SACCSIV – blog ortodox

Constantin Stoica: BISERICA ACCEPTA AVORTUL in anumite cazuri. Asta e purtatorul de vorbe al exagerat de fericitului Daniel …

Posted in Uncategorized by saccsiv on iulie 23, 2014

   La Fabian Seiche: Protest impotriva indiferentei Patriarhiei fata de Sfintii inchisorilor aflam despre o stire mai veche:

Biserica accepta avortul in cazul fetitei de 11 ani violata de unchiul ei

Dupa experienta violului si a sarcinii, fetita de 11 ani va trece si prin cea a avortului.

Aspru condamnat de Biserica Ortodoxa si asezat ” la loc de cinste” printre pacatele capitale, avortul este acceptat de reprezentantii BOR, in cazul fetitei de 11 ani din judetul Neamt insarcinata in patru luni dupa ce a fost violata de unchiul ei, in varsta de 19 ani.

„Este o situatie speciala. Biserica nu este chiar intransigenta. In cazul violului, incestului, sau cand sanatatea mamei este pusa in pericol de o eventuala nastere, Biserica accepta avortul. In cazul fetitei din Neamt, recomandam familiei sa se sfatuiasca cu duhovnicul din parohie si sa o ia o decizie in functie de sfatul medicilor si psihologilor”, a declarat pentru FrontNews, preotul Constantin Stoica, purtatorul de cuvant al Patriarhiei Romane.


Fetita de 11 ani din comuna nemteana Piatra Soimului a ramas insarcinata dupa ce a fost agresata sexual de unchiul ei, un tanar de 19 ani. Saptamana trecuta, fetita a fost dusa la spital de parintii ei, dupa ce aceasta s-a plans de dureri abdominale. Consultatia medicului a scos insa la iveala o sarcina de patru luni. Fetita a fost deja evaluata de o comisie speciala din care au facut parte un ginecolog, un pediatru, un neuropsihiatru si un medic legist, care a decis intreruperea sarcinii. Familia fetitei si-a dat si ea acordul in favoarea avortului.
„Sarcina este evoluata, dar avand in vedere fragilitatea acestui copil, sigur, riscurile sunt destul de mari si nu mai vorbim de riscul asupra vietii copilului in ceea ce priveste nasterea”, a precizat doctorul Constantin Nanu, de la Spitalul de Urgenta Piatra Neamt, citat de Realitatea TV.
Psihologii sunt si ei in favoarea avortului, considerat in aceasta situatie singura solutie pentru salvarea fetitei. La varsta de 11 ani, fetita este constienta de ceea ce i se intampla, si va reusi sa treaca peste aceasta experienta doar cu ajutorul familiei si al consilierii psihologice, sustin specialistii. Ei mai spun ca, desi din punct de vedere biologic fetita este deja capabila pentru a deveni mama, din punct de vedere psihologic, nu este pregatita sa isi asume acest rol.
„Un avort ar reduce efectul acestei experiente si este solutia indicata in acest caz. Desi la 11 ani fetita este capabila de procreere, psihologic ea nu este pregatita. De asemenea, nici fizic si nici medical ea nu este pregatita, pentru ca la o asemenea varsta este foarte dificil ca sarcina sa fie dusa la final fara a pune in pericol viata mamei si a copilului”, a precizat pentru FrontNews, medicul psiholog Gabriel Crumpei de la Spitalul Socola din Iasi.
Cat priveste actul sexual in urma caruia fetita a ramas insarcinata, psihologul ieasean, sustine ca, cel mai probabil el a fost luat in joaca de copil. „Cred ca aici a fost vorba mai degraba seductie, si ca avut loc in mod repetat. Avand in vedere insa varsta fetitei si faptul ca ea nu are discernamant intr-o asemenea situatie, tot viol trebuie considerat”, a mai spus psihologul Gabriel Crumpei.
Anual in Romania, sute de fete cu varste mai mici de 15 ani devin mame. Potrivit unui raport al Ministerului Muncii, in ultimul an peste 500 de minore cu varste sub 15 ani au devenit mame. La categoria 15-18 ani, mamele minore au nascut peste 28.000 de copii. Studiul pe 2007 nu este inca finalizat, pentru ca Institutul National de Statistica nu a colectat inca toate datele.

41 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Iacoboaie Radu said, on iulie 23, 2014 at 9:56 pm

    Orice avort este o crimă cu premeditare sau fără. Ce spun preoții? Personal nu sunt deloc de acord cu punctul de vedere exprimat de purtătorul de cuvânt al Patriarhiei. Nu pentru că nu îl simpatizez pe Patriarh…
    Fetița cred că nu are nicio vină. În schimb, unchiul poartă toată vina și va regreta poate toată viața ceea ce a făcut.
    Complici însă la acest păcat al avortului, VOR FI TOȚI CEI IMPLICAȚI. TOȚI VOR PLĂTI ÎNAINTEA LUI DUMNEZEU. Dacă aceasta este o încercare de la EL?

    Apreciază

  2. dante said, on iulie 23, 2014 at 9:58 pm

    Si daca acea fetita nevinovata va face un avort, atunci acest lucru in lumina ortodoxiei cum se cheama „avorțel”?
    Poate parintele Stoica o fi citit alte indrumare ale Bisericii, sau o lua lectii direct de la Vatican, unde modernismul este litera de lege ( lumeasca binenteles), dar se pare ca aluneca din ce in ce mai mult spre duhul lumesc al corectitudinii politice.
    Intr-adevar, acea fetita are de dus o cruce si traieste o imensa drama, nu as vrea sa ma pun in locul parintilor ei, insa oare Dumnezeu nu a ingaduit aceasta?
    Un avort este o crima, indiferent de caz si cauza, iar o crima este un imens pacat….deci cine hotaraste cind trebuie omorit un suflet si de catre cine ( parintele Stoica)?
    Se pare ca pe batatura exagerat de ecumenistului Daniel se pun la cale schimbari majore, iar pentru inceput se foloseste politica pasilor marunti, menita sa obisnuiasca omul slab in credinta cu mizeria lumii contemporane.
    Ramine de vazut ce ne mai serveste patriarhia la nivel de dogma, ca sa fim si noi in sfirsit moderni si sa scapam de eticheta milenara a ortodoxiei, adica a dreptei credinte.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

    • safimvigilenti said, on iulie 24, 2014 at 7:49 pm

      eu va intreb, care aveti copii, daca fetita voastra de 11 ani ar fi in situatia asta, medicii spunand ca viata ei este pusa in pericol de aceasta nastere, cum ati reactiona? daca ar muri fetita si fatul impreuna la nastere, ce ar fi in mintea voastra? doar intreb, nu am nici o opinie in cazul asta

      Apreciază

      • saccsiv said, on iulie 24, 2014 at 11:01 pm

        safimvigilenti

        Pleci de la o situatie teoretica fara nici o legatura cu realitatea.

        Apreciază

      • Ionut said, on iulie 25, 2014 at 12:57 pm

        Tocmai ca medicii au spus ca nu e nici un pericol. S-a invocat doar factorul „psihologic”.

        Apreciază

  3. Iani said, on iulie 23, 2014 at 10:15 pm

    As vrea sa fac un comentariu de natura lingvistica pentru cei care fac o confuzie. Multa lume se mira de aceasta titutlatura, de „Preafericitul”. In limba romana, „prea” inseamna si „exagerat de” dar in limba romana veche, era si o forma de superlativ, in loc de „foarte”. Astfel, erau in special titlurile date domnitorilor, suveranilor „preainaltat” „preamarit” „preaintelept” si cum limbajul bisericesc pastreaza multe arhaisme (cuvinte vechi, mai mult sau mai putinn iesite din uzul curent) el a pastrat si pe acest „prea” cu sensul de „foarte” cand se spune la slujba „prea cucernice parinte, binecuvinteaza” sau „preacuvioase” – in cazul preotilor calugari”. Asa ca, „preafericit” nu inseamna „exagerat de” ci in sensul de „foarte” sau „mult”. Si pentru episcopi titulatura este de „preasfintitul” ceea ce nu inseamna „exagerat de sfintit” ci are sensul pe care l-am spus.

    Apreciază

  4. Iani said, on iulie 23, 2014 at 10:19 pm

    Si in alta modine de idei – de ce toate lucrurile astea, violuri, crime monstruoase, etc – parca se intampla mai ales in Moldova ? Dupa ce am citit primele cuvinte, am si vazut „judetul Neamt” si mi-am zis: aha. Nu am nimic cu moldovenii, dar daca s-ar face o statistica a infractionalitatii (si probabil s-a facut), pe judete, s-ar remarca, cred, ce zic.

    Apreciază

    • saccsiv said, on iulie 23, 2014 at 10:41 pm

      Iani

      Pe de alta parte, cand vorbim de ortodoxie, parca tot Moldova e in frunte.

      Apreciază

    • Iacoboaie Radu said, on iulie 23, 2014 at 10:53 pm

      De ce în Moldova? Pentru că aici arde mai tare flacăra credinței, a iubirii de Dumnezeu. Ștefan cel Mare, Mihai Eminescu, sfântul părinte Iustin Pârvu aici s-au născut.
      Diavolul atacă, dar pe cine atacă el? Nu oare pe creștini mai mult? Pe ceilalți îi are deja prinși în ,,cârligele patimilor”, despre care vorbea părintele Cleopa. De aceea, s-ar părea sau chiar sunt mai multe orori care se petrec în Moldova…

      Apreciază

      • mario said, on iulie 24, 2014 at 10:07 am

        In strict orasul Iasi, dupa recensamantul din 1886-1888 populatia era formata din 80% evrei, iar in Chisinau procentul fiind de 60.

        Apreciază

      • safimvigilenti said, on iulie 24, 2014 at 7:50 pm

        mario, minti

        Apreciază

    • Mălin said, on iulie 24, 2014 at 2:19 am

      @Iacoboaie Radu
      Nu sunt bune astfel de comparatii. Nu e in duhul Ortodoxiei fiindca plasmuiesc mandria duhovniceasca. Asa cum ortodoxie este in Moldova, tot ortodoxie este si in Tara Romaneasca. Imi pare rau dar nu asa se pune problema. Unde ajungem daca fiecare ar incepe sa gaseasca astfel de pretexte pentru pacatele comise? Asta nu e in Duhul ortodox. Sau format intre ortodocsii din Biserica niste stereotipuri bolnavicioase intre munteni,maramureseni, moldoveni, dobrogeni, ardeleni etc pe baza carora au aparut aceste tipare cum ca unii ortodocsi sunt superiori altora sau sunt mai ortodocsi decat ortodocsii din tot felul de motive… E total gresit sa fie pusa astfel problema.

      Apreciază

      • Iacoboaie Radu said, on iulie 24, 2014 at 12:13 pm

        Nu este vorba de mândrie. Așa cum nu putem să ne mândrim nici cu etnia sau ortodoxia noastră. M-am referit strict la războiul nevăzut duhovnicesc. Nu suntem noi moldovenii superiori altora. Credința nu este măsurabilă. Dumnezeu ne știe inimile și credința noastră.
        Iar fratele Mario a ținut să sugereze că și evreii (sioniști în mare parte) au exercitat și exercită încă o mare influență în Moldova. Multe s-au întâmplat datorită lor. Pentru că aceștia, fiind de origine khazară au venit dinspre Rusia… Așa se explică și procentul mare de evrei din orașul Iași din secolul XIX încoace…

        Apreciază

  5. Radu said, on iulie 23, 2014 at 10:53 pm

    Reblogged this on radupopescublog.

    Apreciază

  6. Cosmin S. said, on iulie 23, 2014 at 10:53 pm

    Iani, se intampla mai ales in Moldova pentru ca asa se vad lucrurile la TV.

    Tv-ul este un mare dezinformator si un mare manipulator de opinii.

