina esentiala. Apar, pâna si în viata cea mai retrasa si mai desprinsa de cele ale lumii, momente când devine obligatoriu sa te pronunti: sa arati de ce parte esti si ce hram porti. Atunci (iar pilde avem din belsug în perioada prigoanei politeiste ori a împaratilor iconoclasti) calitati dominante ajung acestea: curajul, demnitatea, nesovaiala; modelul în asemenea împrejurari sa fie blândul Iisus mergând netemator si dârz catre Golgota. Trupul da, se prabuseste sub povara crucii; dar forta morala (omeneasca) nu se lasa învinsa.
    Astfel, arta de a fi calugar se confunda cu (deloc usoara) îmbinare a dulcetii cu asprimea, a molcomelii cu taria, a supunerii cu neclintirea.”

    Destul de bine, nu?

    Apreciază

    • Ion said, on septembrie 11, 2014 at 3:25 pm

      Ai dreptate in postarea ta, sunt de acord. A spus bine 99,99 % din ce a scris. Legat de Atenagora, intr-adevar s-a pacalit, unii oameni foarte buni cum a fost Steinhardt sunt cateodata naivi si vad mai multa frumusete sau bune intentii acolo unde nu sunt (la Atenagora de exemplu). Ai punctat foarte bine drumul lung, era evreu, de de aici s-a botezat ortodox, a facut inchisoare pentru neamul romanesc (el ca evreu fiind si foarte patriot roman , iubitor al poporului roman si chiar simpatizant al Miscarii legionare !) si apoi s-a calugarit. Deci trei lucruri: de la evreu, ajunge: detinut politic roman nationalist, botezat ortodox si calugar ! Este foarte mult.

      Trairea si sfintenia (sau suferinta din inchisori) numai Dumnezeu le poate aprecia corect, dar in ce priveste scrierile lasate in urma, eu pe Steinhardt il socotesc mult deasupra parintelui Arsenie Papacioc.

      Apreciază

  19. Emanuel said, on septembrie 11, 2014 at 12:47 am

    Dumnezeu va astepta si o mie de ani pana va mai aparea inca un singur credincios ortodox adevarat care sa se poata mantui. Atata timp cat slujitorii lui antihrist nu vor reusi sa elimine pe ultimul ortodox care mai este in lumea asta, nimic nu au reusit. Nu au reusit decat sa insele pe cei care oricum erau pierduti. Si mai mult inca, chiar si pe ultimul ortodox daca vor reusi sa-l insele si sa-l atraga in inselatoria lor, atata timp cat pe lume va mai exista undeva ascunsa o singura carte ortodoxa scrisa de un sfant, care sa poata fi gasita peste o mie de ani de un om, si acela sa poata deveni ortodox prin acea carte, antihristii inca tot nu au realizat nimic, decat ca i-au inselat pe cei deja inselati de diavol. Acel ortodox se va putea mantui chiar si fara sa aiba parte de nici o sfanta Taina de la preoti, nici macar botez, caci Dumnezeu insusi va savarsi din cer direct, asupra acelui om toate sf Taine de care are acela nevoie. Amintiti-va de talharul de pe cruce care s-a mantuit fara a beneficia de nici o Taina vazuta, de sf Ioan botezatorul care este langa Hristos impreuna cu Maica Domnului fara sa fi beneficiat in timpul vietii de nici o sf Taina vazuta, de acel mucenic care a facut rugaciune sa fie botezat de Dumnezeu si a trimis Dumnezeu ploaie din cer si l-a botezat. Dumnezeu pentru acea sfanta carte care va mai mantui un singur om peste o mie de ani, si prin acel suflet se va implini numarul ingerilor cazuti, va mai tine inca lumea. Asa ca noi nu avem a ne teme de nimic, nici daca vom ramane fara preoti, nici daca va ramane doar unul singur dintre noi pe lume, diavolul inca nu a realizat nimic decat sa insele pe cei deja ( care acum deja sunt ) inselati. Scopul lui Dumnezeu este sa mantuiasca pe cei care vor sa se mantuiasca – ” din cei pe care Mi i-ai dat nu am pierdut pe nici unul „, iar fii pierzarii nu au decat sa mearga la iad acolo unde vor sa mearga, unde le este locul. Sa nu va temeti nici de popa nici de vladica, ca veti ramane fara sf Taine, caci nu veti ramane niciodata fara Ele, caci Ele nu depind absolut deloc de popi cum cred ei, ci doar de Dumnezeu. Un credincios nu depinde de preot nici macar 0,0001%, depinde 100% doar de Dumnezeu. Noi nu depindem de absolut nimic din ce este pe lumea asta, nici macar de ceea ce iubim cel mai mult, adica de sf Impartasanie luata in mod vazut, caci ni se poate da si in mod nevazut. In asta si consta mantuirea dupa cum au zis sf parinti ” daca omul nu va ajunge sa fie doar el singur si cu Dumnezeu nu se va putea mantui „. Asa ca v-as ruga pe cei care credeti ca eu gresesc ca ii vorbesc de rau pe preoti, sa intelegeti ca vreau doar sa va fac sa intelegeti ca mantuirea voastra nu depinde de preoti, de ” vazatori cu duhul ” – nu mai cautati asa ceva ca e si pacat, mantuirea voastra depinde DOAR de cartile sf parinti, ATAT. Eu ma scarbesc cand vad pe asa-zisii „evlaviosi ” care cauta ” vazatori cu duhul ” e un pacat capital, o mandrie ascunsa sub masca unei inselatoare smerenii. O mandrie de fapt foarte mare, si pe buna dreptate, am vazut cu ochii mei ca in 90% dintre cazurile de astfel de ” evlaviosi ” care cauta ” vazatori cu duhul ” ca Dumnezeu a ingaduit ca ei sa isi gaseasca ” nasii „, adica pe acei ” vazatori cu duhul ” pe care i-au cautat, si care bineinteles ca le-au aprobat toate inselatoriile care le-au trecut prin minte. Caci aceia asa si fac, iti aproba orice ca sa iti ia banii sau sa fie slaviti de lume. Adevaratii vazatori cu duhul care mai exista in ziua de azi sunt mult mai putini decat s-ar crede, si mai ales sunt ascunsi de lume si nimeni nu ii stie. Parintii cu viata sfanta s-au cam dus la Dumnezeu, si acum daca doriti sa descoperiti pe altii ve-ti cadea mai mult ca sigur in plasa celor care fac pe-a sfintii ca sa fie slaviti de lume sau ca sa castige bani murdari. Nu cautati alti parinti cu viata sfanta, caci pe cei din secolul trecut i-a descoperit Dumnezeu printre cei care au patimit in temnitele comuniste si care au facut minuni si au trait dupa sf canoane toata viata. In secolul acesta inca nu s-au descoperit astfel de oameni, si este necesara mai intai o prigoana pentru a se descoperi aceste binecuvantate suflete. Ei cu siguranta exista si acum, dar sunt ascunsi, si nicidecum nu sunt printre cei care sunt slaviti de lume, poate cu una sau doua exceptii, nu stiu eu care or mai fi si acelea. Dar majoritatea sunt niste inselatori care zic adevarul doar pe jumatate sau pe trei sferturi, ca sa poata pacali lumea. Dar ce pacat e acela ca sa cauti in locul sfintilor parinti pe care ii gasiti in carti, pe niste inselatori ? Cu siguranta e un pacat capital, ca si cum te-ai lepadat de Hristos. Caci cine se leapada de sfinti de Hristos se leapada.

    Apreciază

  20. mihai said, on septembrie 11, 2014 at 9:22 am

    frate vasile, doamna care se afla sub numele de o mama care a scris acel comentariu ai cumva adresa dumneaei de mail? caci voi incerca sa iau legatura cu ea si sa incerc ai trimite niste hainute, si eu sunt parinte de copil, iar daca nu-ti cer prea mult dai te rog adresa mea de mail

    Apreciază

  21. Custodie comuna said, on septembrie 11, 2014 at 4:22 pm

    Nu stiu de ce biserica ar avea nevoie de acest conflict. Nu stiu de ce biserica ar avea nevoie de orice conflict !

    Apreciază

  22. Florin Ciprian Bodin said, on septembrie 11, 2014 at 5:58 pm

    Ca să ne adunăm să discutăm cu cei de religii diferite este una iar ca să facem împreună serviciu divin este alta. Eu înţeleg prin ecumenism participarea la serviciu divin alături de lideri religioşi din diferite regilii (nu culte) ori adorarea obiectelor religioase cum ar fi icoane, statui, stâlpi, monumente funerare, din diferite religii ale lumii. Prin ecumenism nu se ajunge decât la o ceartă internă şi mişcări de protest şi distrugeri de biserici şi obiecte religoase şi dacă luăm ca exemplu Siria chiar la arderea pe rug sau decapitarea unor oameni religioşi.

    Apreciază

  23. dante said, on septembrie 11, 2014 at 6:50 pm

    Daca tot ati dat procentaje, de 99%, in legatura cu N. steinhardt, si e adevarat procentajul, atunci admitem ca acel 1% este in inselare, si despre asta vorbeam. Tocmai, ca N Steinhardt fiind un mare om al Bisericii, multi dintre noi vom considera ca scrierile sale sint 100% corecte si aici apare pericolul. Ia inchipuiti-va ca citind acel capitol cu Athenagora, un om al anului 2014 ce ar putea sa inteleaga? Ca acel patriarh a facut un lucru extraordinar si ca a anulat anatemele dintre ortodocsi si catolici, exact ceea ce se doreste cu atita ardoare in zilele noastre. E bine, e rau?
    Orice om poate sa aiba caderi sau inselari si este bine ca acestea sa fie combatute, caci nici un om nu este infailibil. Asta nu micsoreaza cu nimic valoarea monahului Steinhardt, prigonit si botezat in temnita.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

    • mircea.v said, on septembrie 12, 2014 at 9:02 am

      dante,

      era vorba de tonul de dispret fata de parintele Steinhardt. Se pot zice lucrurile si pe alt ton. Un om din 2014 care ar citi despre Atenagora asta ar zice, ca atunci, Steinhardt a gresit. Sa-ti mai spun si altceva ce a mai gresit dupa mintea mea: faptul ca il lauda pe Eliade si ca il considera un spirit mare. Dar, din toate scrierile lui, eu am vazut ca duhul in care vorbeste este unul ortodox, si ca este bine intentionat, si ca nu este o unealta a diavolului, asa cum sant ecumenistii din ziua de azi.

      Apreciază


Lasă un răspuns către Valentin Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.