Saccsiv – Weblog

CE INVATAM din filmul “CALAUZA” (Stalker) lui Andrei Tarkovski?

Posted in Uncategorized by saccsiv on August 17, 2014

Trailer:

   Filmul cu subtitrare in limba romana:

http://www.trilulilu.ro/video-film/calauza-1-6-ro-sub-stalker-tarkovski-1979

http://www.trilulilu.ro/video-film/calauza-2-6-ro-sub-stalker-tarkovski-1979

http://www.trilulilu.ro/video-film/calauza-3-6-ro-sub-stalker-tarkovski-1979

http://www.trilulilu.ro/video-film/calauza-4-6-ro-sub-stalker-tarkovski-1979

http://www.trilulilu.ro/video-film/calauza-5-6-ro-sub-stalker-tarkovski-1979

http://www.trilulilu.ro/video-film/calauza-6-6-ro-sub-stalker-tarkovski-1979

   Iata ce putem citi la articolul Gheron Nikon: Cunoaşterea ne face liberi. Ce învățăm din Călăuza lui Andrei Tarkovski de pe  Blogul Sfântul Munte Athos:

gheronnikon-de-la-neaskiti01

Cunoaşterea ne face liberi
Fragment dintr-o omilie a Părintelui Nikon de la Nea Skiti

“Veţi cunoaşte adevărul şi adevărul vă va face liberi!” (Ioan 8, 32)
Cum să cunoaştem adevărul astfel încât să nu fim robi ai diavolului şi ai diavolilor lui, să nu fim robi ai celor ce vor să ne stăpânească? Dacă nu avem această cunoaştere, nu suntem liberi. Începând – se poate să vă pară straniu – începând de la noi înşine; cunoscându-ne pe noi înşine!

Am vorbit mai demult despre o operă cinematografică şi am să fac iarăşi referire la ea. Este foarte important: dacă nu ne cunoaştem pe noi înşine, nu îi vom cunoaşte nici pe ceilalţi. Dacă nu cunoaştem ceea ce se petrece cu noi, nu vom cunoaşte niciodată, pe nimeni.

Filmul, dacă vă amintiţi, se numeşte “Stalker” (Călăuza, n.edit.). Protagoniştii sunt trei persoane: Stalker, Profesorul şi Scriitorul. A căzut un meteorit şi într-o “zonă” imensă şi stranie, a apărut o “cameră” ciudată. Oricine intra în acea cameră şi cerea ceva, acel lucru devenea realitate. La început erau toţi liberi să intre în acea cameră, apoi guvernul acelui ţinut s-a temut ca nu cumva să intre cineva pentru a cere căderea guvernului, la care, a înconjurat toată acea zonă cu grilaje de sârmă şi a ordonat armatei să păzească zona pentru a nu intra nimeni să ceară ceva.

Acum, Profesorul şi Scriitorul cer lui Stalker să îi călăuzească la acea “cameră”. El cunoaşte diferite moduri de a păcăli gărzile, intră şi înaintează în acel ţinut periculos care se apără, fiind parcă, un organism viu care încearcă să îi dezorienteze pentru a nu ajunge acolo unde vor. Atenţie! Nici unul dintre cei trei nu are nume. “Stalker” înseamnă călăuză. “Profesorul” este omul raţional, al lui “2+2=4″. Celălalt este “Scriitorul”- nici acesta nu e nume. Este omul senzorialului, al intuiţiei. Ajung în “cameră”. În momentul în care ajung în “cameră” şi se pregătesc să-şi spună dorinţele, Călăuza le povesteşte o întâmplare despre cineva care, fără să vrea, devenise pricina morţii fratelui său, pe care îl iubea. El este singurul care are nume în această poveste – am să vă spun apoi şi de ce. Acest om, plin de dragoste, care nu iubea nimic mai mult decât pe semeni, intră în “cameră” şi îi cere să-i învie fratele. Se întoarce acasă unde constată că devenise miliardar, şi se sinucide. “Camera”, necunoscând ceea ce ceruse, i-a concretizat dorinţa cea mai adâncă, cea mai mare dragoste a lui – banii! – şi a realizat că nu era deloc acel om superior care se credea a fi, care iubea pe semenii săi mai presus de orice. Dintr-o dată, “camera” i-a descoperit faptul că ceea iubea şi dorea cu adevărat înlăuntrul său erau banii. După această istorisire nu a mai intrat nici unul dintre cei doi în “cameră”. Nimeni nu mai îndrăznea să intre şi să ceară ceea ce îşi dorea. Se temeau că li se va descoperi ceea ce erau cu adevărat şi se temeau să înfrunte aceasta. Atenţie! Este o lege naturală a lumii duhovniceşti: tot ceea ce este reprimat iese la suprafaţă! Tot ceea ce nu vrei să vezi la tine însuţi, patimile şi defectele tale, şi le reprimi, printr-un mecanism necunoscut, psihicul le proiectează asupra celuilalt. Acest lucru îl vedem şi la sfinţi şi la păcătoşi.