    Nu ai observat inca stereotipurile? Moldova=putori infractoare, Bucuresti=mitici si dorei, Ardeal=fruntea, civilizatia care creste si pe banii miticilor si doreilor si moldovenilor ca doar nu in moldova se construiesc autostrazi de miliarde de la bugetul statului.

    Acum suntem la stadiul de deformare a mentalitatilor, de dezbinare din interior a unitatii romanilor ardeleni, moldoveni, munteni, olteni, prin intermediul mass mediei.
    Se cultiva ura si dispretul intre regiunile istorice ale Romaniei prin propaganda abjecta via TV si ziare.

    Apreciază

    • mel said, on iulie 24, 2014 at 12:37 am

      Dati-mi voie sa va contrazic! Drumurile din Moldova sunt excelente fata de drumurile din judetul Bihor! Or fi drumuri bune inspre secuime, Cluj, Timisoara, dar in Bihor e jale maxima. Si stiu ca la un moment dat judetul Bihor contribuia substantial la bugetul de stat!

      Apreciază

    • Iani said, on iulie 24, 2014 at 12:52 am

      Da, asa este, ai dreptate. In special la ardeleni si banateni am vazut ca li se inoculeaza dispretul fata de Vechiul Regat. Ca si cum, inainte de 1918, ei nu erau niste bieti sclavi in Imperiul austro-ungar.

      Apreciază

  7. Andruta Pascu said, on iulie 23, 2014 at 11:04 pm

    Daca este adevarat este grav… EXTREM DE GRAV!!! Daca este adevatar!!!

    Apreciază

  8. Iacoboaie Radu said, on iulie 23, 2014 at 11:06 pm

    OFF TOPIC

    Există un filmuleț de 39 de minute care cred eu că merită văzut de toți frații noștri ortodocși:
    Monahul Teodot-Reînhumarea Părintelui Gheorghe Calciu.

    Este cel mai bun interviu al său și veți vedea că monahul Teodot vorbește cu putere și curaj, în același Duh al Adevărului ca și sfinții părinți Iustin Pârvu și Gheorghe Calciu-Dumitreasa, la care de altfel are o mare evlavie.

    MASONII SAU EVREII SIONIȘTI SUNT CEI CARE AU CERUT ȘI REALIZAT ÎNGROPAREA MOAȘTELOR SFÂNTULUI PĂRINTE GHEORGHE CALCIU-DUMITREASA. DACĂ NU SE VOR CĂI ȘI SE VOR OPUNE ÎN CONTINUARE CANONIZĂRII ȘI CINSTIRII SFINTELOR MOAȘTE ALE SALE, ÎȘI VOR PRIMI PLATA DE LA DUMNEZEU.
    UNDE OARE S-A MAI POMENIT ÎN LUME SĂ SE ÎNGROAPE SFINTE MOAȘTE DE CĂTRE BISERICĂ?! MARE PĂCAT! TRUPUL SFINȚILOR APARȚIN BISERICII ORTODOXE DREPTSLĂVITOARE.

    Apreciază

    • Iacoboaie Radu said, on iulie 24, 2014 at 12:57 am

      OFF TOPIC
      Există de asemenea un alt film mai scurt realizat de televiziunea Kanal D: Calugar batut pentru a tine secret minunile parintelui Calciu.

      Aflăm astfel că s-a dorit cu orice preț reînhumarea părintelui Calciu! Chiar și actualul stareț Hariton Negrea a fost implicat.
      ESTE FOARTE IMPORTANT SĂ ÎNȚELEGEM CU ADEVĂRAT CE S-A ÎNTÂMPLAT ATUNCI ÎN ACELE ZILE. AU FOST MINUNI MARI… PĂRINTELE A MIȘCAT DIN MÂINI ȘI DIN PICIOARE… IAR LA ÎNCEPUT UN CĂLUGĂR A FOST BĂTUT PENTRU CA LUMEA SĂ NU AFLE DE DESHUMAREA PĂRINTELUI CALCIU!

      PATRIARHIA AR TREBUI SĂ NE EXPLICE DE CE A ÎNTÂRZIAT ATÂT DE MULT CU CANONIZAREA SFINȚILOR ÎNCHISORILOR COMUNISTE ȘI DE CE NU DOREȘTE NICI ASTĂZI ACEST LUCRU. MONAHUL TEODOT SPUNEA ÎNTR-UN INTERVIU, CĂ PRIN CANONIZAREA LOR S-AR AFLA ȘI CINE I-A PRIGONIT ȘI TORTURAT… AȘADAR POLITICA ESTE DE VINĂ. COMUNIȘTII ȘI EVREII SIONIȘTI…
      UNEI JURNALISTE, CARE DĂDEA EXEMPLUL CANONIZĂRII LA CATOLICI A MONSENIORULUI GHICA ȘI A ALTORA, CARE ÎNTREBA DE CE LA NOI NU SE FAC CANONIZĂRI, I S-A RĂSPUNS SEC CĂ … NU ESTE MOMENTUL!!!
      DAR, NE ÎNTREBĂM ȘI NOI, ÎN MOD LEGITIM, CÂND VA FI MOMENTUL? VA MAI EXISTA EL VREODATĂ?…

      Apreciază

      • Iacoboaie Radu said, on iulie 24, 2014 at 8:03 pm

        Postez aici acest filuleț cutremurător:

        Doamne apără-ne și ne păzește pe noi păcătoșii și nevrednicii!

        Apreciază

    • Iacoboaie Radu said, on iulie 24, 2014 at 8:06 pm

      Postez aici filmul:

      Doamne apără-ne și ne întărește…

      Apreciază

  9. sin gh. laurențiu said, on iulie 23, 2014 at 11:10 pm

    Ce Biserică dom`le? E doar mințișoara derbedeului ăla de Stoica. Niște golani vorbesc în numele Bisericii! Nu-s decît niște hoți de buzunare flecăreți și slabi la minte. Atît!

    Apreciat de 1 persoană

  10. Iones said, on iulie 23, 2014 at 11:26 pm

    In Califatul Islamic nu e loc pentru crestini: Biserica veche de 1800 de ani, incendiata
    http://www.ziare.com/international/irak/in-califatul-islamic-nu-e-loc-pentru-crestini-biserica-veche-de-1800-de-ani-incendiata-1312660

    Apreciază

  11. Iones said, on iulie 23, 2014 at 11:33 pm

    Tony Palmer – prieten al papei şi omul de legătură dintre Vatican şi penticostali – MOARE într-un accident de motocicletă
    http://www.stiricrestine.ro/2014/07/22/tony-palmer-prieten-al-papei-si-omul-de-legatura-dintre-vatican-si-penticostali-moare-intr-un-accident-de-motocicleta/

    Apreciază

  12. Aurora said, on iulie 23, 2014 at 11:33 pm

    Este o mare ticalosie ce s-a intamplat cu sarcina fetitei de 11 ani. Nu trebuia sa faca avort, iar BOR nu trebuia sa-si dea girul. Ba a mai sugerat sa fie consultat si duhovnicul din parohie ca sa-i dea dezlegare pentru pruncucidere. Adica toata raspunderea sa cada pe umerii duhovnicului. El, Stoica, omul Patriarhului, i-a dat deja dezlegare. BOR nu este o fanatica, o incuiata, ea tine pasul cu vremea, cu omul modern si ii intelege problemele. In caz de incest, viol, punerea in pericol a vietii mamei e normal sa se faca avort, ca doar nu mai suntem in Evul Mediu. Deviza este : „salvati mama, sacrificati copilul din burta ei”. Neghiobii si orbii si buimacii uita ca exista cazuri de nasteri la varste mult mai fragede, de ex. fetita de 5 ani din America careia nu i-a mai facut nimeni avort si a supravietuit atat ea cat si copilul. Si ce daca se naste un copil dintr-un viol ? Ce, el n-are loc sub soare ? Ba as zice ca prin prezenta lui inocenta, ar mai atenua trauma mamei. Si in caz de incest ? Hai sa-l omoram ca sa spalam rusinea ? E mai mare trauma produsa de ucidere, decat venirea lui pe lume. Sigur va avea si el un loc sub soare, poate il infiaza cineva, nu stim care sunt judecatile lui Dumnezeu si ce gand are cu fiecare. Iar in cazul femeilor care au scutire de la medic sa faca avort, mare ratacire !!! Niciun doctor nu poate sti dinainte cum va evolua sarcina si cum va randui Dumnezeu. Au fost destule mame care au trecut peste sfatul medicului si Dumnezeu le-a ajutat sa nasca cu bine. Parintele Cleopa s-ar rasuci in mormant la auzul acestor lucruri nemaiauzite in Biserica lui Hristos ! Dar el e sfant si se roaga pentru oprirea macelului si pentru intoarcerea noastra la pocainta. Tovarase Stoica, esti mai rau ca Ceausescu; el, in privinta nasterilor era mult mai riguros, nu prea dadea voie la avort.
    Avortul este o crima abominamila, nici o femeie care a facut intrerupere de sarcina sa nu indrazneasca sa le judece pe alea care apar la stirile de la oras 5 ! Nefericitele care ii parasesc in maternitate sau ii lasa langa o scara de bloc sunt cu un pic mai bune decat femeile care isi sugruma pruncii in pantece. Eu am trait experienta amara a avortului si dorm doar cu somnifere. Iar copiii pe care i-am nascut, desi le-am daruit toata dragostea si rabdarea mea, m-au renegat !

    Apreciază

  13. mihai said, on iulie 24, 2014 at 8:36 am

    dar ce ne mai mira perlele scoase pe gura de constantin stoica ?!

    Apreciază

  14. aniush said, on iulie 24, 2014 at 9:31 am

    Cum ii zicea Parintele Fageteanu „preaindracitul Daniel”

    Apreciază

  15. aniush said, on iulie 24, 2014 at 9:40 am

    Ar trebui sa ne fie rusine. Vede o lume intreaga ca Biserica Ortodoxa da astfel de directive pentru noi crestinii ortodocsi.
    Stiti ca la musulmani, daca se comite o asemenea crima e pedepsita cu moarte femeii care o comite. Ajungem noi mai criminali si mai primitivi decat ei? Noi care ar trebui sa fim cei mai buni oameni, exemplu pentru toti ceilalti ca Il avem pe Hristos in minte si inima. Cum e posibil fratilor? Pai prin gesturile astea nu facem decat sa Il alungam pe Hristos. Nu putem continua asa. La un moment dat va trebui sa punem stop tuturor acestor atrocitati.

    Apreciază

  16. Ionut said, on iulie 24, 2014 at 9:52 am

    Desi in articol se precizeaza ca e o stire mai veche, unii comentatori n-au observat. Acest fapt s-a petrecut in 2008, moment la care nu am aflat de pozitia purtatorului de cuvant.
    Trebuie sa mentionam ca, in ultimul moment, IPS Teofan a oferit sprijinul Bisericii pentru copilul inca nenascut, dar familia a refuzat.
    Din cate am inteles, avortul reprezinta cu adevarat trauma psihica, nu nasterea si cresterea copilului.
    O femeie (romanca) din Marea Britanie s-a oferit sa plateasca intreruperea de sarcina la o clinica privata, in cuantum de 1700 lire. (http://www.mediafax.ro/social/fetita-de-11-ani-violata-de-unchiul-ei-a-plecat-in-anglia-2748686)
    Fetita era insarcinata in 5 luni, iar legislatia romaneasca nu permite avortul in aceste conditii.
    Ma surprinde faptul ca exista mai mereu „binevoitori” cu bani care doneaza pentru a face rau, insa foarte rar oameni cu bani care doneaza pentru o cauza buna.
    Sunt unii care pierd zeci de mii de euro la cazino, care dau sute de mii de euro pe masini, care, uneori, ii poarta spre moarte, dar cand e vorba sa doneze pentru un copil bolnav de cancer, pauza…

    Apreciază

    • saccsiv said, on iulie 24, 2014 at 11:11 am

      Ionut

      In continuarea celor spuse de tine, Mitropolia Moldovei chiar nu stiu daca putea face mai mult. La un moment dat a garantat ca ori o va ajuta substantial in cresterea copilului, ori ea doar sa-l nasca daca nu vrea sa-l si creasca, de el urmand sa se ocupe Mitropolia.

      Insa lobby celor ce doreau cu orice chip crima a fost mai influent, i-a prostit familia de cap si in rest ai scris tu.

      La vremea aceea s-a vorbit mult si la tv. Unii ziceau ca vai o fata de 12 ani (11 ani avand cand a ramas gravida) n-are cum duce o sarcina, altii care cica o vazusera ziceau nu-i o problema, fiind dezvoltata si ca nu toate fetele de 12 ani sunt la fel. Probabil arata ca aceasta:

      https://saccsiv.wordpress.com/2013/08/02/cum-botezam-adolescentele-goale-sau-acoperite-prin-afundare-sau-prin-stropire/

      Apreciază

  17. aniush said, on iulie 24, 2014 at 12:08 pm

    Aurora,
    Eu nu cred ca o fetita de 5 ani e posibil sa ramana insarcinata. E „devenita femeie” sa aiba „probleme” pe care femeile le au? Asta asa ca sa ma exprim elegant, dar cred ca lumea stie despre ce vorbesc. La 5 ani e departe de asta.
    La 12 ani, da e posibil, e posibil pentru unele fetite si la 10 ani, dar la 5 in niciun caz.
    Nici cu abandonul de copii nu sunt de acord. O alta posibila crima. Crede-ma e dureros sa gasesti animale abandonate pe marginea drumului lasate in soarele arzator, sa nu stii ce speranta de viata au, daramite un copil. Macar te duci la o manastire spui ca nu ai o situatie asa buna si ca nu te descurci si rogi calugarii de acolo sa te ajute, ca si in nadejdea statului daca te lasi nu stii ce se va alege de copilul ala.
    Cineva tot iti va fi sprijin, nu se poate sa nu gasesti pe nimeni care sa iti raspunda. Eu daca as fi o fata de 17-18 ani fara sprijin asa as face.

    Apreciază

  18. donnie yen said, on iulie 24, 2014 at 2:33 pm

    IPS Eftimie Luca doarme ce face Înalt Prea Sfinţia Sa, doar nu vrea să fie părtaş unui astfel de păcat, cei din familia fetei nu spun nimic, toată lumea se face părtaşă la comiterea unei crime. Ne mirăm că ne merge cum ne merge nouă românilor.

    Apreciază

  19. AndreiD said, on iulie 24, 2014 at 5:41 pm

    Nenea Stoica e acelasi care declara cu ceva timp in urma ca relatiile sexuale in afara casatoriei sunt acceptate. Si astea nu sunt singurele declaratii deplasate.
    E evident in ce hal de secularizata a ajuns Patriarhia Romana…

    Apreciază

  20. acelas said, on iulie 24, 2014 at 10:59 pm

    da, si asta a declansat bine-cunoscuta reactie de atunci a parintelui Savatie ..

    savatie.wordpress.com/2009/02/26/avortati-l-pe-parintele-stoica/

    .

    Apreciază

  21. ROmanul said, on iulie 26, 2014 at 4:15 am

    Pana la urma pentru ce sa avorteze? Din motive psihologice?
    Biserica accepta o crima ca sa nu fie stresata o fetita de 11 ani? Pai si pe mine ma streseaza multa lume si nu ii omor pe toti cei care o fac. Sau e in joc viitorul pamantesc al unei fetite si atunci omoram pe acea persoana care ii poate frana viitorul fetei? Despre ce viitor vorbim? Viitorul pamantesc vremelnic ori cel ceresc vesnic?

    Pai inseamna liber la omorat pentru avansat in cariera ori pentru un viitor mai bun. O sa fim intrebati la judecata daca am avansat in cariera sau vom fi intrebati daca am facut crime?

    A face avort inseamna a rezolva multe probleme pamantesti si un viitor finit in timp fara grija unui copil.
    A face avort inseamna o apasare a constiintei toata viata pamanteasca si un viitor ceresc infinit afectat extrem de mult daca in timpul vietii nu face canon si nu se pocaieste de acest pacat.

    E clasica alegere: Faci un pacat pentru un bine vremelnic, si pierzi viata vesnica daca nu te pocaiesti nu te spovedesti si nu tii canonul. E o dovada clara ca la conducerea BOR sunt oameni oribi duhovniceste si sufleteste. Vai de noi si Doamne ajuta-ne!

    Lumineaza-l Doamne pe duhovnicul fetei sa-i dea un sfat bun!

    Pe scurt: BOR sugereaza ca putem omora pe oricine sta in calea fericirii noastre pamantesti.
    Pentru ca un copil nenascut are acelasi statut ca si cel nascut. Are suflet are viata, si ce e mai grav nu e botezat!
    Si un purtator de cuvant al BOR isi permite sa sugereze ca poate fi ucis! Pai maine poimaine o sa fie de acord si cu eutanasia batranilor ori celor care au boli incurabile. Pai sa fie ei batranii ori bolnavii o piedica in fericirea pamanteasca a tinerilor?

    Era un filmulet sectant pe net ce se chema: 10 intrebari pe care Dumnezeu nu ti le va pune in Ziua aceea… (nu toate 10 sunt ok si unele sunt discutabile dar cateva m-au pus pe ganduri si vi le scriu:

    1. Dumnezeu nu te va intreba ce fel de masina ai condus.
    Te va intreba pe cati din cei care nu aveau un mijloc de transport i-ai luat in masina ta.
    2. Dumnezeu nu te va intreba cati metri patrati a avut casa ta.
    Te va intreba pe cati saraci ai primit cu drag in casa ta.
    3.Dumnezeu nu te va intreba cu ce fel de haine te-ai imbracat.
    Te va intreba pe cati fara haine ai imbracat.
    ….
    Dumnezeu nu te va intreba cati priteni ai avut, ci te va intreba pentru cati oameni ai fost un prieten adevarat.

    si mai as adauga: Nu te va intreba ce bunataturi rafinate ai mancat, ci pe cati flamanzi ai saturat.

    si legat de cazul acesta: Nu te va intreba daca ai avut o viata frumoasa pamanteasca (o viata obisnuita: scoala, apoi liceul, facultatea eventual, job, casatorie intre timp sau dupa, copii, si o viata vremelnica fara griji) ci te va intreba daca ai omorat pe cineva, etc.

    Scuze daca m-am repetat dar mie nu-mi vine sa cred ca BOR sugereaza ca avortul ar putea fi o solutie. Intr-adevar daca pune in pericol viata mamei e discutabil mai ales ca doctorii mai si gresesc, dar cred ca Dumnezeu prefera o mama care si-ar da viata pentru copilul ei decat o mama care prefera sa omoare un copil nebotezat pentru a-si salva viata. Ca se zice si in Biblie: „Cel ce îşi iubeşte sufletul îl va pierde; iar cel ce îşi urăşte sufletul în lumea aceasta îl va păstra pentru viaţa veşnică. Daca o mama isi da viata pentru copilul ei ori impreuna cu copilul ei, Dumnezeu va avea grija de ei pe lumea cealalta, ori daca copilul scapa pe aceasta lume. Mai ales ca o are pe mama lui sus in cer care se roaga la Dumnezeu pentru copilul ei.

    Profetiile despre sfarsitul lumii spun ca in vremurile din urma cei care ar trebui sa indrume sufleteste si duhovniceste pe oameni si conducatorii Bisericii vor fi orbi sufleteste. Sincer m-am cutremurat ca inca un semn al apropierii sfarsitului lumii a aparut.

    DOAMNE AJUTA!

    Apreciază

  22. […] Constantin Stoica: BISERICA ACCEPTA AVORTUL in anumite cazuri. Asta e purtatorul de vorbe al exagera… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: