SACCSIV – blog ortodox

Sfantul ALEXANDRU NEVSKI. Daca n-ar fi existat cei ca el, N-AR MAI FI EXISTAT RUSIA. Dar AR MAI FI EXISTAT ORTODOXIE?

Posted in ORTODOXIE, RUSIA by saccsiv on septembrie 2, 2014

04bd900a62bd7c3984ac638abd43b351

Foto: http://www.optina.ru/holidays/0912/

Zile extrem de triste pentru rusofobi. Sfântul și binecredinciosul Alexandru Nevski este prăznuit pe 30 august și 23 noiembrie. Este unul dintre cei ce daca n-ar fi fost, Rusia n-ar mai fi existat. Altul ar fi:

Cum a fost salvata Rusia de Sfantul Mucenic Ermoghen

Si astfel rusofobii n-ar mai fi avut motiv de rusofobie, caci lipsea subiectul din propozitie. Dar ORTODOXIE AR MAI FI EXISTAT?

   La Text remarcabil despre APOCALIPSA – VIZIUNILE STARETULUI ANTONIE citim urmatorul pasaj:

„Iertaţi-mă, părinte Antonie, dar cum rămâne cu cuvintele Apostolului despre putere şi despre supunerea în faţa ei?“, îl întrerup eu iarăşi.

[…]

Ce are a face aici acceptarea realităţilor şi opunerea satanismului? Ce să-ţi aduc eu exemple – aminteşte-ţi de marea muceniţă Ecaterina, sau de marele mucenic Gheorghe. Supunerea e posibilă doar în lucrurile ce ţin de puterea laică – să-ţi faci meseria, să nu faci răscoale armate. Dar şi aceasta, după cum vede fiecare. Fraţii Macabei sunt un exemplu bun de folosire a forţei împotriva celor ce-L insultă pe Dumnezeu şi tot ce este Dumnezeiesc. Dacă apuci drumul smereniei prosteşti, aşa şi vei începe a pune întrebări despre proslăvirea în rândul sfinţilor a lui Alexandru Nevski, biruitorul, şi a lui Dimitrie, cel care i-a prăpădit pe tătari pe câmpia Kulikovo. Întrebările ca întrebările, dar de proslăvit, i-a proslăvit Dumnezeu! Eu, când aud asemenea întrebări „evlavioase”, îmi amintesc de viaţa Sfântului Vasile cel Mare şi a Cuviosului Iov de la Poceaev, făcătorul de minuni. Ce vreme înfricoşătoare le-a dat Dumnezeu pentru viaţă. Ei, şi ce? Nu s-a rugat, oare, Sfântul Vasile să moară împăratul Iulian? Văd că vrei să spui că Iulian a fost un apostat, dar era împărat şi împărat legitim, bagă de seamă!

   Iata si ce putem citi la http://ro.orthodoxwiki.org/Alexandru_Nevski:

Sfântul și binecredinciosul Alexandru Nevski a fost Mare Cneaz al Vladimirului și Novgorodului în secolul al XIII-lea, într-o perioadă când teritoriile locuite de ruși erau atacate de dușmani atât din răsărit, cât și din apus. Victoriile sale militare în apus și diplomația sa iscusită în răsărit au reușit să apere nordul Rusiei în fața dominației străine.

Biserica Ortodoxă Rusă l-a proslăvit ca sfânt în 1547. Este prăznuit pe 30 august și 23 noiembrie. De asemenea, printr-o hotărâre din 10 martie 1964 a Sanctității Sale Patriarhul Alexei I și a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Ruse, a fost stabilită celebrarea Soborului Sfinților din Rostov și Iaroslav pe23 mai.

Viața

Alexandru Iaroslavici (Александр Ярославич în l. rusă), al patrulea fiu al lui Iaroslav al II-lea Vsevolodovici, Mare Cneaz al Vladimirului, s-a născut pe 30 mai 1219 la Pereslavl-Zaleski, în regiunea Iaroslav. Fiind al patrulea pe linia de succesiune, se considera că nu avea nicio șansă de a urca vreodată pe tronul Vladimirului.

În 1239, s-a căsătorit cu Alexandra, fiica cneazului din Poloțk.

Prima jumătate a secolului al XIII-lea a fost o perioadă extrem de dificilă pentru formațiunile statale rusești. Invazia mongolă distrusese majoritatea cetăților Rusiei Kievene, datorită și fragmentării acesteia în mai multe cnezate și mari cnezate. După bătălia de la râul Kalka, în care rușii au suferit o gravă înfrângere în fața hoardelor mongole trimise de Genghis Han, Riazanul, Kolomna, Moscova, Vladimirul, Rostovul, Kostroma, Volokolamskul și Tverul au căzut pe rând pradă invadatorilor. Singurele orașe mai importante care au scăpat de distrugere au fost Novgorod și Pskov. Rușii care au fugit să scape de năvălirea mongolilor, s-au îndreptat către nord, în zonele împădurite sau în cele cu terenuri agricole sărace dintre Volga de nord și râul Oka.

Marele cnezat al Vladimirului s-a fărâmițat în 11 cnezate mărunte. Toate aceste mici cnezate recunoșteau suzeranitatea Marelui Cneaz al Vladimirului, acesta din urmă fiind numit de însuși Marele Han al mongolilor, căruia îi era vasal și îi plătea tribut.

Ca și cum dezastrele provocate de invazia mongolă nu ar fi fost de ajuns, ordinul cavalerilor teutoni, aliați cu nobilii războinici din Danemarca și Suedia, și-au sporit expansiunea spre teritoriile nordice ale Rusiei. Profitând de invazia mongolilor, cavalerii teutoni și suedezii au început să cucerească teritorii ale Novgorodului. Cetățenii Novgorodului (care formal era o republică în acea perioadă) l-au chemat în ajutor pe Alexandru Nevski, care își câștigase deja o bună reputație de conducător de oști, oferindu-i în anul 1236 comanda supremă a armatei lor și titlul de Cneaz al Novgorodului.

La 15 iulie 1240 Alexandru i-a învins pe suedezi înbătălia de pe râul Neva, punând capăt expansiunii acestora în nordul Rusiei. Ca urmare a acestei victorii, tânărul cneaz a primit supranumele Nevski(de la râul Neva).

În primăvara anului 1241, cetățenii Novgorodului l-au chemat din nou în ajutor pe Alexandru Nevski, de data aceasta pentru a-i apăra de atacul cavalerilor teutoni. Alexandru i-a învins și pe aceștia, în faimoasa bătălie de pe lacul Ciudskoe (Чудское озеро în l. rusă), cunoscută în istorie și sub numele de „bătălia de pe gheață” sau „bătălia de pe lacul Peipus”, la 15 aprilie 1242. Prin victoriile lui Alexandru Nevski de la Neva și de la lacul Ciudskoe, expansiunea suedezilor și a cavalerilor teutoni spre răsărit a fost oprită pentru o perioadă de câteva sute de ani.

După ce tatăl său, Iaroslav al II-lea Vsevolodovici a fost otrăvit în timpul unei vizite pe care a făcut-o în 1246 la curtea Marelui Han mongol Güyük-Khan, Alexandru a devenit și Mare Cneaz al Vladimirului.

Dându-și seama că rezistența armată în fața mongolilor (care în acea perioadă stăpâneau aproape toată Asia) ar fi fost lipsită de speranță, Alexandru Nevski a ales calea diplomației, încercând să ducă o politică de înțelegere cu aceștia. Când trimișii Marelui Han au venit în 1247 la Novgorod să ceară tribut, el și-a folosit reputația sa de erou al Novgorodului pentru a-și convinge concetățenii de Novgorod că supunerea ar fi cel mai bun lucru, în astfel de condiții fără speranță.

În 1263, când câteva orașe rusești au refuzat să plătească tributul datorat mongolilor, Alexandru s-a dus el însuși la curtea Marelui Han pentru a cere iertare în numele orașelor rebele și pentru a opri astfel oștile mongole care erau deja în drum spre Novgorod.
Deși a reușit în acest demers, aceasta a fost ultimul și cel mai dificil serviciu pe care l-a făcut pentru poporul său, Alexandru Nevski murind la data de 14 noiembrie 1263 în timpul călătoriei de întoarcere la Novgorod.

Moștenirea lăsată de Alexandru Nevski

Într-o epocă de mari tulburări, Alexandru Nevski a fost un om care a apărat pământurile și poporul său cu mare curaj și ale cărui acțiuni, deși puse sub semnul întrebării de unii istorici, au menținut cu succes integritatea teritorială a țării sale. Ca o consecință a actului său de supunere în fața Marelui Han mongol, Alexandru a fost în măsură să salveze atât cnezatele sale (Novgorod și Vladimir), dar și alte meleaguri rusești, de la dezastru.

Se înțeleg astfel mai bine cuvintele rostite de mitropolitul Chiril al Vladimirului la primirea veștii morții lui Alexandru Nevski, care i-a anunțat pe enoriașii adunați în catedrală: „Copiii mei dragi, aflați că soarele Rusiei a apus!

Pentru toate faptele sale eroice făcute în slujba poporului său și pentru apărarea credinței creștine ortodoxe, încă din 1547 Biserica Ortodoxă Rusă l-a proslăvit ca sfânt.

Cititi va rog si:

Viața Sfântului Alexandru Nevski, cneaz al Vladimirului şi Novgorodului

46 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Avatarul lui Ionut Ionut said, on septembrie 2, 2014 at 1:51 pm

    Marturisesc ca am anumite retineri fata de canonizarea unor personaje istorice, detinatoare (si) a unei puteri lumesti, cum ar fi Alexandru Nevski, Stefan I al Ungariei si altii, dupa cum am anumite rezerve fata de modul in care conchistadorii au dus crestinismul in Lumea Noua, mod cu totul strain de spiritul crestinismului. Dar nu mi se cade mie sa judec.
    Cred ca lumea de azi ar fi fost mult mai linistita daca nu am fi avut nici o super-putere (SUA, Rusia, China). Cu siguranta crestinismul (ortodoxia) ar fi existat si fara Rusia.

    Apreciază

      • Avatarul lui Radu Iacoboaie Radu Iacoboaie said, on septembrie 4, 2014 at 12:52 am

        PE BLOGUL NEW SEARCH GLOBAL:

        Pana nu vom fi atenti la TOTI cei de langa noi, la toate nevoile lor, la toata suferinta lor, la tot ce e in sufletul lor, pana nu vom da tot din noi pentru ridicarea lor, nu ne vom mantui.Putem sa batem cruci pe piept sute, rugaciuni mii, sa pupam icoane, sa stam in genunchi la slujba; degeaba.Doar cand o sa ne pese IN MOD REAL (practic) de mantuirea tuturor, abia atunci vom fi asemenea Lui Dumnezeu. Credinta fara fapte, este moarta.

        “Cine face cunoscut adevarul aproapelui sau, cine il aduce de la rautate la virtute, Ma imita atat pe cat e cu putinta firii omenesti“

        Dumnezeu ne-a dat viata si ne tine in viata chiar daca suntem prosti, clevetitori etc.El ne da in fiecare zi cate o sansa sa ne schimbam ca sa nu mai fim asa, sa ne indreptam, sa ne smerim, si ne asculta chiar daca noi nu meritam asta.E, asa trebuie sa fim si noi cu semenii nostrii.Sa nu ne ridicam mintea mai presus de fire si sa ne credem deasupra cuiva pentru ca in acel moment am si cazut in mandrie si deci in pacat.

        Atunci cand ne rugam sa ne rugam pentru mantuirea neamului omenesc si nu doar pentru cea personala, caci ce placere este sa fi singur in RAI cand toti sunt in IAD? E ca si cum tu ai avea un tort iar toti cei din jurul tau nici o coaja de paine.

        MANTUIREA PERSONALA NU POATE FI DESPRINSA DE MANTUIREA SEMENILOR

        Sa intelegem bine lucrul acesta :

        “Asa era cel care a ingropat talantul: viata sa era fara prihana dar nefolositoare. (aici se refera la pida cu inmultirea talantilor din Biblie).Cum, va intreb, un astfel de om poate fi crestin? Raspundeti-mi: daca drojdia amestecata cu faina nu preface intreaga framantatura, mai este ea o drojdie? Si daca un parfum nu inmiresmeaza pe cel ce se apropie, il mai putem numi parfum? Nu spuneti ca va e cu neputinta sa lucrati asupra altora; daca sunteti crestini, cu neputinta sa nu lucrati asa, caci nimic nu e mai rece decat un crestin care nu-si mantuieste fratii”. Sfantul Ioan Hrisostom

        Pace si Lumina
        totulpentrutot.wordpress.com

        Radu Iacoboaie says: septembrie 3, 2014 at 9:41 pm

        Frumos spus și educativ. Să luăm aminte la aceste cuvinte și nu vom greși…

        Apreciază

  2. Avatarul lui mario mario said, on septembrie 2, 2014 at 3:02 pm

    Marturisesc faptul ca nu sunt rusofob… insa imi displace profund ideea sa mor luptandu-ma intr-un razboi declansat de Putin+Obama & Co. Si tare ma tem sa nu ne invadeze fratii nostrii ortodoxi si sa ne macelarim intre noi, pentru ca atunci chiar nu putem spune ca ne aparam credinta asa cum facea Sfintii Stefan cel Mare, Mihai Viteazul, Mircea cel Batran etc. Din aceasta cauza se naste dezamagirea mea asupra rusilor care sunt manati in razboaie si ei chiar nu fac nimic… de ce sunt si ei asa spalati pe creier? Eu ii multumesc lui Dumnezeu ca sunt si ei ortodoxi, dar sincer daca e sa gandim putin asupra faptului, ei nu ar trebui sa demonstreze si altfel faptul ca sunt ortodoxi? sa nu fie ei cei care invadeaza tari chiar tot timpul…
    Chiar sunt curios sa imi raspunda cineva care vine cu argumentul de ce Rusia are dreptate in razboiul asta cu anexarea crimeei, si eventual in curand a intregii ucrainii, si mai mult poate incepere unui al 3-lea razboi mondial, si desigur de ce rusii sunt deacord cu toate astea. va multumesc! Doamne miluieste-ne si ajuta-ne!

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on septembrie 2, 2014 at 5:44 pm

      mario

      Nu esti rusofob dar pui problema de parca esti.

      Problema pusa corect e cam asa: Ucraina e stat artificial. Are intre granitele sale teritorii ale tarilor vecine. Inclusv rusesti. Si romanesti. Si altele. Acolo romanii din Ucraina sunt pusi sa lupte impotriva rusilor tot din Ucraina. Cu adevarat diabolic.

      Apreciază

    • Avatarul lui safimvigilenti safimvigilenti said, on septembrie 2, 2014 at 11:34 pm

      prietene, nu rusii au pornit conflictul asta, ei doar reactioneaza la extinderea NATO dincolo de niste limite fata de care s-au data asigurari in anii 90, din partea oficialilor americani ca nu se vor depasi. daca ucraina ar intra in NATO, am putea asista la focoase nucleare la o distanta de numai 200 de km de Moscova si tu tot nu intelegi de ce s-au ridicat rusii acuma?

      Apreciază

  3. Avatarul lui mario mario said, on septembrie 2, 2014 at 3:08 pm

    Intre timp se pare ca planul „arhitectilor”(papusarilor) da roade…. cel putin in lumea asta…

    Apreciază

    • Avatarul lui tataia tataia said, on septembrie 3, 2014 at 3:58 am

      Daca acum doi trei ani nu stiam despre ce este vorba, azi stim! Chemtrails in cazul vietatilor de pe uscat si Fukushima in cazul celor din ocean! Si cind te gindesti ca vin alde unii si zic ca cica noi poluam….nu noi Goyimi poluam…niciodata poluarea nu a fost produsa de vreun goyim….ci numai de ceilalti!

      Apreciază

      • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on septembrie 3, 2014 at 10:06 am

        tataia

        L-am primit, multumesc mult.

        Nu stiu daca iti citesti e-mailurile, asa ca iertare ca te intreb: ai citit e-mailul meu de azi dimineata?

        Apreciază

  4. Avatarul lui musoiustefan musoiustefan said, on septembrie 2, 2014 at 3:59 pm

    DA, cu sau fara Rusia, Ortodoxia ar fi existat. In fond, dupa caderea Bizantului, otomanii nu au suprimat ortodoxia sarba, bulgara, romana sau greaca.

    Tarile Romane si popoarele balcanice si-au pastrat religia ortodoxa si nu au avut nevoie de Rusia ca protector.

    Credinta ortodoxa ar fi existat in Balcani si Carpati si in Grecia indiferent daca Rusia ar fi continuat sau nu sa existe.

    Apreciază

    • Avatarul lui Ioannis Ioannis said, on septembrie 2, 2014 at 6:06 pm

      Rusia a fost principala sustinatoare a ortodoxiei ultimelor secole, insa numai Dumnezeu isi cunoaste pronia. Citisem pe undeva prin filocalii ca e gresit sa pui problema la modul „cum ar fi fost daca ar fi fost”. Nu misca fir de pai fara voia Sa. Ce a fost, a fost…

      Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on septembrie 2, 2014 at 6:13 pm

      musoiustefan

      Oare? Tu privesti spre imperiul otoman, de aceea gresesti.

      Ca sa intelegem mai bine, sa comparam rolul Rusiei din acele vremuri cu cel al Imperiului Bizantin in lupta sa de mai inainte cu arabii.

      Cu toate ca bizantinii au pierdut vaste teritorii in timpul lungii invazii arabe, totusi au reprezentat o bariera de netrecut in calea navalirii islamului spre Europa prin poarta estica a continetului:

      http://ro.wikipedia.org/wiki/R%C4%83zboaiele_Bizantino-Arabe

      Caderea Bizantului la acea vreme n-ar fi insemnat doar cucerirea unui imperiu ci si transformarea intregii Europe intr-un califat. Deci disparitia ortodoxiei.

      Revenind la Rusia, disparitia ei nu insemna doar disparitia unui viitor imperiu, ci intrarea unui vast teritoriu sub conducerea papei. Adica o zona uriasa devenea catolica. Iar pericolul pentru tarile ortodoxe ramase nu mai venea dinspre sud-est, ca pe vremea arabilor, ci dinspre nord si vest. Apoi un Constantinopol cucerit de cruciati si restul devenea o bagatela …

      Apreciază

  5. Avatarul lui Custodie comuna Custodie comuna said, on septembrie 2, 2014 at 4:34 pm

    Interesant faptul ca exista un sfant care a salvat Rusia, aceeasi Rusie care nu a apreciat asta si astazi readuce in discutie ideea unui nou razboi mondial !

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on septembrie 2, 2014 at 6:21 pm

      Custodie comuna

      1) Tu ce crezi despre euro maidan?

      2) Cine conduce actualmente in mod real la Kiev?

      3) Este Ucraina un stat artificial?

      Astea sunt intrebari esentiale ca sa putem dezvolta o discutie.

      Apreciază

  6. Avatarul lui nikodim nikodim said, on septembrie 2, 2014 at 6:51 pm

    Sf. Alexandru Nevski…si el un KGB-ist „bolnav” de imperialism ( ca sa parafrazez cea mai mare personalitate contemporana nationala a carui nume deja poate fi sinonim cu un diagnostic) care a indraznit in mod perfid, specific bolsevic sa submineze promovarea si dezvoltarea valorilor civilizationale occidentale si marea si pasnica promovare a umanismului medieval mongol in Estul Europei. Va dati seama ca daca nu ar fi fost el s-ar fi bucurat si inaintasii nsotrii de parade gay inca de acum cateva secole. Dar asa? Niste porci de rusi se tot pun de-a curmezisul istoriei civilizate si tot nu se lasa civilizati, nici de balnzii supusi ai papei, cavalerii teutoni, nici de armatele suedezo-poloneze ale lui Carl Gustav, nici de armatele asa zisei UE a lui Napoleon, nici de armatele Europei Reich a lui Hitler si nici acum de catre Comunitatea Europeana civilizata la apogeu in frunte cu cea mai mare democratie,SUA. Deci niste oameni salbatici si fara viitor. Dupa cum bine au observat unii dintre colegii de blog, rusii reprezinta chiar un balast pentru bunul mers al Ortodoxiei. Se putea si fara ei. Si chiar rezulta ca inca de atunci, din secolul XIII au pus la punct conspiratia imperialist-bolsevica antioccidentala.
    Ce bine si-a mai facut treaba in societate, procesul de manelizare-telenovelizare-OTVizare bine impanata cu hollywoodizare, din ultimele doua decenii jumate!
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  7. Avatarul lui nikodim nikodim said, on septembrie 2, 2014 at 6:58 pm

    Poate propunem chiar si un sondaj de pareri. Sa votam cumva daca rusii mai au dreptul de a se chema ortodocsi in cadrul comunitatii internationale civilizate sau ar fi mai bine sa fie exclusi? Cel putin sa-i invatam noi minte, macar asa simbolic, unde le este locul ca si asa creeaza probleme din toate directiile si incomodeaza tot omul cuminte si civilizat.

    Apreciază

    • Avatarul lui Stefan Stefan said, on septembrie 2, 2014 at 7:41 pm

      Dacă zici de doua ori.. se și trezesc sa facă așa cretinism de sondaj la vreun ziar de tiraj mare… sa vezi atunci cum se vădește orbirea maselor.

      Cred ce greșim a pretinde discernământ când nici măcar o vagă urma de obiectivitate nu-i.
      Dar ca tot a fost pusă întrebarea :

      – euromaidanul este întreaga operațiune de destabilizare a Ucrainei pusă în aplicare cu scopul pe termen scurt de a executa o lovitura de stat ( cu toate cele ce se ramifică din asta) și pe termen mai lung de a sufoca Rusia ( cu toate ce se ramifica din asta).

      – actualmente la Kiev, la centru conduce un detașament jidovo/atlantic ce are rol de centru de comanda și dispune de intel/ logistica/propaganda și de toate celelalte nevoi pe care le mai are o operațiune de așa amploare.

      – prezenta entitate politico-administrativă numita ‘Ucraina ‘ este artificială.

      Apreciază

  8. Avatarul lui nikodim nikodim said, on septembrie 2, 2014 at 7:13 pm

    Ionut a zis:
    „Cu siguranta crestinismul (ortodoxia) ar fi existat si fara Rusia.” ..si nu numai Ionut cred ca zice asta. Deci domnilor, se vede ca o spuneti sincer din convingere DAR… credeti ca sunteti pregatiti sa raspundeti cu aceleasi cuvinte lui Hristos personal…la timpul potrivit? Ca doar suntem ortodocsi si stim ca mai devreme sau mai tarziu trebuie sa raspundem de noi…

    Apreciază

  9. Avatarul lui nikodim nikodim said, on septembrie 2, 2014 at 7:28 pm

    mario a zis:
    „Din aceasta cauza se naste dezamagirea mea asupra rusilor care sunt manati in razboaie si ei chiar nu fac nimic… de ce sunt si ei asa spalati pe creier? Eu ii multumesc lui Dumnezeu ca sunt si ei ortodoxi, dar sincer daca e sa gandim putin asupra faptului, ei nu ar trebui sa demonstreze si altfel faptul ca sunt ortodoxi? sa nu fie ei cei care invadeaza tari chiar tot timpul…”
    Deci daca domnul mario ar binevoi sa citeasca putin istorie, dar cu atentie, ar vedea ca rusii au invadat doar dupa ce au fost invadati, bineinteles numai de binevoitori pasnici ca: suedezii cu Carl Gustav in frunte, la 1714 si au fost facuti terci prin tinutul Poltavei(care nu este in Suedia), Napoleon in 1812 la fel foarte pasnic a intrat pana la Moscova si a fost apoi „condus” acasa de armatele rusesti..pana in Paris. Dar s-au intors acasa la ei in Rusia. La fel si Hitler, tot pasnic a casapit niste milioane de oameni care nu voia sa se „civilizeze” de catre rasa superioara si la randul sau a fost si el „vizitat” de rusi in barlogul sau din Berlin. Romania doar a fost in drumul lor…si n-au sters-o de pe harta ca niste cuceritori, chiar daca a luptat cu „europenii” impotriva lor.Si din Berlin ( si din Romania) s-au intors acasa la ei in Rusia. Oare asa fac niste cuceritori? Si acum NATO, aceasta pasnica organizatie militara tot inainteaza spre rusi..tot ca sa-i „civilizeze” probabil au impanzit zonele sensibile din jurul Rusiei cu baze militare si revolutii rusofobe. Cine pe cine invadeaza tot timpul? Rusia lui Nevski… a invadat ea cumva Mongolia sau teritoriul germanicilor teutoni?

    Apreciază

  10. Avatarul lui mircea.v mircea.v said, on septembrie 2, 2014 at 8:43 pm

    Ortodoxia o tine Iisus Hristos si credinta dreptilor.

    Apreciază

  11. Avatarul lui danielvla danielvla said, on septembrie 2, 2014 at 10:03 pm

    Or fi aparat ei ortodoxia acolo in est si nord-est. Cinste lor. Dar… trebuie sa recunoastem ca daca n-ar fi fost invazia mongola care a limitat apetitul expansiv al rusilor si poate si al ungurilor, Tarile Romane n-ar mai fi aparut ca state de sine statatoare in istorie. Presiunea cnezatelor rusesti nu ne-ar fi dat voie sa ne infiintam formatiuni statale.
    Infrangerea rusilor la raul Kalka a insemnat o „gura de oxigen” pentru vreo 300 si ceva de ani pentru romani: http://danielvla.wordpress.com/2014/09/02/batalia-de-la-raul-kalka-1223-unde-brodnicii-romanii-voevodului-ploscanea-au-luptat-impotriva-rusilor-de-partea-tataro-mongolilor-lui-gengis-han/

    Apreciază

    • Avatarul lui danielvla danielvla said, on septembrie 2, 2014 at 10:34 pm

      Pe de alta parte, catolicismul a incercat sa patrunda prin vest si prin nord in spatiul romanesc si n-a reusit decat intr-o mica masura prin uniatism si prin castigarea de prozeliti pt romano-catolicism.

      Apreciază

    • Avatarul lui Stefan Stefan said, on septembrie 2, 2014 at 11:15 pm

      Spunând ” or fi aparat” practic introduci posibilitatea sa n-o fi aparat, relativizezi și dacă totuși au aparat-o atunci micșorezi acțiunea în sine.
      Apoi zici ” cinste lor” și nu are sens, cum cinste lor pentru ceva ce nu au făcut ?!
      A aparat Nevsky dreapta credință ori ba? Cinste lor ori ba?
      Fără jumătăți de măsură, fără a relativiza.

      Apreciază

      • Avatarul lui danielvla danielvla said, on septembrie 3, 2014 at 8:42 pm

        Stefan,
        „Or fi aparat” poate sa insemne ca au aparat ortodoxia fara ca eu sa ma fi informat expres in acest sens.
        „Cinste lor” e suficient sa le recunosc meritele!
        Vrei cumva sa-mi impui tu modul de exprimare?!
        La urma urmei, daca cineva isi apara neamul, implicit apara si credinta neamului din care face parte. Nu stim noi ce a fost in capul cnezilor rusi, daca era mai important pentru ei neamul sau credinta. Daca au aparat-o direct sau indirect. Daca Alexandru Nevski a aparat ortodoxia si este sfant, il cinstesc ca pe un sfant. Asta nu inseamna ca toti rusii sunt neam de sfinti.
        Si apoi, nu-mi impune nimeni cum sa laud sau nu calitatile neamurilor hraparete venite de aiurea peste spatiul vital al neamului meu.

        Apreciază

      • Avatarul lui Stefan Stefan said, on septembrie 4, 2014 at 4:24 am

        Daniel,

        Sa ma ierti ca am fost usor agresiv, intentia nu a fost de a impune ceva.
        Este frustranta insa fobia stupida si aratatul cu degetul mereu spre ‘altii’ pentru necazurile noastre… de exemplu pentru cele 20 mil + de avorturi / ucideri nu ‘ei’ sunt de vina si altele, multe altele.

        Apreciază

  12. Avatarul lui nikodim nikodim said, on septembrie 2, 2014 at 11:00 pm

    danielvla,
    Ei masura aia mica de patrundere de care zici ca au reusit romano-catolicii prin uniatism, e ca si o picatura de otrava intr-o sticla de apa curata. Vedem ce se intampla in ucraina unde acea mica parte de uniati „calaresc” tot ce misca acolo, inclusiv fac fratii politice cu „ortodocsii” autoproclamatului Filaret, care este recunoscut doar de „biserica sora” de la Vatican. Si la noi cata paguba nu are ortodoxia de la acea „mica masura” de uniati de la 1701 incoace.
    Referitor la lupta de raul Kalka, daca tu zici ca o fost o „gura de oxigen”, asa o fi…poate din punctul de vedere al conceptului „politic corect” contemporan…dar ma indoiesc. Poate au fost alte circumstantele si motivatiile pentru care aceia au luptat cot la cot cu mongolii, decat cele rusofobe pe care le impartasim acum. Si stii de ce?. Pentru ca a merge cu sabia impotriva unui om este pacat, dar mai ales impotriva unui frate de credinta in Hristos, pacatul e si mai mare. Atunci pentru oameni Biserica si Credinta chiar erau de capatai, nu existau crezuri politice ca acum. Si alta problema ar fi , ce cautau romanii tocmai la raul Kalka? Era cumva hotarul Tarii acolo si il calcasera rusii de fost nevoie sa faca fratie cu tatarii, care tot cotropitori erau? Atunci s-ar indreptati, poate cumva acea participare, dar altfel…nu stiu.

    Apreciază

    • Avatarul lui danielvla danielvla said, on septembrie 3, 2014 at 12:05 am

      Or fi avut ei ceva de impartit cu rusii, caci nu lupti degeaba cu cineva pentru a-l anihila.
      Uniatismul e intra-devar o otrava pt romani si pt ucrainieni si pt altii (bielorusi etc).

      Apreciază

      • Avatarul lui danielvla danielvla said, on septembrie 3, 2014 at 12:11 am

        Dar uniatismul nu a afectat caracterul majoritar ortodox al poporului roman. Efecte exista, in timp (religioase politice, sociale), nu neaga nimeni asta…

        Apreciază

  13. Avatarul lui Aurora Aurora said, on septembrie 3, 2014 at 12:56 am

    Nu se poate sa nu apara si rusofobii de cate ori vine vorba despre rusi ! Mai baieti care vedeti in rusi doar kagebisti si kominternisti si ”eliberatorii” care ne-au violat bunicile si ne-au furat viteaua si purcelul din batatura, mai baieti, va intreb cu vorba buna : ati citit vreunul Fratii Karamazov ? Ati vazut vreun film de-al lui Nikita Mihalkov ? Ati fost vreodata in Rusia si s-au purtat rau cu voi ? Mie mi-a povestit un batran care s-a intors de pe front dupa multi ani. A venit, sarmanul, tocmai din Siberia si mi-a spus ca a supravietuit datorita milosteniei unor rusoaice care le mai dadeau hrana pe furis prizonierilor , ba o bucata de branza sau de slana, un codru de paine, dar au mancat, bietii de ei, si scoarta de copac, insa cel mai tare m-am cutremurat cand mi-a spus ca au mancat si carne de om – cand le mai murea cate un camarad, taiau o bucatica de carne de pe coapsa aceluia si o frigeau si o mancau, desi stiau ca este mare pacat, dar erau incoltiti de foame si de ger si nu s-au mai gandit la ce e pacat si ce nu. Voiau sa supravietuiasca. Poate nu intamplator cel care mi-a povestit a murit de arterita obliteranta, cu amandoua picioarele amputate de sus, de la sold. Poate nu doar gerul din Siberia, ci si faptul ca a mancat carne din trupul fratelui mort… Dar sa revin la milostenia acelor rusoaice cu inima buna. Omul povestea cu recunostinta despre ele ca i-au ajutat pe multi sa supravietuiasca, dar mi-a mai spus un amanunt care, chiar daca nu se potriveste cu blogul nostru, tine totusi de omenescul din noi : unele rusoaice au fost atat de inimoase cu bietii pribegi, incat le-au daruit nu numai hrana si imbracaminte, ci chiar pe ele-insele pentru o clipa. Sa nu sariti cu gura pe mine ca erau curve ! Poate erau si asa, dar cred ca instinctul lor femeiesc le spunea ca oamenii aceia batuti de soarta au nevoie si de putina tandrete ca sa poata rezista la foame, frig si deznadejde.
    Nu mai ganditi rau despre rusi ! Rugati-va la Dumnezeu sa nu ajungem niciodata sa tragem cu pusca in ei ! Ar fi mare pacat sa ne macelarim intre noi, ortodocsii.

    Apreciază

    • Avatarul lui lucian lucian said, on septembrie 3, 2014 at 7:15 am

      Ai mare dreptate dar din nefericire nu rusul simplu cu suflet mare conduce Rusia

      Apreciază

    • Avatarul lui danielvla danielvla said, on septembrie 3, 2014 at 8:30 pm

      Aurora,
      Si ti se pare putin lucru ca ne-au violat bunicile (si cu pana la vreo 150 de ani mai in urma, stra-strabunicile…), ca ne-au furat viteaua si purcelul si caii si ne-au luat painea de la gura?
      Si, voi care ii victimizati exagerat de mult, pe rusi astazi, desi de-a lungul timpului, multe victime au facut ei in istorie, pe noi ceilalti ne credeti idioti? Adica noi nu putem fi capabili sa credem ca exista si oameni buni printre ei?

      Apreciază

  14. Avatarul lui Marius Marius said, on septembrie 3, 2014 at 1:12 am

    In regula, sa pornim de la ideea ca Ucraina este un stat artificial. Cum anume ar fi corect sa fie impartit teritoriul care azi apartine acestui stat? Sa spunem ca am reface frontierele de est din 1935 ale Romaniei, Poloniei si Slovaciei. Vi se pare ceva just, dat fiind ca aceste teritorii au azi o populatie in majoritate ucraineana?
    Si pe urma, cu restul teritoriului? Kievul de exemplu in ce tara sa fie?

    Credeti ca ar fi bine pentru Romania sa aiba din nou granita cu Rusia?
    Daca s-ar reface frontiere pe baze „istorice”, nu etnice, n-ar fi si acest lucru in defavoarea Romaniei?

    Apreciază

  15. Avatarul lui lucian lucian said, on septembrie 3, 2014 at 4:12 am

    Umila mea părere este ca ortodoxia este doar un instrument în mâna actualiilor conducători ai Rusiei, un instrument util în împrejurările politice de astăzi. Nu ar fi pentru prima data când se întâmplă asta.
    Nu știu dacă sunt rusofob sa nu dar când vine vorba de politica externa a Rusiei nu ma pot opri sa nu ma gândesc la răpirea Basarabiei, a celor 3 județe din sudul Basarabiei (asta după ce au primit un ajutor important din partea României în 1877). Toate regimurile lor politice au avut în vedere expansiunea pe seama vecinilor, uneori scăpând total de ei.

    Apreciază

  16. Avatarul lui nikodim nikodim said, on septembrie 3, 2014 at 8:50 am

    lucian,
    Intradevar, ai mare dreptate cu 1877, dar daca analizam obiectiv situatia de atunci, realizam ca daca sudul Basarabiei nu era luat de rusi, ar fi ajuns iar otoman? Atunci eram in spatiul de confruntare dintre marile imperii ale vremii si cred ca prea putin contam in politica internationala. Crezi ca la procesul de pace de la Berlin, de exemplu, eram considerati drept altceva decat o moneda de schimb de catre vreunul dintre subiectii importanti ai vremii? Ma refer si la Anglia si la Franta, care erau implicate in partaje teritoriale. Nu luau rusii, luau altii care erau in masura. Oare civilizatii Europei nu se ocupau cu aceleasi indeletniciri in alte parti de lume? Aspectul este ca nu am avut noi „norocul” de a-i avea pe aproape. Defapt au fost pe aici si armatele germane si austro-ungare in 1916-1918 si erau cumva veniti cu intentii bune si civilizatoare? Daca ar fi fost asa nu s-ar mai fi batut strabunicii nostri cu ei la Marasesti-Oituz.Noi ne cam exprimam dupa zicala ” oriunde este frumos si bine, unde nu suntem noi”.
    Iar urmatoarea ta afirmatie ; „Toate regimurile lor politice au avut în vedere expansiunea pe seama vecinilor, uneori scăpând total de ei.” nu cred ca se poate dovedi in realitate pentru ca luand ca exemplu situatia Basarabiei sau a Finlandei sau a micilor Tari Baltice, sau a Poloniei care a a disparut de doua ori( germanii si-au luat de fiecare data partea), popoarele acestora nu au disparut, si pe timpul ocupatiei si-au pastrat fiinta nationala, limba si chiar denumirea lor geografica, care s-au cultivat oficial in sistemul de invatamant si cultura de atunci( se poate verifica documentar), deci nu se poate spune ca au disparut ba inca sunt foarte viabile si se manifesta bine-mersi. Daca aveau in intentie rusii sa le extermine total, cum zici tu, le-ar fi aplicat probabil „solutia finala” asa cum au aplicat-o rusilor germanii cu aliatii lor in cel de-al doilea razboi mondial. Din cate se stie nici macar Germania de Est ocupata de rusi nu a fost exterminata din razbunare ci s-a dezvoltat foarte bine pana la unirea cu RFG.

    Apreciază

    • Avatarul lui lucian lucian said, on septembrie 3, 2014 at 12:44 pm

      Când m am referit la expansiunea rușilor m am gândit mai ales la modul în care s a format Rusia,modul cum a ajuns sa înglobeze atâtea neamuri intre granițele ei. Rușii nu au exterminat popoare (exprimare greșită pentru care îmi cer scuze) au fost foarte eficienți în deznationalizarea lor, din nefericire exemplu cel mai la îndemână fiind Basarabia.
      Nu îmi fac iluzii: am fost moneda de schimb intre marile puteri, suntem și vom fi. Nimeni nu face fapte de caritate, toate lucrurile au un pre iar dacă ți se da ceva cu o mână ți se ia înapoi cu trei mâini.
      Pentru cei interesați recomand cărțile lui Victor Suvurov, mai ales cele despre începuturile celui de al 2lea război mondial. Contează mai puțin dacă ceea ce zice el e adevărat sau nu. Cărțile sunt valoroase deoarece prezintă modul de gândire al conducătorilor ruși dintr o anumita perioada. Brusc multe dintre ce se întâmplă astăzi în Europa capătă sens.

      Apreciază

  17. Avatarul lui imi bag pula si cutitul in inima ta si a lu mata bulangiule imi bag pula si cutitul in inima ta si a lu mata bulangiule said, on septembrie 3, 2014 at 6:09 pm

    Ca de obicei mancati cacat bolsevic filorus cu lopata, bineinteles mai sectarilor si indracitilor ca ar fi existat ortodoxie ba chiar ar fi existat si mai multa orotodoxie in alte limbi decat putoroslavomna daca n-ar fi fost spurcaciunea asta calmuca ce s-a inchinat tatarilor si care a subjugat atatea popoarea de le-a rusificat cum altfel decat in bunul stil bolsevico sovietic cu cea mai marsava si mai macabra forta cu putinta. asta sfant? vai de capul vostru ticalosi tradatori de tara si vanzatori de neam , asta-i la fel de sfant cum e sunt papii. Huideo si SICTIR , ANATEMA SPURCACIUNI RUSE! DOvada Balshoii de bolsevici cioloveci i-au dedicat ditai mahalaua in boraciunea aia de cetatea a curvei purpurii si i-au ridicat statui . Pe cine a proslavit satana acela nu-i sfantul lui Dumnezeu !

    A si inca ceva noua nu ne e frica de rusi caci asta inseamna rusofob de la gr phobos fobie adica frica asa cum nu ne e frica de pederasti adica homofob caci cine a inventat si foloseste cuvantul homofob acela a inventat si foloseste rusofob adica tot aceeasi spurcaciune satanista comunista bolsevica iudeo masonica ca tine tarfa parnaisaa zisa saccsiv sluga diavolului si unealta satanistilor occidentali pus pe blog sa insele lumea ca doar la asta te pricepi si ptr asta ai fost condamant – inselaciune si delapidare – imputitule! Deci revenind noi romanii nu suntem rusofobi suntem antirusi baga la cap bulangiu de gherrla ce esti! CAT DE CURAND O SA TE SPINTECAM IUDA!

    MORI CURVA !!!! IN CHINURI!!!!

    Apreciază

  18. Avatarul lui kosk kosk said, on septembrie 4, 2014 at 9:10 am

    imi bag(…….) bulangistule@
    pai ori iti bagi treaba in ‘iudeo-masonerie’ ori in rusi direct.. caci bolsevicii au ucis 20 milioane de rusi iar nazistii inca 20 milioane..
    ps.cutitu’ meu e mai mare decat al tau, mucea. si Coroiu ar fi invidios..

    Apreciază

  19. […] Sfantul ALEXANDRU NEVSKI. Daca n-ar fi existat cei ca el, N-AR MAI FI EXISTAT RUSIA. Dar AR MAI FI E… […]

    Apreciază

  20. […] Sfantul ALEXANDRU NEVSKI. Daca n-ar fi existat cei ca el, N-AR MAI FI EXISTAT RUSIA […]

    Apreciază

  21. […] Sfantul ALEXANDRU NEVSKI. Daca n-ar fi existat cei ca el, N-AR MAI FI EXISTAT RUSIA. Dar AR MAI FI E… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.