Sfântul îşi reprimă sfinţenia nevrând să primească faptul că este sfânt, este permanent îndurerat de păcătoşenia sa iar psihicul  proiectează asupra celorlalţi ceea ce el reprimă. Îl auzi că spune: “Ce bun este cutare! Ce virtuos este acesta! Câtă dragoste are! Ce milostiv e!” Tot ceea ce nu vrea să vadă la el însuşi, vede la ceilalţi.

Acelaşi lucru se întâmplă şi cu păcătoşii. Vezi un curvar care nu vrea să accepte faptul că e curvar şi reprimă acest lucru. Ce se întâmplă? Îl proiectează asupra celorlalţi: “Taci! Toţi fac asta! Cine nu face? Este o necesitate fiziologică!” Tot ceea ce este reprimat, iese la suprafaţă! La fel şi hoţul: “Cine nu fură? Toţi fură azi!” Ceea ce nu vrea să vadă la el însuşi, psihicul său proiectează asupra celorlalţi.

Aţi înţeles de ce am spus că dacă nu ne cunoaştem pe noi înşine nu vom cunoaşte nici pe cel de lângă noi? De aceea trebuie să vedem cine suntem. Şi vom vedea cine suntem cu adevărat atunci când ne vom cunoaşte pe noi înşine.

Odată, am reuşit să nu primesc nişte gânduri urâte. Le-am respins. Le-am împins înăuntru. Asta trebuie făcut, până la un anumit punct. M-am dus mândru la stareţ şi i-am povestit. Îmi spune: “Nu, băiatul meu! Noi nu am venit aici ca să ne înăbuşim patimile şi să devenim complexaţi. Am venit ca să le smulgem din lăuntrul nostru şi să înrădăcinăm în locul lor virtuţi!”

Cum ne vom vedea patimile? Intrând în acea “cameră”! Altfel, vom fi ca acela care credea că este un altfel de om şi nu era. Ştiţi care era numele lui? Dikobraz! Ştiţi ce înseamnă în limba rusă? Porc spinos! Ştiţi cum este porcul spinos! Un animăluţ cu burtica moale precum catifeaua – îngăduitori şi buni faţă de noi înşine şi numai spini îndreptaţi către ceilalţi!
Un film foarte înţelept! Să-l vizionaţi!

“Intră în cămara ta!” (Matei 6, 6) – este porunca pe care ne-o dă Evanghelia. Vei intra în inima ta! “Împărăţia lui Dumnezeu este înlăuntrul vostru!” (Luca 17, 21).

Căci altfel nu am fi numai ca porcul spinos – moi şi îngăduitori cu noi înşine şi cu spini îndreptaţi către ceilalţi ci, precum s-a mai spus: luaţi aminte la voi, cei ce vă asemănaţi mormintelor, ipocriţilor, “care pe dinafară se arată frumoase, înăuntru însă, sunt pline de oase de morţi şi de toată necurăţia” (Matei 23, 27).

Însă, dacă ne întoarcem către noi înşine, ne plecăm capetele şi spunem “Doamne Iisuse Hristoase, miluieşte-ne pe noi” şi realizăm cum suntem, atunci, spune Sfântul Grigorie Palama, se va întâmpla următorul lucru: numai pentru că te întorci la tine însuţi – dacă vă amintiţi pilda fiului risipitor, când acesta a văzut la ce decădere a ajuns, “şi-a venit în sine” şi a zis: “Voi merge acasă!” Şi-a venit în sine! S-a întors în el însuşi! Este ceea ce diavolul nu vrea să facem niciodată, ci să fim în mijlocul a toate şi în afara sinelui! Cu totul nebuni! – Când ne întoarcem în noi înşine, când intrăm în acea “cămară” din inima noastră, spune Sfântul Grigorie Palama: “Atunci când mintea se îndepărtează de orice lucru sensibil, este ridicată din furtuna zgomotului ce o înconjoară şi îl priveşte pe omul lăuntric, şi numai ce vede o mască înşelătoare care a fost meşteşugită  de înşelarea din partea de jos, aleargă să o curăţească prin plâns”. Vom vedea acea dezgustătoare mască pe care inima noastră a căpătat-o prin înşelarea din “partea cea de jos”, de gheenă, şi atunci ne va apuca jalea. Ne vom pocăi, şi cu lacrimi vom îndepărta masca pe care o poartă sufletul nostru. Iar atunci când ochii inimii noastre se vor curăţi şi vom vedea limpede, atunci îi vom vedea limpede şi pe ceilalţi. De aceea, porunca lui Hristos este: “Veţi cunoaşte adevărul şi adevărul vă va face liberi!”

Traducere din limba greacă de Elena Dinu pentru Blogul Sfântul Munte Athos

Foto credit pentru fotografiile cu Gheron Nikon și Noul Schit (Nea Skiti): Γέρων Νίκων

Se va prelua doar cu precizarea sursei – Blogul Sfântul Munte Athos

Notă: Textul de mai sus reprezintă traducerea fragmentului 15,55- 25,48 min. din înregistrea video de mai jos:

   Cititi va rog si:

Film artistic: OSTROV (subtitrat in limba romana). Ce spun Parintii Rafail Noica, Dan Badulescu si maica Ecaterina Fermo despre acest film

 

Anunțuri

13 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. nikodim said, on August 17, 2014 at 9:03 pm

    Am gasit un clip, in care cred ca se spune ca de curand in ucraina „democratica” a luat fiinta si fost inregistrata legal „biserica diavolului”:

    Poate traduce cineva exact.

    Apreciază

  2. marian said, on August 17, 2014 at 9:23 pm


    Manifestatie azi la kiev pt independenta Siberiei!… Niste clowni!

    Ungurii din vestul ucrainean se agita cerand INDEPENDENTA fata de Kiev…

    Mormantul nazistului bandera a fost aruncat azi in aer, in Germania, cu putin timp inaintea negocierilor ruso-ucrainiene planificate pt saptamana viitoare, in Germania.

    The tomb of Stepan Bandera exploded in Munich
    In Germany at the Munich cemetery Waldfriedhof unknown undermined the grave of Stepan Bandera, the leader of the organization of Ukrainian nationalists. This was reported by a well-known researcher banderovskoe movement, the Ukrainian nationalist Victor horn. According to him, this information from the event on the phone gave the son-in-law Bandera, Andrew Kozan.
    At the present time to the scene arrived diplomats from the Kiev Consulate, also in the cemetery is open by the police.
    „We can confirm that the tomb was damaged. On the tomb is a cross approximately 1.8 meters by 1 meter, it almost knocked down,” said the press officer of the police Department of the Bavarian capital Constanta Spitzweg found at the scene.
    „We do not know, but it doesn’t look like an explosion”, she added.
    Stepan Bandera – known Ukrainian politician, the ideologue and theoretician of Ukrainian nationalism, the organizer of a number of terrorist acts. October 15, 1959, he was killed by a Soviet spy Bogdan Stashinsky. After the death of Bandera became the idol of the neo-Nazis. At the present time is an idol for representatives ultracycling „Right sector”.
    In connection with the explosion graves Bandera in Munich nationalists in Kiev and other Ukrainian cities are preparing acts of indignation and protests.

    Calauza? Apasator, cenusiu, insingurarea e extrema, nimeni nu cedeaza nimic…
    Nu e ceva ce sa vreau sa revad.
    Doamne iarta-ma!

    Apreciază

  3. Marius said, on August 17, 2014 at 9:28 pm

    Multumesc din suflet! Doamne ajuta!

    Apreciază

  4. Iones said, on August 17, 2014 at 9:29 pm

    Cersetor OMORÎT de un patron, la Bârlad
    http://www.vremeanoua.ro/cersetor-omorat-de-un-patron-la-barlad

    Telefonul „portofel“: PLATA ELECTRONICA începe, iar suedezii s-au instalat cel mai bine în România
    https://ro.stiri.yahoo.com/telefonul-portofel-plata-electronic%C4%83-%C3%AEncepe-iar-suedezii-au-141657491.html

    Jamie Oliver: „Nu-i lasati pe americani sa ne puna hormoni si PESTICIDE in farfurie”
    http://www.gandul.info/magazin/jamie-oliver-nu-i-lasati-pe-americani-sa-ne-puna-hormoni-si-pesticide-in-farfurie-13100685

    David Cameron avertizează asupra unei posibile ameninţări Statului Islamic în Marea Britanie
    http://www.gandul.info/international/david-cameron-avertizeaza-asupra-unei-posibile-amenintari-statului-islamic-in-marea-britanie-13103226

    Lupta unui bebeluş născut prematur pentru supravieţuire
    https://ro.celebrity.yahoo.com/photos/lupta-unui-bebelu%C5%9F-n%C4%83scut-prematur-pentru-supravie%C5%A3uire-1407741876-slideshow/

    Sute de olteni, sclavi la patroni orbiţi de îmbogăţire
    https://ro.stiri.yahoo.com/sute-olteni-sclavi-la-patroni-orbi%C5%A3i-%C3%AEmbog%C4%83%C5%A3ire-090442814.html

    Apreciază

  5. Felix said, on August 17, 2014 at 10:33 pm

    Monahul Nicolae Steinhardt nuanțează descriind acest efect bumerang al reprimării despre care face vorbire Gheron Nikon:

    Când un om reuşeşte să facă ceva ce i-a solicitat mult efort, în el începe să lucreze trufia. Cel ce slăbeşte, se uită cu dispreţ la graşi, iar cel ce s-a lăsat de fumat răsuceşte nasul dispreţuitor când altul se bălăceşte încă în viciul său. Dacă unul îşi reprimă cu sârg sexualitatea, se uită cu dispreţ şi cu trufie către păcătosul care se căzneşte să scape de păcat, dar instinctul i-o ia înainte! Ceea ce reuşim ne poate spurca mai ceva decât păcatul însuşi. Ceea ce obţinem se poate să ne dea peste cap reperele emoţionale în aşa manieră încât să ne umple sufletul de venin. Banii care vin spre noi ne pot face aroganţi şi zgârciţi, cum succesul ne poate răsturna în abisul înfricoşător al patimilor sufleteşti. Drumul către iubire se îngustează când ne uităm spre ceilalţi de la înălţimea vulturilor aflaţi în zbor. Blândeţea inimii se usucă pe vrejii de dispreţ, de ură şi trufie, dacă sufletul nu este pregătit să primească reuşita sa cu modestia şi graţia unei flori. Tot ce reuşim pentru noi şi ne aduce energie este menit a se întoarce către aceia ce se zbat, încă, în suferinţă şi-n păcat. Ochii noştri nu sunt concepuţi pentru dispreţ, ci pentru a exprima cu ei chipul iubirii ce se căzneşte să iasă din sufletele noastre. Succesele nu ne sunt date spre a ne înfoia în pene, ca în mantiile statuilor, ci pentru a le transforma în dragoste, dezvoltare şi în dăruire pentru cei din jur. Dacă reprimi foamea în timp ce posteşti, foamea se va face tot mai mare. Mintea ta o să viseze mâncăruri gustoase şi alese, mintea o să simtă mirosurile cele mai apetisante chiar şi în somn, pentru ca, în ziua următoare, înnebunită de frustrare, să compenseze lipsa ei printr-un dispreţ sfidător faţă de cel ce nu posteşte. Atunci, postul devine prilej de trufie, de exprimare a orgoliului, şi a izbânzii trufaşe asupra poftelor. Dar, dincolo de orice, trufia rămâne trufie, iar sentimentul frustrării o confirmă. Dacă ai reuşit în viaţă, nu te agăţa de nereuşitele altuia, pentru a nu trezi în tine viermele cel aprig al orgoliului şi patima înfumurării. Reuşita este energia iubirii şi a capacităţii tale de acceptare a vieţii, dar ea nu rămâne nemişcată, nu este ca un munte sau ca un ocean. Îngâmfarea şi trufia reuşitei te coboară, încetul cu încetul, de pe soclul tău, căci ele desenează pe cerul vieţii tale evenimente specifice lor. Slăbeşte, bucură-te şi taci! Lasă-te de fumat, bucură-te şi taci! Curăţă ograda ta, bucură-te de curăţenie şi lasă gunoiul vecinului acolo unde vecinul însuşi l-a pus. Că între vecin şi gunoiul din curte există o relaţie ascunsă, nişte emoţii pe care nu le cunoşti, sentimente pe care nu le vei bănui vreodată şi cauze ce vor rămâne, poate pentru totdeauna, ascunse minţii şi inimii tale. Între omul gras şi grăsimea sa există o relaţie ascunsă. O înţelegere. Un secret. Un sentiment neînţeles. O emoţie neconsumată. O dragoste respinsă. Grăsimea este profesorul grasului. Viciul este profesorul viciosului. Şi, în viaţa noastră nu există profesori mai severi decât viciile şi incapacităţile noastre. Acum ştiu, ştiu că orice ură, orice aversiune, orice ţinere de minte a răului, orice lipsă de milă, orice lipsă de înţelegere, bunăvoinţă, simpatie, orice purtare cu oamenii care nu e la nivelul graţiei şi gingăşiei unui menuet de Mozart este un păcat şi o spurcăciune; nu numai omorul, rănirea, lovirea, jefuirea, înjurătura, alungarea, dar orice vulgaritate, desconsiderare, orice căutătură rea, orice dispreţ, orice rea dispoziţie este de la diavol şi strică totul. Acum ştiu, am aflat şi eu…

    Apreciază

  6. Basarabia e Romania said, on August 18, 2014 at 8:27 am

    Stalker face aluzie foarte subtila la „flayers”-ii lui Castaneda, insa Tarkovskii l-a imbibat prea (sau asa era intenia) cu „framintari fatalisto-slave” …

    Apreciază

  7. Felix said, on August 18, 2014 at 9:09 am

    Poate sugera chiar titlul „Călăuza” ideea că avem nevoie de o călăuză, de un duhovnic ca să identificăm acea „cameră” unde avem surpriza să ne cunoaștem pe noi înșine. Părintele Sofronie Saharov arată că rostul ascultării de duhovnic este „predarea tradiţiei de către bătrân sau de către duhovnic, căruia îi faci ascultare, pentru ca să poţi primi tradiţia pe care el o păstrează, viaţa duhovnicească. Esenţa ascultării este deschiderea inimii, a ipostasului ei, şi primirea voinţei unui alt ipostas. Asta îl face să dobândească cunoaşterea întregii firi. Când cineva face deplină ascultare de părintele său, atunci îşi deschide inima şi moşteneşte bogăţia părintelui, într-un timp foarte scurt. Nu este un subiect psihologic, ci un subiect care se face în Duhul. Asta înseamnă că după cât primeşte ascultătorul în rugăciune harul Duhului Sfânt, pe atât şi mintea lui tinde către părintele, şi spune ce spune şi face ce face pentru rugăciunile părintelui. Aceasta este ascultarea într-un duh şi dragoste către părintele. Ascultarea de duhovnic în această procedură omoară patimile. Este singurul mod de destrămare şi de vindecare a patimilor.”
    Numai că Părintele Amfilohie de la Patmos spunea: „Ascultarea, când o lipseşti de lucrarea cea ascunsă care e rugăciunea, nu are valoare. Şi comunismul impune ascultare faţă de ideologia lui şi ce rezultat are?” Rezultatul ni-l descrie Părintele Nicolae Steinhardt: „Ce urmăreşte ancheta penală politică într-un regim comunist? Depersonalizarea. Pierderea «feţei», adică distrugerea eului. Eul psihic şi etic şi eul exultant trebuie să piară înainte de moartea fizică a condamnatului. Acesta va fi devenit an unperson (un nimeni) — în stil orwellian — când se produce lichidarea sa. Omului vizat ajunge să-i fie atât de silă de el însuşi încât el: a) ori nu mai ţine să trăiască ori b) se va mulţumi cu o viaţă strict fizică şi animală (pe aceasta regimul e dispus să i-o tolereze).” Adică ascultarea de o călăuză (falsă) poate duce și la depersonalizare, e contrafacere!
    „Un frate l-a întrebat pe Avva Pimen: «Îmi voi pierde sufletul dacă voi mai sta lângă părintele meu duhovnicesc. Să rămân lângă el?». Avva Pimen i-a răspuns: «Rămâi, dacă vrei». Şi fratele s-a întors la părintele lui şi a rămas în continuare cu el. Apoi a venit iar şi a zis: «Îmi pierd sufletul. Să plec de lângă el?». Însă Avva Pimen nu i-a spus: «Pleacă!» şi fratele s-a întors din nou la părintele lui duhovnicesc. A venit fratele a treia oară la Avva Pimen şi a zis: «Să ştii, Avva, că nu mai pot să rămân acolo. Plec». Atunci, Avva Pimen a spus: «Vezi, te-ai vindecat! Acum du-te, nu mai sta cu el.»”(Apud John Chryssavgis, Reîntregirea sufletului, Arta îndrumării duhovniceşti, Editura Sophia, Bucureşti, 2006, p. 142)
    Deci alegerea unei călăuze ne ridică o problemă! Dacă acum începe să se cosmetizeze din viața și învățătura unor mari duhovnici precum Părintele Arsenie Papacioc sigur că această călăuzire duhovnicească va fi pe viitor incertă, incompletă, lipsită de substanță, dacă nu vom lua aminte, așa cum s-a amintit pe aici de nenumărate ori să păstrăm învățăturile marilor duhovnici precum Părintele Iustin Pârvu etc. așa cum ni le-au lăsat ei!

    Apreciază

  8. Radu Iacoboaie said, on August 18, 2014 at 10:17 pm

    OFF TOPIC

    Cineva, care se semnează foarte discret preot duhovnic (cu monograma lui Hristos!, oare din smerenie?) mi-a trimis comentarii la articolul DE CE UNII PREOȚI NU-I MAI POMENESC LA SFÂNTA LITURGHIE PE SFINȚII ÎNCHISORILOR?

    RĂSPUNSUL MEU:
    ,,* ascultati de preotul Gheorghe Anitulesei de la Radauti (este o voce a Adevarului)
    * fugiti de blogurile eretice care pozeaza in pagini de aparare a ortodoxiei (toti administratorii lor va duc spre erezie. Atentie! Veti deveni ucenici ai lor nu ucenici ai lui Hristos-Dumnezeu! Ei au ravna fara pricepere!)”

    Mă rezum deocamdată doar la două. Aceste sfaturi de mai sus de pe blogul dumneavoastră preotduhonic.wordpress.com, vă întreb și eu, cum le justificați? Sunteți cumva un discipol al preotului Gheorghe Anitulesei din Rădăuți? Spuneți-ne și nouă ceva despre el. Este într-adevăr un apostol al Adevărului?…

    Apreciază

  9. blue said, on August 24, 2014 at 4:06 pm

    Eu credeam că e vorba de călăuza fraţilor Strugaţki, picnicul la marginea drumului. Dar da, răul din noi pe care nu-l percepem, îl proiectăm asupra lumii înconjurătoare. Eu mereu aud:”dacă ai fi acolo, la vârf, n-ai fura? N-ai face la fel?” şi mă cutremur…. NU!

    Apreciază

  10. […] CE INVATAM din filmul “CALAUZA” (Stalker) lui Andrei Tarkovski? […]

    Apreciază

  11. […] CE INVATAM din filmul “CALAUZA” (Stalker) lui Andrei Tarkovski? […]

    Apreciază

  12. Radu Iacoboaie said, on Aprilie 14, 2015 at 2:53 pm

    Reblogged this on APĂRAREA ORTODOXIEI – Radu Iacoboaie.

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: